Türkiye'deki Yabancı Pilotlar Gidiyor Mu?

    Çok beğenilenler

  • Aminnnnnnnn insallahhhhhhh 19 Ağustos 2020, Çarşamba 18:53:47 Sadece yunanlilar gitse yeter digerleri gercekten iyi insanlar ama yunanlilarin hepsi tam bir irkci hele son olaylardan sonra iyice dusman oldular bize 81
    • Yazıklar olsun 19 Ağustos 2020, Çarşamba 19:14:30 Bu kadar kinciiii olmayın yazık ya... 35
    • Yarin oburgun 19 Ağustos 2020, Çarşamba 19:18:42 Yine ihtiyac olabilir,Turk pilotlarin,sirketi nasil tehdit edip,3kurus icin baska memleketlere gitmeye calistigini ve thynin nasil astronomik zamlar yapmak zorunda kaldigini unutmayin 32
    • Yunani alan 19 Ağustos 2020, Çarşamba 19:50:37 Yunani Rumu alan arkadaslar sizin dna check ine girip turk oldugunuzu ispatlamaniz yerinde olur, derin suphelerimiz var, aldigimiz pilotlarin Cogu Ex Military pilotlar, mahalle ve yurt kavrami hayvanlarda bile var, kendisine dusmanlik besleyeni civarina, yurduna bolgesine sokmaz 3
    • Yalaza 19 Ağustos 2020, Çarşamba 20:04:35 THY Milliyetçilikten çıkmış. 3
    • tum 19 Ağustos 2020, Çarşamba 20:57:28 yabancı uyruklular gitmeli. 11
    • Dua kemik 19 Ağustos 2020, Çarşamba 21:04:18 Ayip degilmi ? Baskalari ekmeginden olsun diye dua etmek ? O insanlarinda emeği, hakkı yokmu ? En azından inşallah vs kelimeler kullanma 27
    • Hırsız km ler 19 Ağustos 2020, Çarşamba 22:20:39 Hırsız km ler de atılsın. 10 bin lira maas alip utanmadan Uçaktan hırsızlık yapanlar var. 9
    • Yunanlar senden iyi 19 Ağustos 2020, Çarşamba 23:13:39 Irkçı seni 37
    • Thy 19 Ağustos 2020, Çarşamba 23:36:49 Defolsunlar yunan hayayolarina ozaman 8
    • Yazık 20 Ağustos 2020, Perşembe 00:28:58 Hükümete laf eden Türkler şutlanırken Türklere laf eden yunanlıları tutuyorlar, gerçekten yazık. Tüm dünya düşmanın olsun ama halkını düşman etme! 5
    • 3 kurusa mi?? 20 Ağustos 2020, Perşembe 06:59:04 Arada ki fark 10000 usd dolar aslanım 0
    • Kemik 20 Ağustos 2020, Perşembe 09:01:40 Avrupa türk pilotunu almayınca ırkçılık olmuyor ama 0
    • Irkçılık diyenlere 20 Ağustos 2020, Perşembe 09:03:13 Yorumlarda ırkçılık yapmayın diyenleri gördüm. Irkçılık değil bu . Avrupa da hicbir havayolu Türk pilotunu işe almaz. O zaman bizim de ucurmama hakkımız doğar. Bu karsılık vermektir. Onlar almazken ırkçılık değil mi peki ?! 1
    • Bazi 20 Ağustos 2020, Perşembe 10:25:57 Bazi tl hostesleri uzulmus hayirdir?!?!? 3
    • Reality 20 Ağustos 2020, Perşembe 13:11:59 Döviz artınca kaçan yabancılardı be yavrum,pandemi bitsin zaten 3000 dolara yabancı kaptan uçuramazsın,belki hint fakiri kaptan uçurursun 0
  • Shgm 19 Ağustos 2020, Çarşamba 18:53:32 Bir işe yara Allah aşkına, gönder su yabancilari, elin gavuru bize savaş açmış halen Yunan kaptan var memlekette, çıkar hepsini. Kendi vatandaşın dışarıda bekliyor , hükümet herşeyin millisi diyor, hadi göreyim seni yüzde bire indir yabanciyi 72
    • Ezik kabin-kokpit 19 Ağustos 2020, Çarşamba 19:43:55 Siz nasıl ezik insanlarsınız ya. Herkes ekmeğinin peşinde. Lafa gelince ayrımcılık ırkçılık yapmayın diye avaz avaz bağırırsınız. Ucu size dokununca amin inşallah. İnsan utanır azıcık yüzü kızarır. 35
    • İşin şaşılacak yanı 19 Ağustos 2020, Çarşamba 19:48:54 Tüm yabancılar yollansin.Yer gök fatketmez.Yabancilari Türk vatandaşi yapip kendi dillerinden dil tazminati almalarİ büyük haksizlik 5
    • Stavro 19 Ağustos 2020, Çarşamba 21:08:18 Hadi bree ordan 5
    • Mavi 19 Ağustos 2020, Çarşamba 22:02:23 Mavi kartlı çalışanlar yabancı mı sayılıyor bu durumda ? Alman vatandaşı olup mavi kartla çalışanlar yabancılar arasında mı ? 3
    • Irkçılık bu 19 Ağustos 2020, Çarşamba 23:14:09 Ayıp 19
    • Mykonos 19 Ağustos 2020, Çarşamba 23:25:46 Sende pandemi bitince ilk işin Mykonosa tatil olur, öve öve bitiremez ordan Atina’ya geçer ne kadar güzel yemekleri ve kültürleri var dersin. Garsonların ne kadar euro maaş alıp yüksek standardlarına hayran kalır keşke bende burda yaşayabilsem dersin...... Amma milli damar ağır basar gelir aylık programındaki uçuşuna iştirak edersin 11
    • Mulakat 19 Ağustos 2020, Çarşamba 23:33:12 Mulakatlara cagrılan pilot adayları varmıs. Alım yapılıyor mu 4
    • Dolar 7,30 20 Ağustos 2020, Perşembe 00:15:42 Dolar 7,3 olmuş. Durur mu yabancı pilotlar. İlk fırsatda kaçacak olan onlar 3
  • Tüm yorumlar

  • Mert mert 06 Eylül 2020, Pazar 16:17:16 Ben pilot babasıyım oğlumu Uçuş şirketlerinin reklamlarıyla yok işgarantisi okulu bitirin gelin işiniz hazır demeleriyle pahalı bi eğitim olduğu için evimi sattım dedim çocuğum Pilot oldun dedim 2019 da okulu bitirdi bugün tam 1 yıl oldu ama oğlum bugün askeri ücretle bi yerde çalışıyor soranlar oğlum ne mezunusun ben pilotum Diyince inanamıyolar sayın yönetimin aldığı karar inşallah kıssa zamanda gerçekleşirde yabancı pilotlar giderde bizim çocuklar ile girer ibşallah 6
  • Yazık 29 Ağustos 2020, Cumartesi 22:01:28 Ben bir Boşnak vr türküm ve bu okuduklarım gerçekten beni çok şaşırttı. Bizim millet çok ırkçı olmuş. Öteki ırk olan pilotları düşünün fakir ülkelerden gelen pilotlar var ailelerin karınlarını doyurmak için eşek gibi çalışıyorlar. Vr şimdi işsiz kalıp ekmek alacak paraları yok. Bu bahsettinizin ülkelerin çoğu çok fakirdir. Ne olur kendiniz onların yerine koyun. Teşekkürler. 6
  • OFK 23 Ağustos 2020, Pazar 18:58:30 Türk pilotlar gitsin :) 13
  • Defolsunlar 22 Ağustos 2020, Cumartesi 22:41:45 Defolsunlar gitsinler. Futbol takımı mı burası? Futbol bile yol alamamışken. Atın gitsin.. 5
  • Yanki 21 Ağustos 2020, Cuma 15:44:06 DESTEKLIYORUZ BU KARARI 4
  • Bayrak 21 Ağustos 2020, Cuma 15:43:52 Yunan, italyan, sirp, fransiz, ingiliz, hollandali, belcikali... bunlar kokpitte bile irkcilik yapan, ingilizceye ve prosedurlere hakim olmayan, ucus esnasinda ipad’den oyun oynayan pilotlardir. DERHAL gonderilmeli 6
  • THY yonetimine 21 Ağustos 2020, Cuma 15:42:50 Gec kalinmis bir karar, icedilikle yururluge sokulmasi lazim. Ortalama 700 yababci pilotun yerine girecek 700 Turk pilot kisi basi 10 kisi desek 7000 kisinin ekonomisini kurtaracaktir 5
  • Vize 21 Ağustos 2020, Cuma 15:29:08 Sen adamlarin ulkesine vize kuyruklarinda sefil gibi evraklarinla beklerken adamlari istihdam edip yuz onbinlerce dolari her ay yurtdisina goturmelerine izin veriyorsun. Ne omurgasiz bir yonetim 3
  • Citizen first 21 Ağustos 2020, Cuma 15:25:53 Kesinlikle dogru karar. Her ulke boyle yapiyor. 2
  • Hakan 21 Ağustos 2020, Cuma 15:24:24 Fransizlae bir irk degildir yunanlar irk degildir once kavramlari ogren 1
  • .... 21 Ağustos 2020, Cuma 11:41:00 Gönderin gitsin Araplar gibi ne bu yabancı hayranlığı ya analarınız babalarınızda severdi yabancıları . 10
  • İş Ciddileşiyor 21 Ağustos 2020, Cuma 07:00:27 Shgm havayollarına tek tek "Tamam çıkart ama yabancılardan daha çok çıkart" diye genelge göndermeye başladıysa çıkartmalar başlar yakında. Kaçınılmaz son. 3
  • Irkçılığa dönüyor 21 Ağustos 2020, Cuma 05:30:44 Vaktiyle kendi kokpit ve kabin ekibini, kendi okullarında yetiştirip kullanacaktın ki işin yabancı pilota düşmesin. Şimdi %10 Türkçe bile bilmeyen yabancı personel olmuş, sonradan akıllanıp yetiştirdiğin ama işsiz bıraktığın Türk pilotları işe almak için yabancıları çıkarırsan açıkça ırkçı olursun. En başta almayacaktın ya da kendi pilotun yetişene kadar belirli süreli alıp sözleşmeyi uzatmayacaktın. Senin Türk pilotunu yabancı şirket sırf Türk diye işten çıkarsa ne olurdu? Kaldı ki böyle bir şey gerçekten uygulanırsa dünya gündemine girer ve ciddi tepki toplar. 17
    • Cvp 21 Ağustos 2020, Cuma 15:21:53 Turk pilotu zaten avrupa’da ise almiyorlar ki, ab vatandasligi olmadiklari ve almanca fransizca anadilleri olmadigi icin 0
    • x 21 Ağustos 2020, Cuma 15:45:40 Qatar emirates yabancıları cıkarıken ırkcılık olmuyorda bız cıkarıtken mı olacak ırkcılık. Eksiklık vardı aldık, sımdı fazla var cıkardık 1
    • Irkciliga 21 Ağustos 2020, Cuma 20:36:40 Hadi canım sen git bir Türk olarak Avrupa da pilot ol (alirlarsa) gör oradaki ırkçılığı, burnundan getirirler emin ol. 2
    • Thinker 23 Ağustos 2020, Pazar 17:55:50 As we all know aviation language is English. And many of the Turkish pilots speak only Turkish, how they get it, this is the question. Turkish airlines is an international company when they started to bring more foreigners that's mean they need them. They know better than you. 1
  • Yol haritası 21 Ağustos 2020, Cuma 04:39:26 Görüşleri sektör gönderir, sen ise yol haritasını belirlersin. Herkes yol haritası sunacaksa sen ne yapacaksın? Noterlik tabi :) Bomboş bir yazı. 2
  • SHGM 21 Ağustos 2020, Cuma 03:47:19 Lütfetmiş.Neredeydiniz beyler elimizde lisansla iş bekleyip , işsizlikten o lisansı yırtıp attığımız yıllar öncesinden, Türkiye'yi nasıl peşkeş çektiğinizi unutacağımızı mı sandınız? Türkiye+SHGM+sivil havacılık= pişmanlık. Hayrını görün ettiğimiz bedduaların... 1
    • selam 22 Ağustos 2020, Cumartesi 19:16:09 duygularimi en iyi sekilde ifade etmissin. 0
  • Evet 21 Ağustos 2020, Cuma 00:41:05 Ülkesinde uçamadığın herkesi çıkart. Bir kere de pozitif ayrımcılık görelim! 8
  • Çok yanlış 20 Ağustos 2020, Perşembe 23:50:39 Sanki yabancılar çıkarılınca maaşımız artacak,yabancılar gidince şirketler de dışardaki işsiz Türkleri alsak işe diye düşünüyodu.İki kelime İngilizceyi bir araya getirip cümle kuramayan çalışanlar tabiki de ohhh gitsinler der kendini geliştirmeyi düşüneceği yerde!Ayrıca zamanında Emiratese Qatara gitmek için yanıp tutuşan bizim kaptanlarımız değişmiydi.Onlar da oranın vatandaşı değilken onların dillerinimi öğrenecekti.Bu insanlar ailelerini geride bırakıp herkesin amacı olduğu gibi buraya para kazanmaya geldiler.Şimdi çok matah birşey yapılmış gibi övünerek pylaşıyolar yaptıklarını.Durup dururken bu insanları düşman gibi göstermenin anlamı ne.Elinizi vicdanınıza koyun azcık.Bugün bunun önünü açan malum sendika durumlar daha da kötüye gittiğinde yarın seni beni de işten çıkarmanın yollarını arar! 20
    • Korkma 21 Ağustos 2020, Cuma 15:22:51 Ne korktun hayirdr yabancidan ne karin var? Kirani mi oduyor hostes hanim? 3
  • YABANCI SEVDALILARINA 20 Ağustos 2020, Perşembe 21:42:31 TK ya girmek için 8 ay boyunca tüm mülakat sürecini bekledim(Evrak teslim, DLR, HTA,SIM, mülakat) Ama o çok sevdiginiz yabanci pilotu şirket bedava getirip, 3 gün de süreci tamamlatip, yedirip, içirip, evine gönderdi. Yani daha baştan 2. sinif muamelesi gördük. O çok sevdiğin YABANCI sana vize vermiyor e beee SAF arkadaşim, Sen avrupa da uçan Türk pilot duydun mu? Çünkü kendi vatandaşi dışında almiyor.Çok seven evinde beslesin yabanciyi. Bu irkcilik degil, istahdam da vatandaşina öncelik. 11
  • Qm 20 Ağustos 2020, Perşembe 20:51:26 Yabancılar atılınca yerine kimse alınmayacak. İstihdam fazlası var zaten. Üzgünüm ama boşa ümitlenmeyin yeni mezun arkadaşlar. 6
  • Qm 20 Ağustos 2020, Perşembe 20:46:31 Geç bile kalınmış bir uygulama. Ne boş duyar kasanlar olmuş. İnanılır gibi değil. Irkçılığa kadar giden olmuş. Zihniyetlerinizi anlamak mümkün değil. Hele biri de yurtdışında bizi iyi tanıtıyorlar demiş. Belli ki iki kelime konuşmamış ya da konuşacak ingilizcesi yokmuş yabancı kaptanlarla. Konuşsa hepsinin hem ülkeyi hem şirketi nasıl yerdiğini bilirdi. 3
  • QTR-777 20 Ağustos 2020, Perşembe 19:54:52 Yananci pilot kalite demektir . Yillarca CRM i eksik bilgisiz emekli abilerle uctuk . Iste abicim lafindan baska bisey bilmezler . Yananci kaptan candir . 15
  • Tiyatro 20 Ağustos 2020, Perşembe 19:34:44 Herkes gider yabancı gitmez. Reis yabancıyı sever 4
  • Empati 20 Ağustos 2020, Perşembe 19:09:30 Çok basit, sen onların ülkesinde bu şartlarda mevcut lisansınla çalışabiliyor musun..EASA lisansı, çalışma iznin olmadan hiç bir Türk pilotu kapıdan bile sokmuyorlar..O zaman gün birlik günüdür..Önce can, sonra canan.. 0
  • Pilot 20 Ağustos 2020, Perşembe 18:22:25 sayı çok düşük (%10) ve hepside tecrübeli. Zaten yeni işe alımda yok, 2012 yılında %25 ten şimdi %10lara düşmüş. 5 yıl sonra %5e düşebilir.Doğru çözüm sadece emeklilik yaşın 59-60 olmasıdır. 7
    • x 21 Ağustos 2020, Cuma 15:48:37 neyın tecrubesı. Bırbırımızı kandırmayalım. Hadı yabancı cpt aldın ıhtıyactan fo ya ne gerek yabancı almaya hele hele kabıne yabancı almanın mantıgı ne? Ne tecrubesı? 0
    • astr 21 Ağustos 2020, Cuma 16:10:36 55 yaşında emekli edeceksin bu ne yaaa yaşlılar yurdu gibi 0
  • Alakasiz'a 20 Ağustos 2020, Perşembe 17:16:26 Havacılık global sektördür ama benim yukarıda belirttiğim konu daha farklı, Türkiyede çalışan yabancı pilotlar için Türkçe bilmeleri şartı koşulmalıydı en azından THY için. Almanca bilmeden Lufthansa'da uçabilir misin ? 0
  • Başlangıç 20 Ağustos 2020, Perşembe 17:09:36 Yazıda özetle işten çıkartmalara yabancı ekiplerle başlanacağı söylenmiş. Bu da türklere sıra gelecek demek 1
  • Svihs 20 Ağustos 2020, Perşembe 17:00:32 Irkçılık düşük zeka belirtisidir. Ve suçtur ! Her kimse dilinden görünüşünden renginden dolayı ayrımcılığa ugruyorsa orada ırkçılık vardır . Yapmayın 10
    • Irkcilik 21 Ağustos 2020, Cuma 15:24:05 Lutfen Turklere karsi irkcilik yapmayiniz 0
    • h 21 Ağustos 2020, Cuma 15:50:17 la bız o zaman dunyanın gerı kalanında(buyuk kısmı) ayrımcılıga ugruyoruz ırkcılıga maruz kalıyoruz. Sen gıt elındekı lısansla avrupada nerde ucabılıyosun? Hele yunanıstanı dene de gor 0
  • Turkish 20 Ağustos 2020, Perşembe 14:24:59 Türk pilotlarına iş veren ülkelerin pilotları pek tabi ki çalışsın ülkemizde ancak sadece türk pasaportu ile bir tane bile turk pilot çalıştırmayan ulkenin pilotlarinin burada cidden ne isi var. Ozellikle avrupa ulkelerinde turk pasarportlu pilotların ekstra bir pasaportu yoksa is bulması imkansıza yakın. Mesela yunanistanda kaç türk pilotu çalışıyor? 1
  • Efo 20 Ağustos 2020, Perşembe 14:11:32 Hocam sizi 737'ye de bekleriz. Non-Standart Captain's discretion demekten dilimizde tüy bitiyor. 1
  • efo 20 Ağustos 2020, Perşembe 14:05:19 Amirim, ayrımcılık olduğunu düşünüyorsanız, yabancı amirlerimizle, memurlarımızla birlikte sizler de gidebilirsiniz. Eminim ki sizlere de kendi ülkelerinde aynı şekilde iş imkanı sunacaklardır. 1
  • Güle Güle 20 Ağustos 2020, Perşembe 13:16:55 Güle güle kaptanım. O çok sevdiğiniz yabancı kaptanlarımız eminim sizleri kendi ülkelerinde, burdaki yaşam standartlarında misafir edip, istihdam edeceklerdir. 2
  • ... 20 Ağustos 2020, Perşembe 13:09:57 OKUDUĞUNDAN BİR ŞEY ANLAMAYAN İNSANLAR YİNE DOLUŞMUŞ BURAYA. SHGM DİYOR Kİ BUNDAN SONRA ALIMLARDA BU DURUMU GÖZ ÖNÜNDE BULUNDURUN. ELİNİZDEKİNİ ÇIKARIN DEMİYOR. AMA YİNE BURADA RUMUZUNA “CPT-FO” YAZAN AMA ASLINDA ALAKASI OLMAYAN İNSANLAR YORUM YAPIYOR. 0
  • Kahin 20 Ağustos 2020, Perşembe 11:58:28 Emın olun ki çok da mantıklı degil.Lufthansa daki veyahut dıger havayollarinda , Dünyanın herhangi biryerinde Fabrıkalarda calişan Turk Vatandaslarini çıkarsalar iyi olur mu basına dahi butarz haberlerin çıkmasi hiç dogru olmadıgına inanıyorum.O kadar çok Müdürlük var ki , yurtdişlarinda calişan o kadar çok şef var ki , Evkiralari , Makam araballari , cok yuksek maaşlari göze alınsa , düşünün şef - müdür - baskanyardımcı-baskan işleyiş bu şekilde sizce , üst düzey yönetimizcede ele alınmasi ve acılen degerlendirilmasi gerekmıyor mu ve cokda acı bir durum degıl mi .Halen yurtdısı super lüx makamaraclari , halen super lüx evlerin ev kiralari ödenmektedir.Degerli üst düzey yöneticeleriniz sizlerde bunu bılmekde oldugunuzu düşünüyorum.İnş enkısa zamanda önlem alınıp gerekli idari işlemler , işleme konulur 2
  • Fo 20 Ağustos 2020, Perşembe 11:57:31 Bir soru soracam . Ege'de bizim F-16 yi düşürüp bir yuzbasiyi şehit eden bir yarbayi da yaralayan kişi halen B777 de kaptan mi acaba 1
  • Haranli 20 Ağustos 2020, Perşembe 11:54:22 Guzel bir gelisme fakat Benim icin gec,Insallah genclerimiz faidalanir,Afrikada bile Citizen first diyorlar,kontenjan acik kaldimi yabanaci aliyorlar. 1
  • Ara çözüm 20 Ağustos 2020, Perşembe 11:47:14 Yorumlar karışık, kimi gitsinler diyor, kimi gitmesinler. Çünki içlerinde uyumlu ve liyakatli olanlar da var, sıkıntı yaratanlar da. Toptan çözüm şart değil. Hepsini göndermek veya hepsini tutmak yerine sıkıntılı ve vasat olanların gönderilmesine olanak tanıyacak şekilde şirketlere örneğin azami % 5 oranında yabancı personel çalıştırma izni verilebilir. Böylelikle en uyumlu ve liyakatli olan yabancılar işlerine devam edip faydalı olurken, Türk personelin istihdamında da rahatlama sağlanır. 1
  • JASON 20 Ağustos 2020, Perşembe 11:37:42 Pilotları göndereceğinize Suriyelileri gönderin hem ekonomik olarak hem de sosyal olarak huzura erişin 4
  • Soru 20 Ağustos 2020, Perşembe 11:33:16 Kocaniz yillarca turkiyede yasamasina ragmen Turkce ogrenmis olsaydi onun yerine yazmak zorunda kalmazdiniz 1
  • Temizlik 20 Ağustos 2020, Perşembe 11:30:49 Feto’culerden temizlendi yabancilardan da temizlenmeli 1
  • Katılıyorum 20 Ağustos 2020, Perşembe 11:27:03 Katılıyorum, kuru milliyetçilikle iş yapılmaz. Benim de işsiz pilot arkadaşlarım var, ancak 2 satır AOM, FCOM, FCTM, SOP vs... okumaktan acizler. 3
  • 77ci 20 Ağustos 2020, Perşembe 11:19:31 er ucuslarinda yabanci kaptanlar olunca ucus daha bir huzurlu daha sakin gecerdi.Crm resmen tavan yapardi. Kokpit'te 3 turk ile ucunca egolarindan gecilmiyordu.ugrasda dur.onu ver bunu ver sunu yap bunu yap dertleri bitmezdi. Heleki servis sirasinda purser gelip daha yolculara sunulmamis yemeklerden toparlayip kokpite goturmesi beni benden aliyordu.kardesim daha yolcuya sunmadik hayirdir derdik sonra purserlada ugras.ama usenmez ugrasirdim herkes haddini bilecek 8
  • Uygulanmali 20 Ağustos 2020, Perşembe 11:13:23 Gec bile kalindi 3
  • Asena 20 Ağustos 2020, Perşembe 11:07:28 Şaka gibi gerçekmi şayet gerçekse Türk olanın kanına dokunması gerekir. Bence defolup gitsinler... 1
  • UÇUŞ OKULLLARI VE İSTİHDAM 20 Ağustos 2020, Perşembe 10:59:12 Yaklaşık 5-6 yıl kadar önce THY'na başvuran Türk bir adayın süreci ortalama 6-9 aydan önce bitmiyordu. Aynı THY yabancılara uçak bileti ve otelini de verip 3 günde işe alım garantisi sağlıyordu. Bunlar içinde adı ve sanı duyulmamış Afrika ülkelerinden gelenler de var. Bu durumları yıllarca kimse sorgulamadı. Şimdi de bu adımdan açıkcası bir şey çıkacağını hiç sanmıyorum. Bu arada, Türkiye'deki uçuş okullarından mezun olan gençlerin kaçı havayolunda uçacak şekilde donanımlıdır, bu da olayın diğer bir boyutu. Her durumda iç piyasa değerlendirilmeli, yetmiyorsa dışarıdan istihdam yapılmalıdır. 0
  • Mantik 20 Ağustos 2020, Perşembe 10:36:09 Akil var mantik var ya yunani sen Thy’de niye ise alirsin arkadas, hadi bundan 20 sene oncesi oyleydi simdi Turk pilot fazlaligi bile var 0
  • Face to face 20 Ağustos 2020, Perşembe 10:35:33 Yuzumuze gulup arkamizdan is cevirenler arkamizdan konusanlar 2
  • Pilot 20 Ağustos 2020, Perşembe 10:35:02 Eger thy onlari cikarmazda ben en ufak hatalarinda ASR doldurup onlari paketlemek icin elimden geleni yaparim 0
    • s 21 Ağustos 2020, Cuma 15:53:16 bu zamana kadar yapmadıgınız hata 0
  • Olmasi 20 Ağustos 2020, Perşembe 10:33:56 Olmasi gereken budur ve dunyanin her yerinde yerliye oncelik taninir. Thy milli havayolu olmaktan cikmistir 1
  • Hakli 20 Ağustos 2020, Perşembe 10:32:48 Gitsinler, hem o begendikleri AB ulkeleri bizden daha konforlu ve zenginmjs iste kendi ulkelerinde para kazansinlar niye aglayip sizliyorlar :) 0
  • THY yonetimine 20 Ağustos 2020, Perşembe 10:30:31 Bu haberi alirsiniz umarim. Milli havayolu olmak zorundasin thy. Yoksa Turklerden bile aidiyet vs bekleme. Yunanin ispanyolun italyanin Thy’de ne isi var? Ustelik Turkce bile bilmiyorlar. Avrupa’da o ulkenin ana dilini bilmeden o ulkenin, hele ki bayrak tasiyicisi havayolunda CALISAMAZSIN 3
  • Dogru karar 20 Ağustos 2020, Perşembe 10:29:20 SHGM bunun takipcisi olmali 1
  • Komik 20 Ağustos 2020, Perşembe 10:22:06 İngilizceyi ingiliz amerikali tinercide biliyor bu kadar abartmayin 3
  • Tuzak 20 Ağustos 2020, Perşembe 09:31:11 Maaşların yüksek olmasının sebebi yabancı pilotlardır. Onları gönderip Türkiye’deki pilotları 3 kuruşa çalıştıracaklar 5
  • Doğru karar 20 Ağustos 2020, Perşembe 09:23:00 Fakat yanlış zamanlama. 2
  • Türkiye yabancı cenneti 20 Ağustos 2020, Perşembe 09:19:59 Tecrübesiz pilot alımlarında ana dil şartını hemen hemen bütün bayrak taşıyıcı firmalar uyguluyor. Hele hele adın Ahmet Mehmet ise CV ne bile bakmıyor. TK da yabancı tecrübesiz pilot mülakatları en fazla 5 gün sürüyor... Uçak biletleri ve konaklamaları karşılanıyor. Son aşamadada sanırım sağlık kontrolleride TK tarafından yaptırılıyor. Peki sen yurdumun pilotu... Senin mülakatın kaç ay sürdü? Uçak biletini konaklamanı karşıladılar mı? Tk nın onayladığı sağlık birimine kaç para ödedin? Yorumlarınızı bekliyorum. 1
  • Peki onlar ne olacak? 20 Ağustos 2020, Perşembe 09:19:10 Aramızda birde aslında Türk olan ama bir şekilde Almanya dan vatandaşlık alan ve THY de uçarak yabancı kontenjanındaki kira izin vb gibi avantajlardan dibine kadar faydalanan uyanık Türk kaptanlar vardı. Onlar da buna dahil olur mu ne dersiniz? 0
  • BRAVO 20 Ağustos 2020, Perşembe 08:41:10 Geç kalmış ama kesinlikle atılması gereken bir adım. Geç de olsa alkışlıyorum SHGM'yi. Nihayet bu durumu farkeden birileri oldu. 1
  • ARFF 20 Ağustos 2020, Perşembe 08:21:24 Cok dogru karr olmusturki bakinn arff teskilatina herkes türk budda kaliteyi berabernde getirti.ins yerli mallarimizla ucursak kazanan biz olariz ancak turk pilot kardeslerimin kendilrni gelstirtmeleri sarttir.bu konuda arff olark desteg vermye severek haziriz.iyi gunler 2
  • Haksızlık 20 Ağustos 2020, Perşembe 07:35:39 İşten çıkarılmaları büyük bir haksızlık doğurur. Ülkenin havacılık itibarını da zedeler. Yeni işe alımlarda Türk vatandaşlarının önceliklendirilmesi doğru olur. Ancak yıllardır şirketlere emek vermiş, Türk eşleri ve çocukları olan, yerleşik hayatları olan insanların gönderilmesi hakkaniyete, vicdana sığmaz. 8
  • geç bile kalındı 20 Ağustos 2020, Perşembe 06:35:42 Biz türk pasaportumuzla değil avrupada uçmak vizesiz tatil bile yapamıyoruz, elin avrupalısı hintlisi burda cirit atıyor.Çin bile türk pilot uçurmazken burası yabancı piot cenneti olmuş adam kazandığını döviz yapıp götürüyor.Türk pilotları işsiz.Böyle de saftirik bir ülkeyiz.Türk pilotları hangi ülkede iş bulabiliyolarsa o ülkenin pilotları burda uçabilmeli.Aksi takdirde şu dönemde türk pilotları işsizken yabancı pilot uçurmak,anlayın artık yazarım da ne olduğunu burda yayınlanmaz. 1
    • İyi de 25 Ağustos 2020, Salı 13:50:44 İyi de bunun sorumlusu yabancı kaptanlar mı :) hükümete seslen bi yerin yiyorsa 1
  • Tomas 20 Ağustos 2020, Perşembe 05:46:03 THYde yabancı statüsünde uçan TC vatandaşı pilotlarda ya Türk statüsüne geçirilmeli ya da gönderilmeliler. Ballı börek zamanı bitti artık, herkes gibi gelir vergisi vermeye başlasınlar artık 0
  • 4817 Yabancı İşçi çalışma müsadeleri 20 Ağustos 2020, Perşembe 05:20:41 Arkadaşlar ilgili kanuna göre zaten 4 hafta içinde ülke sınırları içinde bir vatandaş dilekçe ile başvurursa çalışma izni verilemiyor,yenilemiyor. Shgm yapmasa Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı Yabancılar Genel müdürlüğü yapacaktı. Yabancı hayranı arkadaşlar dilerse onlarla beraber gidebilir. Avrupa için hatırlatıyım bizi şuan turist olarak bile kabul etmiyorlar. Qatar Emirates expat çıkartırken kendi vatandaşına maaş kesintisi bile yapmadı bizde hala adamları koruyoruz. Dünya düzeni bu kardeşim üzgünüm... 1
  • inşallah 20 Ağustos 2020, Perşembe 02:50:05 ayy hadi inşallah 1
  • Ağzınıza sağlık 20 Ağustos 2020, Perşembe 02:48:45 çok çok ve çok haklısınız. ODTÜ mezunuyum. FAA bitirdim. EASA da ATPL sınavları verdim ve en son Türk lisansına çevirim uçuşlarını yaptım. Malesef hiç bir yere başvuramıyorum. İşsiz bekliyorum. Dediğiniz gibi o ülkeler 2. dil istiyorlar ve oturum izni/kartı istiyorlar. Ama o ülkelerin lise mezunları gelip hop diye burada iş buluyorlar. 1
  • Go home yanky 20 Ağustos 2020, Perşembe 02:11:49 Olması gereken ama çok geç kalınmış bir şey. Yeter artık savaşın eşiğindeyiz ,yunan ,rum ,ermenivb. Ne kadar türkiye düşmanı varsa THY de uçuyor.Türk pilotlar işsizken yabancılar uçamaz. 2
  • Eşitlik 20 Ağustos 2020, Perşembe 02:05:03 Türk lisansıyla uçabildiğimiz ülke vatandaşlarına lafım yok ama Türk lisansının tanımayıp istihtam etmeyen ülke vatandaşlarına niye biz iş veriyoruz? 2
  • ... 20 Ağustos 2020, Perşembe 02:01:51 Ya gönderin yada Türkiye'deki uçuş okullarını kapatın.Fabrika gibi olduk her bölümde olduğu gibi.İş yok okul çok buna önlem alınması gerekiyor.Aç okul sömür milletin evini arabasını ohh ne güzel 0
  • Zaten Gidiyorlar 20 Ağustos 2020, Perşembe 01:39:32 3500$ a yabanci zaten ucmaz.O parayi Batidaki devletler vatandasina destek diye heray zaten veriyor.Coronadan dolayi Avrupada haftalik 500€, amerikada haftalik 800$ devlet destegi var.Kapitalist dedigimiz devletler daha sosyalist malesef.. 2
  • Çok mantıklı 20 Ağustos 2020, Perşembe 01:23:15 Bu tarz faaliyetler görmek genel olarak düşünce veya empati yapıldığında çok hoş olmasada gerektiği için iyi olarak denilebilecek adımlardan biri. Bu tarz bir girişim görmek mutlu etti. 36
    • Bir de 20 Ağustos 2020, Perşembe 09:12:16 Yan ruzgari yandas biyikli ucus egitim mudurumuze soralim, once; mudurluge gerek varmi yoksa seflik yeterlimi, sonrrada; kendisi bir ara yabanci kaptanlar muduruydu, birde boyle ayri mudurlukler var maalesef, gitsinlermi kalsinlarmi? 0
    • bence de mantikli 20 Ağustos 2020, Perşembe 09:18:05 Hattı zatında cifte pasaportlu bukalemun vatandaşları da göndermeli. Bir gönülde iki aşk olmaz. 0
    • Kaza kirim 20 Ağustos 2020, Perşembe 10:33:20 Giderlerse kazalar yine artmaya baslar @ 3
    • ! 20 Ağustos 2020, Perşembe 19:32:33 İşin şaşılacak yanı Tüm yabancılar yollansin.Yer gök fatketmez.Yabancilari Türk vatandaşi yapip kendi dillerinden dil tazminati almalarİ büyük haksizlik 0
  • TC vatandaşı 20 Ağustos 2020, Perşembe 00:53:09 10 milyon suri iranlı paki afgan problem değil, mağduriyet yaratmıyor 500-1000 tane pilot kabin memuru problem yaratıyor? De git 201
    • Vatandaş 20 Ağustos 2020, Perşembe 08:14:05 Havacılık Türkiye'de istihdamın çok kısıtlı olduğu bir alan. Bu yüzden gerçekten sorun oluyor. 0
    • geçersiz lisans 20 Ağustos 2020, Perşembe 08:51:44 turkiye sınırları dışında aldığımız pilot lisansının geçerliliği bile yokken, bu kadar işsiz pilot varken kusura bakmasınlar. bizim başvurumuzu bile kabul etmeyen ülkelerin pilotları burda para kazanmasınç 0
    • Yratiyor 20 Ağustos 2020, Perşembe 09:08:33 Hepsi gitmeli, istemiyoruz, afaganistan neredeyse Istanbula tasinmis,, adim basi bir zenci, komsum arap, hic amam hicbirisini istemiyoruz, sen bir deget 3
    • Hari ordan 20 Ağustos 2020, Perşembe 09:12:44 Hadi ordan Zaza 1
    • Safoz 20 Ağustos 2020, Perşembe 09:31:05 Bu sivil havacılık ile ilgili bir haber ve karar . göçmenler ayrı bir sorun 1
    • Sen.. 20 Ağustos 2020, Perşembe 11:00:39 konuyu anlamamışsın fazla yorum yapma 2
    • keske 20 Ağustos 2020, Perşembe 11:10:34 Diger ucak firmalarinada bir baksaniz once kimi cikariyorlar isten cikarmak istedikleri zaman. Ozellikle lufthansa Almanca konusamayan pilotlari ise bile almiyor, Thy de kac tane yabanci pilot Turkce biliyor ? 2
    • Alaka 20 Ağustos 2020, Perşembe 11:18:43 Ne alaka. Havaciliktan zerre anlamiyorsun 2
  • yaoundeli cafer 20 Ağustos 2020, Perşembe 00:37:16 hiç kimsenin ekonomik mağduriyetler yaşamasını istemeyiz. ancak ekmek artık aslanın bağırsağında. şartlar normalleşene dek ücretsize çıkarılabilirler. bir çıkarma veya ayırma tercihi yapılacaksa Türkler pozitif ayrımcılığa tabi tutulmalıdır. 34
    • Ekmek yeme 20 Ağustos 2020, Perşembe 10:44:41 Sagliksiz birak aslan yesin sen dua et 0
  • Yazık 20 Ağustos 2020, Perşembe 00:34:48 Bu nasıl bir ırkçılık bu Şirket için emek vermiş çok iyi insanlarda var Yunan vatandaşı olsun İngiliz vatandaşı olsun nefarkeder nasıl bukadar acımasız olabiliyorsunuz yurtdışında bizi ülkemizi temsil eden bu camiada gururumuz olan insanları unutmayın biz nezaman böyle bir millet olduk !!! 295
    • Gerçekler 20 Ağustos 2020, Perşembe 02:03:50 Git amerikada çalış bakalım orda alıyorlar mı onlara da söyle ne kadar ırkçısınız hepimiz kardeşiz de .. kimsenin işinden olmaması gerek evet üzücü bir durum ancak bu topraklarda doğmuş vergisini vermiş askerliğini yapmış dolar euro kuruna karşı direnmiş biz Türk vatandaşları varken kokpitte kabinde elbette önce yabancılara ayrılmalı 1
    • JAPON KABİN MEMURLARI 20 Ağustos 2020, Perşembe 02:09:11 İlk krizde çıkarılan JAPON KABİN EKİPLERİNİ unuttunuz, o zamanda ırkçılık yapılmıştı, unutmadık değil mi? 0
    • Bırak bu ayakları 20 Ağustos 2020, Perşembe 02:56:09 Daha önce atın pilotları diyorsunuz şimdide yabancıları koruyorsunuz.. açıkaçık desenize sizin amacınız derdiniz sadece türk pilotları işsiz kalmasını izlemek! 1
    • A321 20 Ağustos 2020, Perşembe 03:03:32 Yazdıgından anlasılan senin havacılık ile ilgin yok. Olsa zaten bu kadar sacmalıgı aynı cumlede toplayıp yazmazdın 1
    • Hadi oradan... 20 Ağustos 2020, Perşembe 03:18:52 Mütekabiliyet yani karşılıklılık uygulamayan durumda biz onların ülkelerinde çalışamıyorken onlar buralarda cirit atıyor. İhtiysç varken geldiler ancak ihtiyaç sona erdi. Varlıkları süreklilik arz etmemeli... 1
    • Yurtdışında çalışan 20 Ağustos 2020, Perşembe 07:35:43 Neredeyse tüm Türkler işten çıkarılınca böyle düşünülmesi normal değil mi? Evet değerli yabancılar var ama şartlar böyle şu anda. Bye bye ileride yine bekleriz 0
    • Bingo 20 Ağustos 2020, Perşembe 09:28:42 Yunanistanda veya inginterede havayollarinda kac tane Turk calisiyor? 1
    • Vay be 20 Ağustos 2020, Perşembe 09:31:46 Bana Yunanistan’da uçan bir tane Türk pilot göster o zaman. Zaten senin gibi düşünenler yüzünden bu hale gelmedik mi? O yabancılar başka bir şirket üç kuruş fazla versin, hemen oraya koşarlar. Türkiye’yi sevdikleri için mi buradalar? Sebep tamamen duygusal. 0
    • Yurtdışında böyle durumda 20 Ağustos 2020, Perşembe 09:53:29 Önce yabancı expat yollanır, geç bile kalınmış. 0
    • Aghos 20 Ağustos 2020, Perşembe 10:55:08 Rum Aghos senmisin? 1
    • Peki... 20 Ağustos 2020, Perşembe 11:03:18 Sen yurtdışında Türkiye'yi temsil edebiliyor musun,mesela Lufthansa veya British Airways kokpitte sana koltuk veriyor mu? 0
    • Emek 20 Ağustos 2020, Perşembe 11:27:59 Enek verdi bedavaya verdi sanki 0
    • Irkcilik 20 Ağustos 2020, Perşembe 11:28:14 Sizin yaptiginiz irkciliktir 0
    • Acaba 20 Ağustos 2020, Perşembe 11:28:40 Ulkesine goturmuyor mu sizi oyle bir durumda? 0
    • Baska 20 Ağustos 2020, Perşembe 11:31:20 Baska yerde istavroz cikarin lutfen 1
    • Boş Laf... 20 Ağustos 2020, Perşembe 11:40:49 Sen Oralarda çalışsan, bak bakalım pandemide elalemin Yunanı , İngilizi seni bir dakika şirkette tutar mı? Ha bu arada elalemin Yunanı , İngilizi seni zaten Türk Pilot olarak şirketine almıyor.... 1
    • Evet 20 Ağustos 2020, Perşembe 12:23:35 Böyle bir yaziyi 157 begenmeyen cahil bencil "insan" cikdi hocam .haklisiniz,sagda solda yurtdisinda onca türk calisiyor,buraya gelenlerde birden kötü oluyor ... 1
    • Tc 20 Ağustos 2020, Perşembe 13:01:35 Ne gibi bir emek var anlamadım . Eğer bir emek varsa da TCpilotlarından çok daha fazla değildir . Ayrıca emeklerinin karşılığını fazlasıyla aldılar . Hani hep deniyor ya pilotlar hallettiklerinden fazla para alıyor diye . Bunun sebebi yabancı pilotlardır . THY de pilot açığı olunca yabancıya yönelim oldu mecburen ve onlarda Türk pilotların aldığı parayı beğenmedikleri için mecburen yabancılara yüksek ücretler ödendi böyle olunca Türklerinde ücreti arttı . Dolayısıyla ortada herkesin emeği ve alın teri var . Ayrıca böyle ırkçılık falan gibi klişelerle kimse gelmesin . Eğer ırkçılık varsa bunu en iyi Yunanistan yapıyor . Orada yaşayan Türk asıllı vatandaşlarına bile ayrım yapıyorlar . 0
    • Reality 20 Ağustos 2020, Perşembe 13:07:51 Ne yapalım, Türk oilotu mu işsiz kalsın yoksa yabancı mı .Yap bir tercih bakalım aslan parçası 0
    • Irkcilikmi ? 20 Ağustos 2020, Perşembe 13:20:16 Sen agean bi cv at bakim cevap vereceklermi butun ulkeler pozitif ayrimcilik yapiyor , sadece biz yabanci seviciyiz malesef sen klm airfranca basvur bakalim biz anca korfeze gidebiliriz neyse bu konu uzun ama yunanistan ucus okullari avrupaya yetistirsin paramizda ulkede kalsin zaten ab standartlarinda ucus okulu ucretleri ustune bide atinadan gelen sag koltuga gecip Istanbuldan gelene sen bekle bakalim demek yanlis irklicik degil bu pozitif ayrimcilik ama irkcilik ariyorsan avrupadaki havayollarina bakabilirsin orda gorursun irkciligi . 2
    • Yahu 20 Ağustos 2020, Perşembe 13:56:19 Tecrübeli kaptanı vs yine al şirkete birşey de katar ama daha tip eğitimi olmayan pakistan lı Endonezyalı iranlı İsraili ne katacaktı bu şirkete? Adam tipi tecrübeyi alıp basıp gitmenin derdinde kaldı ki ne Türk gençleri alınmadı İngilizcesi olan eğitimi bitmiş hazırda dururken ben almanca İngilizce iyi derecede bileyim yine almıyor beni swiss Lufthansa bu ırkçılık değil, bu devletçilik sen kendi evladını düşünmezsen kim düşünür? 0
    • Dogru 20 Ağustos 2020, Perşembe 14:19:27 Biz hep boyleydik 0
    • Hain 20 Ağustos 2020, Perşembe 18:27:38 Sen gibi iç düşmanlar olduğu sürece dışarıya bakmaya gerek yok.yunan fransız avrupa amerika bir oldu üstümüze çöktü sesin çıkmadı da yunanın hakkını savunmaya mı çıktı sesin?tarihini bilmeyen toplum yokolmaya mahkumdur.sen istediğin kadar onlara yanaş senin gibileri hiçbir zaman kabul etmeyecekler.istersen ülkeni sat yine de onlardan olmayacaksın sen onun hakkını savunurken gir avrupa redditine gör avrupalıların düşüncesini.neden nükleer fırlatmıyoruz trye diyorlar sana yakın düşünce bu çok farklı değilsin. 2
    • T. D 20 Ağustos 2020, Perşembe 18:51:07 Benim vatandasim yunanistanda ingilterede pilot olarak calisabiliyor mu? Dunyanin enayisi biz miyiz kendi ulkesinde is bulamayan her pilotu istihdam ediyoruz 1
    • Devşirmesavar 20 Ağustos 2020, Perşembe 19:18:34 Hadi ordan, Sen gidersen mutlaka iş bulursun, ama biz Türk’lere kimse iş vermez o ırkçılar, sen git kendi ülkende kendi milletinle çalış. 1
  • B777 Capt. 20 Ağustos 2020, Perşembe 00:21:28 Yıllardır hep bunu söylüyorduk bir ülkenin milli havayolu şirketinin kokpitinde o ülkenin pilotları olmalıdır. Ayrıca avrupadaki tüm milli havayolu şirketleri ingilizcenin yanında ekstra olarak kendi ülkelerinin dilinin bilinmesini şart koşarken en azından THY'nin yabancı pilotlara Türkçe bilinmesi zorunluluğunu getirmeliydi. Ana diliniz seviyesinde almanca bilmiyorsanız Lufthansa'da uçamazsınız. Aynı şekilde fransızca bilmiyorsanız Air France'da uçamazsınız. Hollandaca bilmiyorsanız KLM'de uçamazsınız. 61
    • Inglizce 20 Ağustos 2020, Perşembe 03:36:18 Senin inglizcen kötü olup konusamadigindan mi bukadar rahatsiz oldun? 2
    • Lideri 20 Ağustos 2020, Perşembe 05:29:43 birincisi: Türk pilotlar iyi İngilizce konuşmayı öğreniyor ve sonra kokpitte tek pilot olmak istiyor. İkincisi: yabancı çalışanlarla çalışmayı ve iyi konuşmayı öğrenmek. Samanla boğulan bir adam gibi Türkçe konuşan bir çalışan aramak yerine. 1
    • Cpt 20 Ağustos 2020, Perşembe 05:33:15 Dost ve Kardes Pakistan bile bütün bu lisans problemlerine rağmen yabancı pilota müsade vermemektedir. 1
    • 777 FO 20 Ağustos 2020, Perşembe 06:24:42 Alakasiz Lufthansada ana dili olmayan bircok Ispanyol Italyan Ve Hollandali ucuyor. K. Bakmayin yabanci pilotlar THY’de daha kurallara uyan ve terbiyeli pilotlardir. Sizin gibi herseye muhalefet deikoducu birseyi begenmeyen tipte insan degiller. 1
    • Cpt 20 Ağustos 2020, Perşembe 09:10:26 Hollandaca bilen varsa hemen ciksin ortaya 0
    • Ağzınıza 20 Ağustos 2020, Perşembe 09:54:19 sağlık kaptanım! 0
    • Qatar 20 Ağustos 2020, Perşembe 10:29:05 Inshallah qatar da bizimkilerini geri yollar 2
    • KLM 20 Ağustos 2020, Perşembe 10:37:46 Sen yanlis anmlamissin Amca,bas ettigin sirketler ingilizceye bakiyor ,bu konuda eger senin dedigini yaparsak THy de adam kalmaz ... Ayrica calisma müsadesine bakiyor.sirketler akademilerinden haric adam almiyor,alt yapilari saglam,sendika dahada saglam. Sen THY yi Qatar vs vs ile karsilasdir artik, Batidaki sirketler kim sen kimsin 0
    • 777 cpt ? 20 Ağustos 2020, Perşembe 11:14:30 Sen bence havacı bile değilsin !!! 2 senedir Emirates te uçuyorum ama gram arapça bilmiyorum ve kimse de sormadı. Saçmalama !!! 2
    • isim 20 Ağustos 2020, Perşembe 11:25:18 havacılık dili tüm dünyada ingilizcedir.bir fransız kendi dili hariç 2-3 dil biliyor.siz türkçe bilir ve diğer bir havayoluna giderseniz artınız olur.katar'a gidip herhalde türkler yerel dilini öğrenmiyor,değil mi? 0
    • tech 20 Ağustos 2020, Perşembe 11:59:01 sırf yabancı oldugu için git demek dogru degil ancak türkçe sınavı mantıklı olabilir. ögrenmeyen gidebilir. 1
    • O zaman 20 Ağustos 2020, Perşembe 12:35:03 O zaman Yurtdışında çalışan ordan ekmek kazanan tüm Türkleri Yallah Türkiye’ye diye şutlasınlar!! Madem sizin bakış açınıza göre bu doğalsa! Defolsunlar avrupadan Ülkelerine dönsünler! Milliyetçilik millet !! O avrupa hükümetinden aldıkları korona yardımlarını da tkdaki ırkçı kaptanlara sadaka etsinler, bence güzel bir çözüm! 1
    • Hakli 20 Ağustos 2020, Perşembe 13:27:53 Simdi bizdeki pokemonlar irkcilik diyecek buna %100 haklisiniz kaptanim, hem burdan nefret edip hem burda ucan yabancilar var 0
    • Moby 20 Ağustos 2020, Perşembe 14:10:50 O dediğin şirkete almanca bilsen de direct entry kaptan giremezsin.Tecrübesiz FO bile Lufthansanın kendi uçuş okulundan mezun değil ise giremez.Kurum kültürünün bozulmasına izin vermiyor adam. Ha yabancıların TK'ya gelmeleri şirkete değer kattı o ayrı. CRM neyim öğrettiler biraz, FO'lar ara sıra kumanda alır oldu. 0
    • Alakasiz 20 Ağustos 2020, Perşembe 15:05:05 havacilik global bir sektordür. Tabiki yabanci da olacak 78
    • No name 20 Ağustos 2020, Perşembe 21:21:02 Havacılık dili İngilizcedir siz yurtdışına da gitseniz iş bulsanız da oranın dilini öğrenme şartı aranmaz bu dediğiniz kişiler en az 2 3 dil biliyor pandemiden dolayı zorlu süreç tüm dünya yaşıyor bu dönem olmasaydı maaşlarınız düşmeseydi bu konu gündeme gelmezdi. Zannediyor musunuz onlar giderse istihdam kapısı açılacak maaşlar eskisine dönecek işsizler iş bulacak. Bu yazısınıza katılmadığımı belirtmek isterim. 0
    • KLM 21 Ağustos 2020, Cuma 01:03:31 Ben KLM de ucuyorum ve bugune kadar Hollandaca bilmeyen bir suru pilot ile uctum. Ayrica kabin de yine Hollandaca bilmeyen 600 den fazla ozellikle Asyali kabin memuru var. 1
    • Ha ha! 21 Ağustos 2020, Cuma 03:58:04 Turkiye ne bir Almanya'dir, ne de bir Hollanda'dir. Turkiye Turkiye'dir ve yabanciya ve dis guclere bagimlidir. Sen kim oluyorsun da benim ulkemde calisacaksaniz Turkce bilmek zorundasiniz diyebiliyorsun? Bunu diyebilen ulkelerin yuzde 10 u kalitesinde bile degilsin ulke olarak sen... haddini bil.. 1
    • Pandemi de global 21 Ağustos 2020, Cuma 09:00:18 Ülkende pandemi dolayısıyla eğitimini almış fakat hala uçmayı bekleyen pilotlar dururken bu kriz döneminde yabancı pilotları kalkındırmak istiyor,memleketinde işsisz Türk pilot görmeyi kabullenebiliyorsan seni tebrik ediyorum. 0
  • Ragnarrr 20 Ağustos 2020, Perşembe 00:15:28 Maç bitti uzatmalar oynandı penaltılar atıldı şampiyon turunu attı staddan ayrıldı sen dah yeni mi uyandın?? 6-7 tl ya artık yabancıda uçmaz zaten,aklı ingilizcesi olan arkadaşlarda durmasın corona durumlarından sonra.. 24
    • cadetcik 20 Ağustos 2020, Perşembe 16:34:12 bende gitsem ama torpille girdik mecbur devam eski mekan gmye selam 1
    • Dana 20 Ağustos 2020, Perşembe 18:28:58 Ne zaman bitecek corona emekliliğimde mı? 0
  • A320 20 Ağustos 2020, Perşembe 00:12:32 Yüzlerce fo açıkta bekliyoruz yollayın yabancıları alın bizleri milli gelir yazıktır verilen emeklere bangır bangır Türk gençleriyiz alnımızın akı ve aidiyet ile uçarız... 130
    • Sen 20 Ağustos 2020, Perşembe 02:58:33 Neyin hayalindesin arkadaş?:) adam kadroyu nasıl küçültücem derdinde, sen ne hayalindesin.. 0
    • Yabancii 20 Ağustos 2020, Perşembe 08:39:26 Yabancıların coğu kaptan yavrucum. Heveslenme hemen 3
    • yabancı pilot 20 Ağustos 2020, Perşembe 08:55:46 bunu beğenmeyenler neden beğenmedi acaba? burayı yabancı pilotlar mı bastı 1
    • Haklisin kardesim 20 Ağustos 2020, Perşembe 09:13:22 Sende haklisin kardesim 0
    • F/o 20 Ağustos 2020, Perşembe 09:35:30 Hangi şirket aidiyet istiyor sanıyorsunuz? 0
    • :) 20 Ağustos 2020, Perşembe 10:30:57 500 saati doldurdun demek böyle konusmaya baslamissin :) ))) 0
    • ... 21 Ağustos 2020, Cuma 10:42:43 122 kişi şu yazıyı beğenmemiş.İçimizde o kadar çok yabancıdan daha yabancı varki Allah korusun gözleriyle adamı mezara sokarlar. 2
  • IndiGo 19 Ağustos 2020, Çarşamba 23:50:04 Hindistan bile vatandasina sahip cikiyor. IndiGo tum yabanci pilotlari cikardi. 28
  • artı/eksi 19 Ağustos 2020, Çarşamba 23:48:58 Rus meselesinde tezek yakalım diyen bir kesim vardı. Yunan meselesinde de çark etmeyeceğine garanti verebiliyor mu? Ona göre sallayalım. 16
  • Çok şükür 19 Ağustos 2020, Çarşamba 23:48:34 Çok şükür.... 22
  • Pandomim:) 19 Ağustos 2020, Çarşamba 23:43:08 Saglam maas dusurecekler o zaman...Yakinda butun sirketler agiz birligi yapip hayrina calistiracaklar desenize...Isler zor SHGM ortaya ciktiysa. 12
    • Cevdet 20 Ağustos 2020, Perşembe 07:57:54 Yabancıların gitmesi maaşı arttıracaktır açıkta kalan tüm ekiplerdegirecektir emin ol ! 2
    • Dusurwmzeler 20 Ağustos 2020, Perşembe 09:09:21 Zaten heterince dustu piyasalara az bak 0
  • Yeni mezun 19 Ağustos 2020, Çarşamba 23:30:08 Inşallah gerçekleşir. 33
  • inşallah 19 Ağustos 2020, Çarşamba 23:13:07 Uçuş okullarını bitirmiş, lisansları ellerinde yüzlerce pilot adayı işe girebilmeyi bekliyor. Max krizi ve peşinden gelen korona nedeniyle işe girme umutlarını iyice yitirmişlerdi. Umarız bu haber, umutsuzca bekleyen bunca aday için hayırlı bir kapı aralar. 34
    • Zor be kamil 20 Ağustos 2020, Perşembe 02:08:37 Cadetler varken sıra onlara zor gelir ek olarak aşının bulunması ve en azından korona öncesi uçuş seviyelerine gelmesi lazım piyasanın zaten parası olan adam lisansını cebinde tutup başka işlere yönelir işler düzelene kadar on binlerce Euro verip eğitim alıp bir de on bin tlye kimse çalışmaz zaten umarım tez zamanda işler düzelir 0
    • ironi 20 Ağustos 2020, Perşembe 14:01:51 Başkasının ekmeğinde gözün var ve kötü niyetinle hayır kapısı istiyorsun trajik, bencillik 1
  • Kazo 19 Ağustos 2020, Çarşamba 23:11:53 Hiç bir şey yapamazlar, sıkıysa görelim , bunların arkasında haklarını savunacak sadece bu işi yapan ajanslar var, THY özellikle adamların lisans sürelerini takip ediyor Avrupa’dan Hindistan’dan Türkiye’ye çağırıyor simülatör ve uçuş için, bu mantığı anlamak mümkün değil, 19
  • By 19 Ağustos 2020, Çarşamba 23:08:46 THY de calisan butun yunanli pilotlar yunan hava kuvvetlerinden emekli askerlerdir ve egede sehit olmus pilotlarimizin katilleridir ve TC devletinin milli havayolundan beslenmektedirler. 45
    • hay 20 Ağustos 2020, Perşembe 01:35:31 ağzını yiyim 0
    • Dog fight 20 Ağustos 2020, Perşembe 06:26:54 Devir suan milliyetcilik devri degil beyefendi. Kim kimi oldurmus degil. Cikarin su at gozlukluklerinizi kendinize gelin. 2
    • Nedense 20 Ağustos 2020, Perşembe 09:15:11 Bu siyasal islamcilar bunlari cok seviyor ibadete bile kiliseden bozma camilere giderker yan taraffta ata yapimi varken Rum Orthodox tapinaklar hoslarina gidiyor ama neden? 1
    • Eger Ciddiysen 20 Ağustos 2020, Perşembe 09:37:00 Hem onların hem de onları bu şirkete alanların geniş kapsamlı istihbari soruşturmaya acilen alınması lazım. 0
    • Sadece 20 Ağustos 2020, Perşembe 09:56:13 Rezillik, içler acısı.. 0
    • Kafa lazım kafa 20 Ağustos 2020, Perşembe 15:34:47 E şimdi mi aklına geldi, öyleyse bile! Ayrıca ne bilgin var da konuşuyorsun ırkçı kardeş, senin pilotların da onların pilotlarını öldürüyor senelerdir, senin polisin bir sürü göstericiyi öldürdü silahsız ve de savunmasız halde, senin erkeklerin her gün kadın öldürüp duruyor, senin insanın birbirini vurup duruyor saçma sapan sebeplerle, senin insanın madenlerde, iş kazalarında, 3-5 şiddetindeki depremlerde sazdan samandan kerpiçten yapılma evlerinde ölüp duruyor 21. Yüzyılda, SEN ne yapıyorsun, sallamaktan başka, ırkçı kardeş? 0
  • 37-77 F/O 19 Ağustos 2020, Çarşamba 23:07:53 Bazı yabancı kaptanlar bizimkileri sulu götürüp susuz getirir. Gerek bilgisiyle, gerek crm’i ile gerekse iş disipliniyle. 94
    • A330 kpt 20 Ağustos 2020, Perşembe 05:14:40 Sende onlarla git kardeşim o zmn? 1
    • Hadi ya? 20 Ağustos 2020, Perşembe 09:33:00 Bu senin cehaletinden dolayı sana öyle geliyor olabilir mi acaba? 0
    • Pilot 330 20 Ağustos 2020, Perşembe 10:15:11 Hadi len oradan.. Yabanci pilotlarin cogunun ingilizcesi bile yok dogru duzgun. Cogu hicbir fuel saving kuralina tek motor kuralina dahi uymazlar sirkete kar getrmekten kacarlar 1
    • O zaman 20 Ağustos 2020, Perşembe 13:47:05 Senin kaptanlık sıran geldiğinde senin yerine o beğendiğin yabancılardan koysunlar canım FO cim. 1
  • Nasil insanlarsiniz 19 Ağustos 2020, Çarşamba 23:00:41 Siz yurtdisinda olsaniz,ya da yakininiz farketmez ve o ulkede sizi böyle hedef alsalar oturur bize haksizlik yapiliyor diye aglarsiniz...Olaylara ırk,millet veya din olarak bakmayin yaa sadece insan olarak bakın,evine ekmek götürmeye çalisan senin benim gibi insanlar;Ve aralarinda ailesini yanina almis ülkemizde yasamayi seven adapte olmuslar mevcut.Ayip ediyorsunuz bence 112
    • Dünya 20 Ağustos 2020, Perşembe 01:50:07 Bütün dünya kendi vatandaşını korumak için expatları izne gönderdi ya da çıkardı. Bu kadar sene burdan kazandıkları paraları kaçı buraya yatırdı. 1
    • Kardeş 20 Ağustos 2020, Perşembe 02:12:06 Piyasanın durumu ortada emirates qatar indigo bir bir işten çıkardı yabancıları yapacak birşey yok ayrıca hem üniden hem okullardan mezun olan hem akademide olan yüzlerce aday var istihdamın korunması için bu adım şart duygusallığa gerek yok 0
    • Pardon.. 20 Ağustos 2020, Perşembe 03:57:30 Insanlar caninin derdine dusmus,birsuru insanlar kirasini odeyemiyor Calisabilecezmi belli degil bide yabanci uyruklarimi dusunucez Asil sizin kafa yapiniz kendi milletinize karsi gayet irkci... benim ulkemde bir Sürü universte mezunu issiz ken pandemi olmasa bile onlarin gelmesi hataydi zaten... Yaptığım hiçbir uçuşta daha doğru dürüst çalışanını görmedim ,kokpit desen çoğu Türk düşmanı ,bence hiçgelmemeleri gerekirdi.. 1
    • Hayır 20 Ağustos 2020, Perşembe 05:15:28 Yurtdışında böyle bir pozisyona bile giremediğimiz için düşüncen epey bir mantıksız olmuş.Tüm sorunda bu zaten.Biz yurtdışında çalışamazken elin yabancısının burada elini kolunu sallayarak çalışması ve Türk gençlerinin işsiz gezmesi.Atamın kemikleri sızlıyor ne yazık ki. 1
    • 777 FO 20 Ağustos 2020, Perşembe 06:28:01 Agzina saglik guzel insan 0
    • Yurtdışındaki 20 Ağustos 2020, Perşembe 09:23:19 Yakınlarımızı anında sepetlediler senin empati kurmaya çalıştığın yabancılar merak etme. 1
    • Duyar kasan makyaj kutusuna 20 Ağustos 2020, Perşembe 09:40:07 Haber izle Yunan komandolari Turk koylerine girip gozdagi veriyor. Turksen anlarsin. 0
    • Dünya hali 20 Ağustos 2020, Perşembe 09:59:49 Bu şekildeyken yabancı yollamak her zaman yapılmış bir harekettir. O gelen de ben Türkiye aşığıyım diye gelmiyor, istediği yerde aradığını bulamayan buradaki paraya gelen insanlar. O bahsettiğin insanlar kur daha yükseldiğinde buradan aidiyet duygusu hissetmeden gidecekler her zaman yaptıkları gibi. Bu iş tutku işi olsa da parasına bakmadan uçuyorum diyen yalan söylüyordur. 1
    • 330 20 Ağustos 2020, Perşembe 11:56:22 Gitmesi gereken yüzlerce kişi varken ilk hedef donanımlı birikimli yabancı pilotlar. Faşistlik böyle bi şey işte eşek hoşaftan ne anlar hocam 0
    • Eski tk 20 Ağustos 2020, Perşembe 12:17:44 O kadar güzel anlatmışsınız ki, 200kişiyi yollamak tknin karnını doyurmaz yabancılar gitse de gitmese de ucu herkese dokunacak zaten, beni atmayın nooolur yabancılar gitsin diye ağlayıp içlerindeki nefreti kusanlar, umıyorum yabancılar gidip 3 kuruşa kuralsız limitsiz çalıştıklarında da milli havayolu savunucusu olur canlarıyla başlarıyla azıcık maaşlarıyla mutlu mesut takılırlar! 1
    • 112 apo 20 Ağustos 2020, Perşembe 13:28:45 peki sen insanmısın... 0
    • Ex fo 20 Ağustos 2020, Perşembe 18:31:22 Bae türkleri attı sesiniz çıktı mı?ben işsizim şimdi benim hakkımı niye savunmadınız?kaypaklığı bırakın atın gitsin yunanlıları 1
    • Nasıl mı? 21 Ağustos 2020, Cuma 00:43:04 Hangi Avrupa ülkesinde ülkeyi temsil edebiliyorsun sen kardeş? 2
    • Vatandaş 21 Ağustos 2020, Cuma 03:58:14 Başkasını kıskanan kendine güven olmayan kimsedir 0
  • Efo 19 Ağustos 2020, Çarşamba 22:55:31 Yok be, biz gideriz 14
    • Onlar 20 Ağustos 2020, Perşembe 09:15:36 Onlar rahat etsin biz gideriz 1
  • Reality 19 Ağustos 2020, Çarşamba 22:46:19 Pilotlar vakfından işsizlik maaşı başvurularını bir incelesin Shgm.Yoğun başvuru sonucu Pilotlar vakfı ödediği aylık miktarını yarıya düşürdü.Biz de hala Yunanlıları beslemeye devam ediyoruz 18
  • Fo 19 Ağustos 2020, Çarşamba 22:27:37 Beğenmediğiniz, milliyetçiliğinizin tuttuğu o iranlılar, yunanlılar; bir çoğunuzdan daha fazla okuyan ve sop ye daha hakim insanlar. Nedense standart dışı vs hareket edenler yabancı düşmanlığı içerisinde... sizleri hep sopye uygun hareket ettiğinizi görmek isteriz, sadece line checklerde değil... 100
    • Sen 20 Ağustos 2020, Perşembe 05:16:00 İranlı mısın ?? 0
    • fo ya 20 Ağustos 2020, Perşembe 08:45:29 Ucus yapmayan , egosundan ayakları yere değmeyen, karsısındakini aşağılayarak kendini tatmin etmeye calısan , devresine kıyak gecen , ya da devreleriyle konusup karsısındakinden hınç almaya çalılan zavallı sim öğretmenlerinden bunu iyi öğrenmişsin aferim! 0
    • Tutan kim? 20 Ağustos 2020, Perşembe 09:35:01 İran’a ya da Yunanistan’a gidip uçmayı denesene o zaman. Hem hep sevdiğin beğendiğin kaptanlarla uçarsın, hem de biz senden kurtulmuş oluruz. 1
    • Hadi oradan 20 Ağustos 2020, Perşembe 10:16:38 Ben hayatimda ilk defa sim’de eng fail’de ucak dusuren pilot gordum. Yunandi. 1
    • Sop ye göre uçan Türk kaptan 20 Ağustos 2020, Perşembe 11:23:18 Arkadaş nedir bu yabancı hayranlığı çözebilmiş değilim.Sen yunanistanda olsan temizlik ekibine bile almazlar 1
  • Shgm Konu Önemli 19 Ağustos 2020, Çarşamba 22:18:56 Shgm biz thk üniversitesi pilotaj öğrencisiyiz. Kayyum bağış adı altında 10 bin abd doları para istiyor. Bu parayı verenlerin uçuşları yapılıyor. Hakkımız yeniliyor buna müdahale edin artık. Eğitim hakkımızı elimizden alıyorlar. Parayı vereni uçurun vermeyeni bekletin bu nasıl iş? Bu sorunun acil olarak çözülmesini istiyoruz. 17
  • Hayırlısı 19 Ağustos 2020, Çarşamba 22:14:21 Dogru karar, avrupada millet birbirinin maskelerine çökerken, ülkedeki dövizi kaçıran bu kapıyı farketmeleri, ayrıca yerli istihdamın öncelik olması gerektiğinin de sonunda farkedilmiş olması güzel oldu. 22
  • İşten atma 19 Ağustos 2020, Çarşamba 21:58:58 Yabancılarla başlamış bulunmaktadır.. öncelikle onlar temizlenip sıra türklere gelicektir 21
    • Bekliyoruz 20 Ağustos 2020, Perşembe 08:47:38 Gelsin biz de onu istiypruz . Kıdem ihbar hepsini versin atsın. Bi de işe iade açarız tamamdır 0
    • Fo 737 20 Ağustos 2020, Perşembe 09:47:50 Akademinin yetiştirdiği pilotlar ile yola devam edilmeli. Zaten su süreçte yeter de artar 0
  • hadi insallah 19 Ağustos 2020, Çarşamba 21:58:15 sizleri gondererecegik kuzum 25
  • 112 Apo 19 Ağustos 2020, Çarşamba 21:53:15 yurtiçi istihdamı desteklemek lazım...bu yabancılara ödenen maaşlar ülkemizden döviz olarak çıkmaktadır..doların,euronun bu yokluk zamanında bu miktarlar bile çok önemlidir....buzamana kadar düşünmedikleri kabahat.. 19
    • Devir 20 Ağustos 2020, Perşembe 06:30:33 Sen hangi devirde kaldin ya? 18 aydir TL basinda maas aliyorlar. Yakinda kendileri gidecekler. 1
  • Km 19 Ağustos 2020, Çarşamba 21:53:00 Bizi gonderip daha fazla yabanci alirlarsa sasirmam..... 9
    • i s m a i l 20 Ağustos 2020, Perşembe 16:36:31 faslı ve lübnanlıları falan kovsalar daha iyi olcak ülkede adam bitmiş gidip bir de afrikadan srilankadan falan karalar getiriyor 2
  • Thy den emekli ucak teknisyeni 19 Ağustos 2020, Çarşamba 21:37:55 Yıllarca Yunan dan alınan kurslara kac milyon euro verildi alo shgm ve Hala alınıyor genç teknisyenler kredi alıp ödüyorlar. Bide buna bakın ha, unutmadan el işciliği yok gibi. Vaktinizi aldım... 5
  • Ground Operation 19 Ağustos 2020, Çarşamba 21:37:41 Bence şımarık Türk pilotlarını gönderin. Dünyada çok işsiz yabancı pilot var bizimkilerin burnu sürtülsün biraz. 73
    • Aslanım 20 Ağustos 2020, Perşembe 08:55:48 Şımarık seni yetiştiren toplum. Eziksin ezik. 1
    • Bence 20 Ağustos 2020, Perşembe 11:08:50 Pilotları kıskanan ezikler de gitmeli 1
    • Düşündürücü!! 20 Ağustos 2020, Perşembe 12:03:47 NEDİR BU TÜRK PİLOT DÜŞMANLIĞI PİLOT MU OLAMADINIZ KAZANILAN ÜCRETLER Mİ EVET HAYAT ŞARTLARI ÇOĞU İNSANA GÖRE STANDARTLARIN ÜZERİNDE NE SANIYORSUNUZ YATTIKLARI YERDEN Mİ PİLOT OLDULAR NEDEN BU KADAR KAZANIYORLAR HİÇ DÜŞÜNDÜNÜZ MÜ SAĞLIK ELDEN GİDİYOR KELLE KOLTUKTA BİR MESLEK VERİLEN EMEKLER TARTIŞILAMAZ BEN PİLOT DEĞİLİM İŞSİZ BİR PİLOTUN YAKINIYIM ALLAH HERKESİN GÖNLÜNE GÖRE VERSİN YABANCI PİLOTLARDA ÇALIŞSIN AMA ÖNCE KENDİ VATANDAŞLARINA HAK TANINSIN İHTİYAÇ HALİNDE YİNE ALINSIN YABANCI PİLOTLAR KENDİ IRKINI ÇEKEMEYEN SADECE BİZ TÜRKLER VARIZ ÇOK ÜZÜCÜ KENDİ MİLLETİNDEN BÖYLE İNSANLARI GÖRMEK UTANÇ VERİCİ. 1
    • Kina 20 Ağustos 2020, Perşembe 14:49:01 Sende kina yakarsin :) 0
    • Valla 20 Ağustos 2020, Perşembe 23:29:56 Konu ile alakali okudugum en mantikli yorum 1
  • 320 Cpt 19 Ağustos 2020, Çarşamba 21:27:36 yahu arkadaş TL miz euro ve dolar karşısında değer kaybettikçe kaybetti. Eee zaten bunlar aldıkları maaşı ailelerine yollamak için euro ve dolara çevirince ne kalıyor ki ellerinde. Hala buna rağmen gitmemeleri anormal zaten !!! 10
  • THY ik 19 Ağustos 2020, Çarşamba 21:26:48 Yabancılar gidecek.... 18
  • Hrkt 19 Ağustos 2020, Çarşamba 21:16:35 Evet, yunan kaptanlar gitmesi gerekiyor.. 24
  • Liyakat ? 19 Ağustos 2020, Çarşamba 21:15:46 Hakeden uçsun , işimiz ciddi. İki kelime ingilizce bilmeyen , yıllarca milyonları kazanmış ama iki kuruş verip ingilizcesini geliştirememiş kaptan uçmasın kardeşim. Yabancı özellikle THY için CRM seviyesi açısından çok önemli. İlk defa bir FO , i m not comfortable dedi ve adam yabancıydı. Bu adamlara ihtiyacımız var , kaptan her zaman haklıdıra değil !!! Bizde neden yok , kültürümüz müsait değil ! 25
    • English 20 Ağustos 2020, Perşembe 09:41:10 Sen İngilizceni bayağı geliştirmişsin yalnız, onu farkettim. 0
    • Ingilizce 20 Ağustos 2020, Perşembe 10:18:46 Cogu yunan italyan ve fransiz pilotlarin ingilizceleri berbat. Sen iyi misin? Eger senin ing onlarinkinden de berbat ise isimiz yas (oxford akademi fo) 1
  • Yabancı 19 Ağustos 2020, Çarşamba 21:05:33 Yıllardır dilimizde tüy bitti. Adamlar gezmeye bile bizi almıyorlar. Biz en güzide şirketlerimize adamları kaptan alıyoruz. İlla yabancı alınacaksa Türk cumhuriyetlerinden yada Bosna dan olmalı. 28
    • Bosna ülkemizin bir ilçesi Ellaaam :) 20 Ağustos 2020, Perşembe 12:21:33 Yenibosna semtini ima ettiniz sanıyorum, bana göre de Sadece Türkiye ve Papua Yeni Gineden almalılar, ben de orayı çok seviyorum :) 1
  • Havacı 19 Ağustos 2020, Çarşamba 21:03:29 Doğru karar.. 12
  • TAM 19 Ağustos 2020, Çarşamba 21:02:00 sivil havacılık ne iş yapar arkadaş ? devlet her şeye müdahale edecekse işimiz var ! Göndersin yabancı kaptanları , onlara verdiği tüm ilave hakları kısıtlasın. Genç Türk kaptanları işe alsın! böylece pilotaj mezunu hiçbir arkadaşımız açıkta kalmaz. 17
  • Zaten.. 19 Ağustos 2020, Çarşamba 20:58:41 bu döviz kuru ile çok fazla kalmazlar (SunEx ekipleri hariç 9
  • yabancilarin 19 Ağustos 2020, Çarşamba 20:48:08 kapi gibi sozlesmeleri vardir, tazminatlarini almadan hicbiryere gitmezler. bu adamlara bize yaptiginiz gibi mobbing filan da yapmazsiniz, yapamazsiniz. kisaca shgm yeni ise alimlarda yabanci tercih etmeyin diyecek. ee alim mi var zaten 6
    • Tazminat 20 Ağustos 2020, Perşembe 15:10:41 Uçan personele tazminat ödenmiyor . Yabancı Türk farketmez . Sözleşme bitince naş 1
  • Biz bize yeteriz.... 19 Ağustos 2020, Çarşamba 20:47:11 Cok yerinde bir karar tum dunya bize cephe acmis saldirirken neden zaten zorda olan sektorde milli pilotlarimiz maaslarini tam alamazken adamlarin pilotlarina maas veriyoruz ayrica bu periyotta kapanan Atlasglobal,yurtdisindaki firmalarda calisip issiz kalan pilotlar ve yeni mezun Turk pilotlarimiz suan gelecek kaygisi yasamakta neden kendi ulkesinde firmalar onlarin yerine yabanci istidham ediyor insallah en kisa zamanda cozume kavusur bu konu BIZ BIZE YETERIZ TURKIYEM !!! 13
  • SÜPERRR 19 Ağustos 2020, Çarşamba 20:45:34 HARİKA HABER T.C DE BUNCA İŞSİZ PİLOT VARKEN YERLİ VE MİLLİ MÜCADELE LÜTFEN..... 19
  • Vergi meselesi 19 Ağustos 2020, Çarşamba 20:42:52 Ha bi de THY yabancı pilotlar için daha az vergi veriyor. İşine gelmez Aycı nın 11
  • Keşkee 19 Ağustos 2020, Çarşamba 20:40:08 Gönderseler keşke, ama bizde nedense bi yabancı seviciliği var, sanırım kendi aşağılık psikolojileri yüzünden. Adamın babası Kıbrıs harekatında askerimize kurşun sıkmış, oğlu bizde kaptan hem de TRI. Dünyanın giç bir yerinde yoktur böyle kepazelik ama bizde var Maleseff 12
    • Ohooo 20 Ağustos 2020, Perşembe 08:52:59 Daha thy de ne kepaze inst. Examinerlar var devreci. O konulara hiç girmeyelim. 1
  • Ooooo 19 Ağustos 2020, Çarşamba 20:39:32 By by persian captain 14
  • c@pt@in @lç@kç 19 Ağustos 2020, Çarşamba 20:32:53 ADİ BİR MEKTUP yazmış şirketlere,o kadar.... 1
  • İstihdam başkanı bekir’e 19 Ağustos 2020, Çarşamba 20:25:00 1 sene oyalayıp işe almadığın pilotlar varya 47 kişi hatırladın mı? Hah işte o pilotlar tam olarak senin yüzünden işsiz,bizim yerimize yabancı tip sahibi olmayan ıraklı,iranlı,hindu ne varsa aldın ama bi bizi almadın !!! Torpillileri sunex e daha torpillileri tk da son 37 sınıfına aldın üzerine akademiye tonla adam aldın bizi gene almadın ya bütün 5 vakit dualarımdasın sen bizi oyalamasan suan pgs de sunex de gene bileğimizin hakkıyla ucuyor olacaktık ama suan elde avucta ne varsa sattık ailemize,eşimize karsı okadar mahcubuz ki yüzlerine bakarak konusamıyoruz ama bu senin umrunda mı? Koltuk iyimi iyice yapıstın mı kara toprak seninde gözünü doguracak andım var sene kac olursa olsun senden once olmeyecegım ve senın kabrınde zıyaretıne gelecegım bekir !!! İki cihanda yakandayım !! Airport sende bu konuyu bir daha yaz röportaja bile hazırız yonetıımın nasıl ısını yapamayan basiretsizlerden olustugunu kanıtlarsın sende !!! 10
  • Ecnebi 19 Ağustos 2020, Çarşamba 20:23:09 Onlar adına üzücü bir durum. Gerçi memleketlerinde ki işsizlik maaşı da benim normal maaştan az değildir. Ben kendi derdime yanayım.( Tabi batıdan gelenler için geçerli. Doğunun Allah yardımcısı olsun. ) 4
  • K1 19 Ağustos 2020, Çarşamba 20:22:49 Expat memurlar evine! 7
  • Q 19 Ağustos 2020, Çarşamba 20:19:59 Expatlari derhal yollasinlar 8
  • ... 19 Ağustos 2020, Çarşamba 20:15:45 Buna shgm nin el atmasına gerek yoktu ki. Zaten “milli” olan şirketimizin “milli” olan yöneticileri Türk pilotlarını maaşlarıyla tehdit etmek yerine en başından kendi insiyatifiyle yabancı pilotları kovmasa bile ücretsiz izne çıkarmalıydı. Ama tabiki bizim “yerli ve milli” yöneticilerimiz yabancıları mağdur etmektense ekip fazlam var diyerek tüm çalışanları mağdur etmeyi seçtiler. Ki bu çok anlaşılabilir bir durum... :) 3
  • Hostes 19 Ağustos 2020, Çarşamba 20:11:07 777 lerde purserım böyle ayrımcılık olamaz.Biz çıkarız gerekirse, ama hakkı ile çalışan yabancı meslektaşlarımız kalır.Bu ne ya..Irkçılık seziyorum artık şirkette. 76
    • Derdini opeyim 20 Ağustos 2020, Perşembe 09:03:50 Cahiller.. avrupa da bana bir Turk u ise alan bir havayolu goster 2
    • Purser 20 Ağustos 2020, Perşembe 11:17:23 Sen çık o zaman 0
    • Reality 20 Ağustos 2020, Perşembe 13:18:40 Hahahaa 1
  • abc 19 Ağustos 2020, Çarşamba 20:10:05 Bence yabancı pilotlar gideceğine,baba parası ile sivil pilot olan güneş gözlüklülere yol verelim..Thy insan kaynaklarında çalışıyorum,bu haberlere inanmayınız.Biz kimin ne yaptığını,nasıl yaşadığını çok iyi biliyoruz. 60
    • Kpt 20 Ağustos 2020, Perşembe 05:09:43 Yabancı istihadam etme kanunu çok açık (4457), çalışma izinlerini ben işsiz iken yenileyemez yada yenisine başvuramazsınız üzgünüm. Hiçbir kurum kanundan üst değildir ve İlgili genel müdürlük konunun takipçisi olmak zorundadır. 1
    • Once 20 Ağustos 2020, Perşembe 10:20:57 oncelik sirasi vardir bilir misin 0
    • Expat 20 Ağustos 2020, Perşembe 10:26:49 Şirket kimin ne oldunu biliyor bence.... 0
  • Yeter 19 Ağustos 2020, Çarşamba 20:08:51 Bence böyle bir şey olursa, ülkenin bozulan itibarı daha da bozulur.Yazıklar olsun..Bir gidin ya başımızdan badem süzmeleri.Yettiniz artık 2002 den beri. 27
    • Atlas Kpt 20 Ağustos 2020, Perşembe 05:07:10 15 senedir özel sektördeyim, benim için 1.5 milyon sırf ssk primi ödenmiş memlekete. Şimdi ben işsiz kalacağım ve arkadaşın çalışmaya devam mı edecek? 2
  • kaptan330 19 Ağustos 2020, Çarşamba 20:08:02 Thy de 14 senedir çalışan A330 pilotu olarak,asla yabancı arkadaşlarımızın gönderilmesini istemiyoruz.Benden daha iyi kaptanlar tecrübeli insanlar var.Lütfen ulkemizin bölücü yapısına,dış ilişkileri bozan yobaz yapısına kulak asmayın.Zaman gelecek bu ayrıştırıcılar zindanlarda çürüyecek. 67
    • Atlas A330 Kpt 20 Ağustos 2020, Perşembe 05:05:33 Cok canini sıkıyorsa bu durum sende onlarla gidebilirsin kardeşim? 2
    • 330 cptn 20 Ağustos 2020, Perşembe 10:21:52 Sen kimsin ya, onlaeca yildir 330’da kaptanim ben sen ve yabancilarin srketten gonderilmesini istiyorum ee simdi ne olacak? 1
    • Reality 20 Ağustos 2020, Perşembe 13:18:01 İşsiz ve yardım bekleyen pilot arkadaşlarına maddi destekte bulun o zaman 1
    • Cpy 21 Ağustos 2020, Cuma 13:55:25 Kaptanım ismini de yazsaydın ya... 0
  • Hacı hacıyı mekkede, deli deliyi dakkada... 19 Ağustos 2020, Çarşamba 20:07:23 Bi tek ben miyim haberin biz Türk çalışanlara hayırlar getirmeyeceğini gören? Biz bize kalırsak, biz bize daha rahat mı kazık atarız? Globally derken locally mi olcaz?ben de millilik taraftaryım ancak kural koyucular güvenılir degil. Umarım yanılırım. Saglıcakla 17
  • Sabır Kalmadı 19 Ağustos 2020, Çarşamba 20:07:08 Şirketimiz kapandığından beridir işsizim.. 5000 saat uçuş tecrübem ve 320/321/330 tiplerim vardı. Tüm lisans ve sertifikalarım şu anda geçerliliğini yitirmiş durumda. Geriye sadece ATPL'im kaldı. Böyle giderse onuda Aralıkta kaybedicem. İşimi kaybettiğimden bu yana işkurdan maaş alıyorum. 2 ay sonra işkurda maaşı kesecek. Nereye başvursam kimse ilgilenmiyor bile. Pandemi hepimizi yerle bir etti. Çoluk çocuk kit kanaat aylardır perişan olduk. Bu dar zamanda yetkilerimi nasıl aktif edeyim siz söyleyin. Kıt kanaat 6 aydır dar boğazdayız zaten. Tüm sektör çalışanları eminim aynı sıkıntılarda. Hepimiz için inşallah güzel bir gelişme olur. ALLAH kimseyi çaresiz bırakmasın. Devlet büyükleri gösterin büyüklüğünüzü artık ne olur... 6
  • trx 19 Ağustos 2020, Çarşamba 20:06:21 denize döktüğümüz yetmedi mi. kimse bize hoşgörü taslamasın , biz yunanın içini biliriz 9
    • Serhat 20 Ağustos 2020, Perşembe 16:39:05 La oğlum 2020 olmuş hala denize dökme muhabbeti bırakın şu işleri sen ekonomine bak üretmiyor çalışmıyorsun Kuran Islam diyorsun yediğin kul hakkının haddi hesabı yok 2
  • Allah Reis den 19 Ağustos 2020, Çarşamba 20:05:37 Razi olsun...herkesin sorununu cozuyor 29
  • Wing 19 Ağustos 2020, Çarşamba 19:55:29 Hem yerli hem milli diyorsun o kadar Yunan’ı bağrına basıp bazılarını kontrol Pilotu yapıyorsun, nerdeyse adamlarla savaşacağız onlara maaş verirken yüzlerce pilot dışarda iş bekliyor Buda sizin kaliteniz. 7
  • ne alaka 19 Ağustos 2020, Çarşamba 19:53:35 yabancı personelin ne suçu günahı var. Adamlar ingilizce bilmeyen personelin açığını kapatıyor. En sevdiğim personel yabancı personel 58
    • Tk 20 Ağustos 2020, Perşembe 10:22:52 Ee gelen yunan italyan sirp pilot da ingilizce bilmiyor ki nasil acik kapatiyorlarmis 0
  • Son donem 19 Ağustos 2020, Çarşamba 19:52:00 Son donem bu isler iyice koptu, honduras bolivya hint bengal iran irak heryerden var sahte oldugu dedikodulari ayyuka cikan pakistanlilardan bahsetmeyecegim 2
  • Tk 19 Ağustos 2020, Çarşamba 19:50:52 Thy bu kurala uymaz. 2
  • OPERATİONS 19 Ağustos 2020, Çarşamba 19:50:20 Yunan kaptanların ırkçı yaklaşımı uğraştırıcı tavırları ve ukala harekatleriyle ilk gitmesi gereken kişiliksizlerdir , diğer yabancı uyruklu kaptanlarımız çiçektir herkes için hayırlısı olsun. 11
  • Bir soru 19 Ağustos 2020, Çarşamba 19:43:09 Vesar ve tombi den çıkmadan önce bilinçli olarak KKTC Ercan kontrolü aramayan Yunan bu sefer gider mi acaba?? 3
    • Karsi gelin 20 Ağustos 2020, Perşembe 09:45:49 Arayacaksin kardesim herkesze boyun egmeyin 0
    • Cpt 20 Ağustos 2020, Perşembe 10:04:16 Bu yunanlının suçu değil ki, Ona hala Tc kayıtlı uçağı teslim eden zihniyette sorun var. SHGM güzel bir adım atmış. Cahil hala yok ırkcılıkmış, yok yazıkmış diye vık vık ediyor. Git bakalım Yunanistan’da çöpcü olabiliyor musun? 1
    • Cevap 20 Ağustos 2020, Perşembe 10:23:36 Rapor neden etmiyorsun? Ben 2 yunani isten attirdim hak ettiler 0
  • Covid 19 Ağustos 2020, Çarşamba 19:39:03 Globol ekonomide malesef böyle adimlar gerekebiliyor Diger havayollarinda yabanci birinin calismasi hicte kolay degil Herseyin hayirlisi diyelim 2
  • işsiz pilottan 19 Ağustos 2020, Çarşamba 19:36:40 Değerli kokpit arkadaşlarım Atlas battıktan sonra bu kadar emeğimiz ortada kaldı. Sağda solda iranlı, yunanlı yada afgan pakistanlı thy pegasus pilotlarını görüyoruz. İnsanın kendi ülkesinde ikinci sınıf muammele görmesi ve şirket yönetimlerinin bundan keyif alması gibi garip bir durum söz konusu. En kısa zamanda bu konu çözülürse ilerleyen süreçte herkes adına hayırlı olur. 8
  • Yerli 19 Ağustos 2020, Çarşamba 19:32:53 SHGM bunun peşini bırakmadan takipçisi olmalı. İnşallah Türk oğlu Türk olanlar dışarıda kalmayacak şekikde bir istihdam olur ve yeterli olmazsa ecnebiler işe alınır. 4
  • :) 19 Ağustos 2020, Çarşamba 19:31:49 Shgm ne zaman kendi karar almış? Noterlikten başka ne işe yaramış? Thy istemiştir, bunlar da hazırlık yapıyor işte 2
  • Cpt 37 19 Ağustos 2020, Çarşamba 19:30:10 Çok doğru ve yerinde bir karar bu kişilere ihtiyaç yok syn.cumhurbaşkanıda söylüyor zaten yerli ve milli yabancılar gitmeli hele ki Yunanlılar başta... 8
    • Sayin 21 Ağustos 2020, Cuma 04:02:01 kim???? 0
  • Yabancının Türk eşi 19 Ağustos 2020, Çarşamba 19:26:48 Irkçı diye milleti sucluyorsunuz, sizin yaptığınıza ne denir? Sizin evladiniz evlat da onların yok mu? Sizin borcunuz var da onların yok mu? Herkes ekmek parası uğruna yerini yurdunu terkediyor. Lufthansa da tanıdığım bütün Türkler hala iş sahibi. Irkçılığın alası burada! Onlar atılsa parası size mi pay edilecek sanki. Üç kuruş uğruna bu kadar da aşağılık olunmaz. Biraz onurunuz, biraz serefiniz olsun be! 49
    • Saçma 20 Ağustos 2020, Perşembe 03:13:19 Konusmussun be arkadaş.. lufthansada uçan türklerin hepsi alman vatandaşı.. adamın kendi vatandaşı yani.. ayrıca yunanlılrla nerdeyse savaşa gircez, sen hala yunan seviciliği dersindesin.. aynı durumda bizi acaba yunanlılar işe alır mıydı? Kendileri bile asla türkleri almazdık diye dürüstçe söylüyorlar. Siz bir türkün işten çıkmasına sevinir, bir yunanı dövizimizi yurt dışına çıkarmasına asla üzülmezsiniz. Yazık sizin gibilere.. 1
    • Çok basit.. 20 Ağustos 2020, Perşembe 03:15:13 Geldikleri gibi giderler... 1
    • Xxdd 20 Ağustos 2020, Perşembe 03:15:52 Haydi yallah! Ben burada 1 senedir issiz bekleyecegim, sizin ulkenizde is basvurusunda dahi bulunamayacagim, senin esin calissin diye mi? Bana ne? Ben onlarin ulkesinde calisabiliyor muyum? 2
    • Hadi oradan 20 Ağustos 2020, Perşembe 03:39:15 Lufthansa’da çalışan Türk müş. Alman pasaportu yoksa, minimum Level 5 Almanca bilmiyorsa Lufthansa da uçamaz, yabancı karısı kardeş... Aynı şartlar burada da olmalı... 2
    • Onlar 20 Ağustos 2020, Perşembe 07:50:27 Türk vatandaşı değil, alman vatandasi, Türk vatandaşı çalışamaz oralarda 1
    • ATA 20 Ağustos 2020, Perşembe 08:22:42 Lufthansada çalışan bütün türkler validasyonla değil o ülkenin vatandaşı olarak o şirkette çalışıyor kardeşim. 0
    • Cpt 20 Ağustos 2020, Perşembe 10:13:19 Dünyanın girdiği krizde ülkelerin kendi vatandaşını koruması kadar doğal bir şey yoktur. Kaldı ki bu genel geçer hukuk kuralıdır. Eşinizin yabancı olması sizin tercihinizdir. Buna saygı duyarız ancak yeteneğini kanıtlamış ve bu ülkenin vatandaşı pilot işsizken adı üstünde “yabancı pilotun” hele bir de İstanbu’a Contantinapolis diyebilen Bizans artığı pilotun benim verdiğim vergiyle maas almasını hiçbir vatandaş içine sindiremez. Bu yaklaşımı da ırkcılıkla bağdaştırmanız sizin seviyenizi gösterir. Konu tamamen ekonomiktir. Yarın kendi ülkesinde biraz daha iyi şartlarda iş bulsun saygıdeğer eşiniz, ertesi gün ailece gidersiniz diye düşünüyorum. 1
    • Ablacim 20 Ağustos 2020, Perşembe 10:26:06 20 kaptan 40 amirden sonra bunu kapattin tabi simdide maas gitti adam issiz :)) 0
    • Angle 20 Ağustos 2020, Perşembe 10:28:02 Bence sizin biraz onurunuz olsun. Lufthansa’da almanca bilmeyen Turk personel yoktur. Esiniz merhaba’dan ote Turkce bilmemektedir. Ayrica icten ice Turklere karsi kim ve nefretleti ortadadir. Ingilizceleri dahi yeterlidegildir. Sirkette yakit sarfiyatini yuksek tutmaktadirlar. Simulatorlerde basarisizlardir. Cahil cahil konusmayin. 0
    • Ablacim 20 Ağustos 2020, Perşembe 10:28:44 Evladi varsa borcu varsa gtsin baska sirkette calisip odesin bize ne ki? Illa Turkiye’de calisacak die br sart mi var? 1
    • Tipi tip 20 Ağustos 2020, Perşembe 14:25:50 Alman vatandaşı değilsen uçamazsın orada... 1
    • Qm 21 Ağustos 2020, Cuma 01:58:36 Yağlı kapı diye gittin bak gördün mü elinde patladı. Şimdi salla dur yok ırkçısınız yok kötüsünüz bla bla blaaa. İstihdam fazlası varken milli sermaye tabi ki önce milletimin karnını düşünecek. Yabancı kocacığının ülkesi doyursun bi zahmet sizi de. 0
    • Halat 21 Ağustos 2020, Cuma 15:41:44 Attigin son halat da koptu. Madem seni o kadar seviyor o zaman ulkesine gotursun 0
  • ... 19 Ağustos 2020, Çarşamba 19:20:29 Çok doğru bir adım. Umarım gerçekleşir. 10
  • Papadapulos 19 Ağustos 2020, Çarşamba 19:20:25 Yunanlılar özellikle gitsin 6
  • issiz fo 19 Ağustos 2020, Çarşamba 19:20:14 vatandas olarak 2 lisansim olmasina ragmen 1 yildir issizim. böyle mi yerli ve milli olacagiz? lutfen tamami cikarilsin. yabanci pilottan cok issiz vatan evlatlari var bu ülkede. 15
  • Yunan gitse? 19 Ağustos 2020, Çarşamba 19:18:19 Malum sistemden bir aratın bakalım kaç tane Yunan pilot var? 5 kişi bile değiller zaten gidenler 2018 krizinden sonra kaçtılar. Eğer ki yerli istihdam düşünülüyorsa Yunan, Paki, Arap, İspanyol demeden tüm yabancılar gönderilmeli. Biz Emirates değiliz. 9
  • Seküler birisi 19 Ağustos 2020, Çarşamba 19:11:39 Yabancıları bertaraf edip, yerlileri TL üzerinden çalıştıracaklar. Dolar bazında 1000 Dolara uçan insanlar yaratacaklar. 6
    • 1000 20 Ağustos 2020, Perşembe 20:51:21 Yeter 0
  • Plt 19 Ağustos 2020, Çarşamba 19:10:10 SHGM eğer bu işe kalkışsın ve başarsın,vallahi kendilerini ziyaret edip ellerinden öpecem!!! 7
  • Sonunda 19 Ağustos 2020, Çarşamba 19:09:49 Sadece thy de 250 yunan var bu adamlar daha dune kadar ege de tepemize tepemize ucuyorlardi...Yerli milli bir adim sonunda atildi havacilik sektorunde... 5
  • Plt. 19 Ağustos 2020, Çarşamba 19:08:33 Bravo SHGM.. 6
  • Mehmet Öztürk 19 Ağustos 2020, Çarşamba 19:07:18 Merak ediyorum karşılıklılık ilkesi gereği acaba hangi avrupa hava yolları T.C. vatandaşı pilotları bünyesinde uçurmaya izin veriyor? SIFIR 5
  • Türk kpt. 19 Ağustos 2020, Çarşamba 19:03:34 bravo HAVASEN. Bunu ilk ve tek gündeme getiren HAVASEN idi. Haydi arkası gelsin bu adımın. 11
  • issiz fo 19 Ağustos 2020, Çarşamba 19:01:53 ben 1 yildir issiz iken yabanci pilotlarin calistirilmasi zaten hata idi. 11
  • Pilot 19 Ağustos 2020, Çarşamba 19:00:50 Sonunda... 7
    • cabin crew 23 Ağustos 2020, Pazar 04:02:33 shame on you 0