THY uçağı yine kuyruk vurdu!

    Çok beğenilenler

  • Pilot Kalitesi 04 Şubat 2020, Salı 15:22:51 Son yıllarda çok düştü. Tecrübesiz pilot alımı lise mezunu olarak yapıldı akademiye alımlarda okuduğu bölüme bakılmaksızın alınıyor hatta 2 yıllıkları bile topluyorlar. Kardeşim bu iş öyle herkesin yapabileceği bir iş değil. Okuduğu bölüme,adamın kapasitesine bakmadan adam almaya devam ederseniz ve tipsiz fo alımında lise mezunu gibi piyasadaki her adamı toplarsanız kuyruk sürtmeye devam edersiniz. Akademi alımları derhal sayısal bölüm mezunu olacak şekilde sınırlandırılmalıdır eskiden olduğu gibi mühendisler tercih edilmelidir.Tipsiz fo alımlarında da mezun olduğu uçuş okuluna dikkat edilmeli ve Toefl en az 80 aranmalıdır. 1 haftada 2 tail strike oldu bu nedir arkadaş? 2020ye geldik kuyruk sürtmek nedir? Böyle mi Dünya'nın en iyi şirketi olacaksınız? Emirates Qatar güler adama 171
    • Eğitim vs 04 Şubat 2020, Salı 15:45:32 Bilmem ama umarım imam vs değildir vuran.. Öyleyse yazıklar olsun.. 0
    • Şebek 04 Şubat 2020, Salı 15:47:03 Raporu çıkmamış bir hadise. Ulan şu Türk milletine hasta oluyorum. Hemen yaftalama. Pilotlar amcanın oğludamı bunları yazacak kadar basitleşiyorsun. Bi geçmiş olsun de be arkadaş. 4
    • Ahmet 04 Şubat 2020, Salı 15:59:21 Parasıyla okuyan Tipsiz Fo sayısal mezunu olmadan İyi uçuş okulundan mezun Toefldan 80 almış işe alıcaksın ama akademiden yine iyi uçuş okulundan çıkmış 80 toefl işletme mezunu adamı almayın diyorsun çünkü mühendislik sayısal mezunu değil. Sizin Pilotluk mesleğinin gerçekten ne olduğuyla ilgili en ufak bi fikriniz yok. 3
    • İşine bak 04 Şubat 2020, Salı 16:01:26 Uçağı diploma uçurmaz. 3
    • Bir hafta 04 Şubat 2020, Salı 16:05:49 Bir hafta da iki kuyruk sürten kaptan / fo kaç saat uçmuş, mezuniyeti nedir, öğrenimi nedir bi öğrensene. Son 20 yılda kuyruk sürten tüm kokpit ekipleri için yapabilirsin bunu. Uçuşta dif denk mi çözecek, mukavemet mi hesaplayacak. Ne yapacak mühendislik mezunu. 1
    • TOEFL 95 olsun 04 Şubat 2020, Salı 16:06:17 Tail Strike azalır 80 az bence :) 1
    • Mühendis değilim 04 Şubat 2020, Salı 16:08:29 Kardeşim boş boş konuşmadan önce git bi araştır bu kuyruk vurmalarda kaç tane mühendis kokpitte oturuyordu ... Yok sayısal mış yok bilmem neymiş 3
    • Plt 04 Şubat 2020, Salı 16:08:30 Tail strike ların sebebini yeni fo lara bağlayan gerici,devreci zihniyet!!!Sizin devreciliğiniz yüzünden haketmeyen kim varsa kokpitte,hakedenler extra iş yapıyor tk ya giremediği için!!Eğer böyle bir analiz varsa,tk derse ki kardeşim bu tail strike ları hep yeni fo lar yaptı,eyvallah,ama böyle bir analiz,tespit yokken bence buraya kusacağına git röpteşambrınla evinin lavabosunu pisle!!!Bu kuyruk vuranlar sizin devrelerinizin yeğeni,kuzeni yada evladı olmasın..sende toefl yüzde 80 varmı ki yenilerden istiyorsun?? 2
    • Kpt 04 Şubat 2020, Salı 16:11:30 Araştır bakalım kuyruk vuranların kaçı lise mezunu? Bunun onunla hiç alakası yok,mesele senin gibi malların her yerde olması! 2
    • Doğru diyorsun da 04 Şubat 2020, Salı 16:13:54 Pf kaptansa onu napcan 0
    • ? 04 Şubat 2020, Salı 16:24:41 Ne anlatıyosun astronot? Ayrım yapma amaçlı demiyorum ama kuyruk vuranların çoğu kaptan pilotlar ve çogunun uçuş saati de oldukça fazla. 2
    • Almanya 04 Şubat 2020, Salı 16:32:21 Lufthansa uçuş okuluna kabul edilirken karakter ve kabiliyetiniz değerlendirilir, orada bir çok pilot üniversite mezunu değildir. Değerlendirmelerinizi beğenmedim, doktorası olsa insan olamamış neye yarar..... 1
    • Cpt 04 Şubat 2020, Salı 17:06:33 Mühendisleri de gördük geçeceksin o işleri kişinin kendisinde bitiyor,cevval olacak önce..Torpilli adamları doldurdu dersen sonuna kadar seninleyim ama üniversite ile bir alakası yok bu işlerin.Masabaşında kafadan türev çözebilen çocuklar havada basit dört işlemi yapamıyor.Geçiniz... 2
    • Teneke 04 Şubat 2020, Salı 17:16:09 Boş yapmışsın. Pilot olmak sayısal olmaktan geçiyorsa memleketteki mühendislik mezunlarının %80 i crmden kalır. Hiçbir sosyal becerisi olmayan asosyal adamları toplayıp sağ koltuğa baş mı ezmek derdiniz ? 6-7 sene sonra bu adamlar sağa geçince o ezik psikolojisi ile bi tarafları kalkıyor bi taraflarınıda kabine sağ sola kaldırıyolar. Akıllı olun pilotluk sadece mühendislerin icra edeceği bir meslek değildir. 2
    • Trim & Balance 04 Şubat 2020, Salı 17:17:07 Bu 2 kelimenin anlamını ve önemini öğren ondan sonra gel buraya yorum yap. 3
    • sayısal yetmez... 04 Şubat 2020, Salı 17:30:23 100 saat orda burda uçup TK ya gelen sayısal 4 yıllık okuyanların da bir kısmını tehlikeli buluyorum. her sayısalcıdan pilot olur hatta her lisanslı-tipli-sayısalcıdan pilot olur mu emin değilim 0
    • Hatsiz 04 Şubat 2020, Salı 17:40:55 Sen mi karar veriyorsun pilot kalitesine? Kim olarak ne olarak? Bu tarz olaylar normal günde 1000 tane sefer yapıyor thy ve bu adamlar kaç bacak uçuyor uçaklardan uçaklara koşuyorlar belki bide bu açıdan bakmalısın sayısal sözel olayına girmeden önce. Senin gibi dar beyinliler yüzünden ne ülkede ne sektörde huzur kaldı.... 3
    • GoyGoy 04 Şubat 2020, Salı 17:44:20 Sanırım içerden bilgi aldınız.FO mu vurdu kuyruğu? Sayısal bölüm mezunu solda oturan zar sanırsın kanatsız uçuruyor uçağı. 0
    • Yolcu kalitesi de düştü 04 Şubat 2020, Salı 17:48:01 Önüne gelen uçağa biniyor 2
    • .. 04 Şubat 2020, Salı 18:01:36 Lise mezunu kuyruk sürter Üni mezunu sürtmez diyosun yani Avrupa ve Amerikada Lise mezunları sıkıntımı yarattı? Değişik bakış açıcı değişik zihniyet 4
    • .. 04 Şubat 2020, Salı 18:02:57 Kaptan yüksek mühendis imiş Napcaz şimdi? Pişme kalitesi olarak değiştir başlığı bence 3
    • Ne kadar bos konusuyorsunuz 04 Şubat 2020, Salı 18:06:28 Yok lise mezunuymus, yok muhendismis, yok sayisalmis Sanki adam Rotate ederken kagit kalem alip hesap yapacak. Belki ucaga yanlis yukleme yapildi biliyormusun? Lise mezunu zoruna gidiyorsa ucma kardesim 3
    • Air flyer 04 Şubat 2020, Salı 18:38:02 Herkes uçak kullanabilir . Ama tasarım yapamaz veya teknik tamirini yapamaz. Sadece bir (hava) taşıtını kullansın diye üstün özellikler aramak saçma 7
    • sanki babanın malı:)) 04 Şubat 2020, Salı 18:45:56 yorumlar da çıldırsan da bisey değişmicek aslan parçası:))biz mutluyuz böyle:))))heheheee 6
    • Badem 04 Şubat 2020, Salı 18:55:34 Sanki torpil işleri biraz arttı gibi, hemen kendini belli ediyor zaten 0
    • Alpan Morukan 04 Şubat 2020, Salı 18:57:22 Kuyruk vurmanın lise mezunu, sayısal ve TOEFL’la ne alakası var Allah aşkına??? 10
    • Kuyruk surtmez 04 Şubat 2020, Salı 19:06:36 Kuyruk surtmeside ne yahu? İlk kezmi ucus yapiyor bu adamlar! Her hafta surtmemi olur imamhatipli yoneticiler? Allahami havale ettiniz bilimi, modernligi yine! 2
    • İmam hatipli kaptan pilot 04 Şubat 2020, Salı 19:09:10 Allah rizasi icin ucuyormus ucak. Hadi ordan yobaz dinci bozuntulari 3
    • My bro 04 Şubat 2020, Salı 19:30:36 Eğitim seviyesi ile ne alakası var. Sonuçta pilot olan kişiler belli bir eğitimden belli bir zorlukları atlatarak işe alımı gerçekleştiriliyor. 5
    • Er 04 Şubat 2020, Salı 19:38:04 Cok yanlis bir kistas bence kardesim ben amerikabin en iyi okulunu bitirdim pilot okulu sonra geldim uni mezunu degilim ancak bu isler uni mezunu falan filan ne alaka anliyamadim baska bir kistas deseniz anlarim torpil falan gibi ama bu kistas yanlis 93
    • Şimdiye kadar 04 Şubat 2020, Salı 19:40:47 Şimdiye kadar her Ocford Mezunu idi pilotmarlımız ve hiç kaza kırım olmuyprdu dimi! :) çok merak ettim kim acaba bu kuyruk vuran pilotlar 77
    • Saçmalık 04 Şubat 2020, Salı 20:24:49 Üniversite mezunu uçak uçurabiliyor da lise mezunu mu uçaramayacak? Yani 2 yıllık okuyanlar bir 2 yıl daha okumadıkları için pilot hünerlerine sahip olamıyor mu? Çok saçma bir yorum olmuş. Üniversite mezunuyum ama bunun pilotluk ile zerre alakası yok. Bu iş tecrübeye bakar. Alt tarafı 2 yıllık bir eğitimi var normal zekadan biraz daha vasat bir adam bile öğrenir uçak kullanmasını bu kadar büyütülecek bir yanı yok. 24
    • Merak 04 Şubat 2020, Salı 21:01:03 Kuyrugu vuran ucak niye yakit tuketmek zorunda ? Tamamen bilmedigimden soruyorum 32
    • Minibüs şöförü 04 Şubat 2020, Salı 21:09:34 Okul mu bir kıstas olmalı,yoksa mantalite mi? "Bir şey olmaz" mantalitesini günden Oxford'lu da kuyruk vurabilir. Mühim olan okul süresi ya da bölüm değil, havacılık disiplini sahibi olmaktır. Bu disiplini akademi veremiyorsa ya da disiplinsizi eleyemiyorsa sıkıntı orada başlar. 0
    • By technic 04 Şubat 2020, Salı 21:16:45 Bilek meselesi bu 3
    • Hep oyle kal 04 Şubat 2020, Salı 21:39:59 Pilotluk donanimli olmayi gerektirif 2
    • Osman 04 Şubat 2020, Salı 22:11:28 Akademide sayısal bölümle ne alaka ? bu teyyare kullanımı ders notu AA lara bakmaz otur calıs ınek gibi araba kullanamayan adama teyyare emanet edilmez Torpil Sen de Referans O olay Apayrı Zaten 1
    • cpt 04 Şubat 2020, Salı 23:40:51 çok gereksiz bir yorum olmuş 6
    • Hakan 05 Şubat 2020, Çarşamba 00:47:16 Kuyruk vurmanın mühendislikle ne alakası var ? Kimse kusura bakmasın ama ben kadın pilotlardan korkuyorum. Bilek kabiliyeti önemli .. 16
    • kaptan 05 Şubat 2020, Çarşamba 01:19:01 abicim biraz büyüyün ya 2
    • Arslan 05 Şubat 2020, Çarşamba 02:45:20 Pilot hatası olarak görülebılır . Bazı yorumları okudum neymıs lise mezunununu pılot yapmıslar falan fılan. Hersey okumayla olmuyor yetenek becerı. Ayrıca yanlis yükleme pist veya ucakta kalkıs yaparken motor arızası hersey olabılır.ön yargılı konusmayın thy bı ekol orda calısan ve memnun olmayan arkadaslar kapı acık baska yerde calısabılırsınız sartlar sıze uymuyorsa. Ekmek yedıgınız yerı karalamayın.sıkıntınız varsa burdan degıl sendıka yetkılılerı ıle hakkınızı arayın. 21
    • Kuyruk 05 Şubat 2020, Çarşamba 06:40:15 Hafif kalır. Adamlar koca 330’u yanlış çizgiye indirdi 5
    • Kesinlikle Doğru 05 Şubat 2020, Çarşamba 09:27:50 Herkesin yapabileceği bir iş değil. Kokpiti metrobüs üniversiteleri mezunları ile doldurursanız bunun bir bedeli olur. Lütfen kalifiye insanlarla çalışalım. 0
    • Aşırı Cahil.. 05 Şubat 2020, Çarşamba 09:46:01 Pazarda artış ı pazarda artis diye anlayan amca gibi anladım, tipsiz mi ne tipsiz hocam 4
    • Murtiza 05 Şubat 2020, Çarşamba 13:29:05 Sana ne nasıl alırlarsa alırlar 2 yıllık mış adam zeki ki almışlar 2 yıllık mezunu mu sürtmüş tövbe tövbe gerzek gerzek konuşma... İşini yap boş konuşma 1
  • boeing hatasi 04 Şubat 2020, Salı 14:35:45 kesinlikle pilotaj hatası değildir. derhal boeing uyarilmali ve 737'lerin kuyrukları kesilerek kısaltılmalı. 18
    • Er 04 Şubat 2020, Salı 18:29:19 Hahahahhaha u got it bro 1
  • Tüm yorumlar

  • hakan 09 Şubat 2020, Pazar 22:50:01 eskiden hava kuvvetleri savaş pilotları emekli 0ldumu thy görev yaparlardı tecrübe ve liyakat vardı şimdi ehliyet alır gibi herkes pilot 2
  • Mutlu 07 Şubat 2020, Cuma 06:12:34 Memleketimde 3kisiden 10u havaciymiş..5kisiden 15i doktordu. 2kisuden 6si ekonomi bakanitdi.. havacilarin sayisida gozlerimi doldurdu..bur havaalanindan 1gunde 100lerce sefer yapilir sene 1 hata ile bu sektörude gomdunuz be yuh 7
  • torpil 06 Şubat 2020, Perşembe 18:53:55 doldurun doldurun torpillileri,sonucunu görüyorsunuz,cehalet tavan yaptı... 8
  • Türk Pilotu 06 Şubat 2020, Perşembe 13:27:51 Çok zor değil kardeşim parası olan herkes pilot olur. Zor olan bu işi layıkı ile yapabilmek. 11
  • Jet Fuel 05 Şubat 2020, Çarşamba 20:22:48 Maalesef liyakata önem verilmemesi hataların daha çok olmasının önünü açıyor Genel olarak bu sorun hep önümüze çıkıyor ve çıkacak bir örnek vereyim yakıt ikmal araçlarında bulunan filtre elemanlarından monitör filtreler takıldıktan bir yıl sonra mutlaka değiştirilmesi gerekmektedir altı yıl değiştirmeden filtreyi kullanan adam şu an müdürlük yapıyor 8
  • Caglar 05 Şubat 2020, Çarşamba 18:41:58 Arkadas burada bütün havacisi havaci olmayani birbirine giydiriyor.Mala gelsin cana gelmesin arkadas!!! Ucaginizida s...yim sizide !!! 38
  • Bence 05 Şubat 2020, Çarşamba 17:38:46 bu yorumlarda sürekli yok torpil bilmem ne diyen thynin sınavlarından geçememeyi hazmedememiş...kıskanç bir kesim var...bu kadar abartmayın pilot olmak zaten çok zor hem teknik olarak hem psikolojik olarak hem de fiziksel sağlık olarak tam olmanız gerekiyor.Kendinize bu kadar yüklenmeyin geri kalan hayatınıza bakın ...hiç tanımadığınız insanlara kin kusup iftira atmakla huzur bulamazsınız. 29
  • Çılgın arfff 05 Şubat 2020, Çarşamba 16:37:39 Bı uçağı ucurmayi beceremiyorsaniz verin onuda biz ucururuz.biraz dikkat lütfen milli servet bu ucaklar 76
    • Z 05 Şubat 2020, Çarşamba 22:16:09 Uçak kiralık bay çok bilmiş 13
  • Pilot 05 Şubat 2020, Çarşamba 15:17:49 Eaki kabin memuru, anca bu kadar oluyor, allahtan Oto Pilot var 43
    • saçma 09 Şubat 2020, Pazar 14:04:22 Kimse anasından pilot doğmuyor,çocuk meraklıymış demek ki,azmetmiş pilot olmuş!Kimse sebepsiz lövyeyi kuyruk vuracak kadar çekmez!Babanızdan miras kalmadı pilotluk eğer fs de yalandan pilot zannetmiyorsan kendini 0
  • Vur Vur İnlesin 05 Şubat 2020, Çarşamba 15:10:21 Avrupa dinlesin, bizi daha da kıskansınlar :)) 36
  • Tria 05 Şubat 2020, Çarşamba 14:28:08 Hay kuyruğunuza sokayım. Nedir bu kardeşim. Bir hafta içinde kaçıncı. 12
  • F/O 05 Şubat 2020, Çarşamba 13:54:37 F/O alımına bakın resim öğretmeni felsefeci gibi matematik bilmeyenler pilot oluyor;! 38
    • mete 05 Şubat 2020, Çarşamba 15:34:22 valla benim eski çalıştığım şirkette bir mühendis vardı sağlık cihazlarını zor tamir ederdi. pilot oldu herif :( 7
    • Laan fo 05 Şubat 2020, Çarşamba 16:35:45 Kalkis esnasinda integral turev mi hesapliyorsun...ayrica kuyruk vuran muhendis ise neyni vericen 9
    • Cocpit 05 Şubat 2020, Çarşamba 17:12:37 Resim felsefe de matematikle özdeşik edimlerdir. Böyle cehalet timsali şahsiyetler yüzünden bu ülkenin hali ortada. Çok bir yorum yapmamak gerek;) 17
    • Bardo 05 Şubat 2020, Çarşamba 17:56:50 Doğru diyorsun kıral ACT-MNG sırayla vuruyorlar bu konuya SHG müdürlüğü dikkat etmeli 0
    • dogru 05 Şubat 2020, Çarşamba 18:26:34 kokpit içler acısı durumda 13
    • Kirpi 05 Şubat 2020, Çarşamba 18:44:12 Daha cok vururlar. Ucus okullarindan pilot yetismiyor. Ucaklar pilot degil bomba tasiyor. 11
    • Anadolu çocuğu 05 Şubat 2020, Çarşamba 19:02:08 Anadolu Üniversitesi mezunları mühendislikle çift anadal programından mı yetişiyor müteahhit? 10
  • ;) 05 Şubat 2020, Çarşamba 13:43:21 Sanal pilot dolmus burasi yine;) 3
  • TC-JAO TC-JAP F28 05 Şubat 2020, Çarşamba 12:11:03 F28 JAO Izmirde De icing yapilmadigi icin JAP da Yesilköye inerken elektrik kesintisi yuzunden dustu. Pilotaj hatasi ile ilgili degil. Fakat en buyuk pilotaj hatasi 727 TC-JBH "Antalya ucagi Ispartanin ana caddesini Antalya pisti sanarak alcalirken karatepeye carpmisti. 12
    • Yener Zorlutuna 05 Şubat 2020, Çarşamba 14:51:21 O tarihlerde oterite boşluğu vardı, pilotun alkollü olduğu söylendi. 15
    • Hakan 06 Şubat 2020, Perşembe 00:59:49 O uçak perdu vites oldu. Elk kesildi jeneratör 20 sn geç geldi tekrar havalanmak istedi uçak hızı kalkış için yeterli değildi 0
  • Onur 05 Şubat 2020, Çarşamba 11:43:48 737 lerde bu sorun bir türlü çözülemedi. Ama bu olayların ülkemizde sadece THY de olmasıda ilginç. 19
    • atmasyon 05 Şubat 2020, Çarşamba 13:53:25 atmasyon bir yorum , bu konuda problem uçakta değil pilotta! 9
    • Atmasyona 05 Şubat 2020, Çarşamba 14:11:44 Sen hiç bir A320 de bu olayı duydun mu. 737 ler adeta Renault Toros kadar mekanik olduğu icin , flight control sistemlerinde bir limitleme olmadığı için bu durum normal 2
  • Hacı Ali 05 Şubat 2020, Çarşamba 11:30:23 Tramer ne usta? 8
  • Aha 05 Şubat 2020, Çarşamba 10:49:43 O da mı öğretmen olmuş diye şaşırdığımız adamların vereceği eğitimle, bunlar hep normal.Tail strike lar hard landingler havada uçuşuyor. THY yönetimi size sesleniyorum:LİYAKAT LİYAKAT LİYAKAT 11
    • Egitim istifa 05 Şubat 2020, Çarşamba 12:13:01 Istifa edin artik beceremiyosunuz 8
    • Öğretmen Pilot 05 Şubat 2020, Çarşamba 14:05:02 Tamam sorumluluğu alıp hep beraber istifa edelim de bu çözüm olacak mı? Eğitim başkanlığına uçuş eğitimle zerre ilgisi olmayan babadan torpilli, getirildiği makamın gerektirdiği nitelikleri sonradan verilecek hızlandırılmış eğitimlerle karşılayacak olan bi arkadaşı atayan üst yönetim sizce gerçekten kaza ve olaylara çözüm arar gibi görünüyor mu? 7
    • Gs 05 Şubat 2020, Çarşamba 15:12:53 Kaliteli adamlar bastı gitti körfeze..elde ki bu aga.THYnin yaptığı saçma sapan uygulamaları ve liyakatsız uygulamalarının şirkete maliyetini hesap eden var mı acaba?Allah büyük kazalardan ölümlerden korusun güzel şirketimizi, ama bağıra bağıra geliyor eyyyy mutlu azınlık 0
  • normal 05 Şubat 2020, Çarşamba 10:44:22 parası olan, babası pilot, torpili olan olan sokaktatn herkesi toplayıp pilot yaptılar çünkü! 21
    • Niyazi ören eski asker 05 Şubat 2020, Çarşamba 15:05:11 Şimdiki pilotlar t.h.y pilotları eğitimli pilotluk eğitimleri ayrı ılıyıp süren disiplinli bir kurum bu konu hakkında daha bilinçli yorum yapalım kaliteyi ararsan t.h.y her konuda imkanlar dahilinde bunu böyle bilinmeli 2
    • Pilot çocuu 05 Şubat 2020, Çarşamba 18:52:57 Hiçbir ilgi-bilgi ve algısı olmadan babasının kooperatiften aldığı evi satıp pilot olanlar gözünüze gelmiyor da babası pilot olanlar batıyor. Kusura bakmayın en azından bu işin jargonuyla ve yuvasında büyüdük. 5
  • pilot 05 Şubat 2020, Çarşamba 09:10:24 instagram dan takıpcı kadmak ıcın, kokpıtte resım ıcın poz vermeye calısan, bayan pilot thy pilotu var mıymıs ? 41
    • Fo320 05 Şubat 2020, Çarşamba 10:05:17 Mustangin ruzgari var :) 12.6k takipcili emily 5
  • Acemi 05 Şubat 2020, Çarşamba 08:50:20 Kaptanlar cok acemi. Derhal kaptan olma saatinin yukari cekilmesi gerekirki bu tarz olaylar azalsin 19
    • Onur 05 Şubat 2020, Çarşamba 11:47:07 Ben ne dinazor kaptanlar gördüm. İki kelime ingilizce konuşamayan, yeni sistemleri bir türlü anlayamayan... 13
    • Acemi 05 Şubat 2020, Çarşamba 12:19:42 Klavye arkasinda bekliyorsun degil mi bir haber duysan da bunlari yazsam diye? 13
    • acemi 05 Şubat 2020, Çarşamba 16:13:41 thy kac saatte upgrade yapıyor haberin var mı? böyle bilmeden yorum yapıyosun? thybde bir f/o upgrade saatinde sun express de veya pegasus da öğretmen olunuyor 1
    • Hat 05 Şubat 2020, Çarşamba 16:41:31 Saatlerde sorun değil oraya pilot diye onları koyanlarda sıkıntınoldugunu dusunuyorum yeteneği yoksa adamı prgramdan cıkart dimi 0
  • EFB YE 05 Şubat 2020, Çarşamba 08:50:00 Önceden EFB mi vardı.... 12
  • —- 05 Şubat 2020, Çarşamba 08:18:00 Ekibe geçmiş olsun. Olur böyle şeyler. Yapısalcılarda bol mesai ler 14
  • F/O 05 Şubat 2020, Çarşamba 06:00:18 Tk’dan ayrilmis biri olarak gonul rahatligiyla soyleyebilirim ki, ucus egitim genel olarak cok kotu. Sanirim kuyruk vurma sirket olarak dunya lideriyiz. Ha kaptan profili de cok iyi sayilmaz, continues rotation’i Allah ne verdiyse cek diye algilayan adam cok:( 12
    • Yolcu 05 Şubat 2020, Çarşamba 13:10:26 Nerdeyse personel kadar ucan bir yolcu olarak soyluyorum: thy kadar hard landing yapan bir sirket gormedim. Sadece bu isin tehlikeli ve olagan hale gelen bir durum oldugunu farkeden ben degilim. Yabanci yolcunun tepkisi "ouch" seklinde. Pilotlarin egitimsiz voldugunu dusunuyorum. 1
    • F/o 05 Şubat 2020, Çarşamba 15:00:48 Bir kere continues degil yavrum o. Sen otur kitabını iyi oku 2
  • Algoritma 05 Şubat 2020, Çarşamba 05:22:33 Üniversite sayısal bölüm mezunu. TOEFL min. 80? Aradığınız kriterlerde aday bulunamamıştır. 8
    • Eski Aday 06 Şubat 2020, Perşembe 11:02:37 Biz bütün şartları sağlarken yaştan yaktılar . Artık ince eleyip sık dokuduklarini düşünmüyorum. O kadar çok kaza oluyor ki kaniksadi millet 0
  • Hatasız Emsalsiz 05 Şubat 2020, Çarşamba 03:46:30 1 tane bile tramersiz uçak kalmadı be kardeşim filoda. 7
  • Kalite 05 Şubat 2020, Çarşamba 02:03:26 Bu sirket yillarca sadece askerlerle uctu 2-3 senede bir kimsenin sag cikmadigi kazalar oldu 70lerde. Dc-10 kazasiyla hata douglas’in da olsa tarihe gectik. Sizin mantiginiza gore hho mezunlarinin da kapidan girmemesi lazim bu sirkete. Hatayi baska yerde arayalim lutfen. 33
    • Coşkun 05 Şubat 2020, Çarşamba 10:45:10 Kaliteli' siz bir yorum.. 70 lerde Paris'te ki kaza uçağın kapısının kopması sonucu olmuştu.. olayda pilotaj hatası yok idi.. 9
    • Sefo6157 05 Şubat 2020, Çarşamba 12:53:35 Ne demek HHO öğrencilerini almayın. Araştırırsan Sivil havacılık kazalarının çoğu sivilden gelen pilotlardır. Onlar soğuk kanlıdır, risk alırlar, panik yapmazlar.pilotluk bilgusayar başında kolaydır. Arkadaşım sen bu kanıya nereden vardın anlayamadım. Hava harp okulu ile derdin ne senin. ,100 yıldır bakkallar, manavlar mı kullanıyor jetleri. Fransada düşen uçağın düşüş sebebiniw dahi bilmeden yorum yapıyorsun. Senin ne olduğun belli ama boşver. THY nın en büyük hatası torpille eleman alması ve kabiliyetsiz insanları pilot yapmaları. Dahane kazalar olur kimbilir. HHO pilotlarını öpte başına koy sen. 4
    • Sefo6157 adlı arkadaşa 05 Şubat 2020, Çarşamba 14:08:15 Havacılıkta kazanın askeri-sivili yoktur. Yukarıda asker-sivil ayrımı yapan gereksiz yoruma cevap yazarken siz de gereksiz yere aynı kuyuya düşüyorsunuz. Ha şunu söyleyeyim. THY’nin son 20 yılda yaptığı tüm kazaların,tüm hadiselerin içerisinde hangi kökenli pilotlar vardır bir bakın köken bu kadar önemliyse. Van,Diyarbakır,Adana,Amsterdam,Katmandu, Priştina, hard landing yapıp pistten çıkan A320.. Askerler kaza yapmaz,onlar soğukkanlıdır gibi yorumlar yanlış. Pilotun kökeni değil profesyoneli,bilgilisi,mesleğine saygılı olanı vardır. 0
    • Aa 05 Şubat 2020, Çarşamba 14:09:35 Size kalsa hho alınmamalı demiş.. alınmasın dememiş gönderme yapmış. önce yazılanı okumayı anla sonra pilot ol.. 3
  • vvvv 05 Şubat 2020, Çarşamba 01:13:33 kalkışı kaptanlara iniş i fo lara bırakın bi süreliğine biraz daha tecrübe kazanınca yaparlar kalkış 31
  • Kaptan 05 Şubat 2020, Çarşamba 00:08:16 Yalnız uçuşta kuyruğu sürten fo değil kaptan, onu napıcaz mr. astronot? 11
    • Yalan 05 Şubat 2020, Çarşamba 19:29:47 Saçma sapan yazma kardeşim. Doğruları konuşmalım 0
  • Mr. Adam 04 Şubat 2020, Salı 23:51:14 Tüm yorumları okudum. Yeni hava limanına suç bulan kimse yok diye endişe içerisindeyim! 9
    • Doğrucu 05 Şubat 2020, Çarşamba 09:45:20 Niçin kuyruklar hep İstanbul havalimanında vurulmuş diyen yok.Bu havalimanında her şeyin ters gittiğini görüyoruz sürekli. Dünyada en çok rötar yaşanan havaalanıymış örneğin. E liman büyük olunca, taxi süresi en az yarım saat olunca normal. Rüzgarın olumsuz etkileri ve kuşların göç rotasında olması da cabası. Eski müdür açıkladı Atatürk havaalanına 1 pist eklenince sorun cozuluyormus. Dünyanın parası heba edildi ve bu sorunlar yaşanıyor. O limana gitmiyorum ben... 12
    • Dogrucuya 05 Şubat 2020, Çarşamba 16:53:56 Arkadas bak sen ters kalkmisin,ayni devamli kuyruk vuran pilotlar gibi.Cahil herif psitle ne alakasi var? Dumduz pist. 0
    • O liman 05 Şubat 2020, Çarşamba 17:33:21 Tamam 0
  • Pgs K/A 04 Şubat 2020, Salı 23:38:29 If it is Boeing, i am not going. 15
    • Nası yani 05 Şubat 2020, Çarşamba 11:12:18 Yani gerçekten etkileyici çok farklı bir yorum 5
  • Pgs K/A 04 Şubat 2020, Salı 23:38:29 If it is Boeing, i am not going. 11
    • %2 neuron found 05 Şubat 2020, Çarşamba 11:13:03 Bravo kız süper yorum, nasıl aklına geldi bunu yazmak? Harikasın 4
  • Türk Pilotu 04 Şubat 2020, Salı 23:14:46 Kuyruk vurmak kesinlikle bir eğitim eksikliğidir. Eğitim başkanı,müdürü,öğretmeni ne varsa sorumludur. Biraz kontrol pilotluğunu bırakıp öğretmenlik yapın. Ama nerde bizde o eğitim seviyesi. Pilot kalitesi yazan arkadaş ile aynı fikirdeyim, bizde tüm şirketlerde öğretmen ve exeminer sorunu var, o yüzden mühendis almakta fayda var. DLR ile bu iş olmuyor. 15
    • Cocpit 05 Şubat 2020, Çarşamba 17:20:57 Parası olan ailelerin beceriksiz çocuklarının çuvalla parayı döküp ıkına sıkıla pilot yapmanın moda olduğu, elde olan düzgün pilotların haklı olarak çareyi yurtdışında aradıkları yıllardayız... Fo dediklerimiz de saatlerini doldurup Qatara Qantasa geçeyim dertlerindeler ama işte baba parasıyla oralara da girilemiyor ki be arkadaş. Yazık size 1
  • Mahalle sakini 04 Şubat 2020, Salı 22:40:16 Birileri Thy nin malına kasten zarar veriyor. Hem de yeni olanlarına. Bunlar vatan hainleri 48
  • Gurbetci 04 Şubat 2020, Salı 22:07:51 Unimi? Avrupada,amerikada pilot olmak icin uni bitiren yok,bu sadece turkiyede nedeni su olabilir Turk unisi=lise avrupayla amerikala kiyaslarsak,sonra Amsterdam kazasinda 3 tane unili pilot vardi fakat bir speed indicatoru kollayamadilar ayricana saygila aniyorum ve Allah rahmet eylesin,iyi bir pilot ucagi autopilot ve flightdirector devre disi kaldiginda ucagi kullanan pilotdur,maalesef THY de bunu basaricak Turk pilotu goremiyorum.Bence egitimde pilotlara pitch and trust setting ogretsinler tabi ogrenebilirlerse,rotasiyonun saniyede 3derece oldugunu ogretsinler vs vs yani bunlar aslinda basic pilot skills buda yoksa cockpitte ne isi var bunlarin. 24
    • Katılıyorum 05 Şubat 2020, Çarşamba 12:04:37 Okulculuk bu ülkenin fakir egosu kanseridir bunu net bir şekilde söyleyebilirim. Bir uçağın talihsizlik eseri kaza yapmasına o kadar çok sevinen var ki, yani insanımızın maalesef ki kirli kalbini gözler önüne seriyor. Bakın arkadaslar bu herkesin başına gelebilir. Ne zamandan beri başkalarının talihsizliklerine kikirdeyerek gülen bir millet olduk? Ne zaman ya. Bu okulculuk belası en çok 2 sektörde var, 1 Denizcilik, 2 Havacılık. Ben özel okul mezunu Uzakyol gemi kaptanıyım, kardeşim devlet beni tüm üniversitelilerle aynı gün aynı şartlarda sınava sokmuş, hepsini geçmişim, tirnaklarimla kazıya kazıya okulcu mobbinglerine göğüs germişim. Yeterliliğim desen ortada, açık olmayan ne var? 2 seneden beri Maersk firmasına kaptan olarak geçtim, artık kurslu kaptan dünyanın en iyi denizcilerinin arasında, sonuç olarak mobbing ve okulculuk her zaman kazanmıyor, kazanamayacaklar. Kendi yetersizliklerini başkalarının talihsizlikleriyle dalga geçerek gülenlere tek sözüm, insaf! Tüm hava ve deniz emekçilerine selam ve selamet olsun. Kavgasız ve dayanışma dolu gelecek dileğiyle. 3
  • 777 captain 04 Şubat 2020, Salı 21:43:49 2020 çok sıkıntılı bir yıl olacak bir sürü depremler olacak uçak kazaları çok olacak ve daha bir sürü felaket olacak hep beraber göreceğiz çünkü insanlar bozuldu Dünya kötüye gidiyor bu yazı aklınıza gelsin hep unutmayin 51
    • Peki 05 Şubat 2020, Çarşamba 13:44:30 Tamam insanlar bozuldu haklısınız da bu yorumun bu durum ile ne alakası var ayrıca siz mesih misiniz depremler olacak uçaklar düşecek her sene birileri çıkıp felaketler olacak diyor arkadaş nereden biliyorsunuz ya önünüze bilimsel kanıt koyan mı var... 3
    • 777 kaptanina 05 Şubat 2020, Çarşamba 14:32:31 Zinalarda cogalcak mi hocam 1
  • Kaptan 04 Şubat 2020, Salı 20:09:01 Şu 737 filosunda HOPBİDİ.....,,kalkış huyundan vazgeçmediler ne aceleleri varsa bir saniyede 12.5 derece çekiyorlar ne oluyoruz anlaşılır gibi değil...... 5
    • Hodja 05 Şubat 2020, Çarşamba 19:42:34 Sivilde tofaş kullanıyorlarsa hocam belki ondandır 1
  • ceza 04 Şubat 2020, Salı 19:12:48 kuruk vuran PF 5000 usd ceza ödesin. Ondan sonra saniyede 2,5-3° çekmeyi öğrenir. 7
  • havacı 04 Şubat 2020, Salı 19:10:40 737 pilotları 2'ye ayrılır. Kuyruk sürtenler ve sürtmeye ramak kalanlar. Şaka bir yana.. geçmiş olsun. 6
  • he canım 04 Şubat 2020, Salı 19:02:32 okuduğu bölümle ne ilgisi var bunun saçma sapan konuşma ya. bu adamlar simülasyon eğitimi alıyor ilk defa kokpite oturmuyorlar. eğitimde bir kalitesizlik var demektir 738'de kuyruk sürtmeyi başarıyorsa. 1
  • Southwest 04 Şubat 2020, Salı 18:57:18 Southwest Airlines da kalkisda hic Tail strike yok . THY Ikinci tail strike bir hafta icinde .kotu gun flight deck icin . ACT Boing 747 Cargo tail strike degil yanlis VR hesablama. 3
  • Xx 04 Şubat 2020, Salı 18:41:54 Tanrilar koruyor tk yi... 9
    • İlginç 05 Şubat 2020, Çarşamba 13:55:11 kaç tane var özellikleri ne anlat bilelim 2
  • Cahil 04 Şubat 2020, Salı 18:35:52 Cahilliğimi mazur görün ama uçak kalkmış uzunca bir süre yakıt tüketmek için havada gezmiş. Açık denize bile çıkmış. Böyle yapmak yerine ığdıra gitseydi ne olurdu. Demek ki uçabiliyor. Tehlike olsa direk yakıtı denize boşaltıp inmez miydi. Kusura bakmayın tekrar hiç anlamıyorum bu konuşardan ama mantıksız geldi. 10
    • Teknik 05 Şubat 2020, Çarşamba 10:05:41 Merhaba. Gittiği meydanda İstanbul havalimanında alacağı teknik desteği alamayacak olması, ya da yolda yaşayabileceği olası bir emergency sebebiyle devam etmedi. 1
    • Cüheyla 05 Şubat 2020, Çarşamba 10:28:39 Kuyruk sürten uçak basınçlandırılamaz, o yüzden yüksek irtifaya çıkamaz. Uçaklar yüksek irtifadayken yakıt kullanımı aşağıda olur ve planda buna göre yakıt alınır. Yani 10000 FT ten ığdıra gitmeye kalksa yakıtı yetmez. Bir de o uçak hangara girecek şimdi, Iğdır da ne hangar var ne teknik personel ne de yedek parça, o yüzden merkez meydana inmesi daha doğru olur. 4
  • Parajumppilot 04 Şubat 2020, Salı 18:28:55 Allah muhafaza son bir kac ay icinde kacinci vaka? Gidisat iyi degil,yonetimde bu vakalari gormemezlikden geliyor,resmen toplu intihar senaryosu,Allah yolculari korusun,rotate with 3degrees per second upp to 15 degrees nose upp,simple as that bunu bile yapamiyorsaniz,sizin cockpitte ne isiniz var? Yonetim derhal simulatorde bunlara basarili olmusdur diyen examineri isden atmali tabi bu pilotlarida. 1
  • wise 04 Şubat 2020, Salı 18:28:22 Bu tarz olayların insanların mezun oldukları bölümlerle hiç bir ilgisi yok. Bu olayları mezuniyetlere bağlamak "DAR" bakış açısının en somut örneğidir. Bu meslek; Doğru eğitim ve fiziksel sağlıkla herkesin yapabileceği bir meslektir. İnsanları ülkemizdeki çarpık eğitim sisteminin mecbur ettiği bölümlere mahkum etmeyin. Bu kazayı sözde iyi üniversitelerin mühendislik fakültelerinden mezun tecrübeli bir kaptan yapınca kabahat o zaman kimin olacak ayrıca bu kazayı kimin yaptığını nereden biliyoruz ? Bu kazayı yapan arkadaşımızın yanında KAPTAN yok muydu ? Örneklerini gördük. Standartları net olan memlekete ve cinsiyete göre esnetmediğiniz doğru eğitim vermek bu kazaların önüne geçer. Pilot olmayı başarmış lise mezunundan da iyi pilot olur, iyi eğitim verdiğiniz güzel sanatlar mezunundan da Astsubay dan da ev hanımından da pilot olur. Yeter ki eğitim düzgün verilsin yeter ki emniyet ve eğitim standartlarından ödün verilmesin. 1
    • Tayyareci 07 Şubat 2020, Cuma 01:10:26 Sundanda bundanda pilot olur diyen cahal, thy'nin bugune gelmesinde en buyuk katki eski cift koprulu pilot assubaylardir, once bunu ogren. 0
  • fo 04 Şubat 2020, Salı 18:19:47 Eğer yanlış rotation değilse muhtemelen yanlış cg. Eğer loadsheet doğru ise zero fuel weight cy yi tako off cg olaram girmiş olabilirler ki geçmişte yine boeingte oldu bu. Crosscheck bu işin olmaza olmazı. Geçmiş olsun 3
  • Haranli 04 Şubat 2020, Salı 18:06:22 THY atin su para zorula,torpille pilot olmuslari,su an dunyanin en tehlikeli sirketisiniz.Simulator testlerini gecemiyorlar yinede passed diye imazinizi atiyorsunuz,kendi caninizi dusunmuyorsaniz o mahsun yolculari dusunun sizde hicmi Allah korkusu yok.Simdiye baska saygin bir sirket olsadi bu tur pilotlari cokdan ise yaramaz ve tehlikeli diye isden atardi. 3
  • Pilot acigi 04 Şubat 2020, Salı 17:53:50 Pilot acigi diye onune geleni pilot olarak egitime alirsan olacagi bu. 2
  • Yolcu 04 Şubat 2020, Salı 17:51:15 Tek koridorda Uçak airbus'dır. Boeing ya savaş uçağı ya çift koridor yapsın. A319-320-321 tek koridorları tek geçer. Pegasus'un tekniğine de helal olsun. Önce Boeing dediler ama tecrübelendikçe doğruyu görüp radikal değişime gittiler. Almanlar işini iyi yapıyor. 6
    • Pgs li 05 Şubat 2020, Çarşamba 13:47:34 Almanlar derken? Doğru anladıysam eğer şirketi Alman zannetmişsiniz. Pegasus Sabancı şirketine aittir. Yanlış anladıysam da kusura bakma. 2
  • TEKNİK 04 Şubat 2020, Salı 17:25:57 TGS den operasyon alma hizmeti durdurulsun,operasyonu eskiden olduğu gibi teknisyenler yürütsün.Yoksa bu bilgisiz insanlarla bu olaylar daha çok yaşanır. 2
    • Hrkt 05 Şubat 2020, Çarşamba 14:06:39 Çok biliyorsan gel operasyonu yürüt kardeşim .! 1
  • FDM Analizi 04 Şubat 2020, Salı 17:24:35 Normalde filo genelinde kuyruk vurma trendinin, FDM ( Flight Data Monitoring) datalarından çok önceden fark edilip bunun tedbirlerinin alınması gerekiyordu. Her uçak kalkışında FDM pilotun uçağın burnunu kaç saniye ,çersinde kaç derece çekmiş olduğunu kayıt eder. Demek ki bu zincirde zayıf bir halka var ve işini yapmamış, Tip müdürlüğüne, Eğitim Müdürlüğüne önceden farkedilebilecek bu riski bildirmemiş. Olay olduktan sonra sadece pilotları suçlamakla kurula çıkarmakla uçuş kesmekle veya sadece kaptanlara iniş kalkış yaptırmakla bu önemli sorunun önüne geçemezsiniz. Önceden proaktif tedbir almanız gerekir. 0
  • Veçihi 04 Şubat 2020, Salı 17:23:35 Hep yazdım yine yazıyorum THY aldı ödüller ikram ve service ödüller. Kaza kırım ve güvenli uçuş bi bakın kaçıncı sıra da. Torpil şirketi Allah daha beterinden korusun . Bu ne ya 737 - 800 kuyruk sürtme bunlan 737- 900 nasıl uçuracak çok merak ediyorum yazık ya milletin parası heba oluyor torpil yüzünden 2
  • By 04 Şubat 2020, Salı 17:12:36 Kuyruk sanki piste degilde yarasi olanlara degmis. Pusuda bekleyen cakallara malzeme dogdu. 8
  • By 04 Şubat 2020, Salı 17:11:27 Igdir ekibi tecrubesiz degildir kesinlikle. Uzmanlar hemen b. Atmaya baslamis. Buda yeni gelen kiralik ucaklardan biri. 5
  • Efo 04 Şubat 2020, Salı 16:52:07 Igdir’a f/o ucurmazlar, diger tum tailstrikelarda oldugu gibi yine hocam patlatmistir, gecmis olsun. 4
  • Ben Fero 04 Şubat 2020, Salı 16:30:58 Yavaş çekin olum şu lövyeyi ya yazık uçaklara 0
  • İsviçre peyniri 04 Şubat 2020, Salı 15:58:03 havayolları iyi uçuşlar diler. 3
  • Fo 04 Şubat 2020, Salı 15:57:42 Yine çok bilmişler iş başında bi durun da olay açıklansın yükleme hatası mı pilot hatası mı belli olsun ne meraklısınız kaza yapan birini eleştirmeye 3
  • Jason 04 Şubat 2020, Salı 15:55:14 Tabiki de Boeing 1
  • Kpt737 04 Şubat 2020, Salı 15:49:38 İsimize mi son verilecek, bir iftiraya mi kurban gidecegiz, lisansimi mi iptal ederler diye dusune dusune bizde birgun kuyrugu vuracagiz. Vallahi kafa gidiyor haci. Bu tur kazalardan ve olaylardan en az ekip kadar yonetiminde cok buyuk sorumlulugu var. 1
  • Amarıgan 04 Şubat 2020, Salı 15:49:03 Amerikano pilotları lise mezunu olduğu için cart curt kuyruk sürttürtüyormuş hep. Vay babo, bu arada eskiden harp okullarının da başında eğitim kökenli bir dekan değil de asker olduğu için üniversite statüsünde sayılmazdı onu ne yapacağız? 0
  • Ek li 04 Şubat 2020, Salı 15:46:58 İST gibi uygun olmayan bir meydan, insan avı yapan bir yönetim, ekipler üzerindeki baskı ve korku yaratmayla olacaklar bunlar. Öncelikle huzur lazım huzur! Memleketin heryeri tımarhaneye dönmüş. Kimse huzur içinde işine veremiyor ki kendini. Geçmiş olsun. 2
  • torpilli bebeler 04 Şubat 2020, Salı 15:42:30 iş başında 0
  • yazık 04 Şubat 2020, Salı 15:41:50 ne pilota ne dispatch e bakarım, bu şirkette kalite yok mu ? olayı inceleyip kök nedeni bulursun uçuş işletme ve operasyon vs ilgilisi ile toplanıp çözüm üretirsin tavsiyeni gm ye imzalatırsın eşşek gibi uygulatırsın. shgm denetlemediği için top kalitededir. yazık vergilerimize. 0
  • uçk grn msm köylü 04 Şubat 2020, Salı 15:35:29 geçen de benim arabaya park yerinde pilot çarpmış. Bilmiyorsanız kullanmayın kaarşim.. 2
  • CZN Burak 04 Şubat 2020, Salı 15:12:09 Kuyruk yağ 18
  • size 400 versek 04 Şubat 2020, Salı 15:11:02 400 serisi versek onu da vurursunuz siz !!! 52
    • Minibüs şöförü 05 Şubat 2020, Çarşamba 02:05:27 Mycargo'nun 400'ü kuyruk vurdu. 3
  • eğitim şart 04 Şubat 2020, Salı 15:09:41 adam gibi eğitim vermezsen olacağı bu 26
    • windygusty50kts 04 Şubat 2020, Salı 21:51:04 kaliteli eğitmenleri, sudan sebebler ile yok et! ... bu ahlar bitmez...daha ... 1
  • yahu !! 04 Şubat 2020, Salı 15:09:27 900 ER olsa hadi yapamıyosunuz dicem , 800 ü!!!n nesini vuruyosunuz arkadaş 28
    • 900 olsa 04 Şubat 2020, Salı 15:42:22 Kuyruğu bırakacaklar kalkışta 2
    • 800-900 04 Şubat 2020, Salı 16:04:41 737-800’ün tailstrike olma pitch attitude’ü 11 derece, 737-900’ün ise 10 derecedir. Her ne kadar flaps 1 kalkış uzun zamandır yapılmasa da, 800’de 8.5 derece çekişte ve 900’de 8 derece çekişte 33 cm lik bir tail skid clearance bulunmaktadır. Yani her iki uçak da birbirine bu konuda çok uzak değil. 2
  • Havacı 04 Şubat 2020, Salı 15:08:24 Harekat hatası olabilir mi ? 61
    • Kaptan hatası 04 Şubat 2020, Salı 17:19:30 Hartum olayı kaptan hatası çıktı. Hemen harekata yürümeyin 1
    • Yok yok 04 Şubat 2020, Salı 17:46:28 Ls temiz tartım yapiliyor böyle durumlarda hemen 0
    • Harekat 04 Şubat 2020, Salı 21:52:44 Olma ihtimali var(Dı). Hartum olayında o ihtimali de düşünüp tüm bsğaj vs tek tek sayılıp kontrol edilerek balans ile karşılaştırılmış ve hata, aksıklık bulunmamıştır. 16
    • Harekat 05 Şubat 2020, Çarşamba 04:24:10 Iğdır uçağında ne harekat hatası olacak? Load Sheetsiz kapanabilen uçak resmen. Ort bagaj ağırlığı 10,85. Kargo namevcut. 1
  • Doco 04 Şubat 2020, Salı 15:03:10 Arkadaşlar bu bir harekatci hatası olabilir mi 51
    • Commander 04 Şubat 2020, Salı 17:16:19 Heehhh 1 sen kalmistin Doco'cu efendi.Sen git sandwich yap,yemeklerini yukle.Sana ne yuklemeden,ondan bundan.Birakinda isi bilenler tartissin.Ucak altinda HAREKATÇİ ABİ diye dolanirsiniz,burada atip tutmaca. 1
    • doco mu :)) 04 Şubat 2020, Salı 17:23:06 doco bi sen yürümemiştin harekata zaten evet doco senin fikrin ne peki duz mantik kargo arkaya mi atılmış diyorsun 0
    • Yok 04 Şubat 2020, Salı 19:05:29 Doco cu az sandövivermişondan 0
    • Harekat 04 Şubat 2020, Salı 22:39:56 Hayır olamaz. Boş yapmayalım. Bugüne kadar nerede görülmüş harekat hatasından kuyruk sürttüğü 2
    • İkram çerez getir. 05 Şubat 2020, Çarşamba 04:24:42 Hayır değil. 1
  • sami 04 Şubat 2020, Salı 15:01:59 Bütün kaliteli bilgili deneyimli kaptanları körfez ülkelerine kaptırırsan olacağı bu 17
    • QTR 04 Şubat 2020, Salı 16:56:48 THY'nin sudan sebeple ayirdigi Yalgin Kaptan bugun itibari ile Qatar Havayollari "Tum Airbus Filolari Baskanligi" gorevine atandi. Daha once yine THY'den ayrilan Kacmaz kaptan Qatar Havayollari OCC baskanligi gorevine gelmisti ve hala o gorevi basari ile surduruyor. THY'den ayrilan ogretmen kaptanlar birer birer Qatar Havayollarinda ogretmenlik gorevlerine getiriyorlar.. THY ise bugun calisanlarin haklarini her gecen gun ellerinden alip kaliteli calisanlarini donus bacaginda gofret verme gibi olağanüstü kararlar alarak sirkete nasil kustururuz derdine düşmüş. Guzelim şirketi 10 yılda ne hale soktular. Tarih sizi unutmayacak.. 0
  • Açık denizde 04 Şubat 2020, Salı 15:01:18 Yakıt tüketimi için açık denize açılmış arkadaşım, izlemedin mi videoyu? Holda girdiği nokta başka bir şey için 12
  • Yakıt tüketimi 04 Şubat 2020, Salı 14:59:16 Neden orman üzerinde yapılıyor ve neden deniz üzerinde yapılmıyor? Deltanın bir uçağı da okul üstüne boşaltmıştı yakıtını? Orman yangınına sebep olursunuz, bilim adamı olmaya gerek yok, kaç fette hold’a girdi bu teyyare fuel dump için? 102
    • Eski 737 04 Şubat 2020, Salı 15:44:39 Boeing 737’lerde yakıt boşaltma sistemi yok. Çevre kirletilmiyor. Gönlünüz rahat olsun... 0
    • Screwdriver 04 Şubat 2020, Salı 15:45:00 737de yakıt boşaltma sistemi var zanneden bir sazan daha. Git kumda oyna 0
    • Yakıt tuketti 04 Şubat 2020, Salı 15:51:42 Yakıt boşaltmadı! 0
    • Fuel Damp 04 Şubat 2020, Salı 15:58:31 Bildiğim kadarıyla bu “tayyare”ler sizin bahsettiğinizi yapamıyorlar. Yani ”tayyare” orman, okul, kara ve deniz ayırt etmeden yakıt sarfetmeye çalışmış. Dökme, boşaltma, boca etme gibi bir durum bulunmuyor. Duyarlılığınız için teşekkür eder, bir başka uçuşunuzda yeniden sizlerle olmayı dilerim. 0
    • Dumb 04 Şubat 2020, Salı 16:02:14 o dediğin bu uçaklarda yok hocam ele dümdük yakıt harcayarak max landing weight e inmeye çalışıosun 0
    • Yakıt boşaltma yok 04 Şubat 2020, Salı 16:07:27 Sadece yakıt harcıyor... 0
    • :) 04 Şubat 2020, Salı 16:15:17 Korkma ! Bu uçakta fuel dump kabiliyeti yok 0
    • HUBF 04 Şubat 2020, Salı 16:43:24 Nerden biliyorsun uçakta jettison olduğunu hadi var diyelim, yakıtı boşalttığını nerden biliyorsun ? Hepiniz çok iyi teknisyen,hostes,pilot,operasyoncusunuz ya hayret. 0
    • Dump 04 Şubat 2020, Salı 17:02:24 Arkadaş 737 lerde dump yok rahat ol zehirlenmezsin 0
    • Dumbess 04 Şubat 2020, Salı 17:09:13 Halkaliya dumb etmis iste gorukuyor acikcasi 1
    • Çok bilmiş. 04 Şubat 2020, Salı 17:15:06 737-800'de yakıt boşaltma sistemi yok, turlayıp yakıt yakarak ağırlık azaltıyor. Bilmeden konuşmasanız keşke. 0
    • Jettison 04 Şubat 2020, Salı 17:21:03 Merhaba ben Jettison. Mezarımda ters döndüm. Saygılar. 1
    • Xyz 04 Şubat 2020, Salı 17:31:00 Bilgin yok yorum yapma bari. Tayyare mayyare yazmakla olmuyor. 37 bu jettison yapamaz. O yüzden istediği yerde holda girer. 0
    • Uçankuş 04 Şubat 2020, Salı 17:31:10 Atın kaptanı yarın daha büyük olaya sebebiyet vermeden 0
    • 737 04 Şubat 2020, Salı 17:31:32 yakıt boşaltma sistemi yok 0
    • Niye acaba 04 Şubat 2020, Salı 17:33:24 Kimse seni ciddiye alipta su yuzden dememis farkindamisin. Cunku sordugun soru bile yanlis. Havacilik sitesi, 3 5 tane terim ogrenmis karacilarla doldu... 1
    • 737 Fuel Dump 04 Şubat 2020, Salı 18:38:12 737lerde fuel dump sistemi yok. Overwieght inmemek adına, yakiti harcamak icin holdinge girilmiş yani bunun Delta olayıyla alakası yok! 1
    • bb 04 Şubat 2020, Salı 19:16:37 737de yakıt boşaltma mı var sayın herşeyi bilen? 8
    • 737 04 Şubat 2020, Salı 19:24:19 Uçaklarında fuel dump yok ileri zeka 4
    • dump mı 04 Şubat 2020, Salı 19:42:10 737 800 de dump yok 5
    • Cahil:) 04 Şubat 2020, Salı 20:03:14 737’de yakıt tahliye sistemi olduğunu düşünen bir de bunu o kadar haklıymış gibi anlatan adama ne denir? 6
    • ... 04 Şubat 2020, Salı 23:10:38 O değilde 737de fuel dump yok :) 0
    • Biraz kitap okuyun 04 Şubat 2020, Salı 23:21:54 Her uçakta havada yakıt atma sistemi yok. Genelde kıtalararası uçan uçaklarda yakıt atma sistemi vardır. Boeing 737 uçağı havada yakıtı normal yollarla harcayarak ağırlığını azaltmaya çalışır. 0
    • Osman 05 Şubat 2020, Çarşamba 00:47:22 Neeeeyyy 1
  • EFB! 04 Şubat 2020, Salı 14:58:35 Yeni gelen ucaklarda Efb yok ve motor 24k. Performans chartlarinin ucaga uygun olduguna dikkat edilmeli zira dispatch ucaga uygun chart gondermeyebiliyor. Neticesinde yanlis reduction ve surat hesaplamasi kolaylikla tail strike sebebi olabilir. Sayin Thy yetkilileri, ivedilikle tüm Efb'siz ucaklara Efb yuklemelerini yaptiriniz lütfen, ozellikle Anadolujet ucuslarinda Efb'siz ucaklarda emniyetsizlik ve operasyonel gecikme yasanmaktadir. 16
    • Cpt 04 Şubat 2020, Salı 15:44:53 Kardes eskiden efb mi vardi? 0
    • Eskiden 04 Şubat 2020, Salı 16:26:52 Eskiden EFB mi vardı diye sorarlar adama 0
    • Efb 04 Şubat 2020, Salı 19:04:16 Uçağı efb mi uçuruyor, otopaylıt mı, normal paylıt mı? Bundan 6 yıl önce efb var dı değil mi! 0
    • EFB mi O da ne 04 Şubat 2020, Salı 21:43:02 Thy nin kullandigi EFB dunyanin en ise yaramazi hic bir hesabina guvenilmez. Pilotlar performans hesabi kurbani olmus olabilir 0
    • .. 05 Şubat 2020, Çarşamba 02:06:53 Eskiden efb mi vardı.. 1
    • Eskicilere 05 Şubat 2020, Çarşamba 17:26:24 Eskiden 30dakika turnaround süreli 4bacak ucus mu vardi? Daha da eskiden briefing mi vardi, checklist mi vardi,Crm mi vardi? Bu liste boyle uzar gider.. Mantikli olun arkadaşlar, insan hatasini minimize etmek icin hangi teknoloji varsa onu kullanmaliyiz, beşer şaşar! 0
  • Afferin 04 Şubat 2020, Salı 14:56:27 Törkish pilotlar filoda düzgün ucak birakmadi. Anca instagramda sarap ve bira resimlerle hava atmaya devam 55
    • Şarap bira mı? 04 Şubat 2020, Salı 16:21:42 Ayran? 5
  • Kaptan 04 Şubat 2020, Salı 14:37:38 Kimsenin ahını almayacaksın. Pazar paralarını kesersin, yol paralarını gasp esersin. Allah haksız yere aldığını yedirmediği gibi ahirette de hesabını soracak. Daha baska belalar başa gelmeden insafa gel THY. Beddua alıyorsunuz. BEDDUA. 43
    • İşi bilmeyen Fo lar oldukça 04 Şubat 2020, Salı 15:01:12 Bu kuyruk vurmalar çok olur... Ah ile filan değil bu işler mantık, hesap ve bilek kavramasıyla alakalı!!! Pazar mesaisine mi bakıyor pilotlar hadi bi gidin ... 90
    • Kaptan mı F/o mu 04 Şubat 2020, Salı 16:08:42 Nerden karar veriyorsunuz? FDR evinizde mi? 1
    • İşi bilene 04 Şubat 2020, Salı 17:19:46 Çok rahat sürat hesaplaması, reduction , trim balance bunlarda olusabilicek hatalarla ucak bile düşürürsün. Gelmişler hala halaaaa FO lara sallıyorlar. Kafanız mı güzel kardeşim yoksa çekemiyor musunuz haset kıskanç mısınız ? 1
    • KAy 04 Şubat 2020, Salı 20:58:42 Bu uçuşta kalkış kaptan tarafından yapılmıştır. 0
  • Flap 04 Şubat 2020, Salı 14:31:56 5 Flap kullanın, rotationda ADI ı da unutmayın. 16
    • FCTM 04 Şubat 2020, Salı 23:47:27 Git oku;After lift off go to ADI der. 3
    • BİLGİ 04 Şubat 2020, Salı 23:49:26 Sizler 25 kişi toplanmış biliyor gibi sıkmayın. 0
    • ÖĞRETMENLER 05 Şubat 2020, Çarşamba 00:27:17 Similatörde eğilip bakın uçan pilot dışarı bakarak yerden kesilmesi gerekir.Kaptanlar yanınızdaki FO yerden kesilirken içeri bakıyorsa;Şimdi FCTM i okuyun(After lift off use the ADI,PFD)Ne demek istediğimi anlarsınız. İçeri bakan arkadaşım tam yerden kesilirken içeri baktığın için yatış yaparsan(Eğitim uçakları ters ADI lı olduğu için)Yeterince manuel uçuşun yoksa motoru veya kanadı yere vurursun. Uçağın yatış isteğine karşı en hızlı görerek cevap verilir.Uçakta uçacak sürat varsa ve yatış yoksa herzaman emniyettesiniz.Tekerlerin üzerinde düşük süratli uçak tahtaravalli oynar kuyruk vurur. Geçmiş olsun iyi uçuşlar. Emekli kpt. 2
  • Ahahaha 04 Şubat 2020, Salı 14:29:32 Yahu geleli kaç oldu da kuyruk vurdunuz? 12
  • JZN 04 Şubat 2020, Salı 14:29:11 Daha yeni kiralık gelen uçağı da harcadılar...900'ü anlıyorum da 800'de nasıl beceriyorsunuz acaba kuyruk vurmayı 17
    • Tursat 05 Şubat 2020, Çarşamba 00:17:43 Çözüm Pilotların eğitim aldıkları simülasyon kabinine kuyruk takilmali 1
    • Real 05 Şubat 2020, Çarşamba 06:43:23 10 bacak patern uç,uçaktan uçağa koştur, nerde olduğunu saatin kaç olduğunu unut mevsimi unut, efb siz uçakla 25 tane kitapla 2 metrekare yerde hesap yap paramparça chartlarla sonra o kalkışta 79 ton mu 62 ton mu çekiyorsun unutursun aklın şaşar,tabi mazeret değil hissiyat ve dikkat hassasiyet lazım, yaşamadan bilemezsin.Incident ve accidentlara masa başından nasıl yaparlar yaaa diyen adam pilot olamaz çünkü her pilot hataya kıl payı yakın olduğu 10larca an yaşar ve öyle öğrenir,bunu yazanlar FSX freakleri ben eminim.Şirketimize ve ekibimize çok geçmiş olsun. 3