Ordu-Giresun Havalimanı'na DVOR cihazı kuruldu

    Çok beğenilenler

  • VATANDAŞ 25 Eylül 2017, Pazartesi 22:09:49 Meydan yapılmaya karar verildiğinde pist istikametlerindeki araziyi incelemeden pist istikametini belirleyen BEN, meydanın açılmasına bir hafta kala acele bir NDB kurup açılışa yetiştiren BEN, aylar sonra 28 tarafına ILS kurup araziden dolayı minimasının yüksek olmasına sebep olan BEN, koskoca meydan yapıp sadece 5 uçaklık park yeri yapıp belirli saatlerde sıkıntıya sebep olan BEN, 10 pistine RNAV yaklaşması yapmayıp uçakların neredeyse TZX gidip geri gelmelerine dolayısıyla uçuş saatinin Trabzon'la aşağı yukarı aynı olmasına sebep olan BEN yani VATANDAŞ. Bu arada DHMİ hiç bir suçu yok hep beni uyardılar ama dinlemedim huzur içinde görevlerine devam etsinler. Vizyonda Rize havaalanı var. İyi seyirler... 4
    • Nesil Farkı 26 Eylül 2017, Salı 09:38:45 Cumhuriyetin ilk yıllarında yetişen ve bu güzel modern ülkenin temelini atan o akıllı nesil doğal olarak vefat ede ede bitti. 1950'li yıllardan sonra beyni uyuşturulmaya başlayan nesil ise malesef bu. Bilimden, akıldan, düşünceden ve planlama yeteneğinden yoksun bir topluluk. Çok haklısınız Sayın Vatandaş. İşte bu g.. kılına tapan topluluk böyle yapar. Baştan düşünmez etmez, planlamaz, sonra 10 katı masraf yapıp düzeltmeye çalışır ama tabi ki olmaz. 1
    • Sen 27 Eylül 2017, Çarşamba 11:02:21 Tamam tzx den dönüyor olabilir de iniş noktası daha önemli değil mi hacı dayı? Yaptığın iş bir ulaştırma hizmeti sonuçta. Yoksa ha Sabiha, ha Atatürk aynı mı? Doğudan gelen Sabiha'ya batıdan gelen Atatürk'e insin mi diyorsun yani? 0
  • OGU 25 Eylül 2017, Pazartesi 16:53:53 DVOR faaliyete geçti ise neden chartı yayınlanmadı. DHMİ Hava Seyrüsefer Hizmetleri sayfasına girdiğimizde en son 13 Eylül 2017 tarihinde Balıkesir Koca Seyit Havalimanı için yayınlanmış VFR FLIGHT ROUTES chartı ile Erzurum Havalimanı RWY 26R için 22 Aralık 2016'da yayınlanmış ILS-DME CAT II yaklaşma chartı görünüyor. Ordu-Giresun için DVOR/DME yaklaşma chartı yayınlanmış olsa burada görülmesi gerekmiyor mu?! Umarım şu anda 686 ft olan DA ile 2400 m. olan RVR, iptal ve divertleri diğer havalimanlarında rastlanır seviyeye düşürecek kadar iyileştirilmiştir. Öte yandan RNAV neden çizilmiyor o da ayrı bir muamma. VOR/DVOR marifetiyle yerden gelen sinyaller coğrafi engeller yüzünden kaliteli olmuyorsa bunun alternatifi uydudan geldiği için hiç bir engelle karşılaşmayan sinyallere göre hazırlanacak RNAV yaklaşma chartı değil mi?! Biz amatörce bir şeyler yazmaya çalışıyoruz. Hiç mi Ordulu veya Giresunlu veya bilgisini bizimle paylaşma keyfini yaşamak isteyen pilot yok?! Yardımcı olun ltf... 3
    • OGU 25 Eylül 2017, Pazartesi 19:35:48 Şu 2 beğenmeyen arkadaş, ltf neden beğenmediğinizi de yazarsanız çok makbule geçecek. En azından fanatik OGU düşmanlığından mı beğenmediniz yoksa yazdıklarım da bir yanlışlık var da o nedenle mi beğenmediniz anlaşılacak :)) 0
    • Vakit Lazım 25 Eylül 2017, Pazartesi 19:51:55 Dvor ve 10 pisti icin Localizer kuruldu fakat faaliyete henuz gecmedi, siyasilerin yanlis bilgilendirmesi burada da kendini gostermis. Flight check'leri bayramdan önce yeni bitti, chart cizimi ve AIP'de yayinlanmasi icin 70 gun sure var, onu bekliyoruz.. minimumlarda ufak bir iyilesme olabilir. 500-550 ft'lere kadar dusebilir. Chart cikinca gorecegiz. Rnav icin girisimler devam ediyor, sorun Rnav'la cozmeye ugrasiliyor, suana kadar sadece NDB oldugu icin Rnav cizilmiyodu mudurluk tarafindan, DVor ile daha emniyetli olarak cizilmesi icin girişim var. Rnav uydu temelli olsa da yerden s/s yardimcisiyla desteklenerek daha emniyetli olmasi isteniyor. Vakit lazim.. 1
    • no subject 25 Eylül 2017, Pazartesi 19:53:36 Kardes haklisin da, kuran adam bile "etraftaki cografyayi gormek isteyen pilotlar icin DVOR", "puslu sisli havada %1 ufak risk gorunce pas geciyor pilotlar" gibi ilginc cumleler kuruyor. Sanki adam ND sayfasinda onunde goremiyor araziyi ya da minimaya gelip, pisti gormedigi zaman pas gecmiyor da, "yau etrafimi goremiyorumm, cok risklii, divert ediyorum benn" diyor. Gecen yil ilk haberler yayinladiginda, 200-300 feet'e dusurecek minimayi denilmisti yanlis hatirlamiyorsam. Senin de dedigin gibi RNAV approach cizdirecegine, hala yer ekipmani kurup, onu calisir vaziyette tutmak icin dunya masraf yapip, minimayi da en fazla 200 feet dusuruyorlar, saka gibi. 1
    • Muamma falan yok 25 Eylül 2017, Pazartesi 19:54:47 Havaalanının yapıldığı yer uygun değil. Neden mi, çünkü aygemciler işini bilmiyor. Bilmediği gibi dhmi ile koordine ederek yapılacak yeri de belirlemiyorlar. Her projeyi inşaat projesi olarak gören bir inşaatçı tayfası var. Halbuki bu havacılık projesi. Mutlaka uyulması gereken standartları var. Bu hikayeleri duymak istemiyorsanız o zaman aygem'i şeflik düzeyine indirip dhmi'nin altına bağlayacaksınız. Bir daha da böyle sorunlar duymayacaksınız. Bu kadar basit. 0
    • Muhtemel 25 Eylül 2017, Pazartesi 23:23:53 Airac yayinlanmalariyla alakali usuller geregince muhakkak bilgilendirme yapilmistir. Tabii eger kalibrasyonu yapildiysa, faaliyete gectiyse, yasal olarak published edildiyse. Muhtemelen amandment yayinlamis olabilirler. Kolay kolay ulasilamiyor malesef bu tarz dokumanlara bir vatandas olarak. 0
    • OGU'DAN TŞK. 25 Eylül 2017, Pazartesi 23:59:50 Konu ile ilgili olarak yaptığınız açıklamalar içime su serpti. Hepinize teşekkür ediyorum. Anlaşılan o ki, RNAV-DVOR-ILS üçlüsü ile mevcut minimalar düşürülecek ve OGU normal bir havalimanı statüsüne :)) nihayet kavuşacak. Bir de ILS CAT II'ye yükseltilirse, hani deriz ya "yemede yanında yat"... 0
  • Tüm yorumlar

  • Ordu 30 Eylül 2017, Cumartesi 12:23:50 Havalimanının bir eksikliği konulu haberin altındaki yorumlara bak biz ne kadar cahil bir milletmişiz, bir kez olsun yapılan bir işi takdir edemeyen zihniyet hayatı boyunca muhalefete mahkum kalır 1
  • Ordu Giresun 30 Eylül 2017, Cumartesi 08:13:54 Bu Havalimanı Hala siyasi yatırım adı altında bazı arkadaşların zoruna gidiyor açsınlar baksınlar doluluk oranına kaç yolcu uçmuş ama onların tek ilgisi küçük düşünceler Allah yapanlardan emeği geçenlerden razı olsun 0
  • 10 pisti 27 Eylül 2017, Çarşamba 15:02:19 Bence ne yapıp edip 10 pistine bir cihaz yerleştirilmeli.duyumlarıma göre ne kadar doğru yanlış bikinmez 10 pistinin ils si pisti denizin 5 metre altında gösteriyormuş.o yüzden inişlerin %80 i keşap üzerinden dönerek 28 pistine gerçekleşiyor.bu da yaklaşık 15 dk zaman alıyor.yakıtı falan hiç hesaba katmayalım. 0
  • akıllı 27 Eylül 2017, Çarşamba 05:00:34 ''akıllı'' adıyla yorum yazıyorum ancak yayınlamıyorsunuz. Neden?. Şayet yayınlamayacaksanız neden bize yorum yazın diyorsunuz. Bu haberle ilgili ve DHMİ de flaş atamayla ilgili yorumlarıma en azından siz burada cevap verin lütfen.. 0
  • Tekan 26 Eylül 2017, Salı 22:35:13 Dvor diye bir sey yok uydurma bu haber 3
  • Orgi 26 Eylül 2017, Salı 21:43:45 Her habere yığınla olumsuz yorum. Neden mi ? Çünki siyasi bir havalimanısın. Olmasan da olurdu valla 3
  • Ordulu 26 Eylül 2017, Salı 18:36:01 Hayirli olsun.eksik bir cihazdi şimdi daha rahat bir sekilde pilotlarimiz inişlerini yaparlar.. 0
  • OGU 26 Eylül 2017, Salı 14:13:27 OGU'da çalışan ve buradaki haberleri okuyan arkadaşlar muhakkak vardır. Dün gece 01.36 ile 02.31 saatleri arasında havalimanına 7 uçak indi. Bu uçaklardan ilk kalkanın saati ise 03.01. Bu verilere göre bu zaman dilimi içerisinde havalimanında 7 uçak park pozisyonunda olmalı. Bunu nasıl başardınız gerçekten merak ediyorum. Bizi aydınlatacak bir OGU çalışanı var mı acaba? Aprona 5 uçaktan fazla mı sığıyor? Yoksa (absürd gelse de) kontrollü bir şekilde pist üzerinde park mı ettiriliyor? Bazı manevralarla trafik düzene mi sokuluyor?Uçakların iniş saatleri 01.36 TK2850, 01.41 SunExpress Hannover, 01.46 Pegasus SAW, 01.55 Sun Düsseldorf, 02.07 TK7334 SAW, 02.31 TK Medine, 02,25 Freebird Medine. Bu uçaklardan ilk kalkan yukarıda yazdığım gibi 03.01 Sunexpress Hannover. Gerçekten bravo. Bu özverili çalışma ile OGU büyümeye devam ediyor... 0
    • OGU 26 Eylül 2017, Salı 17:05:03 OGU calisani ne yapsin. Bu isler hep siyasi, siyasiler genel mudurluge emir verecek ve yapilacak bu kadar basit aslinda. Dhmi genel mudurlugu kendi basina sorun cozecek kapasitede degil cunku. Ama burayla ilgilenen, sorunlari neymis bir sorayim, cozmek icin harekete geceyim diyen siyasetci yok. Haberdeki gibi yalan yanlis demeç vermekten baska bir isleri yok. OGU personeli sizden daha fazla sikayetci tum bu problemlerden emin olun. O 5 park pozisyonuna 7 ucak alarak tum risk ve sorumlulugu ustumuze biz aliyoruz. OGU personeli elindeki minimum imkanlarla maksimum is yaparak bolgeye hizmet etmeye calisiyor.. Meydan yapilmadan once 15 park pozisyonu olarak planlanmis, daha sonra devlet paradan kısmak icin 5'e dusurmus. Suan 10 park pozisyonu yapilacak proje hazir, ama devletten ödenek yok. 0
    • OGU 26 Eylül 2017, Salı 19:46:02 OGU çalışanına sitemimiz yok bilakis 7 uçağı park pozisyonuna alabildikleri için takdir etmek için konuyu gündeme getirdim. Bir kez daha bravo demekten de kendimi alamıyorum. Daha önce de defalarca dile getirdim. 2 Başbakan yardımcısı olan dönemde bu havalimanının eksikliklerini daha kolay giderebilmek mümkündü. Gerçi şimdi de 2 bakana sahip illerin ortak kullandığı bir havalimanı. Artık siyasileri göreve çağırmaktan başka bir şey maalesef yok. Bir de sözüm ona siyaseten açılmış havalimanı deniyor. Tabi bunu söyleyenler aslında havalimanının gereksiz olduğu algısı yaratarak kendi kayıplarını asgariye indirmek isteyenler. Artık bize düşen kamuoyu baskısı yaratmak. Ancak bu şekilde eksiklikleri daha çabuk giderebiliriz. Gerçi kimsenin de ilgilendiği yok gibi görünüyor. Çok yönlü düşünmek zorundayız. Trabzon ve Samsun havalimanları apron kapasitesine bakınca bir hinlik mi var diye dikkat çekmeliyiz! Devletin apronu kaynak sıkıntısı nedeniyle büyütemediğine herhalde kargalar bile güler.. 0
    • FINDIK 26 Eylül 2017, Salı 21:15:40 TMO (örnek olarak) 10.000 ton fındık alsa, kilosu 10 TL'den 100.000.000 TL ödeyecek kudretteki devlet bir apronu büyütüp, fındığı olana da olmayana da hizmet vermeye öncelik vermiyorsa vah ki vah... TMO 50.000 ton alırsa ödenecek para 500 milyon lira olacak. Hatırlatmak için; bu havalimanının tamamı 290 milyon TL'ye yapıldı. Bu şartlarda hangi çılgın "aprona ödenek yok diyebilecekmiş şaşarım doğrusu... 1
  • dme var sadece 26 Eylül 2017, Salı 12:01:33 sadece mesafe 0
  • Albayrak 26 Eylül 2017, Salı 11:31:42 dvor sisli havaarda engebeli arazileri mi gösteriyormuş:):):) 0
  • MLS 26 Eylül 2017, Salı 10:34:07 MLS (Microwave Landing System) ILS sistemi, yerleşim problemleri, zararlı enterferanslara maruz kalabilme ve sınırlı frekans kanal sayısı gibi dezavantajlara sahip olmasına karşın 60 yıldan fazla bir süredir dünya çapında kullanılmaktadır. ILS'in diğer bir problemi ise, hassas sahası içerisinde taksi yapmakta olan uçak gövdesinin cihazın kararlılığını olumsuz yöne etkilemesidir. Bu nedenle, bir sonraki alçalma için sistem diğer uçak tarafından kullanılmadan önce, arada belirli bir zaman boşluğu bırakılmak zorunda kalınmaktadır. Ayrıca, ILS alçalması, pist merkez hattı üzerinde düzgün bir hat şeklinde olduğundan alçalma yapmakta olan uçak sayısı kısıtlıdır. Bu örnekler pratikte özellikle CAT-III operasyonlarında ILS alçalmalarının sayısına ve frekansına bir kısıtlama getirir. Bu nedenle, 1960'lı yılların sonlarında uluslararası havacılık cemiyeti ILS'in kusurlarını giderebilecek yeni fikirler geliştirilmesi ve problemlerin incelenmesi için üreticilere başvuruda bulunmuştur. 0
    • Taesa 26 Eylül 2017, Salı 23:48:43 Hocam netten buldugun bilgileri burda satma efendi ol taesa dan almis kopyala yapiatir yapmis 0
  • akıllı 26 Eylül 2017, Salı 09:35:51 Bu Hava limanı prejelendirilirken pist 40 metre daha kuzeye konuşlandırılsaydı ILS in dağlardan etkilenmesi sorunu ortadan kalkacak ve her iki pist başınada ILS konulabilecek belkide VOR da o zaman konulabilecekti. Ayrıca başlangıçta Park sahası 3 olarak planlanmışken tüm ısrarlara rağmen ancak 5 park sahası yapıldı. Bu da DHMİ'nin kabahati değildir. Planlayıcı AYGM yani eski adıyla DLH'dır. Park sayısı ile ilgili olarak Bölge kapasitesi dikkate alınarak böyle karar verildiği belirtilmişti. 0
  • Aksek 26 Eylül 2017, Salı 08:01:20 Doppler VOR egebeli araziler için daha uygun olan vor sistemi dersek daha uygun bir tanım yapmış olacağız. 1
  • %1 26 Eylül 2017, Salı 00:56:26 Suçlu yine biz olduk. Yüzde 1 demek yüz uçaktan birisi vurucak demek. Demekki vurmamızı istiyorlar vurun arkadaşlar 1
  • deadstick 26 Eylül 2017, Salı 00:34:41 Alanda sadece 5 uçaklık park yeri olması gerçekten şaka gibi. Mesela bu gece 01:30-02:00 saatleri arasında 5 farklı sefer iniş yapıyor ve bu trafik daha 2 yaşındaki bir meydanda gerçekleşiyor. OGU'nun önü açık ama planlayan ve yönetenlerin vizyonu için aynı şeyi söyleyemeyiz sanırım. 0
  • soyuz 25 Eylül 2017, Pazartesi 23:34:46 Dvor arazi mi gosteriyormus? :) 0
  • Foroz 25 Eylül 2017, Pazartesi 23:14:46 DVOR, VOR un daha kaliteli ve güçlü sinyal dolayısıyla daha hassas yaklaşma sağlayan üst versiyonudur. Bu seyrüsefer cihazı hava araçlarına yön bilgisi sağlayarak yaklaşma hizmeti verir. Bu radar değil ki Haberde verildiği gibi çevredeki arazi hakkında bilgi verebilsin. Sadece hassasiyet arttığı için düşük görüşte yaklaşma minimalarını düşürür. 1
  • DVOR 25 Eylül 2017, Pazartesi 22:27:13 "Havalimanının etrafındaki arazi koşullarını gösteren DVOR cihazı" ne demek allah aşkına ! EGPWS veritabanında zaten havalimanı ve etrafı var, gören görüyor çevreyi ve DVOR bu işe yaramaz ... Normal VOR'dan tek farkı daha hassas olması ve doğal engeller (+ yapay yükseltilerden) daha az etkilenerek sinyallerini gönderebilmesidir. Vekilin de söylediği gibi zaten ILS kurulmuş, doğal yükseltilerden dolayı miniması diğerlerinden yüksek olmuş, DVOR desteği ile ne kadar alçatabilecekler ki bu minimaları :( Bir de bölge halkında maalesef meydanlarını TZX pist 11 ve SZF pist 13 ile kıyaslama mantığı var, OGU'yu kıyaslayacaksanız bu olsa olsa TZX 29 pisti olabilir sadece ki onda da OGU'nun daha avantajlı olduğu ortadadır. 2
    • OGU 26 Eylül 2017, Salı 20:10:15 TZX 29 ile kıyaslanınca daha avantajlı olmanın OGU'ya faydası ne?! Geçen kış sezonunda yanlış hatırlamıyorsam 1 kez TZX uçakları OGU'ya divert etti. Halbuki OGU uçakları en az 7-8 kez SZF veya TZX'e divert etti. Gerisi laf-ı güzaf... Bu havalimanı yapılmış, bitmiş ve yolcu sayısı bakımından rüştünü ispat etmiş. Kuzeye doğru çekemeyeceğimize göre mevcut şartlarda en iyi performans nasıl sağlanır onun peşindeyiz farkındaysanız... Dolayısıyla kafa karıştırmayalım ltf, çözüm öneriniz varsa buyrun memnun oluruz... 0
  • Escape67 25 Eylül 2017, Pazartesi 20:31:58 Tabiki bu yatırımlar bölge insanlarımız için ülkemiz için çok güzel şeyler fakat yurdumun diyer meydanları mesela Zonguldak havalimanına Orgi hava alanına yapılan harcamaların 1000 de 1 yapılmış olsa THY ve diğer şirketlerin uçma şansı olurmu diye insanın aklına gelmiyor değil.Saygılar 1
  • Hiçbir şeye yaramayacak 25 Eylül 2017, Pazartesi 19:49:46 Konuşa konuşa hiç bir işe yaramayacak bir cihaz için bunca parayı sokağa attınız. Şimdi göreceğiz ne işe yaradığını ! Uçaklar divert ettikçe, sefer iptalleri olmaya devam ettikçe kimin söylediğinin doğru olduğu ortaya çıkacak. Ama bu cihazın kurulumu için sürekli kulis yapanlardan parasını almak şart bence. 2
  • Ağcagüney 25 Eylül 2017, Pazartesi 17:54:51 Ne gerek vardı SZF'ye iniyordu uçaklar.Ordan otobüsle 2--3 saat Ordu :)) 11
    • jule özkan 25 Eylül 2017, Pazartesi 22:27:05 saçmalama ... 0
    • Ordulu 26 Eylül 2017, Salı 18:40:49 Ne gerek mi vardi? La yürü git boş boş yorum yapma bedevaya mi gidiyo araba otobus yola 0
  • ORDU-GİRESUN 25 Eylül 2017, Pazartesi 16:38:08 DvorDme'nin kurulması sorunu çözecek mi? Ordu Giresun'nun iniş için görüş mesafesi 625 fit olarak belirlenmişti. Bu Trabzon'da 220, Samsun'da 60 fittir. Dvor Dme ile 625 fit kaça inmiştir. Bu haber teknik verilerle yapılmalıydı. Bu konuda teknik bilgisi olan yorum yazarsa öğrenmiş oluruz.. Yakında başlar sis nedeniyle iptaller..Asıl problem baştan beri söylenen havalimanının ini açısının deniz yerine karaya verilmesidir. Karada minalar oldukça etkili. Ordu tarafında Taşlıçay Tepesi, G,resun Tarafından Dikmen tepesi olduğu müddetçe Ordu Giresun da sorunlar devam eder... 8
    • I i ielts 4.0 25 Eylül 2017, Pazartesi 21:11:29 fit degil feet 2
  • avrupada ilk mi 25 Eylül 2017, Pazartesi 16:36:28 "Türkiye'nin ve Avrupa'nın deniz üzerine inşa edilen ilk ve tek havalimanı" benim anlamadığım Fransa nice ve italya cenova havalimanları denize dolgu değil mi. İskandinavya'daki küçük havalimanlarını saymıyorum bile. DVOR sistemi çok geç de olsa kuruldu. Ancak sisli havalarda faydalı olup olamayacağı muamma bekleyip göreceğiz. 5
    • Isimsis 25 Eylül 2017, Pazartesi 19:16:16 Onlar yarim adalar , ogu (havalimani sektörü) ise komple deniz üzerinde insa edilmis adada yer almistir. 0
  • Pilot 25 Eylül 2017, Pazartesi 15:34:39 %1 iyiymis. 2