02 Temmuz 2009, Perşembe 16:25:15

UÇAK DÜŞMEDEN ÖNCE HANGİ MESAJLARI VERDİ?

Rio de Janerio-Paris seferini yaptığı sırada bir anda radardan kaybolan ve saatler sonra düştüğü anlaşılan Air France uçağının düşmeden önce gönderdiği son sinyaller yetkililer tarafından açıklandı.
  • sayın yorumcu arkadaşım şu airbus ucaklarında şu herseyin bağlı oldugu cihazı söylesende havacılıkta devrim yapsak. ucak muhendisi olarak bir firmada calısıyorum biz bunu henüz farketemedik
  • Bunca yıldır Airbus ta uçuyorum ama bakın bunu bilmiyordum. Demek herşey bir sisteme bağlı ve o gidince herşey kopuyormuş. Ulan uçağımızda ne durumlar varmış da haberimiz yokmuş ya ! Devam edin devam edin. Laf ola beri gele. Nasıl olsa bilen yok dur diyen de yok. Yazın buraya.
  • Airbusta hersey bir sisteme bagli degildir, fly by wire sistemi sadece airbuslarda kullanilan bir sistem degildir, boeing in 777 seriside en fly by wire teknolojisi kullanan en populer ucaklardandir ve bu ucaklarda her sistemin yedegi vardir. Bir sistem hata verince digerlerinin de bozuldugu iddasi yanlistir. Herkese problemsiz ucuslar.
  • tamamen ucan metal yıgını cok kotu bı durum allah hıc bı pılota yasatmasın boyle durumları
  • Airbus elektronik bir uçak olduğu için, herşey bir cihaza bağlı ve bu cihaza birşey olursa herşey aniden kopar gider. Fırtına tezine bende onay veriyorum. Bukadar şeyin aniden olması, ... çok acı.. Pilotların durumunu düşünmek bile istemiyorum o halde iken..
  • Fırtına tezine katılıyorum. Çok acı....
  • eğer bu faultlar geldiyse kazanın sebeplerini bulmak hiçde zor olmasa gerek. şiddetli bi fırtınaya girip yıldırım yemiş olabilir.

Paris’e gitmek üzere 1 Haziran 2009 tarihinde Rio de Janerio’dan havalanan AF447 sefer sayılı Air France uçağının düşmeden önce verdiği acil durum mesajları gün yüzüne çıktı.

İşte Air France’a ait düşen Airbus A330 tipi yolcu uçağının dakika dakika otomatik acil durum mesajları:

02:10Z:
Otomatik itki sistemi (Autothrust): Off
Otopilot: Off
FBW Alternate: Off
Rudder Travel Sınırlayıcı Hatası
Anten hatasına bağlı TCAS (Çarpışma İkaz Sistemi) Hatası
Uçuş Planı Hesaplama İkazı
Bütün pitostatik tüpleri devredışı

02:11Z:
Her üç ADIRU Sistemi Arızası
ISIS Cayroları Arızası (Durum bilgisi kaybedildi)

02:12Z:
ADIRU Bilgisi Reddedildi

02:13Z:

Uçuş Bilgisayarı Hatası
PRIM 1 Hatası
SEC 1 Hatası

02:14Z:
Kabin basıncı kontrol sistemi hatası

************************

02:10Z: Autothrust off
  Autopilot off
  FBW alternate law
  Rudder Travel Limiter Fault
  TCAS fault due to antenna fault
  Flight Envelope Computation warning
  All pitot static ports lost
02:11Z: Failure of all three ADIRUs
  Failure of gyros of ISIS (attitude information lost)
02:12Z: ADIRUs Air Data disagree
02:13Z: Flight Management, Guidance and Envelope Computer fault
  PRIM 1 fault
  SEC 1 fault
02:14Z: Cabin Pressure Controller fault (cabin vertical speed)

©AirportHaber.com

UÇAK DÜŞMEDEN ÖNCE HANGİ MESAJLARI VERDİ?

Yorumlar Tüm Yorumlar (7)

Misafir ~ 15 yıl önce
sayın yorumcu arkadaşım şu airbus ucaklarında şu herseyin bağlı oldugu cihazı söylesende havacılıkta devrim yapsak. ucak muhendisi olarak bir firmada calısıyorum biz bunu henüz farketemedik

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Misafir ~ 15 yıl önce
Bunca yıldır Airbus ta uçuyorum ama bakın bunu bilmiyordum. Demek herşey bir sisteme bağlı ve o gidince herşey kopuyormuş. Ulan uçağımızda ne durumlar varmış da haberimiz yokmuş ya ! Devam edin devam edin. Laf ola beri gele. Nasıl olsa bilen yok dur diyen de yok. Yazın buraya.

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Misafir ~ 15 yıl önce
Airbusta hersey bir sisteme bagli degildir, fly by wire sistemi sadece airbuslarda kullanilan bir sistem degildir, boeing in 777 seriside en fly by wire teknolojisi kullanan en populer ucaklardandir ve bu ucaklarda her sistemin yedegi vardir. Bir sistem hata verince digerlerinin de bozuldugu iddasi yanlistir. Herkese problemsiz ucuslar.

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Misafir ~ 15 yıl önce
tamamen ucan metal yıgını cok kotu bı durum allah hıc bı pılota yasatmasın boyle durumları

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Misafir ~ 15 yıl önce
Airbus elektronik bir uçak olduğu için, herşey bir cihaza bağlı ve bu cihaza birşey olursa herşey aniden kopar gider. Fırtına tezine bende onay veriyorum. Bukadar şeyin aniden olması, ... çok acı.. Pilotların durumunu düşünmek bile istemiyorum o halde iken..

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Misafir ~ 15 yıl önce
Fırtına tezine katılıyorum. Çok acı....

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Misafir ~ 15 yıl önce
eğer bu faultlar geldiyse kazanın sebeplerini bulmak hiçde zor olmasa gerek. şiddetli bi fırtınaya girip yıldırım yemiş olabilir.

Yanıtla

Kalan karakter 1000

Yorum Gönder

Kalan karakter 1000