“THY’NİN DİK DURAN ADAMI” VE “BORAJET NEREYE KOŞUYOR.”

    Çok beğenilenler

  • @Diren 21 Nisan 2014, Pazartesi 04:31:26 Evet Faruk bey bir çok kere o twitleri sil dendiği halde silmemiş. Bence doğruda yapmış. Madem yayımladın arkasında duracaksın. İşinden olma durumu o seviyelere hakkıyla gelmiş biri için çok da önemli değil. üç beş eksik alsa ne olur ki. Adam gibi adam olmak önemli. 0
  • ! 21 Nisan 2014, Pazartesi 11:16:21 Hacı ve Server efendi önce thy'e sonra sun express'e nasıl girmişler o makamlara gelmişler bir de bunları yazsanız!!! 0
    • Cevap 22 Nisan 2014, Salı 14:35:06 Hacı Bey ve Server Bey,1989 yılından beri bu şirkete THY tarafından atanan, şirketin %50 Ortağı olan THY A.O.tarafından atanmışlardır.Bilgilerinize. 2
    • Hacı bey 24 Nisan 2014, Perşembe 08:27:06 Boş atıp dolu tutma kardeşim. Hacı bey hiç bir zaman THY de çalışmadı. Lütfen araştırın 0
    • cevaba cevap 24 Nisan 2014, Perşembe 17:26:05 cevap veriyorsun sağol da denilmek istenen şey o değil. torpilliler deniliyor. 0
  • Tüm yorumlar

  • Yorum 27 Nisan 2014, Pazar 13:16:51 Başbakanın paralel yapı söyleminde önce Thy Teknik Aş'de cemaatcı olarak herkes tarafından bilinen kişiler TSK'lerine yapılan kumpasları yürüten savcıyı hayranlıkla savunarak kendilerininde mensubu oldukları Cemaattın haklılıklarını anlatıyorlardı. Bunlardan bazıları (MY,MD,FO,KB,AC,MT,MÇ,) kurumda kalabilmeleri için nerdeyse öyle bir cemaatın olmadığını söylemk zorunda kalıyorlar. THY YÖNETİM KURULU BAŞKANI Başbakanın söylemleri doğrultusunda bunlar kurumlardan temizlenecek mi? 0
  • İÖ 27 Nisan 2014, Pazar 10:34:47 THY AO ve THY TEKNİK AŞ'de işe başlayan (FG) cemaatına bağlı kişiler o günlerde Askere yapılan kumpas operasyonunda ağızları kullaklarına varıyordu. Savcı ÖZ'ü göklere çıkarıyorlardı. İtalya'daki savcıyı örnek veriyorlardı. Başbakanın paralel söyleminden sonra bu kişiler ortadan kayboldu. ÖZELLİKLE THY TEKNİK AŞ'de bu CEMAAT mensup kişiler menfaatlarını ONURLARININ üzerinde görerek sözüm ona manevi değer olarak bahsettikleri bağlılıklarını satmış oldular. 0
  • iPhone Uygulaması 26 Nisan 2014, Cumartesi 22:35:51 UYUYORSUN 2007-2008 doneminde bende Pazarlama Satistaydim.THY'nin bugun 3 kat buyumesine en buyuk katki Faruk Cizmecioglu,Levent Selvili,Selim Soyer,Necdet Gursoy ekibidir.Suan THY bu ekibin sayesinde 240 ucaga ulasmis,2002 yilina gore 3 kat buyumustur.Bunu inkar edenin emege saygisi yoktur.Ve bu ekibin ne bir cemaat ile ne de politika ile bir ilgisi yoktur.İsmini saydigim kisiler rustunu ispat etmislerdir.Git THY'na bu isimleri sor hala is bitiricilikleri,caliskanliklari ile anilirlar.Tabii ki hepsi birer degerdir,inkar etsende THY'nin bu donemine imza atmislardir.Ekibin lideri de Faruk Cizmecioglu'dur.Sen uyuyorsunuz diye yorum yapan arkadasim bir arastir,o donemdeki hat acilislarinin,genelgelerin,huzmet bedeline gecis,websdom,kurumsal anlasmalar v.s.gibi onay,genelgelerin altinda kimlerin imzasi var bir bak.Laf konusulur,laf soylenir,iftira atilir ama yazili belgeler bu tarihe taniklik ederler.Bu doneme imza atanlari karalamayin,birazcik insanliginiz varsa.... 2
  • THY Uzman 26 Nisan 2014, Cumartesi 22:03:52 Sefa Bey, ben herşeyi size gerçekci yazarım ama sayın editörünüz malesef yorumlarımı onaylamıyor. THY'de yaralı parmağa işemeyen baş kahraman İnsan Kaynakları'ndan Sorumlu (Sorumsuz) Genel Müdür Yrdcs. Ömer Faruk Öztürk'ünde her taşın altında parmağı vardır. Karda yürür, izini belli etmez!.. Kuranı kerim okuyan ama inanın bir kuru ekmeğe muhtaç bir insana asla acımayan biridir. Ben kendisini tanıdıktan sonra Allah'a havale ettim. 1
  • iPhone Uygulaması 26 Nisan 2014, Cumartesi 17:27:05 Faruk-Perest arkadaş konuyu gereksiz yere ve septik bir duygusallıkla kişiselleştirmiş ve hiç tanımadığın bir insan hakkında abuk subuk ithamlarda bulunmuşsun. Ben bu hatanı cahilliğine veriyor ve hakkımı helal ediyorum.Allah taksiratını affetsin. Ben bu çapulluğun ve bayağılığın hiçbir yerinde durmuyorum. Hiçbirini desteklemiyorum ve hepsini Allaha havale ediyorum. Ben senin iyi niyetli bir insan olduğuna inanıyor ve kişisel ya da siyasi mülahazalarla haksızlığı, arsızlığı ve hırsızlığı hoş görmemeni başkalarına da göstermemeni tavsiye ediyorum. haydi selametle... 0
  • iPhone Uygulaması 26 Nisan 2014, Cumartesi 14:25:53 Sirketteki bas cemaatci,tum kadrosunu cemaatciler ile doldurandir.Bir arastir,ozel kalem muduru den tut da,atanmasini sagladigi Mudur,Baskan Yardimcisi,Baskanina kadar cemaate mensup olanlardan secen kisidir.Cemaat okullarini desteklemek icin hat acilmasini kim oneriyor?Kim sagliyor?Cocuklarini Fatih koleji,Fatih Universitesinde kim okutuyor?Hadi bir arastirin bakalim.Kim cemaat Universitesinden hoca getirterek MBA diplomasi aldi?Derslerine bir fiil katildi ve cevresindekileri de katilmalari icin tesvik etti?Cemaat bankalarina sirketin parasinin yatirilma talimatini veren kim?Bunlari bir arastir,sor sorustur isim belli iste... 0
  • İsim / Rumuz 26 Nisan 2014, Cumartesi 11:44:55 Şirketteki baş Cemaatci kimmiş açık konuşsanıza bilsin herkes. 1
  • iPhone Uygulaması 26 Nisan 2014, Cumartesi 01:18:26 Cukur Ha bak komik oldugumu yazdigim fikradan cikarmis olabilirsin ama saf oldugumu nasil dusundun bunu da ben anlayamadim.Bir fikra geldi aklima,biraz insanlara nese katayim dedim,bir isim benzerliginden neler cikardin.Hemen sazan gibi atladin yani.Senin ne oldugun beni ilgilendirmiyor aslinda.Beni ilgilendiren,hak,durustluk ve adalet.Farugu benim kadar iyi taniman mumkun degil.Ben o adamin kalbini biliyorum.Tanimadigin icin haksizlik yapiyorsun. Tekrar fikraya gelecek olursak sence cukurumu doldursak yoksa hastanenin yanina cukurmu kazsak.Bence sen buna cevap verebilecek veya eapriyi anlayabilecek kapasitede degilsin.Zeki insanlar espri yapar ve bu espriyi de ancak zeki insanlar anlayabilir.Anladin sen onu.Anlamadiysan da ben seni anladim,cozdum yani.Bosver anam yorma beyincigini boyle seylere. 0
  • iPhone Uygulaması 25 Nisan 2014, Cuma 13:00:14 ÇUKUR a cevap yazan arkadaş, sen gerçekten komik bir arkadaşmışsın. Hem saf hem komik. Merak etme yakında çok güleceksin. Fıkradaki kahramanlar bile senin çok beğendiğin adamlardan daha sahici ve dürüst. Bu arada ben cemaatci değilim. Cemaatin de Rize uşaklarının da Allah müstehakını versin. İkisi de birbirine paralel bu çarpık zihniyetlerin sonu geldi. Biri fırınına biri de kabul edilirse kovulduğu okula marş marş. Çukur da geri alırlarsa belediyeye. Umarım bir gün çalıp çırptıklarının da hesabını verirler. 0
  • PERFORMANS 25 Nisan 2014, Cuma 02:21:38 Borajet'in seçim yaptığı uçakların STD, LRC veya AR tiplerinden hangisini seçtiği önemli. Yaptıkları operasyon dikkate alındığına düşük trust değerli STD ler için anlaşma yapmış olma ihtimali yüksektir. ISA SL şartlarında takeoff field length değeri 1598 m Full Pax Range 1800 NM olan bu uçaklar Borajet için seçilebilecek en iyi uçaklardan biridir. Bombardier CS-100 serisi uçakların test uçuşlarının sona ermesi 2015 yılı ilk çeyreği bulacağından mevcut uçak pazarındaki en iyi seçimi yaptıklarını düşünüyorum. Sefa Bey'in analizinde bahsettiği gibi Boeing ve Airbus tipi uçakların bu pist kalkış mesafesinden Max PLD ile kalkış gerçekleştiremeyeceği de gerçektir. Tokat, Siirt, Zonguldak gibi zorlu meydanlardan bu uçakla rahatlıkla operasyon gerçekleştirebileceklerdir. Üstelik de uçuş saati olarak da (Siirt uçuşları için) yarım saatlik bir avantaj sağlayacaklardır. Mevcut ATR 72 ler ile Siirt - İstanbul seferlerini Max Pld ile gerçekleştiremezken, 190 lar ile bu operasyonları da yapacaklar. 0
    • toxic 27 Nisan 2014, Pazar 13:14:40 Ticari sivil havacılık işletmelerinde uçak tipi seçimi,ticari kriterler , işletme kriterleri, çevre kriterleri gibi kriterler işletmenin hedef pazar/yolcu bazında değerlendirilerek yapılır. Sorgulanması gerek konu da burada Borajet'in hedefi ne ? Bölgesel havacılık mı? yoksa tarifeli havayolu mu ? Siirt,Tokat ve Zonguldak olduğunu düşünen performansçı bir de ticaretle konussun bence.. 0
  • iPhone Uygulaması 24 Nisan 2014, Perşembe 23:45:42 Bilmiyorsunuz'a Sen Faruğu hiç tanımıyorsun,yorum yapıyorsun.Faruk bir kere kimseyi gammazlamaz.İkincisi THY'de dedikoduyla çalışan,yöneten bir kişi var.O da baş cemaatçi.Ne Hamdi Beyin ne de Candan Beyin tarzına uygun şeyler değildir,birirlerinin sözüyle hareket etmek.Birşey yaşadıysan delikanlıca yaz ama iftira atma.Firne,fesat,iftira en büyük günahtır.Ahlak yozlaşması yaşıyoruz.Namaz kılmışsın,oruç tutmuşsun,hacca gitmişsin bunlar iyi ama bunun yanında sağlam irade ve ahlak gerekir.Ahlakın bozuksa maalesef bunlar nir işe yaramıyor. 0
    • uyuyorsun 25 Nisan 2014, Cuma 13:05:25 Uyuyorsun kardeşim. Sen Faruk'a sor gammazladımı gammazlamadı. Yok diyorsa yalan söylüyordur, ama vicdanı rahat mıdır bilemem. 2007-2008 arasındaki flaş çıkışı, milleti gammazlayıp, görevden aldırıp boşlukları doldurmasıdır. Hangi görgü, eğitim, kapasite ve deneyimle genel müdür yardımcısı oldu zannediyorsun. Bu bile onun bu yöndeki performansını izah etmeye yeter. Ondan daha ehil yokmuydu o göreve atanacak. Zorla bir genel md yardımcılığı ihdas etmediler mi sırf beyefendi için. Geç bunları koçum. Sizin kültürünüz mevcudu yıkıp yerine geçmek, etrafına yalakaları doldurup saltanat sürmektir. Hakkıyla çalışanın günahı onlara yeter de artar bile. Siz uykudasınız belki ama uyumayan var. 0
    • biliyorum 25 Nisan 2014, Cuma 14:49:45 Geziyle hükümetin politikalarını övmek arasında zik zak ç,zerek mi dik duruyor. Baya işi zor o zaman. Onun en büyük ve tehlikeli ispiyoncu olduğu konuşulurdu O'nun geleceğiyle ilgili yatırım yaptığı zamanlar. Sen kaç günlük adamsın ki avukatlığına soyundun. Koskoca Ticarette en kalfiye ve kapasiteli adam o muydu da şak diye oturdu koltuğa. İnsan buna bakıp anlar tezgahı. Hadi ordan be... 0
    • THY Uzman 26 Nisan 2014, Cumartesi 12:46:15 Verdiğiniz örnek İnsan Kaynaklarından Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Ömer Faruk Öztürk için bire bir yakışır. 0
  • Android Uygulaması 24 Nisan 2014, Perşembe 10:38:40 Edi buduuu...7000 saat ucustan bahsedip shy 6a i ezbere bilip ? bolgesel hava tasimaciligi icin boyle yorum yapmak ??? Ya kalem dediginiz gibi ellerde ya da siz o bolumu okumadiniz... size kimse pegasus iyidir kotudur demedi adini siz zikredince tavsiye edildi. Sanirim pegasus konusunda da bir gocuntun mevcut... sen web taramalarina devam et edi budu yazip kendini bulabiliyormusun bakalim 0
  • Teyyareci 24 Nisan 2014, Perşembe 00:35:14 Hamdi bey faruk beyin arkasında onurlu duruyor giderse istifa edecek resti çekti. 0
  • iPhone Uygulaması 23 Nisan 2014, Çarşamba 22:36:29 ÇUKUR'a cevap Ya senin hayal gücün ne kadar yüksek öyle.Senin hayallerin benim fıkradan daha komik olmuş ya.Faruk izinde seninde içinde bulunduğun cemaate ait listeyi hazırlıyor.Kim kimin yerine gelecek yakında göreceksin.Temel o Temel değil,hastanenin yanına çukur kazalım diyen de Hamdi Bey değil:))Bilemedin maalesef.Ben sadece gülün diye yazdım.İsimlerin gerçek kişilerle ilgisi yoktur.Sen rüyanda da herhalde bunları görüp sayıklıyorsundur.Ne dense aklına Hacı,Faruk Bey,Temel,Hamdi Bey geliyor.Çok güldürdün beni ama sen güleneyeceksin ne yazık ki.Unutma yakında TK'daki cemaat hedef şaşırtmalara rağmen g i d i y o r..... 0
  • Ne dik durmak ya 23 Nisan 2014, Çarşamba 05:22:26 Faruk Cizmecioğlu vasıfsız ve THY ye ayak bağı olan bir hataydı. Nereden dönülse kardır. 3
  • airport 23 Nisan 2014, Çarşamba 02:45:18 eline kalemi alan makale yaziyor şirketler hakkında fikir beyan ediyor hayatinda yöneticilik yapmayanlar kendini ceo zannediyo thy öyle yaptı borajet böyle yaptı sefa bey kac kez borajetin kapısından iceri girdinde borajet hakkında atıp tutuyosun 11
    • gong 23 Nisan 2014, Çarşamba 12:57:12 Sefa bey uçakların maliyetlerinin karşılaştırmasını ve hali hazırda geçerli olan kurallara göre işletme esaslarının değerlendirmesini yapmış bunun için Borajet'e girmesi gerekmiyor hatta mümkünse girmesin ki tarafsız olabilsin... 0
    • gong 23 Nisan 2014, Çarşamba 12:57:12 Sefa bey uçakların maliyetlerinin karşılaştırmasını ve hali hazırda geçerli olan kurallara göre işletme esaslarının değerlendirmesini yapmış bunun için Borajet'e girmesi gerekmiyor hatta mümkünse girmesin ki tarafsız olabilsin... 0
    • gong 23 Nisan 2014, Çarşamba 12:57:14 Sefa bey uçakların maliyetlerinin karşılaştırmasını ve hali hazırda geçerli olan kurallara göre işletme esaslarının değerlendirmesini yapmış bunun için Borajet'e girmesi gerekmiyor hatta mümkünse girmesin ki tarafsız olabilsin... 0
    • airport'a 23 Nisan 2014, Çarşamba 14:30:21 Sayın yorumcu merak ettim de makaleden ne anlıyorsunuz. Makale demek,bir şirket,kurum veya tasarlanan bir yöntem hakkında kaynaklar kullanarak analiz yapmaktır. Yazıyı okuduğumda kaynak var, tablo var, fikir var, bakış açısı var ve konu tarafsız şekilde ele alınıp sonuç paragrafında da makale formatına uygun olarak görüş belirtilmiştir. Sayın yorumcu,BoraJet'in kapısından girildiği zaman veya orada çalışıldığı zaman konuya objektif yaklaşılamayacağı herkes tarafından kabul edilebilecek bir yargıdır. Bir kurumda çalışıldığı zaman konuya objektif hakimiyet azalır çünkü görmek istediğini görürsün. Kıssadan hisse, havacılıkla ilgili haberleri takip eden, yorumları okuyan ve tek bir yorum değil birçok yorum üzerinden analiz yaparak kendi görüşümü ortaya koyan biriyim. Şu ana kadar da Sefa Bey'in haksız bir yargıda bulunduğunu görmedim. Belgelerle ve doğru referanslar kullanılarak gündeme alınan bir yazı hakkında gereksiz yorumlarda bulunmak değil, konuya ek olarak fikir sunmak doğru olandır 0
    • airport'a 23 Nisan 2014, Çarşamba 14:30:27 Sayın yorumcu merak ettim de makaleden ne anlıyorsunuz. Makale demek,bir şirket,kurum veya tasarlanan bir yöntem hakkında kaynaklar kullanarak analiz yapmaktır. Yazıyı okuduğumda kaynak var, tablo var, fikir var, bakış açısı var ve konu tarafsız şekilde ele alınıp sonuç paragrafında da makale formatına uygun olarak görüş belirtilmiştir. Sayın yorumcu,BoraJet'in kapısından girildiği zaman veya orada çalışıldığı zaman konuya objektif yaklaşılamayacağı herkes tarafından kabul edilebilecek bir yargıdır. Bir kurumda çalışıldığı zaman konuya objektif hakimiyet azalır çünkü görmek istediğini görürsün. Kıssadan hisse, havacılıkla ilgili haberleri takip eden, yorumları okuyan ve tek bir yorum değil birçok yorum üzerinden analiz yaparak kendi görüşümü ortaya koyan biriyim. Şu ana kadar da Sefa Bey'in haksız bir yargıda bulunduğunu görmedim. Belgelerle ve doğru referanslar kullanılarak gündeme alınan bir yazı hakkında gereksiz yorumlarda bulunmak değil, konuya ek olarak fikir sunmak doğru olandır 0
  • Android Uygulaması 22 Nisan 2014, Salı 15:13:59 Borajetin ucagi kimden nasil ne sartlarda aldigindan ziyade aldigi ucagin is konseptine uygunlugu sorgulanmis... uygunsuz gorulen durumlar da acik acik anlatilmis. Ortaya konan uygunsuzluklar hakkinda goruslerinizi de beklerizzz. 0
  • Android Uygulaması 22 Nisan 2014, Salı 13:33:39 Birileri sanirim sefa beyin yazisindan pek haz etmemis ve kendince burada racon kesmeye kalkmis...ey cahiller kitap defter okumadan kural kaide bilmeden pegasus da bolgesel ucus yapiyor ne var bunda diye yorum yapabilmen sadece sallama ozgurlugunuzdur tepe tepe kullanin ama yazinin ozunu degistirmez.... 0
  • iPhone Uygulaması 22 Nisan 2014, Salı 11:59:07 Hacı bey yönetiminde sadece 8 yılın 2sinde kar edildi diyen arkadaşların kaçırdığı bir husus var.Doğru,muhasebe anlamında şirket zarar yazmış olabilir fakat bu zararların içinde de Boeingten alınan uçaklar,yeni modern bir plaza da yer alıyor.Anadolujet'in kardaki katkısı elbette yadsınamaz fakat esas nokta başka bir yorumcunun bahsettiği gibi gerek uçuş gerek yer ekiplerinin eksik personelle çalışmasıdır.Sunexpress Deutschland neden kar edemedi uzun bir süre? 1
  • Android Uygulaması 22 Nisan 2014, Salı 09:33:16 Butun sirketin dilinde teknik habom borlesmesi, airport ölü taklidi niye yapiyor. Nedir bu isin asli bi yazsaniza.. 1
  • iPhone Uygulaması 22 Nisan 2014, Salı 08:53:58 Karadenizde bir köyde büyük bir çukur varmış,bu çukura düşen yaralanıp hastaneye kaldırılıyormuş.Köyün ileri gelenlerinde 3 kişi çözüm için toplanmış.Birincisi çukurun yanında ambulans beklesin,yaralananları hastaneye yetiştirsin demiş.İkincisi çukurun yanına hastane yapmayı önermiş.Sıra Temel'e gelmiş.Temel,ulan ne düşünüyorsunuz bu çukuru dolduralım,gidip hastanenin yanına bir çukur kazalım demiş..... 1
    • çukur 22 Nisan 2014, Salı 16:23:18 Yani Hacının yerine Faruk tayin edildi ama şimdilik bir sıkıntı var. Bu nedenle henüz açıklayamıyorlar diyorsun. Bu durumda fıkradaki Temel, Temel Kotil oluyor herhalde:) Çukurun yanına hastane yapmayı öneren de Hamdi TOPÇU. Daha önce yaptı. Uşağum Göngör için. Yine yapabilir mi? Biraz zor. Bence Bilali ayağına çağırmakla hayatının hatasını yaptı.Allah bilir tapeye de kaydetmiştir. Kankası Zekeriya da arkadaşımızı zor durumda bıraktı. Anlaşılan o ki;Tayyibin gazabı yakındır. 1
  • iPhone Uygulaması 22 Nisan 2014, Salı 08:37:59 Faruk Bey önce insan,haklının yanında yer alan,adaletli,makam,koltuk sevdalısı ve hiçbir cemaate mensup olmayan fakat dini vecibelerini yerine getiren,inançlı ve inandığı gibi yaşayan,inana da inanmayana da saygı gösteren,çalışanı işini düzgün yaptığı için elinden geldiği kadar koruyan biridir.Fakat maalesef ki çok inançlıymış gibi görünüp,devletin kuyusunu kazanların,sadece kendi egoları ve mensubu oldukları cemaat çıkarlarını ön planda tutanların kurbanı olmak üzeredir.Allah'ın yüce ilahi adaleti bugün veya yarın mutlaka tecelli edecektir.İftira atanlar,hırslarına kurban olanlar Allah'ın adaletinden korkunuz.Mazlumun ahı birgün mutlaka sizi bitirecektir.Kendinizde görmezseniz evlatlarınızda görürsünüz. 1
    • mazlumun ahı 23 Nisan 2014, Çarşamba 05:27:54 Faruk Çizmeciyi de mazlumların ahı bitirdi. Alma mazlumun ahını... Daha çok çeker... 1
    • bilmiyorsunuz 24 Nisan 2014, Perşembe 18:22:04 Faruk kindar birisi. 2008 de birçok kişiyi YK ya gammazlayıp hayatlarını bitirdi. Özüyle sözü bir değil. Çok ah aldığını düşünüyorum. Ayrıca havacılık kültürü ve bilgisi az, yöneticiliği de eyyamcılık ve nemelazımcılıktır. Günü kurtarmaktan öteye geçemez. Planlı, programlı bir stratejisi olmamaıştır. Pazarlama satışı geliştirmek bir yana sadece birlerinin arakasına sığınarak, işine yarayacaklar için kulis yaparak onların sayesinde var olmuştur. Genel md yardımcısı olmak için Hamdi ve Candana bol bol dedikodu ve laf taşımıştır. Bu durumda ne kadar da kaliteli bir kişilk değil mi? Bence etme bulma dünyasının bir tezahürü. Aynı akibetin gelmesi gereken daha bir sürü insan var. 1
  • iyi sabahlar-2 22 Nisan 2014, Salı 04:15:41 5- Hacı Say'a filo gelişimi konusunda methiyelerde bulunmuşsunuz, gözünüzü seveyim, Hacı Bey'e bir A320 ya da A321 uçağı gösterseniz, ancak bu bizim uçaklara benzemiyor, der. Sunexpress'in tüm uçak anlaşmaları TK tarafından yapılıyor. Daha önce Pegasus'a karşı defalarca rekabette yara aldılar. Önce TK kendi uçaklarıyla, sonra TK yine kendi uçaklarıyla Anadolujet markasıyla. Yüksek maliyet doğası olan uydurma bir güya low-cost yaratıldı. Bu işler ayrı AOC ayrı şirket olmadan olmaz. Ancak şimdi de TK Sunexpress'e bolca uçak kiralayıp, satın aldırıp Pegasus'a karşı üstüne rekabet etmeye çalışıyor. Faruk Bey'e gelince, Hamdi Bey'le arasının yakın olduğu doğrudur, ancak, Hamdi Bey, kendini İngilizce dahi bilmeden böyle büyük bir uluslararası firmanın Yön Krl. Bşk lığı koltuğunda bulmuş, kendisi için çevresindekilerden vazgeçememesi için daha iyi bir koltuk var mı biliyor musunuz? Vekillik demeyin lütfen :) 0
    • İyi sabahlar-2 22 Nisan 2014, Salı 11:38:12 Hacı Say THY tarafından getirilmiş bir yönetici olup tabii ki tek başına Pegasusla rekabet edemedi ve edemez de. Pegasus'un rekabet kuruluna yaptığı başvurunun kabul edilmemesi ve buna Pegasus un itirazını biliyoruz. Pegasus bu konuda yerden göğe haklıdır. Anadolu Jet uçaklarını geri verip daha sonra Sun Express aracılığı ile wetlease anlaşmaya gitmesi zaten görülen bir hülle operasyonu. Bu nedenle Sun Express tek başına başarılı sayılamaz.Ancak bu plan ile 2013 ü karlı kapattığı bir gerçek.Hacı Say konusunda bazı dedikodular nedenli çıkartıldığı söylendiğinden itirazım o dedikodunun ne olduğunu belirtmeden işine son verilmesi. Bir kişi her hangi bir konuda suçlanıyorsa onu anında makamından almadan önce senin suçun buydu denmesi gerekir. İtirazım bunadır. Hamdi beye geldiğimizde ise sizin görüşleriniz doğrultusunda konuşacak bir durum yok:) 0
    • İyi sabahlar'a 22 Nisan 2014, Salı 12:03:58 2012 de yazdığım bir yazıdan size alıntı veriyorum. Belki okumamış olabilirsiniz. ""Sun Express, verdiği uçak kadar uçağı hemen piyasadan kiralayıp yeni ekiplerle uçurabilir. Zaten ilan verdi ve ekip arıyor. Şimdiye kadar nasıl ekip bulduysa, yine bulacaktır. Bu arada Anadolu Jet(yani THY)’nin uçakları ne olacak?. Anadolu Jet, Sun Express’den wetlease (uçak ve ekibi birlikte kiralamak) yaptıkça kendi uçağını kiraladığı firmaya geri verdiğinde o uçağı hemen Sun Express alacak tekrar içine kendi ekibini koyup Anadolu Jet e kiralayacak. THY ise Anadolu Jet deki ekiplerini geri alıp başka filolarda değerlendirecek.:):)" Kısaca bu durumu 2012 de yazmıştım. Bu nedenle aynı detayları hatırlatmaya gerek duymadım. Kısaca sizin anlatmaya calıştığınız durumu yazan biri olarak konuyu sadece bir anda Hacı Say'ın işten atılmasına getirmeye çalıştım. Hacı beyin işten atılmasında bir neden var ama o neden Hacı bey tarafından bile bilinmiyor.İlginçlik burada. Sefa İnan 0
    • İyi sabahlar 22 Nisan 2014, Salı 14:31:04 Sefe Bey, Eminmisiniz bilinmediğine.Sebebi kesin biliniyor,buna inanın.Ancak şunu söyleyeyim.Sunexpress;THY ve LH Ortaklığıdır.Genel Müdür LH tarafından atanır.Yönetim Kurulu Başkanlığı ise TK'dandır.Yönetim Kurulu temsilen iki yönetici atamıştır.Atadığı gibi almasını da bilir.Bir sebep göstermesine gerek yoktur.Ancak bu sefer ciddi bir sebebi var....Açıklamak isterse veya gerek görürse bunu THY açıklar. 0
  • İyi sabahlar 22 Nisan 2014, Salı 04:14:30 Hocam çok eksik bilginiz mevcut: 1- Embraer ticari uçaklarda temsilciliği sadece Delta ile değil, tüm dünyada durdurdu. Residual value'larını Bombardier'e karşı ciddi anlamda koruyabilen Embaer'in 170, 190 serisinin pazarlama için Global anlamda buna ihtiyacı olmadığı da zaten marketin malumu. 2- Borajet'in getireceğiz dediği uçaklar zaten üretici Embraer'den değil, Suudi flyNAS firmasından ve kuru kiralama (dry lease)+bir kısmı satın alma. 3- Bu uçakların 100 koltuktan daha fazla koltuğa sahip oldukları doğrudur, ancak, zaten Borajet'in zeki Yön. Krl. Bşk'nı bu durumdan haberdar, bu yüzden 5 uçak talep ediliyor. 4- Gelelim en can alıcı soruya: bu uçakları TK'ya wet-lease kiralamazsa nasıl bir iş planı olur, onu Borajet'in patronuna sorar mısınız lütfen? Sizi temin ederim ki böyle bir plan yok, çünkü proje satın alma projesidir. 4
    • Yani 22 Nisan 2014, Salı 11:15:05 Yalçın bey para kaybetmeye devam edecek. 0
    • İyi Sabahlar'a 22 Nisan 2014, Salı 11:18:32 Size de iyi sabahlar diliyorum. İşte benim arzu ettiğim tarzda seviyeli bir yorum. Bu nedenle teşekkürler.Sizin yorumunuzla benim yazımı karşılaştırdığımızda bir tek Embraer uçaklarının Türkiye temsilciliğini artık Delta şirketinin yapmadığı konusunda farklı görüş iletmişsiniz. Bu konuda ısrarcı olamayacağım tabii ki olabilir. Sizin sorduğunuz soruyu ben zaten yazımda sorup bu uçaklarla ne yapacaksınız. TK ile anlaşamayacağınız durumunda ne yapacaksınız diye bende yazımda sorup yoksa bölgeselden çıkıp normal şirket mi olup kiminle rekabet edeceksiniz diyerek stratejinin yanlışlığını ima etmeye çalışmıştım. Bakalım ne yapacaklar. Görüldüğü üzere çok eksik bilgi değil bir tek Delta şirketinin artık değiştiği konusu farklı. Sefa İnan 0
    • siber 23 Nisan 2014, Çarşamba 13:05:12 Yazıda ifade edilmek istenenler uçak kiralanmasında/satın alınmasında neler döndüğü değil, Borajet olarak bölgesel hava taşımacılığı ruhsatı sahibi bir şirketin bu konseptin dışında davranması ve bunun sonucu olarak karşılaşabileceği muhtemel sorunların yorumu olarak görmek gerekir sanırım...Uçak konusunu yeterince iyi bildiğine göre Borajetin yazıda ifade edilen konular hakkındaki tutumunu da yazıversen.... 0
    • siber 23 Nisan 2014, Çarşamba 13:05:12 Yazıda ifade edilmek istenenler uçak kiralanmasında/satın alınmasında neler döndüğü değil, Borajet olarak bölgesel hava taşımacılığı ruhsatı sahibi bir şirketin bu konseptin dışında davranması ve bunun sonucu olarak karşılaşabileceği muhtemel sorunların yorumu olarak görmek gerekir sanırım...Uçak konusunu yeterince iyi bildiğine göre Borajetin yazıda ifade edilen konular hakkındaki tutumunu da yazıversen.... 0
    • siber 23 Nisan 2014, Çarşamba 13:05:15 Yazıda ifade edilmek istenenler uçak kiralanmasında/satın alınmasında neler döndüğü değil, Borajet olarak bölgesel hava taşımacılığı ruhsatı sahibi bir şirketin bu konseptin dışında davranması ve bunun sonucu olarak karşılaşabileceği muhtemel sorunların yorumu olarak görmek gerekir sanırım...Uçak konusunu yeterince iyi bildiğine göre Borajetin yazıda ifade edilen konular hakkındaki tutumunu da yazıversen.... 0
  • THY Uzman 22 Nisan 2014, Salı 00:00:37 İnsan Kaynakları'ndan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Ömer Faruk Öztürk'te eskiden Abbate gömleklerinde çalışmıştır. Daha sonar THY'ye geçmiştir. Çok dindar olduğunu sanır ama bilmez ki okuduğu kuranı kerim onu fayda edecek mi? 4
  • iPhone Uygulaması 21 Nisan 2014, Pazartesi 23:59:19 Pes doğrusu, Sefa Bey doğru bir insan.Pes doğrusu deyip yorum yapmışsınız fakat maalesef araştırmada çok eksik var.Özellikle Hacı Bey ile ilgili,gidişi konusunda biraz daha iyi araştırma yapması gerekiyor.Buna inanın.Bu işler bu kadar basit değil. 2
  • Sansür 21 Nisan 2014, Pazartesi 23:57:07 Sefa İnan bey neden yazdıklarımızı yayınlamamak suretiyle sansüre tabii tutuyorsunuz? Bu acik toplum konseptini ayaklar altına almaktır, yazık, sonra nasıl dönüp bu Köse'de fikir beyan edebiliyorsunuz? Sansür cok yanlis birşey vebanın edilemez, siz kalem elinizde diye istediğiniz kisi hakkında saldıracaksınız ama aykırı görüş olunca sansür, bu size yakışıyor mu? Bu THY kini nefreti size yakışıyor mu? 0
  • Teyyareci 21 Nisan 2014, Pazartesi 22:21:14 Sefa bey yazılarınız zevkle okuyoruz,iyiki bu sektörde sizin gibi biri var Cemal Şanlı ile ilgili Yazınızı dört gözle bekliyoruz. 0
  • Evet 21 Nisan 2014, Pazartesi 21:35:33 Sefa Bey yazdıklarınızı anlam imkansız, kesinlikle katılmıyorum 22
  • pilotxx 21 Nisan 2014, Pazartesi 20:16:50 Borajet boşa koşuyor.şirkette yolunu bulan buldu kasasını doldurdu yol aldı gitti .zaten .bıraktığı ıntıbayla müşterısını her zaman artık bulamaz .THY ile yaptığı özel anlaşmayla yakta kaldı kalıyor.ancak diğer şirketle gib, prensıplı kışılerle ve sistemlerle vede dürüst kişilerle çalışacarak aynı tıp uçaklarla yenı bır yol çizer ise . başarılı olabılır. Yalçın Ayaslının şu ana kadar harcadığı paralara emeğe yazık.yanlış kişilerle bu sektöre girdi.umarın artık zarara uğramaz.temennim budur.eski yöneticilerinin geçmişine bakın nereye el attılarsa o şirket ve sistem çökmüş yada zarara uğramıştır.artık sektördekiler uyanmıyorlarsa kendılerı bilir.bu şekılde kişilerle yönetımlerle sivil havacılık bir yere ulaşamaz.bunlar zaten bilinen gerçekler ama nedense hala lades oynamak ya tutarsa daha etkılı oluyor ...seyredıyoruz sadece saga best istanbul vs aynı yanlış yönetım sonucu yok oldu.. 2
  • SS 21 Nisan 2014, Pazartesi 19:24:28 THY TEKNİK AŞ'den İsmail Demir ayrıldığına göre koruma altında oaln (MGD) keyfi harcamalarna devam edecekmi? Çıkar ilişkileri son bulduğuna göre, yetkili olarak görev yapan kişi bunu görevden alıp,kurumun çıkarları doğrultusunda yeni kişimi atanacak? 1
  • Pes dogrusu!!!! 21 Nisan 2014, Pazartesi 18:36:52 Sefa bey pes vallahi!!!aslinda konu ve yeri degil ama,kimden bahsetti iseniz gittiler gelmiyolar!!!!Insan bu kadarmi acik bulur da yazar??!!!!arastirmalaraniz icinde ayricana sizi tebrik ederim...zannedersem sizin arastirmalariniz ust yoneticilere isik tutuyor,gazete bas yazarlarini golgede birakirsiniz bu gidisle,pes!!!! 0
  • Embraer 21 Nisan 2014, Pazartesi 17:07:36 "Bölgesel havacılığa uygun olmayan bir tip" denmiş.. Bundan emin misiniz ? Lufthansa 43 tane kullanıyor. Diğer verilen teknik bilgilere saygım sonsuz ama "bölgesel havacılığa uygun değildir" galiba yanlış bir ifade olmuş.. 14
    • Sefa İnan 21 Nisan 2014, Pazartesi 18:13:49 Değerli arkadaşım: Yazıyı dikkatle okuduğunuzda Türkiye'deki mevzuatın bölgesel havacılık için 20-99 koltukla tahditlendiğini belirttim. Embraer'in 100 koltuk üstünde kabin konfigürasyonu olması nedeniyle ülkemizdeki bölgesel havacılığa uygun düşmeyeceğini belirttim. Bu Embraer'in genelde bölgesel havacılıkta kullanılmayacağına yönelik bir ifadem yok. 2
    • Embraer 21 Nisan 2014, Pazartesi 20:21:58 Sefa bey, kacirmisim bahsettiginiz noktayi. Bu durumda tabii ki dogru bir ifade olmus. Saygilar.. 0
    • Edi Büdü 22 Nisan 2014, Salı 12:40:22 Yahu şu saçmalığa bakın, neymiş 99 koltuk sınırıymış. Sınırlamayı getiren kim, SHGM. Eeee, Pegasunta bölgesel operasyon yapmıyor mu? Hem de 180-200 koltuklu Airbus ve Boeingleri ile. Bir şirketin koltuk sayısını 100 ün üzerine çıkarmadı o işi bırakacağı anlamına mı geliyor? Kürt çalmış çingene oynamış tarzı yorumlar bunlar. Ayıp oluyor... Derdiniz değişen dengelerde nemalanmak ise o başka, bari bu kadar açık etmeyin Sefa bey. 9
    • Edi Büdü:) 22 Nisan 2014, Salı 13:08:08 Tam yazdığım yoruma uygun başlık olmuş:) Beni çok güldürdün Allah'ta seni güldürsün:) Bak sevgili Edi Büdü kardeş; Yazıda SHGM nin yönetmeliklerine atıfta bulunulmuş. Beğenirsin veya beğenmezsin bu yönetmeliklerle yönetiliyoruz. Bu yönetmeliğe bölgesel havacılık yapamaz denmiyor.Sadece koltuk konfigürasyonunu maksimum 99 da tutacak deniyor. O zamanda şirket az yolcu taşımak zorunda kalıyor Yani o işi bırakması şart değil ama yönetmelik gereği 99 yolcuyu aşmaması gerektiği yazılmış. Yönetmeliğin ismi ve maddeleri var. Ben okudum yazar haklı. 1
    • pega 23 Nisan 2014, Çarşamba 13:10:42 Edi büdü...Okuman yazman varsa SHY 6A diye arattır ve bölgesel hava taşımacılığı neymiş öğren...Sonra git Pegasus'tan bilet al uç ki, hayatında bir kez olsun uçak görmüş ol... 1
    • Edi büdü Kapağı 24 Nisan 2014, Perşembe 00:32:19 Sayın Pega, yaklaşık 7000 saat uçuş yaptım. Yolcu olarak yaptıklarımı saymıyorum bile. Okuma yazmaya gelince, O SHY 6A' yı da tüm gelişmelerini iyi bilirim. Siz bölgesel havacılığı manda pisliğinden buğday temizleyip nemalanma zihniyetinde olan peganızı bize savunmayın. Neticede kanun ve nizamaları yazanda biz insanoğluyuz. Kalem p.ştun elinde olursa çıkacak olanın nasıl birşey olacağını anlamak zor olmasa gerek. Bu arada PEG' yı iyi bulmuşsunuz. Sizde Wiki de aratın; Pega (c. 673-c.719), is a Christian saint who was an anchoress in the ancient Anglo-Saxon kingdom of Mercia, and the sister of Saint Guthlac. 0
    • Şıracı-Bozacı 24 Nisan 2014, Perşembe 00:51:50 Gülmek isteyen yorumcuya atfolunur. Siz sanıyor musunuz ki bizim SHGM bu işlerden çok iyi anlıyor. Damı görseler mertek sanırlar. Mantık yiyemiyorsan yedirrr mantığı. Bak ne güzel belirtmişsin. Bölgesel için 99 koltuk sınırı. Eee? o halde niye 99 üzerinde koltuk kapasitesi olup ta bu işi yapmaya kalkanlara "durun hemşerim, sizin ringiniz burası değil, sen ağır sıklet olarak, hafif sıklet müsabakasına çıkamazsın" deyip rekabeti korumuyorsun. Rekabeti korumanın bir yasası yok mu? Kurnazlık yapan Ali Sabancı Hava Trafik kontrolörlere yediriyor, kestirmeleri kapıyor ses yok. THY milli havayolu kestirmeleri kapıyor ses yok. Onurun, Atlasın ve diğerlerinin başı kel mi? Bu ülkede patır patır patır havayolu, uçuş okulu vs. kapanıyor sermaye zararından. Herkes günü kurtarma, çorba parası koparma derdinde. THY Bölgesel ihtiyacı için yıllarca kan emen vampire benzeyen RJ' ler için British Airways' a az mı yedirdi? Onlar iyi Embraer kötü diyorsanız, yazıdaki o grafiği bile okumaktan acizsiniz. 0
  • FO 21 Nisan 2014, Pazartesi 16:57:08 THY TEKNİK AŞ'de yapılan çıkar ilişkilerinden bahsetmek lazım. SSM'lığına atanan kişi tarafından, belli kadrolara atananlar BAŞBAKANIN seçimdeki söylemlerinde örgüt olarak gösderdiği (FG) cemaatı referansları ile yönetici olarak görev yapanlara nezaman dokunulacak. ÇIKARCI OLARAK BİLİNEN (MGD) kurumda hala istediğini yapmaya devam edecekmi? 1
  • THY Uzman 21 Nisan 2014, Pazartesi 14:48:40 Topçu Hava Yolları 0
    • BOM 22 Nisan 2014, Salı 01:49:05 O TOP BIRGUN PATLAYABILIR 0
  • Hayret ediyorum! 21 Nisan 2014, Pazartesi 13:51:19 Bu ilk yorumun sahibi havacı mı acaba? Hani öyleyse sektör adına hem üzülüyorum hem hayret ediyorum. Amacına uygun kullanılsa burası ne güzel bir paylaşım alanı olurdu herkes havacıyı geçtim insanlığa yakışır yorumlar yapsa en azından farklı düşünceler görsek hani yine en azından yerme değil de düşünce görsek ne güzel olurdu vesselam!!! 0
  • Fahiş ucuz! 21 Nisan 2014, Pazartesi 13:00:33 Birde uçakların fab.çıkış fiyatlarını yazsaydınız da, 1 Airbus 'ın 2 Embraer'e bedel olduğunu öğrenseydik.Madem THY % 50 indirimli alabiliyor;Alır ve Boraya kiralar.! 0
  • İsim / Rumuz 21 Nisan 2014, Pazartesi 12:14:41 Yaw bu Sunexpress son 8-9 senede sadece bu sene kar etti, 2 yıl önce THY - Anadolujet anlaşması olmasa şirket batıyordu .. Yapmayın lütfen 1
  • Çalışan 21 Nisan 2014, Pazartesi 11:38:39 Sefa Bey, konular teknik açıdan güzel fakat neden hiç bir yazar/araştırmacı çıkıp da sektörde bilfiil çalışanların neler çektiklerini, minimum eleman-maksimum iş durumlarını gündeme getirmiyor?Evet, SunExpress 77 uçağa çıkmış olabilir ama uçak başına düşen kokpit ekibi sayısından haberi olan kaç kişi var?Diğer departmanlarda çalışan meslektaşlarımın aslında olması gerekenden kaç personel eksik çalıştığı neden yazılmıyor?Hacı Bey'in şirketi kar ediyor, peki Hacı Bey neden önüne giden personel alımlarını onaylamıyor?Personel sayısından, maaşından kısarak mı bu karlar elde ediliyor?Sefa Bey, sektör aslında küçülüyor ve gittikçe kirleniyor... 1
  • topcu 21 Nisan 2014, Pazartesi 10:55:07 Sefa Bey, "Keşke, Hamdi Topçu’da aynı dik duruşu okul arkadaşı için gösterebilseydi." diye yazmışsınız:) Aslında çok ciddi ve önemli bir temenni de bulunmuşsunuz ama. Muhatabı TOPÇU olunca, biraz gülünç olmuş: TOPÇU VE DİK DURMAK!!! Bakalım bu şekilde davranarak, o koltukta daha ne kadar oturacak? Daha kaç kişiyi satacak? 2
  • AC 21 Nisan 2014, Pazartesi 10:04:53 Sayın Sefa bey çok güzel konuları gündeme getiriyorsun. Can alıcı nokta vicdan ile cüzdan söz konusu olunca THY TEKNİK AŞ'de yaşanan olay herzaman hafızalarımızda. SSM'lığına atanan Gnl.Md. Öz oğluna çıkar sağlayan anlaşmaya imza atıp, bu anlaşmada yer alan diğer kişi olan (MGD)'nı kuruma alarak harcamaların büyük kısmının yapıldığı yerde tek yetkili olarak görev yapması, yazınızda belirtiğiniz VİCDAN İLE CÜZDAN arasındaki karardır.! THY TEKNİK AŞ'de GNL.Md.lüğe atanacak yönetici Cüzdan olayına son verecekmi? 1
  • iPhone Uygulaması 21 Nisan 2014, Pazartesi 06:38:35 Madem Hacı Say bı kadar başarılıydı,Sunexpress'in uçak alımı,büyümesi onun sayesinde oldu,görevde bulunduğu 8 yıl süresince Sunex kaç yıl kar etmiş?Niye 2013 yılına kadar büyümemiş? 2
  • iPhone Uygulaması 21 Nisan 2014, Pazartesi 06:34:46 Siz araştıran bir gazetecisiniz, 2013 karından söz etmişsiniz o zaman şunuda yazmanız lazım Hacı Say'ın görev yaptığı son 8 yılda Sunex sadece 2 yıl kar etti. Bunun biride 2013 17
  • Bora 21 Nisan 2014, Pazartesi 04:40:43 Hesap doğru. Vardır bir katakulli iş Sefa bey. Biri gider biri gelir. Embraer 30 milyon dolardan aşağı değil. Bu kadar para o uçağa ver sonrada THY'nin kuyruğu ol. 0
  • Android Uygulaması 21 Nisan 2014, Pazartesi 00:22:44 Sen ne anlarsin embraerden atrden safaaa... kimden arakladin da bu bilgileri kendinin gibi yazdin. Komik adamsin vesselam 39
    • Haklısın 21 Nisan 2014, Pazartesi 10:10:35 Bu yorumcu haklı beyler! 1
    • Araklamak 21 Nisan 2014, Pazartesi 10:25:54 Yazarlar her konuyu bilmek zorunda değillerdir. Önemli olan araştırıp okurun önüne koymak. Sefa beyde bunu yapmış güzel bir araştırma sonucunda fikrini yazmış. Sizde onun yanlışlarını bulup yazarsanız bizde iki farklı görüşü okur aydınlanırız. Bu tür sen kimsin tarzı yorumlar burayı basitleştiriyor. Yazıyı yazan kişi altına imzasını koymuş .Peki siz kimsiniz. 1
    • Biraz nezaket 21 Nisan 2014, Pazartesi 16:58:39 Ahh "Android Uygulaması" ah, o kadar kabaca yazmışsınız ki sizin kim olduğunuzu hemen anladım. Nedir be Sefa bey düşmanlığı ? Ayıptır. En azından Sefa bey burada önümüzde duruyor. O zaman siz de isminizi yazın ki ne kadar kabadayı olduğunuzu görelim. 0