SHGM'DEN PİLOT ADAYLARINA DUYURU!

    Çok beğenilenler

  • Öğrenci Pilot 30 Ağustos 2013, Cuma 21:04:47 Anlaşılan şu, siz mezun olunca DLRda eleniyorsunuz. Ozaman hem pilotaja başlamadan DLRa girin, sonrasında bir şirkete başvururken tekrardan girin =) Birazda yabancı pilotlara el atsalar, adamlar lise mezunu Türkiyede kaptanlık yapıyor, kiraları şirketler tarafından karşılanıyor, maaşlar $ üzerinden. Biz mi yabancıyız onlar mı anlamak zor.? 1
    • Öğrenci Pilot 30 Ağustos 2013, Cuma 21:56:22 Sözüm sınavlara değil, sınav eklenmesi bence güzel bir uygulama hatta dil yeterliliğinin de geçerli bir sınav ile ölçülmesi gereklidir ama BUNLARDAN ÖNCE bizi yabancılarla eş duruma getirsinler en azından. 0
  • iPhone Uygulaması 30 Ağustos 2013, Cuma 17:36:46 Kendi adamından önce gelen yabancı pilotlara yapsınlar...... 1
  • Tüm yorumlar

  • Tarkim mağdur 28 Eylül 2013, Cumartesi 21:24:37 Önce sivil havacılık bize baksın mağdurun uçamıyoruz batık kaldık kurtarın bizi önce okulları sıkı teftiş etsin tanıdık şekilde yetki vermesin biride çıksın şu kötü yerleri haber yapsın canımız yanmasın 0
  • iyi bir 01 Eylül 2013, Pazar 21:59:09 düşünce ve hemen uygulanmalı 0
  • uluslarasina aykiri 01 Eylül 2013, Pazar 18:08:09 SHGM nin bu cikisi insan haklarina bile aykiridir. Askerden gelenler n'olacak ? Lisansini yurtdisindan alip gelenler n'olacak ? SHGM eger gercekten bu talimati onaylarsa ulkede havaciligin sonudur. Boyle sacmalik mi olur ???? Ne EASA da ne FAA de nede baska bir otoritenin egitim standartinda boyle bir sey YOK. Havayolu DLR testi yapar istemedigini almaz ayri konu ama otoritenin boyle bir yetkisi olamaz bagli olunan uluslararasi kanunlarda yoksa koyamazsin. Birileri Almanya'da var yazmis dogru Almanya'da lufthansa akademi de var sadece ENTERGRE sistem için ve havayolunun koyduğu taleptir. Alman Sivil havaciligi boyle bir sey istemiyor. Istersen bir klupten al lisansini sonuna kadar alirsin. SHGM lütfen SACMALAMAYIN. 1
  • Almanya oyle degil 31 Ağustos 2013, Cumartesi 22:34:38 Arkadasim, Almanya'da bu mecburi demissinde.. yaniliyorsun moduler sistemde degil, entegre sistemde mecburidir bu sinav... Moduler sistemde dinav minav yok adaylar o riski alir havayoluna girerken yapilir. Bence entegre sistemde muhakkak yapilmali ama moduler sisteme uygulayamazsin. 0
  • Mümkün Değil 31 Ağustos 2013, Cumartesi 16:09:54 Her pilot olan havayolundamı uçacak ? Nasıl bir saçmalık bu ? Sadece PPL almak isteyenler neden DLR mecburiyetinden etkilensin ? Ortalıkta çok fazla işssiz pilot olunca, bu işssizlere SHGM iş bulamayınca anlaşılan pilot olmanın önünü kapatalı azaltalım demişler. Dünya'nın neresinde var böyle bir saçmalık ? İnsan haklarına bile aykırı, millet gider yurtdışından alır lisansı gelir o zaman ne yapacaksın ? Saçmalık. Önce yabancı pilotları bu ülkeden çıkartın. 2
    • Yaniliyorsun 31 Ağustos 2013, Cumartesi 19:43:48 Bu uygulama Almanyada var, kesinlikle sinavlardan sonra Pilot olmana izin veriyorlar, tabiki sinavlari geçersen..PPL için sinav yok... Arkadasim inan güzel bir gelişme en azindan kişiler kendini geliştirir. 1
  • Öğrenci 31 Ağustos 2013, Cumartesi 14:25:00 Yerinde bir karar. THK kaydettiği her öğrenciyi HHO'da psikomotor testine gönderiyor zaten. Ama diğer okullar hakkında bir bilgim yok. 2
  • yolcu 31 Ağustos 2013, Cumartesi 13:12:20 herhalde "DLR" firması ciddi bir rüşvet teklif etti ki bizim SHGM bunu mecburi tutmaya karar verdi.çünkü bunları PARA hariç hiç bir şey buna ikna edemez. 2
  • TK F/O 31 Ağustos 2013, Cumartesi 12:49:15 DLR sınavını geçip sıkıntısız bir şekilde uçuyorz , sınavdan başaralı olamayıp TK da uçamıyorsun diye böyle bir yorup yapıp dil uzatmana gerek yok. Daha çok çalışmanı tavsiye ederim böyle sitelere girip vakit harcamak yerine. Saygılarımla... 6
    • cevap 01 Eylül 2013, Pazar 09:54:53 Yazıver o zaman DLR'ın açılımını.Bu sınav Türkiye de almış olduğun eğitim müfredatına uygun mu değil mi diye hiç sordun mu?Ama sen de haklısın sen konu hakkında düşünmez sana sadece söyleneni yaparsın.Bu da DLR sınavını beynini çalıştıran değil de papağanların da geçebileceğini gösterir. 1
  • A321 31 Ağustos 2013, Cumartesi 11:41:35 3 sene sonra herkes almanca konuşacak dıye bır haber çıkarsa sasırmam artık..o cok begendıgınız yabancı pılotların bırıyle uçtum geçenlerde uçuş dan sonra ındıkden sonra tebrık ettım onu ;benım gıbı bırını sınırlendırmeyı basarabıldıgı ıcın...ana dılı ıngılızce ama gelde telsızde konuşmalarını dınle...hala sırketlerdekı yabancı pılot sayısı aynı..mollymawk sınavının merkezı almanya neden almanyadan xxx sırketıne mülakatlarından sorunsuz nasıl gecıyor...?Neden yurtdışından gelen pılotlar bu sınavlardan muaf sayılıyor?Sghm yetkılerı issiz pilotlara yardım edın yenı yetısen pılotların onunu acın 0
  • b738 31 Ağustos 2013, Cumartesi 11:35:38 er-ah uçuş okulunun mollymawk merkezı oldu haberinden sonra bu habere sasırmadım.shgm yetkılerıne soruyorum dlr veya mollymawk sınavından gecen pılot mu oluyor.kendı hayatımdan ornek vereyim hv kuv lerınde 3000 saat uçmuş arkadaşım mollymawk sınavından kaldı bır sırketın mülakatlarından elendı.nedenı mollymawk sınavından basıt bır oyunun lımıt altı kaldığı ıcın oyunun sonucuna gore bu adam pılot degıl.merak ettım oyunu sıteden aldım ve 8 yasındakı kızıma oynattım gayet guzel oynadı demek ıstedıgım oyun oynama kabılıyetı olan bırı oyunu cok rahat yapıyor.Peki bu bır sonucmudur..?? ama 3000 saat uçuş yapan bırı bu oyunu oynayamadığı icin sisteme gore pılot degıl eger oynasaydı pılot olacaktı pekı bu adam bukadar saat nasıl uçtu ?? neden bızde bu yabancı pılot merakı ? nezaman buna dur dıyeceksınız? nezaman bızı rahat bırkacaksınız.?Neden hala fılolardakı yabancı pılot sayısı düşmüyor ? Iskurdakı ıssız pılot sayısında nezaman azalacak ?SGHM bu sorunlarla ugrassanız.cozum bulsanız? 0
  • kamyoncu 31 Ağustos 2013, Cumartesi 10:00:52 DLR sınavı tamamen saçmalık, belirleyici bir kıstas değil.Ancak İngilizce bire bir mülakatlarla belirlenerek , ingilizce dile hakim bir uzman ile kısa bir diyalog kurarak sınanması şart. Şu anki uygulamalar ezber ile aşılabiliyor.Papağan olmak çok kolay... 0
  • iPhone Uygulaması 31 Ağustos 2013, Cumartesi 08:13:47 Dlr sınavından geçmiş TK da uçan First Officer arkadaşları görüyoruz uçuşlarda.Biri bu saçmalığa dur desin. 2
  • ne dlr si... 31 Ağustos 2013, Cumartesi 07:59:04 Çağımızda kamyon otobüs şoförü daha değerli bence... vites ayna dikkatlilik ve viraj dolu yollar var. Daha hızlı karar lazım. Gulunur bu ilk okuduğunuzda ama biraz düşünün lütfen... 1
    • kamyoncu 31 Ağustos 2013, Cumartesi 13:48:37 Evet dostum tuttum seni... 0
  • gercek... 31 Ağustos 2013, Cumartesi 07:55:33 Ülkemizden baska dünyanın her yerinde pilotluk icin lise yeterlidir, on yil öncesine kadar thk da orta okul yetiyordu... bir de uçak teknisyeni begenmezler; tekniğin çoğunda lisans,yüksek lisans ve ust seviye kpds dil tazminatı var... kimin bas parmak okeyi uçak uçurur biliniyor ama neyse... 0
  • iPhone Uygulaması 31 Ağustos 2013, Cumartesi 04:29:57 26 senedir sınava girmekten anamız ağladı ya, yabancıya bişey yok bize sıra gelince herşeye engel... 0
    • ... 01 Eylül 2013, Pazar 10:03:04 Sen Hans degil de Türk müsün vay senin haline... 0
  • türkgenci 31 Ağustos 2013, Cumartesi 03:08:34 Cemaati müslümlere kanat kolay takılıyor anlaşıldı.Bu zorunluluk THK univ ve yetenek sınavını kaldıran Anadolu univ. SHYO için geçerli olacak'mı yoksa sadece dışarıdan pilot olan gençler için mi çok merak ediyorum.Yok hani dışarıdan gelen gençler işlerini ellerinden alacak bu basma kalıpların. 0
  • Yabancı 31 Ağustos 2013, Cumartesi 01:34:01 Bir zahmet arkadaşlarada kıstaslar getirseniz? Üniversite ingilizce uçuş saati vs... ?!? 0
  • Isabet olur 31 Ağustos 2013, Cumartesi 00:28:34 Bence isabet olur, sizlere yemin ediyorum Ankarada bir pilotla tanisdim ve o arkadaş pilot olarak calisiyor, kendisi İngilizce sadece 10 a kadar sayabiliyor... 11 den sonrasi yok... Yemin ediyorum soka girdim, bu kadarda olmaz arkadaş... Sinav sorularini ezberlemiş ve sinavi geçmiş.. Tamam ana dili kadar bilmesi gerekmez ama bu kadarda olmaz.. Kesinlikle İngilizce sinavida olmasi gerekli,, PPL den hariç hepsi ciddi sinavlarin yapilmasi gerekli... DLR ve Ingilizce sinav cok isabet olur. 1
  • öğrenci pilot 31 Ağustos 2013, Cumartesi 00:14:45 Türkiye'de günümüzde en iyi pilotaj eğitimini Ayjet desteğiyle Özyeğin Üniversitesi vermektedir. Ülkemizdeki tek %100 ingilizce eğitim veren bölümdür. 17
    • Mezunlar 31 Ağustos 2013, Cumartesi 03:52:16 Mezunlarin is bulma durumu nasil? 0
    • Thklı öğrenci 31 Ağustos 2013, Cumartesi 11:00:27 Şakamısınız siz ? :) Öğrencilerine herhangi bir teorik bilgi bile vermeksizin sadece haber olsun uçuşa çıkaran bir okuldan bahsediyoruz.Thk da zaten %100 ing eğitimi veriliyorki üstüne birde toefl isteniyordu.Neyin kafası ne içiyorsunuz anlamıyorum :D Diğer bir arkadaş sormuş özyeğin ögrencilerine asla ve asla iş garantisi konusunda bi destek yada imkan sağlamıyor.Hatta öğrencilerine referans olmayı bile reddettiler.TIP egitimi vermiyorlar buda işi farklı bir boyuta taşır.Her halükarda su anda ki en rezil pilotaj lisansı bence :( 0
    • isi bulmak 31 Ağustos 2013, Cumartesi 13:16:29 okulun isi degildir.. kafayi calistiran isi bulur... tum okullarda okutulan dersler ayni. 0
    • seni gidi. 31 Ağustos 2013, Cumartesi 13:17:30 anlaşılan sen Özyeğin üniversitesi öğrencisisin. Bak koçum daha yolun uzun o bahsettiğin kurumları övmen için biraz erken anladığım kadarı ile daha uçuş hattına geçip zalimlerle tanışmamışsın o zaman gel bakalım bu kadar övebilecekmisin... 0
  • tcgrk 30 Ağustos 2013, Cuma 23:41:12 madem öyle birşey olacak, o zaman havayolları da DLR ı kaldırır artık bir zahmet... bir kere girelim şu sınava, certified olalım... 0
  • Bana göre... 30 Ağustos 2013, Cuma 22:33:24 Artık pilot yetiştirmek Türk hava kurumu Üniversitesi ve Anadolu Üniversitesinin işi .5 yıllık kaliteli bir eğitim alındıktan sonra o zaman iyi pilotlarımız ve güvenilir pilotlarımız olacaktır kanımca.özellerin parayı boş boş alıp cebe atmasına dur demek lazım. 6
    • Bana Göre -dee 31 Ağustos 2013, Cumartesi 04:14:01 Bu işten hiç birşey anlamayan bir arkadaşımızsın =)) 2
  • iPhone Uygulaması 30 Ağustos 2013, Cuma 21:58:35 Hedefi ATPL(fr) almak olan adaylara uygulanmalı ve PPL kesinlikle muaf olmalı. Zevkine PPL almak isteyen hobi sahipleri neden DLR a girsin ? Adaylara teorik sınavlara başlayabilmek için DLR mecburiyeti konabilir. Bu durum adaya PPL E başlarken beyan edilmeli. Her PPL almak isteyen illa ATPL yolcusudur diye bir genelleme olamaz. 0
  • Pilot Adayları 30 Ağustos 2013, Cuma 21:16:19 Cok güzel bir uygulama olur.Buna İngilizce dil bilgisi de dahil edilmeli.Ancak Sadece bu işi zevk için yapmak isteyen vePPL lisansı almak isteyenler için ise kendilerini havacılıktan soğutmamak için daha başka ve çok zor olmayan testler uygulanmalı ve lisansını da aldıktan sonra belli bir saate kadar YANINDA TECRÜBELİ bir pilot ile uçma mecburiyeti konulmalıdır. 0
  • altan... 30 Ağustos 2013, Cuma 21:08:21 gelebilir değil gelmeli hatta şu an uçanlara bile yapılmalı görelim bakalım pilotların kapasitesini... 2
  • iPhone Uygulaması 30 Ağustos 2013, Cuma 20:57:08 Bizden DLR ister, yuksek lisans ister, fakat yabanci pilot adayindan hicbirsey istemez 2
    • kamyoncu 01 Eylül 2013, Pazar 11:03:47 kabuklu olduğu için istemiyorlar. 1
  • Yolcu.. 30 Ağustos 2013, Cuma 20:46:54 Günaydın.. Bu güne kadar akılları neredeymiş.. Hava Harp Okuluna bakmayı da mı akıl edememişler? Sonunda, o kadar masraftan, emekten sonra.. bu testlerde elenecek bir genci en baştan bu yola sokmamak aklın yolu değil mi? 0
  • iPhone Uygulaması 30 Ağustos 2013, Cuma 20:09:18 Zaten bütün ülkelerin yaptığı şey bu... Günaydın SHGM good night pilot adayları. 2
  • star... 30 Ağustos 2013, Cuma 19:18:18 kesinlikle shgm dlr yapmalı bence geç bile kalındı uçuş okulları bu işi iyice paraya döktü hem onlarda biraz hadlerini bilirler öyle her geleni pilot yapmazlar çünkü piyasada bir çok niteliksiz pilot var adam daha İngilizce bilmiyor pilot olacam diye tutturuyor her parası olanın değil yeterliliği sağlayanın yapabileceği bir iş bu meslek... 0
  • Sun Express 30 Ağustos 2013, Cuma 19:05:53 Sanırım sadece onlar yapıyodu. Çok önemli bir bulgu daha kapatıldı 0
  • Güzel 30 Ağustos 2013, Cuma 19:01:59 Çok faydalı bir uygulama olur. Pilot okulları DLR ı yapmasın yeter ki. Millet boşa para akıtmamış olur 0
  • YABANCIYA 30 Ağustos 2013, Cuma 18:29:09 YABANCILARA da YAPSILSIN! BAKALIM KAÇI GEÇEBİLECEK? Ama biz çok severiz yabancıyı. 1
  • Pilot Adayı 30 Ağustos 2013, Cuma 18:24:12 Pilot adayına yapılmalı, doğru ama çok geç verilmiş bir karar. . 0
  • Android Uygulaması 30 Ağustos 2013, Cuma 18:10:05 dlr nedir? 1
  • Tartisilan 30 Ağustos 2013, Cuma 17:50:55 Dunyada tartisilan bircok ulkenin kabul etmedigi bu sistem, yandaslar para kazanacak heralde 0
  • Neden? 30 Ağustos 2013, Cuma 16:55:13 Tek faydası aday sayısını azaltır. SHGM fazla pilot var diyor. 2
    • * 30 Ağustos 2013, Cuma 20:48:09 faydası aday sayısı azalsın yabancılarmı cirit atsın ne diyorsun sen kardeşimm 3
    • kamyoncu 01 Eylül 2013, Pazar 21:18:33 Dlr sınavı yabancıların önünü açıyor..SHGM pilotun kıymetini bilmiyor.Yabancı pilot sayısına sözde kısıtlama getiriyor ama nerede !! SHGM yabancı pilot alımlarını teşvik ediyor ve somut bir adım veya yaptırım yok... 0