THY KATHMANDU KAZASINDA SUÇ KİMDE? F-4 KAZALARINA FARKLI BİR BAKIŞ

    Çok beğenilenler

  • KİMLER UÇTU? 09 Mart 2015, Pazartesi 00:44:32 GENEL MÜDÜR YARDIMCISI ORAYA UÇMUŞ MU? , BAŞ PILOT UÇMUŞ MU??? TIP MÜDÜRÜ ORAYA UÇMUŞ MU, TIP ŞEFİ ORAYA UÇMUŞ MU ??? GEL GELELIM EĞITIMLERI VEREN HOCALAR KATMANDUYA 1 KERE OLSUN UÇMUŞ MU??????? AYIPTIR!!!! GÜNAHTIR!!!!! 2
    • kimler uçtu ya 09 Mart 2015, Pazartesi 14:43:53 ağzına sağlık hepsi istifa etmeli! 2
    • SHGM YE ÇAĞRI 09 Mart 2015, Pazartesi 17:41:15 BUNLAR ISTIFA EDECEK YÜREĞE SAHIP DEĞILLER. O YÜZDEN LIMITLERDE OYNAMA YAPAN, USULSÜZLÜKLER ICINDE YÜZEN VE HER TURLU ALAVEREYE ÇANAK TUTAN BU KIŞI HAKKINDA SHGM NIN GEREĞINI YAPMASI GEREKIYOR. YOKSA BUNLAR DAHA COOOOK UZER BIZI. 2
    • ÇOK AYIP 09 Mart 2015, Pazartesi 19:15:45 Saydığınız mevkideki insanlar uçuyorlar ama similatörde..benim yeğende uçuyor bilgisayar oyunlarıyla ama 10 yaşında.ve limitide yükselttiler tekrar 1500 m..kendini üst tipe atayan mevkideki müdür similatörde karar vermiştir heralde.. 1
    • Çok doğru. 10 Mart 2015, Salı 16:12:09 Ağzınıza sağlık. Ancak toplantı yapar onlar. 1
    • ne suçu mu var 10 Mart 2015, Salı 20:56:13 şirketin ne suçu var diye bağıran yalakalar. yazıyı okuyun da ne suçu varmış öğrenin. ağzına sağlık yazar. 1
    • AAB DE SIRA 10 Mart 2015, Salı 21:14:47 HERKESIN GORDUGUNU SANIRIM YONETICILERIMIZDE GORUYORDUR. PANIK YAPMAYIN M.O. GITTI SIRA A.A.B DA.... 1
    • KISA DEĞERLENDİRME 10 Mart 2015, Salı 21:18:22 Arkadaşlar, bu adam her türlü ortamda bizi yalnız bırakmadı mı? Bu adam yalakalık yapanları bir yerlere getirirken, uzak olanların Can'ını okumadı mı ?? HAKSIZLIĞI BIR NUMARAYA ÇIKARTAN BU KİŞİ ARTIK DURMALI. Emekli olsun. Tekneciği ile dolaşsın. Belki denizde başarılıdır :)) 1
    • HACILARIMIZA BİLE! 10 Mart 2015, Salı 21:58:23 SEN NE DIYORSUN ARKADAŞ. Bu adam öyle bir adam ki Hacılarımızın NAMAZI bile dert olmuş. Ekip planlamaya yabancı pilotlara Cidde uçuşu yazılmaması in talimat verdi. Ama benim Müslüman pilotum papazları da taşıyor. Ekmeğini Yediği ülkenin Dinine bayrağına SAYGI duymayan adilere ne yazıkki katmandu da yazılmıyor. Onlar varsa yoksa ABD ve Tokyo yapsınlar. Kaldı ki Müdürler bile anlaşıp beraber gidiyor buralara. Bir tane katmandu gibi meydana gitmişler mı? Resmen dostlar alışverişte Görsün der gibi uçuyorlar. Milletin sigarasını meydanlardan sorgulayacağına azıcık makamın adamı ol, ha olamıyorsan da şerefinle git!!! 0
    • Kpt.Davut 13 Mart 2015, Cuma 21:20:56 Uçuş işletme en son kadro değişikliğinde politize olmanın etkilerini iliklerine kadar hissetti. Yeni başpilot göreve gelir gelmez tüm tip müdürlerini istifaya davet etti ve bambaşka bir kadro kurdu. Tabii gelen müdürler de kendi alt kadrolarını. Peki ne oldu, süper işler mi başardı bu yeni kadro, eskileri çok mu kötüydü, onların beceremediği neyi becerdiler? Biri çıkıp ta yeni baş pilotun kadrosunun şu icraatı de gerçekten çok yerinde helal olsun diyebiliyor mu? Kendini üst tipe geçirdikten sonra 1. sıradan öğretmen listesine de girdi baş pilotumuz. Burada 'yahu baş pilot olan kişinin zaten öğretmen olması gerekmez mi? diye soranlar da olabilir tabii. Ofis görevi yapıyoruz diye zart diye öğretmen yapılmalar, senyorite skandalı. Daha listesi açıklanmadan peşin peşin yurtdışına öğretmen eğitime gitmeler.. Çok şey var da yazacak burada yeteri kadar yer yok. Dolayısıyla, bu şekilde görev yapan bir uçuş işletme yönetiminden Katmandu gibi netameli bir yere uçmasını beklemek hayaldir. 0
  • FUAT AV*** 09 Mart 2015, Pazartesi 01:12:35 Daha büyük Olayların olması an meselesi. Çünkü kokpitin üzerinde büyük bir baskı ve yorgunluk var. Moraller bozuk. Baş pilotun kendini upgrade yaptığı, genel müdür Yardımcısının istediğini SFI yaptığı bir şirkette çalışmak ne yazıkki moralimizi yerle bir ediyor. İşletme Tarafından SKPK kullanmaya zorlanıyoruz. BU NE BIÇIM BIR İŞTİR??? GÖREN DUYAN YOK MU EYYYY CIO ??? 2
    • ? 10 Mart 2015, Salı 14:26:51 sfi ney , skpk ney ? bi de havacı olmayan bizler de anlayabileydik iyiydi. 3
    • ? a cevap 11 Mart 2015, Çarşamba 10:20:20 SFI - Synthetic Flight Instructor, yani simulator hocasi THY de genelikle emekli kaptan pilotlar oluyor, SKPK - Sorumlu kaptan pilot karari ; uçus dinlenme sureleri asildigi durumlarda, kaptan pilot tüm diğer alternatifleri ve uçuş emniyet mülahazalarını düşündükten sonra, diğer uçucu ekip üyelerinin de görüşlerini alarak, bir uçuş görevinin devamına karar verebilir. 0
    • ? 13 Mart 2015, Cuma 19:23:04 havacı değilsen ne işin var burada 0
  • Tüm yorumlar

  • SBB 01 Nisan 2015, Çarşamba 10:22:24 Sefa Bey yorumunuzu çok beğendim,40 yıllık bir uçucu olarak katılmamak mümkün değil.Teşekkürler. 0
  • suç bizde 15 Mart 2015, Pazar 11:32:09 900 tl maaşla çalışan uçak kanat altı temizlik işçileri olarak tüm sorumluluğu üzerimize alıyoruz. daha kaliteli bir gövde temizliği yapsaydık bu kaza yaşanmazdı. hedef 2023 büyük türkiye. 1
  • YEDEK LASTİK'E 14 Mart 2015, Cumartesi 01:30:35 FLIGHT ENGİNER OLARAK DEĞİL ANKARADA EKİP TAHSİS MEMURU OLARAK BAŞLADI.KARISININ İTELEMESİ İLE YÜKSELDİ.PİLOTLUĞU SIFIR,İDARECİLİĞİ SIFIR İİNSANLIĞI SIFIR.BUOLAY YARIDAN ÇOK YÖNETİM HATASIDIR. NİÇİN LİMİT 900 M YE İNDİRİLDİ. 1
  • Yedek Lastik 13 Mart 2015, Cuma 18:27:56 Masraf oluyor diye yedek lastikleri kaldırdın, Sochi de 9 gun yatti ucak! Ulem verdiler eline kiz gibi ucagi onu bile getiremdin!!!flight engineer olarak basladigin sirkette ne Cabuk yukseldin. Hayret!!!! Emekli toplantilarinda bile konusuliyorsun. Merak ediyorum ailene SEREF yerine ne birakacaksin!!! EMIN ol Emekli olunca seni SEVGI ye BOGACAK Cok İnsan var. Kadinin sayesinde bir yerlere geldigin soyleniyor. CIK ER MEYDANINA!!!! VER HESABINI!!!!! KORKAK DOVUSME!!! Yakismaz Karaciya!!!!! 1
  • EYYYY AZAF!!!! 13 Mart 2015, Cuma 16:19:37 DATINDAN YİNMEZ PERTOŞUN ŞARAPLARI AMA UNUTMA GÜN GELIR ODA TIRMALAR DOTUNTEN BIR YERLERİ. ŞEREFLI OLMAK IYIDIR HER DAIM !!!! ŞEREFIYLE GIDENLERI VE SÖVÜLE SÖVÜLE GIDENLERI ÇOK GÖRDÜK. SENNNN ONLARDAN OLMA! 1
  • Sefa Bey 13 Mart 2015, Cuma 10:39:31 Sefa beye katılmamak elde değil.. Bu yazının altına ancak ve ancak imza atılır. Her meydan için risk analizi yapılarak şartların masaya yatırılması ve emniyetin maksimum seviyeye çıkarılması temel ve taviz verilemez amaç olmalıdır. Dilerim ki, bir daha bu tarz kazalar cereyan etmez... Sefa Beye saygılarımı iletiyorum. Sağlık, sıhhat, huzur diliyorum size ve havacılık camiasına ve okurlarınıza. 1
  • HAYDE BRE 12 Mart 2015, Perşembe 14:18:50 Benip bildiğim İSTİFA tek taraflı bir müessesedir...yani bunun için kimseden izin almanıza gerek yok...hatırlatayım dedim...Bir hatırlatma daha zaten uçuş işletme çalışanlarının onurlarını ayaklar altında herkese ezdirdiniz.İcraatlarınızla şuan kimse mutlu değil..görevden alınmayı beklemeyin bence istifa edin..zaten görevden alacaklar..hiç olmazsa sizden sonra gelecek insanlara biraz örnek olmuş olursunuz... 1
  • merak 12 Mart 2015, Perşembe 14:10:59 Yeni uçuş işletme başkanı kendini üst tipe atamasını yaparken,genelmüdür yardımcısı ASAF BORA ne yapıyordu acaba? 1
    • Ne yapabilirdi ki 13 Mart 2015, Cuma 21:23:15 Kendisine soruldu mu ki? Haberi bile olmamıştır. 0
  • Android Uygulaması 12 Mart 2015, Perşembe 12:48:19 Bence şu anki sivil havacılığının özellikle kokpitin en büyük problemi ki bu problemde diger olusan sorunların anası. Ne dir o? Pislik sorunu. Nedir pislik? Kokpiti isgal etmis baska pilotun yetisemedigi eski donemlerde hasbel kader pilot olmus asker kokenli dinazorlardır. Bunları yazarken de beni sivil sanmayın. Bu pislikler ki hemen hemen her sirkette varlar ve bunlar yonetici, exeminer gibi onemli yerlerdedirler. Aralarında istisna cok degerli kisilikli hocalarımizı haric tutarım. Ama gercek bu bu dinazoların en buyuk kotulugu de baska bir rol modeli olmayan sivil kokenli genclere kotu ornek olmalari. Bunlar gibi davranmaya calısan okadar cok pilot gordum ki uzuldum. Bunlar emekli olmadan kokpite huzur gelmez ve de bizler her elim bi kaza veya olaydan sonra o askerdi bu sivildi yok f4 cuydu karaciydi diye kendimizi millete malzeme ederiz. 5
    • T-rex 13 Mart 2015, Cuma 09:52:49 Problemi tanimladiginiz deyim hos degil, aksine degnegin oteki ucu cok cok daha kirli. Kurumlarin hatta ozel sirketlerin politize edilmesi sonucundaki kadrolasma varsaydiginiz sorundan cok daha buyuktur. Kalifiye, tecrubeli elemanlarin emekli edilmeye zorlanip alanlarindaki kalifikasyonlarina gore degil ama iltimas. torpil, politik tercih gibi nedenlerce secilen kadrolarla yerlestirildigi biliniyor. Tavsiyem henuz emekli olmamislardan biraz tecrube edinin, ogrenmemek daha buyuk bir ayiptir. 0
    • T-rex'e 13 Mart 2015, Cuma 16:09:04 öncelıkle kullandığım kelime hoş kaçmamış haklısınız. kızgınlıkla ve okuduğum yorumlar da kızdırdı öyle yazmışım. ben sorunun ana kaynağını onlar olarak hala görsem de sonuçta büyüklerimiz. çünkü kokpitte bir şeyler sorunlu ise bu sorun değneğin öteki ucunda olup işe yeni girenler değil. onlara bu ortamı hazırlamış olan eskiler. ha diğer görüşlerinize de katılırım kadrolaşma vb. Eskiler kendilerine çeki düzen vermeliler biraz saygılı öğretici ben astronotum havasından sıyrılmalılar. zaman değişti artık hiç bir sey kokpitte kalmıyor. herkes herkesi o kadar çok iyi biliyorki. bir patlama anı bekliyor. bi olay oldumu burdaki gibi ta soçi olayı bile birileri tarafından gündeme getiriliyor. 0
    • T-rex 13 Mart 2015, Cuma 18:12:38 Hakli oldugunuz noktalar var, CRM 1979 da ilk telaffuz edildi, fakat gelisimi "musteri iliski yonetimi" kadar benimsenmedi. Kokpitte yerli, yabanci, koken, senyorite ayrimi olmaz, herkez ayni goklerde. Mentaliteyi degistirmek, kurumsal kulturu olusturmak tabandan cok tavanin sorumlulugu. Happy landings. 0
  • iPhone Uygulaması 12 Mart 2015, Perşembe 12:41:16 Yavuz Güver başkancılık oynayacağına bir açıklamada sen yapsaydın ama pardon sen frezeciydin pek anlamazsın bu işlerden dimi,easa lisansı felan ilgilendirir seni birde teknisyen sönürmek unutmuşum pardon. 0
  • iPhone Uygulaması 11 Mart 2015, Çarşamba 21:28:20 Gerçekten hayretler içerisindeyim! Ciddi bir uçak olayı oluyor, onca zaman geçiyor, seferler tekrar başlıyor ve yetkililerden, ASAF BORA, uçuş işletme başkanı (ismini hatırlayamadım), tip müdürü NUMAN MANKA ve uçuş emniyet müdürlüğü personelinden hiçbir açıklama, tavsiye YOK. UTANCINIZDAN MI YETERSİZLİĞİNİZDEN Mİ? Kimlerin eline kaldık. 1
    • Kadir Dokuyucu 13 Mart 2015, Cuma 21:25:09 Uçuş İşletme başkanı (Başpilot) 0
  • CAPTAIN 11 Mart 2015, Çarşamba 18:35:43 Arkadaşımı en çok eleştirdiğim konu..geç tahliye kararı vermesi....nedense hiç bir yorumcu ve yazar bunu üzerinde durmuyor...yoksa herkes pistten Çıkabilir... 5
  • iPhone Uygulaması 11 Mart 2015, Çarşamba 15:33:50 Dun yine 330-300 (TC-JOA) gidiyordu Nepal'e. 1
  • ALLAH KORUMUŞ 11 Mart 2015, Çarşamba 15:00:34 Sefa Bey, şayet Dediğiniz gibi uçağın sol lastiği ilk temasını, pist dışına yaptıysa o yolcuları ALLAH korumuş. Düşünün ARABANIZLA 150 km süratle asfalt yolda giderken aniden sol lastik tarafı toprakta gitmeye başladı, ne olur? Sol tarafa aşırı sürükleme dolayısıyla uçak aniden sola döner ve kanat kırılarak uzunluk ekseninde yuvarlanmaya başlar. O esnada çıkacak Yangını ve alev topunu unutmamak gerekir. Dolayısıyla hiç bir yolcu sağ kurtulamazdı. Şayet o haber doğruysa büyük bir felaketten dönülmüştür. Pist dışına inerek büyük hata yapan pilot uçağı pistte tutmak ve hatasını düzeltmek için ise büyük bir gayret göstermiştir. Selametle, Emniyetle 0
  • Pist disina inis 11 Mart 2015, Çarşamba 13:48:26 Pilotlarin ana tekerlerden birini inerken pistin disina koydugunu yazmayisiniz verileri toplamadaki beceriksizliginizden mi kaynaklaniyor , yoksa art niyetli olusunuzdan mi? 8
    • Sayın Yorumcu 11 Mart 2015, Çarşamba 14:35:09 Yazımı 7 mart günü kaleme aldığımda Nepal sivil havacılık otoritesinin bilgisini alamamıştım. Bu nedenle uçağın pistin dışına çıkmasındaki farklı olasılıklara yer verdim. Aslına bakacak olursanız,Nepal yetkililerinden ziyade bizim bakmamız gereken bilgi DFDR ın açılımından sonra netleşecektir. En garanti bilgi oradadır. Bu nedenle,net olarak şöyle veya böyle olmuş tarzında bir yorum yanlış olur.Sefa İnan 1
    • pist disina inis 13 Mart 2015, Cuma 13:47:41 Boylesine hayati bir bilgi eksikligi ile boylesini manipulatif bir yazi yazmak hic yakisi kalir bir yani yok. Kulaginiz biraz delik olsa ilk gunden itibaren ogrenmis olurdurunuz. Sirket egitimlerde go aound uzerinde cok duruyor, tesvik ediyor. Hal boyle oldugunda da go around yapmak yerine inmeye karar verip, tekeri de pistin disina koyan kaptanin sorumlulugu ne olacak peki. Kaptani o duruma iten sebepleri ben bilmiyorum incelemeyi bekliyorum, pesin hukumlu olmamak gerekiyor ama sizler pesin hukumlusunuz ve art niyetlisiniz.. 0
  • biliyordum. 11 Mart 2015, Çarşamba 11:02:53 Bu bilgileri sizden alacağımızı biliyordum. Tks. Çetin Özbey 0
  • Asker Pilotlar 11 Mart 2015, Çarşamba 03:11:09 Van diyarbakır soçi amsterdam casablanca(Hiç kimse bahsetmemiş onunda bir kaza olduğunu ve uçağın 310'nun da kal olduğunu hatırlarım) ortak özelliği nedir? Askeri Pilotlar... Bunu kimseyi kötülemek için yazmıyorum bireysel olarak üzerinize alınmayın çok iyi insanlar olabilirsiniz fakat temel eğitim aşamasında birtakım yanlışlar yapılıyor ve devamlı kritik anlarda yanlış kararlar veriyor, hatalar yapıyorsunuz. Bu kazaların hiçbiri kesinlikle yetenek ile alakalı değil başka bir yerde başka bir sorun var 0
    • Soçi 13 Mart 2015, Cuma 21:27:15 Buradaki olayda kaptan asker kökenli değildi. 0
  • camaroth 11 Mart 2015, Çarşamba 00:25:32 inglizler ve almanlar türkiyenin ve thy nin bir numaralı düşmanlarıdır. zaten 3. havalimanın inşatına karşılar thy karşılar normal bunların kötü reklam yapması.. thy ingiltereden kaç bin yolcu taşıyor biliyormusunuz. çok fazla brtish airwaysdan çok fazla ayrıca British airways sadece heatrow dan uçuşu var. oysa thy nin gatwick, lutondan, birminghamdan, mannvar. schterdan seferleri 12
    • sonuc 11 Mart 2015, Çarşamba 12:21:12 eeeee sonuc ne,kathmandu kazasi dis dusmanlarin isimi yani 0
  • GİT ARTIK 11 Mart 2015, Çarşamba 00:13:07 BU ADAM AYDA BİR SAAT SİMİLATÖR UÇUYOR ONU DA 4 SAAT SAZIYOR.UÇUŞ EĞİTİM MÜDÜRÜ İLE UÇUYOR VE ONU DA USULSÜZLÜĞÜNE ORTAK EDİYOR ARAŞTIRIN GÖRÜN DEMEYE GEREK YOK HEPİMİZ BİLİYORUZ HADİ AZAF GİT ARTIK 1
  • AZAFCIM SIRRIN NE? 10 Mart 2015, Salı 23:54:05 Sevgili Azaf, fail oldun, oturmaya devam ettin, hakkında o kadar belgeli kanıtlar olmasına karşın oturmaya devam ettin. Bir sürü kaza Kırım atlattın, oturmaya devam ettin, şirketin %99 senden nefret ediyor hala oturuyorsun. 60 Yaşın üstünde hayatta görüp görebileceğin herşeyi görüp ve sahip olmana rağmen "ŞEREF" ı neden düşünmüyorsun bilmiyorum. Bu nasıl bir genişliktir? Usulsüzlükler, dalavereler, adam kayırmaca ve üst yönetimi yanlış yönlendiren sen hala makamdasın. Söyle şu sırrını da bilelim??? 1
  • ESKİ 10 Mart 2015, Salı 23:34:17 İLK ÖNCE İYİKİ DOĞDUN SEFA İNAN ALLAH UZUN ÖMÜRLER VERSİN.HİZMETİNİZ DAİM OLSUN DİLERİM FEYİZ ALAN OLUR.AMA ŞU YÖNETİCİ KADROSUNUN FEYİZ ALMASINI TEMENNİ EDERİM.GERÇEKTEN ADAM GİBİ HAVACILIK YAPILSAYDI KAZALAR AZ OLURDU AMA MALESEF EHİL OLMAYAN SARAY MUHAFIZLARI TARAFINDAN İDARE EDİLDİĞİ İÇİN MALESEF HAVACILIK SON YILLARIN EN KÖTÜ ZAMANINI YAŞIYOR DIŞARIDAN YUNANLI GETİR KABUĞUDA OLSUN BURADAKİ YERLİ YOLLANSIN SEN GİT VERİMSİZSİN DESİN EE BİZİMKİLERDE KABUK YOK NE YAPALIM SEVMİYOR ADAM SEN VERECEKSİN SAATİ 40 EURO BAK NE TATLI OLUYOR MEMLEKETTE AC YUNANLI DOLARLA GİTSİN BİZİMKİLER %3 E TALİM ETSİN EL OLMAK GEREK BU ÜLKEDE KIYMETİN OLUR DEĞERİN OLUR 0
  • yemek 10 Mart 2015, Salı 23:18:56 yolculara cok yemek vermekle ovunen bir havayolu sirketinin ucus emniyet sicilinin bu halde olmasi pek de sasirtici degil. lokanta mi isletiyorsun, havayolu mu! 0
  • ALAVERE DALAVERE 10 Mart 2015, Salı 20:44:39 YABANCI KAPTANLAR KATHMANDU VE AFRİKA MEYDANLARINA UÇMAK İSTEMİYOR EKİP PLANLAMA VE YÖNETİM BUNA RAZI VE ÇANAK TUTUYOR. BÜTÜN KRİTİK MEYDANLARA TÜRKLERİ PLANLIYORLAR 0
  • iPhone Uygulaması 10 Mart 2015, Salı 19:41:59 Azıcık akıl .Bizim milli bir değerimiz olan markamıza sahip çıkmamaız gereklidir.Bakın almanlar yıllarca bastırıp yunan olimpik hava yolunu ,şirketin sürekli zarar ettiği algısı yaratarak kapattırmış ve bu ülke insanlarını daha alt mevkilerde çalıştırıp potansiyelini lufthansa nın pazarına katmışlardır.O kadar ki Atina havaalanı işletmesini bir alman şirketi yapmakta be yıllardır kullanılmayan eski olimpik 340 larından dunyadaki en pahalı alan vergisini almaktadırlar.Bu durumlara düşmemek bu adamların hizmetçisi olmamak insan gibi yaşamak için birbirimize sahip çıkalım ki ; biz olamadıysak da çocuğumuz pilot , yönetici ,mühendis olabilsin 7
  • CPT 10 Mart 2015, Salı 19:39:39 Dünyada en çok havalimanına biz uçuyoruz demek için önüne gelen havalimanına uçmayı marifet sanarak risk analizlerini iyi irdelemezseniz bu kazalar ile her zaman karşı karşıya kalırsınız. Bu kadar.... Ayrica yolcu memnuniyeti, karlılık, kalite, ve uçuş emniyeti şeklinde olan şirket profili ÇOK KESKİN BİR DEĞİŞİME UĞRAMALI!! 0
  • iPhone Uygulaması 10 Mart 2015, Salı 17:51:50 Thy nin iş yaptığı yandaş şirketlerde berbat durumda. Havalimanı yolllarının fatihleri doco. Her an kaza olabilir tehlikesi ile yaşıyoruz. Opet de aynı ve bunlara dur diyen de yok ne yazık ki... 0
  • emniyet 10 Mart 2015, Salı 17:40:04 mentaliyeyi degistirmeliler genc ve tecrubesiz C1'ler. iPAD kullanamayan CN'ler CI'lar... şirkette bireye saygıdan çok konuma saygı var. Herkesin dokunulmazlığı kalkarsa başta işler biraz karışabilir ama uzun dönemde herkesin yararına olur diye düşünüyorum. Ama herkes kendini düşündüğü için bu sıkıntılar devam eder... Tahminim yöneticiler, üsttekiler şimdi hep bu kazaları, olayları bahane ederek alttakilere saldıracak. Halbuki tüm problemlerin kaynağı kendi karar verme beceriksizlikleri... Sigortaların baskılarıyla yapılan sözde önlemler, kurulan sistemlerin ucunda hep bu insanlar oldukça hiçbir şey düzelmez... Uçuşla alakası olmayan ayda 1-2 kere uçan adam gelip her şeyi bildiğini iddia ediyor ve kimse buna müdahale edemiyorsa bu düzeltilmeli... Yeni uçakta antiskid arızası? Reverse açmayı unutmak daha olası geliyor... NTSB bile La Guardia'daki kazadaki tespitleri anında paylaşırken bizimkiler nelerle uğraşıyor? Halka açık olmalı bazı şeyler. Koskoca delta airlines ama kimse acımıyor. 0
    • Emniyet'e 10 Mart 2015, Salı 18:14:22 İlk Airbus 310 THY ye geldiğinde Antiskid arızası yapmıştı.Teknikte olmaz diye bir şey yok.Dikkat ederseniz Reverse açılmamış olabilir deniyor. Yani pilot açmayı unutmuş demiyor ki buda rastlanabilir bir durum. Yazar abimiz zaten bu kazada bunlar olmuş demiyor ki.Genelde pistten çıkmaların ana nedenlerini sıralamış.Bilginize. Tech 0
    • emnyt 10 Mart 2015, Salı 19:40:58 bana da biraz hedef saptırmak gibi geldi. neyse, teknik bir durumdan da kaynaklansa, pilotaj da olsa, şirkette artık bazı şeyler değişmeli. her konuda objektif olamazsak bir başka olaya kadar kendimizi kandırırız.kar etmekten çok artık kaliteye, biraz bilgiye, karaktere, çalışan memnuniyetine odaklanmalı artık şirket... 1
  • sözün dibi 10 Mart 2015, Salı 16:21:17 "THY ikram ve yolcu konforuna ayırdığı mesainin yarısını uçuş emniyetine ayırsa yeter de artar bile"... bu saptama için ücret almalısınız. THY kimbilir kimlere ne maaşlar ödüyordur. ama bu özü söyleyen çıkmış mıdır? 0
  • Sefa Bey 10 Mart 2015, Salı 16:12:30 Bu kazanın temel nedenini doğru tespit etmişsiniz. Temel neden bu yazıdaki en önemli kesin ve net doğrudur. Temel neden THY'nin daha çok ülkeye sefer yapacağım diyerek risk analizi yapmadan seferlerini artırma nedenlidir. Kutlarım ve havacılık dolu makalelerinizin devamını dilerim. 0
  • İsim / Rumuz 10 Mart 2015, Salı 14:51:18 7 YILDANBERİ TİPİNDE DOĞRU DÜRÜST UÇMAMIŞ, KENDİNİ MAKAMINI KULLANARAK ÖĞRETMEN VE KONTROL PİLOTU VE EMEKLİLİK SONRASI HAZIRLIK İÇİN SFI YAPMIŞ,YAŞIMI 2 SENE DAHA UZATTIRIR AYDA BİR SORTİ SİMİLATÖR UÇUP BU MAKAMDA KALIP MİSS GİBİ PARAMI ALIRIM,UZATMALAR SONUNDA DA SFI LIĞA ZIPLARIM ANLAYIŞINDAKİ BİR YÖNETİCİ HATTA NE VEREBİLİR ? KİM OLDUĞUNU CÜMLE ALEM BİLİYOR. AA BORA 2
  • ferdem38 10 Mart 2015, Salı 14:50:57 Bu yorum eleştiri sınırlarını aştığı için sansürlenmiştir. 0
  • PİLOTLARA 10 Mart 2015, Salı 14:47:19 Emniyetsiz gördüğün her durumda, BÖLGEYI TERKET, Gaz kolu ve LÖVYE senin elinde. Emniyetsiz gördüm inmedim! Emniyetsiz gördüm pas geçtim! Sen kendi işini en iyi şekilde yapmaya gayret et yeter. Bırakalım Yöneticiler şunu yapsaydı, bunu yapsaydı demeyi. PROFESYONEL olun. Ben genel müdür olsaydım şöyle yapardım, ben Uçuş İşletme Başkanı olsaydım böyle yapardım. Bunları olunca yaparsın, şimdi SEN PİLOTSUN önce kendi işini en iyi şekilde yap. Gerisi gelir. Pilot olmayan meslek dışından arkadaşlar, yeteri kadar hatta Fazlasıyla bir Şeyler yazıyorlar Selamlar. 9
  • İsim / Rumuz 10 Mart 2015, Salı 14:17:01 Balık baştan kokar. Ulufe dağıtır gibi sadece arkadaşı olduğu için, hayatında öğretmenlik yapmayanları SFI yapan, maddi menfaatleri için buraları ulufe gibi dağıtan, B-777 de hiç uçmamış ve öğretmenlik yapmamış emeklileri SFI yapan ve hat öğretmenlerini liyakata göre değil de sempati ve yakınlığına göre seçen ve BEN NE DERSEM O diyerek herşeye karşı çıkan bir adam bu olayın baş sorumlusudur.AA BORA.... 1
  • Almancı 10 Mart 2015, Salı 13:52:27 Sefa bey Almanya'da ikamet eden bir okurunuzum. Yazınız da ilk siyah harflerle hatalı olan yazmışsınız. "Bu kazamızın temel nedenini, Katmandu gibi her şirketin uçmaya cesaret edemediği, Everest dağlarının etekleri arasında yer alan dört tarafı dağlarla kaplı 4318 Feet rakımdaki bir havalimanına güneşin doğduğu saatlerde sis riskini bile bile sefer planlayan yöneticilerde buluyorum" İşte konu bu kadar basit. THY yöneticilerini az bile eleştiriyorsunuz. Burada millete reklam olduk. Messi vb benzetmeniz çok doğru. Al sana Messi 1
  • Hacı Amca 10 Mart 2015, Salı 13:49:08 Yazınızı büyük keyifle okudum bir pilot eşi olarak her olayda pilotlara yüklenilmesini doğru bulmuyorum.Ancak yazınız beni üzdü...Yıllarca evvel bir asker eşi olarak çalıştığım Hacı amcanın vefat ettiğini bilmiyordum Allah rahmet eylesin.THY nin değişik renklerinden biriydi. 1
    • Pilotlar 10 Mart 2015, Salı 14:04:11 Hatalı pilotların tespit ve teşhir edilmesi pilotluk mesleği için kötü değil, iyi bir iştir bence. Hata yapma lüksü en düşük olan, zor mesleklerden birisi pilotluk. Ama hiç haketmediği halde bu ünvanı taşıyan insanlar mesleği lekeliyorlarsa temizlenmeleri gerekmez mi sizce de? Şu anda açın bakın flightradar'ı, belki 2000 uçak havadadır ama kaçı hata yapıyor? Ancak eğitimsiz, kuralsız pilotun ayıklanması lazım ki, meslek saygınlığını yitirmesin. 3
  • Meka 10 Mart 2015, Salı 13:41:48 Uçak toprağa teker koymuş, görerek inilen bir pistte bunun anlamı görememiş olmaktan başka nedir ki? O hızda toprağa teker koyduktan sonra uçağın devrilmemiş olması pilotların becerisidir bana göre. THY kaza ile ilgili şeffaf olmalıdır. Pilotların ifadesi vardır, sebep az çok ortaya çıkmıştır. Kamuoyuyla paylaşılmalıdır, ancak paylaşılmamaktadır. Sonuçta sabahın kör sisinde Katmandu seferinin gereksizliği de ortaya çıkmıştır. 2
  • spring 10 Mart 2015, Salı 13:38:54 Thy da tanıdığa iltimas geçme uygulamasına bir son verilmeli.Kendinden büyüklere ve kendi dost ve arkadaşlarına iltimas adalet duygusunu zedeleyip vicdanları yaralıyor.Sağlıksız hükmetme ve yönetme arzusu ve haddi bilmemek kurumun eşdeğer çalışanlarını ayrıştırıyor.Öğretmen kaptanın veya yönetici kaptanın kaptan oğluna,kızına, kardeşine,arkadaşına vs. iltimas geçmek , kısa sürelerde onuda kaptan ,öğretmen yapmak vs. liyakat sistemini sorgulattırıyor.Simülatör öğretmen konsoluna layık olanlar,bilgisi ve tecrübesiyle hak edenler ve haddini bilenler oturmalı.Eğitim değerlendirmeleri hakkaniyetli olmalı.Karar verme ve pilotajı sorunlu olanlara ağzı iyi laf yapıyor, fordec te uzattıkça uzatıyor diye paye verilmemeli.Kısa sürelerde birileri sık terfiler almamalı.Gereksiz Risk alma algısı yüksek olanlar tespit edilip eğitilmeli.Bu kurum ülkemizin güzide bir kurumu ,gözümüz gibi sakınıp koruyup, kollamalıyız.Allah daha büyük sıkıntılar vermesin. 0
  • kaza nedeni 10 Mart 2015, Salı 12:50:19 sefa bey sanırım nepal sivil havacılık otoritesinin yaptığı açıklamayı kaçırmışssınız. ülkemizde sansür had safhada olduğu için maalesef haber pek yankı uyandırmadı, olay indikten sonra pissten çıkma diye lanse edildi. ancak durum öyle değil. açıklamaya göre iniş takımlarının birisi piste değil, direkt olarak toprak zemine indi, yani pilot pisti açıkça kaçırdı, büyük bir pilotaj hatası mevcut. bu olay asında çok ciddi yaptırımlar gerektiriyor. şirketin baskısı altında ezilen kaptanlar bu işi yapmamalı. demek ki yeterli özgüvene sahip değiller, karar alamıyorlar, uygulayamıyorlar. bu açıdan üzülerek söylemeliyim ki birçok yabancı kaptanın sahip olduğu profesyonel anlayışın uzağındalar. sana 200 insanın canı emanet edilmişse baskıya boyun eğmeyeceksin ya da bu işi yapmayacaksın, bu kadar basit. umarım bu olay ders olur, şirket her 5 yılda 1 kaza yapmaya devam ediyor... 3
  • Speed Brake 10 Mart 2015, Salı 12:48:41 Abi yine çok emek vermişsin. Senin kadar detaylı yazı yazan yok. Kısa yaz diyeceğim ama okuduğumda burası gereksiz denecek yerde bulamadım doğrusu. Uçağın piste kayma nedenlerini genelde yazmışsın ama bazı yorumcular Katmandu kazasına bağlamış. Genel de doğru daha geçenlerde AHL nin pisti tel fırçalı bir araçla temizleniyordu. Abi,merak ettiğim bu kadar vakti nereden buluyorsun araştırma için. Allah yar ve yardımcı olsun diyeyim bari 1
  • Cpt 10 Mart 2015, Salı 12:36:00 Gaziantep LTAJ kule ve meteorolojisinde çalışan şahıslar artık tavan ve görüş bilgilerini olmadığı halde limit içi yayınladığınızda hava durumu yerden ve uçaktan kameraya kayıt edilip ispatlı bir şekilde SHGM'ye sunulacak. Diğer meydanlar da yayınladıkları raporkarın doğruluğuna dikkat etsin. 0
  • iPhone Uygulaması 10 Mart 2015, Salı 11:54:35 Bir pilot olarak THY ve ucus emniyeti konusunda yazdiklariniza cani gonulden katiliyorum ve pek cogumuzun sizinle hemfikir olduguna emin olabilirsiniz. THY hala amsterdam kazasina autothrottle sisteminin sebep oldugunu, airbus olsa o ucagin dusmeyecegini savunanlarla dolu. Bu zihniyetle olmaz 0
  • ........ 10 Mart 2015, Salı 11:35:34 Gen MUd YRd Bzms artık gıt vızyon sahıplerı gelsın oraya... yeter ya yeter kabus gıbı coktun 1
  • Zihniyet 10 Mart 2015, Salı 11:26:58 Vizyon olmayınca zihniyette karanlık olunca bunlar kaçınılmaz. El atılan her yerde aynı zihniyet hakim. Ne yazık ki ileri gideceğimize geri gidiyoruz. En çok havalimanına ben uçuyorum demekle olmuyor bu işler. Ne DO CO su ne de diğer şirketler ne yazık ki düzelmeyecek 0
  • Android Uygulaması 10 Mart 2015, Salı 10:48:18 IPhone 22.55 hakliniz, adinda gizli, yerel basin sansurlendiginden olayi BBC den takip ettik . 0
  • Kaptan-2 10 Mart 2015, Salı 10:39:39 Türkiyedeki diğer özel şirketleri yıllardır bilgisayardan EFRAS proğramını kullanarak bu hesaplamaları daha doğru ve emniyetli bir şekilde yapmaktadır. En tepedeki pilot yöneticiler yıllardır bu konularda maalesef bir çalışma yapmayarak THY' nı çok geride ve amatör bırakmışlardır. Hata büyüktür. Ayrıca her 6 ayda bir Part A gibi Part B gibi dökümanlarda büyük değişiklikler yapılıyorsa ve buna rağmen hala bu dökümanlar en doğru şekle sokulamıyorsa bir şeyler yanlış gidiyor demektir. F-4 konusunda da olayın kök nedeninin teknik kaynaklı olduğunu düşünmüyorum. İki kelimeye vurgu yapmak isterim. Doğru ve kaliteli EĞİTİM ama illaki TECRÜBE TECRÜBE TECRÜBE. Yeni kaza yoktur. Eski kazaların tekrarı vardır ve havacılıkta kurallar KAN ile yazılmıştır. 0
  • Kaptan-1 10 Mart 2015, Salı 10:24:33 Sefa bey her iki olayla ilgili yorumlarınız için sizi tebrik ediyorum ve size aynen katılıyorum. Bu arada kaliteli yorumlarıyla katkı sunan herkese de teşekkür ederim. Katmandu olayında RNAV Lido kartında minimum görüş limiti 1500 m olarak belirtilmektedir. Eğer yönetim bu limiti keyfiyetle 900 metreye düşürmüş ise vay halimize. Operatör (Şirket) yayınlanmış limitleri düşüremez ancak daha emniyetli olabilmek adına isterse bu limiti yükseltebilir. Kazalar durup dururken olmaz. Hata zincirin halkaları bir araya gelerek olayın oluşumu gerçekleşir. Kaptan burada adeta kaleci gibidir. Yani zincirin son halkasıdır. Gol yememesi gerekir. Gol yediği anda kaza gerçekleşir. Bu olaydan sonra ilgili Tip şefi, Tip Müdürü ve Uçuş Emniyet müdürü derhal istifa etmelidir. Acıdır ama Türkiyenin Milli hava yolu kalkış performans hesaplarını hala parmak ucuyla göstererek chartlardan yaklaşık olarak hesaplamaktadır. 0
  • Buz Dağı 10 Mart 2015, Salı 00:40:40 Bu kaza pilotaj hatası ve ya değil.Pilotaj hatası deyip geçmek buz dağının altını inkar etmektir.Hiçbir kaza tek bir nedene bağlı değildir.Kazayı hazırlayan onlarca neden vardır.Örnek;ekip işe alımından tutun eğitimine,planlamaya,teknik bakıma,radar ve meydan hizmetine,kurum kültürüne kadar yüzlerce etken sayılabilir.Şirket harici etkenler diğer firmaları da bağladığına göre akla gelen soru neden bu gibi haberlerde Qantas,Air Canada,Al Nippon,Lufthansa,Emirates'in adı geçmiyor da her üç beş senede bir güzide firmamızı üzülerek görüyoruz.Know How sadece servis ve yolcu konforu alanında değil Safety Kültürü için de acil kullanılmalı.Yabancı düşmanlığı yapmadan bedeli ne olursa olsun standartları yüksek bunun gibi firmalardan ekip(Pilot,kabin memuru,teknisyen,uzman yönetici,işe alım uzmanı,öğretmen gibi)transfer edilmeli.THY ülkemizin temsilcisi başına gelen her olay hepimizi çok üzüyor.Önlem acilen alınmalı... 0
  • iPhone Uygulaması 09 Mart 2015, Pazartesi 22:55:47 Kazadan çıkarılacak dersler mutlaka vardır. Ama şunu da görelim; BBC Katmandu' dan bir gün sonra yaşanan New York La Guardia DELTA Airlines MD88' i de tekrar tekrar yayınladı mı? O da runway excursion. Ama bizim suçumuz milli hava yolu şirketimizin adında gizli. TURKISH Airlines. 10
    • yayinladi 10 Mart 2015, Salı 08:51:00 yayinladi 0
    • TURKISH Airlines 10 Mart 2015, Salı 15:26:14 MD88 olayi yerel basinda 15 dk da bir verildi, hatta Harrison Ford olayida, dunku TEM kazasi bugun gorsel basinda 15dk da bir veriliyor. TK726 yi kahvalti kusaginda 1 2 kanalda verdi Sn.Ali Genc in tweetlerinden sonra olayi yayinlayan olmadi. THY resmi aciklamasi yapilmadi, bu mudur olay yonetimi? Bu zihniyetle eger calisanlarinin ozverisi olmasa THY ucan halilarla sefer yapardi. 0
    • CNN 11 Mart 2015, Çarşamba 12:27:25 CNN INT kazayi aninda canli yayinda saatlerce verdi 0
  • iPhone Uygulaması 09 Mart 2015, Pazartesi 21:38:00 Pilotaj- Belki kule görevlisi bizim bazı meydanlarda 550 metre görüş verilmesi gibi bir durumda oluşmuş olabilir- rubber depozit veya 1 tane tyre burst konusu oldugunuda sanmıyorum. Bence konu şu şekilde irdelenmeli ? Ne kadar zarar ettik ? Total, tahmini zarar nedir ? Sonra katmandu uçuşlarını istatistiki ortalama doluluk ile karlılığı hesaplansın. Muhtemel 10-15 yıllık bir kar ın , silinmesi demektir bu olay. Dolayısıyla , büyük havayollarıda bazı risklerden ötürü gitmiyorlarsa , bizde gitmeyelim. Yılda 600 değil 590 pilota ihtiyaç duyalım. Lufthansa nedrn Trabzona uçmuyor sorusunun yanıtıda benzer emin olun. Uçmayalım demiyoruz Trabzona ama bakış açısı, ince ince kaza oldukça ayar veririz , bakarız olmasın. 0
  • Sefa Bey 09 Mart 2015, Pazartesi 20:15:02 Siz sokakta subay görüyor musunuz diye sormuşsunuz ya bende cevap vereyim istedim. Havacı olmadığımdan F4 lerle ilgili güzel yorumunuzu okudum ve çok beğendim. Evet bende sokaklarda ve alış veriş merkezlerinde hiç subay kıyafetli birini görmüyorum. Neden dir anlayamadım.Belki de PKK olayları depreştiğinde yasaklanmıştır. Yasaklanması bile ayıp. Burası Türkiye ve onlar Türk askerleridir. 0
  • iPhone Uygulaması 09 Mart 2015, Pazartesi 19:31:34 Alıntıda istediğiniz kelimeleri yazmak diye bırşey olamaz tüm parağraf yazılır ordaki yumuşak iniş oldu...burun iniş Takım'ı katlandı ...ifadeleri nerde? 1
  • Nedim Demirelli 09 Mart 2015, Pazartesi 19:18:07 Soçi olayı hakkında: İYİ bir havayolu işletmesinde ceza kültürü olmaz, yanlıştır. Eğer vizyon ve misyon taahhütlerinde birinci önceliğin uçuş emniyeti ise (ki İYİ havayolu işletmelerinde böyledir) bir olay veya kırımda ilk önce kök nedenleri araştırırsın. Uçuş ekibinin eğitim eksikliği varsa ilave eğitim verirsin. Sistemlerinde eksiklik veya hata varsa düzeltirsin. Runway excursion yapan pilotun kaptanlığı bu yüzden kesilmez, eğer kaptanlık ehliyetini yitirmişse kesilir. Adamı F/O yaptın, bacakların yarısını o uçmayacak mı, iniş/kalkışların yarısını o yapmayacak mı? Ve de hangi moralle yapacak? Aynı şey Kathmandu kazası (evet, ICAO Annex 13'e göre bu bir "accident" dir) için de geçerlidir. Uçuş ekibi havayolu işletmesinin bir ürünüdür, böyle bir olayda uçuşa katkısı olan istisnasız herkesin sorumluluğu vardır, baş sorumlu da Accountable Manager'dir. 2
  • iPhone Uygulaması 09 Mart 2015, Pazartesi 19:15:55 Sayın yazar askeri pilotların mecburi hizmeti hiçbir zaman 10 yıla düşmedi. Diğerlerinin 10 yıla düşerken pilotların 13'e düşmüştü. O da tekrar yükseltildi. Diğerlerinin hala 10 yıl. Kulaktan dolma bilgilerle yazmayalım lütfen. 3
    • Ne farkeder 09 Mart 2015, Pazartesi 20:31:22 Konu 10 veya 13 seneyi bilmek değil ki. Konu önce 10 veya 13 sene diyerek pilotları boşaltıp sonra bu sefer hayır olmadı bu sefer 15 sene diyerek işi yap boza çevirmek. Sende güya yazara bilgiçlik taşlamamışsın. Sefa bey bilginize diğerlerine 10 doğru ama pilotlarda 13 desen bir yerin mi incelir. Upuzun destan gibi yazıyı okuyup sadece bunu mu buldun kardaş. 3
  • zaff 09 Mart 2015, Pazartesi 18:38:46 Her iki konuda mantikli ve anlamli yorum.kaleminize sağlık 0
  • iPhone Uygulaması 09 Mart 2015, Pazartesi 18:01:05 Yavuz Güver'inde yorumlarını bekliyoruz,sonuçta bir teknisyen derneğinin başkanı ve teknisyen vede frezeci. 2
  • GreYFoX 09 Mart 2015, Pazartesi 17:56:08 Official Database: 201503040450 METAR VNKT 040450Z VRB02KT 5000 BR FEW015 16/09 Q1016 NOSIG= 201503040405 METAR VNKT NIL= 201503040350 METAR VNKT 040350Z 00000KT 3500 BR FEW015 13/09 Q1016 BECMG FM0420Z 4000 BR= 201503040305 METAR VNKT NIL= 201503040250 METAR VNKT 040250Z 00000KT 3000 BR FEW015 09/09 Q1016 NOSIG= 201503040205 METAR VNKT NIL= 201503040150 METAR VNKT 040150Z NIL= 201503040105 METAR VNKT NIL= 201503040050 METAR VNKT 040050Z NIL= 201503040005 METAR VNKT NIL= 201503032350 METAR VNKT 032350Z 00000KT 0500 FG VV/// 08/07 Q1013 NOSIG= 201503032305 METAR VNKT NIL= NOSIG in Ne anlama geldigini ben yazmiyayim,Sizler Biliyorsunuzdur! 1
    • iniş 09 Mart 2015, Pazartesi 20:34:56 teker koyuş saati kaç utc? 0
  • CAPTAIN 09 Mart 2015, Pazartesi 17:50:25 Olayı sadece pilot hatası olarak görmek Kanımca yanlış olur.Bu olayda tüm olumsuzluklar+ hatalı pilotaj biraraya gelmiştir.Havalanı kötümü evet çok kötü(çok ama çok iyi biliyorum),şirket(THY) Uygulamaları ve minumumlar Hatalı mı evet,kule hatalımı evet...zorlarsak Hatalı bir çok şey daha bulabiliriz.Ama bence zorlama inişten daha vahim bir konu üzerinde nedense kimse durmuyor . Buradaki en vahim hata geç tahliye kararı verilmiş olmasıdır.hepimiz zaman zaman limitler dahilinde zorlama inişler yapıyoruz.Ama burdaki en vahim hata tahliyenin geç yapılması...Saygılar. 2
  • İsim / Rumuz 09 Mart 2015, Pazartesi 17:49:29 SADECE SOÇİ OLAYI DEĞİL ONLARCA OLAY YANİ NAZARİ KIRIM YANİ BİR DAMLA ÖTESİ KIRIM KAZA OLAN OLAYLAR ÖRTBAS EDİLİYOR. SOÇİ OLAYI GİBİ .UÇUŞ EMNİYETTE KAYITLARI VAR. 0
  • Meraya inmiş 09 Mart 2015, Pazartesi 17:45:09 Uçak kazalarında insan faktörünü en aza indirebilmek için uçak üretici firmalarının Başta da A330 olmak üzere uçakları aşırı elektronikleştirmeleri pilotların adaptasyon sorunları nedeniyle başka emniyetsizlikler yaratmaya başlamıştır. Bizim Türk pilotlarının basına da sık sık yansıdığı gibi hosteslerin poposunu koklamaktan zaman bulup ta doküman okumak veya ilave eğitim almak gibi bir kaygıları yokki. Birisi de yorumunda SMS'e atıfta bulunmuş isteyen herkesle herşeyine iddiasına varım 100 Türk pilotundan sadece birisi SMS'in ne demek olduğunu dahi biliyorsa ben herşeye varım. Uçağı pist yerine pistin kenarındaki meraya indirmişler. Uçağın resmini gördüm. Aynen bizim Pilotlar gibiydi başını çamura sokmuş kıcı da havada sağı solu selamlıyordu. Yani koyun otlar gibi otluyordu şimdi kim neyi tartışıyorsa. 4
    • Deve kuşu 10 Mart 2015, Salı 00:09:48 O uçağın kafasını çamura sokmuş ve kıçı havada bir durumda o çamurun içerisinde ne işi varmış? Hangi kahramanlar dünyanın en modern uçaklarından birisi olan A-330'u bu hale soktu? Resimde sanki uçak değilde deve kuşu sanarsınız aynen THY'nin yöneticileri gibi kafa çamurda....! 0
  • GreYFoX'a 09 Mart 2015, Pazartesi 16:46:35 Yazarın yorumu mantıklı, değişik Olasılıklar sıralamış, bir uçak bu sebeplerle pist dışına Çıkabilir Demiş ve doğru. Zaten uçağı pilot kırar Demiş o da doğru. Sizin yorumunuzda mantıklı olabilir. Yorumunuzun başındaki 100-150 m görüş ve seneryonuzu buna bağlamanızı pek Akılcı bulamadım. Görüş, iniş saatinden iki saat önce 500 m iniş saatinden bir saat sonra 3000 m olarak resmi açıklama var. Bu uçak ara bir saatte inmiş ve kulenin görüşü yüksek verdiği söyleniyor ki, kule görüşü 900 m ve üstünde vermediyse pilot yaklaşma yapamaz, hele hele 100-150 m görüş olduğunu kule söylediyse pilot da yaklaşma yaptıysa biz neyi tartışıyoruz. ASALIM pilotu taksimde veladdalin âmin. Pilot düşük görüşte zorlamış olabilir mi? Evet, pilot pisti ortalamada da sorunlu Eğitimsiz olabilir. Pek çok şey sıralanabilir. Doğrusu veya gerçekte ne oldu? Yanında değildik. Sizin gibi hepimiz bir Şeyler söylüyoruz. ACMASIZ OLMAYALIM. Ya söylediğimiz yanlışsa? Selamlar 1
    • GreYFoX 09 Mart 2015, Pazartesi 17:42:09 Ucagin indiklten sonraki videolari ve fotograflarina ulasmak oldukca kolay!100 Metre gorus bile olmadigi ortada,,inis sirasindaki verilen Metar 350 metre,nerden olculdugunu dikkate alsaniz bile,900 metre nin altinda.Kule gorusu 900 metre uzerinde verdiyse bile Karar Yuksekliginde pisti goremediysen Pass gecersin!Kuraldir,900 metre de bir pilot pisti oldukca rahat gorur,Ucagin icinden yazan yolcular var ucagin Sert bir sekilde pistin kenarina vurdugunu,ayrica pist disina ciktiigi yerde once sol inis takimlari topraga vuruyor yeri belli!THY nin kulturu Minima zorlamariyla yaptigi kazalarla Dolu,Toplam 29 Olumlu kaza,yuzde 99 Pilotaj hatası!Ister Asin ister first officer yapin ,boyle kisiler orda oldukca,daha cok incidentler,accidentler siradadir.Ya Yanlis sa? Ne yazikki Yanlis degil,Yanlis olsaydi basindan anlasilirdi,Amac kimseyi karalamak degil,Kuralsizligi kultur edinen Pliotlarin Insanlari oldurmesine bir son verececek yaptirimlari koydurmak!Oraya ucan onlarca sirket var?Bi arastirin 1
  • Geliyorum Diyen Kaza 09 Mart 2015, Pazartesi 16:32:00 Katmanduda bulunmuş şartları görmüş birisi olarak çok doğru ve yerinde tespitler. Defalarca tarife değişikliği talebinde bulunulmasına rağmen, defalarca havada bekleme, pas geçme, Delhiye divert edilmesine rağmen değiştirimeyen tarife nedeniyle geliyorum diye bağıran kaza... Neyse ki can kaybı yaşamadan atlatıldı... Umarım bundan sonra olaylara sadece ticari açıdan değil hiç sanmıyorum ama emniyet açısından da bakılır... 0
  • GreYFoX 09 Mart 2015, Pazartesi 15:45:53 Önce eğitim 07 Mart 2015, Cumartesi 14:39:46 1. Sisli saatlerde iniş yapılacak tarife yapılır. 2. Dispeç uçuşu normal bir meydanmış gibi planlar. 3. Düşük görüşten pass geçilir. Yedek meydana gidilmez. 4. 1500m görüş limiti olan piste daha düşük görüşte inilir. 5. Pistten çıkılır. 6. On dakika sonra tahliye komutu verilir. Bu arada yolcular kabin bagajlarını toparlar. 7. İki adet yangın aracı köpük/su sıkar. Ancak yangın çıksaydı yolcu ve uçak kül olurdu. Uzatmak mümkün. Sefa bey yazinizin THY 330 ile ilgili bolumleri sadece sizin HAYAL URUNUNUZ! UCAK YAKLASIK 100-150 METRE SISTE SOL TEKERLEGINI ONCE PISTIN DISINA SERT BIRSEKILDE VURMUS VE ONDAN SONRA PISTTEN CIKMISTIR! INIS ICIN YETERLI GORUS 900 METRE!ONCE BUNU PILOTA SORMAK LAZIM?AMA THY BIR COK KAZASINDA BU GELENEGI TEKRARLAMISTIR! DEPOZITTI,KAYARDI,ANTISIKID DI,REVERS ,SADECE SIZIN HEDEF SASIRTMACA TAKTIGINIZ VEYA SIZE BILGI VEREN KISININ YETERSIZ HAVACILIK KAPASITESI .SISTE KAYAN OLSA,HER CAT3 DEN SONRA UCAKLAR PISTTEN CIKARDI! 6
    • Saçma 09 Mart 2015, Pazartesi 15:58:22 Ya sen nasıl birisin be arkadaş. Görmüş gibi anlatmışsın. Sefa bey kaza kırımlarla çok uğraşmış biridir. Kırım geçiren bir çok uçakta çalışmış biri. Bir mühendis olarak sunduğu olasılıklar son derece mantıklı. Sen Anti Skid ne bilmiyorsun sanırım. Sen reversin tekinin açılıp tekinin açılmadığında nasıl rule kaybedilir görmemiş olmalısın. Sis unutma ki çiğ doğurur. Sisli bir geceden sonra arabana bir bak bakalım yağmur yağmış sanırsın be akıllım. Pistin başlarında olan o siyahlıklar kauçuktur. Beton olan pistin tırtıllarının üstüne o gelince ve bir de çiğ düşünce ne olur akıllım. Bu güzel ve bilgi dolu yazıyı maniple atme. Haddini bil. Adama bak ya sanki kazayı görmüş gibi yorum atıyor.Hey Allahım ya akıl fikir ve bu kullarına. 3
    • Tayyareci 09 Mart 2015, Pazartesi 16:45:46 Bu Flight Simulator pilotlarından(!) gına geldi be kardeşim. Adam bilgisayarda aynı meydana iniş yapınca olayı çözmüş gibi gelmiş burda anlatmış. 3
    • GreYFoX 09 Mart 2015, Pazartesi 18:44:56 SACMA ,ya Avion Herald 09 Mart 2015, Pazartesi 13:48:37 Nepal's Civil Aviation Authority (CAAN) reported one of the wheels had touched down off the runway, the tyre burst, the aircraft subsequently veered left. 4 people received minor injuries during the evacuation. Later the CAAN added that the aircraft came to a stop about 1000 meters down the runway with the nose gear collapsed and damage to the fuselage, both engines and wings. Sacma ci bey,yukardaki yaziyi tercume edebilme kapasiten varmi bilemiyorum?Yoksa bir bilene sor,ornegin Sefa bey,e.,Sefa bey Emekli ucak teknisyenidir, Muhendis degildir,Yazdigi havacilikla ilgili konular ozellikle kaza ile olanlari cogunlukla,pilotlarin ilgi alanina gireceginden ,kendisine yakin gordugu pilotlara sorar onlarin yanlis dogru anlattiklarina inanirsa yazisinda kullanir!Ingilizcesi oldugunu sanmam .Bu ucakta ne Antiskid nede reverse arizasi varAlakasiz varsayim.Dua et te bir gun o ucaklarin icinde ne sen ol nede yakinlarin..Akilli kardesim.. 3
    • Greyfox'a 09 Mart 2015, Pazartesi 19:48:02 Saçma ve Teyyareci nickli yorumcularla kapışmışınız ama her nedense bana laf atmışsınız. İsmi bilinen birine isimsiz yorum atarak hakaretvari yorumlarda bulunmaya diğer yorumculara saygım gereği buradan sizin üslubunuzla cevap veremeyeceğim. Bakın Bay X öncelikle sizin ilk attığınız yorum saat 15,45 de atılmış. Sizin Nepal sivil havacılığından alınmış metin ise bugün saat 13,45 de yayınlanmış. Nepal kazanın oluşumunu yazıyor ve siz sanki kendiniz bu yorumu yapmış gibi üstüne atlayıp ŞARK KURNAZLIĞI yapıyorsunuz. Ben yazımı Cumartesi günü yazdığımdan, Nepal otoritesinin bilgisinden haberimin olması mümkün değil. Bunların yanı sıra Sefa Bey şöyle yapar böyle yapar. İngilizce bildiğini sanmam tarzı yorumda bulunmanız, inanın ki sizi çok küçük düşürmüş. Konuyla ilgili her türlü bilgi ve eleştiri yorumlarını her zaman koyarım ama siz yorumu kişiselleştirmişsiniz. İngilizce bilip bilmemem sizi ilgilendirmeyeceği gibi sizin de İngilizce bilip bilmediğinizi sorgulamam. O zaman bende sizin seviyenizde yorum yapmış olurum. Buradan size cevap vereceğime kişiselleştirilmiş yorumunuzu yayınladım ve seviyenize değil seviyeme uygun cevap yazma gereği duydum. Yine yorum atacaksanız lütfen isimli ve mesleki tanımınızı da yazın ki ben de sizi tanıyayım. Bu arada arzu ederseniz sizi kahve içmeye davet eder İngilizce konuşuruz ne dersiniz Sefa İnan 1
    • GreYFoX 09 Mart 2015, Pazartesi 19:57:29 Kompleks yüklü bir yorum. İngilizce ifadeler ve sonra da NOSIC'in ne anlama geldiğini biliyorsunuzdur.Ben yazmayayım demeler. Bu nasıl bir komplekstir kardeş. İngilizce bilginimi anlatmak istiyorsun? Seni varya o ingilizcenle üçe katlar beşe bölerim.Buradan millete NOSIC in ne anlama geldiğini ben yazmayayım falan demeler.Saygılı ol insanlara emi. 3
    • dispeç 09 Mart 2015, Pazartesi 20:30:32 THY' nin Dispeç ofisi yok mu? Varsa ne iş yapar? 0
    • NOSİC 09 Mart 2015, Pazartesi 22:29:06 olmaz.. doğrusu 'NOSIG' 0
    • xxx 09 Mart 2015, Pazartesi 23:42:51 GreYFox denilen klavye kahramanına bakın. Yoruma bakın.Küçük harfle başlayıp büyük harflerle devam etmiş.Bu adama ne cevap verilir ki. Başka sitelerde büyük harf kullanmayın diye yazar. Buranın editörü bu şekilde yorum atan saygısızları onaylamış. 2
    • Türkçe 10 Mart 2015, Salı 11:32:14 Keşke yazıyı yazmadan önce Türkçe kursuna gitseydiniz. Ya da hiç yazmasaydınız. Ne acı bir durum. 0
  • PİLOTAJ, PİLOTAJ 09 Mart 2015, Pazartesi 14:50:57 Ne kıvırıp duruyorsunuz kardeşim? Pilot hatasına dayalı (Pilotaj) bir kaza olduğunu bu ülkedeki dolmuş şoförleri de dahil herkes anladı. Yok şöyleymişte yok böyleymişte...! havaalanın alt yapı yetersizliklerinin olduğu bazı seyrüsefer cihazlarının eksik olduğu biliniyor. Bunları pilotlar da biliyor, ancak bunların hiç birisi uçağı pist yerine pistin kenarına indirmek için yeterli bir neden değildir. Hem bu kazanın, hem de Amsterdam kazasının, hatta THY'nin DC-10 kazası hariç Türkiye'deki tüm kazaların Pilot hatasına dayalı kazalar olduğunu haykıramazsak bu kazaların önüne geçilemez. THY'nin başa Pilot alım politikası olmak üzere, eğitim ve yönetim politikalarını gözden geçirmesi şart. Sen götür uçağı pist yerine toprağa indir sonra da yok yenim dardı yok yerim dardı kıvır dur. Ülkenin parazitleri ve havacılık cahilleri de methiyeler düzsün yok kahraman pilot şöyle yaptı da yok böyle yaptı da...! BU KAZA PİLOTAJ'dır NOKTA. gerisi laf gevezeliği ve ağız ishalliğinin ötesine geçmez. 8
    • GreYFoX 09 Mart 2015, Pazartesi 17:26:00 Bravo kardesim,cok guzel ozetlemissin,THY nin Havacilik Kulturu ,yaptigi kazalarlar da Aciktir,,Limitlarin altina inip zorlamak.Varmi 29tane Insanlari oldurmus kaza yapmis bir sirket Avrupa da?Neden hepsi THY de?.Anlayamayanlar,devam edin!Agiz ishaliniz,kronik,Bir 60 yil daha gecmez! 2
    • yani size göre 09 Mart 2015, Pazartesi 22:33:20 RNP AR onaylayanlayarak riskli saatlerde uçuşu onaylayanların, baskı yaparak gönderenlerin, release edenlerin hiç suçu yok 1
    • Baskı Palavra 09 Mart 2015, Pazartesi 23:58:43 Ne baskısı ulan palavracı herif. Yıllardır bu palavralarla herkesi uyuttunuz kim kime baskı yapmışta heberimiz olmamış. Şu anda Türkiyede uçan yabancı pilot sayısı 1000'i geçti hemen hemen dünyanın her ülkesi pilot arıyor. Hangi pilot hangi baskı nedeniyle görev yapıyorsa veya göreve gidiyorsa o onursuzun dikalasıdır. Pilot uçağı pist yerine tarlaya indirsin hatta senin kafana indirsin neymiş efendim baskı altındaymış. Hangi onursuzmuş o baskı altında olan pilot. Bunların hepsi, palavra. Bu palavraları atanları da bunlara alet olanları da tarih affetmeyecek tamammı? 4
    • hikaye... 10 Mart 2015, Salı 14:18:44 Abi böyle bir rezillik olamaz... ekip planlama uçuştan gelmiş kaptana telefon ediyor!!! bilmem ne kaptanım şöyle oldu böyle oldu çok sıkıştık biz bi adana yapıp gelirmisiniz... Adam gibi adam kaptan olmaz kardeşim hep aynı terane gidemem!!! sonra bi kaptan geliyor uçağa ağlaya ağlaya işim vardı nöbetçide değildim ama aradılar geldim falan... Gelme lan gelme sen bu kadar korkarsan geri kalan ekip ne yapsın.. Bir önceki kaptan arkadaşını sırtından vurma..Baskıya boyun eğme korkma bir şey olmaz azıcık delikanlı ol.. Kabin amiri ablam italyan pornocu kılıklı kaptana yapıştırıyor hemen ağlıyacaksanız uçmayalım kaptanım.. gelmeseydiniz.. helal olsun amire.. Hiç bir cacık olmaz arkadaşını satan adamdan..Kardeşim kesinlikle haklısın kıvırmayın pilotaj nokta... 2
    • Duruşunuz olsun 10 Mart 2015, Salı 20:26:12 Hay ağzına sağlık be kardeşim. Duruşu olmayan adamdan Pilot olmaz. Duruşsuz ve kişiliksiz olunca pilot başlar mazaret yok yenim dardı, yok yerim dardı, yok kayın validemin dişi ağrıyordu vs. Sen kıç yalayacağına pilotluğunu yap bir duruşun olsun bir kişiliğin olsun. Doğruya doğru bu kaza pilot hatasına dayalı bir kazadır bunun üzerine kıvırmak neden? Pilot piste nizami iniş yapamamış bu kadar. Bu köşenin yazarı da dahil kıvıran kıvırana. Tamam bu bir pilot hatasıdır ama deyip konuyu dağıtıp herkes askerliğini anlattığı için konu dağılıyor ve doğru tespitler yapılıp gerekli önlemler alınmadığı için kaza üstüne kaza...! Allah şükür ki özel sektöre ait bir kaza değil olsaydı siz görseydiniz ölü soyucuları, kan emicileri, leş kargalarını uçağın enkazına nasılda saldırırlardı. 2
  • Sözcü 09 Mart 2015, Pazartesi 14:14:07 Uzun yazıyı sıkılmadan okudum. Biraz içim karardı. Umarım THY de uçuş emniyeti konusunda güzel gelişmeler yapar. Sonuçta bizim havayolumuz , bizim için baş tacı. F4 ler konusunda askerlerin çarşı pazar da dolaşmaması konusunda bende aynı fikirdeyim. Artık içimizden biri değil gibiler içimizden sökülüp alındılar gibi. Kalemine sağlık. 0
  • Yolcu 09 Mart 2015, Pazartesi 14:05:53 uçak pistemi indi yoksa direk çamura mı indi ? 0
  • İsim / Rumuz 09 Mart 2015, Pazartesi 14:01:04 LİMİT BU OLAYDAN SONRA APAR TOPAR YÜKSELTİLİYOR VE MORMAL OLMASI GEREKEN YERE ÇIKARILIYORSA ESKİ UYGULADIKLARININ HATA OLDUĞUNU KABUL ETMEK DEMEKTİR BU. TAM BİR İŞLETME VE CAHİLLİK HATASI BU... 0
  • Avion Herald 09 Mart 2015, Pazartesi 13:48:37 Nepal's Civil Aviation Authority (CAAN) reported one of the wheels had touched down off the runway, the tyre burst, the aircraft subsequently veered left. 4 people received minor injuries during the evacuation. Later the CAAN added that the aircraft came to a stop about 1000 meters down the runway with the nose gear collapsed and damage to the fuselage, both engines and wings. 0
  • debreli 09 Mart 2015, Pazartesi 13:33:25 Valla arkadaşlar kimse kusura bakmasın ama bu kadar zor şartlarınız varsa maçanızda yemiyorsa oturmayın o koltuklara... Azıcık samimi olun delikanlı olun zamanında siz değilmisiniz paramız az uçakları uçurmuyoruz deyip körüklerde tavla oynayıp istediğini alan. EEEEEEEEE madem çok sıkıntılısınız çok üzerinize geliyorlar hakkınız yeniyor birlikte hareket edin düzeltin!!!!!! Ama size şunu söylim mi aldığınız o paralarla yapmış olduğunuz o borçlarla aranızdan anca 1-2 delikanlı çıkar :D:D:D 2
  • evet hayret 09 Mart 2015, Pazartesi 13:32:43 Soçi'de pistten çıkan 737 ile ilgili bilgi tanınmış airline safety sitelerinde dahi yok. Birkaç gün once orada yaşayan bir yorumcu bunu yazmıştı. Her iki pilot da bayanmış ve pistten çıktıklarının farkında olmadını belirtmişler. Ancai bu suçluyu koruma hastalığımız disiplini çok bozuyor. 0
    • xxx 09 Mart 2015, Pazartesi 20:52:50 Suçlu belli. Kaptan ve F/0 kadın. Sefa beyde biliyordur mutlaka ismini. O yazmamış bende yazmayayım. Ben 5 sene ceza aldı diye biliyordum baksanıza 3 seneye inmiş deniyor. 1
  • AKIL VE BİLİM 09 Mart 2015, Pazartesi 13:32:14 O dönemlerde de uçtuk biliyoruz. ŞEFFAF VE SAĞDUYU özelliği her yöneticimizde maalesef yoktu. Yaptım oldu, bağırma, hakaret ve adamcılık kısaca zihniyet Hiçte güzel değildi. Son yıllarda ciddi değişim yaşanıyor. Yeterli değil doğru. Çünkü, Adamcılık hala devam ediyor. Liyakat esas alınmalı. Ancak kazaları Önleme konusunda ve THY'nin kalitesi hususunda gidilen yolun iyi olduğundan şüphem yok. Kılıf aramak bana ve bilimsel Düşünen her insana haksızlık olur. Asla aramadım ve aramam. THY denince particilik vs benim için önemsizdir, hiç bir partiyle işim olmaz, esas olan her zaman THY'nin başarısıdır. Saygılarımla. 1
  • AKIL VE BİLİM 09 Mart 2015, Pazartesi 12:58:17 Eskiden kazalar olduktan sonra neden oldu diye araştırılır ve kurallar konurdu. Günümüz havacılığına, SMS diye bir sistem girdi. Kaza olmadan nasıl önleriz üzerinde çalışıyor. Havacılıkta yeni bir kaza türü üretecek halimiz kalmadı. Her tür kaza olasılığını biliyoruz. Çoğunlukla birbirinin tekrarı oluyor. O halde olmuş kazalar üzerinde iyi analiz yapıp uçuşlarımızda olmaması için ne yapılabilir? Bunun için de, RISK ANALİZ ekipleri görev yapar. Her uçuş rotası, meydanı, hava durumu,pilotu Tekniği vs uçuşa etki eden tüm şartlar analiz edilir ve bir değer üretilir. Bu değer o uçuşun RİSK değeridir. Yöneticiler ve son kertede pilot bu riskleri ortadan kaldırmak için mücadele ederler. Ortadan kaldıramadığımız yani akıl ile bilimden uzaklaştığımız her riskli alan bir kaza nedenidir. Sevgili HAVACILAR SMS sistemini çalıştıralım. Riskleri ortadan kaldıralım ve artık bizde beyin olarak MODERN bir havacılık yapalım. Bunun için hepimiz çok çalışmalıyız. Kırmadan dökmeden ve Karşılık beklemeden 0
  • iPhone Uygulaması 09 Mart 2015, Pazartesi 12:36:48 2015-03-04 Turkish Airlines Airbus A330 runway excursion at Kathmandu, Nepal » JACDEC http://www.jacdec.de/2015/03/04/2015-03-04-turkish-airlines-airbus-a330-runway-excursion-at-kathmandu-nepal/ 0
  • İsim / Rumuz 09 Mart 2015, Pazartesi 12:35:42 DİĞER ŞİRKETLER APTAL MI 900 M Yİ UYGULAMAYIP 1500 ü UYGULUYORLAR ? TAM BİR ŞLETME YÖNETİM HATA VE CURCUNASI.... 0
  • Akıl ve bilim'e 09 Mart 2015, Pazartesi 12:32:51 Akıl ve bilim AKILLI ve bilgili yöneticilerle öne çıkar..10-20 sene önceki yöneticileri de biliyoruz..o günün şartlarında başarılılardı. Çünkü Şeffaf ve Sağduyu sahibi insanlardı. Menfaatlerini gözetmeden karar alırlardı..Herkes kuralları bilir,uygular ve yöneticilerini sayardı.Bugün günümüz teknolojisi ve her Tür donanıma sahip Eğitimli yöneticiler ile kaza ve riskin minimumda olması gerekirken, istenilen seviyede henüz değiliz demek Başarısızlığa kılıftır sadece. Başarısızlık günümüz THY'si için kabul edilemez! 0
  • Kaza kırım heyeti 09 Mart 2015, Pazartesi 12:28:35 Keşke SHGM 'in iyi çalışan bağımsız bir kaza kırım heyeti olsa kısa sürede olayı incelese ,bizler de önce ders alsak sonra yorum yapsak. 0
  • LİMİT 09 Mart 2015, Pazartesi 12:00:05 Niye 1500 metreye çıkarıldı? Bilmiyorum. Ancak, Her olayda limit ile oynanmamalı. Dünya'nın her tarafında her meydana yapılan yaklaşmalarda hesaplamalar yapılırken, ICAO dökümanları kullanılıyor. Bu limitler kılı kırk yararak yapılıyor. Bana göre limit değiştirilmemeli. Yazarın belirttiği gibi görüş ölçme ve pilota bildirme hususunda sorun varsa ve tespit edildiyse, konunun çözüm şekli farklı olacaktır. Selamlar. 0
  • İsim / Rumuz 09 Mart 2015, Pazartesi 11:57:55 THY. DEN BAŞKA 900 m UYGULAYAN VARMI Kİ ?DİĞER ŞİRKETLER SEFERİ DAHA GEÇ YAPIYOR 1500 Ü YAKALAMAK İÇİN 0
  • AKIL VE BILIM 09 Mart 2015, Pazartesi 11:44:15 Türk Sivil havacılığına baktığımız zaman, kaza oranlarımızda ciddi azalma görülür. Bu sevindirici. Ancak arzu edilen seviyeye henüz gelemedik. Bunun için pilotlar olarak ve yöneticiler olarak kendimizi update yapmamız gerekiyor. Bilgi ve aklı öne çıkararak tavizsiz bir disipilin içerisinde olmalıyız. Bu yolda Asaf kaptan çok önemli adımlar attı. Bunları görüyoruz. Görmeyenlere 20 yıl 10 yıl önceki eğitim ve uygulamalarla günümüzü mukayese etmelerini tavsiye ederim. YARIN DAHA GÜZEL OLACAK BUNA İNANIYORUM. GENÇLERIMIZE GÜVENİYORUM. RISKI SEVMEYEN PİLOT ILE UÇMAYI SEVİYORUM. 1
  • iPhone Uygulaması 09 Mart 2015, Pazartesi 11:40:11 Yavuz Güver bu konulardan iyi anlar,keşke yazıyı yazmadan onunda fikrini alsaydınız. 1
  • Limite 09 Mart 2015, Pazartesi 11:34:59 Peki şimdi niye apar topar 1500 e çıkarıldı ? 0
    • :) 09 Mart 2015, Pazartesi 15:14:05 G.t korkusu derler bizim orda :))) 0
  • Limite 09 Mart 2015, Pazartesi 11:34:59 Peki şimdi niye apar topar 1500 e çıkarıldı ? 0
  • İsim / Rumuz 09 Mart 2015, Pazartesi 11:27:00 Nepal sivil havacılığına bunu yayınlatan ki ? Neden şimdi 1500 m ye çıktı ? Bu meydana Emirates neden hiç uçmuyor ? Bunları sorgulayın 0
  • İsim / Rumuz 09 Mart 2015, Pazartesi 11:26:59 Nepal sivil havacılığına bunu yayınlatan ki ? Neden şimdi 1500 m ye çıktı ? Bu meydana Emirates neden hiç uçmuyor ? Bunları sorgulayın 1
  • LIMIT 09 Mart 2015, Pazartesi 11:17:15 http://www.icao.int/APAC/Meetings/2012_PBNTF_9/Nepal%20PBN%20TF-9%20Presentation.pdf http://www.caanepal.org.np/publication/AIP%202011%20Amendment/AIP_AMDT_AIP_SUP_2012/RNP%20AR_AIRAC%20AIP%20SUP%2003%20May%202012_22-05-2012%20Final.pdf Sefa Bey Katmandu RNP-AR Alçalma limitleri yukarıda gönderdiğim dökümanlarda yazıyor. Bunlara bakıldığı zaman 900 m olduğu görülecektir. THY Nepal sivil havacılığının yayınladığı bu limiti uyguladı. Bunda ne anormallik var anlayamadım. Selamlar 1
    • limit 09 Mart 2015, Pazartesi 22:24:58 o prosedurde uçak piste iniyor, toprağa değil. 0
  • iPhone Uygulaması 09 Mart 2015, Pazartesi 10:52:21 Sefa Bey, Katmandu olayı ıle ılgılı tum tesbıtlerınız dogru, kazalar "0" lanamaz elbet ama, belırttıgınız sartlarda hala "2 pılot" ile ucus planlanmasının anlamı nedır? Bılınmez..bunca yatırım ıle bu kadar buyuk hızla buyuyen bır sırket de uc kurusluk tasarruf dusuncesıyle bu denlı buyuk rısk almanın anlamı nedır bılınmez? Bu ve benzerı meydanlara ıkı pılot ıle planlama yaparak uc kurusluk kar eelde etmekmı yoksa buyuk rısklerı alarak sırketık gelecegını rısk etmekmı bu sırkete hızmet etmektır? 0
  • 900-1500 mt 09 Mart 2015, Pazartesi 10:48:22 Yaptım oldu mantığının ürünü olan 900 metre konusu çok tanıdık gelmedi mi? Habom-Teknik A.Ş. sürecinden alışkınız yap-bozlara. 0
  • Herkes biliyor.... 09 Mart 2015, Pazartesi 10:23:24 Tebrikler Sefa bey,uçuş tarafını sizden başka sorgulayan ve yazan yok ne yazık ki . Hadi siz yoktıunyz yazamadınız,diğer yazarlarınız niye bir şey yazamaz ki???Bu kazanın sorumlusu kimi herkes biliyor da üst yönetim nedense bilmiyor. Uçuşu emanet ettiği yöneticinin aktardıkları kadar, manipüle ettiği kadarını biliyorlar maalesef.Kendi ve getirdiği tüm Yöneticileri konuşmaktan,demagoji yapmaktan öte ne yapıyorlar?3'ü kısa tek bir uçuşla kaptan maaşı alır, biri de Başkan maaşı almak için yere geçer, ama uçucuymuş gibi üniforma giyer ayda bir defa uçar..sıkıntıları görmeden riskleri görmeden işi bilmeden amatörce yöneticilik olmuyor. Ama Babalarının şirketiymiş gibi asmaya kesmeye yeltenirler. Tüm uçucular işinizden olursunuz mesajıyla yüzyüze. Baskı imparatorluğu gittikçe büyüyor. Işlerine geldiği gibi kurallar ve kararlar Değişiyor. Bu şekilde Kazaların olması kaçınılmaz. Kulak arkası ettikleriniz artık başınıza iş açacak. 0
  • iPhone Uygulaması 09 Mart 2015, Pazartesi 09:36:59 Epeydir sizi takip eder, yanlı ve fazla teknisyen kafasında bulurum. Hele vefat-şehit haberlerinden sonra alakasız yorumları modertor kontrolüne rağmen burada yazılmasına müsaade ettiginiz icin kendi adıma "hain" bile bulmuslugun olmuştur. Bu yazınızdan sonra herhalde sizin yazarlığınızı sevmeye başlayacağım Sefa Bey. Hakikaten üst düzey bir bakış ve yerli yerinde tespitler. Umarım anlayan anlar çünkü her iki olay icin de tası gediğine koymussunuz. Tebrikler... 0
  • iPhone Uygulaması 09 Mart 2015, Pazartesi 09:19:40 Askeri pilotum. Öncelikle Sefa Bey şunu belirtmek istiyorum; bir hava aracına eski, bakımsız, uçan tabut vs. gibi ifadeleri kullanmak o hava aracının bakımını yapan teknisyenlerimize hakarettir. Bütün hava araçlarının en küçük vidasının dahi belirli süreçlerde kontrol edildiği, ilgili yönetmeliklere göre gövde uçuş saatlerine göre incelendiğini bilmiyoruz herhalde. Söz konusu uçaklara İsrail'in yaptığı modernizasyon sonucu bu kazaların olma ihtimalini ise saçma sapan buluyorum. Bu uçaklar modernizasyondan geçtikten sonra test pilotlarımızın kontrolleri sonrasında envanterimize girerler. İsrail'in yapılan sözleşmenin dışında herhangi bir eklenti-çıkarma yapması söz konusu değildir, yapsa bile test-tecrübe uçuşlarında bu durum ortaya çıkar ve uçak kabul edilmezdi. Yazınızda çok güzel bir şekilde belirttiğiniz üzere daha kaza kırım raporu açıklamadan insanlar felaket tellallığı yapmaya başladı. Kanımca asıl üstünde durmamız gereken konu kaza kırım inceleme heyetinin çalışmalarını-imkanlarını geliştirmektir. Amerikadaki NTSB raporlarına ve oradaki profesyonellerin çalışma şekillerine bakarsak kaza kırım incelemesinde gelişmiş ülkelerin çok gerisinde olduğumuzu görürüz. Saygılarımla 0
  • iPhone Uygulaması 09 Mart 2015, Pazartesi 08:30:00 Eğer bu minimumlar üzerine söylenenler doğru ise o uçuş işletmeye bu durumun hesabının en ağır şekilde sorulması lazım 0
  • teknik 09 Mart 2015, Pazartesi 08:27:09 uçuş işletmesi ayrı dert tekniği ayrı dert allah sonumuzu hayır etsin.... birisine uçağı indir diye baskı yapılır, diğerine uçağı sefere ver diye.... kaza oldugunda ya pilot suçludur ya teknik, sivil havacılık g.m. yapılan yanlışları sadece izlemekle yetinir, çünkü tk nın arka bahçesi gibi çalışır. avrupanın uçuş emniyeti bakımından en kötü şirketiyizdir fakat bunun önemi yoktur, ikram herşeydir, genel müdür çıkar bir numarayız der, sonrada yöneticiler çok başarılı diye ödüllendirilir. sonra yine herşey unutulur.. 0
    • tech 09 Mart 2015, Pazartesi 16:15:08 son zamanlarda tuvalet herşeydir onu unutmayalım .... kokusu uçağı acayip emniyetsiz bir hale sokuyor soylemeden geçemeyeceğim ... 0
  • Hasan keskin 09 Mart 2015, Pazartesi 08:15:03 Ben nepalde yasayan burisi olarak thy suclu bulmuyorum inan katmandu havalimanini gorunce sasirirsiniz sanki IC hatlar havalimani bir tane pist. Var oda hic ne kintrol nede temizlenir Nepal yetkililer su an so icindeler dort grün icinde milyonlarca zarar yolcular perisan zum dunyayla iliskiniz tamamen koptu sebeb dort Gründe ancak cikartanildiler zum ulkede yolsuzluk basini al is gidiyor iyikide Boyle bir kaza oldu biraz akillari badina gelmistir yetkililerin saygilarimla 3
    • nediyon sen hasan? 09 Mart 2015, Pazartesi 09:57:29 kaza iyiki oldu,keske biriki kisi olseydi daha da iyi olurdu,tuh,maalesef kimse yaralanmadi bile.hasan sen ne yedin ne ictin? 2
  • tebrik 09 Mart 2015, Pazartesi 08:10:33 Kaliteli bir yazı yine ellerinize sağlık. Sevgiler. 1
  • Ktm son durum 09 Mart 2015, Pazartesi 05:14:37 Sayin Sefa bey,her zaman sizi ilgiyle takip ederim ve engin paylasimlarinizdan oturu bir kez daha tebrik ederim.Su an ucagimiz pist disinda ama solda A ile B taksi yolu arasinda yatmis bekliyor,B yolu notamli ordan terk edilemiyor pist,yani 02 pistine inince hemensolda taksi yolu cikisinda duruyor.Dolayisiyla inince geri donup pist icinde,C den terk ediyorsunuz ve taksi yolunda dizilen ve park yeri bekleyen diger ucaklarla beraber.Park yeri acilinca,D yolundan soldan 02 pistine girip topu topu 9 park yeri olan aprondaki yerinizi aliyorsunuz.Bu arada birkac ucak,ekip dinlenme sureleri durumundan yatiya kalmis durumda o yuzden 4-5 park yeri zaten devre disi.Pistin yuzeyi cok kotu bu arada,sarsintidan bobrek tasi olan dusurur kesin.Ayrica,Emirates havayollari,emniyet kriterlerine uygun olmadigi icin bu cag disi havalimanina hicbir zaman ucmadi ve ucmamamakta.Umarim ucagimizi cikarirlar ordan tezinden;(parcalar halinde sanirsam cunku baska opsiyon yok gibi o daracik 4400ft limanda). 0
  • flyaway 09 Mart 2015, Pazartesi 01:34:01 Sefa İnan'dan yine efsane bir yazı, yine enfes bilgiler kattınız abi, teşekkür ederiz.. 1
    • Isim / Rumuz 09 Mart 2015, Pazartesi 04:06:12 Efsane mi? Nesi efsane bu yazinin? 8
    • Efsane 09 Mart 2015, Pazartesi 10:26:28 Yazı değil insan efsane olur. Sefa bey için efsane ifadesinde bulunduysanız doğrudur. Havacılık topluluğunun en tanınmış ve dürüst kişiliğidir. 0
  • İsim / Rumuz 09 Mart 2015, Pazartesi 01:03:48 EVET APAR TOPAR ALEL ACELE DEĞİŞTİRDİLER LİMİTİ. 1500 M ye ÇIKARDILAR.DAHA ÖNCE DE 1500 m İDİ ABİDİK GUBİDİK 900 M YE İNDİRDİLER.ŞİMDİ OLAY OLDUKTAN SONRA KENDİ HATALARINI ÖRTMEK İÇİN TEKRAR 1500 E ÇIKARDILAR .BÜYÜK YÖNETİCİLER. HATA ONLARDA... 0
    • Şok 09 Mart 2015, Pazartesi 15:12:50 Bu yazdıklarınız gerçekten doğruysa, dolaylı olarak adam öldürmeye teşebbüstür bu. Şimdi yazık günah değil mi oraya bu şartlar altında inmeye zorlanan kaptana. Günah keçisi ilan edilir, lisansı askıya alınır falan ve bütün problem çözülmüş olur kamuoyu önünde. İki koyun güdemeyecek hayatında uçurtma uçurmamış adamları yönetici yap, bazı menfaatçi kaptanlar da bunlara çanak tutsun, al sana kaza. Şimdi kimse ölmedi diye önemsenmiyor bu olay. Ya toprağa saplandığında yakıt sızıntısı ve sadece ve sadece bir kıvılcım olsaydı???? YAZIK. 0
  • SOÇİİİ 09 Mart 2015, Pazartesi 01:01:26 Gayet basit bir durum. Pilot BABA , AZAFA rica eder, AZAF ta hayhay der. CEZA DÜŞER.... 0
  • iPhone Uygulaması 09 Mart 2015, Pazartesi 00:57:43 Limitler ve diğer Konuları TEMEL beyin ele alması lazım. Söylenecek çok şey olmasına rağmen genel müdür yardımcısı bir şekilde baskı ile susturuyor. Temel bey rasgele bir kaçımıza telefon açsın. Ve direk doğruları duysun. Başkaları nedense hep yanlışları iletiyor!!! 1
  • Kutlama 09 Mart 2015, Pazartesi 00:46:35 Mükemmel bir analiz. Dersinizi çok iyi çalıştığınız belli Sefa bey. Bu tür doyurucu yazılara devam edin lütfen. İnan ki sıkılmadan tümünü zevkle okudum. Fantom kazasına bakış açınız tamamen hakikat. Ne yaptığımız belli değil işte. 0
  • Aydin OZKAYA 09 Mart 2015, Pazartesi 00:46:26 Aydın ÖZKAYA 04 Mart 2015, Çarşamba 12:14:13 Uçaktaki yolculardan biriydim. Katmandu'ya yak. 60 km kala, kaptan duyuru yaparak sis nedeniyle inilemeyeceğini, yak. 1-1,5 saat turlayacağımızı söyledi. Yak. 1 saat sonra iniş duyurusu geldi, inişi denedi, ama son anda vazgeçip pisti geçti. Sonra gene 1 saat daha turlayacağımızı, yakıt durumumuzun iyi olduğunu söyledi. Yak. 45 dak. daha turladıktan sonra iniş duyurusu geldi. Yukarıda sis azdı, açılıyordu, ancak piste yaklaşıldığında sisin pek dağılmadığı görülüyordu, yaklaşma sırasında türbülans sarsıntı, vb. olmadığı için herkes sakindi, bu kez ineriz diye düşündük. Piste oldukça sert bir teker koyma sonrasında 2-3 kez sert sıçrama oldu ve ani bir yavaşlama oldu, bu sırada pencereden uçuşan toz ve otlardan pist dışında olduğumuzu anladık. Uçak durduğunda herkes sakindi, sadece açılan baş üstü dolapları nedeniyle çantalar, eşyalar etrafa saçılmıştı. Kabin görevlileri sessiz ve bir şey yapmadan ellerinde telefonlarla talimat beklediler, bu arada koridordaki eşyalar toplandı... 0
  • Kaptan 09 Mart 2015, Pazartesi 00:42:43 Bu yazıya ancak imza atılır....... 1