17 Ağustos 2011, Çarşamba 07:40:43

EMIRATES ÇOK TEMİZ!

Dubai merkezli Emirates Grubu, hazırladığı çevre raporunda havayolu şirketinin çevreye saldığı karbondioksitin Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) ortalamasından yüzde 26 daha düşük olduğunu kaydetti...
  • Kpt: Houston! Mekiğin iniş takım kapağı kapanmadı. Houston: Anlaşıldı Kpt. FERGUSON! Geçen sefer 5nci kez al-ver yapıldıktan sonra kapandı. Kpt. FERGUSON: Ne yani? 5 kere al-ver mi yapayım. Houston: Vallaha bilmem. TOPÇU kırmızı telefonda.
  • HOUSTON, MEKİK KAPTANI ARASINDA GEÇEN DİYALOĞU YAYIMLAR MISINIZ?
  • NASA' da yetiştirme mekanizması çalışır. Sen hangi Türk şirketinde gördün yetiştirilenlerin bir yerlere getirildiğini. Devşirilmeyi kabul etmezsen itin şeyine girer, girer çıkarsın.
  • Arkadaşlar! Son uzay mekiği Atlantis uzaya hele bilmem kaç ton yiyecek malzemesi götürmüş. İnternetten izledim. Uçuş öncesi hazırlıkları falan. Yok böyle bir şey. Self-dicipline; ekip disiplini, koordine merkezi falan. Mekiği bal dök yala. Düşünsenize MNG veya ACT Kargo bu işe kalkışmış. Mekik kaptanı arızalı mekiği alıyormuş; ekibin harcırahları maaşla birlikte yatacakmış. Euro kuru hele bilmem kaçmış. Mekik kaptanı ekibine demiş ki "biz ekmeğimizin kölesiyiz"; "aynı zamanda maaşlar konusunda fedakarız." Komuta merkezinden de ekibe kalkış öncesi denmiş ki "gittiği yere kadar" Mekik kaptanı da demiş ki "ben daha önce kalkışta roketlerden birini patlattım. Tecrübeliyim. İnerken zaten motora ihtiyacımız yok.
Geçen yılı kapsayan 'Çevresel Etki ve Performans Çalışmalarına Dair Rapor' havayolu işletmesi, kargo ve yer hizmetlerinin dahil olduğu bir dizi faaliyetleri ile mühendislikten catering hizmetlerine kadar geniş kapsamlı ticari faaliyetlerine ait çevresel performans veri analizini içeriyor. Raporun amacı ise grubun çevresel etkisini anlamanın yanı sıra 60 bin kişilik iş gücü kapsamında en iyi uygulamaları gerçekleştirme ve çevresel etkiyi iyileştirme fırsatlarını belirlemek olarak duyuruldu. 
 
Elde edilen verilere göre Emirates; Ton-kilometre başına 0. 75 kilo ile karbondioksit emisyon (atmosfer kirliliği) verimliliği IATA'nın filo ortalamasının yüzde 26 üzerinde. 
 
Havayolunun yakıt verimliliği 100 yolcuda kilometre başına 4. 12 litre. Uçuşlarda üretilmiş 3. 3 milyon kilo atık, kargo ve catering bölümü tarafından geri dönüştürüldü. Şirket Ortadoğu'nun ilk karbon nötr ambarını açtı. Yaklaşık 175 bin ağaç dikildi. Dubai kara alanının yüzde 5'inden fazlasına sahip Dubai Çöl Koruma Alanı sponsorluğunda bölgedeki hayvan ve bitki türlerinin korunmasına katkı verildi. 
 
Emirates Grubu, raporu gelecekte atılacak her adımda bir ölçüt olarak kabul ettiğini açıkladı. 
 
YAKIT TASARRUF ÇALIŞMALARI 
 Emirates Havayolu yakıt verimliliği konusunda da test çalışmaları yapmayı sürdürüyor. Şirket, mevcut meteoroloji ve hava koşullarına dayalı en ideal rotaları takip ederken elverişli pistleri kullanarak, kademeli yükselme ve alçalma yollarını izleyerek yerdeki gecikmeleri asgariye indirmek böylece 'mükemmel bir uçuşun' çevresel etkisinin ne kadar azaltılabileceğini belirlemek çabasında. 
 
Söz konusu kriterler dikkate alınarak gerçekleştirilen iki deneme uçuşunda toplamda 6 bin 250 litrenin üzerinde yakıt tasarrufu ve 16 bin kilodan fazla karbondioksit emisyonu tasarrufu sağlandı. Emirates, 2011'de haftada tahmini 63 uçuşa dayanarak yapılan hesaba göre yıllık tahmini tasarruf miktarının 2. 47 milyon litre yakıt ve 6 bin 850 ton karbondioksit düzeyinde olması hesaplandı.
EMIRATES ÇOK TEMİZ!

Facebook Yorum

Yorumlar Tüm Yorumlar (5)

Misafir ~ 5 yıl önce
Kpt: Houston! Mekiğin iniş takım kapağı kapanmadı. Houston: Anlaşıldı Kpt. FERGUSON! Geçen sefer 5nci kez al-ver yapıldıktan sonra kapandı. Kpt. FERGUSON: Ne yani? 5 kere al-ver mi yapayım. Houston: Vallaha bilmem. TOPÇU kırmızı telefonda.

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Misafir ~ 5 yıl önce
HOUSTON, MEKİK KAPTANI ARASINDA GEÇEN DİYALOĞU YAYIMLAR MISINIZ?

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Misafir ~ 5 yıl önce
NASA' da yetiştirme mekanizması çalışır. Sen hangi Türk şirketinde gördün yetiştirilenlerin bir yerlere getirildiğini. Devşirilmeyi kabul etmezsen itin şeyine girer, girer çıkarsın.

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Misafir ~ 5 yıl önce
Arkadaşlar! Son uzay mekiği Atlantis uzaya hele bilmem kaç ton yiyecek malzemesi götürmüş. İnternetten izledim. Uçuş öncesi hazırlıkları falan. Yok böyle bir şey. Self-dicipline; ekip disiplini, koordine merkezi falan. Mekiği bal dök yala. Düşünsenize MNG veya ACT Kargo bu işe kalkışmış. Mekik kaptanı arızalı mekiği alıyormuş; ekibin harcırahları maaşla birlikte yatacakmış. Euro kuru hele bilmem kaçmış. Mekik kaptanı ekibine demiş ki "biz ekmeğimizin kölesiyiz"; "aynı zamanda maaşlar konusunda fedakarız." Komuta merkezinden de ekibe kalkış öncesi denmiş ki "gittiği yere kadar" Mekik kaptanı da demiş ki "ben daha önce kalkışta roketlerden birini patlattım. Tecrübeliyim. İnerken zaten motora ihtiyacımız yok.

Yanıtla

Kalan karakter 1000

Yorum Gönder

Kalan karakter 1000