TÜRK PİLOTLARA KÖTÜ HABER

    Çok beğenilenler

  • Misafir 03 Ağustos 2010, Salı 17:15:35 çok yerinde bir karar yaşasın yabancı pilotlar 0
  • Misafir 03 Ağustos 2010, Salı 17:15:53 hızla gelişen havacılık sektöründe Türk yerine yabancı pilot alımını teşvik eden bakanlığı tebrik ediyorum ama anlayamadığım bu bakanlığın hangi ülkenin bakanlığı olduğu.Herhalde ancak Türkiye'de bir bakanlık kendi vatandaşları aleyhine böyle bir karar alabilir.Allah aşkına artık kendi işmizi kendimiz halletmeyi öğrenelim ve bizim insanımıza değer verelim. 0
  • Tüm yorumlar

  • Misafir 05 Ağustos 2010, Perşembe 12:43:46 hangi kafası çalışan kaptan tk'dan istifa eder.kiminin kaptanlık terfisi gelmemiş kiminin sözde senelik izinleri verilmemiş kimi 15 kare yatıya ben gitmem demiş.yani senin anlayacağın hepsinin bir olayı var.zaten gidenlerde öyle tipler işte.sen onları kendine referans alma.biraz daha çalış ama sen napıyorsun pc başında boşa vakit geçiriyorsun hadi bakalım akıncı dersinin başşıına! 0
  • Misafir 05 Ağustos 2010, Perşembe 09:22:14 THY dünyada en fazla noktaya uçuş yapan 8. havayolu...havacılık sektöründe devleştik. türk pilotlar varken yabancıları getirip oturtmaya gerek yok.thy ile gurur duyuyoruz ama yabancı pilotlar buna gölge düşürür. 0
  • Misafir 05 Ağustos 2010, Perşembe 05:40:10 yapmayın arkadaşlar,pilotlukdan bahsediyoruz burda,başka bir departmana personel alınmıyorki takkeden bahsedelim.biri çalışmadımı başkası işi yapar ama o iş yürür pilotlukda ben az biliyorum sen uçur gibi birşey söz konusu olamaz.bu olayın gerçekcilik payı varsada eğer,telafisi olmayan sonuçlarla karşılaşabiliriz.ben thy personeli değilim ama bu konuda ik daha ciddi davrandığı inancındayım. 0
  • Misafir 05 Ağustos 2010, Perşembe 01:29:29 yabancı pilotlar gerçekten 1 numara..bizimkinlerde sanki kamyon kullanıyor...en iyi pilot yabancı pilot gerisi teferruat 0
  • Misafir 05 Ağustos 2010, Perşembe 01:29:27 yabancı pilotlar gerçekten 1 numara..bizimkinlerde sanki kamyon kullanıyor...en iyi pilot yabancı pilot gerisi teferruat 0
  • Misafir 05 Ağustos 2010, Perşembe 01:08:01 Merak etmeyin , THY yurt dışında tipte 3000-4000 saatlik uçuşu olan pilotları da almıyor.Her halde bizi de pilot olarak yeteneksiz buldular. 0
  • Misafir 05 Ağustos 2010, Perşembe 00:56:14 Hadi beni boşver son 6 ayda toplam kaç kaptanınız istifa etti ya da emekliliğini istedi?Hadi ben de yetenek yok(görüşmeye çağırılmadan adamlar telepati ile yetenek testi de yapıyormuş meğerse haberim yokmuş) istifa eden kaptanlarınız da da mı yetenek yok?Demek ki yetenekten daha mühim şeyler var ortada di mi?Mesala İNSAN KAYNAKLARI'nın adil ve efektif yönetimi ya da YÖNETEMEMESİ gibi... 0
  • Misafir 05 Ağustos 2010, Perşembe 00:37:35 THY' nı yönetenler belirli bir istihdam hedefi koymuş ve bunu sağlamak için de yurtdışı kaynaklara yönelmiş neden? İçeride alacağı nitelikte yeterli ve kalifiye pilot olmadığından. Dolayısıyla; elinde CPL'i olan ama bir şekilde tk'ya giremeyenler en baba milliyetçi kesilmiş akın akın mesaj yollamış. derler ki adama ÇALIŞ, ÇOK ÇALIŞ. Ama şu da bir gerçek vermeyince ma'but neylesin sultan Mahmut. 0
  • Misafir 05 Ağustos 2010, Perşembe 00:23:47 akıncı bakıyorumda sen hakkaten çok çekmişsin tk'dan.sen anlaşılan çok gelmişsin bizim ik'na ama nafile işte olmuyoooo.sende bişeyler eksik.senin tabirinle takke mi yoksa yetenek mi?ben sana söylüyorum seni bizim takkesiz hocalar beğenmemiş ama anlamıyorsun işte! 0
  • Misafir 05 Ağustos 2010, Perşembe 00:23:41 akıncı bakıyorumda sen hakkaten çok çekmişsin tk'dan.sen anlaşılan çok gelmişsin bizim ik'na ama nafile işte olmuyoooo.sende bişeyler eksik.senin tabirinle takke mi yoksa yetenek mi?ben sana söylüyorum seni bizim takkesiz hocalar beğenmemiş ama anlamıyorsun işte! 0
  • Misafir 05 Ağustos 2010, Perşembe 00:05:13 Kapasite değil , takke yok takke.Sayfaların mıntıka temizliği senden mi soruluyor da bu arada sayfaları kirletme diyorsun? 0
  • Misafir 04 Ağustos 2010, Çarşamba 23:38:36 Sebebi ne olursa olsun bir THY uçağıyla konuşurken karşıdan bir yabancının sesini duymak bir hava trafik kontrolörü olarak beni çok rahatsız ediyor... 0
  • Misafir 04 Ağustos 2010, Çarşamba 22:28:46 akıncı yeter artık ya. anladık tk ya girecek kapasite yok sende. bari sayfayı kirletme. 0
  • Misafir 04 Ağustos 2010, Çarşamba 21:43:30 Doğru karar, bir tarafta parayı bastırıpta ben pilot oldum beni işe alın mantığı diğer bir tarafta belli bir tecrübeye ulaşmış yerli veya yabancı pilot ben seçimimi 2. tercihten yana yapardım. 0
  • Misafir 04 Ağustos 2010, Çarşamba 19:20:43 böyle havacılığa böyle yönetim zihniyeti ve ne mutlu türküm diyene 0
  • Misafir 04 Ağustos 2010, Çarşamba 17:31:45 ADAMA SORMAZLAR MI O KADAR BÜYÜME YAPARKEN BU KADAR CİDDİ PİLOT AÇIĞININ OLACAĞINI TAHMİN EDEMEDİNİZ?HER HALDE O SAFHADA YA KAFALARI BAKKALA ALIŞVERİŞE GÖNDERDİNİZ YA DA KAĞIT UÇAK UÇURUYORDUNUZ. 0
  • Misafir 04 Ağustos 2010, Çarşamba 15:36:02 İŞTE SENİN DURUMUN BELLİ OLDU.SEN TK'YA FALAN GİREMEZSİN.TK TYPE RATING I OLAN VE TK HOCALARININ TEST ETTİĞİ SIM LERDEN GEÇEBİLEN TÜM TÜRK PİLOTLARA KAPISINI AÇMIŞ DURUMDA.SIFIR UÇUŞ SAATİYLE GELİRSEN TABİİKİ ALINMAZSIN.TK'NIN HALİ HAZIRDA HEMEN LINE UÇACABİLECEK PİLOTLARA İHTİYACI VAR.EĞİTİME VAKİT HARCAYACAK ZAMANI YOK AKINCI BEEEYYYY! 0
  • Misafir 04 Ağustos 2010, Çarşamba 15:04:53 YURT DIŞINDAN LİSE MEZUNU PİLOT ALIRKEN NEDEN TÜRKİYE'DE ÜNİVERİSTE MEZUNU ALIYORSUN O ZAMAN ?ÇAMUR ATMA MESELESİ İLE OLAYI BAĞLAMA , ADİL OLMAYI ÖĞREN ÖNCE...KRİTERLERİNİ NET , ADAMA GÖRE DEĞİL İŞE GÖR KOY O ZAMAN.YURT DIŞINDAN NE ÜDÜĞÜ BELİRSİZ ADAMI AL SONRA TÜRKİYE'DE İNSANLARI ALMAMAK İÇİN DOKUZ TAKLA AT.ÖNCE ADAM OLUN ADAM... 0
  • Misafir 04 Ağustos 2010, Çarşamba 14:54:15 Aşağıda yorum yapan THY çalışanlarına söyleyecen o lafı bana değil... 0
  • Misafir 04 Ağustos 2010, Çarşamba 14:45:26 NE DEMEK ÇÜRÜK PİLOTLAR ALINMIŞ?PİLOTLARI TEST EDEN VE İK'NA ONAY VEREN TÜRK HAVA YOLLARININ EN İYİ KAPTANLARI(320:).GECE GÜNDÜZ TESTLERİ YAPILIP İÇLERİNDE EN İYİ OLANLARI SEÇİLİYOR.TK'YA GİREMEYENLER ÇAMUR ATMASIN. 0
  • Misafir 04 Ağustos 2010, Çarşamba 13:41:27 Ben olsam ,THY nin tüm insan kaynakları departmanın işine son veririm.Nedeni basit:Bugüne kadar alınması gereken Türk pilotlar şirkete alınmamış , alınmaması gereken torpilli pilotlar işe alınmış.Siz bugüne kadar tüm burada yazılanlara da baktığınız da hep çürük elmalarla muhattap olmuşunuz.E artık onun ceremesini de bırakın da benim vatandaşım çekmesin , işini adam gibi yapamayanlar çeksin.Bu arada aldığınız yabancı pilotların neredeyse tamamı ülkelerinde lise eğitimden sonra pilot olmuşlardır , yani alınan yabancı pilotların eğitimleri A.Ö. de olsa Türk pilotların eğitimlerinden düşüktür.Verdiğiniz yurt dışı ilan kriteriniz A.Ö. den daha düşük , hatırlatmama gerek dahi yok. 0
  • Misafir 04 Ağustos 2010, Çarşamba 13:40:05 su yabancı pilot diye pesinden kostuunuz adamları titanik otelde gorun bide hepsi alkolik adamlar kendi ülkelerinde iş tutturamamıslar veya emekliler son alımlarla gelen ithal kptlar ortalama 2 senedir kokpite girmemisler çapkınlık deseniz burda geçici olduklarını bildiklerinden sapıklıklarını gormelisiniz. TRE diye gelen adam hayatı boyunca observerlık bile yapmamıs kaptanım diye gelen adam hayatında kaptan olmamıs. siz neden bahsediyosunuz allah askına. FOM SOP hiç biri umurlarında degil bide kalkmıslar kontratlı çalıştıkları halde sendikalı olmuşlar. Sendikayada yazıklar olsun. Yabunlarda TİSe dahil olmalılar yada bizde aynı imkanları isteriz. 0
  • Misafir 04 Ağustos 2010, Çarşamba 13:27:17 Sektördesin ama bir şeyden haberin yok galiba: Kabin ekipleri Ethiad ve Emirates'e gidip çalışabilir ancak o çok övündükleri İngilizce'nin ana dil seviyesinde olması beklenir ve kriterlerine uygun aday yoksa alımları iptal edecek kadar kriterlerinden taviz vermezler.Thomas Cook gibi Avrupa şirketlerinde çalışabilemek içinse Avrupa'da oturum ve çalışma almak şartı aranır ki bunun AB de almanın ne kadar zor olduğunu bilmeyen yoktur.İşini iyi yapamayan , bilgisini ve kendini geliştiremeyen ve kendini yenilemeyen , kişiliği tam oturmamış insanların yaptıklarını vebalini salt egolarınızın tatmini adına sokaktaki benim işsiz vatandaşımın üzerine yıkmanızı bencilce buluyorum.Dünya hiç bir zaman Türk'e Global olmadı , bundan sonra da olmayac 0
  • Misafir 04 Ağustos 2010, Çarşamba 13:15:40 Yabancı Pilot alınmalı, neden mi. THY gibi bir şirketi elealalım; örnek bu ya, adını da Eyüp Turşucu olarak belirleyeceğimiz bir kaptanın şirketin Uçüş Emniyetinde aktif rol aldığını, Açıköğretim mezunu olduğunu, yetersiz İngilizcesi ile yurtdışında aldığı kaza kırım kursu esnasında Şirketini temsilde, bilgi ve becerilerindeki yetersizliğiyle öne çıkarak alay konusu olduğunu düşünelim. Tüm bunlardan haberdar olan şirket yönetiminin aynı şahsı SHGM’ye şirketinin Kaza Kırım olaylarını incelemede yetkili uzman olarak atadığını da ekleyelim. Ve aynı şahsın şirket içi similatör eğitimlerinde başarısız kalması nedeniyle işten atıldığını ve tekrar işe torpille alındığını da hatırlatalım. Şimdi siz söyleyin neden yabancı pilot alınmasın ki. 0
  • Misafir 04 Ağustos 2010, Çarşamba 13:02:54 ben yabancı kaptanların gelmesini destekliyorum, eğer adam işini iyi yapıyorsa,bunun türkü almanı ingilizi olmaz madem global dünyada yaşıyoruz,ayrıca nasılki benim lisanslı teknisyen kardeşlerim kendini geliştirip yurtdışında çalışabiliyor, işlerinide gayet iyi yapabiliyorlarsa, kabin ekibide ingilizcesini, iş konusunda kendini geliştirip thomas cook da etihad'da çalışabilir. özellikle avrupa kökenli pilotların çoğu uçağı gayet iyi bilir bir arıza durumunda sorunun kaynağı konusunda az çok fikir sahibidir ve teknik gelsin bütün işi yapsın bende ona kıllık yapayım(türk pilot mantığı) diye düşünmez aksine tekniğe yardımcı olur. kısacası ben teknik camia adına hayırlı olacağı düşüncesindeyim 0
  • Misafir 04 Ağustos 2010, Çarşamba 12:51:49 Bugüne kadar ülkemde ne gibi destek gördüm ki bundan sonra göreyim?Alsınlar ülkeyi başlarına çalsınlar , olmaz olsun böyle ülke.Lanet olsun artık , lanet olsun... 0
  • Misafir 04 Ağustos 2010, Çarşamba 11:44:06 havacılık sektöründe dünyada sayılı ülkeler arasına girmişken...yabancı pilotları doyurmaya ne gerek var? kendi işimizi kendimiz yapmayı ögrenelim. türk gençlerinde potansiyel var. böyle kısa vadeli çözümler yerine uzun vadeli yatırımlar yapılmalı.bir arkadaş "kendi kalesine gol atmak buna denir" demiş. kesinlikle katılıyorum. 0
  • Misafir 04 Ağustos 2010, Çarşamba 11:43:10 BU YABANCILARIN NE SORUNLU İNSANLAR OLDUKLARINI ŞİRKETLERİN EKİP PLANLAMALARINA SORUN.BEN ÇOK KÜFREDEREK UÇUŞA GİDEN YABANCI GÖRDÜM.AH SHGM SHGM OLACAK Kİ BU İŞLERE ADAM GİBİ EL ATSIN.KENDİ GELECEĞİNİ DİNAMİTLİYEN BEN BAŞKA DEVLET HAVACILIK OTORİTESİ GÖRMEDİM.YÜZLERCE İŞSİZ GENÇ BOŞTA GEZSİN SEN NE İDÜĞÜ BELİRSİZ KENDİ ÜLKESİNDE DİKİŞ TUTTURAMAMIŞ YABANCILARA KUCAK AÇ.TARİH BUNLARDAN YAPTIKLARI İÇİN GELECEKTE MUTLAKA HESAP SORACAKTIR. 0
  • Misafir 04 Ağustos 2010, Çarşamba 10:46:06 Hem pilotlari ilgilendiren bir konu hakkinda diger kisiler niye yorum yapar anlamak mumkun degil. Cekememezlik mi , kuyruk acisimi? Yeter artik cok istiyorsaniz gidin yurt disinda is bulun her ucusta yabnaci pilotla ucup mesaut bahtiyar yasayin. 0
  • Misafir 04 Ağustos 2010, Çarşamba 10:45:13 Tutturmussunuz bir ingilizce gidiyor. Ikide bir nakarat tekrari yapip ing. diyen zati muhterem senin ing. ne kadar ki kaptanlarin ing konusamadigini iddia ediyorsun. Kaldiki bu meslekte oyle super ing gercekten gerekmiyor. Ikincisi su an Tk gercekten cok iyi donanimli (yillarca yurt disinda okumus, birden fazla yabanci dile cok iyi hakim, unv. mezunu, ucusta iyi) yeni mezunlari bile almiyor. Admalarda ing. super, unv. var, hersey var. Ama TK nin derdi uzum yemek degil bagciyi dovmek.Yerli pilota binbir dereden su getir, yabanciya ne olduguna bakmadan gec otur pasam. Hem pilotlari ilgilendiren bir konu hakkinda diger kisiler niye yorum yapar anlamak mumkun degil. 0
  • Misafir 04 Ağustos 2010, Çarşamba 10:27:48 Her neyse burda bizim iş şöle zor böle zor ispatında değilim. Çok zor olduğunu da iddaa etmiyorum. Flight sim.den örnek vermişsin yanımdaki 3 pilot arkadaşla beraber sana gülüyoruz şu an. Ne kadar basit olduğunu göreceksiniz demişsin utanmadan. Uçak kazalarının %75'inden fazlası pilot hatasından kaynaklanmakta. Bu kadar yazmamın sebebi diğer ark.lar senin zihniyetin belli zaten. Sen restart'a basarsın sorun değil.. 0
  • Misafir 04 Ağustos 2010, Çarşamba 10:09:24 Ekip birliğinin sağlanması adına bence öncelikle SHGM nin asker hakimiyetinden kurtarılarak SİVİL HAVACILIK G.M olması lazım.Daha sonra , Almanya'dan nasıl DLR örnek alınıyorsa askeri ve polis pilotların aynı Almanya'da olduğu gibi sivil havacılıkta çalışmalarının yasaklanması gerekiyor.Ama bunun yanında eğitimi , kültür birikimi yerinde olan sivilden yetişmiş kendi insanımızın da DLR dan önce kişilik testine tabii tutularak alınması , bu tür nahoş davaranışların önüne geçmek ve en önemlisi bu seçme aşamalarını son derece titiz ve beceri ile uygulayabilecek adam gibi İNSAN KAYNAKLARI md.lüğü lazımdır.İşe yabancı pilotla başlamak bataklık dururken , sivrisinek öldürmeye benziyor.THY olarak bence değişim ilk insan kaynakları md ile olmalı 0
  • Misafir 04 Ağustos 2010, Çarşamba 10:05:00 SEN OLYMPIC DEN GELENLERİ BIRAK DA BİZİM SIM'DEN ÇAKANLARA BAK İSTERSEN! 0
  • Misafir 04 Ağustos 2010, Çarşamba 09:57:15 Astronot başlıklı yazıyı yazan arkadaş senin mesleğini gerçekten merak ettim. Nasıl koca bir meslek grubunu bu tür basit ve cahil cümlelerle küçümseyebiliyorsun? Arkanda 100 kişinin sorumluluğu varken 4 tane ekrana bakmak "iştir" evet!! Mesele bilginin kitaplarda yazıp yazmaması da değil, o bilgiyi kafaya aldın mı sen ona bakarlar. O örneğini verdiğin cerrahlığının bilgisi de bi kitapta yazıyodur elbet.Sandığın gibi parayı veren de düdüğü çalmıyor sadece kendine bi şans yaratıyor. İçerdeki eğitimin o 14 dersin de idrakında değilsin anlaşılan. %65 başarı oranlarını gördük biz. Parayı ver pilot ol senin mantığına göre.. Hasbelkader lisansı cebine koysan bile sistemin içinde eritirler adamı.. Her neyse burda bizim iş şöle zor böle zor ispat 0
  • Misafir 04 Ağustos 2010, Çarşamba 09:29:55 CARSI YABANCI PILOTA KARSI...... 0
  • Misafir 04 Ağustos 2010, Çarşamba 09:29:19 yabancı pilota karşı çıkanlar genelde yerli pilot diye düşünüyorum. değilse ayıp be kardeşlerim, cockipite çıkarken tüm dünyayı ben yarattım der gibi, çalışan herkes kullarım der gibi kabine hava atmak için dokunulmazlığına sığınıp her koşturan emek verene hava yapmalar ters konuşmalar sanki orgeneral gibi. öyle basit meslke ki keşke eğitimşansınız olsa flight similatörde biraz uçup 5 kere iniş tecrübesi yaşasanız anlardınız basitliğini. emergency için herşeyi yapmış üreten sorun yok. her türlü emergency için yapılmış back sistemı merak eden sorsun, pilot kurtarmış denir hep gülerim. havacılık çalışanları lütfen kendinizi bir paşa yanında er gibi hissetmeyın arkadaşlar posta gibi düşünmeyın. gerçek işi sizler yapıyorsunuz unutmayın.lütfenn 0
  • Misafir 04 Ağustos 2010, Çarşamba 09:18:37 bizim kaprisli kendini cumhurbaşkanı sanan astronot efendilerin yerine yabancı pilot alınması her zaman iyidir...bence thy hepsini yabancı pilot alsın....insan gibi insanlar 0
  • Misafir 04 Ağustos 2010, Çarşamba 09:14:07 çok güzel yazmışsın güzel bir nükte sonuçlamışsın. selamlar tebrikler... 0
  • Misafir 04 Ağustos 2010, Çarşamba 09:10:59 Çok biliyorsun , uçmaktan madem bu kadar anlıyorsan git lisansını al otur kokpite çocuk.Öyle oturduğun yerde ahkam kesemekle olmaz bu işler , şöyle TS havada dizlerin titreye titreye , sırtından ter aka aka bir güzel iniş yap bir hele , gel ondan sonra monitoring den bahset burada aciz çocuk.Çalışanlarla olan problemlerin 3.kişleri ne ilgilendirir , ne de bağlar.Yaparsın önerilerini THY İnsan Kaynaklarına , alım kriterlerini ona göre değiştiririrler , atılması gereken varsa atarlar.Ama senin şirketin bile seni kale almadıysa , demek ki kale alınacak birisi değilmişsin...Orada burada psikolojik tatminin için atıp tutarsın böyle çocuk. 0
  • Misafir 04 Ağustos 2010, Çarşamba 09:09:39 arkadaş ağzına sağlık işten anlıyorsun beli, katılıyorum sana... 0
  • Misafir 04 Ağustos 2010, Çarşamba 09:05:30 yarumu yapan güncel haber hissesinde kendine kıssa çıkarıyor. kanunlarımız lisanslı Uçak Teknisyen ve pilot olarak düzenlenmiş önceden yakında uçak teknısyen krizini görmeyi başarmış. tamamen küstürmeden keşke anlaşılabilse gerçekler biraz. her insan araba sürebilir kocaman jeepleri tırları bile ve uçak tabi imkanı varsa ülkemizde., ama çoğunlukla sorun bakalım mekanızmadan zerre haberi var mı. bilgi donanımlı ing bilen en krıtık arızaları çözebilen teknık beyınlere hiç değinmiyorsunuz. ülkemizde çalışan üreten çözene değil hep özelliksiz alternatifi çok mesleklere saygı duyulur. lise mezunu yabancı kaptanlar özel bir yapmadıkları söylüyorlar avrupada normal meslek insancıllar. bizde ise ver de ver...meslek kapalı kalsın derdı var.. 0
  • Misafir 04 Ağustos 2010, Çarşamba 03:42:53 Yok araba vermezmiş, falan filan. Pardon da sen yaptığının ne olduğunu düşünüyorsun. Yörüngeye mekik mi yerleştirdin? Ulan hepsini bilgisayar yapıyor, sen sadece monitörsün orda. 4 tane ekrana bakmayı iş sanıyorsan hepsi kitaplarda yazıyor. Hediyesi 70.000 €. Parayı veren lisansı alıyor. Görende beyin ameliyatı yapacak sanıyor. 0
  • Misafir 04 Ağustos 2010, Çarşamba 02:54:39 Kırbaç, forza yabancı, yabancı kabin memuru istiyoruz, kelepçe (ki ben bunu yabancı kabin ekibi isteyen yolcu için kullanmıştım) hepsi benim yorumlarımdı. Benden çok daha zeki, kültürlü arkadaşlarım vardır. Sevgili arkadaşlarım, sizlerden benim yorumlarımdan çok daha zekice ve iyi yorumlar bekliyorum. Birbirimizi tekrarlamayalım lütfen.... 0
  • Misafir 04 Ağustos 2010, Çarşamba 02:19:29 Yabancı pilot hayranları bu günlerde boyunun ölçüsünü almaya başladı. THY de bir C....S örneği var mesela :) sudan sebeplerle kabini uçaktan atmalar, servis aracı isteyince "get out" diye bağırıp hakaret etmeler,... durun bakalım daha neler olacak. Uçuş seçmeler, şirkete maliyetler. Bu aşı tutmaaazz. Uçuştan sonra önüne mi bakar nereye bakar bilemem ama o yazıyı yazan her kimse kendisinin önüne bakmadığı kesin. Biz her tür örneği yaşayarak görüyoruz. Bekleyin görün. Bakın neler olacak. Sadece gülerek seyrediyorum. 0
  • Misafir 04 Ağustos 2010, Çarşamba 01:26:01 beni türk doktorlaına emanet edin diyen biri vardı unutmayın onu hiçbir zaman.... 0
  • Misafir 04 Ağustos 2010, Çarşamba 01:20:04 3200 pilot için kaç uçağa ihtiyaç var 2 pilottan 1600 4 pilottan 800 uçağa kaç uçağımız var d bu kadar pilot lazım 0
  • Misafir 04 Ağustos 2010, Çarşamba 01:12:09 Ben 4 yıldır thy kabinde görev yapıyorum .daha önce yurt dışındada çalıştım ,gördüğüm kadarıyla thydeki kaptanlarımız özellikle airbus filosu cok başarılı ,burda yazılan kötü yorumları hiç haketmiyorlar istisnalar hariç tabiki. onlar uçtuğum yabancı havayollarında olsalar el üstünde tutulurlar emin ki.bazı yorumlar haddini aşmış .lütfen herkese hakettiği gibi davranın ve ben tk ya girmek için çok emek harcadım, torpille buraya girenler ancak bu kadar ucuz yorum yaparlar. 0
  • Misafir 04 Ağustos 2010, Çarşamba 01:06:35 yabancı hostesler geliyor...uzak dogulu ve rus aynı işi 5oo dolara yapmak mantıklı. 0
  • Misafir 04 Ağustos 2010, Çarşamba 00:47:53 M.K. kaptanım çok selam ve saygılar.. T.A. 0
  • Misafir 04 Ağustos 2010, Çarşamba 00:30:50 en azından yabancı pilot işine bakar yere inince sağa sola değil......( bu hepsi için geçerli değil belki ama işte iki yankış bir doğruyu götürüyor) 0
  • Misafir 04 Ağustos 2010, Çarşamba 00:02:55 Uçuş süresi dolunca hiç hareket etmiyorlar. Birde işe başlarken hemen sendikaya üye olup sendikanın aldığı kararlara sonuna kadar uyuyorlar işverene bunlar ters gelebilir. 0
  • Misafir 03 Ağustos 2010, Salı 22:52:03 Gözlemlediğim kadarıyla yabancı kaptanlar cok başarısızlar.İletişim sıfır CRM sıfır ,Türk kaptanlarımızı mumla aradık valla ,Türk olsun çamurdan olsun .Son diyarbakır olaylı uçuşu iletişim konusunda iyi bir örnek . 0
  • Misafir 03 Ağustos 2010, Salı 22:14:52 sayın büyüklerim; lütfen kapitülasyonları belli başlı ülkelere verelim,yunanlı psikopata uçağımızı emanet etmeyelim.rica ediyorum. 0
  • Misafir 03 Ağustos 2010, Salı 22:09:04 Forza yabancıııı!!!! işte bizim yarı tanrıcık kaptanlar anlasın 0
  • Misafir 03 Ağustos 2010, Salı 22:07:37 süper olur valla en azından bizlere yapılan terbiyesizliği yabancılara yapamıyorlar hele bi yapsınlar kelepçe ile inerler uçaktan 0
  • Misafir 03 Ağustos 2010, Salı 22:05:43 Bizimkiler de anca yatılar da hostes tavlamaya çalışsın,sanki dünya nların etrafında dönüyor,İzmir yatıda olanları biliyoruz... isim verdirmeyin ;) en iyisi yabancı kaptanlar adamlar aşmış artık aşmış!! helal olsun bence.. en azından sadece görevleri olan uçmayı biliyorlar,başka şeyler yapmıyorlar.Kolaysa siz gidin onların ülkesinde uçun!! İngilizceniz yetersee:) 0
  • Misafir 03 Ağustos 2010, Salı 22:02:29 YERLİ MALI ARTIK OUT! :D 0
  • Misafir 03 Ağustos 2010, Salı 22:01:31 yabancı hayranı değilim ama adamlar işini biliyor,kültürlü,medeni,açıksözlü,yalan yok riyakarlık yok,yalakalık yok,ve onların gözünde herkes eşit. Bizim kaptanlara ne demeli sanki sol tarafları padişahların! bence gelsinler ortam medeniyet görür işte :) hem madem yabancı düşmanısınız o zaman neden yabancı yolcu taşıyosunuz:) 0
  • Misafir 03 Ağustos 2010, Salı 21:59:53 Evet aralarında zayıf kaptanlar var malesef ancak ,büyüme sürecinde şirketimiz için geçici çözümlerdir .Bayragımızı dahada yükseklere çıkarmakta onlara kısa vadede ihtiyacımız olduğuna inanıyorum.Hiçbiri kalıcı değil 2 yıllık kontratları var.Yerlerini bir bir bu ülkenin genc pırıl pırıl pilotlarına bırakacaklardır.İnancınız yitirmeyiniz genç arkadaşlarım.ve uçuş emiyetinden en küçük taviz asla verilmemektedir. 0
  • Misafir 03 Ağustos 2010, Salı 21:57:13 bence sizin şirkette nazar var deve kesin düzelir hahaha:) 0
  • Misafir 03 Ağustos 2010, Salı 21:44:03 Önce selam vermeyi bilenleri seçsinler. tk'daki pilotlar ne selam verir selam alır. Sanki mekik kullanıyorlar. Ne slot umursarlar, ne seviye, ne eknisyen kadar uçağa, kontrolör kadar trafiğe hakim.spot wind, ne direk rota için uğraşırlar, nede trafiği takip ederler. Hepsi olmasada büyük bir çoğunluğu böyle. Luftansa ile yarışılacaksa önce kalite kokpitte başlamalı. Adamlar tçok ilginçler birde kendilerini süper pilot ilan ederler bayrak taşıyoruz derler. Alman kontrolör getirilsin diyen zihniyet hiç itiraz etmesin bu duruma. Yabancı kontrolör uymaz bu sisteme ancak yabancı pilot çok güzel uyar. Bunu bile idrak edemeyenler var. 0
  • Misafir 03 Ağustos 2010, Salı 21:10:26 Şahsen line training de olan pilotlarla kokpit içi ve dışı diye ayırmadan ; etraftaki insanları hiç umursamadan dalga geçen aşağılayan kaptanlara şahit oldukça kendi milletimden soğuyor ve yabancılara gıpta etmeye başlıyorum. Observer olmaktan bıktım; insana insan gibi muamele edemeyen insanlarla aynı mesleği yapmaktan da bıktım. THY umarım yabancı KAPTAN alır ve 2 pilotlar yerli kalır derim. 0
  • Misafir 03 Ağustos 2010, Salı 21:07:53 THY bayrak taşıyıcı bir firma fakat uçan pilotların çoğu yabacı olacak.nasıl iştir bu anlayamıyorum.Mademki Türk vatandaşı pilotumuz var.Uçanlarda türk olsun,yazık değil mi bu kadar emeğe,yetişen gençlere.... 0
  • Misafir 03 Ağustos 2010, Salı 21:07:44 İşsizler olarak referanduma HAYIR derken başta AKP nin bu vatandaşına düşmalığına da hayır demiş olacağız.Gün olur devran döner takkeliler...Yüce divan yollarının sesleri kimler için çalıyorr?Sıra size de gelecek. 0
  • Misafir 03 Ağustos 2010, Salı 21:06:08 Yorumunuz uygunsuz ve hakaret içeren unsurlara yer verdiğinden dolayı yayımlanmamaktadır. 0
  • Misafir 03 Ağustos 2010, Salı 21:04:41 Oh olsun kırın bellerini.. Bu asker kökenliler analarının malı zannediyodu TK yı.. Geçti o günler beyleeer!!! 0
  • Misafir 03 Ağustos 2010, Salı 21:00:20 Yazık bizim asker pilotlaraaa.. Çook üzüldük çook! TK astronotlar olmadan ne yapar? Bu uçukları kimler nasıl uçurur? Vah vah vaaah! Allah ın sopası yok. (Neden bilmem bu söz geldi aklıma) :D 0
  • Misafir 03 Ağustos 2010, Salı 20:48:36 gelsinler valla basımızın ustlerınde yerleri var! en azından hocam hocam diye koşuşturmuyolar kaptanların peşinden :))))) 0
  • Misafir 03 Ağustos 2010, Salı 20:46:00 yabancılar yokkende kokpit birbirine ayrımcılık yapardı.Asker kökenli sivile dudak büker beğenmez,kendini herşeyden üstün görür.Asker kökenliler de birlik var sanmayın onlar da birbirini karacı kayıkçı ıvır zıvır diye ayırırlar,terfi statü için birbirine ayrımcılıkuygulayan başka bir grup göremezsiniz.Eleştirilmeye de tahammülsüzlerdin,hemen saldırır BAYRAK gibi yüce kavramların arkasına saklanırlar! Bence biraz adam gibi adam olun da ırkçılık yapmayın 0
  • Misafir 03 Ağustos 2010, Salı 20:43:50 Yorumunuz uygunsuz ve hakaret içeren unsurlara yer verdiğinden dolayı yayımlanmamaktadır. 0
  • Misafir 03 Ağustos 2010, Salı 20:41:46 demekki bi işe yaramadıkları için alınmıyolar Türkler,takkeyi alın önünüze koyun da düşünün biraz!! gerci takkeniz olsaydı girebilirdiniz o da ayrı konu :)))) helal olsun yabancılara !!!! 0
  • Misafir 03 Ağustos 2010, Salı 20:40:32 Olimpic'den gelenler serseri mayın gibi geçen uçuşta akla karayı seçtim bu işin sonu kötü bende defalarca uyardım bu işe bir dur diyen olmalı oralı olanda yok 0
  • Misafir 03 Ağustos 2010, Salı 20:13:06 THY de ucanlar genelde ucuz ulkelerın ucuz yabancı pilotları, olympıc den gelenler ozellıkle cok tehlıkelı .bır sımılator ogretmenı olarak yonetımı defalarca uyardım ,bır kaza durumunda yazdıklaımı basına vermek zorunda kalabılırım.yazık bu ulkeye ... 0
  • Misafir 03 Ağustos 2010, Salı 20:05:02 Sorarlar adama , sorarlar ; B787 geldikten sonra piyasada B787 kullanabilecek kaç işsiz pilot varmış diye... 0
  • Misafir 03 Ağustos 2010, Salı 19:56:55 Senin kim olduğunu tahmin ediyorum..Önce sen kendini düzelt.Mütevaziliği ve insanlığı öğren.Yabancılarla uçarken her haltı yapıyorsun.Yerli kaptanların saçmalıklarına müsaade etmiyor değil mi?Sen burdan her fırsatta pislik kusacağına önce kendini geliştir. 0
  • Misafir 03 Ağustos 2010, Salı 19:51:10 madem türk pilotlar bundan çok şikayetçi bir hafta uçmasınlar eylem yapsınlar ama nerde o yürek freedooooommmm!!! 0
  • Misafir 03 Ağustos 2010, Salı 19:49:14 B737 veya A320 sınıf uçakları kullanabilecek kaç işsiz Türk pilot varmış merak ettim... 0
  • Misafir 03 Ağustos 2010, Salı 19:03:57 Birde THY verdigi reklamlarda avantaj olarak sunu belirtmis;Turkiye'de yalnizca aldiginiz paranin %5'ini vergi olarak odersiniz.Tabi ABD'de de ortalama vergi %30 gibidir eger bekar iseniz.TR'de ise yabanci bir kaptan pilot varsayalim ayda 15 bin dolar kazaniyor toplamda, yalnizca 750 dolar vergi, ABD'de olsa idi aylik 4000 bine yakini giderdi vergiye.Alin size vergi adaleti.KArdesim bir bankada calisiyor TR'de,Mayis ayindan sonra maasi git gide duser.Aralik geldimi net maasi brutun yarisi bile degildir.O zaman biz Turkler askerede gitmeyelim, parali asker getirsinler cinden hindistandan, onlar sehit dussun.Bedavaya kim gider 15 ay olum kalim mucadelesi verir? Cu$ diyorum bu duzene koca bir cu$.Onca genc borca girmis bir hayal icin, ya 0
  • Misafir 03 Ağustos 2010, Salı 18:58:49 Çok acıdır ki arkadaş haklı olarak "alçakgönüllü yabancı pilotlar bekliyoruz" diyor... 1. Ülkemin zar zor kazandığı 3 - 5 döviz yine geldiği yere geri gidiyor 2. Astronotlar kendilerine biraz çeki düzen vermeli 0
  • Misafir 03 Ağustos 2010, Salı 18:55:35 18:44 arkadaşım doğru yazmış , doğrusu JAR değil EASA olacaktı. 0
  • Misafir 03 Ağustos 2010, Salı 18:53:46 pes valla! bu kadar türk pilot işsizken sanki inadına yapar gibi... 0
  • Misafir 03 Ağustos 2010, Salı 18:52:06 Araba bile vermem demiş... çok klişe.. araba kullanmak daha zor.. 0
  • Misafir 03 Ağustos 2010, Salı 18:48:52 Acikcasi pilotluk benimde aklimda ama bu haberleri gorunce gidip 100 bin dolari sokaga atmak istemiyorum.ABD'deyim, cifte vatandasligim var.Florida'da bir okula gidip JAR lisansimi ve 737 type rating alsammi diye dusunuyorum.Turkiyeye donsem beni Amerikan vatandasi olarakmi degerlendirirler yoksa Turk. Amerikan ise kesin is verirler, Turk'e is yok kardesim.Vay be sonunda memleketi bu hale getirdiler, boykot edin zorunlu kalmadikca kullanmayin havayollarini.Kisa mesafelere otobusle gidin, bir ekonomik krizde cil yavrusu gibi dagilir o yabanci pilotlar.Bu arada THY'de yabanci sitelerde vermis reklamini, ikinci kaptana bile aylik 8 bin dolar maas demis, yuh diyorum baska bisey demiyorum. 0
  • Misafir 03 Ağustos 2010, Salı 18:46:11 Turk milliyetciligi nerede?Turkleri ve haklarini koruyacak yoneticiler, siyasiler nerede? Bu mu kendi ulkeni, vatandasini, kendi insanini korumak? Yaziklar olsun. Gerekli ise SHY 6A'da degistirilir, ulkesini ve vatandasini bu kadar cok 'seven' yonetici ve siyasiler icin bu bir engel degil! 0
  • Misafir 03 Ağustos 2010, Salı 18:44:46 JAR şuan uygulanmıyor diye biliyorum.EU OP geçerli yerine..Yanılıyor muyum? 0
  • Misafir 03 Ağustos 2010, Salı 18:37:27 Gel 12 Eylül gel , ben bunun hesabını sandıkta senden sormaz mıyım? 0
  • Misafir 03 Ağustos 2010, Salı 18:32:34 yaşasın kaprissiz kendini astronot zannetmeyen kibirsiz alçakgönüllü yabancı pilotlar.bekliyoruz gelmelerini. 0
  • Misafir 03 Ağustos 2010, Salı 18:31:38 Arkadaşlar bu tür uygulamalar lehimize sonuçlanıncaya kadar JAR tahtitlerini aşmadan ve ATPL de mevcut haklarımızı yakmadan Ankara'daki ATP sınavlarını boykot etmeyi öneriyorum. 0
  • Misafir 03 Ağustos 2010, Salı 18:26:32 Nerde abuk subuk yabancı pilot var toplayın bizim pilotlarımızda işsiz kalsın . Aferin Türk Havacılığına 0
  • Misafir 03 Ağustos 2010, Salı 18:12:15 sendika sadece rakamlara oynayıp aylık kesintisini yukseltmeye calışsın. 0
  • Misafir 03 Ağustos 2010, Salı 18:02:09 1.madde düzenlemesine (1.pilot ve 2.pilot) olarak ekleme yapılırsa. Kendi vatandaşımızın yüzü güler. Bizde Ailecek EVET deriz. Kendi vatandaşımız çalışır. Vergisini öder. Kazanç yurt dışına gitmez. 0
  • Misafir 03 Ağustos 2010, Salı 18:01:12 "1- Çalışma izni talep edilen işyerinde en az beş T.C. vatandaşının istihdamı zorunludur. İzin isteyen yabancının şirket ortağı olması halinde beş kişilik istihdam şartı, Bakanlıkça verilecek bir yıllık çalışma izninin son altı ayı için aranır. Aynı işyerinde birden fazla yabancı için çalışma izni talebinde bulunulması durumunda, çalışma izni verilen ilk yabancıdan sonraki her bir yabancı için ayrı ayrı beş T.C. vatandaşı istihdamı aranacaktır." hüküm bu , ben yabancı alacaksan 5 tane en az TC vatandaşının olması şartı ile ondan sonra yabancı çalışan ; ikinci yabancı çalışan için ise 5 Türk çalışan daha istihdamı zorunludur diye algıladım.Siz ne algılıyorsunuz?Linki : http://www.csgb.gov.tr/csgbPortal/csgb.portal?page=duyuru&id=duyuru13 0
  • Misafir 03 Ağustos 2010, Salı 17:59:40 Lisanslıların büyük çoğunluğu işe alınırken diğerleri neden alınmıyormuş ki? İşe alınan ile alınmayan arasında hiçbir fark yok mu yani? Okuyan ile okumayan bir olur mu? 0
  • Misafir 03 Ağustos 2010, Salı 17:59:31 bir daha dönmem... 0
  • Misafir 03 Ağustos 2010, Salı 17:56:18 Ohhh bee.. artık tamamen işssizim... 50.000 euro borcum var ve elektronik mühendisliği diplomam 880 toeic score um ile işsizler diyarındayım.. lisansımı alalı 14 ay oldu ama halen arayan bir şirket yok.. tam 20 firmaya iş başvurusunda bulundum ve benim gibi 6 arkadaşım daha var.. (bunlar benim tanıdığım) 2 si de type eğitimini de aldığı halde işssiz.. sorun nerede biliyormusunuz.. Türk vatandaşı olmamız... saygılar... yazık bu ülkeye...yazık bu adalete...!!!! 0
  • Misafir 03 Ağustos 2010, Salı 17:53:22 Konuları biliyorsunuz. Vatan için yerli pilot yeter. iş arayan, kıt kanaat senetle, bin türlü çileyle eğitimi tamamladık. İşsiz pilotlarız. Biz yeteriz. Herkesi alsınlar. İçerde eğitiliriz. istekliyiz. Hükümet, SHGM çare ol. Yerlilere yardım edin, yabancıları devlet havayolunda çalıştırmayın. Allah yardı metsinmücadelemize. 0
  • Misafir 03 Ağustos 2010, Salı 17:52:43 gecen bitanesiyle uctum ona ucak degil araba bile vermem thy yanlıs yapar. 0
  • Misafir 03 Ağustos 2010, Salı 17:44:01 Memlekette hic atil ve yetenkli insan gucu yokmus gibi kapitulasyon yada entel deyimi ile GLOBALLESME yolunda onemli bir adim. Bence THY aldigi her 10 yeni ucak icin bir pilotaj okulu acmalidir yonunde bir karar memleketin hayrina olur. 0
  • Misafir 03 Ağustos 2010, Salı 17:37:09 Lisansli bir cok Turk Pilot is bulamazken yabancilarin oranini arttirmaya gidilmesi hic adil olmayacaktir. Zaten THY harici sirketler bu oranlara uymadan cok daha fazla sayida yabanci pilot calistirmaktadirlar (shgm nin gozu onunde). Kendi vatandasina deger vermeyen yapilanmadan baska ne tur bir karar beklenebilirki.. 0
  • Misafir 03 Ağustos 2010, Salı 17:29:37 Memleketi her yonden yabanciya acmanin yeni bir asamasi devreye girmis anlasilan. Ieterseniz buna entel adiyla GLOBALLESME yada dedelerimizin deyimiyle KAPUTILASYON diyelim. Anlayan anlar. Ucucu olmayan personel ile ucuculari birbiri icin kriter yapmak sadece bizde olsa gerek. Memleket elden gidiyor ama caresine kim bakacak...Ucak siparis ederken havacilik altyapisina yatirim yapmak cok mu zor. Memleketteki atil ve yetenekli insan gucunu kullanmak yerine isin kolayina kacilmistir. 0
  • Misafir 03 Ağustos 2010, Salı 17:28:28 Bilgi ve beceri olarak yeterli seviyede olan Türk pilotun iş bulamayacağını düşünmüyorum. Eğer iş ilanına başvuran kişi işe kabul edilmiyorsa kesin onda bir eksiklik vardır. Bu sadece havacılık sektöründe değil her sektör için geçerli. Canımızı kapasitesi olmayan insanlara teslim edemeyiz. 0
  • Misafir 03 Ağustos 2010, Salı 17:26:53 Bu düzenleme bir anlamda güzel oldu. Bizim Türk pilotlarının biraz burnu sürtünür.Lisan öğrenirler ve gereksiz havalara girerek ona buna ahkam kesmezler. Yabancılar hem ucuz hemde iş disiplini açısından bizimkilre on basar. 0
  • Misafir 03 Ağustos 2010, Salı 17:18:53 Haber yazarken yorumları lütfen kendinize bırakın. Yasaklarla, engellerle hiçbir amaca ulaşılamaz. Hangi yüzyılda yaşıyoruz? Eski kafalılığı bırakın artık. 0
  • Misafir 03 Ağustos 2010, Salı 17:16:32 Başlığım düşüncemi anlatıyordur. 0