13 Ocak 2020, Pazartesi 00:48:31

Uçak çekirge sürüsüne girdi bu hale geldi

Etiyopya Havayolları’na ait Boeing 737-700 tipi uçak Dire Dawa Havalimanı’na yaklaşmak için alçaldığı sırada çekirge sürüsüne girdi.
  • Ders aldım.
  • Bu uçak Airbus A350 olsaydı kokpit camları açılmadığı için nasıl bir prosedür izlerlerdi gene ils ve localizer indirebilir miydi bu uçağı ?
  • Bizde olsa uçağı pilotlar çoktan düşürmüştü!
  • spatula alıp kazıyasım geldi yemin ederim :)
  • CATI yok meydanda zannedersem , yoksa CAT1 yapilabilirdi.
  • düşerdi kesin. 700 eski toprak, taş gibi, hiçbir şey olmaz.
  • Helal olsun, süper iş.

Etiyopya Havayolları’na ait Boeing 737-700 tipi uçak Dire Dawa Havalimanı’na yaklaşmak için alçaldığı sırada çekirge sürüsüne girdi.

Uçağın kokpit camı çekirge sürüsünün çarpması ile tamamen kapandı. Silecekler de camı temizlemekte başarılı olamadı.  Kokpit görüşü sıfıra düştü. Uçuş ekini pisti pas geçti. İrtifa düşürüp kabin basıncını azalttılar.

Kaptan pilot, dışarıyı görebilmek için sol yan camı açıp ön camı temizledi. Tekrar inişe geçtiler ve yine ön cam çekirge sürüsünden dolayı kapandı.

Kaptan ikinci kez camı açıp sol camı temizledi ve o havalimanına inmekten vazgeçerek Addis Ababa şehrine indi.





Uçak çekirge sürüsüne girdi bu hale geldi

Facebook Yorum

Yorumlar Tüm Yorumlar (16)

Fo ~ 14 gün önce
Ders aldım.

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Mavi Gökyüzü ~ 14 gün önce
Bu uçak Airbus A350 olsaydı kokpit camları açılmadığı için nasıl bir prosedür izlerlerdi gene ils ve localizer indirebilir miydi bu uçağı ?

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Atsep elektronik ~ 14 gün önce
Katagori Cat 3 c ise evet indiridi
Leman ~ 14 gün önce
Bizde olsa uçağı pilotlar çoktan düşürmüştü!

Yanıtla

Kalan karakter 1000
sniper ~ 14 gün önce
Her ağzı olan konusmasın!
Kpt. ~ 14 gün önce
Batı Afrikada başımıza aynısı geldi, uçağı düşürmedik, emniyetle indik. Uçuştayken hiçde başına gelmesini arzu etmeyeceğin bir durum. Böyle haberlerin ardından böyle yorumlar yapmak size ne kazandırıyor. Akıllı yorum yapın biraz.
Düşmüş olsaydı ~ 14 gün önce
Mutlu olur muydun?
Orhan ~ 14 gün önce
Ülkemizin en büyük problemi olan fikir sahibi olmadan hüküm sahibi olmak diye buna denir. Bilmeden konuşuyorsunuz. Sivil ve Askeri Türk pilotları dünya havacılığında bilgi tecrübe ve yetenekleri ile en üst sıralarda yer alır. En güven veren pilotlardandır. Yurtdışından da eğitim için çok fazla gelen yardımcı pilotlar vardır.
Leman’a ~ 14 gün önce
Ya bu kötülük çok değişik bir iş ya. Ben bakıp ders aldım. Siz de haset ettiniz. Ekibe geçmiş olsun.
Aviator 33 ~ 14 gün önce
Bu yorum eleştiri sınırlarını aştığı için sansürlenmiştir.
Le Man ~ 14 gün önce
Bu yorumundan sonra etiyopyaya yerlesirsin artik. Istemiyoruz seni bizim Turk bayrakli ucaklarimizda.
Jason ~ 15 gün önce
spatula alıp kazıyasım geldi yemin ederim :)

Yanıtla

Kalan karakter 1000
CAT I ~ 15 gün önce
CATI yok meydanda zannedersem , yoksa CAT1 yapilabilirdi.

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Cat I ile autoland ~ 14 gün önce
Süper fikir seni hemen kaptan yapalım
Max Olsa ~ 15 gün önce
düşerdi kesin. 700 eski toprak, taş gibi, hiçbir şey olmaz.

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Helal olsun ~ 15 gün önce
Helal olsun, süper iş.

Yanıtla