19 Ekim 2020, Pazartesi
Serdar BAŞAĞAOĞLU
Serdar BAŞAĞAOĞLU sbasagaoglu@airporthaber.com
  • Tk Egitim bolumlerini satmali, nasilki saglik raporunuzu degisik hastanelerden aliyorsak, egitim bolumleri de ozellestirilip ihtiyac duyulan egitimler Egitim veren sirketlerden satin alinabilir, daha etkin ve daha ucuza mal olur, ustelik bu satisla iyi gelir elde edilir...Shgm egitim seviyesini tum yurtta bu yolla daha iyi kontrol edip denetleyebilir, Egitimlerde standartlik saglanir..Personeldende tasarruf saglanir..
  • Hergun tonlarca Bullten yada yazi, bu ne yahu, biktik usandik, ucus isletme baskani lutfen, nedir bu kadar yazi? artik okunmuyor!
  • Guzel yazi, dogru tespitler
  • Laf salatasi yapmayin hakkimizi verin
  • Crm ve thy mi :) guldurmeyin adami
  • Barış kaptan nadide birisidir. Hem ulaşılabilir hemde iletişimi kuvvetli bir kaptan ve yöneticidir.Ayrıca sevilen birisidir. Yazınızı manidar buldum.
  • Biz CRM'in sadece kokpit ile alakalı olduğunu bu pandemi sürecinde öğrendik. Kokpitte biz bizeyiz, gerisi yalanmış. Uçuş işletme diye bir departman olmasa da olurmuş, bunu anladık. Orada çalışan memur arkadaşlar zaten yeterli, kaptanlar bir an önce hatta dönmeli, böylesi tüm pilotlar için daha uygun olur. Hiç olmaz ise biz de kokpitte yahu bu adamlar da kaptan, bunlar nasıl insan diye boş muhabbet yapmayız. Üst yönetim ve diğer tüm bölümlerin pilot nefretini anlarım ama o yönetici koltuğunu işgal eden pilotun zihniyetini anlayamıyorum ! İnsan covid olan arkadaşını arayıp bir geçmiş olsun, nasılsınız demez mi, bakın "bir ihtiyacın var mı diye sormasın", zaten ücretsiz izinli sayılıp sıfır maaş alıyorlar, belki ihtiyaçları vardır ama sormasın "nasılsın arkadaş desin" bu da yeterli olurdu. Uçuş işletme başkanı falan da covid mi oldu da, ortalardan kayboldu bu süreçte, adam rahmetli olmuş olmasın!
  • Benim Tip Müdürüm Musa Öztürk'tür. Atanmış müdür ortalarda yokken Musa bey her sorunu hemen çözmüştür. Diğerleri hükümsüzdür. Bizi herhangi bir şekilde "hakkınızda işlem yapılacaktır" diye aramasınlar. Önce kendileri görevlerini yapsın. Kısacası istifalarını umuyorum.
  • Barış Kaptan iyi ulaşılabilir be crm kabiliyetleri yüksek biridir.. Neden böyle bi yazı ihtiyacı oldu anlayamadım Gerek kendisi gerekse ekibine ulaşabiliyoruz.. 330 Kaptan
  • A330/350 tip müdürü Barış Kaptan, FARKLIDIR. Pandemi döneminde de erişilebilir iyi bir pilot ve insan olduğunu göstermiştir. Diğerleri için bir şey diyemem ancak Baranoğlu Kaptan adam gibi adamdır. CRM konusunda dosttur. İnşallah uzun yıllar daha güzel pozisyonlarda hizmet etmeye devam eder.

Sosyometri

Toplumsal bilimlerin öncülerinden olan Jacob Levy Moreno’nin çeşitli gruplar üzerinde, yaklaşma, çatışma, liderlik ve dayanışma modellerini araştırdığı teknik, sosyometridir.

Sosyometrik ölçümler ile bireyler arasındaki ilişkiler çok rahat bir şekilde tespit edilebiliyor. Bu teknik uygulamada kime ne şekilde daha yakın olduğunuz, kiminle çalışmak istediğiniz veya kimlerle çalışmak istemediğiniz de ortaya çıkartılabiliyor.

Geçtiğimiz günlerde milli bayrak taşıyıcımız Türk Hava Yolları’nın Airbus 330/350 tip müdürlüğünce bir açıklama yapılmış ve tipte görevli pilotların yıl sonuna kadar 7/24 ulaşabilecekleri yetkililer açıklanmıştı. Günaydın!

Müşterisi pilotlar olan tip müdürlüklerine ulaşmak, geçtiğimiz dönemlerde çok zordu. Ve özellikle de olaylar karşınca pilotlar yalnız bırakılıyordu. Şimdi soru şu; ne oldu da tip müdürlükleri hizmet vermeye niyetlendi?

Airbus 330-350 uçaklarında görevli pilotları isyan ettirecek kadar iletişim bozukluğu içinde olan tip müdürlükleri, iletişim eksikliği sebebiyle pilotların moral ve motivasyona da zarar veriyor. Bu zararın sonucu olarak da uçuş güvenliği riske ediliyor.

Her şeyin başı CRM!

Görev ve sorumlulukların yerine getirilirken insanı duygularında kaybolmaması çok önemli. Profesyonelce bir tutum sergilenmeli. Ne adam kayırmak ne adamı yokuşa sürmek davranışlarda olmamalı. Herkese eşit mesafede eşit şartlarda yaklaşmak en doğrusu. Bunu yapabilmek çok zor olmasa gerek!

Serdar BAŞAĞAOĞLU

Sosyometri

Facebook Yorum

Yorumlar Tüm Yorumlar (28)

Egitim ~ 1 gün önce
Tk Egitim bolumlerini satmali, nasilki saglik raporunuzu degisik hastanelerden aliyorsak, egitim bolumleri de ozellestirilip ihtiyac duyulan egitimler Egitim veren sirketlerden satin alinabilir, daha etkin ve daha ucuza mal olur, ustelik bu satisla iyi gelir elde edilir...Shgm egitim seviyesini tum yurtta bu yolla daha iyi kontrol edip denetleyebilir, Egitimlerde standartlik saglanir..Personeldende tasarruf saglanir..

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Hergun ~ 1 gün önce
Hergun tonlarca Bullten yada yazi, bu ne yahu, biktik usandik, ucus isletme baskani lutfen, nedir bu kadar yazi? artik okunmuyor!

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Guzel yazi ~ 1 gün önce
Guzel yazi, dogru tespitler

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Arff ~ 2 gün önce
Laf salatasi yapmayin hakkimizi verin

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Oooo ~ 2 gün önce
Sevgili Arff bakıyorum da hiç yazım yanlışı yapmamışsınız.
Arff'a ~ 1 gün önce
Bırak laf salatasını arff, sen mangalına, netflixine, sosyal medyana bak, boş boş oturmaktan canın sıkıldı galiba gene.
Ek fo ~ 2 gün önce
Crm ve thy mi :) guldurmeyin adami

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Uydurma ~ 1 gün önce
Crm ve Kalite yoneticiden baslar, ne gorduk herkes hatirliyor, ve sorumluluktan kacan ucus isletmedki sandalyeli kaptanlar, iciniz rahatmi? sandalyeniz yumusakmi?
Ne isterim ~ 1 gün önce
Ucus Isletme Baskanligina ve Tip Mudurluklerine gerek yok, olmalari bizim sesimizi duyurduklari anlamina gelmiyor, aslinda bu maksatla orada bulunan bu arkadaslar tam tersine bize buyukluk taslayip kapris gosterip yakinlarina, arkadaslarina ikbal sagliyorlar ve ustelik gorev seciyorlar, harcirahi bol guzel yatilar hep bunlarda, bu haliyle bu kaptanlara ihtiyacimiz yok, bu arkadaslarin yerine idari birleri ve memurlar olsa yeter
330/350 first officer ~ 2 gün önce
Barış kaptan nadide birisidir. Hem ulaşılabilir hemde iletişimi kuvvetli bir kaptan ve yöneticidir.Ayrıca sevilen birisidir. Yazınızı manidar buldum.

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Oyle sanirdim ~ 1 gün önce
Ama gorduk bunca sure, yonetim becerisi olmayan olgunlasmamis, zaaflari olan, insan kayiran birisi oldugunu anladik, filo sikinti icinde, dokuluyor
Ins ~ 1 gün önce
Ins en kisa surede gider yerine filoyla gercekten ve hakkaniyetle ilgilenen,yonetimden anlayan, herkese esit mesafede ve personele deger veren biri gelir
CRM ~ 2 gün önce
Biz CRM'in sadece kokpit ile alakalı olduğunu bu pandemi sürecinde öğrendik. Kokpitte biz bizeyiz, gerisi yalanmış. Uçuş işletme diye bir departman olmasa da olurmuş, bunu anladık. Orada çalışan memur arkadaşlar zaten yeterli, kaptanlar bir an önce hatta dönmeli, böylesi tüm pilotlar için daha uygun olur. Hiç olmaz ise biz de kokpitte yahu bu adamlar da kaptan, bunlar nasıl insan diye boş muhabbet yapmayız. Üst yönetim ve diğer tüm bölümlerin pilot nefretini anlarım ama o yönetici koltuğunu işgal eden pilotun zihniyetini anlayamıyorum ! İnsan covid olan arkadaşını arayıp bir geçmiş olsun, nasılsınız demez mi, bakın "bir ihtiyacın var mı diye sormasın", zaten ücretsiz izinli sayılıp sıfır maaş alıyorlar, belki ihtiyaçları vardır ama sormasın "nasılsın arkadaş desin" bu da yeterli olurdu. Uçuş işletme başkanı falan da covid mi oldu da, ortalardan kayboldu bu süreçte, adam rahmetli olmuş olmasın!

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Istifa ~ 1 gün önce
Istifaya davet ediyoruz killari kipirdamiyor, uc kurus fazla alacagim diye,bultenlerin mesajlarin haddi hesabi yok, sorumluluktan kacacaklar ya, onlerine ne geliyorsa yan paraf, dedikodu girla gitsin, Line daki pilotlara kaptanlara seviyesiz idare edilmesi gereken dusuk adam yaklasimi, kendileri ve avaneleri bir numara, yaziklar olsun
330 Kaptan ~ 2 gün önce
Benim Tip Müdürüm Musa Öztürk'tür. Atanmış müdür ortalarda yokken Musa bey her sorunu hemen çözmüştür. Diğerleri hükümsüzdür. Bizi herhangi bir şekilde "hakkınızda işlem yapılacaktır" diye aramasınlar. Önce kendileri görevlerini yapsın. Kısacası istifalarını umuyorum.

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Musa sagolsun. ~ 2 gün önce
B.B. yüksek egosu ve kibri sayesinde hiç bir işe karışmadan kendisini ve avanesini 350'ci yapıp rant kapısını açtı. Aylardır ekipler sahipsiz, Musa olmasa kilit vur kapıya dükkanı kapat.
Dogru ~ 1 gün önce
Musa Bey allah razi olsun
Barış Kaptan ~ 2 gün önce
Barış Kaptan iyi ulaşılabilir be crm kabiliyetleri yüksek biridir.. Neden böyle bi yazı ihtiyacı oldu anlayamadım Gerek kendisi gerekse ekibine ulaşabiliyoruz.. 330 Kaptan

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Diger kaptan ~ 2 gün önce
Evet Dominic'te. Ötekiler en uzun yatı neredeyse orada. Yevmiye hesabı yaptılar galiba. Maillere cevap yok ama.
Ne zaman ~ 1 gün önce
Ne zaman arasan yok, mesaj yazarsin cevap yok, bakmissin uc bes adamiyla muhabbette, yada sekreterle, daha ciddi, yonetimden anlayan birisiyle degistirilmeli
Uzun hati ~ 1 gün önce
Uzun ve sorunsuz yatilari seviyor bu adam, birde muhabbet varsa, mudurde olmasi gereken ciddilikten uzak, yonetim becerisi zayif, bence kimseden cok sey beklemeyin, idare edin, heryerde filanca kaptani ben attim seklindeki az havasinada katlanin yani!!!
Aviator ~ 3 gün önce
A330/350 tip müdürü Barış Kaptan, FARKLIDIR. Pandemi döneminde de erişilebilir iyi bir pilot ve insan olduğunu göstermiştir. Diğerleri için bir şey diyemem ancak Baranoğlu Kaptan adam gibi adamdır. CRM konusunda dosttur. İnşallah uzun yıllar daha güzel pozisyonlarda hizmet etmeye devam eder.

Yanıtla