THY'NİN TÜRK KAPTANLARI YABANCILARDAN ŞİKÂYETÇİ

    Çok beğenilenler

  • Caner 20 Nisan 2015, Pazartesi 09:51:11 "Almanya’da pilot sertifikası almak çok kolay. Otomobil ehliyeti gibi bir kursa giriyorsun. İki ay sonra ‘pilot’ diploması veriyorlar. Üstelik tek pervaneli uçakta eğitim alıyorlar. " Bunu okuduktan sonra yazının devamını okumadım. 1
    • . 20 Nisan 2015, Pazartesi 11:07:36 kardeş almanyada neresi burası.2 ayda belge veren yer? hazır kız arkadaşımda yok! 0
    • !! 20 Nisan 2015, Pazartesi 17:05:53 sözde gazeteci arkadaş iş olsun diye yazmış işte. gidip bir gezse görse orada ki tesisleri, bir kaç eğitim uçuşuna katılsa. sonra kaleme alsa da biz de güzelce okuyup, emek var güzel yazı olmuş desek. 0
  • iPhone Uygulaması 20 Nisan 2015, Pazartesi 09:25:41 Sacma bir yazi resmen propaganda.THY artik dünya markasi almanda olur japonda pilot olur. Birde germanwings olayi pilotaj degil airbus A320 teknik sorunlar vardi. 2014 aralikda lufthansa bu olayi yasadi ucus bilbao- münih. 14
    • kara propaganda 20 Nisan 2015, Pazartesi 09:48:38 kara propagandadan başka bir sey değil bazilari da bu portal gibi alet oluyor, eger ruh durumunu göze alacak olursak ruh durumu en bozuk pilotlar calisma sartlarindan oturu Pegasusta ki cok yakin geçmişte Pegasus pilotlari ile ilgili bu portalde bir dolu haber yayinlandi 4
    • uzman 20 Nisan 2015, Pazartesi 13:50:54 Ucakta teknik oldugu konusunda cok kesin konusmussunuz.Bunu belirtecek ispatlayacak bilgiye nerden ulastiniz ? Kanitiniz var mi ? Camur atmak cok kolay bu memlekette. 2
  • Tüm yorumlar

  • Tecrübeli FO 07 Şubat 2016, Pazar 19:33:33 Selamlar. Öncelikle herkese iyi Akşamlar dilerim. İlk defa böyle bir yazıya katılma şansını buluyorum. Umarım yayınlanır. Başlangıç olarak söylemek istediğim, Amerika ve Avrupa'daki firmalarda bulunan ve sonradan Türkiye ye çalışmaya gelen biri olarak, maalesef ki Türkiye'de ki (sanıyorum askeri zihniyetten kaynaklaniyor) bir çok kaptanın bana yani ikinci pilota, ve de kokpit ekiplerine karşı yaptığı tutarsızca hareketler. Kokpit disiplini adına kendi ego ve tatmini için yaptıkları hareketler ve denge unsuru bulunmayan akla hayale gelmeyecek şeyleri barındırmasi. İngiliz Romen amerikan fransız Hindistan'li kaptanlar la çok uçtum ve hepside gerçekten mükemmel insanlardı. Aralarında bazen sorunlu tipler çıkıyordu ama tek tük tu. O yüzden burada yazılan baştaki yazıya katılmıyorum. Maalesef kaptanlarımiz ingilizce konusunda çok Pasifler. Bazen benim İngilizcemi eleştirecek haddi kendilerinde bulabiliyorlar. Yanlış anlaşılmak istemem ama ana dilim ingilizce. öyleyse bu ego niye ? 0
  • .. 21 Nisan 2015, Salı 07:22:35 Bırakın su yabancı hayranlığını İcin de Turk olana allerjim var desenize siz ? Ama kaşınmaya devam edeceksiniz ..Turk pilotlara güveniyoruz ..onlar kendilerine güveniyorlar , kendini ezik ve yetersiz hissedenler e yapacak BİRSEY yok .. 1
  • iPhone Uygulaması 21 Nisan 2015, Salı 00:41:13 Kaç yıllık havacılık tarihinde böyle bir olay oldu şimdi bütün pilotlar ayar olmuş arkadaş bu işe çözüm yolu şart artık kabinde 3 kişimi 5 kişimi nasıl olucak merak konusu 0
  • Irkcilik 20 Nisan 2015, Pazartesi 23:09:16 Biz turkler hic bir seyde mukemmel degiliz. Hatta sonlarda izliyoruz en siradan gelismeleri. Tek pilotluk konusunda cag atladik. Tabi asker pilotlar haric. Saf turk pilotlari THY neden ise aliyor anlayabilmek imkansiz. Yazik oluyor o kadar da para harcadilar. Hemen ker sektorde yiginla issiz var. Ama saf turk pilotlari asla issiz kalmamali. Elin yabancisini ise al turku alma bu ne ya. THY pilotlarinin hepsinin saf turklerden olustugunu gormek kismet olur insallah! 4
  • Cptn 20 Nisan 2015, Pazartesi 22:58:53 Hi all, very happy for 20 percent good luck 1
    • heyallaam 21 Nisan 2015, Salı 11:51:06 Tr. okuyup İng. yorum yazan pilot is detected. 1
  • iPhone Uygulaması 20 Nisan 2015, Pazartesi 21:44:40 Al iste bi yasli daha cikmis ordan diyo ki 25 yildir tk dahim yabancilar buyuk problem. Ne si buyuk problem mesela? Nesini gordun? Gorememissindir ki gorsen de anlamamissindir. Geri kafalinin tekisin. Iki tane ingilizce cumleyi bir araya getirip kuramadan avrupalara uctun bugune kadar. Ve hep sunu yaptin avrup ucuslarinda, yandakini pm yaptin kendin uctun ki telsiz isini o halletsin. Buraya kadarmis diyemiyorum malesef hala haksiz yere tonla para almaya devam ediyorsunuz sirketten. Bi defolun gidin artik surdan ve sirket ileri gitsin. Yabancilar bu sirkete crm i getirdiler. Neden fo lar yabancilarla ucmaktan zevk aliyor sizce? Batirdiniz be sirketi. 3
  • iPhone Uygulaması 20 Nisan 2015, Pazartesi 20:43:02 Adam kafa bulmuş magazinci değilmi 0
  • iPhone Uygulaması 20 Nisan 2015, Pazartesi 20:14:03 Türk pilotlar ingilizceyi mükemmel öğrensinler. Abartmıyorum zürichde kalkıştan önce kule kokpit konuşmalarını dinledim. İnanın kule birkaç sefer aynı şeyi tekrarlamak zorunda kaldı. Pilotun anlamadığını anladığı için. Maalesef Üzücü ama gerçek 0
  • türkisch 2 20 Nisan 2015, Pazartesi 19:55:34 mesele yabancı pilot falan değil kardeşim. mesele bu küstahlık. mesele bu zihniyet. türk pilotlar haklı oldukları yabancı pilot meselesinde öyle argümanlarla geliyorlar, bu site de o argümanlı öyle şişiriyor ki tıklanma almak için... haklı olduğunuz yerde haksız duruma düşüyorsununuz. sadece pilotlar mı öyle? hayır. bu ülkede artık herkes yanındakine tepeden bakıyor. herkes ne olacağım değil ne oldum diyor. çıkmış uyuyamıyorum diyor. akıl alacak gibi değil. ben doğma büyüme türkiyeliyim ve türküm ama bunca yıl bu insanların arasında nasıl yaşadım nasıl büyüdüm anlamıyorum artık. kendimizie gelmemiz lazım. bu kafayla ne thy kalır ne istanbul kalır elimizde. her şeyi berbat ediyoruz, kinimizde nefretimizde boğulacağız. kendinize gelin artık. 0
  • türkisch 20 Nisan 2015, Pazartesi 19:50:02 ha yani türk kaptanların hepsi son derece normal psikolojik durumda, sıfır ego, tatlı tatlı uçuyorlar. 0
  • pilot 20 Nisan 2015, Pazartesi 19:36:45 ister ingilizce öğrende konuş. senin gibi ingilizcebilmeyen kaptanı çöpe atmak lazım. konuşamıyorsun da bizler ne yapalım ? nasıl pilot oldun ? türkçe soru ezberleyerek mi ? yabancı pilotlar TK yı dünya brandi yaptılar. yabancılar olmasayı şuan B777 ve A340 ları kim öğretirdi size ? son 330 kazasını unuttunuz mu ? iki türk kaptanın yaptığı kaza yetmez mi ? 1
  • kutay 20 Nisan 2015, Pazartesi 19:29:36 yabancı pilotlara Thy size çaktırmadan 3000-5000 tl arası zam yapmış haberiniz olsun.siz birbirinizi yemeye devam edin agalar.yeni haber. 0
  • iPhone Uygulaması 20 Nisan 2015, Pazartesi 19:16:42 Türk pilotlar önce İngilizce öğrensin daha sonra pilotların isimlerini öğrenirler.... 4
    • pilot 20 Nisan 2015, Pazartesi 19:39:10 en doğru cevap budur. 3
  • iPhone Uygulaması 20 Nisan 2015, Pazartesi 18:56:58 THY deki bütün kaptanlar emekli edilmeli ve yerlerine 200 saatlik çok iyi englishche bilen FO lar derhal kaptan yapılmalı.Ve sevgili halkımız kaptan görmeli..bilgi onlarda,englishche onlarda,karakter onlarda,din onlarda,iman onlarda,torpil onlarda,herşey onlarda..amerikada kurs görmüşler,herşeyi biliyorlar...toplam uçuşları 200 saatle airline pilotu olmuşlar,boru mu bu? Hemen kaptan yapın bu aslan parçalarını..Hamdi de yok ya,yapacak biri gider biri gelir..En büyük pilot FO pilot.. 2
    • 200 saatlik 20 Nisan 2015, Pazartesi 19:34:22 adam olana 200 at fazla bile 5000 saatlik jötçü abilerimizi daha unutmadık biz hepsi dagdan taştan alacaklı cıktı neymişş demeki bu işler saatle olmuyormus ısparta amsterdam diyarnakır adana van ve daha niceleri hepsi CFIT anladın sen onu ........ 0
  • iPhone Uygulaması 20 Nisan 2015, Pazartesi 18:44:39 Burda şunu belirtmek isterimki yabancı pilotların %80i herhangi bir doğru dürüst şirkete girememiş veya olimpic gibi batan şirketlerden gelen tipler son 3 yılda yaşanan 3-4 ciddi olayda hep yabancı kaptanlar vardı yanliş piste inen ,200 feetten F/O ların kumanda alıp pas geçerek kurtardığı farklı iki olay gibi Bizde dışardan gelen kaptanların bilgisiz F/O lara ses çıkarmamalarının sebebi ise CRM leri değil burda göçmen olmaları bakın öğretmen olan yabancılara en çok fail edenler onlar.birde anlamadığım bu yabancılar geldiği sürece sen kaptan olamayacaksın veya geç olacaksın neden bunları düşünmez bu arkadaşlar anlamıyorum stokholm sendromunun benzeri bir durum galiba Gerek sim de gerekse yol kontrollerinde uçtuğum yabancılar arasında ancak bir elin parmağı kadarı gerçekten iyiydi ve zaten buda geldikleri yerlerden belliydi Ego konusuna gelince bugün sağ sandalyede uçup bunu konu edenler sola geçince birden aynı şikayet ettikleri kaptanlara dönüşüyorlar Sonuç olarak yabancı dili konu ederek bazı eksiklikler belirtilebilir ama bu kokpit içinde birbirinden dil, kültür ve mantelite olarak farklı düşünen ve yaşayan iki insanın bir acil durumda karşılacakları eksikliklerle mukayese dahi edilemez diye düşünüyorum 0
  • ... 20 Nisan 2015, Pazartesi 18:43:43 5 ile 6 sene evveline kadar bu sütunlarda hep kendimce yanlış gördüğüm tespitleri çok yazdım.Artık sadece THY değil,ülke PULL UP,PULL UP,TERRAIN diye bağırıyor.Umarsızım, seyrediyorum elimde mısır patlağı ile olup biteni;bir film edası ile... 0
  • iPhone Uygulaması 20 Nisan 2015, Pazartesi 18:39:35 Çuvalla para verdiğimiz adamların çoğu, kalkış ve inişte 5 kelimelik Türkçe Anonsu yapmayı kendine Zul sayıyor. Sordum 2 yıldır Türkiye'de Öğrenememiş!!!! Uçuş sonu öğrendi ama. 0
  • iPhone Uygulaması 20 Nisan 2015, Pazartesi 17:32:49 Türk kaptanların %80 i yeterli ingilizceye sahip değil ama bu kesim nasıl oluyorsa level 6:)? geri kalan %20 gayet iyi derecede konuşuyor ama onlarda level 6:))türk kaptanlar egodan ve yanındaki f/o u ezecek diye ölürken, yabancı nasıl anlaşırız derdinde.Türk kaptanlar uçuşa tatile gelir gibi geliyor kendisinin yetersiz olduğunu bilerek,ama yiğitliğe bok sürdürmeden ben gayet iyiyim, mükemmelim edasıyla tavırlar sergiliyor hatta yanındaki F/o yu dinlemiyor bile..dışarıda bir sürü işsiz türk kaptan varmış. Madem bu kadar dürüst işini benimseyem,güvenliğe önem veren en önemlisi bu kadar doğrucusunuz ya önce kendi şirketlerinizde hata yapan,uçuşlarında iyi olmadığını düşündüklerinizi yiyorsa kendi yönetiminize bildirin sonra çok düşündüğünüz kendi vatandaşımıza yani dışardakilere yol açılsın.. Ama yokkk yoksa şikayet edemedikleriniz sizin çıkarlarınız doğrultusunda ihbar edemediklerinizmi?? Ayrıca bizim çoğu türk vatandaşımızda yurtdışında çalışıyor çok iyi mevkilerde olanlar var,çoğu türk vatandaşının çocuğu yurt dışında eğitim görüyor burada boş boş yazanlar bunlara neden ses çıkarmıyor? Yabancılar türkiyede çalışamaz,yaşayamaz ama biz heryerde istediğimizi yaparız vayy be ne mantıklı..özgüvenden ve egodan öleceksiniz gerçekten 2
  • paralel fitneciler 20 Nisan 2015, Pazartesi 17:02:44 Bugün gazetesinden farklı bir şey beklemem zaten. Habere bak hizaya gel! "Kimin ne olduğunu bilmesine imkan yok. THY şu sıralar yabancı pilotlara en iyi para veren işyeri durumunda. Bu yüzden, delisi akıllısı THY’ye koşarak geliyor. Allah bu pilotların kullandığı uçaklarda seyahat eden masum insanlara acısın.” Sözcü gazetesi bile böyle saçma uydurma bir haber yapamazdı. 1
  • lgb 20 Nisan 2015, Pazartesi 16:55:28 türk pilotlardan daha fazla maaş alıyorlar. sendika ne iş yaparsın? 0
  • iPhone Uygulaması 20 Nisan 2015, Pazartesi 16:53:17 Pardon bu yabanci pilotlar ucusta turkce anos yapiyorlarmi ben hic denk geledim Mesala suradayiz su irtifada ucuyoruz gibilerinden 0
    • ... 20 Nisan 2015, Pazartesi 17:02:09 yardımcıya yaptırıyor bir defa denk gelmiştim 0
    • ... 20 Nisan 2015, Pazartesi 18:54:07 Ne yapacaksın Türkce anonsu; bize Osmanlıca bilen kaptan lazım.(!) 0
  • Uçuş İşletme 20 Nisan 2015, Pazartesi 16:31:31 Haber kasıtlı olarak ve havacılıktan zerre anlamayan magazinci biri tarafından yapılmış. Sanki THY her başvuran yabancı pilotu üstelik hiçbir testten ve sınavdan geçirmeden işe alıyormuş gibi bir hava estirmeye çalışmışlar. Ayrıca bu sınavlardan geçse de tip eğitimi, yer eğitimleri ve simülatörden geçmeden yine kokpite oturamaz. Yani yurtdışında nereden alırsa alsın pilot lisansını THY kriterlerinde değilse yine pilotluk yapamaz. Çok ciddiye alınmaması gereken bir habermiş. Airporthaber'in havacılık kültüründen geçirmeden böylesi mantık dışı ve magazin kokkan bir haberi yayınlamasına da şaşırdım. 0
  • iPhone Uygulaması 20 Nisan 2015, Pazartesi 16:30:07 Niye insanları velveleye veriyorsunuz ya?! Yok öyle birşey! Hayret birşey ya! Bir alman deli diye tüm almanlar mı deli oldu? Yanlış bir haber bu. Ortalığı karıştırır insanların güvenini sarsar. Yeniden gözden geçirilmeli. 0
    • bosch 20 Nisan 2015, Pazartesi 19:58:00 boşuna uğraşma güzel kardeşim anlamıyorlar. 0
  • apple store 20 Nisan 2015, Pazartesi 16:18:04 yabancilar yer personeline, teknige hatta f/o ya esas durus cektirmedigi icin mi kotu ? yoksa kuleyle konustugunda ne dedi ne dedi demedigi icin mi ? Gerci Temel bey aciklamasinda sonra bir pilotun da bunlari soylemesi normal... 1
  • 517 Pervane 20 Nisan 2015, Pazartesi 16:04:38 Tek pervaneli uçakla eğitim veryorlarmış.Bak sen şu yaramazlara !! Neden 517 pervane kullanmıyorlar ki Almanlar'lar... 1
  • ziya kaptan 20 Nisan 2015, Pazartesi 16:02:01 yanima bi yabanci pilot oturdu, Allah Allah, boyu 10 metre :) 2
  • kaptanmis 20 Nisan 2015, Pazartesi 15:54:25 bu yazidaki kisinin pilot olmadigini anladik tamam da bari sallarken bi pilota danissaydiniz. okuyan da pilot ppl alip hemen a320ye oturtuyorlar sanacak. 0
  • Bmx 20 Nisan 2015, Pazartesi 15:41:22 Gazeteye bakın gerisini konuşmaya gerek yok bile 5 sene önce öve öve bitiremiyorlardı 0
  • paralel yayin 20 Nisan 2015, Pazartesi 15:19:16 Öncelikle bu haber tamamen kurmaca. Zaten kaynaga bakildiginda paralel yapinin yayin organi tarafindan turetildigi görülüyor. Peki neden simdi saldiriyorlar. Çünkü en büyük koruyuculari hamdi topcunun gorevden ayrilmasi ile kripto paralelciler icin yolun sonu geldi. Yakinda cok buyuk temizlik basliyor. Paralel ile en ufak bagi olanlarin tk ile iliskisi kesilecek. Ilker bey kendine verilen gorevi layiki ile yerine getirecegine inaniyoruz. 0
  • Keşke hemen gitsen 20 Nisan 2015, Pazartesi 15:07:26 Emekliliğine 2 yıl kalmış ama anlaşılan pilotluk ve havacılık hakkında pek bir şey bilmiyor. 1- Pilotluk eğitimini dünya'da en iyi veren yerlerden biri Almanya'dır. 2- Yabancı pilotların tamamı sadece işine bakar dedikodu yapmaz adam gibi adamdırlar 3- Anlaşılan bu kaptanda ingilizce yok ki saatlerce konuşmadan gidiyor 4- Yabancı pilot istemez ama gidip Yunanistan'da, yabancı yerde ev almayı bilir 5- THY'nin bugune kadar ki bütün kazaları Türk pilotlar kokpitteyken olmuştur 6- Kesinlikle bu kaptan asker kökenlidir ve borusunu öttüremediğinden yabancıyı hazmedemiyor. Biraz saygı ve biraz mantık gerek. 2
  • Yolcu 20 Nisan 2015, Pazartesi 14:25:13 Olarak tercihimi Turk pilotlardan yana kullanıyorum .Yabancı pilot a birçok kereler denk geldim ve hiç memnun kalmadım .. 2
  • iPhone Uygulaması 20 Nisan 2015, Pazartesi 13:44:14 Burada yorum yapan ve " bu camiada herkesin tahtası eksik diyen" yarım akıllı arkadaşlar. Bırakın bu camiayı, memlekette akıllı adam mı kaldı? Sorarım, Değil akıllı, kültürlü, eğitimli, saygılı dürüst ne kadar insan kaldı? Burada yapılan seviyesiz, cahil yorumlardan, sokakta, trafikde karlılaşılan magandalardan, hırsızlıklardan, adam kayırmacılıkdan, herşeyi dine imana bağlamakdan, akıldan, bilimden ve en önemlisi insanlıkdan uzaklaşmış olmakdan dolayı bu ülkede yaşanmaz olmuş artık. 1
  • Fo 20 Nisan 2015, Pazartesi 13:38:08 Yabanci kaptan gelince ben seviniyorum. Ucusta o siskin egoyla bana eziyet etmeyecegini bildigim icin, keyifli keyifli ucacagimiz icin. Cogu Turk kaptan da cok iyi, haksizlik yapmayayim ama ben su ana kadar hicbir yabanci kaptan icin "ya su ucus bitse de su adamin kaprisinden kurtulsam" dedigimi hatirlamiyorum. Turk kaptanlar ne kadar yabanciyi sevmiyorsa da turk fo'lar yabanci kaptanlari cok seviyor. Bilginize. 0
  • iPhone Uygulaması 20 Nisan 2015, Pazartesi 13:38:07 Amerika ucuslarinda uyumaya gidemiyorum diyosa ya 330 ya 777 ucuyor . E thy yonetimi su yabancilari bari longhoul ucuslarina vermeyin. Widebody tipi verip odullendiriyosunuz. Yapmayin bakin bu ulkenin cocuklarina birakin bu isi. 0
  • Tecrube 20 Nisan 2015, Pazartesi 13:36:09 tecrubeyı yarıya indirin ve hatta baska duzenlemeler getirin. Bu gibi 1000 saatin altındaki pilotlara daha az maaş verin kıdemd göre hocalarla uçsun. En azından bu gibi ölümcül sonuçlar ile karşılaşılma ihtimali azalır. 1000 saatin altında 1000 tl alan bir sürü 320 pilotu var 0
  • iPhone Uygulaması 20 Nisan 2015, Pazartesi 13:34:06 Diyelim ki bu profil gercek bir kisi. Oyleyse bu kisiden THY de cok var. Sorun olan kisiler bunlar asil, yabancilar degil. Adini soyadini bile ingilizce soyleyemeyen bu Icao dan 2 alan zat larin artik tarihe karisma vakti geldi. Bi 5-6 yil sonra bu cigeri eskimis adamlar artik aramizda olmayacak. Zaten sivil kokenli iyi ingilizceli ve durusuyla bu eski kafali para yiyici asker kokenli kaptanlarda bin kat ondeyiz. Yakinda hersey cok daha iyi olacak, herkes rahat olsun. Bu adamlar tarih olacaklar biz de ani olarak anlaticaz yeni gelenlere. Ne ingilizce var, ne crm duzgun, ne isini sop ye uygun yapar ne pilotluk meslegini uzerinde tasir. Kamyon soforunden farksizdir ama dunyanin parasini kazanir haksiz yere. Az kaldi bitip yok olacaksiniz. Sayenizde ne ucus emniyetli ne de ucuslarin bir tadi var, bitip gidin de herkes isine gucune baksin. Biktik sizleri gormekten aramizda artik. 0
  • Hadi oradan 20 Nisan 2015, Pazartesi 13:20:55 Bence yabancı kaptanların bu düzmece ve kurgu yorumları yapan İngilizcesi ve insan ilişkileri zayıf bazı kişileri dava etmesi gerekir. Şirkette eski tas eski hamam kara düzeni devam ettirmeye çalışan bu elemanlar TK'daki ahbap çavuş düzenini devam ettirmek isteyenler olup kimse onlara itimat etmemektedir.Uçağı yabancı çakacak diye uyumaya gitmiyormuş yesinler. Kokpittesinde ne oluyor? Katmandu'da ne olduğunu açıklayıver de neyi ne kadar biliyorsunuz görelim bilgilenelim.. Ayrıca önceki sene Ataköy'de emlakçıyı rehin alan arkadaşı da hatırlatmak isterim;psikolojik sorun arayanlara duyurulur.. 0
  • LH 20 Nisan 2015, Pazartesi 13:18:12 TK nin sonu yaklasiyor malesef 6
  • cpt.m.s 20 Nisan 2015, Pazartesi 13:10:06 normaldir.bizim şirketler yabancı olsun.çamurdan olsun der.alırlar kendi pilotlarına olmadık engel mazeretle işe almazlar.alttan gelen de sınırlı olduğu ıçınde daima kaptan açığı olacaktır.yabancıların çoğunluğu alkol müptelası ama onların ayrıcalığı var .fransızın ıtalyanın almanın ingilizcesı ispanyolun hakgetıre telaffuzu bir ayrı sorun.bu yabancı hayranlığı nedir vazgeçemedik.tarıhten bu yana yabancılar hep sırtımızdan geçinmiştir.biz kendı insanımıza her türlü zorluğu engeli koyarız kuyu kazarız.onların bıze hayran olması ıçın kendımızı geliştirip yüceltmek diye bir anlayış yok.ayrımcılık hat safhada.onca uçuş okulları açılıyor shgm belgeliyor.fakat şirketler alım aşamasında bunu hıçe sayıyor.yabancı gelir hırsızmı sapıkmı ajanmı sorunlumu araştırmazlar .onlarda belli uçuş saatı yapar giderler.artık.kendınıze dönun kanından olsun çamurdan olsun lütfen şirket yönetiicileri ve shgm .bu uygulamalara son verın.yabanecının faydası yok zararı var.bızım çok kaybımız var.lütfennnn.uyanın 1
  • Cok doğru 20 Nisan 2015, Pazartesi 13:08:59 25 YILDIR TK DAYIM.YAZILANLAR DOGRU AYNEN KATILIYORUM. YABANCILAR BUYUK PROBLEM. 5
  • iPhone Uygulaması 20 Nisan 2015, Pazartesi 12:50:02 Yanyana oturdugun adamla hic konusmadan oturmak senin elinde olan birsey. Cogunuzun ingilizcesi berbat o yuzden de ucus disinda bir konusma yapamiyorsunuz. Sosyal konulari konusamiyorsunuz. Ben kendi acimdan yabanci pilot gelse de konussak etsek pratik yapsak derim siz onlarla ucmaya korkuyorsunuz cunku isin ucunda ingilizce konusma zorunlulugu var. O adam da senle konusmak istemez tabi cunku senin notunu daha briefing de vermistir, iki uc sey soylemistir sen anlamamissindir o saatten sonra sana bu isten once ne yapiyordun falan gibi sorular sorunca anlamayacagini dusundugu icin sormayacaktir bile. 0
  • asiçocuk 20 Nisan 2015, Pazartesi 12:43:22 hahahaha resmen kurmaca bu haber değil neymiş de pilotla karşılaşmış da adam isyan etmiş de oldu canım oldu kendine iyi bak :D 1
  • Yakkkooooop cum 20 Nisan 2015, Pazartesi 12:40:41 Sadece bir lisans veriyorlar oda pilot lisansi , bunu bilmek yeterli puhahaha , 20 nisan da yazan arkadasin da cani kanyak istediyse gidip marketlerden baksin bir zahmet , alman ikinci pilotlar yerine Turk ikinci pilotlarla ucmayi tercih ederim ,Turk kardeslerimin disiplini hepsinden iyi. 1
  • xl 20 Nisan 2015, Pazartesi 12:34:38 Yorum yazmayın böyle uyduruk haberlere. Rayting aldımı bak önümüzdeki hafta en az üç dört benzer yapma haber daha yayınlanır. 1
  • iPhone Uygulaması 20 Nisan 2015, Pazartesi 12:27:14 Bu nasıl bir yazı .. Resmen bir gün sizde ölebilirsiniz demeye getirmiş 2
  • iPhone Uygulaması 20 Nisan 2015, Pazartesi 12:24:12 Bu Turk kaptan'in ingilizce bilmedigi cok acik! Tek kelime edemiyormus hasmetli astronot. Ben ucuslarimda yabanci kaptanlarla her konuyu konusabiliyorum ayrica iyi ingilizceye sahip Turk kaptanlar da var. Bu kaptan ingilizce kursuna yazilmali bence. 1
  • Yabancı Dil 20 Nisan 2015, Pazartesi 12:21:45 "Uçuşlarda yardımcı pilotumun adını bile bilmiyorum. Tek kelime etmeden saatlerce yan yana oturuyoruz. Bu iğrenç olaydan sonra Amerika uçuşlarında uyumaya gidemiyorum. Herhangi bir tehlike anında nasıl ortak karar alacağız belli değil" ben bu yazıdan pilotun asosyal ve dil bilmedigini anlarım. ama maksat camur atmaksa guzel haber olmus. 1
  • iPhone Uygulaması 20 Nisan 2015, Pazartesi 12:21:08 1- Kendini ilk defa girdiği bir ortama ben şu firmanın kaptanıyım diye kişi sahte bir kaptandır. Gerçekte kaptanlık statülüsüne giren kişi kendini ve meslek arkadaşlarını küçük düşüremez. Bu kişiler kaptan ve pilot sahte kimliklerini kullanarak hedef belirledikleri bay ve bayan gruplara yaklaşarak tasarladıkları işleri yaparlar. 2- Emekliğine 2 yıl kaldığını iddia edilen kişi 61 yaşındadır. Yani 61 yaşına gelmiş hala gazinoları mesken eden kişi normal olamaz hem de kaptan pilot hiç olamaz. 3- İlk sivil pilot olanların geldikleri yaşlar dikkate alındığında 61 yaşındaki kişinin asker kökenli olması gerekir. Yıllarca vatan ve milletine hizmet etmiş hele de ekmeğimi yemiş kişinin en son ev alacağı yer Yunan adasıdır. 4- Kaptan olan bir insanın 2 aylık eğitimle pilot lisansı Afrika'daki en ilkel kabilede bile verilmediğini bilir. Haber tamamen belirtilen zat tarafından hayali olarak üretilmiş ve haber olsun diye konulmuş inancındayım. Gerçekten böyle bir kaptan varsa ona değil uçak, bisiklet bile teslim edilmez. 1
    • şaşırdım 20 Nisan 2015, Pazartesi 15:19:46 ilginçtir sizin yorumunuzu hiç görmeden neredeyse birebir aynı yorumu yazmışm, aklın yolu bir := 0
  • yazıklar olsun 20 Nisan 2015, Pazartesi 12:15:01 yahu bu nasıl habercilik. resmen iftira. resmen kurmaca br yalan. ayıp ayıp. hayır bir de çamur attığınız marka milli markamız. yazıklar olsun sizin gibi vatandaşa, sizin gbii habercilere! 2
  • Demircan Veli 20 Nisan 2015, Pazartesi 12:12:52 bir pilotun isyanından (beyan bile değil) yola çıkarak genelleme yapıyorsunuz yüzlerce pilotun, emekçinin ekmeğiyle oynuyorsunuz onları zan altında bırakıyorsunuz toplumu yanlış yönlendiriyorsunuz, aslı astarı olmayan bir konuşma üzerinden korku salıyorsunuz insanlara bu yanlış. Thy pilotlar konusunda ince eleyip sık dokuyor. 1
  • ahahah 20 Nisan 2015, Pazartesi 12:09:58 Keyifle okudum 1
    • ahahah 20 Nisan 2015, Pazartesi 12:19:29 keyifle değil, büyük tedirginlik duyarak okudum. Allah korusun. 1
  • cpt. 20 Nisan 2015, Pazartesi 12:07:18 Arkadaşlar .yabancı pilotların ülkelerinde özellikle sağlık muayenesi ve sınavlar o kadar töleranslıki.burda sağlık açısından sıkıntısı olan gıdıp ülkesinden sağlam raporu alıp geliyor.fransa ıtalya almanya ve birçok Avrupa ülkesi tüm pilotlarına İngilizceden level-6 notunu verıyor.200 avroya maloluyor.bu ülkeler öncelik kendi dillerini kabul ediyor .o sebeble pilotlar çalışsın dıyede herkes bu notu alıyor.sonuçta emercensı durumlarda kendı lisanıyle çözme durumundalara.yanlış anaşılmaya sebeb olmamak ıçın.yabancılar ülkemizde vergi vermezler.onca arkadaşımız kendı ülkemizde işsiz.çoğu burada uçuş saati doldurma peşinde.kendi ulkelerınde sıradan vatandaşlar ama ülkemizde el üstünde tutuluyor.yabancı hayranlığı yapacağımıza yabancıların bizlere hayran olmalarını neden sağlamıyoruz.bizler anca birbirimizin ayağını kaydıralım yalan dolanlarla karalayalım,çamur atalım devamlı hata arayalım.tarıhe bır bakarsanız yabancılar her zaman bizleri karıştırmış ve kullanmıştır.yeter artık dur deyın. 1
  • Leveloff 20 Nisan 2015, Pazartesi 12:05:09 Aykut ışıklar alkolün etkisiyle uçuşa geçmiş kendini biranda kokpitte kaptanın yanında ropörtajda zannetmiş. 2
  • iPhone Uygulaması 20 Nisan 2015, Pazartesi 12:03:34 Tabi tabi ne güzel tabi oldu canım inandık şimdi bizim pilot adayları almanyaya gider :) ırkçılığın her türlüsüne karşıyım bu haberde de yabancı düşmanlığı yapılmış.Sen Thy kaptanı her fırsatta globally yours dıyosun yanındakı yabancıyı istemiyosun beter olun.pegasus f/o 0
  • iPhone Uygulaması 20 Nisan 2015, Pazartesi 11:58:14 Ohaa..insan atar ama,biraz ölçülü olur.. 1
  • Deniz AYDIN 20 Nisan 2015, Pazartesi 11:57:49 Bu bir ropörtaj değil, pilotun ismi yok, kayıtlı veri geçerli bilgi yok, bir sohbet ortamında konuşulmuş şeylerden haber yapılamaz. Etik değil. 1
  • -_- 20 Nisan 2015, Pazartesi 11:49:28 Adam yanindakinin ismini bilmiyorsa zahmet edip Ingilizce ögrenip konusmaya calissin? Türk pilotlarda kendini öldürme riski yok yani? 1
  • flyer 20 Nisan 2015, Pazartesi 11:43:15 olan yolcu güvenliğine ve bizim gibi f/o adaylarına oluyor. Bizde süreçte kan alan thy yabancı pilotlarla kolayca kapı açıyor. Hemde yüksek rakamlarla. 2
  • iPhone Uygulaması 20 Nisan 2015, Pazartesi 11:37:42 Bırakın allah aşkına,yabancısıyla ne alakası var olayın.almanya uçağındaki F/O alman değilde hintli ya da iranlı mıydı? Milliyetçiliğin dibine vurmakta üzerimize yok. 1
  • Deli raporu 20 Nisan 2015, Pazartesi 11:37:18 Disiplinleriyle tanınan Alman yasaları aklını yitirmiş,Şizofren,Bipolar vs.Hastaların mesleğini icra etmesine mani olacak tedbirleri alamıyorsa Alman da şapa oturmuş demektir.Demek oluyor ki Dünyada kusursuz,mükemmel işleyen sistem bulamazsınız. 1
  • pilot 20 Nisan 2015, Pazartesi 11:22:15 Yabanci pilotun adini bile bilmeden ucmasi kendisinin Ingilizceyi konusamamasindan kaynaklanmaktadir. Yoksa degil is ile ilgili anlasmak, sosyal konularda bile gayet guzel sohbet etmek mumkun. Ama kafa hala eski tayyarelerindeki kafa oldugundan, kendilerini bir firt bile gelistirmediklerinden, anlasamamalari gayet normal. Almanya'da iki ayda lisans aliniyormusmus!!! Sanki THY akademi baska bir yere gonderiyor, sanki oradaki kurum JAA/EASA degil! 1
  • yakışır 20 Nisan 2015, Pazartesi 11:18:55 Eyy papa, eyy avrupaaa eyy thy siz napıyorsunuz!!!! 0
  • pilot 20 Nisan 2015, Pazartesi 11:14:59 Arkadaşlar .yabancı pilotların ülkelerinde özellikle sağlık muayenesi ve sınavlar o kadar töleranslıki.burda sağlık açısından sıkıntısı olan gıdıp ülkesinden sağlam raporu alıp geliyor.fransa ıtalya almanya ve birçok Avrupa ülkesi tüm pilotlarına İngilizceden level-6 notunu verıyor.200 avroya maloluyor.bu ülkeler öncelik kendi dillerini kabul ediyor .o sebeble pilotlar çalışsın dıyede herkes bu notu alıyor.sonuçta emercensı durumlarda kendı lisanıyle çözme durumundalara.yanlış anaşılmaya sebeb olmamak ıçın.yabancılar ülkemizde vergi vermezler.onca arkadaşımız kendı ülkemizde işsiz.çoğu burada uçuş saati doldurma peşinde.kendi ulkelerınde sıradan vatandaşlar ama ülkemizde el üstünde tutuluyor.yabancı hayranlığı yapacağımıza yabancıların bizlere hayran olmalarını neden sağlamıyoruz.bizler anca birbirimizin ayağını kaydıralım yalan dolanlarla karalayalım,çamur atalım devamlı hata arayalım.tarıhe bır bakarsanız yabancılar her zaman bizleri karıştırmış ve kullanmıştır.yeter artık dur deyın. 1
  • yakışmadı aphaber 20 Nisan 2015, Pazartesi 11:13:36 yok boyle bir kaptan kulaktan dolma bilgiyle ancak boyle bir hayali kaptan profili olusturursunuz..... 9
  • iPhone Uygulaması 20 Nisan 2015, Pazartesi 11:06:09 Lufthansada en azından uçağa binerken inerken bir yolcu olarak konusuyorum, pilotlar günaydın iyi akşamlar diyorlar. Canını kime emanet ettiğini görebiliyorsun. Genellikle kokpit kapısıds açık oluyor binerken inerken. Germanwings ve lufthansa da böyle 0
  • almanya 20 Nisan 2015, Pazartesi 10:46:23 burada pilot lisansı almak almanya'da pilot lisansı almaktan daha kolay, o kadar söyleyeyim. yabancı kaptanlarla da, türk kaptanlarla da uçmak aynı, hepsi işini doğru yapıyor, uçtuklarım arasında arada bir kalite farkı görmedim. 8
    • kalıte 20 Nisan 2015, Pazartesi 11:11:55 pılotların kalıte farkını gormen ıcın kokpıte gırmen gerek 5
  • korkunç 20 Nisan 2015, Pazartesi 10:37:58 40 yıldır havacılık camiasında çalışıyorum bu işte çalışıpta tahtası eksik olmayan olmayan insan bulamazsınız buna doktorlarda dahil daha dün profösör kendini denize attı 3
    • Dr 20 Nisan 2015, Pazartesi 11:00:40 Kesinlikle size Katılıyorum.Camiaya gireli, tanıyalı henüz 4 yıl kadar oldu ama yüzde 90 da bir yerlerde bir tuaflık var,bir şekilde kendini belli ediyor. 0
    • gerçek 20 Nisan 2015, Pazartesi 14:08:23 uçuş muayenesi yapan hastanelerin psikolog(psikiyatrist)ları de bu kişileri teşhis ediyor fakat özel çıkarlar nedeniyle bunu saklıyorlar. 0
  • Jr. Leo 20 Nisan 2015, Pazartesi 10:33:24 Iki ayda pilot sertifikasimi ? HahahhahahhhhahhHauwbsonslz 5
  • iPhone Uygulaması 20 Nisan 2015, Pazartesi 10:29:12 AirPort haber'in , Aykut ışıklar gibi saçmasapan bir adamın yazısını burada paylaşmasını yakıştıramadım. 6
  • Yolcu 20 Nisan 2015, Pazartesi 10:26:06 Aykut Işıklar mı? Bugün gazetesi mi? Geçin Allahaşkına, geçin.. O gitsin sanatçıların iç çamaşırları ile ilgili haber yapsın.. İnanana şaşarım.. 2
  • iPhone Uygulaması 20 Nisan 2015, Pazartesi 10:25:20 Tüm kaptanlarımız bu konuda dertli. Hiçbiri yabancı pilotla uçmak istemiyor. Hepsi bunu yerinden gitme kaygısı olmadan dile getirse birlik beraberlik içinde, işe yaramasa bile bu bir adım olur 2
  • THY Pilotu 20 Nisan 2015, Pazartesi 10:21:55 Eger bizim aramizdan bi kaptan böyle bir sey ifade ettiyse, kendisine yaziklar olsun diyorum. Yalan dolan ve gercekdisi söylenimler kendisinin piskolojik olarak saglikli olmadigini göstermekdedir. Umarim kendisi ezikliye düsüpde bu ruh haline ulasmamisdir. Kendisi ucuslardan derhal uzaklasmasi kendisi, bizim sirket ve ahlaki acidan bu camiadan ayrilmasi önem göstermekdedir. 5
  • Sen 20 Nisan 2015, Pazartesi 10:20:53 Bu adam mahallenin delisi olmasın?!!! 0
  • . 20 Nisan 2015, Pazartesi 10:12:13 Kanyak yok, pilotun adı yok, inandırıcılık yok. Böylesi haberlerle işini iyi yapan insanların da boş yere günahı alınıyor. Uçağa binmekten tedirgin olanların, tedirginlikleri arttırılıyor. 1
  • Yakup 20 Nisan 2015, Pazartesi 10:12:06 herseyi haber diye yaziyorsunuz O Pilot Beyin kac Lisans bildigini bile bilmiyorlar, yillarini vermis bir Pilot bu kadar cahil ise evden disariya cikmasinderim ama benim görüsüm bunu haber diye yazanlar Gazetecilikten bile haberi yok derim . Lütfen Pilotlarimiza iftira atmayiniz 2
  • iPhone Uygulaması 20 Nisan 2015, Pazartesi 10:09:13 bukadar cahilce arastırma yapmadan köşe yazısı yazılırmı ya?! 2
  • ... 20 Nisan 2015, Pazartesi 10:02:51 bu paralelci gazeteler ne yazacaklarını şaşırdı! bu açıklamayı yapan bir pilot olabilir mi allah aşkına! 7
  • Android 20 Nisan 2015, Pazartesi 10:02:09 Pilotların aldığı eğitim konusunda son derece Saçma ve gerçekdışı bir yazı, daha doğrusu cahilce.Ama kokpitte en azından ortak bir espriye bile gülememek belki basit ama çok önemli bir nokta bence, uzun saatlerce Süren uçuşlarda. 0
  • Pilot 20 Nisan 2015, Pazartesi 10:01:34 Sevgili kaptanım, siz bu kafayla bırakın Pilot Lisansı Almanyada araba kullanmak için ehliyet dahi alamazsınız. 1
  • KAPTANNN 20 Nisan 2015, Pazartesi 09:58:37 Yine abartılı, taraflı ve yalan bir yazı. 3
  • TrolleyDolley 20 Nisan 2015, Pazartesi 09:49:30 Nasıl konuşmadan oturulur ya?İngilizce bilmiyo mu bu kaptanlar ,kokpitin ingilizcesi yeterli değil mi acil bi durum anında ortak fikir alacak kadar?Yabancı düşmanlığı ve sığ düşüncelerden ibaret röportaj olmuş.Bence bir emirates,etihad kadar büyümek istiyorlarsa ya da o avrupanın en iyi havayolları olmayı hakediyolarsa şu yabancılara karşı ön yargılarını kırmaya bakıp ingilizce acil durumlara çalışsınlar. 0
    • ... 21 Nisan 2015, Salı 00:21:13 Vatandaş olarak evde oturup uçmamaya razıyım:Ayda kesintisiz min 5000 usd,bedava dünya çapında 1.sınıf sağlık hizmeti,dünyanın en iyi okullarında en iyi eğitim fırsatı,bedava elektrik su ve telefon,evlenirken bir adet villa ve son model araba ve dahası...Bu haklardan Emirates ve Etihad'ın yerleşik olduğu ülke olan BAE çalışmayan vatandaşlarına birer hak olarak vermektedir.Tc vatandaşı olarak tüm bu hakları "yabancısı" olduğumuz ülkede bize tanısınlar, isterse Kıbrıs Rum vatandaşları THY'de pilot uçsun umrumda olmaz. 0
  • haklıyız 20 Nisan 2015, Pazartesi 09:49:30 Bize 20 ile 30bin arası veriyorlar, bu adamların maliyeti en az 50bin. Adaletsizliğin daniskası. Pass biletleri bile sınırsız REZERVASYON GARANTİLİ. Adalet istiyoruz 3
  • iPhone Uygulaması 20 Nisan 2015, Pazartesi 09:34:26 Biraz abartı var sanki.Bu yazılanlar pilot beyefendinin kendi bakış açısıdır THY nın tümünü bağlamaz. Bir uçucu olarak, şahsen bende kokpitte bir türk pilotla uçmayı tercih ederim.Ama yabancı pilotlarında THY na katkısı oldukça fazla oldu.İhtiyaç kalmadığında yabancı pilot alımının da kaldırılması taraftarıyım.Milli şirketler "öz kaynak"larını tercih etmelidirler.THY Milli bir şirkettir, özel bir şirket gibi hareket ediyor olabilir ama adını değiştirmediği sürece milli bir şirket gibi de hareket etmek zorundadır,aksi tutum bu millete haksızlıktır.Saygılar. 0
  • Android Uygulaması 20 Nisan 2015, Pazartesi 09:31:54 Yaninda birlikte calistigin insanin ismini sormak cok zor olmali,belkide nasil sorulur bilmiyordur. 2 ayda ancak Ppl alinabilir. Bu zihniyet 2 sene sonra Yunan adasinda yabanci dusmanligi yapiyorlar, kimse ismimi bile bilmiyor diye demec verir. 0
  • vay be Kamil 20 Nisan 2015, Pazartesi 09:26:32 Turk Hava yollarinda böyle kaptanim görev alabilmesi bile daha dusundurucu. 6
  • krank 20 Nisan 2015, Pazartesi 09:21:14 yabancı pilotları kötülemek için yazılmış bir yazı olduğu açık ve net görünüyor...hem adamlardan pilotluğu öğren hemde kötüle tam bize göre bir davranış...ama herkes kimin ne olduğunu gayet iyi biliyor boşuna havadan su dövmeyin 11