THY'den geri dönen Montreal uçağıyla ilgili açıklama

    Çok beğenilenler

  • his decision. 13 Ekim 2017, Cuma 21:16:24 Sayın kaptan madem dönmeye karar verdin overweight landing proc. uygulayıp inemezmiydin!Ya da madem bu kadar uçacaksın rota da fra-ams-lhr bir yere inip yolcuyu indirip yoluna devam etsen olmaz mıydı?.just question..safety is first. 7
    • Ohoo... 13 Ekim 2017, Cuma 23:19:34 Overweight landing sonrası oluşabilecek hasarları düşündün mü ? Hasar olmasa dahi bakım masrafları, süresi ve uçağın operasyondan alınma sürecini düşündün mü ? Yoksa neredeyse %90 havayolu firmasının overweight landing yerine fuel dump'u tercih etmesi onlarında mı öngörüsüzlüğü yada tecrübesizliği ?? Ohoo... 2
    • IOCC 13 Ekim 2017, Cuma 23:57:21 sen bunlari git iocc ye sor. O sana anlatir. 0
    • no subject 14 Ekim 2017, Cumartesi 00:05:58 Sirkete sormustur, ilgili birimler de durumu degerlendirip, overweight yerine yakit azaltin demislerdir. 2
    • Aynen katılıyorum 14 Ekim 2017, Cumartesi 10:05:43 Ulan cocuk rahatsızlandıysa acıl ıneceksın ne dır 7 saat bekleme.adam yanlıs karar vermiş havada olseydı o yolcu gorrdum ben onu 1
    • Tk 14 Ekim 2017, Cumartesi 11:47:30 Şirkette kimse sorumluluk alıp Kaptanım Overweight inin demez. Kaptan da bu sorumluluğu siz almıyorsanız ben hiç almıyorum der. Tk nın özetidir bu olay 1
    • Bir dusunce 14 Ekim 2017, Cumartesi 21:48:24 Eger kaptan overweight usullerini uygulayip, duzgun indirseydi, eminim ki TK teknik o ucagin kontrollerini bu kadar saat bile surmeden yapar ve tekrar ucusa verebilirdi. 0
  • Biri açıklasın 13 Ekim 2017, Cuma 20:47:33 Uzman değilim o yüzden bilemiyorum. Havacılık konusunda uzman birileri açıklarsa sevinirim.. Marmara denizi üzerinde saatlerce bekleyip yakıt harcayacağına yoluna devam etse, aynı bekleme süresini yolda geçirip bu arada da gene bir miktar yakıtı boşaltıp "atıyorum" Reykjavik'e inse. Orada yolcuyu bırakıp eksik yakıtı alarak yoluna devam etse olmaz mıydı? Hem masraf daha az olurdu, hem operasyon daha az aksardı, hem de insanlar yolundan kalmazdı. 2
    • . 13 Ekim 2017, Cuma 21:44:46 Evet haklısınız, fakat o pilotun o zamanki seçimine bağlı olan bir şey. Bir de ek olarak Airbus A330 uçaklarında yakıt tahliye işlemi yapılamamakta. 1
    • xl 14 Ekim 2017, Cumartesi 11:05:48 olurdu 1
    • Uzman 14 Ekim 2017, Cumartesi 21:54:19 Arkadas siz akilli insansiniz. Biz bu isi yillardir yapiyoruz ve ayni yolda birlesiyoruz. Aklin yolu birdir. 0
  • Tüm yorumlar

  • Yoruma acik 15 Ekim 2017, Pazar 14:26:45 niye herkez sadece kapt kararina elestiri yapiyorlar anlam veremiyorum... Yakıt bosaltma sistemi olmayan ucaga nasil uzun menzili ucusa dispatch edilir.. hele acil geri donus durumda ve yakinlarda uygun Lnd Dist. olmayan meydan yok iken ...hangi risk degerlendirme yapildi ve bunu musade ettii.. her olay bir cok etken faktor (halka) bulunur ...bir zincir gibi ve kaptanın kararı olayin son halkasidir ... elestiri yapilir tabiki ama sadece son halkaya bakarak haksizlik ve yanlis olur.... 2
  • KPT 15 Ekim 2017, Pazar 12:13:46 KISACA: YANLIŞ KPT.KARARI.SONUÇ:TONLARCA YAKIT + PARA İSRAFI VE YOLCUYA YAPILAN İŞKENCE...CHARTERDA YAPILSAYDI KPT GÜZELCE SORGULANIRDI ! GERİSİ?? HOUSTON B777 KARARI OLMASI GEREKEN KARARDIR... 2
    • Menfaat 15 Ekim 2017, Pazar 14:38:01 Acaba neden. 777 diyorsun kardeş 2
    • dispatch 18 Ekim 2017, Çarşamba 04:07:07 yakıt bosaltma sistemi olmayan ucakları uzun menzile dispatch etmeyelim o zaman,airbusa da söyleyelim bu ucakları niye yapmış diye.ne cok biliyorsunuz 0
  • mathgurusu 14 Ekim 2017, Cumartesi 15:26:06 7 saatte okyanusu ortalarsın. dikine helsinkiyi zorlasan gidip gelirsin. koca avrupa da bütün ambulanslar servis dışı mı oldu noldu? harcadıgın yakıtın masrafı daha mı ucuz ve yolcu otel maliyeti ? nedir hesap anlatında bilelim. benim kafam basmadı. 0
    • Deniz 14 Ekim 2017, Cumartesi 16:54:41 Personelin mesaisini hesaba kat dostum. 2
    • Deniz’e 15 Ekim 2017, Pazar 02:14:09 Mesai limitlerini biliyor musun? Skpk ile 16 (yazıyla on altı) saat. Tabi bu ilave ekipsiz. Neredeyse Montreal’e gidip gelebilecek bir süre bu. Mesai diye bahane olamaz 1
  • airporter 14 Ekim 2017, Cumartesi 14:53:21 Allah korusun, ki merak ediyorum. bu bayılan çocuk o havada yakıt boşaltmak için sarf edilen zaman içerisinde ölseydi. bunun hesabını nasıl verecektiniz.uçak yada içindekilerden bir tanesinin bile hayati tehlike riski taşıması acil bir durumdur ve tüm acil durumlarda ağırlık limitleri dikkate alınmadan iniş yapılabilir. Bir yanlışlık var. ya şirket manuellerinde yada uçuş ekibinde. bu bulunup düzeltici işlem yapılmalı. Allah korusun bir daha ki sefere bu kadar basit atlatılmayabilir. 2
    • Zeka küpü 14 Ekim 2017, Cumartesi 15:42:17 Uçağı piste çakıp bütün yolcuları mı öldürsün? bi bitmediniz gitti arkadaş. 6
    • Pes yani 14 Ekim 2017, Cumartesi 21:35:32 Overweight landing den ucagi yere yakma mi anliyorsun? 0
  • Derslik 14 Ekim 2017, Cumartesi 14:52:47 Bu ucus dikkatlice incelenip CRM derslerinde anlatilmali 1. Saglik sorunu onemliyse neden hemen inilmedi. (Kalp krizi geciren biri olsaydi 7 saat beklenecekmiydi) 2. Onemli degilse neden devam edilmedi. ( Belki karar verinceye kadar fazladan yakit harcandi. Gidilecek meydana kadar kalan yakitin yetmeyecegi degerlendirildi.) 3. Cogu kisinin bahsettigi gidebildigin yere kadar git uygulamasi neden yapilmadi. 4. O kadar yolcuyu 7 saat bekletmek dogru bir uygulamamidir. 5. Overweight landing hangi durumlarda yapilmalidir. Daha bunun gibi sorulacak bircok soru var. Bu uygulamadan iyi malzeme cikar. 1
  • Kaptan Görüşü 14 Ekim 2017, Cumartesi 14:22:43 10 dakikalık kısa baygınlık geçiren kişi için yapılan komedya. Geri dönüş kararını veren hava yer hepsi sorgulanmalı. Rezillik. Başka izahı yok, olamaz 10 dakika fazladan yakıt yaktı diye iniş mi olur? Bu gibi durumlar için zaten yakıt alman gerekiyor yoksa almadın mı? 0
    • Sonunda 14 Ekim 2017, Cumartesi 15:43:36 Sonunda konuyu anlayan birisi. Dediğin gibi yakıt kritiğine gireceği ve şirkete ceza kestireceği için 7 saat tepemizde dolandılar. Olayın özeti bu. 1
  • SAKA GIBI! 14 Ekim 2017, Cumartesi 13:09:53 Yahu bayilan yolcu 7 saat havada donup durdu. Ne anladik biz bundan? Madem 7 saat donecekti gitseydiniz bari normal rotada 7 saat sonra inseydiniz. Yanina da bir hostes refakatci olarak birakip tum masraflarini karsilasaydiniz ve iyilestikten sonra o meydandaki bir sonraki seferle yolcuyu geri getirseydiniz daha iyi degil miydi?? Hem herkes bosu bosuna 7 saat ucmak zorunda kalmazdi. Hem daha az maddi zarara ugratirdiniz sirketi. Kas yapayim derken goz cikarmislar. Nasil bir yonetim sekli bu!! Vallahi saka gibi.. 2
  • Anlamadım 14 Ekim 2017, Cumartesi 13:09:09 O ki 7 saat havada tur atması gerekiyor ve bu saat içinde yolcuya bişey olmuyor o zaman yol üzerinde bir yerde iniş yapsa olmaz mıydı. Yazık günah onca yakıta 2
  • Nasil Bir Karar ? 14 Ekim 2017, Cumartesi 12:13:58 Yanlış bir karar olmuş,öncelikle iniş saati zamanı göz önünde bulundurulmamış keşke rota üzerinde bir limana acil iniş imkanları vardı yolcu burada tedavi edilebilirdi,kimsede mağdur olmazdı, zaten bayılma vs olası durumlar bunlar, 7 saat sonrada yolcunun durumunun iyi oldugu söyleniyor,Sorulsa insan hayatı söz konusuydu denir,ama şu unutulmamalı tüm yolculuklarda hastalanma ölüm vs ihtimali hep vardır, Mağduriyetler ve maddi zarar nekadar oldu acaba merak ediyorum, 1
  • Tk 14 Ekim 2017, Cumartesi 12:12:41 Hastalanan yolcu daha sonra uçmuşmu ve nesı varmiş merak ettim geçmiş olsun.. 0
  • Tk 14 Ekim 2017, Cumartesi 12:10:34 Kokpit ve kabin ekimizi tebrik ediyor kendilerine bu gibi zor durumlarda sabir ve kolayliklar diliyorum ekipler cok degerli onun ıçin şirket olarak onlarin degerini bilelim.. 4
  • TK 14 Ekim 2017, Cumartesi 11:54:01 Madem yolcu bir baygınlık geçirip düzeldi neden uçağın kabin amiri durumu kaptanla değerlendirip yola devam etmiyor.Bir sürü gereksiz insan kabin amiri yapıldı ve şimdide bu insanların yanlış kararları ve işbilmezlikleri yüzünden bu hadiseler yaşanır oldu.Gerçekten işini bilen kabin amiri son noktaya gelene kadar kaptana aksettirmeden sorunu çözer ama bunlar en ufak bir durumda ortalığı velveleye veriyorlar. 3
    • KA 14 Ekim 2017, Cumartesi 13:10:07 Kabin Amiri de tıp okuduydu zaten teşhis koyup o riski alıp devam edebilecek, ilaç da yazsın istermisin 3
    • Gereksiz yoruma cevaben... 14 Ekim 2017, Cumartesi 13:33:36 Öncellikle seferin sorumlu kabin amiri 25 senelik uçuş tecrübesine sahip,kendisi ayrıca SHMYO den mezundur,yani ilkyardım bilgisi dışında birde sağlık eğitimini tamamlamıştır. Uçuşta 10 nun üzerinde doktor yolcu vardır,ikisi müdahalede bulunmuş ve devam etmemesi gerektiğini onlar belirtmişlerdir. Yorumunuz son derece gereksiz ve konuyla alakasızdır... 6
    • TK 14 Ekim 2017, Cumartesi 15:48:22 Bu uçağın amiri sendin galiba.Bu kadar ayrıntıyı verip savunmayada geçtiğine göre!! 5
    • Gereksiz sensin 15 Ekim 2017, Pazar 03:43:11 Yorum gayet guzel 25 senelik amir degil 50 senelikte olsa yetersiz vasifsiz ve cahil insanlarla ucmaktayiz,amiri memuru cogu ukala ve sahte netttt.. 0
  • garip bir olay 14 Ekim 2017, Cumartesi 11:53:57 Bu olay uçakta bir yolcu rahatsızlandığı için oldu peki içinde hasta olan bir uçak havada 7,5 saat nasıl kalıyor, hasta onca saat uçak içinde dayanabiliyorsa neden geri dönülüyor, bunların izahı nedir? 2
  • Sbartı 14 Ekim 2017, Cumartesi 10:45:00 Yolcu kalp krizi geçiriyor olsaydı ne yapılacaktı? Onu bunu bilmem 7 saat 35 dakika bekleyebilecek kişi herhalde 3-4 saat daha bekleyebilirdi ve Montreal'e varılırdı. rahatsızlanan yolcu bu kadar holding olacağını bilseydi ayaklanırdı bence. Geçmiş olsun 0
  • Off 14 Ekim 2017, Cumartesi 09:57:14 Nasil baska ulkeye inersen tekrar ulkene doneceksin , oyle bir kural yok,ozaman havacilik bitti, sirketler bunun icin ek doktor bile bulundurur. 3
  • a 330 14 Ekim 2017, Cumartesi 09:53:18 a 330 larda yakıt boşalta sistemi var zannediyordum. Bilen bilgi verebilir mi 2
  • Son durum nedir 14 Ekim 2017, Cumartesi 09:42:39 Uçak indi mi hala havada mı? 1
  • Bagcilar 14 Ekim 2017, Cumartesi 09:42:14 7 saat boyunca bagcilar.esenyurt manzarası izleyen yolcu zaten bayilmistir.... 1
  • Ccm 14 Ekim 2017, Cumartesi 09:40:06 Ucakta yangin ciksaydi ne yapacakti? 7saati birak 4-5dk da kul olur koca ucak. Ayrica yolcunun ucakta alacagi tibbi yardim sinirli ciddi birseyi olsa 7saat icinde ölebilirdi. Bu iste bir gariplik var. 0
  • Kararsizlik 14 Ekim 2017, Cumartesi 09:28:45 Muhtemelen kaptan sirketle konusmustur ve ortak bir karar alinmistir. Ama bu kadar insan dusunup de bu kadar sacma bir karari nasil vermis anlasilir gibi degil. Eger saglik problemi onemliyse ucak zaten overweight landing yapabilir. Medical emergency zaten bunu gerektirir. Eger bu kadar saat inis yapmadan bekleyecekse de neden devam etmemis. Bunu saglik konusuyla bagdastirmak mantikli gelmiyor. Ya da mantiksiz bir karar. 0
  • Acıklama 14 Ekim 2017, Cumartesi 08:44:04 Simdi 7 saat süresi var baska bir meydana inerse o meydandan tekrae kalıp gideceği meydana gidemez istanbula yolcuları geri getirmeleri gerekir ya da tüm yolculara baska bir uçak kiralayıp tekrardan kaldırması gerekir havacılık kuralları böyle başka ülkeye indiğin an geri ülkene dönüceksin. Ama gel gelelim 7 saat hold atmak da ayrı bi şey ben de anlamadım mantığını 11
    • Ne ilgisi var 14 Ekim 2017, Cumartesi 09:44:01 Oyle bir havacılık kuralını sen uydurdun galiba 0
    • Bir merak eden 14 Ekim 2017, Cumartesi 10:49:18 Hangi kuralmış o bir ülkeye inince illa kendi ülkene dönmeni gerektiren kural. Kapotaj kuralları gereği özel iznin yoksa 3. ülkeler arasında yolcu taşıyamazsın. Sizin dediğiniz gibi olsa ne teknik iniş olur, ne de medikal yada diğer sebeplerle divert olabilir. 1
    • Açıklamaya 14 Ekim 2017, Cumartesi 10:59:12 Yok kardeş öyle bir durum, inanma her denilene yemişler seni 1
    • xl 14 Ekim 2017, Cumartesi 11:09:37 1 ayda en az 2veya 3 kez medical emergency oluyor ve yolda bir yere iniliyor. Cok cok ozel durumlar haric ucak gidecegi yere devam ediyor. Senin bildigin kurallar safsata. 0
    • Açıklamaya 14 Ekim 2017, Cumartesi 11:17:18 Hangi kural onu diyor biliyor musun? Eğer öyleyse daha önce bir çok kez bu kural delindi o zaman, haberin olsun. 1
    • 737 Cpt 14 Ekim 2017, Cumartesi 11:44:21 İstanbul'dan kalktınız, Londra'ya uçuyorsunuz. Bir yolcunuz Macaristan üzerinde kalp krizi geçirdi, Budapeşte'ye iner, yolcuyu sağlık görevlilerine teslim eder, yakıt alıp Londra'ya devam edebilirsiniz. Buna engel bir durum yok. overweight iniş usullerini bilmiyorum 330 uçağının. Bir Kaptanımız yazarsa çok sevinirim. Alışıldık bir durum değil. Mantıken bu senaryo için okyanus geçmeden yol boyu alternate meydana inip maksimum iki saatlik gecikme ile operasyon devam edebilirdi. 0
    • fofo 14 Ekim 2017, Cumartesi 12:08:48 Rules of air fena halde kafanı karıştırmış dostum. İndiğin ülkeden yolcu alıp kanadaya götüremezsin sadeceama gereken her yerde durup destination’a devam edebilirsin. 1
    • fofo 14 Ekim 2017, Cumartesi 12:13:27 Yakıt pompası olmayan uçağa gömenler temsili: https://m.youtube.com/watch?v=DrwVB4vMx-Q 1
  • Cahil 14 Ekim 2017, Cumartesi 07:42:21 Cünkü ekibin mEsaisi var , onların indiklerinde ( Ams / Lhr ) orada aşım olacak - yeni ekibi sen mi bu esnada uçurup oraya götüreceksin ? Herkes çok biliyor ve atıp tutuyor - ülkenin mini özetisiniz 7
    • Batsin 14 Ekim 2017, Cumartesi 10:10:33 Mesainiz de batsin sitketiniz de. Ufak bir olaya bakiyor ne kadar sirket icinde catlaklarin ve kirilmalarin oldugunun gorulmesi. Ne kadar uzun omurlu olacaginizi disaridan izlerken gorecegiz. Biktim hepinizden; sirketten, shgm den, sendikadan, ekipten, ulkeden, insanindan. Ne yazik ki bizler gibi degerleri kaybede kaybede curuyup gideceksiniz... 1
    • Cahile 14 Ekim 2017, Cumartesi 11:22:15 Uzun menzil azami uçuş görev süresi 14 saat, mesul kaptan pilot kararıyla 16 saate çıkabiliyor. Kaldı ki ilave ekip de var o uçuşta yani sırasıyla 16 ve 18 saat mesai. İstanbuldan kalkıp Montreal'e 16 saatte bir teknik inişle gidemiyorsan lisansını yırt çöpe at. 2
    • Skpk 14 Ekim 2017, Cumartesi 11:45:44 Skpk böyle zamanlar için var. 2
    • Iocc air 14 Ekim 2017, Cumartesi 12:20:16 Skpk ya kalmadan acars tan / iocc air den konuşulup karar verilmiştir . 1
    • Kaptan 14 Ekim 2017, Cumartesi 21:42:35 Bravo. Ben de ayni fikirdeyim. 0
  • Aviator 14 Ekim 2017, Cumartesi 05:42:58 Bu OCC’nin ilk halt etmesi degil,orada sorumlu kim varsa kacincidir karavana atip duruyor.Sorumlu degil sanki sorunlu biri.Bu sekilde abuk sabuk yanlis karar verilmesi 4-5. oldu,hala bu sirketten maas aliyorsa yaziklar olsun 1
  • Beyinler yanmis artik 14 Ekim 2017, Cumartesi 01:34:27 Ey sibil havacilik duruma el atin artikta insanlar rahat nefes alsin,yakit bosaltmak nedir gitsene sen yoluna zarar falan etmez bu sirket biraz az yerler olur biter 2
  • Yorumduz 14 Ekim 2017, Cumartesi 00:06:45 Kaptanın bir bildigi vardır ve konustugu şirketin operasyon talimatları vardır..Bizlerin henüz bilmedigi birçok sebep olabilir.Sabredin,gerçeği öğrenin.önceden yorum ,bilgisizlerin yapacağı yorumdur.önce bilgi,inceleme ve tarafsız yorum. 0
  • Tr38 14 Ekim 2017, Cumartesi 00:06:01 Allah'tan bu uçakta değildik saatlerce dön dur kusardık dönmekten 0
  • Karar 14 Ekim 2017, Cumartesi 00:01:19 Yolcunun sagligi tabiki her seyden once gelir ancak 6-7 saat inme sansi yoksa bu ucagin oldugu yerde donmek nasil bir karardir. Kaptan hakkinda sorusturma acilip konunun incelenmesi gerektigini dusunuyorum. 1
  • x 13 Ekim 2017, Cuma 23:13:42 Medical emergency de 7 saat beklemek . Adam kalp krizi gecirse ne olacakti. Overweight landing de mi yok. 7 saat beklemede yolculardan birkac kisinin heyacandan kriz gecirmesi de cok buyuk olasilik. Montreal zaten 9 saat iki saat daha dayanirdi 7 saat dayanan. 0
  • 7 saat 30 13 Ekim 2017, Cuma 23:00:19 Neden ucak istanbul uzerinde 7 saat 30 kaldi bunu da aciklayin bir zahmet 1
  • Bilmiş 13 Ekim 2017, Cuma 22:52:53 Off ama bilmiş varyaaaa 0
  • Cacık 13 Ekim 2017, Cuma 22:44:19 Herkes Takmış bir Yakıt yok giden zaman 16 yasında bir hayat soz konusu nasıl böyle yamyam oldunuz hayretle okudum. 0
  • Başka bişey var gibi 13 Ekim 2017, Cuma 22:40:35 Bence farklı bişey var ya. Madem yolcunun durumu iyi niye 7 saattir dönüyorsun İstanbul üzerinde. Basıp gitsen neredeyse gideceğin yere ulaşmış olucan. İstanbuldan kalk 7 saat uç İstanbula in olaya bak 0
  • Trip time 10:08 13 Ekim 2017, Cuma 22:33:32 Yazık... 3 saat daha sabretselerdi destinationa gider, kalan 250 yolcuya yazık olmazdı! 0
  • instructor 13 Ekim 2017, Cuma 22:30:23 6 saat marmara üzerinde döndükten sonra muhtemelen diğer yolcular da bayılmıştır. prosedürler konusunda bilgim yok ama uçağı izlemek bile yorucu.Allah ekibe ve yolculara yardım etsin 0
  • Saçmalık 13 Ekim 2017, Cuma 22:23:52 Burada rolü olan herkesin sorgulanması lazım! Dönülecek kadar acil ise overweight landing yapacaksın! Değil ise yolcuya durumu anlatıp isteğini soracaksın? ( masraflar vs...) ki uçakta doktor da var imiş! Diğer yolcuların yerinde olsam , mahkemeye verirdim bu saçma uygulamadan dolayı... saygılar... 1
  • 773 13 Ekim 2017, Cuma 22:20:01 Bu pilotu hâlâ calistiranlara ne demeli bilmem.. 1
    • Merak etme 14 Ekim 2017, Cumartesi 18:16:16 Onu calistiranlar da onun gibi de o yuzden . Ama bu saltanat uzun surmeyecek 0
  • ucak 13 Ekim 2017, Cuma 21:37:15 hala havada.. bayılan 10 kez ayılan 20 kez ayılmıştır... inşallah başka bir sorun ypktur. 1
  • . 13 Ekim 2017, Cuma 21:35:09 Öncelikle geçmiş olsun, Flightradar24 verilerine göre yaklaşık 6 saattir havada tur atıyor uçak. Karadeniz bölgesine yönlendirilip dump yapması daha mantıklı olmaz mıydı? 4
    • . 13 Ekim 2017, Cuma 21:41:37 A333’da yakıt boşaltma olmadığını şimdi hatırladım, mazur görün. en azından İzlanda’ya inebilirdi belki. 4
  • Nedennnn 13 Ekim 2017, Cuma 21:05:58 Madem kisa bayginlik gecirmis durumu iyiymis neden yakit azaltip geri donuluyor anlamadim, bilen varsa yazabilirmi... o kadar zarar yazik, su an 14.000 ft de holding de TK35 donup duruyor. 4
    • .. 13 Ekim 2017, Cuma 21:54:23 O havayolu kuralları ve pilotun o zamanki kendi seçimine bağlı olan bir şey sanırım. 0
  • Haydaa 13 Ekim 2017, Cuma 21:00:08 Ula o saate kadar amerikaya giderdiniz zaten sal git ne dönüp duruyosun 9
  • Yorum 13 Ekim 2017, Cuma 20:53:11 Kalkisi takiben motor arızası olsa ne olacaktipeki 3
  • Ugur 13 Ekim 2017, Cuma 20:45:12 Bilmediğimden soruyorum, irtifa değiştirerek daha hızlı yakıt tüketemez mi? 2
    • Motor ömrü kısalır 13 Ekim 2017, Cuma 22:08:28 Motor ömrü kısalır. Motor Uygun devirde kullanılarak yakıt harcanıyor . Ayrıca burdan Airbus mühendislerini içten anıyorum. Bir söz vardır Fransızin öpücüğünden başka hiçbir şeyi bir işe yaramaz diye. Bkz: arabalari uçakları elektronik ekipmanlari 0
    • no subject 14 Ekim 2017, Cumartesi 00:04:42 Her irtifada ayni yakit harcaniyor. Irtifaya gore sadece True Air Speed degisiyor, dolayisiyla da Ground Speed. Yani alcakken daha yavas gidiyorsun, yukseldikce daha hizli, ama birim surede yakilan yakit ayni. 1
    • Sallama 14 Ekim 2017, Cumartesi 12:09:53 No subject tamamen sallamis bide TAS i araya sokmus biliyorum ayagina 0
    • No subject e 14 Ekim 2017, Cumartesi 12:34:17 Seni havacı yapan egitim sistemini öpüyorum. Drag neydi drag emekti 0
  • Rus asıllı LAZ 13 Ekim 2017, Cuma 20:42:30 Kusura bakmayın da uçağın İstanbula dönüp 3 4 saat dolanması kadar mantıksız birşey yok diğer havalimanlarına niye iniş yapılmıyor sonuçta insan canı önemli olan bu olay okyanus üstünde olsa ne yapacaktılar acaba gitsek mi dönsek mi diye yazı tura atacaklar 7
    • Asd 13 Ekim 2017, Cuma 22:25:09 Sen karadenizde ki köyüne değil de Rusyana geri dön, burda oksijenimizi harcama bari ya da bazı şeylerin süs eşyası olmadığını anla.. 2
    • RUS ASILLI LAZ 14 Ekim 2017, Cumartesi 20:05:17 ASD fazla zırlama hadi koçum 0
  • ? 13 Ekim 2017, Cuma 20:42:02 Overweight Landing Procedure ??? 2
  • Bir soru 13 Ekim 2017, Cuma 20:34:13 Bu uçak sanırım 15:30'da havalanmış ve güvenle inebileceği ağırlığa ulaşabilidiği zaman, 22:00-23:00 arasında istanbula inebilecek. Yani 7 saaten fazla havada tur atması gerekiyor. Benim anlamadığım nokta pilotun neden 7 saat rotasında devam edip uygun ağırlığa ulaştığında rotasında olan bir havalimanına acil iniş yapmadığıdır. 1
  • Yolcu 13 Ekim 2017, Cuma 20:20:11 Yolcu baygınlık geçirmiş hastanee yetişmesi lazım bunlar yakıt azaltma derdinde 21
    • .. 13 Ekim 2017, Cuma 21:45:40 Yakıt azaltmadan inerse uçaktaki bütün yolcular ölür, sen neyin derdindesin asıl? 0
    • yolcu diyen arkadaş 13 Ekim 2017, Cuma 21:52:54 Çok bilgin yok sanırım, uçakların belirli bir maximum iniş ağırlığı var, eğer bu ağırlıktan fazla bir şekilde iniş gerçekleştirilirse bu çok büyük bir kazaya yol açabilir. 0
    • Akilli yolcu 14 Ekim 2017, Cumartesi 00:19:38 Sence o kadar yakitla nasil inebilir bizi bir aydinlatir misin? 0
    • Vay anasini 14 Ekim 2017, Cumartesi 21:56:43 Nasil buyuk bir kazaya neden olabilirmis? 0
  • Ilginc 13 Ekim 2017, Cuma 20:15:17 Hem medical divertion yapilip hem hold yapilip zman kaybetmek ilginc degil mi ya ? 2
  • Saçmalık 13 Ekim 2017, Cuma 20:14:03 Plananlanan uçuş süresi 9 saat, yakıt boşaltma 7 saat. İzlandaya kadar git orda inip işlemleri yap. 1
  • Neden ist 13 Ekim 2017, Cuma 20:13:47 Öğrenmek için soruyorum.Uçak 330-300 olduğu için yakıt boşaltma sistemi olmadığını biliniyor.yani uçak iniş ağırlığına ulaşmak için 6 saat istanbul'un üzerinde uçacağına yoluna devam edip avrupada biyere divert edip ordaki saglık ekiplerine teslim edilse daha iyi olmazmıydı."yolcumuzun sagligı dusunulerek istanbula divert karari alindi nedemek nasılsa 6 saat inemeyecek ucak ha istanbula inmis ha izlandaya hic degilse yol alınırdi "diyelim ki yolcunun yakını istanbula inmek istiyorum dedi boyle bi durumda da yolcu beyanı mı dinleniyor.simdi ekip degiscek ikram degiscek diger yolcular 6 saat ucup bikac saat alanda bekleyip 10 11 saat daha uccaklar.ilginc 4
    • Peki 14 Ekim 2017, Cumartesi 04:31:02 Ben sizin kadar bilmeyip , bu kadar emin konuşamadan iniş sonrasını düşünmeye geçmeyi davet ediyorum.İnilecek EU ülkesine hastanın girişi , hastalığın tekrar nüksetme riski , hastanın ülkemize transferi , yapılacak tedavinin ekonomik boyutu, bu bedeli yolcumuzun ödeyebilme ihtimali gibi parametreleri de gözden geçirmek gerekmez mi ? 0
  • planlama neye göre 13 Ekim 2017, Cuma 20:00:43 Montreale varış süresi 17:40 görünüyor. Şimdi ise hasta yolcu için geri dönmesi ve yakıt boşaltma derken 22:00 de ancak inebileceği anlaşılıyor. Geri dönmeseydi, şimdiye kadar çoktan montreale varmış ve yolcuya sağlık müdahalesi yapılmış olacaktı. Bu havacılık kurallarının yeniden gözden geçirilmesi gerekiyor anlaşılan. 12
    • Saat farkı 14 Ekim 2017, Cumartesi 20:38:21 Oranın saatine yanlız o 0
  • planlama neye göre 13 Ekim 2017, Cuma 20:00:43 Montreale varış süresi 17:40 görünüyor. Şimdi ise hasta yolcu için geri dönmesi ve yakıt boşaltma derken 22:00 de ancak inebileceği anlaşılıyor. Geri dönmeseydi, şimdiye kadar çoktan montreale varmış ve yolcuya sağlık müdahalesi yapılmış olacaktı. Bu havacılık kurallarının yeniden gözden geçirilmesi gerekiyor anlaşılan. 12
    • Prdyt 14 Ekim 2017, Cumartesi 01:00:40 Montreal'e tahmini olan varış saati 17:40, bizim saatimizle 00:40'a tekabül etmektedir. Yani 20:00'da yazmış olduğunuz için söylüyorum, uçak o saatte Montreal'e değil tahminen Birleşik Krallık civarında olacaktı. İstanbul'a olan iniş saati civarında da İzlanda'ya iniş yapabilirlerdi. Evet bir takım sorular kafa kurcalıyor fakat varış saati kafanızı karıştırmasın, havacılık kuralları ile ilgili şuan bir problem yok. 0
    • uxjxxx 14 Ekim 2017, Cumartesi 01:52:59 sana çok gizli bir bilgi veriyorum 17:40 Montreal yerel saati... 0
    • gmt 14 Ekim 2017, Cumartesi 07:54:38 Gmt farkı var o saatte. Yeni kanada saatine gore 17 yinede okadar süre tr atmak yerine uçmak daha mantıklı idi. İçerideki yolculara yazık 0
  • Sacmalik 13 Ekim 2017, Cuma 19:47:31 Niye donuyorsun kardesim basip gitsene burada avel gibi dolanacagina yol ustunde biyere inerdin.Bu karari verenin ifadesini almasi lazim 60-80 ton yakit cop olup gitti 4
    • . 14 Ekim 2017, Cumartesi 09:21:01 Hadi hesapla bakalım. Yol üstünde Avrupa'ya bir yere iniş yaptın yolcuyu indirdin.Ekibin görev süresi doldu.Yeni ekip lazım.Artık hangi şehirde isen oraya giden bir uçağa ekip koydun. Bu sırada yolcuların hepsini aldın otele yerleştirdin. Uçak yattı,ekip yattı,yolcu yattı... Gittin uçağı elinde her imkanın olan bir şehir yerine farklı bir yere indirdin olsa da bir sorun çıksa ilgilenmek için her şeyi yine İstanbul'dan yollayacaksın.Emin ol bu hesaplamaları ve çok daha fazlasını yapıyor bu adamlar.Bir anda senin yorumunu görüp "Aaa biz bunu niye hiç düşünmedik,bu uçak ilerleyip bir meydana da inebilirdi tüh" demiyorlar. Bu planlama kısmı. Uçucu kısmına geldin mi, adam kalkmış ve divert edecek. Take-off alternate i zaten İstanbul, daha biraz önce kalkmış hava durumu iyi biliyor, base meydanı ne lazım olsa yardım gelecek zaten, indikten sonra da evine dönecek. Sen olsan hangisini seçerdin? 0
    • Sorumlu Kaptan Pilot Kararı 14 Ekim 2017, Cumartesi 12:30:11 Skpk diye birşey var, enroute üzerinde bir yere divert edersem tüm ekibin onayını alır mesai süremi uzatırım. Amacım eve dönmek değil operasyonu gerçekleştirmek. 0
    • Oneri 14 Ekim 2017, Cumartesi 21:59:56 18 saatte bir teknik inisle Monreal’e gidemiyorsan gercekten birak bu isi ucma arkadas. 1