İstanbul Havalimanı ile Daxing Havalimanı arasındaki farklar!

    Çok beğenilenler

  • Zorluk Cikarma Departmani 09 Eylül 2019, Pazartesi 07:27:24 Istanbul Havalimaninda UCUS EKIPLERINE ZORLUK CIKARMAK ICIN OZEL BIR DEPARTMAN VAR . Ucus ekiplerinin girdigi binanin etrafinda 3 tane ACIK OTOPARK VAR . Binanin karsisindaki ACIK OTOPARKDA “UCUS EKIPLERI OTOPARKI” yazmasina ragmen 3-5 tane Altur binek araci var , geri kalan otopark bombos ama ucus ekiplerinin girmesi YASSAK. Yine USTU ACIK B VE D OTOPARKLARI, girisleri ve cikislari kapatilarak (tek giris) , ortalarina metal çitler cekilerek otopark kullanimi yariya dusuruldu. Otopark cilesine ilaveten, AVM GUVENLIKCILERI , hergun keyiflerince , ipad cikarma , kalem cikarma , kemer cikarma gibi gunluk uygulamalarla egolarini tatmin ediyorlar. “KAPTANIN KEMERINI CIKARTTIRDIM, BEN YAPTIM BURANIN AGASI BENIM” modundaki AVM guvenlikcileri CIN’DE varmi acaba . CIN’DEKI HAVALIMANINDA UCUS EKIPLERI ICIN EMINIM KAPALI OTOPARK , YEMEK YEME ALANI (TOST VE CORBA YEMEK DEGILDIR) , UCUS EKIPLERININ ONCELIGINI VE KIYMETINI BILEN GUVENLIKCILER VARDIR EMINIM. 9
    • Kazim kpt. 10 Eylül 2019, Salı 13:56:47 Tr’de cok meshurdur bu zihniyet. Meslegine göre muamele isteyen, yani ben kaptanim sen kimsin ki beni kontrol ediyorsun. Bi gun normal olmayi da deneyin, siradan bi insan, mesleginiz ne olursa olsun 22
    • Kazim Kpt 10 Eylül 2019, Salı 16:06:34 Ayni gun icerisinde 4 bacak uc , 2 kere minimum ucak degistir , her seferinde X-Ray’lerden gec , ve butun bunlari 11-12 saatlik mesai limitlerin icinde yetistirmeye calis , ondan sonra konusalim. Amac “sen kim oluyorsun beni kontrol ediyorsun” degil , ucaklarin gecikmeden ucmasi , ekiplerin limitleri dolmadan gorev yapmasi , yeri geliyor 1 dakika ile ucus ekiplerinin gorevleri doluyor ve asiyor , her seferinde ucak degistirmek , x rayden gecmek , kemer ayakkabi cikarmak ne kadar suruyor biliyormusun . Biz normal bir is yapmiyoruz , karada sizin gibi ofiste , sabah 9 aksam 5 . 4
    • Sht 11 Eylül 2019, Çarşamba 00:02:03 Kazim Kpt Yazdıklarına ne güldüm be sabah 9 akşam 5 sen x ray de kemer çıkarmak istemezken uçak altındaki adam 8 saat mola vermeden bagaj atıyor özellikle bugün yaşanan operasyonda yemeğe çıkamadı kimse terminalde Yolcu koşturan personel günde 30 40 defa geçiyor o 4 defa geçtiğin yerden whr yolcu taşıyan personel 20 25 defa geçiyor ama kimse senin kadar ağlamıyor uçaktan çıkarken bile ego tatmin ediyorsunuz uçakta Yolcu varken yolcuyu durdurup kaptanım çıkacak diyen kabin amiri var yazık size 6
    • Taşıt sürücüsü sün 11 Eylül 2019, Çarşamba 10:04:23 "AVM güvenlikcisi" bu ne adice bir laf o kişi orada sizin guvenliginiz için kemar kalem çıkartiyor astronot bey aşıp ego yapan sensin sende sıradan insanlar gibi çıkartacan bir ozelin yok .kurallara uy .o güvenlikçi aklından geçmiyor pilotun kemerini çıkartıyorum diye sen içinden geçiriyon kendini fazla onemisoyn 8
  • Kenan aydın 09 Eylül 2019, Pazartesi 05:24:29 Yazınızı okuduğumda çok mantıklı geliyor ama kıyas çok yanlış. Çünkü Çin nüfusu ile Türkiye arasındaki fark kabataslak yazıyorum Çin’de 1,5 milyon insan var ortalama 2000 uçak kişi başı 750 kişiye bir uçak düşe Türkiye 82 milyon kişi başı 230 uçak düşer. Coğrafi büyüklük ekonomik büyüklük üretim ihracat vs vs vs..... kusura bakmayında sadece birşeylere muhalefet etmek için ideolojik saplantılarla lütfen bu kadar acımasız olmayın. Ayrıca Çin havacılıkta bizden çok çok önde. Biz çok zor imkanlarla birşeyleri yapmaya çalışıyoruz. Neyi havalanı aç doldurmak İçin uçak sayısını sefer sayısını aktarma merkezini .... çoğaltmaya çalışki pilot sayısı hostes sayısı yer Hizmetleri Personeli uçak bakım tekniksiyeni azda olsa parça İmalatı derken bir havacılık ve çok büyük bir teknoloji hamlesini yap. Bu yıllar alır. Ama ben ümitsiz değilim 12
  • Tüm yorumlar

  • E5 SEFAKÖY METRO ? 11 Eylül 2019, Çarşamba 14:30:08 İyi de kardeşim ne tutturdunuz Halkalı Halkalı Bu halkalı İlçe mi ? K.Çekmece ye bağlı bir yer.E5 Üstü Sefaköy de bulunan E5 Metro dan ne haber.??? E5/Sefaköy-Cennet Mahallesi-Florya Şirinevler-Yenibosna-İnönü Mahallesi-Avcılar-Ambarlı- K.Çekmece Merkez. HEPSİ BİRBİRİNE YAKIN SEMTLER iLÇELER. neden E5 Sefaköy de başlatılması planlanan METRO girişinden haber verilmiyor.Tüm gün oarada 2 Vinç dönüp duruyor.Ne yapıyorlar. orada.metro için herhangi bir kazı işlemi göremiyoruz.Duymadık ,duyan gören var mı aloooooooooooo ??? 1
  • Adanalı 11 Eylül 2019, Çarşamba 10:48:41 RTE yapılacak dedi kimse gıkını çıkaramadı. Şimdi Akp güç kaybetmeye başlayınca eleştiriler duyulur oldu. Atı alan üsküdarı çoktan geçti bu arada . 1
  • daxing 10 Eylül 2019, Salı 14:13:37 1- şehirden daxinge gitmek reelde karayoluyla 90-120 dakikayı buluyor 2- bahsettiğiniz banliyö ve hızlı tren projeleri tamamlanmadı. ilkinin 2020 sonunda tamamlanması planlanıyor. 3-belirtilen trenle seyahat süresi her ne kadar 19 dakika olarak belirtilmişse de bunun minimum 35-40 dakika olacağını öngörebiliriz 4-daxing açıldıktan sonra Nanyuang havalimanı kapatılacaktır. 12
    • Can yup 10 Eylül 2019, Salı 15:38:02 Merhaba hep bitti açıyorlar diyorsunuz hemde etap diyorsunuz onlarınki etap bizimki kitapmı Daha metroları bitmedi 19 dk değil 36 dk aman salla nasıl olsa kimse bişey bilmiyor goduuum 7
  • Balon 10 Eylül 2019, Salı 11:02:32 "Tamamı ile sona erdiğinde bu kapasite 200 milyona çıkacak." Ne zaman sonlandirilacak, hangi yil? Sik sik kullanilan bu cumlede bir belirsizlik var. Daxing icin 2025 yili hedefi var. Siz ve ben hic bir zaman 200 milyonluk havaalani goremeyecegiz. O ic tuketim malzemesi olarak uretilmistir. 6
  • Ahmet 09 Eylül 2019, Pazartesi 18:06:16 Bide şöyle düşünmek lazım : Çin’de nüfus çok ve tabi ona göre Havalimanı ve uçak sayısı olur. Bence bu çok normal. Diğer sefer çok yönlü düşünülelim 7
    • Hadi ordan 10 Eylül 2019, Salı 13:52:29 Tipik yandas yorumu, neymis ”cok yönlu” konusalim, biz öyle dusunmeyiz, biz Ataturk gibi direk dusunuruz. Cin’in ataturk gibi bi lider varmiymis, bak bakalim. Yok tabi. Sana bi tavsiye comarligi birak ve kendine ataturk heykeli al!... 27
    • Avrasya 10 Eylül 2019, Salı 14:09:28 Şimdi daha iyi anlıyorum ki mühim olan havalimanının dünyanın en büyüğü olması değil. Mühim olan bulunduğu konum. ISTANBUL bu bakımdan çok şanslı, dünyaya köprü vazifesi gören doğal HUB konumunda. Hiçbir havayolu durup dururken 'dünyanın en büyük havalimanı Çin de, hadi bütün uçaklarımızin rotasını oradan geçirelim' demez. Rantabl da olmaz zaten. Yani mühim olan büyüklüğü değil işlevi... 4
    • Hadi Ordan a 13 Eylül 2019, Cuma 15:49:10 Heykel alsin ne yapsin :D ne komiksiniz hic bu derece cahil olani gormemistim :) iyi guldum ilk hedefimiz akdeniz !!! 0
  • mafaky 09 Eylül 2019, Pazartesi 09:49:11 Yukarıdaki mesajımda bazı düzeltmeler yapmak gerekti: ilk başta Pekin'in 2 havalimanı arasındaki bölünme mesajımda dediğim gibi olacaktı. Ancak bu konu esnekleştirilmiş. İki önemli Çin'li havayoluna her iki havalimanınını da kullanabilme izni verilmiş. Yabancı havayollarının bazılarına (Taiwan, Hong Kong ve Makau kayıtlı olanlar hariç olabilir...) da (bazı kısıtlamalarla) aynı esneklik tanınmış. Ancak isteyen Daxing'e toptan gidip orada kalıcı olma serbestisine sahip. Anladığıma göre sadece orta/küçük çaplı ve çoğu sadece iç hat uçan Çin'li havayolları iki meydandan sadece birisini kullanabilecek. Hele bir açılsın ve aradan 3-4 ay geçsin, durumlar daha somut şekilde ortaya çıkacaktır. 2
  • Gürültü 09 Eylül 2019, Pazartesi 07:21:16 Bütün uçaklar şehrin üstünden geçiyor. Geceler kabus oldu. 10
    • IST 10 Eylül 2019, Salı 10:19:35 semt neresi 1
    • Sürücü 10 Eylül 2019, Salı 12:31:44 Sonunda benimle aynı düşüncede biri daha çıktı. Küçükyalı'da oturuyorum. Gece 3 ten sonra uzakdoğu uçakları gelmeye başlıyor ve tam üzerimizden geçiyor. 5-6000 feet'ten 300 - 320 knot ile gidiyorlar. Hani 10,000 feet altı 250 knottu.! En azından ATC lerin şehir üzerinde flaplar açılmadan gidilebilecek minimum sürate düşürtmeleri gerek. 3
    • Atc 11 Eylül 2019, Çarşamba 12:40:31 Yerden 3000 ft in üzerindeki oluşan gürültü, gürültü olarak kabul edilmiyor. Ama 10000 ft altı 250 kt ve altı uçmak konusunda çok haklısınız. 0
  • mafaky 09 Eylül 2019, Pazartesi 00:24:45 Başkaca farklar da var: 1) Çinliler, beraberce çalışacak Pekin Capitol ve Daxing Havalimanlarındaki havayolu konusunu oldukça diplomatik ve adilane çözdüler. Belli bir birliğe bağlı havayolları (Star Alliance) Capitol'de kalırken rakip OneWorld Birliği havayolları Daxing'e taşınmış olacak... 2) Çok emin değilim ama Daxing 4 bağımsız pist ile açılıyor (ya da fazla uzak olmayan bir gelecekte 4 bağımsız pistli olacak). Genişleme etabında ilave terminal ve pistler de planlanmış! Terminal, pistler arasında kalıyor. İstanbul Havalimanında olduğu gibi yolcuyu (ve kokpit ekibini) bezdiren, uçakların fren sistemini ısıtan, gereksiz yakıt harcamasına neden olan, toplam uçuş süresini özellikle kısa iç hatlarda uzatan o saçma sapan uzun taksi süreleri de olmayacak! 3) Terminal içi yolcu yürüme mesafeleri İstanbul'dakine göre daha makul olacak! 5