“HADİ ORDAN. HADİ, HADİ”… THY/TEKNİK SAKIN TAYYAR GÜLER ABİYİ UNUTMA

    Çok beğenilenler

  • teknisyen düşmanı 02 Şubat 2015, Pazartesi 10:34:53 yıllardır teknisyen kabusu ve teknik düşmanı, şirketten donanımlı teknisyenlerin kaçmasına sebep olan levent kodakoğlu,bestami aydın,cabir gündüz,atıl vardar,bülent kurhan, yücel özer, çerkez ethem onlara yeni katılan ali aykanat,gökhan bebek ,İsmail kılıç siz oralarda olduğunuz müddetçe huzur olmayacaktır.biliniz ki beddua larla anılıyorsunuz.siz sadece kendi koltuklarınızı korumak için varsınız.ne şirketi ne bu ülkeyi düşünüyorsunuz.biliniz ki adalet herkes içindir ya bu dünya ya ahiret.. bir sözümde arkadaşlara sahip olamadık şükrü can a 1
  • pegasus 03 Şubat 2015, Salı 23:06:09 Thy yonetiminden tek korkmayan sirket pegasustur.hal boyleyken pegasus a teknikten gecis olmaya devam edecektir.bunun haricinde qatar da guzel imkanlar sunmaktadir.sefa bey inde dedigi gibi thy de teknisyenden baska kacan yoktur.diger personel icin thy paha bicilmez bir ciftliktir.10 senelik teknisyenin sirkete maliyeti aldigi kursla kazandigi tecrube ile 1 trilyondur.yonetim teknisyeni bocek gibi gorur.ama onlarin elleri calismasa ucagi sefere vermeseler aldiklarinin 3 te birini alirlar. 0
  • Tüm yorumlar

  • iPhone Uygulaması 07 Şubat 2015, Cumartesi 23:49:11 Ben 1995 yılında emekli olarak istanbul air e geçtim ATP uçakları için 3 sene önce kursa 1 ay süre ile gitmiştim emekli olurken benden 67.000.000 tl kestiler bu olaydan 6 ay veya daha önce uçaklar geri verilip rj 100 şer gelmişti bana imzalatılan süre 5 sene idi 2 seneliğe karşılık bu parayı kestiler bizden sonra a.340 kursuna gidenlere 3seneye imza attırmışlardı keyfi uygulama yapıyorlar teknisyeni zorla bağlamaya çalışıyorlar ben genede 1,5 ay bedava çalışmış sayılırım deyip ayrıldım. 1995 emeklisi 0
  • gerçi 06 Şubat 2015, Cuma 20:08:01 en son önceki hafta 10'a yakın uçak teknisyeni thy teknikten bora jet'e geçiş yaptı. bu geçişin ardından bora jet tehdit edildi. bilginize 0
    • tk 06 Şubat 2015, Cuma 23:17:55 Ve sonrasında alımlar durdu galiba ne hikmetse. 0
  • emekli 05 Şubat 2015, Perşembe 20:15:26 teknik as saka gibi muhendis alimi icin ilan verip duruyor. Olay tipki tek kurekciyle yarisan fikradaki gibi burolar eleman dolu ama hangarda calisacak adam ozellikle yetkili yok. Yabanci teknisyenlere de cok bel baglanmasin, teknigin nasil bir yer oldugu yavas yavas etrafta duyulmaya basladi, 2-3 seneye kalmaz anca sagin solun artiklarini calistirabilirler. Mudurler koltuklarini korumak icin savasa dururken eldeki numunelik tecrubeli adamlar da birer birer kaciyor, artik yunanli mcc kadrosu, hintli teknisyenlerle calisip boylarinin olcusunu alir sayin mudurler. 0
  • Android Uygulaması 05 Şubat 2015, Perşembe 17:44:46 Yavuz Güver'e kimse dur demeyecek mi peki? 0
  • Çağlar 05 Şubat 2015, Perşembe 11:53:37 Geçtiğimiz günlerde ,Türk daimi temsilcimizin ICAO da 5 dalda sunum yaptığını okumuştuk,sayın daimi temsilcimiz bu oturumlarda bize,dünya havacılığının gelecek 20 yılını ,ICAO nun hedeflerini ve bizim bu hedefleri nasıl yakalayacağımız konusunda yönlendirebilir.Sayın İNAN çalışanların kendini etkileyen konularda kararlara katıldığında verimlilik ve ''iş barışının''nasıl sağlandığı bilinmez değil.Tekrar EASA ,FAA, tarafından yetkilerimiz alınmasın diyorsak hep birlikte geçmişin kayıplarını kapatıp gelecek geleceği yakalamak samimi herkesimin kendi rolünü iyi oynayarak sağlanabilir.Sizin, Devlet erkanına ,sektör'e, çalışan temsilcilerine ve Üniversitelere açık çağrı yapmanızı öneriyorum saygılar 0
  • Çağlar 05 Şubat 2015, Perşembe 11:45:37 Sefa Bey,yazdıklarınız, kendi okullarını Türk havacılığının üzerinde gören ''Üniversitelerin ''ve ''biz tekel'iz'' ne dersek o olur diyen sektör temsilcilerinin SHGM yi yanlış yönlendirmesinin sonucunda ortaya çıkan durumu ortaya koyuyor. Peki ne yapacağız ,eğer bir daha yetkilerimizin kısıtlanmasının önüne geçmek ve 2023 hedefini yakalamak istiyorsak,Halkın parası ile yapılan tesisleri hatasız işletmek istiyorsak sorun kolay yok sorun olarak teknisyen üçretlerini görerek işlem yapacaksak allah yollarını açık etsin.Biz çözümü konuşalım.Başta siz havacılık aşığı basının çağrısı ile sektör temsilcileri ve ''Akil,Aykırı adamlar'ın da içersinde olduğu ,akademisyenler, üniversite temsilcilerinin ve çalışanların kurumlarının katılacağı bir toplantılar 'la konu tartışılmalı.Bakanlık ve SHGM bu işi organize etmelidir...... 0
  • İnanan 05 Şubat 2015, Perşembe 11:39:55 Teknisyenler aç gözlüdür. hepsinin altında son model araba.3-5 tane daire, yazlık villa. maaşları 5-10 bin arası. ama hep ağlayan bu tayfa. Maden işçieri sizin kadar ağlamıyor. nankörler !!!!! 14
    • hop 06 Şubat 2015, Cuma 15:03:46 nankörler kovalasın seni. 0
    • Don't 07 Şubat 2015, Cumartesi 10:11:01 Don't feed the troll! 0
  • Dikkat 05 Şubat 2015, Perşembe 00:25:04 Sorun hem para hem ise kusturme bunları vatan haini olarak niteliyorum.. Tabiki yönetici tayfayi niye mi hosta 6 bin helal hos olsn teknisyen bu kdr mi vasifsiz . eskiler bile aile problem olmasa kacmak istiyor teknikten yeniler cogu ucak bolumu disi ve 6 aylk adam istenn soguyo . ve tecrubeli isi bilen adam az ve hergün azaliyo thy koklu bir sirket is gücünü azaltma politikasi ulkeye ihanettir. Allah belanzi ilk seçimler de verecek insallah ..... Tup kuyrugu hee.... 2
  • Ergin e 04 Şubat 2015, Çarşamba 23:07:10 Ergin sana teşekkür sana laf koyan ERGENe sen olanları göremeyecek kadar yandaşmışsın HAT'ta neler oluyor göremeyecek kadar damı duyarsızsın .Türk teknisyene değer vermeyen yabancıya oluk oluk verene ne demek lazım neden rahatsız sen oldunki? yazayanlar sanamı yazdırdı 0
  • YABANCI 04 Şubat 2015, Çarşamba 21:04:04 Binlerce dolara kargoda panel taktırmaya yabancı teknisyen kiralıyorlar. Kendi teknisyenine üç kuruş fazla vermeye canlarından can gidiyor. Tip kursu alıyorsun kovulsan bile parasını ödüyorsun. Mesai ücreti artıyor mesai yaptırmamak için illegal kayıtsız vardiya sistemine geçiliyor. Daha ne entrikalar, sahtekarlıklar..... HARAM OLSUN . HARAM OLSUN . HARAM OLSUN!!!!!!!!! 0
  • AMİN 04 Şubat 2015, Çarşamba 17:04:27 ŞAŞMAZ yöneticilerimiz,bu dünyanın öbür tarafıda var.Çocuklarınıza ADİL olun diyorsunuzdur sizde lütfen L yi unutmayın ADİ olmasın.Milletin parasıyla devletten geldim diyen yönetim kurulu üyelikleriyle malı götüren ADİ l ÇİFCİ olmayan yöneticilerimiz,DEMİRKAN lı SAĞLAM hak yemeyen ama haklının yanında duramayacak kadar SAĞLAM yöneticilerimiz .Türkiyedeki firmalar UÇAKLARINI neden yurt dışında yaptırmaya uğraşıyor sizin hedefiniz ne?Kendi paranız olsa YUNANA,BULGARA ,İNGİLİZE verdiğinizde hak edilen 5000 EUR un kaçını kendi teknisyenine veriyorsun.Senin teknisyenin yeterliyse onlara niye bu kadar veriyorsun.Sendikaları,Dernekleri gütmeye çalışacağınıza sektörü iyi bilen Sn.İNAN ve duayen havacıları toplayın görüş alın .Sayın Bilal EKŞİ lütfen müdahale edin havacılıkta 4. liğ yok bilesiniz SHGM yi bu yöneticiler ve AÜ küme düşürdü ,siz bilirsiniz EASA is caming 0
  • x kardeşe 04 Şubat 2015, Çarşamba 16:53:15 Öncelikle geçmiş olsun hakkında hayırlısı.ama o x şirketin adını ver ki millet bilsin ona göre adımini atsin 1
    • x kişi 04 Şubat 2015, Çarşamba 23:34:50 Öncelikle dileğin için teşekkürler, burada anlatmak istediğim olay, Sefa beyin yazısına (Yöneticisi; teknisyene hayırlı olsun diyor, ama, arkasından başlıyor işe alınmaması için çalışmaya... ile başlayan) istinaden yaşamış olduğum, sıcak olayı paylaşmak. Burada THY üst yöneticisinin x firmayı arayıp kendilerini dava eden birini işten çıkarmalarını istemesi olayı... Yoksa ben burada X firmayı ya da onun yöneticilerini karalamak değil... 0
    • şirket adı MI? 05 Şubat 2015, Perşembe 15:57:48 dostum, talebin biraz mantıklı olsun. burada hata "thy nin x şirketi tehdit ettiği" noktası. x şirketin tehditten korkması 2ncil sırada. 0
  • X kişi 04 Şubat 2015, Çarşamba 16:23:22 Yazımın devamı... Bende davamı geri çekmeyeceğimi her şeyin hayırlı olması temennisinde bulunarak yanlarından ayrıldım. Ve sonuç olarak 03.02.2015 itibari ile de iş akdim deneme süresi!!! içinde fesh edildi. Burada işe girdiğim havaalanı firması olsun, görüştüğüm kişiler olsun onları kesinlikle kötüleme gibi bir durum yok, benim bahsettiğim konu sizin yazınızda ki, artık şantaj mı olur yoksa başka birşey mi olur bilemem ama birilerinin ricası veya sözleri ile insanların ekmeği ile oynamak... artık bilmiyorum, kısacası diyebiliriz ki THY istedi, X firma çalışanını işten çıkardı.... 0
    • isim 04 Şubat 2015, Çarşamba 21:30:43 kardeşim hangi firma kimdir isim versene herkes görsün öğrensin böyle bir şey nasıl yapılabilir, hiçbirisnin çoluğu çocuğu ana babası yokmu kendi evlatlarının kötülüğünü nasıl istemiyorsa o gözle bakmalılar tamam thyden çıkardın gerisini elleme insanlar hakkıyla yaşasın bu nasıl bir ali cengiz! kendi başlarına ilahi adaletten birşey gelir diye hiç mi korkmaz!! geceleri uykuları hiç mi kaçmaz ben yanlışmı yaptım diyevicdanları hiçmi dürtmez! 0
    • 111 04 Şubat 2015, Çarşamba 22:21:47 teknisyen yardımcı ilanı sunda var 0
    • mmm... 05 Şubat 2015, Perşembe 15:48:16 kallavi bir avukat THY'nin bunu yaptığını ispat ederse, hem sen hem diğerleri, hem ülke ebediyen kazanır. diğer şirketler de tehditlere bir daha uğramaz. bir yerlerde adaletin taraftarı kalmış olmalı. 0
  • X kişi 04 Şubat 2015, Çarşamba 16:19:51 Ben yaklaşık 10 sene THY taşeron firmasında görev yapmakta iken, bir grup çalışanla THY ve taşeron firma İtemsan' a Asıl iş davası açtık. Tabii bizi işten çıkardılar, işe iadeyi kazandık, temyiz süreci oldu ilk grubun temyizi onandı, şu an ikinci grubun temyiz süreci işlemekte. Bu bilgilendirmeden sonra yazınıza istinaden kendimle yaşadığım bu sıcak olayı paylaşmak istedim. Ben işten çıkartıldıktan bir müddet sonra X havaalanı şirketine (teknisyen yardımcısı olarak) girdim, her şey güzel iken 30 ocak 2015 de saat 16:30 da yukarıdan beni çağırmışlar, yanlarına gittim. Bana sen THY yi dava etmişsin, kendilerini THY den bir müdür ( isim vermek istemiyorum) aramış, bizi dava eden sizde çalışıyor,gereğini yapın diye.İlgili kişi de ben THY ile iş yapıyorum, uçakların bakımlarını yapıyorlar, anlaşmalarımı bozamam, ya davanı geri çek çalışmaya devam et,ya da şahsımı çıkaracaklarını belirtti. 0
  • broken wings 04 Şubat 2015, Çarşamba 13:57:59 İYİ GÜZEL DE; BUNDAN Bİ SENİN, Bİ BNM HABERİM VAR PEKİ YA KİMİN NEYİNDE KİMİN FESİNDE YALAKALIKLA YÖNETİLEN AİLE ŞİRLETİNE HOŞGELDİNİZ İCRAAT İCRAAT İCRAAT İCRAAT İCRAAT İCRAAT İCRAAT İCRAATİCRAATİCRAATİCRAATİCRAATİCRAATİCRAATİCRAATİCRAATİCRAATİCRAATİCRAATİCRAATİCRAATİCRAATİCRAATİCRAATİCRAATİCRAATİCRAATİCRAATİCRAATİCRAATİCRAAT 0
  • Ergin 04 Şubat 2015, Çarşamba 13:53:01 EMANET sendika yönetimleri .tecrübelerine bak ÇELİK ĆOMAK'tan FERO kac günlük.HAVA CİVA yönetimi isverenin kucağında EMANETen değil kalıcı otuaya dünden razı.Unutmayın sendika yönetimlerini yönlendirsenizde hakkımızı her platformda EASA.SHGM de arayacağız .ÇİFCİ olmayan ŞAŞMAZ, SAĞLAM yöneticilerimiz devletin mali deniz yeyin efendiler yeyin 2023 hedefine mi hazırsınız bir gün fazla koltukta kalmayamı? SAŞMAZ yöneticilerimiz form 4 lerinize dikkat ha 2 yıl işsiz kalınca işci olduğunuzu hatırlatsınız .Türkiyede kaç ucak var kaçına bakabiliyoruz hatasız.HANOM hedefi balkanların bak merkezi değilmiydi? ne iş yaparsınız ''hadi ordan hadi ordan ''işinize bakın .Devlet büyüklerimiz 700 milyon dolarlık yatırımı kime emanet ettiniz 1
    • ergin 04 Şubat 2015, Çarşamba 17:03:07 birader sen bu yorumları yazmak için nasıl bi edebi tedrisattan geçtin ? Zira harbiden yetenek ister sürekli bu tip yorumları bıkmadan usanmadan yapmak. Bıktık senden. 2
    • ergin 07 Şubat 2015, Cumartesi 10:23:14 abi hakikaten nedir bu kullandığın dil böyle? anlıyoruz büyük harflerle mesaj veriyorsun ama cümle bütünlüğü diye birşey kalmamış. Vallahi aşağı gittikçe senin yazdığın belli olan yorumları okumadım. bastım eksiyi. 0
  • Meraklı 04 Şubat 2015, Çarşamba 11:59:27 ''% 49''devletin olan kuruma iş yapan ve Türkiyede var olan 400 ün üzerindeki ućak ve komponenentlerine bakım yapmayi hedeflemesi gereken kurum .Sendikaları.Dernekleri örgütlemeye uğraşıyor.Beyler.asağısı kaynıyor oyunları nasıl bizacaklar birlikte göreceğiz ''hadi ordan''ülke parası ile kurulan hangarları doldurun .ŞAŞMAZ , ÇİFCİ olmayan yöneticilerimiz cumhurbaşkanına ait 330 u sahi neden ABD de cok uzun tuttunuz ne oldu böçek konmasın derken uçak böceklendi mi ? acaba 0
    • yorucu 05 Şubat 2015, Perşembe 15:39:37 ŞAŞMAZ'a cephe almaya (veya "şunu yanlış yaptın", "şunu eksik bilgilisin" demeye) cesareti olan varmı TT de. Karşısına çıkabilecek yeterince destekli (ve tecrübeli, dürüst, tarafsız ve cesur) duayenler gerek. Kuliste, rakipleri elimine etmede iyi, ve şahin yapıda. TT de o özgüvende kişi yok. İyi top çevirir. Yanlışları görünür yapmak için, karşısında yine özgüvenli, eleştirel ve atılma tehditi yaşamayan liderler lazım. büyük haritayı görecek kadar zeki, tecrübeli ve akıllı insanlar lazım. 0
  • görüş... 03 Şubat 2015, Salı 22:54:14 Sefa bey, yazınızın dokunduğu noktalar önemli. Doğru olanların içerisindekilerin bir kısmı "çok doğru", bir kısmı "genelde doğru", bir kısmı "genelde yanlış". Bu nokta biraz daha karışık aslında; - üst yönetim esasen işi bildiği zannedilen şahinlerden, ve taraflılardan oluşuyor olabilir - THY (havayolu) kar ettiği için Teknik kısmın yaramzlıkları A.O. tarafından görmezden geliniyor olabilir - Teknik kısmın zararı bir sonraki yıl Airlines'a daha yüksek fatura kesilerek kapatılabilir - Teknisyenlerimizin genel olarak yetiştirilmesi gerçekten sorunlu olabilir.ki; -- okudan mezun olduklarında esas anlamıyla üretken ve bilgili mezunlar çıkmıyor olabilir -- teknisyenler içinde birtakım iyiler, özverililer var olduğu doğru olabilir -- teknisyenler içinde birtakım sabah gelir, akşam giderim, işverirlerse bakarımcı boş insanlar (meraksız, gelişmeyen) olabilir -- teknisyenlerin kademelemesi (kademe sınavları) daha somut ve tarafsız bir şekilde yapılmıyor olabilir 1
    • görüş... 05 Şubat 2015, Perşembe 15:24:57 sefa bey, yukarıdaki yazımı hiç kimse anlayamamış. yorum yapılan bu text kutularında "-" ve satırbaşına imkan verseniz belki okuması ve anlaşılması kolaylaşır? not: mümkünse bu yazının satırbaşlarını edit edebilirmisiniz lütfen? 0
  • Doğru tekdir 03 Şubat 2015, Salı 20:55:07 Sefa Bey yazıyı rahat bir ortamda okudum ve üşenmeden yorumlara da göz attım. Çok uzun yazmışsınız. Ama yanlış hiç yok.Yorumcularda da tık yok. UTED seçiminde siz aday olsanız ben iddia ediyorum. Tek fire vermezsiniz. 1
  • Android Uygulaması 03 Şubat 2015, Salı 19:20:48 Sefa Bey; Lütfen şu talta başkanını bir araştırı ver,bunca teknisyenin parasını yiyip size yunanistandan lisans getircem diyen kişi varya Yavuz Güver ondan bahsediyorum.Sendika temsilcilerinide tehdit etmiş sendija seçiminde,bu nasıl bir adam sefa bey,kinse dur demezmi bir insana,lütfen rica ediyorum bir araştırıverin,frezeci biri 4_5 senede nasıl bu kadar mal mülk sahibi oluyor,uçakçılığı freze makinası ve frezecilikten ibret sayan bir insan nasıl bu konuma geldi! 0
  • Istifa 03 Şubat 2015, Salı 17:20:00 Sefa bey herşey çok net anlatılmış yazınızda fakat dahası da var. Istifa edene de şirket MOE sinde EASA 145 te ve SHT 145 te OLMASINA rağmen Tecrübe kayıtlarını ve çalışmışlık evrakları da verilmiyor. Bu durumda olan arkadaşlar da var. Yani bu şirket tüm yasaları hiçe sayıyor. 0
  • aci sozler 03 Şubat 2015, Salı 16:17:33 Aslinda biraz da teknisyenlerin igneyi kendine batirmasi gerekli. Bugunlere gelinmesindeki yegane sebep kendini yetistiremeyen bir grup teknisyendir. Bunlar zamaninda fazla mesai, ucus, gorev derken hoplaya ziplaya (teknisyen arkadaslar bilirler senenin 6 ay ucanlari) maasinin abartisiniz 3 kati gelir etmis kisilerdir, bu da bir yerde calisanlar arasinda teknisyenler aleyhine bir kiskanclik dogmasina sebep olmustur. Daha da kotusu once faa daha sonda easa devreye girince bu kesimin aslinda kagittan kaplan oldugu ortaya cikmis teknisyene olan kiskanclik dusmanliga donusmustur. Ucak teknisyenligini sadece el cabuklugu maharet sanan bu kesim sayesinde gelen firsatlar bir bir elden kacmis en son 305 faciasi ile aslinda tabutuna civi cakilan grup teknisyenler olmustur. O gun akilli davranip ucak basinda islerinin geregini yapsalardi simdi teknisyenlik cok farkli yerde olurdu. Malesef bu tarihi firsat kacmistir, simdi buna benzer firsatlarin asla kacirilmamasi gerekmektedir. 1
  • Cemi 03 Şubat 2015, Salı 16:05:40 Sayın yazar .Büyük lafı dinlemeyen kendi parasına zarar verse anlayacağım.Deblet büyüklerimiz sormazmı BEKEK 'e yazdıkların söz degilmi niye uymuyorsun.Milletin parasıyla oyun oynayıp milyonlarca DOLAR harcayıp yaptığımız uerler niye boş ve en önemlisi TÜRK havayolu sirketlerinin uçaklarına neden bakmıyoruz.TÜRK dururken YUNAN .BULGAR .İNGİLİZ .YOĞOSLAV teknisyen neden çalıştırıyorüz.EASA yetkiyi askıya alırsa ne diyeceksınız ŞAŞMAZ mıyız diyeceksiniz 1
  • THY 03 Şubat 2015, Salı 13:38:19 Yazıda abartı var mı diye incelediğim ve maalesef doğru. Güzel incelenmiş sorulmuş soruşturulmuş görünüyor. 0
  • Çişini tutabilen e 03 Şubat 2015, Salı 12:17:22 EASA yetkilerini kısıtlama derken 2009 yılını kast ediyorsun.EASA gelecek şimdi ne yapacak bakalım yetkili arkadaşlarımızı kaçıran CEBECİ'li ŞAŞMAZ ,SOLAK yöneticilerimiz ,Havacılık'ın ÇİFCİ'lik olmadığına nasıl ikna edecek.Bildiğimiz SHGM tekrar oyuna gelmez THY nin muhteşem yöneticilerinin gazı ile küme düştüğünü unutmaz.THY Yönetimiin yeni disturu ÇİŞİNİ TUTABİLEN GELSİN ,tutamayan haber versin ULTRA PRİMA dağıtacağız yalvarırız gelin.Biz ettik A.Ü ve kafamıza göre davrandık gelinnnnnnn 1
  • ALİ 03 Şubat 2015, Salı 12:06:59 Sayın yazar; havacılık bu denli büyürken yangelip yatan ŞAŞMAZ yöneticilerimiz 2008-2009 yıllarında EASA Tarafından yapılan denetlemelerde;THY TEKNİK in HAT ve ATÖLYE yetkilerinin kısıtlanmasından da ders almamışlarki , personel istihdamını tehditle oturtabileceklerini sanıyorlar.ABİ leri vasıtası ile SHGM yi baskılayarak işleri rayına oturtacaklar .UNUTMAYIN WORLDFOCUS kazasısonraSI SHGM yöneticileri yargıtay onarsa ''görevi kötüye kullanmaktan ''ceza alacak.ŞUBAT'ın ortasında EASA ya gidiyoruz'' birleştik''gel diye EASA YERSE .EASA çişini tutan tutmayana bakmaz ama kaç yetkili teknisyenin var diye bakar.KEŞKE SEFA BEY'i dinleseydiniz.Hatanın neresinden dönerseniz kardır 1
  • Bilgin 03 Şubat 2015, Salı 11:55:58 Sefa Bey ,ICAO da görevli daimi temsilciliğimiz vasıtası2-5 şubat tarihlerinde 5 başlıkda sunum yapıyoruz .Acaba muhteşem yöneticilerimiz asıl patronun ICAO olduğunu biliyormu.2016 yılında havacılıkdaki çalışma saatleri 35 saat e düşürülürse ÇİFTCİ lik mi HAVACILIK mı? yapılacaklarını görecekler.Hedefe odaklanmak yerine sorun yaratıp o soruna odaklanmanın sonucu ÇİŞİNİ TUTABİLEN gelsine döner.Yanlış anlaşılmasın o ağabeylerimize inanın sonsuz saygım var onlar sayesinde su an havacılık yürüyor iyki varlar ve çalışıyorlar.Ülke havacılığı büyürken hesapsız personel istihdamı yapanlara lafım. 1
  • Çişini tutan 1 03 Şubat 2015, Salı 11:43:59 Sayın İNAN yıllardır siz ve aklı başındaki havacılık aşıklarının söyledikleri dinlenmedi.Gelinen nokta,... Muhteşem Yöneticiler, 40 yaşında ''verimsiz ve yaşlı''diye attıklarını 50 yaşına geldiğinde ayıp olmasın diye 72 yaşındaki abileri'nide bonus olarakişe alarak ''EASA yetkilerini kaybettirmek ve sağa sola tehditler savurarak yöneticilik yapıyorlar.KEŞKE SİZİ DİNLESELERDİ. 1
  • İsim / Rumuz 03 Şubat 2015, Salı 10:23:27 Kabiniçinden başka birşey bilmeyip sırf eşi dostu bilmemne milletvekili diye malum uçakların başına müdür yapılan insanlar var bu şirkette. Teknisyenler bu kafayla anca giyer tulumu oturur. O mühendisler de yılda 2 gün mazeretle yüksek lisanslarını bitirirler. Şefi müdürü bile maaşları yüksek diye mühendislerden ayıklamaya devam edildikçe böyle sürer gider bu işler. Teknisyenleri bilmeyen insanlar dışarıdan sanıyor ki hepsi sanayideki usta. Içlerinde gerçekten o kadar dolu eğitimli insanlar var ki doktorasını yüksek lisansını yapan. Ama bu aç mühendislerden birşey kalmıyor.. Müdürler anca otursun imza atsın çok büyük iş :) Kaç tanesini özel şirket alır.. Adamlar soru ekini ayrı yazmayı bilmiyor daha siz neden bahsediyorsunuz ya? Yeyin dostlar yeyin.. Şirketin parası da o kullandığınız bedava arabası da mazotu da bitmez. 20 senedir bitmedi siz de btiremezsiniz heralde.Nasıl rahat içiniz sizlerin inanç anlayışınızı kaldıramıyorum ben!.. 0
  • havaşiş 03 Şubat 2015, Salı 09:04:27 Sendikaya sanki zorla imzalattilar bu ek protokolü imzalamasaydin kardeşim bunların olacağını düşünmedin mi insanların haklarının yenmesine sendika öncü oldu ek protokol yapmakla şimdide toparlamaya çalışıyor ama nafile yönetim sizi hiç iplemiyor bunu böyle bilin. 0
  • iPhone Uygulaması 03 Şubat 2015, Salı 02:00:34 sefa bey Tgs'ye de yazılarınızda yer vermenizi sabırsızlıkla bekliyorum. adalet-hak-hukuk-hakkaniyet-liyakat yokluğu adına yazacak çok şey var. mutsuzluk-yönetimsel sıkıntılar-tükenmişlik hepsi burada. saygı ve selamlar 0
  • TECRÜBE 03 Şubat 2015, Salı 00:52:20 SEFA BEY BU YAZI ÇOK HOŞ OLMUŞ.EVET HANİ TEKNİSYENİNDE (AFFINIZA SIĞINIYORUM) OROSPUSUDA OLUYOR SİZ ONU BELİRTMİŞSİNİZ.EĞER ÇALIŞANLAR SENDİKA VE DERNEKLER İŞ VERENİN GÜDÜMÜNDE OLMASIN BU İŞ AŞILIR ANCAK DEMİNDE SÖYLEDİĞİM KARAKTERLER OLDUĞU MÜCCETÇE BU DEVAM EDER TOPLUM KENDİ İÇİNDE TEMİZLİK YAPMALI.DERNEKLERİN BAŞINA GELECEK OLANLAR DŞRAYETLİ AKILLI VE TECRÜBELİ OLMALI BENCE SİZ VE GECMİŞTE GÖREV ALAN ARKADAŞLAR BU CENAZEYE OMUZ VERMELİ ŞİMDİ SİZİN KAYBEDECEK ÇEKİNECEK BİR İŞİNİZ YOK STK BİRAZ MUHALİF VE DİK OLMALI ŞUAN BİR BOŞLUK VAR.GECMİŞTE ARKADAŞLARIN ÖZEL ŞİRKETLERİN İNS.KAY.İLE GÖRÜŞTÜKLERİNİ BİLİYORUM SIRF ARKADAŞLARIMIZ BOŞTA KALMASIN DİYE AMA BU YÖNETİMLE BİRLİKTE GİTTİ.ŞİMDİ KALICI BİR POLİTİKA OLMALI VE KİM GELİRSE GELSİN OLMAZSSA OLMAZLARI OLMALI ÇÜNKİ UÇAK TEK.İĞ SIRADAN BİR MESLEK DEĞİL.SİZ VE SİZDEN SONRAKİ ARKADAŞLAR ÇOK KOŞTURDULAR HAVA İŞ KANUNU VE 10ULŞ.ŞURASI TECRÜBENİN YANSIMASI GEREK.EMEKLİ ARKADAŞLARIN KÜÇÜK DÜŞÜRÜCÜ HAREKETLERDEN KAÇINMALARI PASPAS OLMAMALARI 1
  • teknik 02 Şubat 2015, Pazartesi 23:54:37 sefa abi tercüman olmuşsunuz hepimize, teşekkür ederiz.... Bu yorumları okuyan yöneticiler umarım vardır, (eskiden mehmet yılmaz hepsini okurdu:) şu anda o koltukları işgal edenler çalışanların yeteri kadar ahını alıyorsunuz bari istifa edenleri rahat bırakın. kusura bakmayın ama istifa edenin gidecegi şirketi ögrenip buna taş koymaya çalışmak adiliktir.... 0
  • Zorbalık 02 Şubat 2015, Pazartesi 22:35:31 Sefa Bey zorbalık konusunda haklılık payınız yüksek. Bu konuda ki mizanseniniz gayet başarılı olmuş. Gerçekler anlattığınız gibi. Buda sizin deyiminizle THY ye yakışmıyor. THY Teknik A.Ş iyi yönetilemiyor sorun burada. 0
  • iPhone Uygulaması 02 Şubat 2015, Pazartesi 20:54:56 Teknisyenin yöneticisinin de teknisyen kökenli olması gerekmektedir ve bütün havacılık firmalarında durum böyledir yalnız THY hariç. Sivil Havacılık kurallarına uymak adına atanan dört Hat Bakım Müdürü haricinde neredeyse şefler bile mühendislerden seçilmektedir. Teknisyenin asıl sorunu budur. 0
  • hancı yolcu 02 Şubat 2015, Pazartesi 18:54:45 bence temel sorun thy'nin yönetim kademesinin sürekli değişmesi bu sebepten dolayı hiçbir yönetici bu sorunları kendi sorunu gibi görmemesidir. uçak teknisyeni ise şirkette kalıcıdır. biri hancı biri yolcu misali. hanın problemleri yolcuyu hiç ilgilendirmiyor. yolcu'nun tek düşündüğü bir sonraki aşamada nerede olacağı ... 0
  • Çaglar 02 Şubat 2015, Pazartesi 18:45:27 Sayın yazar , havacıliktaki büyüme ve teknisyen ihtiyacı belli.''Sendika''lar peşkeş cekiyor tamamUTED .TALTA ne yapıyor teknisyenlerin layık oldukları seviyelere gelebilmesi için 14 SUBAT UTED genel kirulu ve TALTA genel kurulları ayağa kalkış platformuna dönüştürülmeli. THY genel kurulunda hissesi olan arkadaşlar katılıp görüş bildirmeli 0
  • Android Uygulaması 02 Şubat 2015, Pazartesi 15:34:07 Öncelikle teknisyenlik mesleğinin itibarı yeniden kazandırılmalıdır.bununda önemli parçalarından birisi teknisyenlerin mühendislere kaptırdıkları pozisyonları geri almalarıyla olur.uslup ve kullanılan bazı cümleler hariç güzel yazı fakat sefa abi linkedin deki 30 yıllık teknisyenlik kariyerini sadece teknik yazarak geçiştirmen aslında senin gibi Teknisyenliği birşeyler katan birisi için uygun olmadığını düşünüyorum. Benzer örnekler var.mesleği sahiplenmek gelmiyor sanırım içinizden. YazılarınıDaki destekten dolayı teşekkür ederim 0
  • Serinlik 02 Şubat 2015, Pazartesi 13:53:26 Malesef idari personel duy(g)u larını yitirdiğinden bu çok yerinde ve haklı eleştirilerin ne teknisyene ne de THY ye bir faydası ol(a)muyor. Ancak taş gediğine konmuş neyin ne olduğu ortaya çıkmış. Sefa bey'e içimizi serinleten bu yazı için teşekkürlerimi sunarım. Son olarak yazının en önemli bölümüne tekrar dikkat çekmek istiyorum: "THY’de; teknisyenden başka özel şirkete geçmek için ayrılan personel var mıdır? Teknisyenden başka hangi branşta THY’den özel havayollarına kaçış var? Sevgili THY yöneticileri; Yormayın o güzel beyinlerinizi, ben yanıt vereyim. Sadece TEKNİSYEN." 0
  • Kul Hakkı 02 Şubat 2015, Pazartesi 12:00:27 Kul hakkı yemek dinimizdeki en büyük günahlardan biridir. Inancları gereği domuz eti yemeyen yöneticilerimiz konu çalışanların hakları olunca yapmadıklarını bırakmıyorlar. Her konuda sürekli baskı tehdit. Malesef sizleri kıldığınız namazlar, tuttuğunuz oruçlar, ettiğiniz dualar kurtaramayacak. Hakkını yediğiniz her personelin iki eli yakanızda olacak. Cehenneme transit vizeniz hazır... Iyi yolculuklar... 0
  • Speed Brake 02 Şubat 2015, Pazartesi 11:35:59 Şefim yazın espri dolu. Kadın simsarlığı benzetmen mükemmel benzerlik değil aynı. Tekniğe girişte atık yaş haddi yok. Çişini tutabilsin yeterli. Ne günlere kaldık be abi. Dön şu UTED in başına lütfen ya. 1
  • Huzur 02 Şubat 2015, Pazartesi 11:09:22 Artık teknisyenler için önemli olan huzurlu bir ortamda işini yapabilmek. Dikkat ederseniz teknisyenlerden başka hiçbir bölüm çalışanı THY'den ayrılmayı düşünmüyor. Özel hava yolları şirketleri hak edene hak ettiğini değeri veriyor. Yöneticilerin bunu sorgulaması gerekiyor. 0
  • Tebrik 02 Şubat 2015, Pazartesi 09:46:18 Öncelikle kelimesi kelimesine doğru ve haklı yazınızdan dolayı sizi tebrik ediyorum. Zorla imzalatılan senetler konusundaki yöneticilere "kadın simsarı" benzetmeniz çok hoşuma gitti. Hiç sanmıyorum ama umarım bazı şeyler artık anlaşılır. Hamdi Bey'in bir konuşmasındaki THY deki maaşların yüksek olduğu konusundaki soru üzerine verdiği cevap aklıma geldi: " Biz sadece tekniğe dünya standartlarının üzerinde maaş veriyoruz" Bu kafaya ne desniz boş. 0
  • Çağlar 02 Şubat 2015, Pazartesi 09:06:31 Sefa Bey tebrikler,''sendikalar ve dernekler''işverenin oyun sahası olmuş,üyeler seyirci ''Büyük yöneticiler''TÜRK halkının parası ile oyun oynuyorlar, sahi 3. Havaalanı neden yapılıyor ? THY nin 2023 hedefi ne ?Bu kadar yatırımın neticesinde PEGASUS,ATLAS,BORAJET,SUNEXPRES,ANADOLUJET yakın komşuların uçaklarına bakım yapamayacaksak isdihdamı YUNANLI ,BULGAR,İNGİLİZ için yapacaksak gerek yoktu. 2)Sayın yöneticiler,hiçbirşey bilmiyorsanız AIRBUS,BOEING,AMBERIER,BOMBARDIER,RUS ve ÇİN uçak üreticilerinin 2030 hedeflerine ve istatiklere bakın ve buna göre plan yaparken üst yöneticileri kandırmayın.Şimdi aldığınız teknisyeni ‘’sayenizde’’5 yıl sonra yetkilendirebiliyoruz yani 2020 de hesap yaparken bizleri aptal sanmayın Kukla SENDİKACILARI ve DERNEKLERİ kandırabilirsiniz ,susturabilirsiniz.2008 de kısıtlanan yetkileri,İptal edilen lisansları ,BEKEK lere attığınız imzaları unutmayın .Güneş balçıkla sıvanmaz !!!!Son söz söylenmedi. 0
  • Erdem 02 Şubat 2015, Pazartesi 08:59:31 Sayın Yazar,Sendika değil sendikalar suçlu,ancak biz seçtik bizimki daha iyi diyererk bizlerde suçluyuz.SHGM, geçtiğimiz yıllarda milyonlarca lirayı hazineye devr ederken lisans verebilecek bir kurum ve sınav merkezi kurulmasına yatırım yapmıyor sonra;suçlu lisans almaya çabalayan teknisyen HATA,TALTA,UTED sayın yetkililer, sizin hiçmi suçunuz yok göreviniz ne? 1)Teknisyenlere değersiz muamelesi yapılmaya çalışılırken,YUNANLI,BULGAR,İNGİLİZ teknisyenlere 5000 EUR (konaklama uçak biletleri)hariç verilebiliyor ,TÜRKİYE’de teknisyen kiralayan şirketlerden 4000 USD ye teknisyen kiralanırken vicdanlar sızlamıyor. 2)Soru şu ne yapılmaya çalışılıyor 700 milyon dolara yapılan THY HABOM tesisleri neden boş, verimlilik işverenin yanlış politikaları neticesinde %25 lerde Kukla SENDİKALAR ve DERNEKLER işverene yaranmak için el etek öpüyor,’’Bilinmez bir el mahkemenin sürüncemede kalmasından medet umuyor,değişen hakimler’’THY markası çalışan için artık cazip değil bu hale getirenlere helal olsun 0
  • Ufuk 02 Şubat 2015, Pazartesi 08:50:13 Sayın Yazar, söylediğiniz gibi 2006 Yılında 43 yaşındaki teknisyen ‘’yaşlı ve verimsiz’’ diye işten atılıyor 9 yıl sonra 53 yaşında gençleşmiş ve verimli olarak 72 yaşındaki abileri ile işe alınıyor.2006 da Dernekler, Sendika yapmayın derken dinlemeyenler.THY TEKNİK in EASA tarafından yetkilerinin kısıtlanmasına ve SHGM nin küme düşmesine sebep oldular. 5)Aynı kafa ile gidilirse EASA bu sefer hiç affetmeyecek .Bahane yine EASA olacak ama sayın yöneticiler altına imza attığınız BEKEK (Bakım Kalite Kalite El Kitabı)ortada bir daha okuyun dediklerinizi yapıyormusunuz imzalarınızın anlamı ne? 6)2006 yılında THY nin 70 Uçağı vardı,bugün 260 Teknisyen ilaçlık hale geldi çünki Üniversiteler ve sektör geleceği iyi okuyamadı SHGM de yanlışa ortak edildi ve 5 yıla yakın lisans alacak kurum belirlemedi,halada aynı hata devam ediyor .THY yabancı şirketlerle anlaşarak lisans verdirmeye çalışıyor.Ne değişti Teknisyen değerliyse bu değeri verin. 0
  • iPhone Uygulaması 02 Şubat 2015, Pazartesi 08:14:55 Başımıza ne geldiyse, " ekmek yediğin yere pisleme" lafı yuzünden geliyor zaten. İşçi işverenin ekmeğini yoyorsa, işveren de işçinin ekmeğini yiyor. Doğruya doğru. Sefa abimiz herp doğruları söylemiştir. 0
  • Abi sağol 02 Şubat 2015, Pazartesi 02:32:36 Sefa abi inan ki senin yazılarını her hafta bekliyorum.Mutlaka bizim sorunlarımızla ilgilenirsin diye bekliyorum. Devamlı bizim sorunlarımızı yazman tabiki olmaz ama o kadar çaresiziz işte. Sendika yok dernek yok. Derdimizi anlatacağımız kimse yok. Sen iyiki varsın be abi. Sorunları çözmeni senden bekleyecek değiliz ama düşünüpte konuşamadıklarımızı senin yazılarından okumakta yetiyor. 0
  • Aviation 02 Şubat 2015, Pazartesi 01:10:59 Güzel bir değerlendirme. Teknikle alakam yok ama söylediğiniz gibi şimdi 70 li yaşlarda teknisyen alınıyorsa şimdiye kadar yazdıklarınız az bile diyebilirim. 1
  • Safa abi 02 Şubat 2015, Pazartesi 00:24:22 Cok rica ediyorum artık objektif yazı yazın, asırı tarafgirsiniz ve popülist bir dil kullanıyorsunuz, THY sizinle yolları ayırdı ise bu kuyruk acısını boyle onemli bir havacılık portalindeki kıymetli bir sütunda ekmegini yediğiniz kuruma bu sekilde fatura etme hakkınız yoktur, bende şahsen teknisyenim, evet sıkıntılarımız kesinlikle var, mutsuzluğumuz buyuk olcude dogru ama bu yazı nedir yahu? Yani cacik falan? Bu nasıl bir iletisim dili Safa abi? Baska biri yapmış olsa tamam dicem ama Ferdi Tayfurun dediği gibi "bari sen olma onlardan yana", bu nedir yaa? 22
    • Sevgili kardeşim 02 Şubat 2015, Pazartesi 00:47:11 Cacık konusunda haklısın. O sadece bir tabir olduğu için kullanmıştım.sizden bir şey olmaz olarak değiştirdim.Bu yazı kadar objektif yazı olur mu? Bir kelimesine yanlış demeni bekliyorum. Ayrıca ben THY'nin ekmeğini yedim yönetimin değil. Bu farkı bir türlü anlatamadım ama olsun bir daha anlatayım. THY'nin tüzel kişiliği ayrı yönetimi ayrıdır. Ayrıca kuyruk acım falan yok. Bu mesleği yapmaya devam etmek isteseydim herhalde başka bir şirkette edebilirdim. Senden ricam yanlış yerleri bulup yorum atman. Bu yazıya gelecek olan yorumları dikkatle izle. Objektiflik aynı zamanda doğruluk demektir.Senin objektiflikten anladığın nedir? 2
    • 9 KÖYDEN KOVARLAR 02 Şubat 2015, Pazartesi 01:07:29 Arkadaşım,safa abi,yani gerçek adıyla sefa abi,THY Teknik'te çalışmış ve işin iç yüzünü bilen biri olarak gönül rahatlığıyla yazılarını yazıyor ve yıllar geçse'de bazı şeylerin değişmediği'ni bu şekilde görebiliyoruz.Hem diyorsun'ki mutsuzum,kesinlikle haklısın bu konuda hem'de bu nedir,nasıl bir yazı diyorsun.Bende sizi anlamadım !!! 3