18 Ağustos 2009, Salı 12:18:13

AHL'ye AB standardı getiriliyor

İstanbul Atatürk Havalimanı’ndaki pasaport bankolarına AB standardı getiriliyor...
  • Nasil alismissiniz, ya kuyrukta beklersin veyahut para pastirip gecersin demeye. Bundan baska bir durumu hayal bile edemiyorsunuz. Paran oldugu icin degil, insan oldugun icin hizmet gordugun bir yasami dusunemiyorsunuz bile. Bakin, bunlari istemek, ozlemek, dusunmek yasak degil. Yaziklar olsun sizleri bu hallere getirenlere.
  • geliş katındaki yeni yapılan pasaport kontuarları yapıldığından beri yeterli personel olmadığından kullanılmıyor..madem elinde yeterli polis yok niye açtın orayı?? milleti eski pasaport kontrolünün oraya yığıp da üstelik tav da genel teknik arıza var palavrasıyla tasarruf yapmak için klimaları minimum da çalıştırır, lambaları doğru dürüst yakmaz kimse de bunlara ses çıkarmaz ise herşey olur tabii... bilgi için yüksek sezonda new york , londra gibi alanlarda pasaport kontrolünde en az 1 saat beklersiniz çıt da çıkaramazsınız.....ben new york a giderken ahl de inanılmaz yoğunluk vardı yolcular bağırıyorlardı ama jfk inince kuyrukta tam 1 saat 40 dakika beklerken ahl de bağıranların çıtı çıkmıyordu..sıkar tabii ahl de kurt dışarda kuzu...
  • arkadaşım pasaport bankosunda 0 dakika beklemek istiyorsan hemen yanda cip terminal var.. oradan uç bi zahmet.. selametle.. burası uluslararası terminal. amerikada ingilterede olduğu gibi burada da bekleyeceksin. beklemek istemiyorsan da cip terminalden tıpış tıpış parayı bastıracaksın. nasıl otobüs kuyruğu, hastane kuyruğu, hatta laila reina kuyruğu varsa, makul düzeyde bir pasaport kuyruğu da olur,, her zaman da olacak.
  • Acmiyacaktin niye 100 banko yaptin? Ne olucak yani acsan 100 bankoyu, gelen rahatlikla gecse, ne olur yani? Kuyruk yok ise otursun gazete okusun senin polisin ne olmus yani? Bak o zaman kuyrugu kontrol eden bolge amirine bile gerek kalmaz. Birakin artik bu "YASSAHTIR" kulturunu.
  • Ben sana soyliiim. Beklemenin standarti "0" dakika olmali. Yav kardesim her basliga tabiiki elestirecegiz, internetin guzelligi burada. Ben kalkmis ne billim Kenya'dan gelmisim gecenin bir vakti. 6 saat ucmusum, beynim donmus. Kuyrukta beklemis haracimi vermisim. Pasportuma damga vurulmasi icin sifir dakika beklemesi lazim. O yuz tane banko acik olucak. Neden mi? O polislerin parasini fazlasiyla veriyor zaten yabancilar, adamlari birde niye bekletiyorsun? Adamlar orada kuyruk bekler iken bavullari asagida donup duruyor. Bas damgani insin adam bavulunu alsin, belki duty free de birseyler alir, sonra gider.
  • orada 100 banko olması, sürekli bu bankoların açık olacağı anlamına gelmez.bekleyen yolcu sayısı ve süresi standartları bellidir. ihtiyaç arttıkça bölge amiri daha fazla banko açılması için memur yönlendirir. ne tuhaf milletiz. ne başlık açılsa eleştirecek şeyler bulmaya çalışıyoruz. standartlara göre tadilat yapılacakmış işte,, memnun olmanız lazım. hem türkiye hem de tav adına. polis memuru arkadaşların arasında illaki işini hakkıyla yapan vardır her meslekte olduğu gibi. ama unutmayın ki onların emeğini küçüsemek işleri düzeltmez, daha da bozar...
  • Verin ordaki polislere 3 bin tl en ufak kaytarmada atarım diyin bak nasıl çalışıyorlar hepsi bi üşengeç iş yapmaya gönülleri yok millet kuyrukta bekliyo hiç umurunda değil ama bırakıp gidiyo sona sıradakilerede geçin öbür tarafa diyor bazen diğer ülke vatandaşı diyen yerde yolcu olmuyor ama polis var TC vatandaşında çok sıra var lütfedip bakmıyorlar bile pasaportuna sen yabancı değilsinki bakalım diyorlar.böle bir kafa yapıları var astığı astık kestiğim kestik davranışı içerisindeler.Hepsi kendini mülki amir zannediyor Vazgeçin artık bu davranışlardan.
  • Cikista pasaport kontrolu (devlet tarafindan) kaldirilsa bayagi bir rahatlar liman.
  • Ne zaman 100 tanesi ayni anda kullanilacak. Insanlar saatlerce kuyrukta bekliyorlar. Hemde Turkiye vizesi, yani harac, verdikten sonra. 3 lira maasla calisan 100 tane polis niye almaz bu adamlar. Ne yapiyor, paspartun numarasini giriyor sonra Dank diye damga vuruyor, oturdugu yerden. Corumlu su ise bir el atsana.

İstanbul Atatürk Havalimanı’ndaki pasaport bankolarına AB standardı getiriliyor. Böylece yeniden yapılacak olan bankolar eskisine göre daha yüksek olacağı için polis ve yolcu aynı seviyede olacak.

Dış Hatlar geliş ve gidiş katında bulunan 100 pasaport bankosu, 10 yıllık ömrünü doldurdu. Standart dışı olan bankolarda polis işlem sırasında karşısında ayakta duran yolcudan 40 cm aşağıda kalıyor ve yolcuyu cepheden göremiyordu.

Avrupa standartlarına göre bankoların eşit seviyede ya da yolcudan bir miktar yüksekte olması gerekiyor. Şu anki sistemde ikişerli bankoların arasında polislerin birbirleriyle irtibatını kesen panel bulunuyor.

Yeni bankoların arasında yarım bir cam bulunacak. Böylece memurlar birbirlerini yerinden kalkmadan denetleyebilecek. Deneyimli her memurun yanına yeni bir memur konularak adaptasyonu sağlanacak. Yıl sonuna kadar TAV Holding tarafından yerlerine yerleştirilecek olan bankolarda kamera sistemleri de yüksek çözünürlüklü, daha teknolojik sistemlerle değiştirilecek. Polislerin elle yaptığı pasaport işlemleri artık optik okuyucuyla yapılacak.

AHL'ye AB standardı getiriliyor

Facebook Yorum

Yorumlar Tüm Yorumlar (9)

Misafir ~ 13 yıl önce
Nasil alismissiniz, ya kuyrukta beklersin veyahut para pastirip gecersin demeye. Bundan baska bir durumu hayal bile edemiyorsunuz. Paran oldugu icin degil, insan oldugun icin hizmet gordugun bir yasami dusunemiyorsunuz bile. Bakin, bunlari istemek, ozlemek, dusunmek yasak degil. Yaziklar olsun sizleri bu hallere getirenlere.

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Misafir ~ 13 yıl önce
geliş katındaki yeni yapılan pasaport kontuarları yapıldığından beri yeterli personel olmadığından kullanılmıyor..madem elinde yeterli polis yok niye açtın orayı?? milleti eski pasaport kontrolünün oraya yığıp da üstelik tav da genel teknik arıza var palavrasıyla tasarruf yapmak için klimaları minimum da çalıştırır, lambaları doğru dürüst yakmaz kimse de bunlara ses çıkarmaz ise herşey olur tabii... bilgi için yüksek sezonda new york , londra gibi alanlarda pasaport kontrolünde en az 1 saat beklersiniz çıt da çıkaramazsınız.....ben new york a giderken ahl de inanılmaz yoğunluk vardı yolcular bağırıyorlardı ama jfk inince kuyrukta tam 1 saat 40 dakika beklerken ahl de bağıranların çıtı çıkmıyordu..sıkar tabii ahl de kurt dışarda kuzu...

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Misafir ~ 13 yıl önce
arkadaşım pasaport bankosunda 0 dakika beklemek istiyorsan hemen yanda cip terminal var.. oradan uç bi zahmet.. selametle.. burası uluslararası terminal. amerikada ingilterede olduğu gibi burada da bekleyeceksin. beklemek istemiyorsan da cip terminalden tıpış tıpış parayı bastıracaksın. nasıl otobüs kuyruğu, hastane kuyruğu, hatta laila reina kuyruğu varsa, makul düzeyde bir pasaport kuyruğu da olur,, her zaman da olacak.

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Misafir ~ 13 yıl önce
Acmiyacaktin niye 100 banko yaptin? Ne olucak yani acsan 100 bankoyu, gelen rahatlikla gecse, ne olur yani? Kuyruk yok ise otursun gazete okusun senin polisin ne olmus yani? Bak o zaman kuyrugu kontrol eden bolge amirine bile gerek kalmaz. Birakin artik bu "YASSAHTIR" kulturunu.

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Misafir ~ 13 yıl önce
Ben sana soyliiim. Beklemenin standarti "0" dakika olmali. Yav kardesim her basliga tabiiki elestirecegiz, internetin guzelligi burada. Ben kalkmis ne billim Kenya'dan gelmisim gecenin bir vakti. 6 saat ucmusum, beynim donmus. Kuyrukta beklemis haracimi vermisim. Pasportuma damga vurulmasi icin sifir dakika beklemesi lazim. O yuz tane banko acik olucak. Neden mi? O polislerin parasini fazlasiyla veriyor zaten yabancilar, adamlari birde niye bekletiyorsun? Adamlar orada kuyruk bekler iken bavullari asagida donup duruyor. Bas damgani insin adam bavulunu alsin, belki duty free de birseyler alir, sonra gider.

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Misafir ~ 13 yıl önce
orada 100 banko olması, sürekli bu bankoların açık olacağı anlamına gelmez.bekleyen yolcu sayısı ve süresi standartları bellidir. ihtiyaç arttıkça bölge amiri daha fazla banko açılması için memur yönlendirir. ne tuhaf milletiz. ne başlık açılsa eleştirecek şeyler bulmaya çalışıyoruz. standartlara göre tadilat yapılacakmış işte,, memnun olmanız lazım. hem türkiye hem de tav adına. polis memuru arkadaşların arasında illaki işini hakkıyla yapan vardır her meslekte olduğu gibi. ama unutmayın ki onların emeğini küçüsemek işleri düzeltmez, daha da bozar...

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Misafir ~ 13 yıl önce
Verin ordaki polislere 3 bin tl en ufak kaytarmada atarım diyin bak nasıl çalışıyorlar hepsi bi üşengeç iş yapmaya gönülleri yok millet kuyrukta bekliyo hiç umurunda değil ama bırakıp gidiyo sona sıradakilerede geçin öbür tarafa diyor bazen diğer ülke vatandaşı diyen yerde yolcu olmuyor ama polis var TC vatandaşında çok sıra var lütfedip bakmıyorlar bile pasaportuna sen yabancı değilsinki bakalım diyorlar.böle bir kafa yapıları var astığı astık kestiğim kestik davranışı içerisindeler.Hepsi kendini mülki amir zannediyor Vazgeçin artık bu davranışlardan.

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Misafir ~ 13 yıl önce
Cikista pasaport kontrolu (devlet tarafindan) kaldirilsa bayagi bir rahatlar liman.

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Misafir ~ 13 yıl önce
Ne zaman 100 tanesi ayni anda kullanilacak. Insanlar saatlerce kuyrukta bekliyorlar. Hemde Turkiye vizesi, yani harac, verdikten sonra. 3 lira maasla calisan 100 tane polis niye almaz bu adamlar. Ne yapiyor, paspartun numarasini giriyor sonra Dank diye damga vuruyor, oturdugu yerden. Corumlu su ise bir el atsana.

Yanıtla

Kalan karakter 1000

Yorum Gönder

Kalan karakter 1000