Olmak ya da olmamak -NGAP

    Çok beğenilenler

  • Misafir 28 Mart 2011, Pazartesi 10:57:43 Oktay Bey, cok guzel bir konuya deginmissiniz. Turk Sivil Havaciligimizdaki kazalarin bir cogu CRM eksikliginden meydana gelmistir. Buna ragmen halen kokpitlerde Hocam, Kaptanim, Komutanim tabirleri kullanilmaktadir. CRM burada Orf ve adetlerimiz ile her ne kadar ortusse de kokpit icersinde hiyerarsik seviye yaratacak ve dolayisiyla CRM'in varligini etkileyecek her turlu hitap sekillerinden arinmak zorundayiz. Ozellikle bu konuda Kaptanlara cok is dusmektedir. Kokpitteki atmsferin mimari olan kaptanlar kokpit icersinde hiyerarsi yaratacak her turlu davranistan kacinmali ve gerektiginde ikinci pilotlarini CRM teknikleri dogrultusunda tesvik etmelidir. 0
  • Misafir 28 Mart 2011, Pazartesi 13:17:15 bey efendi gerçek havacı olduğunuz belli , havacılık konusunda duayensiniz fakat bunu bilen biliyor. 0
  • Tüm yorumlar

  • Misafir 22 Mayıs 2011, Pazar 12:36:57 Hocam NGAP,SMS gibi konularda geride miyiz, yoksa sadece imzaladığımız bağlayıcı anlaşmalardan dolayı mı yapmaya çalışıyoruz tam bir soru işareti. 3yıllık döneme değil 6 aylık döneme bile önlem almıyoruz bu aşikar. Bunların hepsini yapacak yetişmiş peroneli "meslek sahibi" yapmak için bir plan kurulmalı ve kanunlaştırılmalı diye düşünmekteyim. Umarım en kısa sürede birileri alt yapı çalışması yapmaya başlar. 0
  • Misafir 17 Mayıs 2011, Salı 19:39:39 Hocam yazınız çok güzel tebrik ederim.Shyo Mezunu olarak Meslek Sahibi olma adına çok güzel bir yazı umarım hayata geçer.052505001 0
  • Misafir 04 Nisan 2011, Pazartesi 19:21:55 CRM falan hikaye!"Herşeyi ben bilirim, ben yaparım; aslanım, kaplanım" kafasında olan; her seferinde korkunç kazalara yol açan ama ne hikmetse her seferinde üzeri örtbas edilip kapatılan kazaları yapan zihniyeti değiştirmek lazım!CRM aklı başında her insanın rahatlıkla altından kalkabileceği bir konudur.Tehlikle CRM eksikliğinde değil, onu yanlış yorumlayan kafalarda! 0
  • Misafir 04 Nisan 2011, Pazartesi 00:28:24 Vallaha havacılıktan geliyoruz ama EKY yi ilk etapta anlayamazdık...kaç kişi anlardı?? Yapmayın kardeşim...yani Türkçe'cilği anlıyoruz ama burası biraz da teknik bir haber sitesi değil mi? yazmak içinde yazılmaz ki yahu... 0
  • Misafir 03 Nisan 2011, Pazar 22:09:21 CRM uluslararsı havacılık literatüründeki adı. Keske bu arastırmaları biz yapmış olsaydık ve adını EKY olarak tüm dünyaya tanıtabilmiş olsaydık. 0
  • Misafir 03 Nisan 2011, Pazar 14:09:11 Sayın ERDAĞI tamam havacılıkta ingilizce önemli ama Türkçe bir makale yazıyorsunuz. Neden bunu CRM yerine EKY diye kısaltmadınız. 0
  • Misafir 03 Nisan 2011, Pazar 14:04:54 THY Yİ BİLMEM AMA DİĞER ŞİRKETLERDE DENGESİZ ÜCRET POLİTİKASI VE ÇALIŞMA ŞARTLARI VAR. BÖYLE BİR ORTAMDA CRM TATLI BİR MASALDAN ÖTEYE GİDERMİ SİZCE 0
  • Misafir 01 Nisan 2011, Cuma 21:07:10 Abladigim kadar ile cogunluk HOCAM kelimesine karsi degil. Karsi olanlarinda yerini doldurabilecek kultutumuze uygun bir hitap tarzi onerisi de gorunmuyor. Buradaki sorunun kaynagini HOCAM kelimesi degil, bu kelimenin anlamini CRM cercevesinde degerlendiremeyen, egitime ihtiyaci oldugu dusunulen asiri otoriter kaptan kitlesi. Sonuc ise hem bu kaptanlarimizin crm e yonelik davranislarinin iyilestirilmesi hem de ikinci plotlara da otoriter kaptanla dialog kurmaya yonelik CRM becerilerinin artirilmasi ihtiyaci oldugu gorunuyor. Bu egitimler aliniyor diyorsaniz. O zaman bu konusmalar neden. Bu durumda egitimin kalitesini sorgulama durumu ortaya cikiyor. 0
  • Misafir 01 Nisan 2011, Cuma 17:21:09 Hissiyatım bir müddet yazmamam doğrultusunda. CRM için hayırlı galiba. Bir oturuş bekliyorum. 0
  • Misafir 01 Nisan 2011, Cuma 17:07:35 Bu birazda ataerkil kültürümüzün medenileştirilme çabaları ile orantılıdır. 0
  • Misafir 01 Nisan 2011, Cuma 17:05:57 Alttan gençler kuvvetli geldikçe, eski tayfaların çekemez halleri sorunun ewn önemli sebeplerinden biridir. Aslında onlar da tecrübelerini bu kuvvetli gelenlerle paylaşsa daha güzel olmaz mı? Lakin bizde nasıl? Başına gelsin ondan sonra tecrübe eder tabii ki şeklindedir. Niye tecrübelerini aktarmaz, arşiv haline getirmez, bunları şirket çalışanlarınla paylaşmazsın? İnsanlar ders çıkarsın. Niye gocunuyorsun. Here tecrübeyi paylaşmak güzeldir. 0
  • Misafir 01 Nisan 2011, Cuma 17:01:28 Türkler davranış bilimlerini bilmiyorlar. Dolayısıyla davranış bilimlerine giriş; hatta CRM baştan teferruatlıca incelenmeli dersi verilmeli. Kimler tarafından? Dedik bir bilen tarafından. 0
  • Misafir 01 Nisan 2011, Cuma 16:59:23 CRM, insan olmaktır. Bilmediğini biliyorsa öğrenmeye çalışmaktır. Ezilmek, ezmek değildir. Bildiğini biliyorsa öğretmektir. Dalga geçmek demek değildir veya çıkar sağlamaya çalışmak demek değildir. Hepimiz kardeşiz. 0
  • Misafir 01 Nisan 2011, Cuma 14:46:05 1- Kokpitteki Hocam ve Kaptanim benzeri sozcukler guc mesafesinin cok yuksek oldugu Afrika ulkeleri orta ve uzak dogu ulkelerinde vardir ve bu ulkelerde CRM'in gelismis oldugu savunulamaz. 2 - Bir F/O , aslinda gercek bir tehlikenin olmadigi durumlarda dahi mudahale etme geregini gosterebilir. Onemli olan bu mudahaleyi ciddiye almak, eger vakit var ise konu uzerinde konusmak, fikir alisverisi yapmak, vakit yok ise pas gecip emin bir yukseklikte sozkonusu olayi incelemektir. Dolayisi ile tehlikenin varligi sadece kokpitte bır kisi icin gecerli dahi olsa onemli olan bu konuda uyari yapabilmek ve ciddiye alinmaktir. Eger Alitalia ve THY kazalarinin coguna yakindan bakarsaniz bunun eksikligini goreceksiniz. 0
  • Misafir 01 Nisan 2011, Cuma 14:42:43 1 - Hocam Kaptanim gibi hitaplarin en gelismis oldugunu soylediginiz hangi havacilik kurumlarinda yeri vardir ve bu dogrudur? 2- Emniyet kesin tehlikeye dusmedikce Kaptan'a mudahaleyi yasaklayan ICAO-EU-FAA yayinlarinin paragraflarini yazabilir misiniz? Engin Aksüt 0
  • Misafir 01 Nisan 2011, Cuma 12:07:26 Arkadaşlar JAA başlangıç olarak Belçika Hollanda Danimarka lüksemburg gibi birkaç küçük baltık ülkesiinin küçük hava sahalarını kolay yönetebilmek için kurduklar otoriteydi. Hazır bir kurum olduğundan Avrupa birliğinin kuruluşuyla diğer avrupa ülkeleri bu birlikteliğe dahil oldular . Şu anda nihai planları olan EU kurallarında standartlaşarak JAA söndürüldü. eski JAA kuralları EU olarak değişip takip eden ve yöneten otoritenin adı da EASA olacak. Buna sadece Avrupa birliği ülkelerinin gireceği konusu henüz belli değil ama sanırım bu Avrupa’ nın menfaatine olmaz. Kendi kurallarını diğer ülkelere empoze etmek faydalarına olur. Örnek İsviçre, Norveç ve İzlanda EU üyesi olmamalarına rağmen EASA ya katılmışlardır.Kısacası Türkiye müzakere 0
  • Misafir 01 Nisan 2011, Cuma 11:46:50 Şu konuları da vurgulamak da fayda var. Kaptanım Hocam gibi hitaplar CRM i en gelişmiş olan tüm havacılık kurumlarında vardır. Ancak önemli olan söylenen değil düşünce tarzıdır. CRM i sadece F/O nun kaptana müdahalesi gibi tanımlamak da son derece yanlış olur. Zira emniyet kesin ve kesin tehlikeye düşmedikçe ICAO-EU-FAA yayınları bunu yasaklar. ATPL sorularında bununla ilgili soru dahi vardır. İletişim, paylaşma, gözetleme, ikaz etme, yardımcı olma doğru karar verebilme ana unsurlardandır. Bütün amaç karar verme mekanizmasının kokpit-kabin-atc-teknik-ground gibi elemanları arasında etkin ve doğru iletişim kurmak ve hataları kazaya yol açmadan engellemektir. Saygılarımla. 0
  • Misafir 01 Nisan 2011, Cuma 11:36:50 Oktay bey çok önemli bir konuya değindiğiniz için teşekkürler; Ben birkaç ilave yapmak isterim. Ülkemizdeki CRM sorunları havacılık eğitimi kaynaklı değil kültür kaynaklıdır. İleride Babası sokağa izmarit atan küçük çocuğu onu ikaz edebiliyorsa CRM problemi azalacaktır. Yoksa ülkemizde ders olarak verilen CRM eğitimlerinin hiçbir ülkeden eksiği yok fazlası vardır. CRM sadece sivil asker yabancı çatışması kaynaklı olduğuna da inanmıyorum. İnsanların performansını birleştirip daha üst düzey bir performans sergilemesidir. Kısaca 2+2>4 . Ayrıca kazalarda tüm Dünyada Human Factors diye adlandırılan grubun pilotaj diye adlandırılması da CRM ve Kaza Kırım İnceleme kültürüne tamamen aykırıdır. 0
  • Misafir 01 Nisan 2011, Cuma 10:58:18 Ekip Kaynak Yönetimi, sorunların üstesinden gelebilmeyi beceri ve anında karar verebilme yeteneği ile birleştiren son derece yararlı bir programdır. Uçuş Emniyeti faktörünü yakından ilgilendiren bu program havacılığın yer emniyeti faktörlerini de etkiler. CRM sadece Kokpit ekiplerine atfedilmesi büyük hatadır. Uçağın idaresi ve komutası her ne kadar Kokpit ekibinde olsa da unutulmaması gereken bir şey varsa o da Havacılığın Zincir Teşkili adı verilen diğer bünyelerinin de bu işte büyük payları vardır. Kabin ekiplerinin de burada rolü çok büyüktür. Ayrıca uçak içinde beklenmeyen durumlarda müdahale edebilecek yolcularında CRM katkısı vazgeçelimez bir unsurdur. Oktay bey e çok teşekkür ediyorum. Yazının devamını istiyorum. DGR 0
  • Misafir 01 Nisan 2011, Cuma 10:49:32 Arkadaşlar, yazıma göstermiş olduğunuz ilgi ve alakaya çok teşekkür ederim. Bu yazının amacı; ilgili tarafları "sarsarak" konuya odaklanmalarını sağlamaktır. Konunun tartışılmasına katkı yapan tüm arkadaşlara çok teşekkür ederim. Ancak konuyu başka yönlere çekerek, asker-sivil, yerli-yabancı pilotlar veya kaptan-F/O arasında zaten var olan CRM sorununu daha da derinleşmesi yerine çözüm üretecek önerilerin geliştirimesinin daha yaralı olacağını düşünüyorum. Benim askeri pilotlara ve onların pilotluklarına saygımın en üst seviyede olduğunu herkes çok iyi bilir. 0
  • Misafir 01 Nisan 2011, Cuma 06:42:55 Kaptan hariç hiç kimse mükemmel değildir ; Sağ koltuktada ben uçuyorum... Bu mentaliteye sahip uçtuğum çoğu Türk kaptan. Yabancı kaptanlarla uçtuğumda uçmakdan keyif alıyorum. Çünki yukarıdaki mentalite onlar için kabul edilemeyecek kadar yanlış. Daha neler yazılırda ; yazmaktan utanıyorum. 0
  • Misafir 01 Nisan 2011, Cuma 02:18:22 Oktay Bey'e bu konuyu gündeme taşıdığı ve bu kadar okuyucuya hatırlattığı için teşekkür ederim. Gerçekten uçuş emniyetinin bu çok önemli konusunda ciddi bir yayını olan Sayın Murat Terzioğlu'dan başka, Anadolu Ü.'de yüksek lisans tezini bu konuda yapmış olan Sayın Eyüp Bayram Şekerli'yi de hatırlatmak isterim. Ayrıca hocam, komutanım vb.gibi CRM'i bozan hitap ve ilişki biçimlerini ilk kez Sayın Engin Aksüt'ün işlediğini, epeyce tepki almasına karşın bu sakıncayı dile getirdiğini hakkaniyet adına bilgilerinize sunarım. 0
  • Misafir 31 Mart 2011, Perşembe 22:57:51 BU YAZIYI TOPLAMDA KAÇ KİŞİ OKUDU BİLEMEM AMA 67 YORUM OLDUĞUNA GÖRE 67 KİŞİ GARANTİ OKUMUŞTUR. ŞAŞMAZ. BENCE AYRICA SAYILARA TAKILMAMAK LAZIM. ÇÜNKÜ OKTAY BEYİN YAZILARINA BAKARSANIZ GÜNCEL POPÜLER KONULARDAN ZİYADE TEKNOKRAT YAZILAR YAZAR.AMA NE HİKMETSE RAYTİNGİ YÜKSEKTİR. 0
  • Misafir 31 Mart 2011, Perşembe 22:52:15 Açıklama için teşekkürler 0
  • Misafir 31 Mart 2011, Perşembe 20:25:29 Sorun "hocam, kaptanım veya Komutanım" terimlerinden kaynaklanmıyor ki. Sorun bu terimlere yüklenen " itaat etme" veya daha ileri giderek "biat etme" kültüründen kaynaklanmaktadır. Yazıyı dikkatle okursanız ihtiraz bu kültüredir. Ülkemizde bu terimlere hangi anlamların yüklendiğini hepimiz biliyoruz. Birbirimizi kandırmayla bir yere varamayacağımızı artık anlayalım lütfen. 0
  • Misafir 31 Mart 2011, Perşembe 17:54:50 Kokpit icindeki Kaptan ve F/O pozisyonlari bir rutbe olarak degil bir ROL ve GOREV olarak kabul edilmelidir. Bu baglamda, eger ilk defa birlikte uculuyorsa nezaket kurallari icersinde ortak bir hitap sekli kolaylikla bulunabilir. Burada amac hiyerarsi ortami yaratmamaktir. Bu isim de olabilir, Agbi de olabilir, Bey de olabilir, SIZ de olabilir, SEN de olabilir. Ama en onemlisi her iki tarafinda birbirine AYNI seviye ve sekilde hitap etmesidir. Kabul etmek gerekiyor ki buna alismamiz zor ama bunun bize ogretilen saygi ile hic ilgisi yok. Hele hele kokpitte! Bence bu konuda kaptanlarin ,GUC MESAFESINI sifira indirgemek amaciyla ilk tanismada bu hitap sekline aciklik getirecek bir cozum getirmesi gerekir. 0
  • Misafir 31 Mart 2011, Perşembe 17:05:45 Kaptana Müdür mü diyecektik , Hocam, Kaptanım hürmet icabı söylenmektedir . İsmiyle hitap etmek hoş olmaz . Küfür konusunu ele alın bence, 0
  • Misafir 31 Mart 2011, Perşembe 17:05:13 OKTAY bey çok güzel bir yazı devamını bekliyoruz bu mesleğe 40 yılını vermiş birisi olarak konuşuyorm . Bence CRM uçuş emniyeti için en başta gelen şartlardan birisi.Ayrıca kişileri CRM konusun da belli bir çizgiye getirmek çok zor mesleğe seçerken kişikik testlerini iyi yapıp uygun kişileri seçmek en doğrusu çünkü kişilik yapısın da oynama marjı çok dar CRM derslerine 15 yıldır katılıyorum verimi en düşük derler olduğunu gözlemliyorum. 0
  • Misafir 31 Mart 2011, Perşembe 16:28:38 Kitabı alıp da bilgi sahibi olmaya gereksinim duymuyorsunuz da önsözleri neden merak ediyorsunuz? EKY konusunun önemine vurgu yapıliyor. Hepsi bu. Kitap, konusunda türkçe yazılmış kaynak kitap niteliğinde. Fayda sağlamanızı öneririm. 0
  • Misafir 31 Mart 2011, Perşembe 15:13:24 Ucakta,kokpit ici ve kabin ile iliskilerde CRM'i saglayacak,destekleyecek,insanlari acik konusmaya tesvik edecek kisi kaptandir.CRM olayini kaptanlara (ozellikle bazi eski kafada olanlara) detayli anlatmak lazim.Askeriye disiplini ve alinan terbiye de CRM'in kotu olmasinda etken olabilmektedir.Ama bu kisiler ile ilgili bir olaydir ve genelleme yapmak yanlistir.FO olarak kaptana 'kaptanim' diye hitap etmisimdir,pozisyona gosterdigim saygidan.Ama bu yanlisi gormezden gelme,yanlis bile olsa kaptanin dedigi olur mantigini kabul ettigim anlamina gelmez.Ama bazi kaptanlar yanlislarinin soylenmesinden hoslanmamakta ve olayi kisisel algilamaktadir.Is bazen 'ben kaptanim,benim dedigim olur' noktasina gidebilmektedir.Bu davranis CRMi bitirir. 0
  • Misafir 31 Mart 2011, Perşembe 14:55:14 Yazınıza katılmıyorum. 1. Askeri pilotları ve askeri uçuşları potansiyel tehdit gibi görüyorsunuz.Alakası yok uçuş disiplini askeri havacılıkta fazlasıyla mevcuttur. 2.CRM in kurallarından biride kültürel farklılıklara saygı göstermektir. Benden büyük insana ismiyle hitap etmemem yapılan yanlışı ikaz etmememi gerktirmiyor. 0
  • Misafir 31 Mart 2011, Perşembe 14:47:12 Konu bu kadar yalın bir halde açıklanamazdı doğrusu. Gerçekten çok teşekkür ediyorum. Benim bir başka önerim var. Türkiye Hava Yolu Pilotları, Kabin Memurları Derneği ile Teknisyenler Derneği ve diğer havacılık yer otoriteleri "TÜRKİYE HAVACILIĞI CRM KOMİTESİ" kurulabilir ve olayın yönetimi tek elden yapılabilir düşüncesindeyim. Daha sağlıklı ve daha bilimsel kararların oluşturulması ve tek elden yönetimi hata paylarını minimize eder hale getirecektir. Saygılarımla DGR 0
  • Misafir 31 Mart 2011, Perşembe 13:13:54 captana captanim,hocam degilde ne diyelim siz soyleyin 0
  • Misafir 31 Mart 2011, Perşembe 10:16:38 JAA ile EASA arasındaki en önemli fark; JAA Avrupa coğrafıyasında bulunan ülkelerin üye olabileceği bir kuruluştu. EASA ise sadece AB üyesi ülkelerin üye olabileceği bir kuruluş olup AB'nin tek devlet, tek anayasa, tek sınır oluşumuna müteakip AB'nin tek "Sivil Havacılık Otoritesi" yerine gececek bir kuruluş olarak yapılandırılmaya çalışılıyor. AB'ye üye olmadan EASA'ya üye olunmaz. 0
  • Misafir 31 Mart 2011, Perşembe 09:50:22 Bu yazıyı okumana rağmen CRM'in ne olduğunu anlayamadıysan. Boş ver gitsin CRM sana göre birşey değil. Bu yazı CRM lazım olanlar için yazılmışa benziyor. 0
  • Misafir 31 Mart 2011, Perşembe 01:27:34 Gerçekten CRM ne demek bilen var ise bizimle bilgisini paylaşabilir mi? 0
  • Misafir 31 Mart 2011, Perşembe 01:25:40 yazıyı kaç kişinin okuduğu ile ilgili bilgi var idi. Ama şimdi yok neden? En son 20 binlerde bulunuyordu. Herkesin yazıyı tekrar tekrar okudugunu ve ortalama 3 kez yorumlara baktığını farzedersek, 7 bin civarında kişinin yazıya ilgi duyduğunu düşünürsek, bu havacılık camiası için çok iyi bir rakam. Demekki CRM konusunda okunabilen bir yazı da yazılabiliniyormuş. daha önemlisi bu durum CRM konusunda herkesin bilgiye susamış olduğunun göstergesi sanki. 0
  • Misafir 30 Mart 2011, Çarşamba 23:08:59 CRM SÖYLENİRKEN BİLE ÇOK SİHİRLİ BİR KELİME. SÖYLEMESİ ANLATMASI KOLAYDA UYGULANMASI ZOR. SİZ SGHM'DE GENEL MÜDÜRLÜK YAPTIĞINIZ DÖNEMDE BUNU UYGULAYABİLDİNİZ Mİ ? 0
  • Misafir 30 Mart 2011, Çarşamba 22:57:50 Oktay bey JAA ile ilgili değişik seyler yazılıyor. Siz bu konunun uzmanısınız. JAA yerine gelecek EASA neler getiriyor. Lütfen bunlara ilişkin bir kaç satır açıklama yazarmısınız. 0
  • Misafir 30 Mart 2011, Çarşamba 22:52:19 Eğitimi bitir iş ararken psikoljik baskı ne demek 10 saniyede öğrenirsin merak etme. Sen şimdi derslerine iyi çalış. 0
  • Misafir 30 Mart 2011, Çarşamba 22:36:27 SAYIN TERZİOĞLUNUN KİTABINI HİÇ BİR SEYDEN DOLAYI OLMASA BİLE SIRF ÖNSÖZLERİ YÜZÜNDEN MEREK ETTİM. YAZANLARA BAKINCA BAYAĞI AĞIR BİR ÖNSÖZ OLSA GEREK DEMEKTEN BAŞKA ÇARE KALMIYOR. İNTERNETTEN ÖNSÖZLERİNE ULAŞABİLECEĞİMİZ BİR ADRES VARSA BURDAN AÇIKLARMISINIZ. 0
  • Misafir 30 Mart 2011, Çarşamba 22:26:41 Tamamıyla katılıyorum. Bu işin Türkiye'de oturmasının birinci şartı üst yöneticilerin bunu kabullenip uygulamasıdır. 0
  • Misafir 30 Mart 2011, Çarşamba 22:16:24 Hakikaten diğer sayfalarda var neden buralarda yok. Sanırım yazı her okunduğunda yorumlar doğrultusunda tekrar güncelleniyor. İnteraktif yazı dedikleri sistem bu olsa gerek 0
  • Misafir 30 Mart 2011, Çarşamba 22:12:06 Hocam davet edilmesi halinde üniversitelerde konferans veriyormusunuz ? 0
  • Misafir 30 Mart 2011, Çarşamba 22:08:35 Ben uçuş eğitimine yeni başlayan bir pilot adayıyım. Havacılıkla ilgili her türlü konuyu takip etmeye çalışıyorum. Şirketlerin pilotlara psikolojik baskısından bahsetmişsiniz. Acaba bu konuda bir kaç örnekleme yapabilirmisiniz. 0
  • Misafir 30 Mart 2011, Çarşamba 22:02:28 CRM KONUSUNDA YAZMAYA DEVAM EDECEĞİNİZİ BELİRTMİŞSİNİZ GELİŞMİŞ ÜLKELERİN HAVA YOLLARINDAKİ CRM UYGULAMALARI NASIL ACABA BU KONUDADA BİR KAÇ ÖRNEK VERİRSENİZ SEVİNİRİZ 0
  • Misafir 30 Mart 2011, Çarşamba 21:57:33 Sıkı askeri eğitim almış pilotların emekli olunca birden bire sivilleşip CRM'e adapte olmasını beklemek biraz hayalcilik olur. Bu konuda onları kınamıyorum. 0
  • Misafir 30 Mart 2011, Çarşamba 21:57:30 Sıkı askeri eğitim almış pilotların emekli olunca birden bire sivilleşip CRM'e adapte olmasını beklemek biraz hayalcilik olur. Bu konuda onları kınamıyorum. 0
  • Misafir 30 Mart 2011, Çarşamba 21:39:27 CRM dahil her yerde her yönetim şeklinde ast üst ilişkisi vardır. Ast üst ilişkisinin olmadığı yerde düzen olmaz ki. Koca koca laflar sarfedilse de bu kural değişmez.. 0
  • Misafir 30 Mart 2011, Çarşamba 21:34:06 Yazınızda yüzelsey olarak ta belirtseniz. kazalardan pilotları sorumlu tutmuşsunuz. Bence bu konudaki istatistikleri tekrar incelemenizi tavsiye ederim. 0
  • Misafir 30 Mart 2011, Çarşamba 21:03:45 Yazınızda CRM eksikliğini kabul edip bu konuda çalışma yapan kurumlardan bahsetmişsiniz ama adını yazmamışsınız. Hakikaten bunu yapan kurumları merak ettim. 0
  • Misafir 30 Mart 2011, Çarşamba 21:00:20 Hocam sayın KIDIK ın köşesindeki yorumlarda havacılıkta yükselmenin ilk şartı Erzincanlı olmak lazım diye konuşmalar var. Sizde Havacılık konusunda tepe yönetimde çalıştınız. Merak ettim siz nerelisiniz ? 0
  • Misafir 30 Mart 2011, Çarşamba 20:55:14 Oktay bey sizinde yazınızda belirttiğiniz gibi CRM kültürünün oturabilmesi için önce tepe yönetimin bu eğitimi alması ve benimsemesi gerekir. Yoksa CRM kültürünün oturması çok zor. 0
  • Misafir 30 Mart 2011, Çarşamba 20:42:57 Yazınızı okuyan ilk kişi benmiyim diyeceğim ama yorumlar var. Kamera Şakası mı yapıyorsunuz. 0
  • Misafir 30 Mart 2011, Çarşamba 19:13:07 Oktay bey sizi ismen tanıyorum ,Havacılık tanda anlamam ama Erdağı ailesinin eskilerini yakinen tanıdığım için yazılarınızı takip ediyorum.Aldığınız aile terbiyesini kaleminizede yansıtmış olmanız beni çok mutlu ediyor,çok seviyeli yazıyorsunuz. 0
  • Misafir 30 Mart 2011, Çarşamba 19:02:22 oktay bey neden okunan kişi sayısını kaldırma ihtiyacı duydunuz. 0
  • Misafir 29 Mart 2011, Salı 19:32:21 KİM KOKPİT İÇİNDE KAPTANA VEYA KONTROL PİLOTUNA İSMİYLE HİTAP EDECEK VAR MI BÖYLE BİR ARKADAŞ 0
  • Misafir 29 Mart 2011, Salı 19:28:10 Aynı ana dili konuşmayan bir ekip arasında CRM nasıl olacak. Şimdi birileri bir ağız dolusu laf söyleyebilir ama açık olmak lazım aynı dili konuşamadığın adamla aranda CRM olmaz 0
  • Misafir 29 Mart 2011, Salı 19:21:18 Asker pilotlara burdan yazan arkadaşlar lütfen dürüst olun. Bunun adı çekememezlik hasetlikten başka bir şey değil. 0
  • Misafir 29 Mart 2011, Salı 10:00:56 Malumunuz olduğu üzere bizde Hocam, Kaptanım veya Komutanım gibi sosyal hitap tarzları; itaat etme hatta daha ileri giderek biyat etme anlamı yüklenerek kullanıldığı için yazıda da belirtildiği gibi CRM'de çok önemli olan izleme ve müdahale etme eylemini engelemektedir. Bu hitaplar ;Ahmet veya Mehmet gibi yalın olarak kullanılmıyorki şayyet bu anlamda kullanılacaksa tabiki sakınca olmayabilir. Ancak bu hitap şeklinin ülkemizde nasıl ve hangi anlamda kullanıldığı gerçeğni kabul etmezsek sorunun çözümünü zorlaştırırız. Yazıda da bu vurgulanmaya çalışılıyor. 0
  • Misafir 29 Mart 2011, Salı 01:37:37 En büyük risk her şeyi bilen asker pilotlar mı acaba. Yoksa her şeyi bildiği için asker pilotlara kızarak hiç öyle bir durum olmadığını düşündüğüm halde kıskançlık durumu yaratanlardamı. Sorun belki de asker pilotların her şeyi bilmesinde değil bildiklerini aktarmadaki size göre uygun olmadığını düşündüğünüz yöntemlerinde. Belki de tasvip etmediğiniz bu yöntemlerin sizde ve ortamda yarattığı olumsuz durumları CRM becerilerinizi geliştirerek değiştirme ve yönetme şansına her zaman sahip olabilirsiniz. Kim bilir? 0
  • Misafir 29 Mart 2011, Salı 01:11:09 Hocam, kaptanım gibi sosyal hitap tarzlarının CRM'i olumsuz etkilediğini düşünmek her zaman doğru olmayabilir. En uygun olabilecek CRM davranışlarının, içinde yaşanılan kültüre göre belirlenmesi gerektiği bu konunun uzmanları tarafından ifade edilmektedir. Hal böyleyken kültürümüzde olmayan Ahmet, Mehmet şeklindeki Avrupa ve Amerikan kültürüne ait hitap tarzlarını kullanmayı tavsiye ederek CRM'in geliştirilebileceğini düşünmek yanıltıcı olabilir. 0
  • Misafir 29 Mart 2011, Salı 00:21:47 Oktay Hocam CRM tamam anlaşılmıştır. Elinize sağlık, Ancak Hava Trafik Hizmetleriyle ilgili olan TRM teriminden de bahsederseniz seviniriz. İngilizce açıklaması aşağıdadır. Team Resource Management (TRM) is defined as: Strategies for the best use of all available resources - information, equipment and people - to optimise the safety and efficiency of Air Traffic Services. Ümit ÇENDEK 0
  • Misafir 29 Mart 2011, Salı 00:08:34 Oktay Bey bu çözüm odaklı yazınız için size ve CRM konusunda söktördeki en iyi çalışmalardan birini gerçekleştirmiş olan Terzioğlu Kaptanıma çok teşekkürler. Umarım kokpit içi ilişkilere pozitif bir faydası olur. 0
  • Misafir 28 Mart 2011, Pazartesi 23:45:01 Sayın Erdağı yine nokta atışı yapmışsınız.Kaleminize sağlık. 0
  • Misafir 28 Mart 2011, Pazartesi 23:38:18 Doktora, kitap, master TERZİOĞLU devrem tebrikler umarım seni daha iyi yerlerde görürüz 0
  • Misafir 28 Mart 2011, Pazartesi 23:31:13 Havayollarında CRM için en biyik risk Asker pilotlardır. Hiç şaşmaz her şeyin en iyisini onlar bilirler. Birde inanılmaz mütevazilerdir!!!!!!! 0
  • Misafir 28 Mart 2011, Pazartesi 23:25:47 BİZİM SAATİMİZ VE YILIMIZ DOLMUŞ OLMASINA RAĞMEN KAPTAN OLAMIYORUZ. SİZ HANGİ CRM'DEN BAHSEDİYORSUNUZ 0
  • Misafir 28 Mart 2011, Pazartesi 23:17:27 Sayın TERZİOĞLU'nun kitabını bende okudum ilginç bir tarzla yazılmış. İlk bakışta çok sıkıcı gibi görünsede çok yararlı bilgiler içeren insana değişik bakış açıları gösteren ve en önemlisi akıcı bir şekilde okunan bir kitap. 0
  • Misafir 28 Mart 2011, Pazartesi 23:12:03 HOCAM SAYIN KIDIK SİZİDE İÇİNE ALAN BİR YAZI YAZMIŞ SİZE BURDAN LAF SÖYLEYENLERİ SAYIN KIDIK'IN YAZISINI OKUMAYA DAVET EDİYORUM. UMARIM SİZİ DAHA UZUN YILLAR HAVACILIK CAMİASI İÇİNDE GÖRMEYE DEVAM EDERİZ 0
  • Misafir 28 Mart 2011, Pazartesi 23:04:06 Ya nedir bu SGHM ile alıp veremediğiniz. Meyva veren ağaç taşlanır derler ya saırım işin özü bu 0
  • Misafir 28 Mart 2011, Pazartesi 23:00:10 CRM KONUSUNDA TALPA' YA GÖREV VERMİŞSİNİZ AMA BENCE NAFİLE BİR GÖREV OLMUŞ. ELİNİZİN ŞEVKATLİ TARAFINI KULLANMIŞSINIZ HAYATTA SES ÇIKMAZ. SERT TARAFINI KULLANIN ANINDA SES GELİR. DENEMESİ BEDAVA 0
  • Misafir 28 Mart 2011, Pazartesi 22:56:51 CRM denince akla neden sadece pilotlar gelir bence kabin memurlarıda CRM içinde önemli bir dişli görevi yapıyor. 0
  • Misafir 28 Mart 2011, Pazartesi 22:55:09 Biz F/O larda yabancı olsa idik kaptanlık sırasında önde olurduk. Hiç şaşmazdı. 0
  • Misafir 28 Mart 2011, Pazartesi 22:51:29 Oktay Bey szi hep yazılarınızda JAA diyor başka bir şey demiyorsunuz. Sefa İNAN bey ise köşesinde JAA tarih oldu uyan SHGM lüğü diyor. Siz ne diyorsunuz bu konuya 0
  • Misafir 28 Mart 2011, Pazartesi 22:46:24 Ne kadar'da haklısınız. Yabancı pilot olsaydı o şu anda kesinlikle öğretmen pilot olarak görevlendirilmişti. Hatta şu anda tüm yazılı ve görsel basın ondan söz ediyordu. .Devir yabancı pilotların devri. Keser döner sap döner gün olur devran döner. 0
  • Misafir 28 Mart 2011, Pazartesi 22:44:41 Oktay Bey her konuda olduğu gibi yine SHGM lüğüne toz kondurmamışsınız. Sanırım bu değişmeyecek SGHM sizden daima torpilli 0
  • Misafir 28 Mart 2011, Pazartesi 22:42:42 Hocam sen merak etmişsin bizde merak ettik . CRM kitabının yazarı THY de bu konuda kullanılmış mı ve hangi departmanda görev yapıyor 0
  • Misafir 28 Mart 2011, Pazartesi 22:39:48 OKTAY BEY BİZİM ÖRF VE ANANEMİZDEN GELEN HİTAP TARZLARINI BİRAZ YERMİŞSİNİZ AMA BENCE BU BİZİM EN BÜYÜK ZENGİNLİĞİMİZ. TEHLİKELİ BİR DURUMDA HOCASINA KAPTANINA VEYA KOMUTANINA MÜDAHALE EDEMEYEN HAVACI MI OLUR BENCE ANCAK KENDİNE GÜVENSİZ OLANLAR BÖYLE DAVRANIR. 0
  • Misafir 28 Mart 2011, Pazartesi 22:35:41 TERZİOĞLU kaptanım kitabınız hayırlı olsun. 0
  • Misafir 28 Mart 2011, Pazartesi 22:31:59 CRM ile uçuş emniyet birbirinden asla ayrılamaz. Ama ne yazıkki bu konu hala bir çok şirkette sadece ekonomikliğin yönüne geçemiyor. Nereye kadar Allah korusun bir kaza olana kadar. Kaza olunca bir numaralı gündem maddesi CRM oluyor ama sadece kısa bir süreliğine sonra unutuluyor 0
  • Misafir 28 Mart 2011, Pazartesi 22:27:54 Hv.K.K.lığında görev yaptığı sürece hep daima yeniliklerin öncüsü olmuştur. Daima yeniliklere açık olmuş ve insan odaklı bir yönetimi benimsemiştir. Kitap yazmış olmasına hiç şaşırmadım. Umarım kendisini daha iyi yerlerde görürüz 0
  • Misafir 28 Mart 2011, Pazartesi 22:20:18 Oktay Bey CRM kitabının sahibi zaten THY'de çalışıyormuş bu nedenle bence THY Sayın TERZİOĞLU dan kesinlikle seminer veya konferans talebinde bulunmamıştır.Ama emin olun yabancı pilot olsa idi sadece THY değil diğerleride kuyruğa girerdi. 0
  • Misafir 28 Mart 2011, Pazartesi 22:10:22 Sayın ERDAĞI aslında pilotların bu kadar çok çeşitli olması aynı zamanda değişik kültürlerin iyi taraflarını alıp katma değer sağlamaz mı 0
  • Misafir 28 Mart 2011, Pazartesi 22:08:09 Hocam ansiklopediklik konuyu hap şeklinde sunmuşsunuz umarım okuyanlara faydası olur 0
  • Misafir 28 Mart 2011, Pazartesi 22:06:49 Yazınızda ders verirken fıkranızlada anlamayana davul sesi bile az demişsiniz 0
  • Misafir 28 Mart 2011, Pazartesi 22:05:01 Sayın yazar elinize sağlık çok yararlı bir yazı olmuş 0
  • Misafir 28 Mart 2011, Pazartesi 21:29:00 Ahmet, Mehmet, Kazım, Koray, Doğu, Ali, Veli, Bayram vb Allaha şükür ne kadar güzel isimlerimiz var. En doğru olan herkes bir birine ismiyle hitap etsin. Avrupa ve ABD'deki kurs veya toplantılarda herkes birbirine ismiyle hitep ediyor. Daha samimi ve daha saygılı bir ortam da yaratılmış oluyor. 0
  • Misafir 28 Mart 2011, Pazartesi 18:48:48 Hocam, kaptanım, komutanım yanlış. Tamam da doğrusu nedir bunun? 0