17 Ağustos 2016, Çarşamba 11:40:36

Nişantaşı Üniversitesi’nde skandal!

Nişantaşı Üniversitesi’nde bu yıl öğrenci kabul eden Hava Trafik Kontrolörlüğü bölümünün Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü tarafından yetkilendirilmediği ortaya çıktı.
  • Değerli arkadaşlar 28.04.2019 tarihi itibariyle Nişantaşı Üniversitesi TÜBİTAK-HAVELSAN ve DHMİ ortak üretimi YERLİ VE MİLLİ SİMÜLATÖR EĞİTİMLERİNE Sivil Havacılığın mihenk taşı DHMİ Personelinin riyasetinde başlandı. SHGM Onay süreci de kısa bir süre içerisinde tamamlanınca ayrıca değerlendirme yaparız. Gelinen nokta itibariyle en başta Nişantaşı Üniversitesine, Devlet Hava Meydanları ve Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü olmak üzere emeği geçen herkese teşekkür ediyorum. Türkiye Cumhuriyetinin genç ve dinamik gençleri; Cumhuriyeti biz kurduk onu yaşatacak ve yükseltecek sizlersiniz diyen Atamızın izinde ülkemizi atamızın işaret ettiği muassır medeniyet seviyesine çıkarmak için siz yürüyün bizde sizinle yürüyelim.Durmak Yok Yola Devam....
  • birgün tüm bunların hepsi düzelicek buna hepiniz emin olablirsiniz
  • habere yorum yapan Delta ve Ozan okulun idari personelleri o yüzden çok da ciddiye almayın durumu kurtarmaya çalışıyorlar :)
  • Bir de üstüne para verecek olanlar var bu üniversiteye çok yazık. Biraz araştırıp,düşünmek zor bişey değil; beyin yorar ama iyidir yani.
  • Türkiye Cumhuriyeti'nde üniversitelerin bölüm açma ve eğitim yetkilendirmesi Yüksek Öğretim Kurumu tarafından yapılır ve yetki alan bölümler tercih kılavuzunda yer alır (bknz:2106 Tercih kılavuzu, bknz: 2547 sayılı YÖK kanunu), bu koşulları yerine getirmiş bir üniversite hakkında bu tip spekülasyonlar yaratıp tercih edip hak kazanan öğrencilere stres yaratmaktan ne tür bir haz alıyorsunuz anlam verebilmek mümkün değil.
  • Bende bu yıl kazandım ve kayıt oldum okula çok istiyorum havacı olmayı kabin memuru olmayı bu tarz haberler görünce korkuyorum uşak üniversitesini kazandım şimdi bize 2 yıl boyunca verilecek olan eğitim boşuna mı yani
  • YÖK Onayıyla açılmış bir Üniversite ki Bölümünün SGHM den lisans almasında sıkıntı olmaz. Kaldı ki Anadolu Üniversitesinin her yıl 15 olan kontenjan sayısı özel şartlar (İYİ BİR REFERANS) gözönüne alındığında Nişantaşı Üniversitesini tebrik ediyorum. Daha çok Kontrolör daha iyi Gelecek adına iyi bir fırsat. Kim ne desin 1O NUMARA 5 YILDIZ BİR İŞ YAPMIŞLAR.TEBRİK EDİYORUM.
  • Bir arkadaşımın oğluda Gedik Y.O. kabin hizmetleri bölümünü kazanmış. Bölümün amacı Host / Hostes yetiştirmekmiş. Herhangi bir yerle bu okulların anlaşması varmı eğer yoksa zaten herhangi bir şirkete girdikleri zaman 3 aay falan eğitim alacaklar. Bu okulun amacı nedir hele birde yetkileri de yoksa İMDAT yani. Yazık bu gençlere bu çocuklar okul bitince hemen uçacaklarını zannediyorlar.
  • Diye biliyorum
  • Tam bir M.Sarıgül klasiği...!

Nişantaşı Üniversitesi’nde bu yıl öğrenci kabul eden Hava Trafik Kontrolörlüğü bölümünün Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü tarafından yetkilendirilmediği ortaya çıktı.

Son yıllarda mantar gibi türeyen sivil havacılık eğitimi veren üniversiteler yeni bölümlerle eğitim hayatlarına devam ediyor. Onlardan biri  de Nişantaşı üniversitesi.  Sivil Havacılık Yüksekokulu’nda Havacılık Elektrik- Elektroniği ve Uçak Gövde Motor Bakım bölümleri bulunan okul, bu yıl onlara yeni bir bölüm daha ekledi.

Hava Trafik Kontrol…

Bu yıl ilk kez öğrenci kabul edilen bölümle ilgili üniversiteye ait internet sitesinde bilgiler veren üniversite, sitesinde mesleki tanım ve çalışma alanlarına ilişkin bilgilendirmeler yapıyor. Bilgilendirme kısmında dersler ve bölüm müfredatına ilişkin detaylar da yer alırken Airporthaber, üniversitenin bu bölümde eğitim verme yetkisi bulunmadığı bilgisine ulaştı.

Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü’nün sık sık  tercih yapacak öğrencilere yönelik, tercih edilen okulların yetkisi olup olmadığı uyarılarına rağmen bir çok adayın tercih listesine giren bölümün, yetkilendirilmemiş olduğu ortaya çıktı. SHGM kaynaklarından Nişantaşı Üniversitesi’nin Hava Trafik Kontrol bölümünün yetki kapsamında olmadığı bilgisine ulaşılırken, bu alanda eğitim verme yetkisinin sadece Anadolu Üniversitesi’nde ve DHMİ’de olduğu vurgulandı. Öte yandan, Airporthaber’in, “ Nişantaşı Üniversitesi’nin Hava Trafik Kontrol bölümü için yetkisi var mı?” sorusuna üniversitenin “evet” cevabı vermesi de dikkatlerden kaçmadı.

©AirportHaber

Nişantaşı Üniversitesi’nde skandal!

Facebook Yorum

Yorumlar Tüm Yorumlar (36)

Delta ~ 2 yıl önce
Değerli arkadaşlar 28.04.2019 tarihi itibariyle Nişantaşı Üniversitesi TÜBİTAK-HAVELSAN ve DHMİ ortak üretimi YERLİ VE MİLLİ SİMÜLATÖR EĞİTİMLERİNE Sivil Havacılığın mihenk taşı DHMİ Personelinin riyasetinde başlandı. SHGM Onay süreci de kısa bir süre içerisinde tamamlanınca ayrıca değerlendirme yaparız. Gelinen nokta itibariyle en başta Nişantaşı Üniversitesine, Devlet Hava Meydanları ve Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü olmak üzere emeği geçen herkese teşekkür ediyorum. Türkiye Cumhuriyetinin genç ve dinamik gençleri; Cumhuriyeti biz kurduk onu yaşatacak ve yükseltecek sizlersiniz diyen Atamızın izinde ülkemizi atamızın işaret ettiği muassır medeniyet seviyesine çıkarmak için siz yürüyün bizde sizinle yürüyelim.Durmak Yok Yola Devam....

Yanıtla

Kalan karakter 1000
dhmi ~ 2 yıl önce
birgün tüm bunların hepsi düzelicek buna hepiniz emin olablirsiniz

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Hazar ~ 4 yıl önce
habere yorum yapan Delta ve Ozan okulun idari personelleri o yüzden çok da ciddiye almayın durumu kurtarmaya çalışıyorlar :)

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Delta ~ 4 yıl önce
Değerli Arkadaşlar Öncelikle şunu söyleyeyim Delta olarak ben Üniversite çalışanı değilim. Ancak şunu açıklıkla ifade etmekte fayda var.Nişantaşı Üniversitesi yıllar sonra Ülkemizde ATC okulu olarak ikinci bir bölümü hizmete açmıştır.Önce YOK izni sonra Laboratuvar ve Simulator sınıfları kurulur mantıklı olanda budur.YOK den onay alamazsınız ne işe yarar simulator,radar vs.Kaldı ki haklısınız Nişantaşı Üniversitesi bu işi yapamadı YÖK Kanunu var kayıt yaptıran arkadaşlar aynı okulda bölümde okumak zorunda değilmi mürekkep dokunmuş arkadaşlar kayıt yaptıran gençler Anadolu Üniversitesine gider iyi de olur hani olmaz mı olur olur
bravo ~ 4 yıl önce
Bir de üstüne para verecek olanlar var bu üniversiteye çok yazık. Biraz araştırıp,düşünmek zor bişey değil; beyin yorar ama iyidir yani.

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Ozan Altuntaş ~ 4 yıl önce
Türkiye Cumhuriyeti'nde üniversitelerin bölüm açma ve eğitim yetkilendirmesi Yüksek Öğretim Kurumu tarafından yapılır ve yetki alan bölümler tercih kılavuzunda yer alır (bknz:2106 Tercih kılavuzu, bknz: 2547 sayılı YÖK kanunu), bu koşulları yerine getirmiş bir üniversite hakkında bu tip spekülasyonlar yaratıp tercih edip hak kazanan öğrencilere stres yaratmaktan ne tür bir haz alıyorsunuz anlam verebilmek mümkün değil.

Yanıtla

Kalan karakter 1000
ya çok biliyosun ~ 4 yıl önce
çok biliiyosun ama yanlış biliyosun hava trafik bölümü shgm tarafından onaylanmak zorunda. aksi taktirde öğrenci hava trafik kont. belgesi alamaz. yönetmelik numarası vermiyorum ki araştır.
kabin hizmetleri ~ 4 yıl önce
Bende bu yıl kazandım ve kayıt oldum okula çok istiyorum havacı olmayı kabin memuru olmayı bu tarz haberler görünce korkuyorum uşak üniversitesini kazandım şimdi bize 2 yıl boyunca verilecek olan eğitim boşuna mı yani

Yanıtla

Kalan karakter 1000
kabin hizmetler ~ 4 yıl önce
konuyla ne alaka
kabin hiz ~ 4 yıl önce
Konuyla ne alaka mi sonucta bir üniversite bölümünden bahsediyoruz ve shgm den eğitim için onaylı olmadığı söyleniyor şimdi ben 2 yıl bu tarz bir bölüm okuycam ya benim bölümde de yetki yoksa eğitim için
shkhb ~ 4 yıl önce
kardeşim boşuna okuyacaksın onu bilde
kabin hiz ~ 4 yıl önce
Niye boşuna yani neden böyle dusunuyorsunuz
niye mi ? ~ 4 yıl önce
Arkadaşlar diyelim bir yerde KM için alım olacak mesela THY de ne yapıyoruz THY sitesinden başvuru yapıyoruz sonra boy kilo ve görünür yerde en ufakta olsa dövme kontrolü sonra ok derlerse ekranda ing sınav eğer level 1 i geçerseniz 2 ye ve 3 gibi aşamaları var yetersizseniz zaten o anda sınavınız biitiyor ne oldu bir daha alım açılırsa onu bekleyeceksiniz yada benzer şartlardaki diğer firmalarda başvuru yapacaksınız. İşte bunun için bu okulda 2 yıl harcamak yazık ha geçebiliyorsanız başka bölüme geçin.allah yardımcınız olsun ama para tuzağı ve boş vaatler bunlar. Okula sorun herhangi bir firma ile iş garantileri varmıymış ?
kabin hiz ~ 4 yıl önce
Ben devlet üniversitesi kazandım bu birincisi ikincisi okul girerken mülakata girdim boy kilo vs. Üçüncüsü dersleri incelediğim de mesleki anlamda eğitim veriyorlar elbette 2 yılın ardından hemen bize iş verilmiyor önce sınavları deniycez bu sınavların ardından aldığım mesleki eğitim ile zaten farkımızı ortaya çıkartıcaz yani diğer bir bölümden mezun olduğumuzda da hemen is imkanı yok diğer bölümler dede karşımıza KPSS çıkıyor mesela ben bu sektörde tutanabilecegimi dusundugum bu mesleği yapabilecegimi dusundugum için seçtim okul bitince elbette bize hemen iş vermiyecekler
Delta ~ 4 yıl önce
YÖK Onayıyla açılmış bir Üniversite ki Bölümünün SGHM den lisans almasında sıkıntı olmaz. Kaldı ki Anadolu Üniversitesinin her yıl 15 olan kontenjan sayısı özel şartlar (İYİ BİR REFERANS) gözönüne alındığında Nişantaşı Üniversitesini tebrik ediyorum. Daha çok Kontrolör daha iyi Gelecek adına iyi bir fırsat. Kim ne desin 1O NUMARA 5 YILDIZ BİR İŞ YAPMIŞLAR.TEBRİK EDİYORUM.

Yanıtla

Kalan karakter 1000
atc ~ 4 yıl önce
bilip bilmeden insanları yanlış yönlendirmeyin..hava trafik eğitimi ne pilotaja ne hostesliğe benzer.çok özeldir ve eğitimcisi türkiyede kısıtlıdır.tek işveren dhmi dir ki aynı zamanda eğitimini verir.ayrıca anadolu ünv vardır dhmi elinde olsa o mezunları bile almama eğilimindedir.saçma ama ne yazık ki böyle.yök onayı bilmem ne lisansı hikaye anlatıp çocukları yanlış yönlendirmeyin.verirler bir sürü para sonra kalırlar sap gibi açıkta mezun olunca
delta ya ~ 4 yıl önce
dostum yetkileri YOK deniyor buradan mezun kişi nerede iş bulacak şakamı yapıyorsunuz siz. SHGM nereye eğitim yetkisi verirse o okuldan mezun kişiye lisans verir siz sadece okul diploması alıp onla iş ararsınız . o yüzden yanlış yönlendirmeyin insanları.
Delta ~ 4 yıl önce
Sapla samanı hep beraber göreceğiz arkadaşlar 1,1.5 yılda asistan hv.trf.kontrolörü olunca olur, üniversite yeni bölüm açınca istemezük sevsinler sizi 1 ÜNİVERSİTE YETKİ ALMAYACAĞINI BİLE BİLE BÖYLE BİR ŞEY YAPAR MI 2 YETKİ ALMADAN SINIF LABORATUVAR SIMILATOR SINIFINI AÇTI YOK DE YETKİYİ VERMEDI NE YAPACAKLAR KULE SIMILATOR ÇORBASI MI İÇECEKLER TÜRKİYE DE DİRENÇ ADI ELEŞTİRİ VARKEN HER ŞEYİ BİZ BİLİRİZ VARKEN NE YAZARSAZ YAZ 4 YIL SONRA BU SAYFAYI KALDIRMAZLARSA SON SÖZÜ MÜ O ZAMAN SÖYLERİM
Delta önce bil ~ 4 yıl önce
Bu üniversiteye alınan öğrencilere yazık, verdiklere paralarada aynı şekilde eğer ki bir üniversite neden durup dururken bölüm açsın diyorsun izin alamayacakmı diyorsun, evet alamaz. Daha önce hava trafik kontrol bölümü açan şu anda ne olacağı belli olmayan THK üniversitesi en güzel örnek, oradaki kadrolara baksınlar bir de Nişantaşı Üni. burada nitelikli dolandırıcılık var. Bir araştır bu adamlar neden öğrenci alamamış THK üniversitesinde hava trafik bölümü için. Eğer diyorsan kör topal parayı veren bölüme kayıt yaptırdı öyle veya böyle üniversite bitirecek o ayrı.
açıklasınlar ~ 4 yıl önce
Bir arkadaşımın oğluda Gedik Y.O. kabin hizmetleri bölümünü kazanmış. Bölümün amacı Host / Hostes yetiştirmekmiş. Herhangi bir yerle bu okulların anlaşması varmı eğer yoksa zaten herhangi bir şirkete girdikleri zaman 3 aay falan eğitim alacaklar. Bu okulun amacı nedir hele birde yetkileri de yoksa İMDAT yani. Yazık bu gençlere bu çocuklar okul bitince hemen uçacaklarını zannediyorlar.

Yanıtla

Kalan karakter 1000
umut ~ 4 yıl önce
Bu okulların yaptığı umut tacirliğidir. hiç birinin bir yerle anlaşması olduğunu sanmıyorum. bu okullara vereceğiniz paraya gidin dünyayı filan dolaşın en azından anılarınız kar kalır yanınıza.
Bir bölümün açıklaması için yök izni alması lazım ~ 4 yıl önce
Diye biliyorum

Yanıtla

Kalan karakter 1000
şaşırmam! ~ 4 yıl önce
Tam bir M.Sarıgül klasiği...!

Yanıtla

Kalan karakter 1000

Yorum Gönder

Kalan karakter 1000