22 Nisan 2013, Pazartesi 12:12:40

THY TEKNİK'TE 4. DÖNEM TİS GÖRÜŞMELERİ BAŞLIYOR

Hava-İş Sendikası, THY A.O. tıkanan görüşmeler üzerine grev kararı almıştı. Sendikanın bugünlerde fiili grev tarihini açıklaması beklenirken, THY Teknik A.Ş'yle 4. Dönem Toplu İş Sözleşmesi için görüşmelerin başlanacağı duyuruldu.
  • 1300 kisi sesini cikarmasin , halinden memnun kisler diyenlere lafim arkadaslar biraz gercekci olun hic kimse 1500 lira maas alicam diye sinavdan sinava kosturup 6 ay egitimi almaz ustelik baskasehirlerde hepimiz ayni sefaleti cektik. 200 kisi harici herkez sarrlar bi gun duzelicek diye girdi . Burasi thy turkiyenin en buyuk sirketi maaslar illaki duzelir mantigiyla herkez burda . He bu arada o kalite farkini ucak ustunde calisanlar lisans aldiginda gorursunuz arka atolyelerde calisan ilk girenler...
  • ilk 200 kişi kim oluyo diyen arkadasa. İlk 200 veya Thy Teknik diye alınıp haboma alanın kişilerin isyanı senin tabirinle uçak teknisyenliği doktorası yaptıkıları için değil sınavlar, mulakat(lar) ve eğitim boyunca tekniğe başlıyacak diye biliyordu. Ve bu kişleri sadece şirket seçmedi, bu kişilerde şirketi (thy teknik) olduğu ve şartları iyi olduğu için şeçti anlıyormusun.olabilcek kalite farkı bundan olabilir anlatabiliyormuyum. Bu süreçten sonra gelen personel bunları bilerek ve isteyerek seçti ve seçildi bu demek değilki kalite düşük fakat şuan habomun şartları göz önününe alındığında tercih sebebi olup olmaması böyle bi ihtimalide doğurabilir. Daha nasıl açıklanır bilmiyorum.
  • İlk 200 kişi diyen arkadaşlar şaşırmışlar galiba. İlk 350 kişi deseniz kabul görebilir. Şöyle özetlersek yaklaşık 350 kişi thy teknik aş de işe başlayacağını bilerek eğitimini tamamlamıştır. Lakin gelin görün ki habom aş de başlamak zorunda kalmışlardır. bununla birlikte +250 / 350 kişi de teknik aş ile typ ye başlamış fakat eğitimlerinin ilk aylarında habom aş de işe başlayanlar olunca orda başalayacaklarını bilerek gelmişlerdir. geriye kalan 900-1000 kişi ise tamamiyle şartları bilerek gelmiş ve halinden çok memnun olan kesimdir. kalite farkına gelince genelleme yapmamakta yarar var. ilk girenlerden çok kötü olanda var, son girenlerden çok iyi olanlarda. herkes kendinden sorumludur. kaygılar ve sorunlar ortak olmadığı sürece çözülemez. Çözüleceğine inanan arkadaşlar artık bu umudu yitirip önüne bakarsa ancak bu aşamada kaygılar ortak olabilir. lise ve 2 yıllık okul mezunu genç kardeşlerimiz sizlerinde ilerde sorumlulukları artacak ve sıkıntılarınız başlayacaktır.
  • walla arkadaslar bir habom çalışanı olarak sunu söyelemek isterdim kimse meraketmesin hersey güzel olacak :=) ama gelin görünki asa yukarı 2 senedir çalışıyorum typ yıde sayarsak 3 burda ogrendıgım bırsey var yöneticiler nederse desin inanmayın bu şartlar çok iyi baslangıcta bundan iyisini mi bulcam diye düşünen iş arkadaşlarım bu sektorün ne oldgunun farkında değilsiniz evet dediğiniz kısmen doğru ama şunu unutmayınki bizler her hangı mulakatlara girip, herhangi sınavları gecip öle tepeden inmedik buraya aa!! birde türkiyenin en güzide kurumlarından sandık başta :)) anca gülerim çünki gerçekten komik THY hahahah:)))) ağlancak halimize gülüyorum kader utansın hepmizi allah kurtarsın diyorm...
  • Habom personelı en fazla 2 yıldır orada gorev yapıyor ama işi tahmin edilenden daha iyi ilerlettik öğrendik. Bunu her bırımın bunyesıne sormakta ozgursunuz. Sımdı bazı arkadaslarımız cıkıp artıstlık yapıyo sozlesmeyı ımzalamayı unutmayın diiye. Merak edip tasalanma "ki derdi sana dusmemiş" ama MADEM MERAKLISIN ımzaladık kardeşim. Bi Haboma geçelim orada onumuzu gorelımde o zaman kendımızı nereye layık goruyorsak oraya yelken açarız elbet..
  • Ya HABOM diyip durmayın arkadaşlar. Herkes biliyordu HABOM'a işe alınacağını. Maaşta belliydi. Gelmeseydiniz o zaman. İlk 200 kişidir HABOM mağduru. Geri kalan hiç ağlamasın. Zaten ilk 200 kişi ile sonradan gelen personele bakın arada kalite farkı da vardır. İlk 200 zannediyorum ki 1250 TL maaşla işe başlayacaklarını bilseler hic girmezlerdi bu typ olayına. Öyle bir donem oldu ki o arkadaşlar ne ileri ne geri adım atabildi. Mecburen de çalışıyorlar bi gun belki düzelir diye.. Ama geri kalan 1300 kişi kusura bakmasın. HABOM imkan bu şartlar bu.. 6aylık muvafakkatnameleri imzalamayı unutmayın bu arada.!!
  • hababomcu dostum sen ruyadami yasiyorsun yoksa oksijenmi carpiyor? Adam sana para wermemek icin kirk takla atiyor ayni isi yaptigin halde bir ortamda 3-4 farkli ucretleme var.bunun farkinda degilmisin ..birak bu ucuz hikayeleri ..kraldan cok kralci olma realist ol ,ya göründüğün gibi ol yada olduğun gibi görün ama sen REALIST ol...
  • Bana katılmayanlara sesleniyorum...okuduum üniden mezun hangi arkadaşım bu ücreti alabiliyor böyle bir sektörde çalışabiliyor.Ben koşullardan memnunum 2 yıllık mezuna hiçbiryerde bu parayı vermezler arkadaşlar eğri oturup doğru konuşalım...
  • pazar mesaisi demek istedin heralde..habomla nerden pass alıcan bu 1 ,ikramiye olmıyacagını en basında soledıler bu 2, maasın 5 yıl sonra 2500 lırayı gecerse ne mutlu sana bu 3 ,habom tek vardıya bu 4, şu şirkette 2 yılın bir geçsinde ben seni bi göreyim...Kusura bakma kardeşim sitemim sana değil senin bu iyi niyetini sömürücekler uyanıcaksın ama baktın düzenini kurmus olacaksın ve gidemiceksın sonra bu günü hatırlıyıp kendine kızacaksın
  • Bende Habom calısanıyım.Fakat, en kotu sendıkalı olmamızın, en ıyı sendıkasız olmamızdan daha ıyıdır.Isveren ıle bızım aramızda arabulucu olması lazım.Bunada sendıka yapmalı.havaıs olur baskası olur.Ama sendıka bızı ısverene karsı haklarımızı koruru.Sadece ıyı sendıka kotu sendıka vardır.Lutfen bıraz gozumuzu acalım.Senın benım kararım butun Habom u etklıycek.Bu ya sımdı olur yada MNG gıbı 700 dolara eyvallah demek zorunda kalırız.

İşte Hava-İş'ten konuyla ilgili yapılan o açıklama:

Hava-İş Sendikasından yapılan açıklamada  30.06.2013 tarihinde sona erecek THY Teknik A.Ş 3. dönem toplu iş sözleşmesi sonrası yeni dönem sözleşme için görüşmeleri zamanında başlatmak amacıyla 4 Mart 2013 tarihinde yetki tespiti istendiği belirtilerek ilgili işyeri ile 19 Nisan 2013 tarihinde Hava-İş Sendikasının yetkili olduğuna dair yetki belgesinin sendikaya tebliğ edildiği belirtildi.

Yasal süreç gereği Hava-İş sendikası 15 gün içinde işverene çağrı yaparak görüşmeleri başlatacak.

THY 24. Dönem toplu iş sözleşmesinin grev aşamasına geldiği bu noktada THY Teknik A.Ş sözleşmesi de büyük önem taşıyacak.

Yaklaşık 2000 işçiyi kapsayan sözleşmede özellikle uçak bakım işlerinde yaşanan ve işverenlerce oluşturulan sorunların çözümü ile ilgili önemli tartışmalar yaşanacak.

Özellikle HABOM işçilerinin geçici iş ilişkisi ile görev yaptığı şirkette belirsizlikler nedeniyle büyük sorunlar yaşanmakta ve sendika ise HABOM işçileri ile ilgili örgütlenme çalışmalarını yoğunlaştırmış bulunmaktadır.

THY TEKNİK'TE 4. DÖNEM TİS GÖRÜŞMELERİ BAŞLIYOR

Facebook Yorum

Yorumlar Tüm Yorumlar (34)

habomcu ~ 9 yıl önce
1300 kisi sesini cikarmasin , halinden memnun kisler diyenlere lafim arkadaslar biraz gercekci olun hic kimse 1500 lira maas alicam diye sinavdan sinava kosturup 6 ay egitimi almaz ustelik baskasehirlerde hepimiz ayni sefaleti cektik. 200 kisi harici herkez sarrlar bi gun duzelicek diye girdi . Burasi thy turkiyenin en buyuk sirketi maaslar illaki duzelir mantigiyla herkez burda . He bu arada o kalite farkini ucak ustunde calisanlar lisans aldiginda gorursunuz arka atolyelerde calisan ilk girenler...

Yanıtla

Kalan karakter 1000
hbm ilk person. ~ 9 yıl önce
ilk 200 kişi kim oluyo diyen arkadasa. İlk 200 veya Thy Teknik diye alınıp haboma alanın kişilerin isyanı senin tabirinle uçak teknisyenliği doktorası yaptıkıları için değil sınavlar, mulakat(lar) ve eğitim boyunca tekniğe başlıyacak diye biliyordu. Ve bu kişleri sadece şirket seçmedi, bu kişilerde şirketi (thy teknik) olduğu ve şartları iyi olduğu için şeçti anlıyormusun.olabilcek kalite farkı bundan olabilir anlatabiliyormuyum. Bu süreçten sonra gelen personel bunları bilerek ve isteyerek seçti ve seçildi bu demek değilki kalite düşük fakat şuan habomun şartları göz önününe alındığında tercih sebebi olup olmaması böyle bi ihtimalide doğurabilir. Daha nasıl açıklanır bilmiyorum.

Yanıtla

Kalan karakter 1000
habom ~ 9 yıl önce
sen acaba yaptığın yorum dan bisey anlayabildinmi.ben önceki açıklamanla şimdiki açıklaman öncekin den cok farklı ister istemez yanlış anlaşılıyor.
sakin beyler :) ~ 9 yıl önce
İlk 200 kişi diyen arkadaşlar şaşırmışlar galiba. İlk 350 kişi deseniz kabul görebilir. Şöyle özetlersek yaklaşık 350 kişi thy teknik aş de işe başlayacağını bilerek eğitimini tamamlamıştır. Lakin gelin görün ki habom aş de başlamak zorunda kalmışlardır. bununla birlikte +250 / 350 kişi de teknik aş ile typ ye başlamış fakat eğitimlerinin ilk aylarında habom aş de işe başlayanlar olunca orda başalayacaklarını bilerek gelmişlerdir. geriye kalan 900-1000 kişi ise tamamiyle şartları bilerek gelmiş ve halinden çok memnun olan kesimdir. kalite farkına gelince genelleme yapmamakta yarar var. ilk girenlerden çok kötü olanda var, son girenlerden çok iyi olanlarda. herkes kendinden sorumludur. kaygılar ve sorunlar ortak olmadığı sürece çözülemez. Çözüleceğine inanan arkadaşlar artık bu umudu yitirip önüne bakarsa ancak bu aşamada kaygılar ortak olabilir. lise ve 2 yıllık okul mezunu genç kardeşlerimiz sizlerinde ilerde sorumlulukları artacak ve sıkıntılarınız başlayacaktır.

Yanıtla

Kalan karakter 1000
hohohom ~ 9 yıl önce
walla arkadaslar bir habom çalışanı olarak sunu söyelemek isterdim kimse meraketmesin hersey güzel olacak :=) ama gelin görünki asa yukarı 2 senedir çalışıyorum typ yıde sayarsak 3 burda ogrendıgım bırsey var yöneticiler nederse desin inanmayın bu şartlar çok iyi baslangıcta bundan iyisini mi bulcam diye düşünen iş arkadaşlarım bu sektorün ne oldgunun farkında değilsiniz evet dediğiniz kısmen doğru ama şunu unutmayınki bizler her hangı mulakatlara girip, herhangi sınavları gecip öle tepeden inmedik buraya aa!! birde türkiyenin en güzide kurumlarından sandık başta :)) anca gülerim çünki gerçekten komik THY hahahah:)))) ağlancak halimize gülüyorum kader utansın hepmizi allah kurtarsın diyorm...

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Habom Personeli ~ 9 yıl önce
Habom personelı en fazla 2 yıldır orada gorev yapıyor ama işi tahmin edilenden daha iyi ilerlettik öğrendik. Bunu her bırımın bunyesıne sormakta ozgursunuz. Sımdı bazı arkadaslarımız cıkıp artıstlık yapıyo sozlesmeyı ımzalamayı unutmayın diiye. Merak edip tasalanma "ki derdi sana dusmemiş" ama MADEM MERAKLISIN ımzaladık kardeşim. Bi Haboma geçelim orada onumuzu gorelımde o zaman kendımızı nereye layık goruyorsak oraya yelken açarız elbet..

Yanıtla

Kalan karakter 1000
HABOM İnsan Kynk. ~ 9 yıl önce
Ya HABOM diyip durmayın arkadaşlar. Herkes biliyordu HABOM'a işe alınacağını. Maaşta belliydi. Gelmeseydiniz o zaman. İlk 200 kişidir HABOM mağduru. Geri kalan hiç ağlamasın. Zaten ilk 200 kişi ile sonradan gelen personele bakın arada kalite farkı da vardır. İlk 200 zannediyorum ki 1250 TL maaşla işe başlayacaklarını bilseler hic girmezlerdi bu typ olayına. Öyle bir donem oldu ki o arkadaşlar ne ileri ne geri adım atabildi. Mecburen de çalışıyorlar bi gun belki düzelir diye.. Ama geri kalan 1300 kişi kusura bakmasın. HABOM imkan bu şartlar bu.. 6aylık muvafakkatnameleri imzalamayı unutmayın bu arada.!!

Yanıtla

Kalan karakter 1000
habom ~ 9 yıl önce
Bu yorum eleştiri sınırlarını aştığı için sansürlenmiştir.
habom ~ 9 yıl önce
İLK 200 kişi kim oluyo arkadaşım açılımını yapta anlayalım bunlar uçak teknisyenliği doktorası falan yapmış kişiler galiba bak bu yazdıklarımı okuda o kalın kafana iyice girsin orada yıllardır çalışan eml mezunu bir cok insan var onların bir coguda senin başında baş teknisyen yani senin o yerdiğin 1200 kişide önlisans mezunu insanlardır galiba sende teknisyenliğin okulundan mezun olan benim gözümde basit kişiliği olan beceriksiz birisin burada kimsenin kafasını karıştırma yakında o 1200 kişide kadroya geçecek bunuda olmayan kalın kafan sok.
realist habomCU ~ 9 yıl önce
hababomcu dostum sen ruyadami yasiyorsun yoksa oksijenmi carpiyor? Adam sana para wermemek icin kirk takla atiyor ayni isi yaptigin halde bir ortamda 3-4 farkli ucretleme var.bunun farkinda degilmisin ..birak bu ucuz hikayeleri ..kraldan cok kralci olma realist ol ,ya göründüğün gibi ol yada olduğun gibi görün ama sen REALIST ol...

Yanıtla

Kalan karakter 1000
habomcu devam ~ 9 yıl önce
Bana katılmayanlara sesleniyorum...okuduum üniden mezun hangi arkadaşım bu ücreti alabiliyor böyle bir sektörde çalışabiliyor.Ben koşullardan memnunum 2 yıllık mezuna hiçbiryerde bu parayı vermezler arkadaşlar eğri oturup doğru konuşalım...

Yanıtla

Kalan karakter 1000
havada gördü ~ 9 yıl önce
bak o doğru..uçak bakım ile ilgili herhangi bir okuldan mezun olmayıp 2000 tl'yi hiçbir şirket size vermez.adam uçağı havada görmüş tahta bavulunu alıp gelmiş istanbula şimdi 2000 tl'yi beğenmiyor.benden önce girenler bende fazla maaş alıyor diyor.mantığa bak..haksızlık yapılan sadece ilk giren habomculardır.diğerlerinin hiç sızlanmaya hakkı yok.imkanları ve maaşları onlara işe girmeden söylendi.
hadı bakalım ~ 9 yıl önce
valla sana hayırlı olsun o zaman. ne dıyelım kı. ama 20 yıl sonrada aynı para ve sartlarda calısmaya devam etıgınde de bu kadar memnun olabılecekmısın cok merak edıyorum.
Uçakcı ~ 9 yıl önce
Havacılık kültürü diye birşey kalmadı, sanayi mantığı ile gittiğin sürece daha çok binecekler sırtına...
umutlu ~ 9 yıl önce
Yazmışsın ya aşağıda habomun geleceğinden umutluyum diye, burada nasıl çelişmissin kendinle. Koşullarından memnun isen bi gelecek beklentin de yok demek ki. Pohpohlanmaya devam et...
pazar parası mı :D ~ 9 yıl önce
pazar mesaisi demek istedin heralde..habomla nerden pass alıcan bu 1 ,ikramiye olmıyacagını en basında soledıler bu 2, maasın 5 yıl sonra 2500 lırayı gecerse ne mutlu sana bu 3 ,habom tek vardıya bu 4, şu şirkette 2 yılın bir geçsinde ben seni bi göreyim...Kusura bakma kardeşim sitemim sana değil senin bu iyi niyetini sömürücekler uyanıcaksın ama baktın düzenini kurmus olacaksın ve gidemiceksın sonra bu günü hatırlıyıp kendine kızacaksın

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Habom Calısanı ~ 9 yıl önce
Bende Habom calısanıyım.Fakat, en kotu sendıkalı olmamızın, en ıyı sendıkasız olmamızdan daha ıyıdır.Isveren ıle bızım aramızda arabulucu olması lazım.Bunada sendıka yapmalı.havaıs olur baskası olur.Ama sendıka bızı ısverene karsı haklarımızı koruru.Sadece ıyı sendıka kotu sendıka vardır.Lutfen bıraz gozumuzu acalım.Senın benım kararım butun Habom u etklıycek.Bu ya sımdı olur yada MNG gıbı 700 dolara eyvallah demek zorunda kalırız.

Yanıtla

Kalan karakter 1000

Yorum Gönder

Kalan karakter 1000