11 Mart 2019, Pazartesi 10:15:24

O anlar pilot-ATC konuşmalarına böyle yansıdı!

Türk Hava Yolları'nın İstanbul-New York seferi sırasında yaşanan şiddetli türbülans, kokpit ile kontrolör arasındaki konuşmalara da yansıdı.
  • Yabancı kaptana yat kalk şükret. Adamın pırıl pırıl ingilizcesi günü kurtarmış.
  • THY Amerika uçuşlarında uçağın yarısı kordon boyunda gezer gibi koridorda geziniyor. Kemer ikazını kal'e alan yok. Lufthansa ile de uçtum, böyle bir şey görmedim. Demek ki neymiş, bu kadar çok gezinmek doğru değilmiş. Kabinciler de biraz daha otoriter olmalıymış.
  • Adam hiç olmazsa güzelce İngilizce konuşabilmiş, bizimkine kalsa ne olurdu kimbilir. Zaten kaptan bakmış ki iş sarpa sarıyor, konuşmayı kendi üstüne almış.
  • Video'yu çok güzel çalmışsınız yalnız.
  • Havacılık yönünden olayı çok güzel yönetmişler diyorsanız öyledir. Ama yardımcının İngilizcesi için aynı şeyi söyleyemeyeceğim. Türkiye'deki heyetin karşısında lafı geveleyip sınavları atlatmış olabilir ama böyle sahada gerçekten anlaşılır konuşması gerekince ak koyun kara koyun ortaya çıkmış. Lafı geveleyip karşıdakinin anlamasını beklemekle İngilizce konuşmuş olunmaz. O arkadaşın sıkı bir İngilizce telaffuz eğitimine ve gerçek bir sınavdan geçirilmesine ihtiyaç var. Kaptan ise çok iyiydi.
  • FOP her zaman gosterir nerede windshear olacagini . FAA weather forecast de her boku gorursun. Ekip zayif ve bilgisiz
  • Eksileyen 3 kafası tavana çarpanlar
  • Kaptanım o yabancı değil siz ingilizce bilmiyorsunuz. 50 yaşından sonra 77'ye geçiriyorlar ondan sonra kendi derdimiz yetmezmiş gibi bir de size çeviri yapmakla uğraşıyoruz :)
  • çünkü çok para alıyor. Asgari ücretle çalışmalı, o zaman göz göre bir sürü insanı öldürebilir. Ama çok para alıyorlar. Kaptanların hepsi suçlu !
  • Kokpit ekibi öngörülemeyen krizi gayet güzel yönetmiş. Uyarıyla diğer uçakların aynı duruma girip daha çok insanın yaralanmasını önlemişler. Kabinden bilgi geldikçe de koordinasyonu güzel sağlamışlar. Allah beterinden saklasın. Herkese böyle kalifiye ekiplerle uçmayı nasip etsin. Klavye pilotlarını da allah ıslah etsin!

Türk Hava Yolları'nın İstanbul-New York seferi sırasında yaşanan şiddetli türbülans, kokpit ile hava trafik kontrolörü arasındaki konuşmalara da yansıdı.

Konuşma anında kaptan pilotun şiddetli bir türbülans yaşadıkları için iniş önceliği istediği, kabin ekibi ve yolculardan yaralananların olması nedeniyle tıbbi yardım talep ettiği görüldü.

İşte o konuşmalar:

 

 

O anlar pilot-ATC konuşmalarına böyle yansıdı!

Facebook Yorum

Yorumlar Tüm Yorumlar (40)

yabancı kaptan ~ 10 gün önce
Yabancı kaptana yat kalk şükret. Adamın pırıl pırıl ingilizcesi günü kurtarmış.

Yanıtla

Kalan karakter 1000
kabincilere ders ~ 10 gün önce
THY Amerika uçuşlarında uçağın yarısı kordon boyunda gezer gibi koridorda geziniyor. Kemer ikazını kal'e alan yok. Lufthansa ile de uçtum, böyle bir şey görmedim. Demek ki neymiş, bu kadar çok gezinmek doğru değilmiş. Kabinciler de biraz daha otoriter olmalıymış.

Yanıtla

Kalan karakter 1000
hiç olmazsa ~ 10 gün önce
Adam hiç olmazsa güzelce İngilizce konuşabilmiş, bizimkine kalsa ne olurdu kimbilir. Zaten kaptan bakmış ki iş sarpa sarıyor, konuşmayı kendi üstüne almış.

Yanıtla

Kalan karakter 1000
. ~ 10 gün önce
Video'yu çok güzel çalmışsınız yalnız.

Yanıtla

Kalan karakter 1000
. ~ 9 gün önce
Bildirdim VASAviation'a. Kendisi uzun zamandır takip ettiğim her videosuna büyük emek harcayan birisidir. En azından credit konulmalı yoksa gördüğüm her yerde bildireceğim.
Başka yönden ~ 10 gün önce
Havacılık yönünden olayı çok güzel yönetmişler diyorsanız öyledir. Ama yardımcının İngilizcesi için aynı şeyi söyleyemeyeceğim. Türkiye'deki heyetin karşısında lafı geveleyip sınavları atlatmış olabilir ama böyle sahada gerçekten anlaşılır konuşması gerekince ak koyun kara koyun ortaya çıkmış. Lafı geveleyip karşıdakinin anlamasını beklemekle İngilizce konuşmuş olunmaz. O arkadaşın sıkı bir İngilizce telaffuz eğitimine ve gerçek bir sınavdan geçirilmesine ihtiyaç var. Kaptan ise çok iyiydi.

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Boş keseden sallamalar ~ 10 gün önce
Havacılıkla ve frezyolojisiyle hiç bir alakanız olmadığı belli. Amerikadaki meydanlardaki kontrolörlerin çoğu frezyolojiden bi haber, kafalarına göre konuşurlar. FO arkadaşımız gayet iyi konuşmuş. Kaptan konuşmamışki, onu nerden çıkardınız? Tüm ekip hem konuşma hem de havacılık bakımından gayet iyi iş çıkarmış eldeki verilere göre. Bilmiyorsunuz atıp tutmayın bari! Ha çok biliyorsanız gidin siz de pilot olun!
asıl sen ... ~ 9 gün önce
Wow, so you mean they did a good job? Amerikalı kontrolör defalarca "efendim? ne dediniz? hı?" falan diyor, duymadın mı? Frezyoloji diye bir şey de yok, nereden çıkardın? Eğer "phraseology" kastediyorsan, onu da biz iyi İngilizce bilenler freyzoloji diye okuruz. Sen bandı bir daha dinle: kaptan son kısmı üzerine almış, ilk konuşanın İngilizcesi gerçekten kötü, hatayı mertçe kabul etmek düzeltmenin ilk adımıdır.
Bilgisiz ekip ~ 10 gün önce
FOP her zaman gosterir nerede windshear olacagini . FAA weather forecast de her boku gorursun. Ekip zayif ve bilgisiz

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Cahil, ~ 10 gün önce
ona OFP (Operational Flight Plan) derler. FAA weather forecast diye bir sey de yoktur. METAR, TAF, Area Forecast, PROG Chart, Winds/Temps vardir. Klavye pilotu cahil.
Ahahahaha ~ 9 gün önce
Hic gulecegim yoktu. Sende belli ki clear brain turbulance var.
Hakan ~ 10 gün önce
Eksileyen 3 kafası tavana çarpanlar

Yanıtla

Kalan karakter 1000
BilirFO ~ 10 gün önce
Kaptanım o yabancı değil siz ingilizce bilmiyorsunuz. 50 yaşından sonra 77'ye geçiriyorlar ondan sonra kendi derdimiz yetmezmiş gibi bir de size çeviri yapmakla uğraşıyoruz :)

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Kaptan suçludur ~ 10 gün önce
çünkü çok para alıyor. Asgari ücretle çalışmalı, o zaman göz göre bir sürü insanı öldürebilir. Ama çok para alıyorlar. Kaptanların hepsi suçlu !

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Helal olsun ~ 10 gün önce
Kokpit ekibi öngörülemeyen krizi gayet güzel yönetmiş. Uyarıyla diğer uçakların aynı duruma girip daha çok insanın yaralanmasını önlemişler. Kabinden bilgi geldikçe de koordinasyonu güzel sağlamışlar. Allah beterinden saklasın. Herkese böyle kalifiye ekiplerle uçmayı nasip etsin. Klavye pilotlarını da allah ıslah etsin!

Yanıtla