UÇAK NEDEN ACİL İNİŞ YAPTI?

    Çok beğenilenler

  • Türk bayrağı 28 Kasım 2013, Perşembe 14:15:47 Türk bayrağı orada idi ve bu kayıtlara işlendi.. Helal olsun böyle düşünen insanlara Kökten Hoca, Ferdi Hoca ve Uğur Hoca sizler ve sizleri yetiştiren hocalar gerçekten kaliteli ve bilgili pilotlarsınız. 19
    • bayrak 28 Kasım 2013, Perşembe 14:52:09 yahu ne bayragi nereye islenmis, bir gosterin nereye islenmis bu bayrak. Ne GOY-GOY adamlarsiniz 2
    • Bayrak 28 Kasım 2013, Perşembe 15:22:00 Tüplü ya bu onu ruhsata işlettik diyorlar. Bir de FAA'de bayrak işleme daire başkanlığı var. 5. kat. 'N'tescilin yanına istediğin bayrağı işletebiliyorsun,sen gelmeden hazır ediyorlar. Onu diyor. 2
    • Yazı 28 Kasım 2013, Perşembe 18:06:22 yazıyı okusanız en kuzey noktasına gidilen uçuş olduğunu söylemiş piper yetkilisi. Ve bende kullandığı ifadeleri, günümüz yetersiz ve vatan sevgisinden mahrum bağzı insanların dikkatini çekmeye çalıştım.. Başarmışım.. bu arada goy goy ne demek bi açıklasana, emir kipi mi yoksa? 3
    • Allah akıl versin 28 Kasım 2013, Perşembe 19:36:06 O bayrak Bulgar Sivil Havacılık Kayıtlarına da gecti. Hem de tarlada bir enkazın üzerinde..Siz şimdi Bulgaristana da bayrak diktik diye sevinip,beğenirsiz 1
    • threegreen 29 Kasım 2013, Cuma 10:06:59 o zaman sende al bir huntair uç uçabildiğin kadar kuzeye, kaldığın yerde de seviniriz Türk Bayrağı gitti oralara diye.. hataları din, bayrak gibi değerlerle yamamak, hata neredeyi tartışmaya çalışanı ama bayrak gitti diye susturmak ancak verecek cevabı olmayanların işi. Bu havada uçulurmu? sorusunun cevabı hiç bir zaman uçağın üzerine Türk Bayrağı yapıştırdık olamaz, cevap bu olursa o bayrağa saygısızlık olur ancak. piper da açık açık soylemis, ferry profesyonelleri bu havada uçmazdı diye, bir bildikleri vardır elbet zira adamlar ferry işinden para kazanıyor.. 0
  • gülay 28 Kasım 2013, Perşembe 16:11:53 ne kadar mantıksızsınız sadece üzülüyorum sizin gibi insanlara 6
    • hocam 28 Kasım 2013, Perşembe 18:15:09 Hocam, allah aşkına üzülmeyin bunlara. Kendileri üzülsünler hallerine. Bir cesaretli yokki içlerinde çıksın adım sanım bu thk dan ve kendimden nefet ediyorum desin. Şimdi sorsak hepsinin ismi zeki mürendir kesin:) 6
  • Tüm yorumlar

  • çok biliyoruz 07 Aralık 2013, Cumartesi 22:08:48 herşeyin sertifikasına bakıyorsunuz madem,o kadar iyi biliyorsunuz,bu kadar kaza/olay neden oluyo söyle bakalım?pilotluk ayrı,doğruları görmek ayrı.aç gözünü biraz.senin savunduğun o yıkılmak üzere olan çatının altında okuyup öğrenmiş emekli general,binlerce saat uçuşu olan pilot(!) dolu?niye hep sizde oluyor bu olaylar?şans mı?kader mi? 1
  • THK 05 Aralık 2013, Perşembe 12:33:39 1938 de Nuri Demirağ'a yaptığını tekrar yapmasın ! http://tr.wikipedia.org/wiki/Nuri_Demirağ 0
  • Cok biliyorsun 03 Aralık 2013, Salı 23:52:10 Sunlara bi bak ne cok biliyorlar yahu. neden iki pilot gelmemismis... Sen biliyor musun o ucaklar tek pilota sertifikali ve hem Kanada hem de Izlanda bu tip ucuslarda asgari personel mecburiyeti koyar. Dunya'da bu isin standartı bu ah benim havaciligi kendi basina yaratmis astronottan bozma pilotcugum Dunya da havacilik her yerde her zaman minimum gereklilikle yapilir Turkiye haric. Ferry pilotları iki pilot ucmaktansa onun yerine daha fazla yakıt almayı tercih eder. Biraz okyun ogrenin arastirinda ondan sonra millete camur atmaya calisin, kendinizi de rezil etmeyin. 1
    • astronattan 05 Aralık 2013, Perşembe 12:28:05 o sizin dediğiniz tek motorlu tayyareler için geçerlidir. bu mevsimde çift motorlu tayyareyi asgari personelle okyanus üzerinde ss yapmanın sonucu ortadadır amca 0
  • overseas ferry 02 Aralık 2013, Pazartesi 12:44:23 Anlamadığı olay; denizaşırı ferry uçuşla çift motorlu uçak getiriyorsunuz da neden tek pilot, neden 2 pilotla değil???? bu hava koşullarında ciddi bir risk! Muhtemelen cevabı şu olabilir; uçak başına 2 ferry pilotun kirası yüksektir. O zaman deneyimli birer ferry pilotun yanına THK neden birer pilot görevlendirmedi ? 0
  • duayen atplxxxx 01 Aralık 2013, Pazar 20:16:35 çok ağır şeyler yazabilirim ama tek bir şey söyleyeceğim rezalet rezalet tek pilotla çok motor ss uçuşu olmaz neyin kafasını yaşıyorsunuz uçak gelmeden kal oldu birde kendinizi ve pilotu aklamak için bu yazıyı yazıyorsunuz tek kelimeyle rezalet uçuş okulu müdürü kalite müdürü genel müdür derhal istifa etmelidir shgm soruşturma açıp ilgili kişilerin 5 yıl lisansına el koymalıdır.c.kökteni istifaya zorlayan zihniyet neden bu olayda ağırlığını koymamıştır . 0
  • pilot 30 Kasım 2013, Cumartesi 07:50:47 buna benzer kazalar daha once de olmustu.bu tur hava araci intikalleri neden yaz aylarinda degil de kisin planlanir. 0
  • şiracı 29 Kasım 2013, Cuma 23:57:12 bizde yedik yaniii....at topu kalede yaşar var hocaaa 0
  • kural hatasi 28 Kasım 2013, Perşembe 21:58:01 Araziye mecburi inis, inis takimlari koyularak yapilmaz.. yaniliyormuyum 0
  • LT?? MET OFFICE' e 28 Kasım 2013, Perşembe 21:47:04 Ucucuyum ama harika bir tesbit yapmissiniz, sizi kutluyorum, yurekler acik degil hata varsa bunu kabul etmeye, gelin , yukaridaki aciklamayi ben sadece yasak savma olarak degerlendiriyorum, neden pro ferry pilotlarinin ucmadigi havada siz uctunuz, neden Bulgaristan uzerindeki xxx-fl140 a kadar olan "moderate icing" uyarisini ciddiye almadiniz, bunlari aciklamazsaniz siz asla iddia ettiginiz sekilde genclere ornek olamayacaksiniz, gelin anlatin, bizlerde ogrenelim neden oldugunu, bundan sonra ferry ucusu yapacaklara ders olabilecek nitelikte birseyler anlatinki tarih sizi altin harflerle yazsin, 0
    • MTO 28 Kasım 2013, Perşembe 22:19:50 Cevap vermişler ya. Aniden değişmiş,ozon delinmiş,Avrupa ülkeleri alçak seviyerle ilgilenmiyormuş. Adam sağlam uçağı kırmış, hala pilotun kabiliyetinden,mecburi inişin başarısından bahsedenler mi kabullenecek yapılan hataları! 1
    • ... 29 Kasım 2013, Cuma 09:06:15 belki baskı altındadır pilot. bu havada cıkmayalım demiştir de belki de birileri o ucak bugun ankaraya gelecek demiştir .. 2
  • THK 28 Kasım 2013, Perşembe 21:17:26 Bu işler neden hep THK'nın başına geliyor. Cevabı beklenen soru bu . Hikaye anlatmayın. Türkiye'ye ferry gelirken kırım yapan uçak yoktu. THK kendi uçağını kendi pilotuyla getirmeye teşebbüs edene kadar. Geçmiş olsun demek kolay, başımız sağolsun demekte..Bir işletme bu kadar sık kaza yapıyorsa bunun nedeni sorgulanır. Ölüm olmasada sorgulanır. Zira THK özel bir sermaye değil. Kırılan uçaklarda kimsenin özel malı değil..Amaç kimseyi rencide etmek eleştirmek değil, bu kazalara neyin , kimlerin sebep olduğunu bilmek ve tedbir alınmasını sağlamak. 1
    • duayen 03 Aralık 2013, Salı 21:32:48 baştan yanlış yapılmış zaten tek pilot göndermekle bu kaza olmadan önce yaklaşık 10 gün önce benim fikrimi bir thk pilotu sordu işi zor dedim tek pilot hava kötü pilot !!! allah yardımcısı olsun pilot ölmesse iyi dedim kaza oldu pilot canını zor kurtardı uçak kal thk tek pilotla kar mı etti pilot şehit olsaydı ne olacaktı thk bir tören yapıp pilotu toprağa verecekti uğur ucuz kahramanlık yaptı ikinci sefer bu şansı olmaya bilir .kendisi TÜRKKUŞU tarihini iyi bilir nice pilotlar kahramanlık yapıp şehit oldu arkasından ağlayan bile olmadı thk yöneticilerini bir havacı gibi düşünmelerini isterim.işe yaramaz adamlar kümesini toplayarak havacılık yapılmaz uçucu personel konusunda iyi bir temizlik yapılması gerekir hastalıklı yaşlı personelin gereği yapılmalıdır 0
  • Thk dan çekilin 28 Kasım 2013, Perşembe 20:42:00 Geçmiş olsun ancak thk allaha emanet bir süredir, sayın başbakanım değerli ustamız birde thk na bir formülünüz vardır elbet canlar yanmadan emirlerinizi esirgemeyin allah sizi başımızdan esirgemesin. 6
    • Üniversite 28 Kasım 2013, Perşembe 22:11:40 THK ya el atıldı zaten. Bknz. Üniversite çalışanları ve Bknz. Akp gençlik kolları 3
  • gülay a cvp 28 Kasım 2013, Perşembe 20:39:42 gözelim tayyare gitti yaaa...daha onda tüyü bitmemiş yetimin hakkı vardı...artık size deri meri yok haaaa ..bunu böyle bilesinizzzz 1
    • sigorta 02 Aralık 2013, Pazartesi 12:47:38 ferry sigortası vardır, sigorta parayı öder yenisi gelir, takma kafanıza :)) 1
    • xp 03 Aralık 2013, Salı 21:33:55 ya pilot ölseydi 0
  • Geçmiş olsun 28 Kasım 2013, Perşembe 20:14:12 Oben hocam kesinlikle katılıyorum size, ayrıca o uçağı bir mecbubiri inişte bu kadar az zararla indirebilen bir pilotun pilotluğundan şüphe edilemez. Tekrar geçmiş olsun diyorum. 7
  • Şark/Garp kafası 28 Kasım 2013, Perşembe 20:14:02 İtiraz şuna; Pilot yarı tanrısal bir varlık değildir,yaptığı işte akıl ötesi bir iş değildir. Hata yapabilir. Ancak hatalar"Şark" duygusallığı içinde örtbas edilirse, yanlızca zincire bir halka daha eklemiş oluruz. Sözün özü ; Yanlışa "yanlış" demeyi öğrenmeliyiz. Çekmece üzerinde yıldırıma yakalanan rahmetli Hikmet abiyi unutmasaydınız,ders alsaydınız, şöyle pilottu,böyle pilottu demek yerine subjektif yaklaşsaydınız, belkide bugünkü üzücü kaza yaşanmayacaktı. Ancak yine pilotları "İKARUS" ilan edip gerçeği örttüğümüz için bir sonraki kazaya kadar konuşup dururuz..İnternette amatör yada pro neredeyse sınırsız kaynak varken,yetrsizlikten söz etmek abes oluyor.Biz işimizi yapar akşam eve gider çayımızı çorbamızı içer keyfimize bakarız,sonuçta yukarda terleyen siz olursunuz !!! Mesleğiniz saygı duyun ve kendinizden başka sizi kurtaracak kimsenin olmadığının ayırdına varın..saygılar LT?? MET OFFICE 0
  • kpt 28 Kasım 2013, Perşembe 19:26:47 15000 saat uçuşum var iyiyim diyemiyorum her zaman pitonun önünde uçacaksın değilmi Osman paşam 0
  • THK 28 Kasım 2013, Perşembe 18:23:56 Ah bu torpil olayi varya bu torpil gecmis gunleri hatirliyorum, kimlerim haklari hukuklari cignenerek bircok kisi pilot yapildi o muessesede insanlarin ahini almayacaksin asla biryerlere gelirken insanlarin ustune basarak gelmeyeceksin ki islerin yolunda gidecek.Gecmiste 10-15 yil once THK da calisanlar benim ne demek istedigimi anladilar!!!!! Gecmis olsun 0
  • Bayrak 28 Kasım 2013, Perşembe 18:12:24 Konu ekip bu geçişini gerektiğinden dolayı 68°N (Kangerlussuaq – BGSF ) üzerinden gerçekleştirmiştir. Bu rota Türk Sivil Havacılığında, Türk pilotlarının Genel Havacılık uçakları ile geçtikleri kuzeydeki en uzak nokta olup Türk Sivil Havacılığı için gurur sebebi olmalıdır. Türk bayrağı orada idi ve bu kayıtlara işlendi...7 Bu ifadelerden gurur duymayan kendi kanından şüphe etmekle birlikte kendinden de şüphe etmeli. Kirli ruhlarını temizlecek tek şeyin vatan sevgisi olduğunu bilinmesi gerekir.. THK nın başındaki 'T' ifadesi için bile susmak ve 'geçmiş olsun' demek gerekir. Acaba merak ediyorum, thk ne yaptı size? yada siz ne yapmak istediniz de yapamadınız? Kişilere olan nefretinizi ve nefesinizi burda değil thk deleğelerine malumatınızı anlatarak dile getirirseniz, bir amaç doğrultusunda çalışmış olursunuz.. 5
    • ne demek bu yahu :) 28 Kasım 2013, Perşembe 21:20:37 Abicim, böyle bir uçak ile buzlanma şartlarının içine girip uçağı pert etmenin neresi gurur duyulacak bir şey. TC için utanç kaynağı. Sen oturduğun yerden ahkam kesmek yerine uçuyor olsan böyle konuşmazdın. Pilota geçmiş olsun, Allah korumuş. 0
    • Peki sen 28 Kasım 2013, Perşembe 21:43:56 Peki sen fl450 de 3g ile mi bağlandın nete? TC nin utanç kaynağı THK yi Üniversite kurduk diye tüm malvarlığını satmaktır. Türkkuşunu kapatmak, korkut efe nin ismini Türkkusundan silmektir.. Yurt dışında yahut yurt içinde içkili yemeklerin faturalarını THK üniv. e ödetmektir. 0
    • Sebep yeterli mi? 28 Kasım 2013, Perşembe 21:54:25 THK her sene uçak düşürüp birkaç kişinin ölümüne sebep oluyor. Türk Sivil Havacılığı minimum kaza-kırımla gurur duyar. Kuyruğa bayrak yapıştırıp dolaşmakla ve o bayrağı tarlada bırakmakla değil. 0
  • android uygulaması 28 Kasım 2013, Perşembe 16:05:30 Pilotun bu ucak tipinde 60saat ucusu var 6 okyanus gecisi var avrupanin en kuzeyinden turkiyeye ferry yapmisligi var avrupanin iki ayri ulkesinde ogretmenlik yapmisligi var bir ust ucak tipinde 850 saat ucusu var 2500saate yakin alet ucusu ve 5ferry yapmisligi var ayrica logunun endorsements kismindada international ferry flight yapar die amerikali pilottan ve amerikadaki okuldan imzali onaylari var devreme camur atmadan once bu tip ucakla ne kadar tecrubeniz ve ne kadar kabiliyetiniz var sorgulayin sallamadan saygi cercesinde yorumlayin lutfen 4
    • Kolomb 28 Kasım 2013, Perşembe 16:27:44 Kristof Kolomb mübarek 4
    • android 28 Kasım 2013, Perşembe 16:29:28 o yüzden mi dönüp dolaşıp THK ya gelmiş. Birçok havayolu varken 3
    • boş laflar. 28 Kasım 2013, Perşembe 21:23:44 Sen saydıklarını ballandıra ballandıra anlattığına göre bu kadar bile tecrüben yok. O saydıkların olmasının ne önemi var ki, adam buzlanma şartlarına girmiş böyle bir uçakla, bu kadar. Net. Ayrıca THK da bu işleri yapan arkadaşlarımızın sektörde başka bir yerde iş bulamadıkları için bu işleri yaptıklarını da hepimiz biliyoruz. 0
    • threegreen 29 Kasım 2013, Cuma 09:55:26 60 saat uçuş 6 okyanus geçişi :) 0
  • gulay a 28 Kasım 2013, Perşembe 16:02:57 Aldigi lisanslar ve sertifikalar yaninda degilmis o zaman... 2
  • gülay 28 Kasım 2013, Perşembe 15:44:06 o ucagı getirmek bu cocugamı kaldı diyen şahıs o PİLOT ve aldıgı lisansları sertifikaları görmek istersen thk git siz bu pilotu ABDye gönderen ve orada ucagı teslim eden bilgili insanlardan dahamı fazla bilgiye sahipsınız acaba yazıklar olsun meslege saygınızda yok evde oturur ekmek almaya markete gitmeye üşeniriz pilotlarımız dünyanın öbür ucuna gidiyor istediğim sadece birazcık saygı 3
    • soru 28 Kasım 2013, Perşembe 16:08:50 Lisansları derken? 1
    • yazık 28 Kasım 2013, Perşembe 21:27:12 Yahu uçağı satın alan kurumun birçok pilotu bu uçağı almak için gönderilebilir ve uçağı verirler, sonuçta uçak artık sizin uçağınızdır. Bu işler o kadar zor değil. THK nın yapması gereken iş, uçağı onların pilotları ile istemek olmalıydı. Onun dışında bu işi meslek olarak yapan pilotlar veya böyle pilotlar çalıştıran uluslararası şirketler var, bunları da kullanabilirdi ve böyle talihsiz bir kaza olmazdı. 0
  • Android Uygulaması 28 Kasım 2013, Perşembe 15:18:39 Helimet neymiş bi bakın 0
  • Suçsuz 28 Kasım 2013, Perşembe 14:40:27 Yine hiç suçlu yok, süper pilotlar var. Süper mazeretler var. İ 0
  • geçmiş olsun 28 Kasım 2013, Perşembe 14:32:08 Neyse ki zor ve tehlikeli bacaklar sorunsuz geçilmiş. Sansızlık sonucu son bacakta uçağı kırmak saylanmaz! 5
  • sebep açık 28 Kasım 2013, Perşembe 14:04:38 Pilotun ferry uçuş konusunda yetersiz ve deneyimsiz olması. Deneyimli pilotlar hocanın da açıkladığı gibi bu havada kalkmazlar yada aynı hava şartları ve aynı rotada uçan diğer pilotlar gibi emniyetli meydanlara divert ederler. Sebebin ne olduğu belli. 0
  • gecmis olsun.. 28 Kasım 2013, Perşembe 13:43:22 Bir çeliski dikkatimi cekti diyorki koordinator pilot"fabrikanin 60 yasinda tecrubeli pilotu ile onun yari yasinda yurt disi tecrubesi hic olmayan okyanus gecis kursunu abd ye gittiginde alan boyle bir ucusa ilk defa katilan pilotun ucagi kirmasindan sonra tek tesellimiz canlarina bir sey gelmemis olmasidir.THK da daha tecrubeli bir pilot yokmuydu? Taf/metar, genc pilota egitim gibi argumanlara siginmak zorunda kalinmayabilirdi.Hadi biraz daha ileri gideyim binlerce saat jet ucusu olan pasa,albay ,yarbay emeklisi duruken bu cocuga mi kaldi? 1
  • ağzına sağlık. 28 Kasım 2013, Perşembe 13:29:13 gereken acıklamayı yazmış yorum yapmaya gerek varmı.uğur a gecmiş olsun.thk nada gecmiş olsun.cana gelmesin.hoca 1
  • Sabah neşesi 28 Kasım 2013, Perşembe 13:16:51 Sakın ISON kuyruklu yıldızının Neptün'le yaptığı geçiş açısından olmasın!! İnsanları yanıltmayın,komik oluyorsunuz. LT?? MET OFFICE 1
  • 34 28 Kasım 2013, Perşembe 13:11:41 olay buzlanmaya benziyor 1
  • N/TC 28 Kasım 2013, Perşembe 13:01:07 Amerikan tescilinin yanına da standart dışı kocaman göstermelik Türk bayrağı çok ilginç olmuş. 1
  • cok laf 28 Kasım 2013, Perşembe 12:53:08 Gecmis olsun Cok fazla laf kalabaligi yapilmis. bu aciklama yol boyu meteoroloji guvenilir olarak almadan ucus planlamayi aciklamiyor' aksine meteorolojiyi guvenilir alamadan uctuk diyeyerek hatayi ifsa ediyor. Ucus evden ucusa gitmek icin ciktiginizda baslar , ucustan da eve dondugunuz de biter bu zihinsel yapiyi eve yaklastim diye bozarsaniz hata yapma olasiligi artar buda okyanusu gecip golde kaybolmak degimini aciklar. 1
    • degim ne demek? 28 Kasım 2013, Perşembe 15:50:12 degim degil deyim. 0
  • Kösem 28 Kasım 2013, Perşembe 12:18:47 O şartlarda uçağı bu şekilde indirebilmek bence büyük başarı. Tamam şimdi diyeceksiniz ki o şartlara girmeseydi fakat Oben Kaptanın da dediği gibi meteorolojik şartlar o kadar değişken olabiliyor ki gelişmelerin hızından muhakeme ederken geç kalabiliyorsunuz. Empati yapalım o şartlarda biz ne yapabilirdik? Ve unutmayalım ki Türk Havacılığının gelişmesi için "Bağcıyı dövmek yerine üzüm yemeye çalışalım". Kişilerle veya kurumlarla uğraşmayıp böyle olayları iyi analiz edip (Kimseyi kırmadan) dersler çıkartalım. Keşke havacılıkta bütün olaylar bu kadar hafif olsa. Büyük geçmiş olsun . Saygılarımla... 4
    • Pes 28 Kasım 2013, Perşembe 21:31:14 Siz bu fotoğraftan uçağı indirmiş olduğunu mu çıkartıyorsunuz. pes yani, bir olaya da bu kadar olumlu bakmak biraz abartı oluyor. 0
  • egitim 28 Kasım 2013, Perşembe 11:25:33 egitim olmus demek ki, bir daha ki sefer kazasiz gecisler dileriz. 1
  • SONUÇ? 28 Kasım 2013, Perşembe 10:59:21 Resimde görüldüğü gibi! 0
  • gecmis olsun. 28 Kasım 2013, Perşembe 10:22:47 burasi birbirine dusman havacilarin yorumlari ile dolmadan ilk yorumu ben yapayim...gecmis olsun. gelen mala gelsin..bir sekilde yerine konur. ya size bir sey olasaydi?....saglik haberleriniz gelinceye dek tedirginlikle bekledik... 1
    • milyon dolar 28 Kasım 2013, Perşembe 12:50:49 milyon doların varsa koyarsın yerine. Kurumda nasılsa para çook. Onun için evet katılıyorum geçmiş olsun. Hakedildiğin gibi yönetileceksin 0
    • özetle 28 Kasım 2013, Perşembe 13:15:06 tabiki kimse sevinmiyor bu duruma , hepimiz sizler gibi pilotların sağlık haberlerine çok sevindik, ama yukarıdaki açıklamada öyle bir cümle varki benim kafama takıldı,"Kaldı ki, bu tip ferry pilotların çoğu bu hava şartlarında uçmamaktadır" 0
    • geçmiş olsun 28 Kasım 2013, Perşembe 14:41:56 benim o ferry pilotlar cümlesinden anladığım bu işin profesyonelleri bu havada bu uçuşu gerçekleştirmezdi ? 0