Pilot eğitiminde sistem değişiyor mu?

    Çok beğenilenler

  • Pilotaj Bitti 16 Mayıs 2022, Pazartesi 00:42:05 Arkadaşlar şuan sadece işsiz 1500 2000 kişi var. Bakın bunların 1000 i iş bulsa( en iyi ihtimal tarihte bu kadar cpl lisanslı aynı anda iş bulamadı) %50 ihtimal işiniz hiçbir zaman olmayacak. Bu ülke rant kapısı oldu buna pilotlarda dahil. Thy ve pegasus kurumsal görünümlü küçük Türkiye. Maksat ucuza iş gücü bulmak. Tek rekabet edebildikleri bu çünkü ucuz iş gücü. Haliyle borçsuz kimseyi şu saatten sonra çalıştırmazlar. Artık gelmeyin. Uçmayın ve şu lanet olasıca lisansı almaya çalışmayın. 2
    • Thy Cadet 17 Mayıs 2022, Salı 01:16:21 Ne kadar güzel yazmışsın helal olsun 0
  • Amaç pilot olmak 16 Mayıs 2022, Pazartesi 03:22:57 Valla 2 sene boyunca asgari maaş verseler bile kokpitte yatıp kalkacak o kadar karaktersiz var ki. Değil iki sene 10 sene asgari verseler yine de uçarlar illaki uçarlar. Madem öyle der şirketler. Sonra diğer esas pilotların maaşlarını indirebildiği kadar indirirler. Pilotluk mesleği böyle ucuzlatılmamalı. Dünyanın en zor mesleği hem risk hem insan faktörü açısından bu şekilde kullanılmamalı. 18
    • Yürügit 16 Mayıs 2022, Pazartesi 09:38:01 Herkes boğazından geçecek ekmeğin peşinde. Açlık nedir bilmeyen kaptan çocuğu kes. 46
    • Yürügite 16 Mayıs 2022, Pazartesi 12:23:05 Sanırım sen de yukarda sayılan gruptansın. Kaptan çocuğu olmakla ilgisi yok. Yiyorsa sende pilot olabilirsin. Ama yemez. 22
    • Yurugitediyen 16 Mayıs 2022, Pazartesi 13:45:55 Lisansı olan, 3 yıldır başvuracak ilan bile bulamayan işsiz bir pilotun zaten. Şans istiyoruz şans, bunu bile anlayacak kapasiteniz yok line’da uçuyorsunuz baba dayı torpili ile. 19
    • Yürügitediyen diyene 16 Mayıs 2022, Pazartesi 19:28:43 5 sene 105 saat asgari maaşlara uçarsanız görürsünüz dayıyı babayı 11
    • Uçarım 17 Mayıs 2022, Salı 12:06:31 205 de uçarım işine gelmiyorsa ayrılabilirsin 16
    • Pilotluğu yatırım aracına dönüştürenler 19 Mayıs 2022, Perşembe 11:55:07 Bu yorum eleştiri sınırlarını aştığı için sansürlenmiştir. 0
  • Tüm yorumlar

  • Ne bekliyordun 03 Haziran 2022, Cuma 22:28:10 Kardeşim nasıl pilot olunur, hangi lisanslar gereklidir, nasıl alınır, maliyeti nedir, nasıl iş bulunur diye hiç araştırmadın mı? Sırf ÖSS'de yüksek puan alıp 4 yıl sonra istihdam garantisi mi bekliyordun, sana bir taahhüt mü verildi? 0
  • Belirsizlik kararsızlık parasızlık 19 Mayıs 2022, Perşembe 09:27:33 Emekli maaşıyla yaşayan bir ailenin çocuğuyum. Zamanında üniversite sınavında ilk 3 bine girerek hayalim olan pilotlugu ücretsiz bir şekilde okudum çok şükür bu sırada KYK aldım işe girince ödemem kolay diyerek lakin ben mezun oldum pandemi geldi çattı. Ailemin yüzüne bakamıyorum gurur tablolariydim oysaki.Kredi çekip lisans yenileme uçsam mı ucmasam mı kafamdaki tek soru bu. Zamanında tıp mühendislik okumadım daha iyi olacak derken şu geldiğim halin açıklaması yok. Artık açıklama yapan birileri olsun yolumuzu çizelim ya bari ne yapayım yurtdışına mı iltica edeyim vizyonum var param yok :( 0
    • Üzülme 11 Haziran 2022, Cumartesi 01:18:30 Yalnız değilsin... 0
  • Tipsiz FO 18 Mayıs 2022, Çarşamba 21:10:30 https://www.cnbc.com/2022/05/15/us-pilot-shortage-forces-airlines-to-cut-flights-scramble-for-solutions.html Bu pilot shortage olayı bizim ülkede neden olmuyor? Yani bize nazaran çok daha fazla büyük bir iç pazara sahipler eyvallah da, çok fazla pilot da var halihazırda havayolu bünyesine katılabilecek. Var mı bilgisi olan, açıklayabilecek bir arkadaş? 1
  • Herdeemmm 18 Mayıs 2022, Çarşamba 17:58:14 Gene baslamis bu kadar ucak geliyor diye !!! 0
  • Freex 18 Mayıs 2022, Çarşamba 17:40:08 Maliyet ATPL ile aynı seviyede ama esas tehlike yakında drone yolcu hava araçlarının çıkması. Şu an için 70 kişilik drone hava araçları üzerinde çalışma yapılıyor. Cep otogarları gibi firmalar kendi meydanlarına sahip olacak. Pilot yok, alan, apron maliyeti yok. Birçok uçuş okulu yakında kapanır. 7
    • 21 Mayıs 2022, Cumartesi 10:39:08 0
  • Pilot 18 Mayıs 2022, Çarşamba 14:52:20 Eğer böyle bir geçiş yapılacaksa bile üniversiteleri ve eğitim kurumlarını denetlemeli olarak yavaş yavaş kapatmalılar. Kimsenin hayalleriyle veya yatırımıyla oynamak doğru değil. Kaldı ki yapılan yatırım bitcoine yapılan yatırım da değil. Bir meslek edinmiş insanlar. 1
  • Karamsarliga gerek yok 18 Mayıs 2022, Çarşamba 14:18:55 Bu sistem yurumez. Ise yarayacak birsey olsa bize sira gelene kadar elin Amerikalisi yapardi. Tabiki en optimum sonuc icin birseyler deneniyor. Mpl de onlardan birisi. Ise yaramayacagi asikar. Ama sirketlerin kendi cadet(entegre) programlarina yukleneceginii tahmin etmek zor degil. Profesyonel koleciligi sevdiler. Vur kafasina al maasini. Sonra biraz ver kasikla ama kepceyle geri al. Adamlarin da eli mahkum kabul ediyorlar. Ayni durumda kim olsa kabul eder. Biz tipsizler de taksiye, konfeksiyona devam. Durumlar cok karamsar. 100 tane ucak siparisi anca bizim icin ekmek umudu olur. Cok zor cok. 2
    • ... 19 Mayıs 2022, Perşembe 13:54:46 MPL sistemini epeydir uygulayan ve bu konuda gerekli teknolojik yatırımını süreç içinde yerine getirmiş ve kurulduğundan beri uygun kalitede personel ile çalışmaya özen gösteren bir uçuş okulu var. Havayolu şirketleri de kurumsal olarak bu uçuş okulunu tercih ediyor. Kısacası, bizde de oluyor. Tek motorlu bir uçakta edinilen uçuş deneyimi hava yolları için uygun değildir. MPL ihtiyacı buradan hareketle doğdu.. 0
  • shortcut 18 Mayıs 2022, Çarşamba 10:56:14 Net olmuş artık anlayanlara.. 0
  • Kayhan 18 Mayıs 2022, Çarşamba 10:19:11 Siz iyi pilot olabilirsiniz, uzun yıllardır birebir yakından takip edip görüyoruz eğitimleri. Mpl kisa bir uçuş programından sonra Paso Sim uçuyor. O da ne lövye ne de rudder koordinasyonu geliştirir. Simulator uçuşlarında bitsin de eve gidelim modunda değilse çoğu ben de adam değilim. En iyi eğitim Entegre. Alır sortileri fazla ve gerçek uçakta tamamlanıyor. Mpl gibi atarım değil. 0
  • Sektör 17 Mayıs 2022, Salı 23:42:24 Ey ayjet ne geldiyse hazırda eğitimi bitmiş pilotların başına senin yüzünden geldi, çok ah aldın 0
    • ne alaka 18 Mayıs 2022, Çarşamba 10:32:44 Ayjet ne alaka ? 2
  • Havacı 17 Mayıs 2022, Salı 23:40:11 Pilotluk Tecrubedir Tecrubede yerde sim de degil havada kazanılır. Her basına gelene olayda yeni bir ders yeni bir deneyim kazanırsın. Yıllar yılı boyle pişer boyle pilot olursun. Simdeyken bi hata yapsan bisey olmaz ama havada yaparsan ölürsün. O yuzden 70 saat yeter gerisi bilgisayarda hallolur mantıgı bos gecin o isi.... Hissiyat hava hakimiyeti bilek bunlar pilotlugun olmazsa olmazları 0
  • Bedeli pahalı olmaz umarım ! 17 Mayıs 2022, Salı 20:13:18 Eğitim maliyetlerini azaltmak için bir çözüm üretiliyor,yeni uçak teknolojilerine güvenerek ,ancak bedeli pilot hataları ile çok pahalı ödenebilir …! 0
  • Zihniyet Farkı 17 Mayıs 2022, Salı 19:24:58 Arkadaşlar bugün milyar dolarlık pisti kıranlarla elinizde lisansınız olduğu halle başkalarını borçlandırmak için sizi işe almayanlar aynı zihniyetin insanları. Elimde tip lisansı var ama iranlı pakistanlı ispanyol first officerlar uçuyor. Bunun neden olduğunu düşündünüz mü? Neden yok. Mantık yok. Düşünce yok. Hiçbir şey yok. THY de uçan arkadaşlarıma soruyorum adamlar bile bu duruma şaşırıyor. Konunun ihtiyaçla alakası yok. Çünkü mantık yok. Büyük gibi gördüğünüz havayolu firmalarında ne doğru düzgün sistem var ne yönetim var. Bunu şu 3 yılda net bir şekilde anladık. Ekonomi bakanı gibi sözle sopa göstererek durumu idare etmeye çalışıyorlar. Bu yönetimlerden zerre bir şey beklemeyin. Kritermiş, kurumsallıkmış hikayelerine kanmayın sakın. Zihniyet farklı yoksa aynı anda 1000 kişiye iş imkanı yaratabilecek sistemi kurabilirler. Benden size hem abi hem kardeş tavsiyesi alın vizenizi yurtdışına gazlayın yoksa şuanki koşullarda bu kadar lisanslı pilotun iş bulma ihtimali %20 yi bile geçmez 3
    • İşsiz tipsiz cpl sahibi 20 Mayıs 2022, Cuma 00:13:45 Hocam öncelikle elinşze sağlık. Ülkenin geldiği durumu çok güzel özetlemişsiniz. Ancak yurtdışındaki bütün firmalar,( sadece havayolu değil, charterlar, genel havacılık ve business jetçiler) hem oturum izni, hem de ciddi saat tecrübesi istiyor. Hani bazen diyorum "git bir ülkeye, oturum izni için evlilik yap. Sonra da lisansı convert et" fakat bu sefer de gerekli saati karşılayamıyorum. Uzun lafın kısası iki ucu pis bir değnek 0
  • Dikkat! 17 Mayıs 2022, Salı 19:17:34 Kendisini kariyer planlama koçu, uçuş eğitim danışmanı, emekli pilot, uçuş okulu sahibi vs. gibi unvanlarla tanıtarak sizlerden 7000 Euro isteyen Çorumlu emlakçılardan uzak durunuz! Bu kişiler genellikle mavi renkli Inter Pilot armalı montlarla dolaşıyorlar Ankara dolaylarında. Söylemedikleri yalan yok baba-oğul. Şimdilerde kebap işine merak salmışlar, insanlardan çaldıkları parayı aklamanın en kolay yolu tabii. Neyse. Detayları 23 Haziran günü paylaşacağım. 0
    • KEBAB MASTER:) 18 Mayıs 2022, Çarşamba 13:59:37 Bu tarz ünlüler nemli bölgeler sever ve Estonyaya kaçarlar.Soğuk iklimden dolayı zannımca.Bahse konu ünlü havayolu pilotu emekli oldu herhalde.Haberlerin altına yorum yapmayı çok seviyordu.Şimdi ortada yok.Ama unuttuğu birşey var.''Esnaf kendi yaptığı lahmacunu yemeden ölmez''... 0
  • Gerçekler... 17 Mayıs 2022, Salı 19:13:55 1.5 ay önce tüm eğitimlerimi tamamladım ancak gerçekleri görelim ki maalesef çok yanlış döneme denk geldik ülkemiz için sektördeki olanaklar belli. İleri ki dönemde de şirketlerin kokpit personel temini cadet/mpl modeli. Şirketlerde bu iş için araştırma gruplarına personel görevlendirmesi var. Maalesef başlamadan bitti bizim için diye düşünüyorum. 2
  • Mpl e atarici pilot demiş 17 Mayıs 2022, Salı 16:02:22 Ben sunex de mpl ile işe dahil edilen ilk pilotlardanım. Sizin bahsettiğiniz sistem inanın nedir nerede mevcuttur zerre bişi anlamadım. Mpl dediğiniz şey entegre bir eğitim programıdır type rating dahil. Yine uçuşlarınızı yaparsınız tabi ki simulatör eğitimleri de var ama sizi gören simulatörde ucus eğitimi alıyoruz sanır. Sistemi size ince ince detay vererek anlatmak isterim de beni kaale alıp yazınızı kaldıracak haliniz yok tabi ki parmaklarıma yazık. Sadece biraz daha iyi araştırıp oyle yazı yazın. 38
    • Korhan O. 18 Mayıs 2022, Çarşamba 01:23:13 10 yıl önceki yazımı neden kopyaladınız? https://m.airporthaber.com/kose-yazilari/multicrew-pilot-license-mpl-egitimi-ve-sanal-pilotluk-1029y.html 1
    • Yorumu begenmeyen 22 kişi 18 Mayıs 2022, Çarşamba 09:38:03 Daha konuyu bile bilip anlamadan 22 dislike atan cahil sürüsü çok biliyorsanız anlatın sistemi valla komiksiniz 10
  • İşe giremeyen şöför 17 Mayıs 2022, Salı 14:31:16 Kim ne derse desin kötü bir döneme geldik bu net!!! işin özü İYİ ZAMAN DA İYİ YERDE VAR OLMAKLA ALAKALI !! ilan bulamadık değil para verip type alacak bir havayolu bile kalmadı ülkede farkında mısınız? Onur ve Atlas durumları ortada , kendileri gitti isimleri kaldı, EASA da eğitim bitirmeye çalışırken tüm çevremde ki mezun arkadaşlar 2018 ve 2019 da ile girdi , sadece iki ay lisansımın çıkmasını bekledim hiç unutmam, son iki senedir taxi şöförlüğü yapıyorum bu süreci bir şekilde kabullendim, ülke olarak zaten genel de iyi bir tere gitmiyoruz hepimiz bir şekilde kendi yoluna bakacak, Shgm demişken, sadece kara havacıların olduğu ve kendilerine bile hayrı olmayan bir kurumdan kimse bir şey beklemesin, adamların umrunda bile değiliz. 3
  • Atari 17 Mayıs 2022, Salı 00:04:57 Aynen iki senede sağ koltuk iki sene sonrada ucağı verin guzel guzel ucsunlar. Sonra bi gun havada bi fırtına ile karsılastıklarında napacaklar acaba? Neyse hata yapsalarda bastan baslarlar nasıl olsa 3 hakları var game over olmak için. 17
  • Atarici pilot?? 16 Mayıs 2022, Pazartesi 23:02:13 Havacılık yönetimi bilgi sahibi olabilir ama MPL hakkında atarici pilotlar diye bahsetmesi pilotajla ilgili ne kadar sığ bilgiye sahip olduğunu gösteriyor. Ülkede denetimi yapılamayan, yapılmayan, eleme sisteminin olmadığı, paran varsa eskstra uçuşlarla gerekirse 30ncu sektörde yalnıza kalıp ittire kaktıra lisans veren uçuş okullarının verdiği eğitim, bir havayolunun vereceği MPL eğitiminin yanında anaokulu kalır. Uçuştan önce adam gibi psikomotor testine sokan, eleme sistemi olan sadece tek bir uçuş okulu var. Bir tek o okuldan gelenler belli bir standartta geliyor. Diğerlerinden gelenlerin kendi aralarında uçurum var, kimisi ya doğuştan gelen yeteneği ya da kendi özverisi sayesinde gerçekten başarılı. Atarici olmayan bir çok pilota tip eğitiminde iniş kalkış en baştan öğretiliyor, yanlış bildikleri düzeltiliyor. Mpl sisteminde en azindan şirketler hamuru en baştan yoğuracak ve kendi istediği gibi şekillendirecek, lisans aldığında hatta en başından hazır birer pilot olacaklar. Atarici pilotmuş, gidin uçuş okullarına da, cebinden parası alınıp sadece saat doldurtarak gençlerin hayalleri ve paraları nasıl çalınıyor onu bir görün. 31
    • Ahaha 17 Mayıs 2022, Salı 13:21:43 Aynen bro 50 yıldır sadece cadet ve mpl’liler uçuruyor bu uçakları. Her şey bu kadar dijitale dönmese kokpite girmesi imkansız tiplersiniz bir de bık bık ötüyorsunuz. 5
    • Artiz 17 Mayıs 2022, Salı 21:53:17 Ayyyjetçi olduğun kibarlığından belli 2
    • Artiz olan 18 Mayıs 2022, Çarşamba 19:38:25 İsim vermemiş ama ayyjet oldugunu hemen anlamışsın. İtiraf etmesen de sen de farkındasın demek ki :)) 0
  • Yazık 16 Mayıs 2022, Pazartesi 16:08:43 Ben şunu anlamıyorum: ne yani adam evini arabasını satarak pilotaj okuduysa? O adam bir çuval para dökerken havayoluna mı sordu? Bunu işe almayınca havayolu neden suçlu oluyor? Bir tutturmuşsunuz yabancı pilot diye. Agresif büyüyen hangi havayolu yabancı pilot almadı? Örnek gösterilen avrupadaki havayollarının hangisi thy kadar agresif büyüdü de yabancı pilot almıyor diye takdir ediliyor? Thy’nin 2015’teki uçak sayısına bakın bir de şimdikine. Ağzınızın suyunun aktığı emirates ve qatar da yabancı pilot çalıştırıyor. Neden acaba? Bir de cadet ilanına karşı çıkmak için uçuş okulları mı fonluyor sizi oğlum? Cebinde beş kuruş parası olmayıp belki de senden 10 kat daha pilotluğa elverişli adama pilot olma imkanı tanıyor adamlar + ömür billah ödeyemeyeceği kadar borç takıyorlar. Ortada win-win durumu varken cadetin bu kadar batması için uçuş okulu işletmeniz lazım. 26
    • Cok yazik 17 Mayıs 2022, Salı 17:07:25 Emirates Qatar dediginiz sirketler pandemi doneminde ilk is olarak yabanci pilotlari gonderdi. Listenin en basinda da turk pilotlar vardi. Ulkede bu kadar issiz pilot varken, yabanci istihdami savunmayi aklim almiyor. Bir sahsin pilot egitimini hangi parayla finanse ettigi cok onemli degil tabiki. Ama kacirdiginiz nokta su bir milletin vergileriyle, geleceginden taviz vererek fonlanan bir bayrak tasiyici sirket adaylari degerlendirirken en azindan firsat esitligi yaratmasi gerekir. 4 example : adamin-kadinin cebinde 100k euro vardir, ben niye 140k euro borclanip ustune ustluk omur boyu bitmeyen bir yukun altina gireyim diye dusunmustur ve ozel bir ucus okulunda egitim gormustur. Simdi bu kisi tk akademide egitim gorenlerden daha mi vasifsiz oluyor ? kaldi ki ayni siralarda ayni ucus hattinda ayni simde ayni hocalardan yan yana egitim goruyorlar bu adaylar. Briflerde metar-Taf okuyamayan tk ogrencileri gordu bu gozler :) 4
    • Türk 17 Mayıs 2022, Salı 18:17:52 Kendi ülkesinin lisanslı yetenekli genç Türk evladı yerine gidip elin arabını işe alıyorlar ve buna ses çıkarınca suç mu oluyor. Kendi öz yurdumda ben miyim misafir 4
  • Muhatap alınmayan 16 Mayıs 2022, Pazartesi 12:51:54 Coranayı işinize geldiği gibi kullanıp bizi arafta bıraktınız.Bu günler geçip bahaneler bitince kimse bu yapılanları unutmayacak.Bizleri yok sayıyorlar.Bu konu hakkında yazan sevgili Murat Herdem`e teşekkür ediyorum, umutlarımızı yeşertemiyoruz borç kaygısı ile yaşıyoruz, zaten ne zaman düzeleceğiz demek ne haddimize yabancı pilotları koruyan sistem büyüdükçe bizi yutuyor.Sivil havacılık artık lütfen duysun ve icraat yapsın.Biz bu milletin çocuklarıyız,varkamızda olmanız zaten hayal sadece işinizi yapın ki işimiz olsun diyoruz.AUPRT eğitimi getiriliyor şimdide hangi parayla alacağız gırtlağımıza kadar battık hala extra eğitim uçuş okulllarına nerden ekmek çıkar? Bu düzen çok yordu. 6
    • memur 16 Mayıs 2022, Pazartesi 21:01:11 gerçekten senin için iyi bir şey olacağına inanıyor musun? evet inanıyorsun!!! işte bu yüzden, işte senin gibiler yüzünden bu hallerdeyiz!! 12
  • Tühhh 16 Mayıs 2022, Pazartesi 11:00:11 Anaaa sonbaharda açılır diye gittik 900 euro verdik lisansa .. neyse bir kaç ay sonra gene haber çıkar şöyle istihdam artıcak böyle uçaklar yerde kalıcak diye gene yenileriz lisansı … Enayiyiz çünkü … 1
  • Anlam veremiyorum 16 Mayıs 2022, Pazartesi 09:22:21 Dışarıda sürüyle boş gezen CPL/IR sahibi insan varken MPL ne? Ver tipini 3 ay sonra sağ koltukta oturt çalıştır. Çok saçma. 2
  • Herdem Bey’e 16 Mayıs 2022, Pazartesi 01:52:28 Neden yabancı pilotların gönderilmesi konusunu yazmıyorsunuz?? Şirket dışarıdan yabancı alırken neden tecrübesiz Tüek pilotu alsın? Ön ayak olun lütfen 4
  • Yeterr 16 Mayıs 2022, Pazartesi 01:03:18 Firmalara sesleniyorum, bana tip eğitimi verecek bir firmada 1500 saate kadar asgari ücret ile uçmaya hazırım. Lisansımı kendi cebimden aldım yani sizin ne MPL masrafı ne de başka bir şey yapmanıza gerek var. ICAO Level 5, IELTS 7, zamanında DLR’a girip geçmişliğim de var. 3.5 yıldır işsizim, başvuracak ilan bile bulamadım çünkü hiç olmadı (Corendon’da malum şekillerde işe girilen ilan hariç). 25 yaşında eğitime başladım, 28 yaşında lisansımı almıştım, şu anda ise yaşım oldu 32. Neden bu kadar insafsızca davranıyorsunuz?Rakamlarınız 2019 rakamlarının %5 üstüne şimdiden çıktı bile, yazın çok daha iyi olacak fakat hala bizler yerine yabancı işe alıyorsunuz. Nasıl bir döneme denk geldik delirmemek elde değil. MPL’e 100 bin euro verecek bir birey varsa akıl sağlığı diliyorum bu arada, asla böyle bir hata yapmayın. Firmaların sizi 1. yılda sokağa koyup, sürekli olarak insanların 100k parasını aldığı bir döngüye sokmalarının önünde hiçbir engel yok. Malum birkaç firma buna benzer bir düzeni tip eğitiminde yıllarca devam ettirdi. Böyle bir durumda elinizdeki lisans çöp. Asla ama asla bu sektör istihdam açısından düzlüğe çıkmadan havacılığa girmeyi düşünmeyin. Emeğinize, paranıza en çok da psikolojinize yazık. Bu akbabalarla dolu piyasada kendinize ve gençliğinize yazık edersiniz. Yıllar öncesine keşke dönebilsem de bu sektöre girmeye kalkışmamış olsam diyorum yıllardır. Hala da gençlerin hayalleri ile oynayıp uçuş okullarına kayıt ettiriyorlar. Şimdi birkaç kişi gelip şu kadar ihtiyaç olacak bak rapor şu bu diye gelecekler. Bizim zamanımızda da vardı bu tipler ve geldiğimiz durum ortada. Sizin paranızdan nemalanan bu insanlara asla inanmayın. Türkiye’de hayaliniz bile olsa havacı olmak pişmanlıktır. Uzak durun!!! 17
    • bb 16 Mayıs 2022, Pazartesi 09:19:56 tamam yarın gel başla 17
    • tamamdır 16 Mayıs 2022, Pazartesi 11:15:38 ''Yıllar öncesine keşke dönebilsem de bu sektöre girmeye kalkışmamış olsam diyorum yıllardır. '' demişsin ve inatla bekliyorsun.... o yıllara daha fazla yıllar ekliyorsun. Havacılık PNR noktası diye bir tabir var. Point of no return. Yani bir karar vermen gerek. En azından bir iş bul çalış. Bu iiialki pilotaj olmak zorunda değil. Oturarak beklediğin günler gelir kaybı ve sigortandan gidiyor. İş buluraan kokpitte gidersin, olmazsa da en azından işsizliğin büyümez. Elinde yedek bir zanaaat, iş vardır ya da elde edebilirsin diye düşünüyorum. Daha fazla bekleme ve hayatını yaşa. Kolaylıklar dilerim. 2
    • Yabancilar aliniyormu ? 17 Mayıs 2022, Salı 12:42:38 Ben yapanci ilan açik olduğunu göremedim ? Nerde aliyorlar ? 2
    • Level 6 sız 17 Mayıs 2022, Salı 14:47:48 Mpl pilotu yok abi. Dlr da hallet görüşürler... 2
    • 1500 17 Mayıs 2022, Salı 14:50:18 Saat boyunca 3000euro mpl tip hariç veren şirket var abi hakkeden o parayı cebine koymakta şans işi birazda çalışıp kendini geliştirme işi abii 0
  • Yeterr 16 Mayıs 2022, Pazartesi 01:03:17 Firmalara sesleniyorum, bana tip eğitimi verecek bir firmada 1500 saate kadar asgari ücret ile uçmaya hazırım. Lisansımı kendi cebimden aldım yani sizin ne MPL masrafı ne de başka bir şey yapmanıza gerek var. ICAO Level 5, IELTS 7, zamanında DLR’a girip geçmişliğim de var. 3.5 yıldır işsizim, başvuracak ilan bile bulamadım çünkü hiç olmadı (Corendon’da malum şekillerde işe girilen ilan hariç). 25 yaşında eğitime başladım, 28 yaşında lisansımı almıştım, şu anda ise yaşım oldu 32. Neden bu kadar insafsızca davranıyorsunuz?Rakamlarınız 2019 rakamlarının %5 üstüne şimdiden çıktı bile, yazın çok daha iyi olacak fakat hala bizler yerine yabancı işe alıyorsunuz. Nasıl bir döneme denk geldik delirmemek elde değil. MPL’e 100 bin euro verecek bir birey varsa akıl sağlığı diliyorum bu arada, asla böyle bir hata yapmayın. Firmaların sizi 1. yılda sokağa koyup, sürekli olarak insanların 100k parasını aldığı bir döngüye sokmalarının önünde hiçbir engel yok. Malum birkaç firma buna benzer bir düzeni tip eğitiminde yıllarca devam ettirdi. Böyle bir durumda elinizdeki lisans çöp. Asla ama asla bu sektör istihdam açısından düzlüğe çıkmadan havacılığa girmeyi düşünmeyin. Emeğinize, paranıza en çok da psikolojinize yazık. Bu akbabalarla dolu piyasada kendinize ve gençliğinize yazık edersiniz. Yıllar öncesine keşke dönebilsem de bu sektöre girmeye kalkışmamış olsam diyorum yıllardır. Hala da gençlerin hayalleri ile oynayıp uçuş okullarına kayıt ettiriyorlar. Şimdi birkaç kişi gelip şu kadar ihtiyaç olacak bak rapor şu bu diye gelecekler. Bizim zamanımızda da vardı bu tipler ve geldiğimiz durum ortada. Sizin paranızdan nemalanan bu insanlara asla inanmayın. Türkiye’de hayaliniz bile olsa havacı olmak pişmanlıktır. Uzak durun!!! 15