THY VE MNG TEKNİK’E ŞOK

    Çok beğenilenler

  • İsim / Rumuz 15 Mart 2013, Cuma 11:02:18 İyi olmuş, güzel olmuş... 10
  • dc3 15 Mart 2013, Cuma 13:41:38 he he he globally fosss teknikte sınıfta kalmış..hay allah yaaa..vah vah çok üzüldüm..zaten 2 üfürükle uçan uçaklar ne olacak şimdi....işbilmezler yığını 7
    • :))) 15 Mart 2013, Cuma 18:41:07 bazıları çatlamaya devam ediyor hıhıhıhıhıh:)))) 5
  • Tüm yorumlar

  • serkan 26 Aralık 2015, Cumartesi 11:29:40 arkadaşlar bu ısı hakkıyla adamakıllı yapan bır kurum yokmudur pekı.bende almak ıstıyorum.sonucta paradan zıyade okadar ınsan hayatı var ortada.katakulle olmasın alacağımız egıtımde.bılen varmıdır. 0
  • öğrenci 07 Mayıs 2014, Çarşamba 02:56:51 ben motor teknik lisesi mezunuyum ...... diye şirket easa part 66 sertifikası almam gerekteğini sölüyor alırsam iyi olurmuş yani a2 oluyo heralde pistonlu uçaklar sizce almalıyım yardım olursanız sevinirim. [email protected] 0
  • Teknisyencik 2 17 Mart 2013, Pazar 23:45:53 Bu durumda istediğiniz lisansı alın a.b1.b2 adamın cebindeki kağıda değil ingilizcesine ve işyapabilirliğine bakarlar.Bu durumda en belirleyici durum şirketlerin yetkelendirme prosedürleri.Artık EASA bu işi de sıkı tutuyor.İlk tip 2 ay teorik eğitim ardından pratik eğitim 4 ay OJT vs.bunları bitirdikten sonra assesment (yetkilendirme) prosedürü insanı resmen yıldırıyor.Bu süreçte istediğin kadar lisansın olsun.Cebinde lisansla dolaşır durursun bir işi kapatamadan,uçağa dokunamadan.Lisans tabii ki önemli ama işi yapan lisans değil kişinin kendi becerileridir.Öncelikli düşünce bu olmalıdır.Kendimize yatırım yapıp sürekli gelişmeliyiz. 0
    • yetkilendirme 18 Mart 2013, Pazartesi 07:49:50 bir şirketin kalite departmanında görevli kalite teknisyeniyim. söylediklerinizde haklısınız. iki aydır yetkilendirmek için ankaraya antalayaya gide gide öldük bittik. 0
  • teknisyencik 17 Mart 2013, Pazar 23:40:16 Uçak üzerindeki işleri hala bu kağıt parçasının yaptığını sanan onlarca ergen yorumları yağdırmış.Tecrüben olmadan ve bilgi sahibi olmadan,ingilizcen olmadan sana tüm yetkileri versek ne yazar?Bir yağlama kartı bile yapamazsın.Orası ayrı bir tartışma.Arkadaşlar SHGM'nin yaptığı zaten mantıksız ve kuralsız bir uygulamaydı ve şirketlerin işine gelen bir durumdu.Soruların anlamsızlığı,kurs olmadan sınavlara girmek,soru ezberlemek vs.Bu durumda soruları sorgulamak,itiraz etmek zor,yıldırıcı ve sonucu belirsiz bir durumdu.Bu açıdan güzel sınavların yapılamayacak olması daha düzgün bir sınav sistemi gelene kadarki süreçte iyi oldu.Lisans işinin EASA'ya doğru gidiyor olması yıllardır belli olan bir durumdu.Ülkemizde açılan kurslardan alınan lisanslar ne kadar kolayca geçiliyor gibi görünüyor olsa da zor bir süreç.Öyle parayla falan dağıtıldığı yok.Gidin ve görün.Bu kursların açılması tamamen SHGM'nin basiretsizliği sonucunda kimi arkadaşların işine gelen kimilerinin zoruna giden bir durum... 0
  • torpilli EASAli 17 Mart 2013, Pazar 23:18:48 Yahu tecrube diyosunuz da ben ne adamlar biiyorum, torpille havacilik firmasina girmis, ingilizcesi yok, torpille girdiginden yardimci teknisyen, kaportaci, kabinci, tekerlekci, depocu hatta temizlikci olarak calisiyor ve adam EASA aliyor! Torpili oldugundan da ona buna tecrube defterini muhurletiyor. Ona EASAyi veren verebilen araci olan TALTA ya selamlarimi gonderiyorum. Muhurleyenlere bsey diyemiyorum cunku o adam da ingilizce bilmiyor ki adam emekli olmus tecrubeli ucak teknisyeni sozde ama hala TOEICi bile gecemiyor. Adam Amerikaya kursa gitmis zamaninda nasil gecmis o kursu nasil anlamis hayret!!! adam turist gitmis turist gelmis hayati beles 3
  • Civan 17 Mart 2013, Pazar 12:50:55 TALTA ve UTED e açık çağrı Sn yöneticiler lütfen ortak bir sempozyum düzenleyin herşey toz duman bilende konuşuyor bilmeyende herşeyi açıklayın.Uzman Ağbeylerimiz SHGM bulunsun lütfen.Lisans almak için veya sınava girmek için havacılıkta çalışman şart değil.Lisansı almayı hak kazanırsan 1 tecrübe 3/ 5 Yıl ingilizce yeeterlilik şart.yoksa sadece modül sınavlarını geçersin ama lisans sahibi olamazsın.Yetki daha uzun bir süreç Tip Eğitimi PT,OJT 21 YAŞ VS VS 0
  • CİVAN 16 Mart 2013, Cumartesi 22:47:04 Arkadaşlar hayretler içersindeyim Lisans almayla yetkiyi birbirine karıştırmayın.Eğer bir kişi belgesini, tecrübe defterini doldurup kalitesine onaylatmadan lisans alamaz.İngilizce yeterliliğini belgeli ispat edemezse( A2 seviyesinde )lisans alamaz.İnsanları yanıltmayın ayıptır 0
  • Koyu 16 Mart 2013, Cumartesi 18:57:42 Ben lisans almadım ama sunu belirtmek istiyorum adını bırakın. İngilizce türkce soyluyemiyor bu adam easa lisansı alıyor şimdi soruyorum size bir tarafta adam gece gündüz çalışsın sınavları vermek için diğer tarafta ver parayı al lisansı oluyor ne olcak böyle ingilizceyide geçtim bir ampulü değiştiremeyecek adamlar alıyor hakmi 2
  • okan 16 Mart 2013, Cumartesi 15:06:16 benim bildiğim (yanlışım varsa düzeltin lütfen) kadarıyla thy de amm ler gizli şekilde türkçeye çevrilmiş durumda ve gizliden yaptıkları işleri ordan okuduklarını oraya giden stajyer arkadaşlarım söyledi daha çok kolay bir ingilizce olan amm i anlayamayan insanlar lisans alıyorlar. daha amm i anlayamayan insana yetki verip bakım yaptırmak ne kadar doğrudur? 1
  • Rumuz 16 Mart 2013, Cumartesi 14:34:49 Ya tamam bu işten rant sağlayan , para kazanan euroları götürenler. Teknik temel alt yapısı olmayanlarda sınava girebiliyor diyerek şikayet etmiş shgm yi easaya anladıgım kadarıyla. Easa lisansı alan kaç kişinin teknik temel altyapısı var :D Kaçının ingilizcesi varda türkçe sınavları geçemeyip . İngilizce 10 küsür modülü bir ayda veriyor. Rant kavgası tamamen. Bizde merakla izleyenlerdeniz 2
  • Koyü 16 Mart 2013, Cumartesi 11:56:14 İyi oldu arkadaslar bu olaylara dur demeleri lazım artık elini kolunu sallayan lisans alıyor.ben yeter diyorum artık lisans almak bukadar ucuz olmamalı adını soyleyemeyen adamlar lisans alıyor.ayiptir 2
    • bencill 16 Mart 2013, Cumartesi 12:26:24 siz lisans aldınız başkası almasın tabi.. siz nasıl aldınız lisansı.. şuanda 50 yaş üzeri teknisyenler var hala emekli olma niyetleri yok elindeki lisansı yüzünden firmada mecburen tutuluyor.. sonrada teknisyen neden yok .... 3
    • easa 16 Mart 2013, Cumartesi 14:22:47 sen yuanlılardan aldın lisansı galiba? 3 yıldır sınavlara giriyorum 1 modülüm kaldı sınav yetkisi iptal ne olucagı belli değil. Kredi çekip yunanistana mı verelim ? 3
  • Part 66 16 Mart 2013, Cumartesi 10:43:26 THY'nin part66 sınav yetkisi yoktur. Yanlış bilgi. THYnin SHY 66 lisansı için sınav yetkisi vardır. Türkiye'de Part 66 sınav yetkisi olan hiç bir kurum yok. Bu işi ALMANYA disiplinle ve prosedürleri tamamen yetine getirerek uyguluyor. SHGM de ipe un sermekten başka bişey yapmıyor. SHGM çok yakın zamanda EASA'dan yeni bir darbe yiyecek, Türkiye'de mağdur ettiği Part66 lisanslı kişiler yüzünden, EASA heyetine yazı yazıldı ve SHGM nin geleceği çok iyi değil. 4-5 aydır lisans bekleyen, dönüşüm bekleyen ve sorularına bi türlü yanıt alamayan insanlar var. 0
    • lisansör 16 Mart 2013, Cumartesi 17:40:12 SHGM den cevap bekleyen arkadaşlar doğru kişiye 3-5 koklatın 2 günde lisansınız elinize gelsin. İsteyen beni mahkemeye verebilir o zaman evrak giriş çıkışı sorgulatırız kimin neyle uğraştığı ortaya çıkar, kimin önü açılmış kimin önü kesilmiş görürüz. 0
  • önemli olan 16 Mart 2013, Cumartesi 05:51:41 o onu almış bu bunu vermiş bunlar hikaye herkes gemisini yürütüyor, biri kağıt parçası (alınış şekli ancak bu tanıma uyuyor) ile teknisyen oldum diyor, öbürü bu sınav işini taşeronluk ile yapıp rant elde ediyor, sonrada çok ders çalıştık çok okuduk biz olduk oluyor...Evet canım oldunuz, biz de siz o sınavlara girerken neler olduğunu hiçç görmeyenlerdeniz, ama suç sizde de değil, size bu "cesareti" "özgüveni" veren sistemde. Ne uzman adammışsınız hemen lisansı alıp mevzuya giriyorsunuz. Ayrıca şunu belirtmekte de fayda var her okul mezunu da "teknisyen" olamıyor, teknisyenlik sadece lisans ile olmuyor. Bir anlayabilsek bunu... 1
  • part 66 sınavı 15 Mart 2013, Cuma 22:27:24 thy ve mng deki türkçe sınavlara bile, sorular ellerinde olduğu halde, defalarca girip geçemeyen insanlar, gold ve taltanın easa adına ingilizce olarak yaptığı sınavların b1-b2 bütün modüllerinden 1-2 ay içerisinde geçmesini açıklayabilir mi? Bu insanlar bırakın doğru cevap vermeyi soruyu bile anlayamıyor. Sorular var kitaplar var demeyi de bırakın,konuların türkçesini okusa anlasa bile soruyu anlamadığından yine de cevaplayamaz birçoğu, kimseyi kandırmayalım, burada "ne var herkesin lisansı olsa, hakkımızla aldık" demek yıllarca o lisansı almak için emek veren insanlara haksızlık hatta hırsızlık olur. Shgm nin ve Easa nın bir an önce bu işe dur demesi gerekiyor.Ayrıca, bazı arkadaşların teknisyenliğin hala sadece takım kullanmak olduğunu düşünmesi zaten kalitenin ne kadar düşük olduğunu ortaya koyuyor. 4
    • atax 16 Mart 2013, Cumartesi 07:56:22 gold air sınav başlangıç mayıs 2011 sınavları bitiriş lisansı alış ocak 2013 ismim mehmet atak..mytechnic teyim..1-2 ayda gold airden geçen birini söyle tartışmaya devam edelim.ayrıca thy nin son 6-7 ayda modullerinden sadece 1-2 geçmekte bunun mantıklı oldugunu düşünüyorsan tartışmaya geerk yok..sistemi sorgula evet her ikisinide hem easa sınavlarını hem sh/jar 66 ları ama tartışacaksan sh/jar 66 ve easa part 66 farklılıklarını bil tartışalım..biz 1
  • atax 15 Mart 2013, Cuma 20:46:34 arkadaşlar part 66 yı incelerseniz (easanın ana sayfasından indirebilirsiniz..)ki bugüne kadar kaç kişi bakmıştır ...şimdi sh/jar 3-4 ay gibi kısa bir sürede part 66 ya uyumlu hale gelecek..part 66 derki basic training olması şart...bunu uygulayacaksın..kaldıki diğer problemler daha fazla.(üni.lerin 147 li olmaması (eskişehir hariç.)tip kurslarının sadece part 147 li olması .lisans limitasyonlarının tamamlanamaması.daha yazılmamış birçokşey...ŞUNU UNUTMAYALIM AYNI GEMİDEYİZ VE GEMİ EASA YA DOĞRU gitmek zorunda.kural bu ve bu kurala biz uymak istemesek de SHGM istiyor..bizimde yapmamız gereken kurallara harfiyen takip edip uymak..TALTA VE GOLD'A laf söyleyen arkadaşlar şimdi SKYNET DE giriyor yarışa.kaldıki gerek ALMAN sivil havacılığı hemde halta DENEYİM KAYDI,REFERANS YAZISI ,istemekte eğer sh/jar 66 alacaksan toeic ve deneyim kaydı istenmekte..neden hala tutturuluyor ingilizcesi yetersizler alıyor denmekte..geçen seneki şikayet sonucu HALTA iyice silkelendi.. 1
    • myt 15 Mart 2013, Cuma 21:36:51 basic training vermeden sınav yapmak ( soru ezberleyerek) sınavı girmeyi easa sonunda dur dedi. gördükki sadece modül sınavına girerek shy66 alınamayacak. modül kurslarına gir , ders gör sonra sınavına gir. olması gereken buydu. şimdi sıra şirketlerin (tk,mngt ,a.ü. ) basic training part 147 alması. bence en yakını a.ü. inşallah birisi alırda türkiden de bir kurum part 66 eğitimi gereklilikleri verebilecek kabiliyetine erişir. bu iş talta yada gold la olmaz bence. 0
  • başkan a cvp 15 Mart 2013, Cuma 20:24:01 "hangarda kuzu gibisiniz, yüreğiniz mi yetmiyor orda konusmaya " diyen, utanmasa çıkışta görüşelim diyecek liseli ergen beynine sahip insanla ne kadar karşı karşıya konuşulabilir ki??? talta ayrı uted ayrı ama hepsi aynı... - talta yunanlılarla anlaşmış dune kadar hangar techizatta oto da çalışan ingilizcenin i sini bilmeyen adamlara lisans satar... - uted dergisinde " b1 easa lisansı 2290 euro, b1+b2 easa lisansı 2890 euro " yazar... bari bu kadar açık açık yazmayıp sınav ucreti felan yazsalarmış yanına... bunlar mı teknisyen derneği... ben kpds sınavını geçmiş, o shgm lisans sınavları hiç yapılmadan ders çalışmaya başlayıp bileğimin hakkıyla o sınavlara ilk girip alanlardanım... Benim derneğim misiniz siz??? Hak etmeyen, emeğini harcamaktan aciz olan, kafası yetmeyen almasın alamasın kardeşim... 3
    • insan 15 Mart 2013, Cuma 23:20:06 Ben Hangar teçhizatta çalışan o beğenmediğiniz teknisyenlerden biriyim. Buraya bu yazıyı yazan arkadaşım müsait olduğun bir gün seni atelyemize bekleriz. 3
  • iyi olmuş 15 Mart 2013, Cuma 20:09:55 ben mng de sınavlara girerek kısıtlamaları kaldırdım. ama ne sınavlara hazırlanacak kaynak alabildik, nede onlarca yanlış soruda, yüzlerce sadece bir tipe özel soruda hangi akla hizmetse helikopter sorularıyla cebelleşmek zorunda kaldık. İYİ OLMUŞ 0
  • Lokman Hekim 15 Mart 2013, Cuma 20:06:17 THY, SHGM'deki çalışanlarını geri çeker hemen yetkiler geri gelir. Hep böyle yapmadılar mı zaten. 0
  • Civan 15 Mart 2013, Cuma 17:57:04 Tebrikler arkadaşlar Anadolu Üniversitesinin Meşhur CAVCARı yaşadı demekki yine beleş işler 0
  • Nasıl yani? 15 Mart 2013, Cuma 17:24:37 Burada bir yanlışlık var gibi... THY ve MNG şirketleri SHGM'nin belirlediği soru bankasını kullanarak SHGM adına sınav yapıyorlar ve SHGM tarafından denetlenip onaylanmışlardır. Sınavlar SHY-66 lisansı vermek içindir, EASA Part-66 lisansı için değil. SHY-66 lisansları esasen ICAO Class I lisansı olup bu kapsamda ulusal kurallara göre verilmektedir. EASA, ICAO şartları sağlandığı sürece bu lisansları nasıl vereceğimize, sınavların kimin yapacağına karışamaz. Yani normalde ve itiraz eden olursa... SHY-66 lisans sahibinin EASA Part-145 onaylı Türk kuruluşlarında yetkilendirilmesi ise PART-145 Apendix IV gereği olup zaten PART-66 lisansı olmayanları kapsar. EASA Part-66'ya göre verilmeyen ulusal lisaslar için sınavı yapacak kuruluşun temel eğitim verme yetkisi olmasına dair EASA kuralı aranması anlamsız. SHGM kendi SHY-66 ve SHY-147 yönetmeliklerinde olmayan şartı istiyor. Kendi verdiği onayı açıklama yapmadan geçersiz kılıyor. Herhalde EASA baskısıyla. Yazık... 0
    • myt 15 Mart 2013, Cuma 21:41:46 yakında shy147, 66 ve 145 tamamen part 147, 66 ve 145 uyumlu olacak.sektörde çalıştaylar toplanıyor. büyük ihtimalle easa basic training olmadan sadece sınav yapmanın uygun olmadığını gördü. (soru ezberleme vs.) 0
  • sinerji 15 Mart 2013, Cuma 17:14:33 tablet bilgisayar ve S3 çağındayız...online multimedya eğitim acaba çözüm olur mu? sektörde adam-saat kaybına neden olmadan sınavlara hazırlık mümkün olmaz mı? durduk yere apronda stres çıktı.. 2
  • izmirli 15 Mart 2013, Cuma 17:07:25 çok yazık! 2
  • Kaportaci 15 Mart 2013, Cuma 17:06:47 Sonuc nedir arkadslar ondan haber verin??? bu sistem insanlari bu EASA lisansi adi verilen bastir parayi al lisansi olayina dahada itecektir artik ulkemiz sinirlari icerisinde kamyoncu dolmuscu kaportaci hic onemli degil hayatinda ucak ile arabayi sadece seslerinden ayirt edebilecek kadar cahil bilincsiz insanlar teknisyen lisansini parayi basttirip aliyorlar .ingilizce seviyeleri ise zaten hastaneerin hasta bakici kadrosu icin istenen ingilizce seviyesinde 225 puan yaziktir gunahtir ulkemizin havacilik teknik altyapisi bu gibi belesci cahil insanlara bu kadar kolay emanet edilmemelidir .ingilizce bilmeyen bu isin ilmini almayan insanlarin calisacaklari yerler bellidir. hakkimizda hayirlisi diyorum. 5
    • Kaportacı görene. 15 Mart 2013, Cuma 19:54:52 Dostum sen bastır parayı al lisansı diyorsunda, isterse bütün hangar alsın. yetkilendirme günü geldiğinde zaten hakeden yetkilendirilecek. ben bir easa'lı olarak burda farkın olacağını çok iyi biliyorum. Kabulde ediyorum. iyikide böyle bir prosedur var diyede mutluyum. ingilizce yoksa yetki yok olay bitti gezdirsin arkadaş cebinde lisansını. sana ne sonuçta? işte bunu anlamanızı istiyorum bastır parayı al lisansı. Önemli olan bu değil. önemli olan yetki alabilecek kapasite var mı yok mu. varsa ne güzel işte helal olsun adama. yoksada durduğu yerde saysın.güzel canı sağ olsun. 0
  • başkan 15 Mart 2013, Cuma 16:51:11 lisansının olmadığını iddaa ettiğin başkanın yanına bir uğra bir çayını iç ,sen içerken oda senin gözüne lisansını soksun...hep sallıyorsunuz buradan yok talta tok easa yok parayla lisans ama hangarda kuzu gibisiniz.yüreğinizmi yetmiyor orada konuşmaya.çıksanıza bendim o yorumu yapan diye mertçe...internet teknisyenleri sizleri..swelting 9
    • yazik 15 Mart 2013, Cuma 18:00:55 Arkadasim tamda bahsetmek istedigimiz sizin tarzinizdaki arkadaslardi ne kadarda guzel kendinizi belli ediyorsunuz uslubunuz olsun ettiginiz laflar olsun bana nedense arabamin 10000 bakimini yaptiriomusum hissi verdi. 3
  • Rant kavgası 3 15 Mart 2013, Cuma 16:45:20 Merak ettiğim üniversitede okuyan sevgili akademisyenlerimiz uçak hakkında ne biliyorlarki ilk önce bunu sorgulamak lazım. En basitinden modul 7 essay ile ilgili olarak okuyacak akademisyen sektörde hiç çalışmadığı için pratik bilgisi Sıfır olduğu için nasıl insanlara not verecek merak ediyoruz. Hayatında SRM mi okumayıp insanlara not verecek akademisyenlere tebrik ediyorum. Zaten üniversitelerin hali ortada . Yorum yapmak istemiyorum. 4 senemi boşuna sivil havacılık okulunda harcadığım için çok pişmanım. 0
  • Rant kavgası 15 Mart 2013, Cuma 16:13:54 Herkeze selamlar 7 tane sorum var. 1.Sivil havacılık mezunu olan benim gibi arkadaşlar kategori geçiş sınavları için temel eğitim almak zorundalarmı. 2.Ya da diğer ifade ile B2 DEN B1.1 E YADA B1.1 DEN B2 E geçiş için kategori geçiş sınavlarına giriş hakkımız varmi. 3.Kategori geçiş için temel eğitim ücretleri ne kadar ve bunun ne kadarı sivil havacılık genel müdürlüğüne gidecek. Ve ayrıca kategori geçiş temel eğitimi kaç günlük eğitim olcak? 4.İstanbulda oturan insanlar sınavlar için nasıl Eskişehir yada Kayseriye gidecekler. 5.Temel eğitim kursuna gitmek zorunda bıraktığınız insanlar nasıl işyerlerinden izin alcaklar ya da temel eğitim kurslarının fiyatlarını kim belirleyecek. 6.Temel eğitim kursunu bitiren insanlara EASA 147 onaylı temel eğitim belgesi verilcekmi 3
  • teknik 15 Mart 2013, Cuma 16:08:52 İngilizce bilmeyen, daha uçağa dokunmamış adamlara lisans saçan Taltaya gün doğdu iyi mi? Zaten envai çeşit baskı ve stres altında, ağır aksak icra edilen bir mesleği daha ne kadar yozlaştırabilirsiniz? Ada bakarsan Teknisyenlerin derneği. Teknisyenlerin derneği dediğinin teknisyenliği el üstünde tutması gerekmez mi? Parayla lisans dağıtmak ne ola ki? O şöyle dursun, SHGM kendine sahip çıkamıyor ki mesleğe, mesleği yozlaştıranlara sahip çıksın. 3 kuruşluk politikalarla mesleğin gururuyla, havacılığın gururuyla oynamayın hocam. Biraz vicdan. 2
  • Craftmech 15 Mart 2013, Cuma 15:52:23 evet,işte beklenen oldu..sektörde kabul gören ve görmekte devam edecek olanlar ''OKUMUŞ ÇOCUKLAR''...Teşekkürler SHGM ve EASA...Sayın başkanın dünkü açıklamalarının üzerine iyi geldi.Kaliteli teknisyen gereklliği daha çok ortaya çıktı ki bu karar alındı.Üniversitelerde yıllarını boşuna harcamayacak artık insanlar..Sektör adına sevindirici.Lütfen biryerlerinden çekiştirilmesine izin vermeyin...Tekrar tebrikler 4
  • SIRA TALTA ta 15 Mart 2013, Cuma 15:39:59 Lisans satarak Ucak teknisyenligini ayaklar altina alan bir dernek olmaz olsun... Dernekler masasi ve SHGM bu durumu hala nasil gormezden geliyor. Lisansi olmayan bir dernek baskanindan ne beklenir? Ucak uzerinde calismamis bir baskan dan ne beklenir? TALTA dan lisans alanlarda ayni sekilde sucludur. 4
    • sıra talta 15 Mart 2013, Cuma 16:51:34 lisans satma işine ilk adım atan talta değil gold airdir.o şirketin sahibi de sizin çok sevdiğiniz ANADOLU ÜNİVERSİTEsinden mezun UÇAK ÜZERİNDE ÇALIŞMIŞ abinizdir.uçak teknisyeni olduğun halde bunları bilmiyorsan öğren ondan sonra gel yorum yap.aynı zamanda türkçe öğrenmeden milletin lisansı hakkında yorum yapmak çok komik.(sıra TALTA ta) 4
    • gerçekler 15 Mart 2013, Cuma 17:51:49 hangarda ''abi şu iş nasıl olacak'' diye adamların peşinden koşturursunuz evinize gelince klavye kabadayılığı yaparsınız.yok easa lisansı parayla alınmışmış yok bilmem ne.geçin kardeşim bu işleri.artık lisansın hiçbir değeri kalmamıştır.eskidendi o elinden iş gelmeyen SHYO mezunu adamların sırf lisansı var diye el bebek gül bebek bakılması.artık iş yapan iş bitiren teknisyen değerlidir.lisans herkeste var.yaptığınız işi görelim.ingilizce konusuna gelince kpds'den 85 alan easa lisanslı uçak bakım mezunu adam da var hangarda.bilginize.. 4
  • ssAA 15 Mart 2013, Cuma 13:20:09 Bu zaman kadar geçtiğimiz sınavlarla ilgili bi kabul etmeme durumu olmaz dimi shgm nin? 3
  • iyi guzel 15 Mart 2013, Cuma 13:16:12 Yunanistan easa si zengin oldu demektir talta da oyle 2500 avroya boyaci dahi olsan alirsin lisansi en zor moduldende herkez 100 alir artik..... 6
  • havacı 15 Mart 2013, Cuma 13:09:25 THY de çalışan teknisyen adayları, THY yaptığı sınavlarada daha başarılı oluyorlar.MNG de çalışan teknisyen adayları MNG nin yaptığı sınavlarda, daha başarılı oluyorlar.Anadolu üniversitenin yaptığı sınavlarada ise başarı oranı bu kadar yüksek değil.Özel sektördeki adaylar niye sürekli MNG de sınava girmeye özen göstermekte.Bu konuda araştırma yapıldı ki ,yetkileri ellerinden alındı bana göre.Önce SHGM kendisini EASA ya göre uyumlu hale getirsinki,sektörden de daha düzenli olmasını istesin...... 5
  • isim/rumuzz 15 Mart 2013, Cuma 12:43:58 parayı alıp 5 haftada easa lisansı verenler devam thy ve mngnin yetkileri iptal ölemi !!!! 5
  • hack 15 Mart 2013, Cuma 12:30:48 yank 5 dk namz gecmiyor artik ve imam hatip mevzunlari 1
  • Tebrikler 15 Mart 2013, Cuma 12:24:04 Çok güzel oldu. Artık yeni bir sayfa açılıyor. En içten tebrik ederim. Keşke bu kararı avrupa dayatmasaydıda bizimkiler kendi iradeleriyle bu kararı alsaydılar. İllaki üzerimizde bir takım ellermi dolaşması gerekiyor? Muz cumhuriyeti olmadan kendimizi muz cumhuriyeti ilan ettiriyoruz. Bu kadar aşşalanmaya ihtiyaç varmı aceba? 2
  • teknisyen adayi 15 Mart 2013, Cuma 11:48:31 bir aydir ders çalışıyorum biletimi almişim hazırlanmışim istanbul a sinava gideceğim akşam aranıp sınavların iptal edildiği söyleniyor oysaki 2 senelik sinav serüvenimdeki son sınavda diyecek bişey bulamıyorum 1
  • TALTA -HATA 15 Mart 2013, Cuma 11:43:08 Aynı hareketi TALTA nın öncü olduğu, İngilizce'den haberdar olmayanların, uçaktan anlamayanların KOPYAYLA gidip EASA lisansını PARAsını verip aldıkları sınavlar için de bekliyoruz. TALTA, bileğinin hakkıyla, kafasıyla, beyin gücüyle, bilgisiyle, üniversite okumuşluğuyla, hakederek lisans sahibi olmuş kişileri daha fazla PARA verip alanlarla aynı kefeye koymasın. TALTAyı bir an önce denetlemekte fayda var SHGM!!! 5
  • olması gereken 15 Mart 2013, Cuma 11:26:50 olması gereken budur zaten...bi sınava iki kere gir zaten üçüncü de soruları ezberlemiş oluyorsun..soora da elinde lisans...bence lisansı olanların da belli periyotta bu sınavlara girip tazeleme yapmaları gerekiyor, aynen ingilizce yeterlilik sınavında olduğu gibi.... 3
  • bir anne 15 Mart 2013, Cuma 11:23:01 insanlar 4yıl bunun eğitimini liseden almış gelmiş emek emek sınavlara hazırlanmış gece gündüz canı burnunda vardiyeli çalışıyor hayatları felç olmuş sınavlara maddi manevi hazırlanıyor bir iki dersi kalmış bu hak kazanılan hak ne olacak eyyy insan evlatları 1
  • Çağlar 15 Mart 2013, Cuma 11:22:34 Arkadaşlar ,MNG ve THY nin eğitim yetkileri değil sınav yetkileri iptal edildi.Temel eğitim yetkisi yok diye.Eskişehirin Meşhur yöneticisi CAVCAR bu noktalar gelmekte en çok katkı sağlayan ve gereklilikleri sırf kendi okulu cıkarı için kullanan birisi umarım iyi olur.(Techizat lisanslılar iş bulmakta zorlanıyor esnet Okulumdan cıkan iş bulamıyor esnet )diye diye tabiki SHGM evet dediği için oldu EASA esnetme dedi 0
    • myt 15 Mart 2013, Cuma 21:45:15 basic training olmadan sınav yapmak saçmalıktı. (bakınız mngt sınav soruları ezberleyerek girme vs.)eğer bunu Cavcar yaptıysa iyi yapmış demektir. 0
  • PES ARTIK 15 Mart 2013, Cuma 11:08:33 AFERİM AFERİM SİZE MEMLEKETİ YABANCILARIN KUCAĞINA ATIN,ARKADAŞLAR YUNANİSTANDAN NASIL OLSA LİSANS ALIYORLAR GİDİP ORADAN YUNANLI KARDEŞLERİMİZDEN ALIRLAR,BU NEDİR YAA 4
  • TK. 15 Mart 2013, Cuma 11:01:21 2 yıllık eğitim veren okullar bu temel eğitimi ve uygulamalı eğitimleri nasıl verecekler acaba ? merak ediyorum. bu kadar tecrübe sahibi insanların verdiği eğitimler geçerlilik sağlamıyorsa okullarda bu eğitimi kim verecek, kaçtane bu konu ile ilgili eğitmenleri varda bu işe kalkışıyorlar. insanlara yine bir sürü eziyet , birsürü masraf, yazıktır yaaa,bakalım daha neler olacak !.. TK.BU EĞİTİMLERİ VEREMİYORSA BAŞKA KİMSE VERMEZ. 18
    • okulunu oku 15 Mart 2013, Cuma 11:52:51 Paşa paşa gidip, dişini sıkıp beynini yorup, üniversite sınavına gireceksin ve %1, %2 dilimde yeralacak şekilde puan alacaksın ki bunun için kafanın çalışması gerekiyor. Yok öyle PARA verip lisans almak. Parası olan değil kafası olan teknisyen olsun. Sektör bilgisizlerden torpillilerden temizlensin 5
    • TK 15 Mart 2013, Cuma 15:02:28 Havacılık lisesi mezunları yüzde kaçlık dilimde? 1
  • Nasıl yani.. 15 Mart 2013, Cuma 11:01:02 EASA temel eğitimi olmayanların teknisyen sınavına girmesini engellemek istiyormuş,,, ki çok doğru..Habere göre, thy ve mng temel eğitim verme yetkisi alırsa sınav yapma yetkisini de geri alacakmış..nasıl yani..önce temel eğitim verip sonra mı sınav yapacak..EASA nın istediği gibi olması lazım, fakat yine kılıfına uydururlar...Birde şu EASA lisansı satan bakkallara dur deseler... 3