SHGM SONUNDA AÇIKLADI

    Çok beğenilenler

  • SHGM 10 Ocak 2013, Perşembe 14:47:40 Hala anlamıyorsunuz:Sınavların muafiyeti, kredisi olmaz.Geçmişte yapılan uçuşların kredisi olur.14 tane sınav mı var , herkes bu 14 sınava askeri de polisi de sivil de olsa uçuş saati ne olursa olsun girecek.Uçuşlarının belli bir oranı kaptan olurken kredilendirilmesi gerekiyor.Tüm dünya bunu bu şekilde ;EASA'sı FAA'sı böyle uyguluyor.Eskiden uçuş okullarının olmadığı zamanlarda doğru bir karardı.Ancak bu kadar uçuş okuluna rağmen SHGM hala bu muafiyetlere başvuruyor ise en başta sivil pilotlara verdiği lisansa kendisinin saygısının , güveninin olmadığını gösterir ki hava yollarından sivil pilotları işe almaları için o kadar düzenleme yapsa da hava yollarındaki yöneticiler SHGM 'nin bu şaşı bakışından dolayı asla sivil kaynaklı pilotlara iyi gözle bakmayacaklardır.Eşit işe,lisansa eşit koşullar artık sağlanmalıdır. 5
    • KATILIYORUM 14 Ocak 2013, Pazartesi 15:43:45 Bu şuna benziyor:Teknik meslek lisesi elektrik elektronik bölümünde okuyan öğrencinin üniversite sınavlarından muaf olarak ODTÜ Elektrik Elektronik Mühendisliğine direk girmesi ve oradaki dönem içinde en az 6 dersten muaf olmasına benziyor.Sınavlardan kimse muaf olmamalı ama tabii ki geçmişe dönük uçuşlar da adil olunması bakımından sadece uçuş saati olarak kredilendirilenmelidir. 0
  • Kötü Haber mi? 10 Ocak 2013, Perşembe 13:14:02 Askeri kökenli pilotlara kötü haber bunun neresinde? 0
  • Tüm yorumlar

  • THY 16 Ocak 2013, Çarşamba 13:25:45 Bir önceki alım süreçlerinde type rating şartı aranmıyordu. Muhtemelen-herkes gibi- o ilanlara da başvurdunuz ama süreçlerde elendiniz, sonra başladınız sağa sola çamur atmaya... 5
    • alooooo 16 Ocak 2013, Çarşamba 19:42:34 hocam kiminle konusuyon nece konusuyon? :))) 1
    • Kiminle mi? 16 Ocak 2013, Çarşamba 21:48:17 Bir baltaya sap olamayanlara sözüm... 5
    • Hadi ordan 17 Ocak 2013, Perşembe 00:03:14 Terbiye sınırını aşıyorsun arkadaş. Seni aldılarsa vay hallerine, yanmışlar. Sen bu kafayla HTA yı nasıl geçtin bakayım? 1
    • Baltalar 17 Ocak 2013, Perşembe 11:37:59 Kendini bir baltaya sap olamamış olarak nitelendirip, üstüne alıp yorum gönderiyorsan ben ne yapayım...Dediğim gibi sözüm bir baltaya sap olamayanlara... 4
  • astronotlara 15 Ocak 2013, Salı 16:20:01 Ali Ismet Ozturk ve Unal Aster orneklerinden sonra birde sunu eklemek isterim. Sizlerin icinden cikan Erdogan Menekse gibi, Sadik Sindel gibi bu memlekette tek motorlu, ne zaman elinde kalacagi belli olmayan, parcasi marcasi olmayan, adam gibi tekniyesi olmayan ucaklarda yuzlerce ogrenciyi yetistirip alninin akiyla hala koltugunda oturabilen efsane pilotlar var mi? 1 ornek verin lutfen. Bu insanlar binbir zorlukla yetisti. Hic bir zaman sizin gibi torpilli ve "cok muhim insan" kategorisinde olmadi. Bir selamla isleri halolmadi. Yetisen pilotlar ekmegini tastan cikardi. Devresi mevresi olmadigi icin. Ilaclama pilotlari en pis sartlarda calistirildi. Icinde zehirlenen mi ararsin yoksa havada dagilip parca parca yere dusen mi arasin hepsi var. Siz kimsiniz ki sivillere dil uzatiyorsunuz. f16 Canopysinden bakinca dunya oyle renkli gorunuyor size galiba. he?Zaten derdiniz bir daha o kanopilere bile dokunamamak. Onun icin saga sola saldiriyorsunuz. 1
    • Pilot 16 Ocak 2013, Çarşamba 10:02:44 Ben iyi pilotum diyen ve kendine güvenen varsa THY alım süreçlerine başvursun 6
    • Alidesidero 16 Ocak 2013, Çarşamba 10:42:43 Kardeş kaldırsın tip ilanını başvuralım. İşkembeden atma. Sanki herkes başvuruyormuş gibi. Haydi hayırlı traşlar. 0
    • öğretmen 16 Ocak 2013, Çarşamba 10:56:34 iyi başvuralımda inglizcem kpds 85 ileri seviye yüksek lisansım var 2 üni bitti .., Ama thy eğitim mezunlarını almıyor bizi ne devllet işe alıyor ne thy adam yerine koyuyor 0
    • THY ilanı 16 Ocak 2013, Çarşamba 11:37:27 Bir önceki ilanda tipli pilot aranmıyordu, hangi süreçte elendin? 5
    • Alidesidero 16 Ocak 2013, Çarşamba 22:50:51 Koçum elenmedim. 2 gün önce haber ver ME geçti diye bzi kapıdan sokma. Sen lisansın var mı ona bakacaksın. Me'yi ben tazelerim. Anki önceden girenlerin hepsinin hazır mıydı. Çok sonra tazeleten arkadaşlar var. Ama bize sen 2 gün önce haber ver, sonra bu olmaz de. Şans verme. Geç bunları. Haydi hayırlı traşlar. 0
    • 10:02 17 Ocak 2013, Perşembe 17:33:13 Ka ligi yapmayanlarin kabin egitmeni alindigi Thy den mi bahsediyorsun , ustelik ilgili Shgm mevzuatina ragmen.Gec bunlari herkes biliyor torpil havayollarini... 0
  • hala mi yaziyorsun 15 Ocak 2013, Salı 16:05:48 Surada bir iki tane egoist asker emeklisi var ortaligi karistiriyor. Bakin gecmistede yazdim buraya. Sivilden her sey olur. Ulke size muhtac degil. Bizim icimizden cikan harika pilotlarda var. Ali Ismet Ozturk ve Unal Aster mesela. 3 senelik akrobat degil bu pilotlar hayatini koymus bu ise. Evet parayla pilot olursun parayla ucarsin. Kotu bir sey yok bunda. Iki tane kendini bilmez asker emeklisi tum sivilleri asagiliyor. Kendinize zarar veriyorsunuz artik susun. Savas jetiyle 3-5 sene ucmak marifet degil. Bak Tufan Sevincel gitti Ukrayna'da savas jetiyle akrobasi egitimi aldi. Adamlar cim pistten kalkip cim piste iniyor 150 knot ile. Beyler artik bir kendinize gelin. Sivil arkadaslarda acimasiz elestiriyor ama TOP GUN artik size uymaya basladi. Eger ki bir gun biriniz TSK'dan emekli olup yatirimini birikimini bir jet akrobasi isletmesine harcarsa gelir ayagini operim. Ancak siz oradan ucup ucup kaciyorsunuz. Hayatinizi bu ise koydugunuz falan yok artistlik yapmayin artik yettiniz 0
  • dc32 13 Ocak 2013, Pazar 21:39:56 asker astronota son siviller geliyor artık her alanda sivilleşilmeli bu da iktidarımızın sayesinde oluyor her şey daha da güzel olacak çekemetyene git derim ancak 3
    • Balta.... 13 Ocak 2013, Pazar 23:55:07 Ne yazık ki bir baltaya sap olamayanlar olarak hep ezik kalacaksınız... 10
  • editörlere 13 Ocak 2013, Pazar 01:15:15 bu habere içinde ne bir küfür, ne bir hakaret, ne bir uygunsuz içerik içeren bir yorum yazmıştım. ilk cümlesinde tsk'dan görev süresi biter bitmez emekli olan askerlerden bahsetmiştim. son cümlesinde de goose, maverick, iceman diyerek topgun'a gönderme yapmıştım. neden yayınlanmadığını çok merak ettim. bilgilendirirseniz sevinirim. ayrıca bazı güvenlik kodları doğru yazılmasına rağmen hata veriyor. bilginize... 0
  • freebird gündemde 12 Ocak 2013, Cumartesi 13:29:13 freebird de neler oluyor bilen varmı? 0
    • hürkuş 12 Ocak 2013, Cumartesi 13:46:41 freebird hava kuvvetleri emeklilerinden kendi küçük ordusunu kurmaya devam ediyor. 1
    • ... 15 Ocak 2013, Salı 21:31:21 Suriye Mig'lerine A320 ile yakında önleme yapacaklarmış.İki uçakları da AYT'de scramble'da bekliyormuş. 0
  • Phantom phorever 12 Ocak 2013, Cumartesi 09:39:55 200 saat pırpırla uçup kendini astronot zanneden sivil "pilot" arkadaşlara söylüyorum ; Size uçuş okulundaki hocalarınız göğsünde ister sivil ister askeri pilot brövesi olan meslektaşlarınıza saygı duymanız gerektiğini öğretmedimi? Pilotluk saçları jöleleyip havaalanında artist artist yürüyerek yolculara kabin personeline hava atmak değil... Sivil asker fark etmez, eğer pilot olduğunuzu idda ediyorsanız ,öğretmedilerse ben söyleyeyim size; pilotluğun esası mütevazilik,yaşa,tecrübeye bilgi ve beceriye saygı ve hürmettir... Ama sizin bir suçunuz yok , size sadece akademik ve uçuş eğitimi veren ama en önemli şeyleri es geçen hocalarınızda asıl suç... Herkese emniyetli uçuşlar dilerim... 14
    • 09:39'a 12 Ocak 2013, Cumartesi 10:25:23 Saygı duyulmaz , saygı kazanılır... 0
    • kendine de bak 12 Ocak 2013, Cumartesi 13:42:01 "200 saat pırpırla uçup kendini astronot zanneden sivil "pilot" arkadaşlara söylüyorum" Şu cümleden sonra yazdıklarının ne anlamı kaldı? Kendini de bir gör. Ama dev aynasında değil... 0
    • Alidesidero 12 Ocak 2013, Cumartesi 17:20:46 Yazık sana arkadaşım. Bu ayırımı siviller değil bilakis senin gibi 1-2 kişi buraya yazarak sizler yapıyorsunuz. Askerlerin geneli de değil. Senin gibi haddini bilmez 1-2 kişi yapıyor. Yazık size. Klavyenden kendi insanına kin ve döküyorsun. Haydi hayırlı traşlar. 1
  • mrnby 11 Ocak 2013, Cuma 22:25:33 yaaaa şu asker astronotlar bir gitse şu sivil havacılıktan...off baydılar artık yaaaa 0
    • meydan 13 Ocak 2013, Pazar 17:31:36 şu asker astronotlar gitse de meydan sizlere kalsın değil mi:) yoksa bu sivil havacılıkta kendinize yer bulamıyorsunuz anlaşılan 2
  • Çok iyi oldu 11 Ocak 2013, Cuma 18:44:51 Çok iyi de oldu, çok güzel iyi oldu tamam mı? Şimdi meselam, asker-sivil olayını çok karıştırdılar. Ha, aralarında bir fark kaldı, o farklan çok güzel oldu. Meselam, herkesin hayatına kimse karışamaz. Ha nasıl karışamaz, ben bu şekil pilot olurum, bu bayan şu şekil pilot olur, şu şekil pilot olur. Ha hiç kimsenin kimseye karışmaya bir hakkı yok. Özgürlüğü bidir. Ha! Uçmak kurban olduğum ya resulallahtan gelebilir amma, lakinki öyle değildir. Eyyorlamam bu kadar. Hadi hayırlı işler. 1
    • =) 11 Ocak 2013, Cuma 21:29:35 Süpersin. Bire bir tercüme =) 1
  • Çamur 11 Ocak 2013, Cuma 09:59:09 Sivil kökenliyim. THY süreçlerinin gayet adil bir şekilde geçtiğini söyleyebilirim. Tüm süreçleri hak ederek kazandım ve şu an THY'deyim. Buradaki yorumlar asılsızdır. Benim gibi birçok arkadaşım da başarılı oldu ve hiçbirimizin torpili, tanıdığı vs. yok. İnsanlarlar başarısızlıklarını başka nedenlere bağlama çabasında. Ya İngilizcesi yetersiz, ya HTA' dan kalıyor ya da DLR' dan başarısız oluyor. THY herkesi almak zorunda değil, uçuş okullarında hak etmediği halde mezun olan arkadaşlar işte burada süreçlerde eleniyorlar. Bir de yorumlarda kullanılan üsluba bakılırsa, THY'deki psikolog, arkadaşların karakterlerini çok iyi analiz etmiş, bu karakterdeki insanların ne THY'ye faydası olur ne de Sivil Havacılığa... 9
    • 09:59 11 Ocak 2013, Cuma 13:30:15 "Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü yayınladığı yeni duyurusunda asker ve polis pilotların sivil uçaklarda görev yapmasıyla ilgili yeni yönetmeliğine yer verdi."haberinin altına TK alımları ile ilgili olarak spesifik ve konu dışı yorumu yapan arkadaşım, merak ettim de sen DLR'ı nasıl geçtin? 2
    • Alidesidero 11 Ocak 2013, Cuma 13:55:13 09.59 başılığına..Dostum haklısın bunlar her yere yazıyorlar. Başlığın önemi yok. Şu an sivile geçecek askerler sivilleri yerden yere vuruyorlar. Siviller yeter artık diyorlar mobbingin bu kadarı da olmaz olsun artık gibileri, İşte bu TK alımları ile ilgili bir tanesi de her yere yazıyor. Farketmiyor bunlar için başlığın önemi. Ben her sefer ikaz ediyorum dikkat edin başlığa diye. Gel gör ki bazılarının gözü dönmüş. Haydi hayırlı traşlar. 1
  • Fark Olmali'ya 11 Ocak 2013, Cuma 09:52:08 Benim vergilerimle pilot ol 10 yili doldur Ayjete gel daha VOR nedir onu anlama sonra Çigli Ayjet karsilastirmasi yap... Önce Toefl'ini gorelim derler adama. Git Ayjet'e sor bakalim nasil ucuyormus askeri kokenliler... Birak bu Top Gun ayaklarini artik ya ucagini ucur ya da yakinda onu da yaptirtmayacaklar senin gibilere. 1
  • Ayrimcilik 11 Ocak 2013, Cuma 06:31:37 Egitimin gelismenin daha fazla bilgi sahibi olma firsatinin kotu haber olarak algilandigi bir ulkede yorumlarin aninda kisa don, comez, cigli-sivil okul gibi karsilastirmalara girmesi cok da sasirtici degil. Dunya bastan sona degisir ama bizim zihniyetimiz degismez. Hep baskalarina kendi pilot grubumuzun daha iyi oldugunu kanitlama cabalari. Kendimi nasil gelistiririm sorusunu kendisine sormadan diger pilotlari ozellikle de kokenlerine gore elestiren her pilot kokeni ne olursa olsun ezik kalmis pilottur. 0
  • pilot 11 Ocak 2013, Cuma 02:51:16 iyi pilot diye bir kavram yoktur airlineda , adam vardır , işini düzgün yapan , vizyonu geniş , kültürlü sosyal ve donanımlı.. O yüzden askerler başarısızlıga mahkumdur.. Yaşanan da budur.. var mı itirazın.. Hadi geri askere.. Orda kendi aranızda topguncılık oynarsınız.. 2
  • iyi pilot? 11 Ocak 2013, Cuma 02:50:29 iyi pilot diye bir kavram yoktur airlineda , adam vardır , işini düzgün yapan , vizyonu geniş , kültürlü sosyal ve donanımlı.. O yüzden askerler başarısızlıga mahkumdur.. Yaşanan da budur.. var mı itirazın.. Hadi geri askere.. Orda kendi aranızda topguncılık oynarsınız.. 0
  • ÇÖMEZLER 10 Ocak 2013, Perşembe 20:20:17 Okuduğu okulun kazandırdığı meslekte bir baltaya sap olamayıp para vererek o da tamamı gerçek 200 saat olmayan sözde 200 saatlik hızlandırılmış pilotlara hak hukuk ve imkan sağlamak üzere 15-20 yıldır bu işi meslek olarak , çok risk az maaşla yapan kahramanların haklarını baltalamak, 15-20 yıllık zorlu görevleri yok sayıp bugün onları da 200 saatlik yeni yetmelerle aynı statüye tabii tutmak, sadece bir zümrenin hakkını ön plana çıkarmak için otoritenin kötüye kullanılmasıdır. Burada askeri kökenli pilotlardan dolayı işsiz kaldığını zanneden pilotaj eğitimini hakkını vermeden bitirdiği için şirketlerin giriş baremlerini geçemeyen sözde pilotlarla, askeri pilotlardan SSO ve SS olmayanları kastediyorum. Herkes haddini bilsin. Bu ülkenin uçağını ve insanını emniyetle uçurabilecek zeki kabiliyetli donanımlı gerçek pilotlara teslim etmek olmalıdır amaç. İşsizliğinin sebebini askeri pilotlara yabancı pilotlara bağlayan 500 saat uçtuğu halde release olamayan ARKADAŞLAR ÖNCE İYİ PİLOT OLUN 16
    • yok artık 11 Ocak 2013, Cuma 03:30:26 valla cok ıyı olmus cokta guzel olmus..tebrık edıyorum bu bence gec kalınmıs bır karar.adı uzerınde sıvıl havacılık sıvıllesmek sart! az parayla bu ısı yapmıs derken gorevden goreve ucan askerlerı bılıyoruz merak etmeyın acıtasyon yaparak burda pıyasa yapmaya calısmayın.ben pılot degılım ama sektordeyım.bence senın dedıgın gıbı senın gıbıler yuzunden parasını verıp sıvıl pılot lısansını almıs ve ıngılızcesıde cok ıyı pılotlar ıs bulamıyorlar.saygılarımla... 0
    • yok artık 11 Ocak 2013, Cuma 03:31:01 valla cok ıyı olmus cokta guzel olmus..tebrık edıyorum bu bence gec kalınmıs bır karar.adı uzerınde sıvıl havacılık sıvıllesmek sart! az parayla bu ısı yapmıs derken gorevden goreve ucan askerlerı bılıyoruz merak etmeyın acıtasyon yaparak burda pıyasa yapmaya calısmayın.ben pılot degılım ama sektordeyım.bence senın dedıgın gıbı senın gıbıler yuzunden parasını verıp sıvıl pılot lısansını almıs ve ıngılızcesıde cok ıyı pılotlar ıs bulamıyorlar.saygılarımla... 0
    • 20:20 11 Ocak 2013, Cuma 07:24:03 EASA/FAA/JAR kurallarına ki hepsinde havayolunda pilot olmanın şartlarında min.200 saatlik uçuş tecrübesi yeter denir ; buna rağmen kendilerini üstün ırk gibi bu kuralların üstünde görenlere sivil havacılığın ihtiyacı yoktur ve bundan sonra da olmaması için gerekli çalışma yapılacaktır. 0
    • SÖZDE TECRÜBELİYE 11 Ocak 2013, Cuma 07:45:12 Bunca yıldır engin tecrübeleriniz sivil havacılıkta görev aldığınız yönetici pozisyonlarınız ,75 milyonluk ülkeden neden adam gibi eğitilmiş sivil pilot çıkmasına yetmedi?Çünkü tam donanımlı sivil pilot,kendi devreleriniz dururken işinize gelmedi.Sizler daha düne kadar değil ki UEO ları , Anadolu Üniversitesi pilotajı bile küçümsediniz,yetmedi İngiltere'ye eğitimlere yolladınız ama elin İngilizi sözde eğitilmemiş 200 saatlik pilotlar için tokat gibi cevabı verdi:"Verebileceğimiz bir eğitim olmayıp, işe vakıflar...".Siz zavallısınız ve bu gibi dinazor düşünce yapısında olanlar sivil havacılıktan temizlecek , girmeye çalışanlar da bir şekilde elenecekler.Modern dünyanın sivil havacılığında artık böyle düşünceye sahip pilotlara yer yok , olamayacak da... 0
  • tazman 10 Ocak 2013, Perşembe 20:14:08 ilk izlenim: fazladan dersler ve bir kontrol uçuşu getiriyorlar.şimdilerde alacaklara allah sabır versin... 1
    • Asker Arkadas 10 Ocak 2013, Perşembe 23:24:48 Güzel kardesim hakli oldugun yerde haksiz olmak klasik yaptiniz hatalar. Yine hata yapdin isde 1
  • eee yani 10 Ocak 2013, Perşembe 20:13:48 ben subay kızlarını çok gördüm şirkette.sadece bizim şirkette değil trt ve benzeri tüm kurumlarda.tabiiki bileklerinin hakkı ilegiriyorlar işe...bişeyt demedik canım sinirlenmeyin hemen beni ilgilendirmez zaten.ama gördüğünüz gibi buraya kadar...bundan sonra yok... 0
  • Mcomma 10 Ocak 2013, Perşembe 19:39:54 Tabiki bu insanların uçuşları kredilendirilecek.En az olanın ayrılırken 2500-5000 saat uçuş tecrubesi var.14-15 yıl da uçuş deneyimi.Sivil uçuş okulundan mezun olanların kaç saatlik uçuş tecrubesi var da bu yorumları yapıyorlar anlamıyorum.. 5
  • Yeni girenler 10 Ocak 2013, Perşembe 18:38:21 Bu yonerge su an hali hazırda lisans sahibi olanları ilgilendirmez. Yeni lisans alacak olanlar için geçerlidir. 0
  • Fark olmalı.. 10 Ocak 2013, Perşembe 16:29:25 Uçuşa yeni başlayan pilotlarla asker kökenli 2000-3000 saat uçuşu olanları aynı kefede gören varsa siz adil bakışlı değil kasıtlı bakıyorsunuz derim.Hala daha da kendinizi bu pilotlarla eşit şart arıyorsanız aklınızdan zorunuz var derim.En basiti biri sivil havacılığa en fazla 150 knotlık bir uçuş eğitimi ile girecek ve sadece 200 saat ile o da şişirilmemişse,diğeride 550 knot tan fazla süratle en az 2000 saat uçmuş bir pilot.Diğeri 30 derece yatışı geçmemiş,diğeri akrobasiyi çocuk oyuncağı gibi yapan pilot.Askeri kökenli pilotlarda uçuş dersleri görüyorlar uçuş okulunda.Bu gariziniz niye.Anlamak mümkün değil.Onların eğitim ve uygulamalarına bakınca ehh yani biraz fark olsun.Onların aldığı eğitimi şayet siz alsanız belki şu an o koltuğunuzda oturacak kadar başarı gösteremezdiniz.Yani pilot bile olamazdınız.Dua edin uçuş okullarına.Bence arada bir fark olmalı.Hatta sivil havacılık belki yapıyordur ama çiğli ye gidip aradaki farkı belirlemeli.Çiğli ile ay-jet bir olur mu şimdi? 10
    • buyuk jet pilotuna 11 Ocak 2013, Cuma 01:27:01 Tufan Sevincel'in Jet akrobasi cekimlerini bir izlermisin? arkadasim. Sen cok buyuk pilotsun onu anladik zaten Tufan oyle tiriskadan bir sivil iste. 0
    • buyuk pilota2 11 Ocak 2013, Cuma 01:29:20 Haa unuttum ya Ali Ismet var hic duydun mu? Para verip pilot olanlardan. Askeri okul okuyacak kapasite yok adamda. 1
    • ?'?'? 11 Ocak 2013, Cuma 01:55:52 ee gitsin askerler akrobasi pilotlugu yapsın o zamn ki korkudan öyle bir sey yapamazlar... Evet arada büyük fark var , askeriyeden gelenler cok daha zayıf , öğrenmeye uygundeğil , yabancı dilleri kötü , CRM tamamen aykırılar , s,v,l hayata adapde olamıyorlar.. Şunu O KAFANIZA SOKAMIYORSUNUZ : airline pilotlugu , ucus , bilek 500kt akrobasi , gaz kolu lövye değildir. Airbusda ucus mu yapıor pilotlar misal ruddr trim gaz kolu otopilotda , löwye flybywire.. Geçiceksiniz bu topgun ayaklarını.. Yeri gelince görüyoruz , düşük görüşte , rüzgarda , manuel ucuşda , bir emergenside ne hale geldiğini askerlerinn.. Airline prosedür , bilgi , airline ucus tecrübesi , iletişim , iş bölümü , checklist , insanları anlama ve yönetme , zeka ve kişilik işidir , CRM in dediğin tersi askeriyedir.. Geçinizzz.. Zaten herkes layığını buluyor yavas yavas , taşlar yerine oturuyor , geçti topgun dönemleri.. Kaza kırımların %100 ü askeri zihniyet ve 500 kts akrobasi zihniyetinden olmuştur.. 0
    • Alidesidero 11 Ocak 2013, Cuma 13:23:03 Arkadaşım sen sakın Hava Yoluna gelme. Lütfen rica ediyorum senden. Neden mi : Bir kere mantığınız farklı. Takla tombalak atan birine neden o eğitim verilir. Çünkü uçak anormal duruma girdiğinde kurtarması içi verilir. Savaş uçağında olmazsa olmazdır bu. Sivil havacılıkta ise baştan zaten uçağı anorma duruma sokturmamak için nasıl takla atarsın onu öğretirler. Ama siz girsem de çıkarım mantığı var. Çıkamazsın kardeşim, diyarbakır kazasını hatırla. yandaki sivil F/= defalarca pas geçelim hocam demesine rağmen kumandayı alamamış. Zaten O dediğin takla tombalak durumlarda Airline da uçağı kurtaramazsın canım abicim benim. Lütfen gelme. Sivil havacılık sadece uçağı emniyetli bir şeklide kaldırıp diğer tarafa indirmektir. O dediklerinden burada yok. Haydi hayırlı traşlar. 0
    • Alidesidero 11 Ocak 2013, Cuma 14:27:32 Sivil havacılıkta 30 derece yatışı geç te arkadaki yolcular bir güzel kussunlar. Yaşlılar paniklesin. Bebekler kulaklarım diye(me)yerek ağlasın. Ah be kardeşim ne diye yazarsınız buralara. Rezil olup duruyorsunuz. Haydi hayırlı traşlar. 0
  • sıkıntıyı 10 Ocak 2013, Perşembe 16:27:36 asıl sıkıntıyı suanda THY de FO olarak ucan ve yeni girecek askeri kokenli pilotlar yasayacaktır... Kaptan olmaları suan listenin en üstünde olanlar için bile en az 3 senedir. sonradan girecekler isr kaptanlığı göremeye bilirler... Yukarıdan ilk 200 en az %90 sivildir. 0
  • Bilakis daha adil 10 Ocak 2013, Perşembe 14:32:24 SHGM yetkililerini tebrik ederim. Gayet adil ve düzgün bir düzenleme yapmışlar. Hiç de kötü bir haber değil. İçeriğini dikkatli okumak lazım. 6
    • ... 10 Ocak 2013, Perşembe 14:57:21 Aynı tas aynı hamam , baştan aşağı muafiyetle dolu gene.Neresi adil? 2
    • Herhalde 10 Ocak 2013, Perşembe 21:22:59 Sen daha kısa donla gezerken askeri nakliye uçağını dünyanın her tarafına götüren pilotla aynı şekilde kredilendirilemezsin herhalde. Emeği, tecrübeyi ve bilgiyi çöpe mi atacağız. 10
    • Alidesidero 11 Ocak 2013, Cuma 19:30:34 Nakliyeciler hariç zaten arkadaşım. Burada konuşulanlar astronotlar. Yoksa nakliyeciler konusunda dünya mutabık kardeşim. Haydi hayırlı traşlar. 1