Havacıların ortak problemi: Uyku

    Çok beğenilenler

  • Muzaffer Çetingüç 21 Ocak 2020, Salı 14:07:25 İlknur Hanım, konuyu gündeme taşıdığınız için teşekkürler. Uçuş ekiplerinin uyku sorununu sizin gfibi deneyimleriyle bilen bir kabin memurundan okumak daha gerçekçi oluyor. Ben de bir uçuş doktoru olarak katkıda bulunmak isterim: Uykusuzluk (insomnia) ve Uykululuk (sleepiness) uyuşturucu bir ilaç kadar psikomotor performansı bozar. Jet lag nedeniyle uzak destinasyonlarda uyuyamayan uçuş ekiplerinin uyku ilacı veya alkol kullanmaları da uyandıklarında uyku mahmurluğu ve performans bozukluğu yapar. Daha doğal yöntemlerle uyku hijyeni sağlanmalıdır... 6
    • Saygılar 24 Ocak 2020, Cuma 10:49:17 Sizin gibi değerli iki bilim insanının böyle önemli bir konuya katkı sağlamanız çok sevindirici. Shgm ile yapılacak olan görüşmeler bu konu da çok daha etkili olacaktır. Sizlerden ricamız bu konularda ki tecrübelerinizi daha fazla sahada görmektir. 3
    • Uykusuz yatılar 24 Ocak 2020, Cuma 11:09:49 Hangi yöntemler?spor yapan bir insanım haftada en az 2 gün sadece erda yapmıyorum ama uyku problemi yaşıyorum alkolde çok kullanmıyorum crewrestte uyuyamıyorum,bazen hatta çoğu gece uçuşu önceside,birsürü şey denedim meditasyon,dua,kitap okumak,uyku müziği açmak ama olmadı.Dua etkisiz oldu diyemem Allaha şükürler olsun o uykusuz halde 12 saat uçuşları geçirmem belkide o duaların hatrına 4
    • Limitless 24 Ocak 2020, Cuma 18:00:11 Şirketler hala limit dahilinde diye umursamıyor. Ne zaman anlaşılacağız? 0
    • Arkadaşımın 25 Ocak 2020, Cumartesi 08:24:13 Dediği gibi dua çok önemli, Aksi takdirde tk ya giremezdim ben de. Herkese söylemeliyim, içten yaşayınca işe yaramıyor. Saygılar. 1
  • atc 24 Ocak 2020, Cuma 11:58:39 liyakatsız yönetim daha fazla uyku kaçırıyor 2
  • Tüm yorumlar

  • Tk, Pgt, Ohy, Fhy, Atlas, Cnd, Dhmi, ... 24 Ocak 2020, Cuma 23:09:06 Özellikle uçucu personelin ve onlara yerden eşlik eden yer ekiplerinin bu tip sorunları yaşadığı aşikar. Yemek içmek kadar önemli olan uykuyu bireysel olarak en azından iş saatleri dışında olabildiğince düzenli yaşamaya özen göstermeliyiz. İş yerinde zaten yeterince zorladığımız sağlığımızı evlerimizde en azından koruyalım. Sadece bir abi-kardeş tavsiyesi. 3
  • Uyuyamama sorunu arff 24 Ocak 2020, Cuma 16:41:45 Maalesef bazı yetersiz pilot ve atcler yüzünden gözümüz sürekli açık alarm haldeyiz. Aım ciler gibi değiliz. Kendimize ayıracak zamanda bile tedirgin oluyoruz. Saygılar.. 24
    • aaa 27 Ocak 2020, Pazartesi 06:51:23 way arkadaş birinizde yan gelip yatıyoruz demiyo ya 0
  • Arif 24 Ocak 2020, Cuma 15:55:57 Keşke kahraman arff dende bahsedseymişiniz. Biz alarım çalacak diye sürekli sitres yapıyoz ve kalp rahatsızlıgı yaşıyoz 15
    • Araç 25 Ocak 2020, Cumartesi 07:51:27 Aynen geçen bir tane arff aracı takla atmıştı kalp krizinden 0
  • 37 24 Ocak 2020, Cuma 15:03:05 Bu planlama sekliyle ne yapsan nafile. Bir gun gece bir gun sabah ucus yaziyorlar once bu konulara el atilmali. 4 gun boyunca gece 4 te ucusa gittiginizi dusunun 4
  • Uyku yok! 24 Ocak 2020, Cuma 13:39:40 Çok para alıyorlar! Bi zahmet uyumasınlar! 22
    • Çok para alıyoruz 25 Ocak 2020, Cumartesi 18:30:45 Ne oldu kıskandınmı evet çok para alıyoruz ama uyuyoruzda hemde paraların üstünde çok da güzel oluyoy 2
  • Türk Pilotu 24 Ocak 2020, Cuma 13:38:38 Uyku için hesaplama yapılırken düzgün yapılmıyor. uçuş başlangıcı eksi bir saat uçak başı bir saat ulaşım ve uyanık geçirilen süre yarım saat toplam 2,5 saat dutye eklenmeli. Uçuş başlangıcı gece ortası 02:00-06:00 am kabul edilecek olursa bu saati içinde bırakacak 11 saatten fazla duty ol(ma)malı. Neden mi? 02:00 da inen 1 saat sonra evine gidebiliyor, 30 dakikada uyumak için geçen süre. 06.00 da kalkacak olan bir piot 03:30 da uyanıyor. indikten sonra 1.5 saat duty ye eklenmeli. 3
  • Hacı 24 Ocak 2020, Cuma 12:17:47 Hocam En Güzeli Buzsuz Jack Daniels viski. Başka Türlü olmuyor. Işığıda Kapatsan Kitapta Okusan Koyunlarda Saysan Bitkisel de kullansan Gelmeyince Gelmiyor Bu melet. 3
  • Ah ah 24 Ocak 2020, Cuma 10:13:21 Sabah 4.30 da kalkış, servise bin saat 05.00 işe başla 07.00 akşam 17.00 de eve gir , huatımız yollarda geçiyor , ayrıca sağlıklı uyuyamıyoruz , ömür gidiyor.. 3