İstanbul Havalimanı'nda itfaiye yok mu? O direğin orada ne işi var?

    Çok beğenilenler

  • UCUBE havalimanı 28 Mayıs 2019, Salı 11:04:36 AKP GENE KENDİNE YAKIŞANI YAPTI. SADECE BÜYÜK OLSUN DA GERİSİ ÖNEMLİ DEĞİL MANTIĞIYLA BU UCUBE MEYDANI YAPTILAR.TEBRİK EDİYORUM. BEN MÜMKÜN OLDUĞUNCA SABİHA GÖKÇEN VE ADNAN MENDERES MEYDANLARINI KULLANACAĞIM. 12
    • Kes sesini 28 Mayıs 2019, Salı 11:18:18 Batı ne diyorsa aynı ağızla konuşuyorsunuz hainlikde üstünüze yok 122
    • Avakado geçmeyin 28 Mayıs 2019, Salı 13:45:04 Sizden başka herkes vatan haini. Kendi yamukluğunuza bakmayıp devamlı ötekilere saldırın, çünkü ağa babanız böyle istiyor. 13
    • işine gelmeyince 28 Mayıs 2019, Salı 17:35:25 işine gelmeyince hemen vatan haini damgasını yapıştır. Asıl işini düzgün yapmamak, işi ehline vermemek, adam kayırmak.... bunlar ne ? 0
  • FO 27 Mayıs 2019, Pazartesi 03:51:30 Eğer arff 13 dk da geldiyse tüm otoriteler gitsin bir el atsın 13dk asla kabul edilemez. 4
    • ARFF 29 Mayıs 2019, Çarşamba 04:32:20 sen sus torpilspor 6
  • Tüm yorumlar

  • Ali Kıdık bey 01 Haziran 2019, Cumartesi 10:54:53 Sizin,Çetin ve Murat beylerin köşe yazılarına ve çoğu haberdeki tüm yorumlar'a tıkladığımızda boş sayfa çıkıyor,teknik bir sorun mu var? 0
  • Adalet 29 Mayıs 2019, Çarşamba 21:34:06 Herkesin bir işi ve alanı vardır kimisi yazarak kimisi çalışarak yazmanın da bir otoritesi olur çalışmanın da özverisini kimsenin özverisini kırmaya hakkınız yok yazılar ve ifadeler yazılmak için yazılmasın bu ülkenin milli bir Servet-i olan İstanbul havalimanı böyle şeylerle kararlanamaz arff herkesin yapacağı iş değildir o yüzden saniyeler içinde orda her zaman kameralar bunun için var her yerde 11
    • Arrf 02 Haziran 2019, Pazar 03:01:31 Madem herkes yapamıyorsa neden lise ve ya ortaokul mezunları sahte üniversite diploması ile arffci olup şikayet edilinceye kadar rahat rahat çalıştı. Demekki o kadar da kalifiye olmaya gerek yok imiş. 0
  • Murat bey 29 Mayıs 2019, Çarşamba 14:37:14 Baş yapıt diyorsun da neye,hangi kriterlere göre? En büyük dediler yurtdışında terminaller arası trenle gidilen limanlar var onlar küçük mü oluyor? İga'da terminaller arası tren var mı? Gidiş katından alt katlara iniş sorunlu,geliş katından otobüs katına asansör harici inecek yer yok,varsa da soruyoruz kimse bilmiyor,gidiş katında yolcuların beklemesi için konulan koltuklar yetersiz,kafelerde vs fiyatlar gelire göre anormal pahalı,ulaşım zaten başlı başına sorun,iett otobüs tarifesinde 15 dk da bir diyor otobüs 50 dk sonra geliyor şöföre tarifeyi gösteriyoruz benim tarifeden haberim yok diyor,çalışanlar bilhassa güvenlik personelleri akıllara zarar derecede saygısız ve kendilerini ali kıran sanıyorlar,insanla uğraşmak zor ama saygısızlık,abuk sabuk tavırlar ne oluyor,yollar gece çok tehlikeli,yol kenarında yolcu bekleyen araçlar kazaya sebebiyet verebilirler,gaspçılar ve fuhuş yapanların varlığını da duyduk. Borcu daha da katlayarak yapılan yere başyapıt demek biraz abartı değil mi? 5
  • İgaya 29 Mayıs 2019, Çarşamba 00:44:18 Ne olur bunlara bir ofis verin beleşe de bunlar da artık rvr kalkıyor, pcn pcr oluyor, 3 dakika müdahale tüm manevra sahasına olacak, 777x şöyle işleyecek, windshear nefir gibi havacılık haberleri yapmak zorunda kalsın. Havacılık için lütfen. 4
  • Yazık 29 Mayıs 2019, Çarşamba 00:37:08 Bu igayı görmeye gelen yabancılar gidip daha çoklarını gönderiyormuş ki Türklerin uygulamalarını herkesleri görsün. Icao aci gelmiş emsal almış. Milyar euro sigorta uzmanları gezmiş pek beğenmiş, havayolları gezmiş mutlu gitmiş. Bilenler tatmin olmuş... Sen bilmeden yazıp tatmin olamıyorsun haftalık tuhaf palavralar ile geri geliyorsun ama oluyor mu? Yok. Zorlama, git sen de gez dinle anla...vatan evladı gibi hak için doğruyu bul 16
  • Hak için 29 Mayıs 2019, Çarşamba 00:32:19 Hak için, iga size bedava ofis verirse, bedava lounge verirse, apron kartı ikram ederse özetle sizi satın alırsa, siz yalan yazmaya son verecek misiniz? Sizi bugün satın almış olanların yağını sürmek uğrunu içine düştüğünüz bu acınası durumdayken nasıl olup da bu vatanda soluyorsunuz? Yazdıklarının hangisi doğru ki karşı yorum ile düzeltmeye çalışılsın. Bu insanlar bu şirket bu sektör bu vatanın malı evladı değeri. Sen bunu yalan ile batırmaya çalışınca biz senin hakkında iyi adam diyebilir miyiz? Allah var, ölüm var. Umrundaysa. 14
  • Yazık gerçekten 28 Mayıs 2019, Salı 19:51:35 Bu yazanları acaba çalışan personellermi yazıyor yoksa dışardan kulaktan dolma vatandaşlarmı çok merak ediyorum uçak direğe çarpmıs vay efendim nasıl çarparmıs siz max spam 36m lik yere geniş gövde sokarsanız değil direk binayada çarpar hadi kule ne notamı ne spam ı biliyor pilotta kullandıgı ucagın tipini bilmiyormu yerde kocaman yazıyor 36 mt diye ? Arff cilere laf söyleyen arkadaşlar yok 4 dakikada geldi yok 6 dakikada koltukta oturarak bu mesleğin ne oldugunu bilmeden bilgisayar başında yazması kolaydır o insanlar sabahtan akşama kadar durmadan eğitim yapıyor o güneşin altında peki neden ? Daha atik daha dinç kalabilmek insanların hayatlarını kurtarabilmek için gerçekten yorumları okudukça üzülüyorum yazık 16
    • Afk 28 Mayıs 2019, Salı 22:44:57 Merak ediyorum siz nerde gördünüz güneşin altında akşama kadar eğitim gören ben Atatürk'te çok şahit oldum L orda uyuyan veya uçağa yakıt alırken itfaiye geldiğinde içinde sigara içen ha diyorlar ya ihbar işlerine gelen ihbar saatini baz almışlar gözümüzün önünde aradılar geldiği saat belli 5
  • Arfffff 28 Mayıs 2019, Salı 19:41:27 Alf'mi Arff'mı neyse bu adamlar neden her haber altına bir şeyler yazıyor. Sürekli kahramanlık destanları anlatıyorlar. Abicim işini yaptıysan zaten ay başında paran yatıyor. Yapmadıysan cezasını çekeceksin. Artı olarak neden kahraman olmaya çalışılıyor bir yolcu olarak merak ederim. Her haberde aynı şeyler. Ucundan kıyısından arff'a dokunmasın yani. Boş kahramanlık yorumları. Pegasus uçağının Trabzon'da pistten çıktığı gün adamlar geçmiş olsun yazacağına kahraman arff ekibi hemen müdahale etti falan yazmıştı. Hatta 2 gün sonra bu olayla ilgili başka haber altına arff Pegasus'a o kadar yardım etti, Ali Sabancı'dan bedava bilet istendi, o da vermedi yazmıştı. Çingene yazmaz bunu vallahi. 2
  • ıga_ 28 Mayıs 2019, Salı 17:41:38 ne kadar yanlı, ne kadar bilinçsiz, araştırmadan yapılan yorumlar. "hiç bir işlevi olmayan direk" nereden biliyorsun? üzerinde ki kameraları napacaksınız? yenisinin dikilmediğini nerden biliyorsun? kuşlarına sorsaydın orda ki çalışma ne için? yeniden yapım çalışması ne zaman bitecek? o kamera direği yeniden dikilyor ama ceza değil o biraz daha araştır. kulaktan duyma ile bu kadar haber 13
  • Onur 28 Mayıs 2019, Salı 17:39:31 Itfaiye neden suçlanıyor herkes istediği taraftan bakıyor olaya ben bu meslegin içindeyim ihbar ve varış sürelerimiz var ve burada bahsettiğiniz 13 dk diye bir süre yok bilgilerinize. 11
  • mafaky 28 Mayıs 2019, Salı 17:33:52 biraz daha bilmeden yorum yapsanız sonu havalimanında ARFF binası yok diyeceksiniz. ARFF istasyonları piste hizmet etmek için pist kenarlarında bulunmakta, terminal de 7/24 bekleyen tam teşekküllü itfaiye aracı var. son bir şey, yer altında ki tüneller ile trafik falan durmuyor, biraz daha araştırın 5
    • mafakyanc 29 Mayıs 2019, Çarşamba 10:30:12 bunadın artık afak amca, hayatında hiç iga'ya gittin mi, buraya inen buradan kalkan bir uçağa bindin mi de sallayıp duruyorsun acaba? wow'da sana inanıyor cahiller de, burada bilip bilmeden sallama bari 1
  • Üjbej Bilgi 28 Mayıs 2019, Salı 17:27:37 Gereksiz ARFF suçlayan havacılık ve ICAO cahili havacılık uzmanlarına ithafen(!) ICAO der ki ARFF istasyonuna İHBAR GELDİKTEN SONRA maximum 3 dakika içerisinde, bakınız İHBAR GELDİKTEN SONRA altını çiziyorum. Bir de diyor ki destek ekip ise ilk gelen ekipten 1 dakika sonra, en son diyor ki Arazöz (su tankı) aracı ise 2. Ekipten 1 dakika sonra olay yerine gelmek zorunda. Olayın raporunu incelemiş gibi yorum yapan HAVACILIK UZMANLARI(!) Bir daha inceleyin bakalım, ihbar gelen saati ve olay yerine varış saatini. Ha bir de ısınan ve yanan iniş takımları hakkında ilk müdahaleyi tgs yapmış, ARFF nerede blaa blaa. Siz bilinçsiz ve cahil insanlar yangın felan görürseniz sakın KKT fln sıkmayın he müdahale de etmeyin. Yangın görünce nasılsa itfaiye veya ARFF var diyip kendinizi soyutlayın. 11
  • W 28 Mayıs 2019, Salı 14:06:12 13 dakikada yangın söndürme uçağı kalkar 3
  • Hodor 28 Mayıs 2019, Salı 13:27:13 Herkes birinin adamı acaba kimin çıkıp kimin o yeri istediği için bu yazıyı yazdınız orda çalışan arkadaşlar olayı haber alır almaz gelir büyük ihtimal haber geç verildi 5
  • Önemli olan boyutu değil işlevi 28 Mayıs 2019, Salı 12:41:33 Siz şimdi büyük ama hiç ötmeyen bir kuşunuz mu olsun isterseniz? Yoksa hiç susmadan öten küçük bir kuşunuz mu olsun istersiniz? 8
  • İşi bilene bırakın 28 Mayıs 2019, Salı 12:21:25 Eğim nedeniyle uçağın frene yüklenmesi kadar saçma bir açıklama olamaz. Taksi yolları,pist ve apronun tüm bölgelerinin eğimi standartlarda olmalıdır. İtfaiye büyük havalimanında tek noktadan hareket etmemeli. Havalimanının bir kaç noktasına konuşlandırılmalı.İş bilmeyenlerin eline kalan havalimanının bir an evvel ehil insanlara devredilmesi gerekir. 3
    • Km 28 Mayıs 2019, Salı 12:35:23 Adamlar bayır aşağı pist yapmışlar 2
    • Cs 28 Mayıs 2019, Salı 12:38:16 Dostum itfaiye zaten bikac noktada.Şu var itfaiye ozele verildi istanbul havalimaninda.Ataturkte devlet bunyesinde ve isini cok ciddiye alan deneyimli ekipler vardi.Hatta bu ekipler ulke geneline ve yurt disina da kaza kirim durumlarinda takviye gidiyordu.Yaziyi okuyunca ben de yeni itfaiyeyle ilgili ilk degerlendirmemi yaptim.tabi yazi sonucta bizzat durumu bilmiyorum 4
    • Sıradan Biri 28 Mayıs 2019, Salı 17:03:00 Öncelikle İtfaiyenin Tek bir noktada olduğunu nereden biliyorsun ve pist ve taksi yollarının kurallara uymadığına dair elinde hangi bilgiler var 12
    • İtfaiye 29 Mayıs 2019, Çarşamba 18:50:25 2 pistin yanı başında yangın iatasyonları var , Terminal bölgesinde 2 farklı bölgede de ekipler Havalimanı açıldığı günden beri 24 saat bekliyor hocam... ihbarın geç geldiği somut verilerle (kamera ve telwfon kaydı) sabitken neyin kinidir bu.. Büyük sorunumuz bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmamızdır 1
  • İst 28 Mayıs 2019, Salı 11:00:03 İga tarafından elinize bir şeyler sıkıştırılmadigi için boylesiniz. O direğin görevi kamera takılması değildir. Ayrıca daha önce sorduk yine soruyoruz . Yer hizmetleri personelleri taksiyoluna kafalarına göre mı çıktı ? Ya da çıkabilir mi ? Biraz mantıklı olun. Arff maksimum 48 saniyede geliyor olay yerine. İnsanları gaza getirip hedef gostermeyin. Orada gece gündüz çalışan emek veren insanlar var haklarını yemeyin.! 50
    • Atma Recep din kardeşiyiz 28 Mayıs 2019, Salı 11:59:52 ARFF O BÖLGEYE 3-4 KM Mesafede. Arabada oturup öğrendiğim anda gaza bassan, 2-3 dakika sürer... 48 saniyeymiş, peh peh... 0
    • 48 Saniye? 28 Mayıs 2019, Salı 12:06:22 ARFFci kardeş videolar ortada, cayır cayır yanıyor lastikler, çevredekiler son derede özverili ama malesef vir o kadar da riskli bir şekilde dakikalarca müdahale ediyor. Video da özveri var, risk var, ne kadar ucuz atlatıldığı var sadece ARFF yok! Hâlâ 48 Saniye diyorsun el insaf. Ekmek yiyorsanız hakkını verin 1
    • Fff 28 Mayıs 2019, Salı 12:08:01 Video izlemediniz galiba. 48 saniyede arff görmüyorum ben. 0
    • Kbn 28 Mayıs 2019, Salı 12:36:32 Sen yanan uçak lastiğinde uykudaydın herhalde 0
    • SALLAMA BİLADER 28 Mayıs 2019, Salı 14:20:03 videonun uzunluğu 48 saniyeden fazla ben de arf marf görmedim.Sallayarak atark olmaz bilader.ayrıca o direk kamera için.kör noktaları taxiyi görmek için konulmuş bir direk.haaa yanında kocaman kule varken hangi salak o direği oraya koyup kamera sistemi burda olsun dedi dersen onu direkten para kazanana sorcam.böyle cahil cahil bilmeden sallamıycan bilader.uçak orda yanıyo arff oturmuş sigara telliyo.sonrada bırda senin gibiler çemkiriyor.ikile arkadaş ikile bekleme yapma. 1
  • Hava alani 28 Mayıs 2019, Salı 10:48:07 Siccik bir yer, tek bir gayesi var, her an bu gaye gerceklesmis ve asikar, oda yandasa ve para aktarma.Bir bu duzgun, asil gaye ortada 4
  • Km 28 Mayıs 2019, Salı 10:23:46 Şu meşhur ARFF yorumcusu nerede? Bu yazıya yorum yapması şart. :)) Şş neredesin çatlak ARFFci 0
    • Arrf 28 Mayıs 2019, Salı 14:36:14 Bu yorum eleştiri sınırlarını aştığı için sansürlenmiştir. 0
    • arff 28 Mayıs 2019, Salı 14:55:58 İniş takımı yangını ARFF ye alarm verilmeden yaklaşık 3 dakika önce başlamış, alarm verildikten 3 dakika sonra da olay yerine ulaşılıp müdahalede bulunulmuş. Yani ICAO standartları içerisinde müdahale yapılmış. Buradaki geç bildirim için ARFF 'nin sorumlu tutulması yanlış. Doğru olan bundan sonrası için de yaşanabilecek geç bildirimleri ortadan kaldırmaya yönelik tedbirleri almak. Kötü söz sahibine aittir. İnsanları çatlaklıkla suçlamak kolay, olayı anlamak için biraz emek ve kafa yormak gerekiyor. 3
  • mafaky 27 Mayıs 2019, Pazartesi 11:58:02 Tamam, herhalde o direği kamera monte edilmesi için dikmişlerdir. Ancak burada anlaşılamayan şunlar var: 1)Direk konstrüksiyonu neder o kadar komplike? Üstüne bir tane mi, yoksa 3-4 tane kamera mı takılacaktı? 2) O direğin taksiyolu kenarına o kadar yakın olması gerekli miydi? Göz kararı bir hesapla mı orası seçilmiş... (Bu durum, uçağın tersine ve hatalı olarak girdiği ve/veya yönlendirildiği T-12 taksi yolunun C kategorisinde olmasını değiştirmez; direk hiç olmasaydı bile o taksiyolu yine C kategorisinde olacaktı...) 3) Bu tatsız olay olmasaydı daha kaç taksiyolu kenarında benzeri direklerden olacaktı? 4) Benzer direklerden Terminal'in batı tarafında varsa nerelerde var? 1
    • Ata 28 Mayıs 2019, Salı 11:29:46 Elektirik trafolarının olduğu yer yerde o direkler mevcut 1
  • mafaky 27 Mayıs 2019, Pazartesi 09:18:39 "İtfaiye neden geç gelmiş?" sorunuzun kabul edilebilir olmamasına rağmen bazı cevapları var: a) İtfaiye olaydan geç haberdar edilmiştir. b) İtfaiye istasyonu olay yerine oldukça uzaktadır (pistlerin yan tarafında) ve arada epey bir mesafe var ve daha kötüsü o sırada yerde yoğun trafik var. Yani itfaiyenin geçmesi için o trafiğin de durdurulması gerekmiştir c) Hepsi. Bu kadar büyük alanlı bir terminalin hemen burnu dibinde bir diğer (ama daha küçük) itfaiye istasyonu kurulmuş olmalıydı. Ya da Terminal'in her iki ucunda, en azından birer tane tam teşekküllü itfaiye aracı her an hazır (7/24) nöbette tutulmalıydı. Ama Master Plan yapılırken herhalde bu dikkatten kaçmış. Aynen, buraya arıların geleceğinin hiç hesaba katılmadığı gibi. Üstelik, büyük Terminal yakınlarında bir de hazırlanmakta olan VIP Terminal de var. 3
    • arff 28 Mayıs 2019, Salı 10:02:52 Her bir pist için bir yangın istasyonu planlandı ve istasyonlardan pistlere olan müdahale süreleri ICAO standartlarında bunların ölçümleri yapıldı.Buna ilave bir de ana yangın istasyonu yapıldı. Şu an iki yangın istasyonuyla faal hizmet veriliyor. ARFF birimine verilen alarmdan sonra olay bölgesine ulaşım süresi ICAO kriterlerine uygun. Bunlar kayıt altına alınmıştır. Yani gecikme söz konusu değil. Alarmın ARFF birimine verilmesi gecikmiş. Ayrıca O bölgede en az 2 araç acil durumlar ve emniyet tedbir hizmetleri için sürekli olarak hazır halde bekletiliyor. Bilginize. 10
    • arffff 28 Mayıs 2019, Salı 11:24:35 Yani diyorsun ki sütte leke var arffde yok. Bu dediklerinin hepsi vardı da olay anında nerelerdeydiler öyleyse? Yer görevlilerinin duyduğu telsiz iletişimini arffçılar niye duymamışlar? 2
    • AAFFF 28 Mayıs 2019, Salı 20:24:47 ARFF hep kendilerini savunuyorlar hiç suçlarını kabul etmiyorlar. Neymiş efendim ihbar geç yapılmış Geçen gün bizzat şahit olduk iniş takımları ısınma nedeniyle uçak H25 park pozisyonuna girdi ARFF bilgi verildi merdivenler ARFF'den önce uçak altına gitti 0
  • Rumbacı 27 Mayıs 2019, Pazartesi 00:55:24 Isı bir kalori birimidir. Siz sıcaklık demek mi istediniz acaba? 7
    • Yapmayin lutfen 27 Mayıs 2019, Pazartesi 15:05:52 Koskoca sirket de ısı ve sicaklik arasindaki farkı çözemedi. Kabin ısısı denilip duruluyor. 0