Pegasus kazasında kara kutu çözüldü!

    Çok beğenilenler

  • Savcılar 20 Şubat 2020, Perşembe 16:22:58 Hadi savcılar iş başına. Pilotlara sergilediğiniz kararlılığınızı şimdi SAW meydan yönetimi, DHMİ ve bu meydanı denetleyenlere de gösterin..Taksirle adam öldürmekte herkesin payı var anlaşılan. 37
    • SAW,DHMİ 20 Şubat 2020, Perşembe 23:43:28 Çorlu Tren Kazasını Anımsadım Nedense... 0
  • Tv yorumcularına 20 Şubat 2020, Perşembe 15:30:27 Daha hayatını kaybeden yolculara ulaşılamamış iken tv’lerde “kaptan pilot” sıfatları ile boy gösterip meslektaşlarınız hakkında atıp tutan o engin tecrübeli ve bilgili kaptanlar?!!!! bu bilgiler olmadan kaza hakkında konuşulamayacağını bilmiyor muydunuz? 31
  • Tüm yorumlar

  • havacı 24 Şubat 2020, Pazartesi 15:35:17 Tamam kabul bu haberin hepsi yalan ve uydurma diyelim ki pgs kendini aklamaya çalışıyor. Ki raporun doğru bunu herkes biliyor. Havalimanı otoritesi de ATC'de suçsuz. O zaman uçağı kurtarmaya gelen itfaiye araçları neden su basamadı uçağın yakıt tankına yangın riskini bitirmek için? Neden dışarıdan ekip çağırıldı? Uçakta yangın çıksaydı nasıl söndüreceklerdi çalışmayan araçlarla mı? Pist çok düzgün ise neden geceleri kapatıp kapatıp düzeltmeye çalışıyorlar? Neden 2 pist açılınca bu pisti hemen kapatip komple bakıma alacaklar? İGA'nın pist yönü değişmeden neden SAW'ın pist başını değiştirmesi istenmiyor? Bilenleri buyrun piste alalım yazın bakalım. Kaptan'da hata çıkabilir ama herşeyi hep öldükleri için onların üzerine atmaya o kadar alıştınız ki bu defa yaşadıklarını unuttunuz. Camia olarak siz kendinizi korumaz ve bilip bilmeden meslektaşlarınıza karalama yaparsanız başkası sizi hiç korumaz! 0
  • Havacı 24 Şubat 2020, Pazartesi 15:04:11 Artık var, XXXX Havalimanına hoşgeldiniz. İkaz ışıkları sönünceye kadar yerlerinizden kalkmayınız ve kemerlerinizi açmayın. Cep telefonlarınızı şu andan itibaren kullanabilirsiniz şeklinde. 0
  • wili 21 Şubat 2020, Cuma 00:29:33 Eskiden Bizim uçaklar kaza yaptıkları zaman tv lere çıkan kaptanlarımız hep şunu derlerdi karakutular açılmadan ne dersek boş derlerdi ne olduysa birden bire değiştiler ve kazanın nsebebini söyler oldular 4
  • Misafir 21 Şubat 2020, Cuma 00:28:57 Cok uzulerek bu yorumlari okuyoryum, maalesef ulkemizde hic degismeyen bir olay yine ceyran ediyor, fikri olan ve olmayanin yorum yaptigi, herkesin birbirini sucladigi ve o ona ne demis, bu buna ne demis, anlamsiz ve sonucsuz yorumlar. Suclu kimmis diye parmak gosterecek birilerini aramaktansa, havacilik icin bu kazadan ne ders alinir, neler duzeltilmeli gibi konular seviyeli bir sekilde burada isin ehli insanlar tarafindan konusulsa daha iyi olmaz mi? 2
  • tabanca 20 Şubat 2020, Perşembe 23:42:04 fmc de iniş rüzgarının ne verdiği önemli değildir. önemli olan kulenin verdiği rüzgar ve atc konuşmalarını dinleyince gerçek rüzgar ortaya çıkıyor. daha yoruma gerek yok. birde hemen öncesinde o arka rüzgarla kalkan şirket hangisi acaba onada bakmak lazım. 17
  • 737ci 20 Şubat 2020, Perşembe 22:11:44 Pistin 700ncü metresine inmiş ve bu normal birşeymiş. İnmiş uçağın hızı arka rüzgar yiyince artmış... Rapor çok detaylıca hazırlanmış,harika... 13
  • cormorant 20 Şubat 2020, Perşembe 22:09:05 Ya Allah’ını seven artık şu pistin yorgun olduğunu 2.pistin neden bitirilmediğini,oradaki çukurun koskoca metropol havalimanında ne aradığını söylesin.Hepiniz boşsunuz.Gerekli mercilere laf söylemeye gelince fossunuz.Yeter ya 7
  • Serseri general 20 Şubat 2020, Perşembe 22:07:52 Bakanlik aciklama yapti siz hala yalan haber pesindesiniz karaktersizliginde bu kadarini gormemistim havacilik sektorunde tek derdiniz pegasus havayollarini 82 milyon nezaretinde iyi gostermek. Ama su bir gercekki kule onceki ucaklara pas gecirip pegasus torpil yapip sen gec diyecek degildir herhalde 39
  • yerse 20 Şubat 2020, Perşembe 21:43:57 Aslında esas suçlu o sırada apronda yediği yemek nedeniyle gaz kaçıran Yer Hizmetleri görevlisidir. Onun çıkardığı gaz rüzgar ile hız kazanmış, uçağın frenlerini devre dışı bırakmıştır. Tüm olan biten budur. Eğer buna inanmadıysanız resmi açıklamalara hiç inanmamanız gerekir. Aynı doğruluk payına sahip çünkü. 15
  • scala 20 Şubat 2020, Perşembe 21:40:07 yine kitabına uydurma manevraları..cak cuk cak..bizden bir halt olmaz hiçbir zaman 9
  • MO 20 Şubat 2020, Perşembe 21:33:01 Pegasusun kendini aklama çalışmaları sanırım. Bu kadar çabuk ve hiçbir dayanağı olmayan bir rapor hiç gerçekçi değil. Yaklaşık 1 aya net bir rapor okuruz sanırım. Airporthaber bile bu tür dayanağı olmayan haberleri piyasaya sürüyorsa diğer kurumları düşünemiyorum. 27
  • 406 20 Şubat 2020, Perşembe 21:30:56 Pegasus birtürkmakası olduğunu görmezden gelip günlece canlıyayınla bir markanasıl karalanır sözde haber yaptılar atlastan sonra Pegasus sallanırsa 200tl gidilen yere 500tl ödersiniz 2 ,3,suyuda bedavaya içersiniz 6
  • Nane 20 Şubat 2020, Perşembe 21:13:01 Paçayı kurtarmaya çalışıyor. 12
  • Kaynak? 20 Şubat 2020, Perşembe 19:58:06 resmi açıklama henüz gelmemişken, hatta ulaştırma ve altyapı bakanlığı'ndan konu ile ilgili gelen yalanlama üzerine acaba bu yorumu yazanın yüzü kızarır mı acaba? 7
  • Pgs 20 Şubat 2020, Perşembe 19:38:58 Atıp tutanları tvvye alalım Meslektaşlarını kötüleyenleri sahneye alalım Ekibine güvenmeyen yönetimi napaım 2
  • Havacı 20 Şubat 2020, Perşembe 18:51:43 Çok özür dilerim de kara kutudan pistin bozuk olduğu nasıl anlasilmis acaba? 16
  • Bu rapora 20 Şubat 2020, Perşembe 18:45:59 ancak fsx pilotları sözde havacılar ve cahil halk inanır tamamen içi boş mantıksız maddeler var 15
  • Yetiş ya gavs 20 Şubat 2020, Perşembe 18:44:39 ne yapsalar boş göklerden gelen bir karar vardır bakanlık açıkladı deşifre edilen bilgiler doğru değilmiş pegasusun imaj kurtarma operasyonu olduğu belli oldu pilotlar, kule görevlileri ve pegasus yönetimi acilen tutuklanmalı geriye kalan tüm pilotlar yeniden eğitime tabi tutulmalı 2. emre kadar uçuştan men edilmeliler. 36
  • Nokta 20 Şubat 2020, Perşembe 18:43:49 Herkes haberi guzeeelce okumuş ama lütfen detaylara da dikkat edelim. 26.4 KM diyor 28 KM diyor. KM KM, KNOT değil. Google'a yazın bir çevirin. O rüzgarla inilir demiyorum ayrıca yanlış anlaşılmasın. 1
  • sosyal medya 20 Şubat 2020, Perşembe 18:30:44 Benim merak ettiğim daha kaza raporu açıklanmadan pegasusu suçlu ilan edenler utanacaklar mı acaba? Demek ki bilgisi olmadan fikir uyduranlara itibar etmemek gerekiyor. 4
  • Kaptan 20 Şubat 2020, Perşembe 18:15:11 Kazadan sonra raporu beklemeden atıp tutan ,Pegasus u gömmeye çalışan kim varsa ; Pegasus bu kişilere tazminat davası acmalı ağzı olan konuşamayacak artık 4
  • ATC 20 Şubat 2020, Perşembe 18:14:56 Bu ATC personeli her fırsatta "mayışımız az, avrupadan gönderilen paramızı vermiyürler, Almanya'da ATC maaşı şu kadar öyro" diye ağlıyanlar değil mi? Madem bu mesleği dünya standardında yapıyorlar, neden pilotla İngilizce konuşmamışlar? Toplasan 200-300 temel kelime kullanılacak. Ezberlersin ve düzgün telaffuz eğitimi alırsın. Kimse yanlış anlamaz. 17
  • SAW YETKILILERI 20 Şubat 2020, Perşembe 18:10:14 Senelerdir geceleri pistleri kapatip bakip yapan sayin saw yetkilileri, hala pist nasil kaza sebeplerinden biri olabiliyor. Bunca senedir ne yaptiniz? Neyle karsilastirdiniz bu pistleri hangi standartlara gore duzelttiniz? 3
  • Soru 20 Şubat 2020, Perşembe 18:07:46 SunTürk 87R wind 270 degrees 22 knots gusting 34 knots ryw 06 clear to land?? İniş kleransında kule 19-29 knot (34-52 km) arası tail wind component verirken rapordaki "O sırada arka rüzgar saatte 26.4 km süratle esiyordu" kısmı düşündürücü... 2
  • Bilgisiz havacı 20 Şubat 2020, Perşembe 18:02:47 Müjdeler olsun, pazarda fiyatlar ucuzladı, bundan sonra Suriye'den şehit cenazeleri de gelmeyecek. 6
  • Goody 20 Şubat 2020, Perşembe 17:58:29 Herkes birbirine saldırmış gene savas alanı olmus 0
  • Goody 20 Şubat 2020, Perşembe 17:57:53 Aslan kpt ayjet çıkışlıdır 0
  • Havacılıkta 20 Şubat 2020, Perşembe 17:37:49 Tüm pilotlar hata yapmaktadır. İnsan hata yapar ve yaptığı her hata pilotu daha da güçlü yapar. Hayal dünyasında yaşamayın. SÖYLE SÖYLEYEYİM: Her kazada pilotlar kaza yapmayan pilotlarla aynı hataları yapar, diğer hatalarla birleşerek kaza olur, yapılan hataları cover edecek sistemler hata yapınca bu oluyor, anlamanı beklemiyorum. Boşver sen yine pilotlar hata yapmaz diye düşünmeye devam et. 2
  • PM 20 Şubat 2020, Perşembe 17:27:25 Abi benim anlamadığım kule niye Türkçe konusuyor ? Kac tane yabanci pilot var ülkemizde çok mu zor geliyor Ingilizce konusmak ? 8
  • uçucu 20 Şubat 2020, Perşembe 17:21:58 28knot değil, 28km yazıyor raporda ... 0
  • Kamera kaydı 20 Şubat 2020, Perşembe 17:20:11 Pistlere özellikle pist sonlarına kamera yerleştirilmeli. Günümüzde heryerde kamera varken bukadar önemli yerlerde neden kamera yok acaba? 2
  • amatör 20 Şubat 2020, Perşembe 17:12:57 Bu kazayı zaman ve aksiyonlar bağlamında dörde ayıralım ve beraberce değerlendirelim 1- Son yaklaşma :Sorun yok. 2- Uçak ve Kule diyalogları :her iki aktör grubunda da sorun var. 3- Uçağın teker koyması / oturması ve pist süreci : SHGM, DHMI. saha teknik elemanları ve pist yapım ve tamircileri oransal suçlu 4- Pistten ayrılma ve taxi süreci : 98 km/saat hızındaki uçağı parka götüremeyen kaptanlar 6
  • Hıyar 20 Şubat 2020, Perşembe 17:04:24 Elinde tuz olan herkes koşuyor. Her yerde bu dezenformasyon dolu haber var ama kimse hesabını sormuyor. Oh ne a la memleket. 1
  • Bak sen şu işe 20 Şubat 2020, Perşembe 16:56:05 Kara kutudan pist bakım hatası çıkmış. Öylemi dedi bunlar yaa 1
  • Özgür 20 Şubat 2020, Perşembe 16:54:32 Teknik kısmı geçtim, ikinci kaptan Koreli iken haberde Hollandalı olmuş, hadi onu da çifte vatandaştır deyip geçelim, siz Türkiye' de, hangi kaza raporunun, taraf olmayanlara açıklandığını gördünüz. Sonuçta ortada rapor da yok ki rapor hazırlanmadan rapora ışık tutacak kara kutu verilerinin, haberciliği (?) ile meşhur bir gazetede yayınlanacağını zannediyorsunuz? Kaldı ki olay günü Allah bilir o kaptanlar kaçıncı dinlenmeden uçuştaydı, pas geçenlere baskı var mıydı, yakıtları yeterli miydi bilmeden saldıranlar da oldu. Kamikaze mi bunlar, gidip limit üstü kuyryluk rüzgarıyla bile bile insinler? Çok suçlu var, evet ama kaptanlar bence 3. sırada. 1
  • Okkes 20 Şubat 2020, Perşembe 16:52:22 Knot demiyor km diyor. 28km= 15 knots. Diploma nereden? ustune avukat da kesilmissiniz. 1
  • Ne fark eder 20 Şubat 2020, Perşembe 16:49:39 Sabiha DHMİ degil HEAS yönetiminde... 0
  • K/A 20 Şubat 2020, Perşembe 16:42:32 7. Madde külliyen yalan. Tam 12 yıl kabin amiri olarak uçtum pgs de. Hiçbir zaman “ telefonlarınızı kullanabilirsiniz” diye bir anonsum olmadı. Tam tersi her zaman uçak ve motorla duruncaya kadar kullanmayınız diye anons yapılır. 8
    • Brc 29 Şubat 2020, Cumartesi 00:39:00 Dün münihten sabihaya geldik pgs ile, böyle bir anons var uçak iniş yaptıktan sonra park alanına gidinceye kadar olan süreçte kemerlerinizi çözmeyiniz, telefonunuzu kullanabilirsiniz diyor. 0
  • Pgs 20 Şubat 2020, Perşembe 16:38:39 Pegasusa en agır ceza yaptırım gelmeli onca can perişan oldu ! 14
  • Haranli 20 Şubat 2020, Perşembe 16:37:38 Pilotun lisansi SHGM tarafindan onaylanmis,yani dandik lisans dandik Kaptan, dandik sirket bu hata zincirini toplarsan ortaya kaza cikar. 16
  • Kulenin herşeyi kayıtlı kusura bakmayın! 20 Şubat 2020, Perşembe 16:37:30 Ne kadar çok biliyorsunuz herşeyi aip madde 3.4 te konuşmaların hem Türkçe hem de İngilizce yapılabileceği apaçık yazılmaktadır bunu bilmeyen pilot olamaz.eğer yardımcı pilot anlamadıysa diyeceği tek şey “say again” veya “in english”tir.Ayrıca bu kaynağı bile açıklanamayan haberde verildiği gibi inişe saniyeler kala değil uçak hem yaklaşma frekansındayken hemde kuleye devredildiği anda yani 7Nm de bu bilgiler verilmiştir ve hepsi kayıtlıdır.Yani Türkçe kullanılmasının üzgünüm ama bu kazayla hiç bir ilgisi yoktur pilotların karar vermek tekrar sormak için yeterli vakitleri vardı.Pegasus milli değerlerinizdendir imajının bozulmasını asla istemeyiz ama bu şekilde Türk hava trafik kontrolörlerinin karalanmaya çalışılması tamamen yanlış ve kabul edilemez kulenin kural dışı yapmış olduğu hiç bir şey yoktur. Keşke bu uçuşun başlangıcından sonuna kadar ilgili herkes kurallara kule kadar uysaydı da böyle bir kaza yaşanmasaydı.Umarım bundan sonraki tüm uçuşlar için başkalarını suçlamaya yapmak yerine herkes üzerine düşen dersleri alır.Ayrıca kokpit içi konuşmalar neden belirtilmemiş kara kutu haberinde ??? 7
  • Misafir 20 Şubat 2020, Perşembe 16:33:43 Kule ve pist durumu ile ilgili yazılan ilk bulgulara katılırım, kuvvetle muhtemel bunlar birer etki özellikle kulenin Türkçe konuşması, ancak pilotaj hatasının az olduğu yönü pek öyle görünmüyor, bir arakadaşın yazdığı gibi 90 ile giden bir uçak 700 metrede defalarca durabilir, bu pist tamamen buzlu değil ya? Ön dikmenin kırık olduğu görülüyor, rapor biraz taraflı duruyor, yani herşeyşey normal bir iniş gibi görünüyor ama pist ve kuşe hatalı olduğu için mi bu kaza oldu? 3
  • 112 Ap0 20 Şubat 2020, Perşembe 16:26:11 Hani oluyorya acemi söförlerde fren yerine gaza basiyor,oyle bisey olmus olabilirmi...belki farkinda olmadan gaz actilar... 308
    • pilot 20 Şubat 2020, Perşembe 16:47:37 iki farklı karkutu vardır biri pilot inputlarını ve diger verileri, diğer kutu ise konuşmaları kaydeder. sonuç olarak böyle bir şey olsaydı kayıtlarda çıkardı 1
    • Yok artık 20 Şubat 2020, Perşembe 17:27:33 Bu kadar havacılık bilgisi sıfır bir insan olabilir mi 1
    • mantikli 20 Şubat 2020, Perşembe 17:39:11 O kara kutu bunu söyleyemiyor mu? afedersiniz ama sizin bu soruyu sorarken yaşadığınız akıl tutulmasının olmadığı kesin. 0
    • Zz 20 Şubat 2020, Perşembe 18:16:37 Doğru oku haberi 0
    • Kerem 20 Şubat 2020, Perşembe 18:18:51 Bir bitmediniz... Herşey gerekli gereksiz yorum yapmasanız olmaz. Cehaletinizi her yere yansıtıyorsunuz 1
    • Gurbetci 20 Şubat 2020, Perşembe 18:29:12 Muaven takoz komayi unutmus. 0
    • Diver 20 Şubat 2020, Perşembe 18:46:59 Şakamısın ? 0
    • Karakutu 20 Şubat 2020, Perşembe 18:50:08 Yorum yapmadan önce Karakuyu nedir, ne işe yarar diye okusaydin keşke. 1
    • line 20 Şubat 2020, Perşembe 19:12:33 uçaklarda frenle gaz otomobillerdeki gibi değil. frenler pedallarla gaz kumandası ise elle verilir. karıştırılma ihtimali yok 1
    • Karakutu 20 Şubat 2020, Perşembe 21:22:16 Haklısın. Gaz açmışlardı ve kara kutu bunu kaydetmemiştir. Ne de olsa suçlu pilotlar. 1
    • Fo 20 Şubat 2020, Perşembe 22:31:32 Onlar sen mi? 1
    • Tüpü kapat 21 Şubat 2020, Cuma 01:57:00 Tüpü kapat, tüpüüü.... çok yakmasın 1
    • Öğrenci kontrolör 21 Şubat 2020, Cuma 08:26:40 Maalesef uçağın fren gazı araba gibi bir şey değil :) yani böyle şuna basayım hızlanayım buna basayım durayım gibi olmuyor 2
  • 3500 saate kaptanlık verirsen olacağı bu 20 Şubat 2020, Perşembe 16:25:16 Pas geçmeyen kaptan,kokpitle türkçe iletişim kuran kule görevlisi ve 28 knot arka rüzgarı limit içi sayan pegasus yönetimi 1.derece kusurludur alayının yargılanması gerek. 250
    • En güzel yorum 20 Şubat 2020, Perşembe 16:33:05 Okuduğum en temiz yorum. Bir ayrıntı : Türkçe konuşan kuleye Türkçe anladık demek tuhaf değil mi ? Pilotun puanını buradan da kırmak gerek 2
    • Oku! 20 Şubat 2020, Perşembe 16:45:35 28 km yaziyor 28 knot degil duzgun okuyun yazilanlari! 4
    • bi bitmediniz 20 Şubat 2020, Perşembe 17:31:13 once gidin knot ve km arasinda farki ogrenin. Sonra ruzgarin bileskesi nasil hesaplaniri. Eger bu rapor dogru ise 24 saat canli yayin yapip malum sebeplerden acilamayan 2. pist yuzunden kazanin gerceklestigini anlatirsiniz degil mi troller? 3
    • mantıklı 20 Şubat 2020, Perşembe 17:41:50 limit içinin ne olduğunu Boeing belirler, sanırım tarımla alakalı bir sektördensiniz. 3
    • Pilot 20 Şubat 2020, Perşembe 17:44:44 28 knot değil 28 km =15 knot yapar gayet limit içidir. Hala karalama yapmak yerine yayınlanan resmi kara kutu raporuna itaat edin artık!! 3
    • Atıp tutmayın hemen 20 Şubat 2020, Perşembe 17:50:48 28 knot değil 28 km yazılmış. Önce okuduğunuzu anlamayı öğrenin 2
    • Fo 20 Şubat 2020, Perşembe 17:54:18 Gereksiz kalabalıksın 2
    • Hakan 20 Şubat 2020, Perşembe 18:05:55 26 knot’la inilmis, ucak inisleri icin gayet yapilabilir bi ruzgar siddetidir. Hollandali kaptana turkce anons yapmak asil buyuk rezalet. 3
    • okumayı öğren 20 Şubat 2020, Perşembe 18:09:15 28knot değil, km diyor çiçemm 2
    • 3000 Saatlik Kaptan 20 Şubat 2020, Perşembe 18:11:50 28 KT değil. 28km/saat ~ 15KT boeing AFM limiti. Sen git kumda oyna. Bu iş saat işi değil. 3
    • ? 20 Şubat 2020, Perşembe 18:39:18 28 knot değil 28km yazıyor çevir onu knot'a 15knot. Limit ici mi içi ama kesinlikle o hava şartlarında limitlere yakın bir arka rüzgarla inilmemeliydi. Şuan konuşmak da çok kolay o da cabası. 2
    • Aa 20 Şubat 2020, Perşembe 18:40:04 28km yazıyor iyi oku 1
    • Duzgun okuyun 20 Şubat 2020, Perşembe 18:42:32 Haberde ruzgari km vermis knot degil. 1
    • 28 km 20 Şubat 2020, Perşembe 18:52:16 Yahu arkadaşlar, yazıda rüzgar hızı 28km olarak veriliyor. Knot değil. Önce iyi okuyun. O da taktibi 15 kt yapıyo. Bu da pegasus için limit miş. Herhalde. Ondan emin değilim. Tk da 10 kt, onu biliyorum. 2
    • Ne yazacağım bilemefim 20 Şubat 2020, Perşembe 18:57:17 Cahil desem cahillere yazık. 28 knot uçağın limitinin üstünde bir şirket nasıl uçağın limitini görmezden gelebilir ? Muhtemelen sanal pilotsun ve sizler her şeyi bilirsiniz :) 2
    • !!! 20 Şubat 2020, Perşembe 19:17:21 Dünya havacılık tarihinin en büyük kazasını araştır! Bak bakalım kaptanların kaç saati vardı!! Saat önemli, ama herşey değil.. bu arada sana kaç saat lazım??? 3
    • knot degil km 20 Şubat 2020, Perşembe 19:53:48 knot degil.km yaziyor duzgun oku. 2
    • 320 cpt 20 Şubat 2020, Perşembe 19:58:07 Bu bağlamda senin gibi Knot ile km arasındaki farkı bilmeyenlerin de havacılık platformunda yorum yapmasını engellemek gerek 3
    • Rızaaa 20 Şubat 2020, Perşembe 20:08:14 Hırsızın hiç mi suçu yok hocam 1
    • 28 20 Şubat 2020, Perşembe 21:13:12 Km demiş, gerçi o da 15 küsür kt yapar, o da fazla ama 2
    • Knot Değil Km 20 Şubat 2020, Perşembe 21:24:39 28 KM diyor. 737-800 için tailwind limiti 15 knottur. O da kaç km yapar bir zahmet hesaplarsın değil mi güzel kardeşim. 1
    • Dilmac 20 Şubat 2020, Perşembe 21:39:42 Okumadınız herhalde. Rapora göre en kusur pilotlarda. 2
    • FATAL ACCIDENT 20 Şubat 2020, Perşembe 22:03:59 İnanılmaz cahil bir yaklaşım. Tarihdeki en ölümlü kazaları hep deneyimli kaptanlar yapmıştır. Biraz bilginiz olsa bunu bilirdiniz. Hayırlı işler size 3
    • Cahil 20 Şubat 2020, Perşembe 22:22:51 28kt deil cahil km yazıyor haberde önce okumayı öğren 4
    • Önce düzgün okumayı öğren, 21 Şubat 2020, Cuma 00:05:34 Ondan sonra kuş içindeki çamuru. 28 km diyor, 28 knot değil. Şimdi özür dile bakalım. 5
    • Once bi anla 21 Şubat 2020, Cuma 02:11:47 Önce yazılanı anla. 28 km olarak verilmiş değer. Knot değil. 6
    • Cpt 21 Şubat 2020, Cuma 03:01:25 Ah bu yazıyı keşke yargılamadam okusaydın.. 1
    • Mbk 21 Şubat 2020, Cuma 06:55:25 28 knot değil 28 km diyor 3
    • Bilgisiz 21 Şubat 2020, Cuma 09:09:40 Bunu soyleyen boeing, pegasus degil. Yani ucagi yapan adam limiti bu demis 3
  • trol abi 20 Şubat 2020, Perşembe 15:55:51 asıl senin bu yorumun dezenfarmasyon 33
  • nur 20 Şubat 2020, Perşembe 15:36:23 Bu durumda kule ve pilotlar arası iletişimsizlik kazanın nedeni! 71
    • SAY AGAIN PLEASE 20 Şubat 2020, Perşembe 16:37:21 Hayır efendim kule hiçbir rüzgar , pas geçme bilgisi vermese bile kaptan arka rüzgar bilgisini görebiliyor ıslak piste o rüzgarla inilmez. Ayrıca kule anadilini konuşamaz diye de bir kural , sınırlama yok. Anlamayan pilot SAY AGAIN in ENGLISH desin. Anlaşıldı demesin.Ya kaptanımız çok cesur yada Pegasus bi tık alttan pas geçmeyin baskısı yapıyor pilotlara. 4
    • değil 20 Şubat 2020, Perşembe 18:26:04 Kaptan pilot zaten önceki uçakların pas geçtikleri bilgisini kuleden öğrenmiş. Yardımcı pilotun anonsu anlayıp anlamaması sonucu değiştirmiyor. 2
  • Bir bilen 20 Şubat 2020, Perşembe 15:22:06 Limit üstü hızla ıslak piste iniş yapmış kahraman pilot.arka rüzgar b738 in limitlerinin çook üstünde.resmen cinayete teşebbüs.bunlar pegasusun imaj düzeltme çabaları.inanmayın.dezenfarmasyon.işin içindeyim yalaaan 245
    • Pilot 20 Şubat 2020, Perşembe 15:32:53 Nekadar boş bir yorum, kininde boğulacaksın bir yardım al 23
    • Bilmeyen 20 Şubat 2020, Perşembe 16:01:14 Arkadaşlar yazılanlar doğru. Gökçen pist sonu o gün hatta her gün poor. Hiç bir şartta breakin act. Verilmiyor. Bu test yapılmıyor. Uçmayan wet pistte inmeyen lütfen yorum yapmasın. Ayrıca tail wind bileşke alındığında progress page de limitte. Burada özellikle pilotlar meslekleri ve arkadaşını karaladığını unutmasın. O gün daha hiç bir şey belli değilken pilotaj denmesine inanıyorsunuz da fdm ve kara kutulardan gelene neden inanmıyorsunuz anlamak mümkün değil. Burada yazılanlar doğru ve meslektaşımız değil, söylenmesine rağmen tedbir almayan idare hatalıdır. Tam olarak açıklandığında zaten hepiniz göreceksiniz. 24
    • Flight simulator 20 Şubat 2020, Perşembe 16:11:23 Oyun oynayarak bir bilen olamassin. Daha raporlarin ne kadar guvenilir oldugunu bile bilmeyen bir bilensin.. 17
    • Yapma Pegasus 20 Şubat 2020, Perşembe 16:24:12 Katılıyorum. Boeing dökümanlarında bile arka rüzgar limiti 10 knot , şirket insiyatifinde 15 knot olabilir yazıyor. Kaldı ki ıslak pistte 5 knottur. Pegasus canımız ama bu arka rüzgar açıklaması komik.28 knot arka rüzgar gerçekten şirket limitiyse binmeyelim bir daha. 62
    • BilgisiZ 20 Şubat 2020, Perşembe 17:51:36 28 kt değil kuş beyinli 28 km demiş önce terim öpren cahil 2
    • Çok bilen 20 Şubat 2020, Perşembe 18:03:18 Bilen arkadaş işin içinde olduğun çok belli yanlız b738 diye bir uçak yok. 1
    • Bikmeyen’e 20 Şubat 2020, Perşembe 18:08:03 Tailwind bileşke limitte demek. Hmmm 2
    • knot degil km 20 Şubat 2020, Perşembe 18:08:42 Rapordaki ruzgar siddeti knot cinsinden degil km cinsinden. Bu durumda sinirlarin icinde kaliyor siddeti. Pistin rezaletligini SAW yetkilileri aciklamali ve istifa etmeli. 0
    • Teyze 20 Şubat 2020, Perşembe 18:15:23 28 knot yazmıyor orda 28 km yazıyor arkadaşım. Limit 28 uçak 26.4 ile inmiş. İkisi farklı birim knot deniz mili cinsinden limit 15 knot ,km cinsinden 28. Umarım anlamışsındır. Yani pilot limiti ihlal etmemiş. Pistin sonuna inmemiş. 0
    • Sen yapma 20 Şubat 2020, Perşembe 18:30:22 Haberde 28 km yazıyor olmasın. Hadi çocuum bi daha oku. 0
    • 28 km diyo 20 Şubat 2020, Perşembe 18:53:26 28 Knot değil. Lütfen doğru okuyun. 0
    • Yanlis bilgi 20 Şubat 2020, Perşembe 19:09:57 Boeing’in kitaplarinda arka ruzgar 15kttir. Pegasus’un sadece 1 ucaginda limit 10 kttir. IZK’da bu ucak degildir. Flight Simulator bilgisi ile yorum yapmayin! Islak pisttede 15kttir. Performans hesaplamalari yapilir ve ona gore durus mesafesi bulunur. 1
    • Limit 20 Şubat 2020, Perşembe 19:11:07 Limitleri arttıramazsınız. Yani 15'se 16 bile diyemezsiniz. Kısıtlayabilirsiniz yani 10 knot derseniz ama asla yükselemez. Islak pist arka rüzgar iniş süratini kısıtlamaz. Boeing 15 knot demiş. Inişte 14 knot arka, kalanı yan rüzgar. Bu raporlarda böyle. Rüzgarın bileşkesi tam teker koyarken limitte. Mükemmele yakın bir iniş yapılmış. Limitlerde. İlk 3000 feet e hatta daha öne. Insanları yalan yanlış bilgilendirmeyin lütfen. Pegasus idari hata varsa kendi içinde çözecek şeffaflıkta bir şirkettir. Asıl sorun meydan işletmesinde. Adamlar yabancı. Kuralların açıklarından yararlanıyorlar. Piste bakım yapmıyorlar nasılsa sözleşme bitecek biz gideceğiz diye. Zaten devletin yapması gereken işi özele verirsen sonuç kaçınılmaz bu olur. Dolayısıyla pilotaj olarak hiç bir sorun yok. Sorun meydanı idare edendedir. Pilot işini mükemmel yapmıştır. Bu karayolunda sizin hız limitlerine ve kurallara tam uyup bakımsız yol yüzünden jantınızın patlayıp yoldan çıkmanızla aynıdır. Hatta idare burada kara tabiriyle yol kenarına önleyici tedbir almamış şaranpole yuvarlanmanıza sebep olmuş. Rapordan bu anlaşılıyor. Kişisel yorum değil tamamen burada yazılanlardan ve kesin bilgilerden oluşan bir yorumdur. 2
    • Bir bilen diye bir şey bilmeyene 20 Şubat 2020, Perşembe 19:33:34 Uçak arka rüzgar limiti 15knot yani yaklasik 15×1.85 = 27.7 km/h'dir. Kasıtlı olarak atıp tutmayalım bilip bilmeden konuşmayalım, suyu bulandırmaya çalışmayalım. Pegasus da pilot da aklanmıştır. Şimdi cayır cayır tv.lerde konuşan iş bilmezler sus pus olmuşlardır. Sen biraz utanmazsın galiba hala konuşuyorsun. İnsanları şaşırtmaya çalışıyorsun. Sira 10knot tercihli pist kullandirma limiti olan Sabiha Kule, yaklaşma ve pisti lastik izlerinden temizletmeyen, pist sonu cukuru doldurtmayan işlwtmeci Heaş'ın hesap verme sırası. 7
    • yapma pegasus'a 20 Şubat 2020, Perşembe 20:29:17 Okuma'yı düzgün yapın 28 knot değil 28 km yazıyor metinde. bu da 15 knot demek. 1
    • NEYI BILIYON AGA 20 Şubat 2020, Perşembe 22:06:29 Yukarıdaki raporda ruzgar km cinsinden verilmiş, haber doğruysa rüzgar limit içi. Bir de sen hiç ıslak piste indin mi yoksa klavyeci pilotlardan mısın? 0
    • 28 kt diyene 21 Şubat 2020, Cuma 03:02:57 Lütfen haberi tekrar okuyun kt değil km/h diyor. 0
  • Mantıksız maddeler 20 Şubat 2020, Perşembe 15:08:32 Birçok gazete yazmış bu haberi.flapleri toplayıp reversleri kapattı ucagı, tutamadı, yazmıslar. Arkadaş hangi pilot hangi akıllı uçak pistten ayrılmadan flapleri topluyor ben hayatımda yapmadım yapanı da görmedim tanımam. Bu raporu kim salladı allahınızı severseniz. Tamamen çarpıtılmış. 45
    • Rapor doğru 20 Şubat 2020, Perşembe 19:36:52 Rapor oşine gelmedi galiba ama hepsi doğru çünkü tamamen uçak verilerinden, kokpit içi ve kokpit dışı konuşmalrın dinlenmesinden olşmaktadır. Lütfen bilmeden konuşan ya da bilmesine rağmen kasıtlı yorum yapanlardan sakının. 3
  • Wickk 20 Şubat 2020, Perşembe 15:07:09 Tüm bu yazılanların doğru olduğunu ümit ediyorum. Fakat yeni yapılan İstanbul ile sabiha pisti arasındaki 70/80 derecelik açı farkı lodos veya batıdan gelecek şiddetli rüzgarlarda sorun teşkil edecektir. 19
  • Yalan dolan hatsafa da 20 Şubat 2020, Perşembe 15:06:45 Bu aciklama maddelerine havacilik camiasina inandıramazsıniz. 68
  • Boeing şoförler odası 20 Şubat 2020, Perşembe 15:05:48 Kaza tamamen pegasusla bizim kaderimiz. 35
  • supheli 20 Şubat 2020, Perşembe 15:01:26 98km hiza dusen bir ucak 700m icinde 10 kere stop yapar. Pistin bozulmus kismi da bu kadar uzun olamaz illaki bozuk kismi gecip daha duzgun bir zemine tutunurdu. Rapor havacilik, fizik, matematik bilgisi olmayan birinin bile kafasinda soru isaretleri doguran bir rapor olmus. 74
    • Viscos hydroplaning 20 Şubat 2020, Perşembe 15:51:07 Sallamayı bırakıp okuyun cahil cahil yazmayın 16
    • Teyze 20 Şubat 2020, Perşembe 18:16:48 Hiç Saw’a ıslakken pilot olarak indiniz mi? 0
    • SAW PISTI 20 Şubat 2020, Perşembe 22:09:25 Usta sen hiç Saw pistlerine iniş yaptın mı? Pardon duzeltiyorum, SAW ne demek anladın mı? Hiç hydroplanning falan duydun mu bir yerlerde ve ya rubber deposit ne demek? Muhtemelen error vermişsindir 0
    • Viscos a cvp 21 Şubat 2020, Cuma 01:24:38 Sen kimsin ki benim havacılık bilgimi sorguluyorsun ahlaksız herif. Azcık olasılık hesabı yapabiliyoe olsa söylediğinin aptalca oldugunu anlayabılırsın 5
  • ARFF 20 Şubat 2020, Perşembe 15:00:25 arkadaş ne güzel iş ya ben hep belgeleselleri falan izliyorum bilgimiz var bu uçaklarta herşey otomotik herşey elektronik bu pilotlar sadece inişte kalkışta falan devreye giriyor gerisini hep otomotik pilot yapıyor ama çuvalla canlıyı cukkalıyorlar bu basit iş için ama o kadar para almalarına rağmen koca uçayı 700 metrede durduramıyorlar sonra o suçlu bu suçlu deniyor ne güzel iş tonla para al beceriksizlikte tavan yap ama sonra bir sıkıntı olduyunda suçu başkasına at 274
    • Viper 20 Şubat 2020, Perşembe 15:28:24 Abi gel sen de pilot ol. Senin gibi adamlara çok ihtiyacımız var. ( bu arada maaşların %70 ini otopilota havale ediyoruz. O da gariban ) 8
    • Paralar çok tatlı 20 Şubat 2020, Perşembe 15:31:29 Çok sıcak tutuyor biliyor musun? 7
    • Pilot 20 Şubat 2020, Perşembe 15:34:40 İşte bir pilot olamamış ve hayatı başarısızlıklarla dolu insanın kin ve nefret dolu yorumu 14
    • ekip 20 Şubat 2020, Perşembe 15:35:41 Kardeşim gel yarın ground spoiler olarak işe başla 7
    • nedeni 20 Şubat 2020, Perşembe 15:59:13 işte bu düşünceler yüzünden sen orada pilot kokpitte oturuyor. Gerçek ARFF olsan zaten böyle yazmazdın birde onları lekeliyorsun 10
    • Arff nin aziz yildirimi 20 Şubat 2020, Perşembe 16:13:04 Senin gibi bos adamlar yuzunden, arff den nefret etti herkes 13
    • Dedi.. 20 Şubat 2020, Perşembe 17:03:14 .. işsizlikten bir tane ARFF aracını 15 kişi yıkayan kompleksli bünye. Allah sizin elinize düşürmesin, bir kaza-kırım yaşasak gelip kurtarmazsınız da zaten.. Sizin tek derdiniz milletin kazandığı para olmuş! 1
    • Xxx 20 Şubat 2020, Perşembe 17:12:22 Abi çok haklısın madem okadar da belgesel izledin al lisansımı sen uç. 1
    • Gerçek Arff 20 Şubat 2020, Perşembe 23:33:58 Gerçekten İtfaiyeciliği para için yaptığımızı zanneden senin gibi yıkıklar bide ARFF tagıyla bizleri lekelemenizden bıktık dernek yönetimimizle konuşup sizin hakkınızda suç duyurusunda bulunacağımızı bilmenizi isterim. 3
  • Hadi Bakalım 20 Şubat 2020, Perşembe 14:58:45 En sevmediğim şey, ben demiştim demek. Kendi meslektaşları bile acımasızca yüklendiler pilota. Hala, bu vakalarda hiçbir zaman tek bir neden olmadığını, aynı anda oluşan birden fazla neden olduğunu öğrenememiş insanlar var. Bakalım bu çözümden sonra ne diyecekler. 21
  • Tuggeneral 20 Şubat 2020, Perşembe 14:55:28 Arslan kaptan HKK'da F-4 efsanesi olarak bilinir. pilotaj hatası olmadığını en baştan tahmin ediyorduk. Allah acil şifalar versin. 64
    • Hahah 20 Şubat 2020, Perşembe 15:38:59 Ne trolsünüz ya adam sivil kaynaklı bir kere hahaha 2
    • Pilot 20 Şubat 2020, Perşembe 16:07:49 Sevgili generalim , Aslan kaptan sivil kaynak kökenlidir. Siz karıştırdınız galiba . 3
    • Plt 20 Şubat 2020, Perşembe 18:24:50 Amsterdamda düşen uçağımızın kaptanıda f4 efsanesiydi!!! 3
  • Kim yazdı bunu? 20 Şubat 2020, Perşembe 14:55:11 Bu madde madde açıklamayı kim yapmış belli değil mi? Shgm çıkıp soruşturma sonunda açıklama yapacağız neden demiyor? Çünkü hiç bir kazanın raporunu yayınlamazlar. 5
  • Hahha 20 Şubat 2020, Perşembe 14:53:51 Raporun ciddiyetini hızlardan km olarak bahsedilmesinden anlayabilirsiniz. 7
    • PIC 21 Şubat 2020, Cuma 08:48:29 Sizin gibi cahiller daha iyi anlasın diye 2
  • KAİK mi kaldı 20 Şubat 2020, Perşembe 14:52:34 Hatalarla dolu bir haber daha! KAİK mi kaldı ya? Ulaşım Emniyeti İnceleme Merkezi Başkanlığından haberi yok mu Milliyet'in? Ayrıca KAİK hiçbir zaman SHGM'ye bağlı olmadı. Rezil hatalarla dolu bir haber. 3
  • inanmadım 20 Şubat 2020, Perşembe 14:46:59 kusura bakmayın ama hiç inandırıcı bir açıklama değil. 96
    • ... 20 Şubat 2020, Perşembe 14:59:33 Ne olur inan... sen inanmadan dünya kurtulmaz.... 22
    • kusurlusun ama 20 Şubat 2020, Perşembe 15:08:23 sen inansan nolur inanmasan nolur, gücünemi gitti gerçekler 28
    • İşine gelmeyince inanma 20 Şubat 2020, Perşembe 19:40:21 İster 8nan iater inanma ama karakutu ve kokpit ses kaydedicisi yalan söylemez, saniye değil salise salise herşeyi kaydeder. 1
  • B727-2F2 20 Şubat 2020, Perşembe 14:38:39 Trabzonda Sabihada da dik acili bir yamaç neden toprak zemin yok. ???? Gidin Avrupa havaalanlarina bakin hic yamaç bulamazsiniz. LHR CDG FRA MAD falan. 24
    • Sxs Fo 20 Şubat 2020, Perşembe 14:47:03 saarbrücken Meydanına hiç uçmadınız heralde bir inceleyin derim biz bol bol uçuyoruz. 15
    • CR7 20 Şubat 2020, Perşembe 14:47:42 Madeira Airport 1
    • Gülüyorum 20 Şubat 2020, Perşembe 15:09:16 Çok uçtum. Pist kaplamasını Saw da da yapsınlar. Dediğine katılırım. Hava nekadar yağışlı olursa olsun wet olmayan bir pistten söz ediyoruz. O kadar uçmuşsun ama meydan hakkında bilgin yok. Zorunuza gitti dimi rapor. 9
    • Sxf fo ya 20 Şubat 2020, Perşembe 15:31:48 Meydan chartı 1 nolu maddeyle yazar. Çok uçmuşsun ama bilgin yok. Bilgin yok hadi sorup öğrenmemişsin bile. Ne ile neyi karşılaştırıp anlatmaya çalışıyorsun. Okumuyorsunuz abicim. 8
    • Sxs Fo 21 Şubat 2020, Cuma 00:58:11 Merak etmeyin usüllere kurallara hakimiz ve elimizden geleni sonuna kadar yapıyoruz , bunun da meyvelerini eminim takip ediyorsunuzdur , senelerdir en güvenli havayolu seçilmemizden, tüm sivil havacılıkta emeği geçen arkadaşlarıma kazasız belasız emniyetli uçuşlar ve operasyonlar dilerim. 0
  • rapor mu? 20 Şubat 2020, Perşembe 14:35:39 Nerede yazmışlar bu raporu(!) manavda mı, kasapta mı? Kara kutu incelemesi diyor ama raporun(!) kara kutu incelemesi ile alakası olmadığını uçağın ambarında uçan bagajlar bile anlar. Nasıl bir uydurma yahu.... 85
    • Ne oldu 20 Şubat 2020, Perşembe 14:45:45 Suçu büyük kısmını pilotların üzerinden alıyor diyemi beğenmedin? Kazadan hemen sonra ortaya çıkan bilgisiz bilginler yüzünden pilotları hemen asıp kesmeye başlamıştınız zaten nolduuu nolduuuu 23
    • THY Yorum Tetikçisi 20 Şubat 2020, Perşembe 15:26:10 THY Tabut havayolları trolleri yine iş başında anlaşılan. Arkadaş bence sen airport haber okuma, doğru A Habere, harcama kendini buralarda. 24
    • RAPOR YAA 21 Şubat 2020, Cuma 01:22:20 Niye siz TV’lerde çıkan Kasap manav bile olamamış insanların yorumlarına inanıyorsunuz da, Almanya ile Amerika’nın bizim SHGM ve Kaza Kırım Teşhis Ekiciiyle yapmış olduğu rapora mi İnanmıyorsunuz. Hadi ordan BSG CAHİL 2
  • Stopway 20 Şubat 2020, Perşembe 14:35:14 Stopway ile RESA'yi karıştıran hangi uzmanlarmış bunlar acaba bunlar (!) 12
  • genco 20 Şubat 2020, Perşembe 14:33:58 THY amsterdam kazasında kulenin hiç mi hatası yoktu acaba. fatura pilotlara ve şirkete kesilmişti... 13
  • ... 20 Şubat 2020, Perşembe 14:29:55 Ne oldu şimdi... uçak 6 ya mı indi 1 e mi.... Uzman arkadaşlar çıksın açıklasın tv lerde.... Spikerler de pilotları assın.... 5
  • Hadi ordan 20 Şubat 2020, Perşembe 14:29:32 Baştan sona saçmalıklarla dolu bir yazı. Herşey kayıt altındayken, kule tarafından uçağa verilen rüzgar, tekerlek konulan nokta, uçağın iniş sürati, sert iniş videosu, ön dikmenin kırılması ve uçağın kıvılcımlar saçarak pistte sürüklenmesi... herşey dijital kayıt altındayken nasıl da üfürmüş yazan arkadaş... Bildiğim kadarıyla iniş yapan uçağın arka rüzgar limiti 15 değil 10 kt. Kulenin iniş serbest talimatıyla verdiği rüzgar 270/22 Gust 37. Kaldı ki 15 kt bile olsa limitin çok çok üstünde. Hadi ordan sende... 31
    • Bildiğin kadarıyla diyon 20 Şubat 2020, Perşembe 15:55:18 O da yanlış mr.kabzımal. Aç oku önce.sonra da crosswind hesaplamayı öğren. 2
    • Kpt 20 Şubat 2020, Perşembe 16:02:36 B737NG arka rüzgar iniş limiti 15 knot’tır. Normal koşullar için 10 knot limiti uygulayan hiçbir şirket yoktur. CAT3 veya pist frenleme koşullarına göre şirketler limitleri azaltabilir. 8
    • Kaptanım 20 Şubat 2020, Perşembe 16:39:55 Duyduğum kadarıyla arka rüzgar limiti 10 kt olan iki adet 737 NG uçağı var Pegasusun, bu da o iki uçaktan biriymiş. Geriye kalan tümü 15 kt imiş. Ama resmi bilgi değil bu bendeki. Ama 15 kt bile olsa verilen rüzgar bunun çok üstünde öyle değil mi? 1
    • ATA 20 Şubat 2020, Perşembe 17:57:35 SAW aip de ıslak pist arka rüzgar limiti 5 kt.Hiçbir şart altında bu limiti artıramazsınız.Uçağın limitinden önceliklidir bu durumdaki meydan limiti.Dolayısı ile ATC,pilot ve son olarak pistin mevcut durumu bu kazanın ve kayıpların sebebidir.Hiçbir şekilde bu sorumluluktan kaçamazsınız. 2
    • Arkadaşım 20 Şubat 2020, Perşembe 18:47:12 Verilen rüzgar 270/22G34 bunun arka rüzgar komponenti 19G29 yani limit 15 kt olsa bile çok üstüne takabül ediyor. Kule iniş müsadesini ve rüzgarı İngilizce veriyor, yabancı FO kardeşim readback yapıyor. Progress sayfasından da mutlaka takip etmişlerdir tabii rüzgar durumunu. 0
    • Ha ha ha :) 21 Şubat 2020, Cuma 00:12:06 Sen hangi videoyu seyrettin, mission impossible filan mı? Burun tekeri kırılmış, kıvılcımlar çıkıyormuşmuş :))))) 1
    • CAHİL SEN HADİ ORDAN. 21 Şubat 2020, Cuma 01:17:59 Sen Önce git rüzgar yön ve siddetinin o an ki kullanılan pist icin rüzgar bileşenlerine göre siddetini hesaplamayı öğren ;) AGZİ OLAN KONUŞUYOR. ••• 0
  • terry 20 Şubat 2020, Perşembe 14:29:21 uçağın inişinde çekilen görüntü düsünülürse am tersi bir rapor olmuş. 10
    • Terrye 20 Şubat 2020, Perşembe 15:23:31 Yüzlerce kameranın olduğu bir meydanda neden sadece uçağın çıkış görüntüsü basına servis edildi. Meydan otoritesi bilinçli olarak mı sadece bu görüntüyü servis etti. Acaba meydan kabahati pilotlarımı atılmak istendi. 10
  • Bu yorumlar 20 Şubat 2020, Perşembe 14:26:59 Çarpıtılmış gibi. Uçağın hızı 98 km aniden 51 km hızla rüzgar esiyor ve ucak son 700 metreyi 17 saniyede kat ederek aşağa uçuyor. Ortalama hızı 100 km olsa o ucagın 700 metreyi 17 saniyede değil 8 9 saniyede alır. Bence yetkili ağızlar yapsın açıklsmayı bunlar batırmıs 29
    • Aviator 20 Şubat 2020, Perşembe 15:12:55 98+51=149km,149:60= 2.480.000m/dk 2480000/60=41.38m/sn. 700m/41.38= 16.91 sn. 8
    • Aviator a 20 Şubat 2020, Perşembe 17:27:53 Arkadan 51 Lil rüzgar alınca anında 149 a kayıpsız çıkmış diyorsun yani. Hadi ordan :) 0
    • Aviatora 21 Şubat 2020, Cuma 00:54:50 Yollardır şu airporthaberde yorum okurum. Böyle güzel yorum görmedim hocam. 0
    • Trol aviator a 21 Şubat 2020, Cuma 01:34:02 Dostum sen necisin bilemedim ama direk uçağın hızı ile rüzgar değişimi toplayıp dakikaya bölüp saniyede kat ettiği metreyi hesaplamıssın. İşte düz mantık akılsız mantık oldugun burdan belli.Uçak palyeyi kaçırmış raporda tersi, yazıyor ama görüntüde ki mesafeden durum belli. 51 km lik hızla arkadan esen rüzgar full kapasite uçağa nekadar itiş kuvveti sağlamış pistteki durum ne. Sabihanın bu pistinde son noktada soft durum daima var yeni birşey değil.sen bunu yerde giden arabayla karıstırdın, galiba. 4 işlem matematik ile öyle aviator yazmakla olmuyor bu işler aslan parçası 0
    • aviator arkadas 21 Şubat 2020, Cuma 10:13:43 eline sağlık ben üsenmiştim hesaplamaya :) 0
  • tek 20 Şubat 2020, Perşembe 14:26:22 çok uğraştınız mı bu senaryo için ... 45
  • Fo 20 Şubat 2020, Perşembe 14:23:16 Konuşup atanlara kapak olsunnnnn 33
  • Nerede ? 20 Şubat 2020, Perşembe 14:22:18 Hatanın pilotlarda olduğunu söylerek onu aşağılayarak yorum yapanlar nerede ? Adam öldürmeye teşebbüsten dava açanlar nerede ? Pegasus pilotlara inin diye baskı yapıyor diyenler nerede ? Yazık bu ülkede hiçbir başarının cezasız kalmadığı gibi bu başarılı havayolunu da atlasjetin durumuna düşürmeye çalışanlar yazık... 20
    • Burdayım 21 Şubat 2020, Cuma 02:12:26 Diğer havayolunun 2 uçağının pas geçtiği yerde pilot 26.4 km limit altında kalıyor diye iniyorsa bu PEGASUSUN boynunadır. Geçeceksiniz bu işleri 4
  • Ka 20 Şubat 2020, Perşembe 14:20:46 Binlerce yorum yazan , havacılıktan anladığını zanneden insanlar ; şimdi utanın! 22
  • Türk Pilotu 20 Şubat 2020, Perşembe 14:18:32 Evet daha önce ahkam kesen herkesi, insanları yanıltan herkesi, tekrar çıkartın ekranlara da pişkin pişkin, biz hata yaptık desinler. Şunu da söylemeden edemeyeceğim. Herkes hata yapabilir, pilot bile... 17
    • pilot? 20 Şubat 2020, Perşembe 14:50:03 havacılıkta pilotların hata yapma lüksü bulunmamaktadır. hata yaptığın an böyle reklam olursun! 19
    • Şu rapora 20 Şubat 2020, Perşembe 15:09:22 Bakan apron görevlisi dahi çarpıtma rapor olduğunu anlar. 29
    • Çakma türk pilotuna 21 Şubat 2020, Cuma 01:35:14 Havacılık kuralları kanla yazılmıştır. Havacılık hatayı affetmez. Hata insana mahsustur doğru ama burdaki hata can kaybına maalesef sebep oluyor. 3
  • havacı 20 Şubat 2020, Perşembe 14:14:43 Olmadı ,Sn bakanın kaza sonrasında pilotlar ile ilgili beyanatları akamete uğradı. Üstelik pistin yamalı bohçalı halinin getirdiği risk ile 2. pistin 4 yılda bitirilememesinin getirdiği kaza faktörü de sorumlular bölümüne başkalarını oturtuyor. bir başka konu ise mahkemelerde yargıçların kararlarının çok kısa zaman sonrasında kamuoyu ününde değerlendirilerek cezalandırılması da olayı çıkmaza sokacaktır. 4
  • Firat 20 Şubat 2020, Perşembe 14:08:57 Turkiyede bu kadar yabanci pilot varken komutlari turkce vermek havacilik camiyasinda kabul edilebilir birsey degil Turkce verdigin komut ikinci pilotu yok kabul etmek demek o Hayatini kaybedenlerin vebali boynunuza. Ucaga bos yere iki pilot koymuyorlar. Birakin ingilizceyi turkce konusamayan adamlari kontroller yaparsaniz olacagi bu. Dubaide indikten sonra yanan ucagin kule ile konusmalarinin oldugu videoyu izleyin youtubeda orda kulenin komut ve yonetimdeki hakimiyetine bakin birde bizim kulenin dolmus muavini agziyla kaza sonrasi verdigi komutlara .Allaha emanetiz allaha 33
    • Kpt 20 Şubat 2020, Perşembe 16:06:01 Türkçe imla ve noktalama işaretlerini kullanma kılavuzlarını incelemeni tavsiye ederim. Biz Türk insanı olarak ana dilimizi böylesine pespaye kullanma hakkına sahip değiliz. Yazdıklarında ne virgül ne nokta ne de imla olduğu için hiçbir dediğin anlaşılmıyor. Saygılarımla 7
    • Ya pilotlarımız ? 20 Şubat 2020, Perşembe 16:45:53 Aynı videodaki pilotların ingilizcelerini dinledim ya bizimkiler ? Yabancı kaptanlar neyse de Türk pilotlarımızın İngilizcesi vasat. Liveatc den dinliyorum arada saw ı . özellikle Fo olduklarını tahmin ettiklerim biraz çaba sarfetmeli 2
    • Havacı 20 Şubat 2020, Perşembe 19:07:46 İngiliz vermek zorunda değil! Kuralları okuyun lütfen! 1
  • Arff 20 Şubat 2020, Perşembe 14:07:05 Inis oncesi ucaklari selektor ve havaya su sikarak uyarmistik 36
    • Evet 20 Şubat 2020, Perşembe 15:07:42 Demek ki, pisti siz ıslatmışsınız. Bir daha su kulesine haber vermeden yapmayın. Sonra rüzgarı ve pas geçen uçak bilgisini, İngilizce söyleyemiyorler! 10
  • 50/50 konusu 20 Şubat 2020, Perşembe 14:06:35 Ben hatanın tamamen Kule'de çalışan arkadaşlarımızda olduğunu düşünmüyorum. 50% bir şekilde Kaptanımız o anda Türkçe anonsa karşılık vermiş, evet anons uluslararası dil olan ingilizce yapılmalıydı. Karşılıklı hatalar zinciri oluşup herkesin farklı yerlere odaklanması diyelim. 19
    • Aviator 20 Şubat 2020, Perşembe 16:16:16 Kulenin duruma göre Türkçe konuşmasında hiçbir sıkıntı yoktur ATC olay anında durumu daha hızlı anlatmak için anadilini konuşmayı tercih edebilir. (Bkz Icao ) Kaldı ki pilot Türkçe anlaşıldı cevabını vermiştir. Ayrıca Saw meydan aip sini kontrol ederseniz meydanın 2. dilinin Türkçe olduğunu görürsünüz. Bu birçok meydanda öyledir. Liveatc.com dan Fransa’daki bir havalimanını dinleyin mesela 8
    • Aviatora 20 Şubat 2020, Perşembe 19:45:26 Yok öyle bir saçmalık, herkesi ilgilendirebilecek konularda uluslararası havacılık dili konuşulur. Kendi hava sahanda bile bir tek Türk pilotlara hizmet verilmiyor. Tamam belki ramp ta motor testi yapacak bakım ekibi ile ingilizce konuşman gerekmeyebilir, ana dilini kullan, ama herkesin hayatını riske atacak olaylarda bunu kullanamazsın. Kullanırsan, sonuç ortada. O senin bahsettiğin Fransızlar da, diğer ülkelerde "English please" diye yırtınıyorlar. Biliyormusun? 5
    • Yabanci fo 20 Şubat 2020, Perşembe 20:33:45 Yabanci pilot sevdasindan vaz gecsek artik diyorum. 2
  • Thy87Fo 20 Şubat 2020, Perşembe 14:05:53 Her kaza kirimda pilotlari suclayan zihniyet bu haberi iyi oku.Ben cevremde bana soranlara en basindan beri pist sikintili patates tarlasi dunyanin yama rekoru tartismasiz bu pistdir diyordum.Sawa ikinci pistin yapimini o ya da bu sekilde uzatanlar bu kan sizin ellerinize bulasti.Basimiz sagolsun Pegasus ailesine gecmis olsun... 13
    • Havacı 20 Şubat 2020, Perşembe 19:04:49 Pistte hata olabilir ama acaba neden herkes asa geçerken Pegasus geçmiyor. Boşuna savunmayın.emniyet kültürü zayıf. Bazı şeyleri kabullenmek erdemdir!!! 5
  • Hüsto 20 Şubat 2020, Perşembe 13:58:52 Kurban olun o günahını aldığınız ekibe ve pegasus a 12
  • sonuç olarak? 20 Şubat 2020, Perşembe 13:58:13 uçak mı ? havayolu mu ? atc mi ? ekip mi? yolcular mı? dhmi mi? shgm mi? olayın sorumlusu kim? 4
    • Sensin 21 Şubat 2020, Cuma 02:03:31 Sen 2
  • pilot 20 Şubat 2020, Perşembe 13:58:12 vurun abalıya... her zaman söylemiyor muyduk hiçbir kaza tek nedenden ötürü olmaz diye? insanlar pegasus'a çok haksızlık ediyorlar. 13
    • Bence de 20 Şubat 2020, Perşembe 17:26:00 Pegasus gayet emniyetli 5
    • Emekli 20 Şubat 2020, Perşembe 23:43:22 Yıllar önce seni de çalıştığımda trabzon uçağı pist başına çarpmıştı.İlk hafta meydanı gezmeye çıktığımızda pistin başında olimpik yüzme havuzu kadar çukurkadar bir çukur pist sonu ışıklarının dibinden başlıyordu.Eğer orası düz satıh olsaydı bir iki ışığı kırıp uçak piste ulaşabilirdi.Diyeceğim suni pist yapmayı bilmiyor.Pistlerin sonu başı ve etrafı düz ve boş olmalı.Kayma sonrası emniyet alanı olsun.Herkese saygılarımla. 0
    • Pilot olmayan 21 Şubat 2020, Cuma 02:08:16 Pegasus kuyruk rüzgarı limitini başka hiçbir hata olmayacak varsayımıyla belirlemesin o zaman limiti düşürsün. Pist suçlu kule suçlu hava suçlu ama pilot temiz pegasus temiz, oldu. 4