Pegasus pilotunun ifadesi ortaya çıktı; 'Kule pas geçin demedi'

    Çok beğenilenler

  • İfadede dahi ... 14 Şubat 2020, Cuma 13:54:15 Maalesef Kule belirtmeden pas geçilmesi gereken bir durumda karar alabileceğini inkar eden bir açıklama olmuş. AIP 'de sabiha gökçen ilgili sayfasında, ıslak pistte 5 knot üzerinde bir arka rüzgarın olduğu durumlarda gökçene inilmemesi gerektiği var.Bunu pilotlar bilmeli.Gökçen meydanı sizin eviniz üstelik. Kontrolör 22 knot ground rüzgarını son inen uçağın 37 knot kuyruk rüzgarı raporu ile birlikte veriyor. Maalesef bu bilgileri alıp anladığınızı teyit ediyorsunuz ama pas geçmiyorsunuz. Hiç bir dokümanda kontrolörün rüzgar sebebi ile pas geçin talimatı vermesi gerektiğini göremezsiniz. Kontrolör sadece pist üzerinde iniş emniyetini etkileyecek bir FOD / araç / hayvan vb. var ise pas geçme talimatı verir. Artık lütfen ön raporu bekleyiniz. 46
    • CPT 15 Şubat 2020, Cumartesi 10:46:59 tek bir sorum var 3
  • Atc 14 Şubat 2020, Cuma 14:03:12 Bir sonraki aciklama: kule bize pist ortasina teker koymayin demedi. 52
    • . 14 Şubat 2020, Cuma 23:37:25 Pist ortasına teker konduğundan ne kadar da eminsiniz. Bu çok espirili yaklaşım harika. Tecrübesiz ve muhtemel lisanı derdini ifade etmeye yetmemiş bir çocuk... 2
    • Atc 15 Şubat 2020, Cumartesi 03:34:47 Haber yanlış anlaşılıyo. Onlara "size pas geçin talimatına rağmen mi indiniz?" diye soruldu muhtemelen, o da pas geçin talimatı almadık diyo yani Durup dururken ATC bize inmeyin demedi o yüzden indik demiyo. 4
  • Tüm yorumlar

  • Yanlıs'a 20 Şubat 2020, Perşembe 21:00:48 AIP'ye göre ikinci dil de TÜRKÇE'dir. 1
  • Türkçe yeterlilik 17 Şubat 2020, Pazartesi 01:07:19 Ben de FO'nun iletişim kopukluğu yaşadığını düşünüyorum. Bizim pilotlar da süper ingilizce bilmiyor ama ingilizce kule talimatlarını anlayabiliyor. Türkiye'de istihdam edilecek yabancı pilotların türkçe communication yetkisinin olmasını isterdim. 8
  • kadir 16 Şubat 2020, Pazar 16:21:46 ikide bir yabancı pilot düşmanlığı yapılıyor öyle bir hava yaratılıyorki sanki ülkemizde sırf Türk oldukları için uçamıyorlar sen zaten iyi pilotsan değil Türkiyede Dünyanın her yerinde uçarsın sanki yurd dışında Türk pilotu çalışamıyormuş yüzlerce Türk pilotları var Dünyanın muhtelif hava yollarında uçan sorun Türk yada yabancı sorunu değil kalite sorunu liyakat sorunu 2
  • RESA 16 Şubat 2020, Pazar 01:39:16 Pist sonunda RESA isimli toprak saha olsa uçak oraya saplanıp durabilirdi. Uçak doğrudan çukura düştüğü için bölündü ve insanlar bu yüzden öldü. Resa sahası neden tesis edilmemiş ya da ne amaçla ve kim tarafından iptal edilmiş? Bence bu şartlarda 06 pistini kullanan her trafik risk altında. 2
  • Ka 15 Şubat 2020, Cumartesi 22:16:09 Saçmasapan yorumlar yazmaktan vazgeçin artık! O uçuş anında neler yaşandığını biliyor musunuz? Bilmiyorsunuz. Raporu bekleyin artık... 0
  • CRM 15 Şubat 2020, Cumartesi 20:01:24 Her ne kadar kaza raporu yayınlanmadan konuşmak doğru olmasa da; uçağın tamamen faal olduğunu ve holdda kritik bir sistem olmadığını, arıza yaşanmadığını varsayarsak, uçağın irtifa-hız geçmişi ve görüntülerden aşikar olan tek şey vardır; bu iniş baştan aşağıya bir missed approach tur. Hiç kimse birbirine top atıp hikaye yazmasın, türlü türlü etken uçağı 1900. metreye getirebilir, bunlar indikten sonra tartışılır, raporlanır vs. instabil oraj bir havada, microburst ihtimalli, ıslak ve yorgun bir pist olduğunu bildiğin evinde 1900. metreye konduysan bu landing artık bir landing olmaktan çıkmıştır , aklı başında her PIC to/ga kararı alır. hatta aklı başında her PM de to/ga kararı aldırtır. Kitap bunu söyler, CRM bunu söyler. Burada bitmiyor, muhtemelen bu kazaya endirekt ikincil etken olarak, APP, TWR, İstanbul FIR, altyapısal koşullar için HEAŞ ve şirket kültürü olarak Pegasus, rapordan nasibini alacaktır. PAROLA İÇİNE SİNMİYORSA TOGA 4
  • vay cahiiler vay 15 Şubat 2020, Cumartesi 17:12:12 yazık ki ne yazığa cevap yazan bilmiş. senin havacılıktaki yerini mesleğini çok merak ediyorum. çünkü yorumu yazan ben 20 yıllık havacıyım 0
  • dersler 15 Şubat 2020, Cumartesi 17:05:51 tabi pilotlar mükemmeldir muhteşemdir siz kontrolörleri gömün en iyisi. hatta paçacı şemsi ustayı 3
  • atc 15 Şubat 2020, Cumartesi 17:03:40 sen uçuş eğitmeniysen ve bu yorumu yazdıysa bende madonnayım. ve bence ismini yaz senin eğitmenliğin bi sorgulansın 0
  • Türk Pilotu 15 Şubat 2020, Cumartesi 17:03:21 Yav kardeşim hiç mi CRM okumadın, kule sıçma derse içinde mi tutacaksın. Kule pas geç dememiş. Su kulesi. Orada da senin benim gibi hata yapabilecek bir insan oturuyor. Sizi kaptan yapan zihniyet yanlış. Ülkede havacılık Eğitimi çok kötü, tüm pilotlar kendi kendine öğrenebilirse bu iş oluyor. Neymiş efendim tecrübe, eski askeri pilotlar çoğu sıfır ingilizce, zavallı sivil çocukları pisikopat yaptılar. Neden mi? adam 60 yaşına gelmiş hala öğretmen cep telefonunu kullanamıyor. &0 yaşından sonra öğretmenlik ve exeminerlik olmamalı. Sayın kaptanlarımız çağın gerisinde. Gözü görmüyor, öğretmenlik için tahamülü kalmamış. Yok kara havacılık, helikopter bir sürü asker emeklisini doldurdular. Birbirleriyle kavga etmekten uçamıyorlar. Kaptan oğulları şimdide kızları. Korkunç bir durum var. Sivil havacılık bu konularda tedbir almalı. Erken kaptan yapmayın, 60 yaş üzeri hocalara yol verin. Gençlere şans tanıyın. Baba oğul uçuşları kontrol edin. 0
  • Türk Pilotu 15 Şubat 2020, Cumartesi 17:03:21 Yav kardeşim hiç mi CRM okumadın, kule sıçma derse içinde mi tutacaksın. Kule pas geç dememiş. Su kulesi. Orada da senin benim gibi hata yapabilecek bir insan oturuyor. Sizi kaptan yapan zihniyet yanlış. Ülkede havacılık Eğitimi çok kötü, tüm pilotlar kendi kendine öğrenebilirse bu iş oluyor. Neymiş efendim tecrübe, eski askeri pilotlar çoğu sıfır ingilizce, zavallı sivil çocukları pisikopat yaptılar. Neden mi? adam 60 yaşına gelmiş hala öğretmen cep telefonunu kullanamıyor. &0 yaşından sonra öğretmenlik ve exeminerlik olmamalı. Sayın kaptanlarımız çağın gerisinde. Gözü görmüyor, öğretmenlik için tahamülü kalmamış. Yok kara havacılık, helikopter bir sürü asker emeklisini doldurdular. Birbirleriyle kavga etmekten uçamıyorlar. Kaptan oğulları şimdide kızları. Korkunç bir durum var. Sivil havacılık bu konularda tedbir almalı. Erken kaptan yapmayın, 60 yaş üzeri hocalara yol verin. Gençlere şans tanıyın. Baba oğul uçuşları kontrol edin. 0
  • mal değneği 15 Şubat 2020, Cumartesi 17:02:22 bre cahil kule zaten bu durumlarda pas geçirir. ama rüzgar var pas geçin demez uçağın şirketin limitini bilmez.karar pilotundur 0
  • masallar 15 Şubat 2020, Cumartesi 16:56:29 çok önemli bir konuyu gözden kaçırıyorsunuz. bu ülkede nasıl pilot olunuyor? bu ülkede nasıl kaptan olunuyor? Bu ve önceki kazalarda kaptan ve fo tecrübeleri neydi? Bu soruları cevaplayın sonra ayrıntıya girersiniz. 0
  • atc 15 Şubat 2020, Cumartesi 16:47:59 yorumunun çoğu doğru. ama kule yada pilot sıkıntılı durumlarda hızlı ve doğru iletişim için Türkçeye dönebilir ve bu AIP'de de yazar 0
  • Barbun.. 15 Şubat 2020, Cumartesi 15:03:02 Pist frenlenmesi ölçülmüş mu acaba? Uçak bu kadar kaydigina göre frenlemede sorun olabilir 0
  • Göz ardı edilen 15 Şubat 2020, Cumartesi 12:54:42 Göz ardı edilen bir etken daha var nedense herkes onu es geçiyor. Bu uçak alçalmaya başladığı andan inene kadar unstable geliyor,iniş config yok. Bırakın rüzgarı, havayı, pisti zaten uçağın kendisi stabil değil. Sen bir pilot olarak gidip tekerlerini “F” taksi yolunun oraya indirirsen, son yaklaşmada olması gereken VAPP süratin 140 larda olacakken 200 ise dünya üzerindeki her pilotun dil faktörünü gözetmeksizin pas geçmesi gerekirdi. sadece bu yüzden pas geçilseydi şuan bu yaşananlar olmayacaktı. Üzücü... 6
    • Fo 15 Şubat 2020, Cumartesi 15:19:48 Az bi bekleyin bakalım ne olmuş rapor çıksın senin yazdığını havacılıkla uğraşan herkes biliyor zaten 0
    • Cpt 15 Şubat 2020, Cumartesi 22:58:55 Anlattıklarının küllüm yanlış olduğunu biliyormusun kardeşim , milleti artık yanlış bilgiler ile doldurmayın , yemin ederim ki şurada anlttıın herşey yanlış , neden mi daha ortada fdm kayıtları yok açıklanmadı ve sen uçak stabil değil diyorsun, kafadan atıyorsun, bu arada havacı olmadığın çok belli , 140 kt neye göre söyledin vref hesabını uçak ağırlığı bilmeden, rüzgar düzeltmesini bilmeden nasış atıyorsun kafandan .?? Hadi abicim hadi sanal havacılık bilginiz ile burada artistlik yapmayım 0
    • Unstable App 16 Şubat 2020, Pazar 08:25:02 PGS'un göbek adı.Neden son üç kazasında az yakacağım diye pist dışına çıkmakta? 2
  • Hey 15 Şubat 2020, Cumartesi 12:45:33 Kuleye alınanlar nasıl girmiş hangi unv sen mezun olmuş ona bir bakın derim Mehmet nane Pegasus’u da batırır kalifiye elemanları çıkar küçültme ayağına ucuza kalitesiz eleman al her iki tarafda suçlu atlas jet Isparta kazasında da kule suçluydu kule ye İmam hatip mezunu torpilli doldur olacağı bu ✌ 136
    • hey hey 15 Şubat 2020, Cumartesi 16:42:53 oğlum hepsi çoğu odtü bogaziçi mezunu ve mühendis.thy mi sandın sen kontrolörlüğü.kpss 90 üzeri dil sınavları 27 yaş sınırı yetenek sınavları ve ojtı. parayı bastırıp pilot olabilirsin ama kontrolör olamazsın.element uydurma bi tarafından Isparta demiş bide ya orada da bariz pilot ve uçak hatası vardı.hasta mısınız nedir 4
    • Ersan 15 Şubat 2020, Cumartesi 19:03:02 Kuledekiler imam hatipli ,eeee ? Pilotta sizin gibi gavur, nooldu ? İndiremedi uçağı. Memlekette turk pilot yok degilmi ama gavurunki kabuklu bu daha hosunuza gidiyo. 0
    • Kule 15 Şubat 2020, Cumartesi 20:47:47 Hava trafik kontrolörü nasıl olunur yaz, şartlar neler öğren öyle gel yorum yap. Arama motoru kullanamayan adamlar gelmiş atıp tutuyor 0
    • Air starter 16 Şubat 2020, Pazar 01:39:22 Ağa Air trafficler kpss yüksek puan almış 2 sene zorlu sınavlar altında yerleşiyor Atc sadece fdo varsa pas gec diyebilir 0
  • Özer 15 Şubat 2020, Cumartesi 09:16:34 Son yaklaşma daki uçağa sadece pist üzerinde ani gelişen bir nedenden dolayı (araç, köpek vb.) "pas geç" diyebilirsiniz. HTK ünitesinin suçlayacaksanız, Approach Control'e bakın derim. Diğer piste neden planlama yapılmadı diye. Akabinde HTK Şef Kontrolör neden müdahil olmadı diye. 11
    • cpt 15 Şubat 2020, Cumartesi 16:44:46 ona da bakamazsın çünkü rüzgar anlık olarak kule aşamasında değişiyor. yani yemezler zorlamayın suçu kontrolörlere atacağız diye. bu maaşa bu imkanlara türk kontrolörler mükemmel çalışıyor 0
  • Kule 15 Şubat 2020, Cumartesi 09:00:00 "Bize iniş takımlarını açın demedi."!!??? Eee siz kendi vatandaşınıza hainlik ederseniz , o sırada Türkçe bilmeyen bu arkadaşımız , konuşmaların tamamının AIP de belirtildiği gibi Türkçeye döndüğü anda pas geçen iki uçağın da neden pas geçtiğini anlayamamış ve PIC'yi yeterince asist ve handle edememiştir.Bol bol yabancı pilot alsın şirketlerimiz, YAKIŞIIIRRR.Etme , bulma dünyası... 12
    • Yanlış 16 Şubat 2020, Pazar 10:28:19 Havacılık dili ingilizcedir. Kule ile konuşmalar ingilizce olsaydı eğer F.O anlamaya çalışmak yerine kendi yorumunu katabilirdi 1
  • yabanci 15 Şubat 2020, Cumartesi 08:30:25 Alın yabancı hayranlığınızı şimdi göklere çıkarın...ne oluyomus yabanci fo alinca ? Yaptigi aciklamayi egitimde ki herhangi bir Türk ogrenci bile yapmaz..ama sizin bu cahil yobaz gerici yabanci hastasi beyinleriniz bu sekilde oldugu surece icerde bu ve bunlar gibileri hep olacak. 17
  • Go around der 15 Şubat 2020, Cumartesi 07:41:12 Der, hiç duymadınmı, anormal bir durum söz konusu ise Go around der 7
  • anıl 15 Şubat 2020, Cumartesi 04:16:49 Kaptanına olan saygısından dolayı böyle ifade vermiş 8
  • Baker 15 Şubat 2020, Cumartesi 01:55:55 Demek ki o hava şartlarında bırak uçağı indirmeye, yaklaşma bile yapmıyacaksın. 5
    • taker 15 Şubat 2020, Cumartesi 16:46:26 hava şartları saniyelik de değişebiliyor yavrum. en temel meteoroloji bilgisidir 0
  • Pas Geçmek 15 Şubat 2020, Cumartesi 01:53:18 F/O' nun ifadesine bakıldığında şirket'in pas geçme kültürü konusunda F/O'lara yeterince eğitim vermediği ve konunun önemine gereken vurguyu yapmamış olduğu anlaşılıyor. Pegasus bir kaptan şirketi değildir ve dolayısı ile de F/O'nun pas geçilmesi gereken (veya gerekmeyen) durumlarda pas geç diyebilmesi için teşvik edilmiş ve daha da önemlisi eğitilmiş olması gerekir. Kulenin iniş müsadesi ile birlikte vermiş olduğu anlık rüzgarın limitler içinde olduğunu varsaysak bile inişten çok kısa bir zaman önce rüzgar değişip limit dışı olabilir ve bu durumda eğer Kaptan uçuyorsa F/O'nun, F/O uçuyorsa Kaptanın Pas Geç demesi gerekir. Kuleden rüzgar nedeniyle Pas Geç uyarısı beklemek bir Pegasus pilotuna yakışmamış. Kaldı ki öndeki iki uçağın arka rüzgar nedeni ile pas geçmiş olduğu bilgisi kule tarafından (ne yazık ki sadece Türkçe olarak) paylaşılmış. İniş müsadesi ile birlikte verilen rüzgar (hamlesi ile) limit dışıdır (32 kts arka rüzgar) ve pilotların en geç burada pas geçmeleri gerekirdi. 5
    • atc 15 Şubat 2020, Cumartesi 16:50:18 Yorumunun çoğu doğru. Yalnız sıkıntılı durumlarda kontrolör yada pilot anadillerine dönebilir doğru ve hızlı iletişim için. AIP'de de yazar bu 0
  • Neden?? 15 Şubat 2020, Cumartesi 01:27:45 Böyle bir pistten düşüşten sonra uçakta neden büyük bir yangın çıkmadı?? Acaba pass geçecek kadar yakıt yokmuydu? Pgs acaba baskı mı yapıyor pilotlara? Ne kadar az yakıt ağırlığı o kadar az yakıt yakmak demek!! Neden kapılar açıldığında escape slidelar patlamadı? Bu kazada herkesin aklı yerinde miydi de slideları barları alarak kapıları açtılar ?? Neden Pgs bulutların etraftınfa dolaşmakla yakılan yakıtı hesaplayıp lighting strike olan uçaklarını hesaplamakta ve lighting strike olunca daha az zarar uğradığını belirtip pilotlara buluta girme izni vermekte? Neden milli bayrak taşıyıcımız 300 üstü uçak sayısında ki THY, pegasus kadar lighting strike yaşamamakta?? Neden pgs on time inişlerde pilotlara ekstra 50 euro vermekte?? Maç başı prim alan futbolcu misali neden pilotlara on time gelirseniz bu parayı alırsınız denmekte ve shgm neden buna göz yummakta?? Ölen 3 kardeşimizin canını kaptanların aldığı 50 euro mu yoksa Nane’nin sahte gözyaşları mı geri getirecek?? Havacılıkta kurallar evet kanla yazılmıştır, keşke olmasaydı biz ülke olarak yazmasaydık yeni kurallar ama shgm olarak kesin artık şu yaralı kolu ve el atın bu işe. Nane geldikten sonra 3. Kaza ve araştırın geri planını. İnsan hayatın siz koltuğunuzda oturun diye bu kadar ucuz değil. İster karma deyin ister dini inanç kimse yaşattığını yaşamadan gitmez bu dünyadan!! 20
    • Atma recep 15 Şubat 2020, Cumartesi 15:23:21 50 euroyu nerden uyduruyorsun var mı belgen 0
    • Bn 15 Şubat 2020, Cumartesi 17:42:08 Bir yerinden uydurma. Ne 50 eurosu? Cahil. 0
    • Nerden çıkardın 15 Şubat 2020, Cumartesi 19:03:10 On time prim meselesi.. Böyle bi şey yok uydurma... 0
    • Yuh 16 Şubat 2020, Pazar 09:59:32 Çüş sana ve yalanlarına 1
  • F/O 15 Şubat 2020, Cumartesi 01:13:35 Yabancı pilot alışkanlığı ve değişmeyen ingilizce şartı. Şirketlere sormak istediğim sadece uçakları ingilizce mi uçuruyor? Evet pilot ingilizce bilmek zorunda iletişim için ancak sadece İngilizce biliyor diye işe aldığınız first officerlar acaba yanındaki kaptanla ne kadar iletişim halinde, ne kadar birbirlerini anlayabiliyorlar. Hep beraber voice recorderı dinlemek isterim. Emergency durumunda acaba iletişimi nasıl sağladılar birbirleri arasında? Eminim ki böyle bir acil durumda adınızı dahi unutursunuz ve aklınıza sadece anadilinizde konuştuğunuz sözcükler gelir.Ayrıca yabancı pilot hastalığınızdan ötürüdür ki şu an camiada pilot olarak uçan ve lisansını yurt dışından alan bir çok pilot yalnız(solo) uçuşunu dahi yapmadan atpl sahibi oluyor ve şirketler buna göz yumarak onları işe alıyor. Acaba öğrenciyken dahi yalnız uçamayan ve safety ihtiyacıyla lisans sahibi olan f/o lar en az 200 can taşıdığı uçuşlarda kaptan pilotların incapacity oldukları durumlarda uçağın emniyetli inişini nasıl sağlayacaklar?? Ucuz işçi çok ölüm demektir!! Bunu ne zaman anlayacaksınız!!! Avrupalı şirketler bile 1500 uçuş saati altındaki f/o ları kabul etmezken bizim şirketlerimiz ucuz pilot çalıştırmak uğruna nasıl bu kadar canı hiçe sayar?? Bir çok Türk havayolu şirketinde 1500 uçuş saatini tamamlayan avrupa vatandaşı f/o lar zaten kendi ülkerinin havayolu şirketlerine geçmekte ya da katara gitmekte ve shgm olarak siz bu duruma nasıl kayıtsız kalmaktasınız?? Ülke olarak asıl amacımız tecrübesiz pilotlara iş olanağı sağlamak mı yoksa can güvenliğini en üst sıralara taşımak mı?Asıl sorgulanması gereken kaza değil kazanın kök nedenleridir!! 4
    • bosyapıyorsun 15 Şubat 2020, Cumartesi 11:18:35 Türkiye’de sağ koltuk için 1500 saat talep ederseniz uçacak f/o bulamazsınız. Burası Amerika ya da Avrupa değil. 100 birim para üzerinden (100 tl yani) uçup saat mi kazanabiliyorsunuz Türkiye’de ya da yıllık 300 tane FI ihtiyacı mı varda bu insanlar dual uçup saat dolduracak. Ek olarak kimin safety ile uçup uçmadığını nereden biliyorsunuz (logbook da öyle bir bilgi yok). Pegasus kazasındaki f/o uzakdoğulu. Oradaki havacılık seviyesinin yerlerde olduğu hepinizin malumu. FAA ve EASA’yı uzakdoğu ülkelerinin seviyeleri ile karşılaştırmayın. 7
    • Cpt 15 Şubat 2020, Cumartesi 11:34:56 Tabi ya her pilot alsın özel uçak 1500 saat uçsun sonra başlasın , hatta işede o uçakla gelsin , adam pilot olmuş gerekli sınav ve uçuşları yapmış , yetki almış demekki yeterli ama sen tecrübeden bahsediyorsun, otoriteler kabul etmiş , ama sana yaranamaz, şunuda belirteyim pilota kule size pas geçim dedimi diye sorarlarsa adamda hayır cevabı verir soru cevap bu kuleye suç attı demek değil 6
  • Pgs de G/A 15 Şubat 2020, Cumartesi 01:10:42 Her babayiğdin harcı mı... kule demiş dememiş hikaye. Bu pgs de olmayan bir kültür. F/o nun ifadesi üzerine havanda su dövüyorsunuz .2 yılda 3 olay havacılığı pgs başlatmadı ama onu batırdı 8
    • Yanıtım 15 Şubat 2020, Cumartesi 11:28:34 Eğer bu kazayı Tk yapmış olsaydı bu kadar baskı olurmuydu? Hani diyorsunuz ya havacılığı pgs başlatmadı ama batırdı diye inanın haksızlık ediyorsunuz. Ciddi anlamda olumlu olarak değiştirdi istediğiniz kadar ucuz işçilik yapıyor vs. deyin- sonuçta oradan da ekmek yiyen insanlar var yer görevlisinden mühendisine, kabin memuruna kadar- lakin şu ülkede insanlar ucuz uçak bileti buluyorsa en büyük sorumlusu Pgs'dir şu zamanda. Türk havacılığı tek bir firmanın tekeline girecek kadar düşmedi. Düşmemeli de. Bu arada ek bilgi vereyim devlet tarafından desteklenen bayrak taşıyıcı tek özel Türk havayolu Pegasustur. 4
  • Probablity 15 Şubat 2020, Cumartesi 00:53:14 Suçlanabilecek tüm emekçiler de suçlandığına göre başka olasılık kalmamıştır. Konu kilit. 5
  • Kaptan 15 Şubat 2020, Cumartesi 00:51:07 Kararı kaptan verir...... 12
  • Allah Muhafaza 15 Şubat 2020, Cumartesi 00:28:10 Yarın öbür gün düşen bir uçaktan pilot sağ çıkarsa cevabı çok basit: Kule bize düşmeyin demedi. Kamera şakası falansa lütfen hiç komik değil. Hatayı kabul etmek bu kadar mı zor. Beceremedin uçağı indirmeyi. 3 kişinin hayatına direk ve dolaylı yoldan binlerce kişinin sağlığına maddi zararına yol açtınız. MÜEBBET YEMELİLER! 28
  • Uçuş eğitmeni 15 Şubat 2020, Cumartesi 00:16:34 Cahil yorumcu! Kaç defa kule dedi diye pas geçtiğimi bilirim. Piste araç girdi.. Pas geçin.. Pistte hayvan rapor edildi pas geçin vs. 4
    • Cahil uçuş eğitmeni!! 16 Şubat 2020, Pazar 09:04:09 Kule senin uçağının limitlerini bilemez,rüzgar hızı bu ise inemezsin diyemez,uçağına hakim olacak sensin.Kokpitte yabancı fo varken türkçe konuşmak tam cahillik üstelik.Suç kokpitte!! 2
  • No subject 15 Şubat 2020, Cumartesi 00:16:13 Ne diyosun ya sen çapsız tecrübesiz yazık falan hayatımda kokpite girdin mi biliyormusun orada neler yasandığını herkes havacı pilot oldu kına yakın bir taraflarınıza ülkeyi mahvetti işte bu senin zihniyetin 3
  • Bence 15 Şubat 2020, Cumartesi 00:15:35 Buradan ortaya çıkıyorki f/o arkadaş bilgi ve crm açısından zayıf.Tüm yük pf/pm kaptana devredilmiş.Yaptığı açıklamanın yetersizliği bunu gösteriyor,yabancı pilot sevdasından vazgeçilmeliyiz,aslan gibi pilotlarımız var. 2
  • ATC Yazıyor 14 Şubat 2020, Cuma 23:49:32 Hava Trafik Kontrolörü ; Kontrolü altındaki uçağa ancak trafik ile durumlarda pas geçme talimatı verir.Örneğin iniş için yaklaşılan pistte araç,insan,hayvan bulunması veya kalkış yapacak uçağın pist başında beklemeye devam etmesi veya iniş yapan bir başka trafiğin pisti terk etmemesi gibi durumlarda pas geçme talimatı verir.Meteorolojik hadiselerde ise kontrolör önemli değişiklikleri pilota iletir. Bundan sonraki seçimler pilotun inisiyatifindedir.Rüzgar ters rüzgar pas geçin diyen bir Hava Trafik Kontrolörü daha Dünya üzerine gelmemiştir veya varsa da havacılığı bilmiyordur.Çünkü Hava Trafik Kontrolörünün böyle bir talimatı yoktur.Ha yanılgıya düşülen konu şudur:Mesleğin ismini kuleci derseniz kafanızda kavramı oturtamazsınız.Mesleğin adı Hava Trafik Kontrolörlüğür ismi üzerinde trafik ile ilgili talimatlar verir... 3
    • GoAround 15 Şubat 2020, Cumartesi 21:39:32 Bir pilot olarak burada yazılan her kelimeye katılıyorum. Kule bize pas geçin demedi diye bir savunma olamaz. Belki pist yönünü değiştirmekte geç kalmış olabilirler ama inmemek/pas geçmek uçuş ekibi tasarrufundadır. HTK senin kuyruk rüzgar limitini bilemeyebilir, bilmek zorunda değildir. Belki şirket olarak benim daha kısıtlayıcı rüzgar limitim var. Risk almak istemiyorum 15 değil de 10kt yaptım limiti. Ozaman her geleni pas geçirsin, ve desin ki X şirketin kuyruk rüzgarı limiti 10kt, o yüzden pas geçin dedim... 0
    • Tercihli Pist 16 Şubat 2020, Pazar 16:03:07 Degerli arkadaşlar, açar Sabihanın ökümanlarına bakarsanız ruzgar aksi yonden eserken yani 10 deniz mili arka ruzgara kadar 06 pistini kullandırabilir bunun ustune çıkan her rüzgarda hele hele şiddetli yağmur varken kesinlikle o pisti kullandıramazsınız. Pilottan daha fazla yaklaşma yaptırdığınız ve inişte 06 pistinde ısrar ettiğiniz için hiç mi suçunuz yok ? 0
  • Kahraman arff 14 Şubat 2020, Cuma 23:24:29 Arff zam yapın 20
    • Parazit 15 Şubat 2020, Cumartesi 11:36:28 Yapma 2
  • ADM 14 Şubat 2020, Cuma 23:21:30 Böyle kötü havalarda kaptanın kumandaları tecrübesiz F/O'ya bırakmak yerine, kendisinin inmesi daha doğru olmaz mı? 2
  • Cato 14 Şubat 2020, Cuma 22:43:05 Soru 1 Bu sartlarda inmeye israr edilmesi tamamiyle sirket icindeki baski durumumu ? Soru 2 Ucak pist ortasina teker koyduktan sonra tekrar havalanmak isteseydi mesafe yeterli olurmuydu ? Saygilarimla ! 3
  • flymhmt 14 Şubat 2020, Cuma 21:59:28 Bir pilotun böyle bir açıklama yapması mümkün değil.Bir yanlış anlaşılma ya da yanlış aktarma sözkonusudur.Lütfen pilot arkadaşları bukadar çabuk gömmeyelim. 3
  • no subject 14 Şubat 2020, Cuma 15:55:58 Cocuk bu kadar tecrubesiz iste, yazik. 26
  • F/O 14 Şubat 2020, Cuma 15:29:13 Neyazıkki TO/GA butonu kule de değil uçakta sizin elinizin altında bulunuyor ,gozünüz nereye bakıyordu acaba ,her pas geçtiğinizde kule talimatı ile mi pass geçiyordunuz şimdiye kadar ? 33
  • yabancı f/o 14 Şubat 2020, Cuma 15:27:58 yabancı f/o sevdası.... daha da başka bir şey demiyorum. Zaten diyen demek istediğini demiş. Elinde FAA lisansıda olmasına rağmen sırf Türk olduğu için Afrika'da pervaneli uçak şirketinden bile mailde cevap alamayan Türk evlatlarının hali diyorum. Başka bir şey demiyorum 36
    • cpt 15 Şubat 2020, Cumartesi 10:45:11 kendini geliştiren çalışan insan heryerde iş buluyor hiç merak etme otur biraz çalış dilini geliştir havacılığı öğren donanımlı ol gerisi kolay 10
    • Cpt'a 15 Şubat 2020, Cumartesi 11:45:39 Seni hep bu yabancı F/O lar ile uçurmak lazım, madem bu kadar sevdalısın. 4
  • Aa 14 Şubat 2020, Cuma 13:53:28 İstanbul kontrol ve yaklaşma bile bile arka rüzgarla 06 ya yaklaşma verdiği için ; Sabiha kule bu rüzgarla iniş serbest müsaadesini verdiği için ; her iki pilotda unstabil yaklaşma olmasına rağmen pas geçmediği için suçlular... 88
    • Aha rapor yayınlandı 14 Şubat 2020, Cuma 14:11:10 Tmm 35
    • Kaptan 15 Şubat 2020, Cumartesi 01:56:04 Olumsuz hava şartlarında kulenin izin vermesi arkadan rüzgar alan uçağı zaptedebilecegin anlamına gelmez Her olumsuz hava şartlarında ters gidebileceğini düşündüğün anda pisti pas geçmeli güvenli iniş anını tesbit etmeden iniş yapılmamalı 1
  • Arff 14 Şubat 2020, Cuma 13:53:20 Iste bu yuzden herzaman soyledik pilot eyitimde arff olmasi sart, arff dersleri almayan bir pilot yarim kalmistir kesin 222
    • Arff 14 Şubat 2020, Cuma 14:13:22 Eğitim kelimesini bile yazamadığın için anlamamışlardır. 19
    • . 14 Şubat 2020, Cuma 23:38:58 Ego mu zeka mı bilemedim... 2
    • Ka 15 Şubat 2020, Cumartesi 05:09:23 Eğitim. Ulan kimlerle uçuyoruz ya 0
    • Re: Arff 15 Şubat 2020, Cumartesi 09:09:15 Çok doğru söylüyorsun arff kardeş.. Hatta pilotların maaşları da çok yüksek, onlardan biraz kısıp size verelim di mi? 2
    • Tk 15 Şubat 2020, Cumartesi 10:23:18 Siz olay yerine kaç dakikada geldiniz onu de hele, maaşlarınızın yükselmesi lazım:) 1
    • Eyitim değil eğitim! 15 Şubat 2020, Cumartesi 13:37:00 . 0
  • E kulenin soyledıklerini nasıl 14 Şubat 2020, Cuma 13:45:46 Hatırlayabiliyor! 26
  • ..... 14 Şubat 2020, Cuma 13:40:46 "Havlimanı" nedir??? 17
  • ..... 14 Şubat 2020, Cuma 13:40:46 "Havlimanı" nedir??? 15
  • kulecı 14 Şubat 2020, Cuma 13:38:14 * SAW Meydanı Internatıonal meydan, ne diye Türkçe konuşan malumat veren kuleyi ikaz etmiyor ve Türkçe konuşmaya devam edersin. * Türkçe aldığın talimatı cockpitte kaptanına çevirmekte ne diye zaman harcarsın, * Final approach da sol baştan gelen orajı gördün de ne diye yaklaşamaya devam kararı alırsınız. * Tail wind değerini ve son rüzgarı aldınızda verilen hamleyi de aldınızda ne diye yaklaşmayı sürdürürsünüz, * Piste gelip emniyetli mesafeyi aştınızda nediye inişe devam ettiniz. 21
    • Baker 14 Şubat 2020, Cuma 14:59:01 O hava şartında uçak indirmeyi bir dene bakalım adını hatırlayacakmısın 41
    • Zaten 15 Şubat 2020, Cumartesi 07:38:05 İndirmedi öyle değil mi?? 0
  • Vatandaş 14 Şubat 2020, Cuma 13:35:43 Pilotların pas geçmeme nedenleri Şirket tarafından cezalandırma Pilotların o gün kaç bacak uçtukları Pilotların sabah ilk uçuşlarını saat kaçta başladıkları Pilotların uykusuz ve yorgun olabilecekleri Konularınıda lütfen araştırın Diğer bir konuda Kule Türkçe konuşuyor Fo yabancı İfadesi tercümanla alınıyor Fo Kule ile yapılan görüşmeleri kesinlikle anlamamıştır Kaptanın verdiği karara uymuştur Kule ingilizce konuşsaydın Fo anlar kaptanı yönlendirebilirdi Diye düşünüyorum Peki bu işin duayeni arkadaşlar ne düşünüyor 27
    • Araştırdım 15 Şubat 2020, Cumartesi 08:50:40 Ekip İzmir git gel yapıp Amsterdam yatıya gidecekmiş. Yani uçuşa İstanbul'dan (Ana Base'den) başlamışlar. Yani minimum istirahatleri olan 12 saati almışlar ..Kaptanları kesinlikle suçlamıyorum onlar adına çok üzüldüm. Ama böyle beylik laflar etmeye gerek yok, araştırın bilmem ne. Araştırdım ne oldu ? Ana base mminimum dinlenme süresi 12 saat. Her birimizin yaptığı gibi.. 1
  • Kule 14 Şubat 2020, Cuma 13:35:33 Kulenin uçağın kaptanına pas geçin deme yetkisi bu durumda var mı? 13
  • Yalaza 14 Şubat 2020, Cuma 13:29:29 İşe yaramayan bir f/o ifadesi. 26
  • Yok artık 14 Şubat 2020, Cuma 13:28:39 Şaka değil mi bu ? Hangi tarihten beri atco lar uçağa rwy inc. ya da diğer trafiğin bir emergency durumu hariç "inmeyin" şeklinde talimat vermiş ? 29
  • Yok artık 14 Şubat 2020, Cuma 13:28:39 Şaka değil mi bu ? Hangi tarihten beri atco lar uçağa rwy inc. ya da diğer trafiğin bir emergency durumu hariç "inmeyin" şeklinde talimat vermiş ? 18
    • çok defa 15 Şubat 2020, Cumartesi 03:37:50 deprem olduğunda pac geçin dediler, Atatürkteyken öndekine çok yaklaştınız pas geçin dediler, vs.. örnekler çok 4
  • Hollandalıya selam 14 Şubat 2020, Cuma 13:26:01 "The pilot in command of an aircraft is directly responsible for, and is the final authority as to, the operation of that aircraft". 10
  • Kelek Kavun 14 Şubat 2020, Cuma 13:24:59 Kule ile pilotlar arasındaki konuşmalar neden İngilizce değil. Bu uçaktan önceki 3 uçağın pas geçtiğini neden İngilizce söylemedi (söylemesi lazım değil miydi?, havacılık dili filan?). Yabancı pilot Türkçe biliyor muydu? Türkçe anlıyor muydu? 20
    • Uzman atc 14 Şubat 2020, Cuma 15:59:23 Kardeşim ne çok biliyorsunuz ya, bi raporu bekleyin artık ve susun. Emin olun İLK konuşmada PİLOT TÜRKÇE çıkmıştır ve Konuşma TÜRKÇE devam etmiştir. Bi uzman olmadan konuşmayın, her b... da bilmeyin 38
  • Zz 14 Şubat 2020, Cuma 13:16:52 öncelikle geçmiş olsun ama eğer bu ifade gerçekse çok üzücü. bu şahıs hava trafik kurallarından bu kadar habersiz olup da türkiye'de uçabiliyorsa onu bu noktaya getiren bütün süreçlerin baştan aşağı gözden geçirilmesi gerekiyor. 14
    • Yabancı pilot 15 Şubat 2020, Cumartesi 09:03:36 Sevdası; yetmez ama evet... 2
    • Çünkü 15 Şubat 2020, Cumartesi 09:07:37 Türkiye kendinden daha çok yabancılara inanır ve güvenir; doğruyu söyleyen kendi vatandaşının ise üzerini çizer ve kenara atar. 0
  • Ezber 14 Şubat 2020, Cuma 13:12:18 Yorumlarimizi ezbere yapmazsak ne guzel olur. Bakin daha devami gelebilir , belirlenen trafik neyse degistirilmedigi surece pilotlar buna uyar. 8
  • İngilizce 14 Şubat 2020, Cuma 13:12:03 Eğer kulenin verdiği bilgileri Kaptan söylemediyse, FO'nun ne rüzgardan haberi vardır, ne de pas geçen uçaklardan. Göstergelerdeki rüzgar bilgileri ise o anki hava şartlarında devamlı değişken olduğu için, FO pist rüzgarı için Kaptana güvenmiş olabilir. Kokpit kayıtları açıklanırsa öğreniriz artık. 13
    • no subject 14 Şubat 2020, Cuma 15:58:19 Inis iznini soylerken kule Ingilizce konusuyor, buradan da bir sey cikmaz, her turlu gidiciler. 5
    • HER ŞEYİ BİLEN ADAM 14 Şubat 2020, Cuma 16:00:13 Niye uçakta Rüzgar ölçen sistemler gayri faal miydiş? Öğrenmişsin hemen de yorum yapmışsın 17
  • ATIS 14 Şubat 2020, Cuma 13:10:21 Merak etdigim konu ATIS alindiginda ruzgar 290 /22 knot Gusting 34 ise neden hic bir Pilot ihtiraz etmedi Runway 24 inmek icin. 6
    • Atis 14 Şubat 2020, Cuma 23:15:34 Bence de defalarca dinleme imkanı var, ADM! 0
    • İtiraz eden 15 Şubat 2020, Cumartesi 09:04:48 Zaten pas geçer. 0
  • El Peso 14 Şubat 2020, Cuma 13:02:21 Fountain TOWER. 2
  • Haydaaa 14 Şubat 2020, Cuma 13:01:15 Alin işten atin hapise. Küle dememis olabilir ama senin kedin kafan calismiyormu? Daha önceki ucaklar boşuna mi pas geciyor? Kendini top gun pilotu sanan 3kisinin yasamini yitirdi 38
    • KAy 14 Şubat 2020, Cuma 23:27:29 Soru eki ayrı yazılır. Senin de kafan çalışmıyor 1
    • . 14 Şubat 2020, Cuma 23:43:09 Ne kolay da atıyorsunuz adamı hapse. Vicdansızsınız, mantıksızsınız! 2
    • Cevap 15 Şubat 2020, Cumartesi 07:39:50 Senmisin karar mercii ? 2
  • Yorum 14 Şubat 2020, Cuma 12:58:46 Kule operatörü hakkında işlem başlatılmalı. O gün sabahtan beri güneybatı yönünden şiddetli lodos esiyordu kule göz göre göre 24 pisti yerine 06 pistinden indirdi. Daha önce diğer haber başlığında da bunu yazdım sayfa editörü yayınlamadı. Airporthaber yorumları kaldırarak suça ortak oluyorsun! Yorumlarımızı yayınlamak zorundasın! 69
    • KAy 14 Şubat 2020, Cuma 23:28:25 Neden zorunda? Editör senden mı para alıyor? Üyelikli bir site olsa belki haklısın. 1
    • Haklısınız 15 Şubat 2020, Cumartesi 00:12:19 Aynı şekilde beğenmediği bir yorum varda mesela biricik devlet çalışanlarımız olan towerci arkadaşlar hakkında yayımlamiyor. Neyse kule son dakika touch and go bile verebilirdi işine gelince pist başında 5 saat line up icin bekletiyorlar. 4
    • O zaman 15 Şubat 2020, Cumartesi 09:11:13 Kuzeyine IGA yı yaptırmayacaktın Vatandaş olarak sustuğun icin, 2. dereceden sen de bu suça ortaksın. 0
  • ENDONEZYA DHMİ GÜVENLİK 14 Şubat 2020, Cuma 12:56:21 Eski güvenliği pilot yaparsan olacağı bu 14
    • Mmn 14 Şubat 2020, Cuma 15:41:11 Kaptanın yada f/o nun eski guvenlık oldugunu nerden bılıyosun? Bos konusma 8
    • eren solmaz 16 Şubat 2020, Pazar 01:16:31 genel müdürlükten düne kadar bilmem ne ihalesine çıkan adamı torpille akademi pilotçuğu yapıyorlar neyse daha fazla konusmayayım 0
  • CAHİL KAPTAN!! 14 Şubat 2020, Cuma 12:54:19 KULE HİÇ BİR ZAMAN PAS GEÇ DEMEZ. 54
    • Mmm 14 Şubat 2020, Cuma 15:42:44 Havacı olmadıgın burdaki boş yorumundan belli gerektıgı yerde yaklaşmada olan uçaga pas gec der ki bu ben dahil cogu Pilotun basına gelmıstır 9
  • kule atla dese 14 Şubat 2020, Cuma 12:51:22 atlıcak mısınız ? Yeri gelince herşeye karar verem kaptan buna karar verememiş !!! 19
  • yazık ki ne yazık 14 Şubat 2020, Cuma 12:48:41 Kule size zaten pas geçin diyemezzz bu sivil havacılık kuralıdır. Sana bilgiler verilmiş öndeki uçaklar pas geçti diye uyandırmaya çalışılmış.Kararınız nedir denmiş sen 06 talep etmişsin. 37kt arka rüzgarda nasıl indirebileceğinizi düşündünüz acaba?pistin ortasına gelmişsin en azından o noktada neden pas geçmedin acaba? her önüne gelen pilot olursa olacağı budur 27
    • Mmm 14 Şubat 2020, Cuma 15:44:13 Keşke sende olabılseymışsinde burda boş boş konuşmasaymışsın 15
    • Yazık ki yazan 14 Şubat 2020, Cuma 22:29:25 Aslında sen de haklısın, iniş hattına oturan uçağa kule pas geç diyemez diye bir şey uydurdular, o haberlere göre konuşuyorsun da çok emin konuşuyorsun Sivil Havacılık kuralıdır falan diye. Kule her trafiği pas geçirebilir, Sivil Havacılık kuralı budur. Kim neden böyle bir şey uydurdu bilmiyorum, pilotları savunmak için falan söylemiyorum ama bu haberin çıkmasında bir iş var gibi geliyor bana. 2
    • olamamış 15 Şubat 2020, Cumartesi 02:08:02 konuşmuş..yapma ol da gel 1
  • ali 14 Şubat 2020, Cuma 12:46:26 uçağın inip inmeyeceğine kule mi karar verecek.İlginç 16
  • ahlaksız 14 Şubat 2020, Cuma 12:41:20 Vay akıllı vay. Başına gelecekleri biliyor suçu kuleye atmaya çalışıyor. Kule zaten sana inmeyin pas geçin diyemez. Ona sen bilgileri aldıktan sonra karar verirsin kaptanınla. Kaptanın anladım efendim 06'ya devam etmek istiyorum demiş. Uçağı indirebiliriz dediniz ve ortak karar aldınız ama suçu da kuleye atmaya çalışıyorsunuz öyle mi. Bunu bu siteye yorum yazan havacılığın h sini bilmeyenler yer ama ne pilot ne kontrolör ne otorite nede savcı yemez.taksirle de değil bilerek adam öldürdünüz gereken yapılacaktır. 29
    • Tm 14 Şubat 2020, Cuma 15:33:50 Pilotlarda eyyamci cikti.Olumu teget gecmissin bari dogruyu soyle. 3
    • . 14 Şubat 2020, Cuma 23:45:24 Bilerek adam öldürdünüz diyen zat, Allah size de müstehakınızı versin inşallah! 1
  • K.maraşlı 14 Şubat 2020, Cuma 12:37:34 Tamamda kule yeterince bilgi vermiş. İki uçak pisti pas geçti demiş ve bununla insiyatifi pilota bırakmış. Asıl soru Pilot neden pas geçme opsiyonunu kullanmamış? 14
  • Seni 14 Şubat 2020, Cuma 12:32:36 Kaptan yapan sivil havacılığın ta 21
    • İmza atan 14 Şubat 2020, Cuma 22:12:51 Exeminerini unutma 0
    • seni 15 Şubat 2020, Cumartesi 02:10:31 yapmadı mı?? yapılan bütün yorumlara istinaden söylüyorum ; uln bu şirkete birşey olsa binlerce ekmek kazanan türk insanı ekmeğinden olacak başka şirkette dahi olsan senin değerin azalacak siz ne cagil insanlarsınız i.Uln ordamıydınız da konuşuyorsunuz 3
    • Ks 15 Şubat 2020, Cumartesi 07:23:12 Kule ile konuşmalar Türkçe yapılmış ne derece yabancı kaptan neyi anlamış kaptanla ortak karar almışmı kule iki uçagın past geçtipini söyledi duyduk nasıl duymamış geçmiş olsun hepimize 1