THY PİLOTU YOLCUYU UÇAKTAN ATTI

    Çok beğenilenler

  • panik 29 Temmuz 2013, Pazartesi 17:56:23 havada insanın içine kurt düşüyorsa inmelidir.Havada yolcunun paniklemesi,rahatsızlanması için son yer kabinin içidir.Adam huylanmış işte bi şey olur molur tarihe adım yazılmasın demiş.Pilota yolcunun rahatsızlığı izah edilseydi teknikte olsa biraz bilgi verir yolcuyu rahatlatırdı.İyi terör timi çağırmamışlar.. 18
    • !! 29 Temmuz 2013, Pazartesi 20:21:27 Uçağın arızası her neyse; pilot tarih mi yazmak istemiş ki uçuşa devam etmeye karar vermiş? biraz daha geniş açılı düşünün. Her teknik arızanın durumunu yolcuya izah mı edecekler? Uçarsın veya uçmazsın o kadar. 2
    • Haklısın 29 Temmuz 2013, Pazartesi 21:52:16 Haklısın arkadaş. Açıklasaydı ne olurdu sanki. 5
    • . 30 Temmuz 2013, Salı 09:43:35 Yolcu herşeyi bilmek zorunda değildir. Eğer korkuyorsa uçmak istemiyorsa iner uçmaz. operasyonla ilgili ya da insanların yaptığı işler ile ilgili detaylı bilgi verilmesi zorunlu değildir. 0
  • rumuz 30 Temmuz 2013, Salı 03:35:37 Yolcu herseyi bilmek zorunda degil kimki o ucak personelimi.zaten yolcularin hepsi pilottan ote pilot.ucagin ariza nedenini soyluyosun yok oldu bide detay verilsin hadi ordan 2
  • Tüm yorumlar

  • Hersey insan icin 31 Temmuz 2013, Çarşamba 05:58:47 Degerli Captain sizi once insana sonra isinize ve tabii kendinize duydugunuz sevgi ve saygidan dolayi tebrik ederim. Siz yaptiginiz isin bilincinde olup isinizi severek ve istiyerek yapiyorsunuz. Oncelikle problemsiz ve kendinizle barisiksiniz. Ben sıze canımı ve malımı severek emanet ederım. Yolcu olmasa zaten ne uçağa ne ekibe gerek var. Ne demek yolcu hıç bır şey anlamaz. Adam parasını odemıs canını sıze emanet etmış ve uçak arızalanıp hangara cekılıyor ve ne oluyor dıye sorunca cevap verecek değerde gormeyeceksınız. İkinci pilot Türk yolculardan nefret edıyormus. Senın kaptan pılot koltuğuna oturtulmaman gerek. Bir pilotun bu düşüncede olabilmesi hayret! Havacılıkta 37 yıl çalıştım boyle yolcudan nefret eden yerli veya yabancı pılot gormedım. ANS 0
  • CM2 30 Temmuz 2013, Salı 21:35:21 yolcunun belki uçuş fobisi vardı,arıza nedeniyle panik atak geçirmiş olabilir.tabiki kaptanın açıklama yapmaya mecburiyeti yok ama kokpitten rahatlatıcı bir anons yapabilirdi.ne yolcular gördüm uçuş fobisi olan.hele uçağın camları buz tuttu deyip kendini yerlere Atanı unutamam.o kadar yükseklikte onların tek güvendiği kokpitteki pilotlar,onları rahatlatmaksa bizim elimizde..... 0
  • iPhone Uygulaması 30 Temmuz 2013, Salı 19:29:51 Öğrenmek en doğal hakkın tabi. Uçuştan önce ekip planlamayı ara ekibi, Tekniği ara uçakları sana göre ayarlasınlar. Baktın yapmıyolar hava yolunu satın alırsın aldığın 50 liralık biletle... 1
  • iPhone Uygulaması 30 Temmuz 2013, Salı 18:49:04 Yolda durup inşaat çalısmasını izleyen,o makinalar nasil çalışıyor diye birbirine soran,,,karsı seritteki kazayı izlemek iicin arabasını durdurup inen ve yolu tikayan bir insanlar topluluguyuz.o adam gerekirse arızayı çözer çünkü o bir Türk insanı.anlatilsaydi ve kendisinin engin tecrubelerinden faydalanılsaydi böle bir şey yasanmazdi ......... 0
  • Sektörden 30 Temmuz 2013, Salı 17:42:49 İnsan bir eşya değildir .bir yolcu uçaktan ancak indirilir. İnsanı aşağılayın manşeti kınıyorum. Ayrıca bu yolla o uçağın kaptanına saygısızlık yapıldığını düşünüyorum 1
  • :) 30 Temmuz 2013, Salı 14:35:49 bu nasıl bir başlık kim kimi uçaktan atıyor yolcu inmek istemiş indirilmiş kokpitte misafir etmeyeceklerdi ya 1
  • otobüs mü sandın? 30 Temmuz 2013, Salı 13:08:00 o kabindeki insanların görevi, seni emniyetle gideceğin yere götürmek; otobüs değil bu, ayağını yerden kesiyorsun!ne sanıyorsun bu işi?hayatında kaç kez kokpitte arkanda 300 kişi ile uçak uçurdun?kabindekilerin neler yaşadığı hakkında bir fikrin var mı?hiç emergency yaşadın mı?efeleğini yapman gereken yerlerde boş boş bakıyorsun, işini yapmaya çalışan insanlara efelik yapıyorsun?vizeyi nasıl aldın söylesene? 3
  • Tehdit 30 Temmuz 2013, Salı 13:06:04 Kaptan uluslararası sivil havacılık kuralların gereğini yapmış. 11 Eylül'den sonra kokpite girmeye çalışan bir kuraldışı yolcu 1.derece tehdit olarak değerlendiriliyor, ve kesinlik uçaktan indirilmesi gerekiyor en kısa zamanda. 2
  • Tahammülsüzlük!! 30 Temmuz 2013, Salı 12:59:36 Yolcu teknik arızadan dolayı panik yapmış ve bir açıklama istemiş.. Tamam pilot açıklama yapmak zorunda değil kabul ediyorum ama kriz yönetmek ve adamı sakinleştirmek varken bu kadar yaygara koparmak niye.. Kabin amiri ve memurları sadece servis v.s için değil bu tarz durumlarda psikolojik destek vermek için oradalar.. Kriz yönetemeyen ve panik yapan personeller yüzünden çok facia gördü THY.. 7
  • captain 30 Temmuz 2013, Salı 12:14:29 En büyük sorunumuz iletişimsizlik.Aynı kaptan inanın kabinde de öyledir.İlk bakışta kaptanı haklı görebilrisiniz .Ancak sorun yolculara gerekli bilginin verilmemesidir.Yolcular rahatlamak ve bilgi almak ister ve üstelik burada yolcular haklı pist başı yapmış uçak arızadan dolayı hangara giriyor ve sonra tekrar aynı uçak sefere devam ediyor ve açıklama yapılmaya tenezzül edilmiyor.Ben meslektaşımı kınıyorum.Ben ve benim gibi düşünen minibüscülük yapmayan arkadaşlar kalkıştan önce yolculuk esnasında inişe kadar bvelirli periyodlarda sürekli yolcuyla konuşurz bilgi verir verir ve rahatlatmaya çalışırız.Hele hava kötü yada bunun gibi sorunlu durumlarda..."Saygı değer hanımefendiler beyfendiler sevgili çocuklar yaşana teknik arızaadan dolayı kalkıımız ... dakika gecikmiştir.Ancak arıza hallolmuş uçuş güvenliğine engel olacak bir durum söz konusu degildir.Şimdi gönül rahatlığyla kemerlerinizi bağlayınız.Yol boyunca tekrar sizlerle birlikta olcağız..vs vs..." çok mu zor sevgili arkadaşlarım. 5
    • Tebrikler 30 Temmuz 2013, Salı 14:27:38 Bu zihnetle kazanırız biz kaptanım.. Anlayış ve hoşgörü . Ego ve tahammülsüzlük değil. Eminimki siz o kokpitte olsaydınız bu kadar kriz yaşanmayacaktı. 0
    • captain 30 Temmuz 2013, Salı 18:09:54 4 kişi yorumumu beğenmemiş gerçekten şaşırdım.Anlaşılamayan nedir? 1
  • İngiltere 30 Temmuz 2013, Salı 10:28:06 Yazık olmuş CY sana orayı nete sandın? Kanunlarını harfiyen uyacaksın. Anandan emdığın sütü burnundan getirirler. Hapislerde çürürsün 0
  • 2.Pilot 30 Temmuz 2013, Salı 09:59:07 Türk yolculardan nefret ediyoruz. insanların yaptığı işi sorgulama ve insanların işine müdahale cesaretini nerden buluyorlar anlamıyorum! Sana ne arızanın detayından ! böyle bir şeyi anlatmak zorunda değiliz. Ne yapıcaksın yanıma gelip arızayı birlikte çözelim abi daha önce karşılaştım MEL'i boşver gel bana anlatıcam birlikte uygulıcaz mı diyeceksin? 0
  • Diyelim ki 30 Temmuz 2013, Salı 02:17:59 Sag igniter arizalandi, yolcu ucak motorunda buji mi olurmus, benimle dalgami geciyorsunuz diyerek kafa atmadan evvel elektrik sistemini detayli sekilde anlatma 1 saatini alir kaptanin, ucusun 1/3 u nerdeyse dogru olan yapilmis 0
  • Android Uygulaması 30 Temmuz 2013, Salı 02:03:46 Arkadas tamirci galiba sorunu ogrenip tornavidayla girisecek. 0
  • iPhone Uygulaması 30 Temmuz 2013, Salı 01:27:13 Pilot iyi yapmış atmış yolcuyu... Fazla yüz vermeye gelmez. Adam yerine koyarsın açıklama yaparsın tepene çıkarlar... 2
  • Yine mi 30 Temmuz 2013, Salı 00:35:48 Daha gecen Mumbai de kaldi vt jen... Bi ugursuzluk aldi gidiyor basini. 0
  • iPhone Uygulaması 30 Temmuz 2013, Salı 00:34:07 Kaptan biraz daha zorlasa swat timi çağıracakmış. Ortalığı kıyamet velveleye vermek yerine yolcuları bilgilendirebilirdi. Tabi iletişim denen şey olmayınca haliyle aklına gelmemiş. Biraz toplum içine çıksalar iyi olur. 4
    • . 30 Temmuz 2013, Salı 09:46:50 iletişim ile alakası nedir bu olayın arkadaşım??? Her yolcuya işimizin detayı ile ilgili bilgi vermek zorunda değiliz. sen yolcusun ve yalnızca uçarsın işimizi sorgulayamazsın zaten uçuş emniyetine aykırı bir durum olursa bütün yolcular uçaktan indirilip uçak müsaitliğine göre uçak değişikliğine gidilir. 0
  • camaroth 30 Temmuz 2013, Salı 00:04:28 memlekette psikopat dolu teknik arızayı öğrensen ne olur öğrenmesen ne olur olmuş arıza sonras giderilmiş arıza pilotlar kalkış için gidiyor senden arıza nedir muhtemelen panik atak veya farklı psikilojik sorunu vardır, arıza meraklısı arızayı öğrense ne olacak öğrenmese kıl olurum böyle yolculara yüzlerce yolcuyu mağdur etti onların hakları nerede sorarım size uçak hangara çekildiğinde ben uçmak istem iyorum dersin çıkarsın gidersin zaten hangarda teknik arıza giderilirken ama sonrasında pistte doğru giderken bana teknik arıza nedir söyleyin sen nesin tamirci murtaza mısın.. thy pilotları ne yapsın hostesler ne yapsın bu psikoptlara.. 0
  • khn 29 Temmuz 2013, Pazartesi 23:23:42 Böyle olaylarda sanki pilotların, kabin ekibinin canı tatlı değilmiş gibi değerlendiriyor bazı panik yolcular. Arızanın detayı kimseyi ilgilendirmez, zaten uçuş ekibi kural dışına çıkıp uçtuğu takdirde lisansını kaybetmeye kadar giden yaptırımla karşılaşır. Pilot uçma kararı vermiş, zaten iki kişi korkarak inmiş, gayet normal, insani durum. Diğer yolcu kim oluyor da kokpite yürüyüp hesap soracak kadar hak sahibi hissediyor? Malesef bu tip yolcuları kapsayacak bir kara liste uygulaması yok, olsa zaten böyle şeylere cesaret edemezler. 0
  • 305 29 Temmuz 2013, Pazartesi 23:07:29 305 in ahı devam ediyor:)) 6
  • Plt 29 Temmuz 2013, Pazartesi 22:21:23 Pilot son derece haklıdır uçuş emniyeti için yapılması gereklidir. 0
  • Niye 29 Temmuz 2013, Pazartesi 21:54:17 Sadece pilot degilde THY Pilotu? 0
  • Baska bir arzunuz 29 Temmuz 2013, Pazartesi 21:16:17 Nasil aciklasaydi acaba daha baska?!! Piston indi deseydi daha mi iyiydi:)) yolcu sayisinin artisiyla bilincsiz yolcu profili de artmakta ne yazikki!! Verilecek teknik detayin seviyesi ne olacak? Sonuc daha fazla kafa karisikligi, daha fazla huzursuz yolcu! Her rahatsiz yolcu kokpite girsin hesap sorsun o zaman, yerse aynisini Londrada yapsin! Paket ederler kamil :)) 0
  • .... 29 Temmuz 2013, Pazartesi 21:11:31 Her durumdan yolcuya bilgi mi vermek gerek. Zaten eğer bilinmesi gerek durumlar yolculara kaptan tarafından söyleniyor (ama gerçeği söylüyorlar ama pembe yalan fakat bilgi veriyorlar) belli ki teknik arıza dendi detaylı bilgi alma isteği nedir? uçak zaten teknikten gecikme yemiş birde yolculara tek tek brif yaparak geniş geniş gecikmeyi arttıralım dimi? bence kaptan doğruyu yapmış panik halinde ki yolcu havalandıktan sonra yine taşkınlık yapıp diğer yolcularıda etkileyebilirdi. 0
  • Pilot 29 Temmuz 2013, Pazartesi 20:53:22 Buradan butun yolculara sesleniyorum...sizin caniniz can da bizimki patlican mi....ucakta onemli bir ariza olsa once biz ucusa gitmeyiz zaten...ne olur cahil cahil hareketler yapmayin...... 0
  • iPhone Uygulaması 29 Temmuz 2013, Pazartesi 20:49:23 O kaptanin,bilgisine,yuregine saglik.Havacilik budur.Sular kesilir,elektrikler kesilir,yollar yapilir,yikilir tekrar yapilir,yedigimiz hersey nerdeyse sahte,peynir,zeytin,salam sosis,et....bunlara sesi cikmayanlar,ucaga gelince,cok bilincli ayaklarina yatiyorlar.O ucak ucmasinda zerre kadar suphe olsa,o kapatan o ucagi ucurmaz. 0
  • Timur 29 Temmuz 2013, Pazartesi 20:38:33 Bir Amerikan havayolu sirketinde kabin memuru olarak calisiyorum. Sakin ola Amerikan havayolu sirketlerinin birinde kokpite felan girmeye calismayin hele hele zorla girmeye hic calismayin Hic oyle sizi sakinlestirmeye felan calismazlar ve alacaginiz tepki cok sert olur. Cunku kokpite zorla girmek direk ucak kacirmaya yeltenmek anlamina gelir. 0
  • iPhone Uygulaması 29 Temmuz 2013, Pazartesi 19:44:25 Bu seferlere bir tane Türk kaptan verilmesi gerek... 2
  • Bilgi 29 Temmuz 2013, Pazartesi 19:34:12 Bilgi verilmesi gereken birşey varsa verilirdi, her olayda bilgi verilecekse işi gücü bırakalım anons yapalım... 0
  • anlamsız 29 Temmuz 2013, Pazartesi 19:28:39 Bazı insanları anlamak mümkün değil. Teknik arızanın sebebini öğrenmek istemiş. Komik yani, örneğin pilot ona "Shut-off valve açık kaldı" deseymiş anlayacak mıymış acaba arkadaş. Bilet alınca kendini uçağın sahibi zanneden zihniyet ne zaman bitecek acaba? 0
    • . 30 Temmuz 2013, Salı 09:51:37 hiç bir zaman bitmez bu zihniyet. Yasal düzenlemeler şart kara liste kokpit kapısına müdahalede uçak kaçırma girişimi terör saldırısı olarak saymak vs bu gibi yaptırımlar zorunlu artık. 0
  • yolcuya gecmis olsun 29 Temmuz 2013, Pazartesi 19:18:04 yolcu ucuz yirtmis vallaha. 1
  • Aviator 29 Temmuz 2013, Pazartesi 19:17:24 O uçak 300 den fazla yolcu alıyor ve her huylanana özel bilgi verilmez hem teknik bilgiyi nasıl anlayacak o bile belli değil. Biz yıllardır istasyon müdürlerine bile anlatamadık. Yolcuların bilmesi gereken şey ekibinde canı aynı uçağın içinde kimsenin canı yolcununkinden kıymetsiz değil. Gerçekten risk olsa pilot uçmayı miye kabul etsin? 0
  • Panik kardes ?. 29 Temmuz 2013, Pazartesi 19:00:37 Oldu o zaman kafasina esen kokpite girsin...dingonun malikanesi mi orasi....insan gibi inmek istiyorum de in...yoksa boyle sondururler havani.... 0
  • havalimani 29 Temmuz 2013, Pazartesi 18:50:01 THY'nin Heathrow mu yoksa Gatwick'e mi sefer yaptigi belirtilmeliydi. Ayrica ucaktaki yolcu sayisida belirtilmeliydi. 5
    • . 30 Temmuz 2013, Salı 09:52:42 Bu bilgiyi alsaydın eline ne geçecekti ? 0
  • jet farkı 29 Temmuz 2013, Pazartesi 18:31:14 jetin hindistanlı kaptanına bak bee.. helal olsun. türk kaptanlar aman olay cıkmasın ucu bana dokunmasın diye yolcualrın tüm tacizlerine hakaretlerine sessiz kalırlar cunku, ustelik londra.. her ucusu belalı 2
  • Guantanamo 29 Temmuz 2013, Pazartesi 18:21:00 Bu tür yolcuların efelikleri ancak Türkiyede ve Tütkiyenin havayollarında geçer.Sıkıysa American Airlines da Deltada LUfthansada El Al. De yapsın. Kendini Guantanamoda bulur. Kokpite yürümek terör eylemi içerisinde düşünülür ve hayırlı olsun. Bu ucuz efelikler nedensa sadece Türkiyenin yolcularında ve sadece Türkiyenin Havayollarında olur.Bu türlerin yabancı havayolları uçaklarında gıkı çıkmaz, hostesten su isteyemezler.Yurdum sen benim kim olduğumu biliyormusuncuları....Pilotun görevi uçakta ki 300 kişiyi ayrı ayrı rahatlatmak değil. Emniyetli olarak onları taşımak. 0
    • lh 31 Temmuz 2013, Çarşamba 04:15:00 Lufthansa'da boarding sırasında kokpit kapısı çoğu zaman açık olur. Bir arıza olduğunda, gecikme yaşanacaksa yolcuya gecikme ile ilgili açıklamayı yolcu hizmetleri personeli değil, bizzat kaptan detaylarıyla yapar. Zihniyet farkı bu olsa gerek. 0