THY'NİN A330'U NEPAL'DE PİSTTEN ÇIKTI

    Çok beğenilenler

  • Yolcu 04 Mart 2015, Çarşamba 08:17:24 Öncelikle tüm ekibe ve yolculara geçmiş olsun. Bir yolcu olarak 2 defa THY'ye mesaj attım, Katmandu uçuşlarının saatinin değişmesi için. THY'nin indiği saat, bölgede sis ve pus oluşmasının maksimum olduğu saat. Başka hiçbir şirket bu saatlerde sefer yapmıyor. Ancak, Avrupa ve Amerika bağlantıları nedeniyle THY bu riskli saatlerdeki seferlere devam ediyor. Geçen yıl bu zamanlar benim uçuşumda da sis nedeniyle iniş yapamamış, pass geçmiştik. Yarım saat beklemeden sonra 2.denemede indik. Ne kadar büyük bir tehlike atlattığımızı, terminalden çıkış yaparken gördüğüm pilotların yüzünden anladım. Bu sefer saatinin değişmesi gerekir. 4
    • Meka 04 Mart 2015, Çarşamba 10:26:53 Çok basit bir tedbirle kazada kaçınılabilir görünüyor. Umalım bundan sonrasında bu tedbiri alsınlar. 1
  • iPhone Uygulaması 04 Mart 2015, Çarşamba 06:40:09 Daha çook olur bu tarz olaylar, bütün sorumluluğu hala yakıt tasarrufu için idle reverse diye bastıranlarda ve bunu da şuursuzca uygulayan kaptanlardadır. 250 kg taxi yakıtı ile, idle reverse ile , 3 ayda C1 kaptan olanlarla, extra yakıt almadan yapılan, arka rüzgarla , 80 Kts'da açılan reverse'ler ile iniş -kalkışlı uçuşlara devam! Bu sefer şanslı idik, bir dahaki sefere ne olur acaba? üst yöneticilere duyurulur, aşağıda size yaranmak için yakıt tasarrufu çığırtkanlığı yapan, hak etmediği halde geniş gövdeye adam geçiren kişilere inanmayın,bunlar geniş gövde uçaklar, şakası yok, büyük geçmiş olsun 8
    • KAPTANN 04 Mart 2015, Çarşamba 09:18:24 Konu profesyonellikte. Ne zaman idle ne zaman full açması gerektiğini bilmekte. FCOM u ince noktasına kadar bilmekte. Gerekiyorsa go around yapabilmekte, divert edebilmekte. İster 30 yıllık olsun ister 3 yıllık olsun. 3
    • uçak sever 04 Mart 2015, Çarşamba 11:40:22 Yorumu yazanın teknik olarak nedemek istediğini anlamadım ama buna rağmen bazı ciddi eksikliklerin olduğunu anlamak için pilot olmak lazım değil. Büyük geçmiş olsun. 0
  • Tüm yorumlar

  • bulut 07 Mart 2015, Cumartesi 17:02:41 Ya sigorta şirketi plotaj hatası çok sis vardı.zaten ucak ilk tekerin birini doğrudan pist dışına koydu deyip ödemesse vay thy nın halıne. Bu plotlara özellıkle A330 340 gıbı genıs govde kullananları rıskı mınumuma ındırmeden ınılmeyecegını ogretememış thy yazık 0
  • Aydın ÖZKAYA 05 Mart 2015, Perşembe 20:53:23 Demek ki neymiş: - baş üstü dolapları tam kapatılacakmış (dolapların %75'i açıldı) - baş üstü dolaplarına ağır eşya, şişe, alkol, vb. konulmayacakmış veya iyi sıkıştırılacakmış (kapaklar açılınca, her şey yolcuların -özellikle dolapların hemen önünde oturan yolcuların- tepesine düştü, ufak tefek sıyrıklar bundan oldu) - emniyet kemeri sıkı bağlanacakmış (gevşek bağlayan bir kaç kişi önündeki koltuğa çarptı) - eşyalar önündeki koltuğun altındaki bölüme sıkıştırılacakmış (yan koltukta duran bazı eşyalar, 5-6 sıra önlere kadar dağıldı, fırladı, eşyasını bulamayanlar olduğu gibi, başkasının eşyası çarpanlar oldu) - kaydıraktan kaydıktan sonra arkadan gelene yardım edilecekmiş (kaydıraktan çok rahat kayılıyor da, durması çok zor, bir kaç kişi bileğini burktu, ben de çamura saplandım) - cep telefonu çantada değil, cepte duracakmış .... Yani, güvenlik uyarısı ve tanıtımda söylenenler, tam ve eksiksiz olarak yapılacakmış! 0
  • Yeni jenerasyon 05 Mart 2015, Perşembe 15:35:22 uçaklarda kokpitte sadece bir köpek ve de bir kaptan bulunacakmış. Kaptanın görevi köpeği beslemek, köpeğin görevi ise kaptan bir şeye dokunmaya çalışırsa onu ısırmak olacakmış. 2
  • ahçı 05 Mart 2015, Perşembe 09:56:05 Aşçı yazamayan arkadaş. Mesela sen şimdi aşçı yazmayı bilmiyor olmana rağmen buraya yazabiliyorsun ya işte pilotlarda öyle bir durum yok. Karakteri insanlığı ayrı tutuyorum her pilot standart işi standart bir şekilde yorum yapmadan yapar, yapmak zorundadır. Bunu yapamayanı uçurmuyorlar, anında uçuşu kesiliyor, ek eğitimler veriliyor tekrar standarda ulaşana kadar. 4
    • Tek problem, 05 Mart 2015, Perşembe 15:30:14 standart düşük. 0
  • Sigara 05 Mart 2015, Perşembe 07:32:29 İlk Videoda dikkat ederseniz 3.14 saniyede yolcunun birinin ağzında Sigara var,bu Dangalağı kimse görmüyormu orda uyarıyor,bir yakıt sızıntısı olsa ve alev alsa orda kimse hayatta kalmaz,bu hem ordaki havaalanının ne kadar yetersiz olduğunu gösteriyor hem İnsanların ne kadar vurdumduymaz ve sorumsuz olduğunu gösteriyor... 0
  • iPhone Uygulaması 05 Mart 2015, Perşembe 07:15:59 TK da acemi kötü pilotlar var kimse yok demesin kaptanlarda herkes iyi olacak kâide yok nasıl 2 ahçı aynı malzeme ile aynı yemeği yapsa bile bir tanesi daha lezzetli ise el becerisine böyle bir şey daha geçen izmirden dönüyoruz aman yaranı bir sallandı türbülans hostesler ikram yapamıyor neyse Atatürk'e direk iniş yapacağız belli ambarlıdan inişe geçtik pilot bir teker koydu yemin ederim yok olamaz cinsten rüzgar pist konusunda sema iyiydi ona rağmen hayatımda böyle bir iniş hatırlamıyorum aşırı sert indi ve herkes çok korktu o Yüzden astronot diyen arkadaşlar belli konularda haklıdır iyi olmayan pilotlar var bu kazada veriler gelişin bakalım kim suçlu Haksız 2
  • iPhone Uygulaması 05 Mart 2015, Perşembe 06:15:42 Isim varmi isim,kimmis pilotlar ? 1
    • İsim 05 Mart 2015, Perşembe 19:26:19 Temel ile Dursun. 0
  • iPhone Uygulaması 05 Mart 2015, Perşembe 00:47:29 Allah bırdaha yaşatmasın çok gecmıs olsun 0
  • Şimşek 04 Mart 2015, Çarşamba 23:56:08 THY ve Türk milletine büyük geçmiş olsun. Allah beterinden saklasın. 0
  • YORUMLAR 04 Mart 2015, Çarşamba 23:08:30 İŞİ BILMEYENLERIN YORUMLARI " HOCAM DURUM 1-1 IKEN KARŞI TAKIM GOL ATARSA BERABERLIK BOZULUR MU ?" MAELESEF INANIN BÖYLE......:)) TÜM THY AILESINE BÜYÜK GEÇMİŞ OLSUN...... 0
  • HERKES SAVCI 04 Mart 2015, Çarşamba 22:18:18 DAHA HİÇ BİR INCELEME YAPILIP AÇIKLAMA YAPILMADAN BILIP BILMEDEN HERKES SANKI OLAYI YAŞAMIŞ ORDAYMIŞ GIBI ATIP TUTUYOR.....YOK ILS ı OLMAYAN PISTE SISLI HAVADA İNMİŞ YOK MİNİMANIN ALTINA İNMİŞ ......BAKIYORUM DA HAVACILIKLA İLGİLİ OLMAYANLAR ILGILI OLANLARDAN DAHA ÇOK YORUM YAPMIŞ STD TÜRK MILLETI HERŞEYDEN ANLAR HERŞEYI HERKESDEN DAHA ÇOK BILIR .....AĞZI OLAN KONUŞUYOR 2
  • Flying Carpet 04 Mart 2015, Çarşamba 22:17:13 Organizasyon Istanbul'dan her tarafa, sapanla tas firlatir gibi ucak gonderiyor, dunyanin en buyugu olacagim diye. Cok mu lazim Nepal. Belli ki konsantrasyon bozuklugu var iniste. Uygun saatte inin. Duldul degilki bu, ucak. Adamlar A 380 le St. Marteen'e iniyor. Allah 240 kisiye acimis da faciadan donulmus farkinda misiniz. Yoksa suan daha vahim sonuclardan bahsedecektik. Gel de simdi dunyanin en iyisi ol. Yepyeni A 330 pert olmus, olsun. Insanlar kurtuldu ya... 1
  • Minima 04 Mart 2015, Çarşamba 21:48:09 Minimacı arkadaş öğrendin mi neymiş oranın miniması? :)) dava da edecekmişsin bak yanlış olmasın sonra? Iyi inceledin mi chartları falan? :)) kaçtı oranın miniması yahu bizi de aydınlatsana bi :). 3
    • minima 05 Mart 2015, Perşembe 14:14:49 http://crewp.mahan.aero/App_Upload/KATHMANDU(TRIBHUVAN)(3).pdf 1
  • Yüzde 2 04 Mart 2015, Çarşamba 21:47:15 Beğenmiyorsun ama yüzde 2 uçak frenlemesi için önemli bir değerdir. Görüntü falan da değil ayrıca. Tabi ki ana brake unit lerin yerini hiçbirşey dolduramaz. O ayrı. 0
  • Hikaye okuma diyen 04 Mart 2015, Çarşamba 21:44:21 Demek ILS olmayan meydana inilmez öyle mi??? Yani ILS yoksa inmemeliler öyle mi? Afferriiiimmm bilgi küpü. Sen gel minima limit içiyken inme de seni 3 gün sonra out a şutlasın şirket. Duyan da seni ILS uzmanı sanar. Biz her meydana ILS ile mi iniyoruz be hey cahil? Birincisi, bilmiyorsan sus da adam sansınlar. Ikincisi kaptanların yorumlarını eleştireceğine önce km arkadaşlarının sevinç çığlıklarını kına. Adam ol. Burada meslek ırkçılığı yapan pilotlar değil. Siz kabin mensuplarısınız. Önce yapılmış iğrenç yorumlarınızı oku. 5
  • yazık. 04 Mart 2015, Çarşamba 21:37:54 yepyeni uçağa yazık olmuş.daha 1 yaşında bile değildi.büyük geçmiş olsun.daha kötüsü de olabilirmiş.tamam can kaybı olmaması daha önemli ama o kadar yoğun siste ILS olmayan piste inmekte ısrar edilmeseydi keşke.görüş mesafesi çok kısa değilmi.ben pist sonunda duramamış diye anladım ama pist sonuna gelmeden çıkmış yoldan.hiçkimse böyle bişey yaşamak istemez.En başta o uçağın kaptanı.onun adına çok üzüldüm.birdaha yaşanmaması için gerekli dersler çıkarılmalı.başta şirketi yönetenler. kimsenin inmediği bir zaman aralığında,, biz neden iniyoruz demeleri lazım??? 1
  • Kibir e 04 Mart 2015, Çarşamba 21:36:24 Peki kibir. Delikanlıysan adını soyadını yaz. Ben de yemin ederim ki yazıcam. Yazmazsam bindiğim uçaklardan inmek nasip olmasın. Hadi sanal delikanlı. Yazsana adını. Savcı mıyım kaptan mıyım seninle hesabı nasıl kapatıyorum gör bak. Yiyorsa yaz. 1
  • Aydın ÖZKAYA 04 Mart 2015, Çarşamba 20:48:52 TK 2163 İstanbul-Katmandu Bölüm 3: Uçaktan indikten sonra http://youtu.be/sr7Y65quulU 0
  • iPhone Uygulaması 04 Mart 2015, Çarşamba 20:36:55 Sen su anda calisiyorsun. Bizim cocuklar is bulamiyor . Simdiye kadar THYDe. Okadar para aliyorsun yetmiyormu , allahtan korkun Ucak kaza geciriyor sen. Ahtan bas ediyorsun. Nasil insanlik duygusu var Senin gibi kisileri O. Camiaya kabul edene. Sorusturma acmak lazim. Cocuklar amerikada. 15 sene okuyup. Turkiyeye gelip is bulamiyor ,ana lisan sevyesinde. Lisan oldugu hal de. Sende. Ikramiyeden bas ediyorsun. Sirketine hayirli dua etmiyorsun Ahimiz tuttu diyorsun. Yaziklar olsun sana ve seni alana Biz oranin emektariyiz THY gozumuzun nurudur. Allah senin ve seni alana firsat varmesin. Mevlam THY. Yi korusun .bostondan saygilar 1
    • Boston 05 Mart 2015, Perşembe 07:39:39 Çalışan değilim arkadaşım dışardan sade bir vatandaşım, 0
    • Yanılıyorsun 05 Mart 2015, Perşembe 07:52:01 MAdem çocukların Amerikada 15 sene okumuş orda kalıp iş bulsalarmış ya,duygu sömürüsü yapma kardeşim,Çalışanlar arasında ayırım yapan zihniyetten hiçbir zaman profesyonellik beklemiyceksin,bu kazanın tabikii sadece ah'la vah'la ilgisi yok orda bir İroni yapılmış sen gelmiş hemen kendi çocuklarına pay çıkarmışsın,Thy emektarıyım diyorsun,artık bilmen lazım Thy'de işlerin nasıl döndüğünü,torpil torpil torpil,merak etme bende Thy'de işe giremiyenlerdenim,2 dilim tecrübem üniversite diplomam olduğu halde,ama buna rağmen yinede orda çalışan arkadaşlarımın hakkının yenmesi bana dokunuyor,biz çokmu sevindik sanıyorsunuz o güzelim yepyeni uçağa zarar geldiği için,aksine en az O şirketteki müdürler kadar üzülmüşüzdür,herkes işini tam yapacak,işe tam donanımlı eleman alacak,herkesin hakkı tam verilecek,eğitimler tam verilecek,emniyet tedbirleri en üst seviyede tutulacak,belki o zaman bu kazalar hiç olmaz...saygılar 0
  • Pilotlara Laf Yok 04 Mart 2015, Çarşamba 20:27:56 Kimse pilotlara laf etmesin. Pilotlar gayet tecrübelidirler. Herkese geçmiş olsun. 9
    • Öyle yok koçum 04 Mart 2015, Çarşamba 21:35:11 Dünya değişti, herkes herşeyden haberdar olmaya başladı Öyle laf yok falan geçmez artık. Katmandu'dan dönünce neden minimanın altında ısrarla iniş yaptılar dava edicem ve mahkemede canımızı tehlikeye atmanın hesabını verecekler. Hem pilotlar hem de thy. 1
  • Koç Koç bunlar 04 Mart 2015, Çarşamba 20:06:19 Vay aslanım vay. Yolcunun anlattığı gibi zıp zıp zıplattıysa demek ki uçağı piste nasıl vurdurduysa artık, darbenin şiddetinden wingletler yırtılıp yerinden ayrılmış. Tuuu size. 1
  • Hikaye oku 04 Mart 2015, Çarşamba 20:01:22 Hikayeci arkadaş havacılıkla ilgili bildiğin tek şey ils ve minima galiba. Sana şimdi pilotaj eğitimi mi verelim ayak üstü? Çok merak ediyorsan gider açar öğrenirsin ya da pilot olursun. Google var bilgi çağı malum o havaalanına hangi şekilde iniliyor açar öğrenirsin. "Miniması:))" neymiş açar bakarsın hakimsin sen olaya belli ki öğrenince de sen gel anlat bakalım millete algılanması çok zor şeyler değil... "Pilotlar hata yapmıyor" cümlesini bugüne kadar hiç bir pilottan duymadım hiç bir pilot da böyle bir şey söylemez. Yine hiç bir pilot kendisine "astronot" da demez. :) Bu kazada da pilotlar hatalı olabilir. Hatalıysa da zaten bunun bedelini fazlasıyla öderler zaten merak etme sana kalmaz onun yargısı da infazı da.. Neyse ki bu yargıyı yapanlar senin gibi havacılık cahilleri değil. Ve yine bu işi yapanlar senin gibi kaptanlara karşı ezilince internetten atıp tutan tipler değil. Bu işler gayet profesyonel yapılır, sonuçları da gerektiği gibi olur sen rahat ol. 3
    • Gayet profesyonel 05 Mart 2015, Perşembe 15:26:26 bir kaza olmuş.. dediğin gibi... 0
  • İkramiye ahı 04 Mart 2015, Çarşamba 19:38:39 Çalışanlara ödemediğiniz iktamiyelerin ahı tuttu bence,siz nasıl çalışanlarınız arasında ayırım yaparsanız böyle ah alırsınız ve bir şekilde çıkar bu,kar felaketinden sonra bu uçağın verdiği zararı siz hesaplayın artık... 1
  • Katmandu 04 Mart 2015, Çarşamba 19:24:12 Bu katmandu ya lufthansa, british, klm, delta gibi hiçbir aklı başında havayolu şirketi uçmuyormuş sanırım. 0
  • iPhone Uygulaması 04 Mart 2015, Çarşamba 19:15:37 Havaci olmiyan bu koseye. Sacma sapan ve kirici yazilar yazmasin .ucakla havacilikla. Ilginolmadi Gi icin. Boyle seviyesizce yazi yazmayin. Gelirim yoksa. Ona gore . Bostondan saygilar 0
  • Aydın ÖZKAYA 04 Mart 2015, Çarşamba 19:13:46 ... eşyalar baş üstü kabinlere yerleştirildi, bir kaç sıra öne fırlayan eşyalar, çantalar, ayakkabılar, gözlükler vardı; sakin biçimde herkes birbirinin eşyasını aradı buldu. Uçaktaki yolcuların büyük çoğunluğu doğa yürüyüşü, kültürel yerleri gezmek için gelen Alman, İskandinav, Fransız, İspanyol gezginlerden oluşuyordu, az sayıda da iş için gelen ve Nepal'li olduğu anlaşılan aile ve kişiler vardı. Çocuk, yaşlı, engelli sayısının azlığı, soğukkanlı, olgun insanların çokluğu hemen kendini gösterdi. yolcular çok sakin ve denetimliydi. Bu arada havalimanı itfaiyesi gelerek motorlara ve gövde altına köpüklü-su sıktı. Hortumlarla ve araçla yaklaştılar, ama çok yetersiz bir itfaiye olduğu görülüyordu. Eğer bir tutuşma olsaydı, sonucun çok daha farklı olacağı kesin. Yak.10 dak uçak içinde hiç bir duyuru yapılmadı... Yolcular ne yapacağız diye birbirine ve kabin görevlilerine sormaya başladılar, ama hiç bir açıklama gelmedi. Sonra birden "Evacuate Evacuate" komutu geldi... 0
    • Evacuate 05 Mart 2015, Perşembe 14:35:41 Normal olarak uçak düşükten sonra durduğunda hemen tahliye etmek gerekir. Şayet yangın çıksaydı o on dakikada kül, enkaz ve cenazeler kalırdı geriye sadece. Melekler korumuş. 0
    • beklerken 05 Mart 2015, Perşembe 15:14:31 çay kahve ikram etselerdi bari 0
  • iPhone Uygulaması 04 Mart 2015, Çarşamba 19:06:45 Sevgili Iz rumuzlu kardesim . Su anda ucak kutarma bekliyor. Ucagi hangara cekerler. Air bus. Firmasi gider kontrol eder. Ne kadar zamanda. Tamir edilir . Cok da uzakta. Fransada. Tulusta. Parcalar gider Hasarli parcalar sokulur. Yeniler. Yerlestirilir. Bir az zaman alir . Boyle bir ucak Ucamaz, bilginolsun, bekledigin bir yakinin varsa baska ucakla gelir. Bostondan. Saygilar sunuyorum, 0
  • kaptanlar... 04 Mart 2015, Çarşamba 18:46:58 Yorumları okuyan da kaptanların hepsinin Erol taş tipli adamlar olduğunu zanneder. Yok tuvalet temizleyen adam da varmış da onlar da önemliymiş de. Kardeşim senden mi öğreneceğiz kimin havacılıkta ne kadar önemli olup olmadığını. Her kaptan uçağa eli değen bir işin ucundan tutan herkese gereken saygıyı gösteriyor değeri veriyor zaten. Sanki temizlik görevlilerini dövüyoruz eziyet ediyoruz. Ya da pilot harici tüm havacılara kötü davranıyoruz. Sen hayatında hiç bir kaptanla gerçek anlamda o insan olduğu için konuştun mu acaba. Kaptanlara insanlık dersi vermeye çalışan tiplerin hepsi kaza kırım olaylarında leşçi hayvanlar gibi üşüşüyorlar "oh iyi oldu ders oldu bilmem ne" sizin insanlığınıza tüküreyim. Insanlık öğretmeye çalışanlara bak hele. Bu tip bana tuvalet temizliği yapan adamı gösteriyor "o da insan" diyor. Evet o insan da sen insan mısın acaba? Uçak düşse yüzlerce kişi ölse burada ağzından salıya akıta akıta kaptanlara saydıracak tipler insanlık dersi vermeye kalkıyor :))) 4
    • İşte o haber 04 Mart 2015, Çarşamba 19:59:21 http://www.airporthaber.com/havacilik-haberleri/hosteslik-guzel-egitim-zor.html 0
    • Burda atma yemezler 04 Mart 2015, Çarşamba 21:38:15 Sen geçen hafta kaptanların kabin, teknik vs ile ilgili aşağlayıcı yorumlarını oku öyle konuş. 1
    • Serdar 05 Mart 2015, Perşembe 03:51:45 Kaptanım diyeni kaptan, kabin memuruyum diyeni kabin memuru sanıyorsunuz bu platformda. Nerden biliyorsun fesatçılardan birinin kaptan ağzıyla yazmadığını. Zaten yazım tarzı ve ifadeleriyle hep aynı kişi ya da kişiler. Bu ortama herkes dahil oluyor ve yorum yazıyor bunu gözden kaçırıyorsunuz. Ben kabin memuru ağzıyla kaptanlar şunu yaptı, bu dedi derim, 8000 kabin memurunu töhmet altına sokarım. Bu kadar basit mi yani? 0
  • Yazık... 04 Mart 2015, Çarşamba 18:36:48 Yani burada öyle aşağılık insanlar var ki adam vakti zamanında çektiği bir kuyruk acısından dolayı yüzlerce milyonluk uçağa üzüleceğine kaptanların durumuna seviniyor. Adam diyor ki farketmez benim için yeter ki kaptanların başı belaya girsin uçakmış milyonlarımış hiç önemli değil. Istiyor ki kaptanlar sıkıntı yaşasın da bu nasıl olursa olsun. Uçak kırılsın gerekirse. Kimse atmasın şimdi yok sevinmemiş de yok bilmem ne de. O yorumları yapan şahıs "oh iyi olmuş" demediyse ben de adam değilim. Kaptanlarla sıkıntısı olan anca buradan sallıyor. Yok astronotmuş da bilmem ne de... Ben hiç bir pilotun kendine "astronot" dediğini duymadım. O kadar eziksiniz ki kendiniz uydurup kendiniz ağlıyorsunuz. Çünkü sizin bildiğiniz tek şey ağlamak. Başkalarını yargılamak hep başkalarını izlemek, takip etmek. Bu kafaların kapasitesi bu kadar işte. Kendileri var olamayan insancıklar... Bir de tuvalet temizliği yapandan bahsetmiş ajitasyon yapmış, sen önce insan ol sonra kaptanlara insanlık öğret. 8
    • Sen de hikaye okuma 04 Mart 2015, Çarşamba 19:13:19 Şu haberdeki pilotların km ekip arkadaşları ve diğer çalışanlar ile ilgili utanmadan yaptıkları aşağılayıcı yorumlarını oku sonra tekrar gel burda yorum yap. (Ha bide miniması 1500 olan meydana neden 900'de yada fotolarda ortaya çıktığı gibi göz gözü görmezken ILS olmayan meydana ısrarla inmeye çalışırsınız onu bi zahmet anlatırsan memnun oluruz. Biraz dürüst olun da pilotları meslektaş diye gözünüz kapalı savunmayın. Kimsenin bu olaya sevindiği yok. Ama neymiş diğer insanları küçümseyen astronotlar da daha işini doğru dürüst yapmaktan acizmiş. 1
  • mustafa turan 04 Mart 2015, Çarşamba 17:17:39 Mademki sis yağmur var neden inişe zorlandı neden başka bir alan tercih edilmedi kolaymı alınıyor bu uçaklar bence pilotaj hatası kimseyi kandırmasınlar bu uçuş ekibini n işine son verilmeli P OLONYA başbakanı böyle kazada ölmedimi Pilot satın alınmış olabilir thy nin büyümesi bölgede rahatsızlık yaptı birde açıklasınlar uçuş ekibi yabancımı olay en ince ayrıntısına kadar araştırmalı en büyük hata pilotlar havada 1 saat tur atacağına yakın alana insen sonra sis kalkınca gelip insen uçağa bu kadar zarar vermeye değermi 2
    • uzaklarda arama 05 Mart 2015, Perşembe 15:35:05 çok uzaklara polonyalara bakmana gerek yok üstadım acı bir örnek bulmak için diyarbakırı hatırlayın yine emekli asker bir kaptanımız (allah rahmet eylesin) iniş ısrarı sonucu o kazayı yapmıştı 0
  • Astronot yazanlar 04 Mart 2015, Çarşamba 17:10:16 O astronotlar kadar başınıza taş düşsün. Adi kalleş kişiliksiz fesatlar. Belli ki yemişsiniz zılgıtları kaptanlarınızdan. Adam değilsiniz. Sanal yaratıklarsınız. Delikanlıysanız gelin bize yüzümüze karşı bunları söyleyin. Uçak başında söyleyin. Ama sizde o yürek ve insanlık yok. En kötü muameleyi hak eden kompleksli yaratıklarsınız. Daha olayın nedeni bile belli değil. Pilotlara sallıyorsunuz. Fırsat geçti elinize tabi SIRTLANLAR ! 16
    • Komiksin 04 Mart 2015, Çarşamba 17:44:53 Bu siteye sadece havayolu çalışanları mı giriyor zannediyorsunuz. Yorum yazanların thy de yada diğer havayollarında çalıştığını nerden bilebilirsiniz. Belkide siz astronotların yazdıklarına gıcık olmuş havacılık meraklısı kişilerdir. Nasıl böyle sığ düşünen insanlara o uçakları ve o canları emanet ediyorlar hayret. 1
    • take it easy 04 Mart 2015, Çarşamba 21:41:57 sakin ol şampiyon 0
  • iPhone Uygulaması 04 Mart 2015, Çarşamba 17:05:22 Yahu BÜTÜN CİĞERCİ KEDİLERİ BURADA, hakikat herkes saçmalamış,havacılık kim yaparsa yapsın KURAL işidir.İngilizi de Almanı da Türkü de aynı durumda aynı işi yapar.Bu işin sivili askeride olmaz.Kokpitte olan bazı sıkıntılı durumların tamamı kökene bakmadan kişiseldir.THY nın tüm uçuş yaptığı meydanlar hemen hemen en kötü emercenside bile iniş için yeterlidir.Tüm kurallar harfiyen uygulandığı gibi. FDR sisteminden tamamı görülebilir ve izlenebilir.Hata yapan şirkete çağırılıp sözlü ve yazılı uyarılır.Eğitim tekrarına tabi olur.Uçağın dökümanlarını bir kez bile görmemiş okumamış kişiler burada profesyonel uçucuları refüze etmek için garip yorumlar yapıyor.Profesyonel olamamış arkadaşlarımız da atlıyorlar.Tüm teknik bilgiler FCOM ve QRH te mevcuttur.Biz pilotlar zaman zaman durum gerektirirse bu dökümanların dışına çıkma yetkimizde vardır.Ancak sonuç olumsuz olursa hesabını vermek kaydıyla.Bu kaza bir arıza sonucu gelişmiş ve pilotlar yeterli reaksiyon gösterememiş bile olsa veya direk olarak pilotaj bile olsa sonuç personeli ve THY yi ilgilendirir.THY özel bir şirkettir cezalandırmak istersen uçmazsın olur.Saçmalamak hakkını da sahip olacaksınız ki siz gibi uyuz kardeşlerimiz de mutlu olsunlar.Sizler saçmalamaya devam ederken bizler işimize bakacağız.TÜM THY CAMİASINA GEÇMİŞ OLSUN DİLEKLERİMLE. 13
  • iniş miniması 04 Mart 2015, Çarşamba 16:41:42 iniş miniması 1500m olan piste meydan görüşü 900m iken inmemek gerekiyor. 0
  • iniş miniması 04 Mart 2015, Çarşamba 16:25:30 kaç metreymiş inilen pistin? 0
    • 1.5km 05 Mart 2015, Perşembe 15:05:52 www.caanepal.org.np/publication/AIP2010/AIP%202010-Aerodrome.pdf S52 0
  • TK157 04 Mart 2015, Çarşamba 16:21:27 Bir fıkra var; Cehennemde her kazanın başında bir zebani varmış ve çıkmaya çalışanları aşağı itiyormuş. Ama bir kazanın başında zebani yokmuş. Niye diye sorulunca bir zebani "Orası Türklerin kazanı, başında bizim durmamız gerekmiyor. Çıkmaya çalışanı aşağıdakiler zaten çekiyorlar" demiş. Yorumların bir kısmıda bunu doğruluyor. Ne kötü! Allah daha büyüklerinden korusun, herkese de geçmiş olsun. 1
  • Köken 04 Mart 2015, Çarşamba 16:02:27 Astronotların ikisi de asker kökenli pilotmuş. Şu askeriyeden pilot alma işini bırakın kardeşim. Hem askeriyeyi zayıflatıp ülke savunmasına zarar veriyorsunuz hem de bu adamlar sivil pilot olamıyor. Thy nin kazalarına bakınca hep bu inatçı, kibirli askerler çıkıyor arkasından. 6
  • Teknik 04 Mart 2015, Çarşamba 15:58:31 Geçmiş olsun 0
  • geçmiş olsun 04 Mart 2015, Çarşamba 15:51:00 başlanmış yine kaptanlara sallamalar. ortada herhangi bir bilgi yokken çok severiz hemen kokpit ekibine yüklenmeyi. tahminim pist üzerindeki olası bir patch fog ve lastik patlaması. tüm "aviator"lara geçmiş olsun. böyle bir olaya ağızdan salya saçarak sevinmek havacılık değildir, siz en fazla uçak operatörü olursunuz. gidin kendi mesleğinizi yapın, havacılık bizlere kalsın. 13
    • Bilgi 04 Mart 2015, Çarşamba 16:05:36 "Tekrar büyük geçmiş olsun. İnternet sitelerinden bulabilirsiniz Nepal sivil havacılık otoritesinin ilk açıklaması: 02 pistine yaklaşan uçak 07:11L sis nedeniyle pas geçmiş ve 07:53 te ikinci denemesinde inmiştir. Ancak şöyle bir açıklama var İNİŞ TAKIMLARIMDAN BİRİ PİSTİN DIŞINA TEKER KOYDU ve sonrasında tamamen pist dışına çıkarak burun iniş takımı kırılmış ve devamı önceki haberlerde okuduğumuz gibi.. Uçağın son durduğu yer 02 pistinin sol tarafı 3 ve 4 numaralı taksi yollarının arasındaki toprak alan yaklaşık pistin orta hizaları tekrar büyük geçmiş olsun herkese." PILOT FAIL 0
  • A380 04 Mart 2015, Çarşamba 15:44:01 THY büyük kayıplardan korunmak için kesinlikle A380 falan almasın. Kesin ilk kırıma uğratan şirket olur bu kendini beğenmiş astronotlarla ve iş bilmez yönetimle. 2
  • iPhone Uygulaması 04 Mart 2015, Çarşamba 15:35:35 Yakindir, Sarajevo nun da boyle bir sonuc yaratmasi yakindir. Bu yonetim bu kararlar alindikca, OCC hava muhalefeti izin vermemesine ragmen ucusa gonderdikce hersey olur. 1
  • Emirates 04 Mart 2015, Çarşamba 15:12:52 Sadece pilotlar yabancı değil, Katmandu'ya en sisli saatlere iniş planlayan böyle Türk kafalı yönetim de değiştirilmeli ve Emirates gibi yabancı yönetim olmalı. THY işte o zaman dünya lideri olabilir. Bu yönetim ile işbilmezlikten, bu asker kökenli astronot pilotlarla başı kazadan beladan kurtulamaz. 10
  • Özür mü? 04 Mart 2015, Çarşamba 14:51:14 Yahu sen ruh hastası falan mısın. Yok astronotlara ders vermiş yok manidarmış. Nesi manidar açıkla Dalai Lama mı yapmış. Ya sen harbi hastasın. Bu astronot mastronot kelimesini kullanarak iki defadır zırvalıyorsun. Bak senin pilotlarla ilgili ciddi bir gocunman var fena zılgıt yemişsin belli ki. Ve aşağılık birisin belli ki adam seni boşuna aşağılamamış. Neyden özür dileyecek arkadaş neyden? Sen kimsin ya. Burada uçak pistten çıkmış kalkmış özürden falan bahsediyor. Hasta mıdır nedir? Daha olayın sebebi belli değil pilotlara yüklüyor geri zekalı. Yok astronot muş yok ders vermiş miş. Ne dersi yahu? Bu olaylar her yerde olur. Malezya nın 6 ayda 2 tane 777 si gitti. Neyin dersi? Ha geri zekalı. Şunun IP numarasını falan tespit edin lütfen. Tespit ettirip dava açalım bu hain hakkında. Açık açık iyi oldu diye seviniyor. Şu şirkete birşey oksa hepiniz açıktasınız. Neyin dersi? Amsterdam da kaç tane Kabin memuru öldü? Onlar da mı ders aldı? Be eksik kafa ! 14
    • N'oldu? 04 Mart 2015, Çarşamba 16:43:43 Doğrular hoşuna gitmedi değil mi? Şimdi başka taraflara çekip zeytinyağı gibi üste çıkmalar falan. Hala büyüklenme, hala böbürlenme. Biraz utan be. 4
    • Neden 04 Mart 2015, Çarşamba 17:18:42 Sen bu uste cikma tavirlarini birak da bilmem ne yaristirdigin lufthansa, ba, klm pilotlari neden buralarda ve baska daha zor pistlerde runway excursion yapmiyorlar, pistten cikmiyorlar onu anlamya ve ogrenmeye calis. Hem adamin sevindigi falan yok. Sadece baskalarini kucumsemeyin, buyuklenmeyin basiniza is gelir demis. Anlayisinda sorun var herhalde ki kopurup durmussun. Keskin sirke kupune zarardir unutma. 4
    • Kibir 04 Mart 2015, Çarşamba 20:20:36 ''Şunun IP numarasını falan tespit edin lütfen.'' tabi tabi, yarı zamanlı savcı pilot galiba bu arkadaş. 3
  • şanslılarmış.. 04 Mart 2015, Çarşamba 14:50:50 patlamamış.. yoksa sağ kalmazdı.. 0
  • savaşcı 04 Mart 2015, Çarşamba 14:43:55 ey koca tk .alma mazlumun hahını çıkar hahensli hahensli...anlayana işçi...tgs 7
    • eylemci 05 Mart 2015, Perşembe 03:52:05 sende gerçekten işçiysen ben ne olayım.. anlayana.. 1
  • nazardır 04 Mart 2015, Çarşamba 14:25:12 nazar.. 2
  • TK 04 Mart 2015, Çarşamba 14:02:35 Gercekten insanliktan soguyorum burdaki yorumlari okuyunca. Ne kadar kin dolu sozleriniz. Kaza yapmis birine su an soylenebilecek tek sey gecmis olsundur. Kazayla ilgili bilgiler ortaya cikinca yorumlari yapilir ve bir daha olmamasi icin gereken onlemler konusulur. Kimsenin ciddi hasar almamis olmasina sevineceginize kazanin olmasina sevinmis insanciklar, ayna karsisina gecin ve lutfen bir yerlerinizde vicdan kalmis mi bakin. Basta kaptanlarimiza ve yolcularimiza olmak uzere tum havacilik camiasina tekrardan gecmis olsun. 5
  • Sigorta 04 Mart 2015, Çarşamba 14:01:42 Sigorta şirketi zararı şimdi öder, yenileme döneminde kusura bakma senin riskin arttı der ve sigorta primini öyle arttırır ki aslında o zararı seneye artmış primlerle sen ödersin. Sigortacılık primini ödeyen müşterilerin oldukça çok karlıdır. 0
  • iPhone Uygulaması 04 Mart 2015, Çarşamba 14:00:58 Demekki neymis hersey tuvaletleri temizlemek degilmis.. Yolcuya isimle hitap etmek hic degilmis... Cantayla tahliye yaptiran, araba bekliyoruz cikicaz sakin olun diyen insanlar yarattiniz. Allah kazadan korusun. Ama korumaz. Korumuycak sizin zihniyetinizi 3
  • iPhone Uygulaması 04 Mart 2015, Çarşamba 13:59:32 GEÇMİŞ OLSUN, ALLAH BETERİNDEN SAKLASIN.BİR ÖNERİM VAR, BÜYÜK KONUŞMAYIN.İNSANLAR HER AN BEKLENMEDİK OLAYLARLA KARŞILAŞABİLİRLER ÖNEMLİ OLAN BUNLARDAN DERS ÇIKARABİLMEK! 0
  • Android Uygulaması 04 Mart 2015, Çarşamba 13:37:16 Acil pilotlara ceza verinn kovun yada değiştir 6
    • Yok Yok 04 Mart 2015, Çarşamba 18:36:20 TC-Tur'a pilot olsunlar be. 2
  • iPhone Uygulaması 04 Mart 2015, Çarşamba 12:56:56 Afrika ulkelerinde olmasi ihtimali yuksek runway excursion olayi katmanduda olmus. Afrika'nin abuk sabuk yerlerine hic dusunmeden ucaklarimizi bizleri gonderen yoneticilerimiz, biliyor musunuz neredeyse her gidisimizde kaptan karariyla ya kargo indiriyoruz ya da kargosuyla beraber yolcu? Bizleri ve sirketi ne kadar riske attiginizi biliyor musunuz? Sanmiyorum. Cunku bizlerin yaptiklarini kimse gormez. Sirket icin, yolcular icin, safety icin yaptiklarimiz gorunmez, yapmamiz tabi ki gorev icabi gerekiyor bizim isimiz bu ama ne zaman ki boyle kazalar olur o zaman kenara cekiliriz ve ya lisans alinir ya isten atilir. Sebep? Kaza yaptin! Cok yanlis bir yonetim ve cok yanlis kararlar ozellikle Afrika ucuslari icin alinmaktadir. Dikkatinizi bu ucuslara vermenizi rica ediyorum. 2
  • Android Uygulaması 04 Mart 2015, Çarşamba 12:55:46 That is why I don't fly with TK. 10
    • +1 04 Mart 2015, Çarşamba 17:48:29 Doğru söze ne denir. 2
    • -1 05 Mart 2015, Perşembe 03:56:58 Yok ona britanya itiyim onun için ingilizce yazıyorum denir. 5
  • cok reklam 04 Mart 2015, Çarşamba 12:48:36 cok reklam kurtarmaz seni thy büyük konusma bak böyle oluyor 4
    • Alfa 24 04 Mart 2015, Çarşamba 14:02:59 yazık size bırakın milli serveti insan canı söz konusu geçmiş olsun demekten acizsiniz kuyruk acısından ne yapacağını şaşırmış akbaba gibi bekliyorsunuz 9
    • Yabanci Pilot 04 Mart 2015, Çarşamba 16:43:20 Yabanci Pilota hayir diyor sektördekiler bakiniz Avrupa Amerika ve Asya daki cogu Havayollari sirketlerine Ya pilot yetistiriyor yerli yabanci farketmez diyor yeni ucak ne hale gelmis ucaga yazik 0
  • TC 04 Mart 2015, Çarşamba 12:43:28 Hepimize geçmiş olsun. Ben bir hostes annesi olarak, her uçuşta hala yüreğim pırpır ediyor. Dualarım tüm hizmet verenlerle. Abuk sabuk cahilce yorumlar yapanlara: önce insan olun ve bilgi edinin. Kazaya sevinmek nasıl bir ruhsal bozukluktur. THY CAMİASINA ÇOK GEÇMİŞ OLSUN. ALLAH BİR DAHA GÖSTERMESİN İNŞALLAH. İYİ UÇUŞLAR HEPİNİZE. 19
    • Uyan teyze 04 Mart 2015, Çarşamba 14:46:35 Senin ve tanımadığımız halde insan olarak bizim için değerli olan kızına bu astronotların nasıl aşağılama ve hakaretle konuştuklarını duymuyorsun, okumuyorsun herhalde. Ayrıca kimsenin sevindiği yok ancak bu hindiler öyle kabarıyor ki böyle mıçtıklarında tabi ki konuşmak haktır. 5
    • Tc ye 04 Mart 2015, Çarşamba 14:52:48 sen dua ya devam et..onlarda deve kessin olsun bitsin..zihniyete bak yaaa 4
  • Pegasus CT 04 Mart 2015, Çarşamba 12:33:17 Tüm THY camiasına büyük geçmiş olsun dileklerimi iletiyorum. Allah beterinden korusun, kimsenin burnu kanamamış, en iyi tarafı bu. 1
  • OKAN 04 Mart 2015, Çarşamba 12:27:36 Yine her zaman olduğu gibi ulemalar çıktı ortaya..Yav nedir bu telaşınız be..Durun bakalım incelensin nedeni ortaya çıksın ondan sonra eğer bilgin varsa yaz konuş ama yoksa sus susda kendini gülünç duruma sokma.Hava normal iniş limitlerinde LOW VISIBILITY PROCEDURE tahminim uygulanmıştır. Tek merak ettiğim konu BREAKING ACTION ne idi..ve rwy in durumu ne idi yani ıslakmı, kayganmı vsvsvs, eğer öyle ise rwy uzerinde bulunan cismin ölçümü yapılıp notamlanmışmı? STANDING WATER gibi...ATIS frekansında rwy ile ilgili ne gibi bilgiler yayınlanmış....Araştırmalar sonucu ortaya çıkacaktır. Ahkam kesmiyelim. Geçmiş olsun diyelim. Kim kaza yapmak ister? Allah korusun..herkesin başına gelebilecek bir durum. Uçak bu kolay değil, sürücüsü olduğun araba bile her an kaza yapar..onun için fazla konuşmamak lazım.Tekrar geçmiş olsun. NOTAM ı incelemekte fayda var.... 8
  • iPhone Uygulaması 04 Mart 2015, Çarşamba 12:23:34 Divert etmek varken nedir bu illede inmeliyim mantığı astronotlar iş başında yine kimse inemedin diye birşey demez veya divert edildi diye kimse iştende çıkarmaz burdaki konu güvenliktir uçağı her ne olursa olsun indirmek deildir,gerekiyorsads geri de dönülürdü kimse sis vardı diye hikaye yazmasın zorunlu auto pilot sistemi yok insiyatif yine pilotlardaydı,bu kazaya sebep sis olması değildir 4
    • Kerim 04 Mart 2015, Çarşamba 14:24:06 Vay koçum! NTSB çözdü olayı. Konu kapandı dağılın arkadaşlar.. 6
  • Havacı 04 Mart 2015, Çarşamba 12:22:28 TK'ya ve yolcularına büyük geçmiş olsun. 1
  • Aydın ÖZKAYA 04 Mart 2015, Çarşamba 12:14:13 Uçaktaki yolculardan biriydim. Katmandu'ya yak. 60 km kala, kaptan duyuru yaparak sis nedeniyle inilemeyeceğini, yak. 1-1,5 saat turlayacağımızı söyledi. Yak. 1 saat sonra iniş duyurusu geldi, inişi denedi, ama son anda vazgeçip pisti geçti. Sonra gene 1 saat daha turlayacağımızı, yakıt durumumuzun iyi olduğunu söyledi. Yak. 45 dak. daha turladıktan sonra iniş duyurusu geldi. Yukarıda sis azdı, açılıyordu, ancak piste yaklaşıldığında sisin pek dağılmadığı görülüyordu, yaklaşma sırasında türbülans sarsıntı, vb. olmadığı için herkes sakindi, bu kez ineriz diye düşündük. Piste oldukça sert bir teker koyma sonrasında 2-3 kez sert sıçrama oldu ve ani bir yavaşlama oldu, bu sırada pencereden uçuşan toz ve otlardan pist dışında olduğumuzu anladık. Uçak durduğunda herkes sakindi, sadece açılan baş üstü dolapları nedeniyle çantalar, eşyalar etrafa saçılmıştı. Kabin görevlileri sessiz ve bir şey yapmadan ellerinde telefonlarla talimat beklediler, bu arada koridordaki eşyalar toplandı... 0
  • iz 04 Mart 2015, Çarşamba 12:10:40 Herkese geçmiş olsun. Daha önce birisi sormuş ancak nedense cevap yerine olumsuz görüş bildirilmiş. Bu uçağımızın tekrar uçabilme olasılığı nedir? Teknik olarak bu konuda bilgisi olan var mı? Umarım filodan çıkartılması gerekmez. 1
  • ıb 04 Mart 2015, Çarşamba 12:07:02 Yazık hepinize. Şu yaptığınız yorumlara bak. Bütün thy ailesine kaptanlara ekibe ve yolculara geçmiş olsun. 3
  • bence dusuk gorus 04 Mart 2015, Çarşamba 12:05:24 öncelikle herkese geçmiş olsun dileklerimi yollar ve ucuz atlatılmış olmasına çok sevindiğimi belirtmek isterim... sayfanın başındaki radar görüntüsü ve tahliye esnasındaki çekilen fotoğraflara göre uçak, iniş öncesi bir süre bekleme durumunda kalmış. belki havanın açılmasını bekledi, belki trafik vardı?? belki de iniş bu şekilde yapılıyor, o meydanı bilmiyorum çünkü fakat belli ki direk inişine müsait olmayan bir durum varmış ve kaptan bunun geçmesini beklemiş bir süre. tahliye fotoğraflarından göründüğü kadarıyla da, uçağın bir kanat ucundan diğer kanat ucu bile gözükmüyor. toplasan 100m. bile etmeyen bir mesafe. hadi onlar kamera görüntüsü gözler daha iyi görür, ışıklandırma var bile desek bence o anda ki görüş 300-400m. den fazla değil şu fotoğraflara göre. 1 defa da pas geçilip şartlar da iyice gözlemlendiğine göre kaptanın yanlış bir kararla iniş yaptığını düşünüyorum. bu düşük görüş şartlarında divert etmesi gerekirdi. eger safety first ise yapması gereken budur. geçmiş olsun. 1
  • metar? 04 Mart 2015, Çarşamba 11:57:36 resimlere bakilirsa gorus alaninin metar'la uzaktan yakindan alakasi yok, gecmis olsun 0
  • Yorumlar 04 Mart 2015, Çarşamba 11:56:27 Yorum yapanlara bakılırsa PİLOTLARIN İNANILMAZ BİR BASKI ALTINDA OLDUKLARINI GÖRÜYORUM, KAZA YAPAN PİLOTLARI KAST ETMİYORUM, TÜRK HAVAYOLLARI, PİLOTLARA YAPILAN BU BASKININ STRESS DOĞURDUĞUNU GÖRMELİDİR. BU STRESSİN DOĞRU KARAR VERMEDE, YAKIT PLANLAMASINDA HATALAR DOĞURACAĞINI BİLMELİDİR. YORUM YAPANLAR PEK SAĞLIKLI DEĞİL. İNSAN KENDİ ARKADAŞINA BU KADAR DÜŞMAN GÖZLE BAKMASI NASIL OLUR. BU DÜŞMANLIK NEDEN, THY YÖNETİMİ BU DÜŞMANLIĞIN DERHAL ÜZERİNE GİTMELİ VE BUNU BULUP ÇÖZÜMLER GELİŞTİRMELİDİR. AKSİ TAKTİRDE BÜYÜK SONUÇLAR ORTAYA ÇIKABİLİR. 0
  • ... 04 Mart 2015, Çarşamba 11:46:58 Büyük geçmişler olsun, çok üzücü bir durum. Türkiyenin yurtdışında en çok bilinen göz bebeği bir firmasının bu tip durumlarda kalması ülke için ve hepimiz için acı verici. Olayın sebebi netleşene kadar tüm yorum yapanlar ya patavatsızlıktan, ya kıskançlıktan, ya egolarından yada cahillikten konuşmuş olur. Yabancı bir havayolu aynı kazayı yapsaydı o ülkenin insanları bu kadar aşşağılayıcı, taş atıcı yorumlar yaparmıydı sizce? Tamamen bizim ülkenin insanlarına has bir durum! 2
  • iPhone Uygulaması 04 Mart 2015, Çarşamba 11:46:08 Teker koyduğu an süratle daldığı söyleniyor kule tarafından detayları bekliyorum 0
  • iPhone Uygulaması 04 Mart 2015, Çarşamba 11:38:01 Insanimiz her konuyu! biliyor yerine gore bir yorum yapiyor bu bir gercek; diger insanimiz da hemen karsisindakini bilmemekle, cahillikle sucluyor. Medeni tartisma, bilgi alisverisi, yorumlara katki yapma, hatali yorumlari guzellikle duzeltme vs bizim icin zor seyler. Bu ozelligimizi degistirmeliyiz. 0
  • dikkat 04 Mart 2015, Çarşamba 11:33:03 YORUMLARI OKUDUM, ANLADIĞIM KADARIYLA BAZI ARKADAŞLAR, KAZANIN OLUŞUMUNU, PİLOTLARIN BASKI NEDENİYLE EXTRA YAKIT ALAMADIKLARI İÇİN, İNEMİYECEKLERİ DURUMDA BİLE KENDİLERİNİ İNİŞE ZORUNLU HİSSETMELERİ SONUCUNDA OLUŞTUĞUNU VEYA OLUŞABİLECEĞİNİ AÇIKLAMIŞLAR. PİLOTLARA BÖYLE BİR YAZILI VEYA SÖZLÜ BASKI YAPILMASI GERÇEKTEN VARMIDIR. SORUMLU PİLOTUN EXTRA YAKIT ALMASI ICOA DÖKÜMANLARINA YANİ KANUNLARA GÖRE HAKKIDIR, BU HAKKIN BASKI ALTINA ALINMASI SUÇTUR. HİÇ BİR YÖNETİCİ BÖYLE BİR SORUMLULUĞUN ALTINA GİREMEZ. KALDIKİ TÜRK HAVA YOLLARI GİBİ DÜNYANIN EN İYİ HAVA YOLLARINDAN BİRİ OLAN BİR ŞİRKETİN BÖYLE BİR HATA YAPACAK YÖNETİCİ ÇALIŞTIRACAĞINI DÜŞÜNMEK BİLE HATADIR. 0
  • iPhone Uygulaması 04 Mart 2015, Çarşamba 11:32:39 Tüm ekibe geçmiş olsun (ATC) 0
  • NEDEN? 04 Mart 2015, Çarşamba 11:16:24 ILS'in faal olmadğı,dağın yamacında,sürekli olumsz havaşartlarınn hakim olduğu bir alana neden widebody? 1
    • Hakan 04 Mart 2015, Çarşamba 14:25:34 Narrow body oraya gidemiyor çünkü menzil meselesi. 1
    • norrow 04 Mart 2015, Çarşamba 14:35:52 norrow body aktarmalı gıdebılır 737900 ler bu nedenle alındı! 1
    • norrow 04 Mart 2015, Çarşamba 14:42:26 narrow ırlanda ıngıızcesınde NORROW dıye gecıyor sanırım. muhahahaaa 0
    • norrow 04 Mart 2015, Çarşamba 14:42:26 narrow ırlanda ıngıızcesınde NORROW dıye gecıyor sanırım. muhahahaaa 0
  • flatland 04 Mart 2015, Çarşamba 11:07:13 malesef......içimizdeki irlandalıların kursağında kaldı.......Allah sizleri bildiği gibi yapsın,sevinenleri çocukları ile imtahan eylesin.....reziller,yazıklar olsun size insan diyenlere. şu yorumlara bak.....inşallah o A330 kadar başınıza taş düşer..... kaptanımıza ekibine ve yolcularına büyük büyük geçmiş olsun. 27
    • Bu ne 04 Mart 2015, Çarşamba 11:51:14 bu ne mülagamı, bedduamı bu nasıl nefret. Ne alakasız konudan böyle çoluk çocuk diyorsun. Hemen töbe et, rabbine yalvar dilinden çıkanlardan seni mesul tutmasın belliki bagımsız çalışıyor. 1
  • Kabin ekibi 04 Mart 2015, Çarşamba 10:57:42 Yapılan Yorumları okuyorum da ne kadar cahilce! Geçmiş olsun diyeceğinize hala alınan ücretlerle Kafayı bozmuşsunuz! Arkadaşım çok gözün kaldıysa başvuru yap,yeterliysen kabul edilir girer çalışır alırsın sen de o parayı.Burdan laf sokmakla olmuyor o işler. Ortada bir kaza var. Allah'a şükür herkes sağsalim inmiş uçaktan. Geçmiş olsun de bırak. Kazanın sebebini yetkililer araştırıp açıklasın. Cahil cahil yorumlar yapıpta insanların canını sıkmayın!!! 9
  • BIR BİLEN 04 Mart 2015, Çarşamba 10:53:15 DUSUK GORUS SARTLARİ VAR PİST SONUNDAN DEGİL PİSTİ TERKETMEYE CALİSİRKEN CİKMİS TEKNIK BIR ARIZADAN ZIYADE PILOTAJ GIBI GORUNUYOR SORUSTURMA SONUCUNDA NETLESIR SIMDILIK GECMIS OLSUN DEMEKTEN BASKASI IVIR ZIVIR 0
    • aynen 04 Mart 2015, Çarşamba 14:36:54 dıger yorumları okumanıza bıle gerek yok 0
    • sayın müdürüm 04 Mart 2015, Çarşamba 15:41:53 bakın yukarda yolcu yazmış, sert iniş sonrası 3 kere zıpladık, ve kendimizi dışarda bulduk. Biraz daha iyi bilmelisin :) 1
  • AYIP!!! 04 Mart 2015, Çarşamba 10:48:30 Keske arada biride cikip 'gecmis olsun' diyebilseymis. Yok cok hizli buyumusuz yok ucaklar boyleymis yok kaptanlar soyleymis... ne kadar zor bi is bi anlayabilseniz...ucmazsiniz bundan sonra thy ile,calismazsiniz bundan sonra thy de hersey hallolur.diger a havayollari,b airways kollarini acmis sizi bekliyor... o ucakta sende kaptan,sende kabin ekibi,sende yolcu olabilrdin... BEN TUM THY AiLESINE GECMIS OLSUN DILEKLERIMI ILETIYORUM. ALLAH HEPINIZI KORUMUS... 11
  • iPhone Uygulaması 04 Mart 2015, Çarşamba 10:48:07 Oraya giden turistler çakra açmaya giden maceracı tipler değilmiydi? İyi işte iner inmez açılmıştır çakraları zaaaaaaa :) 5
  • iPhone Uygulaması 04 Mart 2015, Çarşamba 10:46:30 Şu an uçak çekilmiş desteklerle hangara 2
  • iPhone Uygulaması 04 Mart 2015, Çarşamba 10:42:11 Ya bu insanların kameraya çekme rahatsızlığı ne olacak..Fatih terimin dediği gibi "onu değil gel bunu Çek".. 3
  • Yorgun pilotlar 04 Mart 2015, Çarşamba 10:39:50 Uçuş ekipleri çok yorgun, çok yüksek ücretler vereceğinize, daha çok pilot çalıştırın.Ekiplerinizi dinlendirin,güvenliği ön plana taşıyın. Varsın 3 5 bin Tl de eksik alsın pilot ... Ama sayılar yetersiz olunca, uçuş saati de fazla olunca ,hata ve risk oranı da o derece yükseliyor. İşverenlerin lanet maliyet/fayda hesabı....az işciyle çok iş üretme ve baskı hegemonyası herkesi yıldırıyor artık ! 13
    • ??? 04 Mart 2015, Çarşamba 10:49:41 paraları cebe indirirken iyi değil mi?? o zaman uçağıda adam gibi indireceksin... 15
    • Yorgun? 04 Mart 2015, Çarşamba 11:38:10 Bahse konu uçak wide body arkadaşım.Ayda maximum 10 bacak uçan bir filo.Ayda uçarsın 45-50 bacak 100 saat Flight Time 160 saat Flight Duty Time yorgunum dersin anlarız.Hemen yorgunluğa bağlamışsın olmamış 1
    • ben 04 Mart 2015, Çarşamba 12:37:49 Önce geçmiş olsun ama....sakın ola yorgunluktan bahsetmeyin bizler herşeyi çok iyi biliyoruz mesai saatlerinizi uçuş görev sürelerinizi vede istirahat sürelerinizi..onun için sakın ola YORGUN kelimesini kullanmayın ayıp olur. Tekrar geçmiş olsun.. 1
    • Havacı 04 Mart 2015, Çarşamba 13:34:59 Merak ediyorum ayda kaç saat uçuyorsun.Senden daha fazla uçuş yapan özel sektör pilotu senin aldığın paranın yarısını almıyorlar. 2
    • Yorgun'a 04 Mart 2015, Çarşamba 15:44:49 Kardeşim bilmediğiniz konuda yorum yapmayın. Senin 50 sektör, 160 saat mesain yorar doğrudur. Sana tavsiyem 1 ay içinde 4,5 adet ER yapman, gittiğin yerlerde 24 saat kalacak sonra döneceksin. İstanbul'da bir sürü boşun olacak, oh kebap, yalnız bunu önce bir yap sonra ne kadar rahat olduğunu söyle bize :)) 0
    • Yorgun pilotlar'a 04 Mart 2015, Çarşamba 15:46:52 Şirket 1 milyar dolar kar etmiş, müdür ve üstüne kar payı dağıtılmış ya, bir daha o parayla uçuş ekibi alırlar. 3-5 bin eksik verirsen iran, ırak,afganistan'dan gelen pilotlarla uçarsın. Pilotluk mesleğinin maaşını patron değil, dünyadaki şartlar belirler. 0
    • reis 04 Mart 2015, Çarşamba 17:40:33 adam almamak icin kaptanlar yillarca direndiler,maaslarimiz azalir diye ,ucus saatleri azalinca maaslarda azaliyor ya hem aglarlar hem giderler 0
  • iPhone Uygulaması 04 Mart 2015, Çarşamba 10:38:34 TUM TK AILESINE GECMIS OLSUN DILIYORUM.YAPILAN YORUMLARIN COK ERKEN OLDUGUNU DUSUNUYORUM HAVACILIKTA BIZLERE OGRETILEN BIR EMERCENCY DE ONCE SAKIN BIR SEKILDE OLAYI TESHIS ET VE SONRA UYGUN CEKLISTI UYGULAMAKTIR.OLAYIN HER YONUYLE ARASTIRILIP NEDENI ORTAYA CIKTIKTAN SONRA BU TUR YORUMLARI YAPMANIN DAHA DOGRU OLACAGINI DUSUNUYOR HERKESE EMNIYETLI UCUSLAR DILIYORUM 4
  • Denktas 04 Mart 2015, Çarşamba 10:28:47 Öncelikle hepimize geçmiş olsun. Ve sonrasında bu kadar az bilgiyle bu kadar çok yorum yapabilenlere yazıklar olsun. Bi durun, bi sabır edin, herşey ortaya çıksın ondan sonra doya doya yaparsınız dedikodunuzu. 8
  • iPhone Uygulaması 04 Mart 2015, Çarşamba 10:28:13 Büyük geçmiş olsun. Haberin altındaki RADAR görüntüsünü bilen bir kaptanımız yorumlayabilir mi? Belli bir süre bekleme yapılmış muhtemel düşük görüşden dolayı (demekki bu şartlar beklenerek uçuşa başlanmış) sonra havanın limitlerin üzerine çıkmasıyla yaklaşmaya başlanmış (şahsım adına zor bir yaklaşması olduğu düşünüyorum) ama devamını çıkartamadım, bir pas geçme ve tekrar yaklaşmamı yapılmış? Teşekkürler. 4
  • iPhone Uygulaması 04 Mart 2015, Çarşamba 10:22:23 224 Yolcu + Ekip 2
  • Android Uygulaması 04 Mart 2015, Çarşamba 10:19:54 Kaza yaşanır. Sadece insan olmamiz nedeni ile kazaya yatkiniz ve ne denli ustun pilotaja sahip olsakta ne denli yuksek egitimleri almakta insan olmamiz bizi hataya iter. Bu olayla baglantili baglantili bilinmez ancak thy kapasiteye ne denli onem verdi. Şaibeli sinavlari ucus yetenekleri hariç her seyin degerlenmeye alindigi surecler, bir kac istisna ile basvurulari olumlu sonuclanan kaptan oglu kaptanlar. Yahu bu ucagi ucurmanin hic onemi yokmu pilot alimi yapar iken. Thy surecine de hic dahil olmadim o ayri ya ancak thy bugunun genc ve yetenekli pilotlarini kaptırmaya devam ederse daha cok göreceğiz runway excursion lari. Pilot alırken ezbere runway excursion i tanimlatmanin iyi bir yol olmadigini anlamalilar artik. Ama kotu hava sarti, ama sistem arizasi, ama pilotaj nedeni muhim degil kotu imaj biraz daha cizildi onemli olan o... 1
  • Android Uygulaması 04 Mart 2015, Çarşamba 10:12:57 Hassas yaklasmasi olmayan ve cok yuksek mainalarin bulundugu bir meydan. Radar goruntusune gore bir kere pas gecmis. Meydanin guneyinde uzun sure bekleme yapmasi bir teknik arizayi ya da gorus kosullarinin duzelmesini beklemis olabilecegini gosteriyor. Uzun bekleme ve meydanin konumu dusunuldugunde yakit kaygisi da inis kararlarini etkilemis olabilir. Buyuk gecmis olsun 1
  • I phone cu 04 Mart 2015, Çarşamba 10:11:01 Reverse ün total braking action a etkisi yüzde 2 civarı. Ayrıca tek reverser çalışmadığı durumlarda iniş yapılabiliyor. MEL veriyor. Ve uçak bu yüzden pistten çıkmıyor. Ayrıca pist kaygan da olsa seni yine normal brake durduruyor. Sormuşsun neyle duracaksın diye. 8000 saat Airbus uçtum. Bana işimi öğretme. Ayrıca burada eleştirilen aşağıdaki bir I phone'cu (belki de yine sensin), ıdle reverse'ten bahsetmiş. Olayı buna bağlamış. Burada konu başka. Sen bir kere konuşmandan ve yorumundan bu işi bilmediğini belli ediyorsun. Hadi sen bilgisayar başına. Simülatör oynamaya. 2
    • yüzde 2 04 Mart 2015, Çarşamba 20:08:42 ''Reverse ün total braking action a etkisi yüzde 2 civarı'' iğneleme yapmıyorum.eğer yüzde 2 ise sırf görüntü bunu yapmak :) yüzde 2 gerçekten çok düşük bir etki çünkü. 0
    • Uzman 04 Mart 2015, Çarşamba 20:21:41 Hatta kuru pistte reverse un etkisi Airbus'ta sıfırdır.. Çünkü BSCU fren deselerasyonunu otomatik ayarlar.. 0
  • Ktm 04 Mart 2015, Çarşamba 10:10:36 Elli kere iptal olan katmandu.. 0
  • a330 04 Mart 2015, Çarşamba 10:06:51 Yeni model ucak alirken kili kirk yariyosunuz ama mevcut filoyu hor bi sekilde en kotu saatlere yolluyosun bune perhiz bu ne lahana tursusu 0
  • HO 04 Mart 2015, Çarşamba 10:05:37 Nepal yetkililerinin verdigi bilgilere göre ucak ilk inis denemesinde basarisiz olmus bir saat sonra ikince denemede de yan sekilde inmis ve pistin ortasinda ön dikmeler ile toprak zemine saplanmis. pilot hatasi büyük ihtimal. 1
  • Türkçe diyene :) 04 Mart 2015, Çarşamba 10:05:25 Sen önce kendin konuşmayı öğren de.... Yaptığını diye başlamışsın. Cümlenin tamamı düşük. Cümlenin anlamı bile yok. Kusura bakmayında yazmışsın. -da eki burada ayrı yazılır. İngilizce ve Türkçe kelimelerinin baş harfleri de büyük yazılır. Sen önce biraz ekmek ye öyle gel. Arkanı dön de bir aynaya bak :) Unutmadan Idle Reverse'ün Türkçe'de tam karşılığı yok. Low visibility desen diyelim düşük görüş. -ki o da tam karşılığı değil. Neyse. Senin gibi kara cahillerle zaman kaybetmeyelim. Biraz kendini geliştir. 0
  • ynk34 04 Mart 2015, Çarşamba 10:00:17 kaza bu işin fıtratında var hemen deve kesin takunya asın olsun bitsin 5
  • Kibir Dağlar diyen 04 Mart 2015, Çarşamba 09:58:26 Sen nasıl bir ruh hastasısın ki bu olayı intikama bağladın. Nasıl bir arızasın ki bu olaydan memnuniyet duyuyorsun. Bu olay neden oldu belli değil. Kim bilir dikmelerden bir tarafta birşey mi oldu, rudder jam mi oldu. Frenlerde mi sorun var? Asimetrik fren mi oldu. Auto land yapıldı da rol out phase de mi bir sorun oldu? Daha olay belli değil. Kimse birşey bilmiyor ki. Sen hemen intikama bağlamışsın. Çok memnun olmuşsun. Allah'ından bul yaa. Nasıl fesat bir tipsin sen. Bu nasıl bir ruh hali ve komplekstir. Bu şirketten herkes ekmek yiyor. Yazıklar olsun senin kişiliğine karakterine. Karakter yok ya gerçi. İnsan değilsin herşeyden önce. 15
    • Özür dileyeceğine 04 Mart 2015, Çarşamba 13:55:44 Kabin ekiplerini, teknik ekibi ve astronot olmayan herkesi aşağılayan ve kibirli kibirli konuşan pilot efendilerin ve onlar gibi düşünenlerin insanlıktan bahsetmeye hakkı yoktur. Kazanın zamanı, yeri ve oluş şekli çok manidardır. Yüce Allah o görevini yapan kabin ekiplerini ve yolcuları daha buyuk kaza vermeyerek korumuş, ama astronotlara da iyi bir ders vermiştir. Yok öyleymiş yok böyleymiş. Yıllardır oraya uçan diğer hava yolları niye pistten çıkmıyor? Unutma uçağın tuvaletini temizleyen INSAN olmasa o uçağı uçuramaz, o paraları kazanamazsın. Evrenin düzenine saygı duy ve büyüklenip, kibirlenme. 3
  • iPhone Uygulaması 04 Mart 2015, Çarşamba 09:55:04 Reverse'in etkisi yok diyenlere: Eğer pist ıslak ise; (ki ıslak idi), tekerlekler kayıyor ise, reverse 'ten başka sizi ne yavaşlatacak sorarım. Ayrıca uçağın pist orta hattını tutma ile ilgili bir sıkıntısı var( kule görevlisinin beyanatı) ve uçak direkt toprağa oturmuş( birkaç kez pist üzerinde zıpladıktan sonra! Tabii ki bu kazanın direkt sebebi rev thrust kullanımı olmayabilir, ama o da sırada bu gidişle! Bahane bulmayı bırakıp bu işi daha ciddiye alalım, artık herkes herşeyi biliyor , araştırıyor ve de yutmuyor. Çözüm kanla yazılmış kural ve usullerde, sol koltuğa oturma kriterleri dahil.! 2
  • solar 04 Mart 2015, Çarşamba 09:52:53 elin adamı güneş enerjisi ile çalışan uçakla dünya turuna çıkmaya hazırlanıyor bizim pilotçuklar daha meydana doğru düzğün inmeyi başaramıyorlar..böyle mi 5 yıldızlı olcaksın ? 14
    • HÜT 04 Mart 2015, Çarşamba 10:04:12 TERBİYESİZ.Canın yanacağına sevindin herhalde. 19
    • HÖT ee 04 Mart 2015, Çarşamba 10:16:09 ne oldu doğruları yazınca rengin soldu be yaaa...yoksa sende mi torpillilerdensin...müstehak sizeeee :)) 6
  • Android Uygulaması 04 Mart 2015, Çarşamba 09:52:03 Nebicim yorumlsr yapiyosunuz ayip size ya.. Gecmis olsun diyin bitti. 13
  • tk 04 Mart 2015, Çarşamba 09:51:55 Pilot becerisi bu havalarda kendini gosteriyor agresif buyumelerle onune gelen pilotu almayla buyuk sirket olunmaz her bi kac senede bir bu olay tekrarlaniyor a340 hindistan olayi unutulmadi daha haberleri korkarak acar olduk 2
  • Android Uygulaması 04 Mart 2015, Çarşamba 09:51:40 Ya ne bicim insanlarsiniz bi gecmis olsun deyin hashasiler sizi 21
    • Hadi Len 04 Mart 2015, Çarşamba 10:02:58 Astronot bozuntusu. 7
  • iPhone Uygulaması 04 Mart 2015, Çarşamba 09:42:24 Deve kessinler hemen apronda kazayı def eder diye üzücü bir kaza ama kırım olmamış gerisi boş sevinci tarafı uçak by pass olur belki 5
  • iPhone Uygulaması 04 Mart 2015, Çarşamba 09:42:06 Çok geçmiş olsun. Hiçbir şey belli değilken sırf fırsat çıktı saldıralım zihniyetine de yazıklar olsun... 8
  • Android Uygulaması 04 Mart 2015, Çarşamba 09:39:30 Vasifsiz toplama ve yetersiz teknik personel ve havacilikla alakasi olmayan parali pilotlar... Inşallah tekerrür etmez gelmiş geçmiş olsun 3
    • laibiş 04 Mart 2015, Çarşamba 12:38:54 yetersiz teknik ne alaka la 1
  • mafaky 04 Mart 2015, Çarşamba 09:39:27 TC-JOC, Airbus Üretim Seri No'su 1522 olan uçaktır, 22.05.2014'de teslim alınmış gözüküyor. Daha sonra TC-JOD (seri no: 1529, 27.06.2014 teslim alınma) ve TC-JOE (seri no: 1571, 20.11.2014'de teslim alınmalı) filoya katılmış. Bu son ikisinin isimleri belli değil. Kaynak: planespotters.net 0
  • iPhone Uygulaması 04 Mart 2015, Çarşamba 09:39:08 Ucak bir daha kullanılabilir mi 6
    • yunus 04 Mart 2015, Çarşamba 11:06:48 Bu yorumu beğenmeyenler neden beğenmedi acaba ? Son derece makul ve yerinde bir soru. Burada yorum yazan ve okuyan insanlar olarak, toplam kalitemiz konusunda düşüşler görüyorum. 100 tane yorum ve 85 tanesi konuyla alakasız veya çamur atma, sulandırma, dalga geçme, siyasi yorum yapma v.b 2
    • tabi ki 04 Mart 2015, Çarşamba 12:51:39 kullanilir. ama tamir masrafi ucagin fiyatindan daha masrafli cikacaksa tamir yapilmaz. ucagin yeni oldugunu hesaba katarsak 99% tamir edilir. 1
  • türkçe 04 Mart 2015, Çarşamba 09:37:51 yaptığını yorumları bi okusanız koparsınız gülmekten low visibility şartları extra fuel alma idle motorlar kusura bakmayında ya ingilizce konuşun ya türkçe 0
  • iPhone Uygulaması 04 Mart 2015, Çarşamba 09:37:27 Kör mustafa ile kireç apo uçuruyorlardı galiba bu uçağı....!! 3
  • Windowsphone 04 Mart 2015, Çarşamba 09:34:14 Yazıklar olsun sizin gibi insanlara.İşleri güçleri insanları karalamak,bilmediği konu hakkında yorum yapanlara yazıklar olsun.Pilotlukla ilgisi olmayıp burdan yorum yapanlar.İnsanların günahına girmeyin.Ayıptır,günahtır.Kul hakkı yiyorsunuz.Sonuçta bir kaza şükürler olsun ki kimse hayatını kaybetmemiş.Ama ölen olsaydı eminim çok sevineceklerdi.Sizler vatana millete hayırsız insanlarsınız. 14
    • deu 04 Mart 2015, Çarşamba 09:54:12 Bu isin sakasi yok bu konuda elestiri yapmayacaksinda ne zaman yapacaksin fitrat kafasinda yasayin lufthansa da niye boyle seyler olmaz acaba 4
    • deu 04 Mart 2015, Çarşamba 09:54:12 Bu isin sakasi yok bu konuda elestiri yapmayacaksinda ne zaman yapacaksin fitrat kafasinda yasayin lufthansa da niye boyle seyler olmaz acaba 2
  • Kibir ve Daglar 04 Mart 2015, Çarşamba 09:33:41 Birkac gun onceki hostesler ile ilgili haberin altina kibirle ve boburlenerek hostesleri kucumseyen ve yorumlar yapan astronot pilotlara kapak olsun. Kibir bu evrende en sevilmeyen tavirdir ve karsiligi hemen verilir. Astronot pilotlar kendilerine verilmis gorevi en iyi sekilde yapmak icin calisan insanlar kucumseyip kendinizi kaf daglarinin tepesinde goreceginize girin youtube'a da elalemin gorus sifir oldugunda bile nasil adam gibi inip taxi yaptigini izleyip ders alin. Bu arada kazanin daglarin tepesinde basiniza gelmesi de cok manidar bilmem dikkat ettiniz mi? 8
    • arınmış insan 04 Mart 2015, Çarşamba 11:24:45 kibirsiz arkadaş....ne olur gel sen pilot ol. o kadar kolayki....açıyon youtubeyi izlion....hooop pilot oluyon. sonra çok manidardır ki .hep dağların tepesinde geziyon.ne ilginç dimi. 11
    • Arınmış yazana 04 Mart 2015, Çarşamba 14:56:16 Ne yazılanı ne okuduğunu anlamışsın. Eğer pilotsan yazık sana ve sana harcanan kaynaklara. 3
    • Bir garip yolcu 04 Mart 2015, Çarşamba 21:15:39 yazık sana.nasıl seni bu hale getirmiş bu beğenmediğin,beraber uçtuğun ,canını emanet ettiğin pilotlar! Her ne yaşadıysan bu insanlarla acıklada .bizlerde bilelim belki sana yardımcı oluruz .eger haklıysan hepimiz cansuyuz diye çıkar senin için yürürüz be evladım ! 3
  • mafaky 04 Mart 2015, Çarşamba 09:29:21 Uçak, şans eseri yarıdan az yolcuyla Katmandu'ya inmiş. Acaba dönüş bacağında çok mu yolcusu varmış ki bu sefere A330-303 tahsis edilmiş? Belli ki ön dikme toptan gitmiş. Bu uçağın Nepal'de tamir edilip tekrar uçurulma şansı var mı, yoksa write-off mu ederler? 1
  • sigorta 04 Mart 2015, Çarşamba 09:24:36 Bu havayollarında sigorta işi nasıl oluyor? Bu uçak büyük ihtimal kal olacak. Tekrar uçabileceğini sanmıyorum. Sigorta şirketleri THY nin tüm zararını eksiksiz olarak karşılayabilecek mi yoksa bu uçağın tamir masrafı veya parası THY'ye mi ait? 1
  • Android Uygulaması 04 Mart 2015, Çarşamba 09:18:58 5 yıldızlı havayolu olacakmış. 5 senede bir ölümlü kazası var. Bu şekilde mi olacak. 5
  • iPhone Uygulaması 04 Mart 2015, Çarşamba 09:14:02 Neden en cok bizim kazamiz var? Yeter artik 5 yildizli havayolu olmaya calisiyoruz. Kotu reklam oluyor sadece 4
  • Onur 04 Mart 2015, Çarşamba 09:10:38 Tüm tk personeline ve yolculara gecmis olsun. Umarım bu kazanım nedenleri göz önüne alınarak olası daha büyük kazaların önüne geçilir. 5
  • Bankacı 04 Mart 2015, Çarşamba 09:10:06 Daha taksidi bitmedi onu 2
  • tk 04 Mart 2015, Çarşamba 09:05:33 Dışarıda iş bulamayan ,özel uçuş okulunda baba parasıyla okuyan vasıfsız kaptan çocuklarını THY'ye torpilli sokarsan olacağı bu.Aldığı ahlar çıkıyor THY'nin. 4
    • ... 04 Mart 2015, Çarşamba 10:16:14 tanıyomusun ekibi? 1
  • Kpt.Plt. 04 Mart 2015, Çarşamba 08:59:56 Öncelikle tüm yolculara ve uçuş ekibine geçmiş olsun diyorum.Ancak THY nin kaza istatistiklerinde Kaza risk oranı bakımından Avrupa da birinci Dünyada ise beşinci sırada olduğunu biliyormuydunuz.Diğer taraftan ise ikramda da Avrupa birincisi.Artık bu gidişe bir dur demek gerekmiyor mu?.Ne zaman FLIGHT SAFETY FIRST anlayışına geleceğiz. 0
    • teknik 04 Mart 2015, Çarşamba 09:58:40 hocam sinekten yag çıkarıp, yöneticileri doyurdugumzu zaman belki.... 0
    • 1 04 Mart 2015, Çarşamba 10:17:50 her meydana her saatte uçmanın riskli olduğunu yöneticilerimiz anladığı zaman... 0
  • iPhone Uygulaması 04 Mart 2015, Çarşamba 08:59:54 tüm pilot mürettebat ve yolculara geçmiş olsun..ucuz atlatılmış..çok talihsiz bir vaka olmuş ama havacılık işte malesef tüm tedbirlere ragmen yaşanılıyo.. 11
  • iPhone Uygulaması 04 Mart 2015, Çarşamba 08:59:02 Umarım yöneticiler bu kazanın direkt ve dolaylı sorumlularına gerekli yaptırımları uygular, zira ıslak pist, düşük görüş, riskli meydan vb kimsenin inanmayacağı sebeplere sığınmaya devam edersek bu iş devam eder gider! 0
  • geçmiş olsun 04 Mart 2015, Çarşamba 08:57:06 TK ailemize geçmiş olsun. 6
  • iPhone Uygulaması 04 Mart 2015, Çarşamba 08:41:04 BÜTÜN YOLCULARA DUYULUR: Uçağınız tekerleğini piste koyduğu an alel acele emniyet kemerini açan bazı vurdum duymaz vatandaşlarımız böyle bir durumda şiddetli bir yaralanmaya ve sakatlığa maruz kalabilir. Lütfen emniyet ikaz ışığı sönene kadar yerlerinizden kalkmayınız. Bavulunuzu almaya çalışmayınız. 5
  • 1 yıl 04 Mart 2015, Çarşamba 08:37:36 1 yıllık ucagı pert yaptılar..bu da buyuk basarıdır. 4
  • iPhone Uygulaması 04 Mart 2015, Çarşamba 08:33:38 Metar okumasını bilen herkes kırımın pilotaj hatası olduğunu anlar.Diyelim metardan daha düşük görüş vardı inişi mütakip pistte kalıp follow me talep edebilirdi.Nedense TK dan her an kırım bekleniyor bunu yaratan sebebler araştırılmalı 4
    • :)) 04 Mart 2015, Çarşamba 09:56:30 Konunun uzmanısınız galiba ulu manitu :))) Hemen "pilotaj" diye yapıştırmışsınız. Gerçi siz daha iyi bilirsiniz ama, acaba diyorum? Lastik patlamış olabilir mi? Teker kokulduğu sırasında motor arızası olmuş olabilirmi? Spoilerler asimetrik açılmış olabilir mi? Kumanda arızası olabilir mi? Ben pek anlamam sizin kadar bu işlerden ama ilk aklıma gelen bunlar oldu. 8
    • teknik tabirler 04 Mart 2015, Çarşamba 19:59:58 metar ne follow ne ne arkadaşım, yok write off olmuş.. düzgün düzgün anlatsanıza şunu. bizdeki ego kimsede yok. 0
  • amatör merak sorusu 04 Mart 2015, Çarşamba 08:33:31 Büyük geçmiş olsun, can kaybı olmaması tek teselli. Uçakların sigortası oluyor mu? Şimdi bu uçak perte mi çıktı? Uzmanlar cevap verebilir mi? Teşekkürler 5
  • Lee_Hooker 04 Mart 2015, Çarşamba 08:27:53 Ucak kiralik degil sifir alinmis...mayis 27 2014 te teslim alinmis.. 1
  • Dc_3 04 Mart 2015, Çarşamba 08:27:11 eeee söylemedik mi globally fosssun burnunu sürtecekler diye...al buda kapak olsun...elin adamı sıfır görüşte iner bizim torpilli astronotlar yok sis var yok yan rüzgar var hoooppp doğru taça çık...globally foss perdeyi açtı..iyi seyirler 8
  • Biraz okuyun 04 Mart 2015, Çarşamba 08:20:04 burda bazı arkadaşlar sadece telefonda uçak indirip ahkam kesiyor galiba a/b kurduktan sonra reverse thrust duruş mesafesini değiştirmez. Buraya yazmak 2 sn alıyor ama okumak zor tabi... 6
  • iPhone Uygulaması 04 Mart 2015, Çarşamba 08:17:26 Yakıtla reverser la hıc ılgısı yok resimlere bakan anlar... Yakıt dıyenın havacılıkla hıc ilgisi yok o kesin..uçak yandan çıkmış yan rüzgar desek rüzgar da okadar sis olmaz.. Hep berabere nedenini bekleyip öğrenicez 1
  • tk teknisyen 04 Mart 2015, Çarşamba 08:17:24 3 kuruşa 5 köfte istenirse ...böyle kaçınılmaz sonuçlar her daim olacaktır...teknisyenler de insan 8
    • ATMA 04 Mart 2015, Çarşamba 12:40:40 Ayıptır be ne kadar aldığınızı bilmeyenmi var..bu olayda bile paradan bahsediyorsun..Hiç yakışmadı.... 0
  • Volvo 04 Mart 2015, Çarşamba 08:16:17 Geçmiş olsun. Nazar çıkmıştır. Allah beterinden korusun. 7
  • Android Uygulaması 04 Mart 2015, Çarşamba 08:12:35 Bu görüntüler hep bizde oluyor malesef.. 0
  • I phone dan yazan 04 Mart 2015, Çarşamba 08:09:28 Idle yakıt tasarrufu için yapılan bir uygulama değildir. Motorları yormamak, motor ömrünü uzatmak için ıdle reverse seçilir. Bu bir. İkincisi 80 kts da reverse açma gibi saçma bir ifade kullanmışsın. Reverser lar main landing gear kompress olur olmaz seçilir. Bir de arka rüzgârdan bahsetmişsin. Bir defa orada iniş pistini rüzgâra göre oradaki meydan ATC belirliyor. THY kaptanları ile bunun alakası nedir? İyice saçmalamışsın. Uçağın arka rüzgar limiti bellidir. Onun üzerinde indiğini iddia ediyorsan ispatla da bilelim. Bak meydan raporu var. Wind calm diyor. Bu ne demek? Bir defa ki, low visibility ve sis sakin rüzgarda oluşur. Buradaki olayın arka rüzgârla ilgisi yok. Yakıt konusuna gelince, çok az bir hak veriyorum. Ama belirli bir remaining fuel altında kimse bir yere gitmiyor. Min. Diversion fuel belli. Her zaman extra fuel alınmaz. Böyle bir uygulama her uçuşta yoktur. Ayrıca buradaki olay pistten çıkma olayı. Yakıtla alakası nedir? bilmiyorsun. İşkembeden atma. 4
  • Gecmis olsun 04 Mart 2015, Çarşamba 08:05:50 Gecmis olsun, Yillardir 330 da gorev yapan havaci koken bir Kaptan, koken diye soranlar merak eder diye yazdim 9
    • ... 04 Mart 2015, Çarşamba 10:26:24 20 sene önce havacılığa yurt dışında eğitim aldıktan sonra iş aramak için memleketime geldiğimde kökenin ne sorusunu ilk önce soranlar kimdi???sayın meslektaşım.bu arada cok geçmiş olsun insan kaybı olmaması tek tesellimiz. 0
  • Android Uygulaması 04 Mart 2015, Çarşamba 08:04:02 Yetenek ısi bu is.herkesi pilot yaparsan böyle olur. Calismak gerek calismak.tamamen pilotaj 5
  • Kaptan 04 Mart 2015, Çarşamba 07:46:03 Oraya inen Kaptan kacyildir Genis govdede gorev yapan tecrubeli Havaci bir abimiz, gecmis olsun 10
    • kaptan a cvp 04 Mart 2015, Çarşamba 09:34:50 iyiki tecrübeliymişşş...birde tecrübesiz olsa ne yapardıkkk...bakalım bunun altından neler çıkacak..gerçi doğruları açıklamazlar...hala siz kendinizi astromot zannetmeye devam edein bakalım :)) 4
  • kabin memuru 04 Mart 2015, Çarşamba 07:40:33 Basta o ucaktaki kabjn ve ucucu arkadaslarimiz olmak Uzere tum thy ailesine buyuk gecmis olsun. 3gun once o ucakla jfk dan geldim bugun bunu duymak cok uzucu ama can kaybi olmamasi sevindirici bir haber. 8
  • airboss 04 Mart 2015, Çarşamba 07:39:40 Havacılık bu olur böyle şeyler,uçağa binen riskinide göze alıcak... 35
    • fıtrat 04 Mart 2015, Çarşamba 14:57:06 diyorsun yani.. 0
  • iPhoneuygulamaması 04 Mart 2015, Çarşamba 07:39:35 Kuru pistte full reverse 60m den daha az bir mesafe fark ediyor. Üstelik fark etmişsindir; uçak pistin solundan çıkmış. Durma mesafesinden değil. Her yoldan geçen uçak mühendisi sorumlu kaptan pilot teknik ve yönetici . Az oku birader 3
  • Ne oldu acaba 04 Mart 2015, Çarşamba 07:39:06 Geçmiş olsun.ben dar gövdeden bekliyordum bi sabaha karşı ama 330dan geldi.onlarda dar gibi uçmaya başladı gerçi.neyse malın onemi yok cana gelmesinde.geçmiş olsun. 2
  • teknisyen 04 Mart 2015, Çarşamba 07:38:25 Allah'tan ölümsüz bir kaza ve kurtarma başarılı olmuş. Evet maddi olarak büyük kayıp ama yine de şükürler olsun, ders çıkarılmalı. Beterinden korunulmalı 9
  • Android Uygulaması 04 Mart 2015, Çarşamba 07:36:18 Tüm TK'lı meslektaşkarıma geçmiş olsun.... 7
  • Strega 04 Mart 2015, Çarşamba 07:36:16 Söylenecek tek şey Allah bir daha göstermesin , büyük geçmiş olsuN .. Olunsuz yada kendileri bu tarz Uçak için yetki belgeleri alamayanlar kıskançlıktan olumsuz yorum yazmayı bıraksınlar ... 15
  • 06.40.09 04 Mart 2015, Çarşamba 07:36:02 Amma sacmalamissin, bir psikologa ihtiyacin var, birazda temiz kalp ve Havacikik gorgusune, herkese gecmis olsun 9
  • 06.40.09 04 Mart 2015, Çarşamba 07:36:01 Amma sacmalamissin, bir psikologa ihtiyacin var, birazda temiz kalp ve Havacikik gorgusune, herkese gecmis olsun 7
  • iPhone Uygulaması 04 Mart 2015, Çarşamba 07:24:15 Ucak kiralik degil. En yeni 330-300'lardan biri. Henuz 1 yil once teslim alindi. 0
  • Hakan 04 Mart 2015, Çarşamba 07:21:59 Turkiye saati ile 5 te degil 03:59 da inmisler, hava durumu 3500 metre degil 800 metre, dusuk gorus sartlari var ve yagisli..zaten resimlerde de bu goruluyor VNKT 030150Z 03003KT 0800 -RA FEW008 SCT020 OVC090 10/10 Q1018 NOSIG Pist sonundan degil pisti terketmeye calisirken cikmislar, resimlerden de anlasiliyor. Cok sukur ekibimize ve yolculara bisey olmamis, hafif yaralanan yolcu da umarim iyilesir Herkese gecmis olsun. 8
  • iPhone Uygulaması 04 Mart 2015, Çarşamba 07:18:52 Allah'ım sen bizi Koru. Şirketime ve bizlere çok geçmiş olsun. 13
  • Android Uygulaması 04 Mart 2015, Çarşamba 07:09:34 THY Ailesine geçmiş olsun allah korumus. Her Her işte bir hayır vardır belki yetkililer uyanır. Burda benzin tasarruf konuşuluyor. Tabi ki yapacak havayolları mesut ucus değil. Biliyorsunuz her yerde tasaruffe geçiliyor ne yazık ki. 7
  • iPhone Uygulaması 04 Mart 2015, Çarşamba 06:52:51 Allahım sen koru geçmiş olsun yepyeni uçak kal oldu :( 4
    • Teknik as 04 Mart 2015, Çarşamba 06:59:38 gerçekten daha yenı uçak allah korumuş 6
    • kıralık 04 Mart 2015, Çarşamba 07:16:21 ucak yenı degıl TC-Oc tam aırdan kıralık 7
    • teknil as a cvp 04 Mart 2015, Çarşamba 08:30:55 Bu yorum eleştiri sınırlarını aştığı için sansürlenmiştir. 3
  • iPhone Uygulaması 04 Mart 2015, Çarşamba 06:48:48 Allah korumuş.. Tüm ekibe ve yolculara çok çok geçmiş olsun. Allah kaza bela göstermesin.. 8
    • amin 04 Mart 2015, Çarşamba 10:40:59 amin... insanlar zıvanadan çıkmış, şirket politikasını eleştiricem diye acımasızlıktan kırılıyorsunuz. hepimizin sevdikleri var, Allah kimsenin başına kaza bela vermesin. Torpilli veya yeteneksiz demişssiniz, tüm bunlar her kurumda oluyor, Türkiye'de yaşıyorsunuz ama bunların hiçbiri bir insanın sakatlığına ölümününe kazasına "oh canıma değsin" demeye bahane değil. kendinize gelin, Allah sizin de gönlünüze göre versin ama bir şekilde THY'de çalışamayanların bu olumsuz düşüncelerle, bu kinle başka yerde de sırtını doğrultması mümkün değil. Allah hepinizi korusun, böyle kazalardan neredeyse memnun olanları bile. Havada giderken bugün yaptığınız acımasızlıklar sizi bulmasın. 5
  • Android Uygulaması 04 Mart 2015, Çarşamba 06:47:31 O kadar sise bi kaza olacagi belliydi, cok gecmis olsun 16
  • buyuk gecmıs olsun 04 Mart 2015, Çarşamba 06:47:15 hepımıze buyuk gecmıs olsun nepal tehlıkelı bır meydan umarım herkes ıyıdır 9
  • Misafir 04 Mart 2015, Çarşamba 06:44:12 THY cok gecmis olsun.. 7
  • iPhone Uygulaması 04 Mart 2015, Çarşamba 06:40:06 Tahmin ediyorum en yeni ucak olabilir. Milletimize. Buyuk gecmis olsun. Allah devletimize ve milletimize. Ve. THY. Ye zeval vermesin. Bununla gecmis olsun. 8
  • iPhone Uygulaması 04 Mart 2015, Çarşamba 06:35:27 Cok uzuldum cok cok. Gecmis olsun. Allaha hamdolsun olu yarali yok. Pist kaygan olabilir. 9
  • iPhone Uygulaması 04 Mart 2015, Çarşamba 06:26:03 Katmanduya inmek yurek ister 15
    • YOK YAV 04 Mart 2015, Çarşamba 13:30:54 Hakikaten yok yav...inenlerin yüreklerine ne olmuş...Attın hocam...ıniş ve kalkışa müsait olan her piste iniş kalkış yapılır HKG da KAI TAK a inmedinmi hiç....Pist uçak performansına göre kullanılabiliyorsa problem yok..uzun lafın kısası..geçmiş olun... 0
    • kaptan yemeği 04 Mart 2015, Çarşamba 14:53:02 dana yüreğiymiş zaten.. 0