PİLOTLAR PEGASUS’TAN BİR BİR KAÇIYOR

    Çok beğenilenler

  • iPhone Uygulaması 27 Nisan 2015, Pazartesi 20:39:57 N. KABAS YONETIMDE OLDUGU SURECE PILOTLAR AYRILIR ! ! ! ! !.... 1
    • Gen md 28 Nisan 2015, Salı 15:42:02 Adama kizmayin ona talimat I veren gen md. Sorun gen md ve onun altindaki 14 sozum ona yonetici tayfa sinda . Hepsi birlik olmus kendilerini Ali babalarina pazarliyorlar . Saglam brother dayanismasi ,gen Md orda oldugu surece Ali sabanci dahi dokunamaz bu Ekibe 0
  • Yapamadınız 27 Nisan 2015, Pazartesi 10:25:21 Olmadı sayın Kaptanlarım.. Pegasus Uçuş İşletme,maalesef olmadı. Yapamadınız,yönetemediniz. Hep kâr etme anlayışı,son sınıra kadar zorlama, sürekli pilottan çalma zihniyeti ile çağdaş havayolu yönetimi olmazdı. Olmadı da zaten.. Pilotlar insandır. 100 Kaptan'la uçulacak programı 75 Kaptan'la uçup sene sonu üst yönetime "Bakın şu kadar kar ettik" diye övünmek ancak 1-2 sezon sürerdi,öyle oldu. Her sene kendi bacağınıza ateş ettiniz. Önce Euro-TL dönüşümü ile pilotları zarar ettirdiniz,sonra az pilotla program döndürmeler başladı. Yemekler gitti,zam yapacağız diye kandırdınız.. Ekip planlama sistemine bu kadar şikayete rağmen hiçbir düzeltme yapılmadı. Zaten korkunç yorucu olan bir operasyonu pilotlar için daha rahatlatıcı yapacağınıza daha da dayanılmaz hale getirdiniz. Ve hala daha zam yaparsak kalırlar diye düşünüyorsunuz. Herkes hayat istiyor beyler,çoluk çocuğu ile olmak istiyor,para değil. Önce kişi başı uçuşları azaltın. Pilotu daha az uçurun. Herkes hayat istiyor önce,para değil. 5
    • bak şimdi 27 Nisan 2015, Pazartesi 12:14:03 buradan şu sonuca ulaşıyorum..diyelim siz kaptansınız 20 bin lira maaşınz var.10 bin lira alıp 100 saat değil 50-60 saat uçmaya razımısın yani.hımm bi düşünelim o zaman olur senin yarı parana da başka bir pilot alırız.ama sen maaşın yarıya inmesini kabul eder misin bilmem.eder misin??? 31
    • B737 F/O 28 Nisan 2015, Salı 03:07:51 Calisaniniza airporthaber yorumlarinda cevap yetistirmekle gostermissiniz ne kadar profesyonel oldugunuzu zaten 1
    • aynen 28 Nisan 2015, Salı 18:27:35 Evet ederim senin gibi ruhumu satmadım herşey para mı sanıyorsunuz muhallebi beyinli 0
  • Tüm yorumlar

  • mill 24 Mayıs 2015, Pazar 21:29:29 Oncelikle insan ne olursa olsun isini s3vmeli.sonucta pilot olmak bir ayricaliktir.ve aldigi maas da hatiri sayilir bir paradir.her isin bir zorlugu stresi var.diyorsunuz ki.160 - 300 kisinin cani ona emanet.kardesim gunumuz ucaklari da cok komplike slstemlerle donatilmis.yerde daha fazla guvende degil kimse.ucak en guvenli yer neredeyse.kaldi ki sadece havacilikta yok fazla mesai yapmak.bu ulkede devlet daireleri disinda hemen hemen herkes fazla mesai yapiyor.ve parasini da alamiyor 2
    • Memur 27 Mart 2018, Salı 00:55:49 Devlet dairelerinde sanki müthiş bir mesai aloyor insanlar.. Bir çok vardiyalı çalışana sabit mesai veriliyor. 8 5 çalışanda aynı parayı aloyor bizim gibi 12 24 çalışanda. Öle memurluk dediğin gibi değil 0
  • iPhone Uygulaması 29 Nisan 2015, Çarşamba 06:44:20 Güvenlik çok önemli. Ucuz diye Pegasus'a binmeyin değerli arkadaşlar. 6
  • .. 29 Nisan 2015, Çarşamba 03:38:06 l kabin çok yorgun.guvenlik kimsenin umrunda değil. Artık ciddiyetin farkında olun 1
  • yetti 29 Nisan 2015, Çarşamba 03:27:24 Pegasus kabin ekibi artık yıllardır yapılmayan zamlardan geçti. Insanlar yorgun.kimse uçmak istemiyor. Mutsuzluk artık ciddi boyutlarda sadece kokpit değil kabin içler acısı. Safety yerlerde hatta yok. Ama bu sabanci nin suçumu ? Hayır. .Sivil havacilik kanunları denen olay herşeye çok açık. Artık devletin buna müdahele edip ucaklarda CAN taşıdığını n farkına varmasi lazım. Mumkunmu? Tabi ucbes kaza ve bilumum tramva olduktan sonra. 0
  • iPhone Uygulaması 28 Nisan 2015, Salı 22:12:52 Pegasus ta pilotlara cay kahve yemek icmek para ile mi veriliyor ? Bu dogru mu 3
    • ADB 30 Nisan 2015, Perşembe 13:35:07 Ewet para ile verfiliyor.Garip dimi. 1
    • Memur 27 Mart 2018, Salı 00:56:56 Alakası yok nerden uydurıyolar bu haberi 1
  • yer işletme 28 Nisan 2015, Salı 14:39:35 yerde çalışan insanların halini düşünün birde.millet patır patır istifa ediyor yaşanan haksızlıklar ve sömürünün karşısında 0
  • whaleman 28 Nisan 2015, Salı 13:44:00 Minimum rest SXS'de de var PGS'li kardes.3 bacak sonrası alanda 2 -3 saat bekleyip home base dönmek, Gece 2:00'da evde olmak,sabah tekrar 8:30'da pick up ve duty time 13:30 saat olan 4 bacak uçmak.SHGM talimatlarına göre herşey yasal ve limitler içinde! 1
  • iPhone Uygulaması 28 Nisan 2015, Salı 11:47:42 "yaw he he" olduğu sürece Turk Filmi kültürü bitmez. Çalısmadan, haketmeden baskasının şikayetine itiraz etmek. Kiskanclik, cekememezlik. Doktordan cok saglik bilgisi olan Hastane Hademesi seni. Sen git kapidaki gariban hastaya artistlik yap, tatmin ol biraz. Senin içindeki ilker kültür bu. Öğrenilmiş cahillik. 1
  • iPhone Uygulaması 28 Nisan 2015, Salı 11:17:47 Ya he he yazan organizma sen pilot olamadın heralde 2
  • Yaw he he ye 28 Nisan 2015, Salı 10:14:55 Nasıl bir düşünce tarzı nasıl bir cehalet dolu yorum , kendine yakışanı yazmışsın 1
  • iPhone Uygulaması 28 Nisan 2015, Salı 10:01:05 Pilot olmayıp veya olamayıpta pilotların alnının teriyle kazandığı parayı çekemeyen fesatlar çatlayın 1
    • yaw he he 28 Nisan 2015, Salı 10:05:47 ya komiksiniz ya.toplu taşıt sürücüsü o zaman ne ağlıyorsunuz madem çok değerlisiniz.değerli olan sen değilsin kullandığın milyon dolarlık uçak.bunu anlayın artık o paralar sizlere bi halt olduğunuz için değil o uçakları vurup kırmayın diye veriliyor.pilot olmak bi halt değil bunu da bi anlayın artık 9
  • iPhone Uygulaması 28 Nisan 2015, Salı 10:00:01 Kıskanç fakirler 0
  • iPhone Uygulaması 28 Nisan 2015, Salı 09:22:19 PGS filosu gençleşiyor ancak yönetim yaşlandı ve yoruldu. Mevcut yönetim eski zihniyetti ve Ali Beyin vizyonu ile zorlanarak bugünlere gelebildi. Anahtar görevler için insan yetiştirilmiyor, terfi ettirilmiyor. Kısacası filo modern ama zihniyet hala ortaçağ. Yenilenmeye ihtiyaç var. 0
  • iPhone Uygulaması 28 Nisan 2015, Salı 07:12:02 EEE Ali amca pilotların her gerdan kırmasına parayı taktın. Yok indi bindi dediler yapıştırdın parayı, yok on time dediler gene yapıştırdın parayı yok yakıt tasarrufu dediler gak dediler yapıştırdın guk dediler yapıştırdın ama sonuçta doyuramadın şımarık kaptanlarını. 4
  • Android Uygulaması 28 Nisan 2015, Salı 02:47:26 35 yaş diyen arkadaş, 50 yaşında işe giren var sen neyin kafasını yaşıyorsun? Hayır yani aklın filan yerinde mi? 0
  • Pegasus Çalışanı 28 Nisan 2015, Salı 00:46:52 Yönetimin acilen değişmesi lazım..Ali Sabancı bu yönetimle bir yere varamaz hem yer işletme hem uçuş işletme yönetimi emrindeki askerleri köle gibi çalıştırıyor..Torpili olanlar bir yere gelemez!...Yazıktır günahtır.. 0
  • İsan Evladı 28 Nisan 2015, Salı 00:42:06 Pegasus büyüdükçe yönetim değişmedikçe kalitesizlik,rezillik alır başını gider...Havacılık için kara lekedir..Her konuda...Millete uçmasını öğretti ama rezillikleride öğretti!... 1
  • iPhone Uygulaması 28 Nisan 2015, Salı 00:08:00 akşam 10 da gel uçaktan in telefonu aç sabah 9da pick up.. Eve gittisi yattısı 12 ertesi günkü uçuşu ne zaman inceleyelim? 1
  • 4*32 27 Nisan 2015, Pazartesi 23:51:15 1. 4*32= 128 eder, 2. Zaten 6 günden sonra 1 off mecburi, 3. 110 / 26 = 4 saat 14 dakika , duty time kurtarmaz, 4. Minimum restle uçsan kanuni ama insani değil, 5. Sektörde bezgin pilot olmak için her türlü kanun var, Herkese emniyetli uçuşlar. 0
  • iPhone Uygulaması 27 Nisan 2015, Pazartesi 23:25:32 Pegasus Ala Turka, Turk usulü Low Cost.... Anlayana 1
  • iPhone Uygulaması 27 Nisan 2015, Pazartesi 23:09:06 1000 saat üzerinden bakkal hesabı yapanlar bunu okusun. Teori ile pratik her zaman birbirini yakalamaz gerçek hayatta. Gece Madrid yada Doha yapan bi adam makina değildir. Sleep cycle'ı şaşan bir uçucu kendine en az 24 saat sonra gelir. Sadece 1000 saat değil flight duty time var bide. 1000 bitince PEGASUS ordanda yemeye başlıyor. Nasılmı beklemeli 4 bacaklar, açık mesailer yada uçuş saati biten adamı uzun yatıya gönderiyor . Kağıt üzerinde herşey kolay. Gerçek hayatta 14 saat mesai yapan adamın sigorta paneli yada ON/OFF tuşu yok. Motorunda EEC 15 snde yakıtı kesiyor 10 seconds uyarısına ihtiyaç duyuyorsun motor çalıştırmada . Uçağının bile limitine yaklaşmıyorsun ama herşey legal deyip adamı "Redline'a" dayıyorsun!!Buraya yazan bazı arkadaşlar sizleride sahalarda görmek isteriz.. 1
  • Airporthaber 27 Nisan 2015, Pazartesi 22:38:55 Bu siteyi 2009 yilindan beri takip ediyorum. Onceden havacilikla Ilgili cok guzel haberler vardi. Simdi bir pilot olma olamama sacmaligi cikti. Burdan burnu havada olan pilotlara, pilotlari ezmeye calisan insanlara sesleniyorum bir susun lutfen. Pilotlar operasyonun bir parcasi maasta iyi aliyorlar tamam ama regional directorlar primlerle pilottan daha fazla kazaniyor. O zaman herkes onlara yuklensin. Havacilikta olan herkes bu carkta. Pilot kaza yaparsa, teknik yanlis islem yaparsa, finans kismi yanlis hedge yaparsa, marketing department yanlis campaign yaparsa. Herkes biter!!! o yuzden hep beraber her bir departman birbirine sempati duyup nasil sartlarini iyilestirir ona bakmali...... 0
  • iPhone Uygulaması 27 Nisan 2015, Pazartesi 22:23:24 Arkadaslar bizler yandik siz yanmayin ne kadar issiz olursaniz olun yinede pgs'den uzak durun, gidin ziraii'de calisin daha huzurlu olursunuz... Havuz F/O'su 2
  • zulu 27 Nisan 2015, Pazartesi 21:57:01 ha işte böyle tavrınızı koyacaksınızki anlasınlar artık. 0
  • Rumuz 27 Nisan 2015, Pazartesi 21:30:15 Bir hava yolu sirketi paradan baska allahi olmayan "peanut counter" ler tarafindan yonetilirse maalesef bu hale gelir. Cok uzucu. Umarim bu sorumluluk sahibi olmayan "peanut counter" ler bir gun "body counting" yapmak zorunda kalmazlar. Allah korusun. 0
  • iPhone Uygulaması 27 Nisan 2015, Pazartesi 20:49:20 N.K işin ticaretinde Pilotları bezdirme ve sindirme karşılığında yıl sonu özel (ayrıcalıklı)kar pirimi alıyor. 2
    • n.k 27 Nisan 2015, Pazartesi 21:27:00 adamın hası 2
  • iPhone Uygulaması 27 Nisan 2015, Pazartesi 20:13:36 Pilot Arkadaşlara soruyorum 35 Yaşından sonra F/O iş bulma şanşımız var mı? 1
  • Android Uygulaması 27 Nisan 2015, Pazartesi 20:09:14 Siz bide yerde calisanlari dusunun...nasil somuruyorlar 1
  • Android Uygulaması 27 Nisan 2015, Pazartesi 19:35:59 110 saat 32 güne böldüm 4 saat uçmuş oluyorsun ne var buna?+ 17
  • iPhone Uygulaması 27 Nisan 2015, Pazartesi 18:50:09 Kafasız arkadaş doktor hatası 1 hasta kaybıdır benim hatam ise 200 den fazla insan kaybıdır!!! 2
  • Gerçekler 27 Nisan 2015, Pazartesi 18:17:58 Neyi tartışıyorsunuz anlamakta zorlanıyorum gerçekten ,, mühendis , doktor gibi meslek gruplarını pilotlar ile kıyaslamak neyin zihiyeti acaba !! Kıskançlıktan öte değil , sana ne kardeşim kim ne maaş alıyorsa alıyor , sende çalışsaydın sende pilot olsaydın 2
  • iPhone Uygulaması 27 Nisan 2015, Pazartesi 18:01:51 Kabin ekibinin pek bi farki yok ama sirket sesini kesiyo mutlu olan kimse yok calisaninindan para kazaniyo zam yok mutluluk yok kaza kacinilmaz umarim pegasus daha iyiye gider ama hic umudumuz yok kabin bitmis durumda sirket yetkilisinin umrunda degiller 0
  • Android Uygulaması 27 Nisan 2015, Pazartesi 17:56:37 Kaptanlara üzülmüyorum hepsi emekli asker ve karşılığını alıyorlar sonuçta yönetmelik ortada. Kabinde çalışanların Allah yardımcısı olsun 3
  • iPhone Uygulaması 27 Nisan 2015, Pazartesi 17:30:45 Ama tutiyor...daha neler? 0
  • trader,dktor,muhnds 27 Nisan 2015, Pazartesi 17:13:14 bu ülkede doktorlar 5000 tl civarı para alıyor ve direk hayatlar onların elinde, onlarda arda arda nobet tutuyorlar ve direk hasta yakınları ve hastayla muhatap oluyorlar. Traderlar bankada milyon dolarlık işlem yapıyor, onlarda 5000tl civarı alıyor, mühendisler ev yapıyor içine girdiğiniz 3000 lira alıyor ve bu saydıgım meslek grupları gunde 12-14 saat arası çalışıyor. Şimdi hiç mızmızlanmayın ve uçun aldığınız para bu insanlardan çok daha fazla ama yetkinlik olarak çok bir farkınız yok. 16
    • Mühendis pilot 27 Nisan 2015, Pazartesi 18:28:31 Sen ne yapıyorsun ve kaç para alıyorsun. Yorumu yazdığın saat mesai saatinin içinde mi? Öyleyse işini yapsana, aldığın paranın hakkını versene nette gezeceğine. 4
    • Cehalet 27 Nisan 2015, Pazartesi 20:10:48 Doktor bir hastayı yanlışlıkla öldürür cezasını çeker.Zaiyat birdir.Bir daha mesleğini ifşa edemez.Bahsettiğimiz meslek arkanda 200 kişi ile içinde 5 ton yakıt ile son yaklaşmada 100 milyon dolarlık makineyi yataklarında uyuyan binlerce kişinin üzerinden geçirdiğin bir meslek.En ufak dalgınlıkta 1000 kişi gider.Sigorta şirketi batırırsın.Ha diyorsan nerde bende o Situational Awareness o yüzden sen yerdesin biz havadayız. 4
    • HATASIN 28 Nisan 2015, Salı 00:42:58 DOKTOR HATA YAPARSA BİRKİŞİ ÖLÜR, PİLOT HATA YAPARSA 300 KİŞİ ÖLÜR. BENCE DÜŞÜNMEDEN BASİT BİR YORUM YAZMIŞSIN. BELKİDE ANCAK YAZDIĞIN YORUM KADAR DÜŞÜNEBİLİYORSUN. SANA ASGARİ ÜCRET BİLE FAZLA. 3
  • Gerçekler 27 Nisan 2015, Pazartesi 17:04:39 Hiçkimse çalıştığı şirketi suçlamasın , kapitalist düzenin sonuçkarı bunlar , emeğe saygı kaşmadı maalesef 0
  • iPhone Uygulaması 27 Nisan 2015, Pazartesi 16:46:02 Keşke Tırşöförüyleaynı kanunlara tabi olsak. Keşke takometrelerimize bakan trafik polisleri olsada 8 saati geçemesek. Ama yakışmaz bize değilmi şöförlerle aynı kefeye konmak. Hava iş kanunu safsatasıyl biz 20 yıl gaza getirilip uyutulduk.bizler pilottuk ve özeldik. Kanunumuz ayrı olmalıydı. İşte sonuç Var bir20 yılda siz oyalanın şöförlerle aynı seviyeye konulmak istemeyen genç havacılar. Aynı yazının benzerinide 20 yıl sonra nasılsa sizler yazacaksınız. 1
  • iPhone Uygulaması 27 Nisan 2015, Pazartesi 15:48:09 Biriside sunexpres ten bahsetsin ya arkadaş ..bizde 1000 saat uçuyoruz hemde %30-40 daha az maaşa .. Fake off lar bir yana 1800saat duty timelar bir yana pegasustan çok daha beter haldeyiz ...gelin görün... 2
  • ucakdegnekcisi 27 Nisan 2015, Pazartesi 15:20:46 Ya ne kadar komik ya tir soforu ile piloti ayni kefeye koymak. Tamam ikiside calisiyor olabilir ama aradaki buyuk fark pilot lisansini almaknicin doktugu paranin ya da ingilizce egitimin.... Vb bir suru sinavdan gecip kokpite oturmasi buradaki farki kacirmayin. Ayrica tir ariza yapsa cekersin kenara beklersin tamirci pilot 35000 feettr nereye cekecek ucagi hayat tehlikesi ve insanlarin cani onlara emanet bu sebeple bu paralari aliyorlar. O mantikla askeriyede calisanlara niye fazla para aliyor komutanlar vs. İnsanlari cani onlara emanet ve can tehlikesi olabilen bi meslek olduhu icin kolay bi mantik ama anlamak iste yeter ki .... 2
  • pgs 27 Nisan 2015, Pazartesi 15:11:03 Sadece pilotlar değil kabin ekipleri de ölümüne uçuyor. Onlarca ard arda planlanan sabah uçuşları canımıza yetti ne yazsak çözülmüyor. Kokpit ve kabin çok yorgun. Hasta hasta uçuyoruz. Yetti artık! Biri el atsın yönetim duysun Ali Bey birgün duy bizi artık! Görev değişikliğinden midemiz bulanıyor. Huzur mutluluk yok artık! Adeta köleyiz. Kaptanlar yorgun Allah korusun eğer bir kaza olursa suçlu şirkettir bunu tüm halk bilsin.. 1
  • iPhone Uygulaması 27 Nisan 2015, Pazartesi 15:03:22 Allah senden razı olsun airporthaber.ölmüşüz ağlayanımız yok. Parttime a geçirilip kahveci kazansın isteniyor. 0
  • bakim 27 Nisan 2015, Pazartesi 14:27:08 Bencede pgs ucaklarini bakim dan gecirmeli cunku en son ucdugumda motordan anorm sesler geliyordu ve yolcular korkmaya basladi 7
  • iPhone Uygulaması 27 Nisan 2015, Pazartesi 14:03:33 Pilotlar bir yana , Uçaklara Adam akıllı bakım yaptırın Kaza geliyorum diyor resmen PGS de sayın SABANCI LÜTFEN UÇAKLARINIZI GÖZDEN GEÇİRİN ! 5
  • Ali Sabancıya... 27 Nisan 2015, Pazartesi 13:44:45 Ali Sabancı gereksiz yere maaşlarla çözmeye çalışmasın sorunları.Sorun maaş değil çünkü. Malum kalitesiz, bilgisiz ve yalancı 3 yöneticinin değişmesi şirketi adam edecektir(N.K, M.Ş., K.C. ). Çekez mafyası ne demek onu bi araştırtsın, şirketten kimler nasıl ayrıldı onu araştırtsın? Pegasus da büyük kazaların eli kulağında. Bu kafayla işin sonu kötüye varacak, pilotlara güvenip iş tutarsa sonucunu çok acı öder. 0
  • iPhone Uygulaması 27 Nisan 2015, Pazartesi 13:41:24 HER FIRSATTA PARA VURGUSU YAPANLARIN BILGISINE... PEGASUSTAN AYRILANLAR ,THY DAHIL , GITTIKLERI SIRKETLERDE COK DAHA FAZLA PARA KAZANMIYORLAR... INSANLAR HUZUR ARADIKLARI ICIN AYRILIYOR... 0
  • CEO 27 Nisan 2015, Pazartesi 12:37:42 Gerçek bir hikaye..... Ispartada geçiyor hadise TIR soforu feci bir kaza yapıyor. TIR pert. Şöför hafif yaralı. Patron şöförü dömeye başlıyor. Orada bulunanlar ayırıyor. Patron bagırıyor TIRı mahvettin diye. Sonrasi Aracin en ucuz parcası diyor..... Bir lastik 1500lira olunca. 0
  • o eskidendi 27 Nisan 2015, Pazartesi 12:22:34 şu limitleri de zaten anlamış değilim. SHGM 20 yıl öncesine göre hesaplamış bunları. eskiden saw-esb-saw mı vardır ? bacak sayısı mı wardı. şimdi bacak sayısı 5 oluyor ama görev 8 saat. çalışma limitin 14 saat. dalga geçer gibi. sorun limitlerde. bir günde max 3 bacak uçuş yapılır 12 saat mesaiyi geçmeyecek şekilde. olay budur arkadaş. kim bir günde 14 saat çalışıyor bana söyler misiniz? hele ki bu kadar ciddi önemli bir iş yapan kaptanlar kabin ekibi bu kadar hırpalanmamalı. ofiste çalışan sabah 9 akşam 6 çalışır arada laklak bir saat öğle arası sigara çay molası. onlar bile 9 saat (aslında 8 ) çalışırken pilotlar 6 gün çalışıyor. haftalık mesai saati 56 saat olabilir. 5*8=40 saat çalışan ofis elemanı diğer yanda 56 saat çalışan pilot kabin ekibi. soruyorum size SHGM ne iş yapıyor ? şirketlerin kar etmesi için mi çalışıyor uçuş emniyeti güvenliği için mi ? 0
  • Android Uygulaması 27 Nisan 2015, Pazartesi 12:18:41 THY dedemi üst limit 110 saat. Orda kac saat calisiyorlar? 1
  • huzur gerek 27 Nisan 2015, Pazartesi 12:14:20 Bazı şahıslar çok para alıyorlar tabi çalışacaklar diyor. bu kişinin sektörle uzaktan yakından alakası yoktur ya da uçucu değildir. davulun sesi uzaktan hoş gelir az bilmiş şahıs. pilotlar az bile alıyor sen hala tır şoförü diyorsun. bir uçağın kaç tl oldugunu bir pilotun o şirketteki bütün uçakları tek seferde uçurdugunu kısaca anlatayım. bir uçak düşer tüm filo biter. anlatabildim mi ? kimse o pilotun yaptıgını yolcu koltugunda oturarak bile bir ay yapamaz. düşünsene bir ay pilotun yaptıgı tüm ciddi önemli işleri yapacaksın ama sadece yolcu koltugunda oturup uyumayacaksın. bu bile mümkün değil zaten pilotlar bu işe para için katlanıyor. kabin ekibine gelince onlar da sonsuza kadar borç harç içinde aile geçindirmek için katlanıyor. işine gelmiyorsa git diyorsun. memleket bitmiş diince nasıl terket o zaman diyemezsen şirket de bizim şirketimiz terketmek yerine daha iyi hale getirmek gerekir diye düşünüyorum. hangi şirkette olursan ol. 1
  • iPhone Uygulaması 27 Nisan 2015, Pazartesi 11:36:25 Bide şu Cidde'nin önüne arkasına koydukları uçuşlar var evlere şenlik. Dönüşü bide ana base'e pas yazıyorlar , limite uyuyor ama evden 23'de çıkıp( Tuzla) ertesi gün 16:30da geleni biliyorum. Dönüş pas olunca istersen 10 gün sonra gel. Who cares! 1
  • iPhone Uygulaması 27 Nisan 2015, Pazartesi 11:34:27 Kılıfına uydurup günde 6 baba sektör uçuruyorlar . Nasılmı? Sabah 3:30Z SAW /ECN ,gel minimum rest.Üzerine SAW /ADA/SAW/DIY..kılıfa uyuuyormu , uyuyor. Sonra minimum restle ertesi sabah farklı maceralara devam. . 0
  • iPhone Uygulaması 27 Nisan 2015, Pazartesi 11:33:04 Kaptanın yaşı F/O maaşı sorulmaz. 2
  • pilot 27 Nisan 2015, Pazartesi 11:28:25 pilotlar ne istiyor? daha az çalışıp daha çok kazanmak mı? valla ben de piyangoyu kazanmak istiyorum ama olmuyor... türkiye şartlarında/genelinde 10 bin TL genel müdür maaşıdır, asgari ücretin 10 katıdır. sen bi şirkete giriş pozisyonunda en temelden başlayacaksın 10 bin TL para alacaksın, yasal limitlerde çalışacaksın ve şikayet edeceksin öyle mi? bunun adı şımarıklıktır, başka da bir şey değil. şirket sizi uçurması gerekenden daha mı fazla uçuruyor? bilmiyor muydunuz işe girerken ayda kaç saat maksimum uçmanız gerektiğini? tembellik ruhumuza işlemiş. tabii biz millet olarak az çalışıp, çok kazanmanın peşinde olduğumuz için... 31
    • Pilota 27 Nisan 2015, Pazartesi 11:58:48 Aynen katılıyorum dediklerine 17
    • 1F/O 27 Nisan 2015, Pazartesi 12:04:08 Yok biz millet olarak bilmedigimiz konularda ahkam kesmege bayildigimizdan geliyor simarikligimiz. Seninde aklin fizigin elverisli olsaydi sende pilot olsaydin sende o parayi kazansaydin madem yok bunlar biraz susmasini bil,o sorumluluga giren sen degilsin onlar,sartlarin ne denli yorucu oldugunu bilmeden atip tutuyorsun yapma.. 5
    • sanane 27 Nisan 2015, Pazartesi 12:17:31 sana ne pilotun ne kadar aldıgından. pilotun ne kadar kazandırdıgına bakcaksın. ii o zaman herkes insan herkes emek veriyor tezgahtar da 10 bin tl alsın. dalga mı geçiyorsun sen piyasadan mı haberin yok. birşey yazarken düşün bu insan liseyi bitirince pilot olmadı. bir günde binlerce kişinin canı ona emanet. tüm şirketi o temsil ediyor. sen ne kadar bilgisiz birisin. pilot memnun olmazsa huzurlu mutlu olmasa neler olabileceğini geçtiğimiz günlerde yaşanan olayda görmedin mi ? anlaman için daha ne gibi olaylar olması lazım? 4
    • 1000 saat 27 Nisan 2015, Pazartesi 12:24:10 yıllık 1000 saat limitin var. şirket bunu aşıyorsa git şikayet et shgm ye, alsın cezayı. yok bu nu aşmıyorsa; 1000/12=83.3 saat aylık ortalama uçuş oluyor demek ki, o zaman da otur ben niye ağlıyorum diye kendi şapkanı önüne koy ve düşün. ay da 85 saat bile uçma, tr de %99.99 unun hayalinde bile göremediği imkan ve paralara çalış ve yine ağla yine ağla. asgari ücretle günde 12 saat çalışan milyonları da işe alır mı acaba tailwind?? 11
    • 1000 saat diyen 27 Nisan 2015, Pazartesi 13:33:17 Ucus dedigin sey nerde basliyor nerde bitiyor ve baslamadan once ve bittikten sonra devam eden sureclerden yapilmasi gerekenlerden haberin varmi? hersey o zaman araligindami oluyor saniyosun cehalet zor ama bu devirde kolay 2
    • Gerçek pilot 27 Nisan 2015, Pazartesi 15:01:22 Limitin yasal olması limitin güvenli veya insani olduğunu göstermez. İyi pilot olmak istiyorsanız bunu bilmeniz lazım. Patronlar ve yönetici personel her zaman nasıl limit içinde kalıp (belki de türlü yollarla limiti aşıp) en çok verimi alırım diye düşünüyor ama verim dediğimiz şeyin içinde uçuş güvenliği, ekonomisi, müşteri memnuniyeti olduğunu bilmeyen veya algılayamayan ara yöneticiler sayesinde yanlış kararlar veriyorlar. 3
    • Yıllık 1000 saat ? 27 Nisan 2015, Pazartesi 17:43:55 Bak arkadaşım , öncelikle sen çıkacak piyasaya bakacaksın. Asgari ücreti devlet vermez , belirler , özel sektörde öder. İsterse devlet 3000 tl olsun desin, fark etmez çalışanların yarısı işini kaybeder. İkincisi ülkemizde 2 yıllık bölüm bitirip, 2 yılda aöf ten tamamlayıp şu an banka şube müdürü olan ve FO maaşı alan bir sürü insan var. Tır şoförü, x, y farketmez , kimse 150000000 dolarlık bir makinayı, 163 tane insanı, ve koca koca şirketlerin tüm geleceğini sırtında taşımıyor. Sen sabah 7 lokalde başlayan ve 4 bacak devam eden bir uçuş işin 03:45 te uyandığımızı , eve tekrar girdiğimizde akşam 20:00-21:00 suları olduğunu, 15-16 saati bulacak şekilde mesaide kaldığımızı bilmezsin. O yüzden asgari ücretin 10 katıdır falanlara girip , saçmalama. Arz taleptir, piyasa fiyatını belirler. Bugün körfez ülkelerinde 45000 , uzakdoğuda 55000 tl alır bir kaptan. Türkiye rayicide şu an verilendir. 3
    • aglayın aglayın 27 Nisan 2015, Pazartesi 21:03:33 şu kabin ekibinin kokpit için söyledikleri hep abartıdır sanıyordum ama görüyorum ki az bile söylüyorlarmış. sizin din-iman-insanlık vs. her şey para olmuş, çok yazık... yaw tamam dünyanın en zor işini pilotlar yapıyor, ayda 50 saat çalışıp şu an aldıklarının en az 3 katını ve cok daha fazla sosyal imkanlar almalılar. çünkü pilotluk bunu gerektirir. ps. kokpit camına da "içeride prens var" stickerı yapıştırmayı aman sakın unutmayın 1
  • eagle75 27 Nisan 2015, Pazartesi 11:15:08 pegasusta yoğun uçan deneyimli bir kaptan pilot ile f/o net maaşları hakkında bilgi sahibi olan var mı? 5
    • biliyorum 01 Mayıs 2015, Cuma 01:06:16 evet bilgi sahibiyim, tam yüzbin lira alıyorlar! 0
  • Fo zam 27 Nisan 2015, Pazartesi 11:13:58 Crm bitmiştir. 0
  • Hak 27 Nisan 2015, Pazartesi 11:05:49 Kokpiti bile birbirinden ayırdılar zam yaparken. Kaptan'a var F/O' ya yok. Ayıp, günah. Alınterinin hakkını eşit vericeksin yada böyle bir hata yaptıktan sonra CRM dersi vermiyeceksin kokpite. 0
    • Anlamadın mı? 27 Nisan 2015, Pazartesi 11:58:36 Amaç FO yu THY ye geçmeye mecbur bırakıp yerine 30000 euroluk adam almak.Kaptan geçmesin diye zam :) 0
  • iPhone Uygulaması 27 Nisan 2015, Pazartesi 10:59:54 Boşuna THY tercih edilmiyor. Var sebebi. 2
  • YAZIK 27 Nisan 2015, Pazartesi 10:52:08 BU SORUNLARLA İLGİLENMEYEN TALPA EĞLENCE DÜZENLESİN, PİLOTLARDA DERNEĞİMİZ VAR ZANNETSİN. 1
  • Ex-PGS 27 Nisan 2015, Pazartesi 10:51:19 Allah pegasus ta kalan arkadaşlara yardım etsin. Yazın ne yapıcak bakalım ekip planlama. 2
  • ... 27 Nisan 2015, Pazartesi 10:44:48 neyseki RABBİM ahirette şoför pilot diye ayrım yapmayacak eşit ve adaletli hesap görecek 1
  • iPhone Uygulaması 27 Nisan 2015, Pazartesi 10:38:58 Pegasus kaptanlarına zam yapacakmış. Ikinci pilotlar avuçlarını yalayacakmış. 0
    • oww 27 Nisan 2015, Pazartesi 10:52:37 evet aynen öyle yakında f/o larda ayrılır ama bu sefer 30000 euro ya paralı askerler girer şirkete peki görev aşımı olmasın diye saatlerle oynadıkları doğru mu 0
  • iPhone Uygulaması 27 Nisan 2015, Pazartesi 10:35:51 Bir yorumda pilotlara TIR soforunden farkli muamele yapilmasi gerektiginden soz edilmis(!). Pilotlar ne kadar insansa TIR/kamyon soforleri de o kadar insandir. Tum insanlar bakimindan emegin somurulmesi (angarya yasagi) Anayasa'da duzenlenmis bir suctur. 1
  • yakışır 27 Nisan 2015, Pazartesi 10:31:54 bence doğru yolu bulmuşlar:) pt mahkemye gitsin tabi savcı mahkeme kararını takar mı bilmem:) 2
  • Android Uygulaması 27 Nisan 2015, Pazartesi 10:31:09 Ha haaaa.haa ne sandiniz etini kemigini sonuna kadar Sabanci bu....... 2
  • iPhone Uygulaması 27 Nisan 2015, Pazartesi 10:27:03 Pilotlar TIR şöföründen farklı muamele görmeli değer verilmeli. Pegasus sadece sömürüyor 6
    • . 27 Nisan 2015, Pazartesi 10:42:55 pilot porselen bebek gibi muamele görsün ,tır şoförü ezilsin sonra aynı yolda tır şoförü ezilmesine(sömürüldüğü) müsaade edildiği için yollarda canlarınızın akınmasına sebep olsun.şoförde yoruluyor pilot da yoruluyor. 0
    • Kabul 28 Nisan 2015, Salı 00:04:13 Kabul tabiki uzun süren tempo var bir dolu checklist ve üzerindeki 200-250 insanın stresi.Bir İstanbul-New York uçuşunda pilot max o uçağı manuel yarım saat kontrol eder.Tır ise o yol boyu her metresine dikkat etmek zorunda can kaybı en fazla 1 zincirleme olsa 3 kayıp olur ama stres aynı stres ikisi de insan 0
  • İsim / Rumuz 27 Nisan 2015, Pazartesi 10:24:14 Ucuz etin yagnisi, pegasus diyince herkesin aklına niye aynı şeyler geliyo,herşeyin ucuzu ve kalitesizi.ama bilet fiyatı ötekilerle aynı. 3
  • Pliot 27 Nisan 2015, Pazartesi 10:23:47 Hep su ornegi veriyorum. Ust limit 110 saattir bunu aractaki maximum surate benzetiyorum arabayi tamam maximum suratte kullanabilirsin ama surekli maximum da gidersen o araba dayanmaz. İnsaf pegasus 2
  • slm 27 Nisan 2015, Pazartesi 10:14:16 tailwind pegasusu ezer geçer:) 4
  • iPhone Uygulaması 27 Nisan 2015, Pazartesi 10:13:01 Pegasusta kaptan bir arkadaşım da aynı şikayetlerden dolayı farklı bir şirkete geçti. Bu klasik bir Sabancı mantığıdır. Sonuna kadar sömür çalıştır. Her ne kadar Pegasus Esas Holding şirketi olsa da mantık hep aynı. Yorgun pilot kazaya açık pilottur. İlla bi kaza mı olması gerekiyor. Pegasus bu konuda mutlaka önlem almalı. 5
    • her yer aynı 27 Nisan 2015, Pazartesi 10:38:34 kısmen thy hariç her yer aynı tr.de.iş kültürü işe saygı yok. sistem sömürü kar üzerine kurulu,başka yerden kıs ne kadar iş varsa yükle amele pilota nasılsa sesleri çıkmaz,zaten çoğu askeriyeden alışık ses çıkarmamaya hakkını aramamaya,sesini çıkarsan işten olursun yerine girmeyi bekleyen onlarca işsiz pilot hazır beklemekte.sivil havacılık ta 3 maymunu oynar bu dizi böyle sürer gider 0
  • arbede 27 Nisan 2015, Pazartesi 10:11:57 Yoğun uçuş olabilir ama uçuşlar etik değilse işte o zaman sıkıntılar başlar. Fatique management bilincinin arttırılması gerekir. 0
  • iPhone Uygulaması 27 Nisan 2015, Pazartesi 10:09:28 Doğru adres. Hoş geldiniz... 0
  • Android Uygulaması 27 Nisan 2015, Pazartesi 10:05:24 Her ay nasil 110 saat ucus olur arkadas, atmayin. Yillik limit zatwn 1000 saat, ne yani bu adamlar 1320 saat mi ucuyor diyorsunuz? 2
    • limitler 28 Nisan 2015, Salı 09:30:13 Sanırım olay uçuş saati değil.Aylık 110 saati 3 aylık 300 saati geçemez.Yıllık 1000. Yani ortalamaya baktığınızda 83 saat ediyor. Ama sorun çok sık proğramın değişmesi ve ekibin sosyal hayat planlaması yapamaması. 0
  • iPhone Uygulaması 27 Nisan 2015, Pazartesi 10:04:36 Pegasusta pilotlar haricinde kabinde gunde sayisiz kere gelen gorev degisiklikleri nedeniyle diken ustunde,canindan bezmis durumda.yabanci pilotun haddi hesabi yok 0
  • taner 27 Nisan 2015, Pazartesi 10:03:23 para hırsı insanları ölüme kadar götürür. 0
  • Android Uygulaması 27 Nisan 2015, Pazartesi 10:01:36 Havacılık çalışanlarından kabini,kaptanı,teknisyeni ilgilendiren HAVACILIK-İS kanuna ihtiyaç olduğu apaçık ortadadır.yorgun ucmak,yorgun çalışmak hangimize kazandirir.? 0