THY'nin bu hamlesi kurulu sistemi yıkabilir

    Çok beğenilenler

  • AKSARAYLI BOEINGÇI 09 Ağustos 2021, Pazartesi 23:44:26 Aksaraydan çıkan bir başarı hikayesi olarak tecrübelerimi aktarmam gerekirse; THY’nin yeni mağeş politikası malesef Instagram Fenomeni Kaptan hanımlarının şaşlı hayatlarını insanlara göstermek ve Pandemi başı No Rush videosu çeken Kadın pilotlarıdır. O evler,arabalar, havuzlu villalar açtı başınıza bu derdi... 6
    • Tech 10 Ağustos 2021, Salı 14:33:26 Bizim uzaktan kumandalı araba ve leğen vardı da ne oldu 0
  • O kadar 10 Ağustos 2021, Salı 12:46:11 Okadarr para, uzak durun, gidin o paraya is kurun, yurtrisina kacin o parayi sermaye yapin 6
  • Tüm yorumlar

  • Sektörel 14 Ağustos 2021, Cumartesi 10:27:09 Sektör pilota doydu, şu an hali hazırda lisansı elinde bir sürü işsiz pilot var yenileri de işsiz pilot kadrosuna eklensin istiyorlar, bir şeyin arzı çoksa fiyatı düşer, amaç sektöre pilot pompalayıp yaparsan bu maaşa yapmazsan dışarda senin işini yapacak binlerce pilot var demek, sonra uçuş saatini doldurmak için bedavaya uçan first officerlar göreceksiniz 0
  • Asıl neden 13 Ağustos 2021, Cuma 18:21:54 Bence Thy'nın bu uygulamaya geçmek istemesinin asıl nedeni ,kendi şirketi için borçlandırarak yetiştirdiği pilotların eğitim ücretlerinin finansmanını sağlamak, bir taşla iki kuş vurmak.. 0
  • ucus okullarina 13 Ağustos 2021, Cuma 12:07:06 iyi oldu umarim daha beter olurlar. insan olmayi ogrenirlerse ve musterilerine karsi(ogrenciler) esas durusa gecerlerse belllllki bikactane bulurlar hahahahaha THY ninki ueo degilmi gayet de disariya egitim verebilir. 0
  • CK 11 Ağustos 2021, Çarşamba 23:30:17 Bahsetmiş olduğunuz TAFA genel müdürü, vizyonuyla, katkılarıyla bu sektörün gelişimi ve eğitim kalitesinin artırılması noktasında sektör için büyük bir şanstır. Unutmayın vagonları lokomotif çeker, TAFA bu sektörün lokomotifidir. 17
    • Lider 14 Ağustos 2021, Cumartesi 02:06:37 Bahsettiğin yonetici kendini çoktan ispatladı. Yapılan hareket kalitenin artması gerekli... 0
  • arff araçları 11 Ağustos 2021, Çarşamba 19:07:02 DHMİ nin itfaiye araçlarının 1 tanesi ortalama 20 milyon. Peki hiç düşündünüz mü bu kadar pahalı araçları başka kurum ve belediyeler niye almıyor. Çünkü bu araçlar kullanılmadıkları halde arıza veriyor ve her bir arızası 100 bin tl. Asıl skandal ise yerli üretim yalan ve dolandırıcılıkla VOLKAN Firması (külliyeden dan destekli)2015 yılında arızalı araçları DHMİ ye yediriyor ve bu araçlar tarihte görülmemiş rezillikle arızalı satın alınıyor. 2 sene garanti bittikten sonra her arıza en az 50 bin. Volkan firmasının araçlarının alt kısmı mercedes, üst kısmı italyan yazılım yani kombinasyon kısmı yerli ve kronikleşmiş arızalarda zaten burada.araçlar kendi kendine su v köpük atıyor. Bu araçları onaylayan memur Hakan...müdür kürşat dair başkanı.devletin değil sermayenin hizmetkarları karşılığını alıyor. BTS uyuyor zaten diğerleri kula kul. teftiş bu konuyu araştırmaz ise görevi kötüye kullanma. bu araçlar olaya gitseler hemen dökülecekler.onun için havalimanında zaten kullanılmıyorlar düşüncs 0
  • kaptanlık upgrade 11 Ağustos 2021, Çarşamba 14:01:44 THY bundan sonra kaptanlık upgrade lerini sadece Anadolujet markasına geçmeyi kabul eden adaylar çin yapmalı. Yabancılara ancak Anadolujet e dönmeyi kabul ederlerse dönüş izni verilmeli 10
    • Neden 13 Ağustos 2021, Cuma 04:19:05 Ben 8 yıl bekledikten sonra sadece anadolujete kaptan olabileyim neden 0
  • x-ray 11 Ağustos 2021, Çarşamba 08:20:14 İlk tercih olsa dahi her kurumun olduğu gibi TAFA'nında bir kapasitesi var. Dolayısıyla bu kaynak kısıtını göz ardı etmemek gerekiyor. 3
  • Meslek nereye geldi 10 Ağustos 2021, Salı 22:40:14 Florya uçuş eğitime gidip gelirken bu aydın üniversiyetesi ile dalga geçerdik. Burdan mezun olabı pilot yapacaklar diye :). Hayat 2
  • TAFA 10 Ağustos 2021, Salı 17:01:59 Akademinin Ortaklık bünyesinden ayrılmasıyla ticari bir şirket unvanın olduğunu ve bu yüzden gelir elde etmek amaçlı third party satışlarının yapacak olması, rekabet ettiği Lufthansa, Emirates gibi şirketlerin de yaptığı bir uygulama. Buradaki amaç ülkedeki diğer okulları daha kötü duruma düşürmek değil, yurtdışına da açılarak dünyadaki eğitim piyasasında ülkenin pasta payını artırmak. Şartlar oluşmadığı için şimdiye dek uygulanamamıştı. Geçmişe yönelik araştırmalara bakarsanız THY'nin Aydın'daki havaalanını kiralamasının ve ayrı bir şirket olma amaçlarından biri olarak görülebilir. 5
  • Uçuş okulları 10 Ağustos 2021, Salı 15:48:27 Bir şeyi bozmak istiyorsanız onu sulandırırsınız. Sonunda yok olacaktır. O kadar okul ve bölüm açıldı ki pilotajda kalite yerlere düşecek. İşsiz kalacaksınız. Üstüne tip eğitimi ayağına dolandırılıp ortada bırakılacaksınız. Birkaç yıl sonra sektör ne hale gelecek hep beraber göreceğiz. Pilotaj bölümünden mezun olanların da garanti iş bulabileceğini sanmıyorum. İyi bir uçuş okulu mezunu genç mühendis her zamsn onların önündedir. 9
    • Keske 15 Ağustos 2021, Pazar 09:23:37 Akademinin kurulus ve baslangic ilk donemlerinde ki alim kriterlerinden vazgecilmeseydi. Ne zaman ilk baslarda ki alim kriterlerinden, aday ogrenci kalitesinden 2008 senesinde vazgecilerek, kriterler dusurulerek/gevsetilerek (buna her universiteden ve hemen hemen her bolumden ogrenci alinmasi dahil) ezber ve hizlandirilmis egitimlere agirlik verilerek ve insangucu anlaminda altyapisiz buyumeyle; sektorun kalitesinin dusurulmesi ve sagliksiz buyumesi hizlandirildi. Bu ayni zamanda pilot arz-talep denge anlaminda en erken bir krizde tikanmaya yol acti. Pilotluk meslegi yakin zamanda diyemiyorum maalesef 1-2 sene oncesinden bilgi/egitim/kultur seviyesinde zaten ele ayaga dusmeye basladi. Uzulerek soyluyorum ki bu kalitesizligi; hem kaptan arkadaslarimiz da hem de F/O arkadaslarimizda gerek ucuslarda, gerek egitimlerde gerekse gorev disi zamanlarda gormekteyiz. Ozellikle ucus ve egitimlerde ezberlediklerinin disina cikamiyorlar; teknik/muhendislik/operasyonel anlamda kapasite sorunlari var, ezberlediklerinin disina cikamiyorlar, gerisini getiremiyorlar, fikir sunamiyorlar ancak konustuklari dedikodu bazli konular. Bilmiyor olabilirler ama kendilerini de gelistirmiyorlar. 0
  • Katmerli 10 Ağustos 2021, Salı 14:49:17 Maymun gözünü açtı sektörde şimdilik para var amma bu kadar tecrübeli işsiz varken yenilerin işi başlangıçta işsizlik sonrası küresel iklim felaketleri 3
    • Yabırakın 13 Ağustos 2021, Cuma 23:44:09 Nerde para var kardeşim? 3 yıldır 1 tane bile tecrübelisiz fo alımı yok 2500-3000 kişi işsiz işsiz bekliyoruz yıllardır. Şindi kendini geliştir falan diyecekler olacaktır Türkiye’nin en iyi okulundan çok iyi bir seviyede mezun oldum (teorik yüksel puan sıfır ekstra uçuş) sonuç. 1 milyona yakın para harca 3 sene işsiz kal. Pilot olmak isteyen arkadaşlarımızın da gözünü boyuyorsunuz. Artık İş miş yok kardeşim. İş olunca da kaptan çocuğu o çocuğu yeğeni işe girecek. Nokta! Birkaç bin saat tecrübe için ücretsiz uçalım üstüne de gerekirse para verelim kıvamına geldik hala iş yok. Yalanlarınızı kendinize saklayın. 0
    • Yabırakın 13 Ağustos 2021, Cuma 23:44:09 Nerde para var kardeşim? 3 yıldır 1 tane bile tecrübelisiz fo alımı yok 2500-3000 kişi işsiz işsiz bekliyoruz yıllardır. Şindi kendini geliştir falan diyecekler olacaktır Türkiye’nin en iyi okulundan çok iyi bir seviyede mezun oldum (teorik yüksel puan sıfır ekstra uçuş) sonuç. 1 milyona yakın para harca 3 sene işsiz kal. Pilot olmak isteyen arkadaşlarımızın da gözünü boyuyorsunuz. Artık İş miş yok kardeşim. İş olunca da kaptan çocuğu o çocuğu yeğeni işe girecek. Nokta! Birkaç bin saat tecrübe için ücretsiz uçalım üstüne de gerekirse para verelim kıvamına geldik hala iş yok. Yalanlarınızı kendinize saklayın. 0
  • dogrucu 10 Ağustos 2021, Salı 14:14:06 Su yabanci pilot calistirma yanlisligindan ne zaman donulecek bilmiyorum.Kendi insanina kotuluk baska turlu nasil yapilir. 10
  • Komik komik 10 Ağustos 2021, Salı 13:57:10 Macarda egitim almis bir kac dan... ucus okullari avrupanin cok altinda egitim verirken yazmis...macarda ppl alirken pitot tube nedir diye duymustum ...bakin birakin onu bunu bu ose baslamak isteyen genclere bir yol cizin....o da sudur arkadaslae suan birakin atpl frozeni elinde type rating olan yuzlerce pilot is ariyor.Bu demek oluyor ki bu kisiler karsisinda yuzde 1 bike sansiniz yok.Bu meslek gorundugu gibi degil...surekli acars fdm vs sizi takip eder ve sirket ensenizdedir...bakmayin siz o video ceken yarim akilli kizlara oglanlara...onlar hic bir zaman pilot olamayacak...eger video cekiyorsa bilin ki bir seyi eksik yapiyordur cunku o ucak tum gun ona tahsis degil...gelelim is bulma kismina 2 yil ya da 3 yil disarda( ister universite ister ucus okulu) hic bir sirket istihdam saglamayacak.Onur airin de batması cabasi artik type alacak sirket de kalmadi (para ile).Kendinizi cok iyi yetistirseniz bile firsat bulamayacaksiniz.Eger bu ise hic bulasmamissaniz suam baslamanin hic sirasi degil yook dinlemeyip baslamissaniz! Mulakatlarda 6 ay gecerli Ir ve Me lisanslari istenecek sizlerden bunu cok iyi planlayip egitimi tamamlayin ha keza pandemi basinda egitimi bitiren bir kisi ikinci defa lisansini yeniliyordur!Mollymawk ,dlr ,pesta gibi belgeleri onceden alin.Ielts ,toefl vs tedarik edin.Pmdg den hedefkediginiz sirketin tipinde bir ucak ile calisma yapın.Hatta sirketlerin soplerini okuyup anlamaya calisin.Fcom vs gibi dokumanlara gozatin vs vs.Cunku bir sirket artik sizi istihdam etmeden sizi istihdam edecegi tipteki ucakla inis kalkis yapmanizi bekliyordu ve kesinlikle bekleyecektir...Bana kalirsa bu ulkeyi terkedin ve hic pilot milot olmayin...ama illa ben olacam derseniz zenginseniz ve rezil olmayacaksaniz bu isi tercih edin...son paranizi bu ise vermeyin... 5
    • masterchef nuri 11 Ağustos 2021, Çarşamba 20:49:19 cadetler iyi okusun bence o kadar takla atıyorlar girmek için sonra etiketler ilk günden pilotslife insta pilotçukları kendilerini ıslatmalar falan erkeklerin çoğu asker kaçağı ama mesajlar vatan millet sakarya gerçek bu sorry çocuklar 2
    • First Officer 13 Ağustos 2021, Cuma 11:56:00 Her cumlene imzami atarim kardesim 0
  • Afrikalı 10 Ağustos 2021, Salı 12:11:10 Evet gereğinden fazla elinde CPL lisansı olan var ve halen hemde katlanarak parasını veren alıyor. Alınabilir ama LINE uçuşu (Yolcu ile ticari) yapmamalı yapamaz zaten diğer havayolları 30000 kg üzeri uçakta 1000-1500 saat istiyor. Hadi uçsun ama bu kadar kalitesiz önüne gelen alınmasın. Kaliteli hak eden eskide olduğu gibi olsun. Şuan araştırın KALİTE varmı, kaptanlar olmasa yanında (Kaptan inkapasite olsa) o uçağı indiremeyecek o kadar çok kişi varki kaptan yanında zor indiriyor. Birde zor bir meydanda olsa düşünün gerisini... 15
  • Human 10 Ağustos 2021, Salı 09:05:01 Bu işin üniversitesi varken özel uçuş okulu da neyin nesi, lise mezunlarını pilot yap üniversite mezunu açıkta kalsın. Derhal ÖZEL UÇUŞ OKULLLARİ KAPATILMALIDIR. Yada üniversite mezunu dışında kabul almamalıdır. Al sana çözüm. 36
    • . 11 Ağustos 2021, Çarşamba 01:23:11 Havacılığa dün başlamış, ağzında emZik, şortunla konuşuyorsun. 0
  • Gerek havacilik 09 Ağustos 2021, Pazartesi 23:10:35 Gerek ulkemizin ekonomisi cok farkli yerlere evriliyor. Bir bucuk senede parasi bu kadar deger kaybeden baska bir ulke varmidir bilemiyorum. Bu duruma isik tutan herkesinde bunda payi var. Onumuzdeki yillar daha cetrefilli gecicek gibi gorunuyor. Ucus okullari ise 600 700 bin liralardan egitim verir olmus. Yahu bu parayi su anda bankaya koyunca zaten uni hocasi maasi kadar geliriniz oluyo. Iste problemde tam olarak burda..... 1
  • Tarafsiz 09 Ağustos 2021, Pazartesi 22:50:04 Serbest piyasa koşullarında şirketler istedikleri şekilde faaliyet gösterebilirler. Tafa nin 3. Şahıslara satış karari kaliteli hizmet veren ve kaliteli ekibe sahip olan hiçbir okula zarar vermez aksine rekabet artacagi için egitim kalitesi artacak maliyet düşecektir. Bayrak taşıyıcı firmanın uçuş okulunun egitim hizmeti satması kadar da normal bir şey olamaz. Lütfen bu gibi durumlarda tarafsızlığınızi kaybetmeyin. 13
  • Uçuş Okulları 09 Ağustos 2021, Pazartesi 20:05:22 Uçuş okulları Avrupa ortalamasının çok çok altında bir kaliteyle eğitim verirken, Türkiye'de tek kaliteli uçuş okulu olan TAFA'nın herkese açılması belki diğer uçuş okullarının kendine çekidüzen vermesine yardımcı olur! 24
    • Katiliyorum 10 Ağustos 2021, Salı 12:48:33 Bu yorum eleştiri sınırlarını aştığı için sansürlenmiştir. 0
    • Avrupa derken 10 Ağustos 2021, Salı 13:57:47 Hangi avrupa? Surekli instructorla uculan macaristan mi mesela...guldurme sakin 6
    • Selami 10 Ağustos 2021, Salı 17:50:10 TR de tek diyosun peki trameri var mı kardeş 1
    • Sadullah 11 Ağustos 2021, Çarşamba 20:50:39 TAFA mı kalite gerçekten mi 2
  • Binlerce euro 09 Ağustos 2021, Pazartesi 19:27:16 150-200 bin Euro oaram hic calismam, saf misiniz buna imza atiyorsunuz? 4
  • Denge 09 Ağustos 2021, Pazartesi 17:59:24 Her sistem kendi dengesini bir şekilde sağlar. Alımlar başladığı zaman istenilen yeterliliklerden sonra bu işin parayı verip lisans almakla bitmediğini insanlar anlayacak. Şu an alım olmadığı için insanlar 2018-2019 yıllarındaki şartları dikkate alıp bu işe giriyor, ama o zamanki durumla şu anki durum çok farklı. Öyle ortalama dil puanları, 40-45 yaş sınırları beklemek hayal kırıklığı yaratır diye düşünüyorum. Ayrıca okulların durumu zaten uzun süredir kötü halde. Doğru düzgün yeni öğrenci yok, eskilerin eğitimleri devam ediyor. Bir çoğunun yarını belli değil. Ama bir şekilde bu okul çöplüğünün de temizlenmesi gerekiyor. Önemli olan öğrencilerin mağdur edilmemesi. 2
  • Bir pilot 09 Ağustos 2021, Pazartesi 12:50:50 Pilot olmak isteyenlere bir pilot olarak onerim sudur, bosuna dunya kadar paranizi pilotaja yatirmayin. Cunku THY yabanci pilotlari oncelikli olarak aliyor sirkette su an en az 700 yabanci pilot var, disarida onlarca atlas global onur air pilotu issiz dolasirken. Siz siz olun pilotaj alip issiz kalmayin. 7
    • Cpt 10 Ağustos 2021, Salı 14:03:32 Almanyada oto yıkamacıda çalış 3 bin euro garanti, burda fo almıyor o kadar, sorarlarsa meslek uluslararası dersiniz .. 0
  • Akademikçi 09 Ağustos 2021, Pazartesi 12:28:07 Akademi(!) içini bilseniz bu adı kullanmazsınız da neyse.tamamen gelir amaçlı hamle.bir önceki yönetimde entegre eğitimler hem geç hem de açıklanamaz maliyetlerle tamamlanıyordu.şimdi deniz bitti.kendimizi nasıl döndürürüze bakıyorlar.bundan bir kaç yıl önce modüler eğitim dediğinizde burnunu kıvıranlar şimdi bu eğitimden gelecek gelire muhtaç.yakında çok motor tazeleme yapıyoruz derlerse de şaşırmayın.orası çekineceğiniz akademik bir yer değil.korkmayın.işini iyi ve kaliteli yapanlar ayakta kalır.sadece bir logo için yapanlar değil. 3
  • Havacılık dernekleri 09 Ağustos 2021, Pazartesi 06:57:55 Bu konuda adım atması gerekenler sivil toplum örgütleridir yani havacılık dernekleridir. Pilot ihtiyacı ile alakalı akademik çalışmalar yapılıp gerekli girişimler ivedilikle yapılmalıdır. 1
    • İşsiz 09 Ağustos 2021, Pazartesi 10:52:35 2020 yılında binbir emek vererek 4 yıllık uçak teknisyenliği bölümünden mezun oldum. Mart ayında stajım devam ederken bir anda evinize dönün deyip bize kapı gösterildi. Benim gibi bir çok arkadaşım mağdur durumda. Artık bizde bir yerlerden başlamak istiyoruz. Hangarlarda iş var bunun farkındayız kimse kimseyi kandırmaya çalışmasın lütfen. Şu anda sadece az adamla çok iş politikası sürüyor. 0
    • KASLI B77 P3 09 Ağustos 2021, Pazartesi 11:42:20 SAYIN MURAT HERDEM MÖSYÖ BEY HAZRETLERİ, MERAK ETMEYİN CADETÇİKLER AĞLAMAZ BUNLARA ZİRA ONLARIN ON YIL İŞ GARANTİSİ VAR VE EĞİTİMDE BİLE PARA ALIYORLAR. NEYİN NESİ FALAN DEĞİL YANİ GAYET MANTIKLI BİR HAREKET. ZEKERİYAKÖY’DEN SAYGILAR. KASLI B77 P3. 11
    • Cpt 09 Ağustos 2021, Pazartesi 12:29:35 Kesinlikle ama bu ülkede işler öyle yürümüyor.hesap kitap yapmadan yola çıkılıp kervan yolda düzülür kafasıyla iş yapılıyor.havacılık bunu kabul etmez.kaldı ki etmiyor sonuçlara bakın.en ufak krizde yamuluyor herkes. 1
    • 777 p3e 11 Ağustos 2021, Çarşamba 20:53:53 Aynen ya haklısın, bak adamlar hiç bir şekilde fayda sağlamıyor pilot dediğin uçar, ama sahada yoklar, ayda en az 5.000 TL cukkadır eminim yazık günah şu paralara milli servet değil mi ya sonuçta 49u devletimizin atın ya atın bunları gerek yok bence 0
  • Şaşkınım 09 Ağustos 2021, Pazartesi 01:01:36 Nasıl yani sadece THY ve pegasus kaldı, aaaa onurair yok mu azıcık bile mi yok ne oldu ki sizden de hiç haber alamıyoruz onurair hakkında 12
  • ppl 09 Ağustos 2021, Pazartesi 00:54:18 bence thy akademinin bu hamlesi gayet mantıklı.. gidip diğer uçuş okullarının yüksek fiyatlarında boğulmaktansa iş garantili thy de eğitim alırız ne güzel! afa yapınca iyi thy yapınca niye kötü olsun? belki bu şwkilde tr uçuş okulları fiyatlarını düşürme zahmetine girer. euro 5 lirayken verdikleri fiyatla euro 10 lirayken aynı fiyatı çekiyo insafsızlar. 50
    • Ppl’e 09 Ağustos 2021, Pazartesi 09:23:47 Kardeş sen okuduğunu anlayamıyorsun bence pilotluk yerine başka bir kariyer seç. 10
    • GARANTI 09 Ağustos 2021, Pazartesi 12:50:01 Is garantisi veriyorum diye bisey yok. Thy boyle bi sey desin o egitim bedelini 2milyon yapsa da ogrenci bulur. Ama demez, diyemez. 1
    • Pilota gel 09 Ağustos 2021, Pazartesi 15:21:56 Anlama kapasitesi bu kadar olan insanlar pilot oluyor işte, durum bu 1
    • Ahahaa 09 Ağustos 2021, Pazartesi 15:47:44 Kafandan iş garantisi uydurma. Garanti falan yok. THY milleti bedavadan pilot yapmaktan sıkılmış sadece. Parasını verirseniz bende lisans veririm. Dışarda zibil gibi pilot dolu pilot çıkınsızı çekmiyorum zaten, bu saatten sonra bizden cadet programı falan açmamızı beklemeyin demişler resmen. Sen de iş garantisi diyorsun. Yıllarca sizin gibi tipleri torpille havadan pilot yaptılar ama o devir kapanmış. 4
    • ppl 09 Ağustos 2021, Pazartesi 18:30:51 Vallahi komiksin 1
    • Fo 10 Ağustos 2021, Salı 02:20:34 160bin euro borc odeyeceksin ve kaldi ki bu maaslarla.. pilotluk yapilacak olan meslek olmaktan cikmistir artik keske geriye donus olsa 1
    • Sen saniyor musun 10 Ağustos 2021, Salı 13:59:54 Sen saniyor musun parayi basinca thy seni kesin ise alacak...oncelik taniriz vs diyecekler ama artik hem 160 bini odersin hem issiz kalabilirsin 0
  • Öngörü 09 Ağustos 2021, Pazartesi 00:18:55 Academy den eğitim alınması şirkette uçabilir imajını yaratabilir mi burası önemli. Mülakatlar ile Academyye alındığı kıstaslar ile mi öğrenci alınacak yoksa ticari bir okulda eğitim alınması neticesinde alınan bir eğitim olması yanında kurumun alt yapısi, yeterli uçağa, deneyimli hocaya sahip olması öğrenciye avantaj sağlayacaktır. Özel okullar kendi arasinda yeni iş modelleri oluşturabilir, herkes en iyi olduğu alanda iş birliği yapabilirse, academyden daha kaliteli işlerde ortaya çıkabilir. Burada amaç tr de yetişen yurt dışında iş bulabiliyor ise o zaman academy başarılı olmuştur diyebiliriz. O zaman katma değer olur hocam. 11