Pilot adaylarının Macar planını SHGM bozdu

    Çok beğenilenler

  • Pilot 16 Temmuz 2018, Pazartesi 12:55:20 Ayrica,SHGM macardaki oyunu degil,Turkiyedeki soygunu durdursun.Mantiksiz adamlar.Düşünüp,yav macardaki uçağın saati 90 euroyken bende neden 200 euro diyecegine,gitmis macarda neden 90 euro diye soruyorlar.Bu yalanlari ozel okul sahibi bir dumbuk anlatmis belli ki..Tr de aman alti cizilir diye Touch Go bile yaptirmazlar adama.Low approach low approach,sonra logbooka toich go yaz!!Ben macarda 150 e yakin inis kalkis yaptim sadece ppl de!!!Tr de okuyan ogrencileri donumuzda 5 kere sallariz..Bunuda ogrenebileceginoz tek yer,kaptan pilotlara sorun,yurtdisindan gelenmi,TR de okuyanmi!!onlar anlatsin daha ils yaklasmayi bilmeyen mezunlari. 3
    • Okyanus 06 Ocak 2019, Pazar 22:52:49 Net!! 0
  • ATP pilot 29 Haziran 2015, Pazartesi 11:40:11 Haberde bazı bilgiler doğru değil. Zira zaten EASA'ya göre eğitimin yüzde 90 ı uzaktan olabilir. Sınavlar ise Sivil Havacılıkta yapılmakta. Kesinlikle soruların verilmesi gibi bir şey söz konusu değil. Ben orada yalnızca PIC yaptım uçaklar ise en küçüğü C152. Bu durumda bu haberin neresi doğru? Doğrulara gelelim TÜrkiyede PPL alıp daha yalnız uçamamış öğrencileri adamlar 10 numara eğitiyor. İşin doğrusu bu. Serbest piyasa ekonomisi ve üyesi bile olamadığımız EASA'da çok kaliteli ve ucuz eğitim veren bir ülke işin gerçeği budur. 1
  • Tüm yorumlar

  • Nur 13 Haziran 2021, Pazar 21:23:49 Bu haberleri okuyunca bir nevi moralim bozuldu. Şu an 17 yaşındayım 5 ay sonra 18 olacağım ve ingilizce eğitimi için İngiltere'ye gideceğim ve sonrasında Macaristan da pilotajlık eğitimi almayı düşünüyordum aynı zamanda Alman vatandaşıyım, yani Macaristan'dan aldığım EASA lisansı ile Almanya da kabul görür mü iş bulabilir miyim? 0
    • Ahmet 17 Ekim 2023, Salı 15:07:00 Macaristan'da aldığınız lisans EASA olduğu için tüm Avrupa'da geçerlidir. 0
  • Pilot 16 Temmuz 2018, Pazartesi 04:08:30 Insanlari rahat dudukleyemedi askeriyeden atilma duduk hocalar..tk nin anasini bellediler,sira okullara geldi..gram ing konusamayan çakal tayfasi!!!once imörcinsi demeyi öğrenin!!! 1
  • ünal çulcu 18 Haziran 2017, Pazar 12:15:32 merhaba 21 yaşında oğlum ile ilgili macaristanda pilotluk eğitimi almasını düşünüyoruz. iki yıllık elektronik mezunu eğitimler için ön koşul ön imtihan yeterlilik aranıyormu kriterler ney yoksa macaristanda okula kayıt yaptıran herkez kursa dahil oluyormu saygılar 0
    • ppl 30 Ağustos 2019, Cuma 22:54:27 Merhaba sorunuza cevap olarak; İngilizce Icao level 4 sınavının geçilmesi gerekiyor. Onun haricinde sağlık testleri var. 1
  • sedat 13 Aralık 2016, Salı 22:52:18 Türkiye de PPL alan öğrenci ortalama 30-35 touch&go yapar, macaristan da 150-200 arası. Touch&go yaptı yazıverirler defterine, aslında low approach yapılmıştır. Otorite görmez. Çocuk kaçırmıştır başı, pist kısadır ve göle düşmüştür. Göl tehlikeli diye inmeyi öğrenemezler.Türkiye de yalnıza bırakmazlar, yalnız uçtu yazarlar. Macaristan da tek başınasındır, hocayla da uçsan dokunmazlar kumandaya. zaten hep yalnızsındır. Yüzme bilmesen de suya atarlar. PİC uçuşları sigara içmişler veya sevgilileriyle koklaşmışlar diye dual yapılmaz. Uçak senindir, kanunen kiralar uçarsın, ister yalnız ister kankanla. Lisansın EASA onaylıysa elbette.. JAA (yurdumuzun lisansı)ile uçamazsın bile, safety şarttır controlled airspace de. Macarların en sevdiğim özelliği, yalansız olmaları. nizami dürüst, planlı ve art niyetsiz bu işi öğretme istekleridir. Hem ülkemi hem orayı tecrübe etmiş birisiyim. Yalansız, gaspsız ve en iyi hocalardan uçmayı öğrenmek istiyorsanız, ne paranızı ne de vaktinizi kaptırmayın. 2
    • sen sus sedat 14 Aralık 2016, Çarşamba 09:13:02 Biraz abartıyorsun, bizim uçuş okullarımız son derece kalitelidir. Dünyanın en bilekli pilotları burada yetişir. Orada eğitim ucuz olabilir, fakat burada aldığın eğitimin kalitesi verdiğin paranın kuruşu kuruşuna karşılığıdır. Önyargılı olmayın lütfen. 45
    • sen sus sedata 02 Temmuz 2017, Pazar 15:46:07 TÜRKİYEDE UÇUŞ EĞİTİMİ PALAVRADIR. KALİTE FALAN YOKTUR. Hocan AGL500 e uymaz düşersin. Hocan ingilizce bilmez anlamadığı için seni de kuleyle konuşturmaz. GARMIN kullanmayı bilmez ve daha neler neler 5
    • Dlk 31 Temmuz 2017, Pazartesi 09:34:42 kesinlikle katiliyorum, iyikide macaristanda yapmışım 1
    • Öfkeli arkadaşa 27 Ağustos 2017, Pazar 10:59:57 Öfkenin altında hangi sebebin yattığını bilmiyorum.Avrupa yı tecrübe ettin mi bilmiyorum. Uçan bir öğrenciye sen sus çat çut pat küt diye kafasına mı vurmalı? Yurdumdan manzara izletirim diyorsan bilemem. Bence bu 'Sen sus Sedat' kafası değişmeli. Böyle bir metodoloji eğitimde artık çok ilkel. Öğrenmeyi ketleyen şiddet ve öfke yanlısı bir kültürün son kalıntısı hitabetin. Dünya çok değişti arkadaşım. Malesef milletimizin onlarca yıl önce hayali olan Türk Sivil Havacılığının gelişmesi ve yükseltilmesi konusunda hayaller suya düştü, çok geç kalındı. Keşke bizler de havacılığı içimize sindirebilseydik bu Macar milleti gibi. Neden güzel tecrübeler eden insanları susturma çabasındasın? 0
    • Burak m 21 Kasım 2017, Salı 15:22:53 Serdar taş ve Macaristan'da olanlar okul tavsiyesi verseniz 1
  • Pes! 08 Aralık 2016, Perşembe 12:19:43 Macaristan da ATPL sinavlarina girdim..Benim icin aslinda Türkiye' de alsam çok kolay halledebileceğim bu sınavlar Macaristan da ki sınav sisteminin zorluğu, 15.000 soruluk sürekli güncellenen soru havuzu ile oldukça yorucu geçti.Tam 7 ay sabah akşam ders çalıştım.Bu haberi başka bir haber ararken tekrar görünce yazmak istedim çünkü ben bu haber yayınlandıktan çok sonra bu eğitimi almaya başladım.Zaten bu haberi malum kişilerin hangi amaçla yazdırdığı da net! Anlattıkları şeyler SHGM sınavları için belki gerçek olabilir.5000 soru üzerinden hiç bir şey öğrenmeden sadece ezber yaparak verilen sınavlardan bahsediyorum. Keza Macaristan da aynı gün sabah 9 da ve Sivil Havacılık Merkezinde (asla okulda değil külliyen yalan-okulda yapılan sınav sadece sınav öncesi sınava hazır mısın değil misin babında gayri resmi bir sınav) başlayan ve tek seans ta biten oturum Türkiye de 1 haftada her gün tek bir ders şeklinde uygulanıyor.(Bunun da doğrıçu olduğunu savunmuyorum ama zorluğunu aktarmak için yazdım.)Zaten sınav öncesi tekrar etme şansı olduğu için çok sıkıntı olmadan bu sınavlar 95-100 puanlarla geçilebiliyor.Uzaktan eğitim olayına girince zaten yüzyüze eğitimle bu dersleri anlatabilecek insan sayısı çok az ve o insanların da bu işle uğraşacağını sanmıyorum.Keza bu haberden bir kaç ay sonra Türkiye de de uzaktan eğitime başlandı bazı okullarda.Sonuç olarak şöyle genel olarak kıssadan hisse: Yalanla dolanla hak yiyerek iş yapanlar eninde sonunda bunun bedelini öderler.Günü kurtarmak için koca bir geleceklerini kirlettiklerinin farkında değiller.İnsanlık ölmüş! Editöre not: Bu haberi hala yayında tutarak bu kötülüğe sizde ortak oluyorsunuz! 2
    • Murat 26 Ocak 2017, Perşembe 08:18:16 Dostum sormak istedigim seyler var sana nasil ulasabilirim? 0
    • Acil !!! 01 Mart 2017, Çarşamba 21:59:12 Hocam eger yorumu gorursen senden bırebır bu olayları dınlemek ısterım yaktın olursa kısaca bıle olsa !!! Yoruma cevap verırsen sevınırım bı sekılde mail filan verırsen cok ıyı olur 0
  • Welcome to TURKEY ! 16 Mayıs 2016, Pazartesi 05:09:48 Sghm el falan koymadi cunku eli yok...Sghm oncelikle kendi amatorlugune yansin Allah askina alin arayin sghmyi bir hususa dair basit bir soru sorun gevelemeye baslarlar neden ? Cunku tipik Turk zihniyeti onlar gidip orada cay s_gara yapsinlar maaslari yatsin..ust mercilerdekilerde ucus okullarindan nemalansin... Pekala amca sorarlar adama malum agada siz pasada neden tercih yabanci pilotlarda sizin ulkenizdeki su ahbabiniz ne oldum budalasi ucus okullarinin ogrencileri degil....? Cevabi vermeye gerek yok ...kalite ve profesyonelik...siz anca insanlarin 70 eurosunu alin derdiniz o....sonra mekanlarda kari kizla hangi parayi yiyeceksiniz tabi.. Egri oturun dogru konusun avrupa sizden daha da iyi bu isi biliyor ogrenci egitiyor sizden dahada iyi denetim yapiyor...sizin denetlemeniz de malum adamina gore... Birakinda insanlar ucsun yine olamasin yahut olsun ise giremesin ama 60 70 bin eurolari degil 35 eurolari ziyan olsun be seref yoksunlari... 0
  • ttrezt 13 Şubat 2016, Cumartesi 03:39:51 ''Türkiye’de havacılık veren eğitim kurumlarında başarılı olamayan bazı pilot adayları'' şeklinde başlayan, gerçeklerden uzak ve devrik bir haber cümlesi. Ederinden daha yüksek fiyatlardan değil de, başarılı olamadıkları için EASA onaylı Macaristan uçuş okullarına gidiyorlarmış. Çok ilginç.Türkiye henüz EASA nın yanından bile geçemezken? Haber yazılalı 8 ay olmuş, ne yapıldı çok merak ediyorum. Macaristan da eğitim alıp Türkiye' nin önde gelen havayollarında uçan kişiler var, hatta malesef ithal edilen Macar pilotlar da. Yine biz kaybediyoruz. 0
  • ercan 20 Aralık 2015, Pazar 00:58:48 Turkiyedeki en kral okullarda soru dokumanlari veriyor ,gereksiz hbr 0
  • asker 03 Aralık 2015, Perşembe 10:58:50 Bu yorum eleştiri sınırlarını aştığı için sansürlenmiştir. 0
  • baluster 14 Ağustos 2015, Cuma 01:00:24 Türkiye de hayali olan gençleri kazıklamanın en baba yollarından biri uçuş okullarıdır.maliyetlere vurgu yapılarak fiyatlar şişiriliyor.Türkiyede sadece Top Air fiyatı AT3 lerle biraz aşağı çekti..ayjet dahi ultralight ile uçarken EASA belgesi veren AT3 cessna kullanan okulları inceleyip ne bulacaklar merak ediyorum. 0
  • Terbiyesiz Haydar 29 Temmuz 2015, Çarşamba 15:23:56 Assubaylar dediğin adam dışardan yapıyor herşeyi senin gibi (lütfen herkes alınmasın bu tarz loser arkadaşlara söylüyorum )Harbiye'de dayak yiyerek değil, crm ile, kokpitte olması gereken ortam ile yetişiyor. Sivil madem bu kadar ürkütüyor geçmeyin. Sivile geçmek yasaklansın avrupa'da bazı bölgelerdeki gibi. Sizde emniyetli!!?? Şekilde uçun 1
  • Aday 19 Temmuz 2015, Pazar 16:29:21 Teşekkür ederim. Bir pilot adayı olarak Macaristan'a gitmeye karar vermeme vesile oldunuz. 60000 euro ve üzeri parayı bayılana kadar alternatifleri değerlendirmek daha mantıklı. 0
  • assubay 08 Temmuz 2015, Çarşamba 13:11:36 Harbiyeli haydar arkadasim sanirim sen zamaninda assubaylarin hava ve kara kuvvetlerinde pilot sinifinin bel kemigini olusturdugunu ve halen birçok emekli olmus ve istifa etmis assubaylarin thy basta olmak uzere farkli havayollarinda pilotluk yaptiklarini bilemeyecek kadar cahil bir insansin. Ilk yerli ucaga ismini veren Vecihi Hurkus da bir assubay idi. Biraz arastirmani isterim cahil harbiyeli 1
    • ASTSUBAY 25 Ekim 2015, Pazar 20:38:15 ASSUBAY ne arkadaş ASTSUBAY değilmi lugatta geçen 0
  • EASA pilots 08 Temmuz 2015, Çarşamba 11:56:35 Harbiyeli Haydar, yorumlari bir yigin celiski barindiriyor. Askeri disiplin ne demek, CRM e tamamen aykiri. Gecen yuzyildan kalma aliskanliklar bunlar. Ortaya cikmistir ki SHGM Macaristan'i degil neden havacikikta gelisemiyoruz diye THY ucus akademisi haric tum FTO lari hallac pamuguna cavirmeli. Hala Istanbul Havacilik Klubunun lisans verme yetkisi var cok komik. Kim Kim nasil denetliyor, Rica ediyorum SHGM den okullar detaylu incelesinler. Hem Macaristan dahil Avrupa, hem de bizim okullari. Bizdeki okullarda onlarca gereksiz personnel calisiyor. Vay malu sorumlukugumuzda vay semester vay idari isler. Bunu. Yukunu oraya egitime giden gariban bizler cekiyoruz. Tekrar tesekurler Airporthaber bu konuya yer verdigi icin. 0
  • harbiyeli haydar 03 Temmuz 2015, Cuma 19:49:07 Şunu söyleyeyim Türkiyedeki okullar en kaliteli okullardır sonucta çoğu eğitmenleri emekli tecrübeli türk subaylarıdır.Milliyetçi olmamız gerekir yabancılara yedirmeyin paranızı. macaristana gidenler parasını boşuna harcamasın ucuz etin suyu kara olur.Birde Polonya çıktı son zamanlarda Polonyanında farkı yok macaristandan.lisansları kabul edilmeyecektir.türk havacılığı bilindiği gibi dünyanın en prestijli havacılığıdır.Bazı arkadaşlar Türk firmalarındaki uçak kazalarından bahsetmiş bazı sitelerde .olabilir tabiki çünkü son zamanlarda kalite biraz düştü sivillerden gelmeler başladı,hatta assubaylar bile pilotluğa merak sardı bu is herkezin yapacağı iş değil.Sivil havacılığın bu işe acil olarak el atması gerekir.herkez okullara alınmamalı belli kriterler konulmalı.Havacılık önemli bir müessesedir ve askeri disiplin olmalıdır. kalitenin düşürülmesine kesinlikle izin verilmemeli sonuçta insanların canı söz konusu. 13
    • Harbiyeli Emret! 27 Ağustos 2017, Pazar 11:37:02 Geç bunları.. Biraz alışık olmadığın sivile (hakiki yaşama) saygı duy. Dayak ve fırçayla eğitim ortaçağda kaldı. Askeri kafanı kullanmayı öğren, sivilleşemediği sürece zihnin, sen çok gerilerdesin bunu bilerek yaşa. 0
    • :) 26 Kasım 2019, Salı 01:39:25 önce "herkes"yazmayı öğren, daha sonra hegemonya duyarı kasarsın! Bu işi herkes yapamaz evet! Adam ana dilini konuşamazken, uçak uçurmaktan bahsediyor! 0
  • EASA pilots 01 Temmuz 2015, Çarşamba 12:26:17 Teşekürler Airporthaber. Turkiyede 60 bin, Macaristanda 35 bin euroya, turkiyede min 2 yıl Macaristanda 9 ayda , Turkiyede ki light yerine Macaristanda Cessna ile, Turkiyede tüm dunya da geçersiz JAA eğitimi , Macaristanda EASA eğitimi verildiğini Tüm havacılık tutkunlarına acikladiginiz için,, Turk okullarına gidenleri gelecekte hangi durumların beklediğini istemeden söylediğiniz yada söylemesine bir mecra olduğunuz için... İnanın Macaristan daki okulların daha güzel reklamı yapılamazdi. Teşekürler... 0
  • burak 01 Temmuz 2015, Çarşamba 03:17:16 Görünen o ki bu pilotu adaylarının sonu atanamayan öğretmenlere benzeyecek gibi duruyor.Doneler bunu göstermeye başlıyor bence.Bilemiyorum... 2
    • Borç 01 Temmuz 2015, Çarşamba 12:19:11 200.000 tl borçla atanamazsa o pilotlar, über ekonominin sonu ne olur tahmin bile edemiyorum. 1
  • Zeren 30 Haziran 2015, Salı 22:52:29 Arkadaslar Dlr1 ve Dlr2 sinavini tek seferde gecen mulakattan elenen Pilot adaylarinin tekrar sinav veya mulakat sansi varmi Hicbir yetkiliden bilgi alamadim lutfen yardimci olun 0
    • Dlr 06 Haziran 2016, Pazartesi 23:29:00 Arkadasim olay soyle oluyor hayatin boyunca dlr'a 2 kere girme hakkin var sen dlr1 icin 2 dlr 2 icin 2. Mulakattan kalmadigin surece dlr sinavina tekrar girebilir son hakkindada yapamazsan bu surec sonsuza kadar kapanmis oluyor. 0
  • Pilotaj 30 Haziran 2015, Salı 22:52:15 Insanlarda cok buyuk bir bilgi acligi var.Pilotaj egitimi ile ilgili ayrintili bir yazi yazilmali.Hangi okul kaca pilot yetistiriyor ? Hangi okulu secmeliyiz ? Yurticimi ,Yurtdisimi yada Yavru Vatanmi secilmeli ? Hangi seviyelerde pilot yetistirilir ( sertifika,lisans,yuksek lisans ...) ? Bilgilendirirseniz cok seviniriz 0
    • Easa 01 Temmuz 2015, Çarşamba 12:20:07 Yurtdışında EASA yetkili okulu seçin. 0
  • halim'e cevap 30 Haziran 2015, Salı 20:29:39 Sevgili halim, avrupa ülkelerinden pahalı olanlarında conversion yapıyorlar, ancak ucuz olanları ornegin Macaristan, Çek cumh vb bunlar sadece ülkelerinde oturanların convert işlemini yapıyorlar. O yüzden nacizane tavsiye Amerika ya gitme ve convertle uğraşma, avrupaya git , çünkü Amerika ya gidersen yine Turk okulların ağına dusersin. Amerika ya gidicen ben zoru severim diyorsan yanı Ametikanin gizli maliyetlerine ben ne olursa olsun katlanacagim diyorsan Atpl theory macaristanda yap. Arkasından gel Erah, THK, barış havacılıkta convert yap. 1
  • Macaristandan 30 Haziran 2015, Salı 19:53:02 Arkadaslar su an macaristanda pic ucuyorum...iki gun once helikopter indi uctugum meydana ve 3 gorevli geldi...sonra lisansimi saglik sertifikami ve ucagin kayitlarini istedi..bende verdim.kontrol ettiler ssyfa sayfa tedekkur edip helikopterlerine binip ayrildilar...turkiyede biri boyle kontrolden gecmismi acaba soyleyin.ayrica ayrica benden sonrada sirketin evraklarini incelediler...turkiyede pic deyip yalniz uculnadigini biliyoruz...ornekde verilebilir ama neyse..pic yalniz yapilan bir ucus olmasi gerekmiyormu..niye turkiyede yalniz degil? Herkese guvenli ucuslar.. 0
    • Shy 30 Haziran 2015, Salı 22:59:39 Solo flight ile pilot in command ksrıştırmayalım ppl seviyesinde lisansın olduğunu düşündüğümüzde uçağında var yolcu ile uçuyorsun pilot olsun olmasın kumanda sende işte ona pic deniyor sevgiler 1
    • ATP Pilot 06 Temmuz 2015, Pazartesi 16:34:43 Sanırım anlatmak istediğiniz böyle bir kontrol ülkemizde olmuyor. Öyle bir sistem yok. Buradan şunu çıkarabiliriz ki bizim SHGM mutlaka Macaristana gidip bu işi nasıl yapıyor diye öğrenmeli Türkiyedeki okulları düzene sokmalıdır. Bu devran böyle dönmez artık maymun gözünü açtı... 0
    • Eski uçucu 24 Mayıs 2016, Salı 17:47:13 Macaristan'da uçuyorum diyen arkadaş bana biraz bilgi verir misin nasıl gidilir maliyet nedir 0
    • Gok 28 Ekim 2016, Cuma 22:37:18 Yorum cok eski fakat sormak istedim yinede su macaristandaki ucus okuluna gidip ppl atpl tamamlamis olupda tr ye gelen is bulan varmi yada orada egitim alan kisiler varsa yasadigi zorlugu kolayligi anlatabilirmi kisaca ? 0
    • Nur 13 Haziran 2021, Pazar 21:41:51 O kadar çok katılıyorum ki sadece pilotajlık eğitiminde değil, Türkiye'nin her seviyede eğitimde yetersiz ister ilkokul ister lise, 11 yıl Almanya da yaşadığım ve Liseyi Türkiye de okuduğum için biliyorum. 0
  • Thkzede 30 Haziran 2015, Salı 19:12:01 Shgm den ülkemizdeki okullarla ilgili genel bir açıklama yapmasını istiyoruz evet yurtdışında bu tür dolandırıcıların fazla olduğu aşikâr ancak burda Uçuş okulu mağduru Olanları atlamasınlar rica ediyoruz THK da 2 gündür teorik ve Uçuş bilgisi adi altında hiç bir işlem gerçekleşmiyor yetmezmiş gibi hergün akşama kadar acaba yarın ne olacağız paniği yaşatılıyor öğrencilere lütfen yetkili birileri açıklama yapsın bugün yollanan mail de çabası 0
  • halim 30 Haziran 2015, Salı 17:10:05 Atpl lisansı almak için Avrupa mi Amerika mi tercihiniz ne olurdu? Ben Amerika düşünüyorum sonra bir Avrupa ülkesinde Easa dönüşüm programına katılayim diyorum.Dusunceleriniz nedir? Fikir verir misiniz? 0
  • Easa ppl (devami) 30 Haziran 2015, Salı 14:37:46 Bi dakka fazla yazma cureti gosterseniz caa e durumu bildirirler ve bi daha ucak yuzu goremezsiniz. Ayrica burdaki logbooku orda cöpe attim :) cunku easada kabul edilmeyen bi logbook bizim shgmnin onayli logbooku. Hocalar ucak limiti ve ogrenci limitlerini cok iyi biliyolar ve oyle kila tuye ucus kesmiyolar. Limitte ise yalniza gonderirler ve ogrenci olarak limitlerinde her turlu hava sartina aşina olmanin onemli oldugunu dusunurler. Haber dogru bilgiler iceriyo olabilir ben tum ucus okullarini bilemem ama boyle bi durum orda varsa burdaki gibi ahbap cavus iliskisi yoktur ilgili okulun kapisina muhru vururlar.Sonuc: kimin kuyruguna basildiysa basilmaya devam edilecektir. 0
  • Easa Ppl 30 Haziran 2015, Salı 14:31:27 Arkadaslar thk da pple baslamis ancak istedigim sürede egitimi alamayacagimi anladigimdan eğitime macaristanda devam etmeye karar verdim. Egitime baslamadan calismam gereken konular ve soru bankalari (cikmasi muhtemel sorular) ki bu soru bankalari avrupanin sivil havacilik otoritelerinin onayli soru bankalari idi, tarafima gonderildi. Sorulara ve konulara calistim ve macaristana gittim (bu arada thkda 25 saatlik ucusum vardi). Once okul sinav yapti. O sınavlardan basarili olunca CAA merkez binasinda sinavlara girdim. Daha sonra level sinavina girmem ve en az Level 4 almam gerektigini ogrendim. Girdim ve 5 aldım. Bu arada orda 6 almaniz neredeyse imkansiz burdaki gibi soru ezberleyip geçemezsiniz, sinav 2 tane yetkilendirilmis hocaya yuz yuze yapiliyo. Sonra medical exame girdim. Burdan almis oldugum class 1 i kabul etmediler. Orda class 2 aldim. Daha sonra ucuslara basladim. Hocam 737 kaptaniydi ucakta at-3 idi. Bir dakika fazla sure yazmaniz durumunda hoca direk seni sikayet eder 1
  • 737 KAPTAN_PİLOT 30 Haziran 2015, Salı 13:30:22 Noldu ? TR'deki fahiş fiyatlı uçuş okullarını KORKU sardı sanırım. EASA lisansı verebilen Macaristanda isteyen gidip eğitim alabilir, SHGM bir şeye karışamaz.Siz önce bu ülkedeki çocukların pilot olmasını kolaylaştırın gidip dandik yabancı pilotlara binlerce euro para ödüyorsunuz ! Bu işi yapabilecek onlarca yetenekli genç sizin zihniyetiniz yüzünden pilot olamıyor ! TR'DE NEDENSE UÇUŞ OKULLARI DÜNYA STANDARDLARINA GÖRE 2,5 KAT DAHA PAHALI. SİZİ GİDİ HORTUMCULAR SİZİ. İMZA : KAPTAN PİLOT 737 1
    • Student 30 Haziran 2015, Salı 16:06:33 Helal sana be kaptan,senin gibi adamlar Lazım üstyönetimlere ki bu yabancılar giremesin memlekete,Türk gençleride işsiz kalmasın.... 0
  • xcountry cevabi 30 Haziran 2015, Salı 12:58:49 Cross countryde inmeye gerek yok diyen cahil dostum, cross-country flight of at least 270 km (150 NM), during which full stop landings at 2 aerodromes different from the aerodrome of departure shall be made, ne demek. Full stop diyor. Nasıl verildiği ortada turkiyede ki okullarda. 0
  • Görülüyorki 30 Haziran 2015, Salı 12:27:43 Görülüyorki Tr deki eğitimlerden vede abartılı olan fiyatlardan herkes şikayetçi.... 0
  • EASA 30 Haziran 2015, Salı 08:19:00 1- AVRUPA BİRLİĞİ VE EASA ÜYESİ BİR ÜLKEMİ MACARİSTAN 2- VERDİKLERİ LİSANSI NASIL KABUL ETMEYECEKMİŞ BİZİMSHGM 3- EĞER ETMEYECEKSE NEDEN EASA LİSANSLARINA ONCELİK TANIYOR ÇALIŞMA İZNİ VERİYOR. 4- EĞER MACAR LİSANSINI EASA KABUL EDİYORSA VE LİSANS DÜZENLİYORSA İŞ BİTMİŞTİR FAZLA KONUŞMAYA GEREK YOK. 1
  • easa pilot 30 Haziran 2015, Salı 00:28:50 PILOT rumuzuyla yorum yapan arkadas, Allah gostermesin bir kazadan sonra bunlar Macaristandan egitim almis demesin SHGM demis. Bu arkadasim bilmiyor sanirim, Turk sirketler ozellikle THY, ucus yogunluguna gore en cok kaza yapan sirketler siralamasinda hep ilk 10da oldugunu bilir. O zaman SHGM nin Hava Kuvvetlerini ve Kr Havaciligi kapattirmasi lazim. Hangi kazada sorgulandi pilitun hangi ojuldan mezun oldugunu. Hayret bisey. Macaristanda Havaciligi lackaymis. Adam 14 yasinda planorle, parasutle basliyor, bizim gibi bir Sabah uyanip yada univde kiytirik bolumleri bitirip baba parasiyla degil. 2
  • Sorular 30 Haziran 2015, Salı 00:04:19 Soruların verilip verilmemesinin önemi yok ki zaten %99 u ezberleyip geçiyor. Sonra sorunca en basit soruları yüzüme bakıyorlar. Kitapları alıp alıp tek tek çalışıp geçen 1 elin parmaklarını geçmez...... 4
    • Uzman 30 Haziran 2015, Salı 10:03:52 Sanki sen çalışıp geçtin.. Sana öyle sorular sorarım ki bakar kalırsın.. 1
    • Aynen 30 Haziran 2015, Salı 11:01:42 Havacılık,pilotaj bilgisi o kadar geniş alanı kapsıyor ki sınavı yapan kişi ya da otorite isterse öyle kazık sorular sorar ki sadece oylece kalırsınız. 1
    • Cemaat 30 Haziran 2015, Salı 12:42:20 Cemaatçilere hazır soruları da siz mi hazırladınız;ne istediler de vermemezlik yaptınız mı? 1
  • MagyarTörök 29 Haziran 2015, Pazartesi 23:25:51 Eskiden sizi tarafsız bir yayın kuruluşu olarak görürdüm, birilerinin ekmeğine yağ sürmeye başlamışsınız yeni farkediyorum. Hergün güzel haberler okuduğum sitenize böyle bir haberden sonra elveda diyorum. Çok değişmişsiniz çok... 0
    • Török 30 Haziran 2015, Salı 10:44:28 Aman gitme, dur! 7
  • Android Uygulaması 29 Haziran 2015, Pazartesi 22:53:30 SHGM ciddi disiplinli bir kurumdur. EASA ciddi disiplinli bir kurumdur. Arkadaşlar lütfen SHGM nin üzerine bukadar gitmeyin, burasida nihayetinde siradan bir ulke degildir siradan bir otorite degildir. Tabiki SHGM kontrol amacli bir inceleme yapmalidir. Bugun yurt disindan gelip burada egitim alip giden pilotlarinda ucuslari incelenmekte. Havacilik cok ince bir cizgidedir ve heran bagli olunan otorite gozetmeksizin cizgiler asilabilir ihmal ve kasitli hatalar yapilabilir. en nihayetinde SHGM uzerine vazife olan bu gorevi layiki ile yerine getirip, arkadaslarimizinda ins herhangi bir sorunlarini tespit etmezler ise herhangi bir sorun olmadan kapanir mevzu. Metin olun arkadaslar SHGM ocu degil canavar degil kimsenin kotulugunu istemez. herkes rahat olsun gaza gelmeyin. aksine bukadar tartisarak olayi buyuterek dahada buyuk bir sorun haline donusturursunuz. OTORITEMIZE SAHIP CIKALIM. GUVENELIM. HICBIRSEY OLMAZ. DOGRUYA YANLIS DEMEZ SHGM. BIRGUN TURK PILOTLARI OLARAK BIR SORUN YASADIGIMIZDA ARKAMIZDA ENSEMIZDE NEFESI YETER BIZE SHGM NIN. rahat olun rahat. eger saibe yada usulsuzluk yoksa zaten SHGM bunu onaylar. lutfen... lutfen.. 4
    • ... 30 Haziran 2015, Salı 11:50:24 Shgm bu ülkede insanları havacılıktan soğutan,gençlerin önünü tıkayan,en önemlisi kendi kendi vatandaşını maddi olarak sağılacak inek olarak görürken zerre kadar hizmet vermeyen ,aldığı paraları havacılık yararına kullanmayıp hazineye aktaran soğuk savaş artığı dandik bir kurumdur. 0
  • x man 29 Haziran 2015, Pazartesi 22:26:22 Bu haberi kimler spekule ettirip kimlerin araciligiyla servis ettirdi acaba. Yalan haber olduğu ortada. 1
  • Met Air 29 Haziran 2015, Pazartesi 21:35:13 Sghm ne oldu sözde denetlediğin Met Air'in mağdur etmesine seyirci kaldığın öğrencilerine?Bırak traşı.Türkiye'de lisans alanın aklına tüküreyim. 1
  • durmus durmus 29 Haziran 2015, Pazartesi 21:24:17 Sevgili dostlar, tüm tartışmaları hayretle takip ettim, herkes kendince doğru. Kabaca bi hesap yaptım, benim bildiğim 2 yılda 80 Türk PPL aldı Macaristandan, 80 çarpı 15.000 euro 1 milyon 200 bin euro yapar. 100 kişi ortalama 50 saat PİC ucsa ,Türkiye ücretleriyle, 200 çarpı 100 çarpı 50 . 1 milyon euro yapar. Toplamda turk okullarından kaçan 2,2 milyon euroluk bir pasta var. Benim anlamadığım Amerika da Bahamada neidugu belirsiz okullar, yüzlerce FAA okuluna giden yüzlerce Turk var, Yunanistandan İspanyada Polonya da Çek Cumhuriyetinde mağdur onlarca insan var. Tek mağdur olmayan Durust ve Dost Macarlara giden arkadaşlar. Dakikası dakikasına ucuyirlar. Edembogada 30 dak yerde bekleyip bunu uçuştan saymiyorlar. PİCUS uçuş PİC yazmiyorlar. Crosscountry için landing fee odememek için inmeyip inmiş gostermiyirlar. Gerçekten yazık. Hiçbir okul Turkiyede İngilizce websitesi yapmasın. Hiç yabancı gelmez. 0
    • xcountry 30 Haziran 2015, Salı 07:22:34 EASA stndrtlrın göre xcountry olması için destintion havalanına inmene gerek yok , oraya kadar gitmen yeterli 1
    • Mestabe 30 Haziran 2015, Salı 09:37:07 Tam duruşlu iniş yapmak gerekiyor xcountry için!!! 1
  • :)) 29 Haziran 2015, Pazartesi 19:44:19 Türkiyedeki okullar kadar çakal ekip yok be,işiniz gücünüz rant olmuş para olmuş...Yatacak yeriniz yok 0
  • .... 29 Haziran 2015, Pazartesi 19:42:32 İşinize gelmediğinde öğrencilerin önünü kesin!! Pic ücretinin saati 200-250euro yurdumun okullarında,fakat daha ucuzada bulablrsnz ama okulun bakım yetkisi cartu curtu yoktur yani uçma garantin yoktur...Parayı cebe indirip uçurmayan bekleten okula hiçbşy demezsiniz ama neden??Okul sahipleri çakaldan daha öte yalancı sahtekarsa tadından yenmez...O nedenle bırakın öğrencilerin önünü kesmeyi ve sömürmeyi...Bizlerin babaları kaptan değil veya şirket yönetcileri vs,parayı zor buluyoruz zor kazanıyoruz sizlerle zor başa çıkıyoruz.....Ankarada olan sınav merkezini İstanbulda açmayı 2 yıla planlıyosan senden hiçbşy olmaz...Papi denen sınava 370 tl yalandan yere alıyosan senden bişey olmaz,Sınav ücreti+Otel ulaşım konaklarını öğrenciye yüklüyosan senden bişey olmaz...Bırakın show yapmayıda ülke içinde bulunan ve tek uçakla 150 kişi uçuran okullara el atın,öğrenci mağduriyetini azaltın 1
    • vv 30 Haziran 2015, Salı 00:21:51 İmzamı atıyorum,bravo... 0
  • türkcem icin özür 29 Haziran 2015, Pazartesi 18:56:55 nerde egitim alirsaniz alin,hangi universiteden mezun olursaniz olun-önemli olan: pilotluk icin o pratik zeka,hizli düsünme ve o koltuga oturdugunuzda herseyi geride birakmak ve önemli olan onlarin aradigi karaktere sahip olmadiginiz halde sizi kimse ise almaz. Her sirketde oturan piskologlar sizin her alanda nasil oldugunuzu cözüyor ve biliorlar. Yani hangi Pilot okuluna gitmisiniz önemli degil ,o dersleri her kisi gecer ama önemli olan sizdeki dogadan gelen o yetenekler karakter..Lufthansada basladim egitime(DLR 2005),belli olaylar yüzünden egitimime son verdiler-, aradan 6 sene gecdi birtane dandik Pilot okuluna yazildim,6 sene icinde yüksek lisans yaptim,ve benimlen beraber lufthansaya ready entry olarak basvuran 12 kisiden sonunda iki kisi alindi,2si dandik Pilot okulundan- biri benim, gerisi lufthansanin kaptan pilotlarin kurdugun avrupanin en iyi egiten intercockpit pilot okulu.[suclu olarak okuldan atilan ben,8 sene sonra 2:30saat soru yagmurundan sonra gine kabul edildim] 1
    • Shgm 29 Haziran 2015, Pazartesi 21:25:08 Anlatılmaz sadece yaşanır. 0
  • İkinci bir dost 29 Haziran 2015, Pazartesi 18:50:38 Arkadaşlar bu sadece türkiyedeki okullara para kazandırmak için çıkmış bir uygulama ben macaristanda uçtum uçakların hepsi aynı hemde easa onaylı, Bunla uğraşana kadar neden insanlar dışarı kaçıyor ona baksınlar herkes bşliyor, Onaylı okul ve uçak olunca dünyanın heryerinde uçabilirsiniz ama kayıtların doğru olması lazım 0
  • Pilot açığı 29 Haziran 2015, Pazartesi 18:18:57 Türkiye'de pilot açığını mı kapatmak istiyorsunuz?Önce SHGM'yi kapatın. 1
  • Lisans 29 Haziran 2015, Pazartesi 18:16:52 Mümkünse lisansınızda SHGM mührü olmasın.Yani Tr'de lisans almayın.Yoksa Evereste amuda kalkarak nasıl çıkıldığını bizzat yaşarsınız. 0
  • Shgm 29 Haziran 2015, Pazartesi 18:11:37 Sen önce sahte yabancı pilot vakaasında ne yaptın?Corendon olmasa Allah bilir adam THY'de sahte pilot lisansı ile uçuyordu.Hayaldi gerçek oldu diyebilir miyiz sayenizde? 1
  • ... 29 Haziran 2015, Pazartesi 17:53:41 SHGM önce cemaatin ne katakülliler çevirdiğine ve müritlerinin Türkiye'de nasıl lisans aldığına;sıradan bir adayın PPL'i bile 10 ayda nasıl aldığına bir baksın ,akabinde yurtdışına ahlam kesebilir.Senin verdiğin lisans ne milli bir lisans ne de AB'nin EASA lisansı.Tam üyesi bile olamadığın nuh nebiden kalma ancak sömürgelerde olabilecek JAR lisansı.Onun kurallarını da copy paste yapmış itirazsız aynen bire bir kural diye kendi ülkenin şartlarını bile bilmeden milletin kafasına çivi gibi çakmışsın.Düne kadar kendi verdiğin lisansları bile beğenmez yabancı pilotların validasyonlarını onaylardın kendini inkar ede ede.SHGM'den müzdarip arkadaşlar:Öncelikle okulunuza başvurun ve Türkiye'de kaç tane bu okul mezunu yabancı pilot çalıştığını tespit ettirin.Durumunuzu okula bildirin ve ilgili okul Shgm bağlamında Türkiye'yi uluslararası tahkime ve EASA'ya gerekli şikayetlerini de yapsın.Bunun da takipçisi olun.Yabanci pilota evet yabancı okula hayır öyle mi ;yok öyle yağma. 0
    • Kaptan_25 14 Eylül 2016, Çarşamba 11:01:05 Varol birader... Aynen katılıyorum 0
  • Solo 29 Haziran 2015, Pazartesi 17:16:01 Sayın airport haber Yöneticileri bu haberi gerçekten hiç okumadan koymuşsunuz ANLAŞILAN.türkiye daha easa üyesi bile değilken Macaristan easa üyesi ve tüm eğitimler ve Sınavlar easa kontrolünde yapılmaktadır.ben sadece şunu merak esiyorum sghm madem easa yı beğenmiyor neden easa üyesi olmak için birtarafını yırtıyor!!!!! 2
  • Rezil okullar 29 Haziran 2015, Pazartesi 17:10:26 Macaristanda ucuza ve hizli bir sekilde milletin bu isi halletmesi buradaki ucus okullarinin zoruna gittiginden bence bu Karalama haberi milletin kafasini bulandirmak icin 0
  • easa pilot 29 Haziran 2015, Pazartesi 17:00:20 THK Tecnam p2002 mtow:1320 lb (600kg) ayjet, AFA DA20-C1 Eclipse MTOW:1764 LB BAYMAP AT-3 ki SHGM onay verdi, Barış Havacılık cessna-152 yetermi daha sayalımmı.... Eğer Macaristandakiler ultralight, hatta microlight ise bunlar nedir???? 0
  • iPhone Uygulaması 29 Haziran 2015, Pazartesi 16:13:58 Bu haberin olmasına populer uçuş okulumuzun önlenemez yükselişinin yarattığı ego olabilir mi diye düşünmeden yapamıyor insan 0
  • mmm 29 Haziran 2015, Pazartesi 16:13:16 sanki türkiyede soruları vermiyorlar da sadece macaristanda veriyorlar. 1
  • Siz Kimsiniz? 29 Haziran 2015, Pazartesi 16:10:03 SHGM sen kimsin ki gidip bir Avrupa ulkesini elestiriyor ya da onu kontrol etme yetkisini kendinde goruyorsun? O SHGM binasina turist olarak gelsem biriniz yol tarif edemezsiniz ne dil var ne bisey. Sinav sorulari veriliyormustaymis mis mis, ya kardesim senin atplonline diye bir siteden haberin var mi? Senin sordugun sorularin hepsi birebir orda var, ister calis , ister ezberle. Sen merak etme SHGM o adamlar EASA uyesi denetlenmelerinde sikinti olmaz, dua et gelip kimse sizleri denetlemiyor, denetlemeye kalksalar ulkede tercumanlar bayram eder, hicbiriniz ingilizce bilmediginiz icin. 2
    • Yol gösterici 29 Haziran 2015, Pazartesi 20:50:26 SHGM deki pilotlara bunca gündür sen mi yol gösteriyordun. saygılı ol biraz. Anlaşılan İngilizcen iyi, fakat niyetin kötü 10
  • B777 ve A380 PPL 29 Haziran 2015, Pazartesi 16:04:10 Türkiyede Boeing 777 ve Airbus a380 ile PPL Eğitimi verildiği için DA-40 tipi uçaklar microlight sayılıyor. bu yazıyı yazanda havacı oda insan. 1
  • Shy 66 lisansı 29 Haziran 2015, Pazartesi 16:01:58 Birde shy 66 derslerini veremeyenler easa dan nasıl geçiyorlar incelemek gerekir 0
  • pilot adayı 29 Haziran 2015, Pazartesi 15:33:07 SHGM calisanlari sayenizde magdur olmus yuzlerce ogrenciden biri olarak sizlere hakkımı helal etmiyorum.... aldıgınız maaslar size haram zehir zıkkım olsun.... 0
    • Pilotadayı 03 Ağustos 2016, Çarşamba 19:53:12 Macarıstanda hangı ucus okuluna gıttınız? 0
  • Android Uygulaması 29 Haziran 2015, Pazartesi 15:03:04 Shgm sen kendine de bir el at 0
  • Parayı veren 29 Haziran 2015, Pazartesi 14:30:30 Teknisyenler SHY'den lisans alamayınca yunan şirketlerinden ciklet lisansı diye adlandırılan ve parayı veren herkese dağıtılan lisansı kabul eden SHY bunuda kabul etmeli bence. Bence pilotlara haksızlık ediyorlar. Siz EASA lisansı olan teknisyenlere denklik sınavı yapıyormusunuz ? 2
  • .... 29 Haziran 2015, Pazartesi 14:23:05 Bizim akıllı sivil havacılık başkalarını inceleyecğnze kendinizi inceleyin,Papi dersiniz para alırsınız,Ondan para şundan para hayatınız para olmuş....2 uçak alana okul açtırırsnz 2 yılda okulu btiremeyz 1
  • uçuşlar 29 Haziran 2015, Pazartesi 14:05:41 macaristana giden pilot adayları orada 1-2 saat uçup hergün loğlarrına 5-6 saat uçuşları havadan yazıyorlar. shgm elabaşlarına gerekli cezaları vermelidir. 19
    • ATP Pilot 29 Haziran 2015, Pazartesi 16:47:47 Arkadaşım gidip gördün mü? Gidip gördüm ve motor saatini görmeden adam logo imza atmıyor. Ayrıca hepsinin fotosu halen telefonumda. EASA ülkesi yalan yok dolan yok. Hodri meydan 5 günde 28 saat uçtum 2690 Euro ödedim 10 dakikası sahteyse sana 30 000 Euro ödeyeceğim. Var mısın? İşkembeden sallamak kolay tabi. Kimbilir hangi uçuş okulunda milleti sövüşlüyorsundur. 1
    • ... 29 Haziran 2015, Pazartesi 18:24:27 Kardeş Türkiye'deki okullarla karıştırma. 0
    • Dhmi 30 Haziran 2015, Salı 11:43:01 Sana DHMI kayıtlarını çıkarırsam Türkiye'de hangi okulların uçüş yapmadan saat yazdığını görür ,apışıp kalırsın.Bunun mahkemeye yansımış olanları ve hukuki olarak tespit edilmiş olanları var.Türkiye'de FTO mu arkanıza bakmadan kaçın. 0
  • işsiz pilot 29 Haziran 2015, Pazartesi 13:46:51 Arkadaşlar bakmayın siz Shgm nin denetlemesine.İçerden birilerinin çıkarına ters olduğu için şikayet etmişlerdir.easa üyesi bir ülkeden easa lisansı alacaksınız.burda okullar alışmışlar milleti kazıklmaya,rekabet de olmadığı için rahatlar.ne uçmaya uçak bulabiliyorsunuz ne de fiyatlar uygun.genel havacılık yerlerde sürünüyor diyecem ama genel havacılık yok yani olmayan bişey.siz bu ülkeden aldığınız lisansla bırakın Avrupa'da çalışabilmeyi,tatile bile gidemezsiniz oraya Vizesiz.shgm nin bu ülkenin havacılığının gelişmesi için bir otorite olarak alması gereken bir Sürü karar varken varsın incelesinler sizin uçtuğunuz uçak tiplerini.biz belki iş buluruz umuduyla evde oturuyoruz ama alıştık artık kendi ülkemizde yabancı muamelesi görmeye.bu ülkede artık havacılıkta cebinizdeki para kadar ilerlersiniz,o Yüzden siz paranız varsa bunu easa üyesi bir ülkede gerçekleştirin. 0
  • iPhone Uygulaması 29 Haziran 2015, Pazartesi 13:40:06 Turk okullarinda egitim kalitelidir,shgm ise dunyada ust duzey bir kurumdur o yuzden turkiyede egitim hem cok pahali hem cok disiplinli,turkiye dunya havacilik kalitesinde ust sirada oldugundan shgm bu kadar elit kisiler istiyor ...ucuz etin yahnisi mantigi yurt disina gitmeyin,...okulumuz yakinda aciliyor..yuvamiyap ucus okulu.. 14
  • easa pilot 29 Haziran 2015, Pazartesi 13:20:57 Bazı gerçekler artık suyuzune çıksın. Bizde halen level sınavından 4 alamayan ve şirketlerde ucanlar var, Erah ve diğer okullar hala gençleri, pilot olmak için İngilizceye gerek yok, diyerek resmen Kandırıyor, Macaristan dahil tüm easa ülkelerinde İCAO level sınavından. 4 alamazsanız PPL alamıyorsanız. Sınavlar CAA de, bizim gibi okul yapmıyor. Özellikle asker pilotlara karşı turkiyede ki okullarda gösterilen müsamaha ( meşhur Barış havacılık olayı) hiçbir şekilde Macaristandan gösterilmiyor. Okulu incelemeye gittiğimde okulda Hollandalı, Alman ve İrlandalı öğrenci kayniyirdu. Shgm önce İbertour gibi daleverecileri, Sindel magdurlarini arastirsin. PİC uçmak için Erdoğan meneksenin nazina ve uçaklarına kalmayalim. Dünya sınırları kaldırdı, hala yabancı pilota neden dur denemiyor çünkü yabancı okullar özellikle macarlar disiplinli ve çalışkan pilot yetiştiriyor. Saygilar 0
  • Airwolf 29 Haziran 2015, Pazartesi 13:11:08 Valla 70 ssat uçuş burada 1,5 yılda, orada 30 günde, nasıl bunu beceriyo macaristan hem de 3 te 1 fiyata, helal olsun, burada kazıklanan arkadaşlara da geçmiş olsun 1
  • PPL 29 Haziran 2015, Pazartesi 13:08:30 Macaristanda PPL eğitimlerinde EASA gereği kullanılan uçakların en hafifi AT-3 ve C-152 dir. Ultra-light haberi yalan. Gelelim sınavlara. Sınavları önce okul kendisi yapar. Eğer okulun yaptığı sınavlarını geçtiğiniz takdirde SİVİL HAVACILIK TA SINAVA GİRERSİNİZ. Okulların denetimi yoğun bir şekilde EASA ya tabidir ve serttir. Buradaki okullara sadece Türkiyeden değil, Hollanda ve İlgiltereden de öğrenciler gelmektedir. Neden? Tabii ki daha ucuz :) 0
  • Erah 29 Haziran 2015, Pazartesi 13:06:29 Bence Türkiye'deki eğitimler falsoludur.neden okadar öğrenci Avrupa'ya gidiyor,çünkü Tr deki eğitimler çok gereksiz Pahalı ve mantıksız. Adamlar atpl teori %90 uzaktan veriyor ve bizim girmek istediğimiz easa kabul ediyor, sende adam gibi uygula ve öğrencileri 5-6 katı kazıklama millet gitmesin... 0
    • aday 29 Haziran 2015, Pazartesi 14:22:46 Helal olsun, o kadar doğru yazmışsınız ki, Macaristanda verilen eğitim burdakinden daha kaliteli. Ek olarak dediğiniz gbi Dandik shgm değil easanın denetlediği bir okul. Koskoca easa eğer eğitim usulsüz ve eksik olsa onay verirmi, bu insanlar uçabilirmi. 0
  • 3 İtham 3 Yorum.. 29 Haziran 2015, Pazartesi 13:06:24 Pilot adaylarının Macar planını SHGM bozdu... SN.airport haber yetkilileri sanki adaylar bir plan yapıyor da ülkede ki havacılığı baltalıyor diye bir hissiyat uyandırmışsınız ? Bu ne biçim bir başlık , EASA onayı almış bir ülke de ekonomik uçuluyor diye kimi veya kimler rahatsız oldu da böyle bir başlığı kaleme alırken hiç düşünmeden yazabildiniz. 2.ci si Sorular veriliyor demişsiniz ,itham da bulunmuşsunuz orada da herkesin kullandığı gibi atplonline , aviatonexam veya bristol veritabanı çalışmak için kullanılıyor ,soruları vermek bu ise dünyanın tümü öğrencilerine sorularını yıllık 100-150 EURO bedelle veriyor . 3.cü sü sınavlara okul yöneticileri müdahale ediyor demişsiniz, her halde beraber yaptığınız bir şey ki o kadar emin olarak konuşuyorsunuz ...Herhalde SHGM ye gidip gelen tüm Türkiye'de ki okul yöneticileri de oradan sınav sorularını alıp öğrencilerine veriyor ki herkes bu sınavları geçiyor ,hatta 1 tek kelime ingilizce konuşmadan . Lütfen yaptığınız habere birdaha bknz 1
  • Ogrenci adayi 29 Haziran 2015, Pazartesi 13:00:47 Turkiye'deki okullari surekli ogrenciyi kaziklamakla suclayan arkadaslar ya bir okulun maliyet hesaplarina bir bakin bakalim neden fiyatlar boyle yuksek anlarsiniz (yeni ucaklari olan okullar icin konusuyorum) ucaga 200bin avro paralar verip birde bunlarin faizini hesaplayin bakalim birde personel giderlerini bakim vb. Sonra pahali yada normal olduguna karar verin.Kimse kimseyi enayi yerine koymuyor ulke sartlari boyle. 2
    • ATP Pilot 29 Haziran 2015, Pazartesi 16:56:22 Kimse kimseyi kandırmasın arkadaşım olay şu. Burada paranı alıp uçurmuyorlar veya uçursalarda süründürüyorlar adamı. Orada maliyetler ucuz paranı alıp jet hızıyla pilot yapıyorlar. Fark bu. Maliyet konusunda haklısın ama hız konusu ne olacak. 1 yılda PPL alan 10000 Euro para ödeyenler ne olacak? THY pilot alacağını duyurduğu gece yüzde 50 zam yapmak ne demek? Bunlar ŞARK KURNAZLIĞI ticaret değil:( 1
  • easa pilot 29 Haziran 2015, Pazartesi 12:56:41 Hem turkiyede hemde Macaristandan eğitim yapma imkânı buldum. Turkiyede ki okulda 2-3 defa derslere gidip soruları verdiler 3 grup olarak aynı sorular. Milli eğitim temsilcisi geldi ve sorulacak soru grubunu seçti. Ne değişir sorular aynı. Easa ülkelerinde tüm sınavlar genel merkezde yapılıyor bir kere. Airport habere de teessuf ediyorum nede olsa okulların reklamında para kazanıyorlar, normal. Geçenlerde bir gorusmeye şahit oldum. Bir Yunan öğretmen THY de uçan pilotların yüzde 30unun eğitiminin Yunanistandan olduğunu söylüyordu. Teknisyen lisanındaki tekillikleri biliyorsunuz Yunan Helenic Academydeki. Macaristan bir kere Easa, yanı turkiyenin hedefine zaten adamlar ulaşmış. Yakında Jarli pilotları hiçbir yere sokmasinlar bir görün. Shgm nin 1 eylül 2016 itibariyle easaya verdiği bazı sözler olduğunu biliyoruz. Tüm FTOlar gidip kendileri EASA lisansı almak zorunda. Alamazlarsa kimse ucamiycak bunu biliyorlar, tirmalayin beylerr 1
  • İsim / Rumuz 29 Haziran 2015, Pazartesi 12:12:45 Iyiki de gitmemisim oraya.. 6
    • Solo 29 Haziran 2015, Pazartesi 17:20:00 Gidememiş olmayasın sakın :)))) 0
  • macaristan_pilot 29 Haziran 2015, Pazartesi 12:04:10 gördük Türkiye'de ppl alıp burda saat doldurmaya gelenlerin nasıl uçurduğunu :) bir iki tane olsa neyse. Emin olun buradan gidenler kumandalara hakim olarak dönüyor. Ayrıca, Tüm uçuşlar Cessna 152 ile yapılıyor. Türkiye'deki uçuş okulları kazıklamaya alışmış nasıl olsa. Müşteri kaybettiler olacak o kadar... EASA üyesi bir ülkeden alıyorsunuz lisansınızı, yolsuzluk yaparsa okulunu direk kapatırlar. Örneğin Türkiye'de PPL lisansı alırken girilen sınavları, alınan teorik eğitimle mi geçiyorlarmış? Tabiiki soru bankasından soru ezberleyerek geçiyorlar. Ayrıca ATPL theory için bu bütün dünyada aynı. Bkz. Amerika? Polonya? Turkiye? Verilen saçma sapan yer egitimiyle mi geçiyorlarmış sınavları. Bravo :) 2
  • Android Uygulaması 29 Haziran 2015, Pazartesi 11:46:21 haberde log da ucak tipi yok yaziyor. airport haber sen hic logbook gormedinmi? 1
  • dikkatli ! 29 Haziran 2015, Pazartesi 11:46:08 neyi bozmuş , mama sı azalanlar jurnal maili çekmiştir ! 0
  • Fatih 29 Haziran 2015, Pazartesi 11:38:07 Peki Türkiye'deki uçuş okulları neden hiç fiyat politikalarını gözden geçirme ihtiyacı duymuyor? Tamamen taraflı ve bilinçli olarak, belli bir okulun bastırmasıyla yapılmış bir haber.. Boşuna kasmayın adamlar EASA üyesi kardeşim 0
  • Yorumsuz 29 Haziran 2015, Pazartesi 11:36:44 Adamlar gayet ciddi eğitim vermekteler. Bizzat gözümle gördüm. Yıllarınızı harcayıp yüklü miktarlar ödeyerek alacağınız lisans yerine herkesin daha ucuza daha kaliteli ve hızlı eğitim alabileceği bir ülkedir. En küçük uçakları C152 dir. Zira ülkemizde bir çok ultralight ile eğitim verilmekte. Sınavlar kesinlikle Macar sivil havacılığında yapılmakta. Türkiyedeki sınavlar gibi sorular öğrencilerin ellerinde değil. Var mı başka asılsız iddia? Lütfen SHGM oradaki okulları gezsiz sonra Türkiyedekilere kilit vurur zaten:)))) 1
  • blackhawk 29 Haziran 2015, Pazartesi 11:31:39 Turkiyede fiyatların bu kadar kazık olmasını neden eleştirmiyorsunuz sayın aierport haber yöneticileri 0
    • EĞİTİM ÜCRETİ 29 Haziran 2015, Pazartesi 12:56:08 Bir adayın uçuş okuluna masrafı 70 000 -80 000 tl yi geçmez ama uçuş okulları bunun 2 katı fiyatı adaydan istiyor. Uçuş okulları tarafından kazanılan paraya bakın tabi insanlar bu eğitimin ülke dışında ne kadara verildiğini öğrenince doğal olarak oralara gidiyorlar. 0
  • THKzede 29 Haziran 2015, Pazartesi 11:19:55 SGHM TARAFINDAN OKULUMUZUN YETKİ BELGESİ HENÜZ ONAYLANMADIĞINDAN BUGÜN İÇİN TEORİK BİLGİ DERSİ VE UÇUŞLAR İPTAL EDİLMİŞTİR saat 09.44 te tüm kursiyerlere uçuşalım bu mailin anlamı nedir bilgisi olan varsa lütfen söylesin :/ 0
    • x 29 Haziran 2015, Pazartesi 11:56:03 sen dur daha iyi gunleriniz bunlar...basinizda sorumlu mudur sifatiyla boburlenen abrulrezzak giray hurgezenin kendi kuyusunu kazmasinin sonuclari hep bunlar.rayinda tikir tikir calisan okulu sirf kendi ihtiralari ugruna bu hale getirdi.sirf egitim mudurunu istifa ettirmek icin eli ayagi olan basucus ogretmenini izmire gonderdi;neden?orda komutani okulu yonetemedi ve sivillerin yonettigi okul daha basarili oldu.sonra tum ogretmenler ayrildi kilini bile kipirdatmadi.bunlari gormek icin alim olmak gerekmezdi.ey vakif yonetimi soruyorum size simdi bu yasananlar normalmi?halami girayi koruyacaksiniz?abdulrezzak sende de azcik onur haysiyet olsa istifa ederdin'etmelisin!!! 1
    • Geçici bir durummus 29 Haziran 2015, Pazartesi 13:05:25 Kesin bilgi, imza eksiği Yüzünden 2 gun gecikecekmis uçuşlar. Problem yok yani 1
    • Duy da inanma 29 Haziran 2015, Pazartesi 15:06:03 Tua da hep aynı yalanlar ya iöza eksikmiş ya başka palavra.cam gibi meteoda mto sebebiyle uçmadınız halbuki ne yakıt vardı şirkette ne de yağ ne de bınları alabilecek para ya da vasıflı yönetici bırakın bu palavraları.kim eğitim müdürünüz onu söyleyin??? 0
  • PILOT 29 Haziran 2015, Pazartesi 11:17:00 Macaristan havacılığı en laçka yapan Avrupa ülkelerinin başında geliyor, nereden mi biliyorum! Macaristan'da 2 sene yaşamış biri olarak havacılığın her alanında usülsüzlükler olduğuna çok kez şahit oldum. gençlerimizin oradan eğitim almalarına engel olmalıyız,gençler kendilerini haklı görerek Türkiye'deki okullara daha yüksek meblağlar ödemek istemiyor olabilirler ama SHGM'nin ilerleyen yıllarda Allah göstermesin bir kaza olayında pilot eğitimini Macaristan'da tamamlamıştı hikayesinin önüne şimdiden geçmesi lazım. 12
  • birdost 29 Haziran 2015, Pazartesi 11:10:59 Çok komik. Dünyanın her yerinde yüzde 80 uzaktan atpl mümkün ve yasal. Bizde 50/50, zaten bu problem. Gidenler zaten c152 ile uçuyor, tüm cessnalar turkiyede de kaldırılsın. Gidin THK ya sorun. Ultralight tecnamla, THY akademiye sorun ultralight diamondla PPL eğitimi veriyor. Tüm bu kansız uçuş okullarını Allaha sevk ediyorum 3
    • Diamond 29 Haziran 2015, Pazartesi 14:19:23 Diamond Da-40 ile eğitim veriyorlar ve Malesef Da-40 senin dediğin gibi ultralight falan degil. 1 ton uzerinde bir uçak. Biraz araştırma yapıp öyle ahkam kesmek lazım. 1
    • Diamond ultra 29 Haziran 2015, Pazartesi 14:20:58 Bir arkadas Diamond da-40 uçaklara ultralight demiş. Zaten buradan ülkemizde ki havacılık bilgisinin ne durumda olduğunu anlıyoruz. Diamond uçaklar ultralight falan değildir. Bilmeden yorum yapma kardes 2
  • tua ankara 29 Haziran 2015, Pazartesi 11:00:41 sayin SHGM o zaman Macaristandaki okullarla anlasma yaparak ogrencileri buraya yonlendiren tua ankara yoneticilerinide bi sorusturun size zahmet.....abdulrezzak ve ayakcilari en cok canak tuttu bu yosuzluga!!! 3
    • Bos is 16 Mayıs 2016, Pazartesi 04:58:12 Diamond kasti da 20 be cok bilmis arkadaslar 0
  • .. 29 Haziran 2015, Pazartesi 11:00:27 Kesin turkiyedeki ucus okullari sikayet etmislerdir 1
    • :))) 29 Haziran 2015, Pazartesi 11:51:37 Aynen :)) 0
    • Cemaat 30 Haziran 2015, Salı 12:38:19 Şikayeti yapanı bulsunlar cemaatle bağlantılı çıkacağını düşünüyorum.Geçen haftalarda burada bir yorum atıldı:O da cemaatin ATPL sınavlarında 14 ders için yaklaşık hepsi çıkan 1000 soru dağıttını ve cemaat yandaşlarının 14 dersi 100% ile başarı ile verdikten sonra bu olayın patlaması gerçekten manidar.SHGM önce aynaya bakmasını öğrensin. 0
  • iPhone Uygulaması 29 Haziran 2015, Pazartesi 10:49:49 SHGM sende farklı değilsin 0
  • Bush-Pilot 29 Haziran 2015, Pazartesi 10:43:51 Heal olsun size SHGM cok buyuk bir basariya imza attiniz.En azindan yinede egitimi gormus ve lisans almislar ,daha bir kac gun oncede Sindel skandalini okuduk,amma o zaman masalarin altina pusmusdunuz.Hayati konularla iliskin hic sesininizi duymadik,turk milletinin vergi paralarila yasionuz amma onlarin dertleri ve problemleri'ila ugrsamionuz,hani su issiz turk pilotlari davasi. Ilk yapacaginiz Yabanci F/O lara yasak koymaniz,iste o zaman SHGM statusunuz olur,su an sadece yalaka statusundesiniz. 0
  • Soru bankası olmasa 29 Haziran 2015, Pazartesi 10:37:21 Soru bankası olmasa kaç kişi atpl Sınavları'ndan Hakkı'yla geçer çok merak ediyorum. ALINAN üstün ve kaliteli eğitimi o zaman Görmüş oluruz. 1
  • hassasiyet 29 Haziran 2015, Pazartesi 10:25:11 Aynı hassasiyetin ülkemizdeki aksaklıklara da gösterilmesini arzu ederiz 0