MERSİN'DE EĞİTİM UÇAĞI DÜŞTÜ

    Çok beğenilenler

  • Tc-Nec 12 Şubat 2013, Salı 17:55:04 Daha bir sene once ayni kurumda ayni sekilde babami kaybettim ailesinin neler hissettigini herkesten daha iyi anliyorum.Acinizi paylasiyorum allah sizlere sabir versin mekani cennet olsun 6
  • yeter artık 12 Şubat 2013, Salı 17:58:13 Hocamıza allahtan rahmet ve yaralı arkadaşa acil şifalar dilerim. kazanın nedeni belli olmadan yorum yapmayın diyecekler olabilir fakat bu kaçıncı kaza yeter artık ya kontrolleri arttırın ya da yaptırım uygulayın bu kadar olmaz artık pisi pisine değerli insanlar ölüyor. bıktım artık Türkiye de önlenebilir kazalarda boşu boşuna sırf sorumsuzluktan dolayı ölen insanların acısını yaşamaktan 4
  • Tüm yorumlar

  • THK Stdnt 15 Şubat 2013, Cuma 18:57:28 Havacılık eğitiminin sadece temiz rüzgarsız havalarda, konya ovası gibi düz alanlarda, günün en güneşli rahat zamanlarında yapılması bence eğitimin yapılamaması demektir. Zira iyi bir simülatör çalışması ve hava hissinin birkaç uçuşta kişiye verilmesi ve kuralların ezberlenmesi suretiyle her bir kişi teknik olarak bir uçağı uçurabilir. İşte bu noktada çok önemli iki unsur beliriyor. 1: iyi bir okul 2: iyi bir uçuş öğretmeni.. THK yer derslerinde kanımca hala türkiyede en başarılı okullardan ise de aynı şeyi uçuş eğitimi için söylemek maalesef zor. 6
    • işine geliyorsa 17 Şubat 2013, Pazar 11:24:12 işine gelmiyorsa çek git! 2
    • faydalı şeyler 17 Şubat 2013, Pazar 11:32:11 madem faydalı şeyler yazmıyorsun yada yazamıyorsun amaçsız yazılar yerine gitte biraz jeppesen çalış yarın iş görüşmelerinde sorarlarsa cevaplarsın 0
  • THK Stdnt 15 Şubat 2013, Cuma 18:18:21 "mecburi iniş 15 Şubat 2013, Cuma 16:35:37 " Bu arkadaşın yazdıkları aslında tüm havacılık camiası için bir örnek niteliğindedir. Bunu kendisine cevap olarak değil diğer tüm havacılara yazıyorum. Öncelikle seviye çoık önemli yani seviyeli eleştiriye açık olmayan bir havacılık topluluğunda her bir şey olabilir kaza da olur bela da... Böyle zihniyetteki kişilerin bu camiada daha da buunması bu camianın kayıbıdır. konuşmasını bilmeyenin yaşamı etrafındakilere zuldur... Mecburi inişlere gelince: arkadaşın yazdığı gibi "her yerde böyledir" son derece aptalca ve gerici bir fikirdir kanımca. Ben gerek amerikanın bir çok şehrinde ve gerekse de avrupada bu çalışmaları yıllardır taip ediyorum. Genel kanı odur ki mecburi iniş tam olarak gerçekleştirilebilmelidir. Hatta bu pek dengeli arkadaş thk nin geçmişini araştırırsa bi zamanlar bunun gölbaşı çevresinde çeşitli noktalarda icra edildiğini bilir. İyi bir mecburi iniş eğitimi hayat kurtarır Lütfen dengeli ve mantıklı olalım... 8
  • THK Stdnt 15 Şubat 2013, Cuma 14:40:58 Askeri bir mantaliteninde hala etkisini sürdürdüğü bu kurumda militer egonun da çok ciddi yan etkileri mevcut… Organizasyon yeterince şeffaf olmayıp içerisinde birçok sıkıntıyı saklayan bir çetrefilli çete gibi davranan bir organizasyona doğru ilerlemektedir. THK sonuçta Atamızın kurduğu ve tüm türk halkına malolmuş bir kurumdur ve türkiyedeki tüm havacıların aslında bir anlamda kendi mekanıdır. O bakımdan tüm eleştirileri almalı ve bir an evvel ADAM gibi yapılanmalıdır. Gereken idari değişiklikler baştan sona gerekirse genel başkanından uçuş müdürüne kadar yapmalı, sivilleşmeli ve havacılığın daha emeklemeye bile başlayamadığı ülkemizde havacılığın önderi olup bunu geliştirmeli ve tüm halka maledebilecek bir kabiliyete ulaşmalıdır. Bunu beceremeyecekse de bir an önce satılmalı yada kapatılmalıdır… 6
    • asker 17 Şubat 2013, Pazar 11:28:53 şu anda yönetimde tek bir asker bile yoktur, git bunların hesabını şu anda görevde bulunan başpilota sor, burada atıp tutmak çok kolay tabi, böyle embesilce takma adlar ile burada yazmaya devam edeceğine gitte derslserine çalış 4
  • THK Stdnt 15 Şubat 2013, Cuma 14:38:50 Sayın Murat Hoca'm mekanın cennet olsun... Öncelikle şunu belirtmek istiyorum ki çözümleyici yorumlar yapmak oldukça gerekli bir şeydir o bakımdan lütfen birbirimizin yorumlarına saldırmayalım... Murat Hoca'm gerçekten tecrübeli zeki aydın ve nezih bir kişi idi. Hadise sanıyorum acil iniş çalışması sırasında vukuu buldu ve irtifaları da bu esnada düşük idi. Öncelikle acil iniş antremanının uçuş eğitiminin en önemli bir parçası olduğunun altını çizmek isterim. Ve bu antreman yapılırken bir nevi uçuş simulator oyunu gibi 1000 feet ten hadi bas gaza devam şeklinde yapılması hem öğrencinin "acil" duyusunu yaşayamaması, hem acil durum sonrası muhaberatın ve acil iniş planlamasının gerçekçi olmaması ve hemde bu eğitimin gerçek anlamda öğrenciye yedirilmemesi anlamını taşır diye düşünüyorum. Hatta benim fikrimce seçilecek düz bir çalışma alanında bu inişler tam olarak icra edilmelidir belli bir seviyeye gelen öğrencilerle... 10
    • mecburi iniş 15 Şubat 2013, Cuma 16:35:37 THK stdnt yazmışsın da bence THK uzman yaz sen daha iyi olur, havacılık tarihi boyunca 100 yıldır mecburi iniş çalışmaları bu şekilde devam ederken dünyanın her yerinde sen diyorsunki düz bir alan! birde asfalt döksünler ne dersin! ya arkadaş siz nasıl adamlarsınız yahu ... ayıp ayıp diyorum başkada birşeyde demiyorum sen bu işi bırak bence 10
  • Thk SPL 14 Şubat 2013, Perşembe 17:56:40 Sayın Murat Hoca'ma Allah tan rahmet diliyor ailesine sabır biliyorum. Thk ya gelince yukarıda ki yorumların birçoğuna katılmamak mümkün değil. Çok kaliteli birkaç uçuş öğretmeni var orada ve oradakiler bunları bilir tanır. O hocalardan allah razı olsun. Thk nin son dönem durumu gerçekten içler acısıdır. gerek yönetim gerek se idari olarak bir kaos durumundadır. Sanıyorum bunların bir uzantısıdır ki tamir ve bakım da da ciddi zaafiyetleri vardır. Bu zaafiyetler giderilmedikçe bence bu okulun tek bir pervane bile döndürmesine izin verilmemelidir. O uçakta bir arıza olmasa idir Murat Hoca gibi tecrubeli bir pilotun bunu yaşaması çok çok çok düşük bir ihtimaldir. 1
  • thk 14 Şubat 2013, Perşembe 01:58:05 Tanrılar kurban ister... Azrail saati dolanı çekip çıkartır bu fani dünyadan... Vakti kalanında kılına bile dokunmaz...Yanağına bir buse kondurup bırakır... 8
    • hastamısın 14 Şubat 2013, Perşembe 15:09:55 be adam çık git yorumlardan 2
  • Arıza Yokmuş 14 Şubat 2013, Perşembe 01:36:43 Öncelikle hepimizin başı sağolsun. Allah Ailesine sabır versin. Yapılan araştırmalar neticesinde kaza öncesinde herhangi bir emergency çağrı yapılmadığı belirlenmiş. Bu durum kazanın tamamen yere yakınken elektrik tellerine çarpmadan kaynaklandığını gösteriyor. Kısacası uçakta bir arıza yokmuş. Tüm pilotlar alçak uçuşun bu tür tehlikelere yol açabileceğine dikkat etmeli ve belli bir irtifanın altına asla inmemelidir. Bu kazadan çıkarılması gereken en önemli ders budur. Pilotluk hatayı affetmeyen bir meslek. 3
  • mustafa ışıtır 14 Şubat 2013, Perşembe 00:35:31 cenabı allah taksiratını affeylesin,mekanın cennet olsun...kederli ailesinin ve sevdiklerinin başı sağolsun... 6
    • İrtifa 15 Şubat 2013, Cuma 02:27:02 6250ft 1
  • otorite 13 Şubat 2013, Çarşamba 23:03:20 otoritenin artık bu duruma müdahale etme zamanı gelmedimi?daha kaç kişi hayatını kaybetmeli? 3
  • SHGM 13 Şubat 2013, Çarşamba 19:12:29 Bu tür kaza olaylarını önleyebilecek tek makam SHGM'dir. Çok gerekli olan tedbirler alınmadıkça, THK'daki bu kazaların arkası kesilmeyecektir. Başka çözüm yolu ne yazık ki yoktur. 4
  • THK ÖĞRENCİSİ 13 Şubat 2013, Çarşamba 18:55:34 Çok üzücü bir kaza oldu, değerli hocamız hayatını kaybetti. Havada yada yerde bir çok kazalar olmuştur. Bu yaşamımızın bir parçası. Bakıldığında hemen klavye başına geçilip belki havacılıkla ilgisi olan,olmayan yada az olan insanlar ilginç yorumlar yazmaya kalkmışlar.Bunu da yaparken isim vererek değil bazı grup adları kullanarak ve gruptakilerin haberi olmadan sanki grupların fikri gibi onları zan altında bırakarak yapmışlar. Biraz saygı , yorum yapıyorsan isim yaz. Kaza yeni olmuş, herkesin ailesi var , Biraz saygı ... 12
  • küçük beyinlere 13 Şubat 2013, Çarşamba 18:34:14 başta ailesi ve THK camiasının başı sağolsun.hep bunun son olmasını diliyorsunuz ancak hep aynı durum ve konularla içinizi döküyorsunuz.sevgili ygm, bu olay GELİYORUM dedi ve geldi.bu kadar basit!olaya duygusal yaklaşma. süslü kelimelerle etrafa saldırma.kafanı kumdan çıkar!geriye doğru izleri takip et.bu işi en iyi yapan yoktur bu işi hakkı ile yapan vardır.ve hak belirli bir kesimin elinde olamaz.olduğunu idda edenler şu an aramızda değil.ne kadar iyi olursa olsun ne kadar mükemmel olursa olsun UÇUŞ DİSİPLİNSİZLİĞİ asla affetmez!özellikle bu anlarda duygusal davranır gerçekleri görmezden gelirsen yeni olaylara yol açar hala devam eden disiplinsizlik ve başı boşluğu da meşru kılmış olursun.ne olursa olsun böyle kıymetli insanlar kolay yetişmiyor acı büyük.ama KİM OLURSA OLSUN uçuşta kurallara uymayanlara gereken ikaz ve cezalar derhal verilmelidir.duygusal yaklaşır ve bunu görmezden gelirseniz siz de bu yanlışın içine dahil olursunuz.havacılık kurallar ve disiplinlerle yürür. 3
  • ygm 13 Şubat 2013, Çarşamba 17:28:43 Bir yıldız daha kaydı.Burda sağlığında Murat Hocanın karşısında konuşamayıp şimdi arkasında ileri geri konuşmaya çalışan beyni küçüklere sesleniyorum,ismi ne olursa olsun bir can gitti ve geride bir aile bıraktı.Dengesizce yorum yapmaktan kaçınmayanlar Allaha nasıl hesap vereceksiniz.Olayları eleştirebiliriz ama ölmüş bir insanı eleştirmek kimsenin haddine değil.Aslında iyi insan yada kötü insan yok.Bir insan var birde insan olmayan. 8
  • Gerçekler 13 Şubat 2013, Çarşamba 17:15:31 Yazın arkadaşlar, her kazada olduğu gibi yine hamasi nutuklar atın, gerçekleri saklayın, uçuş okulundaki huzursuzlukları, öğretmenlerin yüzde 90'ının mutsuzluğunu, okuldaki çirkin dedikoduları, yapılan tehlikeli alçak uçuşların varlığını saklayın yine. Bu kaza da; yaşanan olumsuzlukları sona erdirmeye vesile olmasın, bu kazadan da ders almayalım. Hataları çekinmeden ortaya koyup, çözümler önererek doğru yolu bulmaya çalışacağımıza, saklayalım yine eksiklikleri. Bu şans da heba olup gider böylece. 2
  • UZMAN 13 Şubat 2013, Çarşamba 17:05:56 Kazada ölen pilotumuza ALLAH rahmet eylesin, kederli aile efradına ve THK ya bassagligi vede kurtulan seyit kardesimize de acil sifalar dilerim. Yalniz bir husus var LTAF sakirpasa meydaninda sunset 17.17 olduguna gore bu saatte ne mecburi inis calismasi, koca gun cuvala mi girdi , aksam gun batımı sırasında mecburi inis calismasi derken,eski sindel havacilik ucagi benzeri y.g hattina /tele takip kabotaj, resimler onu gosteriyor ;ne demeli aranmamali idi.Uçaktan ve motorundan hiç bir şey çıkmaz. ulkemizde bazi isler premature baslayip , bu sekilde devam ediyor. 1
  • THK ne yapar? 13 Şubat 2013, Çarşamba 17:01:47 Yaa arkadaşlar, biz senelerdir bu THK'ya kurban derilerini veryoruz, bağışlar yapıyoruz, karşılığında bu kurum ne yapıyor? Bilen biri varsa lütfen bana da açıklasın. Uçurduğu öğrencilerden zaten para alıyor. Bizim bağışlar nereye gidiyor acaba? Kurumun başına bakıyorum, Hv. Kv.lerinden emekli generaller var senelerdir, bunların emekli maaşları yetmiyor mu acaba? Zaten senelerce yöneticilik yapmışlar demektir emekli general olduklarına göre, kardeşim git biraz da yazlığında otur, kahvehaneye git pişti filan oyna, ne işiniz var hala oralarda, sizden başka yönetici yok mu? İkide bir medyaya çıkarlar, uçak yapıcaz, üniversite açıcaz diye. Siz bırakın uçak yapmayı, elalemin yaptığını tamir etmeyi becerin, bize o da yeter. Pilotumuza da Allahtan rahmet dilerim, nur içinde yatsın, mekanı Cennet olsun. 4
  • akraba 13 Şubat 2013, Çarşamba 16:56:52 murat abicim mekanın cennet olsun :( çok üzgünüz senin gibi insanların yetişmesi zor...senin değerlerini kızın ve oğlun hakkıyla yaşatacaklardır...başımız sağolsun... 1
  • thy 13 Şubat 2013, Çarşamba 14:53:53 hocamiza Allah rahmet eylesin kader son noktayi koyunca soylenecek bir soz kalmiyor burda isi gucu olmayipta yorum yapanlarin anlayamayacagi kadar havaciligi iyi biliyordu malesef havacilik yaptiginiz milyon tane dogru yaninda bir dakikalik dalginligin bedelini caniniz ile odediginiz bu yetmezmis gibi sizin kadar bu ise emek vermemis insanlarin daha bedeniniz topraga girmeden arkanizdan atip tuttugu nankor bir meslek Murat Hocanin isini bildigine de yaptigina da ogrencileri olarak biz sahidiz Allah rahmet eylesin.daha vefat eden Murat hocayi topraga defnetmeden diri olanlari canli canli mezara koyma gayretinde olanlara da biraz insan olun demek istiyorum burda kotulemeye calistiginiz ferdi hoca nin verdigi emegi vicdani olan goruyor 8
  • pilot 13 Şubat 2013, Çarşamba 14:42:47 Bir suru yanlis yonlendiri yorum var. Tabi ki elektirik tellerinin oldugu bolgelerde dikkatli olmak gerekir (VFR haritalarda isaretlidir teller) ancak bu canina yandigim acil durum egitimlerinde de ogrencinin gercekten yere yaklastirilarak o tecrubeyi yasamasi gereklidir. Alcaktan ucmadan acil durum egitimi amacina ulasanaz. Hocamiza allahtan rahmet diliyor, ogrenci arkadasimiza gecmis olsun diyorum. 4
    • vfr pilot 13 Şubat 2013, Çarşamba 15:25:24 Kardesim kimse bu egitimler yapilmasin demiyor. Bu egitimler zaten yillardir yapiliyor. Problem farkli anlamak istemiyorsun. Sen boyle devam et. 2
  • Hakan Evren 13 Şubat 2013, Çarşamba 12:29:00 Burada en iyi yorumu Hakan Evren hocam yapmis. Ama yapilacak birsey yok hocam, sen ne kadar bu milletin davranisini elestirsen de o yazilari yazan insanciklar senin yazini okuyup gececek. O ne yapacak biliyosun degil mi, dicek ki THY kaza yaptiysa hacilik hocaliktan vuracak, THK kaza yaptiysa onceki kazalarini alicak ya da deri toplamasini gundeme getirecek. Gobegini yaymis hicbirseyden haberi olmayan isi gucu buralara yorum yazmak olan topluma hic bir faydasi olmamis asosyal tiplere sen birsey ogretemezsin hocam. Adam yazacak cunku ancak burda onu yapabilir, hicbirseyden anlamasa da yazacak cunku hayata tutunacak baska biseyi yok. Acip birseyler ogreneyim su aptalliktan amelelikten kurtulayim demiyor ama aklina geleni olenin arkasindan kalanin arkasindan yaziyor dosuyor buraya. Nasrettin hocanin cok guzel bir fikrasi var, tam olarak da bizim milleti anlatiyor. Nasrettin hoca, torunu ve de essegi koyun onunden geciyorlar. Halk diyor ki hocaya bak essege binmis kucucuk cocugu yurutuyor. Hoca bunun uzerine cocugu esege bindiriyor kendi yuruyor. Bu sefer hocanin torunu ne kadar saygisiz hocayi yurutuyor kendi esege biniyor diyorlar. Bunun uzerine ikisi birden esege bininde ahali hocaya bak esege hic acimiyor iki kisi binmis diyor. En son artik esekten ikisi de iniyorlar ama halk durmuyor, hocaya bak esegi bosu bosuna yaninda gezdiriyor! 10
  • Mert 13 Şubat 2013, Çarşamba 11:16:35 Murat mekanın cennet olsun,Allah geride kalan yakınlarına sabırlar versin..yorum yapan arkadaşlara gelince , havacılıkta herşey bilgi, tecrübe ,teknoloji değildir ..önemli faktörlerden biride şans tır .. Neyin nezaman kimin başına gelelecğini bilemezsiniz...... Kaliteli pilot en uzun yaşayan pilottur .diyede bir şey YOKTUR....unutmayın ve yarın aynı durumla sizinde karşılaşabileceği nizi düşünün ...Allah rahmet eylesin.... 12
  • alper 13 Şubat 2013, Çarşamba 10:47:47 yorumları okudum da herkes alçak uçuşa takılmış durumda! yahuu keyfi mi yapıyorlar alçak uçuşu? emergency calısmasında 1000 feet tenmi pas gecsinler? en onemli eğitimi yapacak başka bir yer lazım, her yeri tellerle örülü tarlalar değil! konuya burdan bakalım lütfen, alçak ucus yapmışta tele takımış ta... şu bilmeden yorum yapanlar simulator pilotları heralde, shgm ye basvurun da kaza kırım uzmanı falan olun siz... 10
    • F.I 13 Şubat 2013, Çarşamba 10:53:50 Mecburi iniş çalışması uygun arazi üzerinde çalışılır,eğer öğretmen bu seçimi yanlış yaptıysa ki öyle bu hata pilotajdır.... Havacılık hata affetmez birde orada torpil yoktur ..... 1
    • FI 13 Şubat 2013, Çarşamba 11:32:31 Dogrudur, bilmedigin arazide 50 feet yuksekliginde 3000 feette ucarken goremedigin ve karsina son anda ve bir anda cikabilecek tellerin arasinda yaklasma ve inis calisirsan rus ruleti oynamis olursun ve ucakta elinde kaliverince nereye donecegini sasirirsin sonra.Gidecegin tek yer asagisidir ve parasutte degilsin yani manevra yapacak buyuk bir alana ihtiyacin var.Evet cok biliyorum onun icin hayattayim ve ogrencilerimde hayatta. 2
    • mk 21 Şubat 2013, Perşembe 05:25:05 FI adını soyadını yazsan keşke de cenaze namazına gelsek 0
  • THY-4 13 Şubat 2013, Çarşamba 10:04:39 Murat Hocam ile Aralık ayında ilk ve son kez Adana'da gece uçuşlarımda uçmuştum... İnsanlık olarak gerçekten mükemmel bir insandı... Bu kadar tecrubeli birinin nasıl bu kadar beyfendi olabileceğine şaşıracağınız kadar da beyfendiydi... Bir pilot olarak yöntemleri ve teknikleri çok profesyonelceydi... Öğrencisine güvenen, moral veren, stres yaptırmayan, inişine kalkışına müdahale etmeyen, çıkar, para derdi olmayan thk standartlarının çok çok üzerinde bir adamdı. Değerli Hocam... Hepimiz topraktan geldik toprağa gideceğiz... Yaşadığımız hayatın hesabını toprakta vereceğiz... Bir gün tekrar görüşmek üzere... 15
    • Gökçen 13 Şubat 2013, Çarşamba 10:38:22 Biz Thy gurubuna mesafeli olduklarından dolayı pek yaklaşmazdık, hata etmişiz, ne cevherler varmış meger,hakkınızı helal edin sizde. Arkadaş ne iyi yazmışsın helal olsun sana. Haklısın. 4
  • bir daha gelmez 13 Şubat 2013, Çarşamba 09:52:35 bu okula bir daha Murat CAN gelmez. Senin yerin başkaydı be hocam... 10
  • kel ve asabi kaptan 13 Şubat 2013, Çarşamba 09:41:44 Allah rahmet eylesin,talebeye de geçmiş olsun 1
  • ....... 13 Şubat 2013, Çarşamba 08:45:26 İYİ PİLOT YOKTUR ÇOK YAŞAYAN PİLOT VARDIR..... 5
  • Fatih Mehmet BALIK 13 Şubat 2013, Çarşamba 07:42:34 Hocamıza Allah'tan rahmet öğrenci arkadaşıma acil şifalar diliyorum, THK uçuş okulu bir değerli hocasını daha kaybetmiştir, sağ kalan herkesin ve camiamızın başı sağolsun... 3
  • MURAT CAN 13 Şubat 2013, Çarşamba 06:17:12 HAVA KUVVETLERİNİN, THK'NIN VE TURKKUŞUNUN GELMİŞ GEÇMİŞ EN İYİ PİLOTLARINDAN, ÖĞRETMENLERİNDEN MURAT CAN ! SENİ GEÇ BULDUK. AMA KAYBETMEYECEĞİZ. BÜYÜĞÜNDEN KÜÇÜĞÜNE ÇOK DEĞERLER KATTIN BİZE. KATMAYA DEVAM EDECEKSİN. SENİN GİBİ BİR ONURLU, DEĞERLİ, SAYGIN, VİCDANLI, SÖZÜNÜN ERİ, HERŞEYİ SONUNA KADAR İYİ YAPAN BİR İNSAN AZ BULUNUR. TÜRKKUŞU UÇUŞ OKULUNUN GÖZBEBEĞİ, KIYMETLİSİ, ÖĞRETMENİ, ABİSİ, BÜYÜĞÜ, DOSTU, LİDERİ KATTIĞIN HERŞEY BURADA VEYA BAŞKA YERDE HEPİMİZE YOL HARİTASI OLACAK. ŞİMDİ VE HER ZAMAN... SENİN İÇİN KLASİK LAFLAR YOK VE SÖYLENMEYECEK. BU OKUL SENİNLE BİRLİKTE BUGÜN DE DİK DURACAK. TÜRKKUŞU UÇUŞ EĞİTİM OKULU MÜDÜRÜ VE TÜMÜ. 22
    • iyi pilotmus 13 Şubat 2013, Çarşamba 11:13:51 alcaktan ucurak egitim yaptigin yerde tel var mi yok mu bilmeden iyi pilot olunmuyor kardes. Oyle kafaya gore yeryuzune yaklasayim engellerin ustunden altindan gecerek ucayim olmaz. Bilgisayar oyunu mu bu? Kepazelik 14
    • ailesi 13 Şubat 2013, Çarşamba 11:34:43 Bunlari ailesine soylersin artik. 2
    • Vay be vay 13 Şubat 2013, Çarşamba 12:38:46 Murat Can Hocayı ne yanlışlara sürüklediniz ve sonucu ne oldu? Şimdide bunları yazıyorsunuz. Ailesi adıyla yazan kişi çok güzel yazmış: "Bunları rahmetlinin hayat arkadaşı acılı eşine de söyleyin, sizi dinleyecekmi acaba, yüzüne nasıl bakacaksınız, o sizin yüzünüze bakacakmı acaba, insan biraz utanır" 1
    • Ayıptır 13 Şubat 2013, Çarşamba 19:01:04 Buraya en son yazı yazacak insanlar çıkmış, günah çıkarıyor. Murat Can gibi efendi bir insanı dedikodulara malzeme ettiniz, sıkıntıya soktunuz, psikolojisini bozdunuz, herkes pek çok şey biliyor ama söylemiyor, bırakın bu tür güzel lafların arkasına sığınmayı artık, olan karısına çocuklarına oldu, Allah toprağını bol etsin. 1
  • ilyas kınacı 13 Şubat 2013, Çarşamba 06:09:38 murat hocam mekanın cennet olsun, öğrenci kardeşime acil şifalar diliyorum. umarım ki bu son kazamız olur.tüm thk camiasının tekrar başı sağolsun!! 6
  • Bir Cahil 13 Şubat 2013, Çarşamba 03:35:55 Ben bir cahil olarak, ucusla alakasi bile olmayan biri olarak her olumden sonra yorum yaziyorum. Evet bir b.k bilmeden, etmeden yaziyorum. Bu ucus ogretmenleri her 3 ayda bir dustukcede yazacagim. Saygisizlik degil bu. Begenmeyen okumasin. THK egitim yetkisi elinden alinmadigi surece yazacagim. 2013 yazinin sonuna kadar yine buraya en az bir yazi daha yazacagim biliyorum. Sizde yine merhuma saygi falan dersiniz. Sayginiz varsa bir seye once su THK'ya karsi cikin. Yeter ya yeter, mezbahaya dondu ortalik. Askerinin aq boyle mi ucus okulu yonetilir? 8
    • Nostradamus 13 Şubat 2013, Çarşamba 08:20:45 Ne büyük kehanet, biri daha ölecekmiş. Seninde şarjın bitecek birazdan. Verecegin cevap içinde patlayacak. Nasıl bir mantık var sende? Kaza yapan arabaya merakla bakarken zincirleme kaza yaptıran mantık... 4
  • murat kapt 13 Şubat 2013, Çarşamba 03:17:18 Allah rahmet eylesin. Biz A321 le süzülemiyoruz kanat yapısı gereğı ama bu 172 ler süzülmeye müsait ve eğitim uçağı.Diyeceğim şu ki yolcu dolu bir 321-100 yatay uçışta 0.78 mach (830km/h) civarı oluyor ama bahsi geçen uçak çok daha düşük hızlarda uçuş yapıyor ve ufak kaza risklerini de almak zorundasınız. Tamam haydi kırıma uğrayalım hep beraber demiyoruz ama kaptanımı da böyle yersiz eleştirmeniz yanlış. 11
    • A321'C172 - 0.78 830 13 Şubat 2013, Çarşamba 09:30:07 Sende bu kaza vesilesiyle ne is yaptigini, hangi ucakta ucabildigini ve ucaginin ozelliklerini mi anlatiyorsun. Senin suzulemiyoruz dedigin ucakla suzulenler ve ucagini indirenler de var. Yatay ucusta mach yaparmista, bilmem kac km edermis... 0
    • ruh hastasımısın 14 Şubat 2013, Perşembe 18:01:46 sen tip eğitimine devam et, derslerinede iyi çalış boşver bunları burda hava atmanın bir anlamı yok 0
  • sortinin ayrintisi 13 Şubat 2013, Çarşamba 03:09:07 bazi arkadaslar sixc alet sortisinde neden alcak ucus yapildigini sormus soyliyelim.. bu yarali arkadasimiz bu hafta shgm kontrolune girecekti yani perdovistesler,mecburi inis gibi calismalari ancak bu sortide yapabilme imkanina sahipti... sixc sortisi kagit uzerinde alet sortisi olmasina ragmen thk da shgm kontrolu oncesi bir nevi komple egitim hatirlatma sortisi olup alet ucusla birlikte cogunlukla perdovites, yavas ucus,mecburi inis gibi calismalain yapildigi sortidir.. bilginize 13
    • Sorti 14 Şubat 2013, Perşembe 18:10:35 Adanada hava hareketleri çalışılacak sektörler bellidir ve şehrin kuzeyindedir. IFR uçuş diyip İncirlikten izin alıp, Tarsusta alçak uçuş çekemezsin, çekersen de sonucu bu olur, gerisi boş laf. Bilginize. 2
  • vicdan 13 Şubat 2013, Çarşamba 02:24:27 oncelikle sevgili murat can hocamiza allahtan rahmet ailesinede sabirlar diliyorum.. birkac sorum var.. 1. pilotajla ilgisi olmayan bir genel mudur zamaninda kac defa olumlu veya yarali kaza olmustur? pilotluk egitimi verilen bir kurumda sadece bag bahce isleriyle ugrasilamasi ne kadar dogrudur? 2. su anda egitim goren ogrenciler kac aydir egitim gormektedirler? 23-24 aydir egitim gorup hala shgm kontrolu bekleyen ogrenciler olmasina ragmen gokcen havacilik neden hala israrla ogrenci almaktadir? bu durum hocalarin uzerine yuk olarak binmesine ragmen bunu neden israrla gorememektedirler? 3. shgm neden bu ise el koyup mevcut ogrenciler magdur edilmeden gokcen havaciligin bu anlasilmaz faaliyetleri hakkinda geregini yapmamaktadir? 1
    • vicdan efendiye 15 Şubat 2013, Cuma 16:28:56 işinize gelmiyorsa gelmeyin THK ya kimse sizi zorla getirmiyor bu kuruma, gidin başka okullarda alın pilotaj eğitiminizi, ayrıca genel müdür ister bahçe temizler ister çiçek diker bu senin işin değil, telefonundan ayak üstü buraya alakasız mesajlar yazacağına gitte iş güç ara kendine 0
  • ARTIK KONUŞUN 13 Şubat 2013, Çarşamba 02:19:11 Thk ya..... Ne CAN'lar aldın ailemden arkadaşlarımdan. ne akıllandınız ne çeki düzen verdiniz kendinize yazık verdiğimiz desteğe yazık. Şu yazılanları hiç mi okumuyorlar HERKES NELER BİLİYORDA PEKİ NİYE SUSUYORUZ NEDEN sizlerindemi ailesi acı çeksin eğitimdeki öğrencilerinizde mi aynı tas aynı hamam gitsin BİLENLER SUSMASIN KONUŞSUN OLMADI BİLDİKLERİNİ YAZSINLAR İLGİLİLERE EL ELE VERİN BU İŞİ SİZ BİLİYORSUNUZ KİMSE EVLADINI BU BİLİNMEZE SÜRÜKLEMEZ BİZİMDE İÇİMİZ RAHAT OLSUN 1
  • Gececi 13 Şubat 2013, Çarşamba 01:56:20 Ya yinemi kaza yinemi Türk Hava Kurumu. Yeter artık yeter yahu. İyi yada kötü herşeyin sebebi insandır, iyi yöneticidir. THK yönetimini gözden geçirmeli ve yenilemeli. Çok radikal tedbirler alınmadıkça THK'da kazalar bitmeyecek anlaşılan. Bu kazalara engel olamayan Okul yöneticileri okul müdürleri derhal görevden alınmalı, başka şekilde bu olayların önüne geçilemez. Göz boyamak, geçiştirmekle kazalar engellenmez, sert ve süratli tedbirler alınmalı, SHGM derhal bu kötü gidişe dur diyecek tedbirler almalı. Ölen arkadaşımıza Allah rahmet eylesin inşallah, ikinci pilotumuza da şifa versin. 1
  • Bir Japon hayranı 13 Şubat 2013, Çarşamba 01:37:43 Böyle bir kaza Japonya'da olsa idi herhalde okulun en üst yöneticisi bırakın istifa etmeyi "harakiri" yapardı. Ne onurlu bir millet bu Japonlar. Bizde bu kaçıncı kaza, bırakın harakiriyi bir istifa bile yok! Ne onurlu bir millet bu Japonlar. Keşke aynı şeyi Türkler içinde söyleseydi o Japonlar. Allah Türkiye'ye yabancı kaptan pilot yerine Japon onuruna sahip yöneticiler nasip eylesin! Merhum Uçuş Öğretmenin kederli ailesine başsağlığı ve kazazedeye de acil şifalar diliyorum. 3
  • Al sana SMS 13 Şubat 2013, Çarşamba 00:39:30 SHGM Ahaliyi toplayıp SMS Çalıştayı yaparken bu uçak kazasıda nerden çıktı. Al sana SMS sen çalıştay yapacağına işini yapsana be kardeşim 10 yıldır SMS'i yaptında birisi elinmi tutu. 1
  • doğrucu 13 Şubat 2013, Çarşamba 00:36:47 şu okulu askeri zihniyet ve yönetimden kurtarın tüm bu kazalar belalar önlenir.... 10
    • Askeri pilot 13 Şubat 2013, Çarşamba 02:03:26 Arkadaşım okulun müdürü de baş uçuş öğretmeni de Türkkuşu kökenli sivil arkadaşlar. Sen hangi askeri zihniyetten bahsediyorsun? Askeriyeden ayrılma Tamer Hoca zamanında ölümlü hiç bir kaza olmuyordu, daha az uçak ve daha az öğretmenle dünya kadarda uçuş yapılıyordu. Bana göre Türkkuşu kökenli bu idarecilerin yöneticilik durumunu yeniden gözden geçirmeli THK süratle. Uçuş okulunda nasıl bir huzursuzluk olduğunu bilmeyen yok, birileri buna dur demeli bana göre. 5
    • doğrucu 13 Şubat 2013, Çarşamba 14:13:06 sayın askeri pilot yani komtan.buradan polimiğe girmek istemiyorum.ama gerçekleri kabullenmek zorundayız.thk uçuş okulu yönetimi bakım sistemi tamamen askeri kışla yönetimine göre iş yapmıyormu. komtan öğretmenlerinizin kaç tanesi pervaneli uçakla uçmuş kaç saat uçmuş şimdi 172 sürüyor.jetlerde belki 5-6000 saat uçuşunuz vardır inkar edilemez. teknisyenleriniz kaç tanesi lisanslı kaç tanesi geçmişte 172 ve benzeri uçaklarda çalışmış hv.k de elektrikçi - hidrolikçi gelmiş 172 v.s teknisyeni olmuş imza atıp uçağı uçuşa veriyor.kaç kişi bakım yapıyor uçakları uçuşa veriyor.işler kaç kişinin imzası üzerinden yürüyor.tabii 1500-2000 tl ye teknisyen 3-5000 tlye pilot çalıştırırsanız bakım da yapamazsınız uçuş ta.ayrılmışsınız tamamen havacı-sivil-karacı ne bileyim işte bu kadar yeter.umarım thk - gökçen ve kurban derileri üniversiteye bağlanır da tüm problemler kökünden çözülür. murat hocam mekanın cennet olsun. allah tüm havacılık camiasını yeni kaza kırımlardan korusun.. 3
    • Ankara Okulu 13 Şubat 2013, Çarşamba 19:08:49 Doğrucu Bey: Sen şu anda Ankara uçuş okulunda asker kökenli olup ta uçan hiçbir jet pilotu yada karacı pilot olmadığını bilmeden yazıyorsun. Galiba uçan iki havacı pilot var onlar da emekli olduktan sonra pilotluğa başlayan daha yeni başlayan öğretmenler. Bir şey yazmadan önce doğruluğunu araştırmak lazım. Uçuş okulundaki problem öğretmenlerin neredeyse tamamının huzursuz ve mutsuz olması ve kaçacak başka iş aramalarıdır. 1
  • abim benimm 13 Şubat 2013, Çarşamba 00:28:00 abim benim mekanın cennet olsun, kimin ne yazdığı umrumda değil bana havacılığı sen sevdirdin uçmayı sen öğrettin senden aldığımız bayrak artık bizde sen rahat uyu... 8
  • Şehidimize 13 Şubat 2013, Çarşamba 00:14:31 Görev sorumlulugu ve bilinci olan birisi idi. Öğrenci yetiştirmeyi seven birisi idi. Herkes kadar eleştirecek yanı aranırsa bulunabilir ancak, iyi insandı. Belki Thk'da bir idol olan Cavit Kökten'nin yerini alacak kadar cesur ve efendi birisi idi. Allah rahmetini eksik etmesin. Sonuç olarak bir can gitti, eleştirileri yaparken 'birdaha olmaması adına' kamu oyu oluşturacak şekilde yapmalıyız. Can hoca, Planör Kazası ve Bu kazada Okul Müdürü kimdi? Bir öz eleştiri yapılmalı. Pilot olmayan bir genel müdür, sürekli terör estiren bir Müdür, bol öğrenci az uçaklı okul. Birde Üniverste çıktı, Gökçenin imkanlarını paylaşmak isteyen hatta tamamını isteyen Rektörlük. Basın tarafından sıkıştırılmış Genel başkan, evde Babası 'neden uçmuyorsun' diyen gariban öğrenci. Bunların arasında olan Can hocaya, Murat hocaya oluyor. Bence Volkan Ylmaz, Serhat Büyükayan, Elif ünal, Ferdi Tombul İstifa etmeliler. Okula yukardan müdahale edilmemeli artık. En büyük sebep bence bu müdahaledir 2
    • THK sevdalısı 13 Şubat 2013, Çarşamba 02:10:53 Boşuna yazmışsın değerli kardeşim, ne yazık ki bunlardan hiçbiri istifa etmez, kimsede bunları görevden almaz, kazalar devam eder, daha nice arkadaşlarımız da can verir. Bak gör yine hiçbir şey değişmeyecek. Okul müdürü ve ekibi işi ayarlar, kenara çekilir, suç vefat eden arkadaşımıza yüklenerek durumu kurtarır, yukardakilerinde bir şey yapmasını engeller. Olan kaybettiklerimize ve ailelerine olur. 3
    • ..... 13 Şubat 2013, Çarşamba 03:52:55 o okulda ferdi hoca gibi emek harcayan kac kişi bulabilirsin biliyomusun? eminim bu konu hakkında hiçbir fikrin yoktur. hiç ferdi hocayla uctunmu yetenekleri becerileri hakkında bir fikrin varmı yetiştirdigi ögrenciler simdi nerdeler biliyomusun... insanların ismini bu kadar kolay zikretmemelisin cok buyuk emekler harcayan insanlar var haklarını yersin ne bu dunyada nede orda bunun hesabini veremezsin. 14
    • Ferdi hoca 13 Şubat 2013, Çarşamba 08:13:45 Ferdi hoca, hocadır, öğrenci yetiştirsin. Çok iyi hocadır, onsuz hakketen olmaz, Elif hoca yıllardır öğrenci yetiştirmez. Bizim onlara havada ijhtiyacımız var, koca masanın arkasındaki işleri uçuculugu gitmiş tecrubeli öneticilere bıraksınlar. Ferdi hocanın şuanki görevi farklı istersen incele. Ayrıca ben baa uçtum her ikisi ilede. Hocalıga laf etmem haddime degil, çeyrekleri etmem. Ama ben öğrenci olarak bu okulda sayısız müdür gördüm. Bir cavidan hoca gibisini görmedim. İşte ona gnel müdür karışamazdı, oda gerekirse bir hafta uçuş keserdi. Keşke cavidan hoca genel müdür olsa. Kökten hoca yada. İşte o durumda. Kurumdaki emir komuta kırılmış olur. Burası böyle sivilleşmez ise SİYASİleseşcek, buda dipnot.. Sygılarımla... Emekli Öğrenci 1
  • Hakan EVREN 12 Şubat 2013, Salı 23:23:40 Sevgili devrem, mekanın cennet olsun, nur içinde yat. Sevgili öğrenci arkadaşım, sana da acil şifalar diliyorum. Burada olayı tamamen bilmeden, çeşitli senaryolar üzerinden gerçekmiş gibi yorum yapan arkadaşlardan da biraz insaf etmelerini istiyorum. Bu bizim Türk insanının sanırım en büyük eksikliklerinden biri. Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak. Elbette herkesin bir düşüncesi vardır, ama bunu bu kadar aceleyle söylemek doğru mu? Yarın gerçek şu anda burada yapmış olduğunuz yorumdan farklı çıktığında acaba üzülecek misiniz? Söz ağzınızdan çıkıncaya kadar sizin esirinizdir, ağzınızdan çıktıktan sonra da siz onun esiri olursunuz. Belki yarın utancınızı kimse görmeyecek ama siz onu hissedeceksiniz. O yüzden bekleyin, daha fazla bilgi edinin, emin olun, sonra dilediğiniz yorumu yapın. Ama yorum yaparken insanların geride bıraktıklarını düşünün biraz, olur mu? 9
    • Uçucu 13 Şubat 2013, Çarşamba 02:13:43 Kaza uçağın yere çok yakın alçak uçuşta elektrik tellerine çarpması nedeniyle düşmüş. Üzerinde tartışılacak yönümü kalmış. Ne teknik nede başka bir sebep, tamamen pilotaj hatası ne yazık ki. Olayı başka yönlere çekmemek lazım. Olanlardan ders almalıyız. 6
    • Hakan EVREN'e 13 Şubat 2013, Çarşamba 16:38:44 Abi, iyi yazmışsın, güzel yazmışsın da buraya yorum yapanların çoğunu gereksiz yere adam yerine koyup açıklama yapmak zahmetine girmişsin. Ayırdığın zamana yazık. Boşver, it ürür kervan yürür. Saygılarımla... 3
  • BAŞIMIZ SAĞOLSUN 12 Şubat 2013, Salı 23:14:30 Öncelikle hepimizin başı sağolsun;kimler ne yapıyor ve yapmalı 1- ALÇAK UÇUŞ YASAKLANMALI: Bir Pilot her şartta uçmayı öğrenebilmeli,dolayısı ile alçak uçuş'da eğitimin bir parçasıdır ancak emniyetli yapılırsa 2- RAHMETLİ HEP ALÇAK UÇARDI: Uçabilir hiç bir mahsuru yok ancak bir emniyetsizlik varsa neden kendisi rapor edilmedi ve ilgililer görevlerini yapmadı?? 3- THK NE YAPIYOR: THK insanların çakılmasını;ölmesini kaza yapmasını seyrediyor,önlem almak yerine sistemi düzeltmek yerine sisteme öğrenci pompalayıp çok para kazanmak hırsıyla ne yaptığını bilmiyor. 4- THK NE YAPMALI : Eğer SHGM Uçuş Eğitim yetkisini elinden almazsa ki bence hemen almalı;Eğitim ve Öğretim kadrosunu revize ederek yeniden yapılanmaya gitmeli,aksi takdirde daha çok ölümler olmaya devam edecek,havacılıkta herkes Pilot olabilir ama öğretmen olamaz,isterse yüz bin uçuş saatiniz olsun öğretme yeteneğiniz yoksa öğretemezsiniz. 5- KALAN SAĞLAR NE YAPMALI : Yönetimi zorlayarak sistemi revize etmelerini sağlamalı ... 2
  • serdar 12 Şubat 2013, Salı 23:10:01 Öncelikle Murat Can hocamıza Allahtan rahmet ailesine başsağlığı dilerim. Hem insanlık olarak hemde pilot olarak çok değerli biriydi. Kimse günahını almasın. Murat Can hoca çok tecrübelidir, Uçaklarda çok yenidir. Burada olayın sebebi henuz bilinmediği için haksız yorumlar yapmayın lutfen. Kaza kırım inceleme raporundan sonra herşey belli olacaktır. Şehit pilotumuz nur içinde yatsın 13
  • YANLIŞ 12 Şubat 2013, Salı 23:06:01 Sanıyorum THK'nın bakım yetkisi SHGM tarafından askıya alınmış durumda. bakım yetkisi olmayan THK'nın eğitim uçuşu yapması ne derece doğru onu anlamak lazım 3
    • bakım 12 Şubat 2013, Salı 23:52:23 bakımlar yetkili kurumlar tarafından yapılmaktadır. 5
    • tecrübeli Teknisyen 13 Şubat 2013, Çarşamba 02:17:06 Elinizde 150 teknisyen varken Siz başkasının bakım yaptığı uçağa biner misiniz? 1
    • yetkili kurum ? 13 Şubat 2013, Çarşamba 06:00:59 Saglam gönderilen eğitim uçaklarını tek arızayla gidip olmayan arızaların çıkması ve eğitim veren kurumların!.. birşey olmaz getir o uçağı yoksa tazmitanı al diyerek hocalara dayattığı bakımlar mı!.. 1
  • Yönetim Sistemi 12 Şubat 2013, Salı 22:57:30 Uçuş okullarındaki bu tür kazaları önleme konusunda 5 ana unsur vardır. Bunlardan ilki pilotun bizzat kendisidir. Pilot tehlike içeren alçak uçuş yapmama konusunda disiplinli davranmalı, yanındaki öğrencisinin sorumluluğunu taşımalıdır. 2. ana unsur Okul yönetimidir. Okul yöneticileri saygın kişikli, ehil, ilgili ve tecrübeli olmalı, tehlikeyi önceden sezebilmeli ve personeli uygun şekilde eğitebilmelidir. 3. unsur bakımdır. Ancak THK'nın bakım yetkisi bir sürü kazadan sonra elinden alınmıştır zaten. 4.unsur THK ve Türkkuşunun üst yönetimidir. Bu yönetim makamıda tehlikeli uçuşların önlenmesi konusunda asla müsamaha göstermemeli, yapan pilotlar ve yetersiz yöneticiler hakkında kesin işlem yapmalıdır. Son ve en önemli unsur SHGM'dir. SHGM; THK'daki bu kazalara son verebilecek en üst ve son makamdır. 2 yılda beş altı kaza THY'de olsa heralde Türkiye'de yer yerinden oynar, SHGM gerekli tüm tedbirleri alırdı. THK'da olan kazalar önemsizmi sayılıyor anlamıyorum, bir türlü bitmek bilmiyor.. 1
  • İsim / Rumuz 12 Şubat 2013, Salı 22:57:03 THK 'nin efesteki 172 kazasinda ogrenci arkadasimiz yarali kurtulmustu ve uzun zaman once hastaneden taburcu oldu. Yani kazanin olus seklini en iyi bilen kisi. Ancak hicbir yerde bu kazanin gercek sebebini aciklayan bir haber goremedik. Kaza haberleri kadar sebepleride kamuoyuna aciklanirsa burada," Bakimdan oldu,ucak eskiydi,pilot kusurluydu" gibi haksiz yere isletmeler de bakim kuruluslari da pilotlar da suclanmamis olur. Airport haber bu kaza raporlarininda pesine duserse bizlerde aydinlanmis oluruz. 1
  • . 12 Şubat 2013, Salı 22:47:49 allah rahmet eylesin, öğrenci arkadaşa acil şifalar 1
  • Fee bes 12 Şubat 2013, Salı 22:37:04 Ehh Murat Hocam, canım abim o kadar sene fe beş seni yiyemedi.Uyduruk ucurtma canını aldı. Allah gani gani rahmet eylesin. Ailene sabırlar diliyorum. Tüm Gökcen Havacılık ailesine sabırlar diliyorum. 17
    • Pervaneli uçak 12 Şubat 2013, Salı 23:00:58 Allah Murat Hocaya rahmet eylesin. Ancak küçük pervaneli uçaklarda öğretmen olarak uçmak çok farklı bir olay. Bu tür uçaklara uyduruk uçurtma olarak yaklaşmak yapılabilecek hataların en büyüğü olur. Saygılarımla. 1
  • Yasin 12 Şubat 2013, Salı 22:29:01 Adanada 2 adet uçuş okulu olup,bölgenin özellliğinden dolayı çok dar bir uçuş eğitim sahasında uçuş yaparlarken bir de kış aylarında THk nun Ankara okulundaki uçakları da buraya gelip bu dar sahada uçmaktadırlar.Bölge bu yoğun uçuşları kaldıramamaktadır.THK Adanadan başka bir hava alanına giderek o bolgede daha emniyetli uçuşlar yapabilir.Yarın bu bölgede bir havada çarpışma olayı olursa başta THK ve diğer yetkili kurumlar çok vicdan azabı çekerler.... 2
    • yorumcu 13 Şubat 2013, Çarşamba 07:03:04 söylediklerinize tamamen katılıyorum ancak hiçbir yöneticinin vicdan azabı çekeceğini sanmam öyle olsaydı söylediğiniz şartlarda uçuş düzenlemezlerdi. 1
  • gökçe 12 Şubat 2013, Salı 22:25:06 bende zamanında adanada uçtum ppl sahibiyim başımdanda kaza geçti piper 'la çakıldık kafa üstü kurtuldum ama rahmetli olan hocamıza üzüldüm kimse yorumlar yapmasın arkadaşlar bir can gitti daha ne olsun çok derin bir acı yok şu yok mu demeyin acı büyük saygı gösterin adanada ne canlar gitti saygılar. 9
  • Hakan KUL 12 Şubat 2013, Salı 21:55:57 murat can hocam Allah rahmet eylesin, Tüm THK nın başı sagolsun. Yaralı pilotumuza acil şifalar diliyorum. 1
  • İsim / Rumuz 12 Şubat 2013, Salı 21:49:41 Yukarıdaki fotolar çekildikden 10-15 dakika sonra ordaydım. Fotolara dikkatli bakarsanız yukarıdaki yüksek gerilim hattını göreceksiniz. Hattın en üstünde yeralan ve sanırım topraklama denilen diğerlerinden daha ince ve daha yukarıda olan hattın lif lif ayrıldığını gördüm ancak kopmamışdı. Gördüğüm kadarıyla en büyük hasar sol kanat ve kuyruk kısmında. Kaza yeri oldukça ıslak ve çamur iniş takımlarında zerre kadar çamur yok. Bunları yazmak istiyorum ve yazarken çok üzülüyorum. Gerçekden bu kazaların birdaha yaşanmaması için en azından bu şekilde, yetkilileri göreve çağırıyorum. 1
    • Deniz 12 Şubat 2013, Salı 22:27:45 Evet kaza alçaktayken tellere çarpmaktan olmuş, tamamen pilotaj hatası ve çok acı. Alçak uçuşların tek motorlu uçaklar için bütün Türk Hava sahasında yasaklanması gerekir bana göre. 1
    • 320 12 Şubat 2013, Salı 23:44:38 deniz arkadaş belki motor gitti nerden biliyorsun? sen böyle uçakla glider gibi inecek yer ararken 300ft aşağıdaki ince topraklama telini görebiliyorsun demekki. sallayın ölmüş adamın arkasından aferim! 5
    • Uçuş okulu 13 Şubat 2013, Çarşamba 02:22:08 Kimin nasıl tehlikeli alçak uçuşlar yaptığını herkes biliyor, git okuldaki kursiyer arkadaşlara sor, ondan sonra yaz 320 rumuzlu kardeşim. Burada vefat eden pilota hürmet ettiğinden insanlar bir çok şeyi yazmıyor. 1
    • Deniz 13 Şubat 2013, Çarşamba 13:26:26 300 feet aşağıdaki koca elektrik direklerini göremiyorsan pilot olmayacaksın kardeşim. Herkes görmese hayatta pilot kalmazdı şimdi. 2
  • Teknisyen D. 12 Şubat 2013, Salı 21:47:26 Arkadaşlar kaza sonrası yerinde yapılan incelemede uçağın alçaktan uçarken tellere takıldığı belirlenmiş, yorumları ona göre yapmak bizi doğru yola götürür. 3
  • ben 12 Şubat 2013, Salı 21:35:56 ey insanlar şu anda olay hakkında hiç bir şey bilmiyorsunuz, o yüzden olayla ilgili yorum yapmayın.. 17
    • SEN 12 Şubat 2013, Salı 21:50:31 Emredersin ey sahip... 4
  • İsim / Rumuz 12 Şubat 2013, Salı 21:15:20 1990-1991 de Aynı bölgede A-10 lar bile eğitim yapıyordu. Bu bölgede yıllardır Tarkim in uçakları eğitim yapıyor hem de tüm gün boyunca ben sürekli seyrediyorum. Kaza yerine çok yakın işyerim var, sanırım bu uçakdı dediğim gibi dün çok alçakda motoru kesip süzülüyordu, ve sonra motoru açıp yükseliyordu. Diğer uçaklar sürekli bunu yapıyor ancak hiç bu kadar alçağa kadar süzülmüyorlar. 2
    • MHA 12 Şubat 2013, Salı 21:25:26 Haklısınız yapılmıştır, ne yazıkki pilotlar bu tür tehlikeli alçak uçuşları yapıyorlar ve sonucu çok acı oluyor. Allah rahmet eylesin. 3
  • Pilot dobra 12 Şubat 2013, Salı 21:13:37 Habere göre Pilot acil durum mecburi iniş deklare etmiş,bazı yorum yapanlar yok show yapar falan demiş,ayıptır ya,akbabamısınız siz! Durun bir nefes alın bekleyin nedir ne değildir bekleyelim görelim. Bu tür durumlarda şöyle yapmalıydılar yok böyle yapmalıydılar deyip ahkam kesenleri çok gördük,kendi başınıza çok daha hafif atlatılacak durum gelse acaba eller ayaklar birbirine karışırmıydı merak ediyorum! Büyük konuşmayın başınıza gelir,beraberce abuk subuk yorum yaptığınız kişiler sizede yapıverirlr o yorumlardan. 17
    • THK pilot 12 Şubat 2013, Salı 21:28:22 Emercensi durum yok ne yazıktırki, keşke olsaydı daha dikkatli bir uçuş yapılabilirdi. Kaza tamamen uçağın elektrik direği tellerine çarpmasından olmuş, bildiğimiz alçak uçuş olayı yani. Kelimelerin bittiği yerdeyiz. 4
    • emergency 12 Şubat 2013, Salı 22:19:01 emercensi nedir emercensi yazıp ingilizceyi türkçeleştireceğinize acil durum yazın. çirkin oluyor. doğrusu ''emergency'' 11
  • MIZRAK 12 Şubat 2013, Salı 21:12:38 Öncelikle hocamızın ailesine baş sağlığı diliyorum. Can hocamızın mekanı cennet olsun. Bu kazaların (ki kaçıncı ölümlü kaza oldu ) hep THK'de olması normal mi? Daha kaç ailenin canını yakacaksınız? Bakalım bu kazaya ne bahane bulacaksınız? Bakalım bu hocamızda artistik yapmak için mi düştü? Yoksa çıkılmayacak yüksekliğe çıkıp Damarsardı hocam gibi stall olup kurtaramadı mı? Ey vicdansızlar ey cahiller ALLAH bu yaptıklarınızı yanınıza bırakmasın! Hala kuyruğu havada tutmak için pilotlara çamur atmaya devam edin. Bunların hesabını bir gün ödeyeceksiniz. Burdan bana viril anlatan adam oldu. Bu şehit pilotların eline siz su dökecek kapasitede değilsiniz.Siz ne biçim bir kurumsunuz ki benimle mezar parası pazarlığı yapıyorsunuz? Allah oradaki öğrencileri,hocaları ve ailelerini korusun. Hocalarım öğrenci arkadaşlarım işiniz ALLAH'a kaldı. Dua etmeden binmeyin şu döküntülere. Biz aileler olarak her şehit olan pilotun arkasından babamız tekrar şehit olmuş gibi üzülüyoruz. SHGM UYUMAAAAAAAAAAA 4
    • Dur denmeli 12 Şubat 2013, Salı 21:31:21 Bende SHGM'nin Türk Hava Kurumunun kazalarına karşı artık etkili önleyici tedbirler alması gerektiğine inanıyorum,gerçekten yeter artık... 1
    • CEVAP 12 Şubat 2013, Salı 21:33:52 Bu kazaların THK da olması çok normal çünkü kaliteli öğretmen sıkıntısı var.Kaliteli öğretmenler yaşıyor daha ne deyim... 3
    • BU NASIL CEVAP 12 Şubat 2013, Salı 22:31:30 THK da da diğer okullarda her türlü nitelikte insan var. Evet bazı kaliteli hocalar kadar çok kalitesiz ordan burdan, diğer uçuş okullarından mesela tarkimden toplanmış uyduruktan hocalar da var. ama kalitelisi yaşıyor, berisi ölüyor demek de kimsenin haddine değildir. Aslında ölüm kazalarında en çok en tecrübeli hocaları birer birer kaybettiğimiz de gün gibi ortadadır. 4
  • yakın kaynak 12 Şubat 2013, Salı 21:04:39 ARKADAŞLAR LÜTFEN BİLMEDEN YORUM YAPMAYIN! UÇAKLARIN BAKIMLARI KURUM DIŞINDA YAPILIYOR VE EDİNDİĞİM BİLGİYE GÖRE PİLOTAJ HATASI DA VAR! DEĞERLİ HOCAMIZI KAYBETMENİN VERDİĞİ ACIYLA LÜTFEN TÜRK HAVA KURUMUNU DAHA FAZLA KARALAMAYIN! DİĞER UÇUŞ OKULLARINDA SİZ SANIYORMUSUNUZ Kİ BU TARZ OLAYLAR OLMUYOR?! KURUMUMUZUN ADINDAN DOLAYI HEMEN GÖZ ÖNÜNDE OLUYORUZ! HEMEN KARALAMA KAMPANYASINA BAŞVURMAYIN LÜTFEN..! 18
    • Gökçenli 12 Şubat 2013, Salı 21:34:05 Bu karalama kampanyası savunmalarına artık baş vurmamak lazım. 2 yılda bir sürü ölümlü kaza varken, olayları kapatmaya çalışmamalı ve gerçek sebepler tespit edilmelidir. Pilotların huzursuzluğu, moral bozuklukları varken bu kazalar THK'da sona ermez. 1
    • yok 12 Şubat 2013, Salı 21:47:11 Öncelikle allah rahmet eylesin ve geçmiş olsun Ama malesef THK postal arpalığı her şey olur. Karalanacak bir şeyi yok zaten kap kara olmuş, öğrencileri hep mağdur 200 saat uçuşu bitirebilmek için ordan oraya geziyorlar rezalet. 1
    • Gökçen Grubu 12 Şubat 2013, Salı 21:53:55 Ortada ciddi aksaklıklar olduğu çok açık. Türkkuşunun bakım yetkisi elinden alındı ama uçuş yetkişi alınmadı. Keşke önceki kazalardan ders alınıp, uçuşlarda durdurulsaydı SHGM tarafından, belki ilave tedbirler alınıp bu acı kaza yaşanmazdı. 1
    • SHGM son ümit 12 Şubat 2013, Salı 23:04:33 SHGM artık bu kazalara dur demek için ne gerekiyorsa yapmalı, başka çare yok gibi, aksi taktirde bu kazalar son bulmayacak sanki. 1
  • Nur içinde... 12 Şubat 2013, Salı 21:02:42 Murat CAN hoca hava kuvvetlerinden gelme F-5 öğretmen pilotudur. egitim bilgi ve becerileri konusunda kalitesi tartışılmaz. kaza kırım rapaoru bilinmeden boyle bir yorum yapmak yanlıştır. vefat eden gercekten saygın birisinin vebalini almayı gercekten kendinize yakıştırıyorsanız devam edin. NUR İÇİNDE YAT HOCAM. 12
    • Tek motorlu uçaklar 12 Şubat 2013, Salı 21:36:31 Küçük pervaneli uçaklarda uçmak jette uçmaktan çok farklı bir konudur ve ayrı eğitim tecrübeleri gerektirir. Tecrübeli öğretmen pilotlar bu ayrımı çok daha iyi anlatmalılar bu sitede. 1
  • İsim / Rumuz 12 Şubat 2013, Salı 20:58:02 Bu uçak aynı yerde dünde çok alçak uçuş yapıyordu.Allah rahmet eylesin 2
    • Kursiyer Pilot 12 Şubat 2013, Salı 21:15:46 Öğretmenlerin istediği gibi alçak uçuş yapması önlenmelidir, kursiyer olarak öğretmene yapma deme hakkı yok ki. Alçak uçuşun sonunun ne olacağı belli olmaz ki. 1
    • NEDEN SONUÇ 12 Şubat 2013, Salı 21:29:59 Hiç bir kaza durduk yerde olmaz mutlaka ihmal ve disiplinsizlik vardır. 1
    • var tabi 13 Şubat 2013, Çarşamba 13:13:21 Eee var tabi senelerdir bosa mi konusuyor millet. En buyuk disiplinsizlik bir defa oraya rastgele askeri kadrolari doldurmak. 3
  • ARTİST 12 Şubat 2013, Salı 20:57:05 Bu yorum eleştiri sınırlarını aştığı için sansürlenmiştir. 8
  • STANDARTLARA DIKKAT 12 Şubat 2013, Salı 20:42:51 THK nun son yıllardaki ölümlü kazalarına bakacak olursak nedenlerinin yüksek oranda eğitim eksikliğinden kaynaklanandığını görürüz. THK'nun biran önce elindeki yetersiz öğretmenlerini standardizeye alması yeterli olamayanların iş akitlerini sonlandırıp öğretmen kalitesini acilen yükseltmesi gerekiyor aksi halde daha burada çok yazı yazarız. Bunu yazmamdaki amaç ne THK 'nu yıpratmak ne de başkalarına hakaret etmek, ama açık görünen bir şey var ki standartların altında öğretmenler var. Tabii ki yıllardır orada öğretmenlik yapmış tecrübeli ve standartlarını koruyan değerli öğretmenlere diyecek hiç bir şeyim yok, ama sadece faaliyeti artırma adına Ankara,İstanbul ve İzmirde base açılıp son 3-4 yılda öğretmen adı altında alınan veya hızlı eğitimden geçirilip öğretmen yapılan öğretmenlik standardını taşımayan öğretmenler,eğitim kalitesini düşürüp kaza oranını yükseltiyor. Dileğim bunu THK' nun biran önce görüp önlem alması yoksa buralarda daha çoook başsağlığı mesajı göreceğiz. 3
  • Gökçen Öğrencisi 12 Şubat 2013, Salı 20:29:14 Vefat eden Murat CAN hocamıza Allah'tan rahmet, geri kalanlara sabır diliyorum. Yaralı arkadaşımıza da çok geçmiş olsun, inşallah en yakın zamanda sağ salim döner aramıza. Hatalardan ders almak ve hataları gidermeye çalışmak yerine olan tüm olaylarda hataların üstünü örterek devam edildiği sürece bunun gibi acı haberleri almaya devam etmek kaçınılmaz olacaktır... Bu yüzden artık olan bir durumda başkalarını suçlamak yerine yetkililerin dönüp kendilerine ve ekiplerine bakmaları ve olan hatayı görüp gidermek yolunda çalışmalar yapılmalı ve önlemler alınmalıdır. Tekrardan tüm havacılık camiasının başı saolsun... 1
  • SESSİZ ÇIGLIK 12 Şubat 2013, Salı 20:27:42 THK daki son 2 yılda meydana gelen ölümlü ve yaralanmalı kazalar dünyanın başka bir ülkesinde meydana gelmişmidir neden bir yekili bunu inceleme altına aldırmaz.Ateş düştüğü yeri yakıyor ahdı vefa desen THK çoktan unutmuş ölen ölür kalan saglar bizimdir misali.Allah rızası için birileri dur desin daha kaç şehit bekleniyor acaba.Hocam ışıklar içinde uyu.yaralı kardeşimize acil şifalar.Ailelerinede dayanılması çok zor olan acıları için sonsuz sabırlar dilerim.Lütfen son olsun artık yüreklerimiz dayanmıyor. 1
  • Niçin THK 12 Şubat 2013, Salı 20:24:49 Neden sürekli THK-Gökçen Havacılık uçaklarını kaybediyor ? Neden hep kazalar ardı sıra THK da ? Ya eğitim eksikliği var, ya bakım yok, ya da düzenli gitmeyen başka şeyler var. Neden hep THK ? 4
  • Alet Uçuşu 12 Şubat 2013, Salı 20:22:29 Değerli yetkililer: bu kazada öncekiler gibi geçiştirilmemelidir. Yazıktır kaybedilen pilotlara ve ailelerine. SIXC Alet uçuşunda yere bu kadar alçalmaya ne gerek vardır? Bu konu incelenmelidir. Ayrıca pilotlar alçak uçuşta elektrik tellerine çok dikkat etmeli ve güneşe doğru uçmaktan kaçınmalıdır. 2
  • asd 12 Şubat 2013, Salı 20:13:45 allah rahmet eylesin. kazanın pilotaj hatası olduğuna eminim. murat can hocayla uçan arkadaşlar iyi bilir kendisinin havadaki "şov"larını.. 19
    • ne büyük ayıp ! 12 Şubat 2013, Salı 20:24:19 Ne büyük bir ayıp içindesin sen biliyor musun ? nasıl bir yorum bu ? bir hava kazasında emin olmak için ne yapılır, hangi yol takip edilir, nereden biliyorsun ? ne demek "eminim" ne demek "biliriz şovlarını vs" sen ve senin gibiler gidin bu camiadan, sizlerden asla UÇAN İNSAN olmaz. 15
    • asd'ye 12 Şubat 2013, Salı 20:48:33 bir insan öleli saatler olmuş senin yazdığın yazıya bak, defol git bu camiadan...Murat hocaya allahtan rahmet diliyorum, kardeşimize de acil şifalar. 13
    • ASD BOZUNTUSU 12 Şubat 2013, Salı 20:59:11 Sana yazıklar olsun. Karakterin var ise isminle yaz. Klavye arkasına saklanma 12
    • asd iti 12 Şubat 2013, Salı 20:59:14 Allah senin belanı versin terbiyesiz yaratık!! Geber inşallah!! 16
    • asd 12 Şubat 2013, Salı 21:05:17 Eğer erkeksen, yaz adını. Ben yazdım de erkeksen! Hadi, bekliyoruz. 11
    • THY 12 Şubat 2013, Salı 21:05:54 Arkadaşlar yorum amacını aşmış ama sonuçta ders çıkarmamız gereken gerçeklerde var. Rahmetli Murat hocamız sürekli tehlikeli alçak uçuş yapıyordu ve bu konuda yetkililer defalarca uyarılmıştı ama hiçbir tedbir alınmadı ve bizler bugün bu üzüntüyü yaşıyoruz. Bu olayın sorumluları tedbir almayan yöneticilerdir. Gerçekleri saklamaya çalışsak ta neye yarar ki artık. Ateş düştüğü yeri yakıyor. 3
    • YUH 12 Şubat 2013, Salı 21:13:08 Bu yorumu yapan ve beğenenler bırak "uçan insanı", "insan" olamaz. Bari sevenlerine saygı duy. 13
    • THY5 12 Şubat 2013, Salı 21:41:00 Ya neyin kavgasını yapıyorsunuz, ne dersek diyelim herkes bu tür tehlikeli hareket ve alçak uçuş yapıldığını biliyor, neyi saklayacağız bu saatten sonra, bundan sonrasına bakıp, emniyetle uçmanın yollarına bakılmalıdır. 5
    • birgünde senin icin 12 Şubat 2013, Salı 22:54:13 Ey kendini bilmez ey haddini bilmez sen bukardar biliyorsun madem gercek adını yazda sıra sana geldiginde ona göre taziye mesajımızı yazalım 7
    • dd 13 Şubat 2013, Çarşamba 00:50:26 acil inis deklare etmisler , ucakta bi pislik oldugu belli , yarın öbürgün senin "sovlarınının" da haberini okursak görürsün anyayı konyayı 4
    • Asd yaz adını 13 Şubat 2013, Çarşamba 01:35:51 Yukarda tekrar tekrar yorum yapmış, ama nerde onda o göt. yaz erkeksen adını. hadi. inşallah senin de başına gelir. 4
    • asd'ye 13 Şubat 2013, Çarşamba 06:09:47 kına yak o zaman koçum! 3
  • BU KAÇINCI 12 Şubat 2013, Salı 20:13:21 Uçak tek motorlu ve filoya katılan yeni uçaklardan,uçuş yapılan bölge tam ovanın ortası,elektrik telleri var deniliyor bunların hepsini göz önüne alsak bile tek motorlu uçakta motor durduğunda iyi bir mecburi iniş planlaması yapılıp inilemiyorsa, bu bir hatadır böyle bir hatayı öğrencinin dahi yapmaması gerekirken uçakta öğretmen varken yapılıp hayatlar son buluyorsa burada ciddi bir öğretmen ve eğitim zaafiyeti var demektir. Hemen uçaklara bakıma şuna buna bahane bulup yapılan hatayı göz önüne almayan kafasını kuma gömenler buradan tek bir şey söylemek isterim. ''Bu uçaklar tek motorlu ve o motoru her an kaybetme riski var'' O yüzden eğitim programlarına mecburi iniş diye bir ders var. Eğer motorunu kaybettiğinde inemiyorsan ölüm kaçınılmaz bunun adı kader değil eğitim eksikliğidir. Tabii şu anda bildiklerimiz bunlardan ibaret. Hele bir de alçak uçuş şımarıklığı yaptılarsa ( Umarım öyle değildir) kaza kaçınılmaz olur . Bunun adı da uçuş disiplinsizliğidir. 6
    • yazık 12 Şubat 2013, Salı 20:39:27 eminim sağda solda havacıyım diye gezinen amaç yoksunlarından birisindir. şurda bir arkadaşımız vefat etmiş sen bundan bilmişlik yaparak nemalanmaya çalışıyorsun. bilmediğin görmediğin şeyler için yorum yapıyorsun, şımarıklık, disiplinsizlik gibi kötü amaçlı söylemlerde bulunuyorsun. ayıp sana bunları yazarken hiç mi için sızlamadı. geride kalanların acıları hiç mi gözünün önüne gelmedi. yazık vallaha yazık. 12
    • Uçuş öğretmeni 12 Şubat 2013, Salı 21:10:26 Kızsakda ben 'Bu Kaçıncı' başlıklı yoruma katılıyorum. Alçak uçuş özel eğitim gerektiren bir uçuştur. Kafamızı toprağa gömsekte, eğitim ve tecrübe eksikliği olduğu gerçeğinden kaçamayız. Bu kazaların son bulması için artık gerçekleri kabul etmeli ve eksikliklerimizi giderme yoluna gitmeliyiz. 1
    • yazık'a 12 Şubat 2013, Salı 21:27:18 Öncelikle kazada hayatını kaybeden pilota allahtan rahmet ailesine başsağlığı diliyorum ... sonra gelelim size tabiiki havacıyım ancak güneş balçıkla sıvanmaz bunları yazmaz senin gibi üstünü örtmeye çalışırsak daha çoooook kaza göreceğiz demektir. Peki size emanet edilen öğrencilerin aileleri bu öğrencileri alın öldürün diyemi gönderiyo size eğer vijdan diyorsanız sizi vijdanınızla baş başa bırakıyorum.Ne diyeyim size.... 1
  • Müjgan Akbülbül 12 Şubat 2013, Salı 20:12:43 Havada suda karada, tehlike ve talihsizlik her yerde. Önemli olan riskleri an aza indirebilmek. Eğitimde ise en az riskli bölgeyi belirlemek gerek sanırım. Okuduğum yorumlara göre o çevrede de oldukça fazla risk varmış.O halde eğitim uçuşları için daha az tehlikeli yerler belirlenip, bu acı kayıpların biraz olsun önüne geçilmiş olunabilir. Sayın Murat hocanın ailesine sabır diliyor, mekanı cennet olsun diyoruz. Yaralı gencimize de acil şifalar. 2
  • Öğretmen pilot 12 Şubat 2013, Salı 20:03:55 Allah rahmet eylesin arkadaşımıza. Ancak bu nasıl bir şey, her kazanın içinde Türk Hava Kurumu var.Neden tedbir alınmaz, herkes bu camianın içinde ve havacılığın kuralları sade ve bellidir. Ama üzülerek yazıyorum THK bu işi yapamıyor demekki. 2
  • seahawk 12 Şubat 2013, Salı 19:55:46 Allah rahmet eylesin aday pilota acil sifalar dilerim.thk ailesinede sabir dilerim. emniyetli ucuslarr 3
  • UA 12 Şubat 2013, Salı 19:53:29 Hocamıza Allah'tan rahmet, öğrenci kardeşime acil şifalar diliyorum.Bir başsağlığı dilemeden olayın nedenini bilmeden saldiran yorum sahipleri rumuzlarinin arkasına saklanmak yerine gelişime katkıda bulunmak istiyorlarsa isim versinler konu ile ilgili engin tecrübelerinden faydalanalım. 1,5 sene içindeki 15 kaza diye bahsettiğine göre bilginizin engin olduğu kesin daha neler var demenize gerek yok sanırım. 20
  • mekanı cennet olsun 12 Şubat 2013, Salı 19:25:22 mekanı cennet olsun hocanın, öğrenci arkadaşa da acil şifalar dilerim. bende türk hava kurumu mezunuyum.. Allah rahmet eylesin. 3
  • Spike 12 Şubat 2013, Salı 19:24:49 Allah'tan pilotumuza rahmet ailesine başsağlığı diliyorum. Pilot adayı arkadaşımızada acil şifalar diliyorum 2
  • Necdet Turgut 12 Şubat 2013, Salı 19:19:59 Murat Can hocama allahtan rahmet, ogrenci kardesime de acil sifalar diliyorum. Camiamizin basi sagolsun. Hocamizin mekani cennet olsun. YHK ailesine bassagligi diliyorum. Sacma sapan yorum yapan arkadaslari da bu tur uzucu olaylari firsat olarak degerlendirme cabalarindan dolayi kiniyorum... 15
  • Alçak uçuş 12 Şubat 2013, Salı 19:17:37 Vefat eden pilotumuza Allah rahmet eylesin, ikinci pilot arkadaşa sıhhat diliyorum.Alçak uçuş yapmak son derece tehlikelidir ve pilotun her ihtimali dikkate alması gereklidir.Bu nedenle Sivil Havacılık tarafından bu uçakların alçak uçuş yapması yasaklanmalı, yapan pilotların lisansı iptal edilmelidir.Bu tür alçak uçuşta tele takılma olaylarını engellemenin tek yolu budur. 5
    • ... 12 Şubat 2013, Salı 19:46:47 Vicdanın sızlasın biraz ya...Bilip bilmeden ne biçim yorum bu. 15
    • ..... 12 Şubat 2013, Salı 20:14:07 Yapılan haberde alçak uçuş değil bir arıza nedeniyle acil iniş talep edildiği yazıyor. Neye dayanarak bu tarz bir yorum gönderdiğinizi anlayabilmiş değilim? Bir saygı... 15
    • THY4 12 Şubat 2013, Salı 20:37:50 Hayır uçakta teknik bir arıza var denilemez, ilk an verilen haberde yanlışlık olmuş olabilir, olay yere çok yakınken elektrik tellerine takılma olayı, alet uçuş sortisinde olmaması gereken bir uçuş şekli bu. 3
  • Nur içinde... 12 Şubat 2013, Salı 19:03:24 gece uçuşlarımı bana yaptıran Hocam Allahtan rahmet dilerim nur içinde yat hakkını ödeyemem ne diyeceğimi bilmiyorum.... mekanın cennet olsun. tüm desteklerin nezaketin herşey icin bir ömür minnettar kalıcam sana. hala rüya gibi gercek olduguna inanmak cok zor. 13
  • Y.Alpay TUFAN 12 Şubat 2013, Salı 19:03:00 Hayatını kaybeden meslektaşıma tanrıdan rahmet, ailesine ve yakınlarına başsağlığı dilerim. Yaralı arkadaşımıza acil şifalar. 3
  • İsim / Rumuz 12 Şubat 2013, Salı 18:48:42 Bana gece ucuslarim boyunca eşlik eden ve tecrubelerini sabirla ogrencilerine vermeye calisan saygıdeğer hocam mekanın cennet olsun , ayrıca AirPort haber yetkilileri hocamızın cansız naaşının resmini lutfen kaldırınız. oradaki Murat can hocamizdir yaralı ogrenci değil. Biraz saygı lutfen . 11
  • alper 12 Şubat 2013, Salı 18:41:32 o bölgede bende ucus eğitimi yaptım. okadar cok elektrik teli varki emergency için hiç uygun bir bölge değil, hic ummadiğiniz anda karsiniza tellerle dolu tarlalar cikiyor. bu eğitimleri daha güvenli yerlerde yapmak cokmu zor! ailesine sabır diliyorum, umarim baska canlarda yanmaz!. airporthabere de bi sitemim var! merhumun fotosunuda apacik bi sekilde gostermek zorundamisiniz? ailesinin ve sevenlerinin acisina aci katmayin lutfen! 2
  • öğrenci pilot 12 Şubat 2013, Salı 18:38:45 allah rahmet eylesin, camiamızın ve yakınlarının başı sağolsun.. 2
  • Ogrenci Pilot 12 Şubat 2013, Salı 18:37:42 Yattigi yer nur olsun, ogrenci kardesimize cok buyuk gecmis olsun, umarim en kisa surede sagligina kavusur. 2
  • İrfan Ozan ONGUN 12 Şubat 2013, Salı 18:34:41 Şu anda kazaya dair tüm gerçekleri bilen ve hayatta olan tek kişi öğrenci arkadaşımızdır. En doğrusu kendisinin iyileşmesini bekleyip kaza raporunda vereceği beyanıdır. Kaza raporunun yayınlanıp yayınlanması ise elbetteki başta ilgili kuruma ve sonrasında gazetecilerin duyarlılığına bağlıdır. Lütfen her kaza sonrası rumuzlarınızın arkasına saklanıp atıp tutmaktan vazgeçiniz. Bu şekilde tek yaptığınız kazazedelerin geride kalan yakınlarına acı çektirmek ve akıllarını bulandırmaktır. Lütfen daha duyarlı be bilinçli davranalım. İrfan Ozan ONGUN GPL/PPL: 4639 17
    • PPL 13 Şubat 2013, Çarşamba 11:22:59 PPL numarani verince ne oluyor? Bilgeligin mi tescilleniyor? 1
    • İrfan Ozan ONGUN 13 Şubat 2013, Çarşamba 12:27:14 Bilgeliğim tescillenmiyor. Bilge olduğumu da iddia etmiyorum. Bu şekilde hukuki anlamda gerçek kişi olduğumu kanıtlamış oluyorum. Bunun yanı sıra eleştiri yaparken bile hala rumuz kullanmaya devam ediyorsunuz. İsminizin bilinmesinden bu kadar mı çekiniyorsunuz? 1
  • Uçucu 12 Şubat 2013, Salı 18:31:58 Allah rahmet eylesin, öğrenci pilot kardeşimize acil şifalar diliyoruz.Tedbir alınmadığı takdirde bu tür kazalar engellenemeyecektir.THK'da son 2 yılda vefat eden 6 pilot var,bunu anlamak çok zor. 3
  • havacı 12 Şubat 2013, Salı 18:29:01 Kazadan yaralanan öğrenci arkadaşımıza acil şifalar, hayatını kaybeden hocamıza Allah'tan rahmet dilerim. Öğretmen pilota sağlık ekiplerince müdahale edilirken çekilmiş fotoğrafın yayınlanmasını doğru bulmadığımı belirtmek isterim. Editörlerinizin, dikkatten kaçmış olan bu hususu düzelteceklerini düşünüyorum. 2
  • Havacı 12 Şubat 2013, Salı 18:28:00 Türk Hava Kurumu tecrübeli pilotlaraı ve bakımı yapılmış uçaklara sahip diye biliyorum Ama kaza işte Pilota Allah'tan rahmet, yakınlarına baş sağlığı diliyorum. 15
  • pilot ailesi 12 Şubat 2013, Salı 18:23:36 Allah rahmet eylesin. Uçak yeni diye biliyorum ama yine de zamani çinde sebebi anlaşılır.. 9
  • orhan 12 Şubat 2013, Salı 18:16:08 allah rahmet eylesin.ailesine sabır diliyorum.THK nın ve hepimizin başı sağolsun. 2
  • Bora BUHARA 12 Şubat 2013, Salı 18:08:34 Allah rahmet eylesin,ailesine başsağlığı dilerim. 3
  • flightci 12 Şubat 2013, Salı 17:52:35 Allah rahmet eylesin yarali kardesimize acil sifalar 3
  • flightci 12 Şubat 2013, Salı 17:52:25 Allah rahmet eylesin yarali kardesimize acil sifalar 3
  • flightci 12 Şubat 2013, Salı 17:52:14 Allah rahmet eylesin yarali kardesimize acil sifalar 3
  • murat thk 12 Şubat 2013, Salı 17:52:05 CAMIAMIZIN BASI SAOLSUN.HOCAMIZA ALLAH TAN RAHMET DILIYORUM 3
  • flightci 12 Şubat 2013, Salı 17:52:05 Allah rahmet eylesin yarali kardesimize acil sifalar 3
  • flightci 12 Şubat 2013, Salı 17:52:04 Allah rahmet eylesin yarali kardesimize acil sifalar 3
  • flightci 12 Şubat 2013, Salı 17:51:54 Allah rahmet eylesin yarali kardesimize acil sifalar 3
  • aman.. 12 Şubat 2013, Salı 17:51:14 en başta allah rahmet eylesin. kesin uçak çok eskidir. benim korkum ankarada ki türk hava kurumu üniversitesinin uçaklarının da eski olması malum oda thk. . pilotajlıkta öğrencilerine o uçaklarla eğitim verecek. tehlike saçıyor.görüşüm o yanlışım varsa aydınlatacak olursa sevinirm . 5
    • uçak eski değil 12 Şubat 2013, Salı 19:47:56 o uçaklar daha yeni katıldı THK envanterine bilginize... 11
    • THK Öğrencisi 12 Şubat 2013, Salı 20:21:45 Cessna c-172sp modeli bu uçaklar 2010 modeldir ve Glass cockpit donanıma sahiptir. Yani uçak eski değildir.. Bilginize.. 10
  • kurt 12 Şubat 2013, Salı 17:36:44 Çok üzüldüm Allah rahmet eylesin yaralı pilot arkadaşımızada acil şifalar dilerim 11
    • ..... 12 Şubat 2013, Salı 20:36:17 herkes yorum yapsın bir tek sen yapma, adam değilsinde ondan!! 6
  • Berkay 12 Şubat 2013, Salı 17:34:07 Mekanın cennet olsun allah geride kalanlara sabır versin....Yattığın yerde rahat uyu devreciğim..... 12
  • . 12 Şubat 2013, Salı 17:31:18 Yaralı arkadaşımıza acil şifalar dilerim. Umarım ölüm haberi de doğru değildir. 4
  • MİSAFİR 12 Şubat 2013, Salı 17:30:35 YAKLAŞIK 30 DAKİKA ÖNCE ALMIŞ OLDUĞUMUZ HABERE GÖRE MURAT CAN HOCAMIZ VEFAT ETMİŞTÜM CAMİAMIZIN VE HOCAMIZIN AİLESİNİN BAŞI SAĞOLSUN 3
  • Allah Rahmet Eylesin 12 Şubat 2013, Salı 17:28:09 Meslektaşımıza Allah'tan rahmet dilerim, yaralı kardeşimize de acil şifalar. Allah yakınlarına sabır versin. 2