PİLOTLAR SINAVDA TER DÖKECEK

    Çok beğenilenler

  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 10:51:48 Peki Türkiye'de çalışan yabancı pilotların dil yeterliliği ne olacak? Yunan, Litvanyalı, Sırp,İspanyol v.s. SHGM, yabancı oldukları için İngilizcelerinin Level 4 ve üstü olduğunu mu? düşünüyor? Onlarda bir girsin sınava, sonuçları Türk pilotlarla karşılaştıralım... 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 11:12:37 Kesinlikle yabancı pilotlarında aynı mevzuata uygun bır sekılde dil yeterlilik sınava gırmesı gerekmektedır bazıları yanımda bozuk konusması ıle bırseyler ıfade etmeye calısıyor enterasan durumlar yasanmakta.Artık su yabancı hayranlıgınıda bırakın yeterı kadar doldurunuz mıllı havayolumuzda ve dıger sırketler nasıl bır amac guderek bu uygulamaya gıdıyorlar cok dusundurucu acıkcası. 0
  • Tüm yorumlar

  • Misafir 01 Eylül 2011, Perşembe 10:39:25 sektörün içine edilmiş zaten sizin gibiler yüzünden 0
  • Misafir 01 Eylül 2011, Perşembe 00:26:04 Olma aslanım o zaman sen hiç pilot olma, sektör birşey kaybetmez.. 0
  • Misafir 30 Ağustos 2011, Salı 10:46:18 oh en azından dökülsünler gitsinler de bol bol yabancı kaptanlar geldin azıcım şirketlere medeniyet gelsin.. 0
  • Misafir 30 Ağustos 2011, Salı 10:45:43 hoca ayagı ne ayagıydı ya yoksa baska bişeymiy di yoksaa:) 0
  • Misafir 30 Ağustos 2011, Salı 08:56:50 kesin asker ökenli şöförler dökülür bu sınavdan..ama yine devrem abi ayakları ie bu işide çözerler :)) 0
  • Misafir 30 Ağustos 2011, Salı 00:02:45 kimse yabancı kaptanlarım kadar ahlaklı olamaz bu ülkede.. 0
  • Misafir 30 Ağustos 2011, Salı 00:02:19 çok komik bu bizim kamyoncular ya işte seviyeyi ortaya koymuslar hemen garibanlar.. 0
  • Misafir 30 Ağustos 2011, Salı 00:01:37 yalakalıgı anca fo yanında ki dört seritliye o dört seritlide egitmenine hocasına yapar :) 0
  • Misafir 29 Ağustos 2011, Pazartesi 22:38:27 kusura bakma da incir çekirdeğini doldurmayan egoları olanlara karşı o moralini bozduğu kabin ekibi dikkat ediyosan ekip arkadaşı demiyorum olmadığından kimse yalakalık yapmaz. 0
  • Misafir 29 Ağustos 2011, Pazartesi 21:14:42 Arkadaşlar, Hepimiz bu sektörden ekmek yiyoruz, bir İngilizce sınavı haberi tartışmaları ne kadar seviyesizleştirdi. Lütfen herkes karşısındakine saygı duysun ve bu tartışmayı burada noktalayalım. 0
  • Misafir 29 Ağustos 2011, Pazartesi 19:58:34 burada haddini aşanların korkak olduklarını düşünüyorum, eleştirdiğiniz ve hakaret ettiğiniz insanlara, sen bunu yaptın ama yapmamalıydın diyebilecek delikanlı gibi biri çıkmaz eminim buradan, hatta surat asmayı bırakın yalakalıkta sınırda tanımazlar, yazıklar olsun... :) sanal kahramanlarım :) 0
  • Misafir 29 Ağustos 2011, Pazartesi 17:33:45 pilot olamayı düşünüyordum ama soğuttunuz be cidden. insanlar sizden hiçbirşey beklemiyorken nelerden bahsediyosunuz. afrikadaki meseleymiş sen önce ekip arkadaşına yan gözle bakmamayı öğren. ha laf atın bana özel üniversite mezunuyum 2 yabancı dilim var para da gani. en önemlisi de empatiğim egolarım yok. üstün değilsiniz yani... 0
  • Misafir 29 Ağustos 2011, Pazartesi 17:29:51 neden hala an la mı yor su nuz. insan gibi davranırsanız kimse size laf söylemez. adam gibi geçinmeyi öğren diyorlar. herkes aynı değildir. istisnalarkaideyi bozmaz. üniversite mezunu kendini geliştirmiş kabin ekipleri ile boşa dalga geçmeyin aralarında 2 3 dil bilenler var. anlatılmak istenen türkçe olarak yazılıyor daha onu anlamıyorsunuz ingilizceden bahsediyorsunuz. ekibe saygılı davranın deniyor. senin keyfin için 3 kuruşluk Bktan mesele için ekibin motivasyonunu bozmayın. aaa çayım çok şekerli olmuş ben 1.5 şekerli içiyorum. tatlım nerede bana yüklenecekti de. kokpit lokantasına mı geldin arkadaşım. herkesin bir gururu var. insanları olumsuz etkilemeyin. thy yönetiminin derhal bu anlayışsız insanlarla ilgilenmesi gerekir. 0
  • Misafir 29 Ağustos 2011, Pazartesi 15:44:41 Demek meyvenin kabuklusu ile kabuksuzunu anlayacak kadar bu işlerde tecrübelisin. 0
  • Misafir 29 Ağustos 2011, Pazartesi 15:30:12 Ne kadar çok yerli pilot düşmanı varmış.Bilirim bu insanları meyvayı kabuğuyla yemeği sever bunlar. 0
  • Misafir 29 Ağustos 2011, Pazartesi 15:20:51 Sen İngilizce'ye boşver, Türkçe kursunun masrafları senin için benden.Pilot maaşın da yetmiyor olsa gerek garipçik , uçaktan o kadar yiyecek içecek alıyorsun bak. 0
  • Misafir 29 Ağustos 2011, Pazartesi 15:07:54 F/O adlı arkadaşın kastettiği bazı kendini bilmezlere.. Arkadaşında dediği gibi yabancı pilot delisi bazı kabincilerin ingilizceleri, bazı açılardan! belli bir seviyeye gelmiş olabilir. Bu içine düşercesine abartılı hayranlık ve beraberindeki sinerjiyle mümkün... Afrikadaki zencilerden bahsedilmiş. Ona hiç girmeyelim hatta! 11:53 teki yorumda yazdıgı gibi tescilli! :) 0
  • Misafir 29 Ağustos 2011, Pazartesi 14:49:12 KENDİNİ UZAY MEKİĞİNDE GÖRENLERE.. kabin ekipleri ile aranızdaki çekişmenin seviyesizliği katlanabilir boyutları fazlası ile aştı. Ailenizden alamadığınız terbiyeyi eğitim gördüğünüz noktalardan da almamışşınız. Bende tabirinizle 17 yıldır havada garsonluk yapıyorum ama sizin demenizle garson olmıyacağımı çok iyi biliyorum. Siz bilmesenizde kabin ekibi arkadaşlarım bu mesleği yaptıkları sürece belli aralıklarla ingilizce sınavdan geçerler, hatta bir kısmı sadece ingilizce ile kalmaz ikinci ve üçüncü farklı konuşabildiği dilini belgeler. Pilotların kaçı ingilizce dışında farklı bir dil bilir? Ana dilini düzgün konuşmayı farklı bir dil olarak sayarsak onların bile sayısı sanırım oldukça azdır. 0
  • Misafir 29 Ağustos 2011, Pazartesi 13:40:38 sizde önce insan olmayı,mütevazi olmayı ve şu teknoloji harikası uçakları tır şöförü gibi kullanmamayı öğrenin artık..kaprislerinizden bıktı artık herkes...iki lokma için kabine yalakalık yapacağınıza şu yabancı kaptanları örnek alın...çok basitleşiyorsunuz...yaptığınız seviyesizlikler ayyuka çıkmış 0
  • Misafir 29 Ağustos 2011, Pazartesi 13:16:32 Milletini sevmek ırkçılıksa ırkçıyım.Ya sen nesin.Ulan biz Hz .Muhammed s.a .v ümmetiyiz.Yaratılanı severiz yaratandan ötürü.Ama sen bunları anlıyamazsın yabancı yalakası.Senin ana dilin ingilizce galiba belliki süper biliyorsun.Kıskanç ezikler. 0
  • Misafir 29 Ağustos 2011, Pazartesi 12:24:58 Kardeş EASA min yazmış.Sen çok bilim atlı olarak bu uçuş saati yetmez yükseltin diyorsan yaz Hollanda daki merkeze meşhur İngilizce'nle pilotaj eğitimi 10 sene olsun.Ne çabuk unuttun harp filosuna F4 e F16 ya geçerken temel eğitiminizin havanız gibi 1500 saat olmadığını.Alayınız esas sivil düşmanısınız ve sivil Havacılığın içine ediyorsunuz.Yoksa sigorta şirketleri neden yabancı pilot almıyorsan, şirketi sigorta etmiyorum diyor.Uyanın dünya sizin etrafınızda dönmüyor ve önce mütevazi, önce insan olun. 0
  • Misafir 29 Ağustos 2011, Pazartesi 12:04:49 coffee makerlar türk pilotlarımıza takmışlar...ne oldu yüz bulamadınız mı kendinize kokpitten sevgili yapamadınız mı yüz vermediler mi size??oturmus buralarda laf atıyosunuz? yüzlerine sırıtıp da buralarda atılsnlar kovulsunlar diye çekiştiriyosunuz..zavallılar... 0
  • Misafir 29 Ağustos 2011, Pazartesi 12:02:40 hey yavrum ne asker dusmanlıgı varmıs..ne bu komplex..14 aylık kurslarda parayı basturuıp inmgilizcenin iisin bilmeyen adamların da pilot oldugunu biliriz...anadolu un.iversitesinde 1 yıl hazırlık okuyp (4 yılın sonunda sor ne hatırlıyor)pilot olanı da biliriz....olsun sınav olmasın diyen yok..bakalım kimler elenecek... 0
  • Misafir 29 Ağustos 2011, Pazartesi 12:00:40 pilotları eleştiren bu kabin memurları (hostesciklerimiz mi desek) onlarda alınsın şu sınavlara yaaa 0
  • Misafir 29 Ağustos 2011, Pazartesi 11:57:42 kokpitle ugrasan sevgili kabin memurlarımız SİZİ DE BİR DİL SINAVINDAN GECİRSEK...HANİ BİZDEN COK YABANCILRLA MUHATAP OLYOSUNUZ YA..SİZİN DE BİR SEVIYENİZİ GORSEK..çapulcu takımı!!!!şımarıklık yapacagınıza şinizi yapın ingilizcenin iii sinden anlamazlar burda kokpite laf atarlar...tea maker'lar sizi 0
  • Misafir 29 Ağustos 2011, Pazartesi 11:55:58 heryerde bir asker dusmanlıgı burda da yine cıkmış hepsi yine garip yorumlarla....merak etmeyin canlarım askeriyede ingilizce bilen çok çoğu kez dil sınavlarına tabi tutuluyorlar ordudayken...yapılsın şu sınav da bir gorelim susarsınız o zaman belki 0
  • Misafir 29 Ağustos 2011, Pazartesi 11:53:31 izmir de ne sıkıştırması kardeşim....isterseniz afrikadaki hostesimizin afrikalı baylarla olan olayını da konusalım!!!!!! anca kokpite iftira atın!!!!sizinki tescilllendi en azından 0
  • Misafir 29 Ağustos 2011, Pazartesi 11:52:03 vay be kabın ekibi kokpite düşmanmış haberimiz yokmuş yazık beeee bu ne komplex !!!!! tamam garsonluk yapıyosun ama bu kadar hakaret etmenize gerek var mı???bu kadar mı komplexlisiniz siz???yazık yaaa 0
  • Misafir 29 Ağustos 2011, Pazartesi 10:23:30 biraz araştır kardeşim biraz araştır... cahillik diz boyu ingilizceniz yok gelmişsiniz hala happy landings den bahsediyosunuz.. 0
  • Misafir 29 Ağustos 2011, Pazartesi 09:19:32 vah vah bizim yerli malı kaptanlar bir sandviç ile sya bile tenezzül ediyorlarsa bu ülkenin işi zor...happy landing mhabbeti yapacağınızı adam gibi uçak kullanmayı öğrenin önce...gelde arama yabancı kaptanları yaaa...adamlarda görgü kibarlık mesleki bilği herşey var..helal olsun 0
  • Misafir 29 Ağustos 2011, Pazartesi 02:23:35 ARKADAŞIM DEMİŞ Kİ "HOCAM KAÇ TANE İNİŞ YAPIYORSUN Kİ ANONSDA HAPPY LANDINGS DİYORSUN" ??? BEN DE KENDİSİNE ŞUNU SORAYIM O ZAMAN... SEN NİÇİN TÜRKÇE ANONSUN SONUNDA "İYİ İNİŞLER" DİYORSUN? KAÇ TANE İNİŞ YAPIYORSUN Kİ? O HALDE ÇOĞUL OLMASIN DİYE BİZ DE "İYİ İNİŞ" DİYELİM O ZAMAN... 0
  • Misafir 29 Ağustos 2011, Pazartesi 02:11:41 E Pilot Başı 300 tl alıcam... Herkes geçerse bu sınavdan ne olacak? Döner sermayeye para nerden gelicek ? 0
  • Misafir 29 Ağustos 2011, Pazartesi 01:26:45 Arkadaşım iyi güzel yazmışsın da neden AB de artık SAFA kontrollerinde level4 olmayan lisanslar bulgu olarak yazılmaya başladı?Yoksa bunlar yazılmış olmak için mi yazılıyor? 0
  • Misafir 29 Ağustos 2011, Pazartesi 01:11:34 havaya gelince kabinde 1500 ama otele giderken beleş su kalan sandvicleri götürmeyi biliyorsunuz :) o zaman sizin hava direk sönmüş oluyor, bu kadar mı beleşçi takımı olur ya... 0
  • Misafir 29 Ağustos 2011, Pazartesi 00:45:19 Milletine canınmı feda? ne alaka burda bilgiden yabancı dilden bahsediyoruz neden birden ırkçılık yaptın,ingilizceniz yetiyorsa sizde onların ülkesinde uçun hadi hodri meydan :) alırlarsa tabiii orda torpil gecmez ;) 0
  • Misafir 29 Ağustos 2011, Pazartesi 00:43:53 tabiiki ingilizce konusmayı bileceksin bu kamyon degil hocam uçak uçak! kaç kişi taşıyosun? ben yabancı kaptan abilerimle ucunca daha korkusun gidiyorum göreve valla... 0
  • Misafir 29 Ağustos 2011, Pazartesi 00:42:46 yabancı kaptanlara da yaparlarsa sınavı hepten gümlersiniz ama :))))) onlarla aşık atmayın sizde seviye -1 onlar +100 ;) 0
  • Misafir 29 Ağustos 2011, Pazartesi 00:41:49 İngilizce bilmeyenleri uçakta görüyoruz adam daha yer görevlisiyle bile iletişim kuramıyor ki bu sınavı geçsin :)) 0
  • Misafir 29 Ağustos 2011, Pazartesi 00:39:44 arkadaşım hay agzını öpeyim ne güzel acıklamıssın durumu.. ama malesef anlamaz bunlar hala kendilerini Allah sanıyorlar.. evde hanımlarına söz geçiremiyolar ucakta ekiplere kök söktürüyolar.. 0
  • Misafir 29 Ağustos 2011, Pazartesi 00:38:16 işte sizin gibi ırkçılar yüzünden sizlerden nefret ediyoruz, anlaşılmıştır umarım, yabancı kaptanlarla Türk kaptanları aslaa kıyaslamam herşey ortada.... onlar kadar nazik görgülü bilgili centilmen insanlar yok! bizimkiler kendi aralarında bile asker sivil kavgası yapıyor yanı her konuda ırkcısınız malesef.. 0
  • Misafir 29 Ağustos 2011, Pazartesi 00:21:03 TÜRKİYEDE UÇAN YABANCI KAPTANLARA DA SHGM BU SINAVLARI YAPACAK MI? HADİ YİYOSA YAPSIN.KENDİ MİLLETİNE BU KADAR DÜŞMAN BİR YÖNETİM ANLAYIŞI OLABİLİR Mİ? UÇTUĞUM YABANCILARIN ÇOĞU BİLGİSİZ,KABİLİYETSİZ VE EGO SAHİBİ KİBİRLİ.ALLAH SİZE AKIL FİKİR VERSİN , DÜŞMANLIK EDECEĞİZ DİYE MİLLETİ BÖLÜYORSUNUZ.ALLAH SİZİ ISLAH ETSİN.MİLLETİME CANIM FEDA. 0
  • Misafir 29 Ağustos 2011, Pazartesi 00:00:23 ... empatik değilsin. bu iş profosyonel bir iş. ailenle sorunun varsa dışarıda sorunun varsa egoların varsa bunları dışarda çözüp gelmelisin. kurumsal şirketlerde bunlar geçerlidir. sorun kaptan f/o yabancı türk sivil asker de değil sorun anlayış. bu yazdıklarım bütün hava yolu çalışanlarının söylemek istedikleri şeyler. kaptan unutmamalıdır ki f o olmadan yapamaz(düşünün öyle cevap verin) kaptan kabin memuru olmadan hem servis yapıp hem uçağı uçuramaz. kabin memurları da nasıl olsa maaşım yatıyor diyerekten yan gelip yatamaz. asıl en önemlisi yolcu olmadan hiçbiri olamaz. kendini kral sanan var mı var. bunları dil yerine önce psikolojik eğitime sokmak lazım onun psikolojisi ekibe yansıyacak ekibinki yolcuya yansıyacak öyle gider... 0
  • Misafir 28 Ağustos 2011, Pazar 23:55:02 sadece thy değil en büyük filoya sahip olduğu için en fazla marka imajı olduğu için geneli oradan kaynaklanıyor ancak asıl sorun ne dil ne kıskançlık çekemezlik yerinde gözü var olayı değil. insanlar mutlu olmayı istiyorlar. uçağa binen onlarca çeşit yolcu ile iletişim halindeler ve asıl işleri olan uçuş emniyeti için çaba harcıyorlar. bu esnada kaptandan gelen nokta kadar önemi olmayan benim pirzolam nerde ben bunu yemeyi düşünmüştüm vs laflar ile üstüne kabin memurunu azarlar iseniz kusura bakmayın da kimse sizi sevmez. uçakta en yetkili kaptandır ancak her şeyin en iyisini doğrusunu bilen değildir. mutlu mesut uçuşlar yapmak varken nedir bu sınırsız ego. yemeyiver kardeşim ya da anlayışlı ol thy için söylüyorum empati dergin var ama hiç 0
  • Misafir 28 Ağustos 2011, Pazar 23:53:21 yahu ammada happy landings olayına takıldınız.. bırakın şu egoyu artık bilmediginiz halde hala bilmişlik taslamayın lütfen.. hadi dersinizi çalısın:=) 0
  • Misafir 28 Ağustos 2011, Pazar 23:51:45 yanlış düşünüyorsunuz, happy landing ''good luck'' anlamında eskiden iniş öncesi kule tarafından kokpit ekibine söylenir yani umarız güvenli bir şekilde inersiniz gibi.. arastırın bilmeden yazıp çizmeyin ve hiç bir Amerikan şirketinde happy landings kullanılmaz... işte happy landings diyenler icin yapılıyor bu sınavda ak koyun kara koyun belli olacak:) 0
  • Misafir 28 Ağustos 2011, Pazar 23:49:03 arkadaşım sana dürüstce söylüyorum ki ben Sun Ekspress de görev almaktayım ve yabancı kaptanlarla ucmaktan çok ama çok memnunum... 0
  • Misafir 28 Ağustos 2011, Pazar 22:57:18 Happy landings deyimi "emniyetli inişler" manasındadır ve Dünyadaki tüm havayolu pilotları tarafından kullanılmaktadır. Buna Amerika' daki pilotlar dahil. Amerika' da uçanlar mutlaka duymuştur. Çok fazla bilmiş taslamayalım lütfen. 0
  • Misafir 28 Ağustos 2011, Pazar 22:12:57 Kimse SHGM bu sınavdan ne kadar kazanacağını bilmiyor herhalde... :) Duyduğum ve aldığım bilgiye göre her pilottan 300 tl. ücret alacakmış... ve ayrıca bu ücreti pilot kendisi karşılayacakmış. Şirketleri ilgilendirmiyormuş... Sınavdan ne kadar çok kalırsanız SHGM o kadar çok döner sermayeye para sokacak......... Anladınız siz onu 0
  • Misafir 28 Ağustos 2011, Pazar 19:12:00 Arkadaşlar her hangi bir art niyet olmadan, samimiyetle soruyorum: Yabancı kaptanla uçtuğunda daha rahat olduğunu yazan ikinci pilot arkadaşlar hep THY denmi? yoksa diğer şirketlerde de durum aynımı? 0
  • Misafir 28 Ağustos 2011, Pazar 18:55:32 5 Mart 2008 den önce lisans alanların İngilizce yeterliliği zaten daha önce Mart 2013 e kadar uzatıldı. Bu yüzden SHGM lisansında İngilizce seviyesi yazmayan bu guruba öncelik verdi. Bundan sonra ilk kez lisans alanlar ve daha sonra da 2013 yılında lisansları dolacaklar sınava alınacak. 0
  • Misafir 28 Ağustos 2011, Pazar 18:14:47 Siz birakin happy landingsle ugrasmayida anonslarda ingilizce hindi anlamina gelen TURKEY yerine TURKIYE deme kampanyasi baslatip biraz sahip cikalim bu duruma 0
  • Misafir 28 Ağustos 2011, Pazar 18:06:45 KIMSEYE BISEY OLMAZ HERKES TIKIT TIKIR GECER MERAK ETMEYIN . BIZLER BURDA KENDI KEDNIMIZE KONUSTUGUMUZLA KALIRIZ 0
  • Misafir 28 Ağustos 2011, Pazar 17:43:36 yaaaa noldu simdii arkadas da yazmış happy landing konusunu.. biraz kapak oldu sanırım happyyyy landingcilere bu arastırma sonucu :) hadi ders calışın bakimm:))) 0
  • Misafir 28 Ağustos 2011, Pazar 16:51:19 1920 li yıllarda uçak kaza oranları çok olduğundan inebildiklerinde kendilerini şanslı sayıyorlarmış.Amelia Earhart zamanları.O zamanlar böyle denebiliyormuş.Allaha emanet inin gibi bir manada.Amirlerinde o zaman yolculara yolumuz açık olsun demesi lazım :)) İnternette o kadar araştırdım çıkardığım tam bir mana yok.anca bu kadarını öğrenebildim.Böyle bir phrase olduğu kaynaklarda yazmıyor.Söyleyen insanları düşününce askeri kökenli olduklarını ve büyüklerinden böyle duyduklarını düşünüyorum.Bu kelime zaten yolculara değil, kule tarafından uçağa söylenirmiş.Kaptanlarımız Happy Landings demiyor kaptanlarımız happy landing diyor.Phrase o değil.Kule uçağa Happy Landings diyor. 0
  • Misafir 28 Ağustos 2011, Pazar 16:32:09 hep diyorum zaten havacılığın ..ku çıktı diye; manyetik alanın zayıflaması ve dünyanın radyoaktif ışınlarına maruz kalması nedeni ile pilotların ve kabin ekiplerin çoğu yakında kansere yakalanma sıklıkları artacak.birileri çıkıp da fukişima dan dolayı kanser artıyor derse inanmayın esas sebep dünyanın manyetik alanı zayıflamaya başladı ve uzaydaki radyasyon dünyaya çok daha rahat ulaşıyor artık.siz level4 ile kabin kokpit ilişkileri ile uğraşmaya devam edin ama dikkat edin sağlığınız elden gitmesin. 0
  • Misafir 28 Ağustos 2011, Pazar 16:22:18 Tek gram İngilizce bilmeyen ve evini arsasını ipotek ettirip pilot olan, ancak gerçekle dünya kadar para harcadıktan sonra yüzleşen garibanların, paralarını gasp eden hayal tacirleri neredesiniz?Eskimo Airlines da pilot alacakmış , okulunuza başvuran sayısı artsın hesabı.İş garantili pilotaj eğitimi imiş, bak sen. 0
  • Misafir 28 Ağustos 2011, Pazar 16:08:25 ÇOK KIYMETLİ;ARKADAŞLARIM. BU PORTALIN BİR MÜDAVİMİ OLARAK GÖRÜYORUM Kİ İNANILMAZ BİR KÖKEN TARTIŞMASI VAR.ASKER VEYA SİVİL OLSUN FARKETMEZ, BİR İŞTE BİRLİKTE ÇALIŞMAYA BAŞLADIKTAN İTİBAREN BU KÖKEN SORUNUNUN TAMAMEN ORTADAN KALDIRILARAK ORTAK PAYDAYA YÖNLENMEMİZ GEREKTİĞİNİ DÜŞÜNÜYORUM.ELBETTE HAKLILIK PAYI OLAN ÇOK ŞEY VAR. GEÇMİŞTE TÜM HAVAYOLLARINDA ETKİLİ VE YETKİLİ BİR YERE GELİP DE KAYIRMACILIK YAPANLAR ELBETTE VAR.ANCAK BUNLARIN SAYISI ARTIK AZALMAKTA VE EMİNİM KISA BİR SÜRE SONRA DA TAMAMEN SONA ERECEK.BENCE;ASKERİYLE SİVİLİYLE HEP BİRLİKTE, YAPILAN HAKSIZ, TUTARSIZ VE GEREKSİZ UYGULAMALARA KARŞI HEP BİRLİKTE, GEREKLİ TEDBİRLER ÜZERİNDE YOĞUNLAŞILMALIDIR.ÇÜNKÜ ŞU ANDA KÖKEN FARKI OLMADAN HERKES AYNI GEMİDE DİYE DÜŞÜNÜYORUM. 0
  • Misafir 28 Ağustos 2011, Pazar 15:48:48 Yurt dışında uçan bir kpt olarak uzaktan ülkemde uçan meslektaşlarıma ve yazılan yorumlara baktığımda, her sene CRM dersi almalarına rağmen hiç bir zaman uçtukları şirkette EKİP olamamalarını hayretle ve çok üzülerek takip ediyorum. 0
  • Misafir 28 Ağustos 2011, Pazar 15:35:29 adamlar kaptan olmuş ama yabancı dilden bir haber malesef, yurt dısı meydanında yer görevlileri ile konusmalarını bi görseniz şok olursunuz:D 0
  • Misafir 28 Ağustos 2011, Pazar 15:10:19 harika bir haber..çok yerinde bir uygulama...inşallah daha çok yabancı pilot gelirde bizde korkmadan uçağa bineriz..bizim pilotçukların durumu malm ortada :)) 0
  • Misafir 28 Ağustos 2011, Pazar 14:49:48 gelsin yabancılar o zaman cok sevindim bu habere!!! :D en azından adamlar işlerini ciddi yapıyor ve ekibe de iyi davranıyor.. 0
  • Misafir 28 Ağustos 2011, Pazar 14:33:09 Meslektaşlar köken tartışmasına girmişler yine,fakat bu sınav köken ayırt etmiyor.Her icao ülkesi bu sınavı icao nun istediği şartların hepsini kabul etmiş değil bazı üye ülkeler biz kendi level 4 şarlarımızı kendimiz belirleriz demişler bazı maddelerine katılmışlar bazılarına katılmamışlar , bizim shgm tüm şartları aynen kabul etmiş . Maalesef budurm yabancı pilotlara daha yarayacak çünkü birçok yabancının ülkesinde bu sınav çok daha basit kendi belirledikleri yöntemlerle oluyor, şimdi yerli pilota dencekki level 4 ü geçemedin o yüzden yabancı alıyoruz. Sınav 6 bölümden oluşuyor, 6 bölümün 5 inden seviye 6 alsanız ve bir blümünden level 2 alsanız, sınav seviye notunuz level 2 oluyor. ana dili ingizce olanlar 5 alabiliyorsa düşünün derim. 0
  • Misafir 28 Ağustos 2011, Pazar 14:29:22 portekizde olan olay tam anlamıyla bir rezillik! şimdi hemen atlar bazıları yok şöyle yok böyle diye ama malesef gerçekler acıdır, çogunuz ingilizcenin i sini bile bilmiyorsunuz, mütevazilik, görgü,bilgi bunları geçiyorum.. garibanları zamanında ailesi vermiş okula parayı görünce birden şaşırmıslar o yüzden sandviç su alıyorsunuz otele giderken yalanmı! :) 0
  • Misafir 28 Ağustos 2011, Pazar 14:27:19 hahaha cok güldüm ve bu olayın dogru olduguna %100 inanıyorum, adam daha yurt dısına indigimizde gecikme fln olursa eger yer görevlisiyle bile konusamıyor ki, kaldı ki acil bir durumda konussun,valla allaha emanet gidiyoruz geliyoruz! Allah korusun bizi... ben de yabancı kaptan taraftarıyımm.. 0
  • Misafir 28 Ağustos 2011, Pazar 14:17:04 Aslan pilotçuklarımız sınavda da "SAY AGAIN PLS" derler ; SHGM de uygun bir hal çaresine bakar artık. 0
  • Misafir 28 Ağustos 2011, Pazar 13:54:19 portekiz milli takımına sponsor olan türk hava yolları portekiz ingiltere maçı için heathrow havalimanına iniş yapmak üzere... uçakta bir arıza meydana geldi ama pilot kule ile iletişim kuramıyor..biliyorsunuz portekiz milli takımının başına figo geçmişti bu büyük bir şans. figonun türkçesi var ve pilotla konuşup kuleye arızayı bildirdi. ronaldo q7 quentrao gibi ünlü futbolcular inişimizi figonun türkçesine borçluyuz dediler:D:D:D: 0
  • Misafir 28 Ağustos 2011, Pazar 13:50:40 thy kağıttan kaplanları kapı dışına bırakmadığı sürece sivil havacılık naneyi yemiştir bence...hala kedini tel örğünün içinde ayağında postal olduğunu sanan sivil yaşamdan haberi olmayan astronot efendiler thy de dolu..bunları derhal göndermeli thy...allah mhafaza yine silik olan havacılık tarihimizi amsterdam gibi bir olayla lekeleyebilirler heran.. 0
  • Misafir 28 Ağustos 2011, Pazar 13:42:41 Arkadaş A340'la ABD de emergency deklareyi her zamanki yaptığınız gibi Türkçe mi yapacaksın?Dikkat et orası Türkiye'ye benzemez adamı tefe koyar oynatırlar. 0
  • Misafir 28 Ağustos 2011, Pazar 13:32:35 bir pilot olarak esas türk pilotlarına önce karakter testi yapılması lazım.içlerinde ne ruh hastaları var , hala etrafında herkesi emir eri gören mi dersin , astığım astık kestiğim kestik mi dersin.sanırsın arkadaş neil armstrongla aya gitti ve döndü.ben iddia ediyorum SHGM gerçek level 4 ü Türkiye de herkese yapsın THY de şu anki kadronun ancak yüzde 40 ı işini koruyabilir.Durum o kadar vahim yani.Zaten tırsaklar onun için gene muafiyet arkasına sığındılar.Türk milliyetçisi olarak da içim cız ederek de diyorum ki sonuna kadar yabancı pilota evet , zira yabancı pilotlar pilot olmadan önce zaten adam olmayı becerebilmişler ve adamına, devresine göre muamele yapmıyorlar. 0
  • Misafir 28 Ağustos 2011, Pazar 13:10:46 Askeri kökenliler gümleyebilir gibi geliyo english sıfır cünkü 0
  • Misafir 28 Ağustos 2011, Pazar 13:08:40 bizim astronot efendilere inğilizce sınavından önce insanlık ve mütevazilik sınavı yapmaları gerekli..sanırım çoğu sınıfta kalır... 0
  • Misafir 28 Ağustos 2011, Pazar 13:07:19 ah arkadasım agzını öpiyim senin nasıl da güzel yazmıssın helal olsun! 0
  • Misafir 28 Ağustos 2011, Pazar 13:01:35 gelde yabancıları sevme simdi en azından onlar sizlerden kat kat bilgililer!ayrıca görgülü ve ayrıca saygılı ve ayrıca egosuz ve....etc.. 0
  • Misafir 28 Ağustos 2011, Pazar 13:00:45 Happy Landing" translated, means "Lets hope we land safely" - air hotesses usually say it on board a plane Yani adamlara insallah iyi inişler yaparız aman aman diyorsunuz yolcular da trıs tırıs olabilir o anda biraz bilgi ;) 0
  • Misafir 28 Ağustos 2011, Pazar 12:58:51 Happy landings diyorsanız çok komik duruma düşüyorsunuz demektir :) İngilizce de bazı cümleler yazılanın tam tercümesi degildir farklı anlamlar taşır, kaptan olabilmişsiniz ama ah azcık daha çalışsanız birşeyler daha olursunuz da neyse.. 0
  • Misafir 28 Ağustos 2011, Pazar 12:57:23 trafikte araba kullanmıyosun ayda bilmem kaç defa iniş yapıyosun ve birileriyle konuşman lazım. bu arkadaşlar sürekli yurt içi uçmuyorlar. yabancı meydanda acil bir durum olduğunda uçakta olas bir arızada neye göre iniş yapacaksın. rüzgarın şiddetini yönünü vs sorarken ' edres pevlike minih ' mi diyeceksin. hem mesleki eğitim hem dil hem hoşgörü bunların bir arada olması gerekir. insanların yakındıkları şey sadece geçinememe bazı pilotların kendini yere göğe sığdıramaması, en ufak şeylerden boşuna yaygara çıkarmak ve ekibin motivasyonunu bozmak. yoksa kimsenin parada pulda yerinde gözü yok. pilot arkadaşlarımız alınmasın ama malesef durum bu. dil sınavının yanında insan ilişkileri sınavları psikolojik sınavları da yapılmalı. 0
  • Misafir 28 Ağustos 2011, Pazar 12:52:06 Bu konuyu Asker - Sivil kokenli pilot cekismesi sekline getirmeye hic gerek yok. Inglizceyi yeterince bilen ve konusan bircok TSK kokenli pilot arkadaslar var. Onlara haksizlik yapmayalim. Sivil veya asker kokenli pilotlar altyapilarina bakmazsizin kendilerini surekli yenileme, gelismeleri ve yenilikleri takip etmek zorundadirlar. Bu pilotluk mesleginin en onemli ozellillerinden biridir. Bu gune kadar kendisini gelistirememis kaliplasmis havacilik tabirlerinin ucmak icin yeterli oldugunu sanan bazi pilotlarin sayisi az da olsa, SHGM'nin yapacagi bu lisan yeterliligi sinavlarinda yeterli puani almadiklari taktirde kendilerini yenilemek havacilik lisani olan Inglizce'ye daha onem vermek ve ogrenmek zorunda kalacaklardir. Herkese basaril 0
  • Misafir 28 Ağustos 2011, Pazar 12:40:20 biraz araştırında yazın kardeşim happy landings ''good luck'' anlamına geliyor cahillik yapmayın 0
  • Misafir 28 Ağustos 2011, Pazar 12:38:39 sivilden gelenler gecer ama askeriden gelenler tökeezler kesin 0
  • Misafir 28 Ağustos 2011, Pazar 12:38:04 sandwich mi alıyolarmış ucaktan şok oldum:) paraları mı yetmiyor ki :))) 0
  • Misafir 28 Ağustos 2011, Pazar 12:37:29 hocam sanki sizi gören de Emirates Luftansa buralarda ucmus da görmüş sanar yapmayın allahaskına,happy landings diyomus :) benim kaç kaptan tadıgım var bu şirketlerde hiçbiri happy landings demiyor, hemen yalana basvurmayalım..kaç landings yapıyosun bir inişte? :)İngilizce kursuna gidin gidin gururu egoyu bırakın bişeyler ögrenin,yada etraftaki yabancı kaptanlarımızı izleyin birşeyler kapın ;) 0
  • Misafir 28 Ağustos 2011, Pazar 10:47:55 bizim kendini astronot zanneden kaptanlar bırakın inğilizceyi daha türkçeyi doğru düzğün konuşamıyorlar...gelde arama yabancı pilotları,adamlar 1 nmara 0
  • Misafir 28 Ağustos 2011, Pazar 09:39:47 Evet ben de Kaptan Pilotum ve ben de anonslarımın sonunda "happy landings" diyorum. Bu bir terim veya frezyoloji tabii ki değil fakat gel gör ki pek çok yabancı büyük ve de ciddi havayolu şirketlerinde bu çok sık kullanılan bir tabir. Ayrıca klişeleşmiş "have a nice landing" gibi tabirlerden ziyade kulağa daha hoş geliyor. Emirates, Lufthansa, American ve Delta gibi şirketlerde bunu çok fazla duyabilirsiniz Yolcu Anonslarında... Selamlar 0
  • Misafir 28 Ağustos 2011, Pazar 09:38:14 SHGM gene işgüzarlık yapmış ama bunu muhakkak EASA ya bildirsin sonra Türk şirketlerini zora sokmasın:Hayatı muafiyet üzerine kurulu SHGM kalkmış 5 Mart 2008 den sonra lisans alan pilotları Level4 seviye arayacağım diyor.SAFA denetlemelerinde yurtdışında gelen denetçiler acaba pilotların lisanslarını 5 Mart 2008 den olmasına mı bakacaklar yoksa level 4 ün lisansa işli olmasına mı bakacaklar?Türk şirketleri bu SHGM ile bu kafada daha çok bulgu yerler ve çok yakında Türkiye SAFA denetlemelerinde bulgu şampiyonu olur.Bulgu şampiyonu olan Türk Askeri pardon Sivil havacılığı da artık uluslararası kuruluşlara karşılığında ne gibi kapitülasyonlar verir onu da siz düşünün. 0
  • Misafir 28 Ağustos 2011, Pazar 01:24:18 happy landing vardır. iyi inişler anlamında kullanılan bir terimdir. doğrudur. 0
  • Misafir 28 Ağustos 2011, Pazar 00:22:14 niye 2008 kime göre.torpil yine torpil 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 23:14:27 YAbancılar forever! 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 22:59:40 Nerdeymiş kanun hükmü kardeş tek bir kanun var oda işveren kanunu okadar ister davul çalar ister zurna bu iş böyle 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 22:38:16 İşte böyle umudu olmayan ve çekemeyenler.. Neden anten kullanmıyorsunuz :) Yahu sırf işiniz gücünüz, sizin erişemediğiniz bir pozisyonda olan insanları sözüm ona onların muadili olarak görülen yabancı pilotlarla vurmak derdiniz. O kadar beğenmiyorsanız yerli pilotları hadi delikanlı gibi gidin sadece yabancı pilotların oldugu bir havayolunda uçun. İstisnalar olabilir asla onaylamıyorum ama bazılarıda yatılarda sıkıştırılan kabin ekipleri demiş. Herkezi ve bu işi namusuyla yapan pilotlarıda töhmet altında bırakamazsınız. Haaa birde insanın içinde olacak, zamanında bu sitede yayınlandı Afrikalardada ne hezeyanlar kopmuştu yerli kabinci arkadaş ile senegalli aslanlar arasında. Mesleğini hakkıyla ve onuruyla yapan pilotlara dil 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 22:36:34 Garsondan çay isteyemeyen ve prensip gereği türkçe konuştuğunu söyleyen ; frankfurtta yabancı görevli bayana evladım ne diyosun anlamıyorum diyen kaptan gördüm. Şu an THY de eğitimci kaptan olarak görevine devam ediyor.... 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 22:11:43 iş ingilizceye gelince kimse mangalda kül bırakmaz ama bir de gerçekler var. ingiltere'de lisan kursu alan arkadaşların da ter dökmesi lazım. ama o günler de gelecek. 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 22:04:18 Biz bu şirkete girerken TOEIC verdik, üstüne gittik bi de DLRda ingilizce sınavı verdik, şimdi tutup 2008 den sonra ki pilotlara gene ingilizce sınavı yapıyorlar. Esas bu sınavın 2008 den öncekilere yapılması lazım, asıl amacına ulaşılabilinmesi için.... 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 21:35:31 bu pilotlar ne biçim insanlarmış yaaaa...su götüren sandviç isteyen vay vay vay...insanlığımdan tandım yaaaa...görende bunları birşey zanneder...en iyisi yine yabancı pilotlar aferim adamlara 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 20:32:42 Sınav sekli hakkında dogru durust yorum yok. Herkes birbirine b.k atıyor. Bu milletin medenice nasıl tartısılacagını veya nasıl bilgi alısverişinde bulunacagını ogrenmesi lazım artık. Konu baslıgı ile tartısılan konunun alakası yok. İki kelime ingilizce bilen kendini bi şey zannediyor . Gecen qatar airways ile doha ya gittim bende anlamadım kaptanın anonsundan bişey.( İngilizcem cok iyi ve Toeic notum 975 b.k atmayın diye yazıyorum). İngilizce şart kokpit kabin teknik sivil asker havacılıgı meslek edinen herkes bunu ogrenecek baska yolu yok..... 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 20:06:52 yabancı pılot delısı oldugumuz dusunulmesın ama askerıyeden gelenlerde bıraz bı seyler ogrensınler be 4 sırma takıp kendını bı sey zannedenlere ıtaf olunur cunku bazen yanında kı ekıp arkadaslarına bıle evdekı cocuguna bagıramadıgı karısına laf bıle soylıyemıyenlere ne soylemek gerekır bılemıyorum hayırlısı olsun 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 20:00:35 bakın arkadaslar su anda yapılacak olan dil sınavları hakkında sızler bı tıyo vereyım hepsısıde shgm den gececekler cunku sıvıl havacılık bu ımtıhanı 4 .levelden baslatacak yanı buda demekkı hepsıde sınavları gececekler hıc kımsenın suphesı olmasın cunku shgm bu sekılde ıstedı yabancı pılotlar ıcın soyledıklerınızın hepsıne katılıyorum cunku adamlar bır cok seyı asmıslar kabın ekıplerını esır gıbı gormuyorlar f/o azarlamıyorlar 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 19:28:25 sadece 5 gün mü?sebep? yatıda olanlar ne olacak,veya o tarihten önce tatil rezervasyonlarını yaptıranlar vs vs..yine shgm nün gereksiz ve yetersiz işleri.. 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 19:20:29 Hukuk yolu ile hak aramak isteyen buyursun min 3 sene... 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 18:54:20 ALLAH, BAŞTA YORUMLARI SÜZGEÇTEN GEÇİREN SAYIN EDİTÖRE VE DEGERSİZ YORUMLARI İLE KATILIMCI OLMAYA ÇALIŞAN MANASIZ ARKADAŞLARA, AKIL FİKİR VERSİN.AMİN 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 18:42:33 koptum gerçekten happy landing happy take off diyenler var gercekten :))) 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 18:26:47 Bizim yerli firmaların istihdam ettiği yabancı pilotların ingilizcesi ne kadar iyi tartışılır ama anlama kabiliyetleri çok yetersiz. 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 18:25:24 ATPL sınavlarına kendi dilinde giremiyor pilot çünkü her bir soru avrupa'dan kopyalanmış, hatalı olansoruları bile düzeltmekten aciz bir SHGM!!! Peki zaten yabancı dilde Lisans verdiğin bu pilotlara veya yıllarca uçmuş ve yine ülke olarak yabancı dil eksikliğinden ötürü hiçbir kaza yaşanmamış ülkemizde tekrar bir yabancı dil sınavı da neyin nesi oluyor. Bu rantçı takunyalıların akılları sıra pilotların havasını almak veya buradan yabancı dil sınav ve okulları vasıtasıyla rant elde etmek amacıyla hiçbir zorunluluğu olmadığı halde uydurulmuş gereksiz bir olay!!Konu takunyalı tarikatçıların mutluluğu ve rant.Başka bir açıklama olamaz. Çünkü abd pilotları bile anlaşmazlıktan kaza yapmıştır, ama Türk pilotlarda böyle bir olay yoktur. 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 18:22:23 Bu sınav CRM'den ve İngilizceden anlamayan "bazı" TSK kökenlilerin kokpitten gitmesi için vesile olmasını umarım.Yabancı pilotlar gerek bilgisi gerek CRM anlayışı ile bizimkilerin yanına bile yaklaşamaz! 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 17:37:45 Bazı pilot abilerimize lazım bu sınav, ama bazı. Çünkü bazı pilot abilerimiz MEL'i dahi okuyamıyolar... 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 17:29:33 Sınava girmeye hak kazananlar konuşsun, ağzı olan konuşuyor :) uçağı ingilizce uçurmaz arkadaşlar, konunun aslını bilmeden konuşan bir sürü geveze var, bu millet; pilotuna, askerine, kabin ekibine bu kadar düşman ise vay halimize , bu kadar mı yabancı hayranısınız yoksa genlerinizde mi bu asillik...? 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 17:12:40 Şirketteki kaptanların en az %20 si happy landing diyor ya ben ona takılıyorum.. happy landing diye bi kalıp varmı söylenir mi bi bilen varsa bilgilendirsin.. benim mi ingilizce yetersiz havacılıkta bi terim dir de ben mi bilmiyorum acep?? 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 17:00:34 Sınavın adını "Dil Yetmezliği" olarak değiştirin bence :))) 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 16:59:58 Ülkemizde yurtiçinde istihdamı mümkün olduğunda yabancıların çalıştırılamaycağına hükmeden bir kanun var biliyor musunuz? Hakkınızı hukukunuzu arayın, Ulaştırma Bakanı ne demişti? Hiçbir şekilde 2.pilot statüsünde yanabı pilot ülkemizde çalışamaz. Haklarınızı arayın... 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 16:58:21 Senin gibi aşağılık kompleksine sahip olanlar anca yabancı ülkede WC temizlerler, hak edenler yabancı şirkette yönetici koltuğunda da oturur... 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 16:56:56 işte sizin bu egolarınız yüzünden onlar sizden daha başarılı ve daha çok seviliyorlar! 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 16:53:39 bu tur davranis tarzi, yani meslegini insanlara hizmet icin bir amac/arac olarak goremeyenlerin temel sorunu. Bu durum birebir insanla calisan her sektorde az yada cok ozelliklede kamu sektorunde boyle. Buna hiyerarsi demek yanlis olur.Hangi rutbe, kidem,brans ve statude olursaniz olun bu sizi birlikte calistiginiz insanlara gorev tanimi ile bagdaslasmayacak sekilde hukmetme ve kucumseme hakki vermez. Bu sosyal statu yozlasmasi en cok Turk toplumunda yasaniyor. Buna sebep Osmanli dan kalma belki din etkisinde gelisen bir gizli ego olsa gerek. Ornek mi? Pilot yardimci pilot ;pilot kabin ekibi; kabin ekibi yolcu;kabin amiri memuru; profesor,docent,yard.doc,asistan, teknisyen, hasta bakici, hasta. Hoca-Imam cemaat. yani hukmet ve ez!!! 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 16:44:33 ee ama senin gibileride onların ülkesinde ancak wc temizleyebiliyorlar buna ne diyeceksin :) sonucta adam burda pilot mu pilot sen ona bak kıskanmayın adamları aşmış sizleri onlar diyorum anlamıyorsunuz.. 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 16:30:50 2008'den önce ATPL belgesi alanlar doğuştan süper İngilizce bilmiş mi oluyorlar? SHGM çıkardığı yönetmelik amaca hizmet etmiyor. 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 16:29:41 Adamlar çat pat İngilizce'si ile Türkiye' de kral oluyorlar. Dışarıda bırakın pilotluğu, santral memuru bile olamazlar... 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 16:22:29 komiksiniz neden çünkü hala kendinizi birşey sanıyorsunuz,ama foyanız yakında ortaya çıkacaktır.. 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 15:51:27 sen sadece o ufak kokpitinde best olabilirsin ve senin gibi kendini best sananlar da aynen o şekilde.. ilkokuldan yada ortaokuldan mezun olmuşlar anaları babaları vermiş harp okuluna,, gariban iken birden parayı bulunca kendilerini Allah sanmıslar birden bire, ama bakın bir bütün herkes aynı şeyi neden söylüyor? tabii tabii size göre paranızı kıskanıyorlar :) 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 15:49:26 Yabancı kaptanlar da ne ego var ne saygısızlık, üstelik 5 dk da bir çaycı muamelesi de yapmıyorlar valla onlara hakkım helal olsun severek servisimi yapıyorum, çok seviyorum yabancı kaptanlarımla uçmayı.. 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 15:16:32 bırakın kabin ekibini kokpitte hatta in my company diyo galiba şirketimde demek istiyor:D en iyisiyim diyor onlarla da yarışıyor. o kadar ingilizcem yok çeviremedim sorry.sivilmidir askermidir bilemem ancak asker olanların kaba oldukları anlayışsız oldukları aşikar. askerler herşeyimiz ancak insanlık da vazgeçilmezimiz... 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 15:02:16 zaten domates salatalık vs yüzünden sulanıyor ekmeği hamur oluyor. çöp oluyor kısacası. 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 14:59:29 öğretmene emrederler doldurur kağıdı ne olacak ki. adamlar the best zaten onlardan üstün var mı. mal varlık şan şöhret gelir geçer önemli olan insanlıktır o baki kalır. biraz özeleştiri yapın da bu kadar insan yanılıyor mu diye düşünün. neden herkes yabancı hayranı olsun ki. kaç saatlik uçuşta ekip arkadaşına köle gibi davranırsan ki adam 25 yaşına kadar okumuş etmiş bu tepkilerle karşılaşırsın. eden bulur er ya da geç. not: pilotluk kursuna yazılmayı düşünen sivil bir vatandaş. 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 14:58:49 size %100 katılmamak elde değil, çoğu kaptan anons yapamıyor, gururuna yedirip yanında ki F/o ya da yaptırmıyor çok ama çok amatörce bir davranış,ee ne de olsa kendisi Kral ya nasıl yaptırır yanında ki 3 şeritliye :) ama elalemin böyle maskarası oluyorlar işte.. 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 14:56:37 karnıma agrılar girdi ya best captan,, işte herşey ortada.. ülkenin çogundaki pilotlarda ingilizce böyle bir seviyede.. Ben yabancı pilotlarla uçarken daha güvenerek uçuyorum allah korusun emergency olsa bunlar o dille birşeyi beceremez.. 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 14:51:17 HErşey güzel olacak hocalar.. 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 14:50:44 Ben pilotların yabancı dillerine hayranım o kadar uçuş yapıyorum çoğu sadece ses tonunu degiştirerek süper anons yaptığını sanıyor,fakat ingilizce gerçekten sıfır gerçekten. 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 14:48:51 sınav günü okunmuş şeker yesinler belki geçerler.. 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 14:48:24 Ben bir F/O olarak yazılanların bir kısmına katılıyorum,çünkü ben bile bir yabancı kaptan ile uçtugumda daha rahat ediyorum,herhangi bir yanlış yapsamda beni nazikçe uyarıyorlar, digerleri gibi elime vurarak degil 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 14:46:16 eee nerde beleş oraya yerleş bunlarda,aldıkları paraları da hanımları konken partilerinde yesin:) zavallılar da sandivic alsın ucaktan 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 14:45:13 Vallahi billahi yorumlara çok güldüm:) özellikle uçaktan sandviç alan kaptanlar kısmına çünkü gerçekten doğru, otele giderken bile kalan sandiviçleri poşetletiyolar bize ve su alıyorlar inanamıyorum ya bu kadar mı paraya muhtaçlar,, yabancı kaptanlar konusuna gelince adamlarda en azından ego yok! her zaman seviyeli ve mesafeli ayrıca bizlere arkadaş gibi yaklaşıyorlar.. sınava gelince yarısı patlar bence.. 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 14:42:58 SINAVDAN NEFRET EDİYORUM.. 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 14:42:25 do your best yapsan bile nafile :D:D bu arada evet aldıkları para yetmiyor olacak ki para harcamıyorlar etmiyorlar kabin memulraır bile daha güzel arabalara biniyor. yokluktan geldikleri içindir galiba ki yadırgamıyorum ama elinde varsa ye be kardeşim ne yapacaksın o kadar parayı. ha bu arada kabin memurlarının çoğu işini sveerek yapıyor ve özellikle thy de yediği önünde yemediği arkasında tabi fazla abartmadıkça anlatabiliyomuyum. best kaptan sana bol şans. i think you should go to a language course. understadn isn't it. a little bit exam for you. :d:d 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 14:42:10 geceriz bunuda biz nelerden geçtikç.. 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 14:41:26 egoları tavan ama yabancı dilleri taban! 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 14:40:42 yolcular bile gülüyorlar anons yapılırken adam sesinin tonunu degiştirince aksan yapıyorum sanıyor :) 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 14:39:55 anons bile yapamayan kesim sınavı biraz zor geçer, ben bile adamın anonsunda ki yanlısları bulabiliyorsam yabancı yolcular ne dalga geçiyordur!! gecende hatta bir yolcu kaptanın yabancı dili cok kötü dedi( PGT SAW BASE) ama sıkıyosa kaptana söyle :)) 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 14:38:15 vay vay vay koskoca kaptan captain yazmasını bilemiyorsa gerçekten halimiz içler acısı dostlar.. 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 14:37:17 sizene kardeşim anonsumu yapabiliyomuyum yapıyorum? yeter o! hadi çok biliyosanız siz sınavı geçmeye çalısın.. 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 14:36:14 abicim sen kaç yıldır uçuyosun:) 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 14:35:44 yandık yandıkkkk mahfoldıkkk.. 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 14:35:17 büyüksünn hocam kim tutar seni :) millet burda geçemezler sınavdan diye tutturuyo sen captan yazmışsın sağol sayende seviye de çıktı ortaya :))) 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 14:33:44 yahu o kadar güldüm ki anlatamam :) best captan öylemi :))) senin ingilizce tavan yapmış birader 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 14:21:37 yeterin ya amma yediniz birbirinizi.. 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 14:21:10 sınav kolaymış dediklerine göre bakalım nasıl olacak.. 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 14:20:21 yahu bu sınav kolay bundan geceriz biz.. hiçbişey olmaz, i am the best captan in my company 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 14:19:32 hemende kıskanıyorlar fln diye konusursunuz zaten! sizde bu mantık ve zihniyet olduktan sonra bizim yabancıları sevmememiz icin bir neden yok! belki şu anda çok kazanıyorsun ama bir gün bir bakmıssın ki tepetaklak olmussun o zaman görürüm.. 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 14:17:58 gerçekleri yazınca da hemen çekemeyen kıskanan taraf oluyoruz:) neyinizi kıskanalım mesela nasıl görgülü bilgili kültürlü olamadıgınızı mı yoksa yabancı dil bilmediginizi mi yoksa aile terbiyesi alamadıgınızı mı? benim param bana yeterde artar bile.. ;) gerçekler acıdır! 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 14:15:16 tüüh gercekten kötü olacak bu sınav olayı... Sivilden gelen abilerimiz gecer de askeriden gelenler ne yapacak onu bilemiyorum.. 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 14:14:22 --Askeriden gelen kısım biraz cahil oldugu için onlar anlamaz yabancı dilden bakalım ne olacak.. 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 14:13:17 Gercekten yeter bu düşmanlık, nedir birbirinizle alıp veremediginiz,Asker pilotu sivil ile düşman sivil ve asker pilotu yabancıyla düşman ucun işte güzel güzel birbirinizi yemeden,koskoca adamlar olacaksınız... 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 14:11:55 hocam sanırım sizde geçemiyeceksiniz sandöviç yazdıgınıza göre.. 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 14:11:46 burada bile askerlere çatmışlar ya, ne diyeyim. nazar etme ne olur, siz ne halt ederseniz edin sizin olmaz! zuhahaha 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 14:08:55 Herkes mi yatıya giderken sandöviç alıyor yani yapmayın arkadaslar bunu herkese mal edemezsiniz, ben asla öyle şeylere gerek duymam paramla yerim gercekten cok ayıp oluyor.. 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 14:08:46 rumuzlu şahsın Türkçe kursu benden. 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 14:07:20 Şu yazılanları okudum da, yahu bu kadar mı kıskançlık olur, bu kadar mı çekememezlik olur yahu ! Nasıl bir iş yapıyoruz biz anlamadım, bu kadar kıskançlığa beddua ya bizim ne işimiz düz gider ne özel hayatımız ? Bir taraftan da köpeğin duası kabul olmaz sözümüz var tabi ! Ben insanların arkamdan bu kadar kıskançlıkla bakacağını bilsem pilot olmazdım. Allah size daha iyilerini versin arkadaşlar bu yaptığınızdan büyük az günah var! 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 14:07:06 tırıs tırısssss.. :) 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 14:05:31 Türküz tabii ki ama yabancı hayranıyım var mı? çogu Türk kaptanlar insanı Türklerden soguttukları için forever yabancı kaptanlar!!! insanlarda anlayış,hoşgörü,kibarlık,centilmenlik var ve ekiplerine çok iyi davranıyorlar ben kralım gibi gitmiyorlar önden önden...yeter li oldu mu?? 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 14:02:50 eyvaaaaaah ne olacak şimdi ne yapacaksınız hocamlar,,hadi sivilden gelenler biliyorlar ingilizce azcık ama Askeriden gelenler ne yapacak sınavı gecemezlerse maaşa zam işe son mu olacak:) 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 14:01:36 Bıktık bu sınavlardan yeter artık... Türk kaptanlarına laf söyleyenler sizde Türksünüz birbirimizi tutmalıyız, çok ayıp. 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 13:55:55 çok güldüm :) bazıları da yatıya gittigimizde sırf masraf olmasın diye kalan sandwichleri meyveleri topluyor parası yok ya amaaan :D 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 13:54:55 cok haklısın hatta cogu evine giderkende yenmeyen sandwichlerden istiyor,kalan meyvelerden istiyor :) adını vermek istemiyorum ama çogu Pgs İst base :))) 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 13:54:47 Bilmeyenler için İzmir'de ne olmuştu, açıklasanız? 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 13:53:38 ben yabancı kaptanları ve first officer ları daha cok seviyorum neden mi en basiti, fo lar kaptanlara hocam hocam diye yalakalık yapmıyor.. kesinlikle gitmesin yabancı kaptanlarımız.... 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 13:53:02 kabin ekibine asker gibi davranan evinden aç gelip kokpitte karnını doyuran pilotçuklarımız gözünüz aydın:D:D:D:D:D:D 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 13:52:24 ne güzel olmuşşş bence bu olay bastan olmalıydı,adamların neredeyse yarısından çogu dil bilmiyor,Allaha emanet gidiyor geliyoruz valla,Acil bir durum olsa başetmeleride cabası,Simülatorde herseyi görüyoruz ama malesef arkada oturan öndekine abi abi diye hitap edince zaten yanlıs da yapsa gözyumuyolar haksızlık... 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 13:50:20 eeee ne olacak simdi kaptan amcalar, bu olay öyle kabin ekiplerini ezmeye de benzemez, artislik yapmaya da benzemez.Şimdi ne yapacaksınız, yatılarda kızları sıkıstıracagınıza biraz ders calıssaydınız keske İzmir yatısını hatırlar herkes herhalde THY ;) 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 13:48:20 bu haber iyi oldu bence sonucta cogu kaptan ingilizcenin i sini bilmiyor ama havaya gelince 1500,hadi bakalım simdi sönünce havalar ne olacak.. 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 13:47:25 Ş.ğ ye yazan arkadas, ne farkeder ki anlayan anladı ya sen ona bak ;) 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 13:46:41 hücüüüüm diye yazılmaz hücuum diye yazılır 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 13:45:59 arkadaslarımın coguna katılıyorum yabancı düşmanlıgı yapmayın artık,biraz medeni olun, bir tutturmussunuz Türkler de Türkler, madem öyle sizde gidin onların ülkesinde ucun yabancı diliniz yeterliyse tabi.. 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 13:44:05 hadi bakalım direk kurslara hücüüüm :) cünkü cogunuz gecemiceksiniizzz... 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 13:42:53 sınavlar 5 günmü sürecek neden acaba? ayrıca yabancı kaptanlarla uçmak ayrı birşey.. 3 yıllık bir Fo olarak söylemek isterim ki, adamlar aşmış! bu yeterli olur sanırım... 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 13:41:23 sivilden gelenler bence daha başarılı olurlar sonucta cogu üniv.mezunu ama digerleri icin biraz degil hatta bayaa bir zor gececek söyliyim size.. 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 13:40:13 şimdi Askeriden gelenler gümleyecek tüh.. 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 13:39:26 yabancılara düşman olan ırkçı zihniyet zaten siz kendi aranızda da birbirinize düşmansınız, Askeri ve sivil gibi..Allah sonunuzu hayır etsinn,.. bari torpil olayı olmasında şu dil sınavında hakketmedigi yerde olanlar insinler.. (Deniz F) 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 13:37:04 bu da kapak olacak :) 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 13:34:25 Böyle dil sınavı mı olur allah aşkına.orta okul düzeyinde.komik.intermediate seviyesinde bu.bundan baraj ne olacak 50 olursa gülerim.en az 80 olmalı.sınava baktım yani. 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 13:19:17 hadiii bakamm...ak koyun kara koyu belli olsun...bizim asker astronotların havasının alınmasına az kaldı....eee hadi ders çalışın bakemmm :)) 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 13:08:37 Şu haber sitesini de yetersizliklerinizden kaynaklanan komplekslerinizi kusma yeri yaptınız ya ey beceriksizler... 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 13:02:09 Bu ülkede Türk olarak yaşamak gün geçtikçe zorlaşıyor..! 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 12:47:36 tutusmuslardır şimdi bazıları isim vermek istemiyorum ama, yabancılar şöyledir böyledir diyenlere cvp, sizler 10000 fırın ekmek yesenizde onlar gibi modern görüşlü bilgili mütavazi olamazsınız, sıkıyosa sizde gidin onların ülkesinde ucun tabii yabancı diliniz yetiyorsa :DDD 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 12:46:02 adamların cogu yabancı hava üssünde atc nin dediklerini anlamıyor gelmiş kaptanlık yapıyor, biz bilgili genc dinamik egitimli F/o lar olmazsa yandılar da neyse, hadi bakalım iyi sınavlar 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 12:44:46 ooo bu haber süper oldu hadi dökülen dökülsün de bize sıra gelsin :) 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 12:39:49 sonuna kadar katılıyorum kardeşim, hepsi dökülecek sınavda :) gerci bunlara bastan bir egitim verilmeli aile terbiyesi ile baslayan, nasıl mütevazi olunur nasıl kibar olunur, yabancı yabancı diye düşmanlık yaptıkları kişileri biraz inceleseler birşeyler kaparlar ama nerdeee... ne zaman kaptanım yabancı olsa daha bir rahat ucuyorum adam öncen paşaymış gibi gitmiyor en azından, ekiple arkadaş gibi hepsi ..daha cok sey var ama hangi birini yazıyım.. 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 12:25:30 Hem ben 20 ooo liralık adamım deyip hava atacaksın hemde kamyon şöfürü gibi davranacaksın , ağalık bitti. her anlamda eğitim şart, dil öğreneceksin, mütavazi olacaksın, kabinde yolcunun içinde güneş gözlüğüyle gezmiyeceksin... 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 12:14:16 aDAM BASMIŞ PARAYI ALMIŞ PİLATLUK DİPLOMASINI NE ANLAR YABANCI DİLDEN 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 12:10:36 Bunu SKY diyor öğlemi kandırmışlar seni kardeşim kandırmışlar ,bunlar seni gözünü kırpmadan yabancıya değişir gözünün yaşınada bakmazlar kimin ne olduğu biliniyor artık SKY'ı farklı göstermeye çalışmayın insanlara. onlarında diğerlerinden aşa kalır yanı yok hatta daha beterler,kim kandırdı seni böyle :)) 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 11:43:41 I am a Yabanci, I have LPE6 on my licence and of course we had to do a test to get the rating(4-6). English is part of our profession. Learning it before you go to flightschool would help. Sometimes I can't talk to my collegues for a whole flying day due to the poor level of English. My Turkish sucks as well but I am learning. Iyi Bayramlar 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 11:41:07 yabancıya niye sınav yapsınki onlar veli nimetimiz ağamız paşamız biz aç gezeriz ama onları doyururuz bu devran böyle gider kimsede dur demez zaten bu gidişlede dur diyen çıkmayacak,bu ülkede vatan haini olmak çok kolay malesef 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 11:33:35 Bizim pilotlarımız daha ucakda anons yaparken bile ne dedikleri anlasılmıyor. I GO ingilizcesi ile bu sınavı gececek pilot sayısı cok az. Dogruyu söyleyeni 9 köyden kovarlarmıs ama malesef bu bir gercek... 0
  • Misafir 27 Ağustos 2011, Cumartesi 11:33:22 Evet , yabancı pilotları Türk Pilotlara tercih etmeyi bir b... sana şirketleri açıklıyorum.. Atlasjet, Sunexpress, Onur Air, THY (yazıklar olsun), Pegasus.. Ama kimsenin beğenmediği SKY havayolları, Milli havayolumuzun yapamadığını yapıyor.. Kardeşim, önce TÜRK pilotlar diyor.. yaaa.... 0