Bir şirket denetimden neden kaçırılır ki?

    Çok beğenilenler

  • Çetin bey 23 Eylül 2019, Pazartesi 18:07:19 Thy'yi denetlemek üzere hükümet tarafından atanan denetçinin oğlu torpille thy kargo'da uzman olarak işe alındı kısa süre sonra da müdür yapılıp yurt dışına bölge müdürü olarak tayin edildi. Bu bile thy'nin halini gösteren en güzel örneklerden. Hesap soran,veren olmayınca istedikleri gibi hareket ederler olan da ülkeye ve kuruma olur ama kimsenin umurunda değil maalesef. Saygılarımla. 0
    • Bilal Yıldız 23 Eylül 2019, Pazartesi 20:15:56 Kesinlikle haklısınız Çetin Bey rumuzlu arkadaşım. Gerçi Teftiş Kurulu'na değil ama, Ombudsmanın çocuğunun bile torpille işe girip kısa sürede başkan yardımcısı olabildiği bir şirket bu. Böyle sayısız örnek var. 0
  • ne desek boş 24 Eylül 2019, Salı 16:27:42 Bir şirket denetimden neden kaçırılır ki diyorsunuz iyi de hükümet denetimden kaçırılıyor onların adamlarının yönetici yapıldığı thy kaçırılmış çok mu? Adamların asli görevi şirketin ve çalışanların menfaatini düşünmek değil birbirlerinin kirli çamaşırlarını gizlemek ! Bir tivit atıldı o gün bugün ekonomi daha da baş aşağı gidiyor,kriz olduğunda thy'nin uçaklarını yerde yatırmasının,bilançosunu yen üzerinden göstermesinin,mali önlemleri zamanında almamasının,hesapsız,kitapsız uçak alıp,olur olmaz heryere sefer açmanın,şirketi aşırı borçlandırmanın,Thy ykb'sinin geceliği 40 bin tl'lik otel faturaları,eşine ayrı kendine ayrı makam araçları,kırmızı halılar,müdür ve üstüne %40 çalışana % 3 zam verilmesi,yapılan torpiller,haksızlıklar,keyfi işten atmalar,mobbingler,tarikat,cemaat mensuplarının sınavsız,sualsiz thy'ye doldurulmasının,yetersiz kişilerin sırf yandaş diye müfettiş,başkan,gm yardımcısı gibi oldukça önemli sıfatlara sahip olmaları,mahkeme kararını tanımamaların hesabı soruluyor mu? Ankara belediye başkanı eski dönemde belediye'de yüzlerce milyonluk yolsuzluklar olmuş içişlerinden müfettiş istedik göndermediler diyor ! İstanbul'da da durum benzer ama iktidardan tık yok ! Demek çiğ yemişler ki karınları ağrıyor. Hediye denilen 500 milyon dolarlık uçağın,yandaşlara dağıtılan garantili ihalelerin, kime,ne kadar,ne için verildiği belli olmayan devlet bankası kredilerinin,genç yaştaki mahdumların sahip oldukları gemiciklerin,şirketlerin,tarikat,cemaatlere verilen paraların,üç kuruşa yapılan özelleştirmelerin hesabının sorulamadığı yerde herşey olur bizler de boşa konuşur dururuz. İyi ki bunları yapanlar sofu,softa dindarlar ya aksi olsaymış ne olurmuş Allah bilir ! 0
    • Bilal Yıldız 24 Eylül 2019, Salı 19:57:06 Sayın okuyucu "Ne desek boş"demeyelim. Bu bir ümitsizlik ifadesidir. Biz doğruları usulu dairesinde söylemeye, savunmaya devam edelim. Gün doğmadan neler doğar. 0
  • Tüm yorumlar

  • Çetin bey,Bilal bey, 29 Eylül 2019, Pazar 22:27:26 Yazınızı en az üç defe okudum.Takdire şayan bir iş çıkardınız. Hepimiz biliyoruz ki teftiş hakkın da yazılanlar bu kadarla sınırlı değil.Önümüzdeki günler de umarım bu konuyu tekrar ele alırsınız.Sizi izlemek bir zevk,kalın sağlıcakla. 1
  • Muhasip 27 Eylül 2019, Cuma 15:09:32 Yakın bir zamanda müfettişler teftişe geldi. Havaalanında karşılayalım dedik, o da ne, biz iki bilemedin üç müfettiş beklerken eşleri ile birlikte çoluk çocuk gelmezler mi. istersen ilgilenme, gezdir, yedir içir. Bizler korkudan mecbur ilgileniyoruz. Bir mahalli personeli görevlendiriyoruz, o gezdiriyor. Şikayet etmekten de korkuyoruz. Çoluk çocuk ailece teftişe gelinir mi? Bunun müeyyidesi yok mu? 4
    • can 30 Eylül 2019, Pazartesi 13:58:25 Haram zıkkım olsun! 1
  • mukemmel 27 Eylül 2019, Cuma 11:14:55 harika bir yazi Cetin bey. Siz bu ulkenin gercek bir aydinsiniz. 1
  • Gerçek 26 Eylül 2019, Perşembe 13:26:20 İptal edilen THY Teftiş Yönetmeliğine bu linkten http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2006/03/20060328-11.htm ulaşabilirsiniz. İptal edilen yönetmeliğin müfettiş alımına ilişkin maddeleri incelendiğinde neden iptal edildiği çok iyi anlaşılacaktır. Bu arkadaşlar yönetmelikte belirtilen sınavları geçecek kapasitede olsalardı zaten direkt teftişe atanmazlardı uyduruk bir sınav yapılırdı herhalde. Kural yok kaide yok istediğimi müfettiş istediğimi başmüfettiş yaparım ne güzel. Kişi babasının şirketinde böyle hareket edemez. Hesap soran da yok nasılsa.. 0
    • Gerçek.cvp 26 Eylül 2019, Perşembe 21:19:33 Haklısınız. Hesap soran olmayınca, bildiklerini okuyorlar. O yönetmeliği okuyan, neden iptal ettiklerini kolaylıkla anlıyor. 0
    • Genel kurul 27 Eylül 2019, Cuma 09:00:02 Bilal bey, THY genel kurulunun son dönem etkin katılımcılarından biri olduğunuzu görüyorum. Genel Kurul tutanaklarına baktım da teftiş ile ilgili bu konuları pek göremedim. Bu konular genel kurul gündemine gelmedi mi acaba ? Hissedarlar ne düşünüyor? 0
    • Genel kurul.cvp 27 Eylül 2019, Cuma 11:30:16 THY Genel Kurullarına ben 4 yıldır katılıyorum. Doğrudan Teftiş Kurulu'nu sormadım ama yapılan usulsüz harcamaları, bilançodaki şüpheli ve çürük alacakları, yurt dışı müdürlüklerdeki yosuzlukları, ödenen tazminat ve cezaları sordum, hatta özellikle mevcut Teftiş Kurulu Başkanı ile Hukuk Müşavirinin bu soruları detaylı cevaplamasını istedim. Ama hepsini gelişigüzel kısa cevaplarla geçiştirdiler bir, tutanağa doğru dürüst yazmadılar iki. Ayrıca, müzakereler bölümünde de kendi örneğimden yola çıkarak müfettişlere reva görülen zulmü, açılan davaları, mahkeme karalarının uygulanmayışını YK üyelerinin yüzlerine karşı tek tek anlattım. Beni önceleri kişisel konuşmakla itham ediyorlardı. Artık susup önlerine bakıyorlar. Son genel kurulda vicdanlarınıza, adalet duygunuza sesleniyorum dedim. Yine susup önlerine baktılar... 0
  • yurtdışı 26 Eylül 2019, Perşembe 10:39:08 Genelde yurtdışı teftişleri ailece tatil ve ülke müdüründen bol rüşvet anlamına gelir. En basitinden müfettiş yurtdışı harcırahı aldığı halde...gittiği ülke müdürü sabah akşam ikram-temsil bütçesinden müfettişi doyurmaya çalışır...nasıl bir zihniyettir bu. Devletim malı deniz..yemeyen...domuz felsefesi... 2
    • Yurtdışı.cvp 26 Eylül 2019, Perşembe 21:29:15 Bu ikram konusu daha ziyade müfettişin karakteri ile ilgilidir. Eskiden bu tip yakışıksız davranışlar da takip edilirdi. Şikayet halinde, gerekirse müfettiş hakkında soruşturma bile yapılırdı. Yapılan yorumlardan anladığım kadarıyla bu tür ikram ve ağırlamalar artık adetten olmuş, kimse yadırgamıyormuş! Bu arada, Müdürlük ikram faslından Müfettiş ağırlayan Yurtdışı müdürlerinin de amirleri tarafından en azından etik açıdan sorgulanmaları gerektiğini ifade edelim. 0
  • MEŞHUR BACNKLR.CVP 26 Eylül 2019, Perşembe 00:42:30 Bunlar toplamda dört kişiydi. Biri AKP nin İlk THY Genel Müdürü Abdurrahman Göndoğdu idi. Diyanet Başkanının oğlunu siz yazmışsınız. Üçüncüsü NewYork da Teknik Müdürdü. Dördüncüsü de meşhur Orhan İkiz. Neyse konumuz nepotist kadrolaşma değil zaten. Konumuz Teftiş Kurulu ve müfettişlik mesleğinin yozlaşması. Abdurrahman Göndoğdu'nu teftiş Kuruluna ve müfettişlerine yaptığı baskıları anlatsak roman olur. Orhan İkiz de öyle. Görevini başarıyla yerine getirdi! 0
  • Mahmut 25 Eylül 2019, Çarşamba 19:17:47 THY Basın müşaviri teftiş kurulundaki olan bitenlerle ilgili bir açıklama yapsa da, öğrensek. Yoksa sükut ikrardan gelir. 0
    • Gerçek 26 Eylül 2019, Perşembe 00:01:28 Herşey ortada değil mi, ne söylesin eski müfettişleri gönderdik, yerine sınavsız ilana cikmadan kafamıza göre bizim çocukları aldık teftisi pasifize ettik mi desin. 0
    • Gerçek. Cvp 26 Eylül 2019, Perşembe 21:32:13 Haklısınız bunları en azından şimdilik, açıklamazlar. Zaten yorumu yapan kişi de bir dilek olarak bunu ifade etmişti. 0
  • MÜFETTİŞ BEY.CVP 25 Eylül 2019, Çarşamba 17:58:47 Müfettişliğin etik tarafına vurgu yapmış olduğunuzu görüyorum. Şimdiki prosedürde var mı bilmiyorum. Ancak eski yönetmelikte bu konuda kesin talimat vardı. Müfettiş teftişe gittiği ünitede personelden ikram, hediye kabul edemez, personelin evinde kalamaz diye. Aslında bu iki taraflı bir etik sorun. Sizin yaptığınız da çok yanlış. Bir tür suç ortaklığı. Birlikte şirketin ikram faslını harcamışsınız. Bir teftişimde bana bu konuda aşırı ısrar eden ismi lazım değil bir müdürü nezaketle ikaz etmiş, anlamayınca yönetmeliği çıkarıp yüzüne karşı yukarıdaki maddeyi okumuştum. Küsmüş ve bizi uğurlamaya bile gelmemişti. 0
  • Bilal Yıldız 25 Eylül 2019, Çarşamba 17:47:12 Çetin bey, Son yorumların altına yazdığım cevaplar, yorumlardan bağımsız olarak üst üste sıralandı ve anlam bütünlüğü bozuldu.Son 3 yorumu rumuz-saat grubu olarak ilişkilendirmek istiyorum. Sırasıyla :rumuz 211- saat grubu 17:14:36, rumuz kriter – saat grubu 17:11:20, rumuz Selahattin-saat grubu 17:10:00.şeklindedir. Bundan böyle sizi yönteminizi kullanacağım. Rumuz.cvp şeklinde. Bu açıklamayı yayınlarsanız sevinirim. Teşekkür ederim. 0
  • Bilal Yıldız 25 Eylül 2019, Çarşamba 17:25:19 Sayın okuyucu, yazdıklarınızın tamamına yüzde yüz katılıyorum. Umarım mevcut Teftiş Kurulu Başkanı da bizimle aynı görüştedir. 0
  • Bilal Yıldız 25 Eylül 2019, Çarşamba 17:23:06 Bilal ve Çetin bey.cevap Yorumunuzun 6. cümlesinde kimi kastettiğinizi hemen anladım. Eminim son 10-15 yılda yolu THY den geçen her yönetici ve çalışan da anlamıştır. Özellikle "Ama duman ettiği insanların sessiz kalması ağırıma gidiyor." cümlenizle şu kısıtlı ortamda bile bağlı olduğu kliğin bu çift kişilikli, sinemaki, hain ama görevine sadık! elemanı hakkında bildiğim herşeyi yazmayı isterdim. Sonra Çetin ve Bilal Bey hitabı ile yazmış olduğunuz için O'nu aradım ve bu fikrini sordum. Bir tek sizin görüşünüz olmamalı. Başkaları ile de görüşmeliyiz dedi. Aynı görüşü paylaşmamız beni şaşırtmadı. Çetin bey, bu konu yorum kalıbı içinde geçiştirilebilecek bir konu değil diyor. Aynı dönemde THY’ den ayrılan 4 kişi şimdi aynı şirkette çalışırlarmış. Gittikleri yerde de THY’ deki uygulamalarını sürdürüyorlarsa tabii kötü. Konuyu iki taraflı ve de detaylı araştırıp iki tarafın insanları ile görüşüp bir yazı konusu hazırlamayı öneriyorum der. Ben de Çetin beyle aynı görüşteyim. 0
  • Bilal Yıldız 25 Eylül 2019, Çarşamba 17:16:55 Haklısınız, Maalesef hep aynı noktaya gelip takılıyoruz. Torpil sadece THY Teftiş Kurulunu değil bütün bir şirketi içten içe çürütüyor. 0
  • Bilal Yıldız 25 Eylül 2019, Çarşamba 17:14:36 Yazıyı çok dikkatli okuyup özetlediğinizi görüyorum. Tebrik ve teşekkür ederim. Umarım Başta Teftiş Kurulu Başkanı ve diğer ilgili üst yöneticiler de okurlar. 0
  • Bilal Yıldız 25 Eylül 2019, Çarşamba 17:11:20 Yüzde yüz doğru bir tespit. Tebrik ederim. 0
  • Bilal Yıldız 25 Eylül 2019, Çarşamba 17:10:00 Sayın okuyucu temenninize elbette katılıyorum ama biz şu anda derede boğulmuş durumdayız. Teftiş Kurulları ve müfettişler görevini yapmazsa, mahkemeye kim nasıl gidecek ? 0
  • oscarcharliebalıkesirli 25 Eylül 2019, Çarşamba 17:09:52 Bu yorum eleştiri sınırlarını aştığı için sansürlenmiştir. 0
  • Bilal Yıldız 25 Eylül 2019, Çarşamba 17:06:31 Sayın yorumcu, teftişin acıklı halinin, çalışan müfettişlerin bazılarına yakıştırdığınız nitelikler ile bir ilgisi yok ve bu konuda size katılmıyorum. Bu nedenle cümlenizin "ile" den sonraki bölümünü görmezden geliyorum. Ama ilk bölümüne maalesef katılmak durumundayım. Diğer yandan, şunu da ifade etmek gerekir. Bu şirketin milyon dolarlık menfaatlerini bırakıp çalışanların özel hayatına odaklanmak sadece Müfettişlerin tercihi değildir diye düşünüyorum. İstisnalar kaideyi bozmaz ama at sahibine göre kişner. 0
  • Bilal ve Çetin Bey 25 Eylül 2019, Çarşamba 16:09:44 Anladık ki, yorumlarda isim zikretmek doğru değil. Bu yorumların Yayınlanmadığını da gördük. Haydi buyurun. İsimsiz bir yorum. Nasıl olsa herkes bu büyük yöneticiyi tanıyacaktır. Bir Beyefendi vardı THY’ de. Biyo medikal okumuş. Mühendis anlayacağınız. . Yani bu insanın teftişle müfettişlikle hiçbir bir ilgisi yok. 2003 yılında THY’ de Genel Müdürlük görevine atanan zatın bacanağı olmak görünen tek özelliği. Bu bey aynı sene içinde ( beklide şirkete o ünvanla girdi ) .THY’ nda Ticari ünitenin en önemli birimlerinden birinin üst yöneticisi oldu. Nasıl bir çalışma ve başarı sergiledi ise. Engin insani ilişkileri, tarafsızlığı ( ? ) vb.. özellikleri dikkate alınarak THY’ de çalışan personel için en önemli nokta olan ünitenin başına geçerek tam bir uyum içinde çalıştığı ( ? ) Genel Müdürün yardımcısı oldu. Bu zatın dönrminde THY’ dan kaç kişi uzaklaştırıldı bir bakmak gerek. Bilahare ne oldu ise tenzili rütbe ile şirketin teftiş ve denetim çalışanlarının ufkunu açması uygun görüldü ve bu üniteye yönetici olarak atandı. 7- 8 sene gibi uzun bir süre THY’nın bu önemli ünitesinin kabuğunu değiştirdi. Alt üst etti. Attı, sattı ve atadı. Bu üstün Hizmetleri unutulmayacaktır. Denetim raporlarını değiştirtmek için müfettişlere baskı uygulamak, raporları hasır altı etmek, işleri geciktirmek, Kurul üyelerinin denetim yapmak istedikleri büro ve şahısları kollayarak, denetime engel olmak gibi ülvi hizmetler yaptı .( Yanılmıyorsam Bilal bey de bu adamın ilk kurbanlarından biriydi. Dolayısı ile bu büyük yöneticinin yaptıklarını mutlak takip etmiştir.) İnanılmaz başarılı ( ? ) bir mobbing uzmanıydı kendisi. THY den gönderilince, THY’ de birlikte çalıştığı Genel Müdür bu müthiş beyni kendisinin atanmış olduğu çok önemli bir devlet kuruluşuna hemen aldı. Tencere ve kapağı misali. Ve de yeni şirketinde THY çalışmasında boy gösterdiği ünitede yaptığı aynı görevi verdi. Şimdi orayı aydınlatıyor. Sanki çift kişilikli biriydi. Soyadı da aynı şeyi söyler gibi. . Sn.Yazarlar. Bu hikayeden köşe yazısı değil. kitap çıkar. Konu Çetin beyin ifade ettiği sorumluluk ise, ona göre yazmayı bilmeniz gerek. Benin bu zat ile hiçbir ilgi yok. Ama duman ettiği insanların sessiz kalması ağırıma gidiyor. Bilal bey bu duruma adı geçmeyen ama herkesin kim olduğunu düşünebildiği insanın kötülük yaptığı eski ünitenizin mensupları nasıl kayıtsız ve sessiz kalıyor. İstihdam, tayin, terfi ve atama konularında yaptığı usulsüzlükleri yaşarken mağdur olanlar neden suspus? Bana inanın ki şu anda çalıştığı kuruluşta da aynı davranışları sergiliyor. Tabii ki fark etmez. Zira başında yine THY’ deki Genel Müdürü var. Onun kanatları altındalar. Her ne kadar bu beyin yaptıklarını sizin yerinize ben anlattımsa da yine de cevabınızı merakla bekleyeceğim 0
    • Eski Başkan 25 Eylül 2019, Çarşamba 16:17:51 Müthiş bir değerlendirme. On numara beş yıldız. Tebrikler... 0
    • MEŞHUR BACANAKLAR 25 Eylül 2019, Çarşamba 20:06:36 Bacanakları çok güzel özetlemişsiniz yüreğinize,ağzınıza sağlık.Bu iki bacanak hakkın da değil kitap 12 ciltlik bir ansiklopedi bile yetmez vallahi.Ben bir ekleme yapayım;küçük bacanağı babası eski bir diyanet işleri başkanı, abisi de milletvekili idi.küçük bacanak thy nin tüm alım satım ihalelerinde bulunur birinci basamakta teftiş başkanı olmasından dolayı onun bütün açık ve yediklerini kapatırdı. Şirket tarihinde görülmemiş boyutta usulsüzlükler bunların dönemine denk gelir,yaktıkları canlarda cabasıKulun bunlara gücü yetmedi ve yetmeyecek,Allaha havale edip teselli bulmaktan başka elden ne gelirki!!! 0
    • YANCI 25 Eylül 2019, Çarşamba 20:20:23 Bahsettiğiniz şahsın teftiş kurulunda önce müfettiş yardımcısı, sonradan da müfettiş olan(halen pazarlama satışta bşk yrd.)bir yancısı vardı. Torpille geldiği ve teftişin t sinden anlamadığı için ona kuruldaki diğer müfettişleri inceleme ve takip etme görevi verilmişti.O da görevini hakkıyla yerine getirtir, her yatsı namazindan sonra günlük rapor verirdi. Bir süre sonrada çaba ve çalışmaları meyve vermeye başlayarak,teftiş kurulunun işinin ehli,tecrübeli müfettişleri birer ikişer kuruldan uzaklaştırılarak, teftiş kurulu dikensiz bir gül! bahçesi haline getirildi. 0
  • bügünün 25 Eylül 2019, Çarşamba 11:30:40 Bügünün mufettişleri insanların ,icraatlarını milyon dolarlık şirkete olan getirilerini göz ardı edip çalışanın özel hayatı ile ilgilenen kişiliksiz karaktersiz cehennem zebanisi yaratıklar tabi sözüm herkese değil elbettte 0
  • Selahattin 25 Eylül 2019, Çarşamba 10:08:51 Bu konuları yazmanız güzel, Bu sıkıntı dünyaya ait, Her kurumun adaleti kendi içinde olmalı, Mahkemelerde değil, Kurumun adaleti zaafiyet gösteriyorsa, Mahkeme onları yargılamalı 0
  • 211 25 Eylül 2019, Çarşamba 09:59:27 THY de teftiş kurulunun adı var kendi yoktur. Teftiş kurulu pasifize edilmiştir. Üretken değildir. Niteliksiz, liyakatsiz ehil olmayan torpilli kişilerle doldurulmuştur. Ülkemizdeki tüm teftiş kurulları sınavla müfettiş alır. Bu kamuda da böyle özel sektörde de böyledir. Bir okuyucunuzun yorumunda belirttiği ve link verdiği güncel müfettiş yardımcılığı alım ilanını okumanız halinde ne demek istediğim daha iyi anlaşılacaktır. Sadece THY de tepeden inme atamalarla müfettiş yapılır. Alınır demiyorum, bir lütuf gibi yapılır. Kariyer esasına dikkat edilmez. Bu nedenle teftiş kurulu pasiftir. Üretken değildir. Kuruma hiçbir katkı sağlamaz. Bizim çocuklara ünvan ve dolgun maaşın verildiği bir yerdir. Birkaç tecrübeli müfettişin gayretleri de THY ölçeğindeki bir şirket için yetersizdir. Bunu en iyi biz teftiş edilen personel gözlemekteyiz. Zira müfettişin kalitesi teftiş edilen birime, çalışanlara, sorduğu sorulara, yaptığı incelemelere ve nihayetinde yaptığı raporlamaya yansır. 1
  • kriter :)) 25 Eylül 2019, Çarşamba 09:56:48 Bu şirkette TEK KRİTER torpildir! 3-4 yıl önce kargodan sırf birlik vakfı üyesi diye adamı müfettiş yapmışlardı...sınavsız tabi ki... 0
  • thyy 25 Eylül 2019, Çarşamba 09:53:04 THY'de normal yollarla, liyakat ile müdür, başkan olmuş 1 kişi bile gösteremezsiniz. Tüm personel bilir bunu..hangi birini sayalım. 1
  • Murat Başkan 25 Eylül 2019, Çarşamba 00:54:48 Bir müfettişte bulunması gereken özellikler: 1-Herşeyden önce ahlaklı, ilkeli, kişilikli ve vicdanlı olacak, , 2-Müfettişlik mesleğine uygun iyi bir eğitim almış olacak, 3- En az bir yabancı dil bilecek, 4- Fikri hür, vicdanı hür, irfanı hür olacak, onun bunun adamı olmayacak, 5- Bağımsız, objektif ve tarafsız olacak, emirle rapor yazmayacak ve ceza vermeyecek, tetikçilik yapmayacak, 6-Gerçekleri ve doğruları yazacak, baskı ile rapor değiştirmeyecek, 7-Yazdığı raporların özgül ağırlığı olacak, Raporları personel ve kuruma katkı sağlayacak içerikte olacak, 8-Yol gösterici, eğitici, problemleri, sorunları, aksaklıkları önceden öngörüp tedbir alınmasına öncülük edebilecek, 9-Oturup, kalkmayı, giyinmeyi, adabı muaşeret kurallarını bilecek, 10-Kurumu temsil etme yeteneği ve kabiliyeti olacak, Sizce THY Müfettişlerinin kaçında bu özellikler var. 0
    • MÜFETTİŞ BEY 25 Eylül 2019, Çarşamba 17:08:29 Birkaç sene önceydi ,bir müfettiş bey ailece teftişe gelmişlerdi.Ilk gün birkaç soru,göstermelik birkaç dosyaya bakma ve teftiş bitmişti.Birhafta ailece iyi bir tatil yaptılar. Saygıda ve hürmette asla kusur etmedik.Aksam yemekleri müdürlüğün temsil ve ikram giderlerinden karşılandı. Müfettiş beyin yabancı dili olmadığı için mahalli bir arkadaşımızda bir hafta boyunca kendilerine müdür beyin makam arabasıyla eşlik etti.Teftisin son günü sağolsun müfettiş bey veda etmek için uğradı. Cam sakızı çoban armağanı parfüm ve bazı elektronik eşyaları kendilerine takdim edip vedalastık.Hakkını vermek gerek ,ömrümde gördüğüm en güzel teftişti.Mufettis beye ve ailesine esenlikler diliyorum. 2
  • Bilal beye 24 Eylül 2019, Salı 22:35:37 Sayın Bilal Yıldız, Şansınızı airport haberde yazılanlar kadar tanıyorum ve bu yüzden hakkınızda fazla bir yorum yapamıyorum.Takip edebildiğim kadarı ile haksızlığa uğramış, canı yanmış birisiniz.Anlayamadığım ;hakkındaki söylentiler ayyuka çıkmış birisi, teftişin yüz karası Alparslan Doğan hakkındaki yorumları kaldırmakla sizin diğerlerinden ne farkınız oluyor ki?Bu yaptığınız da adam kayırma, torpil ve iltimas olmuyormu? Saygılarımla... 1
    • CVP BİLAL BEYE 24 Eylül 2019, Salı 23:56:17 YORUMLARIN BAŞINDA BULUNAN FACE BOOK YORUMLARI BÖLÜMÜNDE TÜM OKURLARA HİTABEN YAZILAN NOTU OKUYUNUZ. Değerli okurlar. Yorumlarınızda insanların isimlerini zikrederek onları suçlamanız doğru değil. örneğin "Çetinin hırsız, kaçakçı olduğunu duydum, söyleniyor" ve de benzeri sözleri havi yorumları yayınlamıyor, gözden kaçıp yayınlarsak hatamızı fark eder etmez ekrandan kaldırıyoruz. Bu arada şayet suçlama ile ilgili belge, başka bir deyişle suçlamayı ispat edecek argüman elinizde mevcut ise tabii ki göndermeniz halinde konunun yayınlanacağı tabiidir. Konuya hassasiyet göstermeniz ricası ile iyi akşamlar diliyorum.BİRİNİ KAÇAKÇILIKLA SUÇLARSANIZ İSPATI GEREKİR.VPN KULLANIMININ VERDİĞİ SERBESTLİKLE HAREKET EDİP BU TÜR SUÇLAMALARIN BİR ANLAMDA TARAFIMIZCA DA KABUL EDİLİP YAYILMASINI BEKLEMENİZ DOĞRU BİR YAKLAŞIM DEĞİL. BU KAÇAKÇILIĞIN YAPILDIĞINA İLİŞKİN ARGÜMANLAR MEVCUTSA YAYINCI OLARAK BUNU TABİİ Kİ DUYURURUZ. BU TÜR YAZILARDA YORUM KÖŞESİNİ YALNIŞ KULLANMANIN SORUMLULUĞU HALİYLE VAR. Vpn KULLANDIĞINIZA GÖRE SİZLERİN ADINA BU SORUMLULUĞU ÜSTLENMEMİZİ BEKLEMEMELİSİNİZ. ÇETİN ÖZBEY 0
    • CVP Bilal beye, 25 Eylül 2019, Çarşamba 00:20:50 Cevabınız ve yorumunuz için tüm samimiyetimle teşekkür ederim. Nasıl ki elektrik enerjisinin gücünü biliyoruz ama goremiyorsak,hatta bazı şeylerin belgesi olsa dahi hak,hukuk adaletin yerlerde süründüğü bir ortam da bunları doğrudan açıklamaya kim cesaret edebilirki?Kusura bakmayın ama ben sizin kadar cesaretli değilim.Yatalak bir babam,ortaöğretime devam eden iki çocuğum var.Aynı zamanda kirada oturuyorum. Yinede sizlere teşekkür eder,kaleminizin kılıçtan daha keskin olmasını temenni ederim. Saygı ve hürmetlerimle kalın sağlıcakla. 0
    • Bilal Yıldız 25 Eylül 2019, Çarşamba 01:58:39 "Bilal beye" rumuzlu sayın okuyucu Çetin bey sorunuza verdiği cevapta durumu oldukça iyi açıklamış. Ben de kendi adıma şu hususu vurgulamakta fayda görüyorum. Bu yazıda biz kişilerden bağımsız olarak teftiş düşmanı-karşıtı bir zihniyeti, bir kadroyu, bir niyeti deşifre etmeye, açıklamaya, çalıştık. Burası THY de çalışanların soruşturulduğu, yargılandığı bir platform değildir. Ayrıca hassasiyetimiz sadece bir kişi ile de sınırlı değildir. Başka kişilerle ilgili hakaretamiz ve suçlayıcı yorumlar da gönderildi ama biz ortak kararla bunları yayınlamama kararı aldık. Mutlaka isim belirtilmesi gerekiyorsa, hakaretamiz ve bizim nezdimizde mesnetsiz suçlamalar içermemesi ve elbette yazının ana fikrine uygun düşmesi kaydıyla dikkate alınacaktır. Saygılar.. 0
  • İK 24 Eylül 2019, Salı 22:26:03 THY gibi bir kurumda yabancı dil bilmeyen müfettiş olur mu ? Torpilli isen olur. Müfettişlerin 3/2 si yabancı di bilmiyor ve bunlar yurtdışına teftiş yapmaya gidiyor. Özel bir şirkette böyle bir şey olabilir mi? Neden olmasın. THY özel bir şirket değil miydi. 0
    • yabancı dil mi? 25 Eylül 2019, Çarşamba 09:47:49 THY yabancı dil bilmeyen yurt dışı müdürleri şefleri var hem de tonlarca...bir kaç yıl sonra ibb gibi yönetim değişince bunlar afişe olacak dur bakalım.... 0
  • Bilal Yıldız 24 Eylül 2019, Salı 19:53:37 Ordu Müfettişi rumuzlu sayın okuyucu kesinlikle haklısınızç Atamızın Ordu müfettişi olduğunu buraya not edelim ve hatırlayalım. O büyük lider Samsun'a çıktığında, benim maaşım, benim makamım, benim ünvanım dememiş ; hepsini bir çırpıda bir kenara itmişti. Bazı sözde Atatürkçüler dahil günümüz insancıklarının bu asil davranıştan çıkaracakları ibretlik dersler vardır. Atatürk'ün meslektaşı olmakla gurur duyuyorum. 0
  • Tamer 24 Eylül 2019, Salı 18:08:45 Bu yorum eleştiri sınırlarını aştığı için sansürlenmiştir. 1
  • Bilal Yıldız 24 Eylül 2019, Salı 09:16:49 Sayın okuyucu, THY Teftiş Kuruluna bundan sonra alınacak müfettiş yardımcılarında ne gibi kriterler aranacağı konusunda size önceden kimse bilgi veremez diye düşünüyorum. Çünkü, bu tür alımlar ulusal çapta duyurularak, şeffaf ve eşit rekabet şartlarında yapılmıyor. Ama mevcutlara bakarak, tıpkı onlar gibi genel müdür, milletvekili vb çocuğu ya da yeğeni, bakanın gelini veya yeğeni, başbakan yeğeni yada başbakanın ünlü bacanaginin oğlu gibi ya da bir okuyucunun yazdığı gibi tarikat müritliği, vakıf! üyeliği gibi iltisaklarınızın olması işinizi oldukça kolaylaştırabilir diye düşünüyorum.Parti gençlik kolları veya kadın kolları üyesi olmanızın da faydası olur. 0
    • Emekli 24 Eylül 2019, Salı 13:11:52 Oğlum yeni Zıraat bankası müfettişliği için müracaat etti. İlanda belirtilen ve aranan şartları gördüm de .... liyakat bu olsa gerek... Darısı THY nin başına.... https://ilan.memurlar.net/ilan/47986/ziraat-bankasi-20-mufettis-yardimcisi-alacak.html 2
  • Mete 24 Eylül 2019, Salı 00:38:43 Çetin Bey köşenizde güzel bir konuya değinmişsiniz, kaleme alan Bilal Bey de konuyu çok anlaşılır bir biçimde ifade etmiş. 0
    • Bilal Yıldız. 24 Eylül 2019, Salı 17:53:46 Yazıyı beğendiğinize sevindim. Teşekkür ederim. 0
  • Bilal Yıldız 24 Eylül 2019, Salı 00:38:12 Evet,"Kurtuluşa giden adımın başlangıcı, Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün 9. Ordu Müfettişliği olduğunu da buraya not edelim" yorumunu yapan sayın okuyucu sizi saygıyla selamlıyorum. Evet, Büyük Atatürk bu günkü bazı sahte Atatürkçüler gibi maaşını, ünvanını, kadrosunu düşünmemiş bütün bunları bir kalemde silip atmıştı. zulme asla boyun eğmedi,görmezlikten gelmedi. Günümüzün bazı Atatürkçüleri maalesef, bana dokunmayan yılan bin yaşasın zavallılığıyla ezilip büzülmekteler. Meslektaşı olduğum, kıvançla şerefle örnek aldığım Atamıza bu vesileyle, büyük şükran duygularımı ifade ediyor ve Allah'tan rahmet diliyorum 0
  • Bilal YILDIZ 24 Eylül 2019, Salı 00:21:50 Müfettiş rumuzlu sayın okuyucu yazımızdaki torpil, liyakat, nitelik konulu bölümleri örneklediğinizi görüyorum. Benim somut bilgim yok ama en kötüsü içlerinden bazılarının tarikat-cemaat mensubu olmalarıdır diye düşünüyor ve ihtimal vermek istemiyorum. Ancak, Teftiş Kurulunu THY den, THY yi de Türkiye'den soyutlamak da mümkün değil. Umarım doğru değildir. 0
  • Bilal YILDIZ 24 Eylül 2019, Salı 00:12:27 Orhan İkiz, yazıda belirtildiği üzere lisans eğitimi teftişle ilgisi olmayan, hukuk, finas, muhasebe yetkinlikleri olmayan, bir gün bile müfettişlik yapmamış biriydi. Teftiş Kurulunu çalıştırmasın, baskılasın, eski kariyer müfettişlerini kuruldan uzaklaştırsın diye getirildi. Raporları uzun süre bekletir, bazılarını örtbas ederdi. Biri benim Amsterdam Teftiş Raporumdur.Raporu sümenaltı yapıp beni bu bahaneyle Teftiş Kurulundan çıkaran kişidir. Görevini layıkıyla yaptığını söyleyebiliriz ! 1
    • O.İ ye 24 Eylül 2019, Salı 20:17:18 Aldığın ahların, bedduaların hesabını nasıl vereceksin bakalım... 0
    • THY Basın Müşavirliğine 25 Eylül 2019, Çarşamba 11:56:34 Yazı içeriğinde yer alan teftiş kurulu ile ilgili açıklamalara bir cevabınız var mudur? 1
  • Köşe yazarı 23 Eylül 2019, Pazartesi 22:49:33 Çetin Bey son haftalarda devamlı Bilal beyi yazılarınıza konuk alıyorsunuz. AirportHaberde Bilal bey de her hafta yazı yazsa nasıl olur sizce? Örneğin THY’de Hamdi ve Temel yönetimine karşı kazandığı mobbing davası ile ilgili süreci, ya da teftiş kurulunda başından geçenleri yazarak başlayabilir.... 0
  • O.i. 23 Eylül 2019, Pazartesi 22:15:41 Türk Hava Yollarının başına gelmiş en büyük felaket Orhan İkiz teftiş kurulunda da Başkan olarak görev Yaptı.. Tarikattandı kimse laf geçiremedi, tüm şirketin kadrolaşma çarpıklıklarından sorumluydu ... 0
  • Üniversiteli işsiz 23 Eylül 2019, Pazartesi 21:10:11 Sayın yazarlar THY iç düzenlemeleri kapsamında müfettiş alımı şartları. aranan kriterler nelerdir, ne zaman sınav ilanına çıkılıyor bilgilendirebilir misiniz. KPSS, YDS, denetçi sertifikası, mali müşavirlik belgesi vs isteniyor mu ? 0
    • Bilal Yıldız 24 Eylül 2019, Salı 09:55:09 Üniversiteli işsiz rumuzlu sayın okuyucu bu vesileyle bir gerçeği daha ifade etmek istiyorum. İptal edilen yönetmelikte, THY de Müfettis Yardımcılığı sınavlarına girmenin koşulları, adaylardan beklenen kriterler, sınav ilanı, vb hususlar tek tek yazardı ve bu hususlar ulusal sınav ilanlarında açıkça belirtilirdi. Bütün bu düzenlemeler de iptal edildi. Değiştirilen prosedürde, Müfettiş Yardımcısı kavramı bile yoktu. Sonra dan bir düzenleme yapıldıysa ben bilmiyorum. 0
    • Deniz 24 Eylül 2019, Salı 12:22:00 Tek kriter torpilinin olması. Yaş, okul, belge, yabancı dil, hepsi hikaye... 0
  • Bohel 23 Eylül 2019, Pazartesi 18:20:43 Müfettişlerin özlük hakları çok mu iyi? Yani kurumda bu kadar rağbet görmesinin (kişiler bazında) sebebi özlük hakları mı? Zira eski bir haberde müfettiş maaşlarının müdür maaşına, baş müfettiş maaşlarının ise başkan yardımcısına eşitlendiğine dair bir yazı okumuştum. Bu birçok kişi için çok cazip bir sebep 0
    • Bilal Yıldız 23 Eylül 2019, Pazartesi 20:11:34 Çetin beyin tavsiyesiyle bazı sorulara ben cevap vereceğim. Müfettiş maaşları bizim zamanımızda çok kötüydü. AKP iktidarının atadığı yönetim, gelir gelmez sadece Teftiş Kurulu üyelerine yüzde kırk zam yaptı. İlk üç sene bizi nedense, çok seviyorlardı ! En son geçen sene benzer bir iyileştirme yapıldığını duymuştum. Dediğiniz gibi ücretler cazip olmalı. Aksi takdirde böyle yoğun bir talep olmazdı. 1
    • CVP BİLAL Y.. 23 Eylül 2019, Pazartesi 20:25:38 RİCA EDERİM. TAVSİYE BENİ AŞAR. YAZIYI SİZ KALEME ALDIĞINIZ İÇİN DAHA DOĞRU OLACAĞINI DÜŞÜNDÜM. TKS. 1
    • Meraklı 23 Eylül 2019, Pazartesi 21:11:48 Yani maaşlar ikramiye dahil net 15-20.000 arasında mı demek istiyorsunuz? 0
  • Karmaşık 23 Eylül 2019, Pazartesi 16:32:46 Yazınızda en çok ilgimi çeken kamu kuruluşu olarak bildiğim THY’nin hiçbir kamu denetimine tabi olmadığı, peki orada yapılan olumlu/olumsuz işlem ve kararları kim sorguluyor, kim inceliyor, kim denetliyor?  82 milyonun hakkı olan bir kurum denetim anlamında başıboş mu bırakıldı? Hisse oranının önemi ne ki? Önemli olan şirketin yönetim ve kontrolünün kimde olduğu değil mi? Yönetimde söz sahibi kimse, şirketin sahibi de o değil midir.? Nitekim teftiş kurulu yapılanması kamu kurumlarına özgü bir organizasyon yapısı değil midir? O zaman burayı neden kapatıp ya da adını değiştirmiyorlar. 1
    • Bilal Yıldiz 23 Eylül 2019, Pazartesi 20:21:33 Karmaşık rumuzlu okuyucu, konuyu çok iyi anladığınızı ve yorumladığınızı görüyorum. Sorduğunuz sorular bunu açıkça ortaya koyuyor. Maalesef THY deki denetim ünitesi tam tanımladığınız gibi. Dostlar alışverişte görsün misali, vitrin süsü gibi muhafaza edilen bir kurul bu. Belki adını da bu yüzden değiştirmediler. Bizim de Teftiş Kurulumuz var diyebilmek için. 0
  • Bilal YILDIZ 23 Eylül 2019, Pazartesi 11:36:35 Çetin Bey, ben de size şahsım tüm meslektaşlarım ve emektar THY mağdurları adına teşekkür ediyorum. Kamuoyuna yeterince anlatılamamış, açıklanamamış bu vahim tahribatı,bu maksatlı operasyonu köşenizde yazmama, deşifre etmeme; bu konudaki samimiyetsiz, gerçek dışı ve yanıltıcı beyanlara cevap vermeme imkan sağladığınız için. 0
    • CVP BİLAL YILDIZ 23 Eylül 2019, Pazartesi 13:00:00 BİLAL BEY ADINA DA TEŞEKKÜR EDİYORUM 1
    • Bilal bey 23 Eylül 2019, Pazartesi 19:30:13 Thy'den haksız yere atılanların pass bilet hakları gasp ediliyor,şirketin ykb'si kanunu takmıyor,devletin mahkemesinin kararını uygulamıyor ve buna rağmen hala koltuğunda oturabiliyorsa düşünün thy içinde olan biteni. Liyakat,eğitim,tecrübe,bilgi,görgü,edep,adap, saygı,hak,hukuk artık unutulan kavramlar oldu. Yandaş ve işin özünden uzak,ceplerini doldurmaktan başka şey düşünmeyen müfettişler neyi araştıracak,sorgulayacak,soracak ki? Thy'nin bütün parasını götürseler,akla gelmeyecek yolsuzluklar olsa bile aman işimizden olmayalım der susarlar. Sahibinin sesi olmak böyle bir şey. Mevcut iktidar sayesinde 17 yılda her kurumun çivisi öyle çıktı ki düzeltilir mi büyük soru işareti ne yazık ki. Size ve Çetin bey'e hürmetler. 0
    • Bilal YILDIZ 24 Eylül 2019, Salı 00:04:12 Bilal bey rumuzlu sayın okuyucu gayet doğru bir noktadan konuyu ele almış olduğunuzu görüyorum. Pas bilet dahil ciddi mağduriyetler, adaletsizlikler ve şirket kayıpları ile bunlara yol açan kanun tanımaz, adaletsiz, sorumsuz bir zihniyet sözkonusu. Böyle bir yönetim anlayışının emrindeki Teftiş Kurulundan, ciddi performans beklemek elbette naif bir yaklaşım olur. 1
  • Çetin Bey 23 Eylül 2019, Pazartesi 10:36:43 Eski Müfettişlerimiz deyip bir görsel içinde onların; iyi bir eğitmen olduğundan bahisle “taraf tutmayan, çalışanlara inana, kendileri ikna olmadan tepeden gelen emirle çalışana ceza vermeyen ve de kurum içi ispiyona kulakları tıkalı ağabeylerimizdi. Bizi buna yaşayarak, gördüklerimiz ve verdikleri kararlar ile inandırmışlardı.” Demektesiniz. Peki bugünün THY müfettişleri nasıl? Keşke bu görselin yanına yeni bir görsel koyup bugünün müfettişleri ile karşılaştırsaydınız. 1
    • CVP ÇETİN BEY 23 Eylül 2019, Pazartesi 10:52:19 EVET BUNLAR BİZİM, BENİM YAŞADIKLARIM. ŞİMDİKİ KADROYU TANIMIYORUM. YALNIŞ ŞEYLER YAZMAKTAN KORKARIM. 1
    • Baskan 23 Eylül 2019, Pazartesi 12:21:20 2003 yılından bu güne kadar ehil olmayan ellerde yönetilen Teftiş Başkanlığı nihayet nihayet liyakatli bir başkana kavuştu. Kariyerden müfettiş olan Murat Başkan kim müfettiş kim değil, kim koltuğu hak ediyor, kim hak etmiyor, kim tembel, kim Çalışkan görmeye başlamıştır. Ancak sorun, tepeden inme torpille gelen bu kişilere karşı bir yaptırım uygulayıp uygulanmayacağında .... Bundan sonra nasıl müfettiş alımı yapılacağında.. 1
    • CVP BAŞKAN 23 Eylül 2019, Pazartesi 13:01:17 KENDİLERİNİ TANIMIYORUM. TEMENNİ EDERİM Kİ DEDİĞİNİZ GİBİDİR. 0
    • müfettiş 23 Eylül 2019, Pazartesi 14:59:04 3-4 yıl önce birlik vakfı referanslı elemanlar sınavsız müfettiş oldu...ondan önce meşhur bir emniyet müdürümüzün kerimeleri müfettiş oldu...sadece hatırladıklarım, ayrıca müfettişlerin şirketteki iş akışı hakkında hiç bir bilgileri yoktu ki kimi nasıl teftiş etsinler? Tüm kurumlarda ki yozlaşma teftiş kurulunda yıllardır var. 0
    • Murat Başkan 23 Eylül 2019, Pazartesi 21:38:29 Dörtgöz ve ekibine dikkat. Altını oymaya başladılar bile... 0
    • O.i. 23 Eylül 2019, Pazartesi 22:17:41 Türk Hava Yollarının başına gelmiş en büyük felaket başkanlık yaptı orada, daha ne olsun .. yine hala böyle bir birim olması bile büyük şans 0
    • 211 23 Eylül 2019, Pazartesi 22:20:44 Neye el atsanız elinizde kaldığı dönemlerden geçtik maalesef, fetö muhalifleri fetöcüler tarafından çıkarıldı.. hala Hakkımız verilmedi , mağduruz 0
    • Ispiyoncu-düzenbaz 24 Eylül 2019, Salı 03:14:31 Bu yorum eleştiri sınırlarını aştığı için sansürlenmiştir. 0
  • Sayın Özbey 23 Eylül 2019, Pazartesi 00:49:06 Kurucu liderimiz Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ten bir alıntı ile Teftiş kurullarının gerekliliğiyle ilgili tartışmalara tarihten bir pencere açarak bende katıl­mak istiyorum. Gazi Mustafa Kemal Paşa’nın Meclis Başkanı sıfatıyla 1 Mart 1923 tarihin­de yaptığı “Türkiye Büyük Millet Meclisinin Birinci Dönem Dördüncü Yasama Yılını Açış Nutku” teftiş kurullarının önemi açısından tarihi bir belge olarak karşımızda durmak­tadır. Detaylı bilgi için : http://denetde.org.tr/safak-basa-teftis-ve-denetime-ataturkun-verdigi-onem/ 1
    • CVP SN.ÖZBEY 23 Eylül 2019, Pazartesi 10:49:58 TEŞEKÜRLER. ÇOK ARAMIŞTIM.EVE DÖNÜNCE OKUYABİLECEĞİM.DAHA SONRA SİZE DÖNECEÜ,M. 0
    • Ordu müfettişi 23 Eylül 2019, Pazartesi 11:06:56 Kurtuluşa giden adımın başlangıcı, Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün 9. Ordu Müfettişliği olduğunu da buraya not edelim isterseniz . 0
    • CVP ORDU MÜFET. 23 Eylül 2019, Pazartesi 13:03:04 BU AKŞAM ARAŞTIRACAĞIM. TEŞEKKÜR EDİYORUM. 1