MERSİN'DE UÇAK DÜŞTÜ! (GÜNCELLENDİ)

    Çok beğenilenler

  • Misafir 21 Mayıs 2010, Cuma 13:27:39 havadan zirai ilaçlama yasaklandı diye biliyodum, bu ne uçuşuymuş? 0
  • Misafir 21 Mayıs 2010, Cuma 13:28:58 Böyle elim kazalardan Allah Çocuklarımızı korusun. 0
  • Tüm yorumlar

  • Misafir 23 Mayıs 2010, Pazar 23:47:50 zamanında sivilden pilot mu olur diyen zihniyetin tüm çocukları şuan thy'de 2.pilot olarak uçmaktadır,hatırlatmak istedim.bugün bunu söyleyenlerin çocukları eminim yakın bir gelecekte yine 2.pilot olarak uçacaktır.çekememezlik diz boyu... 0
  • Misafir 23 Mayıs 2010, Pazar 10:37:23 daha cenazeleri defnedilmeden üzerinden sivilleri kötüleyen egitim kalitesini yazan şahıs. Yanlış biliyorsun bir kere hava harp pilot eğitimini 6 sene vermez pilot adayı 5 sene askerlik eğitimi alır ondan sonra gider çiğlede uçuş okulunda 1 senede pilotluk eğitimi alır. milleti kandırmaya çalışmayın günahtır. Ayrıca bu zamanda bu devirde bunca kazadan sonra artık asker kökenli pilot alıp uçak emanet eden havayollarının aklına yanayım. dönün geçmişe bir bakın asker mantığı sebebi ile kaç kaza oldu kaç yüz insan öldü bu ülkede.sivil pilotluk eğitimi iki senedir ve bu sürede süper pilotlar yetişir.acı ama bu gerçeği kabul edeceksiniz Dünya ne yapıyorsa Türkiyede onu yapıyor ve bu devam edecek, saltanatınız bitecek. sizi kınıyorum 0
  • Misafir 23 Mayıs 2010, Pazar 10:24:00 HHO dan 6 yil sonra mezun olan pilotlar SAVAS PILOTU olarak mezun olur sivil pilot olarak degil. Savas Pilotlugu Bambaska bir istir ve sivil pilotluk ile alakasi yoktur. Savas Pilotlugundan Sivile gecip ucak dusurunlerin sayisida hic az degildir, THY nin dusen ucaklarinin tamami savas pilotlarinin hatalari yuzunden dusmustur. Sivil pilotluk Dunya'nin her yerinde oldugu gibi ulkemizde de 2 yilda alinir ve dogrusu budur. Egitim kalitesi tartisilir ancak savas pilotu ile sivil pilotu karsilastirmak son derece hatali ve tehlikeli bir durumdur. Herkes isini bilecek artik. Bu kazada daha sebep belli olmadan rapor aciklanmadan askerlere prim cikartmaya calismak hic bir ahlaka, terbiyeye, seviyeye yakismaz. Ayip Ayip. 0
  • Misafir 23 Mayıs 2010, Pazar 09:35:48 Sivil Havacılık Sektörünün genç şehitlerine Allah'tan rahmet, acılı ailelerine sabırlar diliyorum. Tüm sektöre emniyetli uçuşlar, Allah böyle acıları bir daha yaşatmasın...Ahmet ÖZEN 0
  • Misafir 23 Mayıs 2010, Pazar 01:30:20 Netice olarak bu is buyuk bir ticari sektor haline gelmis.Para kazanmak ugruna herkeze lisans dagitiliyor ve insanlar bu isi yapabileceklerine inandiriliyorlar,sonrada olum ucusuna ugurlaniyorlar.Bunun ornegini cok gorduk.SGHM artik ise ise el atmali ucus okullari ile ilgili yaptirimlar artmali ve pilot adayi olan kisiler oldukca kapsamli bir on degerlendirmenin akabinde yogun ve ciddi bir egitime alinmalidir. 0
  • Misafir 23 Mayıs 2010, Pazar 01:19:55 Hava Harp Okuluna her yil 200 un uzerinde titizlikle secilmis genc katilir ve 6 yilin sonunda ANCAK YARISI pilot olarak gorevine devam eder.Kalan ise refuze olup diger siniflarda gorev alir.Ozel ucus okularinda ise para yi veren her kez BIR YILDA pilot dogru kisileride taniyorsa ertesi yil hava yollarin da ucmaya baslar.Bkadar ucuz insan hayati bir doktor 6 yilda yetisiken pilot bir yilda yapiliyor.Halk egitim gibi yerlerde imkansizliklar icerisinde yapiliyor bu egitim 0
  • Misafir 22 Mayıs 2010, Cumartesi 18:12:21 Vasiyet etmişler gibi doğumgününde aldığım yeşil kazağı bana GERİ verdiler Bir uçak kazası geçirmişsin ÖLDÜ dediler İnananamadım bunların hepsi bir kandırmaca ve bir YALAN sandım Ben seni hiç bilmez miyim yine etrafa çıkıp GÜLÜCÜKLER dağıtacaksın Artık bu işin şakası kalmadı UYAN Tabutun omuzların üzerinde mezarlığa doğru AĞIR AĞIR ilerliyor Artık bu işin şakası kalmadı UYAN Sana verdiğim morallerin hatrına UYAN Ve yağmur yağmaya başladı herkes korkak tavşanlar gibi sağa ve sola KAÇIŞMAYA başladılar Oysa biz seninle nasıl da yürümüştük saatlerce yanyana ebem kuşağını ARAMIŞTIK seninle Oysa şimdi umutların benim için bir EBEM KUŞAĞI oldu Ve kim bilir sen bir bulut 0
  • Misafir 22 Mayıs 2010, Cumartesi 16:00:12 Arkadaslar, Lutfen bu konuda tecrubeli olmuyan kisiler veya JAR kitabini eline alipta okumuyan kisiler (http://www.jaa.nl/publications/jars/607069.pdf), en bastan kaybetmis oldugumuz arkadaslarimizin ailelerini ve bizlerin yaramizi dahada fazla desmeyin. Her iki arkadasimin ailelerinden sabir ve rahmet diliyorum nur icinde yatsinlar. S.K-. 0
  • Misafir 22 Mayıs 2010, Cumartesi 14:09:11 Allah ailesine sabır, geride kalan arkadaşlarına ve Tarkim ailesine bassağlığı diliyorum. Herzaman ki gibi yine bilen bilmeyen saçma sapan yorumlarda bulunuyor.Yanlız uçamaz yada öğretmenle yada gözetim altında uçuş yapması lazımdı diyen yorumcular,Bu söyledikleriniz doğru olmadığını biliyorsunuz ve bu yorumlar sadece rahmetlilerin ailelerine acı vereceğini farkedin..ALLAH RAHMET EYLESİN 0
  • Misafir 22 Mayıs 2010, Cumartesi 14:00:07 CANDOSTUM SIRA ARKADAŞIM ATPL SINAVLARINDAKİ YOL ARKADAŞIM NERDESİN UYAN SÖZ VERMİŞTİN BANA TUTACAKTIN SONRASINDA BIRAKIP GİTTİN BİZİ HANİ O GAMZELİGÜLÜŞÜNÜ SOLDURMAYACAKTIN HANİ HEP ŞAKALAR YAPACAKTIN ERKAN UYAN BOĞAZIM DÜĞÜM DÜĞÜM YUTKUNAMIYORUM NUR İÇİNDE YATIN RUHUNUZ ŞAD OLSUN MELEKLER BAŞUCUNUZDA OLSUN (BU İŞ OYUN DEĞİL)YORUMUNU YAPAN KİŞİYE SESLENİYORUM BİLİP BİLMEDEN ARAŞTIRMADAN BU ARKADAŞLARIMIZ TOPRAĞA VERİLMEDEN KANAYAN YÜREKLERİ DAHA FAZLA HANÇERLEMEYİN....!!! BU ARKADAŞLARIMIZ 4 YILLIK ÜNİVERSİTE MEZUNU VE İLERİ DERECEDE İNGİLİZCE BİLGİLERİNE SAHİPTİLER(14 TANE) ATPL SINAVLARINI DA BAŞARIYLA BİTİRMİŞLERDİ (BETY) 0
  • Misafir 22 Mayıs 2010, Cumartesi 13:51:20 Allah rahmet eylesin.Alper kardeşim çok genç kaybettik seni.B.D. 0
  • Misafir 22 Mayıs 2010, Cumartesi 13:09:40 Genc pilotlarimiza Allah'tan rahmet, yakinlarina bassagligi ve sabir dilerim. Tumcamiamızın basi sagolsun. Bir ogretmen pilot olarak PPL hakkinda 7 madde yazan arkadasa kesinlikle katiliyorum. PPL pilotuda neticede pilottur ve otorite tarafindan onaylanmistir. Yeteri seviyede kaliteli ve itinali egitim almis tum PPL pilotlari yanliz ucabilir ve muhakkak ucmalidir. Aksi durumunu iddia edenler ticari yaklasimlardadir, koltuk sevdasindadir. Dunya'nin her yerinde PPL pilotu yanliz ucabilir ve PIC ucuslari (time built ) YANLIZ yapilir. Yoksa kaliteli ve tam egitimli pilot yetistiremezsiniz. Sadece PPL lisansi olup benim diyen kaptanlara tas cikartacak bir suru pilot hali hazirda mevcuttur. 0
  • Misafir 22 Mayıs 2010, Cumartesi 11:43:09 PPL sahibi iki pilottan herhangi biri eger 200 saatten az ucus yapmissa ayni ucakta ucamaz. 70 saatten fazla ucmus ise yolcu alabilir fakat herhangi biri 200 saatten az ucmussa yan yana ucamazlar. Bu kurali SHGM gecen sene koydu.. 0
  • Misafir 22 Mayıs 2010, Cumartesi 10:45:43 7) PPL pilotları yalnız uçmasın diye yorum yapan tüm arkadaşlar, hatalısınız, yanlışsınız. PPL pilotu yalnız uçar, uçmalıdır da. Eğitim sistemi muhakkak ve muhakkak FAA ve Avrupa standartında denetlenmeli. PPL öğrencileri MUTLAKA yanlız uçmalı ve bu kontrol edilmeli. Eskiden kalan, askerden miras gelen PPL pilotu pilot mudur yahu mantığını artık bırakın arkadaşlar. İnanılmaz hatalısınız ve Dünya'yı örnek almıyorsunuz. 0
  • Misafir 22 Mayıs 2010, Cumartesi 10:43:39 4) PPL eğitimi hafife alınmamalı öğrenci mutlaka çok iyi yetiştirilmeli ve kontrol edilmelidir. PPL eğitimi pilotluğun ömür boyu sürecek alışkanlıklarının başlangıç aşamasıdır. 5) Okulların çoğu kazadan korktuğu,yetiştirdiği öğrenciye güvenmediği için PPL pilotuna uçak vermez.Nasıl olsa kaptanın yanında öğrenecek der geçer bu görüş hayati bir hatadır. PPL pilotu muhakkak müfredata uygun şekilde yalnız uçmalıdır. 6) Kaza hakkında yorum yapmak için çok erkendir. Kazanın sebebi belli değildir. Belki motor durdu pilotlar tarlayı tutturamadı son anda ani, sert bir dönüş ile teker koymak istedi ? Neyin ne olduğu belli olmadan konuşmak boş laftan öte değildir. 0
  • Misafir 22 Mayıs 2010, Cumartesi 10:39:53 1) PPL pilotu " PILOT " demektir. Otorite PILOTLUK yetkisi vermiştir. Öğrencisine güvenen, adam akıllı eğitim vermiş tüm kurumlar PPL LISANSLI PILOTA UCAK VERIRLER VE VERMELIDIR. Bu gençler yanlız uçmazlarsa neyi ne zaman öğrenecekler ? 2) PIC uçuşları sırasında eğer hocaları yeterli görüyorsa mutlaka yanlız uçmalıdır. Ama bu uçuşları yaparken disiplinsizlik yapmamalıdır. 3) Dünya'nın her yerinde PIC uçuşları YANLIZ yapılır. Aksini söyleyen YALAN söylemektedir, abartmaktadır. Sıkı ise FAA de ya da Avrupa'da PIC uçuşunuz için hoca isteyin yada hoca mecburiyeti koyun bakın otorite size neler yapar. 0
  • Misafir 22 Mayıs 2010, Cumartesi 10:34:19 canlarım,güzel insanlar iyiki ikinizide tanıdım mekanınız cennet olsun, arkadaşlarınız sizi hiç unutmayacak... Ahmet İrem İlter 0
  • Misafir 22 Mayıs 2010, Cumartesi 09:13:08 hayatını kaybeden arkadaşların YATIGI YER NUROLSUN ALLAH RAHMET ETSİN ailesi ve yakınlarına sabır versın halil Ceylan 0
  • Misafir 22 Mayıs 2010, Cumartesi 02:29:14 iki kardesimizinde mekanı cennet olsun daha nisan sınavlarında alper ile yan yana oturmustuk ve sonrasında bekleme salonunda otururken tanıstık...cok uzuldum.Yakınlarına sabır dilerim. 0
  • Misafir 22 Mayıs 2010, Cumartesi 02:01:10 Erkan abi olmadı bu. neden iyiler çok yaşamıyo bu dünyada. ALLAH RAHMET EYLESİN. Nur içinde yat. 0
  • Misafir 22 Mayıs 2010, Cumartesi 01:32:59 kardeşim mekanın cennet olsun Allah ailene sabır versin galatasarayın yeni stadında mac seyredecektin daha ultura aslanda seni unutmuyacak ULS TEKNİK DODO 0
  • Misafir 22 Mayıs 2010, Cumartesi 01:07:21 iki öğrenci aynı uçakta, zirai ilaçlamauçağı ile, uçuş öğretmensiz, kontrolsuz bir uçuşta, pilot temel eğitimine uygun olmayan bir uçakla, ........ iki genç civan delikanlıyı kaybettik. yazık oldu bu gençlere. kendi çocuklarınız olsaydı diye düşünün lütfen. allah rahmet eylesin. tüm havacılara baş sağlığı diliyorum. özel uçuş okulları yetkilileri lütfen biraraya gelin, birlik olun,kuralları talimatları tam uygulayın, kuyunuzu kazmayın. cpt.keskin 0
  • Misafir 22 Mayıs 2010, Cumartesi 00:10:57 Kazada hayatını kaybeden arkadaşlarımıza Allah tan rahmet yakınlarına sabır diliyorum, cebine 50.000 euro para koyan pilot oluyor diye son derece üzücü yorum yapan arkadaşlara katılmıyorum, herkes hayat standartlarını arttırmak veya hayalindeki işe sahip olmak için bu işe giriyor.Umarım kaza nedeni ortaya cıkarılabilinir. Ama uçuş okullarının kullandıkları uçaklar çok eski SHGM buna limit getirmeli.EU 0
  • Misafir 21 Mayıs 2010, Cuma 23:28:08 çok üzücü bir haber, Alper kardeşimizi çok özleyeceğiz. Mekanın cennet olsun, yakınlarına Allah sabır versin. Fatih A. Öner - Barış Çakmak 0
  • Misafir 21 Mayıs 2010, Cuma 22:56:54 ACIMIZ TABİKİ DERİN, ANCAK BU KAZADA ALLAH KORUSUN, SİZİN OĞLUNUZ, ÇOCUĞUNUZ HAYATINI KAYBETSEYDİ ACABA NELER NELER YAZARDINIZ DEĞİL Mİ? ANCAK ATEŞ DÜŞTÜĞÜ YAKAR. 0
  • Misafir 21 Mayıs 2010, Cuma 22:45:03 PPL SAHİBİ PİLOTLARIN, BİR UÇUŞ OKULUNDA CPL EĞİTİMLERİ DEVAM EDERKEN, UÇAK KİRALAYIP ZEVK İÇİN UÇUŞ YAPMALARI, NE DERECE MANTIKLI BİLMİYORUM? YANİ, RAHMETLİ CPL ÖĞRENCİSİ PİLOTLAR, DEVAM ETTİKLERİ UÇUŞ OKULUNA, EKSTRE PARA VERİP ZEVK İÇİN NEDEN UÇUŞ YAPSINLAR Kİ? DİĞER YANDAN PPL SAHİBİ OLMASINA RAĞMEN, UÇUŞ SAATLERİ ÇOK AZ OLAN PİLOTLARA, YANINDA SAFETY PİLOT OLMADAN HİÇBİR İŞLETME UÇAK VERMEZ, ÇÜNKÜ BÖYLE KAZALAR OLUR KORKUSUYLA. AYRICA İKİ TECRÜBESİZ PİLOTUN BİRLİKTE UÇMASI VEYA UÇUŞA GÖNDERİLMESİ DE YANLIŞ BİR UYGULAMADIR. HAVA KUVVETLERİ DE DAHİL OLMAK ÜZERE, DÜNYANIN HER YERİNDE, HER ZAMAN BİR TECRÜBELİ, BİR TECRÜBESİZ PİLOT UÇAR VEYA UÇURULUR. BU DA ÖNEMLİ BİR KURAL VE UYGULAMADIR. 0
  • Misafir 21 Mayıs 2010, Cuma 22:31:21 allahtan rahmet kederli ailelerine başsağlığı dilerim volkan sağımlar 0
  • Misafir 21 Mayıs 2010, Cuma 22:15:10 Böyle temiz arkadaşlarımızın aramızdan ayrılmaları bizleri derinden etkilemiştir. Dolayısıyla acımız tarif edilemez boyutta. Arkadaşlarımıza allahtan rahmet acılı ailelerine sabırlar diliyorum... Mekanları cennet olsun... Sizleri hep gülen yüzlerinizle hatırlayacağım... S.Saraç... 0
  • Misafir 21 Mayıs 2010, Cuma 21:38:25 canım arkadasım erkan seni kaybetmiş olmanın derin üzüntüsü içindeyiz hepimizin başı sagolsun mekanın cennet olsun 0
  • Misafir 21 Mayıs 2010, Cuma 21:08:57 Bu kazada da sonuç değişmeyecek.SHGM rapor yazacak .Özetle PİLOTAJ.Uçuş okullarının kalitesi.Verilen eğitimin seviyesi .CPL lisanslı öğretmenin ATPL lisansı (üst lisans) eğitimini vermesinin doğru olmadığı.Kısacası gerekli denetimin yapılıp yapılmadığı ( Yapılamıyor )Hiç sorgulanmayacak.Suç bu zavallı ölen gençlere atılacak.Halbu ki Türk Sivil Havacılığına VİRÜS girmiştir.En iyisi FORMAT atmak 0
  • Misafir 21 Mayıs 2010, Cuma 21:07:57 Bu çocuklarımız ikiside 50 saatle alınan PPL lisanslı öğrenciler ve crosscountry uçuş yapıyorlar. İki tanesi beraber uçuş saatide ayrı,ayrı yazılabilir(!). Burada önemli olan ADANA da Sivil havacılık görevlisi olmaması. İşte konu bu kadar basit.Bu başıbozukluk devam ettikce bu kazalar yine olacaktır. 0
  • Misafir 21 Mayıs 2010, Cuma 20:49:12 ruhları şaad olsun,ailelerine allahtan sabır diliyoruz 0
  • Misafir 21 Mayıs 2010, Cuma 20:44:24 Arkadaşım acımız zaten derin, uçuş emniyetine daha fazla özen gösterilmesi ve uygulanması çok doğru ama şunu da bilmen gerek ; PIC UÇUŞLARI; UÇAKTA HERHANGİ BİR UÇUŞ ÖĞRETMENİ OLMADAN, PPL LİSANS SAHİBİ OLAN PİLOTLARIN YAPTIĞI, YAPABİLECEĞİ BİR UÇUŞTUR, UÇUŞ ÖĞRETMENİNİN OLMASI ŞART DEĞİLDİR. AYRICA PPL SAHİBİ OLAN HER PİLOT, LİSANSININ GEREKTİRDİĞİ ŞARTLAR ALTINDA TEK BAŞINA ZATEN UÇUŞ YAPMA YETKİSİNE SAHİPTİR. DEVAMLI AYNI ŞEYLERİ YAZIP YOLLUYORSUN. Havacılık Camiasının, hepimizin başı sağ olsun. 0
  • Misafir 21 Mayıs 2010, Cuma 20:36:12 öncelikle kazada ölenlere Allahtan rahmet, yakınlarına baş sağlığı dilerim... Eh be burada yorum yapan memleketimin güzel insanları! ..özellikle" havacılık kurallarına uyalım" diyen kişi, haberde "PPL sahibi iki pilotun kiraladığı uçak diyor..yani iki tane PİLOT... lisanslarının müsade ettiği bir uçağı kiralayabilir ve istediği yere uçabilir.. eğer bu kuralı bilerek bu yorumu yapıyorsan bizim bilmediğimiz ne varsa onları açıkla lütfen.. pilot olmadığını düşünüyorum.. 0
  • Misafir 21 Mayıs 2010, Cuma 20:24:47 AYRICA ADANA DAHİL OLMAK ÜZERE, UÇUŞ OKULLARININ VE HAVACILIK FAALİYETLERİNİN BULUNDUĞU BÖLGELERDE SHGM’NİN NİÇİN HALA BÖLGE MÜDÜRLÜKLERİ YOK. BUDA SON DERECE ÜZÜCÜ VE SON DERECE EMNİYETSİZ. MAALESEF SHGM, KÜÇÜCÜK VE TECRÜBESİZ DENETÇİ KADROSUYLA VE DE GÖSTERMELİK DENETİMLERLE HAVACILIK GÜVENLİĞİNİ VE EMNİYETİNİ SAĞLADIĞINI ZANNETMEYE DEVAM ETSİN. ÇOK YAZIK AMA, BÖYLE KAZALAR DEVAM ETMESİN DİYE HERKES ÇOK DAHA İYİ ŞEYLER DÜŞÜNSÜN LÜTFEN. AERONAUTICS. 0
  • Misafir 21 Mayıs 2010, Cuma 20:23:44 UÇAKTA FLIGHT INSTRUCTOR OLMADAN ÖĞRENCİ-ÖĞRENCİYLE NASIL EĞİTİM UÇUŞU YAPAR? BU ICAO VEYA JAA KURALLARINA UYGUN DEĞİL. KAZA TAHKİKATI YAPILIRKEN BU KONUNUN ÜZERİNDE TİTİZLİKLE DURULMASI LAZIM. AYRICA KAZA TAHKİKATLARINI ARTIK LÜTFEN TARAF OLAN SHGM VEYA ULAŞTIRMA BAKANLIĞININ KESİNLİKLE YAPMAMASI GEREKİR. ÇÜNKÜ BU DA ULUSLAR ARASI HAVACILIK HUKUKUNA VE KURALLARINA UYGUN DEĞİL. HOLLANDA(SAFETY BOARD)’YI, İNGİLTERE (AAIB)’Yİ, ABD(NTSB)’Yİ ÖRNEK ALSINLAR. KAZA TAHKİKATLARI YAPAN BU GİBİ BENZERİ KURULUŞLAR HALA ÜLKEMİZDE KURULAMADI. HEM ICAO, JAA, ECAC VS ÜYESİYİZ DİYE HAVALAR ATIYORUZ, AYRICA DA EĞİTİMDEN SORUMLU ECAC ÜYESİ ÜLKEYİZ DİYORUZ, HEM DE HALA BU KURALLARI UYGULAMIYORUZ. BU NASIL İŞTİR? 0
  • Misafir 21 Mayıs 2010, Cuma 19:46:16 RABBIM MEKANINI CENNET EYLESIN,AILESINE VE YAKINLARININ BASI SAGOLSUN,SENI OZLIYECEGIZ KARDESIM..... METIN KURTULUS 0
  • Misafir 21 Mayıs 2010, Cuma 19:45:34 Üfffffffff be canım kardeşim Alper oldumu yahu, ölüm sana hiç yakışmadı,çok üzdün hepimizi canım kardeşim arkadaşınada sanada Allah rahmet eylesin,mekanınız cennet olsun. Gürkan Okyar 0
  • Misafir 21 Mayıs 2010, Cuma 19:33:47 Ölüm Sana Yakışmadı Erkan Ne güzel hayallerin vardı oysa ki. O gülen Yüzüne Yakışmadı ölüm. O geldiğinde hiç değilse efendi gibi davranmasaydın karşı çıksaydın da tekrar bu dünyada da iyi insanlar var dedirtseydin Neden Demeyeceğim Allah Seni Bu dünyaya fazla gördü biliyorum ondan da yanına aldı. Uçağın Düştüğünü Öğrenmiştim ama İçinde Sen Olduğu Aklıma Dahi Gelmedi.. Mekanın cennet olsun 0
  • Misafir 21 Mayıs 2010, Cuma 19:29:44 gökyüzü sevdalısı ve pilot olmayı gerçekten çok isteyen thy de kabin memuru olarak uçan Erkan arkadaşımız ve diğer pilot arkadaşımızın ailesinin ve sevenlerinin başı sağolsun... Ah be Erkan ım çok özleyeceğiz seni 0
  • Misafir 21 Mayıs 2010, Cuma 19:28:16 Kardeşlerimize Allah'tan rahmet diliyorum, camiamızın başı sağolsun PPL sahibi bir PİLOT yalnız/öğretmensiz uçubilir. Sorulması gereken neden 2 kişi? Çünkü PPL için 10 saat yalnız uçuşu bile yapmış gibi gösterilip PPL verilen/aldırılan, umutları/canları ile oynanan çok kişi var. BAZI okullar neden öğrencisine uçağı güvenmez. Çünkü verdiği eğitimi hakkıyla vermez, dolayısı ile de öğrenciye/pilota güvenmez. Emniyetli olsun diye de 2 kişi birden uçar, aynı uçuş her 2 kişiye de yazılır. Öğrenci/pilot gerekli eğitimi ucuza ve çabuk bitirir, okul ise 1 kazanacağına 3 kazanır. Bunu bu camiada herkes bilir. SHGM de uyur 0
  • Misafir 21 Mayıs 2010, Cuma 18:06:36 kazada şehit olan pilotların ailelerine sabır kendilerine rahmet diliyorum. Bu durumu bilmeden yorumlamıyalım.ve pıc uçuşlatı yalnız yapılır aslında bir pilotun yalnız uçması daha emniyetli 2öğrencide olunca akıllarına her tür şey gelir burdan ya öğretmn pilotla yada yalnız uçulması emniyetlidr!!!!! 0
  • Misafir 21 Mayıs 2010, Cuma 17:34:02 http://web.shgm.gov.tr/kurumsal.php?page=ulusalMevzuat bakınız SHY-1 6.bölüm madde 81 (3) ve (4) veya JAR- FCL 1.280 (2)saygılarımla.... 0
  • Misafir 21 Mayıs 2010, Cuma 17:25:50 yalnız uçamayacaklarsa neden lisans veriliyor, bende PPL sahibiyim ve eğitimime devam ediyorum ve tüm PIC lerimi yalnız olarak, SPIC lerimi öğretmenle uçuyorum, ayrıca lisansları S.H.G.M kontrol ettikten sonra veriyor, yeterli görülmeseler verirlermiydi... antalyalı pilot 0
  • Misafir 21 Mayıs 2010, Cuma 17:24:35 alper ve kadir kardeşim mekanınız cennet olsun.ailenize allah sabır versin. arkadaşın c.küçükpolat 0
  • Misafir 21 Mayıs 2010, Cuma 17:22:29 Kazada hayatını kaybeden değerli arkadaşımız Yüksel Alper Şen ve diğer genç arkadaşımız için Allah'tan rahmet, ailesi, arkadaşları ve tüm havacılık camiasına başsağlığı diliyorum. Ümit ediyorum ki, 2 öğrenciye nasıl uçak verilebildiğini yetkili birileri açıklayabilir.İzzet ÇOBAN 0
  • Misafir 21 Mayıs 2010, Cuma 17:17:02 PIC ise adı üstünde Pilot in command yani kendi kumandasında öğretmen olmaksızın uçması demektir. ve bu bahsedilen yönetmelik gereği PIC bir zorunluluk, eğitimin bir parçasıdır. lütfen tam bilinmeyen konularda insanların kafasını karıştırmayın.... pilot kardeşlerimize allahtan rahmet, ailelerine ve tarkim U.E.O başsağlığı dilerim. bir havacı 0
  • Misafir 21 Mayıs 2010, Cuma 17:11:14 öncelikle size SHY-1 uçak pilotu lisans yönetmeliğini okumanızı tavsiye ederim ki PPL sahibi ne demekmiş ve PIC ne demekmiş ve neden öğretmen olmadan uçuyorlarmış.. sonra burada bilirmiş gibi yorum yapmasını tavsiye ederim. Okumaktan pek hoşlanmayan biri olduğunu düşünerek kısaca özetleyeyim PPL sahibi olmaları o uçakta ticari olmaksızın ve öğretmensiz uçabilmelerine izin verir. devamı var.... 0
  • Misafir 21 Mayıs 2010, Cuma 16:57:46 Bu ölümün hesabı sorulmalı. Neden iki öğrenci bir uçakta uçar? Öğretmen pilot olmadan bir uçak nasıl öğrenciye verilir? Buna SHGM' nin bir kural getirmesi gerekiyor. Jar kurallarında da öyle değil mi? "Solo flight Under supervisor " der. Yani "gözetim altında yalnız uçuş" der. Bu da şunu gösteriyor ki uçakta öğretmen şart. Tamam öğretmen tehlikeye düşünceye dek kumandalara müdahale etmesin. Ama lütfen öğretmenle uçulsun.Zaten bu çocuklar hayatları boyunca hep multi crew uçmayacaklar mı? 50-100 saatlik çocukları, hatta daha az saatteki çocukları yapayalnız ya da iki öğrenci olarak uçurmanın alemi ne Allah aşkına?Yalnız uçan çocuk pilot olduğunu mu ispatlıyor sizce?Yoksa daha fazla uçak kazası olmasını mı bekliyoruz?Yalnız uçuşları durd 0
  • Misafir 21 Mayıs 2010, Cuma 16:34:39 vefat eden arkadaşlarımıza allahtan rahmet yakınlarına sabır ve baş sağlığı dilerim.inanılmaz üzücü bir olay.insanın içi acıyor.bu olayın sorumlulularının kesin bulunması lağzım.öğrenciler uçakta nasıl yalnız uçabilirler.ama şimdi ne söylesek boş.gitti giden.yazık gerçekten içimiz acıyor.macstar cargo çalışanları. 0
  • Misafir 21 Mayıs 2010, Cuma 16:30:28 Kazada hayatını kaybeden pilot kardeşlerimize tanrıdan rahmet, ailelerine ve arkadaşlarına sabırlar diliyorum. Mekanları cennet olsun. Volkan HELVACI Albatros 0
  • Misafir 21 Mayıs 2010, Cuma 16:01:13 TARKİM UÇUŞ OKULU'NDA MEYDANA GELEN EĞİTİM UÇUŞU KAZASINDA HAYATLARINI KAYBEDEN İKİ PİLOT ÖĞRENCİNİN AİLELERİNE SABIRLAR DİLİYORUZ... OKULA GEÇMİŞ OLSUN DİYOR, ALLAH BİR DAHA GÖSTERMESİN DİYORUZ.. SABIRLAR VERSİN.. DUHA HAVACILIK 0
  • Misafir 21 Mayıs 2010, Cuma 15:10:09 UÇAKTA FLIGHT INSTRUCTOR OLMADAN ÖĞRENCİ ÖĞRENCİYLE NASIL EĞİTİM UÇUŞU YAPAR? BU ICAO VEYA JAA KURALLARINA UYGUN DEĞİL. KAZA TAHKİKATI YAPILIRKEN BU KONUNUN ÜZERİNDE TİTİZLİKLE DURULMASI LAZIM. AYRICA KAZA TAHKİKATLARINI ARTIK LÜTFEN SHGM KESİNLİKLE YAPMASIN. ÇÜNKÜ BU DA ULUSLAR ARASI HAVACILIK KURALLARINA UYGUN DEĞİL. HOLLANDA(SAFETY BOARD)’YI, İNGİLTERE (AAIB)’Yİ, ABD(NTSB)’Yİ ÖRNEK ALSINLAR. KAZA TAHKİKATLARI YAPAN BU GİBİ BENZERİ KURULUŞLAR HALA ÜLKEMİZDE KURULAMADI. HEM ICAO, JAA, VS ÜYESİYİZ DİYE HAVALAR ATIYORUZ, AYRICA EĞİTİMDEN SORUMLU ECAC ÜYESİ ÜLKEYİZ DİYORUZ, HEM DE HALA BU KURALLARI UYGULAMIYORUZ. BU NASIL İŞTİR? 0
  • Misafir 21 Mayıs 2010, Cuma 15:05:00 Alper arkadaşım , mekanın cennet olsun, allah geride kalanlara sabır versin. Ulaş AKSOY 0
  • Misafir 21 Mayıs 2010, Cuma 15:02:07 allah rahmet eylesin çok gençlerdi..iki arkadaşımızda nisan ayında atpl sınavlarına girmişlerdi..maalesef havacılık hata götürmüyor...mekanları cennet olsun 0
  • Misafir 21 Mayıs 2010, Cuma 14:59:46 Kazada vefat edenlere Allah rahmet eglesin. Kadir Erkan Gürkan galiba THY de kabin memuru idi. Ailelerine sabırlar dilerim.THYOPS 0
  • Misafir 21 Mayıs 2010, Cuma 14:53:58 Tarkime ve pilotlarin yakinlarina bassagligi dilerim.Allah rahmet eylesin ikisine de cok yazik olmus..Kazanin sebebi mutlaka aydinlatilsin 0
  • Misafir 21 Mayıs 2010, Cuma 14:48:02 Şimdi hayatlarının baharında olan,bu gencecik çocuklara yazık olmadımı,allahtan rahmet diliyorum. 0
  • Misafir 21 Mayıs 2010, Cuma 14:46:41 allah rahmet eylesin ailelerine sabır versin 0
  • Misafir 21 Mayıs 2010, Cuma 14:36:37 Düşen uçak bu mu? Başka Piper'ları yok gözüküyor. Bu uçakla ölümlü kaza nasıl olur? Kaza nedeni açıklanır mı? 0
  • Misafir 21 Mayıs 2010, Cuma 14:32:48 Tarkim Uçuş Okuluna ve şehitlerin ailelerine başsağlı dilerim. Dilerim havacılığımızdaki son kazamız olur. Emniyetli uçuşlar. tt 0
  • Misafir 21 Mayıs 2010, Cuma 14:18:10 ALLAH MEKANLARINI CENNET EYLESIN .AILELERINE SABIR DILIYORUM.TARKIM AILESINE VE TUM PILOTLARIN BASI SAĞOLSUN.UZUNTUMUZ BUYUK . AIRLINE PILOT 0
  • Misafir 21 Mayıs 2010, Cuma 13:58:54 Ne zirai ilaçlaması ne saçmalıyorsunuz hala laf giydirmeye mi çalışıyorsunuz böyle bir olay sonrası... Allah rahmet eylesin kalanlara da baş sağlığı dilerim Allah korusun 0
  • Misafir 21 Mayıs 2010, Cuma 13:51:33 Allah rahmet eylesin!yakınlarınada sabır versin! Gürkan ÖZEL 0
  • Misafir 21 Mayıs 2010, Cuma 13:44:20 mersinde işte boyle tarımsal uçaklar tehlike saçüyür o yüzden mersine yeni çukurova havalanı yabılamaz ADANADA kalmalı bizim havaalanımız.şakırpaşa havalanına kimse dokanmasın ADANALILAR yeni havalanı istemüyür!! 0
  • Misafir 21 Mayıs 2010, Cuma 13:40:48 Tarkim uçuş okuluna geçmiş olsun. Öğrencilerin ailelerinin başı sağolsun. 0