Uçak yakıtı yerine kurşunsuz benzin!

    Çok beğenilenler

  • B737 F/O 30 Kasım 2021, Salı 00:40:29 Türkiye'de uçuş eğitiminde çok büyük hatalar yapılmaya başlandı. Büyük ve köklü okullar bile (Ayjet dahil) öğrencilerin yanına yalnız uçuşlarında mutlaka safety pilot koyuyorlar. Aman yalnız uçarken pistten falan çıkar da haber oluruz kötü reklam olur bizim açımızdan diye korkuyorlar. Öğrenciyi değil prestiji düşünüyorlar. Safety ile yalnız uçulmaz/uçulmamalı. Geçenlerde eğitim aldığını bildiğim bir hostese de aynı tavsiyede bulundum. Benim çocuğum var o yüzden safety ile PIC uçuyorum demişti. Çok acı bir itiraf. Kardeşim senin çocuğun varsa hiç bulaşma bu pilotluk işlerine? Eskiden hostesler arasında estetik yarışı vardı şimdi sınıf atlama yarışına dönüşmüş bu ATPL alma işleri. Sonra lisans alınca üzülüyorsunuz neden işe giremedik diye. FI arkadaşıma da bahsettim bu safety hususunu. Abi öğrencilerin nerdeyse yuzde sekseni safety ile solo/pic uçmak istiyor öyle bir noktaya geldik dedi. Akıl alır gibi değil. Yazık. 3
    • İyi hoş ta 01 Aralık 2021, Çarşamba 16:48:48 Araya sokuşturduğunuz hosteslerde eskiden şu yarışı vardı şimdi bu yarışına dönmüş..şeklindeki yoruma ne gerek vardı. İnsanlar yaşamaya çalışıyor, bir yerden bir şekil kendini ve ailesini kurtarma derdinde. Yarıştıran sizsiniz bence. Muhteşem analitik zekası olan beyinlerle bir mesleğin sahibi olduğunuzu, kişilere izni sizin vereceğinizi falan mı sanıyorsunuz, size ne? Tavsiye verecek kadar oldunuz mu? Kimse birbiriyle yarışmıyor, yaşamaya çalışıyor! Kabinden kokpite geçen insanlar olması mı rahatsız etti? Tekrar soruyorum size ne? 32
  • Pilot 29 Kasım 2021, Pazartesi 15:57:05 Kaza raporlarının yayınlanması çok güzel oldu. Bu arada kaza raporlarının yayınlandığı sitede yakın zamanda Er-Ah uçuş okulundan bir öğretmen pilotun checklist kullanmadığı için 2 ay lisansının askıya alındığını, iniş öncesi checklist alışkanlığı olmadığı için iniş takımlarının açılmadan gövde üzerine inişin gerçekleştiğini de yazmanı beklerdik Murat. Tarafsızlık bunu gerektirir değil mi? Nitekim checklist kullanmamak bir öğretmen pilot ve öğrenci pilot için çok büyük bir hatadır. Tüm meslektaşlara emniyetli uçuşlar diliyorum. 4
    • Aynen 30 Kasım 2021, Salı 00:44:28 Burnu kaf dağında olan mutant değil miydi o? 0
  • Tüm yorumlar

  • Türkler kavga etmekten 13 Aralık 2021, Pazartesi 03:48:44 Kavga etmekten, ego tatmini yapmaktan fırsat bulursa, bizim insanlarımızda günün birinde tartışmayı öğrenecek. 0
  • Logo Light 02 Aralık 2021, Perşembe 20:26:47 Kabinci maaşı 4999 TL olmazsa bu ay içinde benzine de motorine de zam gelecek benden söylemesi uyarmadı demeyin sonra 2
    • Aynen 05 Aralık 2021, Pazar 16:12:28 Akraba evliliklerine de dur denilmezse artan beyin fakirliği en büyük fakirlik olacak demedi demeyin. 0
  • İş güç 01 Aralık 2021, Çarşamba 16:37:00 Kurumların işi gücü çalışana mobing, tehdit, yıldırma, gasp. Emir eri şeklinde çalışan bir "güya otorite!" var, hiçbir inceleme araştırma yapmadan sponsor olmuş ne istenirse imza atıyor,denetimler abuk sabuk.. çalışıyoruz göstermek için. Kimsenin derdi gerçekten hayırlı işler yapmak olmayınca, dolsun cebim dolsun cebim. Zaten liyakat yok yırtsa da yapamaz. Ülkeyi rezil ettiniz rezil abv. 0
  • Konudan alakasiz 01 Aralık 2021, Çarşamba 10:35:46 Bel fitigi baslangici ( herhangi bir agri uapmiyor) class 1 e engel midir? Bu durumu tecrubeleyen arkadaslar varsa bilgilendirirse cok sevinirim tesekkurler simdiden 1
  • FI 30 Kasım 2021, Salı 22:40:45 Bir uçuş okulunda FI olarak zaman zaman safety uçmak zorunda kalıyorum. Zorunda diyorum çünkü okul yönetiminin bile yalnız uçmaya gönderemediği "sözde" pilot adaylarının bir şekilde uçuşlarının tamamlanması gerek. Söylediklerinize harfiyen katılıyorum. Safety diye bizlerin uçakta bulunması demek kendi kendine karar vermesi gereken pilot adaylarının öz güvenini sıfırlamaktan başka birşey değil. 0
  • Kaza-kırım 30 Kasım 2021, Salı 21:20:24 Yazıda yazar kaza kırım raporlarının açıklandığını anlatmış; sevindim ama nereden okunabileceğini yazsa iyiymiş. Misal ben internette bulamadım. Yorumcular da goygoy. Biri de sormamış bu asıl sorulması gerekeni 3
    • Yazmış 01 Aralık 2021, Çarşamba 16:38:44 İlgili bakanlık ve ilgili inceleme merkezinin adı verilmiş, oraya mı bakıp bulamadınız ? 0
    • okuyucu 01 Aralık 2021, Çarşamba 17:57:16 "Ve o raporlar Ulaştırma Bakanlığı'na bağlı Ulaşım Emniyeti İnceleme Merkezi'nin internet sayfasına yüklendi." yok abicim, onu sormaya gerek yok, adamın yazdığını okusan ve google'da arasan yetiyor. önünüze hazır link mi gelmeli her zaman? 0
    • Davut 02 Aralık 2021, Perşembe 08:58:52 Yazıda "o raporlar Ulaştırma Bakanlığı'na bağlı Ulaşım Emniyeti İnceleme Merkezi'nin internet sayfasına yüklendi." denmiş. Bir zahmet internet sayfasına girin. Orada kaza raporları kısmı var. Hava aracı, deniz, demiryolu vs gibi birçok kaza raporuna ulaşabiliyorsunuz. Her şeyi hazır beklemeyin. 0
  • Ali İsmet Öztürk 30 Kasım 2021, Salı 17:33:00 Murat bey, uzun zamandan beri süre gelen ve hatta eski bir SHGM Genel Müdürü tarafından "kaza raporlarının yayınlanamamasının" 1982 Anayasası gereği (!) olduğunu ifade edilen, havacılık emniyet kurallarının tamamına aykırı, saçma sapan bir sürecin sona erdiğini haberini bu yazınızla öğrendim ve çok sevindim. Daha önceleri böyle bir uygulama yoktu, "delinin biri" kuyuya bir taş attı ve uçuş emniyeti adına büyük kayıplar yaşandı. Ümit ederiz ki bir gün bir başka deli kuyuya taş atmasın ... !!! Saygılarımla. 1
  • .... 29 Kasım 2021, Pazartesi 23:24:11 kesinlikle katılıyorum, yaptığım uçuşların 80%'i safety pilot ile beraberdi. Pek müdahale etmiyorlar ama gerçekten insanın canını sıkıyor bu durum. Aman ağzımızın tadı kaçmasın durumunda uçuş okulları. 1
    • Afa 30 Kasım 2021, Salı 11:47:01 Ben tam 100 saat yalniz uctum. İstesen de safety verilmezdi. 21
  • Yuz 29 Kasım 2021, Pazartesi 22:19:00 Yanlış hatırlamıyorsam 2007-2008 yıllarında erah in eski uçağı bu TC-YUZ . O zamanlar uçtum bu uçakla, tam bir hurda, motorda güç yok ne tırmanır ne hızlanır cinsi birseydi. Hala uciyooohhh 11
    • Uzay mekigi 26 Nisan 2022, Salı 23:34:00 O ucak o tarihten sonra kac kere yenilenmistir ndt testleri vs vs tabi bunlarin ne oldugnu biliyorsan , ucagin motoru da yeni overhaul dan geldi yani daha 200 saatlik motor ndt testleri yapildi yeniden boyandi vs vs , bilip bilmeden yorum yapmayin , eski ucak yoktur bakimsiz ucak vardir , 0
  • Macar Gulaş 29 Kasım 2021, Pazartesi 13:56:14 Türkiye'de hep eleştirilmeyen ve beğenilmeyen ama buna rağmen EASA ülkesi Macaristan'da PIC uçuşları ve PPL Solo uçuşları safety pilot olmadan yapılır. Sabahtan uçağın anahtarını, dosyasını alıp teknisyenden teslim alıp yakıtını koyar gidersin. Planına göre istediğin piste inersin, hatta pist parasını cepten bozuk paralarla ödersin :) Bunun dışında sanılmasın ki orada lisansı her cebine para koyup gelen Türk alıyor. Daha 4. veya 5. saatinde uçaktan indirilip okullardan yollanan birçok Türk arkadaş oluyordu. Orada eğitim evet eski uçaklarla tarlalarda veriliyor ama onların amacı genel havacı yani Private Pilot yetiştirmek. Burada her gelene Line Pilotu olacaksın diye gaz vermiyorlar. Buraya döndük baktık ki Türkiye'de sistem PPL alırken solo uçuşlarda bile yanında safety pilot, tertemiz asfalt pist, önüne gliderlar aniden çıkar mı korkusu yok... Ne güzel kolaylaştırılmış burada işler. 10
    • Supheli 30 Kasım 2021, Salı 11:49:37 Bir ucaga 4 kisi binip birisinin ucup hepsinin loga ucus yazdigini da duyduk 79
    • EASA Macaristan 30 Kasım 2021, Salı 12:55:06 PIC ucuslarin safety'siz yapildigina emin misin :) ??? 8
    • EASA Macaristan'a 30 Kasım 2021, Salı 22:14:42 PIC uçuşlarda safety almak için ekstra 20-30 euro ödemek gerekli ancak maliyet artmasın diye kimse almıyor. Zaten oradaki hocalar güvendikten sonra kimse safety ile çık demiyor. Al anahtarı koy yakıtı git. Şüpheli yazan arkadaş, duyduk ettik. Kanıt var mı? Yok..Orası EASA ülkesi, herhangibir şikayette ATO'yu değil otoriteyi bile hoplatırlar. Uçakların %80'i Cessna 152 zaten 2 kişilik. Nasıl 4 kişi uçacak? Kaldı ki ATO'ların uçuş planlama saatlerinin olduğu web siteleri direk otoriteye bağlı. Günlük raporu çekiyorlar. Aynı registerlı uçağa nasıl aynı blok saate yazabilirler? Mantıksız.. Macar Gulaş yazmış, uçaklar eski doğru, tarlaya iniliyor doğru. Ama adamlar genel havacılıkta kendi başının çaresine bakacak pilot yetiştiriyorlar. Türkiye'de hangi okulda emergency yapacağız diye gerçekten emergency iniş yaptırıyorlar? Macaristan'da yeni budanmış mısır, buğday tarlasına inmeyeni emergency yapmamış varsayıyorlar. Aman uçağım çizilmesin, aman sert girmeyeyim yok orada. 1
  • vayy 29 Kasım 2021, Pazartesi 13:47:30 Murat abi veterineri,maliyeciyi,su ürünlerini geçtim ama yanımda oturan fo kebabcı dukkanı ısletıyordum devredıp kursa gıttım lısansı aldım dedıgı anda olay bıttı bende 4
    • non 30 Kasım 2021, Salı 17:41:24 Vakti gelince mevzunun sadece lisans almak olmadığını anlarlar... 0
  • pilot 29 Kasım 2021, Pazartesi 12:44:11 Murat bey iyi hoşta sizde pilot eğitimini yarıda bırakmışsınız deniyor. Tek başına uçmaktan çekinip PPL lisansı bile alamamışsınız. Bu uyarı dolu yazıyı keşke başkası yazsaymış. 4
    • Mark 30 Kasım 2021, Salı 00:48:41 Bu ayrıntıyı hatalı yakıt kullanımıyla ilgisini nasıl kurdun? 0
  • ... 29 Kasım 2021, Pazartesi 01:45:44 Türkiye'de Pic uçuşlarının içi çok boşaltıldı. Adı üstünde "pilot in command". Uçuş ile alakalı her türlü sorumluluk pic olarak uçan kişide olmalı ve uçuşta yalnız olmalı. Zaten amaç pilota sorumluluk alıp, uçuşun her safhasında karar verebilme yetisi kazandırmak. Ama Türkiye'de her şey fabrikasyona döndü. Teknisyen önüne uçağı koyuyor, yanında safety pilot her duruma müdahil oluyor, 80 küsür saaatlik uçuşun yarısında kumanda kimde belli bile değil. Yetkililerin umurunda mı? Tabii ki değil, uçuş okulları darphane gibi pilot yetiştirsin gerisi önemli değil. 6
    • PIC mi dediniz? 29 Kasım 2021, Pazartesi 14:52:35 Kimse kimseyi kandırmasın. Bu uçuşlar PIC falan değil. Copilot olarak uçuyorlar. Otorite de bu uygulamaya izin veriyor. 2
    • Pilot in command 29 Kasım 2021, Pazartesi 15:45:31 Daha iyi açıklanamazdı.ağzınıza sağlık. 2