SON UÇAK KAZASINDA UYGULANAN ALGI YÖNETİMİ VE SABIKALI AIRBUS

    Çok beğenilenler

  • Tarafsız 03 Nisan 2015, Cuma 14:02:18 Kendi sitenizin haberi: http://www.airporthaber.com/havacilik-haberleri/lubitzin-ucagi-kasten-dusurdugu-kesinlesti.html utanacak mısınız yazdıklarınızdan? 2
  • iPhone Uygulaması 30 Mart 2015, Pazartesi 13:13:31 Bu yazı derhal Ingilizceye tercüme edilip Avrupa basınına özellikle de kazada yaşamını yitiren yolcu yakınlarına ulaştırılmalı.. Elinize sağlık. Başından beri komplo olduğunu biliyorduk ama bilimsel açıklamalarla destekleyememiştik. 4
  • Tüm yorumlar

  • Cagan 05 Nisan 2015, Pazar 17:33:55 Baştan aşağıya komplo teorisi. Hiçbir deliliniz olmadan havayolu şirketlerini suçlamışsınız. Geçmişte olan biten birkaç münferit vaka size bundan sonraki tüm kazalarda havayolu şirketlerini suçlama hakkı vermez. 2
  • Endüstri 05 Nisan 2015, Pazar 17:05:32 Turkiye' nin uluslararasi tek markasi THY olmasina ragmen, kurumsal olarak THY' de dahil, Turkiye, Dunya Havacilik Endüstrisi' ni hic anlamiyor. Sizin dusundugunuzun tersine bu kazanin mevcut durumu tum endüstrinin hic isine gelmeyen bir durumda. Ayrica AIRBUS A320 ailesi ucaklariyla ilgili yaptiginiz degerlendirmeler de ancak bir yeniyetme muhabbeti olur. Bu modele yapilan yatirimin karsiligi coktan alinmis olmakla beraber urun gelistirme sureci de NEO modelleriyle birlikte sona erecek. Simdi havada bu ucaktan kac adet ucuyor, her saniyede kac tanesi iniyor kac tanesi kalkiyor, toplam ucak sayisi icersindeki yerleri, toplam ucus saatlerine, bugune kadar tasidiklari yolcu sayisilarina bir bakin bakalim ne anlayacaksiniz? Sanki bir protitip model sizin degerlendirmenize sunulmus gibi yeniyetme muhabbeti yapiyorsunuz. 1
  • iPhone Uygulaması 05 Nisan 2015, Pazar 01:16:32 Insan burada yorum yazanlar gercekmi diye dusunuyor bazen. Ne haber okuyasi geliyor insanin ne yorum. Birakin havacilik camiasini bu seviyesizlik ve terbiyesizlik hicbiryerde olmamali. Kalitesizlikten baska birsey degil. O ona birsey demis o genel atip tutmus o kalkmis ahkam kesmis. Ne kadar igrenc ve mide bulandirici. Ne kotu niyetli insanlar varmis ya. Hepsinin zehri buralara akmis. Keske yorum kismi buradan kalksa ve bir daha konmasa hic... 1
  • iPhone Uygulaması 04 Nisan 2015, Cumartesi 19:04:01 Teknikten eline anahtar almadan emekli olan teknisyen Sefa bey havacılık uzmanı olmuş ya!!! Pes :) 2
  • Airbusabezlazim 04 Nisan 2015, Cumartesi 11:14:29 Brezilya'da a320 nin biri canı istedi diye ters uçmuştu. Bir de airfrance 330 u vardı ki evlere şenlik. Yetmez tabi arada bir sürü olay daha var. 0
    • :) 04 Nisan 2015, Cumartesi 12:09:49 "canı istedi diye" naapsın airbus'ın bilgisayarı neredeyse insan kadar akıllı canı sıkılıyor arada yavrucağın... canı istemiş ters uçmuş çok mu! dağlara çakmadı ya uçağı! 0
  • iPhone Uygulaması 03 Nisan 2015, Cuma 19:12:56 Ilk defa TK'ya çakmamış! 0
  • pilotcosmos 03 Nisan 2015, Cuma 15:44:35 Belki Sefa Bey kadar bilgi ve tecrübemiz yok ama bu kadar 'körü körüne' de takım tutar gibi belirsiz konuları tutmamak gerekir diye düşünüyorum. Tamam 'potansiyel' ezilenin veya mağdurun yanında durmanız güzel; bir pilotun büyüklüğü, dünyanın en büyük uçak üreticisinin yanında tartışılmayacak derecede güçsüz kalır ve suçu pilota yüklemek her zaman için daha kolaydır. fakat dediğim gibi keşke bu kadar kesin kararlarla yazmasaydınız, bir açık kapı bıraksaydınız... Ne dersiniz? 2
    • Pilotcosmos 03 Nisan 2015, Cuma 16:34:15 Yaza DFDR diyor. Henüz yeni bulundu. Kaza nedeni olarak henüz yeteri delil yok diyor. Uçak hatalı demiyor. DFDR ı bulun diyor.Yanılmıyorsam Pazar günü yazılmış. Pazar gecesi için çok doğru yaklaşım. 0
    • kapı 04 Nisan 2015, Cumartesi 12:16:20 1- yabancı hayranlığı (ab-demokrasi-toz pembe dünya, batının sömürgeci ve emperyalist ruhunu bilmemek) 2- cehalet (milyar euro ne demektir, ekonomiyi goebels'i kısacası para ve tarih nedir bunu bilmemek) bu iki öğe birleşince airbus'ın kayıp olup yeni bulunan ve bir günde çözülen DFDR açıklamasına bakın gördünüz mü diyorlar! kaldı ki şu da var: tamam otopilot ayarlanmış... otopilot kendi kendine ayarladı ya da hacklenerek ayarlandı... nereden biliyorsunuz? benzeri bilgisayar kaynaklı ama kazaya neden olmamış airbus bilgisayar arızaları yok mu? 0
  • DFDR 03 Nisan 2015, Cuma 14:20:02 DFDR ile ilgili ilk bilgiler gelmeye başladı. Açık toplum olmak ne kadar güzel. Hiç bir bilgiyi gizlemeden, saklamadan direk insanlık için sunabilmek ne kadar önemli. Uçak oto pilot kullanılarak ve sabit bir sürat seçilerek 100 feet bağlanarak alçaltılmış. İlk DFDR veri sonuçları bunlar. Eminim tamamı detaylı olarak yayınlanacaktır. Konuyu dağıtmayalım ve bundan ders alarak pilot seçme ve değerlendirmesi üzerinde daha Özen göstermek gerektiği hususunu değerlendirelim. Olay Lufthansa açısından çok büyük bir hata, aynı hataya bizim şirketlerimiz düşmemeli ve konu üzerine önemle eğilmelidir. Bunun nasılı bellidir. Yetkili makamların bildiğinden eminim. Selamlar, Pilot İlyas YILMAZ 2
  • iPhone Uygulaması 03 Nisan 2015, Cuma 13:53:19 Dfdr bulundu çözüldü pilotun düşğrdüğü kesinleşti. Senin yazdıkların da çöpe gitti. Şimdi insanları kandırdığın için belki bir özür dilemen gerekebilir http://www.sozcu.com.tr/mobil/home/detay?post_id=792502&system=dunya 4
  • yolcu 03 Nisan 2015, Cuma 10:17:07 bu arada pilotun kaza günü aldığı söylenen,,şirketinden sakladığı! raporu ve o rapor veren doktoruda görmek isteriz. 0
  • FDR 03 Nisan 2015, Cuma 09:58:59 Gözünüz aydın, FDR bulunmuş. FDR kayıp diye KOMPLO kuran Arkadaşlara duyurulur. 3
    • 03 Nisan 2015, Cuma 14:12:30 ancak tamamladılar demek ki verileri yüklemeyi :) 4
  • Android Uygulaması 02 Nisan 2015, Perşembe 17:42:53 Kayip DFDR bugun bulunmus 0
  • Rambo 02 Nisan 2015, Perşembe 15:32:20 Bu yorum eleştiri sınırlarını aştığı için sansürlenmiştir. 0
    • Rocky 03 Nisan 2015, Cuma 16:34:10 Bu yorum eleştiri sınırlarını aştığı için sansürlenmiştir. 0
  • Değerli yorumcular 02 Nisan 2015, Perşembe 14:38:39 Şahsımla ilgili olmasa da birbirlerinize yönelik hakaret içeren yorumları sansürlemek zorunda kalıyorum. Bu tür bilimsel verilerle desteklenmiş bir yazıda yorumcular neden birbirleri ile sürtüşürler anlayamıyorum. Yüzlerce yorum içinden gözümden kaçan ve kişisel hakaret içeren iletiler olduysa özür dilerim. Sefa İnan 0
  • İsim / Rumuz 02 Nisan 2015, Perşembe 13:15:23 Sefa bey yine muhteşem bir yazı ve yorum. Aynen katılıyorum, iyi ki varsınız. Ha bu arada herkese sormak istiyorum. Uçakta sağ kurtulan olmadığına göre Katanın kokpit dışında olduğu seneryosuna nasıl inanacağız? Nokta. 0
  • Rambo 02 Nisan 2015, Perşembe 12:57:29 Bu yorum eleştiri sınırlarını aştığı için sansürlenmiştir. 0
  • Rambo 02 Nisan 2015, Perşembe 12:45:18 Bu yorum eleştiri sınırlarını aştığı için sansürlenmiştir. 0
  • iPhone Uygulaması 02 Nisan 2015, Perşembe 03:45:53 Bu yorum eleştiri sınırlarını aştığı için sansürlenmiştir. 0
  • iPhone Uygulaması 02 Nisan 2015, Perşembe 03:34:55 Rambo nickli arkadaş, yanlız hocamızın bahsettiği kişi " bütün yorumları okuyamadım tek tek demiş" bence sen epey hassas takılıyorsun bu konuda. Kendini birşeylere inandırmışsın onun doğultusunda gidiyorsun saçma sapan üç beş süslü kelime etmeye çalışmışsın yok politik yok bilmem ne, bir tanesi öğrenci bir arkadaşımız diğeri kaptan pilotmuş fikirleri savundukları şeylerin aynı olduğunu söylüyorlar. Sen çıkmışsın yok öyle değil cart curt anladığım kadarıyla uçucu ekipten bile değilsin çünkü çok zoruna gitmiş. Statü falan deyip durmuşsun evet seni anlıyorum ama buradaki statü parası çok olan işi iyi olan değil, bu mesleği yapan ne yapılması gerektiğine veya ne olmuş olabilir diye düşünceleri bizlerle paylaşanlar ile senin gibi üç beş yazı üç beş haber okuyup yorum yapmaya çalışanlar arasındadır. Tek statü bu. Birde kelle koltukta diye hitap ettiğin pilotlar bu yorumu yazmış sen neyin kafasını yaşıyorsun. Hadi kal sağlıcakla , bu arada rambonun devri kapandı artık siber sadırılar yapıyorlar, kas gücüne ihtiyac fazla kalmadı :) 0
  • İşin Aslı 01 Nisan 2015, Çarşamba 21:23:16 -'10:15Kalkıştan sonra heriki pilotda headsetleri çıkarırlar. -10:20 Atc uçağa frekans verir pilotlar speaksr kapalı olduğundan duymaz. -10:21 kaptan tuvalet için kokpitten çıkar -10:25 Atc 121.5 frekansından ve diğer frekanstan 10 dakikadır ucagı aradığı halde cevap alamaz.Ucuşan bölge nükleer reaktör bölgesi olduğu için hemen Fransa Air Defence haber verilir. 2 tane F-16 kalkar -10:35 Kalkan F16 lar ucagın sağ ve solundan kol uçuşu yaparlar fakat yan camların iki tarafındaki güneşliklerde cekili olduğu için kokpitte yanlız kalan pilot F16 ları görmez -Kaptan kokpite dönmek için kapıyı çaldığı anda F16 lar a ıçağı vurma tAlimatı verilmiştir ve havada uçak imha edilir. 0
  • iPhone Uygulaması 01 Nisan 2015, Çarşamba 18:51:26 Öğrenci pilot bir arkadaşın yazdığına cevap yazan eyyy zeka gerisi güzel kardeşim, cocuk güzel bir yere değinmiş, diyorki bize bile öğrenci iken bunu öğretiyorlar, bu uçak 8 dakikada 3.5 derece açıyla düşmüş diye bas bas bağıran sizlersiniz, bu 8 dakika içerisinde hiç bir kuleyle irtibata geçmemiş adamlar mayday çağrısındada bulunulmamış, demekki uçakla alakalı bir sorun olsa bunu mutlaka o anda pilotlar kuleye rapor ederdi. FO veya kapton pilotun psikolojisini biliyormusun diye yazmışsın, onları işi bu zaten sen uçmayan birisin bu çok belli, emergency durumlarında pilot arkadaşların belli bir frekansı vardır oradan durm arz ederler hadi frekansı çeviremedi stress den dolayı Atc lerin hiç birinde yardım çağrısı yok. Lafları almak istediğiniz yerinizden almayın. Adam bal gibide haklı , yok hiç düştünmü yok psikoloji, hani pilotta psikoloji yoktu olamazdı, işinize gelince psikoloji gelmeyince uçak hatası bırakın bu işleri. Gidin yer hizmetlerinde takılın bilmediğiniz işe burnunuzu sokmayın. Emekli Thy K.Pilotu Murat Karaca 0
    • Rambo 01 Nisan 2015, Çarşamba 20:43:01 Öğrenci pilot diyor ki yorumları okuyamadım, daha önemli işleri var demek ki. Peki niye yorum yapma saygısızlığı gösteriyor? Zira sorduğu soru yorumlarda mevcut. Peki Murat Karaca Alman pilota yapılan yargısız infaza niye gıkını çıkartmadı? Zira pilotların politik bigileri genelde bir simitçinin onda bira kadar yoktur. Kendi dünyalarında otistik bir hayat yaşıyorlar. Politik olarak fakir olduklarından dolayı yukarıdakı yazı ve yorumlardan zerre kadar bir şey anlamıyorlar. Ya da kendini kapitalist zannedip, sınıf atladığını zannedip işçiyi emekçiyi hor görmeye çalışıyorlar. Unutmayalım ki bir pilot her gün kelle koltukta, zor koşullarda çalışmaktadır. En çok bu kesimin gerçek bilgilere ihtiyacı vardır. Kafasını kuma sokmak isteyen pilotlar mutlaka bu eylemlerinden geri durmasınlar. 0
  • Yeni bilgi 01 Nisan 2015, Çarşamba 15:43:24 Pilot Lufthansa'ya psikolojik tedavi gördüğünü bildirmiş. Bu durumun ortaya çıkması Lufthansa'yı zor durumda bırakmıştır. Öyleyse, Pilotun intihar senaryosunu Lufthansa üretmemiş oluyor. Pilotun psikolojik problemleri olduğu netleşiyor. 0
  • iPhone Uygulaması 01 Nisan 2015, Çarşamba 12:41:32 Sefa bey ; herzaman ki gibi yine cok guzel yazmışsınız ...tebrikler....:) 1
  • İkinci Sefa İnan 01 Nisan 2015, Çarşamba 10:15:02 http://www.sott.net/article/294482-Germanwings-crash-Not-the-full-story 0
  • iPhone Uygulaması 01 Nisan 2015, Çarşamba 06:31:24 Öğrenci Pilot olarak yazı gayet güzel betimlenmiş, ilgi çekici ve dışarıdan bi çok kişinin anlamayacağı terimler ile dolmuş taşmış, hocam herşey güzel 80 yorum var hepsini tek tek okuyamadım sizin yazının gerçekten güzel ama benim meak ettiğim diğer yorumlarda bahsedildimi bilmiyorum ama biz bile amerikada öğrenim görürken acil durumlarda 121:5 frenkansını çevirir ve micr. Tuşuna basmadan faa gözetmeninin Yanında mayday mayday diyorduk. Diyelimki dediğiniz gibi airbus sistemi ile alakalı bir sorun oldu ve pilot veya pilotlar uçağın kontrolünü kaybettiler, peki neden bağlı oldukları kuleye herhangi bir bilgi vermediler sizede garip gelmiyormu, bu benim görüşümdür uçakta bir sorunda olsa sanki biraz pilot sorunuda varmış gibi geliyor. Teşekkürler. AEC 0
    • Güzel kardeşim 01 Nisan 2015, Çarşamba 09:50:30 Yorumlarda cevap var. MAYDAY denmediğini nereden biliyorsun. Ayrıca dense pilota hayrı ne. Sen kaç defa düştün de kaptanın ve FEO nun o anki psikolojisini biliyorsun 0
  • kemal 01 Nisan 2015, Çarşamba 06:02:50 hocam yaziniz icin tesekkur ederiz. Bir konunun altini cizmek isterim, sanirim hatirlanir, 3 sene kadar once sukhoi super jet -ki airbus 320 serisinin kopya ucagi olarak meshur oldu- endonezya'da lansman ucusunda daga direk cakildi. gizli servis isi ve hic aydinlanmayacak dendi, pilotlara suc attilar, ucak bilgisayarini dinlemediler dendi. o kazayi kim 'tetiklediyse' simdi bu kaza 'karsi' tetiklendi dusuncesindeyim. yaziniz ve gorus acinizi paylastiginiz icin tekrar tesekkurler 0
  • iPhone Uygulaması 01 Nisan 2015, Çarşamba 03:56:10 Kesinlikle katılıyorum..yazınızı iki üç defa okudum..daha mantıklı bir yazı olamazdı.pilotun sucu oldugunda inanmak istemiyorum..(Cabin crew) 0
  • iPhone Uygulaması 01 Nisan 2015, Çarşamba 03:44:28 Sefa Bey, bir yere takıldım. A330/340 larda ADRIU ları devreden çıkartabilirsiniz. Kumandası overhead paneldedir. Devreden çıkartmak için sigortaların çekilmesine gerek yoktur. 0
  • Sefa bey 01 Nisan 2015, Çarşamba 01:00:48 ABNORMAL V ALPHA PROT Sefa bey bu konuyu da incelemeniz faydalı olacaktir. 0
  • 5 yıldız 01 Nisan 2015, Çarşamba 00:48:04 Tebrik ediyorum. Kazadan bu güne dek düşündüklerimi düşünen birinin daha varlığı septik olmadığımı kanıtladı. 0
  • iPhone Uygulaması 01 Nisan 2015, Çarşamba 00:14:45 Basindan beri senaryo inandirici gelmemisti simdi yazinizi okuyunca taslar oturdu. 2
  • AIRBUS 31 Mart 2015, Salı 23:39:01 Kazanin Fransa`da olmasiyla Airbus tum delilleri istedigi gibi yok etti ve topu pilota atti. Eger bu ucakta gercekten bir elektronik ariza var ve wire sistemi bir sekilde ters calisirsa boyle bir kazanin tekrar olabilecegi aciktir. Sans bu ya, Amerika`da duserse ne olacak? AIrbus gelene kadar NTSB herseyi gun yuzune cikarir. 2
  • iPhone Uygulaması 31 Mart 2015, Salı 23:16:09 Çok güzel konuşmuşsunuz. Sonuna kadar arkanızdayım. 2
  • FATAL LOGİC 31 Mart 2015, Salı 22:57:34 FATAL LOGİC youtube mutlaka izleyiiinnn !!!!!!!! 20 dk en fazla.... 1
  • emekli 31 Mart 2015, Salı 22:05:17 Bu acı olayı artık kendini savunamayacak yardımcı pilotun üstüne yıkmak için gösterilen olağanüstü gayreti açığa çıkarttınız. Size çok teşekkür ediyorum. Yazınızdaki ciddi tespitleri göremeyen benim gibi milyonlarca kişi basın tarafından uyutulduk. Zaten kazanın oluşundan bir gün sonra havacılıkla hiç bir ilgisi olmayan alelade bir savcının ( büyüklerinin ) borazancılığını yapması ve kulaktan dolma teknik bilgiler vermeye çalışması çok tuhafıma gitmişti. Ayrıntılı ve bilgilendirici yazınız için elinize sağlık . 1
  • iPhone Uygulaması 31 Mart 2015, Salı 20:15:22 Elbette gazeteci bir tarafi tutan bir yazi yazacak eger yorum yaziyorsa. Ama burada biraz fazla yanli yazi var yani bir kisi de yorumunda belirtmis neden Overspeed be Autopilot Disengage sesinden hic bahsetmemissiniz diye. Yani bu kadar da ikna edici yazi yazilmaz diyor insan icinden. Hic ama hic ihtimal vermeden tarafli bir yazi ile ikna cabasi nedendir? EGPWS dediginiznsistemin duyulmasi gerekiyordu tamam defalarca bahsetmissiniz ama en sonunda kisa bir cumle ile bu sistem kapatilmis ise falan demissiniz. Kapatilmis olabilir. Yani biraz intihar etmis olabilecegini dusunursek o gercegi haksiz cikaran net bir delil de yok. Bunu da seffaf bir gazeteci olarak belirtebilirdiniz. Benim gibi pilot olan bircok kisi bu yazilari da gormek istemistir yaziniz da ama malesef sadece Airbus ve Lufthansa'yi suclayan tek tarafli subjektif bir yazi olmus. Yani bu ucagin sisteminden kaynakli bir dusus de olabilir ama dususte bir duzen var yani sabir bir varyo ile duzgun bir sekilde alcaliyor ucak. Ama su da bir gercek ki tarihte ve THY nin gecmisinde de ucagin kumandalari pilottan aldigi ve kendi istedigini yaptigi bircok Case vardir, bu yuzden de her zaman Boeing 737 ucurmayi guvenli bulmusumdur. Ben Autopilot'tan cikmak isteyecegim ve ucagim buna musade etmeyecek? Ben o ucakla ucmaktan korkarim. B737 de ne isterseniz yaparsiniz. Hidrolik kaybi olsa Manual Reversion ile ucaga kumanda verirsiniz, teller ile ucagi manual yonlendirirsiniz. Bu tellerin kopmasi lazim ucagi ucuramamak icin. Butun elektrigi kaybetseniz B737 yi Cessna ucurur gibi ucurursunuz ama A320 de bu mumkun degil cunku ucak tamamen otomasyon sistemi ile donanimli. Joystick teki elektrik kesilirse o ucak ucmaz mudahele de edemezsiniz. Ben korkarim bu ucakta ucmaktan ve ucurulmaktan, dedigim gibi.. 1
  • Rambo 31 Mart 2015, Salı 19:57:37 Muğlak kalan bir durum var. Neden acil durum, mayday deklare edilmedi diyor bazı okurlar, yorumlayıcılar? Edilmediğini nerden biliyoruz. Şaibeli fransız savcıdan. Halbu ki kırımın ilk anlarında deklare edildi denildi bazı sitelerde. Sonra tekzip edildi. Senaryodan okuyucu ne anlar bilinmez. Ancak bu senaryo kırıma müteakip yapılmışsa diğer unsurlar olabildiğnce uydurulmuş. Bunu anlamak çok mu zor? 1
  • pilotcosmos 31 Mart 2015, Salı 16:44:17 Sefa Bey, gözden kaçırdığınız veya bilerek 'es' geçtiğiniz noktalar mevcut. 1- 11 dk dediğiniz dalışın bu kayıt sadece 1 dk lık bölümü. Dolayısı ile uyarı (EGPWS) sesleri daha sonra da gelebilir... 2- Engine shut down switchlerini kapatmaktan bahsetmişsiniz. Bu kaptan varken yapılabilecek bir hareket midir? Anlamayacak mı? 3- Sadece nefes sesi yerine birine sinirlendiğini söylemez mi demişsiniz. Söyleseydi daha net 'senaryo' olduğunu savunmayacak mıydınız? 4- 38000 feet gibi bir yükseklikten düşmeye başlayan bir uçağın mayday demeden çakılması neyin habercisi olabilir? Sözün özü bence bu 'senaryo' akla-mantığa yatkın. Olamaz diye birşey yok. FDR ı bulduk deseler ve pilot insiyatifi ile alçaltığı ve dağa çarptığı ortaya çıksa; eminim buna da siz inanmayacaksınız... Çünkü bir teze kendinizi inandırdınız. Ayrıca kokpitte overspeed ve oto pilot disengaged sesleri duyulerken bunlardan hiç bahsetmemenizi ilginç buldum açıkçası. Saygılar... 3
    • pilotcosmos'a 31 Mart 2015, Salı 21:50:36 Bir elektronik teknisyeni olarak CVR da istediğiniz her şeyi ( overspeed, oto pilot disengaged sesleri) koyup çıkarmanız veya yeniden kurgulamanız mümkündür ve sefa bey bunu bilir. Kurgu kokuyor denilmek isteniyor. DFDR da bunu yapmak mümkün değil çünkü 90.000 satır ve 600 kolon hafızayı tekrar farklı bir hafıza kartına koymak çok ama çok zor. Pilotların sesinin olmaması,seslerinin tanınabilmesi eğer kurgu yapıldıysa anlaşılırdı diye düşünülmüş olabilir. Sefa bey gibi teknik kökenli deneyimli birinin DFDR daki verilere itiraz edeceğini sanmam. Germanwings in düştüğü anda bende pilot delirmiş diye düşünmüştüm ama sonraki acemice beyanlar ve CVR saçmalığı fikrimi değiştirdi 1
  • en kötü durum 31 Mart 2015, Salı 16:03:56 uçak arızası pilotun psikopat çıkmasından iyidir, şirket niye gizlesin diyor bazı arkadaşlar... her uçak arıza yapabilir... burada sorun şu... olayı pilotun üstüne yıkmak için çok hızlı ve olağanüstü bir çaba var... uçak eskiydi arızalandı düştü... bu en kötü senaryo değil. EN KÖTÜ SENARYO: fly by wire sistemi, yani bilgisayar, uçağı dalışa geçirdi, kokpitteki iki pilot da 10 dk boyunca çırpınmalarına rağmen hiç bir şey yapamadılar! Yani airbus uçakları ve yeni boingler kafalarına eserse-bilgisayarın kafası- pilotlara ve 10 dk lık çok uzun zamana rağmen kamikaze dalışı yapabilir! Airbus için en kötü durum senaryosu budur. Ve Fransız-Alman yapımı filmin olağanüstü çabaları da bu en kötü durum senaryosunu akla getirmektedir. May-day çağrısı bile yapmalarına izin vermeyen süper akıllı airbus uçak! Bu ispatlanırsa airbus şirketi batar. Avrupa havacılığı da. THY bile sarsılır... ortadaki maddi rakam onlarca MİLYAR EURO mertebesinde... 1
  • iPhone Uygulaması 31 Mart 2015, Salı 14:35:18 Sefa bey, yaziniz gercekten cok ciddi tespitler iceriyor, elinize saglik. Ancak yazinizi okuduktan sonra yine airporthaberdeki Germanwings kazasinda ilginc detay baslikli haberde dikkatimi ceken bir cumle okudum, soyle diyor " piskolojik sorunlar ceken yardimci pilot Andreas Lubitz'in ucagi kasitli olarak dusurdugu ve kendisiyle birlikte 150 kisinin olumune neden oldugu ortaya cikmisti." Yazinizda algi yonetiminden ve basinin bilincsiz yazilarindan bahsetmistiniz buda airporthaber calisanlarinin ayni hataya dustugunu yada ayni algi yonetimine destek sagladigini gosteriyor malesef. Sizin airporthaberdeki butun yazilarin editoru oldugunuzu soylemiyorum yanlis anlamayin, sadece sizin dikkatinizi cekmek ve algi yonetimine destek veren bu tip yorumlarin en azindan airporthaberden torpulenmesi gerektigini soylemek istiyorum, saygilar. 0
  • topgun 31 Mart 2015, Salı 13:13:16 Boeing olsaydı böyle bir senaryo olmayacakti 0
  • Rambo- Dersler 2 31 Mart 2015, Salı 12:35:12 4. Son German Wıngs uçağındaki DFDR bulup çözdülerini açıkladıklarında bugünki senaryoyu tasdik edeceklerinden kuşku duymayınız. 5. Normalde kaza-kırım araştırmaları ve açıklamaları uzun bir zamana yayılırken neden bu kırımda histerik, hummalı ve bir o kadar da ivedilikle bir kampanya başlattılar? 6. Zira pilotlar ve mürettebat kendiliğinden bir grev başlattılar. Büyük bir medya kampanyası aracılığıyla hem grev kırıldı hem de Airbus suçu 2. Pilota attı. 7. Bilindiği gibi Avrupalı bir çok bayrak taşıyıcılar iflasın eşiğinde. Ayakta kalmayı Low Costlarla başaracaklarını zannediyorlar. Low Cost açılımı işçi-pilotlar arasın da muazzam bir huzursuzluğa yol açtı. Hava işçi ve emekçileri sürekli artan iş yoğunluğunda ve çalışma koşullarının kötüleşmesinden yılmış durumdalar. Her an patlabilecek bir durumdaydılar. Bu kazayla birlikte öfke patlaması kendiliğinden bir greve yolaçmıştı. Medya kampanyası bu grevi kırdı. 8. A320 de Low Costların en favori uçaklarından birisi. Medya kampanyasının diğer bir amacı A320 lere olan güvensizliği perdelemekti, güveni tazelemekti. 1
  • Rambo- Dersler 1 31 Mart 2015, Salı 12:31:03 1. Günümüzde kara kutular olası bir kaza-kırımlarda yalnızca ve öncelikle uçağı yapan şirketi aklamanın birer aracı olarak kullanılmaktadırlar. Yer yer uçak yapım şirketleri suçlu bulunduysa da bu kara kutular sayesinde değil özel kişi ve kurumların hayli örgün ve yılları bulan alternatif araştırmaları neticesinde ortaya çıkabilmiştir. 2. Kaza-kırım araştırmaları yıllara yayılarak, kamuoyunun hafızasını zaman aşımına uğratarak gerçeğin ortaya çıkması için yapılmaz. Tam da gerçekleri saptırmanın sözde kanıtlarını ortaya çıkartmak için yapılır. Öncelikli olarak uçağı yapan firma ve daha sonra ise hava yolu şirketi kollanır. Pilotlar ise günümüzde bu işten en zararlı çıkan kesim oluyorlar. 3. Mutlaka Airbus ve Boeıng kırım sonrası suçsuz olduklarını her defasında tekrarlasalar da kara kutulardan kısmen dersler çıkartırlar. Ancak bunu gizlerler. Ancak Airbus ün son kazalardan azami dersler çıkardığını söylemek zor. Hala uçuş kontrol sistem dizaynı sos veriyor! Yazık ki gere 0
  • Senaryo 31 Mart 2015, Salı 11:58:25 uçak kalmış 1 saat sonra kaptan WC ye girmiş. Ya girmese bu intihar olmayacaktı. Böyle bir mantık olur mu? İntihar edecek psikolojide biri alır eline kokpitteki baltayı kaptanın kafasına geçirirdi. Düzmece bir dolu rapor var. İşin komiği pilot raporu yırtmış masaya bırakmış deniyor. Yırtan adam masaya bırakmaz atar çöpe. Sefa beye hep destek tam destek. Sıradan olmadığını bir kez daha ispatladı. Farklı olmak rüzgara doğru şey etmeyi seviyor. 1
  • Senaryo 31 Mart 2015, Salı 11:58:15 uçak kalmış 1 saat sonra kaptan WC ye girmiş. Ya girmese bu intihar olmayacaktı. Böyle bir mantık olur mu? İntihar edecek psikolojide biri alır eline kokpitteki baltayı kaptanın kafasına geçirirdi. Düzmece bir dolu rapor var. İşin komiği pilot raporu yırtmış masaya bırakmış deniyor. Yırtan adam masaya bırakmaz atar çöpe. Sefa beye hep destek tam destek. Sıradan olmadığını bir kez daha ispatladı. Farklı olmak rüzgara doğru şey etmeyi seviyor. 0
  • Medya bacağı 31 Mart 2015, Salı 11:44:27 Sefa bey medyaya laf atmışsın. Sizin yazı yazdığınız sitede bu saçmalıklara Çanak tutmuyor mu? 0
  • Doğru ya doğru 31 Mart 2015, Salı 11:36:14 Sefa beye katılıyorum. CVR ların içindeki flash belleke istediğin zaman değişiklik yapılabilir. DFDR da asla. Bu nedenle sinema değil tiyatro oynanıyor. Bu tiyatroya da yerli medya tam destek veriyor. Havacılıkla alakası olmayan yerli medyamız diğer medya ne yazarsa onu yazıyor. Sefa bey gibi düşünen bir dolu havacı var. Onların beyanları yayınlanmıyor. CVR var DFDR va hatta WQAR var. Bu kadar hafıza kaydı olan cihazdan üstünde oynanabilecek ve havacılığı bilmeyen toplumda ses getirecek ses kaydını ortaya delil olarak sunuyorlar. BU DELİL OLAMAZ. BU İŞTE ŞAİBE VAR. 1
  • Bir Bilen var 31 Mart 2015, Salı 11:31:55 Yonac hoca bulmus neden dustugunu 0
  • İnanmadı 31 Mart 2015, Salı 11:22:31 Sefa Believe did not believe :) 1
  • Engin Kaptanım 31 Mart 2015, Salı 10:32:10 Her yıl detaylı pilot muayenesi olduktan sonra, sonuç raporu bize verilirken aynı anda otomatik olarak şirkete ve SHGM'ye de gönderiliyor. Bizim muayene sonucunu götürmemiz diye bir beklenti yok. Muayene sonucu sisteme girince uçuş yapıp/yapamayacağımız sistem tarafından ikaz ediliyor. Türkiye'de uçan yabancı pilotların nasıl muayene oldukları konusunda, bizim gibimi yoksa farklı mı? Bilgim yok. Alman'ların uçak kazasında ise, muayene sonucuna göre uçmaması gereken pilotun, raporu yırtarak uçabildiğini görüyoruz. Yani Almanya'da sistemsel bir problem görünüyor. Diğer bir kapalı alan ise, son bir kaç dakikalık kokpit içi Konuşmalar yayınlandı. Halbuki CVR son iki saatlik konuşmaları kayıt ediyor. Tüm konuşmalarla ile ilgili detay henüz yok. Devletleri veya Şirketleri saklasada, Açık toplum olmaları nedeniyle, insanlar gizlenen bilgileri mutlaka ortaya çıkaracaktır, diye inanıyorum. Dolayısıyla, Olayın gelişimiyle ilgili bir takım detaylar olabilir, diye düşünüyorum. Pilot İLYAS YILMAZ 0
  • Engin Kaptan'ım 31 Mart 2015, Salı 10:30:58 Konunun önemli noktalarına değinmişsiniz. Sizde ufkumuzu açacak, pek çok detay olduğunu düşünüyorum. Son yıllarda toplum olarak, her konuda KOMLO üretme gibi bir hobimiz var. Kısaca, ben böyle düşünüyorum. Delilin var mı? Hayır ama mutlaka böyle olmuştur. Ancak havacılığın AKIL ve BİLİM'e dayandığını düşünürsek, olası kaza nedenlerini de bu çerçevede incelemekte fayda olacaktır. 1. Aksi bilimsel olarak ispat edilmediği sürece, eldeki verilere göre deklere edilen kaza Oluşum gerekçesini kabul ediyorum. 2. Uçağın SPEED MODE (Boeing - Level change mode) ile 0-1000 feet gibi bir değer bağlanarak 280-300 kts sürat ile alçaltıldığı, alçalma oranlarına bakılınca görünüyor. Hatta speed brake kullanılmamış olabilir. Yani alçalma oranı Söylenen senaryoyu doğruluyor. 3. Böylesi ciddi bir uygulamayı yapabilme öncesi kişinin Planlı ve kararlı olması gerekir, dolayısıyla uçuş öncesi ve uçuşta bunun belirtileri mutlaka olacaktır. Kaptanın bunu Değerlendirmesi gerekirdi. Pilot İlyas YILMAZ 1
  • Mühendiz... 31 Mart 2015, Salı 08:55:28 Her şey tamamda şu "uzanır iki switch i indirir kapatır motorları kısmını aklım almıyor! Bu kadar "artificial intelligence" ı oraya yerleştirip binlerce olasılığı yüzlerce senaryoda matematikleştiren ve modelleyen "organic intelligence" bu kumanda edilen matriksin uçar durumda olduğunu analiz edip bu komutu uygulamama yönergesini neden o mantık dizinlerine yerleştiremedi? 1
  • iPhone Uygulaması 31 Mart 2015, Salı 05:57:20 Sefa Bey, Uzman gözüyle yaptığınız açıklamalardan anladığım kadarıyla pilotun uçağı düşürebilmesi sadece motorları kapatmak ile mümkün. Medya algı operasyonu yapıyor diyorsunuz fakat sizin yazdığınız haber sitesi Airport Haber, ikinci pilotun psikolojik rahatsızlığı olduğu, bunu şirketten gizlediği ve uçağı onun düşürdüğünü ima eden haberleri yayınlıyor. Bu ne perhiz bu ne lahana turşusu. 1
  • Sertek 31 Mart 2015, Salı 02:04:16 Pilotla ilgili bu kadar detay verilirken hiçbiryerde uçamaz raporu veren doktorunun adının geçmiyor olması!?? 0
  • ATIYORLAR 31 Mart 2015, Salı 01:11:30 HER ZAMAN YAZINIZ GÜZEL AMA BAZEN ACI GERÇEKLER VAR İŞTE BUGÜN SALI 1300 İTİBARİ İLE BİLDİK OYUN TEZGAHLANDI VE SAW DAMNG DE BÜYÜK BİR KIYIM YAŞANDI SANDUKACILAR YOK DERNEKLER YOK SES VER EY TOPLUM BU İŞ YARIN SİZİDE VURACAK KAC KÜSÜR YIL ŞİRKETE HİZMET VERMİŞ EVİNE GİTMEMİŞ İŞİN BİTİMİNE KADAR GÖZÜNÜ KIRPMAMIŞ AMA 3,5 YILLIK İKTİDAR SOYTARILARI SAHİPLENİP KAPI DIŞARI ETMİŞLER.ALDIĞIM BİR HABERE GÖRE SAW DA NAMAZ KILANLARI KAPI DIŞARI ETMİŞLER ŞİMDİ 7 HAZİRANDA VUR EMRİ HAYDİ BU YAŞANANLARA DUR DİYELİM ZALİME HAK ETTİĞİNİ VERELİM HİC BİR DEVİRDE BU KADAR KIRILMA OLMADI EY TAŞERONLAR BU ŞİRKET SİZİN DEĞİL YARIN İKTİDAR DEĞİŞİKLİĞİNDE BU İŞLERİ YAPANLAR VE YAKINLARI AFFEDİLECEKMİ SANMIYORUM İNSANLARA REVA GÖRDÜĞÜNÜZ BU ZÜLÜM SİZİNLE BİTECEKTİR SİZİN ATTIĞINIZ BU İNSANLAR SIRF HESAP İÇİN BAŞKA PARTİLERE OY VERECEKLERDİR.SENDİKA DERNEK HEPSİ SİZİN ESİRİNİZ EVET GIK YOK EY SEN.SEKRETERİ HANGİ İLÇEDEN ÜYESİN AÇIKLA? 1
  • ali şahan 30 Mart 2015, Pazartesi 23:50:44 Abi kesinlikle katiliyorum ve yazini okumadan oncede ogrencilerime hep bu nu vurgulamaya bu yone cekmeye calistim ama dedin gibi hal sansasyonel demogojik konulari sevdiği icin goz onunde ki kazalarin cozulmesi amacli koyulmus bu sistem chipinin kaybolmasini biyana birakti eski sevgiliyi dusunuyor ne sacma ki onca can bi sevgilinin sozune sigdiran fransa avruba ve easa ya guven miyorum yazik oldu cokk 0
  • Selin 30 Mart 2015, Pazartesi 23:08:51 Birinci pilot veya uçuş ekibinin acil durum konuyla kapıyı açmaya çalıştığının kanıtı var mı? Çok basit bir sekilde şifre unutur gibi kodün unutmuş olamazlar mı? Hiç bir yerde yanıtını göremedim.... 0
  • iPhone Uygulaması 30 Mart 2015, Pazartesi 22:36:10 Harika bir yazı. Eklenecek hiç bir şey yok. Tebrikler iyi çalışmalar... 1
  • Psikopat FO 30 Mart 2015, Pazartesi 22:30:09 Katılıyorum.Eğer pilotun amacı ölmek ise niye gaz kolunu geri çekmiştir.Dakikada 3200 feet kaybeden bir uçak 0,8 Mach civarında uçuyorsa 4 derecelik bir açı ile alçalmış ve 11 dakikada yaklaşık 88 NM katetmiştir.Bu kadar kütle gaz kolunu kesmezse ses hızının çok üstüne çıkar ve sanırım çarpmadan havada dağılırdı.Ve ses hızını geçseydi 11 dakika uçamaz ve yer ile çabuk buluşurdu.O zaman FO piskopatmış ama az ölçekli piskopatmış.Gaz kolunu kesmiş ve hayalinde olan dağa çarpma fantazisini gerçekleştirmek istemiş. Tüm bu saçmalıklar,kaybolan tüm hayatlar için üzüntümüzü ve kapitalist düzene olan kızgınlığımızı azaltmaz. 1
    • Çok haklısınız 31 Mart 2015, Salı 01:14:08 Aynı düşüncedeyim. medya ,algı operasyonu ile iş bitecek ve şirket imajı ve tabii ki Aibusların güvenirliliği tartışılmayacak Müthiş kayıplar olacak tı.. Kapitalist düzen bunu işte bu şekilde halleder. 1
    • TECRÜBE 31 Mart 2015, Salı 01:14:41 sevgili kardeşim elbette ölen suclu olacak bunun izahı basit ya teknik neden yada pilotaj diyecekler yoksa airbus sorumlu olacak ve satışlar kesilecek hep böyle olmadımı ya tenik yada pilotaj adam kalkıpta ben yapmadımmı diyecek yaptıysa dinletin konuşmaları duyalım 1
    • protection? 31 Mart 2015, Salı 15:42:33 Eğer pilot gaz kolunu çekmeseydi uçak overspeed protection yapıp side stick ileri itilmiş olsa bile burnunu havaya kaldıracaktı bunun için gazı çekmiş olamaz mı? 2
  • iPhone Uygulaması 30 Mart 2015, Pazartesi 21:19:31 Hocam fazla film izliyorsun,böyle oluyor.Geçicidir inşallah!!! 3
  • Tazminat 30 Mart 2015, Pazartesi 20:34:18 Sefa bey yazınızın altına imzamı atabilirim. Çok doyurucu olmasının yanında bir o kadar da teknik bilgiler vermişsiniz. Kusura bakmayın lütfen bir konuyu atlamışsınız veya ayrı yazmayı düşünmüş de olabilirsiniz. Bu tazminat konusu. Şimdi yolcu yakınları kişi başına milyonlarca euroluk davalar açacaklar. Bu kazada şirketin elinde olmayan pilotun intihar etti gösterdiğinizde tazminat düşük ama teknik bir hata kaynaklı gösterdiğinizde müthiş rakamlar ödenir. Bu nedenle DFDR ortaya çıkmayacak ve fatura pilota kesilecekti. CVR ın flash bellek ini alıp silin yeni kurgu sesler yükleyerek servis edin olay bitsin. Dikkat ettiyseniz pilotların konuşması hiç yok. Neden yok? Pilotlar konuşsa onları tanıyanlar sesten analiz yapacaklarda ondan. 1
  • Abuzer Karpuz 30 Mart 2015, Pazartesi 20:30:10 Son derece ucuz bir komplo teorisi. Basit senaryolardan kaçininiz. 5
  • ROGER 30 Mart 2015, Pazartesi 19:34:03 Yazıyı ben cok doyurucu bulmadım. İsitsel ikazların olduguna dair baska haberler cıkmıstı. Ayrıca gercekte ne olabilecegi ile ilgili bir tez de yok ortada. Yalnız burada benim en cok dikkatimi ceken pilotun evinde bulundugu iddia edilen ''yırtık'' saglık raporu. Kim yırttıgı bir raporu saklar. Saklayacaksa neden yırtar. Sorunlu biri bile olsa insan yırttıgı bir kagıdı ortadan kaldırır.Rapor bulduk deselerdi anlayacaktım ama ''yırtık rapor''; olmamış... 1
  • Yazara 30 Mart 2015, Pazartesi 19:06:17 Elinize sağlık gerçekten açıklayıcı bir yazı olmuş.Bu kadar basit bir senaryo olamaz... 1
  • Rambo-gÜven krizi 2 30 Mart 2015, Pazartesi 18:54:45 Yeni dönemde NTSB ve BEA ortak hareket edecektir. Hatta tüm sermaye kurum ve kuruluşları koordineli bir şekilde senaryo ve kurgu yartacaklardır olası bir kırımda. Yeni dönemdeki kaza kırımlarda yalnızca hava yolu şirketleri ve Boeing, Airbus e degil, tüm sermaye medyasına, kurumları ve kuruluşlarına karşı bir güven krizi sözkonusu olacaktır. Şimdiden işçi ve emekçinin Fransız savcısına, Lufthansa CEO suna ve hemen tüm sermaye medyasına güveni erozyona uğramıştır. Bu güven problemi derinleşerek serpilecektir. 0
  • Rambo-Güven krizi 1 30 Mart 2015, Pazartesi 18:46:49 A320 kırımının akabinde bugüne kadar olmamış devasal bir güven krizi yaşandı pilot ve yolcularda. Zira kimse uçagın bakımından ve pilotların eğitiminden kuşku duymuyorlar. Sonuçta bu bir Lufthansaydı. O zaman kırım neden oldu işte krizi de yaratan buydu. Hatta bu kriz bir dünya krizine dönme ihtimalı çok yüksekti. Bundan dolayı deli pilot senaryosu ilk ABD medyası işledi(New York Times). Yani bu senaryo basit bir savcının kurguladığı bir olay değil. Bundan dolayı muhtemelen hiç bir zaman aydınlanmayacak bir kurgu.(Wıkı Leaks gibi bir olay olmazsa). Zira görünen o ki ABD ve AB ortak hareket ediyor. NTSB ve BEA birbirini kollayacağı bir döneme giriyoruz. Bildiğiniz gibi eskiden her kaza sonundan ders çıkarılır bu acilen bir dünya çapında eylem planına dönüştürülürdü. Bunun yerine deli senaryosu günü kurtarabilir ancak. Yarın aynı güven krizi, yeni ve kontrol edilemeyecek bir güvensizlik depremine dönüşecektir. O zaman yeni kurguların başarı şansı son derece sınırlıdır. 0
  • Yazara 30 Mart 2015, Pazartesi 18:15:28 Kişisel değil ama bu yazı Boeing firmasına ya da başka bir üretici firma lehine çıkar sağlıyor olabilir mi? Bu açıdan da sorgulamak lazım. 6
    • begendim 31 Mart 2015, Salı 16:10:32 yorumu begendim. nedeni "sorgulayıcılık" yani her ihtimal degerlendirilmeli... uçağın airbus in bilgisayarı tarafından düşürüldüğüne inanıyorum. ama aynı bilgisayar boeing ya da devleti tarafından hacklenmiş olamaz mı? alman-fransız birlikteliği uçağın hacklendiğini biliyor dahi olsa deli pilota sarılmak zorunda. hatta neden başka bir uçak degil de bu uçak sorusunun cevabı bile olabilir pilotun eskiden tedavi görmesi. hem mesajını ilet hem de mesajı alanlar gerçeği bile söyleyemesin... 0
  • iPhone Uygulaması 30 Mart 2015, Pazartesi 17:43:31 yorum için teşekkürler. Çok az düşünce ve mantık bile yeter, zaten bu işi bilenler de sizden farklı düşünemezler. Bu arada kokpit dışında baltanın ne işi var. Cpt çıkarken mi çıkarmış. 0
  • nihat 30 Mart 2015, Pazartesi 17:28:08 Sefa İnan'a bir ekleme yapayım, normalde bu tip kaza krım soruşturmaları gizli yürütülür ve kesin sonuç alınıncaya kadar detaylar kamuoyuna açıklanmaz. Bu vakada tuhaf bir şekilde cvr kaydı diye bir takım doğruluğu şüpheli bilgiler hemen medyaya servis edildi. İtham edilen pilotun ailesi sırf bu nedenle bile soruşturmayı yürüten kurumlara dava açarsa, çok büyük tazminatlar kazanır. Bir konu daha var, eğer bu senaryo, muhtemel bir üretim, tasarım veya bakım hatasını örtbas etmek için uydurulduysa, bu Alman sistemini kurtaramıyor, çünkü Almanya'nın havacılık sisteminin yanı sıra, sağlık sisteminde de ciddi açıklar olduğunu gösteren bir senaryodur bu. Ama aceleyle, kaza sebebini pilota yükleyerek üretici veya havayolu şirketini kurtarmaya çalışıyor da olabilirler. Sonuçta ne olursa olsun, şurası kesin ki, süreci çok kötü yönetiyorlar. 1
    • Yapma 03 Nisan 2015, Cuma 16:37:46 bence ekleme yapma, uçağı yardımcı pilotun düşürdüğü kesinleşti. 0
  • xy 30 Mart 2015, Pazartesi 16:35:43 Sefa Bey bende sizin gibi intihar olayına inanmıyorum. Sizin ntv deki programınızda kaza nedenlerini sayarken, eğer pilotlar uyumuyorsa,zehirlenmediyse, hipoksiye uğramadıkca ifadelerinize uygun bir haber buldum paylaşmak istedim efendim. 9 Ocak 2015 tarihinde Germanwings'e ait bir A320 içinde 129 yolcusu ile Lizbon'dan Köln'e yolculuk yaparken, Pilot kokpitte nefes alış verişte zorlanma olduğunu (yağ kokuları) ve oksijen maskelerini takmak zorunda olduğunu bildirmiş ve bunun üzerine Köln/Bonn havalimanının 32R pistine sorunsuz iniş yapmış. İnişten sonra o uçağın tüm uçucu ekibi, sağlık kontrolünden geçmek zorunda kalmış. 0
  • Gevşek F/O 30 Mart 2015, Pazartesi 16:05:23 Çare NTSB 0
    • Gevsek F/O'ya 30 Mart 2015, Pazartesi 18:24:54 Care Sarigul 1
  • Rambo-Bravo 30 Mart 2015, Pazartesi 16:01:12 Bravo. Katmandu olayinda da bunu yapmıştınız. Şimdi bir defa daha yaptınız. Daha fazla geçmişe gitmek istemiyorum. Aklıma şu soru geldi hemen. Neden siz bu kaza kırım ve bir çok karmaşık görünen olayları son derece basit, objektif nesnel bir şekilde açıklamayabiliyorsunuz da hemen tüm yazarlar, gazeteciler bunu başaramıyorlar? Cevabı belki de sizin yıllardır özgür yaşayabilmeniz, özgürce yazabilmeniz ve hemen hiç bir kuruma, işverenle çıkar ilişkisinde olmamanızda yatıyor, bağımsızlığınızda gizli. Mutlaka sizde bir ücret alıyorsunuzdur. Ancak işinizi para için değil bilim için, insanlığın aydınlanması ve ilerlemesi yaptığınız belli. Neymiş boşuna başyazar olunmuyor. Bunu sonuna kadar hakediyorsunuz. Yalnız, bu yazıyla ilgili değil ama, verdığimiz bilgilerin kaynağına daha fazla itina göstermenizi salık veririm. Bildiğiniz gibi bilgi yanlış olursa yapılan yorumların kıymeti harbiyesi olmaz. 0
  • onder 30 Mart 2015, Pazartesi 15:18:00 Banu avar zekasında bir yazı olmuş. tebrikler. bunu da arşivleyelim. okur okur güleriz. 12
    • Gerzek 30 Mart 2015, Pazartesi 16:29:38 Bu yorum eleştiri sınırlarını aştığı için sansürlenmiştir. 0
    • banuya 30 Mart 2015, Pazartesi 16:58:17 zeka seviyene uygun şeyler okuyabilirsin.mesela magazin. hazımsızlığına da iyi gelir. 0
  • yazara 30 Mart 2015, Pazartesi 15:03:51 havacılık adına teknisyenlik yapmış olmanıza rağmen, yanlış ve asılsız yazı yazmışsınız. gerçekler resmi raporda açıklandığı zaman siz ve sizi destekleyenler, havacılık alanında ne kadar asılsız, taraflı ve ciddiyetsiz olduğunu anlıyacaklar. 8
  • meka 30 Mart 2015, Pazartesi 15:02:20 Sayın İnan'da kafasına göre yorumlamış olayı. Sonuçta teknik bir arıza olduğuna ikna olmamızı istiyor. Öyle de olabilir. Bu kazada ilginç olan savcı'nın erkenden kaza sebebini açıklamasıydı. Bu işlerle az çok ilgilenen herkes bu kadar kısa sürede açıklama yapmanın çok da doğru olmadığını biliyor. Bakın THY Katmandu'da pistten çıktı, daha halen resmi bir açıklama yok. Air Canada pistten çıktı, resmi bir sebep gösterilmedi. İntihar kamuyu, şirketleri şimdilik kurtaracak. Peki gerçek değilse Fransız ve Alman kamuoyu ne der bu işe? İnsanı ürküten şeyler var. 1
    • doğru 30 Mart 2015, Pazartesi 17:01:44 doğru birdir.doğrunun kafası olmaz. 0
  • ... 30 Mart 2015, Pazartesi 14:48:52 Önemli ancak özellikle gözden kaçırılan bir nokta daha var:Üzerinde açıkça "Yan etkileri bilinmemektedir"diye yazan , ilgili pilotun evinde de bulunan ve ilaç sektörü içinde yaklaşık olarak 2.5 milyar dolarlık pazara sahip anti deprasanlar.İlaç sektörü o kadar güçlü hale gelmiştir ki, kızamık hastalığının bulunmadığı ABD'de aşısını neden yaptırması gerektiğini sorgulayan aileler hapis cezası ile karşılaşmakta,kemoterapi yaptırmayı reddeten 17 yaşında reşit olmayan kızın aldığı karara saygı gösteren ailesi,yargılandıkları yetmezken çocuklarının velayeti ellerinden alınmaktadır.Pilot intihar etmiş de olabilir ancak inancım odur ki bu kokuşmuş düzende ne Airbus üzerine, ne de ilaç sirketlerinin üzerine hiç bir zaman gidilip,kök nedenler hiç bir zaman sorgulanamayacak. 0
  • iPhone Uygulaması 30 Mart 2015, Pazartesi 12:19:32 Tık tık tık orada kimse var mı 0
  • iPhone Uygulaması 30 Mart 2015, Pazartesi 12:17:22 Abi büyüksün. Uçaklar hakkında böyle bilgileri paylaşman ve biz havacılık meraklılarını aydınlatman hakikaten çok takdire şayan. Kaynak kıtlığı yaşanan ve sadece işin magazin kısmına odaklanılan bu gibi durumlarda sizin öneminiz daha çok anlaşılıyor. Teşekkürler. 0
  • iPhone Uygulaması 30 Mart 2015, Pazartesi 12:01:34 O saate o bölgedeki askeri jet trafiklerinide dikkate almak lazım. 0
  • iPhone Uygulaması 30 Mart 2015, Pazartesi 11:52:13 Yavuz Güver'inde fikrini alsaydınız keşke bu konularda uzman bilirkişidir kendisi. 0
  • Yolcu 30 Mart 2015, Pazartesi 11:26:16 kabinde yırtılma olduğunu ve kabin basıncının düşmesi sonucu hipoksi olduğunu düşünüyorum 0
    • Deny 30 Mart 2015, Pazartesi 15:37:30 şifreyle giriş deny edilmiş deniyor. 0
  • . 30 Mart 2015, Pazartesi 10:36:00 Nedir bu F/O larin cilesi dunyanin her yaninda hep ayni sey biz insan degilmiyiz yoksa .yazik degilmi bize .mutlu olmak bizimde hakimz deelmi 1
  • mükemmel bir yorum 30 Mart 2015, Pazartesi 10:11:51 Sefa Bey tek kelimeyle muhteşem bir yazı. Airporthaber'i sizin yazılarınız için okuyan sanırım binlerce okurdan birisiyim. Bu olayla ilgili şu ana kadar sizin gibi inceleyici, bilgi dolu ve tamamen inandırıcı ne yorum duydum ne de yazı okudum. Uzun uğraşlar sonucunda ince eleyip sık dokuyarak bu makaleyi ortaya çıkarttığınız aşikar. Umarım diğer okurlar ve bu okurların durum hakkında paylaşımda bulunduğu herkes hayatın bu gerçeğinin farkında olur. 1
  • Hangisi daha iyi? 30 Mart 2015, Pazartesi 10:01:50 Tüm haberlerden anlaşılan, 2 sebep olabilir; 1- Uçakta bir problem oldu 2- Pilot psikopat çıktı Yazıdaki belirsizliklere de katılıyorum fakat uçakta teknik veya herhangi bir problem olması mı daha kötü yoksa pilotun kasten uçağı düşürmesi mi? Uçakta teknik bir problem olmuştur, bu ve buna benzer problemler de çözüme kavuşmuştur bir daha olmayacaktır diye düşünürsün fakat ya pilot psikopat ise? Bu durumda demez misin; Germanwings ve Lufthansa nın diğer pilotları da böyleyse? Bu algı daha tehlikeli, ve hatta diğer pilotlardan da eminiz diyemiyor kimse. Makinede problem olmasını düşünmek, insanda problem olduğunu düşünmekten daha evla gibi. Airbus'ın hatrına Lufthansa nın kendini bu duruma düşüreceğini pek sanmıyorum fakat DFDR kayıtları ortaya çıktığında (çıkarsa) daha net anlaşılır. Şu durumda, Pilotu kötülemek de körü körüne savunmak da doğru değil. 1
    • +1 30 Mart 2015, Pazartesi 13:54:02 Aynen katılıyorum ve Lufthansa'nın suçu pilota atmasını işine daha çok geldiği için seçtiğini söyleyenleri anlayamıyorum. Uçak eskiymiş demek gibi daha kolay bir söylem varken neden bu yolu seçsinler? İlla değiştireceksen (veya gerçekse) Uçakta sorun vardı dersin, 20 yaş üstü bütün uçakları çıkardım filodan dersin ve yoluna devam edersin. Şimdi uçan binlerce pilotun her biri için soru işareti oluştu, deli mi bu adam bunu yapmak istesin.. 1
  • X 30 Mart 2015, Pazartesi 10:00:14 Sefa Bey, bu kaza ile ilgili henüz soruşturma tamamlanmadan ve DFDR incelenmeden hüküm vermenin doğru olmadığına inanıyorum. Bununla beraber, bahsettiğiniz 1988 kazasında DFDR'ın değiştirildiği iddiası ile ilgili http://www.crashdehabsheim.net/Rapport%20Airbus.pdf linkine gidip Airbus'ın bu konudaki ek raporunu okumanızı tavsiye ederim. 1
  • iPhone Uygulaması 30 Mart 2015, Pazartesi 08:59:33 01:27 pilot, Pilot, sen okuduğuNu anlıyor musun? Herkes ( sefa bey ve bizler Hariç ) pilotu delilsiz infaz etti. Yazı sahibi DFDR OLMADAN BU INFAZI YAPMAYIN diyor. Sen pilota giydirenlere laf söylemiyor ve onların infazını Görmüyor, pilotu savunan yazı sahibine dur mu diyorsun. Ben de birşey diyeceğim: sen pilot musun? 1
  • iPhone Uygulaması 30 Mart 2015, Pazartesi 08:36:36 çok güzel bir yazı lütfen yazınızı mümkün olduğunca medyaya yansıtın hatta çevirilerini yazıdaki kısım kısım çürütücüleri herkes düşünüyor ama hepsini bir araya toplayınca çok profesyonel bir yaklaşım oluyor. havacılığınıza sağlık hocam. FO 0
  • Yurt dışı 30 Mart 2015, Pazartesi 08:16:47 Yurt dışında çalışan bir makine mühendisiyim. Yazıyı okudum ve gerçekten çok beğendim.Bu kadar ciddi bilgiler içeren makaleyi hicivlerle desteklemek mükemmel ötesi. Ülkemde de bu kadar bilgili havacıların olması beni mutlu ediyor. Tebrikler Airporthaber ailesi ve güçlü yazarı 1
  • iPhone Uygulaması 30 Mart 2015, Pazartesi 07:09:02 Yavuz Güver'inde fikrini alsaydınız keşke bu konularda uzman bilirkişidir kendisi. 0
  • 737cpt 30 Mart 2015, Pazartesi 04:58:02 Sefa bey elinize sağlık güzel bir yazı olmuş.İzniniz olursa yazıyı kaynak göstererek internette paylaşmak istiyorum. 1
  • Pilot 30 Mart 2015, Pazartesi 04:41:24 Nedir ne değildir bilmem, ama yazıda da geçiyor; GPWS uyarısı hiç gelmiyor; terrain, gear, flap inhibit hep devre dışı mı bırakıldı, bu uyarılar hep devre dışı mıydı? Oto pilot devre dışı ikazı 4 kez geliyor, Airbus'un bir sistemi tehlike anında oto pilotu devreye sokuyor olabilir, bilmiyorum, yorum yapamam, bilen biri yazarsa bilgilendirici olur. Ama uçağın radarda 026 derecede ip gibi gittiği görülüyor, oto pilot devre dışı iken sağa sola bir derece bile sapmaması ilginç. Bir de kapıyı yumruklayan kaptan hiç mi bağırmıyor, hiç sesi gelmedi. Aslı astarı nedir bilmem ama açıklamalar tahminden öteye gidemez henüz, çünkü ne olduğuna dair yeterli delil yok, Sefa Bey'in dediği gibi. Flight Data Recorder'ın kaybolması, bir şuç sonrası mahali gözleyen güvenlik kamerasının kaybolması gibi bir şey; şüphe uyandırıcı. 1
  • yasin GÜLEN 30 Mart 2015, Pazartesi 04:12:05 Kazanin oldugu günden beri düşüncelerimi aynen yazmissiniz helal olsun. Son 60 saniyede gelen 2 autopilot devre dışı ve master warning sinyali var yayinlanan kayitta dinliyorum terrain pull up uyarisi yok? Sonucta hislerimize tercüman olan bi yazi olmus elinize saglik 1
  • İsim / Rumuz 30 Mart 2015, Pazartesi 03:35:22 Bu beyefendinin savlarini dogru varsayalim. Bir yolcu ucagi 38,000 ft'ten, 6,800 feet'e 13 dakikada, sabit ivmeyle inerken, iki pilot, nasil olur da engelleyemez, mayday vermez? Ne tur durdurulamaz, onlenemez ve sabit egimli bir alcalmadir bu? Diyelim ki ani basinc dustu, yangin cikti, cam kirildi vs. ve ucaktaki herkes aniden yasamlarini yitirdiler, ucagin havada parcalanmadigini biliyoruz, autopilot neden duz ucustan, duzenli alcalma mode'una gecti? Senaryodan soz ediyor ama bence kendi senaryosundaki delikler de daha kucuk degil. O duzenli alcalma, yolcu ve kabin memurlari tarafindan cok kolay farkedilmez. Kendi olasi senaryolarini eklemezse, bu elestiri kendi basina doyurmaz. Elbette hem Lufthansa, hem de Airbus kendini koruyacaktir ama frekanstaki diger pilotlardan acil durum cagrisi bildirilmedi, FlightRadar, Flight Aware gibi ucus profili 3rd party kanitlar var. 4
    • Dogru tespit 30 Mart 2015, Pazartesi 13:33:20 Yazar algi yonetimi diyerek "algi yonetimi" yapiyor, motive ini bilmiyoruz.Yazidan alinti: "DFDR’lar farklıdır. CVR (ses kaydı) lar gibi üstünde değişiklik yapılamaz. Uçağın ismi, sefer numarası, tarihi hepsi dijital kayıtlarında bulunur. Kayıtları değiştiremeyince DFDR’ı komple değiştirmişler." yazar burada kendiyle celismis. (olayi detayli inceleyen belgenin linki daha once verilmis). CVR kayitlarinin transcriptine gore "sink rate" , terrain pull up" uyarilarida duyulmus, senaryosu geregi montaj oldugundan kaale almamis herhalde. "Okuzun altinda civciv aramak" yada "karanlik bir odada aslinda olmayan kara ve kor bir kedi aramak " bu olsa gerek. 3
    • Doğru tespit'e 30 Mart 2015, Pazartesi 13:54:26 DFDR verileri asıldır. CVR daki konuşma ve ses kayıtlarını istediğiniz an değiştirebilirsiniz. CVR da saat ve sefer numarası yazmaz. Bu nedenle olay hakkında gerçek veriler bilinemeyince bu iş ortada kalır. 0
    • DFDR 30 Mart 2015, Pazartesi 14:12:20 Eger DFDR kayitlari hic bir sekilde degistirilemiyorsa, komple degistirilen DFDR kayitlarini nasil olusturmuslar? Ayni saatlerde ayni sefer sayili baska bir ucak mi ucurmuslar? 1
    • DFDR 30 Mart 2015, Pazartesi 14:36:37 Yazıdan benim anladığım bu DFDR değiştirme olayının 1988 de yapıldığı ve kaptanın hapis yattıktan sonra açtığı dava. Buradaki şüphe DFDR ın 10 gün müddetince sivil havacılık otoritesinin elinde kaldıktan sonra savcılığa teslim edilmesi ve kaptanın bu DFDR kaza yaptığım uçağın DFDR ı değil demesinden bahsedilip link verilmiş. Germanwings ile alakası yok 0
  • teasers 30 Mart 2015, Pazartesi 03:07:57 Sefa Hoca'ya "Beğenmedim, cılız br yazı olmuş" diye laf sokacak olan yok mu yav??? Aoaaaaaaaa! Vallahi çok şaşırdım!! Olamaz!! Hay Allah! 2
  • iPhone Uygulaması 30 Mart 2015, Pazartesi 02:15:59 Hocam yazınız tıpki benim airporttaki yorumlar gibi olmuş ti ye almışsınız. Bu arada eski sevgilisi de kazadan bir gün önce ayrılmış kahramanımızdan. Yok daha neler. Polis evde bir şey bulmuş ama ne bulmuş belli değil. Ulan delilsiz işinden hayatından memnun adamı katil ilan ettiler ya. 1
  • en iyi senaryo 30 Mart 2015, Pazartesi 02:02:32 Airbus'un kirli geçmişini insan hayatını hiçe sayışını daha öncelerden gördük, tecrübe ettik. Şimdide kazayı güzel bir senaryo yazarak F/O ya yıkmaya çalıştıklarına inanıyorum. Evet F/O bunu yapmış olabilir ama net delil olmadan suçlanamaz. Vicdanı olmayanlar ölmüş kendini savunamayacak bir insana suçu atmayı kolay buluyorlar. Maalesef ticari kaygıların bizleri insanlıktan çıkarmasını görmek çok üzücü. Gerçek hiçbir zaman çözelemeyecek bunu biliyorum ve her zamanki gibi en iyi senaryoda oscar gene airbusa gidecek. 1
  • Sefa bey 30 Mart 2015, Pazartesi 01:44:56 Bu müthiş yazı ve yorumunuzu ben Almanya daki arkadaşlarımla paylaşacağım.Tabi Almancaya çevirerek. Düzgün bir yorum okusunlar. Saygılar efendim 0
  • Pilot 30 Mart 2015, Pazartesi 01:27:30 Bu kadar erken sonuca varmanız profesyonelliğe hiç yakışmıyor.Bende ortada bir dümen olduğunu sezinliyorum ancak şimdi ne söylersek sadece spekülasyon oluyor.Bırakalım inceleme devam etsin ve yayınlanan resmi rapora göre konuşalım. 7
    • teasers 30 Mart 2015, Pazartesi 03:13:49 Bir sonuca varmamış ki efendim, kendince mantıksız gelen tarafları yazmış.. 1
    • aviation 30 Mart 2015, Pazartesi 08:04:28 Ne sonucu arkadaş. Yazar o kadar profesyonelce bir yazı döktürmüş ki, Yazıda her an işte düşme nedenini yazacak diye bekliyorsun ama yok. Ti ye alıyor,vuruyor kaçıyor sonra ama Airbus ta sabıkalı diyor.Bilgi ve kaleme alış,on numara. kaza analizlerinde başarılı olduğu belli.Ancak yazar da neticeye varmaya çekinmiş. Kendine kaçabileceği yer bırakmış. Vallahi ne diyeyim,Bravo 0
  • berat 30 Mart 2015, Pazartesi 01:24:29 Hocam siz olayın bize aktarildigi gibi olmayabilecegini anlatmissiniz, sistemlerle ilgili bilgi vermissiniz . Ama siz elinizdeki verilerle eger ses kaydi dogruysa, bunun baska bir senaryosunun olabilecegine mi inaniyorsunuz? Eger oyle ise, neden olasi bir senaryoyu da eklemediniz yaziniza? 0
  • Android Uygulamasi 30 Mart 2015, Pazartesi 01:11:20 Germanwings kazasi olunca arkadaslara "Sefa bu kazadan da THY yonetimine dair bir elestiri cikartir" demistim, yanilmadim. Ucuncu pilot uygulamasinin bir ise yaramadigini ve buna ragmen THY 'nin bu uygulamayi surdurdugunu ima ederek, dolayli olarak THY'ye camur atti. Sefa, acik konus, delikanli ol, THY'den ne istiyorsun, bedava bilet mi, yakinlarina is mi? Boyle centilmenlik disi yontemlere tevessul etme, niyetin neyse acikca ortaya koy! 19
    • e yuh yani 30 Mart 2015, Pazartesi 01:27:29 Bu yorum eleştiri sınırlarını aştığı için sansürlenmiştir. 0
  • Sefa abi 30 Mart 2015, Pazartesi 01:09:38 Onursal Başkanlığı sonuna kadar hak eden adam kalemine sağlık. Insana (pilota) yapılan iftira seviyesinde bilgilere yazıklar olsun. Bu iftiraya Sahip çıkanlar biraz durun nefes ALIN ve bekleyin Adam suçlu ise KARAKUTU bunu ispatlar OG 1
  • Son numara 30 Mart 2015, Pazartesi 01:06:14 Bence adından söz ettirecek biri uçağını boş alplere değilde kalabalık şehirlere uçururdu. Terrain pullup duyulana kadar kod ile kapı açma , captain call ile arama gibi seyler duyulabilirdi.sigorta firmaları ,airbus, lufthansa ya önerim suçlu arka galleydeki son numaraydı....o da son numarasını yaptı 0
  • Can 30 Mart 2015, Pazartesi 01:05:04 Emeğinize sağlık çok açıklayıcı ve mantıklı bir yazı. Teşekkürler. 0
  • ... 30 Mart 2015, Pazartesi 01:04:12 Sn.İnan kazayı mütakip hemen FAA A319,320.321 serileri hakkında çok ciddi AD INSPECTION yayınlamıştı. 0
  • Engin Aksüt (2) 30 Mart 2015, Pazartesi 00:49:43 Bir psikolog kişiyi intihara sürükleyen depresyonu anlattı. Bunun belirtileri varmış. Jauch'un, bundan sonra pilotlara psikolojik muayene yapılacak mı sorusuna hayır diyen aynı psikolog, pilotların kokpitte uzun süre aynı kişi (diğer pilot) ile çalıştığını ve kokpitteki CRM'in en iyi gösterge olabileceğini anlattı. Ne yazık ki Jauch orada sorulması gereken bu soruyu sormadı: Peki o zaman Kaptan yol boyunca ve giderken ve dönüşte ikinci pilotta neden bir anormallik farketmedi? Lufthansa hiç bir spekülasyonu desteklemediği gibi olayın halen bir kesinlik kazanmamış olduğunun altını çiziyor. 0
  • Engin Aksüt (1) 30 Mart 2015, Pazartesi 00:45:50 Bu akşam Alman televizyonunda bu kaza ile ilgili iki Psikolog, bir Teolog, bir Avukat ve Lufthasa'nın katıldığı bir açık oturum vardı. Açık oturumu yöneten Almanya'da çok iyi tanınan Günther Jauch çok ilginç bir soru sordu: CVR kayıtlarına göre yolcuların çarpmadan önce son dakika bağırdıkları ve paniğe girdikleri söyleniyor. Halbuki orada kapıyı açmaya çalışan bir kaptan var. Bağırıyor ve eline ne geçerse kapıya vurup kapıyı açmaya çalışıyor. Yolcular bu durumu ve uçağın hızla alçalmaya başladığını hiç mi farketmediler de son anda bağırmaya başladılar? Lufthansa bu soruyu cevaplandırmak istemedi. 0
    • no answer 30 Mart 2015, Pazartesi 17:08:14 çünkü cevabı yok... 0
  • XX 30 Mart 2015, Pazartesi 00:44:08 Aynı olay kasım 2014 de Lufthansa' nın başına da geldi pilotların tecrübe ve bilgisi 31.000 feettez 27.000 e kadar irtifa kaybı ile ucuz atlatıldı. Burada kaptanın dışarıda olduğunu ispat eden hiçbir şey yok. Uçakta anormal bir şeyler olduğunu hisseden kabinin kapı açılmayınca yumruklaması gayet olası. Sefa bu olayı daha teknik ve benim ısrarla savunduğum tezlerle ve teknik terimlerle ve bayağı kitabi olarak birazda ironi ile ilgi çekecek ve sıkılmadan okunacak şekilde hazırlamış.Güzel bir çalışma .katılıyorum.Eline sağlık.. 0