07 Ağustos 2019, Çarşamba 14:26:14

Air Canada'ya başörtüsü tepkisi

Air Canada'nın görevlileri, ABD Squash Milli Takımı oyuncusu 12 yaşındaki Fatima Abdelrahman'a müdahale etti Kaynak: Kanada firmasından başörtülüye münasebetsiz müdahale
  • Bizim dinimiz cok kutsal. Saygısızlık yapanı hem eleştiririz, hemde yerden yere vurarız. Herkez haddini bilecek.
  • Air Canada çok haklıdır. Başörtüsü denen saçma sapan, ne işe yaradığı belli olmayan ve her türlü kötülüğe açık olan bu bez parçası artık gündemden düşmeli. Bu aklı kıt kız çocuğu bu bez parçasının altına her şeyi saklayabilir ve bu tür dinciler de terör örgütlerinin en çok kullandıkları kişilerdir.
  • Thy uçağı kullanmak da airporthaber in ne kadar basit olduğunu gösteriyor
  • 2 dk çıkar ne olacak adam sana ömür boyu böyle gez demiyor çok büyütüyorsunuz
  • Thy 787 koymuşsunuz habere
  • Sacini gorunce tahrik olmus mu guvenlik gorevlileri?
  • Medeniyet dedigın tek dişi kalmıs canavar.
  • Air Canada diyorsun Türk havayolları resmi var
  • Ne buyuk birseymis yarabbi yillardir haber oldu, ama nefret oldu, siyasal dincilerin elinde oyuncak oldu
  • yavv bu bas ortusu cok faydali erkeklerde taksin ne olacak

Kanadalı hava yolu şirketi Air Canada'nın San Francisco-Toronto seferi yolcularından ABD Squash Milli Takımı oyuncusu 12 yaşındaki Fatima Abdelrahman, uçuş görevlilerinin "güvenlik aramasını" gerekçe göstererek yaptığı yoğun baskı sonucu başörtüsünü çıkarmak zorunda bırakıldı.

Kanada basınında yer alan haberlere göre, düzenlenecek şampiyona için Air Canada'nın San Francisco-Toronto seferini yapan uçakla Toronto'ya gelen ABD Squash Milli Takımı'nın Müslüman oyuncusu Abdelrahman, uçağın kapısında uçuş görevlileri tarafından durduruldu. Görevliler güvenlik aramasını gerekçe göstererek, Fatima Abdelrahman'dan başörtüsünü çıkarmasını istedi.

Abdelrahman, uçağa gelinceye kadar tüm güvenlik ve arama işlemlerinden geçtiğini ve pasaport kontrolünün de yapıldığını söylemesine rağmen, uçağa kadar gelen ve "uçuş menajeri" olduğu söylenen kişi de kendisine başörtüsünü çıkarmasının şart olduğu uyarısında bulundu. Abdelrahman, görevlilerin yoğun baskısı sonucunda başörtüsünü çıkarmak zorunda kaldı.

Fatima Abdelrahman, Kanada'da yayın yapan bazı televizyonlara yaptığı açıklamada, hayatında ilk kez anne-babası olmadan yalnız seyahat ettiğini vurguladı.Görevlilerin ısrarı üzerine kimsenin olmadığı kapalı bir odada başını açabileceğini söylediğini aktaran Abdelrahman, bunun üzerine görevlilerin kendisini uçağın girişindeki köşeye çektiğini anlattı.

Fatima Abdelrahman, "(Burası kapalı bir yer değil, insanlar geçiyor) diyerek itiraz ettim, ancak bana 'Hayır, hayır burada kimse yok, çabucak başörtünüzü çıkarın da gidelim' dedi." ifadelerini kullandı.Abdelrahman, ardından başörtüsünü çıkarmak zorunda kaldığını dile getirdi.

Fatima'nin ablası Sabreen Abdelrahman'ın olayı sosyal medya hesabından duyurmasının ardından Fatima Abdelrahman ve ailesine, Kanada ve ABD'den adeta destek mesajları yağdı.Tepkiler üzerine Air Canada şirketi yetkilileri ise yazılı bir açıklamayla özür diledi.Air Canada Havayolları Sözcüsü Jenna Bennett imzası ile yapılan açıklamada, "Bu süreç daha iyi bir şekilde takip edilebilirdi. Yaşadıklarınız için sizden ve takım arkadaşlarınızdan özür dileriz." denildi.

Air Canada'ya başörtüsü tepkisi

Facebook Yorum

Yorumlar Tüm Yorumlar (25)

Yildirim ~ 16 gün önce
Bizim dinimiz cok kutsal. Saygısızlık yapanı hem eleştiririz, hemde yerden yere vurarız. Herkez haddini bilecek.

Yanıtla

Kalan karakter 1000
B-52 ~ 16 gün önce
Air Canada çok haklıdır. Başörtüsü denen saçma sapan, ne işe yaradığı belli olmayan ve her türlü kötülüğe açık olan bu bez parçası artık gündemden düşmeli. Bu aklı kıt kız çocuğu bu bez parçasının altına her şeyi saklayabilir ve bu tür dinciler de terör örgütlerinin en çok kullandıkları kişilerdir.

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Haberde ~ 17 gün önce
Thy uçağı kullanmak da airporthaber in ne kadar basit olduğunu gösteriyor

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Güvenlik ~ 17 gün önce
2 dk çıkar ne olacak adam sana ömür boyu böyle gez demiyor çok büyütüyorsunuz

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Fotoğraf ~ 17 gün önce
Thy 787 koymuşsunuz habere

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Tahrik ~ 17 gün önce
Sacini gorunce tahrik olmus mu guvenlik gorevlileri?

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Yazık ~ 17 gün önce
Medeniyet dedigın tek dişi kalmıs canavar.

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Tk ~ 17 gün önce
Air Canada diyorsun Türk havayolları resmi var

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Ne basortuymus ~ 17 gün önce
Ne buyuk birseymis yarabbi yillardir haber oldu, ama nefret oldu, siyasal dincilerin elinde oyuncak oldu

Yanıtla

Kalan karakter 1000
Cc ~ 17 gün önce
Doktorun sana her gun ilaclarini al diye israr etmisti ama anlasilan sen bugun yine ilacini almayi unutmussun
TGSYavuz ~ 17 gün önce
aynen katılıyorum basortusune degil vicdana ve ahlaka bakmak gerek ahirette takva üstündür şekil değil makam mevkii icin sakal bırakanda cok basortu takanda
Yanlış ~ 17 gün önce
ABD islamı yıllardır terörist diye dünyaya göstermeye çalıştı. Bu yüzdem kim İslami belirtiler gösterse dünyanın herhangi bir yerinde bu tür uygulamalar görüyor. Asıl dünyanın en büyük terör örgütü olan ABD terör devleti maalesef bunda da başarılı oldu
Nedeni ~ 17 gün önce
Sizin gibiler yüzünden oldu!
Kitap ~ 17 gün önce
Bu adamın bir kitabı var eskimeyen kırk makale diye; akıllara zarar!
? ~ 17 gün önce
12 yaşındaki cocuk ile siyasal dincilerin alakası nedir?
... ~ 17 gün önce
ne alaka kardeşim? kadin başörtüsünü çıkarmak istemiyor. saygı duyacaksın. ordakilerde saygı duyacak. sanki her kadin kapalı Kanada'da. çekersin bi odaya bayan polis veya güvenlik personeli bakar gönderir. insanlarin kiyafetleri ile ne alip veremediğiniz var anlamıyorum. aşın artık şu zihniyeti.
Uff ~ 17 gün önce
Ne alakası var be aklı evvel
Ulenn imana gel.. ~ 16 gün önce
İman olmayandan böyle yorum beklenir. Sayğısız mahluk.!
Ok ~ 16 gün önce
Siyasal dinciyi sana ahirette gosterecekler. Allah diyecek ki hani en buyuk bendim niye siyasetinin dunyanin hayatinin iicne benim dinimi sokmadin ? Sende dersin ki ama laiklik
? ~ 16 gün önce
Rabbinin emrini mi küçümsüyorsun? "Mümin kadınlara da söyle, gözlerini haramdan sakınsınlar ve iffetlerini korusunlar. Açıkta kalanlardan başka süslerini göstermesinler. Başörtülerini yakalarının üzerinden bağlasınlar. Kocaları, babaları, kocalarının babaları, kendi oğulları, kocalarının oğulları, erkek kardeşleri, erkek kardeşlerinin oğulları, kız kardeşlerinin oğulları, kadınları, hizmetlerinde bulunan köleleri ve câriyeleri, cinsel arzusu bulunmayan erkek hizmetçiler, kadınların cinselliklerinin farkında olmayan çocuklar dışında kimseye süslerini göstermesinler. Yürürken, gizledikleri süsleri bilinsin diye ayaklarını yere vurmasınlar. Ey müminler! Hepiniz Allah’a tövbe edin, umulur ki kurtuluşa erersiniz!" Nûr Suresi - 31 . Ayet
Hak İhlali ~ 16 gün önce
Dini vecibeleri küçümsemek, dalga geçmek bir hak ihlalidir. Airporthaber bu yorumu yayınlamakta bu ihlale ortak olmuş oldu. Ayrıca her başörtülüyü aynı siyasal partinin destekçisi sanmak, sizin gibi toplumu iyi okumayan kesimin ortak özelliğidir. Bir de bu olay bilmem farkında mısınız, Türkiye'de değil, Kanada'da yaşanıyor...
Narin ~ 16 gün önce
Kendinize gelince özgürlük nâraları atıp, şu durumda siyaset yapmak ne kadar doğru? İşinize geldiğinde insan hakları diye bağırıyor ortalığı yıkıyorsunuz, bu da bir insanlık suçu değil midir? Başörtüsün arkasına sığınan bizler değiliz, hazmedemeyen sizlersiniz. Şu haksızlığa tepki vermekten bile aciz bir insansınız, sizin adınıza üzüldüm.
din özgürlüğü ~ 16 gün önce
Bir hinduya inek eti yedirmekten farkı yok bunun. nesini anlamıyorsun ya da anlamak istemiyorsun?
Hadi be oradan ~ 16 gün önce
İşine bak sen. İsteyen istediği gibi giyinir sana mı soracak !!
Erkekler ~ 17 gün önce
yavv bu bas ortusu cok faydali erkeklerde taksin ne olacak

Yanıtla