Herkes havayolu pilotu olursa, pilotu kim yetiştirecek?

    Çok beğenilenler

  • Müslüman 04 Mart 2016, Cuma 17:13:27 Ucaga binmeyin bre kafirler allah (c.c) uçmamızı isteseydi kanatlı yaratırdı bizi. Uçağa binmek allaha şirk koşmak demektir binmeyin bindirtmeyim 196
    • Tgs 17 Nisan 2016, Pazar 19:38:55 Taseron olmayan TGS neden faydalanmiyor. Bazi havaci bozuntulari simdi başlar vizvizviz. 27
  • t. 17 Temmuz 2016, Pazar 16:33:47 darbe icin thy ucaklari ne alaka? thy darbecileri ezip gecer insallah. 30
  • Tüm yorumlar

  • Zinhar 12 Mart 2019, Salı 00:47:59 Bu sorun çözülemez arkadaşlar. SHGM'nin kafası bambaşka görmüyor musunuz? SHGM dediğiniz korku imparatorluğu Kraldan (EASA) çok daha fazla kralcı olan bir yapı. Bu yapı içerisinde de hocalar demiri eritme kabında eritilir bunlarada bişi olmaz... Nedir çünkü ? SHGM deki daire başkanları şunun bunun yeğenidir, kuzenidir, işi vardır, meşguldur THY'nin iş takibini yapmaktadır. Bütün Türk FI'lara ama adam gibi adam FI lara tavsiyem derhel, hızlıca Avrupa'daki FI çağrılarına CV lerini gönderiniz SHGM ile daha boğuşuğ durmayınız. 1
  • Yetişir 09 Mart 2019, Cumartesi 03:58:44 Yetişir merak etmeyin. Kuzey Kore bile pilot bulabiliyorsa sıkıntı yok. 2
  • tabi ki 07 Mart 2019, Perşembe 22:33:21 kabin memurları yetiştirecek murat hz. Murat Herdem Bey Ekselansları. Bu nasıl soru? 3
    • sen 08 Mart 2019, Cuma 18:51:41 nasıl bir gr.z.k.ls.n. bro ya ? adam ne yazıyor, sen ne konuşuyorsun ? 0
  • Top Air Magdurları 07 Mart 2019, Perşembe 06:02:25 Ucus okullarına guven mı kaldı türkiye de ? Top Air ucus okulunda öğrenciler ödedikleri 55.000 Euro sonrası eğitimlerini tamamlayamadan mağdur perişan olup ortada kaldı. Uçuş hocaları maaşlarını alamadan, ayrılmak zorunda kaldı. Bu Top Air Ucus Okulu denen vicdansızların, borç kredi ile topladığı eğitim parasını alıp perişan ettiği öğrenciler ve maaşını ödemediği personelleri düşünün.. ve onu zamanında denetleyip önlemleri almayan SHGM yüzünden mağdur olan bunca öğrenci ve ailesi. Bu pelin öztürk , murat öztürk , ali haydar ercan , hüseyin ercan, hamid reza shoea , amin sadr , top service , albatros air grup yüzünden türkiyedeki uçuş okullarına güvenip ne pilotaj eğitimi alınır nede uçuş hocası olarak bir okulda calışılır. 0
    • ucuz etin yahnisi; 07 Mart 2019, Perşembe 10:56:12 Ucus egitim ucretinin 55k euro oldugunu yazmisiniz. TOP air NEDEN ucuz ?? Diger okullar 65-75k euro iken NEDEN 55k? Magdur olanlara gecmis olsun tabiki ama ucuz olmasinin bir sebebi vardir. 3
    • Ne ekersen onu biçersin 07 Mart 2019, Perşembe 16:13:03 Kesinlikle katılıyorum; Türkiye'de insanlar paraları ile daha eğitim aşamasında öyle rezil edildiler ki , lanet okuyup bu işi bırakan çok adam gördüm ; hem de çok iyi pilot olabilecek ve de kaliteli insanlar...Sektörü ve otoritesi kendisine çeki düzen vermediği sürece daha çok ağlarlar adam yok diye.Hakettiler mi, bence kesinlikle hakettiler.Etme bulma dünyası. 0
  • Bir zamanlar 06 Mart 2019, Çarşamba 21:01:32 Bilal Ekşi Bey ve Ramazan Düzgün bu konularda çok düzenleme yaptılar ve gayret gösterdiler. Gelinen noktada kulakları çınlamıştır herhalde. 3
  • Bir garip FI 06 Mart 2019, Çarşamba 18:21:19 Ülkemizde pilota o kadar ihtiyaç varki çalıştığım yerden geçnek istediğim hava yolunun sınavlarını geçtigimi bildiğim halde yöneticilerim o hava yolu ile konuşup benim geçmemi engelleyecek kadar iş ciddiye bindi. Ve hatta sosyal medya diye bir gerekce ile de karalandım. Neyim var bende bilmiyorum. Ayrıca bu ihtiyactan dolayı tüm hocalarım da katılir diye düşünüyorum, sanki öğrenci kalitesi düşüyor gibi. Herkeze saygılar iyi uçuşlar dilerim. 4
    • aynen 07 Mart 2019, Perşembe 17:00:55 Daha herkes yazmayı bilmiyorsun. 1
    • 320 Kpt 08 Mart 2019, Cuma 00:30:14 Abicim bak, Afa'da eğitmen isen ve Atlasa geçmeni Afa istemediyse ona bi lafım yok. Onun dışında hiç bir okul, bir havayoluna şunu almayın diye baskı yapamaz yok öyle bi dünya. Hava kuvvetleri bile zor beceriyor o işi, şunu almayın bunu almayın diye, zor kaf dinletiyor seninki laf şimdi. Biz de elendik zamanında, biz de fail olduk. Ama hatamızı gördük üzerine gittik. Olmuş bi talihsizlik elenmişsin. Habire suçu başkasına atmak gelişime kapalı olduğunu gösterir ki, bunu mülakatta farkederlerse konuşmalarından, herşeyi geçsen mülakattan kalırsın yine. Öğretmensin, habire öğrencilerini eleştiriyorsun biraz da kendini eleştir bak dünyan değişecek. Ben şahsen çok eleştirdim kendimi başarısız olduğum zamanlar 0
  • Uçuş öğretmeni- uçuş Okulu sahipleri... 05 Mart 2019, Salı 20:40:52 Uçuş okullarında öğretmenlik kanayan bir yara.toplasan 12 uçuş Okulu var,12 uçuş okul Sahibi var.yüksek maliyetle pilot yetiştiren uçuş okulları isteseler fiyatları aşağı çekebilirler.türkiye de bu uçuş Okulları bu patronlarının elinde.kazananlar belli( kaliteli eğitim ve uçaklarla yola çıkan,zamanında uçuşları yapanlardır).hala 5-8 bin tl ye öğretmen pilotu çalıştıran uçuş okulları var.Hangi devirdeyiz,hangi mantıkla bunu yapıyorlar belli.öğrenci başına 60 bin yuroyu cebe indiren uçuş okul ağaları öğretmene ayda bin iki bin verirlerse tabii uçuşunu tecrübesini artıran öğretmen pilotun dışarı çıkmasıda doğaldır.şu ortamda yeni öğretmenliğe başlayan pilotun enaz 10-15 bin tl olması gerekir.türkiyedeki bu patronların biraz karı asgarıye indirip öğretmen maaşlarını ecilen düzeltmeleri gerekmektedir.sayıları kelaynak kuşu kadar azalan pilotları kaybetmeyelim. Tecrübeli pilot öğrencisini bazen kontrole verdiğinde bazı kaprisli kontrol pilotları öğrenciyi kontrolde geçirmiyor.kontrol pilotunu yetiştiren kim tecrübeli hocalar.zaten kontrole hazır değilse kontrole vermez,ayrıca hocasının hazırlayıp kontrole verdiği kişiyi en iyi tanıyan yine uçuran hocasıdır.kontrollerde buna dikkat edilmelidir. Öğretmen pilotların seçilmesi,yetiştirilmesi,dikkatli ve her kursu bitirenin fı yetkisinin verilmemesi gerekir.kurslarda;mecburi inişi,yan rüzgarda inişi,spinden çıkışı bilmeyenlerin daha iyi yetiştirilmesi gerekir. Murat herdem yazın süper ,sorun belli ama çözecek kişiler ortaya çıksalar. 1
  • ÇOK HAKLI 05 Mart 2019, Salı 20:23:10 Belki de SHGM uçuş okullarında kendisi öğretmen pilot kursları açarak, hizmet taahhütü ile sisteme öğretmen pilot yetişmesine öncülük etmelidir. Öğretmen pilotsuz pilot yetiştirilmesi mümkün olmadığı için öncelikle bu sorunu bir çözmek gerekir, O ZAMAN GERCEKTEN HOCA OLARAK HAVACILIK CAMIASINDAN ÇOK KİŞİ ÖGRETMEN OLMAK İSTER. 2
  • Plt. 05 Mart 2019, Salı 20:13:47 Shgm nin kontrol pilotları ve uçuş okullarındaki shgm nin kontrol icin yetkilendirdiği ogretmen pilotların en azindan 3 yilda bir bagimsiz uluslarasi bir uçuş okulundan onay alsalar iyi olur.. 1
  • A320 Kpt 05 Mart 2019, Salı 20:09:36 Türkiye'de sportif havacılık yok. Devlet destek olsun. Zevkine uçmak için zengin olmak gerekiyor. Ticari olmayan uçuşlara kolaylık sağlasın. Park yeri tahsis etsin. Ona vergi buna vergi yokuş yapmasın. Airline ve Hv Kuvvetleri dışında o kadar az havacı var ki, sektörün ta göbeğinde olan bizler bile havacılığı jet motoru ile uçmak zannediyoruz. PPL ile keyfine uçan adamı, yamaç paraşütçüsünü, paramotorcuyu, delta kanatçıyı kısaca bu işe gönül vermiş adamları havacı bile saymıyoruz. Havacı dediğin bi Airlineda uçar sanki! Redbull Flugtag da kendi çabaları ile kanat yapıp, 20 30 metre uçacak diye aylarını tasarımlarla harcayan, eğlenen, havacılıkla mutlu olan gençlerle kafa buluyoruz köpükle uçmaya çalışıyorlar diye. Uçuş okuluna ziyarete giden, hadi bi sorti de beni gezdirin, özledim diyen kaç pilot var, havacılıktan keyif alan. Ya 1000lerce saat uçtum 1 saat te akrobasi yapayım diyen havacı var mı? Varsa yoksa instagramda şöyle pilotum, böyle pilotum, dümdüz ils yaklaşmasını GoProya çekip işte böyle indim yeeah diyen adamlarla havacılık yapıyoruz. Uçağın karla kaplı radomunu fırça ile fo ya temizleten, bunu da marifet gibi videoya çekip "ubreliable speed olmaması için" diye konuşup bilgisini gösterdiğini sanıp, aslında ultra cahilliğini sosyal medyada paylaşan adamın kaptan olduğu ülkede ne havacılığı Allasen 0
    • Pilot Adayi 06 Mart 2019, Çarşamba 13:43:12 Yazdiginiz seyler o kadar dogru ki. İste bu yuzden dunyada havacilik bizim ulkemizden cok daha gelismis. İnsanlar yurtdisinda daha 16 yasinda planorle ucmaya basliyor. Bizim ulkemizde havacilik bir hobi degil sadece para kazanma kapisi. İnsanlar pilotlugu isimlerinin basina gelecek unvan icin istiyor. 0
    • Elinde 07 Mart 2019, Perşembe 00:09:43 Tesbihle gezen lan lun diyip kendinden alt seviyedeki kişileri kucumseyen corendonun pilotu da içinde bir de onların mevkisinden ötürü yalakalık yapanlar ve yüzüne gülüp arkasından sovebler de çok 0
  • Pilot 05 Mart 2019, Salı 19:43:06 SHGM dediğiniz kurum inisiyatifi olmayan, acizler ordusu. ne bir fikir ne bir katkı. zengin polisi. 2
  • Niyet var mı, niyet? 05 Mart 2019, Salı 16:30:25 Soğuk savaş kurumu olarak görev yapmaya devam eden SHGM ile Türkiye şimdiye kadar çok iyi idare etti ama bundan sonra idare etmesi imkansız... 1
  • imza 05 Mart 2019, Salı 12:42:24 EASA'da olsa bu kafayla hiçbir şekilde ATPL Teori veremeyecek insanlar Türkiye'de uçuyorlar. Yazık. Herkes A/P olmuş. İlk acil durumda çoğu terlemekten karar almaya vakit bulamıyor. 3
  • Tadibitmeyensakiz 05 Mart 2019, Salı 12:33:30 Yeni bebekli kadinlari direkt airline'a secip yetistireceklerine ogretmen ocagina alsinlar iste fena mi? Sonra nasil olsa baslayinca yan ciziyorlar. 3
    • Yaşaaaaaaa 06 Mart 2019, Çarşamba 01:18:33 ancak şapka çıkartırım 1
    • Tadibitmeyensakiz2 06 Mart 2019, Çarşamba 14:35:08 Canavar gibi adamları CRM'de eleyip bebekli kadınları geçiriyorlar. Dünyaya poz atılcak modern gözükülecek diye kadın sayısı artırılmak isteniyor ama bizde herkes babasının "piremsesi" bizim kültürde bir yerden sonra çocuk emzik dogum bahanesiyle kaçmak istiyorlar avrupa kültürü gibi değiliz orada kadınlar "piremses"değil bizde başka. Biz"piremses"lerin egosunu okşamak için dünyaya poz atmak için alıyoruz sonrada sana kazık atıp gidiyor senin piremsesler aa uçucu mu lazım oldu? senin tuttugun adamlar aldı bu piremsesleri asıl hakedeni niye almadın? umarım bunun hesabını da sorarlar 1
  • Dogrular bunlar 05 Mart 2019, Salı 10:54:35 Zaten Turkiye’de uzun yillardir hicbir ise giremeyen pilotlar ogretmenlik yapiyor, bunu bilmiyor musunuz sanki. 3
    • NN 05 Mart 2019, Salı 14:07:26 Ucus okulundan mezun olup ayni ucus okulunda veya baska bir ucus okulunda havayolu tecrubesi olmadan havayollarina pilot yetistiren onca ogretmen varken nedenin ana basligi istek ve paradir. 3
  • 320 05 Mart 2019, Salı 00:32:25 Nato da eğitim görmüş bir emekli askeri sivilde uçuş öğretmeni olabilmesi için nasıl standardize etmeyi düşünüyorsunuz?henüz 250 saate gelmiş bir sivil öğrencinin binlerce saatlik adam gibi egosuna yenik düşerek checklerden kalmasını nasıl halledeceksiniz?jetle uçup cessnaya oyuncak diyen cessna ile uçup yamaçparaşütüne uçurtma diyen genel havacılık kültüründen yoksun birine standardizeyi anlatmak deveye hendek atlatmaktır.Türk sivil havacılığı yamalı bohça gibidir.Eksiktir.Alt yapısı yoktur.Herşey ticari havacılığa ve doğal olarak da paraya endekslidir.Bu aşılmadığı sürece bohça sürekli yırtılır.Elinde iğne iplekle sağı solu eleştirir dururuz. 3
  • Haydar 05 Mart 2019, Salı 00:27:35 Önce şu sınav sorularını güncelleyin.Sağda solda transkript paylaşıyor bebeler 90-100.İki soru soruyorsunuz mavi ekran veriyorlar. 6
  • Kilo kilo mike 05 Mart 2019, Salı 00:26:23 Meseleyi sadece shgmye bağlayıp,olaya tamamiyle ticari yaklaşan ve meselenin baş aktörlerinden biri olan uçuş okullarını es geçmemek gerekir.Allah aşkına hiç uçak görmemiş bir insan (alt yapısı ne olursa olsun) 18 ayda pilot olabilir mi?yapmayın.bu iş zaman ister,emek ister.uçuş okulları parasını alır ve en kısa sürede işi bitirmek ister.tüm alt yapısı ve düşüncesi budur.Aynı durum FI için de geçerli.Biz hızla büyüyoruz diyr övünüyoruz ama uçak almak hangar yapmak pist genişletmek öte bir yolda olduğumuzu,havacılığın önce insana yatırımla olacağını ve bunun ciddi bir zaman alacağını hep göz ardı ediyoruz.Herşeyi devletten (shgm) beklememek gerekir eğer samimi bir şekilde havacı yetiştirilmek isteniyorsa tabi. 11
  • Ben 04 Mart 2019, Pazartesi 22:42:29 Yaşar usta 1
  • Murat bey 04 Mart 2019, Pazartesi 20:59:39 Çok daha basit bir soru size. Ismini vermeyeceğim ama shgmden de öğrencilere kontrole gelen ama uçağın afm limitleri dışında hareketleri öğrencilere yaptırmaya çalışan hocalar var. Öğretmene dediklerinizi yapan öğrencilere neler yapmaz sizce ? 3
  • Hasan SARIDAĞ 04 Mart 2019, Pazartesi 16:55:55 1) Havacılık Kültürü 2) Yönetim&Otorite (SHGM,MEB,DHMİ) 3) Master Plan Çözümüm ana unsuru. 1
  • Çözümü SHGM de 04 Mart 2019, Pazartesi 16:30:42 Vahşi kapitalizmin olduğu yerde bu çok normal. Adam okulu hayrına açmıyor para kazanmak için açıyor. En az paraya mal olacak adamı alıyor. Öğretmenlerimiz üzerine alınmasın çoğunu tenziye ederim ancak bir kısmı da airlineda kendine koltuk bulamamış kişiler. Tüm havayolllarini deneyip elenenler havayollarina pilot yetiştiriyor. Tecrübe kazanınca da kaçıyorlar doğal olarak. Okulun umrunda değil, daha yenisini ucuza işe alıyor. Kredi çekip pilot olmuş dünya kadar para vermiş iş bulamamış adam ne verseler eyvallah demek zorunda kalıyor. Öğrencinin eğitilip eğitilemedigi kimsenin derdi değil. Hatta lisansı alsın işe giremesin daha iyi, tekrar onlara çalışır iş bulana kadar. Shgm desin ki CPL IR öğretmenleri şu kadar saat tecrübeye sahip olmalı. Hadi bakalım o adamı bulabilmek için kesenin ağzını açıyor mu okullar açmıyor mu görelim. 1
  • .. 04 Mart 2019, Pazartesi 14:14:36 çözüm akış içerisinde geliyor: MPL! 13
  • TAHMİN 04 Mart 2019, Pazartesi 13:04:19 Bu sorun ülkemizde ancak maaş bazında çok iyi iyileştirmeler yaparak çözülebilir.. Airline da görev yapan pilotlar kadar maaş alırlarsa, kendilerince dezavantaj olarak gördükleri birçok nedenden dolayı Airline yerine öğretmenliğini tercih edecek pilotlar olacaktır diye tahmin ediyorum. 2
  • Bu sorun 04 Mart 2019, Pazartesi 09:38:18 Hiçbi zaman çözülemez sebepler; 1.Maaşlar 2.Genel havacılık yetersizliği sonucu herkes airline istiyor 3.Genel havacılığın nasıl güzel bir alan olduğunu tanıtamamak 1
  • Çok önemli 04 Mart 2019, Pazartesi 09:11:45 Sayın editörün kaleme aldığı bu konu gerçekten çok kritik ve çok yakında problemin ne denli büyük olduğu kendini daha çok gösterecek. Bugün Türkiye'de hizmet veren AYJET, ERAH, THK, VİZYON, AFA, GDH vs. tüm okullar kendi içlerinde bu sorunu hat safhada yaşıyorlar ve dozu daha da çok artacak. Birçok okulda eğitmen pilotların hava yolu şirketlerine başvuruları var, netice bekliyorlar. Serbest piyasa, kimse de engel olamaz. SHGM'nin sektörle el ele verip bazı katı kurallarda iyileştirme ve esnekliğe gitmesi gerekli. Sorulacak sorular; 1 - Avrupa nasıl 8-9 ayda ATPL sertifikasyonu sağlıyor ve neredeyse Türkiye'nin yarı fiyatına? 2 - Avrupa'dan ATPL yetkisini alan da Türkiye'de hava yolu şirketine başlayabiliyor ise Türkiye'de eğitim neden 2 katı fiyatına ve neredeyse 24 aylık çok uzun bir süreç? 3 - Editör meydanlar konusuna değinmiş ki bu da çok kritik bir konu. Eğitmen konusunda bunca zorluğa rağmen birde eğitim verilecek meydanlar ve buralara yakıt sağlanması ile ilgili bir ton zorluk. 4
    • Osman 06 Mart 2019, Çarşamba 16:43:06 Burada neden uzun sürdüğü konunun başlığında saklı ) 0
  • Glide Slope 04 Mart 2019, Pazartesi 06:49:14 Her iki yazından birinde gururla bahsettiğin Türkiye'deki okullar 75 bin €'ya eğitim veriyor. 18-20 aydan önce bitireni de yok. 75 bin € + 20 ayını harcayan öğrenciye kimse uçuş okulu öğretmenliğini özendiremez. Airbus / Boeing uçurmak varken tek motorlu Cessna'da touch and go'larla yıllarını geçirmek istemez. Tıp okuyup TUS'a girdikten sonra hasta görmeyeceği "Anatomi" uzmanlığını seçmesini beklemek gibidir bu. Çoğu kişi sahada olmak ister yani havayolunda. Avrupa da bu şekilde. Bir tek Amerika'da biraz farklı. Uçuş okullarından ayrı olarak uçuş kulüpleri de çok fazla. Orada deneyimli ve yaşlı hocaların da zaten hali hazırda kendi işleri (ticaret, çiftçilik gibi) var ve bu işi hobi için yapıyorlar. Gençlerin hepsi saat doldurup fırsatını kolladığı gibi airline'da iş bulmak için çabalıyor Amerika'da da. Öğrencilerinden euro alıp öğretmenlerine Türk lirası ile cüzi maaşlar veren uçuş okulları daha çok bekler öğretmeni. 1