Havayolu şirketlerimiz destek alamazsa, iflaslar kapıda - Pilot eğitimlerinde sıkıntı büyük!

    Çok beğenilenler

  • Eğitimdeki pilotlar 23 Kasım 2020, Pazartesi 04:18:54 Eğitimdekiler tam anlamıyla çöp. Yüksek maaş için ağızlarının suyu aka aka gelip 140000 euro’ya imza attılar. Özellikle kabinden kokpite geçmeye çalışan fırsatçı steward’lar tam anlamıyla gereksiz. Elinin chicken or pasta’sıyla pilot olmak istiyor 82
    • Big brother 23 Kasım 2020, Pazartesi 09:30:27 Sakin ol champ sağlam geliyoruz 53
    • Mr chicken a 24 Kasım 2020, Salı 11:44:19 Akademiye giremediği için dışardan kendi parasıyla pilotaj kasan ama bu şartlar altında önümüzdeki 5 sene daha elinde pilot lisansıyla çikın or pasta diyaceği için üzülen bir arkadaş daha hırsını akademililerden çıkartıyor asdafsd 11
    • Bi sakin 24 Kasım 2020, Salı 11:50:07 Big brother , adam boş yorum yazmış negatif iq sen de keko keko cevap veriyorsun hani rica ediyorum ikiniz de sektörden uzak durun bir de yavaş gel brother ım önce bir 14 solonu uç havacılıkta bu kadar özgüven sağlıklı değil , her şey kararında. Selamlar. 3
  • yürü.git 23 Kasım 2020, Pazartesi 17:05:29 Piyasda 3000 işsiz pilot var. Eğitimde ise cadetler ile birlikte 2000'e yakın Bu insanları işe alıp eritmek için THY büyüklüğünde bir filo ve frakans gerekiyor (THY'nin pilot sayısı 5 bin civarında). Kim bu kadar uçağı ve frekansı bulacak önümüzdeki 4-5 yılda da eldekileri işe alıp sonrasında da pilota ihtiyaç olacak. Bundan sonra lisansı olan 30-32 yaş altı (yaş sınırı da açılacak ilanlar ile yüksek ihtimalle 32-35 civarlarına düşer) torpili olan insanlar ancak iş bulur. Bu sektöre de çekirge gibi sadece para amacıyla istila eden tipler bitirdiler. Milletin parasını almak için yanıp tutuşan uçuş okullarının işine gelecek gerçek dışı haberler yapmayın şu platformda. 4
    • Kesinlikle katiliyorum 24 Kasım 2020, Salı 12:25:57 Bu,pilotlara umut aşılama isinden vazgecin!Gercekler hakikaten cok farkli ve aci!2024ten once kimse pilot ihtiyacindan bahsetmesin!Ayrica ,2019yilindaki kaymakli pilot ucretleri de daha uzunca sure gundeme gelmesi mumkun olmayan bir durum.LUTFEN INSANLARA GERCEKDISI UMUTLAR PAZARLAMAYIN 2
    • Kesinlikle katiliyorum 24 Kasım 2020, Salı 12:25:57 Bu,pilotlara umut aşılama isinden vazgecin!Gercekler hakikaten cok farkli ve aci!2024ten once kimse pilot ihtiyacindan bahsetmesin!Ayrica ,2019yilindaki kaymakli pilot ucretleri de daha uzunca sure gundeme gelmesi mumkun olmayan bir durum.LUTFEN INSANLARA GERCEKDISI UMUTLAR PAZARLAMAYIN 1
    • Atalim 24 Kasım 2020, Salı 14:48:18 Butun pilotlari atalim bu bosta gezen pilotlar en iyileri onlari alip 2999 tl ye calistiralim, asgari ucret herkese verilmeli 7
  • Tüm yorumlar

  • Pilot aşağı pilot yukarı 02 Ocak 2021, Cumartesi 12:26:01 Ne kadar çok pilot olmak isteyip olamamış tip varsa pilotlara laf sokma derdinde yorumlarda ve kendi köşe yazılarında,başka mesleklerde var arkadaşlar dünyada,pilotları dert ettiğiniz kadar başka şeylere zaman harcasanız belki yararlı bir şeyler yaparsınız. 0
  • Murat herdem 28 Kasım 2020, Cumartesi 04:53:28 Murat bey her haftaki yazınızda varsa yoksa pilotları konuşuyorsunuz havalimanında sadece pilot çalışmıyor birazda diğer birimler hakkında yazsanız iyi olur 0
  • cpt 26 Kasım 2020, Perşembe 08:18:48 isiniz gücünüz thy, sanki baska havayoulu yok 5
  • Taş 25 Kasım 2020, Çarşamba 13:17:42 Taş yerinde ağırdır. 0
  • doco 25 Kasım 2020, Çarşamba 13:13:35 adamlar sadece pilotlara endeksli yazıyorlar yazılarını. başkası çok para kazanınca bunlarında kalemleri onları yazıyor. tam bir züğürt bunlar. yaranma çabası. aman bir yerden bişey çıkarmı acaba gaylesi 1
  • öğren 25 Kasım 2020, Çarşamba 09:14:01 Bu tip konularda gelecek tahminlerini ICAO veya EU imzalı araştırmalardan takip ediniz, akp nin atanmış bürokratlarından ya da gazetecilerden değil.Bunlara inansak yerli uçak göklerde, filistin dost, ekomomi uçuyor, virüs bize uğramadı. Halbuki en çok içki en çok ensest Konyada. 1
  • Uzulmuyoruz. 25 Kasım 2020, Çarşamba 08:51:04 O gule oynaya mulakata gelen torpilli, rusvetli, cemaat baglantili karaktersizleri limon satarken gorsem acimam. Neler dondugune sahit olduk. DHMI SHGM TAV TGS bir yerden yakalmislar baglantiyi. 40.000 lira nakit ile pilotlugunuz garanti altindaydi. Isim bile verebilirim. Sorsan hepsi isci cocugu emegiyle geldi buralara. Bu ulkenin irzina haram helal bilmeyen hirsli isci cocuklari gecti zaten. Illaki namusuyla emegiyle gelenler vardir tamamen tenzih ediyorum onlara yapilan hakaret bize yapilmis sayilir cunku biz de namusumuzla mulakata giriyoruz, calisiyoruz, sinav oluyoruz. 2021 hepinizin sonu olsun insallah. 1
    • Bir gram uzulmem 29 Kasım 2020, Pazar 12:22:54 Raporlu ve internette caka satan manita arayan instagram sayfalarinda acik acik foto’lar paylasan sanki kendi parasiyla geziyormus izlenimi uyandirmaya calisan ilk sene girmesiyle x5’e yillarca yillik kredi cekip sonra aglasan kabin memurlarinin atilmasina bir gram uzulmeyiz 0
  • Havacılık 24 Kasım 2020, Salı 23:06:08 Havacılık sadece pilotlardan oluşan bir camia değildir. Bu işin teknisyeni, yer görevlisi, operasyonu, kabin görevlisi, ofis çalışanı var. Bunlarsız pilotlar uçakları nereye uçuracak? Artık bırakın ne olacak "sadece bu pilotların" hali ağlaklığını. Herkes zor durumda. 17
    • Kim 25 Kasım 2020, Çarşamba 14:21:43 Kim agliyor arkadasim durup dururken bize atmissin, defol git, bir dusun yakamizdan 1
    • Kargo 26 Kasım 2020, Perşembe 10:37:07 Sirket korona zamaninda kargo ucuyor genelde. Kargo ucaklarinda kabin memuru yok. Kabin memuru olmadan uculuyormus yani. 1 kg kargo 7$’a tasiniyor ve bu gelirle 13000 kabin memuru besleniyir. 2
  • IL 24 Kasım 2020, Salı 22:00:01 TC de bayrak taşıyıcı dışında Sunex ve PC küçülerek devam eder... gerisinin işi allaha kalmış durumda.. 5
  • Neymis efendim 24 Kasım 2020, Salı 21:57:45 İki sene icinde sektor eskiye donecekmis pilot ihtiyaci olacakmis haaa bak sen ayrica su an egitime baslamak cok mantikliymis niyemi e bu iki senede tamamlarsin egitimini sonra da hooop sag koltuk. Haa tabi ulkedeki diger issiz pilotlari dusunmezsen hali hazirdaki binlerce saat tecrubesi olup iflas eden havayolundan ayrilanlari dusunmezsen on numara mantik. Bunlarin hicbirini dusunmezsin egitim size pazarlanmaya calisilirken amma velakin egitim biter lisansi alirsin bi bakmissin on kisilik bi pilot alimina 4000 kisi basvurmus. Bu durum tamamen ulkenin durumu ile ilgili. Artik butun mesleklerde durum bu. Hersey umarim duzelir iyi gunler saglicakla. Be realist when both deciding and dreaming. 6
    • aytac 25 Kasım 2020, Çarşamba 10:02:06 Eskiye dondu zaten 1950lere kadar gitti havacilik 0
  • pilot 24 Kasım 2020, Salı 21:02:36 thy ve planlama :)) güzel bi ikili olurdu 2
  • He he 24 Kasım 2020, Salı 20:31:15 pandemi döneminde thy de kisiler çıkaracak diyordunuz tek kisi çıkarılmadi 9
  • Bırak 24 Kasım 2020, Salı 16:45:34 Bu haberciliği, git belki onur seni yönetici yapar!! 7
  • TEKNİK İFLAS 24 Kasım 2020, Salı 14:57:36 Aslında TTK'ya göre şirketlerimiz teknik iflas olmuşlardır. 3
  • ARFF 24 Kasım 2020, Salı 12:51:39 Biz görevimzin başındayız!! çok para kazanma ümitiyle pilot olacaz caka satacaz diye pilotluk kursuna gidenler düşünsün 37
    • Taş 25 Kasım 2020, Çarşamba 13:17:26 Taş yerinde ağırdır 0
  • CADETLER İPTAL 24 Kasım 2020, Salı 12:49:39 Ben bu iş uzarsa cadetleri iptal ederler. Hiç öyle pilot kıtlığı çekeceklerini de sanmayın. 4000 pilot hazırda işsiz bekliyor. Şu an pilot olmaya çalışanları gül bahçesi beklemiyor. 10
    • Bence de 24 Kasım 2020, Salı 16:20:01 Pilotluğun altın devri ,enaz 4-5yıl için kapanmıştır.Astronomik ücret devri ise ,pilot fazlası ki bu rakam şuan için uzunca bir süre (yeni gelenler ile)erimeyecek ,KAPANMIŞTIR. 7
  • km 24 Kasım 2020, Salı 11:46:51 ben maasimi istirem naparsaniz yapin 15
    • Al sana 24 Kasım 2020, Salı 22:51:04 3’un 1’i. Ucan garson 18
  • Cadetler 24 Kasım 2020, Salı 11:44:55 Cadetler selfie yapamıyomusunuz artık? Nooldu paşinyan, nooldu cadetler 29
    • 37 ci 24 Kasım 2020, Salı 21:03:45 haddini bil terbiyesiz herif, pasinyan ne alaka ?!!!! 13
    • 37 ci ye 25 Kasım 2020, Çarşamba 01:41:21 Nooldu zorunamı gitti asansör selfiesi pilotcuğu 1
    • Hahahahahahah 25 Kasım 2020, Çarşamba 14:10:36 Hahahahahah ay çok güldüm 1
  • Şirketlere 24 Kasım 2020, Salı 11:12:20 Yapılan en ufak bir yardım bile haram zıkkım olsun neyin yardımı neyin hibesi şirketler dolarları balyalarken sıkıntı yok şimdi mi yardım edecek devlet batsın bu ülke batsın bu devlet 65
    • Op 24 Kasım 2020, Salı 12:52:43 Sende amerika da pizza dilimi satmaya razi olmus pesimistlerdensin.. yolun acik olsun.. 12
    • Beddua 24 Kasım 2020, Salı 13:01:34 Ne bu ülke batar, ne bu bayrak iner. Ama sen mutsuzluğunda yok olup gideceksin.. 10
  • Rabbim 24 Kasım 2020, Salı 11:12:12 Rabbim be okur bana da ver, bana da rast getir, beni iyi insanlarin arasina koy, insanca yasayayim, Avrupada Kuzey ulkelerinde Kanadada, ABD de, ne olur tanrin sesimi duy, oralarda bana birbis nasip eyle bir vatandaslik ver yarabbim, vermininsan gibi yasama imkani bulayim tanrim 18
    • Op 24 Kasım 2020, Salı 12:55:00 Yolun acik olsun kardes.. otellerde wc temizle, sonra colugun cocugunla evde uyurken kundaklasinlar evini sirf turksun diye. Sonra o ulkelere hayranlik duy. Oksayan elin kiymetini bilmeyen, tekmeleyen ayagi opmeye baslamis.. 16
    • Ulku 24 Kasım 2020, Salı 12:59:58 “Ya sev ya terk et” demiştik sen terk etmeyi seçmişin.. tez zamanda defolur gidersin umarım.. 13
    • Türk 24 Kasım 2020, Salı 13:06:38 Avrupa meydanlarında sana bozuk para attıklarını hayal ediyorum. Ama sen yine mutlu olursun, efendine kulluk ettiğinden dolayı.. 13
    • Tanrı 24 Kasım 2020, Salı 20:47:51 Peki 0
    • Tipik 24 Kasım 2020, Salı 22:51:47 Ozenti ucan garsonun biri iste. Tk hostesleri cok dejenere 9
  • Fm Dubai. 24 Kasım 2020, Salı 08:50:07 Arkadaslar dusununuz. Lutfen birilerinin ekmegine yag surmek icin insanlarin hayalleriyle oynamayin artik. Gerci su ortamda ne hayal kaldi ne heyecan orasi ayri. Havacilik ile ilgili resmi aciklamalari takip ediniz. IATA, ICAO, WTO... Pandeminin basinda insanlara kisa sure icerisinde bitecek hayali pompalayanlar da ayni insanlar. Salginin 2 seneden uzun bir surec oldugunu havaciligin dunya sagligi icin bu donemde tehtid olarak algilanacagini soyledik. Malesef isin gercegi de bu. Hava tasimaciligi her ulke icin stratejik oneme sahip olsa da toplum sagligi daha onemlidir. Ekonomik durumun kotuye gidisi ve maliyet artisi arz-talep dengesini bozmustur. Sadece bu durum bile sirketlerin en az 2 sene kar etmesine engeldir. Seyahat yasaklari ise dogrudan zarar sebebidir. Surdurulebilirlik devlet destegi ile saglanamaz. Bkz: Lufthansa. 2 sene kar etmeyen, zarar eden bir isletme kuculmeden nasil ayakta kalabilir? Olusan istihdam fazlaliginda oncelik her zaman tecrubeliden yanadir. 9
    • orantısız güç olduğunda.. 26 Kasım 2020, Perşembe 00:32:06 son cümle hariç katılıyorum.. oluşan istihdam fazlalığında tercih her zaman tecrübeden yana olmuyor.. başka orantısız etkenler de rol alabiliyor.. 0
  • Ocak 24 Kasım 2020, Salı 08:12:56 Aaa. Ama yabancıları çıkarmakla sorun bitcek saniyoduk biz? Şimdi çıkaracak yabancı da kalmadı. Napsak Almancıları da mı atsak? 6
  • Ocak 24 Kasım 2020, Salı 08:12:56 Aaa. Ama yabancıları çıkarmakla sorun bitcek saniyoduk biz? Şimdi çıkaracak yabancı da kalmadı. Napsak Almancıları da mı atsak? 7
  • Mehmet ÖZTÜRK 24 Kasım 2020, Salı 00:23:58 Sayın Murat Herdem,biliyorum bu yorumu yayınlamayacaksınız ama bilin ki sağlam saçmalamışsınız. Tutarsız öngörülerin ordek peşinde koşan uçuş okulları dışında kime faydası var? Pilot olmak isteyen herkesin bir extra dili var ve Dünyayı oradan takip ediyor. Pembe basından değil. Ha ,siz Airport haber kapanırsa diye ateşe odun atmaya çalışıyorsanız bunu da anlarız.Ama gına geldi. 10
  • diyarbakırlı 23 Kasım 2020, Pazartesi 21:12:13 dolar 8 tl olmus;thy de fo maası avrupada sıradan özel sektör maasına gelmiş..daha neyi tartısıyorsunuz? 12
    • muşlu 24 Kasım 2020, Salı 12:12:18 Burda TL geçiyor kardaş 20
  • Çözüm bu değil.. 23 Kasım 2020, Pazartesi 14:29:03 Eğitimdeki pilotlar için yapılacak en mantıklı hamle belirli bir aşamanın gerisinde bulunan filolardan herhangi bir ücret talep edilmeden ilişiklerinin kesilmesi olmalı veya en azından isteyene böyle bir seçenek sunulması gerekli. Bu durumda olup sırf karşılarına borç çıkarılır diye ayrılmaya çekinen adaylar var. 2024-2025 yıllarına kadar bu adaylara maaş ödeneceğine şirketin eğitim masraflarından feragat etmesi gerek. İnsanları bu şekilde yıldırmaya çalışmanın çözüm olmadığını kimse göremiyor mu? 2
  • Biraz mantık 23 Kasım 2020, Pazartesi 12:14:42 Sektör batmış maalesef... Onbinlerce yetişmiş fo ve kaptan belirsiz akibeti için işsiz dolaşıyor. Bazılarıda hala pilot okulu derdinde.... boşuna para harcanacaksa fakirlere yardım edin 5
  • Cadet 23 Kasım 2020, Pazartesi 09:42:13 Piyasaya Pilot besleyen organizasyonlara bakalım Thy Pgs Snx Cadet Programları(1200 kişi yaklaşık) Ayjet, Afa, Erah , Vizyon ,Davut, True Course ... daha niceleri 18 Üniversitenin Pilotaj Bölümleri Yurt dışından Easa ve Faa sertifikalı gelenler Öncesinde birikmiş işsiz pilotlar ve Fi olarak çalışanlar Atlasın batmasından sonra ortaya çıkan pilotlar Alt alta toplarsak bana istihdamın 2-3 senede eritilebilecek gibi gelmiyor açıkçası... 3
  • Erc 23 Kasım 2020, Pazartesi 09:20:00 ' THY'nin sadece İstanbul Havalimanı'na borcu neredeyse üç haneli euro rakamlarına ulaşmak üzere...' 3 haneli ise 999 euro maksimum eder, onuda beni arasınlar cebimden vereyim. 12
    • . 23 Kasım 2020, Pazartesi 16:58:56 Üç haneli milyon euro yazıyor kör müsün 4
    • Bro 23 Kasım 2020, Pazartesi 23:26:29 Üç haneli milyon euro yazıyor. Olabilir. İnsanız, hata yapabiliriz. 1
    • Tuba özay 24 Kasım 2020, Salı 13:16:31 Bana yılbaşı ikramiyesi çıksa 80 milyon ₺. Tüm türkiye ye birer milyon dağıtırım.. 2
  • .... 23 Kasım 2020, Pazartesi 02:22:53 Hem diyorsunuz ki " zarar büyük, eskisi gibi olamaz vs." hem de " yetiştirdiği her pilota ve ondan daha fazlasına yakın zamanda ihtiyaç duyacak". Bu ne perhiz bu ne lahana turşusu? Dediğiniz miktarda pilota yakın zamanda ihtiyaç duyması demek amiyane tabirle "deli gibi" uçuş yapması ile olur. Onu yapan bir havayolu da ne kadar kar eder bunu hesaplamak zor olmasa gerek. Yok kar edemeyecekse sırf pilotlar uçsun diye boş uçak mı kaldıracak bu havayolu? Ya da durumu daha fazla dramatize etmek için yazıda konu bütünlüğü es mi geçilmiş bilemedim... 4
    • Cpt 23 Kasım 2020, Pazartesi 09:40:32 İşler tersine döndüğünde koca filoyu nasıl uçurmayı planlıyorsun? 28