AHL VE ISG KİTLENEBİLİR - HABOMUN YENİ YAPILAN DEV HANGARINA “A380” GİREMİYOR

    Çok beğenilenler

  • iPhone Uygulaması 03 Kasım 2014, Pazartesi 04:48:22 Sefa Bey, yine çok başarılı bir yazı olmuş. Video da çok keyifliydi Bildiğiniz gibi uçaklar körüklere yanaştığında TAV'a park ödemesi yapılıyor aksi takdirde DHMİ'ye, o yüzden o 4 körük 3.havalimanı açılana dek en azından kendini amorti edeceğini düşünüyorum. Bence aradığımız soruların cevabı TAV DHMi yap-işlet-devret sözleşmesinde bulabiliriz. "Herhangi bir nedenle, işletici firmaya taahhüt edilen süreden evvel havalimanının sivil havacılığa kapanması veya sözleşmenin DHMİ tarafından feshedilmesi ile işletici firma aşağıdaki tazminatları kabul eder: - Sözleşme feshindeki Yolcu/Kargo geliri x ortalama yıllık artış x kalan işletim süresi ve - Havalimanına yapılan taşınmazların, erken sözleşme feshinden dolayı kaynaklanan zarar. gibi." O sözleşme ve ikili arasında yapılan onlarca revizeleri bulabilirmisiniz ? - Turkish HABOM can't accomodate A380 diye bir yazı okumuştum biryerde. Ama sanırım ilk Türk bilgilendiren siz oldunuz. Türk havacılığında şaşılacak o kadar çok şey varki.. Artık normal karşılamayı öğreniyoruz. 0
  • Büyük Hata 03 Kasım 2014, Pazartesi 11:27:18 Çok kaliteli bir yazı olmuş Sefa Bey. İfade ettiğiniz her ayrıntı mantık çerçevesinde ve doğru bir şekilde analiz edilmiş. A380'in dev hangara girememesi durumunu da çok büyük bir yanlış olarak nitelendiriyorum. Sizin de ifade ettiğiniz gibi altyapısız gelişen sivil havacılığımızda büyük gövde uçakları bünyemize katmaya devam ederken, A380 gibi Dünyanın belki de en popüler büyük gövdeli uçağının hangara girememesi kabul edilemeyecek bir yanlıştır. Sanırım AHL'deki üçüncü pistin uzatılması için büyük meblağlar harcanarak yapılan yanlışın düzeltilmesi gibi dev hangarımız da aynı şekilde A380'in girebileceği bir duruma gelecektir. Ama anlayamadığım bu hatanın baştan neden farkedilmemesi veya farkedilememesi. Yapım aşamasında çalışan mühendisler veyahut türlü türlü önemli şahıslar böyle bir durumu nasıl gözden kaçırabiliyorlar, inanılır gibi değil. 0
  • Tüm yorumlar

  • iPhone Uygulaması 07 Kasım 2014, Cuma 17:21:19 Bi soz vardir; her kusu sevdin bi leylek kaldi. Butun ucaklarin bakimini kaliteli ve yeterli duzeyde yapildida bir tek eksigimiz A380 kaldi. Sefa bey sizinde sorgusuz sualsiz sadece muhalefet hastaligina yakalandiginizi dusunuyorum. Acil sifalar. 7
  • bilenadam 06 Kasım 2014, Perşembe 20:38:30 Gelin KOCAELİ CENGİZ TOPEL HAVALİMANİNA!!! tüm altyapisiyla hazi ;-) 2
  • iPhone Uygulaması 06 Kasım 2014, Perşembe 00:43:15 Bunu onaylamayın. Haber bile yapabilirsiniz. Ben hiç rastlamadım belki siz eskilerden olduğunuz için rastlamış olabilirsiniz. Sendika Yönetimi'nde olan Gökhan Emir Dispeçerlikten istasyonlar kontrol nöbetçi müdürü olarak atandı. Sizce de bir ilginçlik yok mu? Son aramaları hep haber yapardınız bunları göremedim sitede 0
  • DERYALAR... 05 Kasım 2014, Çarşamba 19:01:55 Sefa başkan...bunun adı playstation on ground...kentsel dönüşüm vakti...ama nereye kadar?...cevap:gittiği yere kadar...önümüzdeki maçlara bakacağız...halk bunu istiyor... 0
  • Android Uygulaması 05 Kasım 2014, Çarşamba 19:01:04 Düzeltme; AHL'ye 3 , A380 alabilecek hangar yapımı planlanmıştı. 1
  • Android Uygulaması 05 Kasım 2014, Çarşamba 17:14:08 Değerli okuyucular, THY'nin ve diğer Türk operatörlerinin uçak sayısı sürekli artıyor. Dolayısıyla şu andaki hangar kapasitesi bu büyümeyi karşılayacak durumda değil. Uçak artışına paralel olarak yeni hangarların da yapılması planlanmıştır. 3. Havalimanı projesi olmasaydı, HABOM'un bitişiyle beraber, AHL'deki eski hangar yıkılıp aradaki boşlukla beraber 3 A330 uçağını alabilecek yeni bir hangar yapılacaktı. Şimdi ise yeni havalimanına, dar ve geniş gövde olmak üzere yaklaşık 50 uçaklık hangar yapılması gündemdedir. Yani unutulmuş , ihmal edilmiş bir konu yoktur. Ayrıca hangar olayında ısıtma ve soğutma çok önemli bir maliyettir. Modrrn hangarlarda, hangar kapı rayları ve zemin ve tesisatlar donmaya karşı devamlı ısıtılmak zorundadır. Isparta'daki hangarda yapılan bir boya işinde boya için alınan paranın neredeyse tümü ısıtmaya gidince taahhüt ettikleri diğer uçakları boyamadılar. 2
    • Saçma 05 Kasım 2014, Çarşamba 18:34:56 Ya arkadaş sen doğmamış çocuğa don biçiyorsun. Şöyle olacakmış böyle olacakmış. Şu anda dünya çapında hangar var hala yarınlardan bahsediyorsun o hangar kaç senede bitti kolay mı hangar yapmak. 50 uçaklık hangar gündemdeymiş miş miş. Atatürk teki hangarlarda Isıtma ve soğutma sanki çalışıyor da. Hangarlarda bu sistem vardır ama hiç bir zaman çalışmaz. Çünkü kapılar açılır kapanır açılır kapanır ısı kaybı hep vardır. Benim anladığım sen havacı değilsin veya hangarlarda çalışmayı izlememişsin. Bırak şu thy yalakalığını. Senin dediğin hangar en az 20 sene sonra yapılır. bu güne bak kardeşim ya. Bu kadar saçma sapan bir yorum görmedim. 0
    • geçimiş 05 Kasım 2014, Çarşamba 20:58:21 ne ısıtması soğutması.ben 15 yıl thy teknikte çalıştım kışın hangarların kapısının sürekli olarak kapalı olduğu birgün bile hatırlamıyorum. zırt pırt açılır.hatta yazın sonuna kadar kapatılır kışın açılır.. terli terli çalışırken açılır omuzlarımız haftalarca tutulurdu. 0
  • A380 05 Kasım 2014, Çarşamba 15:06:14 bir hangar uzun vadeli planlanır.Bu nedenle bugünün uçağı olan A380 alamamışız veya bize A380 i kimse getirmez tarzı savunmalar yersizdir. Sefa bey uzun vadede bu hangarın kullanımını düşünerek 1980-90 yıllarda uçacağı belli olan bir uçağın neden hangar yapımında düşünülmediğini yazmış ve bence de son derece haklı. Isıtma ve soğutma pahalı olurmuş gibi sığ görüşler burada paylaşılamayacak kadar anlamsız ve içeriksiz oluyor. 0
  • Geç 04 Kasım 2014, Salı 21:27:00 Kimi geç kaldı kimi ne gerek vardı diyordu ki yeni havaalanının yapımına başlandı. O birşekilde yapılır ve 2017 ya da 2018 de açılır. Thy pgs ya da diğerleri ise o kadar uçak alırken dhmiye sormadılarsa, bir bildikleri vardır bence. Thy belki afrikada bir üs yapıp bir kısım uçaklarını oradan işletir. uçakları yerde bırakacak değiller ya en kötü antalya, izmir ya da ankaraya base yaparlar 0
  • iPhone Uygulaması 04 Kasım 2014, Salı 19:27:43 Tebrikler güzel yazı. Paylaştığınız video ise bir harika... 0
  • S.B. 04 Kasım 2014, Salı 14:13:37 Ahl'de trafik kitlenmiyorsa hiçbir yerde kitlenmez 5 paralel pist uluslararası kurallara göre yapılıyordur pist aralarındaki mesafeler kuralara göre belirlenir 5 ide sanırım tam kapasite çalışabilir atatürk havalimanında uçakların sıralanışı emin ol daha zor heleki taksi yolunda bakım onarım varsa hava trafik kontrol de epey uzun bir süre eğitim alıyor eğitimlerde hatayı affetmiyorlar sanırım eğitim 15 aydı 0
  • 3. Havalimani 04 Kasım 2014, Salı 13:52:18 Kuzey-Guney dogrultusunda 5 paralel piste yaklasmalar nasil yapilacak acaba? 150 milyon yolculuk trafikde ucaklari nasil siralayacaklar acaba merak ediyorum.. Yaklasma kesinlikle kilitlenecek gibi. Kalkislarda yine bir sikinti yasanmaya bilir. Bu arada Allah istanbulu koorusun bunca trafik sehirin ustunde olacak... Euro Kontrol bu olaya pek sicak bakmayacagindan eminim. Bulgar ve Romen kontrolorler de ayni sekilde hicde sicak bakmiyorlardir. Pilotlar frekans degistirmekden yaklasmaya konsantre olamayacaklar. 0
  • TGS 04 Kasım 2014, Salı 11:57:23 TGS YE ALIM VARMI BİLGİSİ OLAN ..? 0
  • S.B. 04 Kasım 2014, Salı 11:39:31 Bence saw'a bakım için A380 ineceğini ummuyorum.3.havalimanına gelen A firmasının A380ni sırf bakım için saw'a gitmez diye düşünüyorum sonuçta aktarma merkezi 3.havalimanı olacak şirketler küçük boylu uçakları ile 3.havalimanına yolcularını getirecek ve büyük boy uçaklar ile uzak bölgelere uçacaklar 2
  • güzel 04 Kasım 2014, Salı 11:32:25 Takım örneği güzel olmamış.A kapısının yanındaki kargo terminali yıkılıp dış hatlar olacak sonra sierra park pozisyonunun yanındaki kule yıkılacak yeni açık park sahaları yapılıyor kargo terminali ahl de başka bölgeye taşınacak ben bunları biliyorum 1
  • güzel 04 Kasım 2014, Salı 11:32:25 Takım örneği güzel olmamış.A kapısının yanındaki kargo terminali yıkılıp dış hatlar olacak sonra sierra park pozisyonunun yanındaki kule yıkılacak yeni açık park sahaları yapılıyor kargo terminali ahl de başka bölgeye taşınacak ben bunları biliyorum 0
  • Hedge 04 Kasım 2014, Salı 11:17:02 Bir konu bu kadar güzel örneklenemezdi. Tebrik ederim. 0
  • SAW 04 Kasım 2014, Salı 11:07:53 SAW'ın pistinde bir kırım yaşansın bakın görün İstanbul trafiği ne olur. Sefa bey çok haklı çok geç kalınmış bir durum var. Ayrıca sefa beyin yazmış olduğu senelere göre THY ve Pegasus filo yapılanması gerçekse vay halimize. 3.Havalimanının ilk etabının 2017 de açılması ise bir hayal ürünü. 0
  • Haklısın 04 Kasım 2014, Salı 11:00:32 Sevgili arkadaşım aslında haklısın. Ancak birde şu gözle bakalım. bu bakım üssü yapılırken sevgili İnan abimizin dediği gibi yarınlar planlanmamış. Bir bakım hangarı bugünlük değil en az 25-30 seneye yönelik düşünülmeliydi. Bugün o uçaklar bize gelmezmiş diye savunma olmaz. Yarın teknisyen kalitemiz artabilir,THY A 380 i belki 10 sene sonra alabilir, 10 sene sonra A380 daha yaygınlaşır ve bir çok ülkeye bakım satabiliriz. Bu nedenle sefa bey haklı bu konuda. Orta doğunun en büyük ve dünyada sayılı bir üs yapılıyor ve gelecek planlanmıyor. 0
  • gerçek 04 Kasım 2014, Salı 10:28:04 bu sektörde 1 yılını geçirmemiş adam bile A380 operatörü olan hiçbir şirketin habomda bakım yaptırmayacağını bilir.. habom toplama bir ekip ve başlarına emekli edilmiş insanların getirilmesiye oluşturulmuş hormonlu bir mng tekniktir. sadece hangarları daha büyüktür.aynı mng'de olduğu gibi 3.dünya ülkelerinin adı duyulmamış firmalarına gazlama bakım yapar. nitekim şirketin en başındaki adamın eski mng müdürü olması tesadüf değil thy şirketinin amacının ne olduğunun göstergesidir.yani kısaca kimsenin a380lere bakalım 747 kovalayalım gibi istekleri yoktur. daha önce a 380 ile uçmuş ve operatör şirketlerde tanıdıkları olan bir uçak teknisyeni olarak şunu da biliyorum emirates thai singapore vb a 380 operatörleri bu uçakta çalışan uçak teknisyenlerini özel olarak deneyimli kişiler arasından seçer. havacılık tecrübe işidir ve kimse a380 uçağını 6 ayda kursta yalan yanlış yetişmiş ingilizce bilmeyen uçakla alakasız adamlara dokunturtmaz.komik olmayın 0
    • aowwwwwww 06 Kasım 2014, Perşembe 16:34:02 aa hayret typli kardeşlerimiz üşüşmemiş buraya . 0
  • Havaci 04 Kasım 2014, Salı 01:27:47 Sefa Bey, HABOM geniş gövde hangarındaki iskele sistemleri zaten yalnızca filodaki mevcut uçak tipleri (A330, A340, B777) göz önüne alınarak ihale edilmiştir. Dolayısıyla HABOM'un gelecek planları içerisinde zaten 747, A380 gibi uçaklar yer almıyor olabilir, sonuçta ticari bir karar. Ancak üçüncü havalimanına yapılacak tesislerde daha farklı planlamalara gidilebilir. Buraya gelecek uçaklar açısında Ferry Flight da yüksek bir maliyet, kimsenin A380'nini bakıma SAW'a getireceğini sanmıyorum. 0
  • Android Uygulaması 03 Kasım 2014, Pazartesi 23:14:55 Tech devam... Kazancını ikiye katlamanın hesabını yapar ellerinden başka bi halt gelmez. 0
  • Android Uygulaması 03 Kasım 2014, Pazartesi 23:10:44 Tech. Yahu kardeşim 50 yıl hizmet verebilecek modern bir tesisi kalkmış dünyada sayılı operatörler A380 kullanıyor diye uygun yapmamışsınız. Sizin dünyadaki hava trafik verilerinin gelecekte ne olacağı ile ilgili haberiniz var mı? Gaybdan haberler mi alıyorsunuz? Bütün üretici ve şirketler yatırımlarını buna göre yaparken bizimkilerin savunduğu şeye bak. Bu cahil cühela yönetici tayfası ancak çalışanın maaşına göz dikip 0
  • 05/23 pisti 03 Kasım 2014, Pazartesi 21:54:19 sefa bey ya 05/23 pisti için nediyeceksiniz.bu pist sıfırdan 2 sene önce yapıldı ve şimdi güneyine yeni park sahaları ve kargo apronu yapılıyor.acaba onca hizmet aracı o sahaya nasıl ulaşacak.pist başına kadar kilometrelerce gidip ordan mı geçecek?bu pist yapılırken alttan bir tünel yapılamaz mıydı?şimdi nasıl oacak? 0
    • f 04 Kasım 2014, Salı 03:59:46 alttan bi geçit yaparlar herhalde yapmazlarsa sıkıntı! 0
  • Android Uygulaması 03 Kasım 2014, Pazartesi 20:24:59 Arkadaşım, böyle bir uçak 3-5 ayda alınmaz ve gelmez, merak etme, öyle bir olay gerçekleşirse, 6 ayda AHL'deki iki hangarın arasına çelik konstrüksiyon hangar yapılır , gerektiğinde başka yere taşınır. Ayrıca ağzını da bozma, adam ol, kibar ol... 0
  • Android Uygulaması 03 Kasım 2014, Pazartesi 18:27:51 Sefa'cım, son günlerde moda ürünler ; bonzai ve haşhaş , ne arzu edersin? Ben öneri yapamayacağım, çünkü hiçbirini test etmedim. A380 uçağını ; Lufthansa, Air Franca, British, Etihad, Malesia, Thai, Virgin, Korean, Emirates, Singapur, Qantas gibi opeatörlerin işlettiğini biliyorsun değil mi bunlardan hangisi TT'ye bakıma yollama ihtiyacı duysun? Diyeceksin ki; Transaero da işletiyor, canım kadeşim böyle bir uçağı işleten Total Care anlaşması yapmadan işe başlamaz. O da ne dersen; onu da , onun gerekliliklerini de, maliyetlerini de yazarım. 5
    • Sefa bey 03 Kasım 2014, Pazartesi 18:52:29 Habom da A380 e gerek yok diyen thy deki yönetici bozuntuları laf atmaya başlamış. Siz yazarken zaten bunları düşünmüşsünüzdür.Yarın öbür gün genel müdürleri A380 alacağız derse bakalım bunlar ne diyecek. Bir ayda çadır falan kurar bakıma geçerler. Bunlarda var ya şeye sürülecek akıl yok. 0
  • iPhone Uygulaması 03 Kasım 2014, Pazartesi 16:06:21 Takma kafana Sefa'cım. Hele öyle bir uçak alınma fikri oluşsun veya hangarın yapılmasını gerektirecek potansiyel bir müşteri çıksın, hallederiz. Ayrıca 20x270 metre alan 40x40 metrelik 3 dar gövde hangarına eşit bir alan olup öyle ihmal edilip, yok sayılabilecek bir alan değildir. 5
    • he heee 03 Kasım 2014, Pazartesi 17:20:12 Hele bir potansiyel çıksın sözüne taktım. Ya olmayan bir 380 hangarı için kim benim uçağıma bakarmısın diyecek.Sen ne içtiysen bana da ondan ver ki seni anlıyabileyim. Havayolları uçağına baktıracağı şirketin kapasitesini bilmez mi ki teklif yapsın.Önce malın olacak ki teklif gelsin be aslanım. Yorum yazmak için yazmışsın. 0
  • iPhone Uygulaması 03 Kasım 2014, Pazartesi 15:02:37 Sayın İnan, HABOM hangarına A380'in giremediği doğrudur, bu proje aşamasında ihmal edilen bir konu değildir. O dönem bu gündeme gelmiş ve yapılmama kararı alınmıştır. Nedenleri mi; o dönemde THY bu uçağı almamıştı ve yakın vadede alınmayacaktı. Bu uçağı alan tüm operatörler, büyük havayolları idi ve hepsi kendi bakımlarını yapabilecek kapasite planlarını yapmıştı. Yani o an için yatırım fizibıl değildi. Eğer gerekirse İstanbul'dali yeni hangarına yıkılır, aradaki boşlukta beraber A380'i de alabilecek 3 uçaklık yeni hangarına yapılması plana alınmıştı. Sonrasında 3. Havalimanı projesi başlayınca yeni tesis projesi oraya kaydırıldı. Yani kullanılma ihtimali olmayan bir hangarına en az 6 metre daha yüksek yapıp boşuna ısıtma ve soğutma masrafı yapmanın anlamı yoktu. Bu durumda bina yükseleceği için yapım masrafı da artacaktı. Ayrıca SAW havalimanındaki ILS yaklaşma açıları etkilenmesin diye 6 metre yükseklikten dolayı şu anda dar gövde hangarına göre daha geride yapılan geniş gövde hangarına en az 20 metre daha geri çekilip, 20x270 metre alan boş yere park sahası olarak kalacaktı. Umarım bu açıklama sonrası konu açıklığa kavuşmuştur. 1
    • Sefa İnan 03 Kasım 2014, Pazartesi 15:52:03 Yorumunuzu okudum. Ancak bazı kuşkularınıza katılmadığımı ifade etmek isterim.Şöyleki; Habom hangarı sadece THY için değil müşteri uçaklarının bakımlarınıda yapmak üzere kurulmuştur.Bu nedenle THY'nin A380 alıp almaması çok önemli değil. Ayrıca bu uçağı şimdilik A380 kapasiteli havayollarının almış olması yarınlarda kimlerin bu uçakları alabileceği hususunda bir garanti vermez. ILS yaklaşma açıları açısı sizin verdiğiniz bilgiler çercevesinde düşündüğümüzde binayı 20 metre geri çekilmekle kurtarılabilmesini zaten çözüm olarak sunmuşsunuz. 550 milyon dolar harcanan bir hangarda ısıtma ve soğutma konusu sanırım ufak detaylar olmalı. O zamanlar 3.havalimanının yapımı da şüpheli olduğundan orası da düşünülmüş olamaz. AHL deki sizin tarif ettiğiniz yere yapılacak bir A380 i içine alabilecek kapasitede bir hangar da ucuza mal edilecek bir konu değil. Bu nedenle sizin ifade ettiğiniz büyük gövdeli hangarın 6 metre yükseltilmesi bu AHL ye yapılacak olan ekstra yatırıma göre çok düşük kalır. 1
  • Umarım 03 Kasım 2014, Pazartesi 13:36:01 Çok ilginç bilgiler sefa bey. Umarım doğru bilgilerdir. Sizin gibi bir duayenin iyice araştırmadan yazacağını düşünmüyorum. Yazı dolu dolu havacılık kokuyor. Bu tür yazılar size daha çok yakışmakta. Tebrik ederim. 0
  • Tech 03 Kasım 2014, Pazartesi 12:42:06 Ben de hep büyük hangarın ölçülerini araştırıyordum A380 sığar mı diye meğer sığmıyormuş. Anlamadığım hangara ilk 330 girdiğinde ben yeni gelmiştim ve merak ettim. Buna rağmen bu inşaat işinin takibini yapan amerikadan gelmiş müdür var bu adamlar bu işi hiç mi düşünmemişler. Gelecekte tıpkı THY eski hangarının kesilip 310 sokulması gibi bir olaya Şahid olabiliriz. 0
  • Lee_Hooker 03 Kasım 2014, Pazartesi 12:26:00 Akici guzel zevkli bi yazi olmus...sefa bey bence teknik konukarda yazdiginiz yazilar cok guzel...daha cok boyle teknik yazilar bekliyoruz.elinize saglik 0
  • Büyük Hata 2 03 Kasım 2014, Pazartesi 11:53:22 İkinci değinmez istediğim konu Havalimanları hususu. AHL 2013 yılı sonunda 60 milyon iç dış hat yolcu kapasitesiyle maksimumuna ulaşmış olup kapasitesini arttırması imkansızdır. SAW'ın da keza tek pistlik mevcut durumuyla 20 milyon seviyesinin üzerine çıkması olanaksızdır. 2009 yılında iç dış hat yolcu sayısı 86 milyonken, 2014 yılı sonunda 150 milyona ulaşması planlanmakta olup 6 yıllık süre içinde yıllık 10-11 milyonluk yolcu sayısı artışı meydana gelmiştir. Eğer böylesine basit bir mantıkla dahi 29 Ekim 2017 tarihinde açılması planlanan (ki bu tarihte açılırsa) 3. Havalimanında neden bu kadar geç kalınmıştır. Ayrıca Pegasus zaten SAW'ı hub olarak kullanıyor ve THY, AnadoluJet, BoraJet bu listeye ekleniyorken, 2. Pistin ihalesi de neymiş zaten çok önceden yapılması gerekirdi. Bu nasıl bir plansızlıktır akıl sır erdiremiyorum. 0
  • THY 03 Kasım 2014, Pazartesi 11:24:58 Thy'nin 260 uçağı var diye biliyordum. Sefa bey 265 i nereden çıkarttığını yazmış trafik verileri farklımı oluyor. Bilen aydınlatsın. Pgs ve thy nin ilerleme planı doğru ise gerçekten kilitlenir trafik 1
  • normaldir. 03 Kasım 2014, Pazartesi 10:34:19 anlı şanlı yöneticilerimiz çalışanların maaşlarını nasıl daha fazla düşürebiliriz hesapları yaparken,hangarın boyutlarınımı düşünecekler :D 0
  • Tebrikler 03 Kasım 2014, Pazartesi 10:16:54 Şimdiye kadar okuduğum en dolu ve kaliteli bir yazı. Canı gönülden kutlarım. 0
  • Flyaway 03 Kasım 2014, Pazartesi 00:13:07 Sefa abi a380'nin habom'a sığmaması inanılır gibi değil. Şaşırdım kaldım. 0