THY’nin pilot adayı ilanındaki yaş detayı – İstanbul Havalimanı’nda yakıta su karıştı!

    Çok beğenilenler

  • Aday adayı 19 Haziran 2019, Çarşamba 13:03:29 Burada en kötü durum süreçte belli aşamaya gelenlere oluyor. Eğer hiç başvurmasaydım zaten kısmet deerdim. Ama sürece 1 seneden fazla emek vermiş. Toefl , dlr , crm aşamalarını geçmiş pilotluk sevdası yüksek bütçeli bir bilgisayar alıp eve ekipman kurarak similasyonda çalışmış biri olarak bu yapılan gerçekten de bizleri üzüyor. Ben eğer 34 yaşında çocuk sahibi olarak belli bir konumda çalışmakta iken o kısıtlı zamanda bu kadar aşamayı geçebiliyorsam akademiye kabul edilirsem emin olun ki yaşın aslında sorun olmadığını kanıtlama şansımız olacak. En azından kurul retest olarak dileğim bu emeklerimiz boşa gitmesin 5
  • 88li 20 Haziran 2019, Perşembe 10:55:39 Sayın yetkili, Yaş kriterinizi değiştirip değiştirmemek elbette ki sizin elinizde ama özel bir durum olarak sürece katılanlara mail atıp tekrar dahil edebilirsiniz. Biz bu süreçte elensek kabul edeceğiz. Bizler eğitimler alıp eksiklerimizi tamamlayıp, dil belgemizi alıp, sürece kaldığımız yerden devam etmek isteyen ve bunun için başvuru bekleyen yüzlerce adayız. Kendimizi, gelişimimizi göstermek istiyoruz, biz bu iş için en özverili kitleyiz. Bunun yanı sıra daha önce Şubat ayında açtığınız ilanınız bu yıl Hazıran ayında açıldı ve bu da bize zaman kaybettirdi. Süreç önceki dönemlere göre zaten daha uzun sürüyor, örneğin 29 yaşında sürece katılan biri bir kere dlr’dan retest olsa minimum 8-9 ay kabediyor. Bu aday Crm’den de retest olsa bitti yaş 30-31. Lütfen bukadar insanın çabasını yok saymayın. 2
  • Tüm yorumlar

  • Sür eşeği Niğdeye 23 Haziran 2019, Pazar 09:36:25 35 yaşında pilot milot olunmaz .Hayatta hiçbirşey başaramamış pilot olacak onuda beleşe getirmeye çalışıyor.Üstelikte sınabdan kalmış tekrar hak istiyor.Geçeceksin o işi 59
    • 123 24 Haziran 2019, Pazartesi 16:53:12 Hayatta hiçbir iş başaramamış mı? Nereden biliyorsun başaramadığını? Sizin ilan şartlarından haberiniz var mı ya? Lütfen link falan atalım da bir göz gezdirin lütfen. O şartları sağlayan adamların işsiz olabileceğini nerden düşündünüz acabaaa??? En az üniversite mezunu, sayısal alt yapısı olan, iyi derecede İngilizce bilen biri nasıl işsiz oluyor biri beni aydınlatabilir mi? 5
    • 123 e 26 Haziran 2019, Çarşamba 16:30:54 Tani bir iş sahibi olmak sizin için başarı sayılıyor olabilir hadiii niğdeye 27
  • Ağlasanızda bağırsanızda 23 Haziran 2019, Pazar 08:13:03 Adam kuralı koymuş sabaha kadar bağırsanız değişmez .Bu yaşa kadar ne iş yaptıysanız o işe devam. Havacılık sevdanız pilot maaşları artınca depreşti değil mi .Birde uyduruktan bir dlr sınavını geçemeyip kalanlar var , kaldıysan bari ses etme otur.Şirket pilot alacak 35 yaşında adam fo olana kadar 40 olacak niye sana yatırım yapsın ki.Çok havacılık sevdalısıysanız verir parasını olursunuz 36
    • ağlak 24 Haziran 2019, Pazartesi 17:11:52 Bir ağlak ta bu, kesin bi dolu para bastı bu da ATPL için o yüzden ağlıyor... Neyse kardeş üzülme kazanırsın... 2
    • Ağlağa 26 Haziran 2019, Çarşamba 16:31:53 Ben o yallardan geçeli çok oldu hala senden gencim 11
  • nedeneee 22 Haziran 2019, Cumartesi 15:45:05 Öncelikle anlaşamamamızın nedeni şu; yetenek bizim için önemli diyorsunuz ama yetenek sınavı DLR denen tek aşama sınav ile yapılırken kişilik testleri ve mülakatlar iki aşamalı yapılıyor bence sadece yetenek değil konu, eğer yetenekse zaten sürecim bitti sayılır. İkincisi 23-24 yaşındaki insanın da sağlık problemleri çıkması çok olası neticede insan insandır. Dilerim bu cümleleri 1-2 sene içinde kendiniz için kurmuş olmak zorunda kalmazsınız :) Ayrıca, ben ama ama ama yapmadım bıdı bıdı ben genç isterim diyen sizsiniz. Gençleri alın da aldıkları sorumluluk altında ezilip dursunlar. ben kendim pilot değilim ancak çok pilot arkadaşım var hepsi de belirli bir yaşın altındaki insanların bu işin sorumluluğunu anlamakta zorluk çektiğini söylüyorlar, insanın bir hayat görüşü tecrübesi olması lazım gerisi atla deve değil eğitimle zaten halloluyor. Heeee eğer ki yaş takıntınız sizin sadece sağlıkla alakalıysa zaten Class-1 geçemeyen kişi zaten olamıyor... Size yine birşey olmaz korkmayın... 2
    • Yok artık anlatmayacağım 24 Haziran 2019, Pazartesi 21:18:43 Ben kendi şahsımda konuşmuyorum yok bende hastalanabilirmişim bilmem ne .Ben konuya kendi öElimden bakmıyorum şirket gözünden bakıyorum sen şirket gözünde yarırım yapılmış bir malsın hastalanma riskinde yaşınla beraber artıyor.Git bir sağlık sigortası yaptır bak bakalım yaşla artıyor mu azalıyor mu.Bu kadar basit birşeyi anlamakta bile zorluk çekiyorsunuz yada işinize gelmiyor .Yaşı ilerlemiş olmasına rağmen pilot olmak istiyen verir parasını olur .Şirketin kimseyi pilot yapma zorunluluğu yok yapmazda 9
    • bana bu anlatsın 26 Haziran 2019, Çarşamba 15:27:40 Az önce sürecimin olumlu sonuçlandığı mailini aldım, seni yanıma oturtsunlar da sen anlat bana hahaha 3
  • velettoya 22 Haziran 2019, Cumartesi 01:36:32 Evet 35 yaşındaki insanlar için yetiştirilmek üzere ilanı hiç bir şekilde açılmamalıydı. Keşke hiç açılmasaydı da maaşı iyi, şartları iyi diye havacılıkla ilgisiz adamlar başvuramasaydı. İlan 10 senedir açık. Adamın aklına bugüne kadar gelmemiş, şimdi başvurmuş. Sorsan çocukluk hayalim der ama neden başvurmadın diye sorduğumda yok imkan yoktu yok şu yoktu. İnanç varsa heves varsa imkan da vardır. 25
    • SEN DE YAŞA 22 Haziran 2019, Cumartesi 15:25:34 Dilerim bu yaşadıklarımı sen de yaşa... 0
    • Hadi ya 23 Haziran 2019, Pazar 23:27:04 Belli ki süreç hakkında en ufak bilgin yok ki bu kadar rahat konuşabiliyorsun. İlanda istenen yalnızca ielts toefl seviyeleri bile öyle 1-2 yılda alınacak skorlar mı zannediyorsun sen? Herkesin çocukluk hayali olabilir ama çok azı erken yaşta bu yola girme şansı bulur. Herkesin geçtiği yollar yaşadığı sıkıntılar hayatla mücadelesi aynı değildir, olamaz da. Hadi bakalım şimdi git bir hayatı öğren akademi için şartları sağla, başvurunu yap o yollardan ( geçebilirsen ) geç, sonra da kaç yaşına geldiğini bir bak bakalım. Kendine de o kadar güvenme! 1
    • Sen de Yaşaya 24 Haziran 2019, Pazartesi 08:40:14 Neden ben de yaşayayım? Unumu eledim, eleğimi astım. Ben sizler gibi +30 yaşı beklemedim hayallerimi gerçekleştirmek için. Zamanında ilan şartlarını sağlarken başvuracaktın. Öyle iyi maaş var, ortam güzel diye başvurulmaz. 11
    • velettoya ya cevap 24 Haziran 2019, Pazartesi 12:58:19 Kriterlere,surece,sinavlara daha onceki ilan kriterlere hakim olmayan sizin gibi kimseler ne diye yorum yapiyor anlamiyorum.Bu isin icindeyim ve size cevabim Bu is en cok olgunluk istiyor... 1
    • sorunun belli 24 Haziran 2019, Pazartesi 17:10:01 Ben senin sorununu anladım, büyük bir ego problemi yaşıyorsun... siz daha kısa pantolonla koşarken ben havacılığın içindeydim, siz daha boncuk ararken ben kokpit içinde zaman geçiriyordum. Senin için dileğimi söyledim ve umarım yaşadıklarımı yaşarsın başka da birşey istemiyorum... Bu arada sürecimi tamamladım bütün havacılara selam olsun, umarım bir gün birlikte uçarız... 0
  • Caps Mevzusu 21 Haziran 2019, Cuma 23:22:29 Büyük harf kullanımını irdelemeniz dışında ana konuya karşı bir argümanınız var mı? Tamamı büyük harflerle yazılmamış; sadece özellikle vurgulanmak istenen bir iki cümle, hepsi bu. Metni daha efektif kılmak için ve bold yazı tipi seçeneği olmadığı için bu şekilde yazıldı. Bu arada yanlış anlaşılmak istemem; yazıda belirtmemişim ama özellikle 83 doğumluları kastettim. 84-88 arası doğumlularda, sadece "Retest" için yaşa takılanların Retest için kabul edilmelerini isterim ve yapılması gerekir. Ancak 83'lüler ilana başvururken bir sonraki ilanın en az 84 olmasını normal şartlar altında AKIL ETMESİ GEREKİRDİ. Buna kızmaları saçma. Genel yaş konusuna gelirsek: Thy'nin zaten istemedikleri kadar başvuru sayısı varken yaşı 30'a çekmeleri çok doğal. Not: 83'lüyüm 0
  • Bastan savama 21 Haziran 2019, Cuma 17:39:13 Bastan savma bir yer, sade para almak icin yapilip hic ozenilmemis bir havaalani, yillarca surecek bir aci 2
  • Doğrusu Ne 21 Haziran 2019, Cuma 16:18:04 Sayın Adayımız, Yetiştirilmek Üzere II. Pilot Aday Adayı ilanımıza göstermiş olduğunuz ilgiden dolayı teşekkür ederiz. İşe alım süreci kapsamında katılmış olduğunuz CRM değerlendirmeniz olumsuz sonuçlanmıştır. CRM değerlendirmesi sonrası; pilot işe alım sürecinde fayda sağlayacağı düşünülen ve geliştirmeniz önerilen başlıklar aşağıda bilgilerinize sunulmuştur; Not: · CRM retest süresi 3 ay olup adayların bir sonraki ilana tekrar başvuru yapması gerekmektedir. · CRM sürecinde 2 defa başarısız olan adaylar tekrar katılım gösterememektedir. · Sürecinizle ilgili her türlü soru, görüş ve önerileriniz için [email protected] adresine mail atabilirsiniz. İstihdam Müdürlüğü (Kokpit) harici hiçbir birim ve kişi ile iletişime geçmemenizi önemle hatırlatırız. 1
  • Doğrusu Ne 21 Haziran 2019, Cuma 16:16:49 Haklılık payınız olmakla birlikte mesajınızın doğru olmayan kısımları da mevcut. crm den olumsuz dönüş alınca gelen maili buraya kopyalıyorum. Bunu okuyunca mesajınızdaki yanlışlığı anlayabilirsiniz. Bu arada yaş şartı sağlanamadığı için başvurulmaması thy nin kendi sistemi ve herhangi bir sorun yok ama bilgilendirmenizdeki yanlışlıklara dikkat çekmek için bunu paylaşıyorum: 0
  • CAPS 21 Haziran 2019, Cuma 15:17:23 büyük harf ile yazınca daha çok mu kabul göreceğini düşünüyorsunuz talep ve düşüncelerinizin? 5
  • Yaş Meselesi 21 Haziran 2019, Cuma 09:54:49 Çok enterasan yorumlar var; çok ilginç ve tuhaf bakış açıları... Herhangi bir aşamada ilk defa girdiği sınavda başarısız olup süreci sonlanmış ama Retest olmak isteyen (YENİ İLAN AÇILIRSA VE TÜM ŞARTLARI TEKRAR SAĞLAYABİLİRSE) arkadaşlar burayı dikkatle okusun: Bir defa şunu kabullenmek gerekiyor: Süreç detaylarını bütünüyle ve doğru kavrayamamış adaylar; hala sürece devam etme isteği gafletinde bulunmasınlar. Genelde şöyle yazılmış: "Baştan her bir aşama için 2 hak tanınmıştı ve hakkımız olan 2. hakkı kullanmak istiyoruz" -- İlan detayları ve içeriğinde aşamalar ile ilgili hiç bir şekilde 2 defa girme hakkınız vardır, ilkinde kalırsanız ikinci hak vardır ... v.s. gibi bir madde, ibare yok! Lütfen burayı dikkatlice okuyun: İŞ BAŞVURUSU İLAN İÇERİĞİNDE BÖYLE BİR DETAY YOK. Ve girdiğiniz sınav/mülakatta başarısız olma durumunda "SÜRECİNİZ SONLANMIŞTIR, YENİ İLANDA YENİ ŞARTLARI SAĞLAMANIZ HALİNDE TEKRAR BAŞVURU YAPABİLİRSİNİZ." e-mailini Thy tarafından alıyorsunuz. 7
    • doğru nokta 21 Haziran 2019, Cuma 12:03:40 Bu gerçekçi yorum için eklemek istediğim bir şey daha var, "Türk Hava Yolları A.O. süreçler ile ilgili her türlü değişiklik yapma hakkını saklı tutar". diye de bir ifade ayrıca ilanlarda ve atılan maillerde bulunmaktadır. 30 yaşının üzerinde bir aday olarak başvuru hakkının bize tanınması bir şanstır iyi değerlendiren devam eder değerlendiremeyen elenir çok net. Bir de bu olaya şu şekilde yaklaşmak doğru bir algı yapısı oluşturacaktır; uçuş sırasında emergency durumlarda ikinci bir şansınız olmayabilir, elinizdeki şansı iyi değerlendirin... 6
  • 35 OLMAZ 21 Haziran 2019, Cuma 08:18:36 THY özel bir şirkettir ve şartları kendisi belirler.Daha önceleri bu şartlarla THY kokpitinin önünden bile geçmek mümkün değildi.Çok değil 10’sene önce belirli okulların belirli mühendislik bölümlerini alırdı THY sadece.Daha sonraları ihtiyacın artması sebebiyle bu şartları esnetti ki en yanlışı yaşı 35 e kadar çekmekti.Bu işi 10 senedir yapan ve THY nin yetiştirdiği bir pilot olarak ,ben henüz o yaşlardayım .Yani bu karar o yaş için çok geç kalınmış bir karar , bunun yapamamakla ilgisi yok , bu ekonomik bir seçim .Bu iş doğası gereği masabaşı işlerden farklı . Yaşınız ilerledikçe sağlık problemi yaşamak gibi ihtimalleriniz artıyor.Benim bir şirketim olsa 23-24 yaş üstü yeni mezun, dinamik, meraklı ingilizcesi iyi adaylardan başka kimseyi almam .Ayrıca pilotluk sınavında bir şans elde etmiş fakat bir modülden kalmış retest bekleyen birisi felan asla almam 16
    • neden? 21 Haziran 2019, Cuma 12:18:44 Pilot olmuşsunuz ancak farklı yaş gruplarının bu işi yapabileceğini algılayamamışsınız. Frozen atpl sahibi bir kişiyi tip eğitimi için 40 - 45 yaşına kadar çağıran bir kurum elbette ki 35 yaşındaki kişiyi eğitim için bünyesine katabilir bu karar hakkı da kuruma aittir kimseye değil. Sizin yakinen bildiğiniz gibi karakteri oturmuş, hayattan ne beklediğini bilen insanların yapabileceği bir meslektir pilotluk ve bu hayat tecrübesi yaşanarak elde edilebilir...23-24 yaşında bir adayın elbette ki 34 yaşındaki bir adayla aynı hayat tecrübesinde olması beklenemez, kaldı ki pilotluk mesleği herhangi bir işletme çalışanıyla kıyaslanamaz, kıyaslanmamalıdır... Hayat uçmaktan ibaret değil lütfen daha geniş bir değerlendirme yapmaya çalışın. Yaş pilotluk için engel değil aksine doğru kullanıldığı takdirde avantajı bile var. Kendinizden pay biçin, 10 sene önceki halinizle şimdiki haliniz bir mi? 15
    • Umit 21 Haziran 2019, Cuma 22:01:44 seni yetistirmis THY ama senin en buyuk dusuncen para kazanmak havaciligi seviyorum zart zurt deme bizi yeme biz neler gorduk Genel Mudurlukte havaciligin h sndan bihaber adamin borca harca sikisinca sabah aksam aglaya aglaya torpil bulma cabalarini , girdi mi girdi mulakatta selam aselam diyerek ama kul hakki seref gurur onur ?? kendisini elestireni yaptiginin yanlis oldugunu soyleyeni isiyle tehdit etme ?? BIZ NEREYE GIDIYORUZ ?? 3
    • Umit 21 Haziran 2019, Cuma 22:01:49 seni yetistirmis THY ama senin en buyuk dusuncen para kazanmak havaciligi seviyorum zart zurt deme bizi yeme biz neler gorduk Genel Mudurlukte havaciligin h sndan bihaber adamin borca harca sikisinca sabah aksam aglaya aglaya torpil bulma cabalarini , girdi mi girdi mulakatta selam aselam diyerek ama kul hakki seref gurur onur ?? kendisini elestireni yaptiginin yanlis oldugunu soyleyeni isiyle tehdit etme ?? BIZ NEREYE GIDIYORUZ ?? 3
    • Nedene 21 Haziran 2019, Cuma 23:20:31 Bak kardeşim okuduğunu anlayamıyorsun sen , anlamayana tekrar anlatmak hıyum değildir ama sana tekrar yazacağım daha sade ; 1. Ben yaş ilerledikçe bu iş yapılamaz demedim aynı şeyi söylüyorum seninle , ekonomik değil diyorum , yapamaz demiyorum 2. Bu iş diğer işlerle kıyaslanmaz sağlık problemi yaşarsanız lisans hider diyorum sende aynı şeyi söylemişsin ki ( ben pilotluktan önce 3 yıl mühendislik yaptım , ama sen pilotluk yapmadın sanırım daha önce , fakat yinede aynı fikşrdeyiz . 3. Evet bende diyorum ki aynen senin gibi kararı şirket verir sende aynı şayi söylemişsin , şirket karar veriyor ve benim istediğim 23/24 yaş sınırını kullanmıyor ama senin istediğin 40 yaşıda kullanmıyor , fakat ben senden farklı olarak ama ama ama demiyorum . Son olarak biz hayat tecrübesini istemiyoruz kokpitte , biz teknik tecrübe ve kabiliyet istiyoruz kusura bakma ama alım sürecinde çalışan herkes 35 yaşında birisi ile 23 yaşında birisi aynı eğitime sahipse asla 35 yaşında olanı seçmez .35 yaşında adamı alsa 38 den once o sağ sandalyeye oturtamaz , en az 6-7 yıl kaptan yapamaz adam oldu 45 sonra başlar kollesterol göz bozukluğu anlatabiliyormuyum Ben olsam alabildiğim en yeni arabayı alırom 4
    • Adam ne demiş 21 Haziran 2019, Cuma 23:22:53 Dostum adam ne dediyse aynısını söylemişsin nasıl anlaşamamışsın anlmadım 0
  • Tc 21 Haziran 2019, Cuma 01:14:53 Yanlış bilgilendirme yapılmışş..... Crm retestlere hak 3. Hak tanınması ile yaş kriterinin hiçbir ilgisi yok. 2018-1 ilanında yaş 35 e çekildi. Oysa crm 3. Haklar çok sonra verildi. Kişisel görüşüm aslında 35 yaş sınırı bu meslek için gayet normal ancak uçuş okullarında yığılma oluşmaya başladı. Filo planlamaları şu anda 5 ay gecikmeli yapılıyor. Eğer 35 sınırı devam etseydi bu yığılma gittikçe artacaktı, dolayısı ile düşürmek zorunda kaldılar 0
  • yunus 20 Haziran 2019, Perşembe 23:34:23 Ağalar paşalar sayın pilotlarımız hayırlı uçuşlar sizlere güveniyoruz. hoş gerçi thy kurdam zam yaptı yakında uçağa binemeyeceğiz nasıl doluyor mu uçaklar bari 1 senedir? görüşüm birkaçyıl boyunca pilot olmaya çalışmak Türkiyede büyük risk hele de döviz borçlanıp yada Thy akademi yoluyla. karın tokluğuna çalışırsınız sonra psikolojiniz bozulur demedi demeyin. herşeyin başı sağlık. 0
  • THY 20 Haziran 2019, Perşembe 22:06:00 THY BÜYÜK BİR KURUMDUR RETEST ADAYLARIN HAKLARINI VERECEKTİR. GEÇMİŞTE ÖRNEKLERİ OLAN BİR DURUM BU SADECE ADAYLARA MAİL GİDEREK SİZİN RETEST GÜNÜNÜZ ŞU ŞU DENECEK OLAY BİTECEK. 30 YAŞINA GELMİŞSİN SON DAKİKADA BAŞVURMUŞSUN DİYEN BİRİ VARDI. SEN Bİ ŞEKİLDE GİRMİŞSİN AMA YARIN BİR SAĞLIK SORUNUN SEBEBİYLE SİSTEM DIŞI KALIRSAN SANA DA DİYECEKLER Mİ YAW HASTA OLACAK ZAMANI MI BULDUN ?? İNSANLARIN İŞLERİ GÜÇLERİ BELLİ OTURMUŞ HAYATLARI VAR. HAYALLERE ULAŞMAK İÇİN BAZI FEDAKARLIKLAR VEREBİLMEK İÇİN UYGUN ZAMAN BEKLENİP YA BİSMİLLAH DİYEREK YOLA ÇIKILDI. BELKİ O GÜNÜN HEYECANIYLA RETESTE KALANLAR OLDU KENDİNİ TAM İFADE EDEMEDİĞİ İÇİN. RETEST E KALAN YAŞI 30 ÜSTÜ KİŞİLERE ACIMASIZ YAZI YAZANLARA SÖZÜM DÖNÜN BİR AYNAYA BAKIN VE PİŞMAN OLUN !! HAYAT SİZE DE ACIMASIZ OLABİLİR 2
  • aptal olunmaz 20 Haziran 2019, Perşembe 19:19:00 Yemekhane de hijyen ve pest kontrolu oldukca basit bir olay dogru kisilerle calismak, dogru temizlik malzemesi kullanmak ve dogru bir firma ile pest kontrolu yapmak 2019 da cok kolay bunu yapamayan kimse orada yoneticiyim diye, onu yapamayan yonetici tutan kiside patronum diye gezmesin ortada. 1
  • Geç kalınmış?? 20 Haziran 2019, Perşembe 16:05:47 35 yaş + 18 ay temel + 6 ay tip = 37 yaşında sağ koltuk . O yaşta belki de kendinden daha genç kaptanlardan talimat / komut hatta emir almaya ne kadar müsait olu 37 yaşındaki bir insan emin değilim. yerine göre höt-zöt çekenine de denk gelebilir bile. çok daha basit anlaşmazlıklarda "ben uçmuyorum" diyip yurt dışında arıza çıkaranlar oluyor görüyoruz... Hava Kuvvetlerinden kaç yaşında geliyorlar bu pilotlar sivil havacılığa diyene soruyorum. o pilotlar elinin tersiyle yıllardır f16 - f5 - f4/ casa / c160 uçuruyor en azından callout biliyor emir komuta biliyor ya sen? 13
    • aday 21 Haziran 2019, Cuma 11:09:09 ee f16 ucurmasi daha kotu iste senin mantiktan bakarsak adam koskoca binbasi albay f16 kullanmis kac g yapmis yeri gelmis it dalasi yapis geliyor fo oluyor 10 yas kucuk kaptandan emir aliyor o daha kotu bence. 2
    • profesyonel değil 21 Haziran 2019, Cuma 12:40:35 Yorumunuza katılmıyorum, profesyonel olan bir insan yaşa değil tecrübeye biat eder ve tecrübe edinmeye çalışır. kokpitte edinilmiş olan tecrübe yaşla değil yaşanmışlıkla alakalıdır. Uzun yıllar uçuşlarında büyük emergency durumu yaşamamış 55 yaşında bir pilotla, 35 yaşında emergency durum tecrübe etmiş bir pilotun tecrübesi de bir değildir.Ben uçmam diyen pilottaki ego da aynı "IYI OLDU VALLA" yorumunu yazan arkadaş kadar egoya sahiptir. Bu yüzden eğer ki bir pilot adayı kendinden yaşça küçük biriyle çalışamayacağını düşünüyorsa, değerli psikologlarımız bunu mülakatlar esnasında farkedecektir ve CRM aşamasında zaten eleyecektir. 1
  • IYI OLDU VALLA 20 Haziran 2019, Perşembe 16:05:12 Iyi oldu valla ben 27 yasinda kaptan olucam 37 yasina gelmis tecrubesiz fo istemiyorum yanimda bu kadar basit 22
    • aday 21 Haziran 2019, Cuma 11:10:41 biz sana vali olamazsin demedik ki... gerisini tamamlarsin artik egolu arkadas 3
    • egggoo 21 Haziran 2019, Cuma 11:17:02 valla ego tavan bu kafayla pilot olunmaz olunsada adam olunmaz... devam... 3
  • Bilir Kisi 20 Haziran 2019, Perşembe 15:04:23 Nasil sadece bu sinava odaklanilir... BU sadece bir ticari ucus firmasinin yaptigi aday adayi secme sinavi sonucta... Isveren istedigi yas kriterini koyar. Isterse hic aday adayi almaz. Iplerin baskasinin elinde oldugu bir sinava nasil bu kadar baglanilir bilmiyorum. Basvurursunuz biraz calisirsiniz olursa olur olmazsa baska seyler denersiniz... Bu atgozlugu ile duvara dogru gitme sevdasi neden... Nasil insan kendini 1-2 yil bu sinava hazirlar... Kendinize yazik ediyorsunuz... 9
  • ARFF 20 Haziran 2019, Perşembe 13:34:53 ne güzel ya hem THy eğitim versin hem eğitimden sonra yüksek mağaş alsın hemde bütün işi otomotik pilotlara yaptırsın havacılığın adeta virüsü artist pilotlara bakacağınıza bir duru olduğunda canını dişine takan kahramanlara bakın biraz biz onlardan misli misli az kazanıyoruz 34
    • yahahash 20 Haziran 2019, Perşembe 15:09:26 siz önce yanan uçağın tekerine yetişin 1
    • ağlama 20 Haziran 2019, Perşembe 22:31:44 havacılık ekip işidir ve her ekip kendilerine verilen sorumluluğu sonuna kadar yerine getirir. madem pilot olmak o kadar kolaydı ve yaptıkları iş bu kadar basit, olsaydınız pilot, yerden 40.000ft yükseklikte uçsaydınız ve o sorumluluğu alacak cesaretinizi ortaya koysaydınız. pilotluk mesleği dünyanın en riskli ve zor meslek gruplarındandır bunu herkes bilir bütün otoriteler de kabul eder ve aldıkları maaşta aldıkları riskle doğru orantılıdır, bunu siz kabul etseniz ne etmeseniz ne. asıl sizin gibileri havacılık sektöründen uzak tutmak lazım... 1
    • SARFFFF 21 Haziran 2019, Cuma 08:10:15 Malzemesi mağaş demeyi bilmiyor daha konuşuyot 3
    • POLIS 21 Haziran 2019, Cuma 22:03:56 aslen ogretmendim atanamadim gozunu sevdigimin yerinde ! ama ARFF hakli beyler LAGA LUGA yapmayin 3
  • Memur 20 Haziran 2019, Perşembe 13:01:18 Degerli arkadaslar kimse kimseyi kandirmasin.Yok havaciliga gonul vermekmiş falan vs. ulkemizin şartlari belli bu işinde kazancı gayet iyi ve saygi deger bir meslek, çogumuz boyle bi iş ister 35liler meslek icin yasli sayilmaz ve bir onceki kriter bu sekildeydi kaldiki thy secim yaparken yeterince aşamadan geciriyor ve bu işi icra edebileck nitelikli adaylari seciyor Yaş kriteri yukseltilmeli ve magduriyet giderilme hepinize iyi gunler 8
  • Velete 20 Haziran 2019, Perşembe 12:52:37 Pilot olmak ile yetiştirilmek üzere olan ilanı karıştırıyorsunuz. Ben olsam ben de 35 yaşındaki adama yatırım yapmak istemem. Bu program bir yatırım programıdır. Al lisansını dışardan o zaman. Şirket için risk teşkil etmezsin. 35 yaşındaki adama 100 bin € yatırım yapmakla 30 yaşındaki adama yatırım yapmak farklı şeyler. 88'li; bu mesajı anlayamıyorsan pilotlukla uğraşma, kitap oku. Ayrıca paran varsa neden süreci bekliyorsun? İmkanı olmayan adayların neden önünü tıkıyorsun. Tk süreci 10 senedir var. Başvurmayı yeni mi akıl edebildin? 18
    • veletto 20 Haziran 2019, Perşembe 16:57:07 O zaman 2018 senesinde, 35 yaşında insanlar için yetiştirilmek üzere ikinci pilot aday adayı ilanını hiç açmayacaksın... yorumun komple gerçek dışı kardeş. Bunu koskoca THY düşünemedi de sen mi düşünüyorsun??? Kokpitte iletişimin birinci kuralı empatik olacaksın, ama sizin iletişimle alakanız yok ki empatik olasınız, anlamayan insanlarla tartışmaya girmek çatışmaya yol açacağı için sizi kendi halinize bırakıyorum ve herkes kendi işine baksın diyorum, burada kendini ifade etmek isteyen insanlara da az saygı duyun eğer yaş sorununuz yoksa... bırakın sorununu yaşayanlar dile getirsin düşüncelerini, klavye delikanlılığı yapmayın... ha bir de unutmadan söyleyeyim duygusal zekanız sıfır... 2
  • Velet'e ve 88'liye 20 Haziran 2019, Perşembe 11:26:23 Herkes pilot olacak diye bir kural yok. Thy bu ilanı ilk kez açmıyor. Böyle bir fırsatı bekleyen 35 yaşındaki sözde havacılık tutkunu, zamanında çok tutkunu olduğu havacılıktaki gelişmeleri takip edip Thy'ye başvurusunu yapsaymış o zaman. Yaş 35'e gelince mi aklına geldi pilotluk? Thy 2013 yılında kabul ederken nerdeydin? Hiç bir şey olmazsa pilot olurum diyen +30larla dolu Aydın ve Erah. Whatsapp gruplarına neler konuşuluyor. 88liye; Sırf parası iyi, şartları iyi diye başvuran bir çok kişi var. Uzman Erbaş alımı gibi iş bulamayan ya da düşük koşullarda çalışanların çıkış kapısı haline geliyor pilotluk bu şekilde. Bir senede başvuran adamın haddi hesabı yok. 25
    • velet 20 Haziran 2019, Perşembe 11:45:13 Profesörler, doçentler, yar doç.lar bile belirli bir yaştan sonra akademik kariyer yapma fırsatı yakalayabilirken sizin bu yorumunuz gerçekten kulaktan dolma bilgilerle donatılmış... Pilot olmak için yaş kısıtı bir engel değildir. Siz söylenenleri hiç anlamamışsınız, bazı insanların sizin yaşamadığınız ancak onların yaşamış olduğu gerçekler vardır dilerim siz bu durumda hiç kalmazsınız... Bunun yanı sıra 35 yaşında eğitme başlayan bir aday 37 yaşında mezun olsa 65 yaşına kadar 28 sene çalışabilir. Bu süre de bir mesleği icra etmek için oldukça yeterli bir zamandır... 8
    • aday 20 Haziran 2019, Perşembe 11:51:48 sen o kadar prensipliysen git havayollarina. Adamin cani oyle istemis bu yasta olmus seni niye rahatsiz etti. Hatta parasi varsa giderdisardan da lisans alir thy 45 e kadar aliyor. bos bos yorum yapiyosunuz ya yok parasi icinmis. sen parasiz mi calisiyosun thyde 7
    • 88li 20 Haziran 2019, Perşembe 11:54:06 Değerli yorumcu, yazdığım yorumu okuyup anlamamışsınız ayrıca devrik cümlelerinizden ne demek istediğinizi bile anlayamıyorum ama anladığım kadarıyla bize ima da bulunmaya çalışıyorsunuz, merak etmeyin bizim paramız da var, şartlarımız da iyi, burada mağduriyetimizi dile getirmeye çalışıyoruz. 3
    • Genç 20 Haziran 2019, Perşembe 13:06:41 Linç ekibi gelmiş yine. Adamın canı pilot olmak istediyse gidip olsun. Thy her canı pilot olmak isteyeni pilot mu yapacak? 8
    • OnlyTruthHurts 21 Haziran 2019, Cuma 22:07:42 Genel mudurlukte calisan 90 li bir velet torpili buldu havaciligin tarihinden bihaber hala da bihaberdir soru ezberleyen dlr gecen kurul mulakat sabah aksam salya sumuk torpil aradi aradi buldu gecti itirafta etti siz de boyle olun kardesim ugrasmsyin cok kasmayin Kanadadan selam 1
  • Metin 20 Haziran 2019, Perşembe 10:59:59 Anlaşılan o ki çokta umursamıyorlar! Aksi taktirde şimdiye kadar bir açıklama gelmesi lazımdı. 1
  • 35 Yaş 20 Haziran 2019, Perşembe 10:15:28 35 Yaşına kadar gelip hadi ben de pilot olayım diyenler için iyi oldu. Zaten yaşın da 35'e çekilmesi büyük hataydı. Yakında hiç bir iş bulamazsam pilot oluruma kadar düşecek meslek. 25
    • VELET 20 Haziran 2019, Perşembe 10:47:57 Peki ya 35 yaşına gelip te imkansızlıklardan, maddiyatsızlıktan, ailevi sağlık durumlarından dolayı erteleyen, böyle bir şansı bekleyen havacılık tutkunu insanlar ne olacak? Lütfen at gözlüklerinizi çıkararak yorum yapın, pilotluk böyle bir meslek değil, hele ki süreci hiç basit değil biraz araştırın süreci öğrenin bu yorumu öyle yapın. Zaten dediğiniz gibi "ben pilot olayım hiçbir şey olmazsa" diyerek bu yola çıkan bir adayın süreçteki ömrü uzun sürmez... 3
    • 88li 20 Haziran 2019, Perşembe 11:08:03 Sizi anlıyorum ama dünyada bu işi yapanların yaş ortalamasını bilmediğiniz ortada ayrıca bu süreçte sanmıyorum ki biri 35 yaşında kariyerini bıraksın ben pilot olacağım desin. Böyle birini zaten şirket almaz! Bizim derdimiz: süreç eskisinden daha uzun ve sürece katılan, bu işe gönül veren, zaman ve para harcayan adayların retest hakkını kullanmak için başvurularının kabul edilmesi. Saygılar, sevgiler... 3
    • aday 20 Haziran 2019, Perşembe 11:56:36 amma da cok bos yorum oluyor. bilader o seni hic ilgilendirnez sen sghm etik mudurumusun. param olsa zaten disaridan alirim lisansi. thy hepimizin sirketi sadece sen ve bir kac elitin ciftligi degil. adam lisans alip 45 yasinda gelince sesin cikmiyor yada ordudan emekli olmus o da fo olarak basliyor. gerekli yeterliligi olan herkes basvurabilir. ki ben 35 yasina kadar o kadar cok tecrube edindim ki senin gibileri de cok iyi analiz ederim hic merak etme 1
    • termodinamik 20 Haziran 2019, Perşembe 21:07:35 birader amma boş konuşmuşsun. tip eğitimi olmayan adaylarda 45 yaş kabul ediliyor. ayrıca emeklilik yaşı 63. 35 yaşında giren 36 yaşında mezun olsa 27 sene çalışabilir. 4
  • hak hukuk 19 Haziran 2019, Çarşamba 18:18:56 Ne hakkı arkadaş?Herkes tutturmuş bir hak hak. Hak mak yok. KPSS ile girilen memurluk mu bu? Ticari bir işletme bu. En büyük faydayı nasıl sağlayacaksa şirketi adına öyle belirler kriterlerini. O yıl çok pilota ihtiyacı vardır, kriterlerini genişletir, sonra hedeflerini, sistemini oturtur tekrar sıkılaştırır. Verilen bir hakkın geri alınması gibi bir şey söz konusu değil, çünkü öyle bir hak zaten vadetmiyor sana başvuruyu yaparken. Başvuran önceki işleyişe göre pay çıkarıyor kendine. 22
    • hakkına da... 20 Haziran 2019, Perşembe 10:52:03 İkinci bir hak verildiği yazılmasada artık bu olgu oturmuştur. bu sürece başvurup ta süreçte devam eden adayların ikinci bir hakkı elbette ki var. Eğer ki bir firma geçmişe dönük 2 sene 3 sene önce başarısız bu defteri kapamış adaylarını geçen aylarda tekrar görüşmeye çağırıyor ancak taze taze hazırlanmış ve re-test bekleyen adaylarını bu ilanla pat diye elemişse evet bu ülkede hiç bir yerde hak ta hukuk ta yoktur demek oluyor.... Bir hak başkasına tanınıyorsa diğerlerine de tanınmalıdır aksi takdirde bu çifte standarttan başka birşey değildir. Birileri nemalanır diğerleri baka kalır... 1
  • Hak verip elinden almak 19 Haziran 2019, Çarşamba 17:49:24 Fatih Bey oncelikle boyle bir konuyu kose yazisi olurak gundeme getirdiginiz icin gercekten tesekkurler. Thy suan bircok magdur birakti umarim bu konuda bir iyilestirme yapilir sinav asamalari o kadar zor ve zaman istiyorki emeklerimize yazik. bu kadar kolaymi o kadar yillardir emek veren hayal eden adayin bu hakki elinden alinirken 20 yasinda onlisans bitirmis ogrenciligi uzerinden atamamis adaylarin bile basvurabilmesi. Thy ye hic yakismadi hakki olan insanlarin haklarini yarida birakmak. Yazik oldu emeklerimize. Bircok insana Hak verip emek harcatip sonra elinden almak nedir umarim anlayan cikar! 1
  • Serdar 19 Haziran 2019, Çarşamba 16:41:33 Neden bu insanlara önce hayal ettiklerinin gerçekleşmesi için fırsat yarattınız? Kolay mı peki kazanmak kesenlikle hayır bunun için çoğu şeyden feda etmeniz gerekiyor... Neyden mi :zaman ayırman lazım etrafındaki bütün insanlardan uzaklaşıp sınava yoğınlaşmalısın eşinden sevgilinden arkadaşından annenden babandan kardeşlerinden arkadaşlarından ve işinden çünkü kolay bi sınav değil hayatından bir sürü şeyi feda etmelisin en önemlisi geriye getiremeyeceğin bi zamanı sınav için harcıyorsun sonra birileri önüne başka bi engel koyuyor bütün bu emekleri hiçe sayarak açıkçası insanların hayallerini hiçe sayarak... Kısacası dere geçerken at değiştirilmez... verilen hak geri alınmaz...bu olayı çözün kims mağdur olmasın 2
  • Katılmıyorum 19 Haziran 2019, Çarşamba 13:20:50 Eğer ki 2. Pilot Aday Adayı şeklinde 1.1.1983 tarihinden sonra doğmuş olma şartıyla bir ilan açılıyorsa kimseye çifte standart uygulanmamalıdır ve bu hak tanınan kişinin elinden hakkı alınmamalıdır diye düşünüyorum. Eğer ki 35 yaşına kadar olan kişilere re-test hakkı tanınacak olsaydı (ki kısa süre önce DLR-2 sınavından kalan arkadaşlarımız CRM mülakatı için özel bir mail aracılığı ile geri çağrıldı) bunun yöntemi farklı olmalıdır diye de eklemek istiyorum. 2018 tarihinde açılmış olan ilan bir re-test ilanı değil bir işe alım ilanıydı ve sınava giren tüm adayların doğal olarak re-test girme hakkı tanınmış oldu. Sizin yazdığınız yazıyı talihsiz buluyorum ve kurumumuzun mağdur olan arkadaşlarımıza bir şans tanıyacağını düşünüyorum. Saygılarımla... 4
  • Yaş sınırı 19 Haziran 2019, Çarşamba 12:29:56 Yaptığım yorumlar bazen yayınlanmiyor bazen de yayınlanıp hemen yayından kaldırılıyor. 2018 yılında 3 ilan yayınlandı ve her 3 ilanda da yaş sınırı 35'idi. CRM reteste çağırılanlar 2. ilan yayınlandıktan sonra çağırıldılar yani yaş sınırı sırf onlar için düşürülmedi. Yine yaş sınırını ilk kez başvuracaklar için istediği şekilde aşağı yukarı çekebilir ancak sınava girmiş ve ikinci hakkımızın olduğu söylenmesine rağmen ve biz de tüm çalışmalarımızı ona göre yapmışken bir anda hayır seninle işimiz bitti demek Kazanılmış hakkı kullandırtmamaktır. 3
  • Djamal 18 Haziran 2019, Salı 15:44:10 Sayin karar alicililar bir suredir hazirlandigim ve heyecanla bekledigim ilan beni buyuk hayal kirikligina ugratmistir hayalini kurdugum bu iş icin uzun suredir ben ve benim gibi emek veren tum arkadaslarim gibi yas sinirinin yukseltilmesi ve retest icin şans taninmasini tk gibi ulkemizin gururu olan kurumunuzdan ricaediyorum ilgililere umarim sesimizi duyurabiliriz 1
  • Sinan 18 Haziran 2019, Salı 12:01:47 Sayin Yetkililer Senelerdir emek vermis biri olarak yas kriterinin benim gibi geride yuzlerce magdur biraktigi bu kriterin kaldirilmasini ve ozellikle ikinci hakki (retest) olan adaylar icin bir guncelleme yapilacagi gunu dortgozle beklemekteyiz.Sizlerden de bu hususta bir iyilestirme olacagi umudu hep icimizde.Umarim emeklerimizin karsiligini buluruz. Saygilarimla 4
    • Hakan 18 Haziran 2019, Salı 16:13:44 +1 1
  • Mustafa 17 Haziran 2019, Pazartesi 09:52:19 CRM den 2 kez olumsuz alıp retest alanlara THY daha bir kaç ay önce hak tanıdı. Yaşı 35 e 2018 de çektiler. 35 yaş çekme olayı, CRM den 2 kez olumsuz alıp restest durumundaki tekrar hak tanınma olayından neredeyse 1 sene öncesi. Ayrıca THY 2013 teki ilanında yaş kriteri 32 ydi. O yüzden bu yazıdaki açıklama çok yüzeysel ve geçiştirmelik olmuş. Yinede gündeme getirdiğiniz için teşekkürler. 2
    • burak 17 Haziran 2019, Pazartesi 15:54:40 Sayin yetkililer bizim sizden beklentimiz ikinci hakkina (RETEST) hazirlanan 30 yas ustu bu sinav icin aylarini emekkerini butun maddi manevi imkanlarini vermis adaylara bi sans daha verilmesi onlar bunu gercekten hakediyor emekleri bosa gitmesin.Bizde THY gibi bir sirkete bu yakisirdi diyelim... 3
    • Sonuç 20 Haziran 2019, Perşembe 17:40:54 Ne yapsın Thy seni 35 yaşında, 23-24 yaşında yeni mezun üniversiteli gençler varken.Senin pilot olduğun zamana adam yıldızlı kaptan olur. 14