Havacıların "Tükenmişlik Sendromu" riski

    Çok beğenilenler

  • Dr. M. Çetingüç 03 Şubat 2020, Pazartesi 23:44:04 Yazınızda vurguladığınız gibi sinsi bir sorun olduğu için açıkça fark edilmese de, ciddi sonuçları olması açısından çok önemli. Halının altına süpürülen kümülatif stresler, fiziksel ve zihinsel yorgunluklar havacılar için riski arttırma potansiyelindedir. Gündeme taşıdığınız ve farkındalık yarattığınız için teşekkür ederim. 0
    • Kaptan turko 06 Şubat 2020, Perşembe 10:29:30 ÇANAKKALE GECILMEZ ... SAW CEKILMEZZZ. 0
    • peki 06 Şubat 2020, Perşembe 10:51:29 peki hocam bunun cozulmesi icin oneriniz nedir ? bu mesai talimatlari ile sizce bu tukenmislik sendromundan cikmak sizce mumkun mu ? 0
    • Tükenmişlik sendromu ve THY ! 06 Şubat 2020, Perşembe 11:15:18 Sağolsun THY 'de tükenmişlik sendromuna pazar mesai ücretlerini kaldırarak tuz biber ekiyor... Kazanılmış hakların, hukuksuz bir şekilde 1 gecede hiç edilmesi çalışanların performansını etkiliyor..sürekli gece uçuşları, mesailerin uzun olması,evden sürekli uzak kalmak üstüne emeğine el konulması motivasyon, çalışma şevki bırakmıyor.. sonra neden kazalar oluyor, neden pilotlar gidiyor.. 0
    • Uzman köle 06 Şubat 2020, Perşembe 12:18:38 Havacilik sektöründe yolcu ile doğrudan iletişim halinde olan kabin ekiplerinin sık karşılaştığı bir durum bu. Canını ortaya koyup çalışan bu insanların derdine birde şirket içi sıkıntılar eklendiğinde sonuc kacinilmaz olmaktadir. Ciftlige donen THY yonetiminde calisanlarin yok sayilip kazandiklari herkurusa göz dikmeleri artık dayanılmaz bir hal almıştır. Çın uçuşlarında servis kalite standartlarına aykırı diyerek ekibin maske kullanmasının yasaklanması tam bir felakettir. Corona virüsü THYnin ihmali ile ülkeye giriş yapmıştır. 2
    • Melek Kartal 06 Şubat 2020, Perşembe 12:44:12 Bu mesleğe gönül verenlerin nasıl gayret ve ozveriyle calıştıklarının en yakın tanıyığım. Bu konuya degindiğiniz icin teşekkürler. 1
  • İnsani çalışma şartları 06 Şubat 2020, Perşembe 11:50:15 Havacılık Türkiye’de çok zor çalışma şartları altında yapılıyor. İnsanlık dışı mesai süreleri, sineğin yağını sıkıp daha çok para kazanma sevdasındaki yöneticiler... Liste uzar gider. Şuna emin olabilirsiniz ki uçucu personelin büyük bir bölümü tükenmişlik sendromunun pençesinde. Ancak farkında değiller. Ben de onlardan biriydim, yurtdışında insani şartlar altında çalışmaya başlayana dek... 0
    • Doctor who 07 Şubat 2020, Cuma 00:13:04 Bu sendromdan kurtulmanın yolumudur bilmem , uçucu arkadaş tayfasıyla fazla görüşmemek bulunduğunuz sosyal ortamda hep yaptığınız işten yani yaşadığınız olaylardan bahsetmemek, spor yapmak, boş vakitlerde kendini bu tür olaylardan izole ettiğin zaman bu sendrom kalıcağını sanmıyorum. Bahsedilen bu sendrom her işte mevcut tek kaçış yolu. İş bittikten sonra o işi eve ve sosyal hayatımıza taşımamak olucak. Saygılar, uçucu doktor :) 5
  • Tüm yorumlar

  • ARFF 09 Şubat 2020, Pazar 12:29:07 havacı derken? asıl ARFF birimininin tükenmişlik sendromu olmalıdır biz her an mevzu patlayabilir bir sıkıntı çıkabilir diye gergin gergin bekliyoruz gece nöbetlerinde oh ne güzel uyuyorsunuz diyorlar ama o uykudan birşey annamıyoruzki heran alarm çalar uyanıp sıkıntıyı halledebiliriz diye gergin yaşıyoruz buda uzun vadede bizi tüketiyor hep pilotlara falan odaklanmayın onların işi rahat uçakta zaten hemen herşeyi otomotik pilot falan hallediyor teknoloji ilerledi ama teknolojinin bile yetmediyi anlarda biz devreye giriyoruz bize odaklanılmalı 13
  • Teknik 08 Şubat 2020, Cumartesi 18:03:33 Maasım kabincilerin bile gerisinde iken cebimde yaşıyorum bu sendromu fazlasıyla haliyle o da ruh halime yansıyor 1
  • xxx 08 Şubat 2020, Cumartesi 09:37:45 Fazlası var eksiği yok 0
  • naneyi yersiniz 07 Şubat 2020, Cuma 17:08:04 Havacılığı marketçilikle,fırıncılıkla,çaycılıkla,belediyecilikle bilmem necilikle karıştıranların ben dedim oldu kafasıyla bu sektörde yer almaması gerekir de burası Türkiye. Thy,Pegasus vs gibi şirketlerin müdürleri,yöneticileri tecrübelerine,bilgilerine,sektörü bilmemelerine bakmadan alayı maşallah anadan doğma yöneticiler, her yerde tepeden inme makam sahibi oluyorlar ama sonuçları kötü olunca da kader,kısmet bilmem ne oluyor! 0
  • Gerçek Kabin destek(taşeron) 07 Şubat 2020, Cuma 10:19:03 Bunların hepsi bende fazlasıyla var hayattan zevk almıyorum uyuduğumdan bisey anlamiyorum sinirliyim sosyalikten uzağım kendimi degersiz buluyorum.Nedenleri işimden olmaktan korkuyorum ve bana yapılan tüm haksızlıklara karşı bişey diyemiyorum ve ezdikçe eziyorlar adi postabaşları kendi yerlerini saglam tutmak için kendi yalakalarını kayırıp ben ve benim gibileri köle gibi kullanıyorlar daha neler neler ne anlatayım ne kalsın bilmiyorum. 0
  • Opt 07 Şubat 2020, Cuma 04:03:14 Bu saydiginiz belirtiler inanin tum personelde mevcut. 0
  • 24 saat ER yatı 06 Şubat 2020, Perşembe 19:28:42 24 saat 10 dk SFO, 24 saat 20 dk BOG/PYT/IST, 24 saat 15 dk CGK, 24 saat 10 dk LAX vb. bu saydığım sadece bir kaçı bunun gibi dahada vahim olanlarla dolu hayatımız.. bu sürelere beklemeler,otele varışlardaki trafik sorunları vb dahil değildir.. Ekip başına 1 usd ( örnektir biz 1 dolar diyelim ) kâr etmek için dandik yerlerde konaklatılmalarımız. Bir uçuşta evden Otele varmamız 22-23 saat sürüyorsa performans ve güleryüz beklemek hayal olur. Savaş virüs vb dinlemeden uçmamız.. Kabin memurunun derdi çoook.. iyi uçuşlar.. 2
  • Türk Pilotu 06 Şubat 2020, Perşembe 17:31:42 Havacıları tüketenler liyakatsiz yöneticiler,onların verdiği eğitimler, onların aldığı önlemler, onların işe aldığı pilotlar, onların yaptığı öğretmenler, onların ekip ve adam kayırma ve koltuklarından olma korkuları, onlara ikazda bulunanlara uguladıkları mobbing. Maalesef durum böyle. Üzgünüm... 0
  • Ülkece tükendik 06 Şubat 2020, Perşembe 17:10:13 Bu sendrom uçucular veya belli bir sektörün değil tüm ülkenin ciddi bir sorunu ve bunun da sorumluları ekonomik,sosyal,toplumsal sorunları yaratan veya çoğaltan iktidarlar ile kamu ve özel kurum,şirketleri yönetenlerdir. Bu ülkede insanca,kimseye minnet etmeden,eğilip,bükülmeden, hakkını yedirmeden,şerefinle çalışıp,yaşamak çok zor maalesef ama başta iktidar kimsenin umurunda değil. Sorunu,sorunu yaratanlarla çözemezsiniz o da ayrı. 1
  • Uçucı 06 Şubat 2020, Perşembe 14:00:44 Bahsettiğiniz sendromu yaşadığımı sanıyorum, Uzun yıllar şirket için canla başla çalışıp bir gün bile takdir edilmemek, senin işin benim işim demeyip ekip olarak çalışmak isteyip ekip tarafından ötekileştirilmek, yönetici vasfındaki insanların seni görmezden gelip nasılsa çok kazanıyorlar şeklindeki ithamları, geceyi ve gündüzü ayırt edemeden bir saatlik uykuya hasret kalmak,dışarıdaki insanların empatiden uzak yorumları...Evet yazdığınız tüm semptomlar bende var, uzun süre de iyileşebileceğimi düşünmüyorum... 1
  • Proje Müdürü 06 Şubat 2020, Perşembe 13:26:34 Çözümü maaşları dengelemek, bu kadar rahat yaşam standardı sağlarsan, müdürden bile fazla verirsen durum bu oluyor malesef. 8
  • Kotu yonetim ve troller 06 Şubat 2020, Perşembe 13:05:54 Tk da hergun birtarafimizi koparan bir yonetim var, hergun aleyhimize yeni bir karar, hergun bize karsi negatif bir tutum, nedir nedendir anlasilir gibi degil, yaotigimiz isin yorgunlugi bir yana birde bunlarla ilugrasiyoruz, bir yerde sorunu anlatmaya kalksan Troller orduau tarafindan asagilanman baska bir olay, cok kotu bir donem geciriyoruz 0
  • Dhmi 06 Şubat 2020, Perşembe 13:01:15 Havacılık sektöründeki yapılan Liyakatsız atamalar ve devletçi, milliyetçi insanların mağdur edilmesi artık tüm kurumlarda olduğu gibi havacılığın kurumlarınıda bitirmiştir. Dene büyük felaketler gelebilir çünkü bir çok olumsuzluğun üstü kapatılıyor ve görmezlikten geliniyor. Sahte ve yalan bayanlarla dolu ÇED Raporları ile yeni Havalimanları yapılıyor. Daha bir çok felaket geride 0
  • Arff 06 Şubat 2020, Perşembe 12:56:16 Teskilat olarak maaslar esitlenene sendrom var hepimiz 1
  • kerem 06 Şubat 2020, Perşembe 11:40:58 Çok güzel anlatılmış bu sendrom. Kesinlikle katılıyorum ama ; Bundan kurtulmanın , baş edebilmenin yolları bizden geçmiyor bence. Çünkü ne kadar çabalasak ta , bir şeyleri iyileştirmek için girişimler göstersekte hayatımızda , bu negatif etkileşimler devam edecek. İş yükü , stresi vs. hiç değişmeyecek. Kalıcı çözüm için iş hayatı standartlarının yükseltilebilmesi veya sorunların iyileştirilebilmesi gerekir. Ama bu da ne kadar mümkün, tartışılır tabii. Herkesin çok daha iyi şartlara ulaşabilmesi ümüdiyle.. Saygılar 0
  • ... 06 Şubat 2020, Perşembe 11:19:33 Ülke tükenmiş sendromu , değil ki havacılık. 0
  • Eski havacı 06 Şubat 2020, Perşembe 11:03:30 Yazıyı okuyunca kendimde birçok belirtiyi gördüm. Tabi ben böyle bir sendromun farkında olmadan 11 yıllık işimden istifa ederek ayrıldım. Üzerinden 3 ay geçmesine rağmen ancak kendimi toparlamaya başlayabildim. 0
  • :) 06 Şubat 2020, Perşembe 10:30:59 Belirtilerin tamamı bende mevcut, uzmandan destek alın diye tavsiye verilmiş fakat uzmanda bunu hayrına yapmadığından yine başa dönüyoruz :) yinede yazı için çok teşekkürler bütün belirtileri okurken rahatsızlığımın nedenini ve adını öğrendim ve okurken ilginçtir keyif aldım, sanırım artık ben ben değilim :) 0