HAVACILIKTA KURALLAR KİMİN KANIYLA YAZILIR?

    Çok beğenilenler

  • Jurdengaus 30 Mart 2015, Pazartesi 00:42:23 Abi seninle bu tartışmayı yine yapacağım. Pilot bence en masum olan taraf. Ses kaydı dinlediğinde Terrain ve Pull Up uyari sesi hiç yok. Ve çok ama çok soğukkanlı bir pilotmuş bu diyorum :) Ayrıca Kokpit ses kaydedici kaç yerden ses kaydediyor? Neden bu kadar az ses var? Kisa sure icinde tüm kazadan pilotu sorumlu tuttular. Bu kadar kisa sürede olay kapanip gitsin denmesini kabullenmeni anlamıyorum. Tazminat bile belirlendi 1 hafta içinde. Senaryo cok komik. 3
    • Ses 30 Mart 2015, Pazartesi 11:09:54 Ses kaydının tamamı yayınlandı mı? O bahsettiğiniz uyarılar sonraki dakikalarda olmasın, sadece 1 dk lık bölümünü vermişlerdi. En zararsız ve işe yaramaz 1 dk sı galiba. 0
    • EGPWS 30 Mart 2015, Pazartesi 12:13:01 Ayrica bahsi gecen sistem bir tikla devre disi birakilabiliyor. 0
    • Alp 30 Mart 2015, Pazartesi 12:17:01 Bilginiz olsun, terrain ve pull Up uyarisi kapatılabilir. 0
    • Jurdengaus'a 30 Mart 2015, Pazartesi 12:58:56 Senin bilgi intihalcisi mitomanlara inanmak gibi bir zaafın var. Onlar, bir tık fazla okunmak için yine boş senaryolar yazacaklar, sen yine onlara inanacaksın. Eğer söyledikleri gibi olmuşsa mitomanların yüzü kızarmaz ama en azından senden bir özür bekliyorum. Murat Herdem 0
    • inanmamaya inanmak 30 Mart 2015, Pazartesi 14:06:21 Objektif bir tespit, insan artik gercekten hayret "etmiyor" 0
    • tazminat? 30 Mart 2015, Pazartesi 14:36:31 Tazminat henüz belirlenmedi. Lufthansa acil ihtiyaçlar için diyerek (ki bu bile medenilik ve insana saygı ölçüsüdür adamlardaki) hiç bir sorgulama yapmadan tüm ailelere 50.000 Avro dağıtacağını bildirdi. 0
    • Havaci 31 Mart 2015, Salı 10:26:13 Kazada havayolu isletmecisi kusurlu bulunursa sinirli sorumluluk sigortasinda belirlenen miktari degil kaza yakininin talep ettigi miktari odemek zorunda kalabilir. Tabii ki sonucta kaybedilen cana bedel bicilemez. Ancak hukuki acidan, diyelim kazada hayatini kaybeden birinin bebegi su an hayatta. Havayolu 18 yasina Kadar bebegin butun masraflarini karsilak zorunda kalabilir.50000 Euro odeme insaniyet adina yapilan bir odeme degil, aslinda ileride mahkemede sikinti dogmamasi adina ve sirketin halkla iliskilerine bir zarar gelmemesi adina stratejik olarak atilan bir adim. 0
  • 5 Dakika 30 Mart 2015, Pazartesi 14:11:37 Bence "5 Dakika" ile kısıtlanmasının asıl sebebi, kokpit'ten ayrılan pilotu 5 dakika içinde geri dönmeye zorlamaktır. Ki bu gayet mantıklı. Çünkü pilotlardan birinin 5 dakikadan fazla kokpit dışında kalması zaten uçuş güvenliği için büyük risk olmalı (ki aksi durumda bunu suistimal ederek dakikalarca gelmeyenler de olabilir, insanlık halidir). Çok da bilgim/tecrübem olmadan sadece mantık yürüterek yaptığım değerlendirme için özür dilerim... 0
    • laleli 30 Mart 2015, Pazartesi 15:05:44 uzmanlar her saatlik oturus icin 12 dakika ayakta durmayi önerirler. 1
  • Tüm yorumlar

  • iPhone Uygulaması 01 Nisan 2015, Çarşamba 15:35:06 Mozambik mozambigi havaya kaldirmistir belki de. Almanlar yapmalari gerekenj yapip dunyayi ayaga kaldiriyor ve kendi usullerini degistiriyorlar. Mozambikte olay olunca almanya tabi ki dunyayi ayaga kaldirmaz, mozambik kendi icinde yapar dikkat cektigi kadar artik. Bu arada Misir havayollarinin da boyle bir kazasi vardi 0
  • Havaci 31 Mart 2015, Salı 10:15:49 "Türk toplumunda son dönemdeki yeni akım, 'inanmamak'... Hiçbir açıklama, hiçbir belge, hiçbir teyid bizi tatmin etmiyor." ifadenize istinaden yaziyorum. Carpismadan once EGPWS uyarisini duymadigim icin CVR kaydi beni tatmin etmiyor. Diyelim EGPWS devre disi birakildi. O Zaman bu durum DFDRdan anlasilir. Bu arada DFDR nerede? Nicin hicbir basin mensubunun aklina Mulhouse'da olan ilk A320 kazasinin hikayesini arastirmak gelmiyor. Pilotaj hatasi nedeniyle pilotu hapse mahkum ettiler, yillar sonra kirim geciren ucaktaki DFDRin tahkikata konu DFDR ile ayni olmadigi anlasildi. (Ucak imalatcisi arada hokus pokus yapmis) Global sirketlerin devletleri yonettigi bir dunyada yasiyoruz. Buyuklerin soyledigi herseye vatandasin inandigi rejimlerin devri gecti. Tatmin olmadim. Haberiniz olsun. 0
  • BANU 31 Mart 2015, Salı 09:00:09 YAZARIN YAZISI TAM BİR METAZORİ.. SANKİ KARA KUTUYU KENDİ AÇMIŞ.. TEK GÜZEL VE TAKDİR EDİLECEK YANI AFRİKA KONUSUNDA Kİ HASSASİYETİ.. 0
  • Rambo-İnanmak? 30 Mart 2015, Pazartesi 18:20:07 Konformizm ve popülizme yenik düşmüş bir yazı. Yazar belli ki bir arada iki derede kalmış bu yazıyı yazarken. Sonuçta ise inanmak ve inanmak bir ikileme düşmüş ve kendisi inanmış. Konu tam ve kesin olarak inanmakla uzaktan yakından alakası yoktur. Konu bilimsel verilere dayalı bir ipat ve iknadır. İnanç din kökenlidir. İnanmak ispat gerektirmez. Yazar tam da bunu bizden bekliyor. Akıllı okurlar ve yurttaşlar olarak devlet büyüklerimizin, Fransız savcı ve Lufthansa CEO sunun fikir ve beyanlarımıza inanmamısı salık veriyor. Biz oteriteyiz ispat olmadan da inanmak zorundasınız edasında. Hatta bizi azarlıyor bile. Zira haklı da tüm dünya aynı senaryoya inanmış. Biz türkler kimiz ki inanınmıyoruz? İlginç olan ABD medyası da ilk elden bu senaryonun bir parçası hatta öncüsü oldu. Bu konuyu diyer yorumlara bırakıyorum. 1
  • İphone B. 30 Mart 2015, Pazartesi 18:15:28 Çok güzel yazmışsınız. Özellikle "ağır ikram yükü" detayınızı bir gün başlık altında görmek isteriz çünkü en güzel kısa ve net tarif ettiniz bu tamlamayla. 1
  • iPhone Uygulaması 30 Mart 2015, Pazartesi 13:10:26 Kokpitten biriyle kavşn memuru arasında uçuş esnasında problem yaşandığına inanmıyorum!!! Böyle bir ihtimal bile yok.Kimse uçaktaki insanların canını tehlikeye atamaz,pilot ve km da!bunu yapacak kişinin zaten psikolojik nörolojik rahatsızlığı vardır. Bu söylediğiniz şey dışındaki herşeye katılıyorum ama.mesela kısa uçuşlarda yoğun serviste bu çocuklar,değil kokpite,tuvalete gidecek zamanları bile olmuyor.Aynı şekilde kokpitte içeride çok yoğun oluyor.güzel bir yazı olmuş yine de.iyi günler dileklerimle. 0
  • netice ! 30 Mart 2015, Pazartesi 12:38:02 neticede 150 kişi öldü. Öyle olsa böyle olsa senaryoları sürer gider peki içerdeki tek kalan kokpit ekibi kötü niyetli ise genelde bayan olan kabin ekibini etkisiz hale getirmesi zormudur. Allah korusun ama niyeti kötü olan kişiye karşı iş biraz zor gibi. diyelim az ses var yada senaryo bu şekilde kuruldu hatırlarsanız 11.09 içinde benzer iddialar ortaya atılmış idi. orada da binlerce kişi ölmüştü. önemli olan tedbiri baştan alalım ki sonra ah vah olmasın .Ölenlerin ailelerine sabır dilerim. 0
  • Ses kaydı 30 Mart 2015, Pazartesi 11:12:23 Yayınlanan ses kayıtları sadece bir bölümü. Kalan kısmı mutlaka ellerinde var. Birgün onları da açıklayacaklar o zaman komplo teorisi üretenler özür dileyecek mi merak ediyorum 1
    • montaj 30 Mart 2015, Pazartesi 14:35:20 kaydın montaj ve uydurma olmadıgını parça parça oluşturdukça yayınlamadılarını ne biliyorsun? uçağı bilgisayar pilotların 9 dk lık cabalarına rağmen dağa çakmışsa airbus (fransız-alman şirketi)iflas eder... avrupa havacılıgı derinden sarsılır... dünyayı size anlatılan demokrasi balonundan ibaret sanıyorsunuz... 1