İsme Özel

    Çok beğenilenler

  • Hırçın A330 F/O 10 Mart 2022, Perşembe 13:01:28 Dünya örneklerine bakıldığında kaliteli şirketler pilotlarından type rating ücreti adı altında 40-45 bin €'ya imza attırıp her ay bu ücreti kesmez. Onun yerine sözleşmede 3-4 yıl içinde şirketten ayrılırsa ancak bu tip ücretinin isteyeceği belirtilir. THY, eğittiği hosteslerden eğitim hosteslik eğitim ücreti talep etmiyor. Ne hikmetse mezun pilotlardan tip ücreti adı altında ücretlere imza attırıyor. Ben ödemek zorunda mıyım her ay tip ücretini? Qatar şu an ayda 80 saat uçan A320 F/O'suna 32.000 QAR (yaklaşık 8800 dolar ve konaklama şirketten) veriyor. Doha living cost aylık 1000 dolar civarı ama çok müsrifsen 2500-3000 dolar harcasan bile bankaya her ay 6000 dolar atabilme şansın var. Şirketten 1000'in üzerinde pilot Qatar süreçlerine başvurdu. Herkes mülakatlara çalışıyor. Türkiye'de bedavaya pilotluk yapılıyor. 300 kişinin süreçleri kazanıp gitmesi bile çok zora sokacak THY'yi yazın. Nitekim geçmişte 500'e yakın yılda istifa olmuştu sonra mevlana alımları yapmak zorunda kaldılar. 205
    • Objektif 10 Mart 2022, Perşembe 17:10:33 YANILIYORSUNUZ;Kabin memurları ilkiyle başladıklarından itibaren 2,5 yıl boyunca %55 maaş, sonra 5 yıla kadar%80 maaş ,5 yıl sonunda tam maaşa geçiliyor;bu kesilen eğitim ücretidir ve pandemide Yen'i memiyorsanız kesilen eğitim ücreti +kesinti uygulandı yani önce araştırın sonra bilgilendirin aksi yanlış yalan yorum olur 15
    • Like dislike 11 Mart 2022, Cuma 10:37:06 Olm bu like dislike nedir:)) işi gücü bıraktın autoclicker kullanıp like mi kastın kendine :) ne garip bı mecra lan bura hahaha 5
    • At çamuru 11 Mart 2022, Cuma 13:17:15 Autoclick yok ki. Ben ikinciye bile yapmıyorum . 5
  • Tombik Mezun Pilot 10 Mart 2022, Perşembe 13:58:12 SHGM 2021 yılı faaliyet raporunu yayınladı. İsteyenler sitesinden ulaşabilir. 4-5 bin tane yeni mezun varmış falan bunların hepsinin yalan olduğu böylece görüldü. Lisanslandırma faaliyeti bölümünden CPL (A) + ATPL (A) sayısını toplayıp geçmiş yıllardaki sayıdan çıkarıldığında 2017 ile 2021 arasındaki farkın 1500 civarında olduğunu görürsünüz. Tahmin edilen ve TALPA'nın formuna da başvuran rakam aşağı yukarı bu şekildeydi. Zaten 4-5 bin kişiyi IR kontrolü yapacak examiner bile yok SHGM'de. Moralinizi bozmayın, ben 2023 itibariyle alımların sıklaşacağını düşünüyorum. 1500 kişi 3 yıl alım olmayan bir sektör için çok normal. Alımlar olduğunda yılda en az 600-700 lisanslı kişi zaten alınıyordu. Şu an uçuş okulları bile boş çekiyor tek kişilik IR sınıfları açıyorlar millete yani sandığınız kadar çok kişi yok eğitimlerde. Bu euro kuruyla zaten eğitim alabilen de çok yok. Umutluyum ben. Zaten bu mezunların yarısı 35-45 yaş aralığında yani Pegasus, Sunexpress, Corendon almayacak bunları. 425
    • Neden 10 Mart 2022, Perşembe 14:54:25 Acaba neden balon pilotlarını sayıp öğrenci pilotları saymıyorsun? 2017-2021 arası uçak pilotu sayısı farkı 2000. Eğitimde de 1300 tane öğrenci var. Yani toplam rakam 1-2 yıl daha alım olmaz ve bu 2 yılda 1 kişi bile eğitime başlamazsa işsiz pilot sayısı 3300. Hepsi o bahsettiğin raporlarda. Hadi başka kapıya, bu yalanları kimse yemiyor. 9
    • Ahahha 10 Mart 2022, Perşembe 16:50:18 Güldürdü. Gerçek dislike’ları bastırmak ve yüksek like almak için autoclicker kullanılmış ilk mesajı yazan tarafından. İnsanları kandırıp parasını almak isteyenler yaratıcılık konusunda sınır tanımıyorlardı. 12
    • Neden'e 10 Mart 2022, Perşembe 16:56:47 O 2000+1500 kişinin içinde kaç tane akademili var biliyor musun? PPL alıp bırakan sayısı? 3
    • Tombik Mezun Pilot'a 10 Mart 2022, Perşembe 17:20:53 Eğer lisans alıp tip eğitimine başlayamamış olan pilot sayısını hesaplıyorsanız, 2019, 2020 ve 2021 yıllarında verilen CPL lisans toplamının yaklaşık olarak CPL lisansına TİP işlenmemiş sayıyı vermesi gerekir. Net hesaplama için bu yıllarda TİP yetkisi alanların -2019 dışında çok değil- bu sayıdan düşülmesi gerekir. Yaptığınız hesabın mantığını detaylandırabilir misiniz? Teşekkürler. 0
    • Cadetppl soran 10 Mart 2022, Perşembe 19:26:45 Toplam sayıları 500 bile değil :) Umarım yeterli olmuştur. İstediğiniz algıyı yapın gelecek yılın sonunda Türkiye’de 3000-3500 civarı işsiz CPL sahibi olacak. Gerçeklerin gün yüzüne çıkmak gibi bir özelliği var çünkü. 14
  • Tüm yorumlar

  • :) 16 Mart 2022, Çarşamba 15:04:01 Buraya yorum yazmak için sicil mi isteniyor ki kimin kaptan kimin km olduğunu biliyorsunuz. Birbirinize sallarken birileri fena gülüyor sizlere, biraz seviyeli olun! 0
  • hey 15 Mart 2022, Salı 16:40:13 iban atın az da olsa rahatlatalım sizi 0
  • Boş İnsancıklar 15 Mart 2022, Salı 00:16:45 Ya ne ağlayıp zırladınız şöyle maaş böyle maaş, işiniz gücünüz hava cıva. Beğenmiyorsan bırak git kardeşim. Senin beğenmediğin parayı alıp can-ı gönülden çalışacak binlerce genç var bu ülkede. Sanki çok matah bir şey yapıyormuşsunuz gibi... Yap uçuş planını, 2 dk uçağı kaldır 5 dk uçağı indir. Kalan zamanda bağla otopilota bütün yol boyunca arada kuleyle iletişim kur bitti gitti ya. Sanki her gün kar kış kıyamette uçuyorsunuz, her gün uçaklar motor arızası veriyormuş gibi bi söylemler falan. Egosuna yenilip ben ondan az alıyorum, bu benden çok alıyor gibi çocuk çocuk işlerle uğraşacağınıza basın gidin o zaman başka havayollarına!! Geçen bir kızla tanıştım Ayjet'te pilotaj öğrencisi, fabrikatör babası basmış parayı okutuyor. Trakya Üniversitesi Turizm Otelcilik mezunu daha konuşmayı bilmiyor, ''Ben geç öğreniyorum, sınıfa göre geriden geliyorum ama iyi öğreniyorum'' diye bi de kendini övüyor :)) Bu da pilot olacak işte.. Sanki cerrahlık astronotluk yapıyorlar bitmedi derdiniz.. 0
    • Giden gitsin de 18 Mart 2022, Cuma 02:18:59 Geçen sefer giden gidince thy sadece pilotlara zam yapmak zorunda kaldı unutma ;) anca sen giden gitsin diyebiliyorsub 0
  • 320 fo 13 Mart 2022, Pazar 14:49:16 Pilotlar hakettiklerinden düşük maaş alıyor. Bu kesin bilgidir. 3
    • Herkes 15 Mart 2022, Salı 20:35:47 Kesinlikle tum personel 10bin-20bin araliginda calissin,pilotlara 100bin-200bin ucret odensin bence de! 0
  • yazık ülkeye 13 Mart 2022, Pazar 14:01:45 kapitalist dünyada kimse hak ettiğinden fazlasını almaz(normalde öyle olur). bu düzende kazandırdığın kadar kazanırsın. bütün dünyada yapılan işin karşılığında alınan ücreti belirleyen faktörler aynıdır. yerine getirilen görev esnasında yüklenilen sorumluluk/alınan riskler, işin gerektirdiği nitelik/yetkinlikler, iş için kalifiye eleman yetiştirme masrafı/süresi, çalışma ortamının fiziksel şartları/hijyen şartlar, varsa işin uzun dönemde bünyeye olan etkileri işte bütün bu faktörlerin kesişimi sonucunda sizin işinizin karşılığında alacağınız ücret belirlenir. maalesef sön dönemlerde ülkemizde enteresan bir şekilde vasıfsız olmak özendiriliyor. pratisyen doktor hemşireden az kazanıyor, kabin memuru first officer'dan fazla kazanıyor, mühendis ofisteki çaycıdan az kazanıyor vs vs sürer gider. bu düzenin ülke gençliğine olan etkilerini uzun vadede düşünmek gerek... 5
    • Vasıfsız? 14 Mart 2022, Pazartesi 19:23:02 Hemşire vasıfsız yani 0
  • Algı özürlülerine 13 Mart 2022, Pazar 13:53:05 Ne yazar ne kimse, kabinin maaşı düşürülsün demiyor (ki demeleri özgürlük ve hakları olmasına rağmen), kokpit ile kabin arasında maaş farklı olmalı, fo ile purser ya da km maaşı bir olmamalı diyor. Hiçbir km çıkıp dememiş ki pilotlar (akademili ya da akademisiz) purser’dan amirden fazla maaş almalıdır diye. Kimlerde hasetlik var ortada yani. 7
    • Offff 14 Mart 2022, Pazartesi 13:16:15 Senin özgürlüğün de başkasının değil sanki! Git başka bir şirket çalışanı ile kiyasla, neden kabin? Git benim maaşım hakettigimden az de, başkasıyla kiyaslayacagina ya da! kimin ne dediğini ne demek istediğini gayet net anlıyor herkes, her seyde kendinizi üstün görme çabası nedir? Ne demek istiyorsa demiş millet zaten açıkça, biz ilgilenmiyoruz sizin maaşınızla, siz bize saldırıyor ve karşılık alıyorsunuz bu kadar. O yüzden hakkındır değildir bana ne? Memnun olmasan vızır vızır uçmaz uçaklar memnunsun demek ki? Memnun olmasan sesin sadece burda çıkmaz ? "Memnunsunuz" demek ki! Yeter ya, kabin az kazanıyor olsa kime salça olacaktiysaniz gidin onlara konuşun. Her konunun altında maaşıma işime laf atılmasını okumak zorunda mıyım? Alakalı alakasız her başlık altinda kaptan maaşı, bu çabayı gerçek bir tepkiye dönüştürün ya da susun artık! 1
    • Kardesim 14 Mart 2022, Pazartesi 19:09:39 Kimin nekadar para kazanacagi ,yonetimin kararidir.Pilot ,kabinin 10kati kazanirken hersey guzel,5-6kati kazanmaya baslayinca kazan kaldiriyorsunuz!Ayip be!Purser sayisi 800-900kisi.Kabin toplami 12000kisi,en kidemli 800-900kisiyi kiyaslamayin yeter! 1
  • sayın km 13 Mart 2022, Pazar 13:51:02 sanki bütün km ler daha fazla alıyor demiş ya ahahah :) öyle de olsa normal dersiniz siz beklerim :)) 0
  • Görev 13 Mart 2022, Pazar 12:39:26 Görevi çay kahve dağıtmak olanlar gelmiş pilotlara laf söylemeye çalışıyor hö dükler. Git sen boşları topla önce 11
    • Mekanik 14 Mart 2022, Pazartesi 13:01:09 Miye böyle folara saldırılıyor ben konu dışı kaldım 0
    • Görev 14 Mart 2022, Pazartesi 13:52:20 İşinde gücünde olan ve pilotlara saldırmayanları tenzih ederiz 0
  • Kabin Amiri 13 Mart 2022, Pazar 11:58:55 Yaaa arkadaşlar şirkete gidip bizim maaşımız düşük diyemeyip bizim maaşları kafaya takan şu korkak aç fo lara yardım toplayıp aç karınlarını doyuralımmı..sokakta kalmasınlar sevaptır 25
    • Sen 14 Mart 2022, Pazartesi 13:01:26 Terbiyesizsin 0
    • Sky 14 Mart 2022, Pazartesi 13:52:40 Aç mı? 0
    • Zam 14 Mart 2022, Pazartesi 13:55:51 Pandemi öncesi pilotlar neden zam aldı? Çoğunluğu fo’ların şirketten ayrılmasıyla. Demek ki fo’lar şirkete gayet de düşük maaş olduğunu söylüyor gösteriyormuş. Sen şirketten ayrılsan kimse sen gitme diye zam yapmaz. Değerin o kadar 0
    • Amirim 14 Mart 2022, Pazartesi 22:03:35 Senin maaşında değil gözüm yanlış anlama? Tek bir sorum var, net cevap ver lüften. Eğitimini tamamlayan FO maaşı seninkinden fazla olmalı mı, yoksa sen bilmemkaç senedir şirkettesin diye senin maaşın mı fazla olmalı? 0
  • 737 Kaptan 12 Mart 2022, Cumartesi 20:16:28 Tüm çalışanlar daha çok maaş alsın mutlu refah yaşasın.başkasının maaşını dillendiren kendi maaşının azlığını şirkete soramayacak kadar korkak ve kalitesizdir.Bir kaptan olarak şunu söylüyorum pilotlara;kader birliği yaptığınız insanların ekmek parasını dilinize dolayacak kadar düşmeyin.Gidin şirkete kendi maaşınızın düşüklüğünü söyleyin bunun için birlik olun ŞİRKETE HESAP SORUN.kabinin maaşını diline dolayan pilotlar yüzünden saygınlığımız zarar görüyor,ağlayan dilenen bebek gibi gözüküyosunuz 37
    • Objektif 12 Mart 2022, Cumartesi 21:36:22 Ben kabin memuru şahsım ve tüm arkadaşlarım adına; böylesine objektif düşünen saygıdeğer kaptanlarımızı saygı sevgi ve gıptayla ayakta alkışlarken ,ceketimin düğmelerini ilikleyip saygı duruşunda dururum.....lakin ast üst ilişkisinden dem vuran bizi her fırsatta ezen fo' lar o kadar hale gelmişlerki kaptanlarını bile dinlemezler ama bize söylediklerini bende onlara iade ediyorum hadi kaptanınızın yorumunada yorum yapsanıza........ 30
    • Yoksa siz bizim Katarlilastiramadiklarimizdan misiniz? 13 Mart 2022, Pazar 00:05:55 Kaptan, seni bize birbirimize dusurmeye calisani Objektif rumuzlu kabin memurunun son cumlesinden anlayabilirsin, bu kadar nutuktan sonra kendini Katar Emirates kaptanlari ile kiyaslarsan kulahi takarlar sana... 7
    • Objektif 13 Mart 2022, Pazar 11:18:47 Siz sayın kaptanınızın yazdıklarından bununu anladınız;kaptanım yanılmamışım ben ne dedim eğer bu yorumları yazanlar gerçekten fo iseler sizide dinlemez sayın fo her platformda kabine verip verişrtiren sanki sizin tek engeliniz gibi gördüğünüz hatta kabin olmasa borçunuzun bile önemli olmadığı dahada kötüsü belden aşağı vurarak insanların gurur ve namuslarına kadar dil uzatan sonrada insanlar tepki gösterince gel kokpitte yüzümüze söyle gibi acayip konuşmalar içine girdiğinizden ben de size """hadi kaptanına yorum yazın "" dedim artı bu yazdıklarım genelleme değildir kabin, kokpit her bölümde ileri geri konuşanlar vardır istisnada olsa çok şükür bunlar azınlık ben sizden kaptanınızın yazdıklarından katar matar diye saçma yorumlar çıkaracağınıza PİLOTLUK MESLEĞİNİN SAYGINLIĞINA UYGUN DAVRANALIM cümlesini almanızı özümlemenizi beklerdim...SAYGI BEKLEMEK İÇİN ONU KAZANMAK LAZINM NAÇİZANE FİKRİM YANLIŞ ROTADASINIZ bu benim fikrim. 5
    • Kader birligi 13 Mart 2022, Pazar 12:35:32 Kader birligi dedigin kabin memurlari pilotlarin caylarina tukurecekmis :) okumadin mi. 2
    • 737 kaptana 13 Mart 2022, Pazar 12:36:35 Kabin memurlarina gore sen yeteneksiz beceriksiz ingilizcesi olmayan ve katar emirates’e giremeyen vasifsiz bir kaptansin. Ben demiyorum onlar diyor 8
    • Senegal dakar 13 Mart 2022, Pazar 12:42:09 Skandalını unutmadık :)) 5
    • Cvp 13 Mart 2022, Pazar 14:44:28 Sen kaptan degilsin ki :) seni kabinci troll 4
    • Hesap 13 Mart 2022, Pazar 14:50:04 Şirkete nasıl hesap sorulsun sözde kaptan? Bu sendikayı başımıza musallat eden şirket miydi? Pilotlar başka sendikaya geçince pilotları kim yalnız bıraktı? 4
    • Marlon 13 Mart 2022, Pazar 14:50:27 Sen kaptansan ben marlon brando’yum. 1
    • Objektif e 737 kaptn 13 Mart 2022, Pazar 19:22:05 Gerçekten eğer kabin memuru iseniz sizin gibi kalitesiz kokpite düşman insanlarıda deşifre etmek lazım..adam gibi bi yazı yazdım..fo lara hadi cevap verin verebiliyosanız diye kışkırtma yapıyosunuz..ne diyim havacılığın ruhunu bilmeyen torpilli kabin kokpit oldukça… 7
  • Daha zenginini bulursam evdekini hemen degistiririm diyen amir 12 Mart 2022, Cumartesi 10:30:50 Şu kabin memurlarina carlayan yolcular vallaha da hakliymis ya kendini pilotla bir tutan harekata bocek gibi davranan tipler yolcunun istedigi cayin yerine tabi bira verir kafa maya tutunca 22
    • Zırva 12 Mart 2022, Cumartesi 18:02:28 Zırvalama boş boş işine bak sana ne amirden memurdan! 11
  • Yazık 12 Mart 2022, Cumartesi 09:21:54 Yazarın yazdıgı ilk 5 paragrafı kimse okumamış ki görmezden gelmiş son paragraftaki para mevzunuz için yine birbirinizi yiyorsunuz herzaman oldugu gibi. Yahu Nerden baksan 4 bin kişi iki şirket magduru aileleri çocukları ile perişan olmuş deneyimli insanlar seçilmek istenmemiş, çalışan emek veren olarak siz bile bunu görmezseniz kim insanlık var diyebilir artık!!! Yönetici yine standart masabaşı yönetici, profosyenellik vb maskesi takmış insan özelliklerini hepten yitirmiş kitle.Bilinçli olarak mı bu iki şirketin deneyimli çalışanlarını işe almak istemiyorsunuz? İnsanlıgı bu denli ayaklar altına aldıgınız için insan olarak ben utandım. 7
    • İyi de 12 Mart 2022, Cumartesi 18:04:07 Vurguyu sona sakladıysa sorun bizde mi? Resme mürekkebi damlatıp etrafını sonradan şekillendirince mürekkep lekesi kaybolmuyor. 1
  • Bir bitmediniz be 12 Mart 2022, Cumartesi 01:04:08 Hayır kurumu mu burası be yetti eğitimi bedavaya getirme çabanız. Borcun varsa maaşından kesecekler elbette. Borç kamçındır akademili. 31
    • O kamçıyı alır 12 Mart 2022, Cumartesi 08:38:44 Gerisini anladın sen kabinci. 25
    • O kamçıyı alıra 12 Mart 2022, Cumartesi 13:05:13 Alamazsın çünkü o kamçı senin sırtında. Tutan el senin değil, elin sahibi istemedikçe kimse alamaz o kamçıyı. Kimse almayacakta, şaklatacaklar her ay sırtında, unutma borcunu diye. Ahahahhahaa 14
    • Terbiye parayla olmuyor 12 Mart 2022, Cumartesi 18:05:49 Kendini akıllı sanan borçları artınca da sağa sola saldıran şu kalitesiz güruha laf anlatmaya çalışmayın, edep seviyelerini çok net gösterdiler. Ben bu şirketi tanıyorsam, size karşı tırnaklarını törpülüyorlardır şu an. 7
    • Giden gidiyor 13 Mart 2022, Pazar 12:38:56 Şirketten giden akademililer gitti ve kimse hesap soramadı borcu isteyemedi. Kabincilerin amacı fo’lar gitsin de zam alayım derdi 3
    • Alt-ust iliskisi 13 Mart 2022, Pazar 13:48:33 Alt-ust iliskisi tabi ki olacak. Bu askeriye kurali degildir, sadece havacilikta degil her sektorde her isyerinde kurumsal olsun olmasin alt ust iliskisi vardir. Bir calisanin bir yoneticiyle konusmasi, kendi meslektasiyla konusmasi ile ayni midir? Hayir. Pilotlar ucagin yoneticisidir. Kaptan commander, yani ucagin kumandanidir. FO da kumandanin sag koludur, kumandana bir sey olmasi durumunda kontrolu alir. Alt ust iliskisini, yeni kabin hizmetleri baskani cok yakinda kabin memurlarina ogretecektir. 10
    • Tirnak torpuleyen 14 Mart 2022, Pazartesi 12:33:57 O tirnaklarini torpuleyenlere karsi da zimpara yaparak hazirlananlar var cicim 1 listeye bakacak hersey :) 0
    • Altüst olmuş 14 Mart 2022, Pazartesi 13:21:33 Kavramlar alt üst sende. Ast üst ilişkisidir o, önce sen öğren, benim öğrenmem icap ederse ilgisi bakar duruma seni ilgilendirmez. İş dışında ast üst falan yoktur,sen öyle sanıyorsan senin sorunun daha kavramı bilmediğin için tartışmaya lüzum yok 1
    • Alt-ust ilişkisi yorumcusuna 14 Mart 2022, Pazartesi 19:28:32 O alt-üst değil ast-üst olacak. Yorumcularin eğitim ve gorgusu aşağı yukarı belli :) Birde burda gelir koskoca kabin amirine laf edersin! bre gafil 1
  • Kaptan 2 11 Mart 2022, Cuma 21:00:01 Ne bekliyorduk kabin bizim için maaş kavgasını versin ya da birileri başka şirketlere gitsinde biz zam mı alalım.Hakımızı biz savunmazsak kimse bizim için savunmak zorunda değil .Akademililere gelince kusura bakmayın ama o borcu ödemeniz gerek . Borç namus meselesidir 25
    • Kaptan 2 13 Mart 2022, Pazar 14:45:33 Kaptan degilsin. Tekrar ediyorum, o kamciyi alir bir yerine… anladin bunu kabinci. 3
    • Bağzı 14 Mart 2022, Pazartesi 01:40:08 Bağzı kabin memurları çok sefil, senin gibi. Boşları topla fazla konuşma 9
    • Bağzi'ya 14 Mart 2022, Pazartesi 19:30:15 Hadi abicim sen işine gücüne bak bağzi bağzi :))) 1
  • Kaptan 1 11 Mart 2022, Cuma 20:57:46 Şimdi aranızda yazdıklarımı beğenmeyip sen kaptan olamazsın diyenler olacak sizin inanmamanız birşey değiştirmeyecek.Kabin kokpit maaş oranı kabinin maaşının fazla olmasından değil , bizim maaşımızın az olmasından kaynaklı ve bununsebebi biziz.Korkak 3 kuruşa tamah eden den kaptanlığı sadece yemek masalarında , ya da kapı kapandıktan sonra uçakta başlayıp biten ( ki normalde zaten böyle olmalı ) biz kaptanlar malesef aldığımız bu düşük maaşın sebebiyiz. 20
    • Sen 12 Mart 2022, Cumartesi 08:39:09 Kaptam fln değilsin :) 13
    • Sen e 13 Mart 2022, Pazar 12:24:53 Evet kaptam değilim kaptanım 3
  • akademili 11 Mart 2022, Cuma 19:34:32 burda fo lara giydirmeye çalışan yorumcu arkadaşlar! siz gerçekten aynı uçakta görev yaptığımız insanlarsaniz cok yazık! sirketinizdeki bir grup insanın bu kriz ortamında ciddi bir mağduriyete karşı mücadele etmesi ya da en azından bunu dile getirmesi neden sizi rahatsız ediyor? kraldan çok kralcı olanlar var. sanki ulkede hersey cok normal, mahkemeye gidip haksız çıkmışız da bi de bunu kabul etmiyoruz gibi konuşuyorsunuz. yahu sizin borçlar kanunu diye bir mevzuattan ve bizimkine benzer sözleşmelere ikiskin maddelerinden haberiniz var mı? bence yok! İnsanlar mahkemelere gidip hak arayamıyor kovulurum endişesiyle. bunu anlamak bu kadar mi zor ? bu mu size şımarıklık gibi geliyor. İnsanlığımı yitirmediğim için sizin gibilere şunu söylemek isterim: inşallah siz böyle sorunlarla başbaşa kalmazsınız 2
    • Ne başbaşa 12 Mart 2022, Cumartesi 08:40:16 Kaşacaklar 3 aylım eğitimle kabine giriyorlar şirket bunlara verdiği eğitimi borca bağlamıyor :) 7
    • Ne başbaşa'ya 12 Mart 2022, Cumartesi 10:40:53 Sen ilk önce Türkçe'yi güzelce öğren,noktalama falan kullan ki cümlenin anlamı bozulmasın, sonra konuşalım :) 9
    • Kendi kaşınan 12 Mart 2022, Cumartesi 18:12:13 Hiçbir kasabada attığın laf karşılıksız kalmaz, hele ki sen haddin olmadan birilerinin emeğine konuşur ya da niteliğini alçaltmaya çalışırsan hakkın olan cevabı alırsın, sonrada insanlık diye ağlarsın sayfa köşelerinde. Sen girdiğin borcun ödeyeceksin diye kabin ekiplerinin maaşına dil uzatacaksın ha! Sonrada yazarlara öpücük atıyor olacaksınız ki istediğiniz telden yazıyorlar! Bunu da yayınlama işine gelmeyenleri yayınlamadığın gibi sayın yazar! 14
    • Rrr 13 Mart 2022, Pazar 16:37:36 Kabin kokpitin kader ortağı olmadığını aşağıdaki yorumlarla kanıtlamıştır. 0
  • wide body 11 Mart 2022, Cuma 19:08:51 o kadar tuhaf şeyler yazıyoruz ki . yahu bi defa temelde sunu sormak lazım: neden insanlar birbirinin maaşını burada anlatıp kıyaslama yapıyor? kabin ekibiyle kokpit ekibi aynı uçakta çalışıyor olabilir ancak birbiriyle tamamen alakasız isler yapıyorlar. bir daha onemli diğeri önemsiz demiyorum, baska meslekler icra ediyorlar. kıyaslama cok manasız ve buradaki yorumlar cok seviyesiz. ayrıca birbirinize saldırınca madalya mi veriyorlar? ya da birine cok maas ödenince diğerinden mi alıyorlar :) biraz düşünün gaza gelmeden önce. 0
    • Anlat 12 Mart 2022, Cumartesi 18:17:55 Bu tip saldırılar kokpitten çıkıyor, kabine durduk yerde laf atan memnuniyetsiz kitle. Kabin ekibine kabinci,çaycı,garson diye cümleler kuran, vay purser maaşı fo maaşı 1 mi olur gibi anlamsız ve gereksiz iteleşme çabası %99.9 kokpitin fo larına ait, sorumlu kaptanlarına değil. Böyle kalitesizlikleri son 2 yıldır görüyoruz. Kalite tesadüf değildir diye boşuna dememişler. Sokaktaki adam nasıl benim maaşıma konuşamaz konuşsa da kimse sallamazsa, kokpitin konuşması da aynı derecede önemsiz, maaşımı vermeyen başka bir çalışan grubu sadece. 17
    • Zurna 13 Mart 2022, Pazar 16:38:35 Nedense akademililerin borcu kabini çok geriyor yorumlar onu gösteriyor. Herhalde sevgililerini fo’lara kaptırdıklarından dolayı fo’lara böyle kızıyorlar 5
  • Serdar bey kardesim 11 Mart 2022, Cuma 15:42:59 Buyrun size ortalama thy maas skalasi: Fo(320) 35000-50000arasi Kabin memuru(yuzde 100ucretli) 20000-25000 Purser(en kidemli amirler)30000-33000 Kaptan(320) 70000 Kaptan(777) 85000-90000 Bu ucretlere 3ayda bir odenen ikramiyeler dahil degildir. LUTFEN YANLIS BILGILENDIRME YAPMAYIN. 54
    • Kpt 11 Mart 2022, Cuma 20:51:09 Yanlış biliyorsun 3
    • Ama 12 Mart 2022, Cumartesi 00:56:02 Sen yanlis rakamlar vermissin 3
    • Sirket 12 Mart 2022, Cumartesi 00:57:30 Diger sirketlerde fo ile km maas orani 4-5 kat iken thy’deki duruma bak icler acisi :) ucagi verelim hostesler ucursun bari biz niye sorumluluk aliyoruz o kadar 12
    • Komik 12 Mart 2022, Cumartesi 00:59:19 Yeni kabin memuru maaşı neredeyse milletvekili bakan maaşı :) doktordan fazla maaş alıyorlar resmen. Ayıptır ayıp 15
    • Bosuna demiyorlar 12 Mart 2022, Cumartesi 07:28:51 Bosuna demiyorlar kabin havayollari diye. Doktorun 8/10 aldigi yerde lise mezununa iki kati para , amirine 4/5 kati para. Bu havayolu iyi ucuyor gercekten. Yazik 18
    • Boşuna diyen materyal 12 Mart 2022, Cumartesi 18:18:53 Kabin kazandırdığı oranda maaş alıyor, işine bak. 10
    • Ya size ne 12 Mart 2022, Cumartesi 18:21:14 Kabinin maaşındansize ne ! aynı tipler elinde tel. sürekli yazıp çiziyor. Kabin ekipleri çalışıyor kardeşim siz goy goycular kahvehane ağzıyla burda yorum gönderirken. O yüzden üstünüze vazife olmayan işlere karışmayın. Alma sorumluluk zorla mı aldırdılar? Sen savaş pilotu falan mısın yoksa komedyen misin? 12
    • Hakikaten 13 Mart 2022, Pazar 03:25:17 Sorumlu kaptan ortalama 120000TL kazanıyor ve bunu beğenmiyor mu!Yuh … 11
    • Maas 13 Mart 2022, Pazar 14:47:03 Kaptan maasi 12000 $ fo maasi 9000 $ olmali. Yani kaptan 175 000 tl fo 130 000 tl olmali. Gerisi zirvaliktir. 0
    • Boşuna diyen materyal’e 13 Mart 2022, Pazar 16:39:21 Pilotlar kazandırmıyor mu peki? Uçağı da kabin memurları götürüyor herhalde :) 3
    • Bana kalmadı 14 Mart 2022, Pazartesi 16:56:22 Ben benim mesleğim karşılığı aldığım tutara laf edene konuşuyorum, sen de kendin için konuş, bana kalmadı başkasının maaşının yorumunu yapmak. 0
  • Km 11 Mart 2022, Cuma 15:32:03 Böyle kıyaslamalar yapıyorsunuz ya iyi olmuş diyesim geliyor haklı olduğunuz halde... Sen "ehliyetinin" kurs parasını ödüyorsun, kabin memuru maaşının altına düşüyorsa bile bize ne? Sonuçta baz maaşın kabin memurundan az değil. Kendi borcun. Ben de özel kursa gidiyorum onun parasını kesip değerlendirelim maaşımızı o zaman. Rezilsiniz serdar bey bıktırdı kabin düşmanı yazılarınız. İğne ucu kadar hakkım geçmişse haram olsun size 39
    • Tren 11 Mart 2022, Cuma 17:52:03 Kim ne derse desin Serdar Bey sen dogrulari yaz seni kovan 9 koyun bu koyluleri olsa bile 10. koy her zaman olacak. Ulkemizde ayaklarin bas, baslarin ayak yerine konulmasindan gina geldi artik. 9
    • pilot 11 Mart 2022, Cuma 18:56:07 cok zavallıca bi yorum. “ehliyet” yazınca aklınca aşağıladığını sanıyorsan bu durumda sen ne is yapıyorsun onu bi düşün. ayıp senin gibilere .. 7
    • Km’ye 12 Mart 2022, Cumartesi 00:58:27 Serdar bey sonuna kadar haklı. Senin ne hakkın üzerimize geçecekmiş, kabin memurlarının fo düşmanlığı bizi bıktırdı artık 18
    • Satışş 12 Mart 2022, Cumartesi 01:00:22 Kabin havasen’e geçmeyerek havaiş’te kalarak resmen pilotları satmıştır. Konu kapanmıştır. 13
    • Dün 12 Mart 2022, Cumartesi 08:41:47 Dün uçakta çay kahve dağıtan bugün gelmiç pilotlara laf söylüyor. Klavye arkasından. 19
    • Tespit 12 Mart 2022, Cumartesi 14:32:07 Şu yazının altına yazılan yorumların hepsini aynı kişinin yazdığından eminim ama ispatliayamam. Yazım tarzı,dilbilgisi noktalama,büyük küçük başlangıçlar vs hep aynı. İssizsiniz oğlum işsiz 3
    • Dün diyene 12 Mart 2022, Cumartesi 18:26:48 Hayırdır ya sen üstün kişilik misin,orta doğu zekalı vasıfsız ? Uçakta çay dağıtanın hakedene cevabını verememe gibi bir yasağı mı var, sen izin aldın mı konuşurken efendilerinden ,önce bir cürmünü kanıtla sonra izin verilirse konuşursun! Bu ülkenin geriye gitmesine neden olan kafalardan akıl alacaktık bir de , bak sen! Sınıf ayırımı yapacak kendi çapında aklı olmayan köle. 4
    • lol 12 Mart 2022, Cumartesi 18:27:34 Ayaklar baş mı demiş O, ne başı acaba? 0
    • Bir soru 13 Mart 2022, Pazar 14:47:30 Kabin aldigi egitimin borcunu neden odemiyor peki? 3
    • Akıl 13 Mart 2022, Pazar 14:48:23 Aklı sıra pilotlara hakaret etmiş kabinbeyinli seni :) 4
    • Ehliyeti olan 13 Mart 2022, Pazar 16:40:28 Bu ehliyeti olanlara senin hostes sevgilinin dibi düşüyor unutma dostum ;) 6
    • Km - yorum sahibi 16 Mart 2022, Çarşamba 16:08:50 Teknik olarak benzetme yaparak ehliyet dedim sadece. Amma aşağılık kompleksi olan varmış kokpitte de yaa. Sen koskoca pilot ol gel aşağılık kompleksine tutul... Şaka gibisiniz. Ayrıca sevgilim yok olsa da kabinden olmaz bir eve iki havacı fazla bana göre. Hadi şimdi V1... Rotate canım by 0
    • Km - yorum sahibi 16 Mart 2022, Çarşamba 16:22:56 Ayrıca hak konusunda da fo'lar her zamanki gibi üstüne alınmış, size değil serdar beye dedim onu. Ayrıca birinizin de dediği gibi size şoför desem kendime garson demiş olurum. Kaldı ki hayatımda mesleğe göre değerlendirmem insanları hiçbir zaman. Bize sevgili muhabbeti yapanla kokpite çay tükürük vs muhabbeti yapan bayağı insanları Allah karşı karşıya getirsin inşallah. Kendinizi eğitmeniz aşağılık kompleksinden kurtulup, hakkınızı hakkıyla alıp saygın mesleğinizin hakkını vermeniz dileğiyle... 0
  • Eskilerden 11 Mart 2022, Cuma 13:43:43 1- Sn. BOLAT neden icabettigi için personele ikramiye vermek istiyor, belli değil. 30.000 civarında personel. Kimin ne yaptığı belli değil. Çalışan ücretleri o,listeden sonra ülke genel ücretlerinin bir kaç katı. Mudur maaşı 30.000 TL, Başkan Maaşı 80.000 -100.000 TL. Civarında. Haftanin 3-4 gunu sozde evden calis. Sn POLAT bir gömü buldu galiba yada nasil olsa gidiciyiz benden sonrasi tufan anlayışı ile ne var ne yok bir siyasetçi hamasetiyle sağa sola dağıtmak. 2- CADET kökenli FO lar alacakları ucus egitimi için 140.000 EURO luk sozlesmlere kendileri imza attılar. CADET uygulaması havayollarinin tüm dünyada uçucu ihtiyaçlarını karşılamak için başvurdukları bir yol. Ama bizde her nedense sözleşme yükümlülüklerinin karsilanmasi FO ağır geliyor.Bu yükümlülükleri şirkete vede kamuya aktarmak için sızlanma.. Sokaktaki işsiz diğer Türk Gençleri kime ve neye ağlayacaklar... 22
    • Ustun zekaya 11 Mart 2022, Cuma 18:33:37 FO maasinin TL olacagi ve sozlesmedeki 140k euronun guncel kurdan kesilecegini kimse bize soylemedi. Sozlesme gunundeki kur uzerinden herkes hesap ettigi icin sorun var. 1
    • fo 11 Mart 2022, Cuma 19:00:50 laf cambazlıklarıyla o kadar boş konuşuyorsunuz ki. ya kardeşim ! siz algı yapın, biz inadına anlatacağız. benim borcum kanunda tanımlı “öngörülemeyen” oranda 6 katına çıktı ancak bu süreçte kimsenin maaşı altı katına çıkmadı. bu konuda thy yönetimi yüzde yuz haksız olduğunu bildiği için ayrılanların dava açmamasını temin etmeye ve orta yol bulmaya çalışıyor. neden biliyor musun cok zeki arkadaşım? aleyhine mahkeme kararı çıkmasın diye. peki hala şirkette olanlar neden dava açmıyor ? sirket kovar diye. bu mu sizin adaletten anladığınız? bu mu adamlığınız? gelip burda milleti yanıltıyorsunuz! yok memleketin insanları yoksulmuş bilmem ne ! sizin gibi insanlar yüzünden Türk halkı kendi yoksulluğunu degil başkalarının varlığını konuşur halde. yazıklar olsun sana ve senin gibilere!!! 1
    • Eski arkadasa 11 Mart 2022, Cuma 23:00:33 Dogru diyorsun dunyada ornekleri var Cadet programinin. Peki kendilerine vaad edilenle ellerine gecen arasinda bu kadar fark olan var mi? Sen futbolcu bonservisi bile TL'ye donerken havaciligi muaf tutacaksin bilerek binlerce kisinin hakkini yiyeceksin, ama TL maastan euro borc keseceksin. Bu TL maasin da alim gucunu korumayacaksin ama insanlar isyan edince disarida bir suru adam var bik bik. Ver bana 6k euro maas kes 1000 euro ben o zaman niye sizlanayim ki? Ben bu sozlesmeyi imzaladigimdaki maasin yarisindan azi elime geciyorsa tabi ki sikayet ederim. Herkes hakkini arayacak. Kabin kaldi havaiste aldi odulunu, kokpitin temsilcisi bile kalmadi sendikada oy yok nasilsa diye reva gorulenler ortada. Ulkedeki genel duruma gore ayarlanacaksa ucretler kokpitinki Sunexle Corendonla Pegasusla ayni yapilsin bizim kabulumuz. Peki kabindeki arkadaslarin maasi diger Turk sirketlerdeki gibi neredeyse yari seviyeye dusmesini kabul edecek mi? Bu arada asla boyle bir sey istemem zira yapilan operasyon ve hizmet turu cok farkli. Sadece biraz empati olsun diye yaziyorum.. 2
    • Peki 12 Mart 2022, Cumartesi 01:02:52 0
    • Kraldan çok kralcı 12 Mart 2022, Cumartesi 05:30:47 Olmak budur. Bürün dünya da cadet programı vardır, evet. Ama sözleşme Euro-Dolar , maaş Mısır poundu değildir. Hem 10 yıl çalışacaksın hem de para ödeyeceksinde denilmiyor. Yapı krediye girip, gebzede 2 hafta eğitim alan adam hem eğitimi ödeyip hem mecburi hizmet mi yapıyor ? Komiksiniz. 3
  • @TeHaYe6 11 Mart 2022, Cuma 13:08:47 Serdar Bey'in bu yazısını beğenmediğini ifade eden bazı yorum sahiplerinin çoğunluğunun kendilerine uzatılan Havucun dayanılmaz etkisinde oldukları anlaşılıyor. THY yönetimi öncelikle İlker Aycı döneminde şirkete ve Havaİş'e olan güvensizliği yeniden inşa etmelidir. Bunu da yapmak için Havuç sözü vermeden veya çalışanlar adına pazarlığa girmeden önce gasbedilen TİS haklarının geriye dönük ödenmesi, otoyol ve benzin ücretlerinin tam ödenmesi Havaİş ile yapılan iş birliğinin son bulması gerekiyor. Bunlar yapılmadan önce verilen sözlere nasıl inanacaksınız? Diğer bir konu Akademi mezunu F/O lardan kesiken her gün artan EUR bazındaki eğitim borcu kesintileri. İşte bu nedenle de bazı F/O lar bu kesinti sonrası Kabin memurundan daha az kazanıyor. Yen THY yönetimi bu haksız kazanç ve fırsatçılık anlamına gelen bu eğitim borç kesintisini Türk Lirasına sabitleyerek daha adil olmalıdır. İşte bütün bunlardan sonra SÖZ ve GÜVEN den bahsedebiliriz. 20
    • :) 11 Mart 2022, Cuma 14:36:26 Hayır akademi borcunu düşsen de kabin memurundan az alan f/o yok. Ama sizin bu kabin düşmanlığınız sürdükçe asla kabin sizinle hareket etmeyecektir 28
    • tk 11 11 Mart 2022, Cuma 19:03:14 zaten kabin beraber hareket etmiyor ki :) hiçbir zaman ds etmeyecek, kimsenin öyle bir beklentisi de yok. tek çare kanun değişikliğiyle pilot sendikası kurulması. kabin de kendi sendikasını kurar, medeni ülkelerde olduğu gibi her meslek grubu kendi basının çaresine bakar 0
    • Kabin nolur bizimle hareket et 12 Mart 2022, Cumartesi 07:30:12 Ama senegalde ki gibi ya da jakarta da ki gibi :) 15
  • İşçi 11 Mart 2022, Cuma 12:06:40 Kişisel beceriyi hangi üniversite veriyor..Adam 4 yıllık mezun ama 4 yıldır exel öğrenememiş.Taseron çocuklar zehir gibi ama Tk'lı olmadığı için adam yerine bile konmuyor.Serdar bey diploma önemli ama ne cevherler var bu şirkette.Sırf dayısı yok diye 3 kuruş maaş verilen cevherler.. 2
    • Taşeron çocuklara 12 Mart 2022, Cumartesi 01:04:35 Ellernden alan mı var onlar da sınavlara girip hazırlansınlar. Zaten olumuş olsalar taşeron olmazlardı. Yan gel yat sonra bizde cevher var de, olduu 4
  • Çavareş 11 Mart 2022, Cuma 11:41:26 Ben sarı sendika olarak bana yatan cukkaya bakarım. Pilotlar için hiçbir şey yapmadık ama hâlâ 3500 kaptan üyemiz var, 1000 kişiye yakın da dayama aidatı ödeyen var. Birlik olup 1 dakikada benden istifa edip dayama aidatı ödememeleri halinde ne yaparız bilmem. Yapabilirler mi?? 1
  • Bir Km 11 Mart 2022, Cuma 03:53:36 Serdar Bey genelde, bana göre, burada en güzel yazıları siz yazıyorsunuz, severek okuyorum ama maalesef bu yazınız hiç ama hiç olmamış. Burayı okuyan birçok insan var, gerçekten soruyorum: Kabin memurundan az maaş alan FO var mı ve buna inanıyor musunuz? Yani sizler gibi bilinçli insanların, bir meslek grubuna destek olacağım diye bir başka meslek grubuna gizliden laf atma ortamı yaratmasını şaşkınlıkla okudum. Siz böyle yaparsanız bi başkası neler demez!! Akademi mezunu FO ların problemi döviz borcudur ki şahsen haklı olduklarını düşünüyorum. Bence de borçlar Türk Lirasına döndürülüp sabitlenmeli. Bunu direkt bu şekilde de söyleyebilirsiniz. Sanki şirket FO lara, kabinden daha az maaş yatırıyormuş gibi bir söylemde bulunmuşsunuz, gerçekten üzücü. FO ların derdi, eğitim borcu kesintisi ve bunun ısrarla döviz üzerinden hesaplanmasıdır. Bu konuda haklı talepleri vardır. Ancak burda kabinle hiçbir bağlantı yoktur. 19
    • PLT THY 11 Mart 2022, Cuma 09:52:03 EVET VAR HEMDE YÜZLERCE FO VAR, PURSERDAN AZ MAAŞ ALDIM. KIZ ARKADAŞIM PURSER . DEMEK Kİ THY ONA BENDEN DAHA ÇOK DEĞER VERİYOR. THY HOSTES ŞİRKETİDİR NOKTA.PİLOTLAR KAÇIN KURTULUN. BAKIN ACT VE PATRONU. 40
    • Kaslı F/O 11 Mart 2022, Cuma 09:55:00 Maalesef var cankuş. Purserlar bizden daha fazla maaş alıyor. 29
    • Yazık la 11 Mart 2022, Cuma 10:31:36 Demek sevgilin purser:) Yeni mezun fo'sun, seni emekliliği gelmiş purser abla mi kapattı:) yazık la 4
    • Evet Var 11 Mart 2022, Cuma 13:06:19 Yazar gayet de dogruyu soylemis, “o sizin borcunuz” safsatasini kesin, “zamaninda imza atmasaydiniz” safsatasini kesin. Ha eger bunu soyluysanjz delikanli gibi 2018 de sozlesmelerin tl ye donmesi gerektiginde ve THY nin bu konuda hukusuzlik yaptoginida soyleyin, diyemessiniz cunku siz iki yuzlusunuz. Bu sirkette P5 kabin memurundan az alabiliyor ve bunun sayisiz ornegi var. 21
    • Beğenmeyen 11 Mart 2022, Cuma 16:25:03 Thy olmasa pilot olamayacak adamcık, beğenmiyorsan git. Gidemiyorsan kapasiten yok demektir otur sus ve şartlarını bilerek ülke ekonomisinin geleceği belli iken imzaladığın sözleşmeyi öde. Beğenmiyorsan dışarıda binlerce kişi var senin yerine uçacak. Hiç kaliteliyiz muhabbeti de yapma hepiniz işiniz garanti diye atpl sınavlarından ucu ucuna geçecek kadar çalıştınız, uçuş okulları line’da öğrenirler diye hatalarınızı görmezden geldi, onlarca saat ekstra uçuş yazılarak lisansı alan onlarca arkadaşınız var. Beğenmiyorsan sana 140k bin euro vereyim fakat bir daha pilotluk yapmamak üzere lisansını yırtacaksın iş garantini de ben satın alacağım. Var mısın? Yoksun tabi. Sizin bu çığlıklarınızın sebebi eskisi gibi az emeğe çok para kazanamayıp maddi olarak da ülkenin kaymak tabakasında olmayışınız. Beğenmiyorsan 3 katı maaşa ortadoğu orada. Bas git, caz yapma burada. Yok öyle hem borcu ödemeyeyim, hem yüksek maaş alayım, hem az çalışayım. Bir sen zekisin. Dışarıdaki yeni pilotların neler çektiğinden habersiz şükürsüzler. Atın bunları artık. 20
    • Var 12 Mart 2022, Cumartesi 01:05:20 Evet km’den az alan dar gövde akademili pilotlar var bu şirkette. 7
    • Km’ye 12 Mart 2022, Cumartesi 01:07:43 Evet kabinciden az maaş alan fo olduğunu öğrendikten sonra kabinci geldi ve ‘beğenmiyorsan git’ dedi :)) hani kabinciden az maaş alan fo yoktu serdar bey’e o kadar laf söylediniz, şindi beğenmiyorsanız gidin diyorsunuz :)) 7
    • Beğenmeyen’e 12 Mart 2022, Cumartesi 01:08:57 Bana 140 000 euro’yu vaadettiğin gibi ver lisansı gözünün önünde yırtmayan senin gibi olsun. Anca laf yaparsınız siz kıskanç kabin memurları 7
    • Yazık la diyene 12 Mart 2022, Cumartesi 01:10:13 Adam kız arkadaşım purser demiş, sevgilim ya da eşim dememiş :) dolayısıyla ortada kapatma yok. hiçbir aklı başında olan kabinden biriyle evlenmiyor. 12
    • Yazık la diyeneye cevap :) 12 Mart 2022, Cumartesi 10:49:29 Sen normal arkadaşın olsa kız veya erkek ayrımı yaparmisin? Arkadaşım dersin. Kız arkadaşım ne demek? Köyden mi geldin 2
    • Değerlendirmeyi yazan Km 14 Mart 2022, Pazartesi 00:23:17 Buraya kimler yorum yapıyor bilmiyorum. Ben bir Km olarak yorum yaptım, kimseye de beğenmiyorsan çek git vs. gibi bir yorumum yok. Baştakiyle beraber bu 2. yorum oluyor. Çekip gidecek bir durum yok. First Officer arkadaşların en büyük derdi eğitim borçlarının sabitlenmemesidir. Zaten uçuş okullarına nazaran pahalıya verilen bir eğitim, ekstra olarak da kurların sabitlenmeyişi mağduriyeti arttırmaktadır. Lütfen boş beleş yorumlarla, insanları birbirine düşürme gayretine düşmeyin. Kabinin işi ayrı maaşı ayrı, kokpitin işi ayrı maaşı ayrı. Birbirinizi ötekileştirmekten ne keyif alıyorsunuz gerçekten anlamıyorum. Gün sonunda hepimiz aynı şirkete çalışıyoruz, bir yerde iş arkadaşıyız. İş arkadaşınızın bir problemi mevcut ise bu probleme parmak basmak zor olmamalı. Kötü niyetli insan kokpitte de kabinde de yerde de var yeterince. Onlardan biri olup olmamak da sizin tercihiniz, herkese saygılar ve sevgiler. 1
  • Maas karsilastiranlara 11 Mart 2022, Cuma 00:37:47 Hangi 20 yillik kidemli astsubay yeni mezun tegmenle ayni maasi aliyor bi soylesenize. Ya da hangi tecrubeli hemsire asistan doktorla ayni maasi? Yapilan is farkli, alinan risk farkli, egitim farkli. F/O lar isyan etmekte gayet hakli cunku bu maas skalasiyla, pas bilet siralamasiyla uvey evlat muamelesi goruyorlar sirketten. Duzelecek elbet... 23
    • Cahil 11 Mart 2022, Cuma 08:14:17 Yine boş konuşmuş bir emekli albay, 20 yıllık Astsubay Teğmen’den fazla maaş alıyor zaten. Yapacağın kıyaslamaya….. Yapılan iş alınan risk verilen eğitim vs. vs. Haklısın ama örneklemi doğru seçememişsin paşam. Az daha okusan sende olurdun paşa 19
    • burasi 11 Mart 2022, Cuma 15:19:14 silahli kuvvetler degil,biz de asker degiliz! 10
    • Hay aldığın riske 11 Mart 2022, Cuma 16:41:02 Alma kardeşim risk alıcam ben çok para kazanayım diye mi şirkete girdin? Hemşire doktor, astsubay teğmen vs saçma sapan alakasız meslek gruplarıyla benzeştirmeler yaratmaya çalışmayın, işter çalış ister çalışma kimse sizin bitmeyen bıdı bıdınızı çekmek içinde çalışmıyor. Milletin gündemi siz değilsiniz, bir düşün bizim yakamızdan! 17
    • İlginç 12 Mart 2022, Cumartesi 01:11:39 20-25 yaş arasında lise mezunu ya da kıytırık bir 4 yıllık mezun yeni yetme bir kabin memuru 20 yıllık doktordan fazla maaş alıyor bu ülkede 11
    • Hmmm 2 senelik sertifika 12 Mart 2022, Cumartesi 18:29:57 İle uçan için saygı duruşu gerekiyordu da biz bilemedik. Pardon! 6
  • pursercan 10 Mart 2022, Perşembe 23:55:50 en kıdemli kabin amiri maaşı en yeni fo maaşından çok daha az. hep böyle oldu. böyle de olacak. yeter artık şu ağlaklığınız. 33
    • 777fo 11 Mart 2022, Cuma 09:59:54 Boş konuşuyorsun be purserim. Ağlaklik vb burada yazmayacaksın eğer rahatsız oluyorsan uçuşta ilgili kişinin yüzüne söyleyeceksin. Bu arada eğitim borcundan dolayı sürekli dert yananlardan da bıktım ben de bir akademili olarak o da ayrı konu. Ama burada yakışıksız sözlere gerek yok. 13
    • 77fo 11 Mart 2022, Cuma 16:43:33 Asıl sen rahatsızsan kalk git benim maaşım az arttırın, purserdan şu kadar kat fazla olsun istiyorum diyeceksin ve burda sızlanmayacaksın. Uçakta falan ne konuşucaz bu konuda dert senin dermanı bende değil. Ağlaksınız gayet net, burda ağlıyorsunuz cevabı da burda alıyorsunuz. 4
    • Pursercan’a 12 Mart 2022, Cumartesi 01:12:06 Yalancıyı galley’in üzerinde ….. 9
    • Cvp 12 Mart 2022, Cumartesi 01:12:44 Hadi ağlak olduğumuzu uçuşta yüzümüze de söyle purser, yer mi 9
    • Cvp a 12 Mart 2022, Cumartesi 18:32:36 Ağla uçuşta da, konuşabiliyorsan Kaptan'ın yanında tabii. Ağla, benim maaşıma aynen burda konuştuğun gibi konuş, alırsın cevabını. Sen görev tanımı dışında hiçbir kişisel konuşmada benim üstüm değilsin, öyle sanıyorsan ne içiyorsan bırak yaramıyor sana. 3
  • Km 10 Mart 2022, Perşembe 23:40:13 Yazar bey öyle bir şey yazmışsınız ki..fo km den düşük alıyor.. alıyorsa bile purserdan düşük alıyor.sanki bütün km ler fo dan yüksek alıyor gibi saçma sapan bir kiyaslama yapmissiniz..ayrıca düşük almasının nedeni eğitim borcu..ben böyle bir yazı görmedim..yazik 18
    • Yazar 12 Mart 2022, Cumartesi 01:13:23 Yazar doğru söylemiş sen kafana göre yorumlamışsın 6
    • Km’ye 12 Mart 2022, Cumartesi 01:14:56 İlla senin anlayacağın ilkokul düzeyinde mi yazsaydı serdar bey? Yazıyı anlayana sor öğren sen de anafikir neymiş diye 10
  • Yazar'a 10 Mart 2022, Perşembe 22:56:14 Sn.yazar dikkat ediyorum, yazılarınız sürekli pilotların maaşlari hakları vb konuları ile alakalı. Bu yazınızda son zamanlarda yorumlarda yazılan bazi fo'larin km'larinin maaşından az maaş aldığını da yazmanızla bu yorumları yazanlara çanak tutmuş ve şirket içinde nefreti körükleyebilecek yalan yanlış yorum yapan troller gibi bir çizgide olduğunuzu gostermissiniz. Bir fo'nun pilot olarak bir kabın memurundan az maaş alması mevzu bahis olamaz. Thy'de hakettigi parayı almaması gerçektir. Eğitim kesintisi sonrası ki bu bile imkansız ama velev ki öyle olsun, kıdemli bir purser'dan az para alması söz konusu ise bu onun purserdan az maaş aldığını değil, eğitim kesintisi sonrası daha az para aldığını gösterir.Ucretsiz aldığı eğitimin ücretini son derece adaletsiz bir şekilde ödüyor bu kardeşlerimiz. Yani maaşının daha az olduğu kötü niyetli ve belli bir amaç taşıyan bir söylemdir. Yorum almak ve kendinizi daha popüler yapmak için kaleme aldığıniz bu yazınızı kınıyorum. Yalan yanlış söylemlerle size inanan insanlar olabileceği için iş barisimizi bozuyorsunuz. Ne olacak kabin memurları daha az maaş alınca mutlu mu olacak bu insanlar? Klasik geri kalmış Ortadoğu ülkeleri gibi insanların haklarını aramak yerine başkalarının kendinden daha kötü durumda olmasını dilemesini mi istiyorsunuz? Yoksa bu yazıları birileri size kasti mi yazdiriyor? Saygılar 15
    • Neden olmasın 12 Mart 2022, Cumartesi 01:14:14 Şirketin bir numaralı problemi pilot maaşları. Pilotlar başvuruyor ve ayrılıyor. Tabi ki yazarın gündemi pilot maaşı olacak den yo 9
    • Ne diyorsun sen 12 Mart 2022, Cumartesi 01:16:13 Adam km’ler düşük maaş alsın dememiş pilotların km’den düşük maaş alması kötüdür demiş doğru da söylemiş 6
    • Neden olmasin'a 12 Mart 2022, Cumartesi 14:59:59 Şirketin en büyük probleminin pilot maaşları olduğuna mi inandirdilar seni gerçekten? Bu zekayla Yaşadığına dua et sen! Ço mar 3
  • Normal 10 Mart 2022, Perşembe 21:41:13 Bence ilanda lise mezuniyeti aranması, üniversitelerde kabin hizmetleri diye bir bölümün bulunması kadar ilginç değil, çoğu da özel üniversite. 3 ayda eğitimi verilebilen bir meslekten bahsediyoruz. Pilotaj bölümleri de aynı, yok uçuş parası, yok yıllık ücret. Adamın sınav sıralaması 300-400 binlerde, barajı zor geçmiş, ailesi binlerce euro yatırım yapıp eğitim aldırıyor. Artık bu bakkaldan bozma üniversitelerin kafasına göre bölüm açması engellenmeli. Yoksa sonuç böyle hüsran oluyor... 0
    • 3 ay 11 Mart 2022, Cuma 16:51:52 3 ayda eğitimi verilipte kimse çırakken usta olmuyor, ne boş saçma sapan bir fikir. Her konuda çok biliyorsunuz, her konuda fikriniz var, benim maaşım kaptanın maaşıyla niye kıyaslanıyor? Ben başka bir iş yapıyorum. Ne kadar eğitildiğim ne zaman kıdemli olduğum vs nin takdiri şirkete ait dışardan ne çok boş konuşuyorsunuz. Sivil havacının olayı yolcu taşımak, yolcu ile "havada" muhattap olan kabin ekipleri, amaç ortak görevler farklı. Bir salın ya benim görevim beni bağlar her boş kafadan uçak gürültüsünden daha rahatsız edici sesler çıkıyor. Sizin sözleriniz kimsenin maaşını da şirket için değerini de değiştirmiyor,değiştiremez. Başkasının borcu da kimsenin derdi değil!Ailesinin kararları da kimseyi ilgilendirmez. 2
  • Kim inek Kim düve oluyor şimdi 10 Mart 2022, Perşembe 21:33:43 Tam anlayamadım 4
  • Degersiz 10 Mart 2022, Perşembe 20:43:49 Kabin dusmani kokpit yanlisi bir kose yazari tafarindan insanlari birbirine düşürmek, yorum alıp sayfanın görünürlüğünü artırmak icin yazılmış bir yazı daha... 49
  • BIRAZ ZAMAN VE SABIR 10 Mart 2022, Perşembe 19:54:09 Sahsen KM olarak ben Sayın Ahmet Bolat başkanımıza güveniniyorum. Bu sirketi daha iyi yerlere getirecegine inanıyorum. Calışanların hakkınkda fazlasıyla alacaktır sadece biraz zaman ve sabır. Emniyetli ucuşlar dilerim 14
  • Pursercik 10 Mart 2022, Perşembe 19:28:23 17 yıllık calisanim,akedemi kesintili ise yeni baslayan fo benden fazla maaş alıyor.hemde Baha fazla. Aksini kanitlayin bir yıl bedavaya uçarım. 41
    • Ya siz iyi misiniz? 10 Mart 2022, Perşembe 22:12:05 Kardeşim tabii ki de senden fazla alıcak siz gerçekten kendinizi ne zannedyorsunuz ya ? O küçümsediğin!!!! insan o uçağı uçuruyor.Bilmem farkında mısın ? Pursermış...Vay anasını ya. 17
    • nacizane 11 Mart 2022, Cuma 02:19:08 bir soru sormak istiyorum, dediğinizi doğru kabul edecek olursak bu şekilde olması sizce normal mi yoksa siz 17 yıllık çalışan olduğunuzu belirtirken aslında hakkınızın yendiğini mi düşünüyorsunuz? size ve yaptığınız işe kesinlikle saygım var bunu da belirteyim merak ettiğim için soruyorum. 0
    • Siz iyi misiniz diyen 11 Mart 2022, Cuma 16:55:19 Bence sen iyi misin bir düşün? Hala da benden fazla alıyor olmasına rağmen ağlamalarına gönderme yapılmış. Gelmiş sen kimsin O uçağı uçuruyor diyorsun...birisi illaki uçuracak o uçağı, uçağı uçuruyor diye şirketi üzerine yapacak değiller. Hava aracı, yer aracı farkı ne? Asıl kimsin diye birine sorarken bir düşünmek lazım pardon sen kimsin esas? 6
    • Pursera 12 Mart 2022, Cumartesi 01:17:56 Sen kimsin yaa, ederin ne 8
    • Yerlerde 12 Mart 2022, Cumartesi 18:39:12 Ederin nedir diyen, kalite yerlerde...euro tavan yapıcak bak geliyor gelmekte olan, pilot olup sınıf atlayacağını falan mı sanmıştın, öyle olmuyor malesef. O baya eskidendi! Sınavları sınav gibi yapsınlarda kim kalıyor kim geçiyor, kim liyakatlı kim değil görürüz. Bu muhabbetler nedir böyle adamın yazarak bile kendini ifade edebilecek kapasitesi yok, bırak konuşmayı... 0
  • Taşeron 10 Mart 2022, Perşembe 18:13:16 7 yıldır taşeron olarak çalışıyorum ve asıl iş yapıyorum. Şimdi yeni gelen arkadaşlara işi öğreticez ve eğiticez. Sonra onlar bizden 2 kat fazla maaş alıcaklar çünki onlar üniversite mezunu bizim kabahatimiz lise mezunu olmak ve yaşımızın tutmaması. Tecrübemizin hiçbir değeri yok. Keşke iş alımlarında bizde düşünülsek. 4
  • Yanlis yonlendirme 10 Mart 2022, Perşembe 17:45:33 Insanlari kandirmayin!Thy de hicbir kabin memuru,hicbir fo dan daha dusuk ucret ALMIYOR!!!Belki en kidemli purser lar,orta kidemli fo maasina denk gelebilir!O kadar 39
    • ? 10 Mart 2022, Perşembe 19:19:51 Kıdemli purser dahi dar gövde f/o’dan düşük alıyor. Bu yalanı herkes yaymaya çalışıp kabin düşmanlığımyapıyor 17
    • Kurdugun 10 Mart 2022, Perşembe 20:42:17 cumleyi bir daha oku. 0
    • Ironi 10 Mart 2022, Perşembe 21:43:34 Yapilmis,atlamayin 0
    • Tt 12 Mart 2022, Cumartesi 01:18:31 Purserlar dar gövde p5’lerden gazla maaş alıyor. Gördük, doğru 4
  • FrozenAtpl 10 Mart 2022, Perşembe 16:06:57 35-40 yaş aralığı pilotaj için geç değildir aksine insanın en verimli çağlarıdır. Youtube'da 45 yaşında farklı bir işten gelen İngiliz pilotun Jet2 kariyeri videosunda da bunu şirket açıkça ortaya koyuyor. 1000-1500 kişi civarındaki Cpl'li tipsiz pilotların kolayca eritebileceğini 2019'daki en son alımlarda görmüştük. Corendon Europe alımlarında hiç yaş ile ilgili bir sınır yok. Türk olup Easa Lisanslı pilotlar çalışma ve oturum iznini halledebilirse bir şekilde aslında problemde kalmayacak. Herkese bol şans! 24
    • Ik 10 Mart 2022, Perşembe 16:46:30 Ne deneyiminden bahsediyorsunuz ibrahim han hunkar ancak deneyimli personelini isinden atar şefin mdr talimatıyla üstüne üstlük ikale imzalatmaya çalışır Allah belanı versin hünkar tez zamanda inşallah 2
    • Iyi güzel de 10 Mart 2022, Perşembe 20:12:16 2018 ve 2019 da şirketlerin akademileri bu kadar tıka basa pilot adayıyla dolu değildi. THY de bunu görüp çılgınlar gibi pilot adayı aldı. Yanılmıyorsam 700e yakın pilot altyapıda yetişiyor zaten. Dışarıda lisans alayım işim garanti dönemi geçti artık. Uzun soluklu bir döneme girdi dışarıdakiler. Bu kadar adam varken kriterler de ona göre olacaktır. Misal yaş artık 45 olmaz 30 olur. Kiminin yaşı geçecek, kimisi başka işe yönelecek. Şu dönemde paranla lisans almak akıl karı değil 0
  • ? 10 Mart 2022, Perşembe 15:13:53 Kabin memurundan düşük maaş alan f/o iddianızı ispatlamanızı bekliyorum. Çünkü böyle bir şey yok alenen kabin düşmanlığı körüklüyorsunuz. 53
    • Objektif 11 Mart 2022, Cuma 16:04:00 İşi bilen böyle bir platformda yazan birisi olarak yanlış yada yanlı yazdığınızı düşünüyorum;lütfen tekrar araştırın bilmiyorsanız öğrenin, biliyorsanız doğruyu yazın fo'ların maaşları eğitim ücreti kesildiğinde purserlerden bir miktar düşük olabilir kesintisiz ücretleri değil eee sonuçta kendi hür iradeleriyle pilot olmak istemişlerdir her işin bir zorluğu var maaşlarının kabinle kıyaslanması ayrıca saçma borç için kesilen ücretleri bile memur maaşından fazla boş bir yazı olmuş yangına körükle gitmeyin lütfen kaldık sizin yazılarınız çok beğenip okurum bu yazı gerçekten saçma sapan ve sapla şamanın karıştığı bir yazı olmuş 3
  • Serdar Bey 10 Mart 2022, Perşembe 14:48:03 Yazınızda düve değil inek lazım Anlamı da bize hazır olan lazım hazır olacak değil demişsiniz. Son 1 yılda 250 saat uçuş tecrübesi olan aktif uçucular zaten hazır olanlar, ara vermiş olanlar değil. Şirket çok büyük ihtimal ara verenlerden simulatorde başarılı olup aldıklarını tecrübesiz gibi kabul edip ona göre bir eğitim planlayacaktır. O yüzden muhtemelen acil ihtiyacı olduğu ve şirkete düve değil inek lazım olduğu için havuzdan çekerken önce aktif uçucuları çekecek, Onur ve Atlas pilotları da işe alım için sıra bekleyecektir. Umarım çok başvuru olmaz da sıra gelir bir an önce. Ama ikinci pilotlar kaptanlara göre daha şanssız bu konuda, çünkü Pegasusa küsmüş bir sürü aktif ikinci pilot hevesle THYye başvuruyor. 3
  • Fatih 10 Mart 2022, Perşembe 14:09:25 Üniversitelerden daha kaliteli liseler var. üniversite mezunlarından daha kaliteli lise mezunları var. Kabin memuru olmak için eğitim almaya gerek yok. İnsan kalitesi önemli. 29
    • KA 10 Mart 2022, Perşembe 14:54:59 Ne ilgisi var? Lise üniversiteye hazırlar, üniversitenin asıl amacı yetkinlikle beraber hayata hazırlamaktır. İletişim becerisi, görgü, konuşma, adap ailede başlar okulda pekişir. Robert koleji veya Galatasaray Lisesi mi mesala üniversiteden daha iyi eğitim veren liseler var dediğin ? Yoksa imam hatip mi?! Lise mezunu ile üni mezunun çalışması arasında çok fark var kusura bakma, dünya bilmiyor sen biliyorsun! İlk okul mezunu alalım o zaman ne diye okuyor insanlar? Nasılsa logaritma sorusu çözmeyecek uçakta veya kabinin iç açılarını hesaplamayacak?! Tamamen torpile yol açmak için lise mezunu kriteri var. Ne kadar zor şu dönemde üni okumak? Baraj yok, puan şartı yok zaten düştükçe düştü..Adam okul okuma zahmetine girmeyecek kadar tembel ama bu adamdan performans mı bekleyeceksin, komik! 2
    • THY zombi 10 Mart 2022, Perşembe 15:33:22 Sen nasıl bir hastasın sana değilde etrafındakilere acıyorum seninle aynı havayı soludukları için 3
    • Alper 10 Mart 2022, Perşembe 20:48:42 Ka üniversitelerin mevcut durumunu çok iyi özetlemiş. 0
    • zombi 10 Mart 2022, Perşembe 20:55:05 %25 burslu uzaktan üniversite bitirenlere öncelik verilsin. 1
  • Havais’e 10 Mart 2022, Perşembe 13:30:15 Havais’e, yani vasifsiz ve pilot dusmani bir sendikaya ayda 500 tl kesilecek yeni koleler geliyor desenize 0
    • Ben ciktim 10 Mart 2022, Perşembe 14:00:42 Sende cik 0
  • Bence 10 Mart 2022, Perşembe 13:29:08 Type egitimi olmayan pilot almak yerine type egitimli pilot tercih ederdim, sonucta atlas onur gibi sirketlerin pilotlari acikta. Sifirdan type’siz bir pilota havacilik ve sirket kulturunu asilamak da kolay is degil 12
    • Sen 10 Mart 2022, Perşembe 14:16:37 ilanlari okudun mu acaba? 1
  • km 10 Mart 2022, Perşembe 13:02:10 yalan söylüyor çünkü bilmiyor mu neyin ne olduğunu!!!! 5
  • FrozenAtpl 10 Mart 2022, Perşembe 12:36:31 Aslında havacılıkta birçok problem var ancak malesef çoğu çözümsüz. Batan firmalar yüzünden yıllardır işsiz olan pilotların son kararda da olsa iş bulabilmeye aday olması sevindirici. Ancak bunun dışında eğitimleri bitmiş fakat yaştan dolayı mağdur olacak birçok cpl lisanslı tipsiz ve tecrübesiz line adayı var. Avrupa'da ve Amerika'da hızlı bir ivmelenme ile Covid öncesi rakamlara dönülmeye başlandı. Hiçbir yaş sınırı olmadan tip ve tecrübesi olmayan adaylar mülakatlara ve eğitimlere çağırılmaya başlandı. Bizde ise Easa'dan aldığımız lisanslar artık dönüştürülemiyor, ancak resmi olarak lisansını çeviremediğimiz Easa'da olan UPRT eğitimi geldi. Katar ve Dubai gibi ülkelere iş için gidiş artarsa bakalım şirketlerimizin bu yaz operasyonları ne olacak? Bunun dışında SHGM 2021 Sektör raporunu da merakla bekliyoruz, bu sayfalarda yazıldığı gibi binlerce cpl lisanslı mı olmuş yoksa hepsi abartı mı hep beraber göreceğiz. Herkese bol şans! 2
    • Abartı 10 Mart 2022, Perşembe 13:06:08 3000-4000 civarı işsiz pilot olduğu çok abartı taş çatlasa 1500 vardır hadi 2000 olsun 12
    • Rapor 10 Mart 2022, Perşembe 13:40:56 SHGM rakamları zaten açıklandı. Sadece geçen yıldan bu yıla CPL alan insan sayısı 1100 ve bu insanların tamamı işsiz pilot rakamlarına eklendi (önceki yıllardan da bekleyen en az 2500 kişi var). Binlerce işsiz yok diye gezenlere duyurulur. İnsanlara yalan konuşmanın anlamı yok. Sadece geçen yıl lisans alan 1100 kişinin bile iş bulabilmesi için 100 uçak gerekiyor. Son 1 yılda sıfırdan Pegasus büyüklüğünde bir firma kuruldu da haberimiz mi yok? Üniversitelerde erken aşamalarda pilotaj okuyan ya da uçuş okullarına parayı peşin vermemiş arkadaşlar, boşuna okumayın, alternatif bir mesleğe yönelin. Bu sayılarla Türkiye’de pilot olarak iş bulmak hayal. Türk pilotlar yurtdışına falan da gitmiyor, sadece blöf yapıyorlar.. Oradan bir ihtiyaç doğmayacak. 2018 de bile gidenler yabancılardı. Toplamda giden Türk pilot sayısı 300 bile değildi. 2018 gibi bir yılın tekrar gelmeyeceği de ortada. Maaşlar da artık bu işe yatırdığınız paraya değecek seviyelerde değil. Type rating ile birlikte ödeyeceğiniz 110-120 bin euro gibi paralarla gidin yurtdışına yerleşin. En kötü işte bile burada fo’lara berilen 2000 euro maaşın birkaç katını kazanırsınız. Ülke her anlamda bitti. 6
  • Kabin icin 10 Mart 2022, Perşembe 12:33:44 Çok kötü, regulasyonlar sıklaştırılmalı 2
  • Tipsiz f/o 10 Mart 2022, Perşembe 12:24:38 500 saat tecrübeli fo ilanı açıldığına göre yaz doğru ihtiyaç iyice artacak . Tipsiz tecrübesiz fo için de 2023 baharda ilan açılır mı 5
    • Öncelik 10 Mart 2022, Perşembe 13:44:39 Hiçbir büyük firma 2025 kışından önce tecrübesiz fo almayı planlamıyor çünkü ellerinde bu ihtiyacı giderebilecekleri 1100 tane cadet var. Sonrasında da yaşımız falan geçer. O lisansları duvara asacağız dostum. Bizim adımıza çok üzücü. 4
    • Tecrübesiz fo 10 Mart 2022, Perşembe 14:25:44 Firmalar bu ihtiyacı cadetlerle karşılamak istese dışardan 500 saatli ilan da açmazlardı 500 saatin doldurulması için max 6 ay yeterli iken üstelik , elbet dışardan da alım olacak 3
    • Tecrübesiz fo 10 Mart 2022, Perşembe 14:25:44 Firmalar bu ihtiyacı cadetlerle karşılamak istese dışardan 500 saatli ilan da açmazlardı 500 saatin doldurulması için max 6 ay yeterli iken üstelik , elbet dışardan da alım olacak 4
    • Ahaha 10 Mart 2022, Perşembe 14:55:14 500 saat line tecrübeli pilot ile cadetler aynı mı kardeşim? Sizi kim pilot yaptı acaba… 2
  • Hocam yanliş biliyorsun 10 Mart 2022, Perşembe 11:57:06 Art niyet aramak istemiyorum ama eğitim borcu olan bir akademli FO bile 20 yillik amir/memur'dan fazla alamaz mümkün değil.ya yanliş bilgilendiriliyorsun ya da...art niyet aramak istemiyorum. 20
    • noname 10 Mart 2022, Perşembe 13:23:36 Arkadaş senin cümlende bir mantık hatası yok mu? Yazar diyorki "Kabin memurunden düşük alan first officer var bu şirkette" sen de gidip yazarı desteklemişsin zaten. Eger niyetin yazarın bu ifadesine karşı çıkmaksa, akademi borçlu P5 , purser dan az alır. Hesap etmek de zor degil, Hava işin we sitesindeki TIS de kamuya açık bir şekilde belli. Akademili FO dan 1166€ düştügünde sonuca ulaşırsın. Hatta maaşın %25 ine sınırlasalar bile kıdemli purserdan az alma ihtimali çok yüksek, tamamiyle hesap işi. This is not personal this is just maths. 1
    • Yanlis biliyorsun diyene 10 Mart 2022, Perşembe 15:07:00 Ifade edememis olsaniz da kastettiginize cevap vereyim. Purser borc kesintisi olan F/O ile ayni maasi aliyor su an. Ama neden purser hakettigini aliyor da F/O alamiyor ona bakmamiz lazim kabin/kokpit kavgasini birakip. 4
    • Borç kesintisinden 11 Mart 2022, Cuma 23:02:47 bize ne? Senin cebine girememesi maaşının o olmadığı anlamına gelmez!!! Şaka gibi bu insanları niye aldınız şirkete mantığa bak! 4
  • önemli 10 Mart 2022, Perşembe 11:54:10 Önemli sorun bence halen yabancı pilotların çalıştırılıyor olması,Bu durum niye görülmek istenmiyor.Onlarca pilotumuza imkan sağlamak varken,en küçük bir adım dahi atılmaması inanılmaz. 10
  • Vizyon Meselesi 10 Mart 2022, Perşembe 11:34:32 Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri bölümünün bu ülkede para kazanmak için kurulduğunu ne zaman idra ediceksiniz Sayın Yazar, bu mesleği yapmak için sadece iyi derecede dil bilmek yeterli vizyonunuzu geliştirin lütfen 15
    • İngilazca 10 Mart 2022, Perşembe 11:36:55 Yazara kılçık atacağına çevrendeki İngilizce yoksunlarına bak güzel kardeşim. 4
    • Liseli 10 Mart 2022, Perşembe 11:38:00 Konuştu lise mezunu 5
  • Pilot 10 Mart 2022, Perşembe 11:22:34 Cok guzel yazi 5
  • Biraz öngörü 10 Mart 2022, Perşembe 11:12:12 Sen ihtiyacımız yok diye tüm tip eğitimlerini durdur, tip bekleyen yüzlerce akademi mezununu aylarca beklet sonra da pilot eksiğimiz var deyip ilan açıp pilot ara. Sorarım size mantık bunun neresinde 4
  • Akademi 10 Mart 2022, Perşembe 10:54:58 Tip bekleyen akademililere zahmet edip hala bilgilendirme maili atacaklar sozde. 4