THY 4 bin pilot alacak

    Çok beğenilenler

  • REMZI 01 Eylül 2015, Salı 10:45:20 arkadaslar lutfen benim de girmeme yardimci olun. Microsoft flight simulatorde nerdeyse 3000 saatr yaklasti ucus surem 4
    • ... 01 Eylül 2015, Salı 10:56:11 :) Maşallah remzi iyi uçmuşsun. Sana yıldız takıp eğitimden sorumlu pilot yapmak gerekir. 15
    • junior 01 Eylül 2015, Salı 11:10:14 Bende mumkunse girmek isterim zira bende az ucus yapmadim simulatorde gerci yasim tutmaya bilir ama 16
    • Bu isler 01 Eylül 2015, Salı 11:31:44 Fligjt simulatorle olsaydi memlekette herkes pilottu bende az ucmadim flight simulatorde. 3
    • Fs9 cu 01 Eylül 2015, Salı 15:06:31 Aynen aga 2
    • DLR-2 !!! 01 Eylül 2015, Salı 19:31:24 TOEFL,IELTS vermiş dlr-1 'de başarılı olmuş ancak dlr-2 mülakatında kendini tam doğru ifade edemeden elenmiş çok aday var. Karakter değerlendirmesi kişinin anadilinde yapılması gerekli sağlıklı sonuçlar vermesi için bazen öyle durumlar oluyor ki değil ingilizce türkçe bile anlatmakta zorlanılabiliyor. Bunlardan dolayı adaylar kendini tam doğru ifade edemeden ve karşıdaki ekip de adayı doğru bir şekilde tanıyamadan adaylar eleniyor. Bu adayların içerisinde daha önceki süreçlerde kişilik değerlendirmesinden ( HTA /CRM ) olumlu almış kişiler de var ancak sonra yukarıda saydığım sebepten ötürü DLR-2 'den olumsuz alabiliyorlar. Umarım daha önce DLR-2 den olumsuz alan adaylara yapılan HTA uygulaması şu anda DLR-2'den olumsuz almış ve HTA uygulamasının yapılmasını bekleyen adaylara da yapılır. 10
    • Dlr2 iyidir 03 Eylül 2015, Perşembe 00:41:50 Dlr2 birçok Avrupa ülkesi tarafından askeri, sivil pilot hatta astronot secimlerinde bile uygulanan bir test. Güvenilirliği ve ölçüm becerisi kanıtlanmış bir test. Daha kendini ingilizce anlatamayan bir aday yarın öbür gün acil durumda uçakta atc'ye ne anlatabilecek?! Dlr2 'den kaldıysanız bir nedeni vardır, suçu sınavda değil kendinizde arayın. Umarım hta ve crm geri gelmez. Hta bugüne kadar hep torpil iddaaları ve yakın olduğu dini/siyasi oluşumlarla gündeme gelmiş bir şirket. 7
    • DLR-2 İYİMİŞ !!! 03 Eylül 2015, Perşembe 18:28:09 DLR-2 ye gelen bir aday TOEFL VE IELTS vererek ing yeterliliğini ispatlamış zaten konuyu yetersiz ing ye getirme, mesele böyle bir karakter değerlendirmesinin kişinin anadilinde yapılması gerektiği daha iyi sonuç vermesi açısından. KokpitteKİ ing yeterliliğini de ICAO level sınavları ölçüyor zaten dlr-2 deki konuştuğun ing ile ölçülmüyor. DLR-2 mülakatına girdiğini hiç zannetmiyorum sadece pilotlara ve astronotlara uygulandığını öğrenmişsin o kadar.DLR-2'de mülakatı sorunsuz ve güzel geçenler eleniyor ama tutarsız cevap verenler, heyecanlananlar kaldım diyenler geçiyor garip bir durum var anlayacağın sadece konu ing yapılması da değil. CRM'e de girdiğini zannetmiyorum sadece bir şeyler duymuşsun sağdan soldan o kadar. 1
    • Dlr2 gecemeyen:) 03 Eylül 2015, Perşembe 21:32:01 Dostum sırf şu önyargılı yorumlarından bile neden dlr'2'den kaldığın belli oluyor. Dlr2'den geçmiş bir adayım ayrıca merak etme, çok sükür bademlerin hta'sının sınavına muhtaç kalmadan alnımın akıyla geçtim o süreçleri. Toefl verdim dediğin 75 puanla geçiliyor, o puanla çoğu okulda hazırlık bile geçemezsin, sanki çok zor bir ingilizce elemeden gelmiş gibi davranmaya gerek yok. Icao level sınavları çalışarak geçilebilir teknik sınavlar, ama azıcık mülakat heyecanında kendini ingilizce ifade edemiyorken acil durumlar için kendini yeterli görmen komik. Dediğim gibi iyi geçti diyen adayların tecrübelerini gülerek okuyoruz. Belli ki tek caren bademlerin geri gelmesi ama artık çok şükür profosyonel şirketler yapıyor bu işi.. 7
  • Bence 01 Eylül 2015, Salı 11:07:43 THY önce eften püften sebeplerle kurul mülakatında eledikleri tecrübeli yerli Pilotları tekrar mülakata davet etmeli ondan sonra Hala gerekiyorsa dışarıdan pilot aramalı. Siz ne kadar ehliyetli ve tecrübeli olursanız olun bir çok yabancı ülkede sadece Yabancı olduğunuz için tercih edilmeyeceksiniz. Öncelik yerli olmalı 4
    • Mülakat 03 Eylül 2015, Perşembe 00:43:58 Mülakatta başarısız olmuş adayı neden geri çağırsın. Oldu olacak bütün sınavları mülakatları kaldıralım her isteyen pilot olsun.. Bırakın da hakedenler olsun, elenen suçu başkasında değil kendisinde arasın.. 5
  • Tüm yorumlar

  • GERMANY 07 Eylül 2015, Pazartesi 02:12:06 Yav Şu THY´de Hakan Kaptandan Başka Türk Pilot Kalmadı :) :) :) 0
  • hep ISKA 06 Eylül 2015, Pazar 15:19:00 bi alım yapio lisans bölümüm tutmuyo :) bi alım yapio lisans tutuyo yaş tutmuyo. TOEFL nedir yaw 185 dolara sınaw mı olurmuş. kendi sınav sistemi zaten var TK nın yani onu yapsın yetmio mu :) bi de ingilizce öğretmenliği mezununun ingilizce seviyesini istemek ne kadar mantıklı ki ? ingiliz dil bilimcinin diploması yetmio TOEFL lazım diyo ilginç. 4
  • kibir 04 Eylül 2015, Cuma 01:33:28 arkadaşım sen tam olarak neyin kafasındasın? Adam emek vermiş ve gerçek olan birtakım yanlış uygulamalardan bahsetmiş. dlr MAĞDURU olan malesef çok TÜRK pilot var memlekette.. Eğer lütfansanın elediği alman pilotlar burda direkt dlr safhasını geçiyorsa, biz türkler bu iş için uygun değiliz aynen haklısın. Hiç değilse biraz daha emeğe saygı gösterelim.. 4
    • Thy düşmanları 04 Eylül 2015, Cuma 15:10:31 Adam haklı, bir işi çok istemek o işi haketmek anlamına gelmez. Ama yabancı pilot adaylarına uygulanmayan sınavlar türk pilotlara uygulanıyorsa ortada bir haksızlık vardır. Dlr1-2 bir çok ülke tarafından uygulanan detaylı ciddi bir sınavmış. O yüzden Dlr'ı geçemeyen mağdur değil başarısızdır, ajitasyona gerek yok, o konuda arkadaşa katılıyorum. Otobüs şirketine bile her ehliyeti olanı sofor diye almazsınız, her atpl alan da thy'ye girecek diye bir kaide yok. Tabii ki her şirketin kendi pilotlarını şeçme ve değerlendirme süreçleri olacaktır. Bu işi bizimki gibi bürokrasinin yozlaştığı, torpilin bol olduğu ülkelerde tarafsız yabancı şirketlerin yapması en doğrusu. Başarısız olunca thy'ye düşman olmak doğru değil. 5
  • Alımlarmı? 03 Eylül 2015, Perşembe 21:05:43 Yahu bi ton pilot piyasada işsiz gezerken zaman zaman neden ayar verir bazıları anlamayız. Piyasa doydu ve ekonomik şartlar ve değişen değerler daha da neler getirir bilinmez. Olay sadece uçuş okulu + tip eğitim ücreti olan 100000 euro para değil geçen zamanda vazgeçtiğiniz yada girmediğiniz işten dolayı kaybettiğiniz tonla maaş ve manevi giderlerinizde düşünülürse... Eğitimi bitirmen 2 yıl desen ortalama, 1 yıla yakın iş arama, başvuru süreci düşünülürse birde tip eğitim süreci var herseyin yüzde yüz garanti olmadığı...iyi düşünün demek lazım. Hatta başka şeyler yapmayıda bir düşünün demek lazım. 1
  • Burak çevik 03 Eylül 2015, Perşembe 12:14:04 dlr sınavından bahsetmişsiniz yorumlarda yorum yapmadan gecmiyim dedim dlr sınavı iyi güzel olabilir sonucta siz eleme yapmak icin bazı kriterlere bakmalısınız fakat mülakatı 4 4 lük gecen biri olarak neden elendigimi hicbir sekilde bilmezken benim yarım kadar ing konusabilen ve havacılık bilgisi benim belki 10 da 1'im kadar olan askerligini yapmamıs yas sınırındaki arkadasım girebiliyor. Allaha sukur simdiye kadar hicbir psiklolojik sorunum olmadı havacılık ask seviyesinde sen beni hicbir sebep gostermeden eler ve seneye birdaha basvur ve dlr1'i yeniden gec ve öyle dlr2 ye gel dersen benim umudumu kırıp zamanımı almaktan baska hicbir sey yapmassın.. Thy'de öyle bir kaos var ki sirket icinde ne oldugu belli degil daha. Madem dlr sınavı yapıosun almanyadaki elemelerde dlr2 den kalan 1 dene icinde dlr1 e girmeden direkt dlr2 mulakatına girebiliyormuş. Ama thy kafasına göre istiyor ve 2 sene olan sınav gecerliligini tanımıyor. Sanırım pilot açıgı yok bu haberler yanlııs :) 5
    • Kibir 03 Eylül 2015, Perşembe 19:04:55 Dostum en buyuk gunah kibirdir diyordu unlu bir filmde. Hic olmasa daha simdiden bu kadar burnun havada oldugu icin elenmis olabilirsin. Yuzlerce sayfa deneyim okudum surecte, mulakatim super gecti diyen adaylarin mulakatlarini saskinlikla okudum. Emin ol kaldiysan haketmissindir, ben psikopat degilim nasil kaldim mantigi dogru degil. Belli ki kokpit personeli olacak kisilik ozelliklerini tasimiyorsunuz. Bir isi cok istemeniz, o ise uygun oldugunuz anlamina gelmez. 9
  • Haber tam dövizlik 02 Eylül 2015, Çarşamba 20:37:51 Ah kardeşlerim uçuş okulları dövizin tırmasından dolayı böyle bir habere ihtiyacları olmuştur. Bildiğim bir sürü açıkta pilot var, inanmayın butür haberlere. uçuş okullarına kulaktan dolma haberlerle giriyorlar sonra ATPL var şunum var ben niye iş bulamıyorum. Daha iyi günlerimiz. 0
  • Minibüs Kaptanı 02 Eylül 2015, Çarşamba 16:26:12 Yanlışlık olmasın. Thy KAPTAN PİLOT ihtiyacı içinde. Fakat bunu karşılaması bir hayal. Bu maaş ve sosyal imkanlar ile çok az kişi thy'yi tercih eder. Bunlar da ancak emekli olmuş, evi ülkemize yakın yabancılardır. Asıl şirket büyük emek verdiği, kalitesi belli kendi pilotlarını kaçır masın da !!! 0
  • YAZIK 02 Eylül 2015, Çarşamba 15:58:26 Türk Hava Yolları kendi vatandaşlarını bütün sınavlarını geçmesine rağmen mülakkata eleyebilecek kadar basiretsiz bir kurum ama iş lafa gelince pilota ihtiyacımız var diyorlar ama siz bütün sınavları geçseniz bile mülakatta hiçbir neden sunmadan sizi eliyorlar.Ülkenin en büyük markalarından biri Köklerine kadar siyasete , yandaşlığa ve torpile batmış, batırılmış malesef YAZIK ! 1
  • YALAN 02 Eylül 2015, Çarşamba 12:52:05 ARKADAŞLAR BU HABER HER SENE CIKAR NEDEN Mİ BENDE UÇUŞ OKULUNDA ÇALIŞTIM ÖĞRENCİ SAYISI AZALINCA BOYLE HABERLER ÇOK OLUR İNANMAYIN.TORPİLİNİZ VARSA DÜŞÜNMEDEN PİLOT OLUN TABİ. :) 2
  • tabi 02 Eylül 2015, Çarşamba 12:50:55 YALANNN wallahi yalan billahi yalan ya ben üniversite mezunuyum boeing lisansım var toefl var ama girdim mülakata allah razı olsun iki sene sonra mülakata cagırdılar ama DLR tek sınavdan elediler YABANCI PİLOTLARA UYGULAMADIKLARI DLR i boeing tip lisansı olan TÜRK PİLOTLARA uygulayan yabancılaşmış bir bir şirket.SİZE YEMİN EDİYORUM İNGİLİZCESİ SIFIR 45 yaşında pastanesini satıp pilot eğitimi alıp giren biliyorum NASIL MI TORPİL ANKARADAN.Bu adamda yolcu taşıyor.ELİNİ KOLUNU SALLAYAN PİLOT OLUR YALAN YOK YETERKİ TORPİLİN OLSUN.Yada YABANCI OL .TÜrksen işin zor. 0
  • Android Uygulaması 02 Eylül 2015, Çarşamba 10:09:40 Daha once de yazmistim 40 yas sinirina takildigim icin sirketlere basvuru bile yapamamis issiz bir pilot olarak tekrar yazim.Bircok arkadasim ya dlr dan ya ingilizceden ya mulakattan elendi.Turkiyede artik yeni mezun pilota ihtiyac yok tecrubeli kaptana ihtiyac var.Okullarin durumunu bilmiyorum ama egitim maliyeti 65-70 bin euro,tip parasi 35-40 bin euro,bunlar sadece egitim ucretleri diger maliyetleri gectim.Siz ne derseniz diyin baba parasi vs. bu kadar masraf yapacak insan sonra is bulamayacak.Ancak milyon dolarlik zenginliginiz varsa bu risklere girersiniz.Kimse bu paralari sonu bilinmeyen bir amac icin harcamaz.Elin yabancisi,torpillisi sag koltuga oturacak digerleri dunyanin masrafini yapip bilmem ne dlr 2 den elenecek.Euro dolar daha biraz yukselmisken,ekonominin durumu belliyken ve dovizin daha da yukselmesi ihtimali varken kimse boyle kumarlara girmez artik 2
  • E-5 teki Ziyankar 02 Eylül 2015, Çarşamba 05:34:11 Ben sahsen kendim Harem-Gebze hattinda 14 yildir minibusculuk yapmaktayim. En harbi ortamlari gorup E5 'in cilesini cekmis bi abiniz/kardesinizim. Sorarim size, hangi ucus Istanbul trafiginde minibusculuk cekmek kadar zor olabilir? 14 yilda E-5 rotasinda 6 defa sel, 1 kere heyelan, 9 kere teror saldirisi, sayisini hatirlamadigim kadar da yankesicilik/yol kovgasi/yolcu kavgasi/holigan saldirisi vb'ye maruz kaldim, hala hayattayim. Eyy THY duy beni, al beni su mulakata gor bak senin en kiral ucagini en kiral vaziyette ucuruyor muyum ucurmuyor muyum? 5
    • Trgt 02 Eylül 2015, Çarşamba 09:28:19 Koçum benim yürü beee 0
    • Destek 02 Eylül 2015, Çarşamba 10:02:37 Kaptan dediğin böyle tecrübeli olmalı... Tam destek... 2
  • Bush-Pilot 02 Eylül 2015, Çarşamba 04:02:10 Acaba ucus okullarina talepmi az bu yil? once bir su bosdakileri bir hal edinde o zaman 4 bin degil 3 bin pilota ihtiyaciniz olur. Istanbula birde Pilot lojmani lazim bence 4 bin kisi cadirda oturacak degil herhalde.Ruslar gelirse birde TEKEL fabrikasi ve bol bol 24 saat acik bufe vs vs vs. Rabbim sen akil fikir ver. 0
  • PANPANx3 02 Eylül 2015, Çarşamba 03:30:56 TK daki yabanci pilotların büyük bölümü diğer şirketlerin işe alım süreçlerine katılıyor, bilmeyen yok. Iyileri kabul ediliyor ve gidiyor, yeterli sartları sağlayamayan ve kabul edilmeyen pilotlar TK da kalıyor. Iyi seviyedeki Avrupalı pilotlar da daha iyi ödeyen şirketlere gidiyor baştan. Sonuç rahatsız edici, iyi pilotlar gidiyor kötüler şirkette kalıyor, gelen pilotlar ise diğer şirketlere giremeyenler. Sorun TL ile ödeme yapılması ve muadil şirketlerin ort %50 civarı fazla ödemesi degil sadece, İstanbul'un Avrupa'ya yakın olma avantajını dengesiz rosterlar sebebiyle kullanamıyor TK. Şirket politikasının pilot düşmanı oldugunu söyleyenlerin sayısı gün geçtikçe artıyor. Sorun sadece bu da degil, asil tehlike iyi Türk pilotlar da sirketten ayrılmaya başladı, aidiyet duygusunu kaybeden turk pilotlar da istifa ediyor(özellikle bekar f/o lar). "Her giden pilot yerine 3 başvuru var" deniyor ama sorun giden 1 kişi iyi pilot, başvuran 3 kişi yetersiz. MAYDAY yakindir. Dost tavsiyesi! 0
  • Tk 02 Eylül 2015, Çarşamba 02:58:25 Havacılıkla alakası olmayan, torpil ve particilikle gelinen makamlarda oturan insanların şapkalarından tavşan çıkarmasını beklemeyin arkadaşlar, düzen bu, onlar gibi değilsen gözünün üstünde kaşın var diyip işe almazlar. O yüzden onları Allaha havalediyoruz incittikleri yerden incinsinler! 0
  • Bush-Pilot 02 Eylül 2015, Çarşamba 02:07:37 O zaman basvuru kriterlerini yabancilar icin zorlastiracaksiniz ve yerliler icinde kolaylastiracaksiniz su an tam tersi dunyada bir cok unlu havoyollari 55 yasina kadar F/O alio siz ise 40a cekdiniz bu yas lmitide buyuk bir engel. Ingilzce,Simulator ve psikolojik mulakatda yeterli olur bence.Hazir EASA tip lisansi olan birsuru Turk uyruklu pilot var,alin isde adamlari ne surunduruyonuz. 0
  • Arkadaslar 02 Eylül 2015, Çarşamba 01:43:04 Gercekten ben THY inanamiyorum.. Bizim DLR dedigin Almanlarin sistemi ve sadece Almanlara uygun olan birsey ama THY halen Alman sistemini uyguluyorlar bizim yerli Pilot'lara.. Ama malesef yabancilara DLR'i uygulamiyorlar. Simdi gelelim Almanlara, adamlar bizden nefret ediyorlar, ama biz onlara kul oluyoruz. Adamlar dogrusu THY kiskaniyorlar ve bizde halen onlarin sectigi Pilot'lari THY almaya devam ediyoruz..Saygisiz yapmak istemem, ama secilen Pilot arkadaslar sanki ozellikle dandik Pilot'lar secilmis gib. Cunku Cok iyi ve kaliteli Pilot'lari secmiyorlar gibi geliyor, sanki ozellikle THY kaza yapsinlar gibi "ALLAH Gostermesin". Cok THY Kaptan taniyorum, ve cogu sikayetci cunku F/O olarak secilen Pilot arkadaslarin her konuda eksik olduklarini soyluyorlar ve bizde 3000 saati olarak disarden seyrediyoruz.. Ya kardesim (THY) hersey DLR deyil, yatip kalkip DLR diyorsunuz. Ama benim bildigim Universite, Mulakat ve Simulator yeter ve Yas'ta tutuyorsa yeter agbi.. THY bunu okusun.. 2
  • Misafir 01 Eylül 2015, Salı 23:47:44 Hocam, hem Pilot lazim diyorsunuz, hemde bizi Simulator, Mulakata ve Tercubemize bakmadan eliyorsunuz, sif DLR-1 uzerine... Ama malesef DLR-1 uzmani olmus insanlar geciyor ama ucus konusunda sifirlar.. Ozurdiliyorum arkadaslar ama bu bir gercek.. 1
  • Bye uçan at 01 Eylül 2015, Salı 23:35:40 Pegasus pilotları thy a girer artık. Kabin memurlar da foss. Iflaz Bayrağını yakinda çeker 2
  • isiniz zor gaptanlar 01 Eylül 2015, Salı 23:32:04 artık o porslar, bmwler tarih olacak gibi..nerde cokluk orda hosluk;) 0
    • Zannetmem 02 Eylül 2015, Çarşamba 10:51:38 O porche ve bmw ye binen kaptancıklar zaten zengin bebesi, evini ipotek etmiş borç harç uçuş okuluna giden adam binmez binemez. 0
  • İsim / Rumuz 01 Eylül 2015, Salı 23:29:14 2Thy ne yapmaya çalışıyor? Iki hafta önce 40 Iranli pilot araniyordu. Şimdide dört bin?......... aynen. THY size duyuruyorum kaç pilot alıyorsunuz toplam? 1
  • Espri 01 Eylül 2015, Salı 22:56:05 Çok şakacısınız Allah iyiliğinizi versin. 0
  • ... 01 Eylül 2015, Salı 22:43:54 Geçmiş olsunTHY'ye.Şayet gerçekten pilot açığı varsa ki, her hafta çıkan haberlerin artık reklam kokan hareket olduğunu düşünüyorum, bu noktadan yani Eu'nun 5 TL gözünü diktiği noktada Türk olarak ancak gurbetçilerden aday bulabilir.Faiz ve döviz kurlarının yukarı yönde olduğu bir ortamda aday ancak akademiden bulursunuz.Uçuş okulları için aday sayısı git gide azalacak.Yani bundan sonra pilot ihtiyacı olan kendi pilotunu yetiştirir noktasına ilerlemeye devam ediyoruz.Şirketler pilot mu istediniz;pamuk eller cebe hadi bakalım, yetiştirin canınız kimi istiyorsa...Dün kimseyi beğenmiyordunuz,size de bu yakışır. 0
  • Hikaye 01 Eylül 2015, Salı 22:35:16 Yapmayın gaza getirmeyin kimseyi, THY'nin yardımcı pilota ihtiyacı yok, sadece ve sadece kaptana ihtiyacı var. Nice arkadaşım işsiz kimse almıyor, alanlarda 35.000 euro tip parası istiyor ve çoğumuz bu parayı karşılayamayacak durumdayız. 100.000 euronuzun ve şansınızın yerinde olması gerekiyor. 0
  • Milliyetçi 01 Eylül 2015, Salı 22:30:18 Eskiden ülkücü , milliyetçi pilot abilerimiz vardı genel müdürlük yapmış, ne DLR vardı ne başka şeyler, bu bizans oyunları onlar gittikten sonra geldi. 0
  • Murat Öztürk 01 Eylül 2015, Salı 20:38:47 Türk pilotlar ne zamanki birbirinin altını oymaz, gözünü çıkarmaz, saygı bilincine erişir, bilgi, beceri ve deneyime şapka çıkarır, o zaman THY yabancı pilot arayışını azaltabilir. Ama birbirine hakaret eden ve ayırımcılık yapan trol pilotlar buna zorluyor gibi. 1
  • Universite 01 Eylül 2015, Salı 20:23:42 Bence THY ALES sarti koymali. Ne oldugu belli olmayan okuldan diplomasi olup parayi basip lisans alan bir suru kisi var . İngilizce yanında böyle bir sart kaliteyi arttirir surdaki ilkokul duzeyindeki muhabbetide azaltir. 2
  • S. 01 Eylül 2015, Salı 18:58:54 TEŞEKKÜR THY BAŞVURU YAPICAM 1
  • Kalite 01 Eylül 2015, Salı 17:36:00 Tk nin aldigi yabanci pilotlar su anda havacilik bilgisi dusuk Ispanyol ve Yunanli yada Hintli, digerleri Emiratese gidiyor 2
  • VODKA 01 Eylül 2015, Salı 17:00:43 Ruslar çok sever çok tüketir.Rus pilotlar ayran niyetine içerler.Ayık dolaşan rus pilot görmek biraz zor .. 5
  • 737 01 Eylül 2015, Salı 16:16:40 Yeni lisans almis pilotlar catir catir eleniyo. Okullara kayitlar azaldigi icin bu haberler. Kanmayin. 70 saat ucuyolar su an tk da. 3
    • ?? 02 Eylül 2015, Çarşamba 08:52:29 70 saat ucuyorlar derken? Aylık uçuş saati mi yoksa 70 saat ucurup eleniyor mu? 0
  • 01 Eylül 2015, Salı 16:16:40 3
  • TK 01 Eylül 2015, Salı 15:58:24 Tecrubeli, yabanci dili iyi seviyede, tum asamalardan gecen TC vatandasini hicbir sebep gostermeden kabul etmiyor, Rusya'dan pilot ariyor. Ne denir ki! 7
  • lisansız 01 Eylül 2015, Salı 15:29:39 THY'de sahte lisansla uçan birçok alman ve ispanyol pilotlar olabilir, THY'de bunun açığa çıkmasını istemez. Dünya'ya rezil olur. 6
  • Kontrolsüz Büyümenin Tehlikeleri 01 Eylül 2015, Salı 15:22:39 Allah kazadan beladan korusun,ama şahsi düşüncem büyüme biraz yavaşlamalı.Kontrolsüz büyümek çok tehlikeli.Kazaya çok açık hale gelindi bu büyüme sevdasına.Pilotlar, kabin ekipleri yorgun ve çok mutsuz.Ordan oraya uçulup duruyorlar. 4
  • Yorumsuz 01 Eylül 2015, Salı 15:08:27 Dünya'nın en emniyetimiz hava yollarından birirsi doğrumu doğru gerisi boş. Kazaları inceleyin. 9
    • 777 01 Eylül 2015, Salı 15:40:23 Yahu ne ictin bizede soyle 5
    • 777 01 Eylül 2015, Salı 20:45:01 Stall a girmis rahmetli...... 0
  • Yorumsuz 01 Eylül 2015, Salı 15:08:26 Dünya'nın en emniyetimiz hava yollarından birirsi doğrumu doğru gerisi boş. Kazaları inceleyin. 6
  • Zeren 01 Eylül 2015, Salı 15:02:36 Dlr1/2 yi tek seferde gecmis gecmis genc yeteneklere bir defa daha mulakat hakki Verilmesi konusunu gundeme getirilmesi konusunda ik gerekli adimlari atmali 2
  • Torpil 01 Eylül 2015, Salı 14:43:33 Ielts/Toefl sınavlarını üst düzey başarıyla tamamlayıp; DLR 1'de istisnasız her modülde ya tam ya da 1'er yanlışla başarıya ulaşıp; iki Alman Psikolog ve bir Kaptan Pilotla gerçekleştirilen ve yaklaşık 60 dk. süren ingilizce, teknik mülakatı ilk seferde başarıyla tamamlayıp; gerçekleştirilen ve maksimum 5 dk. süren anne ve babamın mesleklerinin, nereli olduğumun sorulduğu mülakatta şahsım da dahil birçok hazır pilot adayını elerlerse ne olacaktı ki! Yaptığımız emeklere, alın terimize, kurduğumuz hayallere yazık. 6
    • Torpilsiz 03 Eylül 2015, Perşembe 00:48:17 Thy'de çaycı tanıdığım yoktu. Bütün süreçleri başarıyla geçip akademiye kabul oldum. Sizi almadılarsa suçu kendinizde arayın, her elenen bir thy düşmanı oluyor.. 1
  • buyuk sayi 01 Eylül 2015, Salı 14:31:34 demek ki pegasusta pilot kalmayacak 2
  • $$$$ 01 Eylül 2015, Salı 14:13:30 €€€€€ ??????? TL ((((((( 1
  • Student pilot 01 Eylül 2015, Salı 14:06:20 2018 de mezun olacaz ins gireriz 6
  • 2 01 Eylül 2015, Salı 13:49:30 Thy ne yapmaya çalışıyor? Iki hafta önce 40 Iranli pilot araniyordu. Şimdide dört bin? 2
  • 500 saat 01 Eylül 2015, Salı 13:08:37 Duyumlara göre Tecrubeli pilot saati 500 e düşecek. Bunun çalışması yapılıyor. Buda ihtiyacı kısa vadeli karşılayacak ve 330 alımlarına devam edilecegi anlamına geliyor. Tabiki yük eğitim başkanlığında sim ler için byurtdışı alternatifleri ve maliyet hesabı çok çetrefilli. Tabi siyasi idarenin eksikliği Türk pilot alımı üzerindeki baskılarıda azaltmış durymda. Binali başkanı mumla arıyoruz.. 3
  • Tr 01 Eylül 2015, Salı 12:27:05 Nice Türk pilotlar bekliyoruz. Onların zekasini, bilgisini kimse geçemez. Hak ediyorlar. Oh thy son Mesaj: meal ler harika. 1
  • İsim / Rumuz 01 Eylül 2015, Salı 12:17:05 Hayırlı olsun şimdiden 1
  • gaza gelmeyin. 01 Eylül 2015, Salı 12:15:39 bunlar hep danışıklı dövüş haberleri. ihtiyaç falan yok. 4
  • Yolcu 01 Eylül 2015, Salı 11:41:18 THY son 5 yıldır en iyi havayolu seçilmiş deniyor ama bu imaj kanımca her geçen gün zedeleniyor. Geçenlerde Münih seyahatim vardı giderken sabah uçağı havaalanındaki yoğunluktan 1,5 saaat geç kalkabildi, hadi neyse diyelim sonuçta herkez son uçuş noktasına gidiyor ama dönüşte akşam 18:55 uçağı yolcunun yarıdan fazlası aktarmalı yolcu, Istanbul'da uçak değiştirecek. Uçak 1 saat gecikmeli geldi Münih'e. Gelen yolcu boşaldı biz hala bekliyoruz, yabancılar homurdanmaya başladı, yarım saat sonra bir telaşla uçağa tekerlekli sandalye geldi meğer engelli yolcu varmış onu indiremememişler. Yolcu indi yarım saat sonra biz bindik sonuçta 2 saat rotarla kalkabildik, organizasyonsuzluk diz boyu. Istanbul inişte uçak daha taksi yolundayken arkadaki yolcular ayaklandı aktarmalı uçakları kaçıracağız diye, hadi bakalım bir itiş kakış, hostes anons yapıyor yerinize oturun diye dinleyen yok. Kaç kişi bağlantılı uçuşunu yakaladı merak ediyorum, o uçuştaki yabancıların hiçbiri bir daha THY ye binmez. 3
  • Bora 01 Eylül 2015, Salı 11:39:03 Babam beni de uçuş okuluna yazdırdı. Mükemmel bir eğitimin ardından THY'de yerimi almayı düşünüyorum. 110.000 € verdik ama sonunda çok güzel maaş beni bekliyor. Babamla uçucam inşallah beraber. Herkes hayalini gerçekleştirmeli. 28
    • Gerçek değil 01 Eylül 2015, Salı 14:00:17 Lütfen lüzumsuz, spakülatif yazılar yazmayalım. THY de seni bekliyor sanki. 3
    • Adam gibi babaymis seninki 01 Eylül 2015, Salı 14:17:48 Aslan gibi egitimini tamamlamis ogluna evini ipotek ettirip kredi cekmis ve destek olmus. Baba baba olacak, oğlunun bunu başaracağını bilecek gözünü bile kırpmadan borca girecek, zorlu eğitimden sonra oğlu o borcu ödeyecek. Baban, adam gibi babaymış sende aslan gibi oğulmuşsun ki güvenmiş riske girmiş. Tebrikler sana ve babana aslan parçası Bora. 9
    • ... 01 Eylül 2015, Salı 15:48:58 bora babanla konuşalım da ya kredi versin bana ya da evlatlık olarak alsın olmazmı??? 3
  • DLR 01 Eylül 2015, Salı 11:36:18 DLR sınavının süresi kısaltılmalı. Aylarca uğraş dur kursa git Toefl başarısı elde et. Sonra DLR'dan kaldığında sana 9 ay gibi süre versinler. Tamamen saçmalık değil mi bu? Süreyi 1 ay yapsınlar bakın görün ondan sonra nasıl sağlam gençler yetişiyor 5
    • DLR-2 !!! 01 Eylül 2015, Salı 16:59:05 TOEFL,IELTS vermiş dlr-1 'de başarılı olmuş ancak dlr-2 mülakatında kendini tam doğru ifade edemeden elenmiş çok aday var. Karakter değerlendirmesi kişinin anadilinde yapılması gerek sağlıklı sonuçlar vermesi için bazen öyle durumlar oluyor ki değil ing türkçe bile anlatmakta zorlanılabiliyor. Bunlardan dolayı adaylar kendini tam doğru ifade edemeden ve karşıdaki ekip de adayı doğru bir şekilde tanıyamadan adaylar eleniyor. Bu adayların içerisinde daha önceki süreçlerde kişilik değerlendirmesinden ( HTA /CRM ) olumlu almış kişiler de var ancak sonra yukarıda saydığım sebepten ötürü DLR-2 'den olumsuz alabiliyorlar. Umarım daha önce DLR-2 den olumsuz alan adaylara yapılan HTA uygulaması şu anda DLR-2'den olumsuz almış ve HTA uygulamasının yapılmasını bekleyen adaylara da yapılır. 6
  • Atpl 01 Eylül 2015, Salı 11:33:53 Bu kadar ihtiyacı varken son ilanına başvuranlara açıköğretim lisans mezunlarını bu oturumda kabul etmiyoruz diyorlar.Adamın elinde lisansı var,üniversite diploması var,dil seviye sınav sonucu var ama THY giremiyor.Elinde lisansı olan yüzlerce genç dururken yabancı hayranlığından vazgeçemiyorlar... 10
    • thy pilot 01 Eylül 2015, Salı 12:21:30 bn aöf mezunuyum uçuyorum...aşamadan elenmişsindir arkadaşım 6
    • Atpl 01 Eylül 2015, Salı 12:43:29 Arkadaşım yazdığımı tekrar okursan iyi olur.olay daha evrak teslimde yaşanıyor.daha aşama yok yani.isterseniz sorun insan kaynaklarına... 2
    • thy pilot'a 01 Eylül 2015, Salı 12:44:42 peki pilot bey torpil konusunda biraz bilgi verebilirmisiniz? bende aöf mezunuyum thy aöf mezunlarını almıyor diye başvuranlar arasında büyük bir endişe hakim. 4
    • Kardeşim 01 Eylül 2015, Salı 13:05:03 kardeşim şuanda alınmıyor. Geçmişte alınmış olabilir. Ve gelecektede alınmayacak karar var bununla alakalı. Şirket isterse alır istemezse almaz mantığını sorğulamak yerine etrafından dolaşmayı seçebilirsiniz. 2
    • Atpl'e 01 Eylül 2015, Salı 13:13:44 insan torpilli olunca böyle oluyor maalesef. 4
  • Birazdan 01 Eylül 2015, Salı 11:18:08 Birazdan gelir dlr1-2 kalksıncılar :))))) 737cpt 3
  • Yildirim 01 Eylül 2015, Salı 11:07:02 Gecmise donuk basarisiz olmus pilot olmak isteyen ve hala bunun gereklerini yerine getirmek icin ugrasan ben ve benim gibi arkadaslar dururken neden yabanci pilotlar thy turkiyenin bayrak tasiyicisi degilmi valla yakinda yabancilar istila edecek 6
    • Cc 01 Eylül 2015, Salı 12:30:23 Bizim memleketimizde uçan pilotların ülkesine gidin bakın , onlar size aynı imkanları sunacaklarımı .Cevap KESINLIKLE HAYIR . Çünkü siz YABANCIsınız . 4
  • Isine gelen 01 Eylül 2015, Salı 11:00:03 Turkiyede en az150-200issiz pilot var(her senede 200-300 civari ekleniyor)Thy nin sundugu olanaklar avrupada hicbir yerde yok!Sartlari begenmeyen, arap ulkelerine veya uzak sacmasapan diger ulkelere gitsin.750 yabanci babasinin hayrina gelmedi Thy ye.30bin tl:10bin euro civari maas yetmiyor mu! 8
    • Kelam 01 Eylül 2015, Salı 11:31:43 Arap şirketleri 17.000 euro artı okul ve ev yardımı 2
    • Düdük 01 Eylül 2015, Salı 11:32:11 750 yabancı pilotun neredeyse yarısı gitti :) 2
  • Tebrssüm 01 Eylül 2015, Salı 10:57:55 Önce bir şaşkınlık, sonra bir "hadi canım" tepkisini müteakip; gülümsedim ben. Sadece gülümsedim. Her geçen gün değer kaybeden bir kurdan maaş vermek demek, "merhaba, maaşınız şu kadar, ama her ay daha az maaş alacaksınız" demektir. Siz söyleyin; bu şekilde yabancı kaptan bulunur mu? 4
  • NY Times 01 Eylül 2015, Salı 10:35:03 fuat avni yazmış yarında NY times a baskın varmış:) yürü beee dünya lideir türkiyemmm!! 3
  • Adam 01 Eylül 2015, Salı 10:33:00 Türk pilotlar dahil elindekileri kaçırmasın o yeter. 3
    • ... 01 Eylül 2015, Salı 10:56:59 Kimse kaçamaz raad ol sen :) türk pilot kaçsa tk'da aldığı parayı başka hiçbir havayolunda alamaz. 12
    • Adam 01 Eylül 2015, Salı 11:29:55 Valla olay pek öyle görünmüyor.tk nın verdiği parayı neredeyse artık diğer şirketlerde vermeye başladı.dışardaki şirketlerden hiç bahsetmiyorum.ayrıca tk daki arkadaşlardan duyduğumuz pilotlara özellikle fo lara verilen değer artık bardağı taşırmak üzereymiş 2
    • b7 01 Eylül 2015, Salı 12:04:56 Dunyadan haberin yok anlasilan. Piyasayi arastir. 1
  • Hep şunu söyledim 01 Eylül 2015, Salı 10:29:43 ülkemizde pilot olma yeteneğine sahip olan bir çok vatandaşımız var. Fakat saygıdeğer yöneticiler ülkemizin gençlerine iş imkanı sağlamak yerine anlamsız bir şekilde yabancıları alıp ülkemizin bayrak taşıyıcı şirketinde istihdam ediyorlar. Biz neden kendi vatandaşımızı yerden yere vuruyoruz? neden yabancıları baş tacı yapıyoruz? Emirates,Qatar airways ülkemizde istihdam ilanı veriyorlar ve hiçbirisinde yaş sınırı yok. Biz halen saçma bir şekilde yok 85 doğumlu olsun yok 95 doğumlu olsun. Bu takıntılarımızı bir kenara bırakalım. Ülke bizim hepimiz türk vatandaşıyız. Birbirimize destek olmazsak kendi ülkemizin şirketinde özveri ile çalışmazsak ve en önemlisi adam kayırmacılığa son vermezsek yükselir yükselir sert bir şekilde bir gün dibe vururuz. Bizim bizden başka dostumuz yok. 4
  • Durum kotu 01 Eylül 2015, Salı 10:13:31 Roadshow lar Ruslar icin bile yapiliyorsa , demekki piyasadaki adamlar THY ye gelmemeye baslamis demektir. Nedenini soyleyeyim ; Cunku THY , TL uzerinden maas veriyor , ev , okul yardimi yapmiyor. OFF gun planlamasina dikkat etmiyor. Yillik izinler cok az . Expatlar dunyadaki her sirketin durumunu nerdeyse ezbere biliyor. Bu yazdiklarimi ben soylemiyorum , konustugum expatlar soyluyor. Eger Koredeki gibi bizim bilmedigimiz , sigorta sirketlerinin yabanci pilot zorlamasi yoksa , Direct entry kaptan alacagina , yap icindeki FO lari kaptan , ucus okulundan cikanlarida koy FO luga . Al sana yerli Cathay Pacific . Selamlar. 2
    • ... 01 Eylül 2015, Salı 10:34:06 THY çok uluslu bir şirket değil ki !! THY'nin ortakları ve yönetim kurulunda yabancı yatırımcıların temsilcileri yok!!! bu yüzden expat terimini kullanman doğru değil bence.. Expatriate nedir bunu bir tanımlayalım : çok uluslu şirketlerin dünyanın çeşitli yerlerinde bulunan işletmelerinde çalıştırmak üzere yurt dışına gönderdikleri kişilere verilen isimdir. 3
  • Burak çevik 01 Eylül 2015, Salı 10:12:09 Thy'nin büyümesi tabiki hepimiz icin çok muazzam bir gurur kaynagı fakat nu büyüme kontroller ve şartlar dışında oldugunda pilot açığı gibi önemli bir problemi doguruyor. Thy'nin kuralı tanımadan şirketi yabancı pilotlarla dolduracak haberlerinin ne kadar gercegi yansıttıgını bilmesekte bizim gibi yatırım yapıp ucus okulundaki ogrenciler icin kaygı yaratıyor. umarım gelecek icin planlamaları ülkemizin pilotlarını göz ardı etmeden yaparlar ve gercekten calısıp hak edenler işsiz kalmazlar... 3
    • Sans 01 Eylül 2015, Salı 12:22:58 Madem bu kadar ihtiyaç var Değişik tarihlerde başvurup sadece kurul mülakatında takılan TECRÜBELİ ve hala AKTIF UÇAN uçuş ekipleri tekrar mülakata davet edilmeli .Sonuçta bu işi bilen ve yapan insanlar elin yabancısından çok daha iyidir. 1