SENDİKADAN SANDUKAYA GECİŞ- THY 2013-2014 VERİLERİ - HAMDİ TOPÇU

    Çok beğenilenler

  • Havacı 2 02 Mart 2015, Pazartesi 09:36:43 Yine TİS'in 34. maddesinde de ikramiyeler Mart, Haziran, Eylül ve Aralık aylarının en geç son günü ödenir, yazıyor. Ama biz 8 gün geç ve maaşla beraber alıyoruz. Eski sendika yönetiminin bununla ilgili açtığı dava vardı. Sonuçlandı mı, son durum nedir? Düzeltilecek mi? Fazla mesainin şartları TİS'in 36.,37. ve 38. maddelerinde belirlenmişken yönetim neden son iki senedir tüm personele fazla çalışma mutabakatnamesi imzaltıyor? Bu sene oturacakları 25. dönem TİS için ne gibi çalışmalar yapılıyor? Teknik A.Ş'deki mağduriyetler için neler yapılıyor? Uçucu personelin mesaileri ile ilgili ne gibi çalışmalar var? 2 sene önceki yönetimin yaptıkları yerine kendilerinin boyun borcu olan bunlardan bahsederse seviniriz. 0
  • Havacı 1 02 Mart 2015, Pazartesi 09:27:15 Sefa Bey, yazınızın altına bir havacı olarak imzamı atarım. Hamdi Bey'in talimatıyla kurulan Reform Hareketi, yönetimin diğer muhalif guruplara baskı ve tehditleri ve Bahadır Altan'ın farkında olarak veya olmayarak (basiretsizlik) yanındaki yönetimin adamı olan bazı kaptanların oyunlarıyla seçimi sıfır sendikal birikim ve vizyon ile kazanan bir ekiptir. İmzaladıkları TİS'te ulufe gibi verilen 4000 TL.'lik ikramiye ile çok para kopardıklarını sanan ve Sivil Havacılar Dergisi'ne verdiği röportajda bunu temettü olarak lanse eden Tatlıbal'a sorarım; madem o temettü idi, bu sene daha çok kar edilmesine ve sendika olarak iki kez resmi talepde bulunmanıza rağmen bu sene neden sadece yöneticilere dağıtıldı? Imzalanan TİS'teki ücretle ilgili 32. maddede Türk Istatistik Kurumu'nun yıllık Tüketici Fiyatları artışı zam oranını geçerse ücrete ilave edilir, deniyor. Hani 2 yıllık farklar? 1
  • Tüm yorumlar

  • iPhone Uygulaması 08 Mart 2015, Pazar 14:06:43 Havaiş sendikasına önemle duyurulur: intibak, kıdem kaybı sorunu bir an evvel çözümlenmeli , seçimlerde en etkili grup olan bu arkadasları küstürmeyiniz ! Bilen biliyor dimi sendikacı abiler... 0
  • turkbıne 07 Mart 2015, Cumartesi 11:18:46 Şu Turkbıne nedir,ne yapılır sefa hocam bir araştırın lütfen? 0
  • TURKBINE 07 Mart 2015, Cumartesi 11:14:12 Bu TURKBINE NEDİR EYYY AHALİ??? BİLEN DUYAN VAR MI?ÇALIŞANLARI SÜRÜNÜYOR SÜRÜNÜYOR.SENDİKANIN DEGERİNİ BİLEN THY KUCAGINA ALDI TURKBINE ÇALISANLARINI ŞİRKET KURULDUGUNDAN BERİ 1 LİRA BİLE ZAM YAPMADILAR. 0
  • .. 05 Mart 2015, Perşembe 23:02:36 Sefa hocam yine döktürrmüşşünüz. Tebrikler. Başarılarınızın devamını diliyorum. Mümkünse şu 3 F-4 kazasının olması dolayısıyla, F4'ler diğer ülkelerin envanterleri ve diger uçaklarla ilgili yazarsanız eminim havacılık camiasinin önde gelen kisilerinden biri olarak yazınız çok dikkat getirecektir. saygılarımı sunuyorum Sayın Sefa beye. 0
  • Android Uygulaması 05 Mart 2015, Perşembe 20:00:45 ... 0
  • iPhone Uygulaması 05 Mart 2015, Perşembe 11:08:05 Yavuz Güver'in yüzünden hep bunlar!. 1
  • Sansur 04 Mart 2015, Çarşamba 21:56:34 Safa abi neden eleştirilince bu kadar kiziyorsunuz? Neden dun aksam yazmış oldugum mesajı sansürlediniz, halbuki fevkalade Yapıcı ve samimi bir mesajdi. Dedim ben 1996-2000 Döneminde THY de çalıştım, sonra ayrıldım son 11 yıldır İngiltere merkezli bir Ucak finansman şirketinde partner olarak gorev yapıyorum. Esenlikler dilerim 0
  • hakikat 04 Mart 2015, Çarşamba 14:56:05 Sefa bey, hamdi topçu güvenlikte sıfır risk alıyoruz herkese kefilim diyordu, kendine kim kefil olmuş. yeter artık bu şirketi düzgün yönetecek insanlar gelsin ve böylesi kazalar yaşanmasın. Hak hukuk bilen, yalakaları değil iş yapana iş verecek insanlar görelim artık thyde 0
  • çal çallll 04 Mart 2015, Çarşamba 08:36:42 2 sinde mahkeme var diye bu aya aldılar geçişleri yatıcak yeriniz yok be thy yoneticileri işiniz gücünüz işçinin hakkını yemek Rabbim sizi sürüm sürüm süründürür inş 0
  • Çetin 03 Mart 2015, Salı 16:35:28 Tesbitler'e uzmanlar yazmış, ben geleceğe bakarım HAVA-İŞ, ÇELİK-İŞ ,UTED, TALTA, MUH-DER ne iş yaparsınız , üye caresiz sizler tam siper böyle gideceğini zannediyorsanız yanılıyorsunuz.THY SHGM den yabancı teknisyen için kuralları esnet diye yazı yazıyor.Siz uyuyun Sefa mı yorumlamış başkasımı ? Yaşasın 750 kişiyede önümüzdeki hafta geçiş yazısı geliyor.Haram olsun hepinize 0
    • 750 KİŞİ 04 Mart 2015, Çarşamba 02:07:30 Arkadaşım yabancı teknisyen çalıştırmak içinmi kuralları esneymek istiyor,konuyu biraz açarmısın? Son olarak 750 kişi geçiş yapıyor derken habomu kastediyorsun sanırım 0
  • Sefa İnan 03 Mart 2015, Salı 16:29:03 Yorumcuara: Bu hafta yazdığım yazıya yönelik eleştiri yapılırken,verilen bilgilerin yanlış veya doğru olduğu değil bilançoyu kimin değerlendirdiği yani bir başkası yazdı sen yayımladın tarzı haksız eleştirilerde bulunanlara kapak olsun misali bir cevap vermek istiyorum. "http://www.airporthaber.com/kose-yazilari/thy-zararda--yoneticiler-karda--iscileri-ise-hic-sorma.html" Linkini tıkladığınızda 26 Mayıs 2014 günü yine o zamanki THY bilançoları ile ilgili yorum yaparken yazıyı mali müşavir arkadaşlarımla birlikte yazdığımı söylemiş olduğumu göreceksinizdir. Hal böyleyken hala neyin suçlaması yapılıyor anlayamadım.Bu tür bir çalışma yaptığımı her zaman her yazımda belirtmem mi lazım. Arkadaşım olan mali müşavirin ismini yazma zorunluluğum mu var? İçerikte hata ve yanlış buluyorsanız yazın Yoksa boş boş yorumlarla okurları rahatsız etmeyin. 0
  • Android Uygulaması 03 Mart 2015, Salı 16:18:39 Siz yaşlı insanlar şunu anlayamıyorsunuz: 90'lı yıllardan itibaren gelişen ve yayılan globalleşme bütün dünyada çalışanların haklarında gerilemeye sebep oldu. Sermaye rahatça ülke değiştirebilirken, birkaç dolarlık maliyet avantajı şirketlerin kaderini belirlerken, herhangi bir ülkede çalışmaya hazır yüz binlerce işsiz insan varken sizin zamaninizdaki gibi güçlü sendikacılık, ücret ve hak pazarlıkları artık mümkün değil. Toplum da değişti, artık grev veya başka bir eylem yapan işçilere kimse sempati duymuyor. Sendikalar hiç bir işe yaramayan, çalışanların sırtında bir parazit, bir kariyer olarak görülen arkaik kurumlar haline gelmiş. Bütün dünyada aşağı yukarı durum aynı. O güzel günler geçti artık, ve bir daha gelmeyecek. Kapalı korumacı bir ekonomi kuramayacağınıza göre bu global şartlarda yaşamayı öğrenelim. Veya İtalyan,yunan, Kıbrıs örnekleri gibi kendi isyerimizi batırıp işsiz kalalım. 9
    • EL CEVAP 05 Mart 2015, Perşembe 02:01:20 EY ARKADAŞ BU DÜNYADA HAVACILIĞI YAPAN YUNANİSTAN İTALYAMI VAR DÖN BAK ARKANA FRANSA,ALMANYA İNGİLTERE ONLAR NEDEN BATMAMIŞ.ÜLKELERİN EKONOMİLERİ İLE ALAKALI TÜKETİCİ BİR TOPLUM DIŞA BAĞIMLIDIR ÜRETİCİ TOPLUM GELİŞTİREN DOYURAN BESLEYENDİR ŞU ANDA ÜLKEMİZ BESLEYEN DEĞİL TÜKETENDİR MAAŞLAR DÜŞERKEN ŞİRKETLER ZARAR DEĞİL KAR ETMEKTEDİR.İYİ İRDELENMELİ.SHGM YE GELİNCE ORADA EHİL HAVACI YOKKİ BAŞINDAKİ ZAT İST.BŞH.UL.AŞ DEN GİTMEDİR KTHY NİN ANSINI BELLEDİ GELDİ SENİN KAZAN DELİK HOCAM ÇORBAN YERE AKIYOR SİVİL HAV.LIK ÇIKMAZDA ÇÖZÜM YOK SIKINTI ÇOK SEFA DOĞRU YAZMIŞ EKSİK EKSİK 0
  • Android Uygulaması 03 Mart 2015, Salı 14:44:19 Harika bir yazı. 0
  • Android Uygulaması 03 Mart 2015, Salı 01:14:35 Kardeşim hep thy thy demissin de Onur air ozel Pegasus ozel atlas ozel kar etsede beni ilgilendiren kismi thy kadar olamaz buyuk bi kismi devlet e ait olan ve 292 ucaklik filosuyla tabiki yapilan haksizliklarla thy konusulacak Diger havayollarinin toplam ucak sayisi thy nin yarisi kadar olamaz Elinize saglik tekrar dan Sefa Abicim on numara olmus yine.... 1
  • iPhone Uygulaması 03 Mart 2015, Salı 01:08:17 Sendika ve yönetimin adamı Yavuz Güver'ide görmek isteriz sendikada,zaten Talta dan başkan seçilemezse sendikaya girecek,birazda orada sönmürecek teknisyenleri!. 1
  • İspatla'ya 03 Mart 2015, Salı 00:20:57 Safa abi pes yani, ne somut delili yahu? Net bir sekilde baska kaynaklara başvurulmuş, yorumlar alınmış, aslında bunda bir sıkıntı yok, elbette ki herseyi bilemezsiniz ama yayincik etiği gereği referans vermek zorundasınız aksi halde intihale girer Safa abi, bunu siz herkesten cok daha iyi bilecek Tecrübeye sahipsiniz, esenlik dolu yarınlar dilerim 7
    • intihal 03 Mart 2015, Salı 12:03:32 intihal varsa YÖK'e şikayet et. Kaç kere yazdı mali müşavir arkadaşımdan yardı alıyorum diye. Sen verilerde eleştirin varsa onu söyle. 0
    • Kanıtla 03 Mart 2015, Salı 14:42:11 " ...Net bir sekilde baska kaynaklara başvurulmuş... " Demişsiniz ya.. ben de diyorum ki işte bunu ispatla.. hangi kaynaklara başvurmuş.. nereden alıntı yapmış.. Net bir şekilde bunu somut delile dayandırarak ispatla. Aksi halde "yalancı" olursun.. 1
    • İspatlaya 03 Mart 2015, Salı 22:04:06 Arkadaşım sen kimin adamısın.Sen kimin adamısın nasıl bir insansın. İsmin yok cismin yok kesin işveren yalakalarından birisin. Sen ispatla diyeceğine önce kim olduğunu açıkla da ilgili kişin de sana cevap versin. Ne alaka memleket bu. İsmini bile yazamayan kişi etiklik değerlerini sorguluyor. Komiksin be arkadaş. Ben yemeği kimin pişirdiğine bakmam lezzetli mi değil mi ona bakarım.Bilmem anlatabildim mi. 0
  • Saçma ötesi'ne 03 Mart 2015, Salı 00:13:21 Safa abi neden sinirleniyorsunuz? Bu yazının mali kısmını siz yazmamış baska bir kişiden almışsınız ve en ufak bir referans vermemissiniz, bu neyin tahammülsüzlüğü anlamak imkansız. Yıllardır artık sizin yazı dilinize cok alıştığımız icin cok kolaylıkla sizin olan veya Alıntı olan ayrımını yapabiliyoruz. 21 senelik havacılık gecmisim var, 90'li yıllarda 5 sene THY'de yöneticilik yaptım, su anda İngilterede havacılık finansmanı ağırlıklı bir danışmanlık şirketinde partner olarak çalışıyorum Safa abi, eski bir THY yoneticisi oldugum icin hic gocunmam hep gurur duyarım, benim THY kökenli olmam sizi üzmüş olmalı, ben isterdim ki sizin gibi Dürüstlük temelinde yazılar yazdığını söyleyen bir kisi baskasının emegine saygi duysun ve referans versin ama maalesef hayal kırıklığı, bu bence hic etik degil, bunu yapmak size yakisir mı abi? Olmadı hic olmadı bu, yazık 6
  • iPhone Uygulaması 02 Mart 2015, Pazartesi 22:52:19 Niye sefa bey atlas jet yokmu onur air yokmu bir suru yer hizmetleri yokmu hep thy thy gina geldi. Artık kalemınız baska şirketlerede el atmalı 9
    • Normal 03 Mart 2015, Salı 00:21:28 "...Atlas, Onur, Pegasus v.s... yok mu ? Neden hep THYyazıyorsun?.." diye sormuşsunuz.. Cevap basit.. Diğerler kendi yağları ile kavruluyor.. Zarar etse de kendine kar etse de kendine.. kimseye bir zararları olmaz.. Ama THY öğle değil.. Hisselerin %51 i borsada işlem görüyor ve binlerce küçük yatırımcı THY yönetiminin yapacağı en küçük bir yanlış kararda zarara uğrayabilir. Kalan hisseler yani %49 hisse ise Türkiye Cumhuriyeti hazinesine ait yani sana bana ve doğmamış çocuklarımıza ait.. İşte bu yüzden THY nin en çok didiklenmesi.. Yazar THY yi kötülemek için değil kamuoyu adına eğer yanlış varsa yönetimin ayağını denk alması için eleştiriyor. 0
  • Benzetme 02 Mart 2015, Pazartesi 22:25:54 Sendika-Sanduka güzel benzetme olmuş. Gerçekten de çok doğru. 0
  • iPhone Uygulaması 02 Mart 2015, Pazartesi 19:27:46 Bugun mesaileri tutmadığı için kabul etmedikleri uçuş yüzünden insanlar işten atıldı.Daha önce savunma veren tüm kabin ve kokpit ekibinin işine son verildi ,biz senden kooperatif ev vs. istemiyoruz .benim hakkım helal değil sana bu böyle giderse ,ne grevciyim ne 305.Ali Kemal Bey işinizi yapın topu taca atmayın ömür dediğin 20 sene bilmiyorum farkında mısınız ama yeni işiniz hak savunmak yani direk vebal altında kalıp kalmamak üzerine nasibinizi çıkarıyorsunuz ,yani bir nevi avukatlık,müvekkili katil bile olsa savunmayan avukat ekmeğini helal kazanamaz ,etik gelmiyor ise bırakır işi ,bir de böyle düşünün lütfen ,öbür tarafta topu taca atamıyoruz,kabir azabını unutmayınız. 0
  • iPhone Uygulaması 02 Mart 2015, Pazartesi 18:01:07 Sefa bey yillardir okurum sizi neden yazilarinisin hepsi thy sektorde yazilck baska bir konu olmadgi icinmi yoksa thy ile alip veremedginiz bisilermi var? 9
    • Bence de yok 02 Mart 2015, Pazartesi 22:12:51 THY sektörün %80 inden fazlası demek olup her gün madyada olan bir şirket. Pegasus dışında şirket mi var? Onun hakkında yazdıklarıda var. Low cost ile ilgili. Ancak yazarlıkta bilgi akışı olmadan koklayarak mı yazsın. THY demek sektör demek.THY demek SHGM demek.THY demek DHMI demek,THY demek rekabet kurulu demek. THY demek hükümet demek. 0
  • emekçi 02 Mart 2015, Pazartesi 17:16:10 Allah Zihni Barın dan razı olsun. Ama bence siz tahlillerinizde yanılıyorsunuz. YAZIK.... 1
  • selam 02 Mart 2015, Pazartesi 14:04:56 Yine güzel bir yazı olmuş. Kaleminize sağlık 0
  • 200 fazlasi 02 Mart 2015, Pazartesi 11:43:59 Ayda 200 000 tl den fazla kazaniyorlar 1
  • Sayın Yazar 02 Mart 2015, Pazartesi 11:31:30 Objektif bir değerlendirme yapmış olduğunuzu görüyorum. THY sunumlarından alıntı yapılıp gelecekle ilgili görüş belirtmeniz de sizin en doğal hakkınız. Keşke her ortak veya hissedar sizin kadar dikkatli ve geleceğe yönelik görüşler iletse. Genel kurulda sizinle tanışmak için yanınıza geleceğim. Saygılarımla. 1
  • Trader 02 Mart 2015, Pazartesi 11:27:10 Sefa bey bilgilendirici yazı için teşekkürler. Eklemek istediğim noktalar; bilançoyu sadece thy özelinde değil birkaç avrpalı ve körfez havayolu bilançoları ile karşılaştırmak daha faydalı olur. konjonktürel pek çok gelişme var çünkü sektörü etkileyen. ve günümüzde artık havayolu şirketlernin mali performasnları tek başlarına değil birbirleriyle karşılaştırılarak yapılıyor. koltuk ve galley üretimi için de yatırım kuruluşları 5-10 yıl arasında zarara katlanmak gerektiğini söylüyorlar ve haklılar. thy de bunu göze alarak bu işe girdi. stratejik yatırımların daha ilk günden kar etmesini bekleyemeyiz. bu ekonominin ve işletmeciliğin doğasına ayrıkı olur. 2
  • tebrik 02 Mart 2015, Pazartesi 10:49:12 Sefa Bey sizi naçizane tebrik ederim. yine güzel bir yazı kaleme almışsınız, uyarılarınız bence çok yerinde. 0
  • Ağlama duvarı 02 Mart 2015, Pazartesi 07:59:10 Sendika son bildirisinde resmen ağlıyor. Bunlar ne yapmak istiyor ben hala anlamadım. Böyle sendikacılık düşman başına. 0
  • Sunum 02 Mart 2015, Pazartesi 07:09:55 Değerlendirmeniz THY'nin sunumundan alınmış ve sadece yorumlanmış. İleriye yönelik sakıncalar mantıklı olmuş. THY Saw da sırf iç hat pazarında geriye düşmemek için ve AHL deki sıkışıklıktan kaçtı. Zarar etse de bırakmaz. Sendika ile ilgili bilgilendirme ise çok iyi. 1
  • b1/b2 02 Mart 2015, Pazartesi 05:43:54 Ben olacagi soyliyim, ikramiyeleri ikiye indirmek icin teknik a.s. ye gun dogdu. Bu kadar teknisyen o kadar muhendisi beslemez, akli olan bir an once sirketten kacar... 0
  • Baki 02 Mart 2015, Pazartesi 04:52:54 HAVA-İŞ sendikasının en büyük kazanım getirdiği dönem 7.dönem o döneme imza atan abiler Rıfat KOLAK.Temel AVCİ ölenlere allah rahmet eylesin .A.Ayçin iyi bir borazan olarak alğıyı iyi yönettirdiler.İşcinin kazanımını emanetini Asıl oğlan EMANET ekibine devr etti.Sayın yazar HABOM ve TEKNİK ne iş 0
  • Başkan 02 Mart 2015, Pazartesi 01:55:30 Abi döktürmüşsün yine. Sendikal konularda seni her zaman tek geçtim yinede geçerim. Şimdikiler senin dediğin gibi sadece sanduka. 1
  • Müthiş 02 Mart 2015, Pazartesi 01:52:13 Sefa Bey Almanya dan bir okurunuzum. Uluslararası bir şirkette çalışıyorum. Analizinizi beğendiğimi ifade etmek isterim. Çok emek vermişsiniz. Başarılar diliyorum. 1
  • iPhone Uygulaması 02 Mart 2015, Pazartesi 00:29:02 Akademik kariyeri olsa en guzeli Hamdi Topcuyu yök baskani yapmak olacaktir. 0
  • Safa abi 02 Mart 2015, Pazartesi 00:28:00 Yine ciddi bir sekilde THY ye yuklenmissiniz, Pegasus analizinizi de bekliyoruz, kur farkına bakış fevkalade yanlis, stratejiyi size bu yorumu yapan arkdaslar anlamamışlar, bu uzucu, siz maalesef sürekli polemik yaparak bu sütunu doldurmayı tercih ediyorsunuz, halbuki biz sizden stratejik analizler okumak istiyoruz, safa abi bakın size saygım sonsuzdur, sürekli takipçinizim ama bir şeyi kabul etmek olanaksız; abi siz baskalarından gelen bir yazıyı nasıl noktasına virgülüne dokunmadan köşenize sizin mis gibi yazabiliyorsunuz? Siz, özgün düşünce sahibi bir duayen abimiz bunu etik buluyor musunuz? Bir uzman görüşü elbette alabilirsiniz, dogru veya yanlis - ki ben fevkalade sıkıntılı buluyorum size analiz üreten arkadaşlari ancak konu bu degil- bu arkadasın emegine saygı duyulması ve adi soyadı ile alıntı referansı verilmesi gerekmez mı? Biz bu sütunlarda doğruluğu, emeğe saygıyı şiar edinmiş bir abimizden bunu hic beklemezdik, üzüldük, bu tavri hic haketmiyoruz 9
    • İspatla 02 Mart 2015, Pazartesi 18:55:14 Yazının Sefa Bey değil de bir başkasına ait olduğunu kanıtlayacak somut delilleriniz nelerdir? 0
    • Saçma ötesi 02 Mart 2015, Pazartesi 21:10:35 Safa abi diyerek başlamışsınız ve THY ye yüklenmişsiniz demişsiniz. Yazıyı okuduğumda her nedense hiç yüklenme göremedim. THY sitesinden alınan bilgilere yorum yapılmış. Bu durumda sizin Sefa abi falan diyeceğinize yorumlarına karşı yorum yapmanız olmalı. Ama ne gezer. Sefa beyin yazılarını devamlı okuyan biri yazım şeklinden yazının kimin tarafından yazıldığını rahatlıkla anlayabilir.Bilgiler ise tabii ki bir yazar bilgi almadan her konuya vakıf olamaz ve alır. Kısaca kusura bakmayın ama saçma bir yorum atmışsınız. Yazının sonunda bu tavrı hak etmiyoruz diyerek THY de yönetici olduğunuzda belli olmuş. Yorumlarda yanlış varsa söyleyeceksiniz yoksa susacaksınız. 0
  • iPhone Uygulaması 02 Mart 2015, Pazartesi 00:26:22 Milletvekili yapmadilar mi? yoksa olmak istemedi mi? 1