14 Şubat 2019, Perşembe 09:00:02

DHMİ karpuz gibi ikiye ayrılacak!

Devlet Hava Meydanları İşletmeleri Genel Müdürlüğü’nün yapısında radikal değişiklikler alınması kararı alındı. Yeni yapı nasıl olacak?
  • Arkadaşlar DHMİ çalışan maaşlarında azalma olacak mı? Ortalıkda böyle bir söylenti var...
  • Yarın öbürgün havuzda çırpınırken hatırlarsın bu yazdıklarımı çok bilmiş Serkan.
  • Adalet Kuleden ve Elektronikçi aynı kişiler.Tahmin edin bakalım kimlerden bu muadiller.
  • En iyisi gelme. Başka kuruma git.
  • yok öyle bir şey.
  • Arkadaşlar kesin bilgi; Hava trafik tek başına ayrılarak (bizsiz ve AIM'siz) yeni bir kurum olmak istiyor. Şu an ikna çabaları içerisindeler. Belki de çoktan ikna etmişlerdir. Diğer bütün hizmetleri dışarıdan hizmet alımı yapacaklarmış. Yeni genel müdür de büyük ihtimal bu kurumun başına geçecekmiş. Hayırlısı.
  • Biz hem dil puaniyla hemde kpss puaniyla bu kuruma atandik yetmedi drop olmadan basarili olduk.elektronikciler hak etmedikleri halde bizden daha fazla maas aliyorlar lutfen bu sacmaliga artik son verilsin biri yazmis elktronikciler haftada bir resete basiyorlar diye simdi soruyorum benim yaptigim o kadar riskli isin karsiligi bu mu avrupada benim emsallerimin maasini neden ben alamiyorum bize ayak bagi olan elektronikcileri de istemiyoruz
  • Çocukken Şehrimizde bulunan Havalimanının önünden den geçerken Havalimanında çalışanların hepsinin üstün zekalı, çalışkan, başarılı olduklarını zannediyordum. O yaşlarda Amerikan filmlerinde Havalimanların da çalışanlar öğle anlatılırdı çünkü. Sonra Allah nasip etti (Allah rahmet eylesin Ecevittin çıkardığı Memurluk Sınavı Sayesinde) O Havalimanında çalışma imkanım oldu. Birde ne göreyim Havalimanında çalışanların çoğunun eğitim seviyesi yetersiz, iletişim kurmasını bilmeyin, konuyu anlatsan da anlamayan bunlara rağmen kasıntımı kasıntılı insanların olduğuna şahit oldum. İlerleyen zamanlarda asgari ücretle iş bulamayacak (bende dahil) insanların (istisnaları elbette var)Müdür yapılmasına şahit oldum. Tam bir hayal kırıklığı yaşadım. Ancak bunlara rağmen işimizi en iyi şekilde yapıp, birbirimizi kırmamalıyız. Kurumumuza sahip çıkmalıyız.
  • Sayın EN-Route cu seyrüseferci arkadaşlar nedir bu ARFF den alıp veremediğiniz.kurumda en düşük tazminatları biz alıyoruz.bizim maaşımız artı tazminatımızın toplamı sizin aldığınız sadece tazminatlar kadar bile değil.aşcı yamağı bakıcı korucular bile 2.guruptayken bizler milyon euroluk araçlar kullanan arff ciler 3.gurupdan para alıyoruz.çok mu gözünüze battı.emin olun size bir haksızlık yapılıyorsa bize 1000 yapılıyor.ARFF Memuruyuz ama normal memur kadar bile tazminat alamıyoruz.....
  • ayetle çok güzel izahı yapılmış ama para hırsı kibir bazılarının gözünü bürümüş malesef. çok şükür ki öbür tarafta herkes eşit olacak...

Devlet Hava Meydanları İşletmeleri Genel Müdürlüğü’nün yapısında radikal değişiklikler alınması kararı alındı. Yeni yapı nasıl olacak?

Türk sivil havacılığının son yıllardaki gelişimi ile birlikte sektöre ayak uydurmak için daha hızlı hareket etmek zorunda olan DHMİ’nin yapısında radikal değişiklikler yapılacağı öğrenildi. Türkiye’de bulunan havalimanlarının işletilmesi, Türkiye Hava sahasındaki hava trafiğinin düzenlenmesi ve kontrolü görevini yürüten Devlet Hava Meydanları İşletmesi(DHMİ) Genel Müdürlüğü, iki birimi birbirinden ayırarak hareket kabiliyetini artıracak.

AirportHaber’in edindiği bilgiye göre,1984 yılından bu yana Kamu İktisadi Teşebbüsü olarak faaliyet gösteren DHMİ, Hava Seyrüsefer Daire Başkanlığı ve İşletme Daire Başkanlığı birimlerini birbirinden ayırarak ikiye bölünecek. Hava seyrüsefer birimi, adından da anlaşılacağı üzere Türkiye’deki tüm hava sahası operasyonunu idare edecek. İşletme ise sadece kiralara bakacak.

KİRALAR VARLIK FONUNA!

Ziraat Bankası, Halkbank, THY, TPAO, Botaş ve Çaykur gibi birçok kurumdaki kamu hisselerinin 2017 yılında Varlık Fonu’na devredilmesinden sonra DHMİ’nin de fona devredilmesi çok konuşulmuştu. Ancak geçen süreçte buna ilişkin somut bir adım atılmasa da, DHMİ’nin seyrüsefer ve işletme olarak ikiye ayrılmasından sonra işletme tarafının topladığı kira gelirlerinin Varlık Fonu’na aktarılacağı öğrenildi.

Türkiye’deki Atatürk Havalimanı, Antalya, İzmir, Bodrum, Dalaman ve Ankara Esenboğa gibi yap işlet devret modeli ile inşa edilen havalimanlarından her yıl hatırı sayılır miktarda kira geliri bulunan DHMİ’nin, milyonlarca TL’yi fona devretmesi bekleniyor.

YATIRIMLAR ALT YAPI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ’NE

Öte yandan, DHMİ’nin yatırımları da bir başka kuruluşa bağlanacak. İddiaya göre DHMİ’nin yatırımları da Alt Yapı Genel Müdürlüğü’ne bağlı olarak yürütülecek.

©AirportHaber.com ÖZEL

DHMİ karpuz gibi ikiye ayrılacak!

Facebook Yorum

Yorumlar Tüm Yorumlar (683)

Elif ~ 1 ay önce
Arkadaşlar DHMİ çalışan maaşlarında azalma olacak mı? Ortalıkda böyle bir söylenti var...

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Kurumsal Kimlik ~ 1 ay önce
Kurumun işletme ve seyrüsefer olarak ikiye ayrılacağı kesin gibi. Çalışmalarda sona gelindiği söyleniyor. Belki yıl sonuna kadar gerçekleşir. Seyrüsefer gelirlerinden mahrum kalacak işletme kısmında kalacak personelin maaşlarının çok fazla düşmemesi için (en azından fazla tepkiye yol açmayacak şekilde bir düşüş için) bir çalışma yapılıyormuş ancak söylentiye göre vazgeçilmiş. Görünen o ki işletme kısmı bir miktar maaş kaybı yaşayacak. Ancak zaten havacılık tazminatı maaşta çok fazla yer tutmadığından düşüşler pek önemsenmeyecek. Seyrüsefer kısmı için de söylentiler pek iç açıcı değilmiş. O konuda fazla bir söylenti yok. Bütün bunlar söylenti tabi. Herkes sıkı bir şekilde çalışmalarına devam etmeli, söylentilerden etkilenmemeli. Allah devletimize milletimize zeval vermesin. Allaha emanet olun.
Elektronikçi ~ 3 ay önce
Yarın öbürgün havuzda çırpınırken hatırlarsın bu yazdıklarımı çok bilmiş Serkan.

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Eloktronokcu colol ~ 3 ay önce
Sen de hele bakalim yegenim kimsin necisin bu kuleci oluyon bu eloktronokci.elektronikciler havuzda cirpinacak da sen guneslenecek misin
Serkan ~ 3 ay önce
Ssy yardımcı cihazları haberleşme frekansları ve gözetim sistemlerinin tam olarak neye hizmet ettiğinin bilincinde olmayan biri havuzda olmalı bencede. O gün gelince görüşürüz inşallah sende bu yazdıklarımı unutma.
Serkan ~ 3 ay önce
Adalet Kuleden ve Elektronikçi aynı kişiler.Tahmin edin bakalım kimlerden bu muadiller.

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Atma Rıza ~ 3 ay önce
Kimlerden söyle de bilelim genç
sen ~ 3 ay önce
En iyisi gelme. Başka kuruma git.

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Asparagas ~ 3 ay önce
yok öyle bir şey.

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Elektronikçi ~ 3 ay önce
Arkadaşlar kesin bilgi; Hava trafik tek başına ayrılarak (bizsiz ve AIM'siz) yeni bir kurum olmak istiyor. Şu an ikna çabaları içerisindeler. Belki de çoktan ikna etmişlerdir. Diğer bütün hizmetleri dışarıdan hizmet alımı yapacaklarmış. Yeni genel müdür de büyük ihtimal bu kurumun başına geçecekmiş. Hayırlısı.

Yanıtla

Kalan karakter 1000
hatırla ~ 3 ay önce
8-10 yıl önce HSS d. bşk. elektronik hizmetlerini dışarıdan almak için araştırma yapmış diye duymuştuk . halihazırda dhmi elektroniğin 1 liralık maliyetine karşı aynı iş için özel firmalar 5 lira teklif edince arkalarına bakmadan o defteri kapadılar
Atsep ~ 3 ay önce
Bundan 12 yil once selexten teklif istemislerdi sadece bakim sozlesmesi bile suandaki personel maliyetinin kat kat ustu isteyince o is rafa kalkmisti.ulkenin mali durumu ortadayken o is olmaz kaldi ki avrupadaki ansplerde atsep aim varken turkiyede niye olmayacak mantikli degil yapilan isin ses radar kayitlari vs stratejik onemine deginmiyorum bile.cns hizmetlerini dunyada taseronla yuruten belki 1 tane ulke yokken biz de mi olacak zaten maliyeti karsilanan kadro maliyeye yükü yok.
Serkan ~ 3 ay önce
Bunu yazan kesinlikle Elektronik personeli değil, öyle olsaydı yaptığı işin bilinci ve sorumluluğu ile böyle aptalca bir yorum yapmazdı.
Kuleden ~ 3 ay önce
Biz hem dil puaniyla hemde kpss puaniyla bu kuruma atandik yetmedi drop olmadan basarili olduk.elektronikciler hak etmedikleri halde bizden daha fazla maas aliyorlar lutfen bu sacmaliga artik son verilsin biri yazmis elktronikciler haftada bir resete basiyorlar diye simdi soruyorum benim yaptigim o kadar riskli isin karsiligi bu mu avrupada benim emsallerimin maasini neden ben alamiyorum bize ayak bagi olan elektronikcileri de istemiyoruz

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Atsep ~ 3 ay önce
Bu yorumu cidden bir atco mu yapti.elektonik size ne yapti da ayak bagi oldu olcayin agziyla konusmayin allah askina size ayak bagi olan,tatca ne zaman bir girisim yapsa diger derneklerin birlesip kapi kapi gezip biz de en yuksekten istemesi bunu da maliye kabul etmeyince tikaniyor butun gun birlikte calisiyoruz fdp de bir etiket bilgisi olmasa ucuslar duruyor isin stresi de fazlasiyla var butun gun yuz yuze bakip calistigin insanlari kucumsemen ayip oluyor eger gercek bir atco isen.dhmi de eln muhendisi olmak icin kpss 95 ustu yds de genelinin 90 ustu puani var hatirlatayim vasifsiz adam degiller hani
Kuleden ~ 3 ay önce
Ben birçok Havalimanında görev yaptım ama İngilizceyi doğru düzgün konuşan bir tane elektronikçi bile görmedim. Hatta birçoğunun kuruma girişine bakın KPSS diye bir şey de göremezsiniz. Neyse ben şimdi İngilizcemi yarıştıracak değilim. Ama artık yeter!!! Bende yaptığım işin karşılığı olan ücreti almak istiyorum. Bunun için de çalışan değerli büyüklerimiz var. Bizim ücretlerin yükselmesi elektronikçilerden ve de diğer birimlerden ayrılmamız koşuluyla olacaksa ki inancım o yöndedir inşallah onun zamanın da gelmesi yakındır.
kulecilere ~ 3 ay önce
önce hemen yanınızda aim var iyi bakın
Serkan ~ 3 ay önce
Atsep tercümanlık yapmıyor mesleki yeterlilik derecesinde ingilizce yeterli, güvenli hss için tüm cns sistemlerinin (bu cns piyasada bilinen cns tezgahı değil bunuda not düşelim ayrıca!) 7/24 faal durumda olması için görevini en iyi şekilde yapıyor.Yaklaşma Yol kontrol ünitesinde görevli Atc çalışanı bunu biliyor, he kule!!! Ayrıca sende Atc personeli değilsin kuleci arkadaş.
Valla Doğru ~ 3 ay önce
Çocukken Şehrimizde bulunan Havalimanının önünden den geçerken Havalimanında çalışanların hepsinin üstün zekalı, çalışkan, başarılı olduklarını zannediyordum. O yaşlarda Amerikan filmlerinde Havalimanların da çalışanlar öğle anlatılırdı çünkü. Sonra Allah nasip etti (Allah rahmet eylesin Ecevittin çıkardığı Memurluk Sınavı Sayesinde) O Havalimanında çalışma imkanım oldu. Birde ne göreyim Havalimanında çalışanların çoğunun eğitim seviyesi yetersiz, iletişim kurmasını bilmeyin, konuyu anlatsan da anlamayan bunlara rağmen kasıntımı kasıntılı insanların olduğuna şahit oldum. İlerleyen zamanlarda asgari ücretle iş bulamayacak (bende dahil) insanların (istisnaları elbette var)Müdür yapılmasına şahit oldum. Tam bir hayal kırıklığı yaşadım. Ancak bunlara rağmen işimizi en iyi şekilde yapıp, birbirimizi kırmamalıyız. Kurumumuza sahip çıkmalıyız.

Yanıtla